Gran Turismo 7 (03.22) PS4/5

Voitteko suositella yhtä 1 miljoonan rata-autoa? Jolla mukava ajaa.

edit: no sinne meni miljoona. Toyota TS050 hybridi... mutta enhän pääse sillä ajamaan kisoja, vain joku arcade, aika-ajot ja näin... no juu... olipahan tunne kuitenkin ajaa aika-ajoa Fuji Speed Waylla. Hieman eri tunne kuin noissa perus nuhapumpuissa.

edit2: se tunne kun tajuat että jokaista rataa pääsee testaamaan milloin milläkin upealla autolla, jotka ilmeisesti viritetty juuri valittua rataa varten... no juu ei siinä mitään, olen erittäin tyytyväinen peliin. Välillä tulee kohtia joissa peli nykii, minulla ns. Performance Mode... eli hitusen kankeutta oli esim. 16 auton kisassa.

Yleisesti alan vasta ymmärtämään kuinka valtava ilmiö Gran Turismo on ja ihan syystä.
 
Viimeksi muokattu:
Voitteko suositella yhtä 1 miljoonan rata-autoa? Jolla mukava ajaa.

edit: no sinne meni miljoona. Toyota TS050 hybridi... mutta enhän pääse sillä ajamaan kisoja, vain joku arcade, aika-ajot ja näin... no juu... olipahan tunne kuitenkin ajaa aika-ajoa Fuji Speed Waylla. Hieman eri tunne kuin noissa perus nuhapumpuissa.

edit2: se tunne kun tajuat että jokaista rataa pääsee testaamaan milloin milläkin upealla autolla, jotka ilmeisesti viritetty juuri valittua rataa varten... no juu ei siinä mitään, olen erittäin tyytyväinen peliin. Välillä tulee kohtia joissa peli nykii, minulla ns. Performance Mode... eli hitusen kankeutta oli esim. 16 auton kisassa.

Yleisesti alan vasta ymmärtämään kuinka valtava ilmiö Gran Turismo on ja ihan syystä.

Ajele lisenssejä eteenpäin muistaakseni IB:n suorittamisesta saat gr.4 supran. Padilla ajaessa pääsee todella kovaa, pitoa on jatkuvasti pysyen todella nätisti näpissä. Virityksiä ja säätöjä rukkaamalla kilpailukykyinen 600-700pp rajoituksella oleviin kisoihin.
 
Sepäs oli kiva, tässä näköjään voi saada jopa hurjat 2000 kredua ruletista. Olipas kyllä tälle päivää huono "palkka" :dead:
 
Hirveä ulina nousut noista mikromaksuista ( täälä ja maailmalla ), jota en ymmärrä ollenkaan. Pelaaminenhan ei edellytä rahalla ostamista mitenkään, se on vain vapaaehtoinen lisä. Autothat ovat vähän niinkuin skinejä, kuten fortnitessä, joiden hankkimen ei köytännössä pelaamista edistytä ollenkaan. Ilmaisautoilla pärjää varsin hyvin ja rahaa saa aivan riittävästi pelamiseen. Eihän fortnitessäkään rahalla ostettavista skineistä valiteta. Joka niitä halua ostaa , niin ostaa , ja se joka ei, niin pärjää aivan yhtä hyvin ilmankin. Saman pätee GT7:aan.

Lisäksi tuon käyttökatkoksen aiheuttaman poru. Tämä on normaalia, serverit mene silloin tällöin solmuun tai koodisssa bugi joka tarvitsee korjata. Vuorokausi sinne tänne ilman peliä, ei maailma kaada. Näin on aina ollut ja näin tule aina olemaan.


Ihmeelliseksi herkkähipiäistä porukkaa nykyään. Joukkovalittamisen kulttuuri pikkuaisoista on tullut valitettavaksi tavaksi. Kyseessä on vain peli.
 
Vuorokausi sinne tänne ilman peliä, ei maailma kaada. Näin on aina ollut ja näin tule aina olemaan.
Nyt taisi päästä pikkuinen aivopieru tekstin sekaan. Ei ole todellakaan aina ollut niin, että yksinpeliä ei pääse pelaamaan jos on serverit nurin. Ei Gran Turismoissa eikä peleissä ylipäätään.
 
Nyt taisi päästä pikkuinen aivopieru tekstin sekaan. Ei ole todellakaan aina ollut niin, että yksinpeliä ei pääse pelaamaan jos on serverit nurin. Ei Gran Turismoissa eikä peleissä ylipäätään.
Eikös call of dutun yksinpelikin vaadi verkkoyhteyden ? Oli miten oli , käyttökatkoja tulee, oli sitten verkkopeli tai yksinpeli. Jos ei sitten pelintekijän toimesta, niin sitten ISP:n toimesta tai sitten viimeistään kaivurikuskin toimesta.
 
Hirveä ulina nousut noista mikromaksuista ( täälä ja maailmalla ), jota en ymmärrä ollenkaan. Pelaaminenhan ei edellytä rahalla ostamista mitenkään, se on vain vapaaehtoinen lisä. Autothat ovat vähän niinkuin skinejä, kuten fortnitessä, joiden hankkimen ei köytännössä pelaamista edistytä ollenkaan. Ilmaisautoilla pärjää varsin hyvin ja rahaa saa aivan riittävästi pelamiseen. Eihän fortnitessäkään rahalla ostettavista skineistä valiteta. Joka niitä halua ostaa , niin ostaa , ja se joka ei, niin pärjää aivan yhtä hyvin ilmankin. Saman pätee GT7:aan.
imo, on erittäin eri asia puhutaanko Fortniten skineistä vai Gran Turismon autoista :D jos ne on vain skinejä niin ajaisitko alkuun valittavalla Yariksella seuraavat 30h?

Kun GT7 julkaistiin niin ensimmäinen asia mistä pelaajat kiinnostuvat: mitkä radat ja mitkä autot ovat saatavilla? Moni ostaa tietyn ajopelin vain päästääkseen kaahaamaan just sillä autolla, just sillä radalla. Gran Turismon pitäisi olla sandbox jossa ratoja ja autoja yhdistelemällä saisi loputtomasti iloa.

Toisekseen, koko Polyphonyn filosofia pyörii autojen keräämisen ympärillä. Tarkat mallinnukset sisätiloissa, Cafe Menu, autojen historian kertominen. Helvetti, koko peli pyörii sun "Collector's level"in ympärillä. Eli ainut leveli mikä määrittelee sinua on kuinka monta autoa löytyy tallista.

Joten mielestäni on hyvin epärealistista ja epäreilua että maksullinen peli, ei f2p, vaatii 93 pelituntia, jotta saat rahat YHDEN superauton ostoon. Ja sitten Polyphony antaa keräilystatseillaan ymmärtää että olisi mahdollista kerätä ne kaikki.


Kuvittele että ostat Battlefieldin tai minkä tahansa muun räiskintäpelin 70 eurolla ja sinulla kestää lähes 100 tuntia että saat seuraavan rynkyn unlockattua käyttöön. Ja sen jälkeen on vielä 8 muuta rynkkyä odottamassa joista kuudes rynkky on se himoittu RK-62, joka herätti kiinnostuksesi peliin julkaisussa.
 
imo, on erittäin eri asia puhutaanko Fortniten skineistä vai Gran Turismon autoista :D jos ne on vain skinejä niin ajaisitko alkuun valittavalla Yariksella seuraavat 30h?

Ei ollenkaan. Autosta riippumatta ajetaan kilpaa. Loppujen lopuksi ei väliä milla ajat, ajat kuitenkin kilpaa. Pelin hyvin aikaisessa alkuvaiheessa saat hyvin paljon erinlaisia autoja, ei tarvitse Yariksella kaahailla kuin yksi kisa.

Kun GT7 julkaistiin niin ensimmäinen asia mistä pelaajat kiinnostuvat: mitkä radat ja mitkä autot ovat saatavilla? Moni ostaa tietyn ajopelin vain päästääkseen kaahaamaan just sillä autolla, just sillä radalla. Gran Turismon pitäisi olla sandbox jossa ratoja ja autoja yhdistelemällä saisi loputtomasti iloa.

Toisekseen, koko Polyphonyn filosofia pyörii autojen keräämisen ympärillä.

Kyllä se pelin pääpointti on kisaaminen erinalaisella autoilla ja radoilla. ei kerääminen, ja sitä saa ilmaiseksi tehdä aivan riittävästi. Jos se oma auto tai suosikkiauto ei ole siellä listoilla ilmaiseksi, niin siitä voi tehdä itselleen ongelman tai sitten ei.

Ehkä haemme pelista aivan eri asioista. Itse haen ajamista ja kisaamista, en autojen keräilyä. Kuten olen monesti sanonut, kahvilaepisodien jälkeen on kymmeniä eri autoja käytössä, myös erittäin vauhdikkaita kisauatoja. Ei ole tarvetta oikeasti jollekin tietylle autolle joka maksaa miljoonan pari.

Periaattessa riittäsi kymmenkunta autoa. Etuveto, takaveto ja neliveto ja noista kolmesta kolme eri teho/mallivarianttia. Radat tuovat peliin enemmän mielekästä tekemistä kuin erinalaiset autot. Ei ole mitään järkeä että pelissä on esimerkiksi niitä samantehoisia Yaris luokan autoja kymmenen erinlaista. Tuntuvat aika lailla samoilta ajaa kuitenkin.

Lisäksi olen huomannut että pelinautinto on parempi jollain tehokkaaalla GT autolla kuin jollain hirmuisella superautolla.
Jostain ilmaisesta Nissanin GTR:stä saa viripalikoilla sellaisen menijän että alta pois. Tyydyttää varmasti vauhdinnälkää enemmän kuin hyvin.
 
En peliä omista, mutta gt sarja on itselle ollut autojen keräilyä. Muut ajopelit kunnon simuilua varten ja niissä ajaa sillä yhdellä tietyllä autolla ja kaahailee samaa rataa päivästä toiseen ja kellottelee parempia aikoja.
 
Pelin ylivoimaisesti nopein ja tehokkain vehje maksaa vaan miltsin kaupassa ja kahvilan jälkeen on moninkertaisesti enemmän niin mitä sitä rahasta ressaamaan?
Sillä ajelun jälkeen kaipaa vähän hillitympää ajokkia alle.
 
Oli miten oli , käyttökatkoja tulee, oli sitten verkkopeli tai yksinpeli. Jos ei sitten pelintekijän toimesta, niin sitten ISP:n toimesta tai sitten viimeistään kaivurikuskin toimesta.
Tulee, jos on tehty peli niin että yksinpelikin vaatii jatkuvan verkkoyhteyden. Tämähän se typeryys ja ongelmakohta on. Tuntuu älyttömältä, jos tämä yksinpelin vaatimus jatkuvaan nettiyhteyteen otetaan vastaan ihan ilman mutinaa. Täysin käsittämätön puolestaan on väite siitä, että "näin on aina ollut". :confused:
 
Liittyykö tuohon joku saavutus että on saanut pelin kaikki autot talliin ja jokaiseen ostettua parhaat viritysosat vai miksi siitä vauhkoonnutaan että ei ole mahdollista saada nuita kaikkia jos sinulla on kolme lasta, imetät neljättä, aviomies hakkaa ja pitää käydä kaupassa ettei siis ole aikaa pelata niin paljoa että tuon saavuttaa?
 
Liittyykö tuohon joku saavutus että on saanut pelin kaikki autot talliin ja jokaiseen ostettua parhaat viritysosat vai miksi siitä vauhkoonnutaan että ei ole mahdollista saada nuita kaikkia jos sinulla on kolme lasta, imetät neljättä, aviomies hakkaa ja pitää käydä kaupassa ettei siis ole aikaa pelata niin paljoa että tuon saavuttaa?
Vois kuvitella, että kun ostat pelin, niin saat sen kokonaan käyttöösi ilman satojen tuntien saman kisan grindausta.
 
Vois kuvitella, että kun ostat pelin, niin saat sen kokonaan käyttöösi ilman satojen tuntien saman kisan grindausta.
Jaa, no eikö tämä ole aika standardihommaa miten pelit tehdään? Joudut pelaamaan että saavutat hienot jutut. Olisi tällä hetkellä pelaamani Horizon: Forbidden Westikin aika mielenkiinnoton peli jos olisin heti saanut "kaikki parhaat aseet käyttöön" pelin alusta. Nyt olen 40h grindannut ja vielä arviolta toiset 40h jälellä että saan parhaan jousen.
 
Jaa, no eikö tämä ole aika standardihommaa miten pelit tehdään? Joudut pelaamaan että saavutat hienot jutut. Olisi tällä hetkellä pelaamani Horizon: Forbidden Westikin aika mielenkiinnoton peli jos olisin heti saanut "kaikki parhaat aseet käyttöön" pelin alusta. Nyt olen 40h grindannut ja vielä arviolta toiset 40h jälellä että saan parhaan jousen.
Toki sitten kun olet tuon ajan grindannut, niin olet saanut yhden auton. Siitä sitten vielä muutamat jäljellä.
 
Toki sitten kun olet tuon ajan grindannut, niin olet saanut yhden auton. Siitä sitten vielä muutamat jäljellä.
Okei, en ole pelannut tätä GT7 niin en tosiaan tiennyt että 100h pelaamista avaa vasta yhden auton. Huh, no se on aika paljon. Itse visioin että ostaisin alennukseta tämän ja saisi esim Skylinen ja jotain Hondaa alle niin voisi iltaisin pärtsäillä mutta jos tosiaan edes toisen saamiseen vaatii sadan tunnin työn niin pitää arvioida vielä uusiksi.
 
Vois kuvitella, että kun ostat pelin, niin saat sen kokonaan käyttöösi ilman satojen tuntien saman kisan grindausta.

Jos nyt oiken muistelen, GT:ssä on aina ollut näin, Ajat , saat rahaa, ostat autoja. Ei pitäisi tulla yllätyksenä. Valmista kattausta ei ole koskaan ollut. Grindaus on aina kuulunut konseptiin.

Vai onko tämä nyt sitä "kaikki mulle heti nyt" mentaliteettia. Ei jakseta nähdä vaivaa. Samaan hengenvetoon on hyvä ymmärtää, että uutta GT:tä ei tule ihan heti, eli pelin elinkaari on suunniteltu hyvin pitkäksi. On vuosia aikaa tahkota rahaa. Toivottavasti vaan ruokkivat tätä rahantahkoamista riittävällä määrällä uusia ratoja , tehtäviä , kisoja.

Okei, en ole pelannut tätä GT7 niin en tosiaan tiennyt että 100h pelaamista avaa vasta yhden auton. Huh, no se on aika paljon. Itse visioin että ostaisin alennukseta tämän ja saisi esim Skylinen ja jotain Hondaa alle niin voisi iltaisin pärtsäillä mutta jos tosiaan edes toisen saamiseen vaatii sadan tunnin työn niin pitää arvioida vielä uusiksi.
Kahvilasta saa uusia autoja useita kymmenia, vain parinkymmennen tunnin pelaamisella. Sen jälkeen on rahaakin 1-2 miljoonaa, jolla voi sitten voi ostaa lisäksi ihan mitä haluaa.
 
Okei, en ole pelannut tätä GT7 niin en tosiaan tiennyt että 100h pelaamista avaa vasta yhden auton. Huh, no se on aika paljon. Itse visioin että ostaisin alennukseta tämän ja saisi esim Skylinen ja jotain Hondaa alle niin voisi iltaisin pärtsäillä mutta jos tosiaan edes toisen saamiseen vaatii sadan tunnin työn niin pitää arvioida vielä uusiksi.

100 tuntia ei todellakaan avaa vain yhtä auto. Tällä hetkellä jos grindaat sitä yhtä kisaa josta saa eniten rahaa saat n. 0.8 mil per tunti. 100:ssä tunnissa saat siis 80 milliä. Pelin kallein auto on n. 19 milliä eli about 20 tunnin grindaus.

Muut autot ovat 40k - pari miljoonaa pääasiassa.

Se että jotkut ovat ottaneet elämän tehtäväkseen saada mulle heti nyt koko pelin kallein auto kuulostaa henkilökohtaiselta ongelmalta.

Muutenkin tässä mikromaksudraamssa tuntuu olevan vähän tekaistuja elementtejä. Draamaa nostetaan poimimalla ääripäät pelistä.

Ei GT7 täydellinen ole. Palkkio 200 kierroksen custom kisasta kaikki simulaatiot päällä eli renkaat, bensa jne. on vain kämänen 100k. Kisasta johon menee joku 8 tuntia. Sportsissa vastaavasta sai reilun miljoonan. Tuohon pitäisi saada joku päivitys kyllä.
 
100 tuntia ei todellakaan avaa vain yhtä auto. Tällä hetkellä jos grindaat sitä yhtä kisaa josta saa eniten rahaa saat n. 0.8 mil per tunti. 100:ssä tunnissa saat siis 80 milliä. Pelin kallein auto on n. 19 milliä eli about 20 tunnin grindaus.

Muut autot ovat 40k - pari miljoonaa pääasiassa.

Se että jotkut ovat ottaneet elämän tehtäväkseen saada mulle heti nyt koko pelin kallein auto kuulostaa henkilökohtaiselta ongelmalta.

Muutenkin tässä mikromaksudraamssa tuntuu olevan vähän tekaistuja elementtejä. Draamaa nostetaan poimimalla ääripäät pelistä.

Ei GT7 täydellinen ole. Palkkio 200 kierroksen custom kisasta kaikki simulaatiot päällä eli renkaat, bensa jne. on vain kämänen 100k. Kisasta johon menee joku 8 tuntia. Sportsissa vastaavasta sai reilun miljoonan. Tuohon pitäisi saada joku päivitys kyllä.
Kyllä sillä Fisherman's rallilla pitäisi tienata 1.4 miljoonaa tunnissa aika realistisesti. Lisäksi valtaosa pelin autoista liikkuu hintavälillä 30,000 - 1,000,000. Ongelmana nyt nuo muutamat mallit jotka sitten maksaa useita miljoonia ja niistä vielä muutamat sitten jo 10 miljoonaa tai enemmän.
 
Kyllä sillä Fisherman's rallilla pitäisi tienata 1.4 miljoonaa tunnissa aika realistisesti. Lisäksi valtaosa pelin autoista liikkuu hintavälillä 30,000 - 1,000,000. Ongelmana nyt nuo muutamat mallit jotka sitten maksaa useita miljoonia ja niistä vielä muutamat sitten jo 10 miljoonaa tai enemmän.

1.4 milliä oli ennen 1.07. Mun käsitys on että tuo nerfattiin about puoleen entisestä.
 
Ittee ei oo kyllä vielä harmittanut grindailut ollenkaa. Eniten aikaa mennyt lisenssejä kultaiseksi saadessa.
 
tämähän ei pidä paikkaasa oikestaan missään pelissä, harvassa saa kaiken heti alussa.
Ei kai kukaan siitä puhunutkaan? Vaan siitä ettei se vaadi kohtuutonta vaivaa. Kyllä aika moni peli alkaa olemaan kokonaan auki, kun olet siihen 20-40 tuntia upottanut.
 
Jos nyt puhutaan autopeleistä niin Forza Motorsport 7:saa ei ainakaan itsellä riittänyt 40 tuntia että olisin edes saanut autot jotka haluan. iRacingissä ja Assetto Corsassa joutuu heittämään lisää rahaa myllyyn jos haluaa lisää autoja. Ehkä jossain ikivanhassa FlatOutissa riitti 40 tuntia avata kaikki autot.
 
Jos nyt puhutaan autopeleistä niin Forza Motorsport 7:saa ei ainakaan itsellä riittänyt 40 tuntia että olisin edes saanut autot jotka haluan. iRacingissä ja Assetto Corsassa joutuu heittämään lisää rahaa myllyyn jos haluaa lisää autoja. Ehkä jossain ikivanhassa FlatOutissa riitti 40 tuntia avata kaikki autot.
Näissä iRacingissa ja Assettossa sanotaan ihan rehellisesti, että lompakkoa lähestytään. Nyt annetaan ymmärtää, ettei lompakkoa tarvitse raottaa, mutta samaan aikaan tarjolla on 'invite only' autoja, joita et ehdi ostamaan pistämättä lisää euroja peliin kiinni. Tästä jää vieno kusetuksen sivumaku.
 
Sellainen havainto tehokkaista takavetoisista, että alkaa pysymään vauhdissa tiellä ihan eri tavalla takasiiven asentamisen jälkeen.

Ratista ei vielä ole syvällisempää analyysiä. Force feedback on vähintäänkin tarpeeksi vahva. Peli ei ehkä käytä rattia optimaalisesti, mutta ennen kuin ton toteaa varmaksi pitäisi jaksaa tsekata netin suosittelemat asetukset ja varmistaa että on uusin firmis sisässä. Ajomalli tuntuu aika erilaiselta ratti versus pad, tosin voi johtua pumppaavammasta ohjaustyylistä mitä pad:lla tulee käytettyä. Pad:lla voi jotenkin erikoisesti luistella aika kovaa mutkista läpi, kun taas ratilla auto pysyy tiessä ja on vaikeampi pitää nopeutta yllä. Pitäisi ottaa ihan asiakseen ja testata yhteen mutkaan ajoa molemmilla ohjaimilla, että onko tuossa oikeasti ero fysiikkamallissa vaiko vain johtuu siitä miten käytän ohjaimia.
 
Nyt annetaan ymmärtää, ettei lompakkoa tarvitse raottaa, mutta samaan aikaan tarjolla on 'invite only' autoja, joita et ehdi ostamaan pistämättä lisää euroja peliin kiinni. Tästä jää vieno kusetuksen sivumaku.

Riippunee kai omasta asenteesta. Itse katson invite only auton, totean että ei ole varaa ja katson sitten ensi kerralla uusiksi. En ymmärrä miksi se pitäisi ostaa heti kun se on saatavilla vaikkapa sitten oikealla rahalla. Onhan noita vastaavia mekaniikkoja ollut muissakin peleissä joissa ei ole edes mikromaksuja.

En koe tuota ominaisuutta ongelmana kun peli on ollut ulkona vaikkapa 6kk. Olisihan PD voinut valita halvemmat autot nyt ekan parin KK ajalle kun jengi ei ole kerennyt peliä pelaamaan ja keräämään rahaa. Vaikuttaahan tuo melko agressiiviselta nyt.

Onhan tuossa melko mielenkiintoisia ratkaisuja. Esimerkiksi et voi omistaa 20 miljoonaa enempää rahaa. Paitsi ostamalla sitä lisää. Ei voi vaan loputtomasti jemmata rahaa ja käyttää sitten kun tulee jotain mielenkiintoista ostettavaa. Ja jos ostaa jotain kallista joutuu heti grindaamaan nopeasti lisää että ei missaa seuraavaa kallista autoa.
 
Viimeksi muokattu:
Autothat ovat vähän niinkuin skinejä, kuten fortnitessä, joiden hankkimen ei köytännössä pelaamista edistytä ollenkaan.
Skinivertauilu ontuu pahasti koska:

Fortnitessä skinit eivät vaikuta pelaamiseen. Pelin sisältö on edelleen sama ja kaikki toimii samalla tavalla.

Gran Turismossa autot ovat The sisältö (ratojen lisäksi). Täysin samalla logiikalla voitaisiin sanoa, että eri radat ovat vain skinejä, joiden hankkimisella ei ole vaikutusta pelaamiseen. Sama ajaa vain yhtä rataa, koska ajat rataa joka tapauksessa.

Autoilla on vaikutusta siihen miten peli toimii ja millaista pelaaminen on. Autojen liveryt ovat niitä skinejä, joilla ei ole mitään vaikutusta pelaamiseen.
 
Skinivertauilu ontuu pahasti koska:

Fortnitessä skinit eivät vaikuta pelaamiseen. Pelin sisältö on edelleen sama ja kaikki toimii samalla tavalla.

Gran Turismossa autot ovat The sisältö (ratojen lisäksi). Täysin samalla logiikalla voitaisiin sanoa, että eri radat ovat vain skinejä, joiden hankkimisella ei ole vaikutusta pelaamiseen. Sama ajaa vain yhtä rataa, koska ajat rataa joka tapauksessa.

Autoilla on vaikutusta siihen miten peli toimii ja millaista pelaaminen on. Autojen liveryt ovat niitä skinejä, joilla ei ole mitään vaikutusta pelaamiseen.

Siinä mielessä ne on skinejä, että halvemmastakin autosta saa supertehokkaan ja nopean kiitos tuning ominaisuuksien. Ei ole mikään pakko ostaa 20 miljoonan autoa saadakseen saman ajokokemuksen eri skinillä.

Yksinkertaistaen voisi sanoa, että on vain etu, taka ja nelivetoisia autoja erilaisilla tehoprofiileilla. Tuunaamalla saa parista aihiosta kaikki eri ajokokemukset. Tuohon päälle erikoisoptiona ehkä vielä hybridi, sähköautot ja moottori edessä keskellä takana vaihtoehdot. 20 miljoonan ökyautot on täysin tarpeettomia pelikokemuksen kannalta. Mut ehkä joku niitä jaksaa kerätä ja grindata rahaa. Mut ei ole ainakaan minulle ykkösprioriteetti. Ainoat autot mitkä on tähän mennessä tarvinut ostaa on lava-auto ja se ensimmäinen halpiskottero, että sai kahvilatehtäviä eteenpäin.

Jos tarvisin rahaa gt7:ssa niin laittasin pelin jauhamana skriptillä. Se näyttää olevan helppo tapa tehdä rahat. Jättää pc:n pelaamaan skriptillä gran turismoa remote playn läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Siinä mielessä ne on skinejä, että halvemmastakin autosta saa supertehokkaan ja nopean kiitos tuning ominaisuuksien. Ei ole mikään pakko ostaa 20 miljoonan autoa saadakseen saman ajokokemuksen eri skinillä.
Noh, olen tästä eri mieltä. Pelin kehityksessä on panostettu järkyttävä määrä rahaa ja aikaa siihen, että jokaisella autolla on erilaiset ajo-ominaisuudet jotka vastaavat tosielämän vastinetta. Se on vähän niinkuin koko homman pihvi. Kaikki käyttäytyvät siis eri tavalla, vaikka hevosvoimia olisikin saman verran. Teho on vain yksi ulottuvuus noissa autoissa. Täten en voi pitää esim. Gr3 tehoille tuunattua yarista millään tavalla samana ajokokemuksena kuin vaikkapa Gr3 Huracania.
 
Noh, olen tästä eri mieltä. Pelin kehityksessä on panostettu järkyttävä määrä rahaa ja aikaa siihen, että jokaisella autolla on erilaiset ajo-ominaisuudet jotka vastaavat tosielämän vastinetta. Se on vähän niinkuin koko homman pihvi. Kaikki käyttäytyvät siis eri tavalla, vaikka hevosvoimia olisikin saman verran. Teho on vain yksi ulottuvuus noissa autoissa. Täten en voi pitää esim. Gr3 tehoille tuunattua yarista millään tavalla samana ajokokemuksena kuin vaikkapa Gr3 Huracania.

Ei ne vastaa tosielämän vastineita. Ensimmäisenä tulee mieleen tehokkaat takavetoiset jenkit, jotka tuntuvat täysin vääränlaisilta ajaa. Mut joo, ymmärrän pointin. Mut mä en onneksi vielä ole törmännyt tilanteeseen missä tarvisi lompakkoa avata. Riittänyt ihan hyvin ne voitetut autot ja niiden tuunailu. Jos jonain päivänä päässä kilahtaa ja tarvii niitä kalliita autoja niin laitan skriptin jauhamaan pc:lla.

Tosin aika samalla argumentillahan ne hinnat on perusteltu kuin mitä sinä käytit. Pelintekijä haluaa, että autojen hinnat heijastavat todellisuutta ja kalliin auton saaminen on siten työn takana. Kaikki eivät tuota työtä jaksa tehdä ja siten jää osa autoista haaveiden varaan.

Selkeästi tää peli ei kaikille maistu. Mulle onneksi maistuu ja ei ole tosiaankaan ollut tarvetta käyttää mikrotransaktioita.
 
Noh, olen tästä eri mieltä. Pelin kehityksessä on panostettu järkyttävä määrä rahaa ja aikaa siihen, että jokaisella autolla on erilaiset ajo-ominaisuudet jotka vastaavat tosielämän vastinetta.

Oiskohan ihan kuitenkaan noin tämän pelin kohdalla?
 
Vois kuvitella kun gran turismo itseään monesti tituleeraa "The real driving simulator"ina

Pelin parasta kokemusta on ne ei supertehokkaat autot tällä hetkellä. Etenkin tehokkaat takavetoiset on ajomallin osalta munattu. Ei ole hyvä tuntuma takapään pidossa pelasi sitten ratilla tai pad:lla. Tehokkaat takavetoiset eivät ole hauskoja ajaa, kun pito menee sadasta nollaan ilman varoitusta. Ehkä tuo päivitetään jossain kohtaa kuntoon.
 
Ei ne vastaa tosielämän vastineita.
Oiskohan ihan kuitenkaan noin tämän pelin kohdalla?
Epäilinkin, että tuosta lauseesta saattaa tulla sanomista. Korjataan siis muotoon: Pelin kehityksessä on panostettu järkyttävä määrä rahaa ja aikaa siihen, että jokaisella autolla on erilaiset ajo-ominaisuudet. jotka vastaavat tosielämän vastinetta.

Tosin aika samalla argumentillahan ne hinnat on perusteltu kuin mitä sinä käytit. Pelintekijä haluaa, että autojen hinnat heijastavat todellisuutta ja kalliin auton saaminen on siten työn takana. Kaikki eivät tuota työtä jaksa tehdä ja siten jää osa autoista haaveiden varaan.
Joo, siis henk. koht. tykkään ajatuksesta että autoilla on arvoa ja niiden hinnat vastaa tosielämää. Näin sen pitäisi ollakin, että asioita avataan pelaamalla. Tässä nyt tullaan taas siihen että mikä on kohtuullinen aika "työtä" (grindia) saada tiettyjä autoja ja onko ok, että tuon työn voi korvata maksuilla. Mutta siitä nyt on varmaan jo oma mielipiteeni tullut selväksi ja turha enää jauhaa.
 
Sellainen havainto tehokkaista takavetoisista, että alkaa pysymään vauhdissa tiellä ihan eri tavalla takasiiven asentamisen jälkeen.

Kiitti vinkistä. Iskin 911 ja aika per kierros parani 12 sekunnilla ilman että PP nousi... Pitää katsoa mihin pystyy kunhan vielä vähän rohkeammin uskaltaa osan mutkista ottaa. Ennen siipeä tällä piti ajaa kuin jäällä eikä oikeen päässyt edes kunnolla ajamaan
 
Kiitti vinkistä. Iskin 911 ja aika per kierros parani 12 sekunnilla ilman että PP nousi... Pitää katsoa mihin pystyy kunhan vielä vähän rohkeammin uskaltaa osan mutkista ottaa. Ennen siipeä tällä piti ajaa kuin jäällä eikä oikeen päässyt edes kunnolla ajamaan

Hyvä tietää, luulin että noi on vain kosmeettisia tuuninkeja. Mutta mikäs järki tuossa on kun ei PP nouse. ? Eikö sen pitäisi nousta jos autosta tule parempi ?
 
Hyvä tietää, luulin että noi on vain kosmeettisia tuuninkeja. Mutta mikäs järki tuossa on kun ei PP nouse. ? Eikö sen pitäisi nousta jos autosta tule parempi ?
Joo, ton spoilerin keksin itsekin merkittäväksi parannukseksi joskus viikko sitten. Huippunopeus toki laskee siiven kanssa, josta syystä PP on alempi, luulen minä. Mutta itsellä ainakin ihan ensimmäisiksi parannuksiksi kaikkiin autoihin tulee paremmat jarrut ja spoileri - must have.
 
Mutta mikäs järki tuossa on kun ei PP nouse
Taitaa riippua autosta ja spoikan perussäädöstä? Just tossa virittelin yhtä possua ja katselin koko ajan ettei mene PP yli rajan. Kyllä se PP muuttui jopa etuspoikan asennuksessa.

Mutta, suurimmat PP-muutokset tulee vasta siinä vaiheessa kun autoa säätää. Downforcen määrä vaikuttaa pisteisiin, eli etu- ja takasiiven säädöillä voi hieroa pisteitä jiiriin jos on tarvetta.
 
Testasin skriptillä rahangrindaamisen. Hyvin toimii. Automatiikalla saa pan america kisaa #1 ajatettua. Skriptin laittaa kerran päälle niin se ajaa samaa kisaa uudestaan ja uudestaan. Joka kerta tulee voitto. Samalla oppi miten saa pc:lta remote playlla pelailtua ps5 pelit. Hyvä fiitsöri toi remote play.

Skripti jonka testasin+ohjeet: [VIDEO] 1 500 000 credits per hour
Ohjeesta puuttuu, että keypad;sta pitää laittaa kiihdytys x nappiin. Ohjeet sekavat, joka juttu kuten nitro alaspäinnappiin on oleellisia. Toinen juttu, että tarvii se päivittäinen maratoni ajaa ennen skriptiä alta pois tai skripti sekoaa lottolapunsaantiin.
 
Siinä mielessä ne on skinejä, että halvemmastakin autosta saa supertehokkaan ja nopean kiitos tuning ominaisuuksien. Ei ole mikään pakko ostaa 20 miljoonan autoa saadakseen saman ajokokemuksen eri skinillä.

Yksinkertaistaen voisi sanoa, että on vain etu, taka ja nelivetoisia autoja erilaisilla tehoprofiileilla. Tuunaamalla saa parista aihiosta kaikki eri ajokokemukset. Tuohon päälle erikoisoptiona ehkä vielä hybridi, sähköautot ja moottori edessä keskellä takana vaihtoehdot. 20 miljoonan ökyautot on täysin tarpeettomia pelikokemuksen kannalta. Mut ehkä joku niitä jaksaa kerätä ja grindata rahaa. Mut ei ole ainakaan minulle ykkösprioriteetti. Ainoat autot mitkä on tähän mennessä tarvinut ostaa on lava-auto ja se ensimmäinen halpiskottero, että sai kahvilatehtäviä eteenpäin.

Jos tarvisin rahaa gt7:ssa niin laittasin pelin jauhamana skriptillä. Se näyttää olevan helppo tapa tehdä rahat. Jättää pc:n pelaamaan skriptillä gran turismoa remote playn läpi.
Niin jos tarvitsisi rahaa...
Testasin skriptillä rahangrindaamisen. Hyvin toimii. Automatiikalla saa pan america kisaa #1 ajatettua. Skriptin laittaa kerran päälle niin se ajaa samaa kisaa uudestaan ja uudestaan. Joka kerta tulee voitto. Samalla oppi miten saa pc:lta remote playlla pelailtua ps5 pelit. Hyvä fiitsöri toi remote play.

Skripti jonka testasin+ohjeet: [VIDEO] 1 500 000 credits per hour
Ohjeesta puuttuu, että keypad;sta pitää laittaa kiihdytys x nappiin. Ohjeet sekavat, joka juttu kuten nitro alaspäinnappiin on oleellisia. Toinen juttu, että tarvii se päivittäinen maratoni ajaa ennen skriptiä alta pois tai skripti sekoaa lottolapunsaantiin.
Ilmeisesti tarvitsi?

Mutta on ollut käytössä täälläkin heti päivityksen jälkeen, kun yrittävät pakottaa rahankäyttöön. Olen ostanut lähes kaikkiin peleihini dlc:t, kun ne rehellisesti myydään ylimääräisenä sisältönä. Tässä ne on näennäisesti peliin kuuluvia. Todellisuudessa isolla rahalla myynnissä.
 
Niin jos tarvitsisi rahaa...
Ilmeisesti tarvitsi?

Mihin sitä tarvisin? Ne 20me autot on meh ja tykkään ajaa eniten aika normiautoille kera sopivien tuunausten. Niissä kohtaa mun haluama pelattavuus ja ei tarvi jumalrefeksejä, että auto pysyisi radalla.

Testasin ton sen vuoksi, että kiinnosti tietää voiko sen grindin automatisoida vai ei. Jos joku itkee grindistä, mutta muuten pitäisi pelistä niin eikun skripti laulamaan ja ei tarvi itse grindata. Nyt kun ton jaksoi testata niin ihan sama jättää jauhamaan taustalle, jos sitä rahaa myöhemmin sattuisi tarvimaan. Saa edes sen millin nopeasti takaisin mikä meni tomahawkin ostamiseen. Siinä on kyllä nopea kärry, jos pitää nopeutta saada alle.
 
Siis kylläpä iskettini märkä rätti vasten kasvoja kun pääs ajelemaan T300 ratilla tätä peliä, pädillä on aika hyvä fiilis kanttareista tärinän kanssa mutta ratilla et juurikaan saa mitää feedbäkkiä? kuulet kyllä kun perunalaatikkoa paiskotaan (siis se kolina kun ajeltaan yli) mutta ratissa kulmasta/vauhdista riippuen ei tunnu mitään ? asetuksia on kokeiltu laidasta laitaan ja monet netissä ajelee 4/1, 4/2 asetuksilla mutta kyllä on surkee tuntuma noilla asetuksilla. Kukaan muu ajelemassa t300 ratilla ?
 
En muista oliko T300 ratissa mitään asetuksia, mutta mun piti käydä läpi 3:t eri asetukset Fanatecille ennenkuin sain mitään tuntumaa takavetoisiin ja curbeihin. Fanatecissa toki voi säätää mitä tahansa.. Nyt vaikuttaisi olevan melko hyvät asetukset.
 
Videoiden perusteella kyllä. Ihan samanlainen kaiku kuin kutosessa ja osa autoista edelleen imurin kuuloisia, ei nämä vaan osaa tuota äänipuolta tehdä.
Tää oli mulle iso ongelma GT-sarjassa.

Sitten kun pisti PC2:n tulille ja vanhan -71 Mersu AMG 6.8:n rattiin, kuuli eron. Miten iso merkitys fiilikselle.
 
Online kisailua pukkaa

The flagship esports event of Gran Turismo, the GT World Series, starts today in Gran Turismo 7, with the 2022 Series Test Season.

Nations Cup
  • Round 1 – March 21 – Tsukuba Circuit/Mazda Roadster (ND) 2015 – 7 laps
  • Round 2 – March 24 – Tsukuba Circuit/Mazda Roadster (ND) 2015 – 7 laps
  • Round 3 – March 26 – Tsukuba Circuit/Mazda Roadster (ND) 2015 – 7 laps
  • Round 4 – March 28 – Tsukuba Circuit/Mazda Roadster (ND) 2015 – 10 laps
Manufacturers Cup
  • Round 1 – March 22 – Deep Forest/Gr.3 – 5 laps
  • Round 2 – March 25 – Mount Panorama/Gr.4 – 4 laps
  • Round 3 – March 27 – Suzuka Circuit/Gr.3 – 4 laps
  • Round 4 – March 29 – Laguna Seca/Gr.4 – 7 laps
 
Onko DD Pro vielä toiminut ok? Turhan paljon näyttää Fanan sivun foorumilla olevan jengillä kaikenlaista eri DD:eiden kanssa. Toki onko vaan myyty niin paljon että ongelmatapauksiakin sitten sekaan mahtuu plus osa käyttäjistä vaikuttaa olevan vähän pihalla(/user error) miten käyttää noita.
 
Mulla se vasen tatti josta säädetään mm. ratin asetuksia tekee tupla klikkauksen jos sen painaa alas. En muita ongelmia ole vielä havainnut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 134
Viestejä
4 547 164
Jäsenet
74 919
Uusin jäsen
Kauheakankkunen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom