Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On kyllä surkeaa verkkokauppojen tilanne Suomessa. Gigantista meni varastossa olevan tavaran toimitukseen viikko ja Jimmsiltä tilasin eilen klo 14.30 varastossa olevan tavaran, joka ei ole vieläkään edennyt mihinkään. Kyllä nyt luulisi että seuraavan päivän kuljetukseen tuossa ehtisi.
Joskus olisi kiva yllättyä positiivisesti näiden kanssa. Jimmsiltä aikanaan olisi mennyt jo saman päivän lähetykseen kun 14.30 tilasi.
Muutama viikko sitten ostettu kannettava tietokone Gigantista ja nyt huomasin että olisi 80 euroa halvemmalla saatavissa kilpailijalta. Ajattelin kysyä chatista jos hintatakuun avulla hyvittäisivät erotuksen ja melko uskomaton vastaus tuli:
"Kiitos! Hintatakuumme perustuu siihen, että hinta on laskenut
palautusoikeuden vielä ollessa voimassa. Tietokoneiden palautuksen
yhteydessä perimme 29€ tarkistus- sekä tyhjennysmaksun. Jotta voimme
tämän hintaeron teille hyvittää, tulisi teidän käydä myymälässä tuotteen
kanssa, jossa voimme tarkistaa tuotteen kunnon! Samalla voimme hyvittää
teille hintaeron."
Eli pitäisi mennä myymälään pandemian aikana "näyttämään konetta" jotta saa hintatakuun mukaisen hyvityksen?Melko uskomatotonta tämä Gigantin touhu kyllä.
Tästäpä tulikin mieleen oma parin vuoden takainen keissi Gigantin kanssa...
Ostin parin tonnin telkkarin, meni pari päivää ja se oli Verkkokaupassa 200€ halvempi. Kysyin Gigantilta josko hyvittäisivät erotuksen, mutta vastaus oli ei, koska Verkkokaupan tarjous koski muistaakseni vain tiettyä erää. Noh ei siinä, vittuillakseni pakkasin telkkarin takaisin laatikkoon, vein sen Giganttiin samalla matkalla kun hain Verkkokaupan Vantaan varastosta vastaavan, molemmat työmatkan varrella.
Tästä iso. Tuo 200 euroa on jo ihan mukava säästö.
Laitoin jo reklamaation Gigantille, katsotaan tulevatko järkiinsä. Jos ei, niin voisi ajankuluksi laittaa kuluttajariitalautakuntaan. Siinähän askartelevat kirjallisia vastauksia, maksaa sekin heille jotain.Myymälään asti en jaksa vaivautua, ei ole niin isosta summasta kyse.
Muutama viikko sitten ostettu kannettava tietokone Gigantista ja nyt huomasin että olisi 80 euroa halvemmalla saatavissa kilpailijalta. Ajattelin kysyä chatista jos hintatakuun avulla hyvittäisivät erotuksen ja melko uskomaton vastaus tuli:
"Kiitos! Hintatakuumme perustuu siihen, että hinta on laskenut
palautusoikeuden vielä ollessa voimassa. Tietokoneiden palautuksen
yhteydessä perimme 29€ tarkistus- sekä tyhjennysmaksun. Jotta voimme
tämän hintaeron teille hyvittää, tulisi teidän käydä myymälässä tuotteen
kanssa, jossa voimme tarkistaa tuotteen kunnon! Samalla voimme hyvittää
teille hintaeron."
Eli pitäisi mennä myymälään pandemian aikana "näyttämään konetta" jotta saa hintatakuun mukaisen hyvityksen?Melko uskomatotonta tämä Gigantin touhu kyllä.
Tästä iso. Tuo 200 euroa on jo ihan mukava säästö.
Laitoin jo reklamaation Gigantille, katsotaan tulevatko järkiinsä. Jos ei, niin voisi ajankuluksi laittaa kuluttajariitalautakuntaan. Siinähän askartelevat kirjallisia vastauksia, maksaa sekin heille jotain.Myymälään asti en jaksa vaivautua, ei ole niin isosta summasta kyse.
Kävisin raahaamassa kannettavan takaisin Gigantille ja hakisin uuden kilpailijalta. Eiköhän ne siellä tiskillä koko summan hyvitä, kun kertoo, että aiot näin toimia? Samalla työllistää heidän asentajaa.
Mielenkiintoista muuten, että vk.com kun firman kautta tilattiin Lenovon tabletti torstaina puolilta päivin, nii perjantaina töistä 13:30 lähtiessä huomasin, että oli postin kuriiri jo käynyt tuomassa paketin tuulikaappiin vaivihkaa. 24 h Helsingistä Nummelaan, mikäs noita nyt vaivaa?
Tiedän ettei Elisa noita itse varastoi vaan varastoinnin ja paketoinnin hoitaa logistiikka yritys mutta vois noi muut (power, gigantti ja vk. com) voisivat vähän ottaa mallia miten homma hoituu sujuvasti.
Hyvät esimerkit kyllä valittu, kun vaan viimeisellä on varasto Suomesa.
Muutaman huonon verkkiskokemuksen jälkeen tilasin hiiren Outletista, ihme kyllä lähti matkaan seuraavana arkipäivänä (ja Posti toimitti seuraavaksi päiväksi automaattiin).
Arvioitu toimitusaika oli joskus Helmikuun alussa. Ilmoittelivat että myöhästyy ja pistivät 70€ lahjakortin.
Seuraava toimitusaika tämän kuun alussa. Ilmoittelivat että myöhästyy ja hyvittivät toimitus ja asennusmaksun.
Tänään sitten vihdoin tuli. Viestiäkin kirjoittelen jo lahjakortti mukaanluettuna 180€ Lenovo G27Q-20
Itse tilasin pari viikkoa sitten verkkiksestä alle satasen tv-boxin mitä oli reilusti varastossa. Sunnuntaina tilattu niin torstaina otettiin tilaus käsittelyyn. Ehti onneksi saman päivän kuljetuksiin joten pe sain paketin seuranta koodilla. Saapumisilmoitus tuli sitten maanantaina.
En nyt hauku mutta ei voi nopeudesta kehuakkaan.
Suomi on suomi.Oikeastaan outoa miksei joku ole lähtenyt markkinoimaan "jos teet tilauksen ennen klo 12:00, se lähtee saman päivän aikana kuljetukseen"
Suomi on suomi.
Esim. Hollannissa on erittäin yleistä että verkkokaupat lupaa esim "jos tilaat ennen klo 24.00 yöllä, saat tilauksen jo seuraavaksi päiväksi" - näin esim bol.com ja monet muut.
Siellä tosiaan kuljetukset pelaa. Monessa verkkokaupassa jos tilaat ennen puoltayötä niin jo seuraavaksi päiväksi saapuu
Olisi edes lupaus, että lähtee heidän omalta varastolta seuraavana päivänä klo 12.Sitten täytyy muistaa rajoitukset, jotka pitkä ja melkein kymmenen kertaa Hollannin kokoinen isänmaamme aiheuttaa. Hollanti on about 200km päästä päähän? Siellä on suhteellisen paljon helpompi luvata tuollaista edes tietylle alueelle, kun kuljetusmatkat lajitteluterminaaliin ja sieltä eteenpäin on todella lyhyet. Asukkaitakin kolminkertainen määrä Suomeen verrattuna...
Olisi edes lupaus, että lähtee heidän omalta varastolta seuraavana päivänä klo 12.
Olisi edes lupaus, että lähtee heidän omalta varastolta seuraavana päivänä klo 12.
mites tuo gigantin 50 päivän palautus lasketaan, kun 19.2 tilattu tuote tuli vasta nyt postissa ja toimituspäivänä tuli kuitti sähköpostiin jossa vaan lukee ostopäivä 19.2. Eikö palautusoikeus ole tarkoitus olla aika jolloin tuotetta ehtii testata ja sen pitäisi alkaa toimituspäivästä?
tätä ei mainita lainkaan palautusehdoissa: Näin Gigantin palautusoikeus toimii - Gigantti
Sensijaan netistä ostettua tietokonetta voi testata 14 päivän ajan ilman 29€ maksua palautuksen yhteydessä. Mutta pakkohan se on tarkoittaa toimituspäivää.
Sen voin sanoa että jos se kortti on niin rikki että ei pysty normaalien toimien sisällä korjaamaan niin pitkä odotus tulee sulle. Kuten jo joka paikassa kuulutettu RTX3000-sarjan korttien huono saatavuus koskee myös giganttia ja noi EVGA:n kortit on sieltä vaikeemmasta päästä hankkia.Onko täällä porukalla kokemusta Gigantin huollosta/takuuvaihdosta? Itellä lahosi nelisen viikkoa sitten EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra näytönohjain ja sen lähetin postitse Gigantille. Gigantti on omien sanojensa mukaan lähettänyt sen Ruotsiin huollettavaksi/tarkistettavaksi tms. 25.2.2021 eli karvan yli kolme viikkoa sitten. Olen pari kertaa soittanut Gigantin maksulliseen aspaa kysyäkseni näyttiksen tilannetta, kun en ole saanut huollon tilan seuraamiseen tarkoitettua WEB-koodia vieläkään, vaikka sitäkin olen useasti kysynyt. Aina tulee jotain epämääräistä, että jotain huoltolähetettä ei ole muodostettu..? Kuitenkin Gigantin sivuilla lukee, että koodin saisi saman tien, jos olisi paketin vienyt Gigantin liikkeeseen ja koodi pitäisi saada myös aspasta kysymällä, vaan kun en ole kahdella yrityksellä vieläkään saanut.
Sivuilla lukee, että huolto kestää tavallisesti noin 10-15 päivää ja että he pitävät asiakkaan ajantasalla tekstiviestitse. No arvatkaa ovatko pitäneet? Eivät. Ainoa viesti, joka on tullut, oli tieto tuosta Ruotsiin lähettämisestä vajaa kolme viikkoa sitten. Senkin viestin saaminen oli työn ja tuskan takana. Jouduin soittamaan maksulliseen aspaan, jossa luvattiin jättää soittopyyntö jollekin asiasta tietävälle. No eipä sieltä sitten soitettu, vaan lähetettiin se viesti.
Täytyy varmaan taas loppuviikosta soittaa maksulliseen aspaan ja kysyä missä mennään, vaikka tuskin siellä mitään vieläkään tietävät.
Joo olen varautunut pitkään odotukseen. Toisaalta Evgalta on RMA:n kautta vissiin hyvin liikkunut kortteja ja heillä taitaa olla erillisiä kortteja varattuna takuujuttuihin. Olisi kiva saada edes tietoa yrittävätkö Gigantilla laittaa asiaa eteenpäin. Olisi varmaan kannattanut laittaa suoraan Evgalle takuuseen ja maksaa postit Saksaan.Sen voin sanoa että jos se kortti on niin rikki että ei pysty normaalien toimien sisällä korjaamaan niin pitkä odotus tulee sulle. Kuten jo joka paikassa kuulutettu RTX3000-sarjan korttien huono saatavuus koskee myös giganttia ja noi EVGA:n kortit on sieltä vaikeemmasta päästä hankkia.
Joten voi mennä kesään tai jopa pidemmälle että saisit uuden kortin sieltä takaisin.
Mielenkiinnosta kysyn että miten se näytönohjain hajosi?
Mitenkäs menee Jimms:llä (tai miksei muillakin) näytönohjaimen palautus? Pystyykö kuluitta palauttamaan verkosta ostetun palautusajan puitteissa, vaikka näytönohjain on ollut koneessa käytössä hetken?
Operaattoreille on melkoinen kilpailu asiakkaista, ihme että aspa ei pysty tuollaisessa tapauksessa mitään tekemään.
Palautin Poweriin hiiren, jota ei ollut nettikaupassa saldoilla, mutta tilaaminen onnistui "toimituksena myymälästä". Hiiri oli kuitenkin sopimaton omaan käteen ja piti palauttaa. Vein sen seuraavana päivänä takaisin liikkeeseen ja rahat tuli tänään tilille. Paitsi että 12,90 toimituskulut jäivät palauttamatta.
Alan nyt vääntämään tuosta, mutta tiedoksi, jotta muutkin huomaa tarkistaa onko toimituskulutkin palautettu. Kuluttajasuojalaki edellyttää että toimituskustannuksetkin on palautettava. Tuotteen palautuksesta tulevia kuluja ei tarvitse palauttaa, jos kauppa on ehdoissaan näin sanonut (ja power sanookin) -siksi itse hiiren liikkeeseen.
Ai. Olen mielestäni palauttanut Gigantin myymälätoimituksen joskus ongelmitta. Lienee siis myyjäkohtaista siellä. Powerilta nyt vastasivatkin, joten taistelu alkakoonGigantti yritti tuossa taannoin ihan samaa. Palautin reitittimen liikkeeseen ja vasta kotona huomasin että toimituskuluja ei oltu palautettu. Aspassa väitettiin silmät kirkkaana että toimituskuluja ei tarvitse palauttaa. Pienen väännön lopuksi kyllä sitten palauttivat.
Palautin Poweriin hiiren, jota ei ollut nettikaupassa saldoilla, mutta tilaaminen onnistui "toimituksena myymälästä". Hiiri oli kuitenkin sopimaton omaan käteen ja piti palauttaa. Vein sen seuraavana päivänä takaisin liikkeeseen ja rahat tuli tänään tilille. Paitsi että 12,90 toimituskulut jäivät palauttamatta.
Alan nyt vääntämään tuosta, mutta tiedoksi, jotta muutkin huomaa tarkistaa onko toimituskulutkin palautettu. Kuluttajasuojalaki edellyttää että toimituskustannuksetkin on palautettava. Tuotteen palautuksesta tulevia kuluja ei tarvitse palauttaa, jos kauppa on ehdoissaan näin sanonut (ja power sanookin) -siksi itse hiiren liikkeeseen.
Ei hiirtä toimitettu myymälään vaan tilasin sen netistä ja se tuli postilla minulle ihan kuin mikä tahansa verkko-ostos. Kuitilla toimituskulut näkyvät aivan normaaleina, eivätkä omana rivinään "palvelutuotteena".Veloitettiinko sulta siis ihan erilliset toimituskulut siitä että hiiri toimitettiin myymälään, eli laskussa/tilausvahvistuksessa luki ”toimituskulut”? Jos näin niin sitten voivat pidättää, mutta jos et maksanut muuta kuin tuotteen hinnan niin eivät voi pidättää, vaan koko tuotteen hinta on palautettava.
Yrityksen omia, erittelemättömiä logistiikkakuluja ei voi veloittaa palautustilanteessa asiakkaalta ihan tosta noin vaan.
Ei hiirtä toimitettu myymälään vaan tilasin sen netistä ja se tuli postilla minulle ihan kuin mikä tahansa verkko-ostos. Kuitilla toimituskulut näkyvät aivan normaaleina, eivätkä omana rivinään "palvelutuotteena".