Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Eikö kannattaisi olla aspaan yhteydessä, että pistäkäähän se uuni sieltä Porvoosta mulle, kun sitä siellä on. Luulisi onnistuvan.
 
Voihan sitä kokeilla, mutta Porvoon Gigantti on franchising liike, eli jos on emoketjun liikkeestä ostanut, niin ristiin toimittaminen ei onnistu. Sama on palautusten kanssa.

Keskitettyyn asiakaspalveluun jos on yhteydessä, niin joutuvat katsomaan tilauksia eri järjestelmistä jos on franchising liike. Eli on Gigantteja ja sitten on franchising Gigantteja, eivätkä ne kommunikoi mitenkään keskenään. Tilausten siirtely noiden välillä ei ole ainakaan aikaisemmin onnistunut.

Itse olisin kyllä jo purkanut tuollaisen keittiökaupan ja pyytänyt Giganttia hakemaan jo toimitetut kamat pois. Kuluttajaneuvojaan yhteyttä jos ei muuten onnistu.
 
Juu, ei onnistu liikkeestä toiseen.

Kaupan purkua itsekkin mietin, mutta ei se auta kun tavarat kuitenkin tarvitsen. Samaan hintaan ei ainakaan powerista irronnut kun kysyin että myyttekö jos ostan heti.
 
Kuluttajansuojalaki on kyllä aika hampaaton jos myyjä hidastelee. Hinnanalennusta ei voi vaatia, ja vahingonkorvauskin tulee kysymykseen vain erityistapauksessa. Ainoat vaihtoehdot ovat kaupan purku tai sitten vain odottaa.
Silti ihan vittuilun vuoksi kannattaa vaatia Giganttia korvaamaan kaikki puhelin- ja autokulut jotka ovat johtuneet asian selvittelystä.
 
Purkaa kaupan uunin osalta ja hakee jostain muualta toisen vastaavan tuotteen? Lisäksi jo on pankin luottokortilla maksanut niin korttireklamaatiolla saa yleensä vauhtia myyjiin. Maahantuojalta kannattaa myös kysellä että miksi ei toimitukset kulje, jos ongelma on siellä päässä.
 
On kyllä surkeaa verkkokauppojen tilanne Suomessa. Gigantista meni varastossa olevan tavaran toimitukseen viikko ja Jimmsiltä tilasin eilen klo 14.30 varastossa olevan tavaran, joka ei ole vieläkään edennyt mihinkään. Kyllä nyt luulisi että seuraavan päivän kuljetukseen tuossa ehtisi.

Joskus olisi kiva yllättyä positiivisesti näiden kanssa. Jimmsiltä aikanaan olisi mennyt jo saman päivän lähetykseen kun 14.30 tilasi.
 
On kyllä surkeaa verkkokauppojen tilanne Suomessa. Gigantista meni varastossa olevan tavaran toimitukseen viikko ja Jimmsiltä tilasin eilen klo 14.30 varastossa olevan tavaran, joka ei ole vieläkään edennyt mihinkään. Kyllä nyt luulisi että seuraavan päivän kuljetukseen tuossa ehtisi.

Joskus olisi kiva yllättyä positiivisesti näiden kanssa. Jimmsiltä aikanaan olisi mennyt jo saman päivän lähetykseen kun 14.30 tilasi.

Eletään kummallista aikaa. Verkkokauppojen myynti kasvaa kokoajan, mutta lisää ei juurikkaan palkata, koska on pelko, että kaikki muut paitsi pakolliset palvelut menee koronan takia kiinni. Tätä on jatkunut kohta vuoden.

Olishan se toki kiva, jos osat mitä on tilaillu joulukuussa pikkuhiljaa tulis, mutta eipä mahda mitään. Tulee kun tulee.
 
Muutama viikko sitten ostettu kannettava tietokone Gigantista ja nyt huomasin että olisi 80 euroa halvemmalla saatavissa kilpailijalta. Ajattelin kysyä chatista jos hintatakuun avulla hyvittäisivät erotuksen ja melko uskomaton vastaus tuli:

"Kiitos! Hintatakuumme perustuu siihen, että hinta on laskenut
palautusoikeuden vielä ollessa voimassa. Tietokoneiden palautuksen
yhteydessä perimme 29€ tarkistus- sekä tyhjennysmaksun. Jotta voimme
tämän hintaeron teille hyvittää, tulisi teidän käydä myymälässä tuotteen
kanssa, jossa voimme tarkistaa tuotteen kunnon! Samalla voimme hyvittää
teille hintaeron."

Eli pitäisi mennä myymälään pandemian aikana "näyttämään konetta" jotta saa hintatakuun mukaisen hyvityksen?:lol: Melko uskomatotonta tämä Gigantin touhu kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Muutama viikko sitten ostettu kannettava tietokone Gigantista ja nyt huomasin että olisi 80 euroa halvemmalla saatavissa kilpailijalta. Ajattelin kysyä chatista jos hintatakuun avulla hyvittäisivät erotuksen ja melko uskomaton vastaus tuli:

"Kiitos! Hintatakuumme perustuu siihen, että hinta on laskenut
palautusoikeuden vielä ollessa voimassa. Tietokoneiden palautuksen
yhteydessä perimme 29€ tarkistus- sekä tyhjennysmaksun. Jotta voimme
tämän hintaeron teille hyvittää, tulisi teidän käydä myymälässä tuotteen
kanssa, jossa voimme tarkistaa tuotteen kunnon! Samalla voimme hyvittää
teille hintaeron."

Eli pitäisi mennä myymälään pandemian aikana "näyttämään konetta" jotta saa hintatakuun mukaisen hyvityksen?:lol: Melko uskomatotonta tämä Gigantin touhu kyllä.

Tästäpä tulikin mieleen oma parin vuoden takainen keissi Gigantin kanssa...

Ostin parin tonnin telkkarin, meni pari päivää ja se oli Verkkokaupassa 200€ halvempi. Kysyin Gigantilta josko hyvittäisivät erotuksen, mutta vastaus oli ei, koska Verkkokaupan tarjous koski muistaakseni vain tiettyä erää. Noh ei siinä, vittuillakseni pakkasin telkkarin takaisin laatikkoon, vein sen Giganttiin samalla matkalla kun hain Verkkokaupan Vantaan varastosta vastaavan, molemmat työmatkan varrella.

Meniköhän palautuksesta taas päivä tai kaksi, niin kyseisen telkkarin hinta laski myös Gigantissa samalle tasolle millä ostin sen Verkkokaupasta. Noh, "säästin" 200€ ja Gigantti sai asiakaspalautustelkkarin käsiteltäväkseen. Jos olisin odottanut sen pari päivää, niin olisin varmaankin saanut heiltä tämän erotuksen, koska laskivat itsekin hintaa... :D
 
Tästäpä tulikin mieleen oma parin vuoden takainen keissi Gigantin kanssa...

Ostin parin tonnin telkkarin, meni pari päivää ja se oli Verkkokaupassa 200€ halvempi. Kysyin Gigantilta josko hyvittäisivät erotuksen, mutta vastaus oli ei, koska Verkkokaupan tarjous koski muistaakseni vain tiettyä erää. Noh ei siinä, vittuillakseni pakkasin telkkarin takaisin laatikkoon, vein sen Giganttiin samalla matkalla kun hain Verkkokaupan Vantaan varastosta vastaavan, molemmat työmatkan varrella.

Tästä iso :thumbsup:. Tuo 200 euroa on jo ihan mukava säästö.

Laitoin jo reklamaation Gigantille, katsotaan tulevatko järkiinsä. Jos ei, niin voisi ajankuluksi laittaa kuluttajariitalautakuntaan. Siinähän askartelevat kirjallisia vastauksia, maksaa sekin heille jotain.;) Myymälään asti en jaksa vaivautua, ei ole niin isosta summasta kyse.
 
Tästä iso :thumbsup:. Tuo 200 euroa on jo ihan mukava säästö.

Laitoin jo reklamaation Gigantille, katsotaan tulevatko järkiinsä. Jos ei, niin voisi ajankuluksi laittaa kuluttajariitalautakuntaan. Siinähän askartelevat kirjallisia vastauksia, maksaa sekin heille jotain.;) Myymälään asti en jaksa vaivautua, ei ole niin isosta summasta kyse.

Kävisin raahaamassa kannettavan takaisin Gigantille ja hakisin uuden kilpailijalta. Eiköhän ne siellä tiskillä koko summan hyvitä, kun kertoo, että aiot näin toimia? Samalla työllistää heidän asentajaa.
 
Muutama viikko sitten ostettu kannettava tietokone Gigantista ja nyt huomasin että olisi 80 euroa halvemmalla saatavissa kilpailijalta. Ajattelin kysyä chatista jos hintatakuun avulla hyvittäisivät erotuksen ja melko uskomaton vastaus tuli:

"Kiitos! Hintatakuumme perustuu siihen, että hinta on laskenut
palautusoikeuden vielä ollessa voimassa. Tietokoneiden palautuksen
yhteydessä perimme 29€ tarkistus- sekä tyhjennysmaksun. Jotta voimme
tämän hintaeron teille hyvittää, tulisi teidän käydä myymälässä tuotteen
kanssa, jossa voimme tarkistaa tuotteen kunnon! Samalla voimme hyvittää
teille hintaeron."

Eli pitäisi mennä myymälään pandemian aikana "näyttämään konetta" jotta saa hintatakuun mukaisen hyvityksen?:lol: Melko uskomatotonta tämä Gigantin touhu kyllä.
Tästä iso :thumbsup:. Tuo 200 euroa on jo ihan mukava säästö.

Laitoin jo reklamaation Gigantille, katsotaan tulevatko järkiinsä. Jos ei, niin voisi ajankuluksi laittaa kuluttajariitalautakuntaan. Siinähän askartelevat kirjallisia vastauksia, maksaa sekin heille jotain.;) Myymälään asti en jaksa vaivautua, ei ole niin isosta summasta kyse.

Tuo Gigantin hintatakuu taitaa olla täysin epävirallinen käytäntö ja perustuu juuri tuohon myyjän selittämään palautusoikeuteen. Menee taas överiksi nämä jutut, Gigantti olisi voinut ihan hyvin todeta suoraan etteivät hyvitä mitään (pääsääntöisesti antavat hintaerotuksen muutenkin vain heidän oman hinnan laskiessa). Ihan ymmärrettävä siis tuo Gigantin vastaus kun peilaa sitä niihin palautusehtoihin. Tuokin on jo kuitenkin ylimääräinen kädenojennus sieltä suunnalta niin on aika hölmöä tehdä asiasta iso numero ja ruveta tahallaan vaikeaksi kuluttajaksi. Ainahan voit viedä sen koneen takaisin Giganttiin, maksaa 29€ palautusmaksun ja tilata uuden muualta mutta luulisi tuon Gigantin ehdotuksen teettävän huomattavasti vähemmän vaivaa. Voihan sinne aspaan toki ehdottaa, että voivat vähentää suoraan sen tarkastusmaksun hintaeroituksesta jos sillä välttää tuon myymäläreissun.
 
Viimeksi muokattu:
Kävisin raahaamassa kannettavan takaisin Gigantille ja hakisin uuden kilpailijalta. Eiköhän ne siellä tiskillä koko summan hyvitä, kun kertoo, että aiot näin toimia? Samalla työllistää heidän asentajaa.

Kävihän se mielessä että palautan kyseisen koneen, mutta vastasivat nopeasti reklamaatioon ja hyvittävät nyt vaatimani hintaeron tilille.:thumbsup: Oli ystävällinen henkilö puhelimessa ja pahoitteli vilpittömästi tapahtunutta. Oli kuulemma heidän puoleltaan chatissa neuvottu väärin ja ottavat puheeksi kyseisen palveluneuvojan kanssa. Myönsivät virheensä ja hoitivat tämän nyt mallikkaasti. :thumbsup:
 
Vaikka näillä isoilla verkkokauppiailla ei toimitusajoista päätellen olekkaan halua tai kykyä nopeisiin toimituksiin jollain sentään on, nimittäin puhelin operaattoreilla.

Viimeksi kehuin DNA:n toimitusta, nyt piti luuri hommata Elisalta. Su klo 23.30 tilaus sisään, mä aamupäivällä vahvistus että luuri + oheistarvikkeet pakattu. Ti klo 12 paketti noudettavissa ärrältä.

Hinta oli vertailun halvin kotimaisilta jälleenmyyjiltä, oheistarvikkeet (panssarilasi+lompakkokuoret) halvimmat mitä tähän hätään löysin ja toimitus ilmainen.

Tiedän ettei Elisa noita itse varastoi vaan varastoinnin ja paketoinnin hoitaa logistiikka yritys mutta vois noi muut (power, gigantti ja vk. com) voisivat vähän ottaa mallia miten homma hoituu sujuvasti.
 
Mielenkiintoista muuten, että vk.com kun firman kautta tilattiin Lenovon tabletti torstaina puolilta päivin, nii perjantaina töistä 13:30 lähtiessä huomasin, että oli postin kuriiri jo käynyt tuomassa paketin tuulikaappiin vaivihkaa. 24 h Helsingistä Nummelaan, mikäs noita nyt vaivaa?
 
Mielenkiintoista muuten, että vk.com kun firman kautta tilattiin Lenovon tabletti torstaina puolilta päivin, nii perjantaina töistä 13:30 lähtiessä huomasin, että oli postin kuriiri jo käynyt tuomassa paketin tuulikaappiin vaivihkaa. 24 h Helsingistä Nummelaan, mikäs noita nyt vaivaa?

Selkeästi otettu 9,99€ "Toimitus arkisin ennen klo 16" -palvelu, sillähän se tulee.
 
Tiedän ettei Elisa noita itse varastoi vaan varastoinnin ja paketoinnin hoitaa logistiikka yritys mutta vois noi muut (power, gigantti ja vk. com) voisivat vähän ottaa mallia miten homma hoituu sujuvasti.

Hyvät esimerkit kyllä valittu, kun vaan viimeisellä on varasto Suomesa.

Muutaman huonon verkkiskokemuksen jälkeen tilasin hiiren Outletista, ihme kyllä lähti matkaan seuraavana arkipäivänä (ja Posti toimitti seuraavaksi päiväksi automaattiin).
 
Hyvät esimerkit kyllä valittu, kun vaan viimeisellä on varasto Suomesa.

Muutaman huonon verkkiskokemuksen jälkeen tilasin hiiren Outletista, ihme kyllä lähti matkaan seuraavana arkipäivänä (ja Posti toimitti seuraavaksi päiväksi automaattiin).

Itse tilasin pari viikkoa sitten verkkiksestä alle satasen tv-boxin mitä oli reilusti varastossa. Sunnuntaina tilattu niin torstaina otettiin tilaus käsittelyyn. Ehti onneksi saman päivän kuljetuksiin joten pe sain paketin seuranta koodilla. Saapumisilmoitus tuli sitten maanantaina.

En nyt hauku mutta ei voi nopeudesta kehuakkaan.
 
Tilasin Verkkokaupasta viime perjantaina 13.30, paketti noudettavissa maanantaina 13.35.
Eilen tilasin 18.15, paketti nyt Vantaalla lajittelussa ja huomenna oletetusti noudettavissa pakettiautomaatista.

Varsin nopeaa, kun seuraavaksi työpäiväksi siitä kun Posti on tavaran Verkkokaupalta noutanut.
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin Powerista lieden black fridayna pienellä alennuksella. Olin ajatellut hakea jo tuolloin, mutta myöhästyin ja tuli aika pitkä toimitusaika.
Arvioitu toimitusaika oli joskus Helmikuun alussa. Ilmoittelivat että myöhästyy ja pistivät 70€ lahjakortin.
Seuraava toimitusaika tämän kuun alussa. Ilmoittelivat että myöhästyy ja hyvittivät toimitus ja asennusmaksun.
Tänään sitten vihdoin tuli. Viestiäkin kirjoittelen jo lahjakortti mukaanluettuna 180€ Lenovo G27Q-20 näytöltä. Sattui juuri sopivasti olemaan alennuksessa muutenkin.

Ei ole muistaakseni ennen yllättäneet viivästykset näin positiivisesti.
 
Arvioitu toimitusaika oli joskus Helmikuun alussa. Ilmoittelivat että myöhästyy ja pistivät 70€ lahjakortin.
Seuraava toimitusaika tämän kuun alussa. Ilmoittelivat että myöhästyy ja hyvittivät toimitus ja asennusmaksun.
Tänään sitten vihdoin tuli. Viestiäkin kirjoittelen jo lahjakortti mukaanluettuna 180€ Lenovo G27Q-20

Erittäin hyvin toimittu, hyvät alennukset kuitattu.:thumbsup: Itse en ole Powerista mitään ostanut, kun hinnat on hieman kilpailijoita kalliimpia. Esim. mainitsemani kannettava tietokone 150 euroa kalliimpi kuin Gigantissa. Parhaat tarjoukset olen löytänyt vertailemalla Gigantti/Verkkokauppa/Amazon. Noista kaikkein mieluiten ostan Amazonista, josta ei mitään huonoa kerrottavaa. Kaikki on toiminut ja mikäli vain tuote löytyy valikoimasta niin on hinnat kohdallaan.
 
Itse tilasin pari viikkoa sitten verkkiksestä alle satasen tv-boxin mitä oli reilusti varastossa. Sunnuntaina tilattu niin torstaina otettiin tilaus käsittelyyn. Ehti onneksi saman päivän kuljetuksiin joten pe sain paketin seuranta koodilla. Saapumisilmoitus tuli sitten maanantaina.

En nyt hauku mutta ei voi nopeudesta kehuakkaan.

Tämä on juuri ongelma suurimmalla osalla kotimaisia verkkokauppiaita. Itse ainakin odotan, että jos tänään illalla tilaisin tavaraa se pakattaisiin huomenna ja kuljetusyhtiö sen noutaisi ja saisin sen torstain aikana postiin / automaattin.

Posti kyllä kuljettaa sen 95% paketeista seuraavaksi päiväksi (nykyään myös lauantaisin ainakin suurimmissa kaupungeissa), joten se ei ole pullonkaula. Esim. juuri Verkkiksellä kyllä voi valita mitä tahansa kuljetusmuotoja, mutta silti et saa mitään varmuutta koska paketti lähtee kuljettavaksi.

Oikeastaan outoa miksei joku ole lähtenyt markkinoimaan "jos teet tilauksen ennen klo 12:00, se lähtee saman päivän aikana kuljetukseen"

Luulisi tälle olevan kysyntää
 
Oikeastaan outoa miksei joku ole lähtenyt markkinoimaan "jos teet tilauksen ennen klo 12:00, se lähtee saman päivän aikana kuljetukseen"
Suomi on suomi.

Esim. Hollannissa on erittäin yleistä että verkkokaupat lupaa esim "jos tilaat ennen klo 24.00 yöllä, saat tilauksen jo seuraavaksi päiväksi" - näin esim bol.com ja monet muut.

Siellä tosiaan kuljetukset pelaa. Monessa verkkokaupassa jos tilaat ennen puoltayötä niin jo seuraavaksi päiväksi saapuu
 
Suomi on suomi.

Esim. Hollannissa on erittäin yleistä että verkkokaupat lupaa esim "jos tilaat ennen klo 24.00 yöllä, saat tilauksen jo seuraavaksi päiväksi" - näin esim bol.com ja monet muut.

Siellä tosiaan kuljetukset pelaa. Monessa verkkokaupassa jos tilaat ennen puoltayötä niin jo seuraavaksi päiväksi saapuu

Sitten täytyy muistaa rajoitukset, jotka pitkä ja melkein kymmenen kertaa Hollannin kokoinen isänmaamme aiheuttaa. Hollanti on about 200km päästä päähän? Siellä on suhteellisen paljon helpompi luvata tuollaista edes tietylle alueelle, kun kuljetusmatkat lajitteluterminaaliin ja sieltä eteenpäin on todella lyhyet. Asukkaitakin kolminkertainen määrä Suomeen verrattuna...
 
Sitten täytyy muistaa rajoitukset, jotka pitkä ja melkein kymmenen kertaa Hollannin kokoinen isänmaamme aiheuttaa. Hollanti on about 200km päästä päähän? Siellä on suhteellisen paljon helpompi luvata tuollaista edes tietylle alueelle, kun kuljetusmatkat lajitteluterminaaliin ja sieltä eteenpäin on todella lyhyet. Asukkaitakin kolminkertainen määrä Suomeen verrattuna...
Olisi edes lupaus, että lähtee heidän omalta varastolta seuraavana päivänä klo 12.
 
Olisi edes lupaus, että lähtee heidän omalta varastolta seuraavana päivänä klo 12.

No tämä on tietysti oma asiansa, olisi varsin suotavaa. Itsellä on nyt parin viikon aikana lähtenyt jo useampi tilaus aina samana tai seuraavana päivänä, riippuen mihin kellonaikaan tilattu. Postihan noutaa sieltä lähtevät lähetykset joka päivä about samaan aikaan, riippumatta siitä onko pakettisi pakattu aamulla vai iltapäivästä...
 
Olisi edes lupaus, että lähtee heidän omalta varastolta seuraavana päivänä klo 12.

Nimenomaan näin. Postin/Matkahuollon kuljetusajoissa voi olla maantieteellisiä eroja mutta pääosin venyneet toimitusajat eivät johdu kuljetusyrityksistä vaan nimenomaan siitä etteivät myyjät saa tilauksia käsiteltyä toimituskuntoon riittävän nopeasti. Mikään tilapäinen ruuhka tai flunssaaalto ei voi olla syynä samaan ongelmaan vuodesta toiseen.
 
Siinä mielessä tilanne on parantunut että Verkkokauppa näyttää tarjoavan saman päivän pikatoimitukset pääkaupunkiseudun lisäksi Tampereelle, ja Jimm's ainakin osaan Suomea. Tosin en ole testannut miten nuo käytännössä toimivat, mutta koska kyseessä ei ole postin palvelu niin todennäköisesti hyvin.
Joillakin pienemmillä verkkokaupoilla se logistiikka vain toimii: Joka kerta kun olen tilannut petenkoiratarvikkeesta niin tilaus on lähtenyt samana päivänä, tänäänkin postitusilmoitus tuli tunnin sisällä tilauksesta. Toki voluumit ovat hieman eri luokkaa.
 
Nyt taisi tulla oma henkilökohtainen ennätys tilauksen käsittelynopeudessa. Tein tilauksen verkkokauppaan eilen 15:46, 15:50 tuli viesti että tilaus on pakattu ja valmiina kuljetukseen ja 16:25 Posti oli ottanut sen kyytiin. Perillä pakettiautomaatissa pitäisi olla vielä tänään. Tämä pääkaupunkiseudulla Espoosta Helsinkiin, ei ollut tosin atk kamaa vaan tilasin kultaliikkeestä (Sellon Kulta-Aika) rannekellon. Mukana tosin taisi olla myös tuuria, eli osuin juuri sopivaan ajankohtaan, tuskin tuoltakaan Posti tavaraa kuljetukseen hakee useammin kuin kerran päivässä.

Omista kokemuksista suurin ärsytyksen aihe ovat olleet verkkokaupat, joiden varastosaldosta ei tiedä onko tuote kaupan omassa varastossa vai jossain tukkurilla. Kerran tilasin muistikamman, jota kaupan tietojen mukaan oli varastossa, taisi olla mainittu toimitusaika 1-3pv. Toive oli saada se nopeasti niin otin noudolla liikkeestä, ajattelin että kunhan ehtivät tilauksen käsittelemään niin voin käydä heti hakemassa. Tilaus käsiteltiin seuraavana aamuna, mutta sieltä tulikin tieto, että tavara tulee jostain tukkurilta liikkeeseen ja tässä taisi lopulta mennä vielä päivän pidempään kuin luvattu maksimi eli 4 päivää. Jos olisin tiennyt tilausta tehdessä ettei tavaraa olekaan liikkeen omassa varastossa, olisin tilannut muualta tai ainakin suoraan kotiinkuljetuksella noudon sijaan. Kyse oli pienehköstä putiikista, jolla kuitenkin on ihan myymälä ja henkilökuntaa paikalla siellä, eli ei ollut mikään yhden ihmisen olohuonefirma. Toki tämäkin olisi selvinnyt jos olisin ensin soittanut liikkeeseen, mutta se mielestäni vesittää verkkokauppojen ja reaaliaikaisen varastosaldon ideaa jos asia pitää varmistaa puhelimella.
 
Elisalla kyllä jäätävän nopeata toimintaa. Eilen tilattu tuote ja tilausvahvistus sähköpostissa siis eilen klo 14:49. Tänään tuote noudettavissa Postin pakettiautomaatissa.
 
mites tuo gigantin 50 päivän palautus lasketaan, kun 19.2 tilattu tuote tuli vasta nyt postissa ja toimituspäivänä tuli kuitti sähköpostiin jossa vaan lukee ostopäivä 19.2. Eikö palautusoikeus ole tarkoitus olla aika jolloin tuotetta ehtii testata ja sen pitäisi alkaa toimituspäivästä?
 
mites tuo gigantin 50 päivän palautus lasketaan, kun 19.2 tilattu tuote tuli vasta nyt postissa ja toimituspäivänä tuli kuitti sähköpostiin jossa vaan lukee ostopäivä 19.2. Eikö palautusoikeus ole tarkoitus olla aika jolloin tuotetta ehtii testata ja sen pitäisi alkaa toimituspäivästä?

Jos luet palautusehdot, niin uskoisin että siellä mainitaan "päivä, jolloin vastaanotat tuotteen" tms...
 
Onko täällä porukalla kokemusta Gigantin huollosta/takuuvaihdosta? Itellä lahosi nelisen viikkoa sitten EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra näytönohjain ja sen lähetin postitse Gigantille. Gigantti on omien sanojensa mukaan lähettänyt sen Ruotsiin huollettavaksi/tarkistettavaksi tms. 25.2.2021 eli karvan yli kolme viikkoa sitten. Olen pari kertaa soittanut Gigantin maksulliseen aspaa kysyäkseni näyttiksen tilannetta, kun en ole saanut huollon tilan seuraamiseen tarkoitettua WEB-koodia vieläkään, vaikka sitäkin olen useasti kysynyt. Aina tulee jotain epämääräistä, että jotain huoltolähetettä ei ole muodostettu..? Kuitenkin Gigantin sivuilla lukee, että koodin saisi saman tien, jos olisi paketin vienyt Gigantin liikkeeseen ja koodi pitäisi saada myös aspasta kysymällä, vaan kun en ole kahdella yrityksellä vieläkään saanut.

Sivuilla lukee, että huolto kestää tavallisesti noin 10-15 päivää ja että he pitävät asiakkaan ajantasalla tekstiviestitse. No arvatkaa ovatko pitäneet? Eivät. Ainoa viesti, joka on tullut, oli tieto tuosta Ruotsiin lähettämisestä vajaa kolme viikkoa sitten. Senkin viestin saaminen oli työn ja tuskan takana. Jouduin soittamaan maksulliseen aspaan, jossa luvattiin jättää soittopyyntö jollekin asiasta tietävälle. No eipä sieltä sitten soitettu, vaan lähetettiin se viesti.

Täytyy varmaan taas loppuviikosta soittaa maksulliseen aspaan ja kysyä missä mennään, vaikka tuskin siellä mitään vieläkään tietävät.
 
Aikaisemmin kun kehuin Elisaa nopeudesta pitää antaa haukutkin.. Tiedän ettei heillä ole mitään hintatakuuta yms käytössä mutta ei siellä aspa:lla paljoa pelisilmää ole.

Tilasin puhelimen + oheistarvikkeet heiltä ja kaikki sujui ongelmitta. Kun luuri oli vastaanotettu ja otettu käyttöön alle 2vrk:n päästä se tuli tarjoukseen, 30,- halvemmalla+ kuulokkeet kaupanpäälle.

Kysyin aspasta onko mahdollisuutta saada mitään hyvitystä vaikka tiedän ettei hintatakuuta olekkaan. Ei onnistu, käyttöön otettu puhelin pitäisi palauttaa (en edes tiedä onnistuuko koska panssarilasi kiinni jne). Ilmoitin etten viitsi palauttaa tuon summan takia, varsinkin kun kaikki ohjelmat, kuvat, viestit yms. siirretty jo uuteen luuriin.

Kerroin että valitettavaa jos noin pienestä summasta haluavat luopua hyvästä asiakkaasta (itselläni kolme liittymää Elisalla yhtä. 90,-/kk) ja siirtävät liittymät muualle. Samat edut saan muiltakin operaattoreilta. Taas tuli joku vakio vastaus että hinnat muuttuvat päivittäin ja palautus on ainoa vaihtoehto jne.

No, paska tuuri eikä mun elämä kymppeihin lopu. En todellakaan viitsi palauttaa ja ostaa samaa luuria tuon takia. Nyt siirsin ensimmäisen liittymän pois niin johan tuli itku-vinku viestiä että voivat tehdä paremman tarjouksen jne.

Operaattoreille on melkoinen kilpailu asiakkaista, ihme että aspa ei pysty tuollaisessa tapauksessa mitään tekemään.
 
Onko täällä porukalla kokemusta Gigantin huollosta/takuuvaihdosta? Itellä lahosi nelisen viikkoa sitten EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra näytönohjain ja sen lähetin postitse Gigantille. Gigantti on omien sanojensa mukaan lähettänyt sen Ruotsiin huollettavaksi/tarkistettavaksi tms. 25.2.2021 eli karvan yli kolme viikkoa sitten. Olen pari kertaa soittanut Gigantin maksulliseen aspaa kysyäkseni näyttiksen tilannetta, kun en ole saanut huollon tilan seuraamiseen tarkoitettua WEB-koodia vieläkään, vaikka sitäkin olen useasti kysynyt. Aina tulee jotain epämääräistä, että jotain huoltolähetettä ei ole muodostettu..? Kuitenkin Gigantin sivuilla lukee, että koodin saisi saman tien, jos olisi paketin vienyt Gigantin liikkeeseen ja koodi pitäisi saada myös aspasta kysymällä, vaan kun en ole kahdella yrityksellä vieläkään saanut.

Sivuilla lukee, että huolto kestää tavallisesti noin 10-15 päivää ja että he pitävät asiakkaan ajantasalla tekstiviestitse. No arvatkaa ovatko pitäneet? Eivät. Ainoa viesti, joka on tullut, oli tieto tuosta Ruotsiin lähettämisestä vajaa kolme viikkoa sitten. Senkin viestin saaminen oli työn ja tuskan takana. Jouduin soittamaan maksulliseen aspaan, jossa luvattiin jättää soittopyyntö jollekin asiasta tietävälle. No eipä sieltä sitten soitettu, vaan lähetettiin se viesti.

Täytyy varmaan taas loppuviikosta soittaa maksulliseen aspaan ja kysyä missä mennään, vaikka tuskin siellä mitään vieläkään tietävät.
Sen voin sanoa että jos se kortti on niin rikki että ei pysty normaalien toimien sisällä korjaamaan niin pitkä odotus tulee sulle. Kuten jo joka paikassa kuulutettu RTX3000-sarjan korttien huono saatavuus koskee myös giganttia ja noi EVGA:n kortit on sieltä vaikeemmasta päästä hankkia.
Joten voi mennä kesään tai jopa pidemmälle että saisit uuden kortin sieltä takaisin.
Mielenkiinnosta kysyn että miten se näytönohjain hajosi?
 
Sen voin sanoa että jos se kortti on niin rikki että ei pysty normaalien toimien sisällä korjaamaan niin pitkä odotus tulee sulle. Kuten jo joka paikassa kuulutettu RTX3000-sarjan korttien huono saatavuus koskee myös giganttia ja noi EVGA:n kortit on sieltä vaikeemmasta päästä hankkia.
Joten voi mennä kesään tai jopa pidemmälle että saisit uuden kortin sieltä takaisin.
Mielenkiinnosta kysyn että miten se näytönohjain hajosi?
Joo olen varautunut pitkään odotukseen. Toisaalta Evgalta on RMA:n kautta vissiin hyvin liikkunut kortteja ja heillä taitaa olla erillisiä kortteja varattuna takuujuttuihin. Olisi kiva saada edes tietoa yrittävätkö Gigantilla laittaa asiaa eteenpäin. Olisi varmaan kannattanut laittaa suoraan Evgalle takuuseen ja maksaa postit Saksaan.

Kortti hajosi artifaktien saattelemana työpöydällä. Ei enää postaa, vaan antaa Asuksen emolla errorin 97 ja MSI:llä errorin B2. Kortti hajosi pian EK:n vesiblokin asennuksen jälkeen. Vastaavia tapauksia on Redditissä ja Evgan foorumilla ehkä parisen kymmentä (eli blokin asennuksen jäljiltä monella ei ole lainkaan enää bootannut ja antaa samoja erroreita kuin minulla).

Tällä hetkellä ainakin EK:n puolella on tutkinta käynnissä, johtuuko hajoamiset heidän blokista/takalevystä vai onko ongelma Evgan FTW3-korteissa. Toistaiseksi veikkaukset EK:n puolelta osoittavat mahdollisesti Evgan korttien heikkoihin juotoksiin, jotka eivät kestä kortin purkamista, vaikka tekisi huolellisesti eikä ulkoista vahinkoa näy.
 
Mitenkäs menee Jimms:llä (tai miksei muillakin) näytönohjaimen palautus? Pystyykö kuluitta palauttamaan verkosta ostetun palautusajan puitteissa, vaikka näytönohjain on ollut koneessa käytössä hetken?
 
Operaattoreille on melkoinen kilpailu asiakkaista, ihme että aspa ei pysty tuollaisessa tapauksessa mitään tekemään.

Normiaspa ei kyllä voi tehdä juuri mitään. Ei niillä ole mitään valtuuksia antaa alennuksia. Pitää mennä korkeammalle taholle jos haluaa saada jotain aikaiseksi.
 
Palautin Poweriin hiiren, jota ei ollut nettikaupassa saldoilla, mutta tilaaminen onnistui "toimituksena myymälästä". Hiiri oli kuitenkin sopimaton omaan käteen ja piti palauttaa. Vein sen seuraavana päivänä takaisin liikkeeseen ja rahat tuli tänään tilille. Paitsi että 12,90 toimituskulut jäivät palauttamatta.

Alan nyt vääntämään tuosta, mutta tiedoksi, jotta muutkin huomaa tarkistaa onko toimituskulutkin palautettu. Kuluttajasuojalaki edellyttää että toimituskustannuksetkin on palautettava. Tuotteen palautuksesta tulevia kuluja ei tarvitse palauttaa, jos kauppa on ehdoissaan näin sanonut (ja power sanookin) -siksi itse hiiren liikkeeseen.
 
Palautin Poweriin hiiren, jota ei ollut nettikaupassa saldoilla, mutta tilaaminen onnistui "toimituksena myymälästä". Hiiri oli kuitenkin sopimaton omaan käteen ja piti palauttaa. Vein sen seuraavana päivänä takaisin liikkeeseen ja rahat tuli tänään tilille. Paitsi että 12,90 toimituskulut jäivät palauttamatta.

Alan nyt vääntämään tuosta, mutta tiedoksi, jotta muutkin huomaa tarkistaa onko toimituskulutkin palautettu. Kuluttajasuojalaki edellyttää että toimituskustannuksetkin on palautettava. Tuotteen palautuksesta tulevia kuluja ei tarvitse palauttaa, jos kauppa on ehdoissaan näin sanonut (ja power sanookin) -siksi itse hiiren liikkeeseen.

Gigantti yritti tuossa taannoin ihan samaa. Palautin reitittimen liikkeeseen ja vasta kotona huomasin että toimituskuluja ei oltu palautettu. Aspassa väitettiin silmät kirkkaana että toimituskuluja ei tarvitse palauttaa. Pienen väännön lopuksi kyllä sitten palauttivat.
 
Gigantti yritti tuossa taannoin ihan samaa. Palautin reitittimen liikkeeseen ja vasta kotona huomasin että toimituskuluja ei oltu palautettu. Aspassa väitettiin silmät kirkkaana että toimituskuluja ei tarvitse palauttaa. Pienen väännön lopuksi kyllä sitten palauttivat.
Ai. Olen mielestäni palauttanut Gigantin myymälätoimituksen joskus ongelmitta. Lienee siis myyjäkohtaista siellä. Powerilta nyt vastasivatkin, joten taistelu alkakoon
1616056122253.png
 
Palautin Poweriin hiiren, jota ei ollut nettikaupassa saldoilla, mutta tilaaminen onnistui "toimituksena myymälästä". Hiiri oli kuitenkin sopimaton omaan käteen ja piti palauttaa. Vein sen seuraavana päivänä takaisin liikkeeseen ja rahat tuli tänään tilille. Paitsi että 12,90 toimituskulut jäivät palauttamatta.

Alan nyt vääntämään tuosta, mutta tiedoksi, jotta muutkin huomaa tarkistaa onko toimituskulutkin palautettu. Kuluttajasuojalaki edellyttää että toimituskustannuksetkin on palautettava. Tuotteen palautuksesta tulevia kuluja ei tarvitse palauttaa, jos kauppa on ehdoissaan näin sanonut (ja power sanookin) -siksi itse hiiren liikkeeseen.

Veloitettiinko sulta siis ihan erilliset toimituskulut siitä että hiiri toimitettiin myymälään, eli laskussa/tilausvahvistuksessa luki ”toimituskulut”? Jos näin niin sitten voivat pidättää, mutta jos et maksanut muuta kuin tuotteen hinnan niin eivät voi pidättää, vaan koko tuotteen hinta on palautettava.

Yrityksen omia, erittelemättömiä logistiikkakuluja ei voi veloittaa palautustilanteessa asiakkaalta ihan tosta noin vaan.
 
Veloitettiinko sulta siis ihan erilliset toimituskulut siitä että hiiri toimitettiin myymälään, eli laskussa/tilausvahvistuksessa luki ”toimituskulut”? Jos näin niin sitten voivat pidättää, mutta jos et maksanut muuta kuin tuotteen hinnan niin eivät voi pidättää, vaan koko tuotteen hinta on palautettava.

Yrityksen omia, erittelemättömiä logistiikkakuluja ei voi veloittaa palautustilanteessa asiakkaalta ihan tosta noin vaan.
Ei hiirtä toimitettu myymälään vaan tilasin sen netistä ja se tuli postilla minulle ihan kuin mikä tahansa verkko-ostos. Kuitilla toimituskulut näkyvät aivan normaaleina, eivätkä omana rivinään "palvelutuotteena".

1616058529073.png
 
Ei hiirtä toimitettu myymälään vaan tilasin sen netistä ja se tuli postilla minulle ihan kuin mikä tahansa verkko-ostos. Kuitilla toimituskulut näkyvät aivan normaaleina, eivätkä omana rivinään "palvelutuotteena".

Kato, mä luin ton ”väärin päin” että tilasit tuotteen myymälään, ei myymälästä :facepalm:

Mutta joo, lähtökohtahan kaikissa tällaisissa lisämaksuissa on, että jos toimituskulu onkin ”palvelumaksu” eikä toimituskulu, eikä niitä hyvitetä mikäli tuotteen palauttaa, pitäisi se kertoa ihan erityisen selvästi kuluttajalle tilausvaiheessa.

Mutta varmaan nuo saa takaisin viimeistään kuluttajaneuvonnan kautta pyöräyttämällä, tuskin löytyy pitäivä perusteita miksi nuo saisi olla hyvittämättä... Muista sitten vaatia sen jälkeen korvaukset myös asian selvittelykuluista :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 585
Viestejä
4 872 784
Jäsenet
78 681
Uusin jäsen
65436346346

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom