Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eiköhän se syy ole siinä, ku nykyään Virolainen pulju ja taitaa lähetellä tavaratkin sieltäpäin, sekä toiminta ollut viime aikoina erittäin surkeaa...Millaisia kokemuksia HH aspasta löytyy? Kannattaako lähteä kompensaatiota neuvottelemaan vai suoraan palauttaa ja tilata muualta?
Verkkiksellä on nyt 65 päivän palautusoikeus varmaan joulun takia. Näin ainakin omassa BF-tarjouksesta ostetussa emossa.oliko se nyt parhaimmillaan 32 päivää Verkkiksellä
Ei kaikki viestit nyt liity sinun drone tapaukseen.Oliko sieltä saanut ko dronen edukkaammin?
Eiköhän se syy ole siinä, ku nykyään Virolainen pulju ja taitaa lähetellä tavaratkin sieltäpäin, sekä toiminta ollut viime aikoina erittäin surkeaa...
Kyllähän tuolla niiden sivuilla on palautusohjeistus, eli eiköhän sinne kannata ottaa yhteyttä ja kysellä jatkosta. Toivottavasti edes saat rahat takaisin.![]()
Virolaisomistukseen siirtyneen Hobby Hallin asiakkaat suivaantuivat – Näin suosikkikauppa perustelee ongelmia
Verkkokauppa on kerännyt palautetta erityisesti viivästyneistä rahanpalautuksista, asiakaspalvelun puutteesta ja tuotteiden kunnosta.www.iltalehti.fi
hobbyhall.fi
www.hobbyhall.fi
24.11. tilasin verkkokaupasta tuotteen, joka oli varastossa. Tilausvahvistus tuli muistaakseni heti. Seuraavana päivänä tuli kuitti tilauksesta. En muista saaneeni erillistä viestiä paketin lähtemisestä tai seurantakoodista. Tänään hain paketin. Oli lähetetty postnordilla eli ei tullut postisovellukseen automaattisesti.Onkos muilla miten lähtenyt Gigantin tilauksia liikenteeseen viime aikoina? Itsellä on ny viikko sit tehty tilaus ja edelleen "Käsittelyssä" (kyseistä tuotetta edelleen myydään ja varastossa 100+ sivun mukaan) ja mitään ei näy edes OmaPosti palvelussakaan, taikka ollut mitään kommunikaatiota asian suhteen.
Oli vaan hyvä tarjous, niin nappasin, mutta en uskonut että nyt näin pitkään menee edes tuotteen lähetyksessä...
Just ku pääsin valittamaan, niin tuli äsken sähköpostia, että paketti lähdössä (Posti pakettina pitäs tulla, koska sen valitsin), mutta kun minulla on 2 tilausta tällä hetkellä, niin en tiedä kumpi se niistä on (sähköpostissa ainoastaan lähetyskoodi, ei mitään tietoa itse tilauksesta).24.11. tilasin verkkokaupasta tuotteen, joka oli varastossa. Tilausvahvistus tuli muistaakseni heti. Seuraavana päivänä tuli kuitti tilauksesta. En muista saaneeni erillistä viestiä paketin lähtemisestä tai seurantakoodista. Tänään hain paketin. Oli lähetetty postnordilla eli ei tullut postisovellukseen automaattisesti.
Onkos muilla miten lähtenyt Gigantin tilauksia liikenteeseen viime aikoina? Itsellä on ny viikko sit tehty tilaus ja edelleen "Käsittelyssä" (kyseistä tuotetta edelleen myydään ja varastossa 100+ sivun mukaan) ja mitään ei näy edes OmaPosti palvelussakaan, taikka ollut mitään kommunikaatiota asian suhteen.
Oli vaan hyvä tarjous, niin nappasin, mutta en uskonut että nyt näin pitkään menee edes tuotteen lähetyksessä...
Onkos muilla miten lähtenyt Gigantin tilauksia liikenteeseen viime aikoina? Itsellä on ny viikko sit tehty tilaus ja edelleen "Käsittelyssä" (kyseistä tuotetta edelleen myydään ja varastossa 100+ sivun mukaan) ja mitään ei näy edes OmaPosti palvelussakaan, taikka ollut mitään kommunikaatiota asian suhteen.
Oli vaan hyvä tarjous, niin nappasin, mutta en uskonut että nyt näin pitkään menee edes tuotteen lähetyksessä...
Omalla kohdalla tuo 26.11 tehty tilaus oli ilmaisilla postikuluilla (salainen koodi joka toimi vielä) ja tuo toinen sitten 30.11, jossa postikulut. Nyt tosiaan viime yönä sitten tuli postia, että tuote toimitettu, mutta minullakin edelleen lukee sivuilla tuo "Tilaus vastaanotettu" molempien kohdalla, eikä "Käsittelyssä" niinkuin aiemmin virheellisesti mainitsin. Sähköpostissa ei myöskään ole kuin tuo Bring tracking koodi, eli Ruotsista lähtenyt ja saa ny odotella että se tänne Suomen puolelle rekisteröityy sitten joskus ja lienee saa sitten sen Postin koodin, jolla seurata. Eikä mitään hajua, kumpi tuote se on, vai ovatko osanneet yhdistää samaan...25.11 tehty tilaus tuli eilen, mutta 26.11 tehty tilaus on tilassa "tilaus vastaanotettu", vaikka tavaraa näyttää olevan varastossa.
Gigantin tilausseuranta on surkeaVoikohan Gigantilta käydä liikkeestä hakemassa tuotteen jonka on tilannut, kyseessä BF tarjoustuote joten en voi tilata uudestaan tuolla samalla hinnalla. Olis vaan kiva saada ne pikku hiljaa kun ei tiedä milloinka lähettävät, yli viikon nyt ollut tilaus vastaanotettu tilassa.
Ostin yli vuosi sitten verkkokauppa.comista tietokonelisäosan jossa 12 kk takuu. Meni rikki 15 kk aikana, no minä menin tiskille ja sain rahatkin takaisin, kun ei ollut vastaavaa.
Hienoa palvelua täytyy sanoa.
Verkkokauppa toimi lain vaatimalla tavalla, en näe minkä vuoksi siitä pitäisi erityistä kiitosta antaa.
Koska takuu ei ollut voimassa olisi myyjä voinut vähentää käyttöhyötynä korvauksesta osan pois.. tässä tapauksessa ehkä 30-50% ja edelleen olisi toimittu kuluttajalainsäädännön määräämän virhevastuun mukaisesti.
Kuten jo vastattiin, niin EUssa tosiaan on 2 vuoden virhevastuu ja tässä ihan faktaa asian suhteen lisänä:Koska takuu ei ollut voimassa olisi myyjä voinut vähentää käyttöhyötynä korvauksesta osan pois.. tässä tapauksessa ehkä 30-50% ja edelleen olisi toimittu kuluttajalainsäädännön määräämän virhevastuun mukaisesti.
EU:ssa on 2 vuoden takuu.
Ihan mielenkiinnosta mutta miks ihmeessä tulee näin paljon palautuksia noin niinkuin yleensä?Hain viikko sitten tietokoneen Giganttista sekä vastamelukuulokkeet Raision Verkkokauppa.comista. Sieltä tarttui mukaan myös iPhone 12.
Muutama päivä myöhemmin palautin puhelimen, lauantaina n. klo 18:54(sulkivat klo 19:00), ja kaikki kävi kuin tanssi. Olin ulkona liikkeestä muutamissa minuuteissa ja palautusmaksu oli tililläni aikaisin seuraavana maanantaiaamuna.
Eilen palautin tietokoneen Giganttiin. Kaikki kävi kivuttomasti, kun näytin iPhonesta mm. sen, että poistin sen koneen iCloud-tililtäni. Tyhjensin koneen siinä, mutta ottivat silti noin 30-40€ "tyhjennysmaksua", koska joutuvat tsekkaamaan sen vielä. Ihme rahastusta minusta. Kaikki laitteethan he joutuvat tarkastamaan, että laittaisivat nämä suoraan hintoihinsa, ettei tartte erikseen rokottaa palautuksen yhteydessä. Tämä pieni muotoseikka närästi, muuten ei muuta, kuin - myös VK:ssa käyttämäni - Debitkortti koneeseen ja "Voi mennä pari pankkipäivää, että näkyy.", tänään on se toinen päivä, mutta kello löi vasta kahdeksan aamulla, joten ei näy vielä.
Ainakin Raision Verkkokauppa.comissa olen siis saanut erittäin hyvää palvelua sekä ostaessani, että palauttaessani.
Giganttista sen verran vielä, että ostoreissulla minua juoksutti väärään paikkaan yksi palikka myymälästä, kun hain netin kautta varaamaani konetta maksaakseni sen. Tämä tiputtaa arvosanan asiakaspalvelun osalta pykälän alemmas, mitä VK.comissa.
Virhehän tuossa oli, varmaan myymälässä hyvityksen tekijällä jäänyt hyvittämättä postikulut. Mutta täytyy sanoa, että ettekö te ollenkaan katso heti sitä kuittia jonka saatte? Itsellä ainakin on tapana tsekata, että siinä on kaikki okei, ihan vaan senkin takia, että ihmiset tekevät työtä, ja inhimillisiäkin virheitä sattuu.Tulipas taas "hyviä" kokemuksia Gigantin asiakaspalvelusta: Palautin netistä ostetun tuotteen myymälään. Kotona huomasin että toimituskuluja ei ollut hyvitetty. Soitto Gigantin asiakaspalveluun (10 minuutin jonotuksen jälkeen, chatti oli suljettu), jossa asiakaspalvelija kertoi että "toimituskuluja ei palauteta, koska on mahdollista valita toimituskuluton toimitus myymälään(??)". No sitten vetosin kuluttajansuojalakiin ja 14vrk:n palautusoikeuteen, asiakaspalvelija lähti kysymään neuvoa joltakin, jonka jälkeen toimituskulut hyvitettiin.
Onkohan tämä Gigantin virallinen ohjeistus, jotta tietämättömät ihmiset eivät vaatisi toimituskuluja takaisin?
Kyllä ne hyvittää ne postikulut jos kysyy, mutta nykyään taitaa tosiaan olla yritys kusettaa nuo roposet kuluttajalta.Tulipas taas "hyviä" kokemuksia Gigantin asiakaspalvelusta: Palautin netistä ostetun tuotteen myymälään. Kotona huomasin että toimituskuluja ei ollut hyvitetty. Soitto Gigantin asiakaspalveluun (10 minuutin jonotuksen jälkeen, chatti oli suljettu), jossa asiakaspalvelija kertoi että "toimituskuluja ei palauteta, koska on mahdollista valita toimituskuluton toimitus myymälään(??)". No sitten vetosin kuluttajansuojalakiin ja 14vrk:n palautusoikeuteen, asiakaspalvelija lähti kysymään neuvoa joltakin, jonka jälkeen toimituskulut hyvitettiin.
Onkohan tämä Gigantin virallinen ohjeistus, jotta tietämättömät ihmiset eivät vaatisi toimituskuluja takaisin?
Eilen palautin tietokoneen Giganttiin. Kaikki kävi kivuttomasti, kun näytin iPhonesta mm. sen, että poistin sen koneen iCloud-tililtäni. Tyhjensin koneen siinä, mutta ottivat silti noin 30-40€ "tyhjennysmaksua", koska joutuvat tsekkaamaan sen vielä. Ihme rahastusta minusta. Kaikki laitteethan he joutuvat tarkastamaan, että laittaisivat nämä suoraan hintoihinsa, ettei tartte erikseen rokottaa palautuksen yhteydessä. Tämä pieni muotoseikka närästi, muuten ei muuta, kuin - myös VK:ssa käyttämäni - Debitkortti koneeseen ja "Voi mennä pari pankkipäivää, että näkyy.", tänään on se toinen päivä, mutta kello löi vasta kahdeksan aamulla, joten ei näy vielä.
Televisiot tulee palauttaa alkuperäisessä pakkauksessaan. Myymälöistä ostettujen tietokoneiden palautuksesta veloitetaan 29€ tarkistus- ja tyhjennysmaksu, jos tuotepakkaus avattu. Tarkistus- ja tyhjennysmaksu veloitetaan myös netistä ja puhelinmyynnistä tilatuista/varatuista tietokoneista, jotka palautetaan pakkauksesta avattuna 14-50 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.
Täh? Kyllähän nyt palautettu tuote pitää tsekata, että se on siinä kunnossa, että sen voi myydä? Ja jos kerran avasit tuotteen, niin eihän sitä voi enää uutena myydä? Nyt en oikein ymmärrä koko viestin sisältöä.Ensimmäistä kertaa palautin Giganttiin ja oli Verkkiksen sujuvuuteen tottuneena mielenkiintoinen kokemus: Jätkät ottivat näyttöpaketin ja rupesivat änkeämään styroksirakennelmaa ulos lootasta lattialla jotenkin ihmeen hankalasti, ikään kuin eivät olisi koskaan vastaavia lootia avanneet (ei tähän kuuluisi tarvita kahta isoa miestä). Siinä vaiheessa rupes hirvittämään kun alkoivat raottelemaan styroksia yhden kulman varassa lattiaan tuettuna, sieltä kun näyttöpaneeli tupsahtaa välistä niin ei tarvitse ainakaan enää uuden hinnalla myydä eteenpäin.Hommastahan olisi voinut selvitä yksinkertaisesti laskemalla tuotteen maahan (tai vaikka pöydälle) ja nostamalla toisen puoliskon pois, kuten ohjeessa.. No, jännitystä riitti mutta saivat lopulta kytkettyä piuhan laitteeseen ja varmistivat toimivuuden (avasivat koskemattoman virtajohtopussin ihan tätä varten, vaikka piuha on standardi). Ei siinä mitään, sain takaisin sen mitä kuuluikin, mutta olivat silti alentaneet 600€:n näytön hintaa SATASELLA kun netissä kävin jälkeenpäin ihmettelemässä. Tuotteen arvo ei nimenomaan pitänyt olla mitenkään alentunut tässä tapauksessa, vai olivatkohan vielä kämmänneet paketin kanssa myöhemmin sitä kasatessa. No, se onnekas joka näytön sitten palautustuotteena osti yllättyi varmasti positiivisesti!
Joten tässä sitä taas kerran jonotetaan chattiin. 60 minuuttia kulunut eikä mitään tietoa että kauanko vielä menee...
Chatti heitti minut justiin ulos, joten näin kai se on pakko toimia. Mistähän tuon tyypin osoite löytyy?Ihan perustoimintaa Gigantilta. Joko se uusi toimitusjohtaja aloitti, jos laitat sille sähköpostilla reklamaation? Tulee kenties kerralla hoidettua kuntoon.
Eiköhän se tuote ole jollekin onnekkaalle uutena myyty. Toki sitä ennen nämä amati miehet kolhivat sen ruttuun.Täh? Kyllähän nyt palautettu tuote pitää tsekata, että se on siinä kunnossa, että sen voi myydä? Ja jos kerran avasit tuotteen, niin eihän sitä voi enää uutena myydä? Nyt en oikein ymmärrä koko viestin sisältöä.
Täh? Etkö osaa lukea, vai etkö vain ymmärrä lukemaasi? Tuossahan juuri kirjoittaja sanoi, että käytännössä uuden näytön hintaa oli tiputettu 100e.Eiköhän se tuote ole jollekin onnekkaalle uutena myyty. Toki sitä ennen nämä amati miehet kolhivat sen ruttuun.
En näköjään osaa, vaikka ei se hirveän selkeästi ollut ilmaistu. Tuossa siis kaiketi yritettiin kertoa, että jossain palautustuotteiden yksittäismyynnissä oli ilmeisen sama kappale myytävänä satasen alennuksella.Täh? Etkö osaa lukea, vai etkö vain ymmärrä lukemaasi? Tuossahan juuri kirjoittaja sanoi, että käytännössä uuden näytön hintaa oli tiputettu 100e.
Joo, olihan tuo vähän epäselvästi ilmaistu. Mutta Gigantti näyttää missä myymälöissä noita n äyttöjä on miläkin hintaa, joten kirjoittaja varmaan katsonut, että sama näyttö on nyt 100e alennuksessa siellä. Ja pahoittelut hieman aggressiivisesta lähestymistavasta.En näköjään osaa, vaikka ei se hirveän selkeästi ollut ilmaistu. Tuossa siis kaiketi yritettiin kertoa, että jossain palautustuotteiden yksittäismyynnissä oli ilmeisen sama kappale myytävänä satasen alennuksella.
Noh viestini sisälsi seuraavaa:Täh? Kyllähän nyt palautettu tuote pitää tsekata, että se on siinä kunnossa, että sen voi myydä? Ja jos kerran avasit tuotteen, niin eihän sitä voi enää uutena myydä? Nyt en oikein ymmärrä koko viestin sisältöä.
Koska tuo katevaraus on merkitty? Se ei kylläkään tarkoita, että rahaa olisi lähtenyt tililtä. Ja miinumerkkisinähän tuo hyvitys kuuluukin olla. Eli Gigantti on maksanut sun suuntaan, plusmerkkisenä sinä olet maksanut Gigantille.Jonotin nyt kuitenkin vielä chatin kautta asiakaspalveluun. Mutta ei siitä ollut apua, tuntui etteivät siellä oikein uskoneet minua. Aspa sanoi vain että hänen tiedoissaan näkyy tänään tehty palautus.
Pitäisi kuulemma katsoa pankista tiedot tästä veloituksesta ja lähettää ne sähköpostilla gigantille. Mutta kun ainakin toistaiseksi tuo näkyy pelkästään katevarauksena niin en saa siitä mitään tietoja.
Sähköpostiin oli tullut hieman outo kuitti hyvityksestä. Siinä kiitetään ostoksesta, tosin hinnat ja loppusumma ovat miinusmerkkisiä.
Kuinkahan tästä pitäisi edetä. Vai pitäisikö vain odottaa, voiko tuo katevaraus vielä kääntyä palautukseksi?
Tälle päivää. Joo tiedän katevarauksen, tottunut vain siihen että käytännössä aina ne varatut rahat sieltä myös lähtevät, niin herkästi tulee puhuttua niistä veloituksena.Koska tuo katevaraus on merkitty? Se ei kylläkään tarkoita, että rahaa olisi lähtenyt tililtä. Ja miinumerkkisinähän tuo hyvitys kuuluukin olla. Eli Gigantti on maksanut sun suuntaan, plusmerkkisenä sinä olet maksanut Gigantille.
Minä tilasin Veikon Koneesta cyber mondayna imurin. Tilausvahvistus tuli ja sen jälkeen pelkkää radiohiljaisuutta nyt kymmenes päivä. Kyselin alkuviikosta asiakaspalvelusta, mutta sähköpostiinkaan ei ole vastattu ainakaan vielä. Ei ole kyllä mikään kiire, mutta tekis mieli jo periaatteestakin perua tilaus.Onkos muilla veikonkoneesta millaisia kokemuksia?
Omani ei ole kovinkaan hyvät.
Tässä cm aikaan tuli tehtyä ensimmäistä kertaa tilaus tästä liikkeestä. paketti kyllä saapui mutta, toinen tilaamani tuote puuttui, eikä myöskään mukana ollut mitään lappuja, lähetettä yms. Että olisi nähnyt mitä on pakattu.
Reklamaatio on tehty s.postitse.