Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Miia senverran sanoi, kaikki johdot ja tuotteet pitää olla paikallaan On
Dji mini matkustaa kohti uutta käyttäjää
 
Tilasimme Hobby Hallista puhelimen. Myynti-ilmoituksessa tai missään ei lukenut tuotteen olevan käytetty. Paketin tuleminen kesti aika kauan ja syy sitten selvisi kun paketti saapui. Puhelin tuli suoraan latvialaiselta firmalta, joka myy käytettyjä puhelimia (heidän sivujen mukaan). Sinetit siis luonnollisesti rikottu. Luuria ei olla sen tarkemmin tutkittu.

Luuri tulossa joululahjaksi ja saatavuus muissa kaupoissa kyseenalaista ellei halua maksaa hieman premiumia. HH oli 20e halvempi kuin seuraava liike eli hinnastakaan ei voinut olettaa. Millaisia kokemuksia HH aspasta löytyy? Kannattaako lähteä kompensaatiota neuvottelemaan vai suoraan palauttaa ja tilata muualta?
 
Millaisia kokemuksia HH aspasta löytyy? Kannattaako lähteä kompensaatiota neuvottelemaan vai suoraan palauttaa ja tilata muualta?
Eiköhän se syy ole siinä, ku nykyään Virolainen pulju ja taitaa lähetellä tavaratkin sieltäpäin, sekä toiminta ollut viime aikoina erittäin surkeaa...
Kyllähän tuolla niiden sivuilla on palautusohjeistus, eli eiköhän sinne kannata ottaa yhteyttä ja kysellä jatkosta. Toivottavasti edes saat rahat takaisin.
 
Powerista hyvään hintaan pojalle joululahjaksi Asuksen TUF X470 emoa. Vähän kone päivitystä. Paketti lähti aika sukkelaan liikenteeseen ja tänään hain postista. Oli pieni ylläripylläri smart-postiluukun takana. Siis jumankauta Powerin varasto mikälie jamppa on laittanut emolevyn myyntipakkauksessa postiin. Postiosoite lätkä tempastu suoraan emon lootaan ja postiin. Siis mitä vit**** ? Laatikko on sen näköinen että vissiin pakun jalkatilassa kuljeteltu, kulmat kurtussa ja toisella puolella boxia melkein pikkurillinpään kokoinen reikä. Lähettelin kuvat paketista Poweriin ja jään odottamaan vastausta. Ei jumalauta mikä idiootti ton emon on lähettänyt.
 
Eiköhän se syy ole siinä, ku nykyään Virolainen pulju ja taitaa lähetellä tavaratkin sieltäpäin, sekä toiminta ollut viime aikoina erittäin surkeaa...
Kyllähän tuolla niiden sivuilla on palautusohjeistus, eli eiköhän sinne kannata ottaa yhteyttä ja kysellä jatkosta. Toivottavasti edes saat rahat takaisin.

Jaahas, tämä oli uutta mulle. Joskus vuosia sitten tilannut HH tavaraa ja kaikki mennyt oikein hyvin niin ei tullut nyt googlailtua ajankohtaisia kokemuksia. Pelottavan kuulosta meininkiä kyllä IL artikkelin mukaan. Luuri siis takaisin ja toivotaan, että saadaan rahat. Kiitokset! :kippis:
 
Vaihteeksi pari hyvää kokemusta:

Tietokonekauppa.fi:stä peruutin sähköpostilla yhden tilauksen. Lähetin sähköpostia klo 17.14 ja 18.10 tuli vastaus, että tilaus peruttu ja rahat olivat palautuneet tilille välittömästi. Sama operaatio Multitronicin kanssa. Lähetin sähköpostia klo 16.23 ja 16.27 tuli vastaus, että tilaus peruttu.
 
Tietokonekauppa.fi tilattu kaksi viikkoa sitten komponentteja joissa toimitusaika oli 1-4pv, hinta oli halvin sen takia tilasin mutta kohta joutuu peruuttamaan tilauksen kun joulu lähenee pian liikaa.
 
Onkos muilla miten lähtenyt Gigantin tilauksia liikenteeseen viime aikoina? Itsellä on ny viikko sit tehty tilaus ja edelleen "Käsittelyssä" (kyseistä tuotetta edelleen myydään ja varastossa 100+ sivun mukaan) ja mitään ei näy edes OmaPosti palvelussakaan, taikka ollut mitään kommunikaatiota asian suhteen.

Oli vaan hyvä tarjous, niin nappasin, mutta en uskonut että nyt näin pitkään menee edes tuotteen lähetyksessä...
 
Onkos muilla miten lähtenyt Gigantin tilauksia liikenteeseen viime aikoina? Itsellä on ny viikko sit tehty tilaus ja edelleen "Käsittelyssä" (kyseistä tuotetta edelleen myydään ja varastossa 100+ sivun mukaan) ja mitään ei näy edes OmaPosti palvelussakaan, taikka ollut mitään kommunikaatiota asian suhteen.

Oli vaan hyvä tarjous, niin nappasin, mutta en uskonut että nyt näin pitkään menee edes tuotteen lähetyksessä...
24.11. tilasin verkkokaupasta tuotteen, joka oli varastossa. Tilausvahvistus tuli muistaakseni heti. Seuraavana päivänä tuli kuitti tilauksesta. En muista saaneeni erillistä viestiä paketin lähtemisestä tai seurantakoodista. Tänään hain paketin. Oli lähetetty postnordilla eli ei tullut postisovellukseen automaattisesti.
 
24.11. tilasin verkkokaupasta tuotteen, joka oli varastossa. Tilausvahvistus tuli muistaakseni heti. Seuraavana päivänä tuli kuitti tilauksesta. En muista saaneeni erillistä viestiä paketin lähtemisestä tai seurantakoodista. Tänään hain paketin. Oli lähetetty postnordilla eli ei tullut postisovellukseen automaattisesti.
Just ku pääsin valittamaan, niin tuli äsken sähköpostia, että paketti lähdössä (Posti pakettina pitäs tulla, koska sen valitsin), mutta kun minulla on 2 tilausta tällä hetkellä, niin en tiedä kumpi se niistä on (sähköpostissa ainoastaan lähetyskoodi, ei mitään tietoa itse tilauksesta). :D
Sivuilla edelleen molemmat on "Käsittelyssä" -tilassa myöskin, on kyl melkosta pelleilyä tää Gigantin toiminta, toimiiko niillä systeemit kunnolla koskaan...
Ellei sitten ole yhdistäneet nuo yhteen pakettiin ja sillä säästävät lähetyskuluissa pirulaiset!
 
Onkos muilla miten lähtenyt Gigantin tilauksia liikenteeseen viime aikoina? Itsellä on ny viikko sit tehty tilaus ja edelleen "Käsittelyssä" (kyseistä tuotetta edelleen myydään ja varastossa 100+ sivun mukaan) ja mitään ei näy edes OmaPosti palvelussakaan, taikka ollut mitään kommunikaatiota asian suhteen.

Oli vaan hyvä tarjous, niin nappasin, mutta en uskonut että nyt näin pitkään menee edes tuotteen lähetyksessä...

25.11 tehty tilaus tuli eilen, mutta 26.11 tehty tilaus on tilassa "tilaus vastaanotettu", vaikka tavaraa näyttää olevan varastossa.
 
Onkos muilla miten lähtenyt Gigantin tilauksia liikenteeseen viime aikoina? Itsellä on ny viikko sit tehty tilaus ja edelleen "Käsittelyssä" (kyseistä tuotetta edelleen myydään ja varastossa 100+ sivun mukaan) ja mitään ei näy edes OmaPosti palvelussakaan, taikka ollut mitään kommunikaatiota asian suhteen.

Oli vaan hyvä tarjous, niin nappasin, mutta en uskonut että nyt näin pitkään menee edes tuotteen lähetyksessä...

Tilasin viikonloppuna (lauantai ilta) pikatoimituksella läppärin, sunnuntaina tuli viesti että lähetetään pian ja tiistaina oli kone lähi k-marketissa. Ei voi valittaa :)
Otin sen takia pikatoimituksella, että arvasin BF-tarjousviikon aiheuttavan ronskin viiveen peruslähetysten toimitukseen, normaalitilanteessakin oman kokemuksen mukaan yleensä menee pari päivää ennen kuin tavara lähtee keskusvarastolta.
 
25.11 tehty tilaus tuli eilen, mutta 26.11 tehty tilaus on tilassa "tilaus vastaanotettu", vaikka tavaraa näyttää olevan varastossa.
Omalla kohdalla tuo 26.11 tehty tilaus oli ilmaisilla postikuluilla (salainen koodi joka toimi vielä) ja tuo toinen sitten 30.11, jossa postikulut. Nyt tosiaan viime yönä sitten tuli postia, että tuote toimitettu, mutta minullakin edelleen lukee sivuilla tuo "Tilaus vastaanotettu" molempien kohdalla, eikä "Käsittelyssä" niinkuin aiemmin virheellisesti mainitsin. Sähköpostissa ei myöskään ole kuin tuo Bring tracking koodi, eli Ruotsista lähtenyt ja saa ny odotella että se tänne Suomen puolelle rekisteröityy sitten joskus ja lienee saa sitten sen Postin koodin, jolla seurata. Eikä mitään hajua, kumpi tuote se on, vai ovatko osanneet yhdistää samaan...
 
Onkos muilla veikonkoneesta millaisia kokemuksia?
Omani ei ole kovinkaan hyvät.
Tässä cm aikaan tuli tehtyä ensimmäistä kertaa tilaus tästä liikkeestä. paketti kyllä saapui mutta, toinen tilaamani tuote puuttui, eikä myöskään mukana ollut mitään lappuja, lähetettä yms. Että olisi nähnyt mitä on pakattu.
Reklamaatio on tehty s.postitse.
 
  • Tykkää
Reactions: PCB
Voikohan Gigantilta käydä liikkeestä hakemassa tuotteen jonka on tilannut, kyseessä BF tarjoustuote joten en voi tilata uudestaan tuolla samalla hinnalla. Olis vaan kiva saada ne pikku hiljaa kun ei tiedä milloinka lähettävät, yli viikon nyt ollut tilaus vastaanotettu tilassa.
 
Voikohan Gigantilta käydä liikkeestä hakemassa tuotteen jonka on tilannut, kyseessä BF tarjoustuote joten en voi tilata uudestaan tuolla samalla hinnalla. Olis vaan kiva saada ne pikku hiljaa kun ei tiedä milloinka lähettävät, yli viikon nyt ollut tilaus vastaanotettu tilassa.
Gigantin tilausseuranta on surkea
/olematon.
Oma tilaukseni on edelleen "tilaus vastaanotettu"-tilassa, vaikka vastaanotin jo maanantaina. Tilaussivulle toki ilmestyi jossain kohden seurantanumero-linkki (joka ei toiminut, linkin takaa ei seurantanumerolla löydy tilausta), mutta paketti löytyi sillä seurantanumerolla Matkahuollon seurannasta (kotiinkuljetus).
 
Ostin yli vuosi sitten verkkokauppa.comista tietokonelisäosan jossa 12 kk takuu. Meni rikki 15 kk aikana, no minä menin tiskille ja sain rahatkin takaisin, kun ei ollut vastaavaa.

Hienoa palvelua täytyy sanoa.
 
Ostin yli vuosi sitten verkkokauppa.comista tietokonelisäosan jossa 12 kk takuu. Meni rikki 15 kk aikana, no minä menin tiskille ja sain rahatkin takaisin, kun ei ollut vastaavaa.

Hienoa palvelua täytyy sanoa.

Verkkokauppa toimi lain vaatimalla tavalla, en näe minkä vuoksi siitä pitäisi erityistä kiitosta antaa.
 
Verkkokauppa toimi lain vaatimalla tavalla, en näe minkä vuoksi siitä pitäisi erityistä kiitosta antaa.

Koska takuu ei ollut voimassa olisi myyjä voinut vähentää käyttöhyötynä korvauksesta osan pois.. tässä tapauksessa ehkä 30-50% ja edelleen olisi toimittu kuluttajalainsäädännön määräämän virhevastuun mukaisesti.
 
Koska takuu ei ollut voimassa olisi myyjä voinut vähentää käyttöhyötynä korvauksesta osan pois.. tässä tapauksessa ehkä 30-50% ja edelleen olisi toimittu kuluttajalainsäädännön määräämän virhevastuun mukaisesti.

EU:ssa on 2 vuoden takuu.
 
Koska takuu ei ollut voimassa olisi myyjä voinut vähentää käyttöhyötynä korvauksesta osan pois.. tässä tapauksessa ehkä 30-50% ja edelleen olisi toimittu kuluttajalainsäädännön määräämän virhevastuun mukaisesti.
Kuten jo vastattiin, niin EUssa tosiaan on 2 vuoden virhevastuu ja tässä ihan faktaa asian suhteen lisänä:
EU-lainsäädännön mukaan elinkeinonharjoittajan on annettava kuluttajalle vähintään 2 vuoden takuu (lakisääteinen takuu / virhevastuu) siltä varalta, että tuote on virheellinen tai se ei näytä samalta tai toimi siten kuin etukäteen on kerrottu.
 
EU:ssa on 2 vuoden takuu.

Ei ole. Kuten yllä olevassa linkissä on eri maiden lait poikkeavat jonkin verran. Suomen lainsäädäntö ei ole ottanut tuota Eu:n kahta vuotta käyttöön koska virhevastuu voi olla pidempikin.

Jotta ei sekoiteta takuuta ja virhevastuuta keskenään on kuluttajaviraston laatinut selkeät ohjeet mitä suomen lainsäädäntö sanoo asiasta ja se ei ole ristiriidassa Eu:n säännösten kanssa. Kannattaa lukea tämä ihan ajatuksella läpi :

Varsinkin kohta 7.3:

"Kaupan purkautuessa ostaja palauttaa tavaran myyjälle ja myyjä palauttaa vastaavasti kauppahinnan ostajalle. Myyjä voi kuitenkin vähentää palautettavasta kauppahinnasta ostajan tavarasta saaman käyttöhyödyn kauppalain 65 §:n mukaisesti. Käyttöhyödyn vähentäminen edellyttää, että ostaja on voinut käyttää tavaraa pitkähkön ajan normaaliin tapaan. Ostajan saamaa käyttöhyötyä vähentävät esimerkiksi yritykset virheellisen tavaran korjaamiseksi. Hyötykorvausta ei voida yleensä määrätä kaavamaisin perustein, esimerkiksi prosenttiosuutena kauppahinnasta, vaan mahdollisen korvauksen suuruus on harkittava tapauskohtaisesti. Lisäksi huomioon on otettava, että myyjän on maksettava palautettavalle kauppahinnalle ns. tuottokorkoa korkolain 3 §:n 2 momentin mukaisesti."
 
Hain viikko sitten tietokoneen Giganttista sekä vastamelukuulokkeet Raision Verkkokauppa.comista. Sieltä tarttui mukaan myös iPhone 12.
Muutama päivä myöhemmin palautin puhelimen, lauantaina n. klo 18:54(sulkivat klo 19:00), ja kaikki kävi kuin tanssi. Olin ulkona liikkeestä muutamissa minuuteissa ja palautusmaksu oli tililläni aikaisin seuraavana maanantaiaamuna.

Eilen palautin tietokoneen Giganttiin. Kaikki kävi kivuttomasti, kun näytin iPhonesta mm. sen, että poistin sen koneen iCloud-tililtäni. Tyhjensin koneen siinä, mutta ottivat silti noin 30-40€ "tyhjennysmaksua", koska joutuvat tsekkaamaan sen vielä. Ihme rahastusta minusta. Kaikki laitteethan he joutuvat tarkastamaan, että laittaisivat nämä suoraan hintoihinsa, ettei tartte erikseen rokottaa palautuksen yhteydessä. Tämä pieni muotoseikka närästi, muuten ei muuta, kuin - myös VK:ssa käyttämäni - Debitkortti koneeseen ja "Voi mennä pari pankkipäivää, että näkyy.", tänään on se toinen päivä, mutta kello löi vasta kahdeksan aamulla, joten ei näy vielä.

Ainakin Raision Verkkokauppa.comissa olen siis saanut erittäin hyvää palvelua sekä ostaessani, että palauttaessani.
Giganttista sen verran vielä, että ostoreissulla minua juoksutti väärään paikkaan yksi palikka myymälästä, kun hain netin kautta varaamaani konetta maksaakseni sen. Tämä tiputtaa arvosanan asiakaspalvelun osalta pykälän alemmas, mitä VK.comissa.
 
Hain viikko sitten tietokoneen Giganttista sekä vastamelukuulokkeet Raision Verkkokauppa.comista. Sieltä tarttui mukaan myös iPhone 12.
Muutama päivä myöhemmin palautin puhelimen, lauantaina n. klo 18:54(sulkivat klo 19:00), ja kaikki kävi kuin tanssi. Olin ulkona liikkeestä muutamissa minuuteissa ja palautusmaksu oli tililläni aikaisin seuraavana maanantaiaamuna.

Eilen palautin tietokoneen Giganttiin. Kaikki kävi kivuttomasti, kun näytin iPhonesta mm. sen, että poistin sen koneen iCloud-tililtäni. Tyhjensin koneen siinä, mutta ottivat silti noin 30-40€ "tyhjennysmaksua", koska joutuvat tsekkaamaan sen vielä. Ihme rahastusta minusta. Kaikki laitteethan he joutuvat tarkastamaan, että laittaisivat nämä suoraan hintoihinsa, ettei tartte erikseen rokottaa palautuksen yhteydessä. Tämä pieni muotoseikka närästi, muuten ei muuta, kuin - myös VK:ssa käyttämäni - Debitkortti koneeseen ja "Voi mennä pari pankkipäivää, että näkyy.", tänään on se toinen päivä, mutta kello löi vasta kahdeksan aamulla, joten ei näy vielä.

Ainakin Raision Verkkokauppa.comissa olen siis saanut erittäin hyvää palvelua sekä ostaessani, että palauttaessani.
Giganttista sen verran vielä, että ostoreissulla minua juoksutti väärään paikkaan yksi palikka myymälästä, kun hain netin kautta varaamaani konetta maksaakseni sen. Tämä tiputtaa arvosanan asiakaspalvelun osalta pykälän alemmas, mitä VK.comissa.
Ihan mielenkiinnosta mutta miks ihmeessä tulee näin paljon palautuksia noin niinkuin yleensä?
Itse en muista kertaakaan palauttaneeni mitään minnekkään vaan tehnyt ostokseni vasta kun olen varma että tuote on sellainen kuin haluan..
 
Tullut noita palautuksia itse tehtyä lähinnä tilanteissa, joissa tuotteessa on sellainen ominaisuus tai puute mitä ei ole saanut etukäteen selville. Vaikka nyt kahden tuotteen palauttaminen kolmesta viikonloppuna hankitusta kuulostaa paljolta niin kyse voi olla ihan siitä että laite ei ollut ihan sitä mitä halusi. Toki hilpeyttä herättää iphone 12 heräteostoksena kuulokkeita hakiessa, mutta myyjäthän yrittää myydä ja asiakkaalla on oikeus palauttaa :lol:

Viimeisimpinä "tekniikkapalautuksina" itsellä on LG:n taulu-TV jossa oli aivan järjettömät valovuodot eikä sitä voinut katsoa vittuuntumatta ja Huawein läppäri jonka USB-C-porttia ei voinut käyttää telakoimiseen puuttuvan DP-tuen takia. Kumpaakaan ei voinut mitenkään tietää etukäteen koska asiasta ei ollut mainintaa sen enempää tuotesivuilla kuin arvosteluissakaan. Paitsi Huawein puutteesta on nyt io-techin arvostelussa maininta sen jäljiltä kun toin asian ilmi kommenteissa :tup:
 
Jatkan vielä asiaa. Vk.com hyvä huoltopalvelu.

Pelikoneesta jossa takuu 12 kk, vk.com laajennustakuu 36 kk.

Pelikone meni veljelläni rikki niin, että kannettavan näppis halkeili tietyjen näppäiden kohdalla. Käskin että äiti vie sinne vk.com. Myymälässä sanotitin huolto 2-4 vko. 2 kk jälkeen oli pakko huomauttaa, että missä kone ja koska oli vieläkin huollossa, saivat koneesta koko summan (yli €1000 takaisin) jolla ostivat gigantista paljon paremman peli pöytäkoneeen... eli siis ilmaiseksi saivat käyttää 16 kk ajan konetta.
 
Tulipas taas "hyviä" kokemuksia Gigantin asiakaspalvelusta: Palautin netistä ostetun tuotteen myymälään. Kotona huomasin että toimituskuluja ei ollut hyvitetty. Soitto Gigantin asiakaspalveluun (10 minuutin jonotuksen jälkeen, chatti oli suljettu), jossa asiakaspalvelija kertoi että "toimituskuluja ei palauteta, koska on mahdollista valita toimituskuluton toimitus myymälään(??)". No sitten vetosin kuluttajansuojalakiin ja 14vrk:n palautusoikeuteen, asiakaspalvelija lähti kysymään neuvoa joltakin, jonka jälkeen toimituskulut hyvitettiin.
Onkohan tämä Gigantin virallinen ohjeistus, jotta tietämättömät ihmiset eivät vaatisi toimituskuluja takaisin?
 
Tulipas taas "hyviä" kokemuksia Gigantin asiakaspalvelusta: Palautin netistä ostetun tuotteen myymälään. Kotona huomasin että toimituskuluja ei ollut hyvitetty. Soitto Gigantin asiakaspalveluun (10 minuutin jonotuksen jälkeen, chatti oli suljettu), jossa asiakaspalvelija kertoi että "toimituskuluja ei palauteta, koska on mahdollista valita toimituskuluton toimitus myymälään(??)". No sitten vetosin kuluttajansuojalakiin ja 14vrk:n palautusoikeuteen, asiakaspalvelija lähti kysymään neuvoa joltakin, jonka jälkeen toimituskulut hyvitettiin.
Onkohan tämä Gigantin virallinen ohjeistus, jotta tietämättömät ihmiset eivät vaatisi toimituskuluja takaisin?
Virhehän tuossa oli, varmaan myymälässä hyvityksen tekijällä jäänyt hyvittämättä postikulut. Mutta täytyy sanoa, että ettekö te ollenkaan katso heti sitä kuittia jonka saatte? Itsellä ainakin on tapana tsekata, että siinä on kaikki okei, ihan vaan senkin takia, että ihmiset tekevät työtä, ja inhimillisiäkin virheitä sattuu.
 
Tuollaista se on nykyään, melkein kaikesta joudut vänkäämään. Mitä tulee vapaaehtoisiin palautusoikeuksiin, yritykset myisivät paljon vähemmän ilman niitä. Palautusprosentit kun on hyvin pieniä.
 
Tulipas taas "hyviä" kokemuksia Gigantin asiakaspalvelusta: Palautin netistä ostetun tuotteen myymälään. Kotona huomasin että toimituskuluja ei ollut hyvitetty. Soitto Gigantin asiakaspalveluun (10 minuutin jonotuksen jälkeen, chatti oli suljettu), jossa asiakaspalvelija kertoi että "toimituskuluja ei palauteta, koska on mahdollista valita toimituskuluton toimitus myymälään(??)". No sitten vetosin kuluttajansuojalakiin ja 14vrk:n palautusoikeuteen, asiakaspalvelija lähti kysymään neuvoa joltakin, jonka jälkeen toimituskulut hyvitettiin.
Onkohan tämä Gigantin virallinen ohjeistus, jotta tietämättömät ihmiset eivät vaatisi toimituskuluja takaisin?
Kyllä ne hyvittää ne postikulut jos kysyy, mutta nykyään taitaa tosiaan olla yritys kusettaa nuo roposet kuluttajalta.
 
Eilen palautin tietokoneen Giganttiin. Kaikki kävi kivuttomasti, kun näytin iPhonesta mm. sen, että poistin sen koneen iCloud-tililtäni. Tyhjensin koneen siinä, mutta ottivat silti noin 30-40€ "tyhjennysmaksua", koska joutuvat tsekkaamaan sen vielä. Ihme rahastusta minusta. Kaikki laitteethan he joutuvat tarkastamaan, että laittaisivat nämä suoraan hintoihinsa, ettei tartte erikseen rokottaa palautuksen yhteydessä. Tämä pieni muotoseikka närästi, muuten ei muuta, kuin - myös VK:ssa käyttämäni - Debitkortti koneeseen ja "Voi mennä pari pankkipäivää, että näkyy.", tänään on se toinen päivä, mutta kello löi vasta kahdeksan aamulla, joten ei näy vielä.


Tuolla se lukee palautusehdoissa:

Televisiot tulee palauttaa alkuperäisessä pakkauksessaan. Myymälöistä ostettujen tietokoneiden palautuksesta veloitetaan 29€ tarkistus- ja tyhjennysmaksu, jos tuotepakkaus avattu. Tarkistus- ja tyhjennysmaksu veloitetaan myös netistä ja puhelinmyynnistä tilatuista/varatuista tietokoneista, jotka palautetaan pakkauksesta avattuna 14-50 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

Netistä tilaamalla maksua ei veloiteta jos palauttaa siinä 14 päivän sisällä.

Mielestäni parempi noin kuin se että rankaistaan jokaista tietokoneen ostajaa pienellä lisämaksulla sen takia että pieni vähemmistö niitä palauttelee.
 
Ensimmäistä kertaa palautin Giganttiin ja oli Verkkiksen sujuvuuteen tottuneena mielenkiintoinen kokemus: Jätkät ottivat näyttöpaketin ja rupesivat änkeämään styroksirakennelmaa ulos lootasta lattialla jotenkin ihmeen hankalasti, ikään kuin eivät olisi koskaan vastaavia lootia avanneet (ei tähän kuuluisi tarvita kahta isoa miestä). Siinä vaiheessa rupes hirvittämään kun alkoivat raottelemaan styroksia yhden kulman varassa lattiaan tuettuna, sieltä kun näyttöpaneeli tupsahtaa välistä niin ei tarvitse ainakaan enää uuden hinnalla myydä eteenpäin. :) Hommastahan olisi voinut selvitä yksinkertaisesti laskemalla tuotteen maahan (tai vaikka pöydälle) ja nostamalla toisen puoliskon pois, kuten ohjeessa.. No, jännitystä riitti mutta saivat lopulta kytkettyä piuhan laitteeseen ja varmistivat toimivuuden (avasivat koskemattoman virtajohtopussin ihan tätä varten, vaikka piuha on standardi). Ei siinä mitään, sain takaisin sen mitä kuuluikin, mutta olivat silti alentaneet 600€:n näytön hintaa SATASELLA kun netissä kävin jälkeenpäin ihmettelemässä. Tuotteen arvo ei nimenomaan pitänyt olla mitenkään alentunut tässä tapauksessa, vai olivatkohan vielä kämmänneet paketin kanssa myöhemmin sitä kasatessa. No, se onnekas joka näytön sitten palautustuotteena osti yllättyi varmasti positiivisesti!
 
Ensimmäistä kertaa palautin Giganttiin ja oli Verkkiksen sujuvuuteen tottuneena mielenkiintoinen kokemus: Jätkät ottivat näyttöpaketin ja rupesivat änkeämään styroksirakennelmaa ulos lootasta lattialla jotenkin ihmeen hankalasti, ikään kuin eivät olisi koskaan vastaavia lootia avanneet (ei tähän kuuluisi tarvita kahta isoa miestä). Siinä vaiheessa rupes hirvittämään kun alkoivat raottelemaan styroksia yhden kulman varassa lattiaan tuettuna, sieltä kun näyttöpaneeli tupsahtaa välistä niin ei tarvitse ainakaan enää uuden hinnalla myydä eteenpäin. :) Hommastahan olisi voinut selvitä yksinkertaisesti laskemalla tuotteen maahan (tai vaikka pöydälle) ja nostamalla toisen puoliskon pois, kuten ohjeessa.. No, jännitystä riitti mutta saivat lopulta kytkettyä piuhan laitteeseen ja varmistivat toimivuuden (avasivat koskemattoman virtajohtopussin ihan tätä varten, vaikka piuha on standardi). Ei siinä mitään, sain takaisin sen mitä kuuluikin, mutta olivat silti alentaneet 600€:n näytön hintaa SATASELLA kun netissä kävin jälkeenpäin ihmettelemässä. Tuotteen arvo ei nimenomaan pitänyt olla mitenkään alentunut tässä tapauksessa, vai olivatkohan vielä kämmänneet paketin kanssa myöhemmin sitä kasatessa. No, se onnekas joka näytön sitten palautustuotteena osti yllättyi varmasti positiivisesti!
Täh? Kyllähän nyt palautettu tuote pitää tsekata, että se on siinä kunnossa, että sen voi myydä? Ja jos kerran avasit tuotteen, niin eihän sitä voi enää uutena myydä? Nyt en oikein ymmärrä koko viestin sisältöä.
 
Voi vittu kun on taas vaikeata Gigantin kanssa.
Päätin maanantaina perua black fridayna tekemäni tilauksen televisiosta.
Chattiin oli vaikea päästä sisälle ja jonotus kesti 70 minuuttia. Asiakaspalvelija sanoi että peruutus onnistuu kyllä. Mutta jotain ongelmaa niillä siellä kuitenkin oli koska korttimaksun hyvitys ei onnistunut. Asiakaspalvelija sanoi laittavansa viestiä eteenpäin ja homman piti olla sillä selvä. Rahojen palautumisessa vain menisi hieman pidempään.

Mutta tänään tulikin varhain aamusta tekstari että tuote lähtee kohta varastolta ja toimitetaan x päivänä.
Ei muuta kuin uudestaan chattiin. Tällä kertaa sentään selvittiin 20 minuutin jonotuksella. Asiakaspalvelijalla ei ollut mitään tietoa maanantana tehdystä peruutuksesta. Mutta ei hätää, peruutus onnistuisi vieläkin.
Paitsi että taas siellä takuttiin jotain korttimaksun palautuksen kanssa. Kului ehkä 15 minuuttia ja lopulta väitetysti onnistui. Käyttämäni black friday salakoodi kuulemma aiheutti ongelmia.

Vaan nyt kun tarkastin tililtä että ovatko rahat jo palautuneet, niin siellä odottikin yllätys. Olivat sitten palauttamisen sijaan veloittaneet (katevaraus) sen television hinnan toiseen kertaan. Eikä muuten ole mikään ihan halpa telkkari kyseessä.

Joten tässä sitä taas kerran jonotetaan chattiin. 60 minuuttia kulunut eikä mitään tietoa että kauanko vielä menee...
 
Viimeksi muokattu:
Joten tässä sitä taas kerran jonotetaan chattiin. 60 minuuttia kulunut eikä mitään tietoa että kauanko vielä menee...

Ihan perustoimintaa Gigantilta. Joko se uusi toimitusjohtaja aloitti, jos laitat sille sähköpostilla reklamaation? Tulee kenties kerralla hoidettua kuntoon.
 
Täh? Kyllähän nyt palautettu tuote pitää tsekata, että se on siinä kunnossa, että sen voi myydä? Ja jos kerran avasit tuotteen, niin eihän sitä voi enää uutena myydä? Nyt en oikein ymmärrä koko viestin sisältöä.
Eiköhän se tuote ole jollekin onnekkaalle uutena myyty. Toki sitä ennen nämä amati miehet kolhivat sen ruttuun.
 
Täh? Etkö osaa lukea, vai etkö vain ymmärrä lukemaasi? Tuossahan juuri kirjoittaja sanoi, että käytännössä uuden näytön hintaa oli tiputettu 100e.
En näköjään osaa, vaikka ei se hirveän selkeästi ollut ilmaistu. Tuossa siis kaiketi yritettiin kertoa, että jossain palautustuotteiden yksittäismyynnissä oli ilmeisen sama kappale myytävänä satasen alennuksella.
 
En näköjään osaa, vaikka ei se hirveän selkeästi ollut ilmaistu. Tuossa siis kaiketi yritettiin kertoa, että jossain palautustuotteiden yksittäismyynnissä oli ilmeisen sama kappale myytävänä satasen alennuksella.
Joo, olihan tuo vähän epäselvästi ilmaistu. Mutta Gigantti näyttää missä myymälöissä noita n äyttöjä on miläkin hintaa, joten kirjoittaja varmaan katsonut, että sama näyttö on nyt 100e alennuksessa siellä. Ja pahoittelut hieman aggressiivisesta lähestymistavasta.
 
Täh? Kyllähän nyt palautettu tuote pitää tsekata, että se on siinä kunnossa, että sen voi myydä? Ja jos kerran avasit tuotteen, niin eihän sitä voi enää uutena myydä? Nyt en oikein ymmärrä koko viestin sisältöä.
Noh viestini sisälsi seuraavaa:
1. Tuotteen kohtelu mielestäni aika epäammattitaitoista. Tuli mieleen kiusalliset Tori-kaupat jossain alepan parkkiksella kun ähelletään ilman pöytää ja mitään käsitystä miten laatikko aukeaa. En odottanut tätä, koska esim. Verkkokaupalla asia hoituu sivistyneesti pöydällä (tähänastisten kokemusteni mukaan).
2. 100€ alennus 600€:n tuotteesta on suhteellisen paljon, kun tuote on käytännössä uusi. Yleensä tällaiset alennukset on muutamia kymppejä. No se on Gigantin asia, mutta erikoista avokätisyyttä.
3. Gigantin sivuilta tosiaan näkee myymäläkohtaisesti palautustuotteet, ja kun ko. myymälään juuri ilmestyy sellainen niin eiköhän se ole selvää. Joku sai nyt aikas hyvällä alella uudenveroisen tuotteen.
 
Jonotin nyt kuitenkin vielä chatin kautta asiakaspalveluun. Mutta ei siitä ollut apua, tuntui etteivät siellä oikein uskoneet minua. Aspa sanoi vain että hänen tiedoissaan näkyy tänään tehty palautus.
Pitäisi kuulemma katsoa pankista tiedot tästä veloituksesta ja lähettää ne sähköpostilla gigantille. Mutta kun ainakin toistaiseksi tuo näkyy pelkästään katevarauksena niin en saa siitä mitään tietoja.
Sähköpostiin oli tullut hieman outo kuitti hyvityksestä. Siinä kiitetään ostoksesta, tosin hinnat ja loppusumma ovat miinusmerkkisiä.

Kuinkahan tästä pitäisi edetä. Vai pitäisikö vain odottaa, voiko tuo katevaraus vielä kääntyä palautukseksi?
 
Laita Gigantin johtoon reklamaatio ja korttiyhtiölle myös. Sitä kautta aletaan asiaa sitten ihan oikeasti selvittämään. Saat omasi pois.
 
Jonotin nyt kuitenkin vielä chatin kautta asiakaspalveluun. Mutta ei siitä ollut apua, tuntui etteivät siellä oikein uskoneet minua. Aspa sanoi vain että hänen tiedoissaan näkyy tänään tehty palautus.
Pitäisi kuulemma katsoa pankista tiedot tästä veloituksesta ja lähettää ne sähköpostilla gigantille. Mutta kun ainakin toistaiseksi tuo näkyy pelkästään katevarauksena niin en saa siitä mitään tietoja.
Sähköpostiin oli tullut hieman outo kuitti hyvityksestä. Siinä kiitetään ostoksesta, tosin hinnat ja loppusumma ovat miinusmerkkisiä.

Kuinkahan tästä pitäisi edetä. Vai pitäisikö vain odottaa, voiko tuo katevaraus vielä kääntyä palautukseksi?
Koska tuo katevaraus on merkitty? Se ei kylläkään tarkoita, että rahaa olisi lähtenyt tililtä. Ja miinumerkkisinähän tuo hyvitys kuuluukin olla. Eli Gigantti on maksanut sun suuntaan, plusmerkkisenä sinä olet maksanut Gigantille.
 
Koska tuo katevaraus on merkitty? Se ei kylläkään tarkoita, että rahaa olisi lähtenyt tililtä. Ja miinumerkkisinähän tuo hyvitys kuuluukin olla. Eli Gigantti on maksanut sun suuntaan, plusmerkkisenä sinä olet maksanut Gigantille.
Tälle päivää. Joo tiedän katevarauksen, tottunut vain siihen että käytännössä aina ne varatut rahat sieltä myös lähtevät, niin herkästi tulee puhuttua niistä veloituksena.
Mietinkin että onko tässä käynyt joku vahinko kun ne ovat siellä gigantilla takunneet tuon palautuksen kanssa ja siitä on syntynyt tuo katevaraus. On mahdollista ettei tuo varaus koskaan realisoidu ja se todellinen palautus tupsahtaa sieltä aikanaan tilille.
 
BF’n jälkimainingeissa tilasin giganttiin noudolla nappikuulokkeet lapselle. Verkkokauppa näytti että on kaupassa hyllyssä ja oli lähipäivinä menoa gigantin viereen.

Vastausta ei kuitenkaan kuulunut moneen päivään ja jouduin hoitamaan muut hommat ennen viestiä. Gigantin viestissä ei lukenut mitään säilöntäajasta, eikä sähköpostissa, joten ajattelin mennä ”pian”, ja suuntasin parin päivän kuluttua myymälään.

Siellä myyjä sanoi ettei varauksia säilytetä kuin päivä, mutta voi myydä normaalilla hinnalla. Ihmettelin asiaa, johon kertoi että tekstarissa kerrotaan. Näytin viestin johon vastaa että sähköpostissa kerrottiin, joten näytin sitä. Siellä sivulla ainakin kerrottiin... No niin varmaan, mutta paska maku jäi. Toistakymmentä tonnia tonnekin kantanut vuosien varrella, ehkä tuen muita vähän aikaa.
 
Onkos muilla veikonkoneesta millaisia kokemuksia?
Omani ei ole kovinkaan hyvät.
Tässä cm aikaan tuli tehtyä ensimmäistä kertaa tilaus tästä liikkeestä. paketti kyllä saapui mutta, toinen tilaamani tuote puuttui, eikä myöskään mukana ollut mitään lappuja, lähetettä yms. Että olisi nähnyt mitä on pakattu.
Reklamaatio on tehty s.postitse.
Minä tilasin Veikon Koneesta cyber mondayna imurin. Tilausvahvistus tuli ja sen jälkeen pelkkää radiohiljaisuutta nyt kymmenes päivä. Kyselin alkuviikosta asiakaspalvelusta, mutta sähköpostiinkaan ei ole vastattu ainakaan vielä. Ei ole kyllä mikään kiire, mutta tekis mieli jo periaatteestakin perua tilaus.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 537
Viestejä
4 871 104
Jäsenet
78 674
Uusin jäsen
mikaeljt

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom