Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Eilen tein varauksen kännykkäkotelosta Gigantin myymälään ja tänään kävin sen maksamassa/hakemassa. Ensin kysyttiin tekstiviestiä, mutta kun siitä ei käynyt tilausnumero ilmi, niin pyydettiin henkilötodistus, "koska GDPR". En tiedä oliko joku uusi ohjeistus, mutta käytäntö oli nyt eri kuin aikaisemmin.
 
Eilen tein varauksen kännykkäkotelosta Gigantin myymälään ja tänään kävin sen maksamassa/hakemassa. Ensin kysyttiin tekstiviestiä, mutta kun siitä ei käynyt tilausnumero ilmi, niin pyydettiin henkilötodistus, "koska GDPR". En tiedä oliko joku uusi ohjeistus, mutta käytäntö oli nyt eri kuin aikaisemmin.

Siis oikeasti perusteltiin "koska GDPR" ?
 
Siis oikeasti perusteltiin "koska GDPR" ?

gdpr takia myyjän täytyy tunnistaa henkilö joka noutaa tilatun tuotteen, sitä ei saa luovuttaa kelle tahansa. Toki jos maksaa käteisellä tai kortilla pitäisi kevyt tunnistautuminen riittää eli nimi ja tilausnumero/maili/viesti. Toki jos maksaa jollain osamaksulla tai muulla joka vaatii vahvaa tunnistamista täytyy henkkarit esittää tai jos on maksanut etukäteen.
 
Niin kännykkäkotelo oli liikkeessä varattuna, maksoin sen käteisellä suoraan kassaan. Myyjä pyysi ensin tekstiviestiä nähtäväksi, mutta koska siinä ei ollut tilausnumeroa mainittuna, pyysi henkilöllisyystodistusta. Ei se mikään ongelma minulle ole, mutta ihmettelin että perusteltiin "koska GDPR". Mitään takuutahan tuotteessa ei ole.

Voihan olla että kaikilta kysytään jatkossa henkilöllisyystodistusta, en tiedä onko ohjeistus muuttunut. Tuote oli oikea ja olen siihen tyytyväinen. Helpompaa tietysti olisi jos yhtiön lähettämässä tekstiviestissä olisi aina tilausnumero mainittuna.
 
gdpr takia myyjän täytyy tunnistaa henkilö joka noutaa tilatun tuotteen, sitä ei saa luovuttaa kelle tahansa. Toki jos maksaa käteisellä tai kortilla pitäisi kevyt tunnistautuminen riittää eli nimi ja tilausnumero/maili/viesti. Toki jos maksaa jollain osamaksulla tai muulla joka vaatii vahvaa tunnistamista täytyy henkkarit esittää tai jos on maksanut etukäteen.
Etukäteen maksetut / luotolliset maksut ymmärränkin mutta että käteisellä. Noh se siitä.
 
Powerista kokemuksia:

Ruusuja tulee siitä, että Samsung QE65Q80R -television hinta tipahti odotetusti 100 eurolla siitä, millä ostin sen kuukausi sitten. Gigantin selvä linja tässä on se, että hyvitetään ilman sen kummempia mutkia, mutta Poweri oli tässä mielessä uusi tuttavuus. Chattiin yhteyttä, asian selitys ja ilman vääntämistä pyysivät tilinumeron, johon erotus palautetaan. Tässä vielä huomiona se, että televisio maksettiin 100% lahjakorteilla. Jäikö tämä sitten huomiomatta, kun rahaksi palauttivat.. :whistling:

Risuja tulee lahjakorttijärjestelmästä - voiko alkukantaisempaa olla? Ymmärrän, että liikkeet ovat kauppiasvetoisia, mutta kyllä nykypäivänä pitäisi lahjakortilla päästä vähän vapaammin asioimaan.. Ainoa tapa hyödyntää lahjakortteja on Click&Collect ja/tai nouto suoraan myymälästä. Olen TV:tä metsästänyt Powerista pidempään ja useassa tilanteessa jäänyt se saamatta tämän takia. Ennen lahjakortin saldon sai vaihdettua sähköpostin välityksellä verkkokaupan alekoodiksi - ei onnistu tämäkään enää. Oli viimeinen kerta, kun lähdin lahjakorttileikkeihin mukaan, kun kyse on Powerista.

Risuja tulee myös kalibroinnin tyrkyttämisestä televisioihin suoraan sanottuna väkisin. Sanotaan, että tv on käyttökelvoton ilman kalibrointia ja omilla laitteilla ei saa missään nimessä sitä tehdä. Tähän en ole sortunut, vaikka kunnon laitteita käyttävätkin kalibroimiseen.
 
Etukäteen maksetut / luotolliset maksut ymmärränkin mutta että käteisellä. Noh se siitä.
Otetaan esimerkki:
Exä on kadonnut tarkoituksella, mutta saan tietooni että exä on tilannut uuden kännykän gigantista, niin ei mene gdprn:n mukaan, jos saan noudettua tuotteen pelkällä tulausnumerolla tai nimellä. Kuitissa kun lukee osoite sekä puhelinnumero ja nuo ovat joillakin henkilöillä syystäkin hyvin salaisia, kuten voisi kuvitella vaikka tuosta esimerkkitapauksesta...

Täältä vain plussaa Gigantille jos kaikilta kysytään! Tietenkään myyjät ei saisi noita tietoja käyttää omiin tarkoituksiinsa, ikinä

Edit. Korjattu lainaus.
Kehitysajatus toimintaan, voisihan Gigantti muuttaa ilman henkilötodistusta tehdyn noudon myymäläostoksi (asiakkaan luvalla), jolloin kuittiin saisi sanella hakijan omat tiedot eikä gdpr vaarantuisi
 
Viimeksi muokattu:
Oletteko saaneet muuten tingittyä hintaa alaspäin tarjousajan loppumisen jälkeen?

Juuri huomasin että eilen katsomani 599 läppäri maksaakin powerilla tänään 699 eikä vastaavaa ole muualla tarjolla tuohon hintaan..
 
Oletteko saaneet muuten tingittyä hintaa alaspäin tarjousajan loppumisen jälkeen?

Juuri huomasin että eilen katsomani 599 läppäri maksaakin powerilla tänään 699 eikä vastaavaa ole muualla tarjolla tuohon hintaan..

Gigantilla on ollut hintatakuu käytössä, Powerista en tiedä. Pitää toki olla täysin sama tuote ja palautusoikeutta jäljellä. Voithan aina palauttaa tuotteen Poweriin ja ostaa sen uudestaan halvemmalla hinnalla.
 
Viimeksi muokattu:
Oletteko saaneet muuten tingittyä hintaa alaspäin tarjousajan loppumisen jälkeen?

Joskus olen ottanut yhteyttä joihinkin verkkokauppoihin juurikin päivä pari tarjouksen jälkeen ja aina ovat vastaan tulleet ja samaan hintaan myyneet. Kyseessä kylläkin pienemmät firmat eikä iso ketju.
 
Gigantilla on ollut hintatakuu käytössä, Powerista en tiedä. Pitää toki olla täysin sama tuote ja palautusoikeutta jäljellä. Voithan aina palauttaa tuotteen Poweriin ja ostaa sen uudestaan halvemmalla hinnalla.

En ole ostanut sitä.. Katsoin vain konetta lapselle ja tänään huomasin että tarjous loppui eiliseen.
 
Ei ole Veikon koneen toimitusta näkynyt. Postikaan ei tiedä yhtään missä heidän lähetykset on, aika erikoista logistiikkaan erikoistuneelta yhtiöltä.

Tilasin pitkästä aikaa Gigantista tavaraa eilen, pitäisi nämäkin olla "varastossa". Nyt testataan heidän toimintansa ja otetaan kuvat ja kaikki. Jännittävää nähdä onko tavara uutta vai käytettyä ja montako kuukautta pitää odotella.:)

Päivitys tähän. Veikon koneen tilaus saapui tasan viikossa, vaikka piti olla Postin pikatoimitus. Tavara oli varastossa ja piti toimittaa 1-5 arkipäivän sisällä, eli pitkäksi meni. Hankalinta oli kun asiakaspalvelu ei vastannut puhelimeen, eikä sähköposteihin. Yrityksen toimitusjohtajan sain sitten kiinni ja vasta tämän jälkeen saatiin lisätietoa viivästymiseen. En suosittele.

Gigantin verkkotilaus tehty viime viikon torstaina ja tavarat edelleen matkalla. Jostain syystä kaksi eri tuotetta lähetetty vielä eri aikaan ja erillisinä Postin toimituksina. Olivat kuitenkin samassa ostoskorissa. Näyttää että lähemmäs kahta viikkoa menee toimitusaika, vaikka tavarat olivat varastossa. Asiakaspalvelun saa sentään kiinni, ainakin chatin kautta.
 
Eikös se tullut sitten ihan ajallaan, jos tuli viikossa ja arvio korkeintaan 5 arkipäivää? Jos meni 7 arkipäivää, niin sitten toki hieman myöhässä, mutta en välttämättä silti olisi tuossa vaiheessa vielä toimitusjohtajaan yhteydessä :D
 
Niin, 1-5 arkipäivän sisällä piti tuote olla noudettavissa, ei ollut. Postin seurannasta näki että myöhästyy, ei liikkunut terminaalista.

Jos asiakaspalvelu ei vastaa, otan yhteyttä sinne missä vastataan. Hyvin yksinkertaista.
 
Arviot elää ja pallo taisi olla tuossa vaiheessa Postilla, eikä asiakaspalvelulla tai toimitusjohtajalla. Aiempien viestien perusteella jätän kuitenkin homman tähän, kaikki tavallaan :D
 
Arviot elää ja pallo taisi olla tuossa vaiheessa Postilla, eikä asiakaspalvelulla tai toimitusjohtajalla. Aiempien viestien perusteella jätän kuitenkin homman tähän, kaikki tavallaan :D

Ei asiakasta kiinnosta miten kauppa toimittaa tuotteen perille, kunhan vain luvatussa toimitusajassa pysytään. Jos arviot ovat perseellään niin kyllä se on liikkeen vika.
 
Powerista kokemuksia:

Ruusuja tulee siitä, että Samsung QE65Q80R -television hinta tipahti odotetusti 100 eurolla siitä, millä ostin sen kuukausi sitten. Gigantin selvä linja tässä on se, että hyvitetään ilman sen kummempia mutkia, mutta Poweri oli tässä mielessä uusi tuttavuus. Chattiin yhteyttä, asian selitys ja ilman vääntämistä pyysivät tilinumeron, johon erotus palautetaan. Tässä vielä huomiona se, että televisio maksettiin 100% lahjakorteilla. Jäikö tämä sitten huomiomatta, kun rahaksi palauttivat.. :whistling:

Risuja tulee lahjakorttijärjestelmästä - voiko alkukantaisempaa olla? Ymmärrän, että liikkeet ovat kauppiasvetoisia, mutta kyllä nykypäivänä pitäisi lahjakortilla päästä vähän vapaammin asioimaan.. Ainoa tapa hyödyntää lahjakortteja on Click&Collect ja/tai nouto suoraan myymälästä. Olen TV:tä metsästänyt Powerista pidempään ja useassa tilanteessa jäänyt se saamatta tämän takia. Ennen lahjakortin saldon sai vaihdettua sähköpostin välityksellä verkkokaupan alekoodiksi - ei onnistu tämäkään enää. Oli viimeinen kerta, kun lähdin lahjakorttileikkeihin mukaan, kun kyse on Powerista.

Risuja tulee myös kalibroinnin tyrkyttämisestä televisioihin suoraan sanottuna väkisin. Sanotaan, että tv on käyttökelvoton ilman kalibrointia ja omilla laitteilla ei saa missään nimessä sitä tehdä. Tähän en ole sortunut, vaikka kunnon laitteita käyttävätkin kalibroimiseen.
Minulle eivät puhuneet kalibroinnista mitään.
 
Itseä Veikon koneen toiminnassa kyllä eniten ihmetytti että kukaan ei vastaa puheluihin tai sähköposteihin. Hakukoneella sitten selvisi että muilla asiakkailla ihan samanlaisia kokemuksia ja meno on jatkunut pidempään.

Se että tuote saapui selvästi myöhässä menee sekä kyseisen yrityksen ja Postin syyksi.
 
Ensimmäinen tilaus itselleni tuntemattomasta Proshopista ja täytyy antaa täydet pisteet!:tup: Tilaus sisään viikonloppuna, maanantai tavara lähti Tanskasta ja tänään noudin pois. Asiakaspalvelussa vastaavat puheluihin nopeasti ja vielä suomeksi.

Kerrassaan upeaa toimintaa!:sclap:

Tuote oli vielä 100 euroa edullisempi kuin Gigantissa tai Powerissa. Lisäksi ilmaiset postikulut.
 
Gigantin verkkotilaus tehty viime viikon torstaina ja tavarat edelleen matkalla. Jostain syystä kaksi eri tuotetta lähetetty vielä eri aikaan ja erillisinä Postin toimituksina. Olivat kuitenkin samassa ostoskorissa. Näyttää että lähemmäs kahta viikkoa menee toimitusaika, vaikka tavarat olivat varastossa. Asiakaspalvelun saa sentään kiinni, ainakin chatin kautta.

Päivitys tähän eli Gigantti lähetti tilauksen tavarat kahdessa erässä, toisen toimitusaika 6 päivää ja toisen 8 päivää. Molemmat varastotuotteita. Tavarat oli uusia, joka nyt on pääasia. Positiivista se että lahjakortit voi nykyään käyttää verkkokaupassa.

Arvosanat verkkokaupoille:

Veikon kone: 2/5
Gigantti: 3/5
Proshop: 5/5
 
Toimitusjohtajaa varmaan nappaa (tai ylipäätä on aikaa) vastailla ja selvitellä jokaisen Wilhelmiina Antero Poropeukalon paketin sijaintia
:sfacepalm:
Meinaat jos tuollaisia puheluita alkaa tulla useita, että asiakaspalvelu ei vastaa niin toimaria ei yhtään kiinnosta? Mahtaisi olla pitkäikäinen firma. Kyllä se varmaan pidemmänpäälle alkaisi kiinnostaa varsinkin jos alkaa omaa työaikaa tuhlaantumaan asiakkaiden kyselyille.
 
Päivitys tähän. Veikon koneen tilaus saapui tasan viikossa, vaikka piti olla Postin pikatoimitus. Tavara oli varastossa ja piti toimittaa 1-5 arkipäivän sisällä, eli pitkäksi meni.
Eiköstä tuo sitten mennyt ihan ok ?

Tosin aika yllättävää että noin lupauksellisesti ilmoittavat toimitusajan, mutta silti niin ympäripyöreästi.

Vaikka kyse itsepalveluostoksesta niin olisi toki kiva että asiakaspalvelu vastaisi ripeästi, aiheesta riippumatta vaikka sitten olisi ropotti.
 
Eiköstä tuo sitten mennyt ihan ok ?

Ei mennyt Veikon koneella kaikki ok, aika lailla päinvastoin. Tuote oli sentään ehjä kun sen vihdoin perille saivat. Jos yhtään katsot internetissä olevia palautteita, niin kaikki on samansuuntaisia. Asiakaspalvelu ei vastaa ja tuotteita ei saada sovitussa ajassa toimitettua.

Minun tuttavapiiristä ei kukaan tuolta ikinä mitään tilaa jatkossa, joten ihan sama vaikka lopettaisivat kokonaan. Kilpailijoilta saa kaiken edullisemmin ja nopeammin.
 
Ei mennyt Veikon koneella kaikki ok, aika lailla päinvastoin. Tuote oli sentään ehjä kun sen vihdoin perille saivat.
Tuossa nyt vähän ihmettelin sitä että kritisoit vahvasti sitä että tavara tulee suurinpiirtein luvatussa ajassa, ilmeisesti oli myös se mitä tilattu, ja vielä jopa ehjä.

Sarkastisesti, kyllähän siinä asiat meni aika pahasti pieleen.

Siinä toki samaa mieltä että olisi kiva jos itsepalvelukaupassa olisi henkilökohtaista asiakaspalvelu, tai edes jokin potti robotti vastailisi, viestejä kun tavailin, ymmärtääkseni firman ylin johto oli henkilökohtaisesti palvelut.

Ko ketjun juju taitaa olla palvella ihan henkilökohtaisesti kasvotusten.

Edelläolevalla en nyt tarkoita että kritisoitu verkkokauppa olisi jotain sellaista mitä verkkokauppojen toivon olevan ja toki suosittelen valitsemaan sellaisia liikkeitä joissa kuvio on sellainen mitä itse arvostaa.
 
Veikolla verkkokauppa on mielestäni näistä kodinkoneketjuista kaikkein heikoin toteutus, omakin viimeisin kokemukseni oli jokaiselta osa-alueelta huono. Liikkeessä asioiminen taas sujunut ihan hyvin. Melko samanlaista kuin kaikissa muissakin.
 
Veikolla verkkokauppa on mielestäni näistä kodinkoneketjuista kaikkein heikoin toteutus, omakin viimeisin kokemukseni oli jokaiselta osa-alueelta huono. Liikkeessä asioiminen taas sujunut ihan hyvin. Melko samanlaista kuin kaikissa muissakin.

Todella heikko toteutus ja logistiikka täysin pielessä. Kyseessä oli vielä tuote joka olisi tarvittu nopeasti, nyt meni vielä viikonlopun yli, vaikka toisin oli tilatessa sivuilla luvattu. Se että asiakaspalvelu ei vastaa sähköposteihin ja puhelimella ei pääse läpi, kertoo aika paljon toimintatavoista.

Eikä kyse ole mistään yksittäistapauksesta, näitä toimitusongelmia on ollut paljon myös muilla asiakkailla:


Melko karua luettavaa:

 
Täytyy nyt sitten vielä kehua uutta tuttavuutta, eli Pro Shopia. Selkeät sivustot ja tavara oli perillä kolmessa päivässä, vaikka tuli Tanskasta asti. Edullisin hinta ja asiakaspalvelu vastasi puhelimeen 30 sekunnissa suomeksi! Edullinen, nopea ja luotettava.

Todellinen +++ kokemus!

 
Mikä toimitusaikojen ilmoitusketju tästä on tullut? Tuolla Proshopissakin se toimitusaika ilmoitetaan välillä 2-6 päivää, joten sieltäkin voi hyvin kestää se päälle viikko. Omat tilaukset muistaakseni menneet tuohon haitarin yläpäähän mutta eipä tuolla väliä ja verkkokaupoista tilatessa on hyvä varautua siihen mahdollisuuteen. Proshopissa on sitten myös huonona puolena se, että tuotteiden palauttamisen maksaa asiakas ja nuo luottokortittomille asiakkaille turvalliset maksutavat (Paypal+lasku) ovat lisämaksullisia.

Eikä kyse ole mistään yksittäistapauksesta, näitä toimitusongelmia on ollut paljon myös muilla asiakkailla:


Vuoden 2018 Black Fridayna..? Muutenkin Black Fridayn aikaan varmaan joka toisella Suomen verkkokaupoista on hitautta toimitusten kanssa.

Melko karua luettavaa:


No jaa, näyttäähän tuo pelkkään arvosanaan pohjautuen huonolta. Toisaalta sitten taas tuolla on yhteensä 13 huonoa arvostelua vajaan 2 vuoden ajalta. Yksikin noista haukkuu Haminan liikettä, jolla sitten taas Googlessa 98 arvostelun jäljiltä arvosana 4,5/5. Tuollaisiin paikkoihin kirjoitetaan aika paljon herkemmin se huono kokemus kuin erittäin positiivinen.

Itselläni ainakin aikanaan tilaus tuli tuolta Veikon Koneelta BF aikaankin ihan ajallaan. Tilattu tuote oli Freedome lisenssi, jonka oletti verkkosivujen perusteella olevan PC-lisenssi mutta paketista paljastuikin lopulta mobiililisenssi. Aspa vastasi reklamaatioon nopeasti ja hyvittivät tuotteen, eikä tarvinnut edes palauttaa sitä. Tässä miinusta toki tuotesivun epäselvyydestä mutta asiakaspalvelusta ja tilanteen hoidosta jäi ainakin hyvä kuva. Ihan hyvillä mielin voisin tilata tuolta tavaraa mutta lähes kaikessa tulee suosittua nykyään Giganttia, kunhan vain hinta on samalla tasolla kilpailijoiden kanssa. Tuo kattava ja maksuton 50 päivän palautusoikeus ja sen tuoma epävirallinen "hintatakuu" on ainakin itselleni huomattavasti merkittävämpi asia kuin joku päivän tai parin lisäodotus postituksen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä toimitusaikojen ilmoitusketju tästä on tullut?

Niin tässä ketjussa aiheena on kai verkkokaupat ja niiden asiakaspalvelu, joten toimitusaika ja sen pitävyys on aika merkittävä seikka. Sen avulla pystyy kukin arvioimaan kyseisen toimijan luotettavuutta.

Tilaa sinä sieltä Veikon koneesta, taisi osua kritiikki jostain syystä herkkään paikkaan. Minä ja monet muut ei jatkossa tilata, syitä tuossa jo listasinkin.
 
Tilaa sinä sieltä Veikon koneesta, taisi osua kritiikki jostain syystä herkkään paikkaan. Minä ja monet muut ei jatkossa tilata, syitä tuossa jo listasinkin.
Itsepalvelukaupan asiakaspalvelua kritisoit. Joo vaikka toimari sinua palveli, niin taustaoja tuntematta en sitä ihmettele.

Mutta loppua en tajunnut.

Jos tavara tulee lupaillussa aikaikkunassa, niin se ihan ok,
jos se vielä se tilatun tavaran, niin minusta se on ihan ok. ei ainakaan sentakia välttelisi.
Jos se on vielä jopa ehjä, niin minusta sekin on ihan ok. Olisko sen pitänyt olla rikki, vai jotain namujalisää
 
Niin tässä ketjussa aiheena on kai verkkokaupat ja niiden asiakaspalvelu, joten toimitusaika ja sen pitävyys on aika merkittävä seikka. Sen avulla pystyy kukin arvioimaan kyseisen toimijan luotettavuutta.

Ainakin ennen täällä on puhuttu konkreettisesti ja ketjun nimenmukaisesti asiakaspalvelusta ja palautuskokemuksista. Eli siis käytännössä niistä tilanteista joissa ollaan jossain tekemisessä firman asiakaspalvelun kanssa siten, että asiakas pääsee oikeasti vuorovaikuttamaan yrityksen kanssa. Nuo kestikö omalla paketilla nyt tuoreimmassa tilauksessa taas 3 vai 5 päivää ei oikein kuulu ketjun pääaiheeseen vaikka se tietysti joissain tilaisteissa myös asiakaskokemukseen vaikuttaa. Jos toimitus menee urakalla ihan päin seinää (luokkaa 1-3 päivää menee 2 viikkoa tai varastotuote loppuukin kokonaan) niin sitten joo mutta jos toimitusaika ylittyy päivän tai kaksi ja sekin johtuu Postista eikä siitä firmasta niin kuuluuko se sitten tänne kyseiseen firmaan kohdistettuna kritiikkinä...

Tilaa sinä sieltä Veikon koneesta, taisi osua kritiikki jostain syystä herkkään paikkaan. Minä ja monet muut ei jatkossa tilata, syitä tuossa jo listasinkin.

Taisin juuri todeta tilaavani tuotteeni pääsääntöisesti Gigantista. Kerroin vain oman kokemukseni Veikon koneen asiakaspalvelusta ihan siinä missä sinäkin. En minä tuolta tilaa jos hinta on sama kuin muualla, kun ei Veikon koneella oikein ole verkkokaupan puolella mitään omaa etuaan suhteessa muihin (esimerkiksi Gigantilla on palautusoikeus ja Verkkokauppa.com on yleensä nopea). Aiheellista kritiikkiä kuulee ihan mielellään mutta jotain järkeä siihen touhuun, nuo viestit alkavat jo lähennellä ketjun spammaamista nollasisällöllä. Miten relevantti vaikkapa tuo 2018 BF uutinen oikeasti on tässä asiassa? Tuon Proshop mainoksenkin olisi ihan hyvin voinut editoida sen edellisen viestin jatkoksi sen sijaan, että 5min sisään laittaa kaksi viestiä. Tilasitko muuten uuden tuotteen sieltä Proshopista vai kehuttiinko tässä sitä täysin samaa tilausta mitä kehuit jo pari päivää aiemminkin?
 
Viimeksi muokattu:
Mutta loppua en tajunnut.

Jos tavara tulee lupaillussa aikaikkunassa, niin se ihan ok,
jos se vielä se tilatun tavaran, niin minusta se on ihan ok. ei ainakaan sentakia välttelisi.
Jos se on vielä jopa ehjä, niin minusta sekin on ihan ok.

Ikävää jos et ymmärrä.

-Toimitus oli selvästi myöhässä
-Asiakaspalvelu ei vastaa viesteihin

Jos nuo asiat ovat sinulle ok, niin ryhdy Veikon koneen asiakkaaksi.
 
Onko tämä Jetzme mahdollisesti Veikon koneen palkkalistoilla, kun ei asiakaspalvelussa mitään ongelmaa näe? Aika heikoltahan tuo palautteiden pohjalta näyttää.:sfacepalm:
 
Ikävää jos et ymmärrä.

-Toimitus oli selvästi myöhässä
-Asiakaspalvelu ei vastaa viesteihin

Jos nuo asiat ovat sinulle ok, niin ryhdy Veikon koneen asiakkaaksi.
Toimitus luvattiin viidessä arkipäivässä ja tuote tuli sinulle viikossa, joten miten tuo on selvästi myöhässä?
 
Ikävää jos et ymmärrä.

-Toimitus oli selvästi myöhässä
Ymmärsin että tuli viikossa.

-Asiakaspalvelu ei vastaa viesteihin
Tämän ymmärsin.

Tosin jäi käsitys että olit kyllä ihan puheyhteydessäkin ollut, mutta voin olla vääräsin käsitys.

Jos haluan jonin tuotteen nopeasti, niin en ensisijaisesti tilaa sellaiseta paikkaa jossa sitä ei luvata ajoissa, tai jos haluan asiakaspalvelun kanssa jotain sopi ja nopeata kommunikointi niin ensisijaisesti käytän sellaista toimijaa jolla sellaiset palvelut.


Veikonkone ei ole minulle mitenkään ensisijainen nettikauppa, minulle Veikonkone on lähinnä merkki kivijalassa että tuossa on yksityinen kauppias, ja jokainen on yksilöllinen, yhden kyllä toiminta ei kuvaa toisenkylän touhua. Jos siis tarvitsisin jotain sellaista mitä tuolla verkkokaupassa on + jotain palvelu, niin soittaisin kyllä kivijalkaan.

Ko ketjun toki kannattaa miettiä että mikä heidän verkkokaupan idea on, jos se on tarkoitus olla mainos, niin siihen pitää panostaa sen verran ettei se muodostu rasitteeksi. Sen ymmärrän ettei sen ole tarkoitus myydä, tai ainakaan syödä liikaa omien myyntiä.

Jos idea on siinä että toimitukset kestää, niin sitten jättää pois ne 1-5 arkipäivä tekstit ja muuttaa ne 5+ arkipäivää lupaukseksi. Ei kuluttajakaupassa tule sakkoa jos toimittaa liiannopeasti. Ja osa pettyy jos tavara tulee luvatussa-ajassa, sille ei voi mitään.


Sen ymmärrän ettei heillä ole resursseja laittaa jotain robottia jutteleen asiakkaiden kanssa, mutta
jos verkkokaupan ei ole tarkoitus tarjoilla juttuseuraa, niin sitten kertoa että selkeästi ettei sellaista palvelua ole. ja jos reklamaatio käsittely kestää viikkoja, niin sitten kertoa se. Tai sitten ostaa jokin robotti vastaileen ja aikaa kuluttaan.

Jos ajatus on se että myymälästä nouto tai myymälästä toimitus seuraavana päivänä, niin sitten lätkiä ne jutut selkeästi. Nykyään osa ihmisesti haluaa tilata verkosta, ei halua sen myyjän kanssa jutustella, eipähän tinkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tämä Jetzme mahdollisesti Veikon koneen palkkalistoilla, kun ei asiakaspalvelussa mitään ongelmaa näe? Aika heikoltahan tuo palautteiden pohjalta näyttää.:sfacepalm:

En todellakaan ole ja en edes kyseistä puljua aktiivisesti käytä. Lukemalla viestini ajatuksella huomaisi myös, että missään vaiheessa en ole edes väittänyt, että heillä ei mitään ongelmaa olisi tässä ollut tai voisi olla ylipäätään. Otin kantaa toisen käyttäjän viestien ja argumentoinnin tasoon. Melkein mistä tahansa puljusta pystyy antamaan hyvän tai huonon kuvan valikoimalla lähteet oikein, joten on ihan syytä suhtautua kriittisesti lukemaansa.

Mikäli nyt viittasit tässä tuohon Trustpilottiin niin tuollainen 1 palaute per kuukausi tahti ei anna missään määrin luotettavaa kokonaiskuvaa Veikon koneen kokoisen yrityksen toiminnasta. Tuonne mennään kaikista herkimmin kirjoittamaan ne negatiiviset kokemukset, jos asiakasta ei jotenkin ohjata sinne. Vertauksena Gigantilla on tuolla arvosana 1,4/5 ja kyllähän Gigantistakin välillä valitetaan täällä mutta ei se todellakaan lähellekään noin huono ole. Itsellänikin tuolta kymmeniä hyviä kokemuksia enkä ole varmaan yhdestäkään kirjoittanut tänne mutta jos tulisi huono kokemus niin varmaan se tulisi jaettua. Toisena esimerkkinä varmaankin tämän foorumin haukutuimmalla firmalla, eli CDON.fi:llä, on tuolla arvosana 4,2/5... Näihin arvosteluihin voi suhtautua ihan yhtä suurella varauksella kuin esimerkiksi tuotearvosteluihin Verkkokauppa.comissa. Taustoja tai kirjoittajaa ei tunne eikä heidän kanssaan pääse keskustelemaan asiasta niin on vaikea sanoa millainen henkilö ja tarina siellä on taustalla. Tuotteidenkin kanssa toiset antaa telkkarille aiheettomasti arvosanaksi 1/5 kun joku löi vahingossa Postissa kuljetuksen aikana paketin mäsäksi ja toiset antaa suoraan 5/5 kunhan virtanapin painamisen jälkeen ruutuun ilmestyy jonkinlainen kuva.

Ps. Hauskana havaintona: Yksi noista Trustpilotinkin kirjoittajista on tehnyt kyseiselle sivustolle 26 arvostelua. 19 kappaletta eli 76% näistä arvosteluista tuolla henkilöllä on arvosanalla 1/5 tai 2/5. Onkohan kaikissa noissa firmoissa oikeasti ollut vikaa vai voisiko olla niin, että joitakin henkilöitä on vaikea miellyttää ja moni pahoittaa mielensä nykyään hyvin herkästi sekä vääristelee tai yksipuolisesti kärjistää asioita.
 
Viimeksi muokattu:
En todellakaan ole ja en edes kyseistä puljua aktiivisesti käytä. Lukemalla viestini ajatuksella huomaisi myös, että missään vaiheessa en ole edes väittänyt, että heillä ei mitään ongelmaa olisi tässä ollut tai voisi olla ylipäätään.

Mikäli nyt viittasit tässä tuohon Trustpilottiin niin tuollainen 1 palaute per kuukausi tahti ei anna muutenkaan missään määrin luotettavaa kokonaiskuvaa Veikon koneen kokoisen firman toiminnasta.

Ihmettelen vain miksi niin kiihkeästi puolustelet jos et ole sieltä ikinä mitään tilannut?
 
Varmaan koska tämä on keskustelufoorumi, ja keskustelufoorumilla keskustellaan asioista.

Gigantissa ja verkkiksessä kyllä lähiaikoina onnistunut palautukset totuttuun tapaan, helposti ja kivasti.
 
Ihmettelen vain miksi niin kiihkeästi puolustelet jos et ole sieltä ikinä mitään tilannut?

Ihmettelen miksi kommentoit viesteihini, jos et edes lue niitä (ainakaan kunnolla)? Kerroin aika selkeästi aiemman viestin lopussa tilauskokemuksen Veikon koneesta, jossa tilaus meni mönkään mutta aspa toimi. Ei tämän foorumin toiminnasta ja keskustelusta tule yhtään mitään, jos täällä huudellaan mitä sattuu ja asioihin ei saa ottaa kantaa. En myöskään kiihkeästi puolustele, otin kantaa tuollaisen sivuston ja siellä olleen otannan luotettavuuteen tässä tilanteessa. Ei kritiikin tueksi annetun lähdemateriaalin luotettavuuden arviointi ole puolustelua tai tarkoita automaattisesti erimielisyyttä.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa tilattua tyttärelle futisveskarin hanskoja parit parit englantilaisesta Just Keepers -nettikaupasta.

Tilaus tehty 27.6. ja tänään haettu postista. Seurannan mukaan olivat lähteneet Heathrowlta 30.6. joten perin nopeasti olivat perillä. Ihan timanttista palvelua.
 
Mulla oli Veikon kanssa sellainen nihkeän muiston jättävä kokemus, josta saatoin täällä avautua aiemmin jo. Mutta tiivistetysti: normaalin toimitusajan tuotteella kesti yli 3 viikkoa saapua liikkeeseen noudettavaksi. Mitään ilmoitusta tms. ei tullut, että nyt viipyykin pitkään. Ja kun pitkän toimituksen takia tarve lakkasi (pakko oli käydä ostamassa kilpailijalta kivijalasta sama tuote, onneksi samaan hintaan sai kun oli kampanja) niin käyttämättä jääneen ostoksen palauttaminen Veikolle oli suurin piirtein niin hankalaa kuin voi olla: ensin piti kysellä sähköpostilla palautustunnus pakettiin merkittäväksi + palautusohjeet ja pari päivää kesti että nämä edes sieltä sai. Palautus oli maksullinen. Eikä pakettia voinut vain jättää postiin, että lähettäkää Veikolle, vaan postitus aivan normaalina pakettina ja lähettäjän ja vastaanottajan tiedot sitten näppäiltiin manuaalisesti postin järjestelmään postityöskentelyä harjoittelevan kaupan myyjän kysellessä apuja kollegalta. Rahat sai takaisin joskus kuukauden päästä siitä kun palautus oli toimitettu vastaanottajalle. Jouduin kyselemään rahojen perään, enkä saanut koskaan mitään vastausta, mutta pian kyllä sitten tuli maksun palautus luottokortille. Ei tuosta asioinnista kovin kaksinen vaikutelma kyllä jäänyt oikein miltään osin.
 
Katselin proshopista hiirtä josta en ole ihan 100% varma. Ihme että proshopissa maksaa 6,90€ palautus. Eikös melkein kaikkialla ole ilmaista nykyään?
 
Ilmaisuus on Suomalaisille firmoille pakollista, muille ei.

Saisivat muuttaa niin ettei ole kenellekään pakollista, yritykset saisivat itse päättää miten toimivat.
 
Ilmaisuus on Suomalaisille firmoille pakollista, muille ei.

Saisivat muuttaa niin ettei ole kenellekään pakollista, yritykset saisivat itse päättää miten toimivat.

No eipä ole.


Kuluttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset, jos yritys ei ole sitoutunut vastaamaan niistä. Kuluttajan ei tarvitse maksaa palautuskustannuksia,

jos yritys on sitoutunut vastaamaan palautuskuluista.

jos yritys ei ole ennen tilauksen tekemistä antanut kuluttajalle tietoa siitä, että kuluttajan on vastattava kustannuksista sekä tietoa palautuskustannusten määrästä, jos tavarat eivät ole palautettavissa tavanomaisella tavalla postitse.
 
DNAlla ei ole näköjään palautusoikeutta. Saako kikkailtua että netistä ostaa ja noutaa myymälästä heti niin säilyy verkkokaupan 14pv palautusoikeus?

edit: ei.

Onko kukaan tilannut DNAn verkkokaupasta, kauan on toimitus? Tuleeko Amazonista nopeammin?
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
283 723
Viestejä
4 876 943
Jäsenet
78 682
Uusin jäsen
kemikaaliananas

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom