Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei tarvitse itse pelätä kun ei kukaan tän näköistä haluaEli gigantti boikottiin?
Jep, tästä ensimmäisestä hankinnasta soitin seuraavana päivänä aspaan ja sovin palautuksesta, samaan aikaan oli kampanjaan tullut oikeinkin sopiva liesi ja sen olisinkin alunperin ostanut jos hinta olisi ollut tilaushetkellä kampanjahinta. Ehdotin että maksan liesien hinnan erotuksen, haen uuden, sovitaan kytkennöistä joku sopiva korvaus ja palautan ekan lieden... ei käynyt. Tilasin uuden myymälänoutona, noudin ja asentaja tuli myyjän toimeksiantona reilun viikon päästä kytkemään, yllätys oli suuri kun vanha liesi oli lähtenyt asentajan mukaan. Taas yhteydessä aspaan ja hinta kuulemma palautuu asiakastilille josta voi siirtää omalle pankkitililleen.Katsotaan mitä tuleman pitää... Ostin myymälänoutona lattialieden vanhan hajonneen tilalle, sama merkki joka antautui liian nopeasti ei kiinnostanut niin ajattelin että miksipä ei sitä halvinta kun "kaikki ne samassa tehtaassa turkissa tehdään". Roudasin lieden kotiin ja sähkäri kävi sen kytkemässä, liesi on 10 mm liian korkea standardikalusteeseen, alalaatikon tilalla on kiinteä etupelti, kiertoilma pitää hirveää rohinaa, keraamisen liesiosan paistolevyt ovat naurettavan pieniä ja kun vastus alkaa hehkua se on reilusti pienenmpi kuin levyyn piirretty rinkula. Suomenkielinen käyttöohje puuttuu ym. Juu, tehdään ne kaikki samassa tehtaassa turkissa mutta tämä rimpula on tehty varmaan romaniassa. Lieden kyljessä oli tarra made in EU, muuten arvelisin valmistusmaaksi intia tjsp.
Katsotaan miten palautus tai vaihto onnistuu, kuka kuskaa ja hoitaa kytkennät. Nyt samaan verkkokauppaan oli tullut varteenotettava tarjous ja ajattelin päätyä siihen.
edit* eka pizza uunissa ja näköjään lämpötila ei ole sinnepäinkään, uunin luukku jää raolleen 3-5 mm ja sieltä falskaava kuuma ilma meinaa sulattaa lieden nappulat. Kuumettuaan luukun sai painettua kiinni asti mutta koko saatanan tekele on kuuma kuin kiuas, luukun lasi 85 astetta yläreunasta, uunin yläosat 50 astetta.
No ois itse tottakai pitänyt tietää nollaa kone... Mutta silti aika röyhkeää. Eikös noissa huoltopisteissä ole valvontakamerat?Mitä mieltä tästä, on mtv:n ykkösuutinen tänään! On jo aika törkeä tapaus kun on vanha tiedot menneet tietokoneen mukana. Ei ole enää mihinkään luottaminen:
Tiina vei tietokoneensa Gigantin kierrätyspisteeseen, myöhemmin sama kone löytyi Tori.fi:stä – Gigantti valittelee: "Tulemme tarkistamaan myymälät"
Espoolainen Tiina, 25, vei vanhan tietokoneensa Gigantti-myymälän kierrätyspisteeseen. Muutamaa päivää myöhemmin hänelle soitti henkilö, joka oli ostanut saman tietokoneen Tori.fi -palvelusta. Gigantti valittelee tapausta.www.mtvuutiset.fi
No ne normaalit "astiat" eivät ole lukittuja, mutta lähtökohtaisesti ne nyt ei ole tarkoitettu pahvilaatikossa oleville tietokoneille. Ohjeistushan noiden liikkeiden osalta tuolle kierrätykselle on ihan olematon, joten ei sinällään yllätä että tullut vaan heitettyä johonkin kierrätyspisteelle. Tosin luulisi nyt jokaisen tekevän edes normaalin nollauksen koneelle jos sen meinaa kierrättää.Eikö ne ole lukittuja? En ole ikinä mitään noihin pisteihin jättänyt vaan kuljettanut romut kaatopaikalle. Olisi toki voinut tyhjentää koneen itse. Tästä tapauksesta oli muuten twitterissä juttua jo eilen.
Tammistossa "päivysti" jatkuvasti pari pakettiautollista erään mantereen edustajia.
Kun sinne kasaan kun joku vei tietsikan tai digiboksin tai jonkin soittimen, se kerättiin vauhdilla sinne pakettiautoon.
Kerran erehdyin sanomaan asiasta myyjälle niin pääsevät vaan kuulemma helpommalla kun ne menee minne menee.
Ja ovat tosiaan kohtuullisen agressiivista porukkaa, jos joku menee heidän "töitään" häiritsemään.Tammistossa "päivysti" jatkuvasti pari pakettiautollista erään mantereen edustajia.
Kun sinne kasaan kun joku vei tietsikan tai digiboksin tai jonkin soittimen, se kerättiin vauhdilla sinne pakettiautoon.
Kerran erehdyin sanomaan asiasta myyjälle niin pääsevät vaan kuulemma helpommalla kun ne menee minne menee.
Eihän tavikset taida ymmärtää, että siellä tietokoneessa olevat tiedot voi kaivaa helposti esille, jos kovalevyä ei laita vasaralla p*skaksi (helpompi tavikselle, kuin googlata joku softa, asentaa se ja kirjoitella tunteja nollia levylle...)
Tietoturvallisuus on parantunut nykyään kun melkein kaikissa on ssd:t. Niillähän riittää pelkkä tiedoston poisto ilman ylikirjoituksia.
Ei sillä kyltillä ole mitään sen ihmeempää juridista asemaa kuin se, että muistuttaa muutenkin itsestään selvästä asiasta eli siitä, että toisten omaisuutta ei saa ottaa luvatta. Voihan joku tietysti luulla, että kun on jätteestä/romusta kyse niin ovat hylättyä tavaraa ja niitä saa ottaa. Mutta silloinkin melkoisen toope ihminen on kysymyksessä, koska kyllä sen pitäisi olla jokaisen täysivaltaisen ihmisen tiedossa, että romukin on rahanarvoista omaisuutta, ja jos se on yrityksessä lajiteltu ja varastoidaan kootusti yrityksen tiloissa, niin ei niitä saa käydä ottamassa. Näitä kaikkein toopeimpia vartenhan ne kyltit ovat, mutta eivät tietenkään estä epärehellisiä toteuttamasta taipumuksiaan. Ja jos joku sitä roinaa käy nyysimässä ja jää kiinni, niin onpahan rosvolla vielä vähemmän perustetta sanoa luulleen tavaran olleen yleisessä jaossa tai hylättyä omaisuutta, kun on kyltillä vielä erikseen muistutettu että ovat Gigantin omaisuutta. Joku jätelava talon pihalla tai roskis on eri juttu, siitä jo näkee että on kaatopaikalle menossa olevaa hävitettävää jätettä ja sellaisenaan hylättyä omaisuutta ja kenen tahansa otettavissa toisin kuin tarkoin lajiteltu ja erikseen varastoitava SER-jäte.Ainakin Pohjois-Savossa vastaava SER-kama kipataan vaan kyydistä Gigantin takapihan avoimeen nurkkaukseen, jota taitaa ehkä yksi kamera kuvata. Lisäksi on jokin kyltti, että ko. kierrätyspisteeseen tuotu tavara on Gigantin omaisuutta. Mutta ei mitään lukittuja säiliöitä tms.
On kyllä käynyt mielessä kysyä tuolta lakimies-säikeestä, että millainen juridinen asema tuolla kyltillä on, eli jos sieltä hakee jotain tietokonetta tms. romua, niin voiko joutua vastuuseen ja mihin pykälään vedoten. Jos yksityishenkilö vie siihen tavaraa, niin miten ihmeessä se muuttuu Gigantin omaisuudeksi? (Jos siihen jättää autonsa yöksi, niin se muuttuuko Gigantin omaisuudeksi?)
Eihän tavikset taida ymmärtää, että siellä tietokoneessa olevat tiedot voi kaivaa helposti esille, jos kovalevyä ei laita vasaralla p*skaksi (helpompi tavikselle, kuin googlata joku softa, asentaa se ja kirjoitella tunteja nollia levylle...)
Näillä kierrätyspisteillä siis käy ihan järjestelmällisesti porukkaa hamstraamassa tavaraa. Pakettiautoon otetaan niin pesukoneet, TV:t ja leivänpaahtimet.
Nyt on sitten tuore kokemus Veikon koneesta ja ei voi suositella kenellekään. Ilmastointilaitteen toimitusajaksi luvattiin 1-5 arkipäivää
Ilmastointilaitteen toimitusajaksi luvattiin 1-5 arkipäivää
Niin on. Mutta silloin ei pidä lupailla mitään muutaman päivän toimitusaikoja. Itse ostin viikko sitten uuden töllön Elisalta. Lähti kyllä reippaasti liikkeelle mutta yllättäen Posti vähän sekoili.Siellä on kyllä nyt 19000+ muutakin tyyppiä tilailemassa, reklamoimassa ja palauttelemassa tuotteita, joten saattaa kestää.
Itsellä Gigantilla on ollut aina 5 arkipäivän käsittelyaikaGigantin tilaus ollut nyt vuorokauden sisällä ja mitään ei ole tapahtunut. Chattiin 20 minuutin jono. Jotenkin on sellainen aavistus että kaikki ei mene 100%. Iltapäivälehdille seuraava otsikko tulossa?
Niin on. Mutta silloin ei pidä lupailla mitään muutaman päivän toimitusaikoja. Itse ostin viikko sitten uuden töllön Elisalta. Lähti kyllä reippaasti liikkeelle mutta yllättäen Posti vähän sekoili.
Pitäis. Muttakun maksaa. Halvempi vaan pahoitella tilannetta.Tekosyynä näillä elektroniikkakauppiailla ja postilla on aina "ruuhka", oli sitten joulu, pääsiäinen tai kesäloma. Pitäisikö palkata lisää porukkaa tai vaihtaa nykyinen kun vuodesta toiseen samat sepitykset?
Niin, kyllä asiakkaan velvollisuus on myös käyttää omia aivojaan, varsinkin silloin kun kyseessä on jokin tallennuslaite. Tiina oli tyhmä kun jätti koneensa "johonkin kierrätyslaatikkoon".Jatkojuttua pukkaa:
Espoolaisen Tiinan Gigantissa kierrättämä tietokone päätyi myyntiin Tori.fi -sivustolle – näin Gigantti joutui selkeyttämään ohjeistustaan tapauksen takia
MTV Uutiset kertoi aiemmin tällä viikolla espoolaisesta Tiinasta, joka vei tietokoneensa Gigantin kierrätyspisteeseen ja sai myöhemmin soiton henkilöltä, joka oli ostanut hänen koneensa Tori.fi-sivustolta. Gigantti kertoo nyt selkeyttäneensä kierrätykseen liittyvää ohjeistustaan.www.mtvuutiset.fi
Gigantin tilaus ollut nyt vuorokauden sisällä ja mitään ei ole tapahtunut. Chattiin 20 minuutin jono. Jotenkin on sellainen aavistus että kaikki ei mene 100%. Iltapäivälehdille seuraava otsikko tulossa?
No jopas nyt, on se kumma kun päivässä ei ole tavarat lähtenyt, etenkin kuin tälläistä ei missään luvata.Gigantin tilaus ollut nyt vuorokauden sisällä ja mitään ei ole tapahtunut. Chattiin 20 minuutin jono. Jotenkin on sellainen aavistus että kaikki ei mene 100%. Iltapäivälehdille seuraava otsikko tulossa?
Eikun Iltalehteen vaan vinkkiä!No jopas nyt, on se kumma kun päivässä ei ole tavarat lähtenyt, etenkin kuin tälläistä ei missään luvata.
Mutta onhan se kiva voivotella kun oma tilaus ei lähde
No jopas nyt, on se kumma kun päivässä ei ole tavarat lähtenyt, etenkin kuin tälläistä ei missään luvata.
Eikun Iltalehteen vaan vinkkiä!
No tilaa sieltä Amazonista. Niillä on pikkasen enemmän sitä massia panostaa automaation jne.Amazonista tilatessa on aina lähtenyt tavara vuorokauden sisään, jopa Black Fridayn aikana. Kyllä tuo arvioitu viikon toimitusaika on huono suoritus, ei siitä mihinkään pääse. Veikkaan että ei edes riitä, mutta on tämänhetkinen arvio.
No tilaa sieltä Amazonista. Niillä on pikkasen enemmän sitä massia panostaa automaation jne.
Jos viikon toimitusaika on liian pitkä niin miksi ihmeessä tilasit.
Ei gigantista ole koskaan samana päivänä mitään lähtenyt. Viikko on ihan normaali aika sieltä tilatessa tavaran saamiseksi.Oli usean sadan euron lahjakortti, joka oli menossa vanhaksi. En muista koskaan Gigantin verkkokaupasta mitään aikaisemmin tilanneeni, katsotaan nyt miten menee.
Onko tämä ylläpidolle jotenkin herkkä paikka, esim. mainostussyistä vai miksi ei saisi kritisoida pitkiä toimitusaikoja? Aika erikoista kommentointia sinulta.