Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Gigantin tilaus ollut nyt vuorokauden sisällä ja mitään ei ole tapahtunut. Chattiin 20 minuutin jono.:D Jotenkin on sellainen aavistus että kaikki ei mene 100%. Iltapäivälehdille seuraava otsikko tulossa?
 
Verkkiksessä kannattaa ostosreissu tehdä heti kun myymälä aukee, ei hermot kestä seistä 20-30min jonossa että pääsee palvelutiskille ja siinä vielä hetken aikaa kun myyjä hakee tavaran, jostain.
Gigantti on vielä pahempi kun saa jonottaa 3 kertaa ennen kuin saa tuotteen mukaan.
 
Verkkokaupan jonotussysteemi on tosiaan ihan painajainen. Nyt voi sentään etukäteen tilata verkosta ne sinne varastotiskille valmiiksi odottamaan. Noin ainakin Jätkäsaaressa.

Gigantin chattipalvelija "tiesi" että 2. heinäkuuta pitäisi olla tavarat täällä. Eli tasan viikon toimitusaika, jos ei nyt Posti taas sotke ja hidastele kuten yleensä.
 
Siellä on kyllä nyt 19000+ muutakin tyyppiä tilailemassa, reklamoimassa ja palauttelemassa tuotteita, joten saattaa kestää.
Niin on. Mutta silloin ei pidä lupailla mitään muutaman päivän toimitusaikoja. Itse ostin viikko sitten uuden töllön Elisalta. Lähti kyllä reippaasti liikkeelle mutta yllättäen Posti vähän sekoili.
 
Gigantin tilaus ollut nyt vuorokauden sisällä ja mitään ei ole tapahtunut. Chattiin 20 minuutin jono.:D Jotenkin on sellainen aavistus että kaikki ei mene 100%. Iltapäivälehdille seuraava otsikko tulossa?
Itsellä Gigantilla on ollut aina 5 arkipäivän käsittelyaika
 
Niin on. Mutta silloin ei pidä lupailla mitään muutaman päivän toimitusaikoja. Itse ostin viikko sitten uuden töllön Elisalta. Lähti kyllä reippaasti liikkeelle mutta yllättäen Posti vähän sekoili.

Tekosyynä näillä elektroniikkakauppiailla ja postilla on aina "ruuhka", oli sitten joulu, pääsiäinen tai kesäloma. Pitäisikö palkata lisää porukkaa tai vaihtaa nykyinen kun vuodesta toiseen samat sepitykset?
 
Ihan perussettiä. Meillä on vielä viime maanantaina tulleet tilaukset käsittelemättä. Lomautukset ja kesälomat tällä hetkellä päällekkäin menossa koronan takia. Tarvittaisiin ehdottomasti kesätyöntekijöitä tai lomautukset tulisi perua, mutta koska firma haluaa säästää. Silloin ei niitä kiinnosta vaikka tilaukset makaavat käsittelemättä ja tavara ei liiku. Ainoastaan asiakaspalvelu saa paskat niskaan kiukkuisilta asiakkailta ja johto painostaa tekemään hommat normaalisti resurssipulasta huolimatta. Yritä siinä sitten, kun pitäisi tehdä neljän päivän aikana viiden päivän hommat ja suurin osa ajasta menee asiakkaiden kiukkuisiin kyselyihin vastaamiseen. Ruuhkasta mainitseminen johdolle kaikuu kuuroille korville.
 
No musta tää on vähän sama, kun tulee ruuhkaa talvirenkaiden vaihdon aikana. Kaikki haluaa nyt tässä työmatkalla ne nopsaan vaihdattaa. Vertaan siis ilmastointi/viilennyskoneen hankintaan keskellä sesonkia.

Mutta muuten, en lähtötilanteena odota noitten verkko-ostosten tulevan lähellekkään luvattuun aikaan, aina on kesälomat, lehtiä raiteilla tai muu syy. Ei siellä giganteissa ole viiden euron romanialaisia tekemässä kuolemanpelko niskassa hommia vaan normaali nenänkaivaja, jota ei kinosta meneekö pakettiin silitysrauta vai 56" telkkari.
 
Vähän ihmettelen että miksi on sitten päätynyt kyseiseen työhön, eikö voisi ottaa lopputilin ja kaivaa nenää kotona?
 
Jatkojuttua pukkaa:

 
Jatkojuttua pukkaa:

Niin, kyllä asiakkaan velvollisuus on myös käyttää omia aivojaan, varsinkin silloin kun kyseessä on jokin tallennuslaite. Tiina oli tyhmä kun jätti koneensa "johonkin kierrätyslaatikkoon".
 
Gigantin tilaus ollut nyt vuorokauden sisällä ja mitään ei ole tapahtunut. Chattiin 20 minuutin jono.:D Jotenkin on sellainen aavistus että kaikki ei mene 100%. Iltapäivälehdille seuraava otsikko tulossa?

Tilasitko siis myymälästä vai nettikaupasta. Jos nettikaupasta, niin ei ne sieltä ruotsista kahdessa päivässä perille ehdi.
 
Gigantin tilaus ollut nyt vuorokauden sisällä ja mitään ei ole tapahtunut. Chattiin 20 minuutin jono.:D Jotenkin on sellainen aavistus että kaikki ei mene 100%. Iltapäivälehdille seuraava otsikko tulossa?
No jopas nyt, on se kumma kun päivässä ei ole tavarat lähtenyt, etenkin kuin tälläistä ei missään luvata.

Mutta onhan se kiva voivotella kun oma tilaus ei lähde
 
No jopas nyt, on se kumma kun päivässä ei ole tavarat lähtenyt, etenkin kuin tälläistä ei missään luvata.

Amazonista tilatessa on aina lähtenyt tavara vuorokauden sisään, jopa Black Fridayn aikana. Kyllä tuo arvioitu viikon toimitusaika on huono suoritus, ei siitä mihinkään pääse. Veikkaan että ei edes riitä, mutta on tämänhetkinen arvio.
 
Amazonista tilatessa on aina lähtenyt tavara vuorokauden sisään, jopa Black Fridayn aikana. Kyllä tuo arvioitu viikon toimitusaika on huono suoritus, ei siitä mihinkään pääse. Veikkaan että ei edes riitä, mutta on tämänhetkinen arvio.
No tilaa sieltä Amazonista. Niillä on pikkasen enemmän sitä massia panostaa automaation jne.

Jos viikon toimitusaika on liian pitkä niin miksi ihmeessä tilasit.
 
No tilaa sieltä Amazonista. Niillä on pikkasen enemmän sitä massia panostaa automaation jne.

Jos viikon toimitusaika on liian pitkä niin miksi ihmeessä tilasit.

Oli usean sadan euron lahjakortti, joka oli menossa vanhaksi. En muista koskaan Gigantin verkkokaupasta mitään aikaisemmin tilanneeni, katsotaan nyt miten menee.

Onko tämä ylläpidolle jotenkin herkkä paikka, esim. mainostussyistä vai miksi ei saisi kritisoida pitkiä toimitusaikoja? Aika erikoista kommentointia sinulta.
 
Oli usean sadan euron lahjakortti, joka oli menossa vanhaksi. En muista koskaan Gigantin verkkokaupasta mitään aikaisemmin tilanneeni, katsotaan nyt miten menee.

Onko tämä ylläpidolle jotenkin herkkä paikka, esim. mainostussyistä vai miksi ei saisi kritisoida pitkiä toimitusaikoja? Aika erikoista kommentointia sinulta.
Ei gigantista ole koskaan samana päivänä mitään lähtenyt. Viikko on ihan normaali aika sieltä tilatessa tavaran saamiseksi.
 
Oli usean sadan euron lahjakortti, joka oli menossa vanhaksi. En muista koskaan Gigantin verkkokaupasta mitään aikaisemmin tilanneeni, katsotaan nyt miten menee.

Onko tämä ylläpidolle jotenkin herkkä paikka, esim. mainostussyistä vai miksi ei saisi kritisoida pitkiä toimitusaikoja? Aika erikoista kommentointia sinulta.
Saa kritisoida ihan vapaasti. Kommenttini on kirjoitettu käyttäjänä eikä liity io-techiin, eikä meillä taida Gigantin mainoksiakaan olla, ei sinällään että ne mun tekemiseen vaikuttaisi kun en ole vakituisena työntekijänäkään.

Lähinnä vaan tuollainen"kaikki heti nyt" asenne on hassu. Tietysti jos on joku agenda siellä taustalla niin ymmärtää, että kovasti kritisoi yhtä liikettä.
 
Ok ,ajattelin vain kun teillä on hinta.fi sivustolla suorat Gigantin linkit nettikauppaan. Asia selvä jos ihan yksityishenkilönä kommentoit.

Olen minä muitakin yrityksiä aiheesta kritisoinut, esim. Veikon konetta jolla on yksi tilaus edelleen kateissa ja ja Poweria myös. Kannattaa varmaan lukea tätä palstaa hieman tarkemmin.

Ihmeellinen avautuminen sinulta joka tapauksessa.
 
Ok ,ajattelin vain kun teillä on hinta.fi sivustolla suorat Gigantin linkit nettikauppaan. Asia selvä jos ihan yksityishenkilönä kommentoit.

Olen minä muitakin yrityksiä aiheesta kritisoinut, esim. Veikon konetta jolla on yksi tilaus edelleen kateissa ja ja Poweria myös. Kannattaa varmaan lukea tätä palstaa hieman tarkemmin.

Ihmeellinen avautuminen sinulta joka tapauksessa.
Suurin osa on kuitenkin Gigantti on liittyen tässä ketjussa ja olihan tuolla ne "juttuvinkitkin".

Siksi tässä mitää avauduttua vaan ihan ihmeteltiin että onko oikeasti noin malttamatonta jos tavara tulee viikossa niin se on liian pitkään?
 
Kyllä se viikko on minun mielestä pitkä aika, varsinkin kun on tavaraa "varastossa". Powerista kirjoiteltiin sivun verran viikko sitten ja kuinka on sekavat labyrinttimyymälät.

En nyt oikein ymmärrä tätä asiatonta hyökkäystäsi ja että kuinka näitä ongelmia ei saisi täällä käsitellä.
 
Kyseessä on ihan normaali toimitusaikataulu, ei mikään ongelma.
Taidat itse kehitellä noita hyökkäysteorioita.
 
Se että tavaraa on "varastossa" ja nettikauppa näyttää vihreää palleroa, ei tarkoita että kaikki on seuraavana päivänä kotiovella. @tonttuj ja Uotila tuossa yritti avata asiaa. Pitäisi aikuisen miehen suunnitella kriittisiä tarpeita pidemmällä kiikarilla.
 
Mene liikeeseen, etsi kortteja, älä löydä. Etsi myyjä, kysy kortteja ja "on aika vähissä mutta tuolla on, mitä on, kato sieltä". Joo, parin tonnin telkusta saa varmasti paremmat provikat joten mitä turhia enempää palvelemaan. No, etsi itse korttia mainitusta paikasta ja löydä tyhjä paikka lähes kaikille pl parit ylihintaiset. Poistu samalla kun ottaa päähän.

Vanhaan viestiin vastaan, mutta samoja kokemuksia on. Olen etsinyt jotain usb-muistitikkua tai muistikorttia, niin myyjä katsoo kuin halpaa makkaraa ja sanoo, että "mee tuonne, siellä on, jos on". Sittenkun kävin pari vuotta sitten katselemassa telkkareita, niin oli myyjä iholla parissa minuutissa - yllättäen ja pyytämättä.

--

Lisäksi itse tilasin SSD:n noudettavaksi kerran, kun oli asiaa Vantaalle ja samalla reissulla sen voisi hakea. Sitten ei niitä ollut helposti missään ja jonotin sitä SSD:tä puoli tuntia, kun edellä oli kaikki asiakaspalautukset ja yksi nainen, joka ei osannut käyttää ostamaansa iPhonea. Nykyään ostelen netistä ja maksan postikulut, ettei tarvitse jonottaa siellä paikanpäällä. Ongelmana tässä on se, että noutotilaukset on yleensä nopeasti haettavissa, mutta postitus voi kestää parikin viikkoa.
 
Gigantin miesmyyjät ovat kovia flirttailijoita.

Herranjumala, nyt on ollut kyllä kova meininki Gigantissa päällä. Pitäisi olla paljon enemmän sanktioita tuollaisista tietojen turhasta katsomisesta.
 
Kiitos kun toit uutisen esiin. Toivotaan myös että ylläpito ei nyt hyökkää kimppuusi, todella erikoista touhua tällä palstalla kyllä.
 
Mitä mieltä Sonic Empire on päivän kovimmasta uutisesta? Hurja juttu kyllä. Saako kyseisen firman asiakastiedoista omat tiedot pois pysyvästi?
 
Vanhaan viestiin vastaan, mutta samoja kokemuksia on. Olen etsinyt jotain usb-muistitikkua tai muistikorttia, niin myyjä katsoo kuin halpaa makkaraa ja sanoo, että "mee tuonne, siellä on, jos on". Sittenkun kävin pari vuotta sitten katselemassa telkkareita, niin oli myyjä iholla parissa minuutissa - yllättäen ja pyytämättä.

--

Lisäksi itse tilasin SSD:n noudettavaksi kerran, kun oli asiaa Vantaalle ja samalla reissulla sen voisi hakea. Sitten ei niitä ollut helposti missään ja jonotin sitä SSD:tä puoli tuntia, kun edellä oli kaikki asiakaspalautukset ja yksi nainen, joka ei osannut käyttää ostamaansa iPhonea. Nykyään ostelen netistä ja maksan postikulut, ettei tarvitse jonottaa siellä paikanpäällä. Ongelmana tässä on se, että noutotilaukset on yleensä nopeasti haettavissa, mutta postitus voi kestää parikin viikkoa.
Ei varsinaisesti positiivista mutta hyvä tosiaan tietää muillakin olevan yhteneviä kokemuksia. Tietää siis jatkossa entistä useammin jättää Gigantin ovet aukomatta. Jos kerran ei kiinnosta myydä, mitä asiakas tarvitsee niin ei väkisin.

Ja oikeassa olet, televisioiden tms ohi ei pääse edes kävelemään ilman "voisko olla avuksi" ja toki heti vaan kallein matkaan kera kaikkien turhien extrapalveluiden.
Netistä ostaminen taas jää varsinkin Gigantin kohdalla kun vieläkään eivät tunne paria lähintä noutopistettä. Parempi vaan tilata muualta, saa varsinkin pikkutavarat usein suoraan postilaatikkoon joka on ehdottomasti mukavin varsinkin halvemmissa tavaroissa.
 
Mitä mieltä Sonic Empire on päivän kovimmasta uutisesta? Hurja juttu kyllä. Saako kyseisen firman asiakastiedoista omat tiedot pois pysyvästi?
Onhan se haitarista, että mätiä työntekijöitä löytyy.

Ootko muuten päivittänyt myös MuroBBS:ää viimeisimpien kuumien uutisten jälkeen?

GDPR:n myötä asiakkaalla on oikeus tulla unohdetuksi, eli kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Gigantin miesmyyjät ovat kovia flirttailijoita.

Kumma kun näitä nyt alkaa putkahtelemaan, miksi näistä ei ole ilmoitettu heti vaan oltu peri suomalaiseen tyyliin hiljaa ja "hävetty"?

Nyt sitten yht'äkkiä näitä on jo kymmeniä, kiva siinä alkaa työnantajan antamaan lausuntoa kun ei ole tullut aikasemmin ilmi heillekään...
 
Nää GDPR-sanktiot on aika kovia.
Veikkaan että firmat ottaa nää julkitulleet asiat aika tosissaan.
Sääntöjen rikkominen ja seuraamukset
Yleisen tietosuoja-asetuksen noudattamatta jättäminen voi johtaa merkittäviin sakkoihin, joiden suuruus on tiettyjen rikkomusten kohdalla jopa 20 miljoonaa euroa tai 4 prosenttia yrityksen liikevaihdosta.
Tietosuojaviranomainen voi määrätä muita korjaavia toimenpiteitä, kuten henkilötietojen käsittelyn lopettamisen.
 
Powerista kävin hakemassa tuotteen ja oli oikein virkistävää, kun paikallisen asiakaspalvelun nuorehko nainen halusi nähdä henkilötunnuksen.
:sthinking:
En antanut, kun muistin nämä Gigantin tapaukset.
 
Powerista kävin hakemassa tuotteen ja oli oikein virkistävää, kun paikallisen asiakaspalvelun nuorehko nainen halusi nähdä henkilötunnuksen.
:sthinking:
En antanut, kun muistin nämä Gigantin tapaukset.
saitko tuotteen? Hullua jos henkkareita kysytään kyllä aina pitäisi riittää vaan nimi ja saapumisviesti
 

Näin noudat lähetyksen toisen henkilön puolesta
Jos lähetys on tavallinen paketti, voi toinen henkilö noutaa lähetyksen puolestasi lähetystunnuksella ja kuvallisella henkilöllisyystodistuksella.
Kirjattu kirje, Saantitodistuskirje ja Postivakuutettu lähetys voidaan noutaa toisen puolesta vain valtakirjalla.
Lähettäjä voi halutessaan rajoittaa lähetyksen ainoastaan henkilökohtaisesti luovutettavaksi, jolloin toinen henkilö ei voi noutaa lähetystä.
 
Etukäteen maksettu tuote? Saako esim. Postista jotain maksettua pakettia ilman henkkareita?
Itseltä ei ole Gigantissa tai Powerissa ikinä henkkareita kysytty kun olen mennyt noutopisteeltä hakemaan tuotteen. Aina näyttänyt vain saapumiskoodin ja kertonut nimen.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 682
Viestejä
4 875 777
Jäsenet
78 687
Uusin jäsen
martin.piittisjarvi@gmail

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom