Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

No jos kuvittelisin ite että käyn gigantissa ja joku setämies myyjä alkaa Instagramissa seuraan tai Facessa kaveripyynnön kyllä vaihtuis ite kauppa missä asioin
 
Trollaus tuoksuu vahvalta, mutta vastataan kuitenkin. Myyjä pyysi ilman kunnollista syytä ajokorttia. Saa olla kunnolla sekaisin, että kyseessä olisi lisämyynnistä tai muusta.
 
Niin tuo henkilötietojen kysely tuossa kai hiersi eniten. En tiedä sitten miten olisi tulkittu jos olisi ollut komea miesmyyjä tai joku muu sukupuoli vastapuolena. Olisiko herättänyt samanlaisen kohun?

Tietääkö joku muuten saako asiakastiedot kokonaan poistettua GDPR -asetukseen vedoten?
 
Katsotaan mitä tuleman pitää... Ostin myymälänoutona lattialieden vanhan hajonneen tilalle, sama merkki joka antautui liian nopeasti ei kiinnostanut niin ajattelin että miksipä ei sitä halvinta kun "kaikki ne samassa tehtaassa turkissa tehdään". Roudasin lieden kotiin ja sähkäri kävi sen kytkemässä, liesi on 10 mm liian korkea standardikalusteeseen, alalaatikon tilalla on kiinteä etupelti, kiertoilma pitää hirveää rohinaa, keraamisen liesiosan paistolevyt ovat naurettavan pieniä ja kun vastus alkaa hehkua se on reilusti pienenmpi kuin levyyn piirretty rinkula. Suomenkielinen käyttöohje puuttuu ym. Juu, tehdään ne kaikki samassa tehtaassa turkissa mutta tämä rimpula on tehty varmaan romaniassa. Lieden kyljessä oli tarra made in EU, muuten arvelisin valmistusmaaksi intia tjsp.

Katsotaan miten palautus tai vaihto onnistuu, kuka kuskaa ja hoitaa kytkennät. Nyt samaan verkkokauppaan oli tullut varteenotettava tarjous ja ajattelin päätyä siihen.

edit* eka pizza uunissa ja näköjään lämpötila ei ole sinnepäinkään, uunin luukku jää raolleen 3-5 mm ja sieltä falskaava kuuma ilma meinaa sulattaa lieden nappulat. Kuumettuaan luukun sai painettua kiinni asti mutta koko saatanan tekele on kuuma kuin kiuas, luukun lasi 85 astetta yläreunasta, uunin yläosat 50 astetta.
Jep, tästä ensimmäisestä hankinnasta soitin seuraavana päivänä aspaan ja sovin palautuksesta, samaan aikaan oli kampanjaan tullut oikeinkin sopiva liesi ja sen olisinkin alunperin ostanut jos hinta olisi ollut tilaushetkellä kampanjahinta. Ehdotin että maksan liesien hinnan erotuksen, haen uuden, sovitaan kytkennöistä joku sopiva korvaus ja palautan ekan lieden... ei käynyt. Tilasin uuden myymälänoutona, noudin ja asentaja tuli myyjän toimeksiantona reilun viikon päästä kytkemään, yllätys oli suuri kun vanha liesi oli lähtenyt asentajan mukaan. Taas yhteydessä aspaan ja hinta kuulemma palautuu asiakastilille josta voi siirtää omalle pankkitililleen.

Nyt olen ollut yhteydessä muutaman kerran kun hyvitystä ei näy, kuulemma tulee heti kun liesi palautuu postilta heille. Ok, kuukausi kulunut ja tänäänkään ei näkynyt hyvitystä... Mitään kiistaa palutuksesta ei ole ollut niin mikä perkele mahtaa hyvityksessä kestää...

Aiemmat kaupat sujuneet todella hienosti mutta ekaan asiakaspalutukseen sitten kustaan koko asiakastyytyväisyys. :sdevil:
 
Mitä mieltä tästä, on mtv:n ykkösuutinen tänään! On jo aika törkeä tapaus kun on vanha tiedot menneet tietokoneen mukana. Ei ole enää mihinkään luottaminen:

 
Käsittääkseni tämä Tiina oli jättänyt koneensa avoimeen kierrätyslaatikkoon jos joku ulkopuolinen käynyt nyysimässä sen.
 
Mitä mieltä tästä, on mtv:n ykkösuutinen tänään! On jo aika törkeä tapaus kun on vanha tiedot menneet tietokoneen mukana. Ei ole enää mihinkään luottaminen:

No ois itse tottakai pitänyt tietää nollaa kone... Mutta silti aika röyhkeää. Eikös noissa huoltopisteissä ole valvontakamerat?
 
Eikö ne ole lukittuja? En ole ikinä mitään noihin pisteihin jättänyt vaan kuljettanut romut kaatopaikalle. Olisi toki voinut tyhjentää koneen itse. Tästä tapauksesta oli muuten twitterissä juttua jo eilen.
 
Eikö ne ole lukittuja? En ole ikinä mitään noihin pisteihin jättänyt vaan kuljettanut romut kaatopaikalle. Olisi toki voinut tyhjentää koneen itse. Tästä tapauksesta oli muuten twitterissä juttua jo eilen.
No ne normaalit "astiat" eivät ole lukittuja, mutta lähtökohtaisesti ne nyt ei ole tarkoitettu pahvilaatikossa oleville tietokoneille. Ohjeistushan noiden liikkeiden osalta tuolle kierrätykselle on ihan olematon, joten ei sinällään yllätä että tullut vaan heitettyä johonkin kierrätyspisteelle. Tosin luulisi nyt jokaisen tekevän edes normaalin nollauksen koneelle jos sen meinaa kierrättää.
 
Aika hauska tuo "liiga" selitys. Tulee Cheekin biisit mieleen.:) Ihmejuttu kyllä että Gigantti on jatkuvasti otsikoissa, ei ole kilpailevat Verkkokauppa.com tai Power julkisuudessa tuon tuosta.

Tulisi nyt Amazon nopeasti Suomeen, niin on elektroniikassakin enemmän vaihtoehtoja.
 
Näillä kierrätyspisteillä siis käy ihan järjestelmällisesti porukkaa hamstraamassa tavaraa. Pakettiautoon otetaan niin pesukoneet, TV:t ja leivänpaahtimet.
 
Tuossa upotetussa videossa vielä viime vuoden lopussa olevasta "tietoturvakohusta". Oli ihan ohi mennyt tuo tapaus. Kaatopaikoilta ei ainakaan porukka vie mitään, on valvottuja 24/7.
 
Ainakin Pohjois-Savossa vastaava SER-kama kipataan vaan kyydistä Gigantin takapihan avoimeen nurkkaukseen, jota taitaa ehkä yksi kamera kuvata. Lisäksi on jokin kyltti, että ko. kierrätyspisteeseen tuotu tavara on Gigantin omaisuutta. Mutta ei mitään lukittuja säiliöitä tms.

On kyllä käynyt mielessä kysyä tuolta lakimies-säikeestä, että millainen juridinen asema tuolla kyltillä on, eli jos sieltä hakee jotain tietokonetta tms. romua, niin voiko joutua vastuuseen ja mihin pykälään vedoten. Jos yksityishenkilö vie siihen tavaraa, niin miten ihmeessä se muuttuu Gigantin omaisuudeksi? (Jos siihen jättää autonsa yöksi, niin se muuttuuko Gigantin omaisuudeksi?)

Eihän tavikset taida ymmärtää, että siellä tietokoneessa olevat tiedot voi kaivaa helposti esille, jos kovalevyä ei laita vasaralla p*skaksi (helpompi tavikselle, kuin googlata joku softa, asentaa se ja kirjoitella tunteja nollia levylle...)
 
Tammistossa "päivysti" jatkuvasti pari pakettiautollista erään mantereen edustajia.
Kun sinne kasaan kun joku vei tietsikan tai digiboksin tai jonkin soittimen, se kerättiin vauhdilla sinne pakettiautoon.
Kerran erehdyin sanomaan asiasta myyjälle niin pääsevät vaan kuulemma helpommalla kun ne menee minne menee.
 
Tammistossa "päivysti" jatkuvasti pari pakettiautollista erään mantereen edustajia.
Kun sinne kasaan kun joku vei tietsikan tai digiboksin tai jonkin soittimen, se kerättiin vauhdilla sinne pakettiautoon.
Kerran erehdyin sanomaan asiasta myyjälle niin pääsevät vaan kuulemma helpommalla kun ne menee minne menee.

Ei tainnut olla mikään "herrasmiesliiga"?:D
 
Tammistossa "päivysti" jatkuvasti pari pakettiautollista erään mantereen edustajia.
Kun sinne kasaan kun joku vei tietsikan tai digiboksin tai jonkin soittimen, se kerättiin vauhdilla sinne pakettiautoon.
Kerran erehdyin sanomaan asiasta myyjälle niin pääsevät vaan kuulemma helpommalla kun ne menee minne menee.
Ja ovat tosiaan kohtuullisen agressiivista porukkaa, jos joku menee heidän "töitään" häiritsemään.
 
Huomasin saman, kun vein sinne vanhoja poistettuja läppäreitä. Sain vihaisia katseita, kun astuin vielä koneiden päälle pihalla varmistaakseni sen ettei lähde jatkokäyttöön. Toki kiintolevyt on kaikista poistettu muutenkin.
 
Eihän tavikset taida ymmärtää, että siellä tietokoneessa olevat tiedot voi kaivaa helposti esille, jos kovalevyä ei laita vasaralla p*skaksi (helpompi tavikselle, kuin googlata joku softa, asentaa se ja kirjoitella tunteja nollia levylle...)

Tietoturvallisuus on parantunut nykyään kun melkein kaikissa on ssd:t. Niillähän riittää pelkkä tiedoston poisto ilman ylikirjoituksia.
 
Tietoturvallisuus on parantunut nykyään kun melkein kaikissa on ssd:t. Niillähän riittää pelkkä tiedoston poisto ilman ylikirjoituksia.

Toki näin, mutta taitaa ne SERiin menevät koneet edustaa enimmäkseen sitä aikakautta, jolloin koneissa oli vielä pyörivät kiekot, peruskäyttäjillä etenkin.
 
Ainakin Pohjois-Savossa vastaava SER-kama kipataan vaan kyydistä Gigantin takapihan avoimeen nurkkaukseen, jota taitaa ehkä yksi kamera kuvata. Lisäksi on jokin kyltti, että ko. kierrätyspisteeseen tuotu tavara on Gigantin omaisuutta. Mutta ei mitään lukittuja säiliöitä tms.

On kyllä käynyt mielessä kysyä tuolta lakimies-säikeestä, että millainen juridinen asema tuolla kyltillä on, eli jos sieltä hakee jotain tietokonetta tms. romua, niin voiko joutua vastuuseen ja mihin pykälään vedoten. Jos yksityishenkilö vie siihen tavaraa, niin miten ihmeessä se muuttuu Gigantin omaisuudeksi? (Jos siihen jättää autonsa yöksi, niin se muuttuuko Gigantin omaisuudeksi?)

Eihän tavikset taida ymmärtää, että siellä tietokoneessa olevat tiedot voi kaivaa helposti esille, jos kovalevyä ei laita vasaralla p*skaksi (helpompi tavikselle, kuin googlata joku softa, asentaa se ja kirjoitella tunteja nollia levylle...)
Ei sillä kyltillä ole mitään sen ihmeempää juridista asemaa kuin se, että muistuttaa muutenkin itsestään selvästä asiasta eli siitä, että toisten omaisuutta ei saa ottaa luvatta. Voihan joku tietysti luulla, että kun on jätteestä/romusta kyse niin ovat hylättyä tavaraa ja niitä saa ottaa. Mutta silloinkin melkoisen toope ihminen on kysymyksessä, koska kyllä sen pitäisi olla jokaisen täysivaltaisen ihmisen tiedossa, että romukin on rahanarvoista omaisuutta, ja jos se on yrityksessä lajiteltu ja varastoidaan kootusti yrityksen tiloissa, niin ei niitä saa käydä ottamassa. Näitä kaikkein toopeimpia vartenhan ne kyltit ovat, mutta eivät tietenkään estä epärehellisiä toteuttamasta taipumuksiaan. Ja jos joku sitä roinaa käy nyysimässä ja jää kiinni, niin onpahan rosvolla vielä vähemmän perustetta sanoa luulleen tavaran olleen yleisessä jaossa tai hylättyä omaisuutta, kun on kyltillä vielä erikseen muistutettu että ovat Gigantin omaisuutta. Joku jätelava talon pihalla tai roskis on eri juttu, siitä jo näkee että on kaatopaikalle menossa olevaa hävitettävää jätettä ja sellaisenaan hylättyä omaisuutta ja kenen tahansa otettavissa toisin kuin tarkoin lajiteltu ja erikseen varastoitava SER-jäte.
 
Nyt on sitten tuore kokemus Veikon koneesta ja ei voi suositella kenellekään. Ilmastointilaitteen toimitusajaksi luvattiin 1-5 arkipäivää, mutta ei näy missään. Maksullisessa palvelunumerossa vain jonomusiikkia ja sähköposteihin ei vastata. "Strong avoid" suositus!
 
Ei ole Veikon koneen toimitusta näkynyt. Postikaan ei tiedä yhtään missä heidän lähetykset on, aika erikoista logistiikkaan erikoistuneelta yhtiöltä.

Tilasin pitkästä aikaa Gigantista tavaraa eilen, pitäisi nämäkin olla "varastossa". Nyt testataan heidän toimintansa ja otetaan kuvat ja kaikki. Jännittävää nähdä onko tavara uutta vai käytettyä ja montako kuukautta pitää odotella.:) Ei ole odotukset korkealla, mutta katsotaan.

Kunhan Amazon rantautuu pikatoimituksineen Suomeen, niin jatkossa kaikki kamat sieltä.
 
Gigantin tilaus ollut nyt vuorokauden sisällä ja mitään ei ole tapahtunut. Chattiin 20 minuutin jono.:D Jotenkin on sellainen aavistus että kaikki ei mene 100%. Iltapäivälehdille seuraava otsikko tulossa?
 
Verkkiksessä kannattaa ostosreissu tehdä heti kun myymälä aukee, ei hermot kestä seistä 20-30min jonossa että pääsee palvelutiskille ja siinä vielä hetken aikaa kun myyjä hakee tavaran, jostain.
Gigantti on vielä pahempi kun saa jonottaa 3 kertaa ennen kuin saa tuotteen mukaan.
 
Verkkokaupan jonotussysteemi on tosiaan ihan painajainen. Nyt voi sentään etukäteen tilata verkosta ne sinne varastotiskille valmiiksi odottamaan. Noin ainakin Jätkäsaaressa.

Gigantin chattipalvelija "tiesi" että 2. heinäkuuta pitäisi olla tavarat täällä. Eli tasan viikon toimitusaika, jos ei nyt Posti taas sotke ja hidastele kuten yleensä.
 
Siellä on kyllä nyt 19000+ muutakin tyyppiä tilailemassa, reklamoimassa ja palauttelemassa tuotteita, joten saattaa kestää.
Niin on. Mutta silloin ei pidä lupailla mitään muutaman päivän toimitusaikoja. Itse ostin viikko sitten uuden töllön Elisalta. Lähti kyllä reippaasti liikkeelle mutta yllättäen Posti vähän sekoili.
 
Gigantin tilaus ollut nyt vuorokauden sisällä ja mitään ei ole tapahtunut. Chattiin 20 minuutin jono.:D Jotenkin on sellainen aavistus että kaikki ei mene 100%. Iltapäivälehdille seuraava otsikko tulossa?
Itsellä Gigantilla on ollut aina 5 arkipäivän käsittelyaika
 
Niin on. Mutta silloin ei pidä lupailla mitään muutaman päivän toimitusaikoja. Itse ostin viikko sitten uuden töllön Elisalta. Lähti kyllä reippaasti liikkeelle mutta yllättäen Posti vähän sekoili.

Tekosyynä näillä elektroniikkakauppiailla ja postilla on aina "ruuhka", oli sitten joulu, pääsiäinen tai kesäloma. Pitäisikö palkata lisää porukkaa tai vaihtaa nykyinen kun vuodesta toiseen samat sepitykset?
 
Ihan perussettiä. Meillä on vielä viime maanantaina tulleet tilaukset käsittelemättä. Lomautukset ja kesälomat tällä hetkellä päällekkäin menossa koronan takia. Tarvittaisiin ehdottomasti kesätyöntekijöitä tai lomautukset tulisi perua, mutta koska firma haluaa säästää. Silloin ei niitä kiinnosta vaikka tilaukset makaavat käsittelemättä ja tavara ei liiku. Ainoastaan asiakaspalvelu saa paskat niskaan kiukkuisilta asiakkailta ja johto painostaa tekemään hommat normaalisti resurssipulasta huolimatta. Yritä siinä sitten, kun pitäisi tehdä neljän päivän aikana viiden päivän hommat ja suurin osa ajasta menee asiakkaiden kiukkuisiin kyselyihin vastaamiseen. Ruuhkasta mainitseminen johdolle kaikuu kuuroille korville.
 
No musta tää on vähän sama, kun tulee ruuhkaa talvirenkaiden vaihdon aikana. Kaikki haluaa nyt tässä työmatkalla ne nopsaan vaihdattaa. Vertaan siis ilmastointi/viilennyskoneen hankintaan keskellä sesonkia.

Mutta muuten, en lähtötilanteena odota noitten verkko-ostosten tulevan lähellekkään luvattuun aikaan, aina on kesälomat, lehtiä raiteilla tai muu syy. Ei siellä giganteissa ole viiden euron romanialaisia tekemässä kuolemanpelko niskassa hommia vaan normaali nenänkaivaja, jota ei kinosta meneekö pakettiin silitysrauta vai 56" telkkari.
 
Vähän ihmettelen että miksi on sitten päätynyt kyseiseen työhön, eikö voisi ottaa lopputilin ja kaivaa nenää kotona?
 
Jatkojuttua pukkaa:

 
Jatkojuttua pukkaa:

Niin, kyllä asiakkaan velvollisuus on myös käyttää omia aivojaan, varsinkin silloin kun kyseessä on jokin tallennuslaite. Tiina oli tyhmä kun jätti koneensa "johonkin kierrätyslaatikkoon".
 
Gigantin tilaus ollut nyt vuorokauden sisällä ja mitään ei ole tapahtunut. Chattiin 20 minuutin jono.:D Jotenkin on sellainen aavistus että kaikki ei mene 100%. Iltapäivälehdille seuraava otsikko tulossa?

Tilasitko siis myymälästä vai nettikaupasta. Jos nettikaupasta, niin ei ne sieltä ruotsista kahdessa päivässä perille ehdi.
 
Gigantin tilaus ollut nyt vuorokauden sisällä ja mitään ei ole tapahtunut. Chattiin 20 minuutin jono.:D Jotenkin on sellainen aavistus että kaikki ei mene 100%. Iltapäivälehdille seuraava otsikko tulossa?
No jopas nyt, on se kumma kun päivässä ei ole tavarat lähtenyt, etenkin kuin tälläistä ei missään luvata.

Mutta onhan se kiva voivotella kun oma tilaus ei lähde
 
No jopas nyt, on se kumma kun päivässä ei ole tavarat lähtenyt, etenkin kuin tälläistä ei missään luvata.

Amazonista tilatessa on aina lähtenyt tavara vuorokauden sisään, jopa Black Fridayn aikana. Kyllä tuo arvioitu viikon toimitusaika on huono suoritus, ei siitä mihinkään pääse. Veikkaan että ei edes riitä, mutta on tämänhetkinen arvio.
 
Amazonista tilatessa on aina lähtenyt tavara vuorokauden sisään, jopa Black Fridayn aikana. Kyllä tuo arvioitu viikon toimitusaika on huono suoritus, ei siitä mihinkään pääse. Veikkaan että ei edes riitä, mutta on tämänhetkinen arvio.
No tilaa sieltä Amazonista. Niillä on pikkasen enemmän sitä massia panostaa automaation jne.

Jos viikon toimitusaika on liian pitkä niin miksi ihmeessä tilasit.
 
No tilaa sieltä Amazonista. Niillä on pikkasen enemmän sitä massia panostaa automaation jne.

Jos viikon toimitusaika on liian pitkä niin miksi ihmeessä tilasit.

Oli usean sadan euron lahjakortti, joka oli menossa vanhaksi. En muista koskaan Gigantin verkkokaupasta mitään aikaisemmin tilanneeni, katsotaan nyt miten menee.

Onko tämä ylläpidolle jotenkin herkkä paikka, esim. mainostussyistä vai miksi ei saisi kritisoida pitkiä toimitusaikoja? Aika erikoista kommentointia sinulta.
 
Oli usean sadan euron lahjakortti, joka oli menossa vanhaksi. En muista koskaan Gigantin verkkokaupasta mitään aikaisemmin tilanneeni, katsotaan nyt miten menee.

Onko tämä ylläpidolle jotenkin herkkä paikka, esim. mainostussyistä vai miksi ei saisi kritisoida pitkiä toimitusaikoja? Aika erikoista kommentointia sinulta.
Ei gigantista ole koskaan samana päivänä mitään lähtenyt. Viikko on ihan normaali aika sieltä tilatessa tavaran saamiseksi.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 329
Viestejä
4 509 707
Jäsenet
74 354
Uusin jäsen
Rutkule

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom