Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Eiköstä tuo sitten mennyt ihan ok ?

Ei mennyt Veikon koneella kaikki ok, aika lailla päinvastoin. Tuote oli sentään ehjä kun sen vihdoin perille saivat. Jos yhtään katsot internetissä olevia palautteita, niin kaikki on samansuuntaisia. Asiakaspalvelu ei vastaa ja tuotteita ei saada sovitussa ajassa toimitettua.

Minun tuttavapiiristä ei kukaan tuolta ikinä mitään tilaa jatkossa, joten ihan sama vaikka lopettaisivat kokonaan. Kilpailijoilta saa kaiken edullisemmin ja nopeammin.
 
Ei mennyt Veikon koneella kaikki ok, aika lailla päinvastoin. Tuote oli sentään ehjä kun sen vihdoin perille saivat.
Tuossa nyt vähän ihmettelin sitä että kritisoit vahvasti sitä että tavara tulee suurinpiirtein luvatussa ajassa, ilmeisesti oli myös se mitä tilattu, ja vielä jopa ehjä.

Sarkastisesti, kyllähän siinä asiat meni aika pahasti pieleen.

Siinä toki samaa mieltä että olisi kiva jos itsepalvelukaupassa olisi henkilökohtaista asiakaspalvelu, tai edes jokin potti robotti vastailisi, viestejä kun tavailin, ymmärtääkseni firman ylin johto oli henkilökohtaisesti palvelut.

Ko ketjun juju taitaa olla palvella ihan henkilökohtaisesti kasvotusten.

Edelläolevalla en nyt tarkoita että kritisoitu verkkokauppa olisi jotain sellaista mitä verkkokauppojen toivon olevan ja toki suosittelen valitsemaan sellaisia liikkeitä joissa kuvio on sellainen mitä itse arvostaa.
 
Veikolla verkkokauppa on mielestäni näistä kodinkoneketjuista kaikkein heikoin toteutus, omakin viimeisin kokemukseni oli jokaiselta osa-alueelta huono. Liikkeessä asioiminen taas sujunut ihan hyvin. Melko samanlaista kuin kaikissa muissakin.
 
Veikolla verkkokauppa on mielestäni näistä kodinkoneketjuista kaikkein heikoin toteutus, omakin viimeisin kokemukseni oli jokaiselta osa-alueelta huono. Liikkeessä asioiminen taas sujunut ihan hyvin. Melko samanlaista kuin kaikissa muissakin.

Todella heikko toteutus ja logistiikka täysin pielessä. Kyseessä oli vielä tuote joka olisi tarvittu nopeasti, nyt meni vielä viikonlopun yli, vaikka toisin oli tilatessa sivuilla luvattu. Se että asiakaspalvelu ei vastaa sähköposteihin ja puhelimella ei pääse läpi, kertoo aika paljon toimintatavoista.

Eikä kyse ole mistään yksittäistapauksesta, näitä toimitusongelmia on ollut paljon myös muilla asiakkailla:


Melko karua luettavaa:

 
Täytyy nyt sitten vielä kehua uutta tuttavuutta, eli Pro Shopia. Selkeät sivustot ja tavara oli perillä kolmessa päivässä, vaikka tuli Tanskasta asti. Edullisin hinta ja asiakaspalvelu vastasi puhelimeen 30 sekunnissa suomeksi! Edullinen, nopea ja luotettava.

Todellinen +++ kokemus!

 
Mikä toimitusaikojen ilmoitusketju tästä on tullut? Tuolla Proshopissakin se toimitusaika ilmoitetaan välillä 2-6 päivää, joten sieltäkin voi hyvin kestää se päälle viikko. Omat tilaukset muistaakseni menneet tuohon haitarin yläpäähän mutta eipä tuolla väliä ja verkkokaupoista tilatessa on hyvä varautua siihen mahdollisuuteen. Proshopissa on sitten myös huonona puolena se, että tuotteiden palauttamisen maksaa asiakas ja nuo luottokortittomille asiakkaille turvalliset maksutavat (Paypal+lasku) ovat lisämaksullisia.

Eikä kyse ole mistään yksittäistapauksesta, näitä toimitusongelmia on ollut paljon myös muilla asiakkailla:


Vuoden 2018 Black Fridayna..? Muutenkin Black Fridayn aikaan varmaan joka toisella Suomen verkkokaupoista on hitautta toimitusten kanssa.

Melko karua luettavaa:


No jaa, näyttäähän tuo pelkkään arvosanaan pohjautuen huonolta. Toisaalta sitten taas tuolla on yhteensä 13 huonoa arvostelua vajaan 2 vuoden ajalta. Yksikin noista haukkuu Haminan liikettä, jolla sitten taas Googlessa 98 arvostelun jäljiltä arvosana 4,5/5. Tuollaisiin paikkoihin kirjoitetaan aika paljon herkemmin se huono kokemus kuin erittäin positiivinen.

Itselläni ainakin aikanaan tilaus tuli tuolta Veikon Koneelta BF aikaankin ihan ajallaan. Tilattu tuote oli Freedome lisenssi, jonka oletti verkkosivujen perusteella olevan PC-lisenssi mutta paketista paljastuikin lopulta mobiililisenssi. Aspa vastasi reklamaatioon nopeasti ja hyvittivät tuotteen, eikä tarvinnut edes palauttaa sitä. Tässä miinusta toki tuotesivun epäselvyydestä mutta asiakaspalvelusta ja tilanteen hoidosta jäi ainakin hyvä kuva. Ihan hyvillä mielin voisin tilata tuolta tavaraa mutta lähes kaikessa tulee suosittua nykyään Giganttia, kunhan vain hinta on samalla tasolla kilpailijoiden kanssa. Tuo kattava ja maksuton 50 päivän palautusoikeus ja sen tuoma epävirallinen "hintatakuu" on ainakin itselleni huomattavasti merkittävämpi asia kuin joku päivän tai parin lisäodotus postituksen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä toimitusaikojen ilmoitusketju tästä on tullut?

Niin tässä ketjussa aiheena on kai verkkokaupat ja niiden asiakaspalvelu, joten toimitusaika ja sen pitävyys on aika merkittävä seikka. Sen avulla pystyy kukin arvioimaan kyseisen toimijan luotettavuutta.

Tilaa sinä sieltä Veikon koneesta, taisi osua kritiikki jostain syystä herkkään paikkaan. Minä ja monet muut ei jatkossa tilata, syitä tuossa jo listasinkin.
 
Tilaa sinä sieltä Veikon koneesta, taisi osua kritiikki jostain syystä herkkään paikkaan. Minä ja monet muut ei jatkossa tilata, syitä tuossa jo listasinkin.
Itsepalvelukaupan asiakaspalvelua kritisoit. Joo vaikka toimari sinua palveli, niin taustaoja tuntematta en sitä ihmettele.

Mutta loppua en tajunnut.

Jos tavara tulee lupaillussa aikaikkunassa, niin se ihan ok,
jos se vielä se tilatun tavaran, niin minusta se on ihan ok. ei ainakaan sentakia välttelisi.
Jos se on vielä jopa ehjä, niin minusta sekin on ihan ok. Olisko sen pitänyt olla rikki, vai jotain namujalisää
 
Niin tässä ketjussa aiheena on kai verkkokaupat ja niiden asiakaspalvelu, joten toimitusaika ja sen pitävyys on aika merkittävä seikka. Sen avulla pystyy kukin arvioimaan kyseisen toimijan luotettavuutta.

Ainakin ennen täällä on puhuttu konkreettisesti ja ketjun nimenmukaisesti asiakaspalvelusta ja palautuskokemuksista. Eli siis käytännössä niistä tilanteista joissa ollaan jossain tekemisessä firman asiakaspalvelun kanssa siten, että asiakas pääsee oikeasti vuorovaikuttamaan yrityksen kanssa. Nuo kestikö omalla paketilla nyt tuoreimmassa tilauksessa taas 3 vai 5 päivää ei oikein kuulu ketjun pääaiheeseen vaikka se tietysti joissain tilaisteissa myös asiakaskokemukseen vaikuttaa. Jos toimitus menee urakalla ihan päin seinää (luokkaa 1-3 päivää menee 2 viikkoa tai varastotuote loppuukin kokonaan) niin sitten joo mutta jos toimitusaika ylittyy päivän tai kaksi ja sekin johtuu Postista eikä siitä firmasta niin kuuluuko se sitten tänne kyseiseen firmaan kohdistettuna kritiikkinä...

Tilaa sinä sieltä Veikon koneesta, taisi osua kritiikki jostain syystä herkkään paikkaan. Minä ja monet muut ei jatkossa tilata, syitä tuossa jo listasinkin.

Taisin juuri todeta tilaavani tuotteeni pääsääntöisesti Gigantista. Kerroin vain oman kokemukseni Veikon koneen asiakaspalvelusta ihan siinä missä sinäkin. En minä tuolta tilaa jos hinta on sama kuin muualla, kun ei Veikon koneella oikein ole verkkokaupan puolella mitään omaa etuaan suhteessa muihin (esimerkiksi Gigantilla on palautusoikeus ja Verkkokauppa.com on yleensä nopea). Aiheellista kritiikkiä kuulee ihan mielellään mutta jotain järkeä siihen touhuun, nuo viestit alkavat jo lähennellä ketjun spammaamista nollasisällöllä. Miten relevantti vaikkapa tuo 2018 BF uutinen oikeasti on tässä asiassa? Tuon Proshop mainoksenkin olisi ihan hyvin voinut editoida sen edellisen viestin jatkoksi sen sijaan, että 5min sisään laittaa kaksi viestiä. Tilasitko muuten uuden tuotteen sieltä Proshopista vai kehuttiinko tässä sitä täysin samaa tilausta mitä kehuit jo pari päivää aiemminkin?
 
Viimeksi muokattu:
Mutta loppua en tajunnut.

Jos tavara tulee lupaillussa aikaikkunassa, niin se ihan ok,
jos se vielä se tilatun tavaran, niin minusta se on ihan ok. ei ainakaan sentakia välttelisi.
Jos se on vielä jopa ehjä, niin minusta sekin on ihan ok.

Ikävää jos et ymmärrä.

-Toimitus oli selvästi myöhässä
-Asiakaspalvelu ei vastaa viesteihin

Jos nuo asiat ovat sinulle ok, niin ryhdy Veikon koneen asiakkaaksi.
 
Onko tämä Jetzme mahdollisesti Veikon koneen palkkalistoilla, kun ei asiakaspalvelussa mitään ongelmaa näe? Aika heikoltahan tuo palautteiden pohjalta näyttää.:sfacepalm:
 
Ikävää jos et ymmärrä.

-Toimitus oli selvästi myöhässä
-Asiakaspalvelu ei vastaa viesteihin

Jos nuo asiat ovat sinulle ok, niin ryhdy Veikon koneen asiakkaaksi.
Toimitus luvattiin viidessä arkipäivässä ja tuote tuli sinulle viikossa, joten miten tuo on selvästi myöhässä?
 
Ikävää jos et ymmärrä.

-Toimitus oli selvästi myöhässä
Ymmärsin että tuli viikossa.

-Asiakaspalvelu ei vastaa viesteihin
Tämän ymmärsin.

Tosin jäi käsitys että olit kyllä ihan puheyhteydessäkin ollut, mutta voin olla vääräsin käsitys.

Jos haluan jonin tuotteen nopeasti, niin en ensisijaisesti tilaa sellaiseta paikkaa jossa sitä ei luvata ajoissa, tai jos haluan asiakaspalvelun kanssa jotain sopi ja nopeata kommunikointi niin ensisijaisesti käytän sellaista toimijaa jolla sellaiset palvelut.


Veikonkone ei ole minulle mitenkään ensisijainen nettikauppa, minulle Veikonkone on lähinnä merkki kivijalassa että tuossa on yksityinen kauppias, ja jokainen on yksilöllinen, yhden kyllä toiminta ei kuvaa toisenkylän touhua. Jos siis tarvitsisin jotain sellaista mitä tuolla verkkokaupassa on + jotain palvelu, niin soittaisin kyllä kivijalkaan.

Ko ketjun toki kannattaa miettiä että mikä heidän verkkokaupan idea on, jos se on tarkoitus olla mainos, niin siihen pitää panostaa sen verran ettei se muodostu rasitteeksi. Sen ymmärrän ettei sen ole tarkoitus myydä, tai ainakaan syödä liikaa omien myyntiä.

Jos idea on siinä että toimitukset kestää, niin sitten jättää pois ne 1-5 arkipäivä tekstit ja muuttaa ne 5+ arkipäivää lupaukseksi. Ei kuluttajakaupassa tule sakkoa jos toimittaa liiannopeasti. Ja osa pettyy jos tavara tulee luvatussa-ajassa, sille ei voi mitään.


Sen ymmärrän ettei heillä ole resursseja laittaa jotain robottia jutteleen asiakkaiden kanssa, mutta
jos verkkokaupan ei ole tarkoitus tarjoilla juttuseuraa, niin sitten kertoa että selkeästi ettei sellaista palvelua ole. ja jos reklamaatio käsittely kestää viikkoja, niin sitten kertoa se. Tai sitten ostaa jokin robotti vastaileen ja aikaa kuluttaan.

Jos ajatus on se että myymälästä nouto tai myymälästä toimitus seuraavana päivänä, niin sitten lätkiä ne jutut selkeästi. Nykyään osa ihmisesti haluaa tilata verkosta, ei halua sen myyjän kanssa jutustella, eipähän tinkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tämä Jetzme mahdollisesti Veikon koneen palkkalistoilla, kun ei asiakaspalvelussa mitään ongelmaa näe? Aika heikoltahan tuo palautteiden pohjalta näyttää.:sfacepalm:

En todellakaan ole ja en edes kyseistä puljua aktiivisesti käytä. Lukemalla viestini ajatuksella huomaisi myös, että missään vaiheessa en ole edes väittänyt, että heillä ei mitään ongelmaa olisi tässä ollut tai voisi olla ylipäätään. Otin kantaa toisen käyttäjän viestien ja argumentoinnin tasoon. Melkein mistä tahansa puljusta pystyy antamaan hyvän tai huonon kuvan valikoimalla lähteet oikein, joten on ihan syytä suhtautua kriittisesti lukemaansa.

Mikäli nyt viittasit tässä tuohon Trustpilottiin niin tuollainen 1 palaute per kuukausi tahti ei anna missään määrin luotettavaa kokonaiskuvaa Veikon koneen kokoisen yrityksen toiminnasta. Tuonne mennään kaikista herkimmin kirjoittamaan ne negatiiviset kokemukset, jos asiakasta ei jotenkin ohjata sinne. Vertauksena Gigantilla on tuolla arvosana 1,4/5 ja kyllähän Gigantistakin välillä valitetaan täällä mutta ei se todellakaan lähellekään noin huono ole. Itsellänikin tuolta kymmeniä hyviä kokemuksia enkä ole varmaan yhdestäkään kirjoittanut tänne mutta jos tulisi huono kokemus niin varmaan se tulisi jaettua. Toisena esimerkkinä varmaankin tämän foorumin haukutuimmalla firmalla, eli CDON.fi:llä, on tuolla arvosana 4,2/5... Näihin arvosteluihin voi suhtautua ihan yhtä suurella varauksella kuin esimerkiksi tuotearvosteluihin Verkkokauppa.comissa. Taustoja tai kirjoittajaa ei tunne eikä heidän kanssaan pääse keskustelemaan asiasta niin on vaikea sanoa millainen henkilö ja tarina siellä on taustalla. Tuotteidenkin kanssa toiset antaa telkkarille aiheettomasti arvosanaksi 1/5 kun joku löi vahingossa Postissa kuljetuksen aikana paketin mäsäksi ja toiset antaa suoraan 5/5 kunhan virtanapin painamisen jälkeen ruutuun ilmestyy jonkinlainen kuva.

Ps. Hauskana havaintona: Yksi noista Trustpilotinkin kirjoittajista on tehnyt kyseiselle sivustolle 26 arvostelua. 19 kappaletta eli 76% näistä arvosteluista tuolla henkilöllä on arvosanalla 1/5 tai 2/5. Onkohan kaikissa noissa firmoissa oikeasti ollut vikaa vai voisiko olla niin, että joitakin henkilöitä on vaikea miellyttää ja moni pahoittaa mielensä nykyään hyvin herkästi sekä vääristelee tai yksipuolisesti kärjistää asioita.
 
Viimeksi muokattu:
En todellakaan ole ja en edes kyseistä puljua aktiivisesti käytä. Lukemalla viestini ajatuksella huomaisi myös, että missään vaiheessa en ole edes väittänyt, että heillä ei mitään ongelmaa olisi tässä ollut tai voisi olla ylipäätään.

Mikäli nyt viittasit tässä tuohon Trustpilottiin niin tuollainen 1 palaute per kuukausi tahti ei anna muutenkaan missään määrin luotettavaa kokonaiskuvaa Veikon koneen kokoisen firman toiminnasta.

Ihmettelen vain miksi niin kiihkeästi puolustelet jos et ole sieltä ikinä mitään tilannut?
 
Varmaan koska tämä on keskustelufoorumi, ja keskustelufoorumilla keskustellaan asioista.

Gigantissa ja verkkiksessä kyllä lähiaikoina onnistunut palautukset totuttuun tapaan, helposti ja kivasti.
 
Ihmettelen vain miksi niin kiihkeästi puolustelet jos et ole sieltä ikinä mitään tilannut?

Ihmettelen miksi kommentoit viesteihini, jos et edes lue niitä (ainakaan kunnolla)? Kerroin aika selkeästi aiemman viestin lopussa tilauskokemuksen Veikon koneesta, jossa tilaus meni mönkään mutta aspa toimi. Ei tämän foorumin toiminnasta ja keskustelusta tule yhtään mitään, jos täällä huudellaan mitä sattuu ja asioihin ei saa ottaa kantaa. En myöskään kiihkeästi puolustele, otin kantaa tuollaisen sivuston ja siellä olleen otannan luotettavuuteen tässä tilanteessa. Ei kritiikin tueksi annetun lähdemateriaalin luotettavuuden arviointi ole puolustelua tai tarkoita automaattisesti erimielisyyttä.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa tilattua tyttärelle futisveskarin hanskoja parit parit englantilaisesta Just Keepers -nettikaupasta.

Tilaus tehty 27.6. ja tänään haettu postista. Seurannan mukaan olivat lähteneet Heathrowlta 30.6. joten perin nopeasti olivat perillä. Ihan timanttista palvelua.
 
Mulla oli Veikon kanssa sellainen nihkeän muiston jättävä kokemus, josta saatoin täällä avautua aiemmin jo. Mutta tiivistetysti: normaalin toimitusajan tuotteella kesti yli 3 viikkoa saapua liikkeeseen noudettavaksi. Mitään ilmoitusta tms. ei tullut, että nyt viipyykin pitkään. Ja kun pitkän toimituksen takia tarve lakkasi (pakko oli käydä ostamassa kilpailijalta kivijalasta sama tuote, onneksi samaan hintaan sai kun oli kampanja) niin käyttämättä jääneen ostoksen palauttaminen Veikolle oli suurin piirtein niin hankalaa kuin voi olla: ensin piti kysellä sähköpostilla palautustunnus pakettiin merkittäväksi + palautusohjeet ja pari päivää kesti että nämä edes sieltä sai. Palautus oli maksullinen. Eikä pakettia voinut vain jättää postiin, että lähettäkää Veikolle, vaan postitus aivan normaalina pakettina ja lähettäjän ja vastaanottajan tiedot sitten näppäiltiin manuaalisesti postin järjestelmään postityöskentelyä harjoittelevan kaupan myyjän kysellessä apuja kollegalta. Rahat sai takaisin joskus kuukauden päästä siitä kun palautus oli toimitettu vastaanottajalle. Jouduin kyselemään rahojen perään, enkä saanut koskaan mitään vastausta, mutta pian kyllä sitten tuli maksun palautus luottokortille. Ei tuosta asioinnista kovin kaksinen vaikutelma kyllä jäänyt oikein miltään osin.
 
Katselin proshopista hiirtä josta en ole ihan 100% varma. Ihme että proshopissa maksaa 6,90€ palautus. Eikös melkein kaikkialla ole ilmaista nykyään?
 
Ilmaisuus on Suomalaisille firmoille pakollista, muille ei.

Saisivat muuttaa niin ettei ole kenellekään pakollista, yritykset saisivat itse päättää miten toimivat.
 
Ilmaisuus on Suomalaisille firmoille pakollista, muille ei.

Saisivat muuttaa niin ettei ole kenellekään pakollista, yritykset saisivat itse päättää miten toimivat.

No eipä ole.


Kuluttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset, jos yritys ei ole sitoutunut vastaamaan niistä. Kuluttajan ei tarvitse maksaa palautuskustannuksia,

jos yritys on sitoutunut vastaamaan palautuskuluista.

jos yritys ei ole ennen tilauksen tekemistä antanut kuluttajalle tietoa siitä, että kuluttajan on vastattava kustannuksista sekä tietoa palautuskustannusten määrästä, jos tavarat eivät ole palautettavissa tavanomaisella tavalla postitse.
 
DNAlla ei ole näköjään palautusoikeutta. Saako kikkailtua että netistä ostaa ja noutaa myymälästä heti niin säilyy verkkokaupan 14pv palautusoikeus?

edit: ei.

Onko kukaan tilannut DNAn verkkokaupasta, kauan on toimitus? Tuleeko Amazonista nopeammin?
 
Viimeksi muokattu:
Powerista kokemuksia:

Ruusuja tulee siitä, että Samsung QE65Q80R -television hinta tipahti odotetusti 100 eurolla siitä, millä ostin sen kuukausi sitten. Gigantin selvä linja tässä on se, että hyvitetään ilman sen kummempia mutkia, mutta Poweri oli tässä mielessä uusi tuttavuus. Chattiin yhteyttä, asian selitys ja ilman vääntämistä pyysivät tilinumeron, johon erotus palautetaan. Tässä vielä huomiona se, että televisio maksettiin 100% lahjakorteilla. Jäikö tämä sitten huomiomatta, kun rahaksi palauttivat.. :whistling:

Risuja tulee lahjakorttijärjestelmästä - voiko alkukantaisempaa olla? Ymmärrän, että liikkeet ovat kauppiasvetoisia, mutta kyllä nykypäivänä pitäisi lahjakortilla päästä vähän vapaammin asioimaan.. Ainoa tapa hyödyntää lahjakortteja on Click&Collect ja/tai nouto suoraan myymälästä. Olen TV:tä metsästänyt Powerista pidempään ja useassa tilanteessa jäänyt se saamatta tämän takia. Ennen lahjakortin saldon sai vaihdettua sähköpostin välityksellä verkkokaupan alekoodiksi - ei onnistu tämäkään enää. Oli viimeinen kerta, kun lähdin lahjakorttileikkeihin mukaan, kun kyse on Powerista.

Risuja tulee myös kalibroinnin tyrkyttämisestä televisioihin suoraan sanottuna väkisin. Sanotaan, että tv on käyttökelvoton ilman kalibrointia ja omilla laitteilla ei saa missään nimessä sitä tehdä. Tähän en ole sortunut, vaikka kunnon laitteita käyttävätkin kalibroimiseen.

Otetaan vielä jatkot liittyen hinnan putoamiseen ja hyvittämiseen. QE65Q80R hinta tippui Powerissa 999€ ja kyllähän sen huomaaminen vähän tuppasi ketuttamaan, kun itse maksoin 1300€, josta oli tosiaan 100€ hyvitetty kesäkuun lopussa hinnan putoamisen yhteydessä. Ostin tuon TV:n kesäkuun alussa, jolloin palautusoikeus oli vain 35 päivää, joka oli siis loppunut jo heinäkuun alussa. Nyt palautusoikeus on 60 päivää.

Noh - onnea kokeilemaan chattiin, selitin tilanteen ja perhana, hyvittävät erotuksen. Ja taas kerran suoraan euroina, vaikka TV ostettiin täysin lahjakorttien voimalla. Jospa nyt tuo hinta ei enää tuosta laske..:think:
 
DNAlla ei ole näköjään palautusoikeutta. Saako kikkailtua että netistä ostaa ja noutaa myymälästä heti niin säilyy verkkokaupan 14pv palautusoikeus?

edit: ei.

Onko kukaan tilannut DNAn verkkokaupasta, kauan on toimitus? Tuleeko Amazonista nopeammin?

Itse asiassa lain mukainen 14pv palautusoikeus säilyy, kunhan osto on tehty netissä. Toimitustavalla ei ole merkitystä, eli netissä maksettu ja liikkeestä noudettu puhelin on etämyyntiä.
 
Onko kukaan tilannut DNAn verkkokaupasta, kauan on toimitus? Tuleeko Amazonista nopeammin?
Vaimo tilasi juuri DNA:n verkkokaupasta älykellon niin se ainakin tuli suht nopeasti. Taisi olla että torstaina tilasi ja maanantaina oli kädessä, jos viikonloppua ei olisi ollut välissä niin olisi varmaan tullut nopeammin.
 
DNAlla ei ole näköjään palautusoikeutta. Saako kikkailtua että netistä ostaa ja noutaa myymälästä heti niin säilyy verkkokaupan 14pv palautusoikeus?

edit: ei.

Onko kukaan tilannut DNAn verkkokaupasta, kauan on toimitus? Tuleeko Amazonista nopeammin?
Joku aika sitten eräänä torstaina ostin vaimolle läppärin ja lauantaina se oli postiautomaatissa. Ei voisi paremmin mennä.
 
Tilasin maaliskuussa Amazonista cd:n ja se tuli postiluukusta viikon sisällä. Täytyy myöntää että nopeaa toimintaa toisin kuin suomen vastaavilta.
 
Minulle eivät puhuneet kalibroinnista mitään.
Hieman huvitti tämä Powerin kalibroinnin tyrkytys minuakin, kun äitimuorille töllöä oltiin ostamassa... jossen olisi ollut mukana ei äiti olisi ymmärtänyt, että kyllä se toimii ilmankin. Kuinkahan moni, joilla ei todellakaan ole merkitystä sillä onko emmerdeilin ukon naama vähän sinisempi vai keltaisempi ostaakaan kalibroinnin suotta.
 
Gigantin verkkotilaus tehty viime viikon torstaina ja tavarat edelleen matkalla. Jostain syystä kaksi eri tuotetta lähetetty vielä eri aikaan ja erillisinä Postin toimituksina. Olivat kuitenkin samassa ostoskorissa. Näyttää että lähemmäs kahta viikkoa menee toimitusaika, vaikka tavarat olivat varastossa. Asiakaspalvelun saa sentään kiinni, ainakin chatin kautta.

Gigantilta tulee tavaraa monesta eri paikasta eli varastossa voi kai meinata myös Ruotsin varastoa ja sieltä sit tulee hitaampaa kuin suomen varastolta.
 
Ny päästäänki sit testaamaan Gigantin takuun toimintaa. 2018 marraskuussa ostettu läppäri sanoo ittensä irti mekaanisesti, takuuaika 2kk. Päivittelen kun selviää miten etenee. Kuittia ei löydy mistään, ei edes sähköpostista vaikkakin tilausilmoitus kyllä sieltä löytyy ja gigantin tililtäkin. Vähän erikoista tosiaan, ettei kuitteja tallenneta tuonne gigantin omalle tilille mitenkään, pelkästään tilaus. Onneksi siinä on sentään se tilausnumero jota tuossa takuulapussa pyydetään. Erikoista tosiaan se, että muutakin gigantilta tilannut ja niistä on kyl kuitit tullu spostiin.
 
Ihan hpn läppäri, kui?

No siinä tapauksessa HP huolto on ehkä pätevämpi kuin Gigantin "valohuolto".

Varmista ensin että koneessa on sarjanumeron mukainen takuu voimassa:
Virallinen HP®:n tulostinten, kannettavien tietokoneiden ja muiden tuotteiden takuutarkastus | HP®-asiakastuki

Silloin et tarvitse mitään kuitteja. Jos takuu näyttää vihreää, klikkaa sivun yläreunasta "Ota yhteyttä tukeen" niin saat ohjeet miten homma etenee. Itse käsittelen bisneskoneita: ne korjataan normaalisti paikanpäällä ja juuri tällä hetkellä on täällä firman varaston sivupöydällä yksi HP kone palasina ja merkkihuollon kaveri vaihtaa emolevyä.
 
Ei ole, hp:n sivuilla laitteen takuu umpeutunut 11kk ostosta, ostohetkellä ollut 2v takuu. Vietiin giganttiin, pistivät eteenpäin.
Olisikin ollut liian helppoa. Tuo HP laskuri lähtee valmistuspäivästä eteenpäin, jos tavara makoilee yli vuoden verran varastossa niin käy tälleen :) Pääasia että homma on hoidossa.
 
Ostin Gigantista Office 365:n tarjouksesta. Ostin ilman kirjautumista. Aktivointikoodin kuitenkin näkee vain omilta sivuilta, mutten pääse kirjautumaan tililleni. Chatissa ei osattu auttaa muuten kuin neuvottiin vaan kokeilemaan eri selaimella, eipä auta. Eivät voi yksityissuojan takia käsitellä tilini tietoja.

En tiedä auttaisko toi Facebookilla kirjautuminen, luoko se vaan uuden tilin vai synkronoiko samaan tiliin jos sama sähköposti tms. ? Osaako kukaan sanoa?

No onneksi ei ollut iso rahallinen menetys (29€) jos en saa tuota koodia mitään kautta tuolta käyttöön, mutta en kyllä jatkossa Gigantissa asioi.
 
@Make onko sulla myymälää lähellä? Joskus nuo koodit tulostuvat kuittiin, joka on Gigantin myyntijärjestelmässä. Toki tuota he eivät voi ilman paikalle menoa (henkkarit mukaan) sulle antaa, eli puhelimitse ei onnistu.
 
Ostin Gigantista Office 365:n tarjouksesta. Ostin ilman kirjautumista. Aktivointikoodin kuitenkin näkee vain omilta sivuilta, mutten pääse kirjautumaan tililleni. Chatissa ei osattu auttaa muuten kuin neuvottiin vaan kokeilemaan eri selaimella, eipä auta. Eivät voi yksityissuojan takia käsitellä tilini tietoja.

En tiedä auttaisko toi Facebookilla kirjautuminen, luoko se vaan uuden tilin vai synkronoiko samaan tiliin jos sama sähköposti tms. ? Osaako kukaan sanoa?

No onneksi ei ollut iso rahallinen menetys (29€) jos en saa tuota koodia mitään kautta tuolta käyttöön, mutta en kyllä jatkossa Gigantissa asioi.

Ostin myös tuon tarjouksen perusteella, enkä antanut mitään sisäänkirjautumistietoja. Kuitenkin Gigantti yhdisti tietoni aiemmalle asiakkuudelleni ja sieltä se koodikin sitten löytyi.

Joten kokeile vain kirjautua uudelleen tai luoda uudet tunnukset puhtaalta pöydältä tai Facebookin kautta. Ja jos jossain kohtaa se jotain herjaa olemassaolevista tunnareista niin varmaan sieltä tulee sitten myös salasanan palautusmahdollisuus.
 
@Make onko sulla myymälää lähellä? Joskus nuo koodit tulostuvat kuittiin, joka on Gigantin myyntijärjestelmässä. Toki tuota he eivät voi ilman paikalle menoa (henkkarit mukaan) sulle antaa, eli puhelimitse ei onnistu.
On mulla muutaman kilometrin päässä. Voisihan siellä käydä vielä kysymässä. Saako sieltä siis kuitin kun kyseessä oli sähköinen tuote? Eli sitä ei olisi voinut tilata myymälään noudettavaksi.
 
On mulla muutaman kilometrin päässä. Voisihan siellä käydä vielä kysymässä. Saako sieltä siis kuitin kun kyseessä oli sähköinen tuote? Eli sitä ei olisi voinut tilata myymälään noudettavaksi.
Luulisi, että kaikki tilaukset menis sinne järjestelmään, ja ainakin myymälästä ostettuna se koodi tuli lukemaan kuittiin suoraan.
 
Luulisi, että kaikki tilaukset menis sinne järjestelmään, ja ainakin myymälästä ostettuna se koodi tuli lukemaan kuittiin suoraan.
Ok, no käyn tänään kysymässä liikkeessä.

Kokeilin rekisteröityä uudelleen, herjasi parin stepin jälkeen että sähköposti on käytössä. Kokeilin myös Facebookilla kirjautua, tuli näkyviin lomake johon syötettiin kaikki tiedot. Sitten kun painoi eteenpäin niin ei herjannut varattua sähköpostia mutta ei kuitenkaan päästä tilille. Mennyt jotenkin rikki mun tili...
 
Mun tilissä oli vikaa ja knowhow-tiskillä saatiin se korjattua. Nyt pääsen taas kirjautumaan. Eivät osanneet sanoa miksi oli tili seonnut mutta ei sillä väliä. Hyvä asiakaspalvelukokemus ja voin jatkossakin asioida Gigantissa :thumbsup:

Pitää vaan jatkossa ostaa digituotteet kirjautuneena että tietää tilin toimivan ennen ostoa:D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 630
Viestejä
4 479 202
Jäsenet
73 961
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom