Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Gigantissa lukee, että Nouto-toimitustavalla kaikki toteutetaan ilman ihmiskontakteja. Onko siellä Smartpostin kaltaisia pakettiautomaatteja?

Pari kuukautta sitten toivat ostoksen suoraan autoon. Piti vaan soittaa että täällä ollaan, niin minuutin päästä tuotiin paketti, annettiin ikkunasta ja morot.
 
Gigantillakin olisi vähän parannettavaa toimituksissaan.

Tilasin viime viikolla pari tuotetta joita oli reilusti varastossa (ja on edelleen) pikatoimituksella. Seuraavana päivänä tuli toimitusvahvistus että tilaus on postitettu ja tästä seuraavana päivänä olikin jo noudettavissa.

Paketissa ei ollutkaan kuin toinen tilaamistani tuotteista. Toisella tuotteella olikin oma seurantanumero gigantin sivuilla, mutta koko lähetystä ei löytynyt postin järjestelmästä.

Tänään selvisi asiakaspalvelusta että toinen paketti on tulossa matkahuollolla, eli toimitustapa on vaihtunut ja sen lisäksi toimituspaikkakin oli vaihtunut 3km kauemmaksi. Mitään tietoa lähetyksestä ei edelleenkään ole sähköpostiin asti tullut.
 
Tilasin sunnuntaina gigantin verkkokaupasta tuotteen, jota oli keskusvarastolla 100+ kpl:tta.

Nyt tiistai-iltana tilauksen status on edelleen sama kuin heti tilauksen tehtyäni:

Toimituksen tila: Tilaus vastaanotettu.

:poop:
 
Tilasin sunnuntaina gigantin verkkokaupasta tuotteen, jota oli keskusvarastolla 100+ kpl:tta.

Nyt tiistai-iltana tilauksen status on edelleen sama kuin heti tilauksen tehtyäni:

Toimituksen tila: Tilaus vastaanotettu.

:poop:
Eikö pari-kolme päivää ole ihan normaalia käsittelyssä?
 
Itelläni on myös tilaus vetämässä jo parin päivän ajan. "Varaa ja nouda tunnissa" ei ihan päde. Sivuston mukaan kaupassa on 37 kpl.
 
^ Itse kun viimeksi jonkun pelin tilasin noudolla niin ei mulle mitään tekstaria tullut, mutta päätin kuitenkin käydä kauppareissulla kysymässä parin tunnin päästä kun tuo kuitenkin lidlin vieressä sijaitsee ja siellähän se peli odotti noutamista.
Joten jos olet noudolla jotain tilannut eikä gigantti ole kovin kaukana niin kannattaa ihan varmuudeksi vaan käydä kysymässä jos se kuitenkin siellä olisi jo valmiina.
 
Osallistutaanpa Gigantti-keskusteluun...

Pari viikkoa sitten tein virheen ja menin Giganttiin kun sopivasti oli kohdalla ja tarve saada nopeasti matkaan halppismuistikortti yhtä kokeilua varten. Ja netin mukaan liikkeessä olikin sopiva joten mitäpä sitä pidempää hakemaan.
Mene liikeeseen, etsi kortteja, älä löydä. Etsi myyjä, kysy kortteja ja "on aika vähissä mutta tuolla on, mitä on, kato sieltä". Joo, parin tonnin telkusta saa varmasti paremmat provikat joten mitä turhia enempää palvelemaan. No, etsi itse korttia mainitusta paikasta ja löydä tyhjä paikka lähes kaikille pl parit ylihintaiset. Poistu samalla kun ottaa päähän.
Ole laiska, äläkä ymmärrä tässä kohtaa vielä vaihtaa liikettä joten naputtele kännyllä noutotilaus, käy ruokakaupassa ja saa viesti "noudettavissa". Kävele noutoon ja "ei meillä täällä sitä oo, pitää tuolta myymälästä hakea". Ota säkki kera kortin mukaan, poistu kassan kautta kiroten puoliääneen palvelun tasoa ja vanno, ettet enää tänä vuonna astu jalallasi mokomaan liikkeeseen.
Mene kotiin kortin kera ja ole "tyytyväinen". Saa melkein pari vuorokautta myöhemmin tekstiviesti "tilaamasi tuote on noudettavissa".

Edellinen kokemus oli muuten sekin muistikortti. Ei valitettavasti muistunut mieleen ajoissa, muutoin ei edellä olevaa olisi tapahtunut. Silloin ajattelin säästää itseäni koska mukavampi ottaa postilaatikosta eikä tarvitse valua liikkeeseen. No, ei tietenkään "kirjeenä kotiin"-vaihtoehtoa ja noutopaikkalistalla ei luonnollisesti mitään järkevää. Eli chat auki ja palautetta. No, olin kuulemma väärässä, ei ole olemassakaan sellaista noutopistettä jota kaipasin. Ja ehdotus perään että ehkö voisi hakea niin olisi helpompaa.

Eli ei Giganttiin tunnu pätevän oikein mikään järkevä. Käytännössä aina on jotain ongelmaa jos teet virheen ja yrität aioida. Mutta se nyt vaan on fiksua ostaa muualta, säästää aikaa ja vaivaa eikä pää tule kipeäksi.
 
Kun olette katsoneet noita tilauksia Gigantin sivuilta, kai olette klikanneet myös "Katso tilauksen tiedot", siellä voi tuotteen kohdalla olla rivi "seurantatunnus". Samat tuotteet, mutta ensimmäinen kuvista on "katso tilauksen tiedot", sivun kautta.
 
Näistä tuli mieleen tämä uutinen, eli taas juoru Amazonin tulo pohjoismaihin ja miten heidän (muualla) oikeasti nopeat Prime toimitukset mahdetaan Suomessa saada toteutettua:


Suomessa varmaan hankala toteuttaa (ainakaan kehä kolmosen ulkopuolella) tuollaista ripeää tilauspäivänä toimitusta, mutta olisi kyllä mainio jos toteutuu. No ylipäätään se että tilauksen matkaanlähtöä ei tarvitse useampaa päivää odotella olisi jo huitsin kiva. :)
 
Kun olette katsoneet noita tilauksia Gigantin sivuilta, kai olette klikanneet myös "Katso tilauksen tiedot", siellä voi tuotteen kohdalla olla rivi "seurantatunnus".

Kyllä olen, ja on siellä seurantatunnus, mutta sillä tunnuksellä ei löydy mitään. Muutenkin tuo gigantin sivusto valitsi toimitustavaksi kirjeen (ei voinut edes muuttaa), ja tuote on jo itsessään - saati tuotepaketteineen - kahvipakettia suurempi, joten vaikea uskoa että kirjeenä liikkuisi.
 
Kyllä olen, ja on siellä seurantatunnus, mutta sillä tunnuksellä ei löydy mitään. Muutenkin tuo gigantin sivusto valitsi lähetystavaksi kirjeen (ei voinut edes muuttaa), ja tuote on jo itsessään - saati tuotepaketteineen - kahvipakettia suurempi, joten vaikea uskoa että kirjeenä menisi.
Oot varmaan tsekannut sekä matkahuollon että Postin?
 
Näistä tuli mieleen tämä uutinen, eli taas juoru Amazonin tulo pohjoismaihin ja miten heidän (muualla) oikeasti nopeat Prime toimitukset mahdetaan Suomessa saada toteutettua:


Tulisi nyt nopeasti, amazon.fi ohjautuu näemmä jo Saksan sivuille. Kilpailua tarvitaan.
 
Matkahuollosta näköjään löytyy statuksella "Odotamme lähetystä kuljetettavksi". Tuo status on päivätty eilen keskipäivällä. Gigantin ostovahvistuksessa luki, että lähetämme spostin, kun tuote on postitettu. Ei ole sitäkään tullut, eli ei ole vielä toimitettu matkahuoltoon. Koodi syntynee automaattisesti, mutta tosiaan pakettia ei vaan ole vielä ehditty viemään matkahuotoon, syystä tai toisesta.

Kyllä tosiaan tuo olisi jo kehitystä verkkokaupparintamalla Suomessa, että paketit lähtisivät matkaan jo seuraavana arkipäivänä tilauksesta, jos kerran löytyy hyllystä/varastolta.
 
Joku Norstat Surveys lähestyi sähköpostilla ja otsikossa komeilee että Gigantti haluaa parantaa toimintaansa ja voittaisi lahjakortteja.
Viestissä on linkki mukana johonkin kaiketi kyselyyn.
Onkos tämä nyt niiden joku uusi Tinder-viritys?
Vai onko tämä niitä samoja kusetuslinkkejä, joissa kysytään luottokorttia lahjakortin saamiseksi?
Eipä ole viestissä mitään osoitelähdettäkään mainittuna.
En ole linkkiä availlut.
 
Joku Norstat Surveys lähestyi sähköpostilla ja otsikossa komeilee että Gigantti haluaa parantaa toimintaansa ja voittaisi lahjakortteja.
Viestissä on linkki mukana johonkin kaiketi kyselyyn.
Onkos tämä nyt niiden joku uusi Tinder-viritys?
Vai onko tämä niitä samoja kusetuslinkkejä, joissa kysytään luottokorttia lahjakortin saamiseksi?
Eipä ole viestissä mitään osoitelähdettäkään mainittuna.
En ole linkkiä availlut.
Norstat ainakin noin yleensä on ihan luotettava firma ja tekeee juurikin tuollaisia kyselyitä.
Eri asia sitten onko tässä tapauksessa legit kysely vai huijaus.

t: Norstatilta lahjakortteja muutamalla satasella saanut
 
Ihan vilpittömästi pohdin jos tuohon olisi joku toinenkin motiivi kuin "tirkistely". Jutussa ei toista osapuolta haastateltu lainkaan. Oliko sähköinen markkinointi asiakastiedoissa kielletty, nykyäänhän pitää olla erillinen suostumus.
 
Ei tuota saa imo väännettyä mitenkään lisämyynniksi tai markkinoinniksi. Ihan omat edut mielessä ja halusi ottaa yhteyttä oletettavasti hyvännäköiseen naisasiakkaaseen.
 
Ei tuota saa imo väännettyä mitenkään lisämyynniksi tai markkinoinniksi. Ihan omat edut mielessä ja halusi ottaa yhteyttä oletettavasti hyvännäköiseen naisasiakkaaseen.

Voi toki olla ja tökeröä käytöstä jos noin oli. Toisaalta en ihan ymmärrä miksi vastapuoli "järkyttyi" ja aiheesta on uutisoitu.
 
No jos kuvittelisin ite että käyn gigantissa ja joku setämies myyjä alkaa Instagramissa seuraan tai Facessa kaveripyynnön kyllä vaihtuis ite kauppa missä asioin
 
Trollaus tuoksuu vahvalta, mutta vastataan kuitenkin. Myyjä pyysi ilman kunnollista syytä ajokorttia. Saa olla kunnolla sekaisin, että kyseessä olisi lisämyynnistä tai muusta.
 
Niin tuo henkilötietojen kysely tuossa kai hiersi eniten. En tiedä sitten miten olisi tulkittu jos olisi ollut komea miesmyyjä tai joku muu sukupuoli vastapuolena. Olisiko herättänyt samanlaisen kohun?

Tietääkö joku muuten saako asiakastiedot kokonaan poistettua GDPR -asetukseen vedoten?
 
Katsotaan mitä tuleman pitää... Ostin myymälänoutona lattialieden vanhan hajonneen tilalle, sama merkki joka antautui liian nopeasti ei kiinnostanut niin ajattelin että miksipä ei sitä halvinta kun "kaikki ne samassa tehtaassa turkissa tehdään". Roudasin lieden kotiin ja sähkäri kävi sen kytkemässä, liesi on 10 mm liian korkea standardikalusteeseen, alalaatikon tilalla on kiinteä etupelti, kiertoilma pitää hirveää rohinaa, keraamisen liesiosan paistolevyt ovat naurettavan pieniä ja kun vastus alkaa hehkua se on reilusti pienenmpi kuin levyyn piirretty rinkula. Suomenkielinen käyttöohje puuttuu ym. Juu, tehdään ne kaikki samassa tehtaassa turkissa mutta tämä rimpula on tehty varmaan romaniassa. Lieden kyljessä oli tarra made in EU, muuten arvelisin valmistusmaaksi intia tjsp.

Katsotaan miten palautus tai vaihto onnistuu, kuka kuskaa ja hoitaa kytkennät. Nyt samaan verkkokauppaan oli tullut varteenotettava tarjous ja ajattelin päätyä siihen.

edit* eka pizza uunissa ja näköjään lämpötila ei ole sinnepäinkään, uunin luukku jää raolleen 3-5 mm ja sieltä falskaava kuuma ilma meinaa sulattaa lieden nappulat. Kuumettuaan luukun sai painettua kiinni asti mutta koko saatanan tekele on kuuma kuin kiuas, luukun lasi 85 astetta yläreunasta, uunin yläosat 50 astetta.
Jep, tästä ensimmäisestä hankinnasta soitin seuraavana päivänä aspaan ja sovin palautuksesta, samaan aikaan oli kampanjaan tullut oikeinkin sopiva liesi ja sen olisinkin alunperin ostanut jos hinta olisi ollut tilaushetkellä kampanjahinta. Ehdotin että maksan liesien hinnan erotuksen, haen uuden, sovitaan kytkennöistä joku sopiva korvaus ja palautan ekan lieden... ei käynyt. Tilasin uuden myymälänoutona, noudin ja asentaja tuli myyjän toimeksiantona reilun viikon päästä kytkemään, yllätys oli suuri kun vanha liesi oli lähtenyt asentajan mukaan. Taas yhteydessä aspaan ja hinta kuulemma palautuu asiakastilille josta voi siirtää omalle pankkitililleen.

Nyt olen ollut yhteydessä muutaman kerran kun hyvitystä ei näy, kuulemma tulee heti kun liesi palautuu postilta heille. Ok, kuukausi kulunut ja tänäänkään ei näkynyt hyvitystä... Mitään kiistaa palutuksesta ei ole ollut niin mikä perkele mahtaa hyvityksessä kestää...

Aiemmat kaupat sujuneet todella hienosti mutta ekaan asiakaspalutukseen sitten kustaan koko asiakastyytyväisyys. :sdevil:
 
Mitä mieltä tästä, on mtv:n ykkösuutinen tänään! On jo aika törkeä tapaus kun on vanha tiedot menneet tietokoneen mukana. Ei ole enää mihinkään luottaminen:

 
Käsittääkseni tämä Tiina oli jättänyt koneensa avoimeen kierrätyslaatikkoon jos joku ulkopuolinen käynyt nyysimässä sen.
 
Mitä mieltä tästä, on mtv:n ykkösuutinen tänään! On jo aika törkeä tapaus kun on vanha tiedot menneet tietokoneen mukana. Ei ole enää mihinkään luottaminen:

No ois itse tottakai pitänyt tietää nollaa kone... Mutta silti aika röyhkeää. Eikös noissa huoltopisteissä ole valvontakamerat?
 
Eikö ne ole lukittuja? En ole ikinä mitään noihin pisteihin jättänyt vaan kuljettanut romut kaatopaikalle. Olisi toki voinut tyhjentää koneen itse. Tästä tapauksesta oli muuten twitterissä juttua jo eilen.
 
Eikö ne ole lukittuja? En ole ikinä mitään noihin pisteihin jättänyt vaan kuljettanut romut kaatopaikalle. Olisi toki voinut tyhjentää koneen itse. Tästä tapauksesta oli muuten twitterissä juttua jo eilen.
No ne normaalit "astiat" eivät ole lukittuja, mutta lähtökohtaisesti ne nyt ei ole tarkoitettu pahvilaatikossa oleville tietokoneille. Ohjeistushan noiden liikkeiden osalta tuolle kierrätykselle on ihan olematon, joten ei sinällään yllätä että tullut vaan heitettyä johonkin kierrätyspisteelle. Tosin luulisi nyt jokaisen tekevän edes normaalin nollauksen koneelle jos sen meinaa kierrättää.
 
Aika hauska tuo "liiga" selitys. Tulee Cheekin biisit mieleen.:) Ihmejuttu kyllä että Gigantti on jatkuvasti otsikoissa, ei ole kilpailevat Verkkokauppa.com tai Power julkisuudessa tuon tuosta.

Tulisi nyt Amazon nopeasti Suomeen, niin on elektroniikassakin enemmän vaihtoehtoja.
 
Näillä kierrätyspisteillä siis käy ihan järjestelmällisesti porukkaa hamstraamassa tavaraa. Pakettiautoon otetaan niin pesukoneet, TV:t ja leivänpaahtimet.
 
Tuossa upotetussa videossa vielä viime vuoden lopussa olevasta "tietoturvakohusta". Oli ihan ohi mennyt tuo tapaus. Kaatopaikoilta ei ainakaan porukka vie mitään, on valvottuja 24/7.
 
Ainakin Pohjois-Savossa vastaava SER-kama kipataan vaan kyydistä Gigantin takapihan avoimeen nurkkaukseen, jota taitaa ehkä yksi kamera kuvata. Lisäksi on jokin kyltti, että ko. kierrätyspisteeseen tuotu tavara on Gigantin omaisuutta. Mutta ei mitään lukittuja säiliöitä tms.

On kyllä käynyt mielessä kysyä tuolta lakimies-säikeestä, että millainen juridinen asema tuolla kyltillä on, eli jos sieltä hakee jotain tietokonetta tms. romua, niin voiko joutua vastuuseen ja mihin pykälään vedoten. Jos yksityishenkilö vie siihen tavaraa, niin miten ihmeessä se muuttuu Gigantin omaisuudeksi? (Jos siihen jättää autonsa yöksi, niin se muuttuuko Gigantin omaisuudeksi?)

Eihän tavikset taida ymmärtää, että siellä tietokoneessa olevat tiedot voi kaivaa helposti esille, jos kovalevyä ei laita vasaralla p*skaksi (helpompi tavikselle, kuin googlata joku softa, asentaa se ja kirjoitella tunteja nollia levylle...)
 
Tammistossa "päivysti" jatkuvasti pari pakettiautollista erään mantereen edustajia.
Kun sinne kasaan kun joku vei tietsikan tai digiboksin tai jonkin soittimen, se kerättiin vauhdilla sinne pakettiautoon.
Kerran erehdyin sanomaan asiasta myyjälle niin pääsevät vaan kuulemma helpommalla kun ne menee minne menee.
 
Tammistossa "päivysti" jatkuvasti pari pakettiautollista erään mantereen edustajia.
Kun sinne kasaan kun joku vei tietsikan tai digiboksin tai jonkin soittimen, se kerättiin vauhdilla sinne pakettiautoon.
Kerran erehdyin sanomaan asiasta myyjälle niin pääsevät vaan kuulemma helpommalla kun ne menee minne menee.

Ei tainnut olla mikään "herrasmiesliiga"?:D
 
Tammistossa "päivysti" jatkuvasti pari pakettiautollista erään mantereen edustajia.
Kun sinne kasaan kun joku vei tietsikan tai digiboksin tai jonkin soittimen, se kerättiin vauhdilla sinne pakettiautoon.
Kerran erehdyin sanomaan asiasta myyjälle niin pääsevät vaan kuulemma helpommalla kun ne menee minne menee.
Ja ovat tosiaan kohtuullisen agressiivista porukkaa, jos joku menee heidän "töitään" häiritsemään.
 
Huomasin saman, kun vein sinne vanhoja poistettuja läppäreitä. Sain vihaisia katseita, kun astuin vielä koneiden päälle pihalla varmistaakseni sen ettei lähde jatkokäyttöön. Toki kiintolevyt on kaikista poistettu muutenkin.
 
Eihän tavikset taida ymmärtää, että siellä tietokoneessa olevat tiedot voi kaivaa helposti esille, jos kovalevyä ei laita vasaralla p*skaksi (helpompi tavikselle, kuin googlata joku softa, asentaa se ja kirjoitella tunteja nollia levylle...)

Tietoturvallisuus on parantunut nykyään kun melkein kaikissa on ssd:t. Niillähän riittää pelkkä tiedoston poisto ilman ylikirjoituksia.
 
Tietoturvallisuus on parantunut nykyään kun melkein kaikissa on ssd:t. Niillähän riittää pelkkä tiedoston poisto ilman ylikirjoituksia.

Toki näin, mutta taitaa ne SERiin menevät koneet edustaa enimmäkseen sitä aikakautta, jolloin koneissa oli vielä pyörivät kiekot, peruskäyttäjillä etenkin.
 
Ainakin Pohjois-Savossa vastaava SER-kama kipataan vaan kyydistä Gigantin takapihan avoimeen nurkkaukseen, jota taitaa ehkä yksi kamera kuvata. Lisäksi on jokin kyltti, että ko. kierrätyspisteeseen tuotu tavara on Gigantin omaisuutta. Mutta ei mitään lukittuja säiliöitä tms.

On kyllä käynyt mielessä kysyä tuolta lakimies-säikeestä, että millainen juridinen asema tuolla kyltillä on, eli jos sieltä hakee jotain tietokonetta tms. romua, niin voiko joutua vastuuseen ja mihin pykälään vedoten. Jos yksityishenkilö vie siihen tavaraa, niin miten ihmeessä se muuttuu Gigantin omaisuudeksi? (Jos siihen jättää autonsa yöksi, niin se muuttuuko Gigantin omaisuudeksi?)

Eihän tavikset taida ymmärtää, että siellä tietokoneessa olevat tiedot voi kaivaa helposti esille, jos kovalevyä ei laita vasaralla p*skaksi (helpompi tavikselle, kuin googlata joku softa, asentaa se ja kirjoitella tunteja nollia levylle...)
Ei sillä kyltillä ole mitään sen ihmeempää juridista asemaa kuin se, että muistuttaa muutenkin itsestään selvästä asiasta eli siitä, että toisten omaisuutta ei saa ottaa luvatta. Voihan joku tietysti luulla, että kun on jätteestä/romusta kyse niin ovat hylättyä tavaraa ja niitä saa ottaa. Mutta silloinkin melkoisen toope ihminen on kysymyksessä, koska kyllä sen pitäisi olla jokaisen täysivaltaisen ihmisen tiedossa, että romukin on rahanarvoista omaisuutta, ja jos se on yrityksessä lajiteltu ja varastoidaan kootusti yrityksen tiloissa, niin ei niitä saa käydä ottamassa. Näitä kaikkein toopeimpia vartenhan ne kyltit ovat, mutta eivät tietenkään estä epärehellisiä toteuttamasta taipumuksiaan. Ja jos joku sitä roinaa käy nyysimässä ja jää kiinni, niin onpahan rosvolla vielä vähemmän perustetta sanoa luulleen tavaran olleen yleisessä jaossa tai hylättyä omaisuutta, kun on kyltillä vielä erikseen muistutettu että ovat Gigantin omaisuutta. Joku jätelava talon pihalla tai roskis on eri juttu, siitä jo näkee että on kaatopaikalle menossa olevaa hävitettävää jätettä ja sellaisenaan hylättyä omaisuutta ja kenen tahansa otettavissa toisin kuin tarkoin lajiteltu ja erikseen varastoitava SER-jäte.
 
Nyt on sitten tuore kokemus Veikon koneesta ja ei voi suositella kenellekään. Ilmastointilaitteen toimitusajaksi luvattiin 1-5 arkipäivää, mutta ei näy missään. Maksullisessa palvelunumerossa vain jonomusiikkia ja sähköposteihin ei vastata. "Strong avoid" suositus!
 
Ei ole Veikon koneen toimitusta näkynyt. Postikaan ei tiedä yhtään missä heidän lähetykset on, aika erikoista logistiikkaan erikoistuneelta yhtiöltä.

Tilasin pitkästä aikaa Gigantista tavaraa eilen, pitäisi nämäkin olla "varastossa". Nyt testataan heidän toimintansa ja otetaan kuvat ja kaikki. Jännittävää nähdä onko tavara uutta vai käytettyä ja montako kuukautta pitää odotella.:) Ei ole odotukset korkealla, mutta katsotaan.

Kunhan Amazon rantautuu pikatoimituksineen Suomeen, niin jatkossa kaikki kamat sieltä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 701
Viestejä
4 876 372
Jäsenet
78 689
Uusin jäsen
kemikaaliananas

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom