Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Harmi, ei tuohon putiikkiin haluttais rahaa enää laittaa. Ehkäpä sen lahjakortin joku ostaa
Se on kolme vuotta voimassa. Ja itse olen ainakin ollut tyytyväinen. Jos haluaa välttää myyjät, niin ottaa vaan collect@storella tai tilaa netistä.
 
mikä on Powerin asiakaspalautteen email ?
ei löydy sivuilta vaan sanovat että ruuhkaa ota chatti.
enkä ota koska asia pitää selvittää.
mielellään jonnekkin ylemmäs pitäs saada yhteys
 
Sain Gigantin lahjakortin, jonka päätin hyödyntää rattiohjaimen hankinnassa.

:thumbsdown: Verkkokaupasta tuotetta ei voinut ostaa
:redface: Lähin liike jossa sitä oli, oli 120 km päässä
:thumbsdown: Siirto lähempään liikkeeseen ei sisäisesti ollut mahdollista
:thumbsup: Chatissa sovittiin että liikkeestä otetaan yhteyttä sen toimittamiseksi kotiosoitteeseen
:sleep: Odotin soittoa torstaista lauantaihin

:devilish: Tilasin tuotteen muualta
 
Ostin 22.4 Powerin verkkokaupasta LG.n 82" television. Televisio tuli kuljetusvaurioisena perille. Otin yhteyden sätillä(kun ei voi soittaa) ja lähetin kymmenkunta kuvaa rikkinäisestä televisiosta. Televisio haettiin luvatusti postin toimesta pois,mutta sitten alkoi ongelmat. Yhteensä 3 eri kertaa minulle kerrottiin television olevan milloin keräilyssä milloin missäkin.Lukemattomien yhteydenottojen ja turhien lupausten jälkeen 3.6 tuli uusi televisio ehjänä pihaan. Ensimmäinen televisio oli suoraan tehtaalta tullut 4/2020 leimalla oleva ja nyt toinen 10/2019. Vitutti sekin asia. Opin tästä geissistä ainakin yhden asian, en tule koskaan enää asioimaan kyseisen puljun kanssa. Itseä vituttaa eniten ne turhanpäiväiset lupaukset ja pahoittelut. Olisivat sanoneet, että menee 6 viikkoa niin sekin olisi ollut parempi. Nyt vain toivon, että televisio kestää sen 4 vuotta, että ei tarvitse olla missään tekemisissä kyseisen firman kanssa.
 
Taitaa Power olla asiakaspalvelussa yhtä huono kuin Gigantti, tosin en ole sieltä juuri mitään ostanut. Powerin hinnat ovat aina vertailtaessa olleet korkeampia ja lisäksi huonompi 35 päivän palautusoikeus. Myymälästä ostettua puhelinta ei voi palauttaa, samoin ainakin jossain vaiheessa piti olla virheettömät pakkaukset jne.

Powerin myymälät ovat myös ärsyttävämpiä, on rakennettu labyrintiksi eli pitää kävellä käytävää pitkin koko myymälän läpi päästäkseen pois. Tähän voi ainakin tutustua Tammiston ja Leppävaaran Sellon myymälöissä. Ihan jo sen vuoksi Powerin myymälöihin ei tule spontaanisti mentyä.
 
Omat kokemukset tähän mennessä:

Power
+ Ajoittain hyvä saatavuus tuotteista, joita ei saa kahdelta suuremmalta kilpailijoilta.
- Myyjät eivät tiedä mistään mitään, ja tyrkyttävät väkisin kaikkea turhaketta mukaan.
- Powerin "hintarobotti" on kusetusta.

Gigantti
+ Ajoittain oikeasti hyviä tarjouksia ja Outlet lavoilta on tehty paljon löytöjä.
- Paska nettikauppa, ja erityisesti Gigabotti.
- Myymälähinnat poikkeavat nettihinnoista.

Verkkokauppa.com
+ Isoin myymälä ja paras saatavuus myös ns. Niche tuotteissa.
+ Nettikaupan toimitusajat parhaimmillaan alle 24h.
- Asiakaspalveluun jonottaminen
- Takuuasioissa yritetään kusettaa viimeiseen asti, jos kyseessä on kalliimpi tuote.
 
Asiakaskokemus: Gigantin kanssa on lähes kaikki mennyt aina mutkitta, mutta viikonloppuna tilasin Gigantista näytönohjaimen postin pikatoimituksena. Toimitus on kestänyt viikon ja tänään paketti olikin päätynyt postin sijasta matkahuoltoon ja ei siinä mitään, mutta ei lähimpään, seuraavaksi lähimpään tai sitäkään seuraavaan, vaan 35km päähän... Ikävä kyllä samankaltaista mokailua on käynyt ennenkin heidän kanssaan, sillä myymälänoudoksi tilattu tuote tulikin lähipostiin -no tuo ei onneksi ollut iso vahinko kun olin kuitenkin kotosalla niin sain haettua.

Isot peukut silti Gigantin hyvitykselle virheellisen näytönohjaimen toimituksessa ja yleensä nopeille toimituksillekin. Myös toimivasta palautusoikeudesta iso Plus
 
Onko kellään tietoa voiko Gigantin toimitusta myöhentää? Tai vaihtoehtoisesti kauanko Gigantti säilyttää netistä tilattua tuotetta (löysin vain varaa ja nouda joka on seuraavaan iltaan asti). Itse en osaa tarpeeksi hyvin etsiä että Gigantin sivuilta tiedon löytäisin. Tarkoitus olis n. 3-4 viikon päästä muuttaa. Tarkka päivä ei ole tiedossa, mutta ajatus olisi että koneet toimitettaisiin juuri sopivasti uuteen osoitteeseen jos nyt tilaisi, kun soppeli tarjous näytti olevan voimassa pesutornista.
 
Ite kun likalle ostin kodinkoneita hänen muuttaessaan Keski-Suomesta ytimeen, toimituspäivän sai hyvin sovittua kahden viikon päähän.
 
Eikö kivijalka Powerista voi ostaa puhelinta ilman että antaa henkilötiedot (mukamas takuuseen)?
 
Eipä ainakaan minulta kysytty mitään tietoja.
Puhelin pöytään ja maksu kortilla ja näkemiin.
 
Eiköhän pysty ostamaan ilmankin ja ei kai sinne muuta tarvitse ilmoittaa kuin oma nimi, jolla kuitti sitten löytyy tarvittaessa suoraan koneelta.
En sitten tiedä, mutta ei mukamas voinut myydä. Minun mielestäni ei tarvitse antaa mitään tietoja, jos maksan tuollaisen tuotteen heti ja otan itse riskin että hukkaan kuitin. Kuitissa on kuitenkin tiedot, millä se liittyy heidän kassan tapahtumiin. No, kaupan ehdot ei käynyt minulle, niin ei kauppoja syntynyt.
 
En sitten tiedä, mutta ei mukamas voinut myydä. Minun mielestäni ei tarvitse antaa mitään tietoja, jos maksan tuollaisen tuotteen heti ja otan itse riskin että hukkaan kuitin. Kuitissa on kuitenkin tiedot, millä se liittyy heidän kassan tapahtumiin. No, kaupan ehdot ei käynyt minulle, niin ei kauppoja syntynyt.
Vähän outoa kyllä jos tuollaista vaatii, jos kyse kuitenkin ihan suorasta kaupasta.
 
Melkoisen erikoinen tilanne Powerin kanssa. Ei voi kauheasti kehua.
Sain GoGift-lahjakortin ja olisin halunnut ostaa sillä 256 gt ssd:n. No, käynti paikkakunnan myymälässä tuotti pettymyksen. Nettikaupassa ko. levyjä on vaikka kuinka monta, myymälässä ei ilmeisesti ensimmäistäkään, eikä myyjä suostunut sellaista tilaamaan. Vetosi siihen, että "kone näyttää, ettei varastosta löydy." Tarjosi kuitenkin isompaa levyä tilalle, luonnollisesti.

No, ajattelin kotiin tullessani, että selvä, käytänpä lahjakortin nettikaupassa. Eipä onnistunut tämäkään, chatin mukaan lahjakortti toimii "toistaiseksi vain myymälässä." Mielenkiintoista on, että olen ostanut jo 2017 firman nettikaupasta tavaraa lahjakortilla, löysin kuitinkin sähköpostista pienen etsinnän jälkeen. Selvä, tilataan tuote nettikaupasta noudettavaksi myymälään ja käytän lahjakortin pois noutaessani paketin. Ei onnistu tämäkään! Myymälä on kauppiasvetoinen, eikä näihin myymälöihin pysty "toistaiseksi" tilaamaan tavaraa nettikaupasta myymälänoutoon. Pari aiempaa kertaa toimivat erinomaisesti, kummallakaan kerralla tuotetta ei ollut juuri sillä hetkellä hyllyssä, mutta sellainen tilattiin ja paketin sai hakea parin päivän päästä ensimmäisestä käynnistä. Sen sijaan, että alettaisiin tuputtamaan kalliimpaa mallia tilalle.
 
Gogift sivuilta suoraan kopioituna:

"
POWER lahjakortilla voi hankkia kodintekniikkaa Power –myymälöistä ympäri Suomen!

Kuinka käytän lahjakorttia?
• Lahjakortti käy maksuvälineenä kaikissa Power -myymälöissä (lista myymälöistä)
• Lahjakortin voi käyttää kerralla tai osissa
• Lahjakortti on voimassa 12kk ostohetkestä
• Lahjakorttia ei voi muuttaa rahaksi eikä siitä anneta rahaa takaisin"

Eli verkkokaupassa ei lahjakortti käy, kuten sivuilla mainitaan.
 
Gogift sivuilta suoraan kopioituna:

"
POWER lahjakortilla voi hankkia kodintekniikkaa Power –myymälöistä ympäri Suomen!

Kuinka käytän lahjakorttia?
• Lahjakortti käy maksuvälineenä kaikissa Power -myymälöissä (lista myymälöistä)
• Lahjakortin voi käyttää kerralla tai osissa
• Lahjakortti on voimassa 12kk ostohetkestä
• Lahjakorttia ei voi muuttaa rahaksi eikä siitä anneta rahaa takaisin"

Eli verkkokaupassa ei lahjakortti käy, kuten sivuilla mainitaan.
..mikä on aivan vitun antiikkista että ei voi käyttää lahjakorttia nettiostoksissa. Ei tuu mieleen yhtäkään muuta liikettä joilla olisi sama käytäntö. LISÄKS noita Powerin lahjakortteja ei saa kuin FYYSISINÄ kortteina, joten ei toivoakaan mistään nettikoodeista vaan sun pitää odottaa että sulle tulee fyysiset kortit jotta voit mennä niillä ostamaan jotain liikkeestä.
Tulee ihan joku vitun NetAnttila mieleen. Vuonna 2020.
 
Power osaa varsin hyvin johtaa kuluttajia harhaan. Vielä viime syksynä markkinoivat aggressiivisesti kalliita UHD-televisiovastaanottimia pelottelemalla, että vanhalla televisioilla ei näkisi enää televisiokanavat vuoden vaihteen jälkeen. Todellisuudessa lähetysuudistus koskee vain tiettyjä antennitalouksia, ja ajankohta on aikaisintaan 2-3 vuoden kuluttua.

Toisena syntinä mainittakoon, että Power suorastaan kieltäytyy myymästä edellä mainittuja televisioita, ellei niihin osta "pakollista" 200 euron kalibrointipalvelua. Ihan kuulemma valmistajan vaatimus ettei televisioita saa luovuttaa asiakkaalle, ennen kuin "virallinen" kalibrointi on suoritettu.

Yllättäen kauppoja ei sitten syntynyt ja hyvä näin.
 
..mikä on aivan vitun antiikkista että ei voi käyttää lahjakorttia nettiostoksissa. Ei tuu mieleen yhtäkään muuta liikettä joilla olisi sama käytäntö. LISÄKS noita Powerin lahjakortteja ei saa kuin FYYSISINÄ kortteina, joten ei toivoakaan mistään nettikoodeista vaan sun pitää odottaa että sulle tulee fyysiset kortit jotta voit mennä niillä ostamaan jotain liikkeestä.
Tulee ihan joku vitun NetAnttila mieleen. Vuonna 2020.

XXL
 
..mikä on aivan vitun antiikkista että ei voi käyttää lahjakorttia nettiostoksissa. Ei tuu mieleen yhtäkään muuta liikettä joilla olisi sama käytäntö. LISÄKS noita Powerin lahjakortteja ei saa kuin FYYSISINÄ kortteina, joten ei toivoakaan mistään nettikoodeista vaan sun pitää odottaa että sulle tulee fyysiset kortit jotta voit mennä niillä ostamaan jotain liikkeestä.
Tulee ihan joku vitun NetAnttila mieleen. Vuonna 2020.

Näinpä. Erikoista on, että kun edellisen kerran sain Powerin lahjakortin, sen käyttö netissä onnistui ongelmitta. En kyllä tajua, miksi myyjä ei myynyt sitä, mitä olin ostamassa. Tai sanonut, että laitetaan tilaukseen. Varsinkin, kun chat-asiakaspalvelu sanoi, että tuotteen saisi ko. myymälään tilaamalla, vaikka myyjä liikkeessä muuta väitti.
 
Gigantissa lukee, että Nouto-toimitustavalla kaikki toteutetaan ilman ihmiskontakteja. Onko siellä Smartpostin kaltaisia pakettiautomaatteja?
 
Gigantissa lukee, että Nouto-toimitustavalla kaikki toteutetaan ilman ihmiskontakteja. Onko siellä Smartpostin kaltaisia pakettiautomaatteja?

Pari kuukautta sitten toivat ostoksen suoraan autoon. Piti vaan soittaa että täällä ollaan, niin minuutin päästä tuotiin paketti, annettiin ikkunasta ja morot.
 
Gigantillakin olisi vähän parannettavaa toimituksissaan.

Tilasin viime viikolla pari tuotetta joita oli reilusti varastossa (ja on edelleen) pikatoimituksella. Seuraavana päivänä tuli toimitusvahvistus että tilaus on postitettu ja tästä seuraavana päivänä olikin jo noudettavissa.

Paketissa ei ollutkaan kuin toinen tilaamistani tuotteista. Toisella tuotteella olikin oma seurantanumero gigantin sivuilla, mutta koko lähetystä ei löytynyt postin järjestelmästä.

Tänään selvisi asiakaspalvelusta että toinen paketti on tulossa matkahuollolla, eli toimitustapa on vaihtunut ja sen lisäksi toimituspaikkakin oli vaihtunut 3km kauemmaksi. Mitään tietoa lähetyksestä ei edelleenkään ole sähköpostiin asti tullut.
 
Tilasin sunnuntaina gigantin verkkokaupasta tuotteen, jota oli keskusvarastolla 100+ kpl:tta.

Nyt tiistai-iltana tilauksen status on edelleen sama kuin heti tilauksen tehtyäni:

Toimituksen tila: Tilaus vastaanotettu.

:poop:
 
Tilasin sunnuntaina gigantin verkkokaupasta tuotteen, jota oli keskusvarastolla 100+ kpl:tta.

Nyt tiistai-iltana tilauksen status on edelleen sama kuin heti tilauksen tehtyäni:

Toimituksen tila: Tilaus vastaanotettu.

:poop:
Eikö pari-kolme päivää ole ihan normaalia käsittelyssä?
 
Itelläni on myös tilaus vetämässä jo parin päivän ajan. "Varaa ja nouda tunnissa" ei ihan päde. Sivuston mukaan kaupassa on 37 kpl.
 
^ Itse kun viimeksi jonkun pelin tilasin noudolla niin ei mulle mitään tekstaria tullut, mutta päätin kuitenkin käydä kauppareissulla kysymässä parin tunnin päästä kun tuo kuitenkin lidlin vieressä sijaitsee ja siellähän se peli odotti noutamista.
Joten jos olet noudolla jotain tilannut eikä gigantti ole kovin kaukana niin kannattaa ihan varmuudeksi vaan käydä kysymässä jos se kuitenkin siellä olisi jo valmiina.
 
Osallistutaanpa Gigantti-keskusteluun...

Pari viikkoa sitten tein virheen ja menin Giganttiin kun sopivasti oli kohdalla ja tarve saada nopeasti matkaan halppismuistikortti yhtä kokeilua varten. Ja netin mukaan liikkeessä olikin sopiva joten mitäpä sitä pidempää hakemaan.
Mene liikeeseen, etsi kortteja, älä löydä. Etsi myyjä, kysy kortteja ja "on aika vähissä mutta tuolla on, mitä on, kato sieltä". Joo, parin tonnin telkusta saa varmasti paremmat provikat joten mitä turhia enempää palvelemaan. No, etsi itse korttia mainitusta paikasta ja löydä tyhjä paikka lähes kaikille pl parit ylihintaiset. Poistu samalla kun ottaa päähän.
Ole laiska, äläkä ymmärrä tässä kohtaa vielä vaihtaa liikettä joten naputtele kännyllä noutotilaus, käy ruokakaupassa ja saa viesti "noudettavissa". Kävele noutoon ja "ei meillä täällä sitä oo, pitää tuolta myymälästä hakea". Ota säkki kera kortin mukaan, poistu kassan kautta kiroten puoliääneen palvelun tasoa ja vanno, ettet enää tänä vuonna astu jalallasi mokomaan liikkeeseen.
Mene kotiin kortin kera ja ole "tyytyväinen". Saa melkein pari vuorokautta myöhemmin tekstiviesti "tilaamasi tuote on noudettavissa".

Edellinen kokemus oli muuten sekin muistikortti. Ei valitettavasti muistunut mieleen ajoissa, muutoin ei edellä olevaa olisi tapahtunut. Silloin ajattelin säästää itseäni koska mukavampi ottaa postilaatikosta eikä tarvitse valua liikkeeseen. No, ei tietenkään "kirjeenä kotiin"-vaihtoehtoa ja noutopaikkalistalla ei luonnollisesti mitään järkevää. Eli chat auki ja palautetta. No, olin kuulemma väärässä, ei ole olemassakaan sellaista noutopistettä jota kaipasin. Ja ehdotus perään että ehkö voisi hakea niin olisi helpompaa.

Eli ei Giganttiin tunnu pätevän oikein mikään järkevä. Käytännössä aina on jotain ongelmaa jos teet virheen ja yrität aioida. Mutta se nyt vaan on fiksua ostaa muualta, säästää aikaa ja vaivaa eikä pää tule kipeäksi.
 
Kun olette katsoneet noita tilauksia Gigantin sivuilta, kai olette klikanneet myös "Katso tilauksen tiedot", siellä voi tuotteen kohdalla olla rivi "seurantatunnus". Samat tuotteet, mutta ensimmäinen kuvista on "katso tilauksen tiedot", sivun kautta.
 
Näistä tuli mieleen tämä uutinen, eli taas juoru Amazonin tulo pohjoismaihin ja miten heidän (muualla) oikeasti nopeat Prime toimitukset mahdetaan Suomessa saada toteutettua:


Suomessa varmaan hankala toteuttaa (ainakaan kehä kolmosen ulkopuolella) tuollaista ripeää tilauspäivänä toimitusta, mutta olisi kyllä mainio jos toteutuu. No ylipäätään se että tilauksen matkaanlähtöä ei tarvitse useampaa päivää odotella olisi jo huitsin kiva. :)
 
Kun olette katsoneet noita tilauksia Gigantin sivuilta, kai olette klikanneet myös "Katso tilauksen tiedot", siellä voi tuotteen kohdalla olla rivi "seurantatunnus".

Kyllä olen, ja on siellä seurantatunnus, mutta sillä tunnuksellä ei löydy mitään. Muutenkin tuo gigantin sivusto valitsi toimitustavaksi kirjeen (ei voinut edes muuttaa), ja tuote on jo itsessään - saati tuotepaketteineen - kahvipakettia suurempi, joten vaikea uskoa että kirjeenä liikkuisi.
 
Kyllä olen, ja on siellä seurantatunnus, mutta sillä tunnuksellä ei löydy mitään. Muutenkin tuo gigantin sivusto valitsi lähetystavaksi kirjeen (ei voinut edes muuttaa), ja tuote on jo itsessään - saati tuotepaketteineen - kahvipakettia suurempi, joten vaikea uskoa että kirjeenä menisi.
Oot varmaan tsekannut sekä matkahuollon että Postin?
 
Näistä tuli mieleen tämä uutinen, eli taas juoru Amazonin tulo pohjoismaihin ja miten heidän (muualla) oikeasti nopeat Prime toimitukset mahdetaan Suomessa saada toteutettua:


Tulisi nyt nopeasti, amazon.fi ohjautuu näemmä jo Saksan sivuille. Kilpailua tarvitaan.
 
Matkahuollosta näköjään löytyy statuksella "Odotamme lähetystä kuljetettavksi". Tuo status on päivätty eilen keskipäivällä. Gigantin ostovahvistuksessa luki, että lähetämme spostin, kun tuote on postitettu. Ei ole sitäkään tullut, eli ei ole vielä toimitettu matkahuoltoon. Koodi syntynee automaattisesti, mutta tosiaan pakettia ei vaan ole vielä ehditty viemään matkahuotoon, syystä tai toisesta.

Kyllä tosiaan tuo olisi jo kehitystä verkkokaupparintamalla Suomessa, että paketit lähtisivät matkaan jo seuraavana arkipäivänä tilauksesta, jos kerran löytyy hyllystä/varastolta.
 
Joku Norstat Surveys lähestyi sähköpostilla ja otsikossa komeilee että Gigantti haluaa parantaa toimintaansa ja voittaisi lahjakortteja.
Viestissä on linkki mukana johonkin kaiketi kyselyyn.
Onkos tämä nyt niiden joku uusi Tinder-viritys?
Vai onko tämä niitä samoja kusetuslinkkejä, joissa kysytään luottokorttia lahjakortin saamiseksi?
Eipä ole viestissä mitään osoitelähdettäkään mainittuna.
En ole linkkiä availlut.
 
Joku Norstat Surveys lähestyi sähköpostilla ja otsikossa komeilee että Gigantti haluaa parantaa toimintaansa ja voittaisi lahjakortteja.
Viestissä on linkki mukana johonkin kaiketi kyselyyn.
Onkos tämä nyt niiden joku uusi Tinder-viritys?
Vai onko tämä niitä samoja kusetuslinkkejä, joissa kysytään luottokorttia lahjakortin saamiseksi?
Eipä ole viestissä mitään osoitelähdettäkään mainittuna.
En ole linkkiä availlut.
Norstat ainakin noin yleensä on ihan luotettava firma ja tekeee juurikin tuollaisia kyselyitä.
Eri asia sitten onko tässä tapauksessa legit kysely vai huijaus.

t: Norstatilta lahjakortteja muutamalla satasella saanut
 
Ihan vilpittömästi pohdin jos tuohon olisi joku toinenkin motiivi kuin "tirkistely". Jutussa ei toista osapuolta haastateltu lainkaan. Oliko sähköinen markkinointi asiakastiedoissa kielletty, nykyäänhän pitää olla erillinen suostumus.
 
Ei tuota saa imo väännettyä mitenkään lisämyynniksi tai markkinoinniksi. Ihan omat edut mielessä ja halusi ottaa yhteyttä oletettavasti hyvännäköiseen naisasiakkaaseen.
 
Ei tuota saa imo väännettyä mitenkään lisämyynniksi tai markkinoinniksi. Ihan omat edut mielessä ja halusi ottaa yhteyttä oletettavasti hyvännäköiseen naisasiakkaaseen.

Voi toki olla ja tökeröä käytöstä jos noin oli. Toisaalta en ihan ymmärrä miksi vastapuoli "järkyttyi" ja aiheesta on uutisoitu.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 649
Viestejä
4 480 284
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom