Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Kerrompa oman kokemukseni käytettyjä kodinkoneita myyvästä Kodinkonefin yrityksestä. Arvosana 0/5.

1.10 tuli tilattua Bosch pyykinpesukone, hinta 220e. Uutena samainen kone maksaa 700e ja sanoisin ehkä 2-4v vanha.
Koneella kotiintoimitus ja asennus paikalleen 3.10. "Ammattiasennus" piti sisällään "Letkujen kytkennän, tasapainotuksen, koekäytön, käytön opastuksen ja virallisen asennustodistuksen."
Kaverit asensi koneen 10min ja poistuivat saman tien. En saanut opastusta enkä virallista asennustodistusta. Tosin empä olisi opastusta tarvinutkaan. Poistoletku asennettu aivan järkyttävän kireälle ja kone omalla vatupassilla katsottuna vinossa.

Sähköpostilla kyselisin todistusta ja kaveri lähettää puhelimella otetun kuvan A4 joka täytetty kynällä. Tommosella ei tee mitään ja pyysin PDF tiedostona. Kyselin samalla myös kuljetustuista, mutta niitä ei kuulemma koneissa ole.

Parin ekan koneellisen jälkeen olin kuulevinani kolinaa koneesta, mutta empä kiinnittänyt tähän juuri huomiota. 27.10 pyykkiä pestessä tämä kolina kuului jälleen, mutta järkyttävän kovana ja nappasin kolinasta videon.
Lähetin samana päivänä puljulle viestin ja videon kolinasta. Kysyin voivatko lähettää huoltomiestä paikalle. Ei vastausta. Lähetin 29.10 virallisen reklamaation ja 30.10 tulee vastaus että "koneissa 14 päivän toimintatakuu eikä se ole enään voimassa. Tarjoamme myös 2kk extra takuuta mutta et sitä ottanut." Heidän sivuillaan on kuitenkin maininta "Kaikki koneet ovat huollettuja, tarkastettuja ja täysin toimivia!", joten empä ajatellut saavani kolisevaa konetta. Tässä vaiheessa otin kuluttajaneuvontaan yhteyttä.

27.10-30.10 välisenä aikana yritys poisti pyykinpesukoneeni myynti-ilmoituksen sivuiltaan. He jättävät myydyt koneet "Loppuunmyyty" statuksella sivuilleen.

2.11 piti nukkasihti puhdistaa ja ihmettelin kun ei kiertämällä aukea. Hain pihdit, mutta ei, sihti ei käänny kuin puoli kierrosta. Etsin asiasta tietoa netistä ja yksi mahdollinen syy voi olla esine poistoputkessa.
YT:stä opasvideo esiin ja konetta purkamaan. Saan poistoputken irti niin esiin singahtaa ruostunut kuusiokoloavain. Poistoputkessa ruostetta ja samoin nukkasihdin seinämissä ruostejäljet.

3.11 Uusi viesti lafkalle jossa tiedustelen millainen tarkastus ostamani koneeseen on tehty ja miksi poistoputkessa on kuusiokoloavain. Ei vastausta. Lähetin saman viestin kuluttajaneuvontaan ja he kysyvät yritykseltä asiasta.

Yrityksen vastaus oli tiivistettynä: "myyty pesukone on huollettu, tarkistettu ja puhdistettu meidän puolesta. Tarkistamme koneet 4-5 kertaan eri pesuohjelmia käyttämällä. Koneesta ei ilmennyt mitään vikaa. Meillä ei ole vastaavanlaisia työkaluja käytössä, eikä huollon/tarkastuksen aikana ole ollut kolinaa, eikä minkäänlaisia esineitä ole ollut pesukoneessa. Jos pesukoneessa olisi ollut vieraita esineitä alusta asti, kolina olisi tullut meillä ilmi tai viimeistään toimituspäivänä, mikä kertoo koneen olleen täysin kunnossa. Rautaesine ruostuu jo muutamassa päivässä ja pesukone jättää osan vedestä putkien sisään. Lisäksi pesuaineet voi vaikuttaa esineen ruostumiseen. Lisäksi asiakas on purkanut koneen osiin, mikä rikkoo kaikki vastuu/takuuehdot"

Eli minä toiminnallani onnistun kuukauden sisällä rikkomaan rummun ja saan kuusiokoloavaimen poistoputkeen. Pesenhän kuitenkin 5-10 koneellista kuukauden aikana. Ja minun olisi myös pitänyt saada avain pois poistoputkesta ilman koneen purkamista.

Eipä ole ikinä tullut vastaan tälläistä yritystä joka syyttää asiakasta kaikesta.

Hyvä että kerroit. Kotisivut eivät hirveästi luottamusta herätä. Ei mitään yhteystietoja, eikä Y-tunnusta tai muutakaan turhanpäiväistä ole ilmeisesti sivuille eksynyt. Asiointikanavana siis pelkkä yhteydenottolomake :facepalm: Käyttöehdot lukemalla selviää että koneet toimitetaan Vantaalta. Herää kysymys, että mitä kautta näille sivuille edes yleensä löytää?

Loistava esimerkki mistä ei saisi ikinä ostaa yhtään mitään.

Kuten @LovelyWhore mainitsi. Ei nettisivuilta löyty Y-tunnusta, osoitetta, puhelinnumeroa eikä sähköpostia. En ostaisi tuollaiselta puljulta yhtään mitään. Kaikki mahdolliset varoitusmerkit huutaa punaista.

Edit: Laitetaan nyt vielä jos joku google eksyy. https://kodinkonefin.sumupstore.com/ on täysin kusetusfirma.
 
"Perusta ilmainen verkkokauppa ja vie yrityksesi seuraavalle tasolle. Voit aloittaa myynnin muutamassa minuutissa."
SumUp-verkkokauppa – perusta ilmainen verkkokauppa :cool:

Kauppa-alustan ilmaisen sub-domainin käyttö oli ainakin itselleni se ensimmäinen varoitusmerkki jo ennen https://kodinkonefin.sumupstore.com/ linkin klikkaamista. Rehellisesti sanottuna olin hieman yllättynyt siitä, että taustalta paljastui ihan perinteinen kotimaan koijari, eikä google-kääntäjän avustuksella jostain kaukomailta käsin operoiva sarjakusettaja.
 
"Perusta ilmainen verkkokauppa ja vie yrityksesi seuraavalle tasolle. Voit aloittaa myynnin muutamassa minuutissa."
SumUp-verkkokauppa – perusta ilmainen verkkokauppa :cool:

Kauppa-alustan ilmaisen sub-domainin käyttö oli ainakin itselleni se ensimmäinen varoitusmerkki jo ennen https://kodinkonefin.sumupstore.com/ linkin klikkaamista. Rehellisesti sanottuna olin hieman yllättynyt siitä, että taustalta paljastui ihan perinteinen kotimaan koijari, eikä google-kääntäjän avustuksella jostain kaukomailta käsin operoiva sarjakusettaja.

OT, mutta onko sii tuo SumUp heti aivan turnoff potentiaalisen asiakkaan näkökulmasta näin ensimmäistä askelta verkkokauppiaana harkitsevalle? Itse en amatöörinä osaa oikein hirveästi esim. arvostella tuon pesukonemyynnin verkossa ulkoasua ym.
 
OT, mutta onko sii tuo SumUp heti aivan turnoff potentiaalisen asiakkaan näkökulmasta näin ensimmäistä askelta verkkokauppiaana harkitsevalle? Itse en amatöörinä osaa oikein hirveästi esim. arvostella tuon pesukonemyynnin verkossa ulkoasua ym.
Lähinnähän tuossa on se, että tuo kodinkonekauppa käyttää tuota sumupstore-osoitetta joka ei oikein herätä luottamusta. Tuo vaikuttaisi heti monta pykälää luotettavammalta ja ammattimaisemmalta jos tuolla kodinkonekaupalla olisi käytössä oma domain-nimi. Vai vaikuttaisiko esimerkiksi joku gigantti.sumupstore.com -osoite kovin luotettavalta? Itse SumUp varmaan on ihan ok alustana. Toki ainakin itse katson verkkokauppa-alustasta riippumatta onko sivuilla firman Y-tunnusta, yhteystietoja jne ja jos ne puuttuvat niin skippaan kaupan välittömästi.
 
Taas :D En usko että ne kaksi muuta kilpailijaa lähtee tälläkään kertaa mukaan. Nyt olisi oikeastaan Power-verkkis-akselilla hyvä sauma näpäyttää giganttia markkinoinnissaan. Sillai LIDL-tyylisesti korostamalla omaa erinoimaisuuttaan suhteessa kilpailijoiden epäyhtenäiseen hinnoitteluun tai vastaavaan heikkouteen.

Olennainen heikennys kieltämättä; 50 vrk (tjsp?) -> 14 vrk.... ja rohkea veto, varsinkin kun firma ei ole asiakaslähtöisyydellä tai sympaattisuudellaan julkisuudessa loistanut. Tämä "avaamattomien palautusoikeus" voisi käytännössä olla vaikka 100 tai 200 päivää. Harva rahaa tällaisena niukkuuden- ja leikkausten aikana elektroniikkatuotetta kotiin kypsymään yli kuukaudeksi. Sinetöidyissä muoveissa ja laatikoissahan se tuotteen sopivuus aina selkeimmin konkretisoituu :facepalm:

Olisivat nyt samalla poistaneet koko paskan niin ei tarvitsisi sahata häntä koipien välissä noitten päivien kanssa. Jäisi enemmän aikaa myydä tuoteturvaa ja liittymiä. Ehkäpä tässä yritetäänkin vain välttää black fridayn perinteinen palautuspiikki ihan hissukseen. Koska eihän kukaan kuitenkaan huomaa.

Selvästikin giganttia on rassannut tuo palautusoikeus jo pitempään. Se kansakunnan urhea pelastaminen koronalta ei muuten ollut edes ensimmäinen kerta. Gigantti poisti myymälästä ostettavien tuotteidensa palautusoikeuden koronakriisin ajaksi: "Uskomme, että tämä on oikea toimenpide haastavassa tilanteessa"
Sen suurempaa meteliä pitämättä, verkkis vastasi pidentämällä palautusaikaa jouluostoksille :thumbsup: Kohta Gigantti palaa taas vanhaan, pöhkön meriselityksen kera. Hötkyily ja ahneilu vaan on niin syvällä Gigantin yrityskuttuurissa :cool:


Screenshot 2024-11-25 213910.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Olisiko kenelläkään tieto minkälaista hyvitystä voisi vaatia jos Gigantti toimitti läppärin joka ei vastaa sivuilla olevia specsejä (toimitetussa koneessa ainakin väärä muistikonfiguraatio, käyttis, alempi blutooth-versio ja pienempi web-kameran resoluutio) ?
Pitää katsoa miten tuon kanssa menee.

Palauttaessa tuotetta voit vaatia matkakuluja, jotka korvataan halvimman kulkutavan mukaan. Muuta korvausvelvollisuutta ei Gigantilla ole.

Täsmää. Mallinumero ja EAN. Gigantin antamat tekniset ominaisuudet eivät vain vastaa mitä paketissa on. Esim. ei ole mainittua taustavalaistua näppäimistöä.
Malli numerolla löytyy hetken kaivamisen jälkeen valmistajan sivuilta läppäri joka vastaa saatua mutta siinäkin se ero että ei voi käyttistä vaihtaa (ohjeiden mukaan järjestelmänpalautuksessa pitäisi olla win10pro ja win11pro vaihtoehdot mutta koneessa on vain win11pro).

Aika paljon oli väärää kaupan kuvauksessa. EAN ja mallinumerolla valmistajan sivuilla muuten oikein, paitsi valmistajan mukaan pitäisi todellakin olla koneessa mahdollisuus downgradata win10 pro:hon (jota ei koneessa ole). Gigantista oli pistänyt jonkun paikallisen kivijalka myymälän junnun soittamaan joka ei tiennyt koneista eikä kaupan peruskonsepteista juuri mitään. Yritti vetää jotain hard sale - linjaa ja meni ihan ufoksi kun en suostunut Lenovoa ottamaan vastaan (koska kiinnijuotettu 8gb muisti, tilatussa 2 sodim solottia - tarkoituksena oli upgradata 32gb:n jossain vaiheessa). Pyysin asiakaspalvelusta että joku joka oikeasti ymmärtää jostain ottaisi yhteyttä niin saisi jotenkin järkevästi keskusteltua tuon läpi. Kaupanpurkua ehdottivat myös mutta ihan opinnäytetyötä varten kiinnostaa nähdä pitääkö vetää kuluttajariitahässäkän kautta ennenkuin saa sitä mistä on jo maksettu.

Screen capturet, print pdf:t ja ruutuvideokaappaukset otettu. Gigantin verkkokaupasta oli hankittu - vielä "yritysluokan" kone. Eivät vieläkään ole korjanneet sivuston tietoja vaikka viime torstaina infosin niitä.

Se on tuo halppis, tarkoitus oli saada ihan jees kone kouluhommiin jonka saisi halvalla upgradattua vähintään 16gb:n koneeksi: Acer TravelMate P214-53-569A 14" kannettava - Gigantti verkkokauppa

Oikeat datat (joita Gigantin junnu ei omien sanojensa mukaan pystynyt löytämään):

Tussa on tota laadukastaa copy-paste meininkiä kun ominaisuus kuvauksessa on "Ergonominen ja taustavalaistu näppäimistö tekee kirjoittamisesta mukavaa." sitten ottaa "katso tekniset tiedot" -> "kaikki tekniset tiedot" ja löytyy "Taustavalaistu näppäimistö : Ei". Vähän on tota Acerin omaa mokaa myös tuossa. Ei siinä micro SD -slottia ole, siinä on SD slotti (ohjeissa, datasheetissä smartCard reader slot).

Muokkaus:
Vielä ne erot joita olen onnistunut bongaamaan:
  • Bluetooth 5.1 vs. 5.0
  • 1x8gb vs. 2x4gb
  • kamera 1080p vs 720p
  • win 10 pro vs win 11 pro (itsellä vanha legit Adobe CS6 Production Premium lisenssi jonka pitäisi toimia paremmin 10:ssä joten tuolla on väliä).
Ilmoittakaa jos bongaatte muuta.

Päivitystä Gigantti-tapaukseen:
Vieläkin konetta myydään väärillä tiedoilla. Käyttis, taustavalauistu näppis jne. vieläkin väärin (mukaanlukien tuotekuvat). Ainoa asia joka on muutettu on web kameran reso joka on nyt lähempänä totuutta (720p vaikka käytänössä erettoelukyky on jotain 240p luokkaa maksimissa).

Tarjosivat viikon etsinnän jälkeen ehdottavat tilalle Lenovo ThinkPad L14 Gen2 14" kannettava i5/8/256 GB (musta) -konetta - tosin pyytävät väliin 300€ lisää. Eli Gigantti tässä vaiheessa virheiden jälkeen, on valmis vaihtamaan 800€ käteistä koneeseen jota myytiin jokunen kuukausi sitten 934€ hintaan. Eli eivät näemmä ole valmiita maksamaan virheistään penniäkään.

Jos jotain kiinostaa päivitys tuohon Gigantin tapaukseen:

Kuluttajariitalautakunnan yksimielinen päätös tuli muutama päivä sitten. Sen mukaan Gigantin tulee toimitta minulle ominaisuuksia vastaava kone joka on mielestäni hyväksyttävä ja saan 5:n euron korvauksen puhelinkuluista. Saa nähdä noudattaako Gigantti kuluttajariitalautakunnan päätöstä - päivitän kun selviää. Harmi että päätösessä ei oikein puututa kunnolla tuohon että Gigantti ei missään vaiheessa yrittänyt korjata virheellisiä tietoja heidän nettikaupassa vaikka olin heille huomauttanut useasti niistä, se vaan muutaman kuukauden sisällä myi erän loppuun virheellisellä infolla.
 
Jos jotain kiinostaa päivitys tuohon Gigantin tapaukseen:

Saa nähdä noudattaako Gigantti kuluttajariitalautakunnan päätöstä - päivitän kun selviää. Harmi että päätösessä ei oikein puututa kunnolla tuohon että Gigantti ei missään vaiheessa yrittänyt korjata virheellisiä tietoja heidän nettikaupassa vaikka olin heille huomauttanut useasti niistä, se vaan muutaman kuukauden sisällä myi erän loppuun virheellisellä infolla.
Kyllähän ne aika varmasti noudattaa. Vahvasti vaikuttaa siltä että Gigantissa on otettu linja, jos menee kuluttajariitalautakuntaan, niin on turha tuhlata tapaukseen enempää resursseja. Esim siinä smeg-uuni casessa eivät edes pyynnöstä vastanneet mitään lautakunnan pyyntöihin.

Laitoitko muuten asian suoraan kuluttajariitalautakunnalle, vai menikö kuluttajaneuvojan kautta? Ihan mielenkiinnosta kysyn, ilman erityisempää syytä :)
 
Kyllähän ne aika varmasti noudattaa. Vahvasti vaikuttaa siltä että Gigantissa on otettu linja, jos menee kuluttajariitalautakuntaan, niin on turha tuhlata tapaukseen enempää resursseja. Esim siinä smeg-uuni casessa eivät edes pyynnöstä vastanneet mitään lautakunnan pyyntöihin.

Laitoitko muuten asian suoraan kuluttajariitalautakunnalle, vai menikö kuluttajaneuvojan kautta? Ihan mielenkiinnosta kysyn, ilman erityisempää syytä :)
Neuvontaan otin yhteyttä, olivat sitä mieltä mitä lautakunta lopulta ja sen jälkeen (koska Gigantti ei siitä neuvvosta välittänyt) itse tein lautakunnalle ilmoituksen.
 
Neuvontaan otin yhteyttä, olivat sitä mieltä mitä lautakunta lopulta ja sen jälkeen (koska Gigantti ei siitä neuvvosta välittänyt) itse tein lautakunnalle ilmoituksen.
Näin vähän arvelinkin. Itellä tässä parhaillaan myös kuluttajariita päällä. Sattui vaan harmillisesti joku elämänkoulusta valmistunut neuvoja kohdalle ja asia on nyt jäänyt roikkumaan. Pistänpä itsekin lautakunnalle oma-aloitteisesti menemään. Jäsennelty kertomus liitteineen tulikin jo avustajaa varten kasattua.
 
Näin vähän arvelinkin. Itellä tässä parhaillaan myös kuluttajariita päällä. Sattui vaan harmillisesti joku elämänkoulusta valmistunut neuvoja kohdalle ja asia on nyt jäänyt roikkumaan. Pistänpä itsekin lautakunnalle oma-aloitteisesti menemään. Jäsennelty kertomus liitteineen tulikin jo avustajaa varten kasattua.
Itsellä vei tuo lautakunta hieman yli 2 vuotta - ei sinänsä paha kun lähti sillä palavalla vihalla matkaan, mutta ikävän pitkä aika jos tahtoo nopeaa korjausta selvään juttuun.
 
Aikoinaan ostin Gigantista pesukoneen asennuksineen. Kokemuksesta tiesin että kuljettajien aikataulut menee just niinkun sattuu, joten katsoin viisaimmaks pitää pekkasen tuontipäivälle koska mitään aikataulu-takuuta ei ollut mahdollista saada, ei edes summittaista. Pesukonetta ei koskaan kuulunut niin marssin sitten seuraavana päivänä giganttiin todeten että pidin vapaapäivän varta vasten ettekä voinu edes ilmottaa ettette ehdi tuomaan konetta. Myyjä sitten soitti jonnekkin kuljetusfirmalle, en tiedä soittiko edes oikeesti. Kuitenkin myyjä pokkana väitti että mun ovikelloo on soitettu, en oo avannut ovee eikä mun puhelimeen oo vastattu kun on koitettu soittaa, että oven takana on käyty. Koitin sitten näyttää puhelintani että katso näkyykö soittoja, samalla korotin ääntäni että on tää ny ihme pulju kun tehdään törkeet oharit ja aletaan syyttään vielä valehtelijaks. Ja sen koko päivän touhusin vielä alakerrassa olisin kuullut jo pelkästään auton äänen jos se olis tullut pihaan. Myyjä pokkana ilmotti että hän tilaa vartijan jos sanon vielä sanankin korkealla äänellä. Kauppa meni purkuun, enkä oo ikinä asioinut kyseisessä puljussa. Pidin turhan vapaapäivän, mulle tehtiin oharit ja sitten syytettiin vielä valehtelijaks eikä kanneta vastuuta omasta mokailusta. Tämä tapahtui aikoinaan Tampereen Sammonkadun Gigantissa, oli eri paikalla kuin nykyinen Gigantti.
 
Tilasin normaalihinnaltaankin edullisen Outlet-tuotteen Powerista myymälänoudolla ja sen kylkeen oli tilattuna toinenkin tuote myymälänoutona. Kotona huomasin että minulle oli myyty Outlet-tuotteen tilalle tuote avaamattomassa paketissa. Tuotehan oli "Asiakaspalautus", ei lukenut tarkemmin onko myyntipakkausta tallessa.

No eipä siinä mitään, mutta tuote sattui olemaan n. 50% alennuksessa Outletissa mutta minulta veloitettiin kassalla täysi hinta jonka huomasin kuitista kotona. Otin heti yhteyttä sähköpostilla myymälään, koska ovat aikaisemmin vastanneet sitä kautta nopeasti. Nyt en ole kuitenkaan mitään vastausta saanut.

Ilmeisesti on vaan mentävä myymälässä käymään. Onneksi ei ole kaukana ja hoituu muiden asioiden hoidon lomassa mutta harmittaa kun asiasta tehdään noin vaikeaa. Liekö sitten ollut vaan kovat Black Friday kiireet asiakaspalvelijalla.

E: Tänään 3.12. ei vieläkään kuulunut vastausta. Kävin asian hoitamassa paikan päällä. Osan hyvittivät myPoeer tilille, osan pankkitilille. Ilmeisesti näin pääsi helpommalla kuittijumpan ym. osalta. Power bonukset voimassa 2v, joten parempi tuokin kuin ei mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Anopin philipsin telkkari hajos joten uus oli saatava niiku heti tai jää emmentaali näkemättä...

Muutenkin noiden halpamallien käyttiksen tahmaisuus ja satunnainen jumittelu joka vaatii jopa virtojen käytön pois vehkeestä; joka taas johtaa puhelinsoittoon "tekniseen tukeen" aiheutti sen että päätin hommata tilalle keskisarjan sampsungin vuoden -24 mallistosta.

Noh powerilla / kikantissa / verkkiksessä black monthina kaikilla eurolleen sama hinta joten ei muutaku poweriin kun soli lähimpänä ja tiesin että pitää tilata tilataksi että saa roudattua samantien telkkarin anopille.

Joten telkkari netin kautta tilaukseen click & pray -tilauksella ja vaikka oli sunnuntai niin tunnin sisällä tuli ilmoitus että töllö ois keräilty ja valmis noudettavaksi.

Myymälässä sitten paljastui että myymälässä ei ollut kuulemma kuin YKSI kappale sitä suosituinta mallia ja siihen oli tietenkin tehty maksullinen kalibrointi joka nyt meidän onneksi oli tarjouksessa 99€...

Noh, ilmoitin että voin hakea saman vehkeen parinsadan metrin tai parin kilsan päästä kikantista tai verkkiksestä jolloin myyjä hätääntyneenä kertoi että voi nollata telkkarin ja poistaa kalibroinnit niin ei tarvi maksaa satasta ylimääräistä.

Jos olisin ollut yksin niin oisin lähteny pätkimään muttakun oli waimo mukana niin aattelin että olkoon; voihan tuota katella muita romppeita sillävälin ja niin myyjä lähti kuskaan töllöä takahuoneeseen takaisin (aavistuksen kyrsiintyneen näköisenä).

No lopulta töllö saatiin parin tunnin varoitusaikana asennettua anopille ja emmentaalin tuijotus uudesta isommasta sampasta voi alkaa ja...

Yllärinä telkkarin laatikon sisältä löytyi se Calmanin kalibrointi -nivaska säätöarvoineen mutta en niitä alkanut muorin telkkariin nysväämään koska ei se niitä eniwei huomaa.

Entiijä mistä moinen heikko hetki myyjältä; kaippa sillä oli jo joulumieltä rinnassa... :rolleyes:
 
Mitenhän Poweriin nykypäivänä saisi yhteyttä? Puhelintuki menee kiinni 16:30, sähköpostiin eivät vastaa ja chätti meni äsken kiinni 40 minuuttia ennen aikojaan.
Tilaukseen lipsahti väärä toimitusosoite ja 3 päivää nyt odotellut vastausta.. :cautious:
 
Mitenhän Poweriin nykypäivänä saisi yhteyttä? Puhelintuki menee kiinni 16:30, sähköpostiin eivät vastaa ja chätti meni äsken kiinni 40 minuuttia ennen aikojaan.
Tilaukseen lipsahti väärä toimitusosoite ja 3 päivää nyt odotellut vastausta.. :cautious:
3 vuorokautta tilauksesta ja sitä ei ole vielä toimitettu? Tai siis yritetty toimittaa? Miksi ihmiset käyttää ja suostuu noin hitaisiin toimituksiin? Itse käytän lähinnä saman illan tai 3h toimituksia (esim verkkokauppa.com:ista)
 
3 vuorokautta tilauksesta ja sitä ei ole vielä toimitettu? Tai siis yritetty toimittaa? Miksi ihmiset käyttää ja suostuu noin hitaisiin toimituksiin? Itse käytän lähinnä saman illan tai 3h toimituksia (esim verkkokauppa.com:ista)
Kolme päivää toimitukselle ei (vielä) haittaa kun ei tuotteilla ole kova kiire, mutta kolme päivää lyhyeen sähköpostiin vastaamiseen pistää kyllä potuttamaan. :cautious:
On verkkiksenkin tilaukset toisinaan viivästyneet, mutta heihin tuntuu sentään saavan yhteyden nopeasti. :)
 
Voiko sitä muokata itse?

Ei löydy mitään muokattavaa asetusta. Asiakastietoihin vaihdoin oikean osoitteen heti, mutta sehän on tietysti myöhäistä tilauksen jälkeen. 🤷‍♀️
UKK osastolta kaivellen löytyi "asiakaspalvelumme voi korjata yhteystiedot oikein tilaukselle". Jos vaan aspaan saisi vielä yhteydenkin.. :cautious:
Täytyy kai koittaa huomenna vielä chättiä jos se olisi auki ilmoitettuihin aikoihin. :cautious:
 
Mitenhän Poweriin nykypäivänä saisi yhteyttä? Puhelintuki menee kiinni 16:30, sähköpostiin eivät vastaa ja chätti meni äsken kiinni 40 minuuttia ennen aikojaan.
Tilaukseen lipsahti väärä toimitusosoite ja 3 päivää nyt odotellut vastausta.. :cautious:
Samat kokemukset sähköpostista. Huomenna yritän Chattia tai menen paikan päälle.
 
Myymälässä sitten paljastui että myymälässä ei ollut kuulemma kuin YKSI kappale sitä suosituinta mallia ja siihen oli tietenkin tehty maksullinen kalibrointi joka nyt meidän onneksi oli tarjouksessa 99€...
Tarjouksessa 99€ .... No jos et olisi saanut, niin sitten varmaan olisi muistuteltu että pihalla odottaa tilataksi myyjän piikkiin.

Täällä ilmeisesti lueskelee myös Gigantin/Powerin työntekijöitä, niin kauanko tuohon hommaan menee. Paketista pakettiin. Tai jos joku nyt sen palvelun ostanut ja odottaessa tehty.
Entä silloin jos nyt tehdään useampi putkeen.
 
Tarjouksessa 99€ .... No jos et olisi saanut, niin sitten varmaan olisi muistuteltu että pihalla odottaa tilataksi myyjän piikkiin.

Täällä ilmeisesti lueskelee myös Gigantin/Powerin työntekijöitä, niin kauanko tuohon hommaan menee. Paketista pakettiin. Tai jos joku nyt sen palvelun ostanut ja odottaessa tehty.
Entä silloin jos nyt tehdään useampi putkeen.
Nopealla Googlauksella Calmanin kalibrointi on 15 minuutista tuntiin tai pariin, riippuen väriavaruuden kalibroinnista, eli monellako pisteellä se tehdään.
 
Kauppana DNA ja netitse ostettu televisio.

Uusi televisio saapui rikkinäisenä, kuitenkin niin että television pakkaus näyttää ehjältä. Televisiossa siis näyttö rikki ja muutoinkin ottanut ruhjevammaa. Nyt jo pitkälle toista kuukautta kulunut ja tuo saapunut, rikkinäinen televisio odottaa DNA:n noutoa ja itse odotan joko kaupan perumista tai uutta, ehjää televisiota tilalle. Tilanne kuitenkin jumissa niin, että DNA:n mukaan en ole saanut perua kauppaa ( vaikka yritin ) ja nyt koko homma odottaa jotain huollon päätöstä.

Meneekö tämä nyt ihan oikein DNA:n toimien osalta, ja mitähän tässä nyt kannattaisi tehdä?
 
Eli jos useilla pisteillä niin ihminen siirtää anturin käsin eri pisteeseen ?
Kyse valkotasapainosta eli kirkkauksilla, eli kaiketi värit vain säädetään eri kirkkauksille. 2 pointissa kahdelle jne. Jos siis ymmärsin oikein.

White Balance sets the grey scale neutrality (colour temperature), often via 2 point, 10 point, or 20 point (or similar) multi-point controls, depending on the display. 2 point allows for the colour temperature to be set individually for low brightness levels and higher ones. Multi-point provides for control in 10% or 5% (or similar) steps throughout the brightness range.
(Note: Often, the multi-point controls are not exactly as per the % values stated on the display's GUI menu, and some experimentation may be required to define the correct control points.)
 
Itse elän uskossa että nuo kalibroidut telkkarit ovat asiakaspalautuksia ja saadaan sillä kalibroinnilla perusteltua miksi pakkausmateriaalit eivät ole enää koskemattomia.
Itse epäilen tätä. Huoltovalikostahan näkee tunnit, ja jos tuosta jäisi yritys kiinni, niin sehän menisi varmaan jostain lievästä petoksesta. Ja miettii sitä mediamyllytystä, kun myyty käytetty uutena. Eihän kukaan enää ostaisi kalibroituja televisioita.
 
Kyse valkotasapainosta eli kirkkauksilla, eli kaiketi värit vain säädetään eri kirkkauksille. 2 pointissa kahdelle jne. Jos siis ymmärsin oikein.
Aa, eli ei tarvi siirellä mittauksen aikana.

Itse epäilen tätä. Huoltovalikostahan näkee tunnit, ja jos tuosta jäisi yritys kiinni, niin sehän menisi varmaan jostain lievästä petoksesta. Ja miettii sitä mediamyllytystä, kun myyty käytetty uutena. Eihän kukaan enää ostaisi kalibroituja televisioita.
Joskus on tullut vahinkoja julkisuuteen/netti palstoille.
Mutta kyllä noissa myymälöissä on kaupan niitä palautuslaitteita ihan palautuslaitteina, kalibroitunakin.
 
Hyvä X ,

Onnittelut Genelec G Three -kaiuttimien hankinnasta!

Olette saaneet aivan erityisen erikoistarjouksen – sellaisen, joka johtui meidän hinnoitteluvirheestämme. Verkkokaupassamme on vahingossa päässyt sekoittumaan kaiutinparin ja yksittäisen kaiuttimen hinnat, mikä on johtanut tarjoukseen, joka oli suoraan sanottuna liian hyvä ollakseen totta.

Kuitenkin kauden hengessä me HiFi Klubbenilla haluamme kunnioittaa tekemäämme virhettä ja tehdä joulustanne hieman valoisamman. Olemme päättäneet ottaa täyden vastuun virheestämme. Tulemme täyttämään tilauksenne ja kunhan saamme kaiuttimet Geneleciltä, toimitamme ne mielellämme teille sopimallamme hinnalla. Tilausten määrä on sattuneista syistä kuitenkin ylittänyt kaikki ennusteemme ja kaiuttimien toimitusaika on valitettavasti hieman normaalia pidempi.

Toivomme, että olette innoissanne uusista kaiuttimistanne ja tämän tilanteen tuomasta jouluyllätyksestä. Mikäli olette tyytyväinen kokemukseenne, olisimme iloisia ja se merkitsisi meille paljon, jos voisitte jakaa tämän ilon jättämällä meille positiivisen arvostelun tai arvion alla olevien linkkien kautta.

Kauppa: HiFi Klubben Suomi - Hintaseuranta.fi

HiFi Klubben Suomi sai maininnan "Hyvä" arvosanalla 3,8 / 5 Trustpilotissa

HiFi Klubben


Kiitos ostoksistanne HiFi Klubbenilla.

Toivotamme teille hyvää joulua täynnä musiikkia, lämpöä ja onnea!
Best regards,

HiFi Klubben Helsinki
Tuli tilattua Genelecit 369e/kpl. Pitää kyllä käydä antamassa posiitiviset arviot joka paikkaan, kun eivät lähteneet perumaan tilausta.
 
Tuli tilattua Genelecit 369e/kpl. Pitää kyllä käydä antamassa posiitiviset arviot joka paikkaan, kun eivät lähteneet perumaan tilausta.
Täältä myös peukut suoraselkäisestä toiminnasta, monestihan kaupan kannattaa vedota hintavirheeseen, kun sillä saa varmaan jonkun osuuden tilauksista karisteltua pois ennen kuin hyväksytään oma moka.
 
Laitetaan postiivinen kokemus väliin.

Eli tilasin aiemmin panetti.fi sivuilta eli valmistajalta pizzauunin torstaina totesin että verkokkauppa.comissa tuli vielä 100€ kovempi hinta. Tästä sitten formilla sivuilta palautus tai hyvitys pyyntöä. Perjantain aikana sitten muutama viestin vaihto josta lopputulema on että vähensivät Klarnan laskulta tuon erotuksen. Eli kaikki meni oikein hyvin.
 
Itse epäilen tätä. Huoltovalikostahan näkee tunnit, ja jos tuosta jäisi yritys kiinni, niin sehän menisi varmaan jostain lievästä petoksesta. Ja miettii sitä mediamyllytystä, kun myyty käytetty uutena. Eihän kukaan enää ostaisi kalibroituja televisioita.
Kuka muutenkaan ostaisi kalibroituja televisioita? En usko että vaikuttaa myyntisegmentin kysyntään.
 
Kuka muutenkaan ostaisi kalibroituja televisioita? En usko että vaikuttaa myyntisegmentin kysyntään.
Tiettävästi Gigantti ja Poweri myy niitä aika paljon, ja monelta siis ihan rahaa siitä ottavat.

Ja kuka ei ottaisi säädöissään olevaa televisiota, tai toisin päin kuka haluaa pieleen säädetyn television, ilmeisesti aika moni. Boomerien nuoruudessa ehkä se telkka tuotiin kotiin, kanavat ja säädöt kohdilleen. Nykyään saa latoa toisen nipun rahaa pöytään että telkka ilmestyy valmiina seinälle.

Se miksi touhua kritisoidaan on lisäpalveluiden hinnoittelu, painostava myynti, ja onko ne kuitenkaan säädetty asiakkaan tarpeen mukaan. Asiakkaalle on voitu myydä muutamalla satasella lisäpalveluita, mutta missään vaiheessa asiakasta ei ole perehdetetty laitteen käyttöön. Myymälässäkin ne telkat on säädetty myyviksi, ja nykyään voi olla parikymmentä telkkaa virroissa, mutta haravassa ne missä voi edes kokeilla TV lähetykset seuraamista.
 
Eikös täällä joku kirjoitellut että myyntitilanteessa sanottiin että kalibroimaton telkkari tyyliin polttaa koko talon. Kaippa noita saadaan kaupattua kun tarpeeksi painostetaan.
 
Verkkokauppa.comin toimituksista tai asiakaspalvelusta ei ole ollut yleensä mitään suurempaa moitetta, mutta nyt on kyllä ollut tuskaista saada yhtä toimitusta etenemään, tai edes selvitettyä että mikä siellä mättää. Tuotetta on varastossa/hyllyssä ja tilaus meni suoraan "käsittelyssä" -tilaan, mutta sen jälkeen sille ei ole tapahtunut mitään. Yhteyttä asiakaspalveluun ei saa kuin jankkaamalla ensin loputtoman kauan chattibotin kanssa ja sehän nyt ei osaa vastata mitään järkevää. Sitten kun lopulta sain kiinni botin jälkeen fyysisen ihmisen, niin tämä vastasi tyyliin "en tiedä, siellä on varmaan ollut jotain viivettä varastosssa, ehkä se tulee ensi viikolla".
 
Samat kokemukset sähköpostista. Huomenna yritän Chattia tai menen paikan päälle.
Kyllä siellä sittenkin joku näköjään sähköposteja lukee. Vastausta ei tullut vieläkään, mutta toimitus tuli korjattuun osoitteeseen ja vielä eri myymälästä kuin mihin otin yhteyttä. En sitten tiedä mikseivät vastaa tai edes kuittaa viestejä luetuksi.. 🤷‍♀️
 
Tuossa oli kaupankäynnin virhetilanteet ketjussa hyvin samanlainen juttu kuin itsellä, paitsi itsellä se oli positiivinen, joten kirjoitan sen kuitenkin tähän.

Kävin tekemässä Powerilla pörssissähkösopimuksen koska arvelin (oikein) että siellä oli tulossa BF tarjous jossa saa tuollaisen ottamalla, alennusta. En edes ehtinyt katselemaan että varsinaisesti mainostettiinko sitä missään siellä liikkeessä, mainoslehdessä oli mainostettu "jopa 70e" mutta tämähän oli 2v kiinteään sopimukseen, ja vain sen "jopa" sanan kautta ilmaisi että tarjolla on muutakin, mutta ettei paljonko saa alennusta. Myöskään chatissa josta yritin kokeilla, ei millään suostuttu kertomaan asiasta.
Luulisi että siellä olisi paikan päällä ollut mainoksia, mutta kun siellä oli vähän myyjistä pula niin heti kunhan löysin vapaan myyjän, tältä vain kysyin asiasta, alennus löytyy ja ei kun sopimusta rustaamaan. Myyjä kertoi alennuksen olevan vain 30e, mikä on silti parempi kuin ei mitään. Viime vuonna oli 50e.

Mutta, kassalla sitten toinen myyjä sanoi sen tarjouksen olevan vielä viimeistä päivää 50e, ja korjasi asian. Eli joskus se "hintarobotti" toimii myös näinkin päin.
 
Positiivinen kokemus Forumin Gigantista viime maanantailta. Olin puolisonin kanssa katselemassa telkkareita hänen äidille, ja myyjä suositteli meidän antamilla spekseillä juuri sitä 50" 379 euron LG:tä, jota olimme itsekin aiemmin pohtineet. Juteltiin hetki niitä näitä, mutta ei edes yrittänyt myydä mitään kalliimpaa mallia, kalibrointia tms oheispalveluita, liittymiä tai mitään muuta. Telkkukin löytyisi lähempänä kotia olevan liikkeen varastosta, eli maksu Forumiin ja nouto pari päivää myöhemmin lähigigantista. 10/10 suoritus kerrankin.
 
(Helsingin - ei voi olettaa että kaikki tietää) Forumin Gigantin alakerran asiakaspalvelua oli muutettu viime käynnin jälkeen ja kokonaisuus toimi loistavasti! Tällä kertaa kävin noutamassa verkkokaupasta tilaamani tuotteen.
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Oulun Verkkokaupassa on tähän mennessä palvelu pelannut niinkuin pitääkin. Aina on saanut asiantuntevaa palvelua ja mitään ylimääräistä ei olla tuputettu. Alkuviikosta kävin noutamassa netin kautta tilatun/maksetun ja noudolla paikalliskaupasta speksatun tuotteen, asiakaspalvelija katsoi luuristani tilausnumeron ja toi artikkelin varastosta oma-aloitteisesti kärrylle nostettuna että kantohommiltakin välttyi. 5/5
 
Gigantista tuli pitkästä aikaa tilattua ja taas saa odotella näköjään yhtä kauan kuin Kiinasta tilaisi. Yli viikko sitten tilattu varastossa olevia tuotteita, ja pari päivää nyt maannut jo 'lähetettynä', mutta ainoastaan postikoodi on rekisteröity. Verkkis lähetti BF:stä huolimatta kahdessa päivässä perille. Ei mene jakeluun miten toimitus voi jollain lafkalla olla näin hidasta.
 
Gigantista tuli pitkästä aikaa tilattua ja taas saa odotella näköjään yhtä kauan kuin Kiinasta tilaisi. Yli viikko sitten tilattu varastossa olevia tuotteita, ja pari päivää nyt maannut jo 'lähetettynä', mutta ainoastaan postikoodi on rekisteröity. Verkkis lähetti BF:stä huolimatta kahdessa päivässä perille. Ei mene jakeluun miten toimitus voi jollain lafkalla olla näin hidasta.
Verkkis lähettää suomesta ja gigantti soutuveneellä ruotsista.
 
Gigantti lähetti väärän tuotteen. Olin chatin kautta yhteydessä jälkeen meni pari pv ennen kuin ottivat maililla yhteyttä. Piti lähettää väärästä tuotteesta ja paketista kuvat. Laitoin postin palautuksena, mutta eivät vieläkään suosti lähettämään uutta vaan 'tutkivat asiaa", väärä tuote matkalla Ruotsiin. Siis mitä helvettiä. Missään vaiheessa eivät juurikaan ole edes pahoitella asiaa m.
 
Gigantti lähetti väärän tuotteen. Olin chatin kautta yhteydessä jälkeen meni pari pv ennen kuin ottivat maililla yhteyttä. Piti lähettää väärästä tuotteesta ja paketista kuvat. Laitoin postin palautuksena, mutta eivät vieläkään suosti lähettämään uutta vaan 'tutkivat asiaa", väärä tuote matkalla Ruotsiin. Siis mitä helvettiä. Missään vaiheessa eivät juurikaan ole edes pahoitella asiaa m.
Eikös Gigantin sivuilla näe tilauksen tiedoista kuvan lähetyksestä ennen kuin se löydään kiinni ja eteenpäin. Tuossahan se pitäisi jo näkyä että väärä tuote paketissa ja ei näin ollen pitäisi olla mitään epäselvää asiassa :confused:
 
Eikös Gigantin sivuilla näe tilauksen tiedoista kuvan lähetyksestä ennen kuin se löydään kiinni ja eteenpäin. Tuossahan se pitäisi jo näkyä että väärä tuote paketissa ja ei näin ollen pitäisi olla mitään epäselvää asiassa :confused:

Taitaa olla vaan osassa tilauksista. Kävin hieman omia tilauksia läpi, niin Katso pakkauksen sisältö-linkki oli kolmessa paketissa neljässätoista. Niin harvoin, että en ollut aiemmin edes huomannut.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli chattailtyä Powerin kanssa tänään. Tilasin Samsung Tab S9+-tabletin, jonka toimitusarvio oli viime viikolla. Kävin ohimennen liikkeessä kysymässä, jossa myyjä antoi ymmärtää, ettei laitetta varmaan ole lainkaan enää tulossa saataville. Tätä sitten chatissa koitin selvitellä, mutta eivät osanneet antaa mitään arvioita mahdollisesta toimitusaikataulusta. Ehdotin, että kysyisivät tavarantoimittajalta. Ei kuulemma ole mahdollista. :D

Aivan onnetonta palvelua Powerilla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 950
Viestejä
5 057 674
Jäsenet
81 009
Uusin jäsen
Huossi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom