Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Käsitelläänkö alla olevas jutussa Giganttia vaiko jotain muuta kodinkone- ja elektroniikkaliikettä?

 
Käsitelläänkö alla olevas jutussa Giganttia vaiko jotain muuta kodinkone- ja elektroniikkaliikettä?

Gigantti

– Olen tietysti pahoillani, että niitä oli niin paljon. Voin avoimesti sanoa, että ei tällainen sijoitus tunnu kauhean kivalta. Ei ole meidän tavoitteiden eikä arvojen mukaista olla tällaisen listan keulapaikalla.

Näin sanoo listaykkösen eli Gigantin toimitusjohtaja Niko Sandström.
Näistä kodinkone- ja elektroniikkaliikkeistä eniten ilmoituksia vuonna 2023
Lista koostuu Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvontaan tulleista yhteydenotoista sekä kuluttaja-asiamiehelle osoitetuista valvontavihjeistä.
YritysIlmoitusmäärä
1.Gigantti Oy Ab511
2.Power Finland Oy220
3.Elisa Oyj136
4.Verkkokauppa.com Oyj128
5.Telia Finland Oyj116
6.DNA Oyj95
7.Hobby Hall Suomi Oy76
8.Oy Electrolux Ab48
9.Jimm’s PC-store Oy47

Tosta huolimatta mielummin gigantista tilaisin, ku Hobby Hallista.. lista ei kerro prosentuaallisia lukemia.
 
Gigantista positiivinen kokemus, ensiksi matchasivat hinnan poweriin (+100e opiskelija alennus koska äpöl), ja viikko oston jälkeen vielä hyvittivät 100e kun power laski hintaa vielä satasella.
Ei vaatinut kuin että chätti auki, tilausnro sisään ja pyyntö hintahyvityksestä.
Palauttivat suoraan tilille ilman kysymyksiä.
 
Onko tietoa miten Gigantti suhtautuu ilman myyntipakkausta palautukseen? Onnistuuko ja saako täyden hinnan takaisin. Tuli ostettua Apple TV 4k ja hölmönä en huomannut tsekata, että halvimmassa ei ole ethernetiä ollenkaan… Muuten ihan iskemätön vehje, mutta tottakai vaimo ehti heittää jo pakkaukset roskiin :(
 
Onko tietoa miten Gigantti suhtautuu ilman myyntipakkausta palautukseen? Onnistuuko ja saako täyden hinnan takaisin. Tuli ostettua Apple TV 4k ja hölmönä en huomannut tsekata, että halvimmassa ei ole ethernetiä ollenkaan… Muuten ihan iskemätön vehje, mutta tottakai vaimo ehti heittää jo pakkaukset roskiin :(

Eivät ainakaa mainitse kuin vain televisioiden kohdalla myyntipakkauksen. e: tosin täyttä hintaa ei varmaan ilman alkuperäistä pakkausta saa.

Onko tuotteen kunnolle palautusehtoja?

Kyllä. Tuote tulee palauttaa ehjänä, myyntikuntoisena ja ilman ulkoisia kolhuja tai vaurioita. Myös kaikkien myyntipakkauksen sisältämien tarvikkeiden sekä kaupanpäällisten tulee olla mukana. Televisiot tulee palauttaa alkuperäisessä myyntipakkauksessaan. Myymälästä ostettujen tietokoneiden palautuksesta peritään 29€ tarkistus- ja tyhjennysmaksu, jos tuotteen paketti on avattu.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tietoa miten Gigantti suhtautuu ilman myyntipakkausta palautukseen? Onnistuuko ja saako täyden hinnan takaisin. Tuli ostettua Apple TV 4k ja hölmönä en huomannut tsekata, että halvimmassa ei ole ethernetiä ollenkaan… Muuten ihan iskemätön vehje, mutta tottakai vaimo ehti heittää jo pakkaukset roskiin :(

Onhan tuo aika peruskauraa, että tuotteen pakkaus on tallella ja kaikki mitä siellä oli sisällä, että tuote on myyntikuntoinen. Liike joutuu sen alennuksella myymään. Mutta puhelahjoista myös kiinni ja tapauskohtaista.
 
Tämä keissi alkaa pikkuhiljaa ratkeamaan. Kuluttajariitalautakunta ilmoitti loppuvuodesta että käsittelyaika pari vuotta = vedin ratkaisupyynnön pois ja asianhoitajan avustuksella jätin käräjäoikeuteen kanteen. Ei siinä sitten kauaa mennyt kun Gigantti totesi asianhoitajansa välityksellä kanteen oikeaksi, eli nyt odotellaan tuomiota. Kiinnostaa jonkun verran miten tuohon väärennettyyn asennuspöytäkirjaan suhtaudutaan, nappaavatko kenties vielä väärennöksestä sakot.

Loppupäivitys tähänkin. Käräjäoikeus antoi tuomion ja heinäkuussa kotiutui korvaukset korkoineen. Tapahtumasta lähes vuosi aikaa. Ei muuta kuin sitkeyttä jos sattuu omalle kohdalle.
 
Loppupäivitys tähänkin. Käräjäoikeus antoi tuomion ja heinäkuussa kotiutui korvaukset korkoineen. Tapahtumasta lähes vuosi aikaa. Ei muuta kuin sitkeyttä jos sattuu omalle kohdalle.
Hyvä, että ratkesi. Mielenkiinnosta, tuli teikäläiselle tietoa tuosta asiakirjojen väärennöksestä? Tuliko sakkoa tms, lisäksi paljon tuota korkoa ehti kertyä? Oletettavasti jonkinnäköinen vesivahinko kumminkin ehti kertyä joten lähtösummakin voi olla ihan kiitettävä.
 
Loppupäivitys tähänkin. Käräjäoikeus antoi tuomion ja heinäkuussa kotiutui korvaukset korkoineen. Tapahtumasta lähes vuosi aikaa. Ei muuta kuin sitkeyttä jos sattuu omalle kohdalle.

Olisi mielenkiintoista lukea tämän tapauksen tuomio. Selittelivätkö mitenkään ja kuinka kalliiksi oikeuskulut tulivat Gigantille?
 
Hyvä, että ratkesi. Mielenkiinnosta, tuli teikäläiselle tietoa tuosta asiakirjojen väärennöksestä? Tuliko sakkoa tms, lisäksi paljon tuota korkoa ehti kertyä? Oletettavasti jonkinnäköinen vesivahinko kumminkin ehti kertyä joten lähtösummakin voi olla ihan kiitettävä.
Asiakirjaväärennökseen ei otettu kantaa mitenkään, homma meni liukuhihnalta koska Gigantti myönsi syyllisyytensä. Korkoa laskettiin jostain syyskuulta asti tms, en muista enää tarkalleen. Hieman yli tuhat euroa.

Olisi mielenkiintoista lukea tämän tapauksen tuomio. Selittelivätkö mitenkään ja kuinka kalliiksi oikeuskulut tulivat Gigantille?
Heti kun käräjäoikeus oli ottanut yhteyttä olivat he myöntäneet kanteen oikeaksi, joten siitä ei mitään sen kiinnostavampaa syntynyt. Toisin sanoen kanteessa sanottiin että vesivahinko on syntynyt virheellisestä asennuksesta ja Gigantti myönsi sen. Kiinnostavampia ovat ne ennen kanteen jättämistä Gigantin lakimiehen välityksellä esittämät väitteet muun muassa siitä, miten joku olisi hiipinyt lukittuun asuntoon ja ainoa tihutyö olisi ollut tiskikoneen hanan avaaminen. Tapauksen varsinainen sankari on Gigantin alihankkija, jolla ei ollut selkärankaa tunnustaa virhettään vaan sai isäntänsä maksamaan koko remontin, oikeuskulut ja korot. Olivat he tehneet omaan vakuutusyhtiöönsä vastuuvakuutusilmoituksen mutta ilmeisesti esittäneet asian siten, ettei heillä ollut tuottamuksellisuutta jolloin vakuutusyhtiö tietenkin pesee aiheesta kätensä. Itse asentajalla oli kuitenkin munaa myöntää puhelimessa että myöhäinen ajankohta ja kiire vaikutti tekemiseen, mutta tätä puhelua ei Gigantin ja heidän lakimiehen mukaan ole koskaan edes käyty. Ei voi kun ihmetellä.

Oikeudenkäyntikulut ja viivästyskorot yhteensä jotain 6k€.
 

" Gigantin toimitusjohtaja Niko Sandström kertoo Iltalehdelle sähköpostitse, että Forssan, Riihimäen ja Hyvinkään Gigantti-myymälöiden liiketoiminta päättyy toistaiseksi. Mainitut myymälät toimivat Gigantti-brändin alla franchise-sopimuksella. Franchise-yrityksen kanssa tehty sopimus on voimassa 12. syyskuuta asti, mutta sen jälkeen emme tule uusimaan sopimusta. Edellytyksiä sopimuksen jatkumiselle ei enää ollut. "

mitäs tämä nyt tarkoittaa käytännössä, loppuunmyynti vai jotain muuta? en ainakaan muista että tästä olisi aiemmin mitään juttua ollut mutta voi olla että olen vain missannut sen.
 
mitäs tämä nyt tarkoittaa käytännössä, loppuunmyynti vai jotain muuta? en ainakaan muista että tästä olisi aiemmin mitään juttua ollut mutta voi olla että olen vain missannut sen.

Yrittäjä konkurssissa ja Gigantti omistaa varaston. Ovet vain menevät kiinni ilman loppuunmyyntiä.
 
Yhden noista lopettaneista Gigantissa ollu yhden myyjän oli lähteny eri alan liikkeeseen myyjäksi. Nyt tajusin, että että tää antanut vihiä ettei kaikki voi olla hyvin.
 
Tai sitten ihan perinteinen konkurssimyynti jossain huutokaupat.comissa? Tai sitten Gigantti ostaa varaston ostohinnalla takaisin?
 
Tai sitten ihan perinteinen konkurssimyynti jossain huutokaupat.comissa? Tai sitten Gigantti ostaa varaston ostohinnalla takaisin?
Mut jos kyseessä on konkurssi, nii miten ne enää mitää ostaa? Voiko niin tehdä? e: eiku sekoilin. nimenomaan toi hs:n väittämä, että ostaisivat gigantilta varaston ihmetytti tarkemmin aateltuna.
 
Viimeksi muokattu:
Mistä keskitte että kyseessä on konkurssi? Voi olla ihan vain, että kauppiaat on kyllästyneet Gigantin komenteluun ja ryöstöön, ja ovat päättäneet jatkaa toisen ketjun alla. Tai jos myyntimäärät eivät riitä, niin Gigantti on vain irtisanonut sopimuksen. Onhan noita syitä vaikka kuinka. Toivottavasti eivät kuitenkaan elektroniikkakaupat kokonaan katoa noilta paikkakunnilta
 
Mistä keskitte että kyseessä on konkurssi? Voi olla ihan vain, että kauppiaat on kyllästyneet Gigantin komenteluun ja ryöstöön, ja ovat päättäneet jatkaa toisen ketjun alla. Tai jos myyntimäärät eivät riitä, niin Gigantti on vain irtisanonut sopimuksen. Onhan noita syitä vaikka kuinka. Toivottavasti eivät kuitenkaan elektroniikkakaupat kokonaan katoa noilta paikkakunnilta
"Riihimäen, Hyvinkään ja Forssan Gigantti-myymälät lopettavat toimintansa torstaina. Syynä on näitä myymälöitä franchise-sopimuksella pyörittäneen JH Caps oy:n hakeutuminen konkurssiin."

Tuossa linkatussa HS:n uutisessahan se selvästi sanotaan.

e. Toki voihan olla, että myymälöitä aletaan pyörittämään jonkun toisen yrityksen nimissä, tiedä siitä sitten.
 
Mites on kun olen viime vuonna ostanut Forssan Gigantista langalliset nappikuulokkeet ja niihin tuli nyt vikaa, ettei toisesta puolesta soi lainkaan, ja Forssan Gigantti on mennyt konkurssiin.

Saanko rahat takaisin tuotteesta tai korvaavaa kuittia vastaan mistä tahansa muusta Gigantti myymälästä?
 
Mites on kun olen viime vuonna ostanut Forssan Gigantista langalliset nappikuulokkeet ja niihin tuli nyt vikaa, ettei toisesta puolesta soi lainkaan, ja Forssan Gigantti on mennyt konkurssiin.

Saanko rahat takaisin tuotteesta tai korvaavaa kuittia vastaan mistä tahansa muusta Gigantti myymälästä?
Tuskin saat rahojasi takaisin, mutta takuuhuollon luulisi menevän normaalisti missä vain Gigantissa. Kannattaa tosin tarkistaa, ettei ole vaikku tukkinut kuuloketta, jos kerääntyy tarpeeksi vaikkua, joka kovettuu, voi se estää äänen läpitulon jopa kokonaan, ainakin AirPodeissa.
 
HS.fi jutun mukaan "Gigantin franchise-yrittäjät ostavat Gigantilta tuotteet itsellensä omiin varastoihinsa."
Onkohan ostetut tuotteet myös maksettu...
Jos tuotteiden omistusoikeus olisi siirtynyt franchise-yrittäjälle ja ostohinnasta tullut velkaa, niin emo-Gigantti lienee velkoja muiden joukossa. Silloin voisi olla luvassa myös konkurssimyynti.

Entäpä, jos emo-Gigantin vielä omistamia, maksamattomia tuotteita, on myyty asiakkaille?
 
Tuskin saat rahojasi takaisin, mutta takuuhuollon luulisi menevän normaalisti missä vain Gigantissa. Kannattaa tosin tarkistaa, ettei ole vaikku tukkinut kuuloketta, jos kerääntyy tarpeeksi vaikkua, joka kovettuu, voi se estää äänen läpitulon jopa kokonaan, ainakin AirPodeissa.
Sain tänään tuotteesta lahjakortin, jolla ostin langattoman kuuloketuotteen muusta Gigantista.

Pienkylän Gigantti oli vähän myyjien osalta surullisen oloinen, koska myynti eikä ovi viimeaikoina käy sielläkään, joten voi olla muitakin konkursseja tiedossa ketjussa.
Ihan samoja kuulokkeita ei ollut valikoimassakaan.
Vaihtoehdoksi tarjottiin myös rahanpalautusta, mutta meni suoraan ostokseen. Pari muutakin tuotetta tarttui matkaan Outletista.
 
"Riihimäen, Hyvinkään ja Forssan Gigantti-myymälät lopettavat toimintansa torstaina. Syynä on näitä myymälöitä franchise-sopimuksella pyörittäneen JH Caps oy:n hakeutuminen konkurssiin."

Tuossa linkatussa HS:n uutisessahan se selvästi sanotaan.

e. Toki voihan olla, että myymälöitä aletaan pyörittämään jonkun toisen yrityksen nimissä, tiedä siitä sitten.

n. 15v sitten silloinen työnantaja joutui sulkemaan ympäri suomen kauppakeskuksissa myymälöitä, niin ne meni konkurssin kautta jotta sai esim. monivuotiset vuokrasopparit poikki.

Mikäli myynti jatkuu, kohta ne voi olla vaikka Veikon Koneita tai Powereita... :D
 
n. 15v sitten silloinen työnantaja joutui sulkemaan ympäri suomen kauppakeskuksissa myymälöitä, niin ne meni konkurssin kautta jotta sai esim. monivuotiset vuokrasopparit poikki.

Mikäli myynti jatkuu, kohta ne voi olla vaikka Veikon Koneita tai Powereita... :D

Forssaan ei taida toista Veikon Konetta tulla, kun siellä on jo yksi. Eli Power mahdollisuus
 
Viimeksi muokattu:
Forssaan ei taida toista Veikon Konetta tulla, kun siellä on jo yksi. Eli Power mahdollisuus
Mitä tuolla tarkoitat ?
Sen tiedostan että Expert ketjun karikkojen ja omistus järjestelyjen jälkeen kauppiasvetoinen ryhmä hankki Veikon Kone brändin ja jatkoi sillä. Myöhemmin Norjalais taustaiset Expertin omat myymälät muutettiin Powereiksi.
Mutta mikä tänäpäivänä estää Poweria tulemasta samaan kuntaan, onko siellä joku sopimus ?


Edit, ymmärsin väärin,
Ei sillä, en usko että tähän aikaan Power muutenkaan jonnekkin Forssaan tulisi, sen enempää kuin Gigantti.
"Riihimäen, Hyvinkään ja Forssan Gigantti-myymälät ---"
...
e. Toki voihan olla, että myymälöitä aletaan pyörittämään jonkun toisen yrityksen nimissä, tiedä siitä sitten.
Noihin muihinkin veikkaan ettei Giganttia itseään kiinnosta, jos nytkin yrittäjävetoisia ja vaatisi aika moista optimistia markkina muutoksesta että joku yrittäjä lähtisi jatkaan.

Tosin jos Hyvinkää/Riihimäellä ei olisi yhtään kodinkone myyjää niin ehkä, mutta kummassakin on sekä S-ryhmän että K- ryhmän automarketit.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä tuolla tarkoitat ?
Sen tiedostan että Expert ketjun karikkojen ja omistus järjestelyjen jälkeen kauppiasvetoinen ryhmä hankki Veikon Kone brändin ja jatkoi sillä. Myöhemmin Norjalais taustaiset Expertin omat myymälät muutettiin Powereiksi.
Mutta mikä tänäpäivänä estää Poweria tulemasta samaan kuntaan, onko siellä joku sopimus ?

Ei sillä, en usko että tähän aikaan Power muutenkaan jonnekkin Forssaan tulisi.
En ymmärrä miten tuota lausetta ei voi ymmärtää?

Forssassa on jo Veikon Kone, joten Power on mahdollisuus Gigantin tilalle.
 
Hyvinkään myymälän ulkokuori kuulemma jo riisuttu kaikista Gigantin valomainoksista yms. joten tuskin uutta yrittäjää saman brändin alla tilassa jatkaa.
 
Gigantilla synttäritarjouksia. Vaikka kuinka yritin etsiä niin osaatteko sanoa mihin asti tarjoukset ovat voimassa?
 
Oli taas kyllä perseestä asioida powerissa. Ennakkoon maksettu puhelin pitäisi hakea, niin kolmella eri kassalla jonotus, henkkareiden näyttö kahdesti ja tietojen näpyttely tuskallisen hitaasti koneelle joka kerta yms pakolliset liittymän ja tietoturvatuotteiden tyrkytykset, aikaa meni noin 25min. Verkkokauppa.comissa sama homma hoituu noin kolmessa minuutissa. Joka kerta kun menee poweriin tai giganttiin ostamaan jotain niin tietää että vittuuntuneena poistuu.
 
Oli taas kyllä perseestä asioida powerissa. Ennakkoon maksettu puhelin pitäisi hakea, niin kolmella eri kassalla jonotus, henkkareiden näyttö kahdesti ja tietojen näpyttely tuskallisen hitaasti koneelle joka kerta yms pakolliset liittymän ja tietoturvatuotteiden tyrkytykset, aikaa meni noin 25min. Verkkokauppa.comissa sama homma hoituu noin kolmessa minuutissa. Joka kerta kun menee poweriin tai giganttiin ostamaan jotain niin tietää että vittuuntuneena poistuu.

Siis kaksi kassaa vielä ymmärtäisin, mutta ihan kolmella kassalla? Kaksi kassaa siis tulisi esim siitä, että ensin noutotiskiltä nettivaraus kainaloon ja sitten varsinaisella kassalla maksu.

Verkkokauppa on tosiaan varsin simppeli ja heillä on käytössä myös noutoboksi, eli helpoimmillaan hakee tavaran vain noutoboksista ja poistuu. Myös Wolt-palvelu on aika edullinen ja kätevä, esimerkiksi naapurille hankittiin lasertulostin niin saatiin vain 5€ Wolt-maksulla se kodin oven eteen ilta-aikaan täällä Helsingin seudulla.
 
Oli taas kyllä perseestä asioida powerissa. Ennakkoon maksettu puhelin pitäisi hakea, niin kolmella eri kassalla jonotus, henkkareiden näyttö kahdesti ja tietojen näpyttely tuskallisen hitaasti koneelle joka kerta yms pakolliset liittymän ja tietoturvatuotteiden tyrkytykset, aikaa meni noin 25min. Verkkokauppa.comissa sama homma hoituu noin kolmessa minuutissa. Joka kerta kun menee poweriin tai giganttiin ostamaan jotain niin tietää että vittuuntuneena poistuu.
Outoa että kokemus on tuo. Olen Sellon Poweriin tilannut muutaman kerran tuotteita ja nouto on suoraan siinä kassalla. Ei tarvitse asioida kuin yhdellä kassalla.

Outoa on siis se että toimintatavat vaihtelevat.
 
Outoa että kokemus on tuo. Olen Sellon Poweriin tilannut muutaman kerran tuotteita ja nouto on suoraan siinä kassalla. Ei tarvitse asioida kuin yhdellä kassalla.

Outoa on siis se että toimintatavat vaihtelevat.
Ihan hetkeen en ole Powerista tilaillut mutta tuo nouto on kyllä ollut vähän epäselvä systeemi. Muistaakseni "tilaus on noudettavissa" -viestissä oli maininta että tuote pitäisi käydä hakemassa kyseiseltä osastolta myymälästä, myymälän sisäänkäynnillä taisi olla joku kyltti että noudot infopisteeltä ja infopisteeltä ohjattiin menemään kassalle pyytämään tuotetta. Eli ilmeisesti tuo vaihtelee myymälöittäin eikä edes myymälöiden ohjeet oikein pidä paikkaansa.
 
Tammiston Powerissa myös sama tarjous kun "gigantin tammiston synttäreillä" eli kaikki -25%, paitsi applet -10%.

Missään ei ainakaan mainita että koskisi vain myymälässä olevia tuotteita eli periaatteessa myös uusien iphone/apple watch ennakkotilauksetkin olisi tämän -10% piirissä?

1726415587696.png
 
Aikoinaan Powerissa eivät meinanneet suostua myymään televisiota ilman 200 euron lisämaksullista kalibrointipalvelua. Televisiosta ei muka saa mitään irti ilman kalibrointia ja väittivät jopa että oletusasetusten käyttö olisi vaarallista viitaten kuvan palamiseen kiinni ja siitä syttyvään tulipaloon (mitä helvettiä???). Vakuutus ei kuulemma korvaa edesvastuutonta toimintaani ja en kuulemma välitä yhtään läheisteni tai naapurien hengestä.

Tarpeeksi kun vastusteli ja lopulta sanoin, että kotoa löytyy hyvät kalibrointilaitteet (työpaikalta löytyy oikeasti mutta samapa se) niin geelitukka lopetti estelyn, mutta siirtyi vittuilulinjalle kuinka ei voi olla yhtä kalliita ja sertifikoituja kalibrointilaitteita kuin heillä, enkä tiedä nykyaikaisista televisioista yhtään mitään. Eipä ole tuosss myymälässä tarvinnut käydä toisten.
Tuossa tapauksessa olisin jo ruvennut kyselemään miten he voivat noin (palo)vaarallisia tuotteita edes myydä ylipäätään. :D Kaikenlaista juttua noilta geelitukilta olen kuullut vuosien varrella mutta tuo juttu kyllä veti pohjat :D
 
Tuossa tapauksessa olisin jo ruvennut kyselemään miten he voivat noin (palo)vaarallisia tuotteita edes myydä ylipäätään. :D Kaikenlaista juttua noilta geelitukilta olen kuullut vuosien varrella mutta tuo juttu kyllä veti pohjat :D

Tässähän se just huvittaa, kun nuo tyyliin ajelee telkkarit demo/myymälämoodilla ja paljon pahempi käyttö tuo on. Elisa taas kovasti harrastelee tätä myyntiä, niin yhden kerran myyjä rupesi käymään suoraan päälle ku yleinen syyttäjä eli yhden kauppakeskuksen aulassa, niin ei löytänyt mun liittymätarjousta/liittymän tietoja vaikka haki ja haki. Oli 36kk -50% hinnalla ja pistin kyllä tästä myöhemmin menemään viestiä eteenpäin.
 
On tullut joskus ihmeteltyä noille ääneen, että ovat etuoikeutettuja kun tienaavat tavallisessa myyntityössä niin paljon, että heiltä löytyy lähes aina itseltään se se kallis ja hienoin vaihtoehto, joka minunkin kannattaisi ostaa ja unohtaa se surkea tarjoustuote jota olen hölmönä mennyt ostamaan. Palvelu loppui kuin seinään ja jäin yksin miettimään onkohan Vehon myyjillä aina mersun Maybach tai tuliterä GT kauppakassina.
 
Jatkan nyt tätä napinaa näistä Gigantin outlet-koneista vielä.

Päädyin ensin ratkaisuun että palautan tämän tilaamani koneen ja tilaan suht lähellä olevasta myymälästä paremmalla kuntoluokituksella olevan koneen tilalle (asiakaspalautus, uudenveroinen alkuperäispakkauksessa). Aspasta varmistin että vanhan palautus onnistuu sitten siinä samalla vaikka outlet-kone ja kaikki oli fine, joten pistin koneen noutotilaukseen.

Seuraavana päivänä lähdin töiden jälkeen hakemaan konetta melkein 50km päästä ja tiskillä ohimennen mainitsin myyjälle vaihdon syystä, johon myyjä sitten kommentoi että ex-demo se heidänkin koneensa on ja roikkunut yli vuoden näytillä demona. Selitykseksi harhaanjohtaville tiedoille tyyppi kertoi sen, että kun he laittavat koneita outletiin niin sieltä valitaan vain kuntoluokka ja nettisivu heittää sinne jonkun vakiotekstin valmiiksi, eivätkä he voi kirjoittaa sinne esim. lisätietoa siitä että kone on demo-laite.

Olin siinä tiskillä vähän hölmistyneenä ja totesin etten kyllä ota huomattavasti kalliimmalla toista demo-konetta tilalle. Laskin nopeasti yksi yhteen että todennäköisesti ne kaikki muutkin outletissa olevat tällaiset Yoga Prot ovat sitten ex-demoja joita poistellaan hyllystä eikä ratkaisevasti parempaa ole välttämättä saatavilla jos ei tilaa ihan uutta konetta, ja päätin poistua paikalta saman koneen kanssa kuin saavuin sinne.

Seikkailun lopputulemana mä tuhlasin tunteja elämästäni ylimääräisiin resetointeihin ja asennuksiin, istuin yli tunnin autossa ajellen melkein 100 km turhan takia ja mulla on nyt sama entinen esittelykone pöydällä joka myytiin mulle asiakaspalautuksena. Laitan kyllä tästä harhaanjohtavasta luokittelusta outletissa heille palautetta, ei nyt ihan mennyt homma puikkoihin...
Tämä oli tosi hyvä postaus. Lainaan tähän "Gigantti" ketjuun, niin tulee tännekin tieto miten Gigantissa arvioidaan outlet tuotteen kunto. Joka siis ilmeisesti tehdään vain ulkoisen olemuksen perusteella -juuri akun kuluminen tms suoraan näkymätön ei vaikuta kuntoluokkaan
 
On tullut joskus ihmeteltyä noille ääneen, että ovat etuoikeutettuja kun tienaavat tavallisessa myyntityössä niin paljon, että heiltä löytyy lähes aina itseltään se se kallis ja hienoin vaihtoehto, joka minunkin kannattaisi ostaa ja unohtaa se surkea tarjoustuote jota olen hölmönä mennyt ostamaan. Palvelu loppui kuin seinään ja jäin yksin miettimään onkohan Vehon myyjillä aina mersun Maybach tai tuliterä GT kauppakassina.

Et oo vissiin Veholla käynyt, niin käyppä huvikses pk-seudulla Veholla ja meet vaikka ihan tavallisissa vaatteissa. Giganttiin ei sentään tarvi (tuuli)pukua päälle, että myyjät vähän koittais, mutta Veholla turha haaveilla mistään palvelusta ilman mittatilauspukua ja potentiaalisen rahakassin sisällön näyttämistä. Ihmettelen suuresti, miten tommonen kivikautinen organisaatio vielä on edes olemassa. Koivuhaassa pukuun sonnustautuneet myyjät katteli kyllä niin nenun varsia pitkin, vaikka ilmaisin heti liikkeeseen astuessani haluni ostaa samaisella reissulla facelifti MB C350-yksilö ns. heti (minkä olin bongannut netistä ja kiireesti lähdin sitä ostamaan), mikä heillä rivissä sattui olemaan myynnissä, mikäli on koeajollakin hyvä. Venattiin tasan tunti, että myyjä sai sen ulos liikkeestä (palveli välillä potentiaalisempia asiakkaita). Sitten se auton pihalle ajettuaan häippäs johonkin avaimien kans mitään sanomatta ja me ihmeteltiin pihalla käyvää autoa, että kuuluisko tossa nyt sitten johonkin lähtee koeajeleen höyryillä kun avaimet myyjällä ja autossa tankki tyhjä / bensavalo paloi ja range näytti 10 km. Aateltiin, että sehän hyytyy heti johokin Kehä3 rampille ja ei oo myyjän yhteystietojakaan niin eipä lähetä. Huomasi siinä samalla, että auton oikee alahelma oli nostettu tunkilla solmuun/ruttuun, niin menin sanomaan myyjälle, että ei oo bensaa koeajoon ja helma rutussa, laittavatko sen kuntoon jos muuten pääsis ajolle ja kauppoihin. Meni esimiehensä juttusille, palasi tasan 45 minuutin kuluttua (mentiin taksipuolen kahvilaan siks aikaa) ja sano et "ei valitettavasti tähän kauppahintaan". Se oli sit moro vaan, mut ai että vitutti hukata aikaa.
 
Verkkiksestä toukokuussa 2022 ostettujen Sony WF-1000XM4 nappikuulokkeiden akut meni yhtäkkiä surkeaan kuntoon, kestää vain puolisen tuntia täyteen ladattuna. Takuu oli 2 vuotta, kannattaako edes yrittää tehdä valitusta verkkiksen tai Sonyn suuntaan, mitä luulette?
 
Ei siinä menetä montaa minuuttia kun ne heittää takaisin verkkiksen huoltotiskille tilausnumeron kera, mahdollisiin ulinoihin vastaa valmistajan virhevastuu.
 
Verkkiksestä toukokuussa 2022 ostettujen Sony WF-1000XM4 nappikuulokkeiden akut meni yhtäkkiä surkeaan kuntoon, kestää vain puolisen tuntia täyteen ladattuna. Takuu oli 2 vuotta, kannattaako edes yrittää tehdä valitusta verkkiksen tai Sonyn suuntaan, mitä luulette?
Muistan lukeneeni jostain, että Sony oli kolmeen vuoteen asti luvannut hoitaa nuo akkuongelmat, kun vetosi virhevastuuseen. Eli kannattaa ainakin yrittää.

e. Itse pistäisin ensin suoraan Sonylle viestiä, jos ei sieltä kautta, niin sitten Verkkokaupan puheille.
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Verkkiksestä toukokuussa 2022 ostettujen Sony WF-1000XM4 nappikuulokkeiden akut meni yhtäkkiä surkeaan kuntoon, kestää vain puolisen tuntia täyteen ladattuna. Takuu oli 2 vuotta, kannattaako edes yrittää tehdä valitusta verkkiksen tai Sonyn suuntaan, mitä luulette?
Omat meni muitta mukinoitta virhevastuuseen reilun kahden vuoden ikäisenä. Samaa akkuvikaa oli. Ostopaikkana dna.
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Verkkiksestä toukokuussa 2022 ostettujen Sony WF-1000XM4 nappikuulokkeiden akut meni yhtäkkiä surkeaan kuntoon, kestää vain puolisen tuntia täyteen ladattuna. Takuu oli 2 vuotta, kannattaako edes yrittää tehdä valitusta verkkiksen tai Sonyn suuntaan, mitä luulette?

Hei. Mulla on täsmälleen samanlaisia ongelmia, yli vuosi sitten Hobbyhallista tilatut nappikuulokkeet. Kolme viikkoa sitten oikea nappikuuloke alkoi yhtäkkiä sammuilemaan ja akun kapasiteetti romahti hetkessä 100% varauksesta 10% varaukseen eikä lataudu yhtään täydempään. Nyt akku kestää ehkä 10 minuuttia putkeen ja sitten sammuu ilman varoitusta. Oikea nappi on myös tulikuuma latauksen jälkeen joten sitä ei voi heti lykätä korvaan.
En ole uskaltanut viedä takuuseen jos katsovat vian olevan käyttäjässä. Olen käyttänyt kuulokkeita enimmäkseen treenatessa ulkona ja salilla jos lämpötilanvaihtelu ja hiki olisi tuhonnut toisen akun. En halua saada 100 euronylimääräistä laskua jos ei mene takuuseen. Löytyykö teiltä tietoa onko Sony WF-1000XM4 kuulokkeissa valmistusvirhe jolloin menisi varmasti takuuseen? Minusta on pikkaisen omituista kun vasen nappi toimii ilman ongelmia vaikka samanlaista käyttöä ollut 24/7
 
Hei. Mulla on täsmälleen samanlaisia ongelmia, yli vuosi sitten Hobbyhallista tilatut nappikuulokkeet. Kolme viikkoa sitten oikea nappikuuloke alkoi yhtäkkiä sammuilemaan ja akun kapasiteetti romahti hetkessä 100% varauksesta 10% varaukseen eikä lataudu yhtään täydempään. Nyt akku kestää ehkä 10 minuuttia putkeen ja sitten sammuu ilman varoitusta. Oikea nappi on myös tulikuuma latauksen jälkeen joten sitä ei voi heti lykätä korvaan.
En ole uskaltanut viedä takuuseen jos katsovat vian olevan käyttäjässä. Olen käyttänyt kuulokkeita enimmäkseen treenatessa ulkona ja salilla jos lämpötilanvaihtelu ja hiki olisi tuhonnut toisen akun. En halua saada 100 euronylimääräistä laskua jos ei mene takuuseen. Löytyykö teiltä tietoa onko Sony WF-1000XM4 kuulokkeissa valmistusvirhe jolloin menisi varmasti takuuseen? Minusta on pikkaisen omituista kun vasen nappi toimii ilman ongelmia vaikka samanlaista käyttöä ollut 24/7
Takuunalaisen tuotteen korjausta ei voi laskuttaa asiakkaalta, jos tuotetta on käytetty ohjeiden mukaisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 953
Viestejä
4 895 478
Jäsenet
78 899
Uusin jäsen
Tohtorigerhard

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom