Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Ruokakaupassakin vaadit sitä lohifileetä kuukauden takaiseen tarjoushintaan?
En oikein ymmärrä mihin pyrit tällä jankkaamisellasi?
Vähän tosta paistaa vaan semmoinen valtava minäminä-asenne. Sinulle on selitetty moneen kertaan miksi se kauppa ei harrasta hyväntekeväisyyttä, mutta silti jatkuu jankutus.
Olenko vaatinut että kaupan pitäisi myydä mitään mihinkään hintaan? Olenko vaatinut että kaupan pitäisi harrastaa hyväntekeväisyyttä?

Käsityksemme jankkaamisesta ja itsekkäästä asenteesta poikkeaa ilmeisen paljon toisistaan. Mielestäni siinä ei ole mitään itsekästä todeta kodinkonekaupan nykytila on typerällä tolalla. Jankkaamisena näen ennemmin sen että toistamalla syitä asian tilalle kuvitellaan että tilanne muuttuisi erilaiseksi.
 
Suurten kodinkoneiden ostaminen on kyllä nykyään tehty typeräksi hölmöjen dynaamisten hinnotteluiden takia. Tässä viime vuosina on tullut ostettua uuni, pyykinpesukone, astianpesukone ja jääkaappi. Jokaisen kohdalla on mennyt niin että tulee mahdolliset mallit speksattua, sitten katson hintatason ja vilkaisen hintaseurannasta mikä on järkevä hinta mistäkin laitteesta. Kertaakaan ei ole vielä liikkeestä (Gigantti ja Power pääasiassa) saanut lähellekään sellaista tarjousta mikä hintaseurannassa on ollut ihan viime aikoina.

Ei se muuten niin haittaisi, mutta parin tonnin lappuhinnalla olevaa jääkaappia myydään neljä kertaa vuodessa n. 1300-1400 euron hintaan ja myyjä ei voi tarjota sitä edes 1500 euroon.

Ei siinä sitten, hintahäly tilaukseen toivotulle malleille ja muutaman viikon tai pahimmillaan kuukauden odotuksen jälkeen tavara tilaukseen.

Paras oli äskeinen jääkaappiostosyritys. Gigantilla oli nettikaupassa -15% yö, joka tuli missattua ja aamulla marssin kysymään saisiko edes tuohon hintaan. Ei onnistu, vaikka esim. kuukausi sitten olisi saanut -35% hintaan. No ei sitten, odotellaan taas.
Tähän oli tullut paljon kommentteja tuohon väliin, mutta lainasin tätä.

Gigantti tuli maahan sillä ajatuksella että se hinnalla vie markkinat, ja siinä onnistu, jäljelle jäi lähinnä tuo minkä nimi nykyään Power, ja uudempi tulokas Verkkokauppa.com

Mielikuvamarkkinointi toimi, ja nettikaupasta tuli hintapiste, ei tarvi myydä halvemmalla, sen näkee ihan myymällässä, se myyjän vakio veto, vertaa nettikauppojen hintoihin. Se nettikauppa mikä aiemmin oli pienille, uhka on osalla tuote ryhmiä helpotus, ei tarvi tinkiä alle nettihinnan, voi jopa pyyttää vähän enemmän jos tavaran saa heti mukaan.

Noiden hintarobotiikka nostaa hintoja heti kilpalijan perässä, olishan se tyhmää myydä euroa halvemmalla, kun samankin saa.

Verkkokauppa eroaa muista siinä että siellä kuluttaja ei käytännössä voi tinkiä, Gigantti, Poweri niin myyjillä neuvotteluvaraa. Mutta toki koulutettuja.

Tuo on kyllä syvältä että markkinoinnissa käytetään sitä hintankkuria, nostetaan hinta ylös, sitten alas, onneksi lainsäätäjät siihen puuttuneet, rytmi pidentynyt. Joillain aloilla kysymällä neuvottelut lähtee siitä "alehinnasta" riippumata kuinka korkea lapussa sattuu oleeen.

Homma sekoittaa sitten jotkin oikeasti kovat tarjoukset, tai ilmeisesti jotkin ovat sellaisia, koska (Gigantti/Power) myymälässä on voitu viedä tarjous kamat jopa piiloon, myyjät autuaan tietämättömiä, jos ei osaa kysyä, ja senkin jälkeen kaupankäynti voi olla takkuista, ohjataan tilaamaan netistä. Räikeimillään seuraavana päivänä kun tarjos loppunut niin se tuote raahattu esille ja heti saatavilla (netti tilaus laaha tiesmissä)

Gigantissa hyllytavarasta, jos myyjä haluaa kaupasta puumerkin, niin siinä on tinkivaraa, jos vain auttaa löytämään, niin voi olla vaikea tinkiä. Varastokamasta ilmeisesti myyjä löydettävä.
 
Viimeksi muokattu:
Olenko vaatinut että kaupan pitäisi myydä mitään mihinkään hintaan? Olenko vaatinut että kaupan pitäisi harrastaa hyväntekeväisyyttä?

Käsityksemme jankkaamisesta ja itsekkäästä asenteesta poikkeaa ilmeisen paljon toisistaan. Mielestäni siinä ei ole mitään itsekästä todeta kodinkonekaupan nykytila on typerällä tolalla. Jankkaamisena näen ennemmin sen että toistamalla syitä asian tilalle kuvitellaan että tilanne muuttuisi erilaiseksi.

Itse tykkään Suomessa siitä että lähtökohtaisesti hinnat on esillä ja niillä myydään, eikä tarvitse jotain esim Turkista tuttua kissahiiri-leikkiä harrastaa kun ihmetellään mihin hintaan myydään.
Jos täälläkin olisi kulttuuri että hinnoista tingataan, niin ne hinnat olisi asetettu juurikin sen verran korkeammiksi tämän johdosta.
Nykyaikana tuo hintavertailu on niin helppoa etten jaksa itse vaivata päätäni sillä jos jokin liike myy kalliimmalla kuin toinen. Helppo mennä hakemaan/tilata sitten toisesta.
 
Itse tykkään Suomessa siitä että lähtökohtaisesti hinnat on esillä ja niillä myydään, eikä tarvitse jotain esim Turkista tuttua kissahiiri-leikkiä harrastaa kun ihmetellään mihin hintaan myydään.
Jos täälläkin olisi kulttuuri että hinnoista tingataan, niin ne hinnat olisi asetettu juurikin sen verran korkeammiksi tämän johdosta.
Nykyaikana tuo hintavertailu on niin helppoa etten jaksa itse vaivata päätäni sillä jos jokin liike myy kalliimmalla kuin toinen. Helppo mennä hakemaan/tilata sitten toisesta.
Jos puhutaan kodinkoneista, niin hintavertailu on vaikeaa ja unelmaasiakas joka ei tinkaa. Eli näissä nettijutuissa sanonta casinovoittaa aina.

Vertailua vaikeuttaa se että samaa tuotetta myy harva, joissain tapauksissa kilpailia on saman konsernin toinen ketju.
Algoritmit pyrkii mahdollisimman korkeaan hintaan. Nouto myymälästä, on paras asiakas, ei tinkaan , on milestään tehnyt hyvät kaupat ja siinä mahdollisuus lisämyyntiin.

Sitten joissain tuotteissa on vahva brändi ja se itse ohjailee hinnoittelua, joilloin aina tarjolla se mahdollisimman korkeaksi viritetty hinta, josta se valmistaja vie suurimman osan, ja myyjällä voi olla kädet sidottu hinnoittelussa.
 
Jos puhutaan kodinkoneista, niin hintavertailu on vaikeaa ja unelmaasiakas joka ei tinkaa. Eli näissä nettijutuissa sanonta casinovoittaa aina.

Vertailua vaikeuttaa se että samaa tuotetta myy harva, joissain tapauksissa kilpailia on saman konsernin toinen ketju.
Algoritmit pyrkii mahdollisimman korkeaan hintaan. Nouto myymälästä, on paras asiakas, ei tinkaan , on milestään tehnyt hyvät kaupat ja siinä mahdollisuus lisämyyntiin.

Sitten joissain tuotteissa on vahva brändi ja se itse ohjailee hinnoittelua, joilloin aina tarjolla se mahdollisimman korkeaksi viritetty hinta, josta se valmistaja vie suurimman osan, ja myyjällä voi olla kädet sidottu hinnoittelussa.

No tuossa olet kyllä oikeassa isojen kodinkoneiden kohdalla että niiden hintavertailu on tehty siinä mielessä hankalaksi kun eri liikkeille toimitetaan hieman eri mallinimellä olevia koneita. Pitkässä rimpsussa saattaa olla vaikka yhden kirjaimen ja numeron ero.
 
Itse tykkään Suomessa siitä että lähtökohtaisesti hinnat on esillä ja niillä myydään, eikä tarvitse jotain esim Turkista tuttua kissahiiri-leikkiä harrastaa kun ihmetellään mihin hintaan myydään.
Jos täälläkin olisi kulttuuri että hinnoista tingataan, niin ne hinnat olisi asetettu juurikin sen verran korkeammiksi tämän johdosta.
Nykyaikana tuo hintavertailu on niin helppoa etten jaksa itse vaivata päätäni sillä jos jokin liike myy kalliimmalla kuin toinen. Helppo mennä hakemaan/tilata sitten toisesta.
Kannattaa kuitenkin aina tinkia kun ostat arvokkaampia kodinkoneita, sillä käytännössä joka kerta niissä on tinkivaraa vähintäänkin sen verran että se kannattaa. Se on leivottu siihen lappuhintaan ihan samalla tavalla kuin Turkissakin.

Tässä ei kuitenkaan ollut siitä kyse, vaan siitä että hinta vaihtelee 30 päivän välein (kiitos tästä kuuluu äskettäiselle lakimuutokselle, ennen saattoi olla vielä sekavampaa) erittäin rajustikin. En tiedä onko se jollain tavalla hieno asia että hinta on arvottu lottokoneella aina kun edellinen hinta on ollut voimassa tuon 30 päivää. Saa toki ostaa sillä lappuhinnalla, mutta ei se mielestäni tuosta Turkin tilanteesta niin paljoa eroa siltä kantilta että hinta tulee jostain lottokoneesta.
 
Tässä ei kuitenkaan ollut siitä kyse, vaan siitä että hinta vaihtelee 30 päivän välein (kiitos tästä kuuluu äskettäiselle lakimuutokselle, ennen saattoi olla vielä sekavampaa) erittäin rajustikin. En tiedä onko se jollain tavalla hieno asia että hinta on arvottu lottokoneella aina kun edellinen hinta on ollut voimassa tuon 30 päivää. Saa toki ostaa sillä lappuhinnalla, mutta ei se mielestäni tuosta Turkin tilanteesta niin paljoa eroa siltä kantilta että hinta tulee jostain lottokoneesta.

Iso syy on myös lainsäädännöllä, eli tuotetta ei saisi myydä koko aikaa ale hinnalle. Tosin esim huonekaluliikkeet tätä rikkovat koko ajan ja törkeästi.
 
Iso syy on myös lainsäädännöllä, eli tuotetta ei saisi myydä koko aikaa ale hinnalle. Tosin esim huonekaluliikkeet tätä rikkovat koko ajan ja törkeästi.
Saahan hinta olla (melkein) mitä vaa, mut sitä ei saa markkinoida "alena" kokoaikaa? e: tosin esim. gigantti ehkä jollain tavalla tätä kiertää "pysyvästi halpa/edullinen" maininnallaan joissain tuotteissa? Eli ikäänkuin olisi jotenki erikoista, että tuote on sen hintainen mitä on. Omalla kohdalla tuollainenki tuote halpeni ostettuani sen. Sain toki hintaeron hyvityksenä mukisematta.
 
Iso syy on myös lainsäädännöllä, eli tuotetta ei saisi myydä koko aikaa ale hinnalle. Tosin esim huonekaluliikkeet tätä rikkovat koko ajan ja törkeästi.
30pv juttu tuli siitä että hiljan tuli voimaa se että alennusta markkinoidessa pitää kertoa 30pv alin hinta (ei koske ihan kaikkia tuoteryhmiä)
Alennusmyynti voi olla pidempiä. sitten on sääntöjä jos on kamppis missä allennetaan portaittain jne.
Siinä oikeassa että jos myy yhtäjaksoisesti kympillä, niin siitä kympistä tulee se normaalihinta. Muttta näillä toimijoilla joilla jo ennen tuoreimpi tiukennuksia hinnat pomppi useita kertoja kuussa, niin sitä vaaraa ei ollut.

Giganttikin on lähtenyt kanttis/jäsen/etukerho hinnoitteluun, varmaan kaikkille k-ryhmän markkinointia seuranneelle tuttua.

Huonekalu kentellä olisi sitä pitkät "alet" lyhyetä "normaalihinnat" meni sitten vuorotteluun, ja samaan hintaan lähti kama ovesta ulos riippumatta mihin jaksoon osto osu, jos edes muista kysyä hintaa. Todellinen tinkaaminen siis lähti siitä alehinnasta.

Ja sitten muistaa että sana tarjous, on vain tarjous, hintalupaus, ehkä jonkin määräajan. Voi olla kalliimpi kuin eilinen
 
Ikean kanssa perinteinen sohvaepisodi, viimeksi joskus 2018 oli vääntöä kun toimitus kusi pariin kertaan, reklamointi ja kuljetus ilmaiseksi + satasen alennus. Nyt toimitus tuli just eikä melkein mutta asennus ei tapahtunut sovittuna päivänä ja hetkenä. Siirtyi asennus tältä päivältä maanantaille, reklamointi ja asennukulut (100€) pois. Saas nähdä tuleeko maanantaina ja pitääkö enemmän laittaa rekkuja. :hammer:
 
Vähän voisivat kyllä nämä suomalaiset verkkokaupat skarpata, hyvänä esimerkkinä tällä kerralla Gigantti. Torstai-aamuna tilasin tuotteen heidän verkkokaupastaan ja viimein tänään tiistaina vaihtui tilauksen tila "Käsittelyssä" -tilaan. No, olihan tuossa viikonloppu välissä mutta silti monta päivää että tilaus päätyy edes käsittelyyn, saati sitten kun joskus saavat pakattua ja Posti jumittaa pakettia vielä muutaman päivän ajan. Välillä kun on tilaillut ulkomaisista kaupoista niin tilaus on käsitelty parhaimmillaan muutamassa tunnissa ja kuriiri kuskaa parissa päivässä noutopaikkaan. Varmaan tämäkin tilaamani tuote olisi jo ulkomailta tilattuna jos hallussani tai viimeistään ehkä huomenna.

Ja ihan samaa lähetyspään hidastelua olen huomannut aika monelta vastaavalta liikkeeltä. Verkkokauppa.comin toimitukset tulevat joskus nopeasti mutta joskus niilläkin kestää tuossa lähettämisessä ensimmäinen viikko (vaikka lupaavat että olisi lähetettävissä "heti") ja sitten kun sattuu huono arpa Postin tai Matkahuollon kuljetuksissa niin nekin vielä pyörittelevät pakettia toisen viikon. Nykyään on onneksi osunut pääsääntöisesti hyvä arpaonni Postin ja MH:n kanssa että he ovat kyllä toimittaneet nopeasti kunhan ovat saaneet paketin haltuunsa.

Gigantin roippeet taitavat tulla Ruotsista.

Toki voisivat yleensä tulla nopeamminkin, mutta eipä tuo nyt ole niin päivän päälle. Hakee sitten kivijalasta, jos on hätä. Muuten voi olla ihan hyväkin vaan opetella vähän kärsivällisyyttä ja että asiat ei aina tapahdu heti.
 
Perus omaa tuuria. Ostin etämyyntinä Powerista esittelymallin Mielen kalusteuunin. Sinänsä homma meni ihan hyvin. Oikeastaan jälkikäteen harmitti vaan se, kun olin laittanut muutamista eri uunimalleista hintahälytyksiä ja tuo esittelymallin hommaaminen oli järkevin diili sillä hetkellä, kun Mielen uunit eivät hintaseurantojen mukaan juurikaan ikinä tule kummempiin alennuksiin edes Black fridayn tai muiden kampanjoiden aikana (jos ei niitä edullisimpia malleja lasketa mukaan). No eikös viikko uunin hankinnan jälkeen tule joku 1700e alennus Verkkokaupassa uudesta paremmasta Mielen uunista. :facepalm: Pienen hetken mietin, että pitäisikö laittaa vaan tilaten ja alkaa sitten ihmettelemään, miten palautetaan myyntipakkaukseton outlet-tuote takaisin, mutta annoin olla tällä kertaa...
 
Perus omaa tuuria. Ostin etämyyntinä Powerista esittelymallin Mielen kalusteuunin. Sinänsä homma meni ihan hyvin. Oikeastaan jälkikäteen harmitti vaan se, kun olin laittanut muutamista eri uunimalleista hintahälytyksiä ja tuo esittelymallin hommaaminen oli järkevin diili sillä hetkellä, kun Mielen uunit eivät hintaseurantojen mukaan juurikaan ikinä tule kummempiin alennuksiin edes Black fridayn tai muiden kampanjoiden aikana (jos ei niitä edullisimpia malleja lasketa mukaan). No eikös viikko uunin hankinnan jälkeen tule joku 1700e alennus Verkkokaupassa uudesta paremmasta Mielen uunista. :facepalm: Pienen hetken mietin, että pitäisikö laittaa vaan tilaten ja alkaa sitten ihmettelemään, miten palautetaan myyntipakkaukseton outlet-tuote takaisin, mutta annoin olla tällä kertaa...

Mitä Kuluttaja-lehden testejä silloin tällöin vilkuillut niin koneen hinta harvemmin on tae siitä et se olisi varsinaisesti hyvä vertailussa muihin. Induktioliesissä Mielen 3-4k koneet oli listan hännillä ja parhaiten pärjäsi Mieleltä halvin kone. Toki sekin kaukana mitallisijoista. Ehkäpä se Powerin kone voi olla kaikessa muussa parempi kuin hinnassa?
 
Perus omaa tuuria. Ostin etämyyntinä Powerista esittelymallin Mielen kalusteuunin. Sinänsä homma meni ihan hyvin. Oikeastaan jälkikäteen harmitti vaan se, kun olin laittanut muutamista eri uunimalleista hintahälytyksiä ja tuo esittelymallin hommaaminen oli järkevin diili sillä hetkellä, kun Mielen uunit eivät hintaseurantojen mukaan juurikaan ikinä tule kummempiin alennuksiin edes Black fridayn tai muiden kampanjoiden aikana (jos ei niitä edullisimpia malleja lasketa mukaan). No eikös viikko uunin hankinnan jälkeen tule joku 1700e alennus Verkkokaupassa uudesta paremmasta Mielen uunista. :facepalm: Pienen hetken mietin, että pitäisikö laittaa vaan tilaten ja alkaa sitten ihmettelemään, miten palautetaan myyntipakkaukseton outlet-tuote takaisin, mutta annoin olla tällä kertaa...

Ymmärrän. Mutta parempia tarjouksia tulee aina, ja jos olit/olet tyytyväinen nykyiseen niin turha sen enempää harmitella. Varmasti aivan hyvä sekin. :)

Itselläkin paha taipumus tähän ikuiseen tarjousten kyttäämiseen, pitäs vaan ostaa ja olla tyytyväinen.
 
Onkos kellään lähiajoilta kokemuksia gigantin huollon keston kanssa? Vein kahvikoneen huollettavaksi ja nyt ollut siellä jo 3.5 viikkoa ja huolto ei ole edistynyt ollenkaan. Missä vaiheessa olisi suotavaa laittaa aspaan viestiä että missä kestää
 
Onkos kellään lähiajoilta kokemuksia gigantin huollon keston kanssa? Vein kahvikoneen huollettavaksi ja nyt ollut siellä jo 3.5 viikkoa ja huolto ei ole edistynyt ollenkaan. Missä vaiheessa olisi suotavaa laittaa aspaan viestiä että missä kestää
Ei ole kokemuksia Gigantin huollon kestosta mutta jos kerran ei ole mitään tapahtunut niin kyllähän sitä kannattaa ainakin kysäistä jos olisi jotain tietoa mikä kestää. Nykyään tuntuu että noissa huolloissa kestää jostain syystä tarpeettoman kauan ja ilmeisesti suuri osa ajasta johtuu jotenkin myyjäliikkeestä.

En muista minkä firman kautta emännä edellinen läppäri hankittiin mutta sen muistan että sanoivat takuuhuoltoa kysellessä että heidän kautta hoidettuna saattaa helposti tulla viikko-pari lisää aikaa ja kannattaa itse toimittaa huoltoliikkeeseen jos mahdollista. Tuo heidän antamansa huoltoliike sattui olemaan itselläni liki työmatkan varrella ja suoraan itse vietynä ja haettuna huolto oli kyllä varsin nopeaa. Eihän tuo noin pitäisi mennä että myyjäliikkeellä menee viikkoja käsitellä ja itse pitäisi asia hoitaa asiaa mutta...
 
Kyllähän siinä äkkiä menee viikko pelkissä postituksissa. Jos vie läppärin vaikka maanantaina, saattaa se lähteä liikkeelle vasta tiistaina tai keskiviikkona. Sitten pari päivää kuljetusta, ja sama toiseen suuntaan, äkkiä menee 4-6 arkipäivää pelkästään kuljetuksissa. Lisäksi ennen kuljetusta se pitää pakata, tulostaa rahtikirjat jne. Huollossa se pitää ottaa vastaan, merkata järjestelmään, ja saattaa jäädä myös suoraan huoltoon tuotujen jalkoihin. Eli jos joku tuo huoltoon tuotteen, se laitetaan todennäköisesti heti järjestelmään ja työn alle, ja postilla tulleet katsotaan jahka "tiski on tyhjä".

Itse olen hoitanut läppärin takuut suoraan valmistajan kanssa (UPS haki ja toi, taisi mennä rapia viikko vaikka kävi jossain ulkomailla). Veljellä LG:n pyykkikoneen letku vuosi, laittoi LG:lle viestiä, muutaman päivän päästä tuli korjaaja kotiin ja hoiti koneen kuntoon. Itse ainakin välttelisin myyjäliikettä "isompien" ja kalliimpien tuotteiden kohdalla, joissa on mahdollisuus hoitaa suoraan valmistajan tai valtuutetun huoltoliikkeen kanssa takuut. Esimerkiksi Gigantista ostamani iPhonen näyttöön tuli haamukuvaa, ja hoidin asian suoraan Reseten kanssa (valtuutettu takuuhuolto), torstaina iltapäivällä puhelin huoltoon ja tilasivat uuden näytön siihen, maanantaina aamulla puhelin oli jo noudettavissa.
 
Kyllähän siinä äkkiä menee viikko pelkissä postituksissa. Jos vie läppärin vaikka maanantaina, saattaa se lähteä liikkeelle vasta tiistaina tai keskiviikkona. Sitten pari päivää kuljetusta, ja sama toiseen suuntaan, äkkiä menee 4-6 arkipäivää pelkästään kuljetuksissa. Lisäksi ennen kuljetusta se pitää pakata, tulostaa rahtikirjat jne. Huollossa se pitää ottaa vastaan, merkata järjestelmään, ja saattaa jäädä myös suoraan huoltoon tuotujen jalkoihin. Eli jos joku tuo huoltoon tuotteen, se laitetaan todennäköisesti heti järjestelmään ja työn alle, ja postilla tulleet katsotaan jahka "tiski on tyhjä".

Itse olen hoitanut läppärin takuut suoraan valmistajan kanssa (UPS haki ja toi, taisi mennä rapia viikko vaikka kävi jossain ulkomailla). Veljellä LG:n pyykkikoneen letku vuosi, laittoi LG:lle viestiä, muutaman päivän päästä tuli korjaaja kotiin ja hoiti koneen kuntoon. Itse ainakin välttelisin myyjäliikettä "isompien" ja kalliimpien tuotteiden kohdalla, joissa on mahdollisuus hoitaa suoraan valmistajan tai valtuutetun huoltoliikkeen kanssa takuut. Esimerkiksi Gigantista ostamani iPhonen näyttöön tuli haamukuvaa, ja hoidin asian suoraan Reseten kanssa (valtuutettu takuuhuolto), torstaina iltapäivällä puhelin huoltoon ja tilasivat uuden näytön siihen, maanantaina aamulla puhelin oli jo noudettavissa.

En nyt ole täysin varma prosesseista mutta seurannan mukaan oli seuraavana päivänä viennistä "Matkalla huoltoon" ja vielä "Huollossa". Näin ollen oletan että tätä kahvinkeitintä on huollettu nyt vähintään 3vk
 
En nyt ole täysin varma prosesseista mutta seurannan mukaan oli seuraavana päivänä viennistä "Matkalla huoltoon" ja vielä "Huollossa". Näin ollen oletan että tätä kahvinkeitintä on huollettu nyt vähintään 3vk
Joo, vastasin enemmän Hyravalle, mutta kannattaa ehdottomasti olla yhteydessä Giganttiin, että mikä mättää. Kuukauden kohdalla voisi varmaan jo vaatia uutta vastaavaa (tai jotain tehdaskorjattua sieltä huoltoliikkeeltä) tilalle, jos omaa kahvikonetta ei saada kuntoon.
 
Joo, vastasin enemmän Hyravalle, mutta kannattaa ehdottomasti olla yhteydessä Giganttiin, että mikä mättää. Kuukauden kohdalla voisi varmaan jo vaatia uutta vastaavaa (tai jotain tehdaskorjattua sieltä huoltoliikkeeltä) tilalle, jos omaa kahvikonetta ei saada kuntoon.
Jep, KKV ainaki mainitsee ton 2-4 viikkoa kohtuulliseksi korjausajaksi. Yli 2 viikon jälkee voi alkaa iha hyvin jo kyseleen perään ja kuukauden jälkee viimeistään vaatiin hyvityksiä. Laissa ei kaiketi mitään kestoa ole muuten mainittu ku "kohtuullinen aika".
 
Onkos kellään lähiajoilta kokemuksia gigantin huollon keston kanssa? Vein kahvikoneen huollettavaksi

Tuskinpa edes menee huoltoon vaan odottaa varmaan päätöstä maahantuojalta/valmistajalta, että miten vaihto tehdään. Ellei nyt ole joku useamman tonnin kampe kyseessä, mutta serriin nuo pienenmät ja halvemmat menee suoraan.
 
Tuskinpa edes menee huoltoon vaan odottaa varmaan päätöstä maahantuojalta/valmistajalta, että miten vaihto tehdään. Ellei nyt ole joku useamman tonnin kampe kyseessä, mutta serriin nuo pienenmät ja halvemmat menee suoraan.

Ei ehkä ihan usean tonnin, mutta tosi lähellä sitä ensimmäistä tuhatta.
 
No semmoinen voi vielä olla siellä huollon puolella tai sitten viivästys johtuu juuri siitä kun maahantuoja/valmistaja ei kesälomiltaan ole kerinnyt antamaan Gigantille ohjeita, että onko huolto vai vaihto se ratkaisu. Pitää vain pommittaa giganttia.
 
Se voi se huoltoliikekin olla mallia "Kaken Nyrkkipaja" jossa joku 10 työntekijää vaikka valtuutettu huolto oliskin ja siellä pyörii kesälomat kans.
 
Mites Power suhtautuu hinnan alennuksiin? Kävin alkuviikosta ostamassa heiltä vahvistimen. Nyt tämän vahvistimen hinta on tippunut noin 50€. Hyvittävätkö tuota hintaerotusta, vai pitääkö palauttaa vanha laite ja ostaa uusi samanlainen halvempaan hintaan?
 
Mites Power suhtautuu hinnan alennuksiin? Kävin alkuviikosta ostamassa heiltä vahvistimen. Nyt tämän vahvistimen hinta on tippunut noin 50€. Hyvittävätkö tuota hintaerotusta, vai pitääkö palauttaa vanha laite ja ostaa uusi samanlainen halvempaan hintaan?
Kyllä niillä on ollut tapana tuo erotus hyvitellä.
 
Mites Power suhtautuu hinnan alennuksiin? Kävin alkuviikosta ostamassa heiltä vahvistimen. Nyt tämän vahvistimen hinta on tippunut noin 50€. Hyvittävätkö tuota hintaerotusta, vai pitääkö palauttaa vanha laite ja ostaa uusi samanlainen halvempaan hintaan?

Ainakin tv:n oston yhteydessä myyjä puhui, että 60 päivän aikana erotuksen voi käydä pyytämässä, mikäli hinta tippuu.
 
Suurten kodinkoneiden ostaminen on kyllä nykyään tehty typeräksi hölmöjen dynaamisten hinnotteluiden takia. Tässä viime vuosina on tullut ostettua uuni, pyykinpesukone, astianpesukone ja jääkaappi. Jokaisen kohdalla on mennyt niin että tulee mahdolliset mallit speksattua, sitten katson hintatason ja vilkaisen hintaseurannasta mikä on järkevä hinta mistäkin laitteesta. Kertaakaan ei ole vielä liikkeestä (Gigantti ja Power pääasiassa) saanut lähellekään sellaista tarjousta mikä hintaseurannassa on ollut ihan viime aikoina.

Ei se muuten niin haittaisi, mutta parin tonnin lappuhinnalla olevaa jääkaappia myydään neljä kertaa vuodessa n. 1300-1400 euron hintaan ja myyjä ei voi tarjota sitä edes 1500 euroon.

Ei siinä sitten, hintahäly tilaukseen toivotulle malleille ja muutaman viikon tai pahimmillaan kuukauden odotuksen jälkeen tavara tilaukseen.

Paras oli äskeinen jääkaappiostosyritys. Gigantilla oli nettikaupassa -15% yö, joka tuli missattua ja aamulla marssin kysymään saisiko edes tuohon hintaan. Ei onnistu, vaikka esim. kuukausi sitten olisi saanut -35% hintaan. No ei sitten, odotellaan taas.
Tämä loppui niin että kaappi tuli taas nettikauppaan "tarjoukseen" n. 34 % halvemmalla kuin normihinta ja lisäksi ilman toimituskuluja. Hintaero myyjän parhaaseen tarjoukseen karvan alle 300 euroa.

Ei yllättänyt, mutta voisihan toiminnassa olla enemmän järkeä..
 
Tämä loppui niin että kaappi tuli taas nettikauppaan "tarjoukseen" n. 34 % halvemmalla kuin normihinta ja lisäksi ilman toimituskuluja. Hintaero myyjän parhaaseen tarjoukseen karvan alle 300 euroa.

Ei yllättänyt, mutta voisihan toiminnassa olla enemmän järkeä..

Ostajan kannaltahan tuo on turhauttavaa vääntöä, pienemmässä mittakaavassa sama on että kännykkäliittymistä saa ns. parhaan hinnan vasta kun on pari kertaa laittanut numeron siirron toiselle operaattorille käyntiin, ja sitten ottanut "kilpailuun" osallistuvien operaattoreiden parhaan tiskinalushinnan.

Myyjän kannalta tuossa on toki paljonkin järkeä, koska kodinkonekaupassa on edelleen paljon niitä, jotka eivät tutki hintahistoriaa ja haluavat sen tavaran nyt heti siihen hintaan millä sen tänään saa.
 
Mites Verkkis suhtautuu hinnan alennuksiin? suht tukeva pömpeli nyt 33% halvemmalla mitä pari viikkoa sitten :beye:
 
Mites Verkkis suhtautuu hinnan alennuksiin? suht tukeva pömpeli nyt 33% halvemmalla mitä pari viikkoa sitten :beye:
Tilaa myymälänoutona ja marssi kysymään? Ale todennäköisesti tulee kyllä, mutta jos erä on loppu, niin voi olla hankalampaa. Toki niillä chat aspakin on :)
 
Kokemuksia Gigantin hintatakuun osalta tilanteessa jossa tuotteen hinta laskee toistamiseen? Ensimmäisestä hinnan laskusta on jo hyvitys saatu, maksavatko vielä toisestakin :rofl:?
 
Käsitelläänkö alla olevas jutussa Giganttia vaiko jotain muuta kodinkone- ja elektroniikkaliikettä?

 
Käsitelläänkö alla olevas jutussa Giganttia vaiko jotain muuta kodinkone- ja elektroniikkaliikettä?

Gigantti

– Olen tietysti pahoillani, että niitä oli niin paljon. Voin avoimesti sanoa, että ei tällainen sijoitus tunnu kauhean kivalta. Ei ole meidän tavoitteiden eikä arvojen mukaista olla tällaisen listan keulapaikalla.

Näin sanoo listaykkösen eli Gigantin toimitusjohtaja Niko Sandström.
Näistä kodinkone- ja elektroniikkaliikkeistä eniten ilmoituksia vuonna 2023
Lista koostuu Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvontaan tulleista yhteydenotoista sekä kuluttaja-asiamiehelle osoitetuista valvontavihjeistä.
YritysIlmoitusmäärä
1.Gigantti Oy Ab511
2.Power Finland Oy220
3.Elisa Oyj136
4.Verkkokauppa.com Oyj128
5.Telia Finland Oyj116
6.DNA Oyj95
7.Hobby Hall Suomi Oy76
8.Oy Electrolux Ab48
9.Jimm’s PC-store Oy47

Tosta huolimatta mielummin gigantista tilaisin, ku Hobby Hallista.. lista ei kerro prosentuaallisia lukemia.
 
Gigantista positiivinen kokemus, ensiksi matchasivat hinnan poweriin (+100e opiskelija alennus koska äpöl), ja viikko oston jälkeen vielä hyvittivät 100e kun power laski hintaa vielä satasella.
Ei vaatinut kuin että chätti auki, tilausnro sisään ja pyyntö hintahyvityksestä.
Palauttivat suoraan tilille ilman kysymyksiä.
 
Onko tietoa miten Gigantti suhtautuu ilman myyntipakkausta palautukseen? Onnistuuko ja saako täyden hinnan takaisin. Tuli ostettua Apple TV 4k ja hölmönä en huomannut tsekata, että halvimmassa ei ole ethernetiä ollenkaan… Muuten ihan iskemätön vehje, mutta tottakai vaimo ehti heittää jo pakkaukset roskiin :(
 
Onko tietoa miten Gigantti suhtautuu ilman myyntipakkausta palautukseen? Onnistuuko ja saako täyden hinnan takaisin. Tuli ostettua Apple TV 4k ja hölmönä en huomannut tsekata, että halvimmassa ei ole ethernetiä ollenkaan… Muuten ihan iskemätön vehje, mutta tottakai vaimo ehti heittää jo pakkaukset roskiin :(

Eivät ainakaa mainitse kuin vain televisioiden kohdalla myyntipakkauksen. e: tosin täyttä hintaa ei varmaan ilman alkuperäistä pakkausta saa.

Onko tuotteen kunnolle palautusehtoja?

Kyllä. Tuote tulee palauttaa ehjänä, myyntikuntoisena ja ilman ulkoisia kolhuja tai vaurioita. Myös kaikkien myyntipakkauksen sisältämien tarvikkeiden sekä kaupanpäällisten tulee olla mukana. Televisiot tulee palauttaa alkuperäisessä myyntipakkauksessaan. Myymälästä ostettujen tietokoneiden palautuksesta peritään 29€ tarkistus- ja tyhjennysmaksu, jos tuotteen paketti on avattu.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tietoa miten Gigantti suhtautuu ilman myyntipakkausta palautukseen? Onnistuuko ja saako täyden hinnan takaisin. Tuli ostettua Apple TV 4k ja hölmönä en huomannut tsekata, että halvimmassa ei ole ethernetiä ollenkaan… Muuten ihan iskemätön vehje, mutta tottakai vaimo ehti heittää jo pakkaukset roskiin :(

Onhan tuo aika peruskauraa, että tuotteen pakkaus on tallella ja kaikki mitä siellä oli sisällä, että tuote on myyntikuntoinen. Liike joutuu sen alennuksella myymään. Mutta puhelahjoista myös kiinni ja tapauskohtaista.
 
Tämä keissi alkaa pikkuhiljaa ratkeamaan. Kuluttajariitalautakunta ilmoitti loppuvuodesta että käsittelyaika pari vuotta = vedin ratkaisupyynnön pois ja asianhoitajan avustuksella jätin käräjäoikeuteen kanteen. Ei siinä sitten kauaa mennyt kun Gigantti totesi asianhoitajansa välityksellä kanteen oikeaksi, eli nyt odotellaan tuomiota. Kiinnostaa jonkun verran miten tuohon väärennettyyn asennuspöytäkirjaan suhtaudutaan, nappaavatko kenties vielä väärennöksestä sakot.

Loppupäivitys tähänkin. Käräjäoikeus antoi tuomion ja heinäkuussa kotiutui korvaukset korkoineen. Tapahtumasta lähes vuosi aikaa. Ei muuta kuin sitkeyttä jos sattuu omalle kohdalle.
 
Loppupäivitys tähänkin. Käräjäoikeus antoi tuomion ja heinäkuussa kotiutui korvaukset korkoineen. Tapahtumasta lähes vuosi aikaa. Ei muuta kuin sitkeyttä jos sattuu omalle kohdalle.
Hyvä, että ratkesi. Mielenkiinnosta, tuli teikäläiselle tietoa tuosta asiakirjojen väärennöksestä? Tuliko sakkoa tms, lisäksi paljon tuota korkoa ehti kertyä? Oletettavasti jonkinnäköinen vesivahinko kumminkin ehti kertyä joten lähtösummakin voi olla ihan kiitettävä.
 
Loppupäivitys tähänkin. Käräjäoikeus antoi tuomion ja heinäkuussa kotiutui korvaukset korkoineen. Tapahtumasta lähes vuosi aikaa. Ei muuta kuin sitkeyttä jos sattuu omalle kohdalle.

Olisi mielenkiintoista lukea tämän tapauksen tuomio. Selittelivätkö mitenkään ja kuinka kalliiksi oikeuskulut tulivat Gigantille?
 
Hyvä, että ratkesi. Mielenkiinnosta, tuli teikäläiselle tietoa tuosta asiakirjojen väärennöksestä? Tuliko sakkoa tms, lisäksi paljon tuota korkoa ehti kertyä? Oletettavasti jonkinnäköinen vesivahinko kumminkin ehti kertyä joten lähtösummakin voi olla ihan kiitettävä.
Asiakirjaväärennökseen ei otettu kantaa mitenkään, homma meni liukuhihnalta koska Gigantti myönsi syyllisyytensä. Korkoa laskettiin jostain syyskuulta asti tms, en muista enää tarkalleen. Hieman yli tuhat euroa.

Olisi mielenkiintoista lukea tämän tapauksen tuomio. Selittelivätkö mitenkään ja kuinka kalliiksi oikeuskulut tulivat Gigantille?
Heti kun käräjäoikeus oli ottanut yhteyttä olivat he myöntäneet kanteen oikeaksi, joten siitä ei mitään sen kiinnostavampaa syntynyt. Toisin sanoen kanteessa sanottiin että vesivahinko on syntynyt virheellisestä asennuksesta ja Gigantti myönsi sen. Kiinnostavampia ovat ne ennen kanteen jättämistä Gigantin lakimiehen välityksellä esittämät väitteet muun muassa siitä, miten joku olisi hiipinyt lukittuun asuntoon ja ainoa tihutyö olisi ollut tiskikoneen hanan avaaminen. Tapauksen varsinainen sankari on Gigantin alihankkija, jolla ei ollut selkärankaa tunnustaa virhettään vaan sai isäntänsä maksamaan koko remontin, oikeuskulut ja korot. Olivat he tehneet omaan vakuutusyhtiöönsä vastuuvakuutusilmoituksen mutta ilmeisesti esittäneet asian siten, ettei heillä ollut tuottamuksellisuutta jolloin vakuutusyhtiö tietenkin pesee aiheesta kätensä. Itse asentajalla oli kuitenkin munaa myöntää puhelimessa että myöhäinen ajankohta ja kiire vaikutti tekemiseen, mutta tätä puhelua ei Gigantin ja heidän lakimiehen mukaan ole koskaan edes käyty. Ei voi kun ihmetellä.

Oikeudenkäyntikulut ja viivästyskorot yhteensä jotain 6k€.
 

" Gigantin toimitusjohtaja Niko Sandström kertoo Iltalehdelle sähköpostitse, että Forssan, Riihimäen ja Hyvinkään Gigantti-myymälöiden liiketoiminta päättyy toistaiseksi. Mainitut myymälät toimivat Gigantti-brändin alla franchise-sopimuksella. Franchise-yrityksen kanssa tehty sopimus on voimassa 12. syyskuuta asti, mutta sen jälkeen emme tule uusimaan sopimusta. Edellytyksiä sopimuksen jatkumiselle ei enää ollut. "

mitäs tämä nyt tarkoittaa käytännössä, loppuunmyynti vai jotain muuta? en ainakaan muista että tästä olisi aiemmin mitään juttua ollut mutta voi olla että olen vain missannut sen.
 
mitäs tämä nyt tarkoittaa käytännössä, loppuunmyynti vai jotain muuta? en ainakaan muista että tästä olisi aiemmin mitään juttua ollut mutta voi olla että olen vain missannut sen.

Yrittäjä konkurssissa ja Gigantti omistaa varaston. Ovet vain menevät kiinni ilman loppuunmyyntiä.
 
Yhden noista lopettaneista Gigantissa ollu yhden myyjän oli lähteny eri alan liikkeeseen myyjäksi. Nyt tajusin, että että tää antanut vihiä ettei kaikki voi olla hyvin.
 
Tai sitten ihan perinteinen konkurssimyynti jossain huutokaupat.comissa? Tai sitten Gigantti ostaa varaston ostohinnalla takaisin?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 829
Viestejä
4 567 251
Jäsenet
75 029
Uusin jäsen
Wisbargo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom