Jatkan nyt tätä napinaa näistä Gigantin outlet-koneista vielä.
Päädyin ensin ratkaisuun että palautan tämän tilaamani koneen ja tilaan suht lähellä olevasta myymälästä paremmalla kuntoluokituksella olevan koneen tilalle (asiakaspalautus, uudenveroinen alkuperäispakkauksessa). Aspasta varmistin että vanhan palautus onnistuu sitten siinä samalla vaikka outlet-kone ja kaikki oli fine, joten pistin koneen noutotilaukseen.
Seuraavana päivänä lähdin töiden jälkeen hakemaan konetta melkein 50km päästä ja tiskillä ohimennen mainitsin myyjälle vaihdon syystä, johon myyjä sitten kommentoi että ex-demo se heidänkin koneensa on ja roikkunut yli vuoden näytillä demona. Selitykseksi harhaanjohtaville tiedoille tyyppi kertoi sen, että kun he laittavat koneita outletiin niin sieltä valitaan vain kuntoluokka ja nettisivu heittää sinne jonkun vakiotekstin valmiiksi, eivätkä he voi kirjoittaa sinne esim. lisätietoa siitä että kone on demo-laite.
Olin siinä tiskillä vähän hölmistyneenä ja totesin etten kyllä ota huomattavasti kalliimmalla toista demo-konetta tilalle. Laskin nopeasti yksi yhteen että todennäköisesti ne kaikki muutkin outletissa olevat tällaiset Yoga Prot ovat sitten ex-demoja joita poistellaan hyllystä eikä ratkaisevasti parempaa ole välttämättä saatavilla jos ei tilaa ihan uutta konetta, ja päätin poistua paikalta saman koneen kanssa kuin saavuin sinne.
Seikkailun lopputulemana mä tuhlasin tunteja elämästäni ylimääräisiin resetointeihin ja asennuksiin, istuin yli tunnin autossa ajellen melkein 100 km turhan takia ja mulla on nyt sama entinen esittelykone pöydällä joka myytiin mulle asiakaspalautuksena. Laitan kyllä tästä harhaanjohtavasta luokittelusta outletissa heille palautetta, ei nyt ihan mennyt homma puikkoihin...