Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 819
Ei tässä ole kyse mistään 20-vuotta sitten, vaan siitä että hinta vaihtuu parin kuukauden välein 100 % ja -35 % välillä. Eikä se edelleenkään ole asiakkaan päänvaiva muuten kuin että ei enää kannata käydä niissä liikkeissä ostamassa sitä tavaraa, vaan käyttää hintavahteja ja ostaa sieltä mistä se ensimmäisenä tärppää markkinahintaan.

EDIT:
Ja selväähän se on että jossain sitä katetta on, sillä ei nuo -35 % hinnat tappiollakaan mene. Ei se asiakkaan kulmasta kiinnosta tippaakaan kuka sen katteen käärii. Markkinahinta on sillä asetettu, kun myydään suuri osa ajasta paljon halvemmalla hinnalla.
Ruokakaupassakin vaadit sitä lohifileetä kuukauden takaiseen tarjoushintaan?
En oikein ymmärrä mihin pyrit tällä jankkaamisellasi?
Vähän tosta paistaa vaan semmoinen valtava minäminä-asenne. Sinulle on selitetty moneen kertaan miksi se kauppa ei harrasta hyväntekeväisyyttä, mutta silti jatkuu jankutus.
 

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 296
Ruokakaupassakin vaadit sitä lohifileetä kuukauden takaiseen tarjoushintaan?
En oikein ymmärrä mihin pyrit tällä jankkaamisellasi?
Vähän tosta paistaa vaan semmoinen valtava minäminä-asenne. Sinulle on selitetty moneen kertaan miksi se kauppa ei harrasta hyväntekeväisyyttä, mutta silti jatkuu jankutus.
Kyl mieki sen verran ymmärsin, että jos pari tuntia aiemmin on ollu -15% tarjous ja tullut paikan päälle kysäseen, että lähtiskö sillä vielä. Jättävät sit mielummin myymättä, vaikka reilusti halvemmallaki on tuotetta myyty aiemmin. No eipä siinä, ku odottelee sit halvempia hintoja tai käy kysäseen kilpailevalta firmalta tarjousta.

e: lisäksi, kun hyvittävät kyl hinta-eron ettei tarvi palautuksia ruveta prosessoimaan, nii ei olis "paha riski" myydä yksittäisille alennuksesta myöhästyneille asiakkaille sillä kevyellä alehinnalla, ku voipi hinta siinä 1-2kk ehtiä tippuun muutenki.
 
Viimeksi muokattu:

kolistelija

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
1 156
Ruokakaupassakin vaadit sitä lohifileetä kuukauden takaiseen tarjoushintaan?
En oikein ymmärrä mihin pyrit tällä jankkaamisellasi?
Vähän tosta paistaa vaan semmoinen valtava minäminä-asenne. Sinulle on selitetty moneen kertaan miksi se kauppa ei harrasta hyväntekeväisyyttä, mutta silti jatkuu jankutus.
Olenko vaatinut että kaupan pitäisi myydä mitään mihinkään hintaan? Olenko vaatinut että kaupan pitäisi harrastaa hyväntekeväisyyttä?

Käsityksemme jankkaamisesta ja itsekkäästä asenteesta poikkeaa ilmeisen paljon toisistaan. Mielestäni siinä ei ole mitään itsekästä todeta kodinkonekaupan nykytila on typerällä tolalla. Jankkaamisena näen ennemmin sen että toistamalla syitä asian tilalle kuvitellaan että tilanne muuttuisi erilaiseksi.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 586
Suurten kodinkoneiden ostaminen on kyllä nykyään tehty typeräksi hölmöjen dynaamisten hinnotteluiden takia. Tässä viime vuosina on tullut ostettua uuni, pyykinpesukone, astianpesukone ja jääkaappi. Jokaisen kohdalla on mennyt niin että tulee mahdolliset mallit speksattua, sitten katson hintatason ja vilkaisen hintaseurannasta mikä on järkevä hinta mistäkin laitteesta. Kertaakaan ei ole vielä liikkeestä (Gigantti ja Power pääasiassa) saanut lähellekään sellaista tarjousta mikä hintaseurannassa on ollut ihan viime aikoina.

Ei se muuten niin haittaisi, mutta parin tonnin lappuhinnalla olevaa jääkaappia myydään neljä kertaa vuodessa n. 1300-1400 euron hintaan ja myyjä ei voi tarjota sitä edes 1500 euroon.

Ei siinä sitten, hintahäly tilaukseen toivotulle malleille ja muutaman viikon tai pahimmillaan kuukauden odotuksen jälkeen tavara tilaukseen.

Paras oli äskeinen jääkaappiostosyritys. Gigantilla oli nettikaupassa -15% yö, joka tuli missattua ja aamulla marssin kysymään saisiko edes tuohon hintaan. Ei onnistu, vaikka esim. kuukausi sitten olisi saanut -35% hintaan. No ei sitten, odotellaan taas.
Tähän oli tullut paljon kommentteja tuohon väliin, mutta lainasin tätä.

Gigantti tuli maahan sillä ajatuksella että se hinnalla vie markkinat, ja siinä onnistu, jäljelle jäi lähinnä tuo minkä nimi nykyään Power, ja uudempi tulokas Verkkokauppa.com

Mielikuvamarkkinointi toimi, ja nettikaupasta tuli hintapiste, ei tarvi myydä halvemmalla, sen näkee ihan myymällässä, se myyjän vakio veto, vertaa nettikauppojen hintoihin. Se nettikauppa mikä aiemmin oli pienille, uhka on osalla tuote ryhmiä helpotus, ei tarvi tinkiä alle nettihinnan, voi jopa pyyttää vähän enemmän jos tavaran saa heti mukaan.

Noiden hintarobotiikka nostaa hintoja heti kilpalijan perässä, olishan se tyhmää myydä euroa halvemmalla, kun samankin saa.

Verkkokauppa eroaa muista siinä että siellä kuluttaja ei käytännössä voi tinkiä, Gigantti, Poweri niin myyjillä neuvotteluvaraa. Mutta toki koulutettuja.

Tuo on kyllä syvältä että markkinoinnissa käytetään sitä hintankkuria, nostetaan hinta ylös, sitten alas, onneksi lainsäätäjät siihen puuttuneet, rytmi pidentynyt. Joillain aloilla kysymällä neuvottelut lähtee siitä "alehinnasta" riippumata kuinka korkea lapussa sattuu oleeen.

Homma sekoittaa sitten jotkin oikeasti kovat tarjoukset, tai ilmeisesti jotkin ovat sellaisia, koska (Gigantti/Power) myymälässä on voitu viedä tarjous kamat jopa piiloon, myyjät autuaan tietämättömiä, jos ei osaa kysyä, ja senkin jälkeen kaupankäynti voi olla takkuista, ohjataan tilaamaan netistä. Räikeimillään seuraavana päivänä kun tarjos loppunut niin se tuote raahattu esille ja heti saatavilla (netti tilaus laaha tiesmissä)

Gigantissa hyllytavarasta, jos myyjä haluaa kaupasta puumerkin, niin siinä on tinkivaraa, jos vain auttaa löytämään, niin voi olla vaikea tinkiä. Varastokamasta ilmeisesti myyjä löydettävä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 819
Olenko vaatinut että kaupan pitäisi myydä mitään mihinkään hintaan? Olenko vaatinut että kaupan pitäisi harrastaa hyväntekeväisyyttä?

Käsityksemme jankkaamisesta ja itsekkäästä asenteesta poikkeaa ilmeisen paljon toisistaan. Mielestäni siinä ei ole mitään itsekästä todeta kodinkonekaupan nykytila on typerällä tolalla. Jankkaamisena näen ennemmin sen että toistamalla syitä asian tilalle kuvitellaan että tilanne muuttuisi erilaiseksi.
Itse tykkään Suomessa siitä että lähtökohtaisesti hinnat on esillä ja niillä myydään, eikä tarvitse jotain esim Turkista tuttua kissahiiri-leikkiä harrastaa kun ihmetellään mihin hintaan myydään.
Jos täälläkin olisi kulttuuri että hinnoista tingataan, niin ne hinnat olisi asetettu juurikin sen verran korkeammiksi tämän johdosta.
Nykyaikana tuo hintavertailu on niin helppoa etten jaksa itse vaivata päätäni sillä jos jokin liike myy kalliimmalla kuin toinen. Helppo mennä hakemaan/tilata sitten toisesta.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 586
Itse tykkään Suomessa siitä että lähtökohtaisesti hinnat on esillä ja niillä myydään, eikä tarvitse jotain esim Turkista tuttua kissahiiri-leikkiä harrastaa kun ihmetellään mihin hintaan myydään.
Jos täälläkin olisi kulttuuri että hinnoista tingataan, niin ne hinnat olisi asetettu juurikin sen verran korkeammiksi tämän johdosta.
Nykyaikana tuo hintavertailu on niin helppoa etten jaksa itse vaivata päätäni sillä jos jokin liike myy kalliimmalla kuin toinen. Helppo mennä hakemaan/tilata sitten toisesta.
Jos puhutaan kodinkoneista, niin hintavertailu on vaikeaa ja unelmaasiakas joka ei tinkaa. Eli näissä nettijutuissa sanonta casinovoittaa aina.

Vertailua vaikeuttaa se että samaa tuotetta myy harva, joissain tapauksissa kilpailia on saman konsernin toinen ketju.
Algoritmit pyrkii mahdollisimman korkeaan hintaan. Nouto myymälästä, on paras asiakas, ei tinkaan , on milestään tehnyt hyvät kaupat ja siinä mahdollisuus lisämyyntiin.

Sitten joissain tuotteissa on vahva brändi ja se itse ohjailee hinnoittelua, joilloin aina tarjolla se mahdollisimman korkeaksi viritetty hinta, josta se valmistaja vie suurimman osan, ja myyjällä voi olla kädet sidottu hinnoittelussa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 819
Jos puhutaan kodinkoneista, niin hintavertailu on vaikeaa ja unelmaasiakas joka ei tinkaa. Eli näissä nettijutuissa sanonta casinovoittaa aina.

Vertailua vaikeuttaa se että samaa tuotetta myy harva, joissain tapauksissa kilpailia on saman konsernin toinen ketju.
Algoritmit pyrkii mahdollisimman korkeaan hintaan. Nouto myymälästä, on paras asiakas, ei tinkaan , on milestään tehnyt hyvät kaupat ja siinä mahdollisuus lisämyyntiin.

Sitten joissain tuotteissa on vahva brändi ja se itse ohjailee hinnoittelua, joilloin aina tarjolla se mahdollisimman korkeaksi viritetty hinta, josta se valmistaja vie suurimman osan, ja myyjällä voi olla kädet sidottu hinnoittelussa.
No tuossa olet kyllä oikeassa isojen kodinkoneiden kohdalla että niiden hintavertailu on tehty siinä mielessä hankalaksi kun eri liikkeille toimitetaan hieman eri mallinimellä olevia koneita. Pitkässä rimpsussa saattaa olla vaikka yhden kirjaimen ja numeron ero.
 

kolistelija

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
1 156
Itse tykkään Suomessa siitä että lähtökohtaisesti hinnat on esillä ja niillä myydään, eikä tarvitse jotain esim Turkista tuttua kissahiiri-leikkiä harrastaa kun ihmetellään mihin hintaan myydään.
Jos täälläkin olisi kulttuuri että hinnoista tingataan, niin ne hinnat olisi asetettu juurikin sen verran korkeammiksi tämän johdosta.
Nykyaikana tuo hintavertailu on niin helppoa etten jaksa itse vaivata päätäni sillä jos jokin liike myy kalliimmalla kuin toinen. Helppo mennä hakemaan/tilata sitten toisesta.
Kannattaa kuitenkin aina tinkia kun ostat arvokkaampia kodinkoneita, sillä käytännössä joka kerta niissä on tinkivaraa vähintäänkin sen verran että se kannattaa. Se on leivottu siihen lappuhintaan ihan samalla tavalla kuin Turkissakin.

Tässä ei kuitenkaan ollut siitä kyse, vaan siitä että hinta vaihtelee 30 päivän välein (kiitos tästä kuuluu äskettäiselle lakimuutokselle, ennen saattoi olla vielä sekavampaa) erittäin rajustikin. En tiedä onko se jollain tavalla hieno asia että hinta on arvottu lottokoneella aina kun edellinen hinta on ollut voimassa tuon 30 päivää. Saa toki ostaa sillä lappuhinnalla, mutta ei se mielestäni tuosta Turkin tilanteesta niin paljoa eroa siltä kantilta että hinta tulee jostain lottokoneesta.
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
249
Tässä ei kuitenkaan ollut siitä kyse, vaan siitä että hinta vaihtelee 30 päivän välein (kiitos tästä kuuluu äskettäiselle lakimuutokselle, ennen saattoi olla vielä sekavampaa) erittäin rajustikin. En tiedä onko se jollain tavalla hieno asia että hinta on arvottu lottokoneella aina kun edellinen hinta on ollut voimassa tuon 30 päivää. Saa toki ostaa sillä lappuhinnalla, mutta ei se mielestäni tuosta Turkin tilanteesta niin paljoa eroa siltä kantilta että hinta tulee jostain lottokoneesta.
Iso syy on myös lainsäädännöllä, eli tuotetta ei saisi myydä koko aikaa ale hinnalle. Tosin esim huonekaluliikkeet tätä rikkovat koko ajan ja törkeästi.
 

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 296
Iso syy on myös lainsäädännöllä, eli tuotetta ei saisi myydä koko aikaa ale hinnalle. Tosin esim huonekaluliikkeet tätä rikkovat koko ajan ja törkeästi.
Saahan hinta olla (melkein) mitä vaa, mut sitä ei saa markkinoida "alena" kokoaikaa? e: tosin esim. gigantti ehkä jollain tavalla tätä kiertää "pysyvästi halpa/edullinen" maininnallaan joissain tuotteissa? Eli ikäänkuin olisi jotenki erikoista, että tuote on sen hintainen mitä on. Omalla kohdalla tuollainenki tuote halpeni ostettuani sen. Sain toki hintaeron hyvityksenä mukisematta.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 586
Iso syy on myös lainsäädännöllä, eli tuotetta ei saisi myydä koko aikaa ale hinnalle. Tosin esim huonekaluliikkeet tätä rikkovat koko ajan ja törkeästi.
30pv juttu tuli siitä että hiljan tuli voimaa se että alennusta markkinoidessa pitää kertoa 30pv alin hinta (ei koske ihan kaikkia tuoteryhmiä)
Alennusmyynti voi olla pidempiä. sitten on sääntöjä jos on kamppis missä allennetaan portaittain jne.
Siinä oikeassa että jos myy yhtäjaksoisesti kympillä, niin siitä kympistä tulee se normaalihinta. Muttta näillä toimijoilla joilla jo ennen tuoreimpi tiukennuksia hinnat pomppi useita kertoja kuussa, niin sitä vaaraa ei ollut.

Giganttikin on lähtenyt kanttis/jäsen/etukerho hinnoitteluun, varmaan kaikkille k-ryhmän markkinointia seuranneelle tuttua.

Huonekalu kentellä olisi sitä pitkät "alet" lyhyetä "normaalihinnat" meni sitten vuorotteluun, ja samaan hintaan lähti kama ovesta ulos riippumatta mihin jaksoon osto osu, jos edes muista kysyä hintaa. Todellinen tinkaaminen siis lähti siitä alehinnasta.

Ja sitten muistaa että sana tarjous, on vain tarjous, hintalupaus, ehkä jonkin määräajan. Voi olla kalliimpi kuin eilinen
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
4 016
Ikean kanssa perinteinen sohvaepisodi, viimeksi joskus 2018 oli vääntöä kun toimitus kusi pariin kertaan, reklamointi ja kuljetus ilmaiseksi + satasen alennus. Nyt toimitus tuli just eikä melkein mutta asennus ei tapahtunut sovittuna päivänä ja hetkenä. Siirtyi asennus tältä päivältä maanantaille, reklamointi ja asennukulut (100€) pois. Saas nähdä tuleeko maanantaina ja pitääkö enemmän laittaa rekkuja. :hammer:
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
824
Vähän voisivat kyllä nämä suomalaiset verkkokaupat skarpata, hyvänä esimerkkinä tällä kerralla Gigantti. Torstai-aamuna tilasin tuotteen heidän verkkokaupastaan ja viimein tänään tiistaina vaihtui tilauksen tila "Käsittelyssä" -tilaan. No, olihan tuossa viikonloppu välissä mutta silti monta päivää että tilaus päätyy edes käsittelyyn, saati sitten kun joskus saavat pakattua ja Posti jumittaa pakettia vielä muutaman päivän ajan. Välillä kun on tilaillut ulkomaisista kaupoista niin tilaus on käsitelty parhaimmillaan muutamassa tunnissa ja kuriiri kuskaa parissa päivässä noutopaikkaan. Varmaan tämäkin tilaamani tuote olisi jo ulkomailta tilattuna jos hallussani tai viimeistään ehkä huomenna.

Ja ihan samaa lähetyspään hidastelua olen huomannut aika monelta vastaavalta liikkeeltä. Verkkokauppa.comin toimitukset tulevat joskus nopeasti mutta joskus niilläkin kestää tuossa lähettämisessä ensimmäinen viikko (vaikka lupaavat että olisi lähetettävissä "heti") ja sitten kun sattuu huono arpa Postin tai Matkahuollon kuljetuksissa niin nekin vielä pyörittelevät pakettia toisen viikon. Nykyään on onneksi osunut pääsääntöisesti hyvä arpaonni Postin ja MH:n kanssa että he ovat kyllä toimittaneet nopeasti kunhan ovat saaneet paketin haltuunsa.
Gigantin roippeet taitavat tulla Ruotsista.

Toki voisivat yleensä tulla nopeamminkin, mutta eipä tuo nyt ole niin päivän päälle. Hakee sitten kivijalasta, jos on hätä. Muuten voi olla ihan hyväkin vaan opetella vähän kärsivällisyyttä ja että asiat ei aina tapahdu heti.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
1 028
Perus omaa tuuria. Ostin etämyyntinä Powerista esittelymallin Mielen kalusteuunin. Sinänsä homma meni ihan hyvin. Oikeastaan jälkikäteen harmitti vaan se, kun olin laittanut muutamista eri uunimalleista hintahälytyksiä ja tuo esittelymallin hommaaminen oli järkevin diili sillä hetkellä, kun Mielen uunit eivät hintaseurantojen mukaan juurikaan ikinä tule kummempiin alennuksiin edes Black fridayn tai muiden kampanjoiden aikana (jos ei niitä edullisimpia malleja lasketa mukaan). No eikös viikko uunin hankinnan jälkeen tule joku 1700e alennus Verkkokaupassa uudesta paremmasta Mielen uunista. :facepalm: Pienen hetken mietin, että pitäisikö laittaa vaan tilaten ja alkaa sitten ihmettelemään, miten palautetaan myyntipakkaukseton outlet-tuote takaisin, mutta annoin olla tällä kertaa...
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 557
Perus omaa tuuria. Ostin etämyyntinä Powerista esittelymallin Mielen kalusteuunin. Sinänsä homma meni ihan hyvin. Oikeastaan jälkikäteen harmitti vaan se, kun olin laittanut muutamista eri uunimalleista hintahälytyksiä ja tuo esittelymallin hommaaminen oli järkevin diili sillä hetkellä, kun Mielen uunit eivät hintaseurantojen mukaan juurikaan ikinä tule kummempiin alennuksiin edes Black fridayn tai muiden kampanjoiden aikana (jos ei niitä edullisimpia malleja lasketa mukaan). No eikös viikko uunin hankinnan jälkeen tule joku 1700e alennus Verkkokaupassa uudesta paremmasta Mielen uunista. :facepalm: Pienen hetken mietin, että pitäisikö laittaa vaan tilaten ja alkaa sitten ihmettelemään, miten palautetaan myyntipakkaukseton outlet-tuote takaisin, mutta annoin olla tällä kertaa...
Mitä Kuluttaja-lehden testejä silloin tällöin vilkuillut niin koneen hinta harvemmin on tae siitä et se olisi varsinaisesti hyvä vertailussa muihin. Induktioliesissä Mielen 3-4k koneet oli listan hännillä ja parhaiten pärjäsi Mieleltä halvin kone. Toki sekin kaukana mitallisijoista. Ehkäpä se Powerin kone voi olla kaikessa muussa parempi kuin hinnassa?
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
824
Perus omaa tuuria. Ostin etämyyntinä Powerista esittelymallin Mielen kalusteuunin. Sinänsä homma meni ihan hyvin. Oikeastaan jälkikäteen harmitti vaan se, kun olin laittanut muutamista eri uunimalleista hintahälytyksiä ja tuo esittelymallin hommaaminen oli järkevin diili sillä hetkellä, kun Mielen uunit eivät hintaseurantojen mukaan juurikaan ikinä tule kummempiin alennuksiin edes Black fridayn tai muiden kampanjoiden aikana (jos ei niitä edullisimpia malleja lasketa mukaan). No eikös viikko uunin hankinnan jälkeen tule joku 1700e alennus Verkkokaupassa uudesta paremmasta Mielen uunista. :facepalm: Pienen hetken mietin, että pitäisikö laittaa vaan tilaten ja alkaa sitten ihmettelemään, miten palautetaan myyntipakkaukseton outlet-tuote takaisin, mutta annoin olla tällä kertaa...
Ymmärrän. Mutta parempia tarjouksia tulee aina, ja jos olit/olet tyytyväinen nykyiseen niin turha sen enempää harmitella. Varmasti aivan hyvä sekin. :)

Itselläkin paha taipumus tähän ikuiseen tarjousten kyttäämiseen, pitäs vaan ostaa ja olla tyytyväinen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 022
Viestejä
4 323 918
Jäsenet
71 931
Uusin jäsen
Jzoid

Hinta.fi

Ylös Bottom