Ei ole minun tietoja. Oma kuitti oli ihan siististi mukana. Nämä kaksi muuta oli siis pakkauspehmusteena mukana.Noi ei siis ole sun tietoja? Melkoinen moka Multitronicilta, miten tuo on edes mahdollista? Pitäisi kyllä tulla jotain seurauksia...
Ei ole minun tietoja. Oma kuitti oli ihan siististi mukana. Nämä kaksi muuta oli siis pakkauspehmusteena mukana.Noi ei siis ole sun tietoja? Melkoinen moka Multitronicilta, miten tuo on edes mahdollista? Pitäisi kyllä tulla jotain seurauksia...
Vastasivatko/kiittivätkö mitään ? siis oletan että firmalle viestit ensin.Ei nyt liity suoranaisesti asiakaspalveluun tai palautukseen, mutta eikö ole vähän kummallista, että Multitronic käyttää pakkausmateriaalina asiakkaiden tilaustietoja? Tilasin siis pari tuotetta sieltä ja muun pakkausmateriaalin lisäksi siellä oli myös pari rytättyä tilauspaperiakin nimi, osoite yms. tietoineen. EIkö tuo ole tavallaan jonkinsortin tietosuojaloukkauskin asiakkaita kohtaan?
![]()
Ei ole minun tietoja. Oma kuitti oli ihan siististi mukana. Nämä kaksi muuta oli siis pakkauspehmusteena mukana.
Juuri niin. Ja oma tilausnumero tietysti myös, niin saavat pakkaajan käsiinsä. Ei ole kyllä mitenkään ok tuollainen toiminta.Vastasivatko/kiittivätkö mitään ? siis oletan että firmalle viestit ensin.
Tuo menee GDPR juttuun ja sen mukaiseen prosessiin heillä.
Edit:
Jos et ole heille ilmoittannut, niin viestiä sinne, niin että tunnistavat mitä tietoja lähetynyt, siis vähemmällä pietolla, tai no kai tuolla viivakoodilla kiinni pääsevät, mutta ehkä helpompi jos tilausnumero näkyy.
Laitoin nyt viestiä yritykselle. Tietosuojavaltuutetun sivuilla olikin ihan hyvä pohja mitä käyttää asiassa, eli halusin saada tietää mihin toimenpiteisiin asian suhteen ryhtyvät niin sen perusteella sitten harkitsen pitääkö asiasta ilmoittaa myös tietosuojaviranomaisille.Vastasivatko/kiittivätkö mitään ? siis oletan että firmalle viestit ensin.
Tuo menee GDPR juttuun ja sen mukaiseen prosessiin heillä.
Edit:
Jos et ole heille ilmoittannut, niin viestiä sinne, niin että tunnistavat mitä tietoja lähetynyt, siis vähemmällä pietolla, tai no kai tuolla viivakoodilla kiinni pääsevät, mutta ehkä helpompi jos tilausnumero näkyy.
Heidän prosesseista en tiedä, mutta yleistäen ei tuo ihan tavatonta ole.miten tuo on edes mahdollista?
Hyvä, se ehdottoman tärkeää että yritys saa tietää mahdollisimman pian.Laitoin nyt viestiä yritykselle. Tietosuojavaltuutetun sivuilla olikin ihan hyvä pohja mitä käyttää asiassa, eli halusin saada tietää mihin toimenpiteisiin asian suhteen ryhtyvät niin sen perusteella sitten harkitsen pitääkö asiasta ilmoittaa myös tietosuojaviranomaisille.
Pakkausmateriaalina oli tätä tavallista ruskeaa paperia rytättynä, mutta myös valkoista, joten voi olla että on sekoittunut tämän valkoisen pakkauspaperin joukkoon nämä tilauspaperit. Tai sitten pakkausmateriaalit on loppuneet ja on käytetty sitä mitä saatavilla on.Esim, jos pakkaaja käsittelee tulosteita, varsinkin jos tulostaa , ja lähellä pakkauspistettä. niin inhimillinen mahdollisuus että tuloste, varsinkin virheellinne/ylimääräinen joutuu pakkasmateriaalin sekaan. Vaatii vähän prosessin, toimintatapojen hiemoista ettei tuollaista inhimillstä virhettä pääse tapahtumaan. Eli GDPR alaisten paperien käsittely viilata. Ja voi myös miettiä että pakkausmateriaali valintoja. eli käytetään pakkasmateriaalia mikä erottuu selkeästi tulosteista, tai ettei tulosteet piiloudu sekaan.
Toivottavasti asia korjaantunee tällä.Tämä ei hyvä, kiitos huomautuksesta. Ilmoitan asiasta eteenpäin kun näin ei saisi käydä. Lultavasti tässä apulainen sotkenut mukaan lajittelulappua ja uusiokäyttö mennyt liian pitkälle.
Äänestän mieluummin jaloillani tuollaista urpoilua vastaan. Ei siellä mitään sellaista myydä, mitä ei muualta saisi.Oisit maksanut 199€ käteisellä ja loput kortilla.
Yleistyy pian muuallakin, ei sitä karkuun pääse.Äänestän mieluummin jaloillani tuollaista urpoilua vastaan. Ei siellä mitään sellaista myydä, mitä ei muualta saisi.
Noobeintahan tässä on se, että jos pariskuntana liikkuisi Verkkiksessä, niin 400 euron ostokset olisi voinu jakaa melko siististi 200€ setteihin mikäli kokonaissumma muodostuu useasta tuotteesta. Tai ostaa ensin 200 eurolla, vie tavaran auton ja sitten hakee hyllystä toisen satsin 200 eurolla.Yleistyy pian muuallakin, ei sitä karkuun pääse.
Tästä verkkokaupan käteisrajasta oli hiljan juttua, parissa ketjussa, taisi siis siirtyä johonkin maksutapaketjuun.Äänestän mieluummin jaloillani tuollaista urpoilua vastaan. Ei siellä mitään sellaista myydä, mitä ei muualta saisi.
Millä ihmeen tavalla Verkkokauppa voisi tuossa vedättää?Ilmeisesti nykyisin toimii se että jos kassa heittäytyy hankalaksi, niin kysyy onnistuuko lahjakorteilla maksu, ostaa sitten 200€ lahjakortteja yksi kerrallaan, ja maksaa niillä. Toki pitää varautua siihen että myyjä vedättää, ja ei suostu ottamaan lahjakortteja , jolloin riski siihen että firma vei rahat, mutta ostos jäi saamatta.
Jos Verkkokauppa.com on keksinyt että yksi 200€ kelpaa, mutta ei kaksi, niin varautua siihen että voi keksiä lahjakorteillekkin samanlaista, tai jotain muuta ikävää.Millä ihmeen tavalla Verkkokauppa voisi tuossa vedättää?
Ei se verkkokauppa sitä pakota vaan sieltä hönkii päälle kiristyvät raportointivelvollisuudet rahanpesun ym syyllä. Toisinsanoen koko rahasektori halutaan enemmän valvottavaan muotoon.Verkkokaupalta ikävä muutos, koska käteistä liikkuu muutenkin varsin vähän eli sitä on turha pakottaa pienemmälle käytölle.
Nyt taas vedetään ihan hatusta sitä juttua. Kyllähän sitä käteisen käyttöä halutaan vähentää, että saadaan kaikki ihmiset valvonnan alle paremmin tulevaisuudessa, mutta tällä hetkellä sitä ei mikään vaadi. Se raja on 10000e minkä jälkeen tulisi vähän kysellä sitten tarkemmin, ei sitä ennen.Ei se verkkokauppa sitä pakota vaan sieltä hönkii päälle kiristyvät raportointivelvollisuudet rahanpesun ym syyllä. Toisinsanoen koko rahasektori halutaan enemmän valvottavaan muotoon.
itsellä tuli ostettua 2013 Gigantista Panasonic tx-l42et5y ja katsottua vajaa kuukausi, mutta jano isompaan ajoi laittamaan sen takaisin laatikkoon ja ostettua tilalle isompi tx-l47et5y.Television palautuksesta ja sen kokeilusta kokemuksia kaivataan, eli onko näillä isoilla kuten Power, Gigantti ja Verkkokauppa.com eroja minkä verran esim. televisiossa saa olla käyttötunteja ja minkälaisia palautuskuluja nämä lisää, jos ne kotoa sen noutaa takaisin?
EDIT: lisätään tähän listaan vielä Bigbox, jos jollain olisi myös tuosta kokemuksia saman asian tiimoilta.
Kannattaa katsoa joka puljun palautus ehdoista erikseen. Ainakin power tuntuu muuttelevan ehtoja välillä useamman kerran vuoteen joiltain osin. Esim. välillä puhelin palautukset mahdollisia ja välillä ei jne.Television palautuksesta ja sen kokeilusta kokemuksia kaivataan, eli onko näillä isoilla kuten Power, Gigantti ja Verkkokauppa.com eroja minkä verran esim. televisiossa saa olla käyttötunteja ja minkälaisia palautuskuluja nämä lisää, jos ne kotoa sen noutaa takaisin?
EDIT: lisätään tähän listaan vielä Bigbox, jos jollain olisi myös tuosta kokemuksia saman asian tiimoilta.
Tahtoo olla ehdoissa aika ympäripyöreästi kerrottu yksityiskohtia. Gigantti toki ennestään tuttu parin muun tuotteen palautuksesta, että uskon ettei siellä telkkarin palautuskaan ole ongelma.Kannattaa katsoa joka puljun palautus ehdoista erikseen. Ainakin power tuntuu muuttelevan ehtoja välillä useamman kerran vuoteen joiltain osin. Esim. välillä puhelin palautukset mahdollisia ja välillä ei jne.
Ei siis kannata luottaa miten on aiemmin onnistunut kun ei ne noista muutoksista yleensä ilmoittele.
Gigantista ja powerista ostetun TV:n uskaltaa ottaa täysin käyttöön.Tahtoo olla ehdoissa aika ympäripyöreästi kerrottu yksityiskohtia. Gigantti toki ennestään tuttu parin muun tuotteen palautuksesta, että uskon ettei siellä telkkarin palautuskaan ole ongelma.
Lähinnä kiinnostaa miten muissa kuin Gigantissa suhtaudutaan siihen, että telkkarista on poistettu suojakalvo paneelin pinnasta? Palautusaika kaikilla kyllä riittävän pitkä mutta jotain OLEDia pitäisi saada testata mieluiten useampana päivänä ja kovin pitkään tuollaista ei kannata mennä paahtamaan kalvo näytön pinnalla mutta tuotahan ei takaisin enää saa kunnolla, joten meneekö Giganttia lukuunottamatta kaikilla muilla tuollainen luokitukseen, että laite on otettu käyttöön eikä oikeuta palautukseen tai täytteen hyvitykseen?
Jos ihan suunniteltu testaus mielessä, millä varmistaa tuoteen sopivuuden ja laadun, niin kysyä myyjältä.Tahtoo olla ehdoissa aika ympäripyöreästi kerrottu yksityiskohtia. Gigantti toki ennestään tuttu parin muun tuotteen palautuksesta, että uskon ettei siellä telkkarin palautuskaan ole ongelma.
Lähinnä kiinnostaa miten muissa kuin Gigantissa suhtaudutaan siihen, että telkkarista on poistettu suojakalvo paneelin pinnasta? Palautusaika kaikilla kyllä riittävän pitkä mutta jotain OLEDia pitäisi saada testata mieluiten useampana päivänä ja kovin pitkään tuollaista ei kannata mennä paahtamaan kalvo näytön pinnalla mutta tuotahan ei takaisin enää saa kunnolla, joten meneekö Giganttia lukuunottamatta kaikilla muilla tuollainen luokitukseen, että laite on otettu käyttöön eikä oikeuta palautukseen tai täytteen hyvitykseen?
Kiitti, tuo mainita meni itseltäni täysin ohi. 400 tuntia kyllä riittää mainiosti nähdä onko TV kelvollinen vai ei. Eli Power voisi olla vaihtoehtona sitten.Powerin ehdoissa esim:
60 päivän palautusoikeus ei koske:
"Televisio tai tietokone jolla käyttötunteja yli 400"
Palautukset - Power.fi
www.power.fi
Toki noin, jos liikkeessä käy paikan päällä mutta melko varmasti tulee bongailtua jotain kamppista itsellä ja tilattua netin kautta, ei tuossa paljon yksittäisen myyjän kanssa rupatella silloin.Jos ihan suunniteltu testaus mielessä, millä varmistaa tuoteen sopivuuden ja laadun, niin kysyä myyjältä.
Eli jos on epävarma tuotteen sopivuudesta, niin sopii myyjän kanssa palauttamisesta, ja tarkoitus viikko testata perusteellisesti ja sen jälkeen vielä pari seurata että taso pysyy, niin avoimesti myyjän kanssa sopii asiasta. Jos myyjä asettelee ehtoja / rajoa siihen mitä haluat, niin ehkä laite ei ole ostamisen arvoinen.
Omissa puheissa niin selkeä ettei tule väärinkäistiyksiä ja että varmasti niissä rajoissa pystyt testaan. Ja myyjän nimi ylösä, jos myöhemmin lupauksista yritetään irtautua.
Kyllä ja ainakin itsekin voinut poistaa kalvon sekä testata rauhassa ja palauttaa, mielestäni kuuluu testaukseen poistaa suojakalvot koska muuten kuvakin vääristyy.Kiitti, tuo mainita meni itseltäni täysin ohi. 400 tuntia kyllä riittää mainiosti nähdä onko TV kelvollinen vai ei. Eli Power voisi olla vaihtoehtona sitten.
Mutta saakohan tuossa poistaa suojakalvoa paneelista?
Mitenkähän vastaava Bigboxilla, Verkkiksellä tai Veikon Koneella?
Laitetaas vähän omaa casea, kun ostin tyttärelleni 20" vimpan päälle ultrakevyen maastopyörän alesta (ja oli muuten vika pyörä XXL:stä vaikka ilmaseks sais, aina ne on olleet samaa paskaa ja saa ite purkaa ja kasata uudestaan jne.):XXL ei sitten tarjoa hintamuutosta jos tuote menee alennukseen pian tilauksen jälkeen. Powerit, Amazonit ja vastaavat ovat yhdellä pyynnöllä tulleet ilomielin aina vastaan ja hyvittäneet hintamuutoksen samantien. XXL ei ole tätä porukkaa. Omassa tapauksessa oli vielä yli 3000 euron sähköpyörä, joka tuli alennukseen noin kolme vuorokautta saapumisen jälkeen (hintamuutosta lähes 500 euroa alaspäin). Oltiin jo kasattu koko pyörä ja viety se huoltoon, joten palauttaminen ei ollut enää järkevä vaihtoehto. Ja muutenkin tilaus oli yritetty ajoittaa niin, että pyörän saa juhannukseksi ajoon.
Pyörä ei ollut esikasattu ja jarruja/vaihteita esisäädetty. Kaikki osat olivat erillään tehtaan paketissa. Toimituksen seuranta pysähtyi lähimpään suurempaan kaupunkiin ja pyörä toimitettiin katokseen ilman ennakkoilmoitusta (oli tilattu sisäänkannolla), jossa se seisoi yli 2 vuorokautta tarjolla varkaille. Vaihteissa oli ongelmia ja siksi jouduimme viemään sen paikalliseen huoltoon korjattavaksi. XXL tarjosi huoltoa omassa toimipisteessään, johon on yli 150 km per suunta matkaa.
Lopputulos? Maksoivat hampaita kiristellen huollon, ei muita hyvityksiä. Tämäkin tosi monen sähköpostiviestittelyn kautta. Käsittämättömän hankalaa oli. Eipä ole mielenkiintoa tilata sieltä enää koskaan mitään.
Itse palautin verkkikseen LG:n oledin mitä kaavailin näytöksi mutta ei siihen käyttöön oikein sopinut. Toki vein itse liikkeeseen kun sen sieltä olin hakenutkin, ei se palautustiskin heppu edes katsonut laatikkoon sisälle onko siellä telkkari vai vaneri levy eikä sen kummempia kysellyt. Käyttötunteja oli kuitenkin varmaan 30.Television palautuksesta ja sen kokeilusta kokemuksia kaivataan, eli onko näillä isoilla kuten Power, Gigantti ja Verkkokauppa.com eroja minkä verran esim. televisiossa saa olla käyttötunteja ja minkälaisia palautuskuluja nämä lisää, jos ne kotoa sen noutaa takaisin?
EDIT: lisätään tähän listaan vielä Bigbox, jos jollain olisi myös tuosta kokemuksia saman asian tiimoilta.
Tämä alennuksen saaminen riippuu myymälästä, myyjästä ja tuotteesta. Verkkokaupan chatin tai sähköpostin kautta en ole onnistunut tässä, mutta myymälässä lukuisia kertoja. Heillä on 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja olen monta kertaa käynyt palauttamassa ja ostamassa saman tuotteen halvemmalla hinnalla. Tietenkin jos tuote on jo selkeästi käytetty niin tämä ei välttämättä onnistu.XXL ei sitten tarjoa hintamuutosta jos tuote menee alennukseen pian tilauksen jälkeen. Powerit, Amazonit ja vastaavat ovat yhdellä pyynnöllä tulleet ilomielin aina vastaan ja hyvittäneet hintamuutoksen samantien. XXL ei ole tätä porukkaa. Omassa tapauksessa oli vielä yli 3000 euron sähköpyörä, joka tuli alennukseen noin kolme vuorokautta saapumisen jälkeen (hintamuutosta lähes 500 euroa alaspäin). Oltiin jo kasattu koko pyörä ja viety se huoltoon, joten palauttaminen ei ollut enää järkevä vaihtoehto. Ja muutenkin tilaus oli yritetty ajoittaa niin, että pyörän saa juhannukseksi ajoon.
Pyörä ei ollut esikasattu ja jarruja/vaihteita esisäädetty. Kaikki osat olivat erillään tehtaan paketissa. Toimituksen seuranta pysähtyi lähimpään suurempaan kaupunkiin ja pyörä toimitettiin katokseen ilman ennakkoilmoitusta (oli tilattu sisäänkannolla), jossa se seisoi yli 2 vuorokautta tarjolla varkaille. Vaihteissa oli ongelmia ja siksi jouduimme viemään sen paikalliseen huoltoon korjattavaksi. XXL tarjosi huoltoa omassa toimipisteessään, johon on yli 150 km per suunta matkaa.
Lopputulos? Maksoivat hampaita kiristellen huollon, ei muita hyvityksiä. Tämäkin tosi monen sähköpostiviestittelyn kautta. Käsittämättömän hankalaa oli. Eipä ole mielenkiintoa tilata sieltä enää koskaan mitään.
Ja en nyt tiedä muutenkaan onko tuossa juuri varaa valittaa jos joku kauppa ei tarjoa jotain ei-lakisääteistä hyvitystä mitä joku muu taas tarjoaa. Etenkin jos kyseessä on selkeästi käyttöön otettu pyörä jonka palautusoikeus on vähän niin ja näin muutenkin.Tämä alennuksen saaminen riippuu myymälästä, myyjästä ja tuotteesta. Verkkokaupan chatin tai sähköpostin kautta en ole onnistunut tässä, mutta myymälässä lukuisia kertoja. Heillä on 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja olen monta kertaa käynyt palauttamassa ja ostamassa saman tuotteen halvemmalla hinnalla. Tietenkin jos tuote on jo selkeästi käytetty niin tämä ei välttämättä onnistu.
Tämä taktiikkahan toimii vain jos asut myymälän lähellä ja hintatakuu toimii vain oston yhteydessä. Muuten menee tuohon juustoiluun mitä sanoit.Tämä alennuksen saaminen riippuu myymälästä, myyjästä ja tuotteesta. Verkkokaupan chatin tai sähköpostin kautta en ole onnistunut tässä, mutta myymälässä lukuisia kertoja. Heillä on 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja olen monta kertaa käynyt palauttamassa ja ostamassa saman tuotteen halvemmalla hinnalla. Tietenkin jos tuote on jo selkeästi käytetty niin tämä ei välttämättä onnistu.
Siis ideahan tossa hyvityksessä on se, että sen saa joka tapauksessa, ku palauttaa ostamansa tuotteen ja vaikka siinä samalla ostaa saman tuotteen tilalle. Eli tietenki se onnistuu, ku ensin palauttaa tuotteen. Tollainen vaa vie molemmilta osapuolilta aikaa, joten järkevintä on vain hyvittää hinta? Jos ei näin toimita, niin kaipa ajatuksena on, että tarpeeksi moni asiakas ei jaksa vaivautua palauttamaan (hintahyvityksen vuoksi).Tämä alennuksen saaminen riippuu myymälästä, myyjästä ja tuotteesta. Verkkokaupan chatin tai sähköpostin kautta en ole onnistunut tässä, mutta myymälässä lukuisia kertoja. Heillä on 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja olen monta kertaa käynyt palauttamassa ja ostamassa saman tuotteen halvemmalla hinnalla. Tietenkin jos tuote on jo selkeästi käytetty niin tämä ei välttämättä onnistu.
No sitä hintamuutoksen huomioimista lähinnä toivoin kun se on onnistunut muualla tosi nätisti. Mutta luvattu esikasaus ja -säätö puuttuivat kokonaan ja 49,99 euroa maksaneessa kotiinkuljetuksessa ei ollut seurantaa loppuun asti, ennakkoilmoitusta eikä sisäänkantoa. Pitäisihän noita vähän paremmin hyvittää kun vaan hikisellä huollon korvaamisella.Ja en nyt tiedä muutenkaan onko tuossa juuri varaa valittaa jos joku kauppa ei tarjoa jotain ei-lakisääteistä hyvitystä mitä joku muu taas tarjoaa. Etenkin jos kyseessä on selkeästi käyttöön otettu pyörä jonka palautusoikeus on vähän niin ja näin muutenkin.
Niin, muualla. Se että se onnistuu jossain muualla ei tarkoita että se pitäisi onnistua joka paikassa kun tuota liikkeet kuitenkin tarjoavat hyvää hyvyyttään (=vähentämään palautusrumban kustannuksia). Tuotteillahan on se läkisääteinen 14vrk palautusoikeus olettaen että tilasit netistä ja sitä voi käyttää sit ihan vapaasti mutta mikään ei myyjää velvoita sitä erotusta korvaamaan eli siitä rutina on aika typerää.No sitä hintamuutoksen huomioimista lähinnä toivoin kun se on onnistunut muualla tosi nätisti. Mutta luvattu esikasaus ja -säätö puuttuivat kokonaan ja 49,99 euroa maksaneessa kotiinkuljetuksessa ei ollut seurantaa loppuun asti, ennakkoilmoitusta eikä sisäänkantoa. Pitäisihän noita vähän paremmin hyvittää kun vaan hikisellä huollon korvaamisella.
Varmaan kannattaa lukea myös toimituksen sisältö jatkossa. Paljonko sähköpyörä sitten painaa? Itse olisin valinnut tuon puolta halvemman Postin kotiinkuljetuksen kun kerran siinä on samat sisällöt käytännössä.Lavalla saapuva pakettisi toimitetaan kotiisi. Lähetykset toimitetaan vastaanottajalle arkipäivisin ja suurimmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 16 asti. Muilla paikkakunnilla lähetykset jaetaan perille klo 14 mennessä. Lähetyksen säilytysaika on saapumisviikon lisäksi yksi (1) täysi kalenteriviikko, jonka jälkeen lähetys palautetaan vastaanottajalle. Palvelu sisältää jakelun vastaanottajan asunnon ulko-oven välittömään läheisyyteen asti, mikäli kohteeseen on esteetön pääsy. Yli 120 kg painavat kollit puretaan vastaanottajan osoittamaan paikkaan, kuljetusyhtiön ajoneuvon välittömään läheisyyteen.
Kuljetusyhtiö pyrkii sopimaan toimitusajan vastaanottajan kanssa etukäteen.
Joo, otin huomioon, että palautuspostikulut tietenkin suurikokoisen tuotteen kohdalla joutuu itse maksamaan, olettaen toki, että ne ovat jotakuinkin samaa luokkaa kuin mitä ne toimituksessa olivat eikä tyyliin, että jollekin kuljetusfirmalle pitää tunti- ja kilometritaksojen mukaan maksaa.Edit: Sellainen juttu tietysti kannattaa ottaa huomioon jos netistä tilaat ja palautat postitse niin palautuspostit joudut mahdollisesti maksamaan riippuen tv:n koosta.
OK. Eli Gigantti, Power ja Verkkis vaikuttaisi olevan varteenotettavia vaihtoehtoja. Mitenkähän nuo muut kuten joku Veikon Kone tai BigBox tämän suhteen?Itse palautin verkkikseen LG:n oledin mitä kaavailin näytöksi mutta ei siihen käyttöön oikein sopinut. Toki vein itse liikkeeseen kun sen sieltä olin hakenutkin, ei se palautustiskin heppu edes katsonut laatikkoon sisälle onko siellä telkkari vai vaneri levy eikä sen kummempia kysellyt. Käyttötunteja oli kuitenkin varmaan 30.
Tilauksessa oli postin kotiintoimitus ja sisäänkannolla. Erikseen olisi pitänyt valita, jos haluaa että paketin saa jättää ulos ilman kuittausta.Ilmeisesti kyseessä oli XXL:n kotiinkuljetus (lavapaketti)