Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Tuo tuli itsellekin mieleen. Pikselitakuiden ehdot on kyllä hyvin kirjavat. Muistaakseni Acerilla taisi olla jossain vaiheessa joissakin malleissa että 3x3 ruudukon keskimmäisessä ruudussa riitti tyyliin yksi viallinen ali-pikseli, mutta muilla alueilla piti olla ihan kokonaan kuollut pikseli ja niitäkin useampia.
 
Powerilla ekstrahyvitys vanhasta telkusta uuteen telkkuun. Täytyy kattoo torilta joku annetaan tai kymppin maksava toimiva telkkun..
muoks.milloinkahan se hyvitysbonus on käytettävissä? Tarkoitus oli siis, että saisin sen hyvityksen heti käyttöön niin saisin sama reisulla napattua kuulokkeet mukaan vähän edullisemmin
50 euron extrahyvitys vanhasta televisiosta - Power.fi
 
Annoitko kuitin ostajalle? Todnäk tämä ei ole huoltoon viedessä sanonut, ettei ole kuitin henkilö, jolloin huolto on tehty kuitin henkilön tiedoilla. Ja jos on kuolleita pikseleitä esim., niin valmistajilla on tietyt ehdot niiden määrälle, jotta menee takuuseen. Muistelisin sen olleen viisi pikseliä ainakin jollain valmistajalla, joten jos menee sen alle, niin näytössä ”ei ole vikaa”.
Meillä oli kannettavassa tietokoneessa kuolleita pikseleitä ylhäällä. Kaksi vuotta vanha. Koneessa oli verkkiksen laajennettu takuu.
Valmistaja kieltäytyi korjaamasta maksutta, mutta Verkkokaupan.comin huolto suostui maksamaan korjauksesta puolet, jolloin paneeli vaihdettiin. Juuri ennen takuun loppua näppäimistöön tuli vika ja koska sen huolto ei onnistunut, saatiin koko tietokoneen hinta takaisin ja ostettiin uusi sillä rahalla.
 
Powerilla saa chatilla kirjautuneena helpoiten yhteyden henkilöön ihan vaan kysyäkseen jostain tuotteesta tai muuta, Verkkiksellä pitää yrittämällä yrittää, Gigantista en tiedä. Samoin powerilla toimii sähköpostipalaute. Verkkiksellä tavoittaa puhelimella helposti. Mitäs muut mieltä?
 
Powerilla ekstrahyvitys vanhasta telkusta uuteen telkkuun. Täytyy kattoo torilta joku annetaan tai kymppin maksava toimiva telkkun..
muoks.milloinkahan se hyvitysbonus on käytettävissä? Tarkoitus oli siis, että saisin sen hyvityksen heti käyttöön niin saisin sama reisulla napattua kuulokkeet mukaan vähän edullisemmin
50 euron extrahyvitys vanhasta televisiosta - Power.fi
No tuskinpa tuolla säädöllä tuntiliksoille pääsee, jos hyvitystelkku pitäisi vielä hakea jostain jne. Ja vähän scumbag-toimintaa IMO jos joku hyvää hyvyyttään lahjoittaa jonkun vähäsen paremman telkun tarvitsevalle huokeasti, ja sitten sen joku käyttääkin tommoiseen penninvenytykseen. Mutta kuka minä olen ..jne..

asd.png
 
No tuskinpa tuolla säädöllä tuntiliksoille pääsee, jos hyvitystelkku pitäisi vielä hakea jostain jne. Ja vähän scumbag-toimintaa IMO jos joku hyvää hyvyyttään lahjoittaa jonkun vähäsen paremman telkun tarvitsevalle huokeasti, ja sitten sen joku käyttääkin tommoiseen penninvenytykseen. Mutta kuka minä olen ..jne..

asd.png
Noita vanhoja paskatöllöjä tuskin hyväntekeväisyyden takia lahjoitetaan tai kaupataan. Eiköhän tarkoitus ole päästä niistä eroon.
 
Noita vanhoja paskatöllöjä tuskin hyväntekeväisyyden takia lahjoitetaan tai kaupataan. Eiköhän tarkoitus ole päästä niistä eroon.
Vinkkaa mullekkin jos näät tuolla lahjoitetaan palstalla jonkun 46"-82" max. 4 vuotta vanhan laatumerkin telkan, niin voisin käydä noukkimassa talteen. Voin ehkä parikybää maksaakin.

Omaan silmään osunut lähinnä noita n. 10 vuotiaita 32-42" tölsöjä mistä ei edes Power maksa just mitään vaihdossa.
 
No Powerin extrahyvityskampanjan perusteella maksavat vähintään 55 euroa (5 euroa toimivasta/toimimattomasta televisiosta + 50 euron extrahyvitys).
Ja käsi pystyyn virheen merkiksi, onnistuin lukemaan ton tarjouksen ihan päin prinkkalaa, jotenkin noi mainosmiesten extra extra ym. lisäjutut tulee suodatettua luetunymmärtämisestä automaattisesti pois. Käsitin että toi 50e on käytännössä maksimi ja laskurilla katotaan todellinen hyvitys. Toihan on tosi hyvä diili tollasena, koska noita pikkutelkkuja saa sen kun hakee joltain. Jatkakaa.
 
Telian kautta hankittu Logitech G915 näppäimistö on alkanut pätkimään yhteyttä ja vilkkuu aivan miten sattuu, mahd kaput kohta. Takuuaikaa 5 viikkoa jäljellä. Onko kokemusta että miten tuollainen ~200€ näppäimistön takuu hoituu siellä, saako korvaavan tuotteen käteen heti vai lähteekö puoleksi vuodeksi huoltoon ja palaa sitten valohoidon jälkeen takaisin?
 
Nyt pitää antaa verkkokauppa.comille positiivista palautetta kerrankin kun eilen aamusta tilattu näyttis hajonneen tilalle on jo koneessa. Matkahuollolla tänne 50km joensusta syrjäkylälle seuraavaksi päiväksi, muutenkin matkahuolto tuntuu olevan varsinkin syrjempään huomattavasti postia nopeempi.
 
Oma takuutapaus Verkkiksen kanssa taas jatkuu ja jatkuu.
2 viikoa sen jälkeen kun posti ilmoitti että Verkkis on ottanut paketin vastaan tuli ilmoitus huoltoon otosta, kuvauksessa huono (luultavasti kone) käännös englanniksi tekstistä minkä laitoin ensimmäisellä kerralla (nyt emon mukana meni 2 sivun valmiiksi englanniksi kirjoitettu vikakuvaus).
Tästä kun oli kulunut taas pari viikkoa niin viime viikon lopulla kun soittelin niin lupausta tuli että "noin kauan kun on on kestänyt niin laitan tapauksen henkilölle joka hoitaa pitkittyneitä tapauksia. Hän ottaa yhteyttä parin päivän sisällä."
Mihin annoin ymmärtää että en usko että kukaan ottaa yhteyttä. Ja oikeassa olin.
Pitääkö tässä alkaa soittelemaan toimarille ja haukkua koko Verkkis viidenteen pilluun.
 
Telian kautta hankittu Logitech G915 näppäimistö on alkanut pätkimään yhteyttä ja vilkkuu aivan miten sattuu, mahd kaput kohta. Takuuaikaa 5 viikkoa jäljellä. Onko kokemusta että miten tuollainen ~200€ näppäimistön takuu hoituu siellä, saako korvaavan tuotteen käteen heti vai lähteekö puoleksi vuodeksi huoltoon ja palaa sitten valohoidon jälkeen takaisin?

Voi saada hetikin, vaikea sanoa miten käy. Takuuhuoltohan ei saisi kestää 2-3 viikkoa pidempään, ja jos kestää, niin voi vaatia korvaavan tuotteen tilalle. Mutta niinkuin tästä ketjusta näkee, niin voi olla ihan mitä vaan.
 
Hämärä muistikuva että Logitechien takuukäytäntö on "vaihda uuteen". Jos pääsee siis asioimaan paikanpäällä eikä tarvi lähettää minnekään niin pitäisi saada uusi tuote heti mukaan.
 
Hämärä muistikuva että Logitechien takuukäytäntö on "vaihda uuteen". Jos pääsee siis asioimaan paikanpäällä eikä tarvi lähettää minnekään niin pitäisi saada uusi tuote heti mukaan.
Nykyhetken tilanteesta en tiedä mutta aikanaan vaihdoin Harmony 1000 kaukosäätimen takuun piikkiin. Silloin suoraan Login kanssa asioiden tuli uusi kotiin, takaisin piti laittaa ainoastaan akkukotelon kansi. Tuon osalta taisi kyllä poistua mahdollisuus ohjelmoida uudelleen.
Vastaavasti kalliimpia muita laitteita jälleenmyyjä on kyllä ottanut takaisin ja uusi tilalle. Jokunen vuosi sitten ei edes testailtu, suoraan paketissa serriin ja uusi käteen.

Yllättävän hyvin toimivia ovat muuten olleet, muutoin olisi tuoreita kokemuksia.
 
Oma takuutapaus Verkkiksen kanssa taas jatkuu ja jatkuu.
2 viikoa sen jälkeen kun posti ilmoitti että Verkkis on ottanut paketin vastaan tuli ilmoitus huoltoon otosta, kuvauksessa huono (luultavasti kone) käännös englanniksi tekstistä minkä laitoin ensimmäisellä kerralla (nyt emon mukana meni 2 sivun valmiiksi englanniksi kirjoitettu vikakuvaus).
Tästä kun oli kulunut taas pari viikkoa niin viime viikon lopulla kun soittelin niin lupausta tuli että "noin kauan kun on on kestänyt niin laitan tapauksen henkilölle joka hoitaa pitkittyneitä tapauksia. Hän ottaa yhteyttä parin päivän sisällä."
Mihin annoin ymmärtää että en usko että kukaan ottaa yhteyttä. Ja oikeassa olin.
Pitääkö tässä alkaa soittelemaan toimarille ja haukkua koko Verkkis viidenteen pilluun.
Jokohan tämä tapaus lähenee sittenkin loppuaan 3kk jälkeen. Juuri kun olin päivällä aikeissa jälleen soitella Verkkikseen niin tulikin Petralta viestiä että laittavat uuden emon tulemaan. Toki huoltotapauksen yhteenvedossa joka myös tuli lukee "emolevy vaihdettu"
Nyt onkin sitten tuplajännitys mitä sieltä tulee ja kerkeekö tulemaan huomisen aikana, jolloin voisi rauhassa asennella sen viikonlopun aikana.
 
Tietääkö kukaan, että mitä kautta Elisa "hävittää" heille palautetut isommat tuootteet? Siellähän verkkokaupassa myydään nykyisin esim. televisioita ja löytyy outlet osasto, mutta siellä näkyisi olevan vain puhelimia ja niiden tarvikkeita. Verkkokauppa.comilla, Gigantilla ym. sentään selvästi palautukset päätyy outlettiin.

Menin tyhmyyksissäni eilen tilaamaan Elisalta television ja nyt alkoi takoa päässä, että entäs jos sieltä tuleekin jonkun asiakaspalautusromu. Mietin, että pitäisikö varmuuden vuoksi perua koko tilaus.
 
Tietääkö kukaan, että mitä kautta Elisa "hävittää" heille palautetut isommat tuootteet? Siellähän verkkokaupassa myydään nykyisin esim. televisioita ja löytyy outlet osasto, mutta siellä näkyisi olevan vain puhelimia ja niiden tarvikkeita. Verkkokauppa.comilla, Gigantilla ym. sentään selvästi palautukset päätyy outlettiin.

Menin tyhmyyksissäni eilen tilaamaan Elisalta television ja nyt alkoi takoa päässä, että entäs jos sieltä tuleekin jonkun asiakaspalautusromu. Mietin, että pitäisikö varmuuden vuoksi perua koko tilaus.
Kolme töllöä olen ostanut elisalta vuosien mittaan. Aina on tullut priimaa.
 
Tietääkö kukaan, että mitä kautta Elisa "hävittää" heille palautetut isommat tuootteet? Siellähän verkkokaupassa myydään nykyisin esim. televisioita ja löytyy outlet osasto, mutta siellä näkyisi olevan vain puhelimia ja niiden tarvikkeita. Verkkokauppa.comilla, Gigantilla ym. sentään selvästi palautukset päätyy outlettiin.

Menin tyhmyyksissäni eilen tilaamaan Elisalta television ja nyt alkoi takoa päässä, että entäs jos sieltä tuleekin jonkun asiakaspalautusromu. Mietin, että pitäisikö varmuuden vuoksi perua koko tilaus.
Eikai tuolla outletissa ole kuin uusia valikoimista poistuvia tuotteita? Dna saane tunkattua asiakaspalautus puhelimensa heidän vaihtokapula.fi kaupan puolelle, mutta tuo Telia ja Elisa on kyllä mietityttänyt
 
Menin tyhmyyksissäni eilen tilaamaan Elisalta television ja nyt alkoi takoa päässä, että entäs jos sieltä tuleekin jonkun asiakaspalautusromu. Mietin, että pitäisikö varmuuden vuoksi perua koko tilaus.

Ikinä kuullut, että olisi tullut mitään käytettyä romua Elisalta tai Telialta, kamat tulee heidän palveluvarastotoimittajalta suoraan, Elisalla HUB ja Telialla Posti.
 
Jokohan tämä tapaus lähenee sittenkin loppuaan 3kk jälkeen. Juuri kun olin päivällä aikeissa jälleen soitella Verkkikseen niin tulikin Petralta viestiä että laittavat uuden emon tulemaan. Toki huoltotapauksen yhteenvedossa joka myös tuli lukee "emolevy vaihdettu"
Nyt onkin sitten tuplajännitys mitä sieltä tulee ja kerkeekö tulemaan huomisen aikana, jolloin voisi rauhassa asennella sen viikonlopun aikana.
Ihme on tapahtunut ja tämä tapaus tuli kuin tulikin maaliin. Uusi emohan sieltä tuli, mutta siltikin aika pettynyt Verkkiksen "huolto-osaston" hitauteen.
 
Kolme töllöä olen ostanut elisalta vuosien mittaan. Aina on tullut priimaa.

No tämä ehkä hieman huojentaa.

Eikai tuolla outletissa ole kuin uusia valikoimista poistuvia tuotteita? Dna saane tunkattua asiakaspalautus puhelimensa heidän vaihtokapula.fi kaupan puolelle, mutta tuo Telia ja Elisa on kyllä mietityttänyt

Niin ei ole, ja sillä mietinkin, että mihin ne asiakaspalautukset päätyvät. Ei niitä roskiinkaan heitetä.

Ikinä kuullut, että olisi tullut mitään käytettyä romua Elisalta tai Telialta, kamat tulee heidän palveluvarastotoimittajalta suoraan, Elisalla HUB ja Telialla Posti.

Toivotaan, että näin tosiaan on, että ei missään nimessä voisi joku palautuskama lähteä uutena kiertoon. Mulla on ollut televisiokeississäni niin paska tuuri, että alkaa tulla jo vainoharhaiseksi.
 
No kas, täällähän tuli sopiva lanka mihin jakaa kokemuksia Gigantin toiminnasta varoittavana esimerkkinä. Hankin Gigantista Candy Trio liesi/apk-yhdistelmän asennuksen kera ja asennushan meni sitten varsin mallikkaasti reisille. Vesiliitäntä oli jätetty löysälle ja hana auki, vuokralainen oli pitkään poissa ja vesi ehti valua 4 päivää ennen kuin hänen postia tuoneet vanhempansa kävivät asunnossa.

Nyt 2kk myöhemmin kiistävät vastuunsa lakimiehen välityksellä. Vetoavat siihen että asennuspöytäkirjan mukaan, mikä muuten toimitettiin minulle 2kk tapahtuneen jälkeen sähköpostilla, liitännät olisi todettu vuotaviksi ja että tämä olisi saatettu minulle tietoon jättämällä tyhjään asuntoon toinen kappale tästä asennuspöytäkirjasta. Vesivahinko olisi sitten heidän mukaansa syntynyt siten että "joku" on käynyt avaamassa hanan tyhjässä asunnossa, tämä on suureksi huvitukseksi ihan kirjattu heidän vastineessaan. Syytä kanssa tässä huomata että ne asiakkaan täytettäviksi tehdyt kohdat moisessa pöytäkirjassa oli täytetty puolestani ilmoittamatta mistään.

Asennuspöytäkirjasta käy ilmi että "liitännät todettu pitäviksi" on ruksittu kohtaan EI, josta sitten selite että apk:n osuus laitteesta on rikki eli liitoksen pitävyyttä ei ole voitu testata käynnistämällä pesuohjelmaa kuten yleensä tehdään. Tämä on nyt siis tulkittu hyvin mielenkiintoisella tavalla.

Tuo heidän väitteensä että asentaja on tiennyt vuotavasta liitoksesta nähdäkseni pahentaa Gigantin tilannetta, koska tällaisille väitteille missä "joku on käynyt avaamassa hanan" tulisi löytyä jonkinlaista näyttöä. Tuollaiset väitteet kaatuvat aika helposti. Todennäköisintä lienee että on kiireessä jäänyt vain hommat vinksalleen, mutta sen myöntäminen on gigantille nyt aivan liikaa.

Pari kuukautta tätä venkoilua nyt hoitaneena alkaa pikkuhiljaa vituttaa. Gigantilla oli tietenkin alihankkija tässä hommissa jonka edustajan mukaan kaikki oli kohteesta lähtiessä kunnossa, tämä on ristiriidassa lakimiehen toimittaman vastineen kanssa mutta näitä puhelimitse hoidettuja asioita on paha todistaa.

Onko kokemusta kuluttajariitalautakunnan päätöksen kestosta? Asia on siellä vireillä mutta pidän noita väitteitä niin törkeinä että harkitsen kanteen jättämistä käräjäoikeuteen. Kämppä on kunnossa ja vuokralaisella taas katto pään päällä, haluaisin vain korvaukset mieluusti pian.

Tämä keissi alkaa pikkuhiljaa ratkeamaan. Kuluttajariitalautakunta ilmoitti loppuvuodesta että käsittelyaika pari vuotta = vedin ratkaisupyynnön pois ja asianhoitajan avustuksella jätin käräjäoikeuteen kanteen. Ei siinä sitten kauaa mennyt kun Gigantti totesi asianhoitajansa välityksellä kanteen oikeaksi, eli nyt odotellaan tuomiota. Kiinnostaa jonkun verran miten tuohon väärennettyyn asennuspöytäkirjaan suhtaudutaan, nappaavatko kenties vielä väärennöksestä sakot.
 
Eikai tuolla outletissa ole kuin uusia valikoimista poistuvia tuotteita? Dna saane tunkattua asiakaspalautus puhelimensa heidän vaihtokapula.fi kaupan puolelle, mutta tuo Telia ja Elisa on kyllä mietityttänyt
Ainakin osa operaattoreista myy noita asiakaspalautus tuotteita firman työntekijöille ennen mitään outletmyyntiä tms. Nämä ovat lähtökohtaisesti n. 50% ovh:sta. Joten saattaa olla että menee niin hyvin talon sisällä kaupaksi ettei enään kuluttajille riitä. En kyllä yhtään tiedä paljon noita tuotteita palautuu.
 
Ainakin osa operaattoreista myy noita asiakaspalautus tuotteita firman työntekijöille ennen mitään outletmyyntiä tms. Nämä ovat lähtökohtaisesti n. 50% ovh:sta. Joten saattaa olla että menee niin hyvin talon sisällä kaupaksi ettei enään kuluttajille riitä. En kyllä yhtään tiedä paljon noita tuotteita palautuu.

Voi olla, että jotain varmaan henkilökunnalle menee myyntiin, mutta vaikea kuvitella, että sitä kautta kaikki menisi ihan kaikki kaupaksi (varsinkaan isompi ja kalliimpi tavara). Kuvittelisin, että nykyisin se palautusrumba on aikamoinen, kun jengi tilailee aika huolettomasti tavaraa ihan vaan testattavaksi tai vaikka tosimielelläkin, mutta palauttaa, kun kahden päivän päästä sattuu silmään parempi tarjous muualla jne.

Olen itsekin ollut aikanaan töissä firmassa, missä osa verkkokaupan palautuksista ja muusta epäkurantista tavarasta päätyi ns. henkilökunnan myymälään, mutta siitä on jo niin pitkä aika, että netin kautta ostaminen oli vasta aika alkutekijöissään ja tavaramäärät siten aika pieniä.
 
Powerin chatille kiitokset eilen sunnuntaina käytyyn keskusteluun uudesta astianpesukoneesta.
Olin ostamassa isälle tarjouksessa ollutta Siemensin konetta. Chat kertoi, että koneessa on muovipohja ja se saattaa alkaa haisemaan ajan saatossa.
No se tietysti torppasi Siemensin ja kysyin vastaavaa, mutta teräspohjalla. Chat suositteli ensin Siemensin yhtä mallia, mutta hinta pomppasi tuplaksi. Sitten suositus Electroluxin helppokäyttöiseen 450 € koneeseen, jonka sitten ostin asennuksineen ja vanhan pois viemisineen.
Yritti tietenkin myydä vielä vakuutusta, mutta se ei tietty napannut.

Muuten jäi vallan positiivinen kokemus kaupoista.
 
Powerin chatille kiitokset eilen sunnuntaina käytyyn keskusteluun uudesta astianpesukoneesta.
Olin ostamassa isälle tarjouksessa ollutta Siemensin konetta. Chat kertoi, että koneessa on muovipohja ja se saattaa alkaa haisemaan ajan saatossa.
No se tietysti torppasi Siemensin ja kysyin vastaavaa, mutta teräspohjalla. Chat suositteli ensin Siemensin yhtä mallia, mutta hinta pomppasi tuplaksi. Sitten suositus Electroluxin helppokäyttöiseen 450 € koneeseen, jonka sitten ostin asennuksineen ja vanhan pois viemisineen.
Yritti tietenkin myydä vielä vakuutusta, mutta se ei tietty napannut.

Muuten jäi vallan positiivinen kokemus kaupoista.
Mukava kuulla että kokemus kaupasta oli hyvä. Nostaisin kuitenkin pari pointtia, joissa olen ainakin vanhemman asiakasväen kanssa törmännyt:
Yleensä ensimmäinen virhe on ostaa jotakin, mitä myyjä suosittelee. Toinen virhe on, että ostettuaan myyjän suositteleman tuotteen uskoo tehneensä hyvät kaupat. Joskus noin voi toki käydä, mutta hyvin harvoin.

Tutkitko onko ensimmäisessä Siemensissä oikeasti muovipohja? En ole ikinä sellaista astianpesukoneessa nähnyt, enkä usko ennenkuin näen. Itsellä kokemus on, että Electrolux on huonolaatuisempi kuin Siemens. Itsellä on Electroluxin tuotteita ollut paljon (erilaisia imureita, liesi, vedenkeittimiä) ja lähes kaikki on mennyt takuuaikana rikki tai muuten aika pian. Viimeisin hankinta oli 1200€ AEG kuivaava pyykinpesukone (samaa yhtiötä nykyisin kuin Electrolux) ja sekin lakkasi toimimasta puolen vuoden päästä. Korjaaja vielä laittoi minulle laskun korjauksesta ->Kone lakkasi toimimasta jälleen 3kk kuluttua. Korjasin sitten itse koneen pari kertaa seuraavan puolentoista vuoden aikana, jonka jälkeen koneen oli aika korvata sellaisella, joka pesee pyykit ihan perinteisillä ylläpitotoimilla, eikä ruuvimeisseliä tarvitse heilutta.

Olen siis viimein alkanut ymmärtää, etten enää sekaannu Electroluxiin, ellei huono ole riittävä -ja silloinkin hinnan pitää olla todella HALPA

Edit. Ja mikäli nyt kuitenkin Electroluxin aiot ottaa ja pitää, niin toivottavasti se kohdallasi toimii ongelmitta useita vuosia :)
 
Mukava kuulla että kokemus kaupasta oli hyvä. Nostaisin kuitenkin pari pointtia, joissa olen ainakin vanhemman asiakasväen kanssa törmännyt:
Yleensä ensimmäinen virhe on ostaa jotakin, mitä myyjä suosittelee. Toinen virhe on, että ostettuaan myyjän suositteleman tuotteen uskoo tehneensä hyvät kaupat. Joskus noin voi toki käydä, mutta hyvin harvoin.

Tutkitko onko ensimmäisessä Siemensissä oikeasti muovipohja? En ole ikinä sellaista astianpesukoneessa nähnyt, enkä usko ennenkuin näen. Itsellä kokemus on, että Electrolux on huonolaatuisempi kuin Siemens. Itsellä on Electroluxin tuotteita ollut paljon (erilaisia imureita, liesi, vedenkeittimiä) ja lähes kaikki on mennyt takuuaikana rikki tai muuten aika pian. Viimeisin hankinta oli 1200€ AEG kuivaava pyykinpesukone (samaa yhtiötä nykyisin kuin Electrolux) ja sekin lakkasi toimimasta puolen vuoden päästä. Korjaaja vielä laittoi minulle laskun korjauksesta ->Kone lakkasi toimimasta jälleen 3kk kuluttua. Korjasin sitten itse koneen pari kertaa seuraavan puolentoista vuoden aikana, jonka jälkeen koneen oli aika korvata sellaisella, joka pesee pyykit ihan perinteisillä ylläpitotoimilla, eikä ruuvimeisseliä tarvitse heilutta.

Olen siis viimein alkanut ymmärtää, etten enää sekaannu Electroluxiin, ellei huono ole riittävä -ja silloinkin hinnan pitää olla todella HALPA

Edit. Ja mikäli nyt kuitenkin Electroluxin aiot ottaa ja pitää, niin toivottavasti se kohdallasi toimii ongelmitta useita vuosia :)
Kyllä tuossa halvimmassa siemensissä on muovipohja, koska meillä on juuri sellainen. Pitää kyllä sanoa että tiskikoneen valinnasta on tehty nykyaikana todella vaikeaa ja ihmettelen että miksi niitä valmistetaan niin monella eri variaatiolla. Esimerkiksi tuota Siemensin halvinta IQ300 astianpesukonetta löytyy siemensin sivuilta 26 eri tuotekoodilla varustettuna. On eri väriä, on eri pohjalla, on eri kuorilla, on kosketusnäppäimillä tai perinteisillä, on eri korivaihtoehdoilla, on eri energiankulutuksella, on eri ohjelmilla yms. Sitten kun kodinkoneliikkeet kuitenkin mainostaa tuota vain Siemens IQ300 nimellä niin on todella rasittavaa lähteä mallinumeroilla vertailemaan että mitä eroa niillä eri liikkeiden koneilla on.
 
Kyllä tuossa halvimmassa siemensissä on muovipohja, koska meillä on juuri sellainen. Pitää kyllä sanoa että tiskikoneen valinnasta on tehty nykyaikana todella vaikeaa ja ihmettelen että miksi niitä valmistetaan niin monella eri variaatiolla. Esimerkiksi tuota Siemensin halvinta IQ300 astianpesukonetta löytyy siemensin sivuilta 26 eri tuotekoodilla varustettuna. On eri väriä, on eri pohjalla, on eri kuorilla, on kosketusnäppäimillä tai perinteisillä, on eri korivaihtoehdoilla, on eri energiankulutuksella, on eri ohjelmilla yms. Sitten kun kodinkoneliikkeet kuitenkin mainostaa tuota vain Siemens IQ300 nimellä niin on todella rasittavaa lähteä mallinumeroilla vertailemaan että mitä eroa niillä eri liikkeiden koneilla on.
Tuo on kyllä nykyään ärsyttävää että on 100 eri variaatiota samasta laitteesta hyvin pienin eroin. Ei tuo rajoitu pelkästään tiskikoneisiin, ihan sama juttu on muunmuassa pyykkikoneissa ja uuneissa. Ja sitten tuntuu että joillakin isommilla kodinkoneketjuilla on ihan omat tyyppinumeronsa jota ei löydy keneltäkään muulta vaikka teoriassa on sama laite, tuokin hankaloittaa tuota vertailua. Olisi edes valmistajan sivuilla vaikka lista noista eri varianteista tuotekoodeineen niin saisi edes jostakin helposti katsottua millaisella konfiguaatiolla mikäkin koodi on. Ja joissakin kaupoissa ei edes meinaa löytää sitä oikeaa kokonaista tyyppimerkintää että voisi vertailla, vaan tuotekoodista puuttuu esimerkiksi pari viimeistä merkkiä tms. No, jos EAN-koodi löytyy niin sillä on yleensä googlella aika hyvin pystynyt noita etsimään.
 
Katselin uteliaisuuttani noita Powerin Siemens IQ300 -astianpesukoneita ja jopa 750 euroa maksavassa mallissa oli teknisissä tiedoissa "sisäpohjan materiaali: muovi". Aikamoista laadun tinkimistä arvostetulta merkiltä.

Melko hurjaa kieltämättä.
Myönnettävä on, että myyjä oli oikeassa ja suositus oli hyvä -olla siis ostamatta muovipohjaista konetta :kippis:
 
Olipa kumma kokemus Telia Kaupassa jonne olin vienyt AirPods Pro 2 huoltoa varten. Oikeassa kuulokkeessa oli koputtavaa ääntä juostessa ja kävellessä sattumanvaraisesti. Applen vuoden takuu oli päättynyt, mutta napit n. 1,5v ikäiset eli heittämällä virhevastuu juttu. Liikkeessä kirjattiin että vedotaan virhevastuuseen ja napit lähti Resetelle huoltoon, ei mitään ongelmaa. Huolto eteni vikkelästi, siellä ilmeisesti vika todennettiin koska uusi kuuloke tilattiin ja tänään oli saapunut Telia Kauppaan takaisin. Asiakaspalvelija hieman kummasteli huoltolappua ja tietoja tietokoneella ja kysyi "eli tää oli maksullinen huolto?" Johon totesin, että ei, virhevastuun piiriin kuuluva asia. Hän vastasi, että täällä kyllä näkyy 139€ veloitus. Tässä kohtaa sisällä kuohahti et mitäs ihmettä? Totesin ettei mitään ilmoitusta ole huollon maksullisuudesta näkynyt, saati että olisin sellaista hyväksynyt. Asiakaspalvelija pohti hetken ja totesi, ettei tiedä miten lähtisi asiaa selvittämään joten kuittasi koneelle "luovutettu veloituksetta syy: Applen virhevastuu".

Eli erittäin positiivinen kokemus Telian toiminnasta asiassa, Resete sen sijaan on jotain kämmännyt, koska huoltolipukkeessa näkyy että varaosat on maksanut 0€, mutta työ 139€. Aika hyville tienesteille pääsee jos tilaa uuden napin, kun huollon aloituksen ja varaosan tilauksen välillä on seurannan mukaan mennyt 18 minuuttia :D

No loppu hyvin kaikki hyvin ja taas voi nauttia loistavista kuulokkeista :thumbsup:

Muoks: ja niin, tuollaiset maksulliset jututhan pitäisi ensin pistää kustannusarvioon ja asiakkaalle hyväksyttäväksi jos olen oikein ymmärtänyt.
 
Tämä keissi alkaa pikkuhiljaa ratkeamaan. Kuluttajariitalautakunta ilmoitti loppuvuodesta että käsittelyaika pari vuotta = vedin ratkaisupyynnön pois ja asianhoitajan avustuksella jätin käräjäoikeuteen kanteen. Ei siinä sitten kauaa mennyt kun Gigantti totesi asianhoitajansa välityksellä kanteen oikeaksi, eli nyt odotellaan tuomiota. Kiinnostaa jonkun verran miten tuohon väärennettyyn asennuspöytäkirjaan suhtaudutaan, nappaavatko kenties vielä väärennöksestä sakot.

Omasta kokemuksesta riitalautakunnan päätös vei n. vuoden vaikka mainostivat myös tuota kahta vuotta. Toki minun tapauksessa asia oli huomattavasti yksinkertaisempi ja pienempi.

Jos/kun tuo kanne on nostettu riita-asiana, eikait silloin voi tulla mitään sakkoja väärennöksistä. Asiakirjaväärennös on rikosasia josta voi tehdä rikosasian rikosilmoituksella. Eri juttu sitten johtaako se mihinkään, varsinkaan syyttäjälle saakka. Kannattanee kuitenkin sitäkin yrittää jos olen mutuni kanssa oikeassa? Aika härskiä toimintaa tuon kokoiselta lafkalta.
 
Tilasin viikonloppuna Elisalta LG:n OLED telkkarin. Tuolloin tilanne oli se, että Elisan lisäksi oikein missään ei ollut mitään järjellisiä tarjouksia malleista, joita katselin. No päästiin maanantai aamuun ja käytännössä joka paikassa pamahti OLEDeja tarjoukseen. Myös tuon tilaamani telkkarin sai yli 100 € halvemmalla kotiin kannettuna ja tarjolle tuli muitakin vaihtoehtoja. Katsoin OmaElisasta, että tilausta ei oltu vielä käsitelty ja olin yhteydessä asiakaspalveluun sen perumiseksi. Asiakaspalvelusta todettiin, että telkkari ei tosiaan ole vielä lähtenyt, mutta sen lähtemistä ei voi myöskään estää. Eli eipä muuta kuin kärrätään telkku toiselle puolen Suomea ja kieltäydyn sitten ottamasta vastaan pakettia. Sanoin, että toki tämä minulle käy, mutta onhan se periaatteellisesti tyhmää ajaa tavaraa maan halki ja sitten takaisin. No päivän aikana tilauksen käsittely eteni ja se sai postin seurantanumeron, vaikkakaan paketti ei vielä ollut postin hallussa. No olin sitten yhteydessä postiin ja tiedustelin, että olisiko mahdollista, että kun paketti heille tulee, niin se voisi jo siinä vaiheessa lähellä lähtöpaikkaa palautua takaisin. Ei kuulemma onnistu, vaan sen pitää ensin edetä "kotiinkuljetusvaiheeseen" ennen kuin sen voi palauttaa. No eipä siinä mitään. Nyt sitten odotellaan, että tulee ilmoitusta, että voisin valita toimitusajan ja ilmoittaa siinä yhteydessä, että viekää vaan pois. Itselleni tästä nyt ei hirveää vaivaa ole muutoin kun pitää odotella varmaan lähemmäs kaksi viikkoa, että ostosta sitten palautuu rahat luottokortille. No siihen mennessä on jo nuo paremmat tarjoukset loppuneet eli täytyy hakea pankista luottorajan korotusta, että voi ostaa jotain muuta tilalle, kun vanha ostos vielä seilaa maailmalla.

Ei kai tässä sinällään kenenkään puolelta mitään huonoa palvelua ollut tai muuta virhettä tehty, mutta kuvastaa sitä, miten järjenvastaisesti asiat joskus menevät, kun pitää mennä "järjestelmien ehdoilla". Melkein tekisi mieli ottaa vaan vastaan tuo kohta kämppään tuloillaan oleva telkkari, mutta periaatteesta vituttaa katsella tavaraa, minkä olisi saanut halvemmalla. Pienituloisena duunarina reilu satanenkin on rahaa. Toisekseen pelottaa nuo Elisan aika huonot palautusehdot. Eli jos paketin avaa ja jostain syystä palauttaa (huomaa esim. kuolleen pikselin, mikä ei kuitenkaan valmistajan speksien mukaan ole vika), niin voidaan osa hinnasta pidättää "arvon alenemisen" takia. Verkkokauppa.com, Gigantti ym. ei tällaista taida harrastaa, jos nyt tuotetta ei ole selvästi kaltoinkohdeltu.

EDIT: Postilta tuli ilmoitus, että pitäisi valita toimitusaika, mutta siinäpä ei sitten ollutkaan vaihtoehtoa hylätä koko lähtys (kuten eilen ohjeistettiin). No Postin aspan kautta tämä nyt (toivottavasti) hoitui. Eli niin se vaan telkkari kävi tässä parin kilometrin päässä kääntymässä. :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Näköjään Verkkokauppa.com:in kamppishinnat elää kesken kampanjan. Katoin aamusta astianpesukonetta, kamppis voimassa 31.3 asti. No laitoin tässä iltapäivästä ostoskoriin niin hinta nous aika selkeästi ja sama kamppis edelleen käynnissä, sivu refreshattuna vaan kovemmalla hinnalla ja pienemmillä aleprosenteilla.
 
Kävin tässä viikolla läheisessä Powerissa, kun kuulokkeet kadonneiden tilalle.

Ovista sisääntullessa ei näkynyt mitään poikkeavaa. DNA:n kyltti oli vain vastassa. Katselin hetken ympärilleni ja avulias myyjä tuli kyselemään, että mitä olisin vailla.

Kysyin häneltä, että missä olikaan kuulokkeet. Herra vie minut hyllylle ja kyseli millaisia olisin vailla.

Asiaa en ollut miettinyt laisinkaan. Osoitin vaan sormella hälyttimien takana olevia kuulokkeita, jotka olivat hinnaltaan jotain 250€ tietämillä.

Siinä tietokoneen edessä tietojen naputtelun ohella myyjä mainitsee DNA:n liittymätarjouksesta ja kyselee samalla meikäläisen liittymäasioista, joihin ei ollut tarve.

Kassalla pistin kuulokkeet tiskille ja kassalla ollut nainen kysyi suoraan, että haluaisinko nämä kuulokkeet laskulle. En oikein heti ymmärtänyt kysymystä ja kassalla ollut nainen kertoi, kuinka olisi tarjolla kuluton ja koroton laskumahdollisuus.

Maksoin nuo ostokset suoraan kortin ja käteisen voimin.

Onko tuo joku uusi toimintatapa, että tarjotaan laskua asiakkaalle heti tiskillä? En ole aiemmin havainnut laskulle ehdottelua.
 
Onko tuo joku uusi toimintatapa, että tarjotaan laskua asiakkaalle heti tiskillä? En ole aiemmin havainnut laskulle ehdottelua.

On se kohtuullisen uusi mielestäni. Ennen on myyjien ja kassojen toimesta ainakin Gigantissa tarjottu jotain maksukorttia tms.
 
  • Tykkää
Reactions: a-p
On se kohtuullisen uusi mielestäni. Ennen on myyjien ja kassojen toimesta ainakin Gigantissa tarjottu jotain maksukorttia tms.
Tämän vuoden puolella ei ole vielä Powerissa tullut asioitua mutta ainakaan viime vuoden lopulla ei vielä mitään laskuvaihtoehtoa tai osamaksua tyrkytetty. Gigantissa on kyllä muutaman euron ostoksiinkin yritetty sitä Tuohi-luottokorttia puoliväkisin tyrkyttää, samoin kuin jotain törkeän ylihintaista "tuoteturvaa".
 
  • Tykkää
Reactions: a-p
Onko tuo joku uusi toimintatapa, että tarjotaan laskua asiakkaalle heti tiskillä? En ole aiemmin havainnut laskulle ehdottelua.

Ettei tässä myytäisi itse asiassa jotain luottokorttia. Ainakin ennen on kodinkoneliikkeillä ollut kampanjoja, joissa tarjotaan agressiivisesti osamaksua tai laskua ja sen on lopulta tarkoittanut jotain Tuohi mastercardia tai vastaavaa. Joka tapauksessa taustalla lienee se, että liike (tai myös yksittäinen myyjä) saa jonkinlaista ekstraa kun myydään luotolla versus että tehtäisiin "käteiskauppa".
 
Gigantti tarjosi myös jotain Ecsteriä ennen, mutta jos luin oikein, se loppuu muutenkin.
 
Olipa kumma kokemus Telia Kaupassa jonne olin vienyt AirPods Pro 2 huoltoa varten. Oikeassa kuulokkeessa oli koputtavaa ääntä juostessa ja kävellessä sattumanvaraisesti. Applen vuoden takuu oli päättynyt, mutta napit n. 1,5v ikäiset eli heittämällä virhevastuu juttu. Liikkeessä kirjattiin että vedotaan virhevastuuseen ja napit lähti Resetelle huoltoon, ei mitään ongelmaa. Huolto eteni vikkelästi, siellä ilmeisesti vika todennettiin koska uusi kuuloke tilattiin ja tänään oli saapunut Telia Kauppaan takaisin. Asiakaspalvelija hieman kummasteli huoltolappua ja tietoja tietokoneella ja kysyi "eli tää oli maksullinen huolto?" Johon totesin, että ei, virhevastuun piiriin kuuluva asia. Hän vastasi, että täällä kyllä näkyy 139€ veloitus. Tässä kohtaa sisällä kuohahti et mitäs ihmettä? Totesin ettei mitään ilmoitusta ole huollon maksullisuudesta näkynyt, saati että olisin sellaista hyväksynyt. Asiakaspalvelija pohti hetken ja totesi, ettei tiedä miten lähtisi asiaa selvittämään joten kuittasi koneelle "luovutettu veloituksetta syy: Applen virhevastuu".

Eli erittäin positiivinen kokemus Telian toiminnasta asiassa, Resete sen sijaan on jotain kämmännyt, koska huoltolipukkeessa näkyy että varaosat on maksanut 0€, mutta työ 139€. Aika hyville tienesteille pääsee jos tilaa uuden napin, kun huollon aloituksen ja varaosan tilauksen välillä on seurannan mukaan mennyt 18 minuuttia :D

No loppu hyvin kaikki hyvin ja taas voi nauttia loistavista kuulokkeista :thumbsup:

Muoks: ja niin, tuollaiset maksulliset jututhan pitäisi ensin pistää kustannusarvioon ja asiakkaalle hyväksyttäväksi jos olen oikein ymmärtänyt.

Pisti silmään mainittu vuoden takuu? Eikös EU-alueella ole 2 vuoden lakisääteinen takuu / virhevastuu? Kairaako Apple kuluttajia hanuriin?
 
Pisti silmään mainittu vuoden takuu? Eikös EU-alueella ole 2 vuoden lakisääteinen takuu / virhevastuu? Kairaako Apple kuluttajia hanuriin?
2 vuotta on se lain vaatima virhevastuu. Myyjä voi antaa parempia muita takuita mutta niiden ei tarvii olla 2 vuoden pituisia.

"

Applen yhden vuoden rajoitettu takuu on vapaaehtoinen valmistajan takuu. Se tarjoaa käyttäjälle kuluttajansuojalain piiriin kuulumattomia oikeuksia, kuten tuotteiden puutteisiin liittyviä oikeuksia.

Applen yhden vuoden rajoitetun takuun edut täten täydentävät kuluttajansuojalain suomia oikeuksia, eivät korvaa niitä.

Kuluttajat voivat valita, vaativatko he oikeuksiaan Applen yhden vuoden rajoitetun takuun vai kuluttajansuojalakien nojalla.

Tärkeää: Applen yhden vuoden rajoitetun takuun ehdot eivät ole voimassa vaateiden osalta, jotka tehdään kuluttajansuojalain nojalla.

"
Noin se Ompun takuuehdoissa sanotaan.
 
Pisti silmään mainittu vuoden takuu? Eikös EU-alueella ole 2 vuoden lakisääteinen takuu / virhevastuu? Kairaako Apple kuluttajia hanuriin?

Suomessa tuota universaalia kahden vuoden takuuta ei ole viety lainsäädäntöön, täällä myyjä/valmistaja/kukalie saa tarjota takuuta haluamillaan ehdoilla, kunhan ne ovat lain vaatimaa minimitasoa paremmat (pituudesta ei siis suoraan määrätä laissa joten voi olla alle 2 vuotta), mutta tuo EU:n "kahden vuoden takuu" tunnetaan meillä nimellä myyjän virhevastuu. Käytännössä useimmat laitteet ja tuotteet saa ainakin tuon kahden vuoden ajan virhevastuuseen jolloin myyjä vastaa huollosta tai vaihdosta mikäli laitevalmistaja ei pidempää takuuta anna.

Applehan tässä siis työntää kätevästi kaikki yli vuoden olevat takuukeissit myyjien harteille ja pesee itse kätensä hommasta. Nehän jopa ohjeistaa takuuohjeissaan ottamaan myyjään yhteyttä 1-2 vuotta vanhan laitteen kanssa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 428
Viestejä
4 885 360
Jäsenet
78 828
Uusin jäsen
Juho00

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom