Mulla tämä Oneplus Nord 2 5G puhelin, joka ollut kohtapuoliin 1,5 vuotta mulla.
Tässä puhelimessa on ajan kanssa tullut ongelmia, joista ajattelin puhelimen mennä palauttamaan takuuta varten.
Esimerkiksi puhelimen reunan mykistykselle ja värinälle laitettava nappi on mykistyksen osalta lopettanut toiminnan sattumalta, kun käyttöjärjestelmäpäivitys tuli. Värinälle laitto tai äänille siinä vielä toimii hyvin. Tämän huomion tein päivityksen jälkeen ja tutkin asiaa. Ei löytynyt tunnetuksi ongelmaa, mutta sain käsityksen, että tämä on mahdollista.
Toinen on latausportti. Siellä tuntuu olevan jotakin ylimääräistä sisällä, mutta vaikka kuinka tunkee laturia puhelimeen niin se ei mene kunnolla sisään vaan menee pikkuisen sisään, jotta se lataa pienellä vauhdilla. Tämä ongelma on siitä ihmeellinen myös, että se tuli hiljakseltaan isommaksi ja isommaksi. Huomasin siinä ajan kanssa, kuinka laturin tai latureiden laittaminen tulee hankalemmaksi. Epäilen, ettei kohta enään lataa, joten varapuhelimen käyttö kaiketi edessä. Olen koittanut sitä tyhjennellä, mutta ei sieltä tule mitään saatika näkyisi olevan.
Puhelimessa ei näy ulkoisia vammoja tai ole mitään ongelmaa muuten loppujen lopuksi. On ollut hyvä laite ja tykännyt, mutta tuo laturiportti etenkin teki sen, että elokuussa menin Elisan liikkeeseen kertomaan tilanteeni ja kysymään, että onko takuuseen vienti mahdollista.
Selitin ongelmat tarkasti ja selvästi, koska asiaa paljon tutkinut ja alalla itsekkin, joten myyjä ymmärsi ongelmani ja kertoi, että he eivät tee päätöstä takuusta, että saanko rahat takaisin, uuden samallaisen tai huolletun. Minulle lopulta ei väliä miten, mutta esimerkiksi huollettuna laturiportin osalta tämä vanha olisi kiva saada. Toki rahojen saaminen tai uusi samallainen kelpaa aina.
Myyjä ehdotti, että veisin puhelimen itse Tampereella olevaan Elisan jonkinsortin yhteistyöpuljuun, joka sitten tekee päätökset huollosta tai korvauksista.
Minusta kuulostaa hieman oudolle viedä johonkin puljuun puhelin suoraan takuukuittien jne kanssa ja, että he hoitaisivat sen heti siellä ilman Elisan kautta lähettämistä.
Itse jattelin, että myyjä taisi tunnistaa tietämykseni ja osaamiseni asiaan liittyen, joten tarjosi tätä, mikä silti minua vähän ihmetyttää.
Ja tähän päivään. Puhelimella kohta puoli vuotta takuuta jäljellä ja tähän asti asiakaspalvelu ollut Elisan suunnalta yllättävän positiivista ja ymmrtäväistä.
Vien muutaman kuukauden sisään tässä puhelimen takuuseen samaan Elisan liikkeeseen, joten katsoo kuinka käy silloin ja miten huollon kanssa käy. Päivittelen siitä sitten tänne.
Viesti on pitkä, mutta ongelmat ovat varmaankin minun itse teettämiä tahattomasti, vaikka tarkkana olenkin ollut, mutta kehut annan Elisalle, josta itse tupannut suht hyvää palvelua saamaan ja tämänkin asian kanssa.