Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 606
Tätä kun lukee niin ei enää houkutakaan tarttua tuohon Gigantin tarjoukseen Asuksen Näytöstä
Kyllä siellä pärjää, se tyrkyttäminen on vähentynyt ja jos henkisesti varautuu siihen että sanoo ei lisäpalveluille.
Jos mietit palautusta, niin se kyllä sujuu kivijalassa, kauppa on toki neuvostosuunnittelua, esin mennään myymälään, tehdään kauppa, sitten mennään kassalle jonottaan ja maksetaan ja sitten mennään jonottaan noutopisteeseen josta nouto. Noutopiste ei välttämättä ole myymälän sisällä, vaan ulkona toinen ovi.

Jos verkkokaupasta meinasit tilata, ja nopeaa toimitusta kaipaat, niin unohda.
 
Liittynyt
02.02.2019
Viestejä
88
Kyllä siellä pärjää, se tyrkyttäminen on vähentynyt ja jos henkisesti varautuu siihen että sanoo ei lisäpalveluille.
Jos mietit palautusta, niin se kyllä sujuu kivijalassa, kauppa on toki neuvostosuunnittelua, esin mennään myymälään, tehdään kauppa, sitten mennään kassalle jonottaan ja maksetaan ja sitten mennään jonottaan noutopisteeseen josta nouto. Noutopiste ei välttämättä ole myymälän sisällä, vaan ulkona toinen ovi.

Jos verkkokaupasta meinasit tilata, ja nopeaa toimitusta kaipaat, niin unohda.
No ei välttämättä mene noin. Itse kävin gigantissa tänä black fridayna. Otin peliosastolta kuulokkeet mukaan, kävin juttelemassa tv/hifi puolella myyjälle, maksoin siinä ja kävelin tavaran kanssa autolle. Riippuu tuotteesta.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 606
No ei välttämättä mene noin. Itse kävin gigantissa tänä black fridayna. Otin peliosastolta kuulokkeet mukaan, kävin juttelemassa tv/hifi puolella myyjälle, maksoin siinä ja kävelin tavaran kanssa autolle. Riippuu tuotteesta.
Kiitos täsmennyksestä, Gigantissa voi tosiaan saadaa (pienempiä) tuotteita ihan myymälästä mukaan, tuotteen ja lappusten kanssa voi sitten mennä kassalle jonottaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 236
Kellään muulla ollut toimitusvaikeuksia Gigantin kanssa, edelleen odotan black fridayna tilattua soundbaria. Hiukan kismittää kun muualtakin olisi saanut ja tälläkin hetkellä saa niin ei pitäisi olla mitään että tuotteen valmistus on lopetettu.
Myymälässä sain vaihtoehdoiksi että odota lisää tai peru tilaus, ei kehtaisi peruuttaa kun niin kova tarjous.
 
Liittynyt
15.06.2021
Viestejä
46
Mulla tämä Oneplus Nord 2 5G puhelin, joka ollut kohtapuoliin 1,5 vuotta mulla.
Tässä puhelimessa on ajan kanssa tullut ongelmia, joista ajattelin puhelimen mennä palauttamaan takuuta varten.
Esimerkiksi puhelimen reunan mykistykselle ja värinälle laitettava nappi on mykistyksen osalta lopettanut toiminnan sattumalta, kun käyttöjärjestelmäpäivitys tuli. Värinälle laitto tai äänille siinä vielä toimii hyvin. Tämän huomion tein päivityksen jälkeen ja tutkin asiaa. Ei löytynyt tunnetuksi ongelmaa, mutta sain käsityksen, että tämä on mahdollista.
Toinen on latausportti. Siellä tuntuu olevan jotakin ylimääräistä sisällä, mutta vaikka kuinka tunkee laturia puhelimeen niin se ei mene kunnolla sisään vaan menee pikkuisen sisään, jotta se lataa pienellä vauhdilla. Tämä ongelma on siitä ihmeellinen myös, että se tuli hiljakseltaan isommaksi ja isommaksi. Huomasin siinä ajan kanssa, kuinka laturin tai latureiden laittaminen tulee hankalemmaksi. Epäilen, ettei kohta enään lataa, joten varapuhelimen käyttö kaiketi edessä. Olen koittanut sitä tyhjennellä, mutta ei sieltä tule mitään saatika näkyisi olevan.
Puhelimessa ei näy ulkoisia vammoja tai ole mitään ongelmaa muuten loppujen lopuksi. On ollut hyvä laite ja tykännyt, mutta tuo laturiportti etenkin teki sen, että elokuussa menin Elisan liikkeeseen kertomaan tilanteeni ja kysymään, että onko takuuseen vienti mahdollista.
Selitin ongelmat tarkasti ja selvästi, koska asiaa paljon tutkinut ja alalla itsekkin, joten myyjä ymmärsi ongelmani ja kertoi, että he eivät tee päätöstä takuusta, että saanko rahat takaisin, uuden samallaisen tai huolletun. Minulle lopulta ei väliä miten, mutta esimerkiksi huollettuna laturiportin osalta tämä vanha olisi kiva saada. Toki rahojen saaminen tai uusi samallainen kelpaa aina.
Myyjä ehdotti, että veisin puhelimen itse Tampereella olevaan Elisan jonkinsortin yhteistyöpuljuun, joka sitten tekee päätökset huollosta tai korvauksista.
Minusta kuulostaa hieman oudolle viedä johonkin puljuun puhelin suoraan takuukuittien jne kanssa ja, että he hoitaisivat sen heti siellä ilman Elisan kautta lähettämistä.
Itse jattelin, että myyjä taisi tunnistaa tietämykseni ja osaamiseni asiaan liittyen, joten tarjosi tätä, mikä silti minua vähän ihmetyttää.

Ja tähän päivään. Puhelimella kohta puoli vuotta takuuta jäljellä ja tähän asti asiakaspalvelu ollut Elisan suunnalta yllättävän positiivista ja ymmrtäväistä.
Vien muutaman kuukauden sisään tässä puhelimen takuuseen samaan Elisan liikkeeseen, joten katsoo kuinka käy silloin ja miten huollon kanssa käy. Päivittelen siitä sitten tänne.
Viesti on pitkä, mutta ongelmat ovat varmaankin minun itse teettämiä tahattomasti, vaikka tarkkana olenkin ollut, mutta kehut annan Elisalle, josta itse tupannut suht hyvää palvelua saamaan ja tämänkin asian kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 057
Puhdista aluksi vaikka se usb-c portti kun kerran johto ei mene pohjaan saakka. Sinne voi kerääntyä yllättävän paljon erilaista nöyhtää.

Jos siinä on muuta takuunalaista vikaa, huolletaan puhelin ihan takuun puitteissa.
 
Liittynyt
15.06.2021
Viestejä
46
Puhdista aluksi vaikka se usb-c portti kun kerran johto ei mene pohjaan saakka. Sinne voi kerääntyä yllättävän paljon erilaista nöyhtää.

Jos siinä on muuta takuunalaista vikaa, huolletaan puhelin ihan takuun puitteissa.
Koittanut puhdistaa puhelimen latausporttia ja kokeillut erilaisia latureita ja nekin puhdistanut varman päälle. Tässä ihmettelen isosti, että mitä siellä nyt olisi ja tätä esittelin Elisan myyjälle, joka ei osannut sanoa mitään. Joku osa on voinut toki liikahdella siellä tiedä häntä...
Ja jos ei laturiportista niin ainakin tuosta mykistyksen toimimattomuudesta menee läpi jos minulta kysytään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 057
No miksi pitkität asiaa etkä vie laitetta huoltoon? Jos kerran elokuussa jo olet ollut asian tiimoilta yhteydessä, 4 kuukautta sitten.

Miksi odotat vielä muutaman kuukauden? Ei se tulos siitä muutu vaikka odotat takuun päättymiseen saakka, puhelin huolletaan .
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 496
Turha tosiaan puhelinten kohdalla odottaa uutta mallia tai hyvitystä, kyllä ne korjataan/vaihdetaan saman mallin vastaavaan (esim. tehdaskorjattuun). Eli siksi ihan turha vitkutella ongelmien kanssa.
 
Liittynyt
15.06.2021
Viestejä
46
No miksi pitkität asiaa etkä vie laitetta huoltoon? Jos kerran elokuussa jo olet ollut asian tiimoilta yhteydessä, 4 kuukautta sitten.

Miksi odotat vielä muutaman kuukauden? Ei se tulos siitä muutu vaikka odotat takuun päättymiseen saakka, puhelin huolletaan .
Menee OT isosti. Sen sanon vielä, että ideana oli niihin aikoihin heittää puhelin huoltoon ja ostaa uusi tilalle eri mallia. Sen takia pitkä aikaväli, mikä oli tietoinen valinta hankinnan takia. Ja en omaa varapuhelinta, vaan pitää etsiä sukulaiselta hänen vanha.
Mutta näillä mennään.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 042
Menee OT isosti. Sen sanon vielä, että ideana oli niihin aikoihin heittää puhelin huoltoon ja ostaa uusi tilalle eri mallia. Sen takia pitkä aikaväli, mikä oli tietoinen valinta hankinnan takia. Ja en omaa varapuhelinta, vaan pitää etsiä sukulaiselta hänen vanha.
Mutta näillä mennään.
No se luuri lähtee sieltä Elisalta mcarelle joka hoitaa suomessa oneplussan huollot. Voit joko viedä sen itse mcarelle tai jättää elisalle, jälkimmäisessä odotat vaan turhia päiviä sen aikaa kun elisalta juuri laite lähtee liikkeelle.

En nyt oikein hoksaa miksi et jättänyt vaan luuria suoraan Elisalle tai vie sitä mcareen? Et sä sitä tuomiota heti saa vaan päivien päästä kun laite tutkittu.
 
Liittynyt
07.10.2020
Viestejä
336
Mulla tämä Oneplus Nord 2 5G puhelin, joka ollut kohtapuoliin 1,5 vuotta mulla.
Tässä puhelimessa on ajan kanssa tullut ongelmia, joista ajattelin puhelimen mennä palauttamaan takuuta varten.
Esimerkiksi puhelimen reunan mykistykselle ja värinälle laitettava nappi on mykistyksen osalta lopettanut toiminnan sattumalta, kun käyttöjärjestelmäpäivitys tuli. Värinälle laitto tai äänille siinä vielä toimii hyvin. Tämän huomion tein päivityksen jälkeen ja tutkin asiaa. Ei löytynyt tunnetuksi ongelmaa, mutta sain käsityksen, että tämä on mahdollista.
Toinen on latausportti. Siellä tuntuu olevan jotakin ylimääräistä sisällä, mutta vaikka kuinka tunkee laturia puhelimeen niin se ei mene kunnolla sisään vaan menee pikkuisen sisään, jotta se lataa pienellä vauhdilla. Tämä ongelma on siitä ihmeellinen myös, että se tuli hiljakseltaan isommaksi ja isommaksi. Huomasin siinä ajan kanssa, kuinka laturin tai latureiden laittaminen tulee hankalemmaksi. Epäilen, ettei kohta enään lataa, joten varapuhelimen käyttö kaiketi edessä. Olen koittanut sitä tyhjennellä, mutta ei sieltä tule mitään saatika näkyisi olevan.
Puhelimessa ei näy ulkoisia vammoja tai ole mitään ongelmaa muuten loppujen lopuksi. On ollut hyvä laite ja tykännyt, mutta tuo laturiportti etenkin teki sen, että elokuussa menin Elisan liikkeeseen kertomaan tilanteeni ja kysymään, että onko takuuseen vienti mahdollista.
Selitin ongelmat tarkasti ja selvästi, koska asiaa paljon tutkinut ja alalla itsekkin, joten myyjä ymmärsi ongelmani ja kertoi, että he eivät tee päätöstä takuusta, että saanko rahat takaisin, uuden samallaisen tai huolletun. Minulle lopulta ei väliä miten, mutta esimerkiksi huollettuna laturiportin osalta tämä vanha olisi kiva saada. Toki rahojen saaminen tai uusi samallainen kelpaa aina.
Myyjä ehdotti, että veisin puhelimen itse Tampereella olevaan Elisan jonkinsortin yhteistyöpuljuun, joka sitten tekee päätökset huollosta tai korvauksista.
Minusta kuulostaa hieman oudolle viedä johonkin puljuun puhelin suoraan takuukuittien jne kanssa ja, että he hoitaisivat sen heti siellä ilman Elisan kautta lähettämistä.
Itse jattelin, että myyjä taisi tunnistaa tietämykseni ja osaamiseni asiaan liittyen, joten tarjosi tätä, mikä silti minua vähän ihmetyttää.

Ja tähän päivään. Puhelimella kohta puoli vuotta takuuta jäljellä ja tähän asti asiakaspalvelu ollut Elisan suunnalta yllättävän positiivista ja ymmrtäväistä.
Vien muutaman kuukauden sisään tässä puhelimen takuuseen samaan Elisan liikkeeseen, joten katsoo kuinka käy silloin ja miten huollon kanssa käy. Päivittelen siitä sitten tänne.
Viesti on pitkä, mutta ongelmat ovat varmaankin minun itse teettämiä tahattomasti, vaikka tarkkana olenkin ollut, mutta kehut annan Elisalle, josta itse tupannut suht hyvää palvelua saamaan ja tämänkin asian kanssa.
Foorumi kommentteja kun selailin niin aika monella se liukukytkin on lähtenyt toimimaan kun on puhdistanut sieltä napin välistä pölyt pois, jotka on estänyt nappia liikkumasta loppuun asti. Likaisen napin puhdistus ei kuulu takuuseen. Toinen mahdollisuus liukukytkimen toimimattomuuteen on, että softassa on jokin ongelma eikä se siksi toimi. Youtubesta löytyy videoita joissa näytetään miten puhelimen valikoista löytää puhelimen kalibrointivalikon ja kalibroinnin suorittamalla nappi alkaa taas toimia. Sitä voi itse kokeilla tai laittaa puhelin huoltoon ja antaa huollon hoitaa.

Latausportin ongelmat jos se on porttiin pakkautuneesta liasta johtuvaa tai jos portti on rikkoutunut huolimattomasta kaapelin käsittelystä, ei kuulu takuuseen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 130
2.12 ollut palautus matkalla takaisin powerille. Pari kertaa oltu nyt yhteydessä joulukuun aikana asiakaspalveluun sähköpostilla että milloin mahtavat palauttaa rahat kun ei kuulu. Kerran saatu vastaus takaisin että sitten kun palautus saapuu ja on tarkastettu. Nyt ei tule enää vastauksia asiakaspalvelusta takaisin.

Edit : Pari tuntia tämän postauksen jälkeen hiljaiselo loppui ja "sattumalta" kilahti vastaus powerilta sähköpostiin ja homma saatiin eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.02.2023
Viestejä
18
Positiivinen kokemus verkkokauppa.comin takuusta. Hp:n läppäristä näppis alkoi takkuamaan, eikä kertakaikkiaan meinannut rekisteröidä tiettyjen näppäimien painalluksia. Verkkokauppa otti koneen vastaan 13.12 ja eilen oli noudettavissa postista. Pyhät huomioiden mielestäni erinomainen suoritus.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 624
Samaten verkkokauppa.com positiivinen kokemus. 750 € LG:n jääkaapista hajos kahva selkeän tehtaan asennusvirheen/valmistusvian takia 26 kk ikäisenä (vieressä samanlainen kahva saman sarjan pakastimessa, niin helppo vertailla, eli mekanismin alla pari ruuvia vedetty vinoon ja mekanismin nurkka rasittanut pistemäisesti koko käyttöajan vs. tasainen pystypinta jolloin tuskin kahvan muovi olisi haljennut suunnitellussa käytössä/toiminnassa). LG ei korvaa ja aspa likimain haistapaskaa, koska yli 24 kk kulunut ostosta ja takuu umpeutunut. Verkkis tilas mukisematta uuden kahvan LG:ltä mulle heidän piikkiin (tai jos oisin tilannut itse fhp:stä, niin olisivat maksaneet mulle kahvan + postikulujen summan). 88 € + postit maksaa kahva, ja oisin voinut toki ostaa ilman lovea kukkarossa, mutta periaatekysymys... Ja hienoa on, että verk.com on heti asiakkaan puolella ja hoitaa myymiensä tuotteiden reklamaatiot kunnialla jos maahantuoja/valmistaja ei siinä onnistu. Toki kuvat lähetin aspaan ja samalla ilmoitin, että LG ei aio korvata latiakaan tai lähettää uutta kahvaa takuuna, että miten ois haluavatko osallistua talkoisiin virhevastuun merkeissä :)
 

a85

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 010
Gigantille jälleen "hyvää" mainosta:
Kannettavan tietokoneen Gigantista elokuussa ostanut Juhani huomasi, että häneltä oli veloitettu kuukausia palvelusta, jota hän ei ollut mielestään ostanut.

Juhani oli ostanut elokuussa kannettavan tietokoneen. Hän huomasi, että ostoksen jälkeen häneltä oli veloitettu joka kuukausi outo 9,90 euron maksu. Ilmeni, että kyseessä oli kuukausimaksu Gigantin Tuoteturvalle, jota tarjotaan esimerkiksi varkauden varalle.

Jos Tuoteturva ostetaan kuukausiveloituksella, kuten tässä tapauksessa, niin asiakkaan pitää varmentaa ostos maksupäätteellä. Myyjä ei voi laittaa sitä (Tuoteturvaa) aktiiviseksi ilman sitä, Gigantin palvelutuotteiden myyntipäällikkö Jani Nordqvist sanoo.

Jutussa puhe myös että kaupanteon aikaan on ollut joku kamppis tuolla tuoteturvalle ja se on saanut alkuun ilmaiseksi, niin olisikohan myyjä puhunut asiakkaan pyörälle tuon ilmaisuuden verukkeella ja täten saanut sitten tuon tilauksen sisään?
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 496
Gigantille jälleen "hyvää" mainosta:


Jutussa puhe myös että kaupanteon aikaan on ollut joku kamppis tuolla tuoteturvalle ja se on saanut alkuun ilmaiseksi, niin olisikohan myyjä puhunut asiakkaan pyörälle tuon ilmaisuuden verukkeella ja täten saanut sitten tuon tilauksen sisään?
Tuoteturva varkausturvalla veloituksetta kuukaudeksi*
*Kun ostat uuden kannettavan tietokoneen, niin saat tuoteturvan varkausturvalla ensimmäiseksi kuukaudeksi veloituksetta. Lisää ostoksen yhteydessä ostoskoriin tuote "Tuoteturva kannettavalle sis. varkauden - kuukausittainen (1 MAKSUTON KK)". Kuukausilaskutus käynnistyy normaalihinnalla ensimmäisen kuukauden jälkeen, mikäli palvelua ei irtisanota. Ei sitovaa jaksoa. Kampanja voimassa 6.11.2023-28.1.2024.
https://www.gigantti.fi/palvelut-ja...takuu/tuoteturva-vakuutus-tabletti-kannettava
Näyttäisi olevan tuollainen kampanja yhä voimassa. Joko myyjä oli jättänyt kertomatta/kertoi sen huonosti tai sitten asiakas ei ollut ymmärtänyt/sisäistänyt asiaa. Tai sitten molemmat.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 810
Näissä on aina kolikolla kaksi puolta, ehkä Juhani ei vain ole tajunnut myyjän selityksistä huolimatta? Lisäksi moni on ensin mielellään jotain ottamassa vastaan kunnes tajuaa, että se maksaakin myöhemmin. Semmosta uunoa kaupoissa näkyy ja kuulee, että oksat pois. Ja en ole mikäään gigsufani, vituttaa heidän tuputuspolitiikka myös, mutta eivät he aina voi olla syyllisiä. :)
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 606
Näissä on aina kolikolla kaksi puolta, ehkä Juhani ei vain ole tajunnut myyjän selityksistä huolimatta? Lisäksi moni on ensin mielellään jotain ottamassa vastaan kunnes tajuaa, että se maksaakin myöhemmin. Semmosta uunoa kaupoissa näkyy ja kuulee, että oksat pois. Ja en ole mikäään gigsufani, vituttaa heidän tuputuspolitiikka myös, mutta eivät he aina voi olla syyllisiä. :)
Jos puhe Gigantin lisämyynnistä. Voidaan toki kuvitella tarina missä myyjä kertoo tuotteesta, varmistaa asiakkaan ymmärtäneen ja myyjän kanssa mennään kassalle ja myyjä kertoo että nyt kun maksat kortilla, niin sen jälkeen automaattisesti sinulta veloitetaan kymmppi kuussa, vuodesta toiseen, kunnes jostain löydät miten saat veloitukset katkaistua.

Voimme keksiä toisenkin tarinan, juhani on mennyt katseleen tietokonetta, ja ystävällisen myyjän avustuksella löytänyt sopivan, ja myyjä on sitten kertonut riskeistä ym. ja mutta ei hätää, Gigantilla on nyt hyvä tarjous suojasta, ei maksa kuin 0 euroa, voi lopettaa palvelun koska halut, mutta ei tietenkään kannata jne. Myyjä Napu napu tietokeella, kysyy henkilötiedto sun muut, ... ja ojentaa hetkenpäästä lapun, jolla juhani sitten kassalle ja maksaa, tarkistaa tarkkana että summa oli oikein, ja sen jälkeen sitten kassakuitin kanssa noutotiskille.... kerran kuussa kymppi lähtee korttitiltä.

Gigantissa käyneet toki mieltää ensimmäisen tarinan epäuskottavaksi, mutta joskus tapahtuu epäuskottavia asioita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 201
Jos kuukausimaksun vahvistus tapahtuu normaalilla maksupäättellä niin se on varmaan myös omiaan sekoittamaan asioita. Tuskin kovin moni edes tietää tuollaisen kuukausimaksun hyväksymisen olevan mahdollista päätteellä. Varsinkin jos hyväksyminen on yhdistetty ostoksen maksutapahtumaan. En itse tiedä miten ko. järjestelmä toimii ja mitä pääte näyttää.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 606
Jos kuukausimaksun vahvistus tapahtuu normaalilla maksupäättellä niin se on varmaan myös omiaan sekoittamaan asioita. Tuskin kovin moni edes tietää tuollaisen kuukausimaksun hyväksymisen olevan mahdollista päätteellä. Varsinkin jos hyväksyminen on yhdistetty ostoksen maksutapahtumaan. En itse tiedä miten ko. järjestelmä toimii ja mitä pääte näyttää.
Tässä yksi ohje Giganttin asiakkaille.
Älä kerro henkilötietojasi, maksa käteiselle, siis ihan seteleillä/kolikoilla. ota kassalla kuva kuitista ja säilö kuitti hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
292
Tähän tietenkin hyvä todeta, että noita huteja on luultavasti vain pieni pisara meressä.

Omalla kohtaa asioin enimmäkseen Joensuun Gigantissa (ja verkkokaupassa) eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia.

Ja mikä järkyttävintä, heidän verkkokauppansa on parantanut toimintaansa. Ennen kun tilasin heidän verkkokaupasta niin tiesi, että ei sitä tarvitse pariin viikkoon odottaa... nykyisin pirulaiset lähettävät paketin jo parin päivän sisään ja saattaapi maanantaina tilattu paketti olla jo perjantaina perillä.

...mutta joo. Suhtaudun skeptisesti kaikkeen "lisämyyntiin" jo lähtökohtaisesti :rofl:
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 821
Varmasti useilla on hyviä kokemuksia Gigantista. Se ei poista sitä tosiasiaa, että Gigantin toimintatapa on kusettaa varomattomia asiakkaita, erityisesti vanhuksia ja muita sellaisia, joille asiat saattavat olla tavallista vaikeaselkoisempia. Kyseessä on siis toimintatapa, se on yrityksen dna:ssa, johto huolehtii että näin toimitaan, vaikka joku pullikoisi vastaan. Tarpeeksi kun pullikoi, niin saa mennä pullikoimaan muihin yrityksiin.

Aina ei rikota lakia, mutta Gigantilla on kuitenkin ollut iso määrä tapauksia kuluttajaviranomaisella. Se kertoo parhaiten miten yritys toimii suhteessa kuluttajaan. Lisäksi yksi piirre on se, että julkisuuteen tullessa pomot käytännössä kiistävät lähes kaiken, ja vakuuttavat että toiminta ei ole tahallista ja siihen puututaan. Kuitenkin vuodesta toiseen jatkuu sama toiminta.

Suomeksi siis: kuluttajaa kusettava paskafirma.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 606
Tähän tietenkin hyvä todeta, että noita huteja on luultavasti vain pieni pisara meressä.
No Suomen mittakaavassa, Yksittäinen myyjä pieniä puuroja myymälästä jo sitten jo isompi oja vesistöön. Ja Gigantilla on paljon myymälöitä joista osa varsin isoja.

Jos jätetään laskuista pois ne yksittäiset asiakkaat jotka hokee ei, ei, en tarvi, niin jäljelle lähinnä kaksi asiakasryhmää, tyytyväiset kusetetut ja ne jotka eivät ole tyytyväisiä. Viimevuonna yhtiön toiminnasta nousi jo niin iso kohu että yhtiö lupasi muuttaa toimintapoja. Jos todella niin tekevät, niin ehkä vuoden päästä alkaa näkymään.

(tässä kommentoin ketjun omia myymälöitä, ja toki kärjistys, ja en missään tapauksessa ketjun nimimerkkejä)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
894
Täällä onnistunut kokemus Mikkelin Powerin ja Jyväskylän Powerin kanssa.
oli tarve juurikin 2022 mallin philipsin televisiolle ja sitä löytyi Mikkelin outletista.
no siinähän ei ollut tehtaan paketointia tai mitään, joten kun lupasivat että voin television sennuksen jölkeen perua tuoteturvan ja saada rahat takaisin.
niin otin sen 85€ turvan mukaan ja onnistuneen asennuksen jölkeen Jyväskylän Power palautti rahat luvatusti takaisin.

pudottivat mikkelissä jopa kysymättä television hintaa 100€ kun television jalka oli hukassa.
no seinäänhän tuo tuli, niin ei niin väliä. 480€ tuli hintaa 799€ televisiolle, kyllä tuota katselee kunhan ei sentään alta 4 vuoden hajoa.

harvoin moisia turvia ostaisin, mutta kun tuossa omavastuu oli 10€ vs kotivakuutus jossa vastaava on 200€, niin mielummin piti tuota sen hetkisen mitä ajomatka ilman laatikkoa kesti.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
497
Gigantissa käyneet toki
...tietävät olla menemättä uudelleen. :)

Näin ainakin omassa tapauksessani, sen verran vitutti pesukoneostoksilla se paskan puhuminen, paskan tyrkyttäminen ja kirsikkana kakun päälle päivänselvä loukkaantuminen siitä, kun ostin tyrkytyksestä huolimatta sen ihan itse valitsemani koneen ja vielä myyjää ilmeisen kohtuuttomasti työllistäneellä kotiinkuljetuksella. Tuosta tosin on yli 8 vuotta aikaa. :D

Powerissakin harmittaa se liittymien tuputus, mutta muuten meno tuntuu olevan niin paljon asiallisempaa, että siellä viitsii ihan käydäkin.
 

Pitkä_ja_hikinen_hevari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.08.2023
Viestejä
460
Vanha läppäri hajosi. Menin Poweriin etsimään uutta. Siellä oli jokin 1049€ läppäri. Oli kylläkin aika muovinen viritelmä. Oli tasan tonni taskussa ja tarjosin myyjälle tonnia läppäristä.
Ei, halusi tasan sen 1049€. Sanoin ei kiitos. Myymälöissä on aina uskomattoman paskat läppärit esillä.

Luojan kiitos ei myynyt sitä läppäriä, sillä löysin netistä 100x paremman läppärin uskomattomilla spekseillä. Sijoitin kylläkin enemmän mutta kyllä kannatti. 2 päivää läppäri kädessä ja Linux sisään. Läppärimurheet ovat pois seuraavat 20v.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 017
Vanha läppäri hajosi. Menin Poweriin etsimään uutta. Siellä oli jokin 1049€ läppäri. Oli kylläkin aika muovinen viritelmä. Oli tasan tonni taskussa ja tarjosin myyjälle tonnia läppäristä.
Ei, halusi tasan sen 1049€. Sanoin ei kiitos. Myymälöissä on aina uskomattoman paskat läppärit esillä.

Luojan kiitos ei myynyt sitä läppäriä, sillä löysin netistä 100x paremman läppärin uskomattomilla spekseillä. Sijoitin kylläkin enemmän mutta kyllä kannatti. 2 päivää läppäri kädessä ja Linux sisään. Läppärimurheet ovat pois seuraavat 20v.
Oikea asenne. Onkohan monella muulla edes nykypäivänä pokkaa kierrellä tonni taskussa elektroniikkaketjuissa tinkaamassa :D
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
871
Varmasti useilla on hyviä kokemuksia Gigantista. Se ei poista sitä tosiasiaa, että Gigantin toimintatapa on kusettaa varomattomia asiakkaita, erityisesti vanhuksia ja muita sellaisia, joille asiat saattavat olla tavallista vaikeaselkoisempia. Kyseessä on siis toimintatapa, se on yrityksen dna:ssa, johto huolehtii että näin toimitaan, vaikka joku pullikoisi vastaan. Tarpeeksi kun pullikoi, niin saa mennä pullikoimaan muihin yrityksiin.

Aina ei rikota lakia, mutta Gigantilla on kuitenkin ollut iso määrä tapauksia kuluttajaviranomaisella. Se kertoo parhaiten miten yritys toimii suhteessa kuluttajaan. Lisäksi yksi piirre on se, että julkisuuteen tullessa pomot käytännössä kiistävät lähes kaiken, ja vakuuttavat että toiminta ei ole tahallista ja siihen puututaan. Kuitenkin vuodesta toiseen jatkuu sama toiminta.

Suomeksi siis: kuluttajaa kusettava paskafirma.
Eikä nämä ole mitään yksittäisen myyjän omia persilyjä, vaan ihan virallinen Gigantin toimintatapa. Näitähän on sattunut jatkuvasti niin kauan kun Gigantti on Suomessa pyörinyt.

Paras olisi kun kukaan ei ottaisi yhtään mitään lisäturvaa mistään. 99,9% ihmisistä ei tarvitse mitään lisäturvia jollekin 400€ läppärille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 474
Eikä nämä ole mitään yksittäisen myyjän omia persilyjä, vaan ihan virallinen Gigantin toimintatapa. Näitähän on sattunut jatkuvasti niin kauan kun Gigantti on Suomessa pyörinyt.

Paras olisi kun kukaan ei ottaisi yhtään mitään lisäturvaa mistään. 99,9% ihmisistä ei tarvitse mitään lisäturvia jollekin 400€ läppärille.
Nuo lisäturvat on kyllä melkoinen huijaus, jokunen vuosi sitten kävin jonkun alle 100e laitteen hakemassa Gigantista niin myyjä kovasti yritti puoliväkisin jotain tuoteturvaa siihen kaupitella. Se tuoteturva olikohan se 2v vai 3v ajalta olisi maksanut jo tuplasti enemmän kuin itse laitteen hinta oli eli tyyliin jotain 10e/kk.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 017
Täältä tulee joskus luettua vähän syyttelevän sävyisiä kirjoituksia siitä, että joku kehtaa käyttää palautusoikeutta vain testatakseen tuotetta ja siten loppupeleissä "me muut" maksamme siitä hinnoissa. Käänteisesti voisi ajatella että ostamalla jotain tuoteturvaa ja 5g-viihdepakettia, nämä mummelit, muistisairaat ja muu höynäytettävissä oleva joukko hyödyttävät "meitä muita" hinnoittelun kautta.

Yhtä absurdeja ajatusmalleja molemmat.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 606
Täältä tulee joskus luettua vähän syyttelevän sävyisiä kirjoituksia siitä, että joku kehtaa käyttää palautusoikeutta vain testatakseen tuotetta ja siten loppupeleissä "me muut" maksamme siitä hinnoissa.
Palautusoikeus on vain tapa ulkoistaa asiakaspalvelu asiakkaalle, siinä sivussa se madaltaa ostokynnystä (lisää myyntiä).
Eli parantaa yrityksen hintakilpailukykyä. Hintahaukka joka haluaa vielä enemmän itsepalvelua, niin sitten kyttää noita palautustuotteita vielä muutaman lisäeuron säästön perässä.

(Tässä en kommentoi sitä ryhmää jolla ei edes aikomusta ostaa, vaan tarkoitus lainata edullisesti, tai kokeilun jälkeen tinkiävielä kymmenen pinnaa pois, kun hakee sen sieltä palautus hyllystä)
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
871
Täältä tulee joskus luettua vähän syyttelevän sävyisiä kirjoituksia siitä, että joku kehtaa käyttää palautusoikeutta vain testatakseen tuotetta ja siten loppupeleissä "me muut" maksamme siitä hinnoissa. Käänteisesti voisi ajatella että ostamalla jotain tuoteturvaa ja 5g-viihdepakettia, nämä mummelit, muistisairaat ja muu höynäytettävissä oleva joukko hyödyttävät "meitä muita" hinnoittelun kautta.

Yhtä absurdeja ajatusmalleja molemmat.
On palautuksia ja sitten palautuksia. Jos jatkuvasti "kokeilee" tuotteita sen kuukauden jonka jälkeen palauttelee niitä, niin kyllä ne tappiot mitä firmalle tulee pistetään kylmästi asiakkaille maksettavaksi. Ei siinä mitään ihmeellistä ole, ei noi firmat tyhmiä ole. Ne ottaa kyllä rahansa takaisin, eipä siitä tarvitse huolehtia.

En ota kantaa onko oikein vai ei, mutta näin se vaan menee.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 606
On palautuksia ja sitten palautuksia. Jos jatkuvasti "kokeilee" tuotteita sen kuukauden jonka jälkeen palauttelee niitä, niin kyllä ne tappiot mitä firmalle tulee pistetään kylmästi asiakkaille maksettavaksi. Ei siinä mitään ihmeellistä ole, ei noi firmat tyhmiä ole. Ne ottaa kyllä rahansa takaisin, eipä siitä tarvitse huolehtia.
Halvempaa seitää ei kannattavat asiakkaat ja firmat toki optimoivat ja niiden kannattaa heittää pahimmat asiakkaat pihalle mahdollisuuksien mukaan. Joidenkin kohdalla vain siedettävä. Ja silti kokonaisuudessa edullisempaa, se miksi Gigantti valannut markinaa alun jälkeen ihan kannattavasti johtuu osittain siitä tehokkuudesta.
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
871
Halvempaa seitää ei kannattavat asiakkaat ja firmat toki optimoivat ja niiden kannattaa heittää pahimmat asiakkaat pihalle mahdollisuuksien mukaan. Joidenkin kohdalla vain siedettävä. Ja silti kokonaisuudessa edullisempaa, se miksi Gigantti valannut markinaa alun jälkeen ihan kannattavasti johtuu osittain siitä tehokkuudesta.
Sitähän minäkin sanoin, ei se Giganttia haittaa kun ottavat rahat muualta kuitenkin.
 

Pitkä_ja_hikinen_hevari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.08.2023
Viestejä
460
Myymälästä ostetulla ei ole palautusoikeutta. Tai edes myymälästä tilatulla.
Enkä ymmärrä mitä voittaa jos käyttää 50 päivää läppäriä ja palauttaa. Kun kaikki on asennettu ja toimii. Sama työ uudestaan.
Helvetillinen vaiva. Jos ei työlleen laske mitään arvoa niin sitten kai.

Myymälöissä on aika huonot tuotteet esillä. Hakeeko tosiaan jotkut nistit jonkun 299€ juoksuläppärin ja myy sen 30€ kadulla? Vaikea uskoa.
Kellot on dummyversioita. Forerunner 965 en ole nähnyt missään. Hyvän läppärin saat vain tilaamalla. Kännyköistä on vaan kämäisiä Nokioita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 863
Myymälöissä on aika huonot tuotteet esillä. Hakeeko tosiaan jotkut nistit jonkun 299€ juoksuläppärin ja myy sen 30€ kadulla? Vaikea uskoa.
Kellot on dummyversioita. Forerunner 965 en ole nähnyt missään. Hyvän läppärin saat vain tilaamalla. Kännyköistä on vaan kämäisiä Nokioita.
En tiedä missä myymälässä olet käynyt, mutta kyllä ainakin jokaisessa Gigantissa jossa itsd olen asioinut löytyy esim. älypuhelimissa kaikkien valmistajien lippulaivamalleista lähtien tuotteet esillä, joita voi jopa vapaasti itse käyttää ja kokeilla. Miksei olisi? Myytäväksihän ne on tarkoitettu, eikä ole liikkeen edun mukaista piilotella jossain tiskin alla. Läppäreitä en ole liikkeissä katsellut tarkemmin, mutta en usko hetkeäkään, etteikö niistäkin olisi about jokaisesta hintaryhmästä mallit näytillä ja kokeiltavissa.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 331
Njoo, taitaa tuo Verkkisen huolto aika verkkainen olla. Lähetin Gigabyten emon tuonne jo 18.12 ja oli kirjattu huoltoon vasta 3.1 jonka jälkeen ei olekkaan kuulunut mitään. Tosin vika oli semmoinen että en odottanutkaan ihan vaan päivän testausaikaa mutta olin aika hyvin selvittänyt miten ja millä vika ilmenee ja mitkä vaikuttaa tuohon vikaan.
Huoltotilaustiedoissa myös lukee toimituskuluissa 4,9€.
Laitoinkin Verkkikseen spostia että mikä tuo 4,9€ on ja onko vähän turhaa laittaa tuonne tuleeseen spostiin "että voitte seurata huoltoa" tms jos sinne sivulle ei päivitellä mitään, myös totesin että olisi mukava tietää missä vaiheessa siellä mennään.
Eilinen vastaus oli vaan suurinpiirtein "välitetty huoltotiimille".

Alkaa kuivumaan toivo että saisin tässä loman aikana koneen takaisin kokoon.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 496
Njoo, taitaa tuo Verkkisen huolto aika verkkainen olla. Lähetin Gigabyten emon tuonne jo 18.12 ja oli kirjattu huoltoon vasta 3.1 jonka jälkeen ei olekkaan kuulunut mitään. Tosin vika oli semmoinen että en odottanutkaan ihan vaan päivän testausaikaa mutta olin aika hyvin selvittänyt miten ja millä vika ilmenee ja mitkä vaikuttaa tuohon vikaan.
Huoltotilaustiedoissa myös lukee toimituskuluissa 4,9€.
Laitoinkin Verkkikseen spostia että mikä tuo 4,9€ on ja onko vähän turhaa laittaa tuonne tuleeseen spostiin "että voitte seurata huoltoa" tms jos sinne sivulle ei päivitellä mitään, myös totesin että olisi mukava tietää missä vaiheessa siellä mennään.
Eilinen vastaus oli vaan suurinpiirtein "välitetty huoltotiimille".

Alkaa kuivumaan toivo että saisin tässä loman aikana koneen takaisin kokoon.
.
Tuolla mainitaan "Takuukorjauksen on valmistuttava kohtuullisessa ajassa. Kohtuullinen aika vaihtelee tapauskohtaisesti. Vaikkapa lapsiperheen pesukoneen kohtuullinen korjausaika voi olla vain päiviä, sohvapöydän korjausaika taas voi olla selvästi pitempi. Yleisesti voi sanoa, että korjaus ei saisi kestää 2-3 viikkoa kauempaa. "

Eli vähän äreämpää viestiä, ja jos ei auta, niin sitten vetoaa tuohon ja kuluttaja-asiamieheen.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 606
Kyllä myymälästä ostettuja voi palautella ihan samalla tavalla kuin verkosta ostettuja.
Ei ole lakisääteinen, vaan ihan kauppiaan tarjoama lisäetu. Gigantilla on tarjoilla osassa palautus mahdollisuus.

Sitähän minäkin sanoin, ei se Giganttia haittaa kun ottavat rahat muualta kuitenkin.
Gigantti laskenut että halvempaa tarjota katumusaika, halvempaa myymälälle että kuluttaja tustutuu tuotteeseen kotona omatoimisesti, vs myymälässä osaavan myyjän kanssa. Lisäksi sitä sontaa lähtee helpommin mukaan mikä jaa palauttamatta.
Veloitukseton palautus ei onnistu kaikesta, eli osassa kotitestausta Gigantti veloittaa , eli eivät palauta koko kauppasummaa, tarkastus, tyhjennyt , ennallistamis maksuja. ja hyvitystä ei välttämättä saa kaikesta, ainakin jossain vaiheessa jos säätivät telkan myymälässä ja sitä lähti kotiin testaan, niin se säätö oli erikseen hinnoiteltu ja sitä osuutta ei palautettu.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 017
kyllä ne tappiot mitä firmalle tulee pistetään kylmästi asiakkaille maksettavaksi.
Mielipide tuokin. Kulutuselektroniikka on sen verran kovasti kilpailtu ala, että ei se gigantinkaan voiton maksimointi ihan tuollaisesta ajattelusta voi lähteä. Valuu asiakkaat äkkiä muualle. Toisaalta, uskaltaisin sanoa että tuo palautuksista koituva "tappio" on melko mitätön osuus koko sirkuksesta. Tekniikkaintoilijoiden-foorumia lukiessa helposti vääristyy mittasuhteet tuonkin asian kohdalla.

Kuten yllä kirjoitettu, niin optimointiahan tuo vaan pohjimmiltaan on. Optimaalinen tulos tosiaan harvoin tulee ajattelulla, että jokainen "hävitty euro" pitää aina kuitata hintaa nostamalla takaisin.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 885
Itse uskon että palautusoikeus on etenkin myynninedistämistä ja markkinointijuttu kuin kustannussäästö. Ostaja ostaa ennemmin sieltä, missä on palautusoikeus kuin sieltä, missä sitä ei ole turvana ellei ostos ole jotain ihan triviaalia. Kivijalkakaupassa ei kannata myydä oleellisesti huonommilla ehdoilla kuin netissä. Jos asiakas on jo siellä liikkeessä tai haluaa tulla ostamaan paikan päältä kotikylän kaupasta, turha karkottaa huonommilla myyntiehdoilla ostamaan netistä, jolloin saattaa ostaa eri firmasta. Ostaja saattaa vielä ostaa kalliimpaa ja parempaa, jos on palautusmahdollisuus. Ostetaan isompi ja kalliimpi telkkari, kun ei tarvi olla heti ihan varma riittääkö kotona katseluetäisyys tai tv-tasolla tilaa.

Hyvin harva palauttaa mitään. Muutama hyväksikäyttää järjestelmää ja muutama palauttaa hyvästä syystä. Isolle firmalle aiheutuva hävikki on niin vähämerkityksistä että palautusoikeudesta ei ole liikaa haittaa.

Onko palautusaika 14, 30, 50 tms. vrk on pikkuvivahde. Isompi on tietysti ostajalle parempi, vähemmän kiirettä hoitaa palautus pois. Ja pitempi voi houkutella enemmän asiakkaita kun se tuntuu ja näyttää paremmalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 474
Kivijalkakaupassa ei kannata myydä oleellisesti huonommilla ehdoilla kuin netissä. Jos asiakas on jo siellä liikkeessä tai haluaa tulla ostamaan paikan päältä kotikylän kaupasta, turha karkottaa huonommilla myyntiehdoilla ostamaan netistä, jolloin saattaa ostaa eri firmasta.
Juu, itsekin olen muutamia kertoja ostanut kivijalkakaupan sisältä heidän nettikaupastaan noutopisteelle hetken kuluttua noudettavaksi tavaraa ihan sen takia että netistä ostamisessa on ollut parempi hinta tai ehdot. Kyllähän tuo vähän tyhmältä tuntui ostaa tuotteen vieressä seisoessa sama tuote netin kautta mutta...
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 606
Juu, itsekin olen muutamia kertoja ostanut kivijalkakaupan sisältä heidän nettikaupastaan noutopisteelle hetken kuluttua noudettavaksi tavaraa ihan sen takia että netistä ostamisessa on ollut parempi hinta tai ehdot. Kyllähän tuo vähän tyhmältä tuntui ostaa tuotteen vieressä seisoessa sama tuote netin kautta mutta...
Myyjä ei tinkinyt samaan hintaan ? Joo tiedän että joskus on ollut myyjältä varsin tiukat linjaukset että tästä tutteesta ei tingitä, mutta joskus voinut olla joku kamppis missä nettitilauksena kannattavampi myyjälle (siis ei kannattaa myydä sen kautta)

Omalukunsa sitten ne isot firmat missä myyjällä ei ole paukkuja käydä kauppaa hinnoilla. Gigantissa ollut puhe, niin siellä hinnat neuvotellaan, Verkkokauppa.com toinen ääripää missä hyvin vaikeaa, Prismoissakin helpompaa.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 331
Njoo, taitaa tuo Verkkisen huolto aika verkkainen olla. Lähetin Gigabyten emon tuonne jo 18.12 ja oli kirjattu huoltoon vasta 3.1 jonka jälkeen ei olekkaan kuulunut mitään. Tosin vika oli semmoinen että en odottanutkaan ihan vaan päivän testausaikaa mutta olin aika hyvin selvittänyt miten ja millä vika ilmenee ja mitkä vaikuttaa tuohon vikaan.
Huoltotilaustiedoissa myös lukee toimituskuluissa 4,9€.
Laitoinkin Verkkikseen spostia että mikä tuo 4,9€ on ja onko vähän turhaa laittaa tuonne tuleeseen spostiin "että voitte seurata huoltoa" tms jos sinne sivulle ei päivitellä mitään, myös totesin että olisi mukava tietää missä vaiheessa siellä mennään.
Eilinen vastaus oli vaan suurinpiirtein "välitetty huoltotiimille".

Alkaa kuivumaan toivo että saisin tässä loman aikana koneen takaisin kokoon.
Ehkä tuo jonkun herätti Verkkikseltä koska tuli ilmoitus että tapaus käsitelty ja jotain on on postilla tulossa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
695
Omalukunsa sitten ne isot firmat missä myyjällä ei ole paukkuja käydä kauppaa hinnoilla. Gigantissa ollut puhe, niin siellä hinnat neuvotellaan, Verkkokauppa.com toinen ääripää missä hyvin vaikeaa, Prismoissakin helpompaa.
Verkkokaupan hintaneuvotteluista kuullut urbaanin legendan, että kun kertaostos ylittää 10000€ niin hinnoista voi alkaa neuvotella heidän yritysmyynnin kanssa :rolleyes:
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 017
Verkkokaupan hintaneuvotteluista kuullut urbaanin legendan, että kun kertaostos ylittää 10000€ niin hinnoista voi alkaa neuvotella heidän yritysmyynnin kanssa :rolleyes:
Näissä piireissä kierretään tinkaamassa läppäriä tonnin setelinippu takataskussa... eli tuskin tälle(kään) urbaanilegendalle löytyy mielekästä vahvistusta täältä :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 820
Viestejä
4 228 418
Jäsenet
71 109
Uusin jäsen
karum001

Hinta.fi

Ylös Bottom