Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Niinkuin totesin, toimitusajan suhteen asia oli ok. Ulosanti oli omituinen, mutta ymmärtäähän sen jos myyjien välisen chattituokion infotiskillä menee keskeyttämään. Myös kaikki tämän myyjän väitteet oli väärää tietoa etteivät pysty tarkastelemaan toiseen myymälään tilatun tilauksen tilaa tai ylipäätään ettei näitä noutotilauksia voi antaa hyllystä. No sentään tilauksen tarkastelun sai korjattua kun viitsi puhelinnumeroa kokeilla.

Myyjä oli nuori mies niin epäilen natsojen määrää. Ainakan harva kokenut myyjä haluaa alkaa ensimmäisenä sättimään asiakasta, kun ainut asia oli tiedustellessa tilauksen tilaa ja voiko tilauksen noutopaikkaa vaihtaa kerran siellä myymälässä ollaan jo valmiiksi ja tuotetta hyllyssä. Ja puoliso oli yhtä ihmeissään tästä ulosannista. Mutta eihän tätä tarvi paljoa ihmetellä, kun katsoo millasta porukkaa Gigantti ottaa myyjiksi. On siellä toki paljon niitä hyviäkin.
Tarkoitin sitä että kuvauksen perusteella se toinen myyjä joka antoi tuotteen ei välttämättä tehnyt oikein, mutta ei välttämättä väärinkään, tai sitten oli niitä natsoja tarpeeksi tehtä päätös.

Jos ensimmäinen myyjä oli nuori tehtävässään, niin tuntematta konsernin järjestelmiä, niin en yhtään hämmästy jos perus toiminnallisuus on sellainen että näkee "vain" oman myymälän tilaukset, mutta järjestelmässä on silti jollain tasolla mahdollisuus katsoa enemmänkin.
Puhelinnumero kokeilu toi taasen mieleen että asiaa lähestyttiin toisesta suuntaa, jolloin hän sai sen tiedot.

Tarinasta muotoutu mielikuva että ensimmäisen myyjän ulosanti olisi voinut olla parempi, ja vähän dissataan kokemattomuutta ja epävarmuutta, mutta mahdollisesti toimi ihan oikein.

Tarkistiko myyjä henkilötietosi ?


Mutta lopputulos kokonaisuudessaan hyvää palvelua, sait tuotteen ennenaikaiseti.
 
Sain tänään 19.12.2023 tilille Gigantin palautuksen rahat.

Vein paketin Postiin 29.11.2023.

20 päivää kesti.
 
Minä palautin tuotteen Giganttiin perjantaina iltapäivällä 8.12. ja rahat oli tilillä maanantaina 11.12. klo 9.17.
 
Sain tänään 19.12.2023 tilille Gigantin palautuksen rahat.

Vein paketin Postiin 29.11.2023.

20 päivää kesti.
Minä palautin tuotteen Giganttiin perjantaina iltapäivällä 8.12. ja rahat oli tilillä maanantaina 11.12. klo 9.17.
postitus keskusvarastolle joka googlen mukaan ruotsissa vrt. postitus suoraan myymälään jossa palautus otetaan heti vastaan, käy järkeen
 
postitus keskusvarastolle joka googlen mukaan ruotsissa vrt. postitus suoraan myymälään jossa palautus otetaan heti vastaan, käy järkeen

Hitaasti se sinne ruåtsiin silti menee, tai jossain muualla häikkää noilla odotusajoilla.

Itse vein yhden palautuspaketin perjantaina (pari viikkoa sitten) ärrälle, lähti siitä palautuksena Saksaan postnordin kuljettamana. Tiistaina eli muutamassa päivässä tuli kuittaus että paketti saapunut ja palautettu tuote vähennetty laskusta. Näin osa verkkokaupoista toimii..
 
Hitaasti se sinne ruåtsiin silti menee, tai jossain muualla häikkää noilla odotusajoilla.

Itse vein yhden palautuspaketin perjantaina (pari viikkoa sitten) ärrälle, lähti siitä palautuksena Saksaan postnordin kuljettamana. Tiistaina eli muutamassa päivässä tuli kuittaus että paketti saapunut ja palautettu tuote vähennetty laskusta. Näin osa verkkokaupoista toimii..
käsitteleeköhän ne yhtä paljon tavaraa kun gigantin käyttämä keskusvarasto? kannattaa ottaa huomioon tässä että gigantti on osa elgiganten-ketjua joka pyörii koko pohjoismaiden alueella.
 
käsitteleeköhän ne yhtä paljon tavaraa kun gigantin käyttämä keskusvarasto? kannattaa ottaa huomioon tässä että gigantti on osa elgiganten-ketjua joka pyörii koko pohjoismaiden alueella.

Saksassa liikevaihto yli 10mrd ja työntekijöitä konsernissa 16 000. Mites gigantilla..
 
Mites gigantilla..
Wikin mukaan tuolla Elgiganten ryppäällä , suuruusluokka jossain 2,5 miljardin ja 10 000 henkilöä.

En tiedä mikä tuo saksalainen firma oli, mutta tuolla Giganttilla liikeidea myydä kivijalassa, ei niinkään jälkimarkkinointi, varsinkaan etämyynnissä.
 
Tässä tuleekin vastaan se kysymys miten jälkimarkkinointi hoidetaan ja onko edes halua hoitaa se tehokkaasti ja asiakasystävällisesti..

Tuntuu olevan (toimialasta riippumatta ) kovinkin pohjoismainen tapa satsata myyntiin ja markkinointiin miljardeja, käytetään tuhansia koulutustunteja kaupan kiinnilyömiseen mutta yhtään ei edes haluta miettiä miten se jälkimarkkinointi hoidetaan asiakaskokemuksena.. ja missä kohtaa olisi parantamisen varaa..
 
Tässä tuleekin vastaan se kysymys miten jälkimarkkinointi hoidetaan ja onko edes halua hoitaa se tehokkaasti ja asiakasystävällisesti..

Tuntuu olevan (toimialasta riippumatta ) kovinkin pohjoismainen tapa satsata myyntiin ja markkinointiin miljardeja, käytetään tuhansia koulutustunteja kaupan kiinnilyömiseen mutta yhtään ei edes haluta miettiä miten se jälkimarkkinointi hoidetaan asiakaskokemuksena.. ja missä kohtaa olisi parantamisen varaa..
Jos tätä kommentoi tuon Gigantin jatkona, niin kyseisen firman tavoite oli muuttaa radikaalisti suomalainen kodinkoneala. Niin todellakkin tapahtu. (siitä voi vääntää oliko yksinomaan Gigantin "ansiota").

Yritän sanoa että alan palvelun huononeminen ei ehkä ole niin kotoperäistä , ei, et sinä niin suoraan väittänyt.

Toki olemme köyhä kansa joka tarkka rahasta, joten halppistoimijoille sauma. Ja niiden varjoon jää jäljellä olevat palvelupaikat.
 
Tuosta palautuspolitiikasta, esimerkiksi Zalandolla se on yksi kilpailuetu muihin alan toimijoihin nähden. Sen koko toiminta on rakennettu sen ympärille, että se pystyy käsittelemän valtavat määrät palautuksia. Muille vaatekaupoille palautukset ovat/voivat olla huomattavasti raskaampia, kun järjestelmää ei ole luotu tätä ajatellen, joten se on Zalandon etu, että palautusoikeus on niin kattava. Gigantti ei ole ”Zalando”, vaan pääidea on pyörittää myymälöiden kautta, eikä keskusvarastoa ole luotu ”palautusrumballe”.
 
Tuosta palautuspolitiikasta, esimerkiksi Zalandolla se on yksi kilpailuetu muihin alan toimijoihin nähden. Sen koko toiminta on rakennettu sen ympärille, että se pystyy käsittelemän valtavat määrät palautuksia. Muille vaatekaupoille palautukset ovat/voivat olla huomattavasti raskaampia, kun järjestelmää ei ole luotu tätä ajatellen, joten se on Zalandon etu, että palautusoikeus on niin kattava. Gigantti ei ole ”Zalando”, vaan pääidea on pyörittää myymälöiden kautta, eikä keskusvarastoa ole luotu ”palautusrumballe”.
Zalando on vaatekauppa, ja siinä etäkaupassa asiakkaalle lähetetään vaatteet sovitettavaksi ja asiakas pitää sopivan, ja palauttaa loput. Toiminnan kannalta hyvin ratkaisevaa että palautukset pystyy käsitteleen, varsinkin jos osa palautuksista on tarkoitus saadaa uudestaan myyntiin. (En tiedä kuinkapaljon Zalandolla painetaan jätekirtoon).

Kodinkonekaupassa palautukset on toki käsiteltävä ja ne pitäisi saada uudestaan kiertoon, mutta palautukset on lähinnä virheellisiä ostopäätöksiä/katumuksia ja osalla toimijoita tuntuu jopa olevan halu nostaa palutuskynnystä.
 
Sain tänään 19.12.2023 tilille Gigantin palautuksen rahat.

Vein paketin Postiin 29.11.2023.

20 päivää kesti.
Tilasin gigantilta 16.11, odottelen edelleen pakettia. Asiakaspalvelusta sai vain vittuilua ja oikein kehuivat että kolmen viikon selvittelyn tuloksena saivat laitettua liikkeeseen s-postia.... En jaellut kehuja... Nyt jopa ehkä paketti saattaa taas liikahtaa. Kyseessä siis ihan gigantin kämmäilyt paketin merkintöjen kanssa ja aspa ei viitsinyt edes asiaa pahoitella. Tiedä sitten viitsiikö tuolta enää ikinä mitään tilata, josko edes jaksaa tuota ehkä saapuvaa pakettia noutaakkaan.

On muuten pitkä "saattaa viivästyä päivällä vaihe"
1703061549232.png
 
Zalando on vaatekauppa, ja siinä etäkaupassa asiakkaalle lähetetään vaatteet sovitettavaksi ja asiakas pitää sopivan, ja palauttaa loput. Toiminnan kannalta hyvin ratkaisevaa että palautukset pystyy käsitteleen, varsinkin jos osa palautuksista on tarkoitus saadaa uudestaan myyntiin. (En tiedä kuinkapaljon Zalandolla painetaan jätekirtoon).

Kodinkonekaupassa palautukset on toki käsiteltävä ja ne pitäisi saada uudestaan kiertoon, mutta palautukset on lähinnä virheellisiä ostopäätöksiä/katumuksia ja osalla toimijoita tuntuu jopa olevan halu nostaa palutuskynnystä.
Et selvästikään ymmärtänyt pointtia. Kaikki vaatekaupat ottavat palautuksia, mutta Zalandon koko logistiikkaketju ja varasto on suunniteltu vastaanottamaan järjettömät määrät palautuksia. Muilla vaatekaupoilla järjestelmä ei välttämättä ole yhtä hyvä, joten se on niille hitaampaa ja kalliimpaa. Eli se aiemman kirjoittajan saksalainen verkkokauppa saattaa olla kuin Zalando, Gigantti ei.
 
Tätä kun lukee niin ei enää houkutakaan tarttua tuohon Gigantin tarjoukseen Asuksen Näytöstä
Kyllä siellä pärjää, se tyrkyttäminen on vähentynyt ja jos henkisesti varautuu siihen että sanoo ei lisäpalveluille.
Jos mietit palautusta, niin se kyllä sujuu kivijalassa, kauppa on toki neuvostosuunnittelua, esin mennään myymälään, tehdään kauppa, sitten mennään kassalle jonottaan ja maksetaan ja sitten mennään jonottaan noutopisteeseen josta nouto. Noutopiste ei välttämättä ole myymälän sisällä, vaan ulkona toinen ovi.

Jos verkkokaupasta meinasit tilata, ja nopeaa toimitusta kaipaat, niin unohda.
 
Kyllä siellä pärjää, se tyrkyttäminen on vähentynyt ja jos henkisesti varautuu siihen että sanoo ei lisäpalveluille.
Jos mietit palautusta, niin se kyllä sujuu kivijalassa, kauppa on toki neuvostosuunnittelua, esin mennään myymälään, tehdään kauppa, sitten mennään kassalle jonottaan ja maksetaan ja sitten mennään jonottaan noutopisteeseen josta nouto. Noutopiste ei välttämättä ole myymälän sisällä, vaan ulkona toinen ovi.

Jos verkkokaupasta meinasit tilata, ja nopeaa toimitusta kaipaat, niin unohda.
No ei välttämättä mene noin. Itse kävin gigantissa tänä black fridayna. Otin peliosastolta kuulokkeet mukaan, kävin juttelemassa tv/hifi puolella myyjälle, maksoin siinä ja kävelin tavaran kanssa autolle. Riippuu tuotteesta.
 
No ei välttämättä mene noin. Itse kävin gigantissa tänä black fridayna. Otin peliosastolta kuulokkeet mukaan, kävin juttelemassa tv/hifi puolella myyjälle, maksoin siinä ja kävelin tavaran kanssa autolle. Riippuu tuotteesta.
Kiitos täsmennyksestä, Gigantissa voi tosiaan saadaa (pienempiä) tuotteita ihan myymälästä mukaan, tuotteen ja lappusten kanssa voi sitten mennä kassalle jonottaan.
 
Kellään muulla ollut toimitusvaikeuksia Gigantin kanssa, edelleen odotan black fridayna tilattua soundbaria. Hiukan kismittää kun muualtakin olisi saanut ja tälläkin hetkellä saa niin ei pitäisi olla mitään että tuotteen valmistus on lopetettu.
Myymälässä sain vaihtoehdoiksi että odota lisää tai peru tilaus, ei kehtaisi peruuttaa kun niin kova tarjous.
 
Mulla tämä Oneplus Nord 2 5G puhelin, joka ollut kohtapuoliin 1,5 vuotta mulla.
Tässä puhelimessa on ajan kanssa tullut ongelmia, joista ajattelin puhelimen mennä palauttamaan takuuta varten.
Esimerkiksi puhelimen reunan mykistykselle ja värinälle laitettava nappi on mykistyksen osalta lopettanut toiminnan sattumalta, kun käyttöjärjestelmäpäivitys tuli. Värinälle laitto tai äänille siinä vielä toimii hyvin. Tämän huomion tein päivityksen jälkeen ja tutkin asiaa. Ei löytynyt tunnetuksi ongelmaa, mutta sain käsityksen, että tämä on mahdollista.
Toinen on latausportti. Siellä tuntuu olevan jotakin ylimääräistä sisällä, mutta vaikka kuinka tunkee laturia puhelimeen niin se ei mene kunnolla sisään vaan menee pikkuisen sisään, jotta se lataa pienellä vauhdilla. Tämä ongelma on siitä ihmeellinen myös, että se tuli hiljakseltaan isommaksi ja isommaksi. Huomasin siinä ajan kanssa, kuinka laturin tai latureiden laittaminen tulee hankalemmaksi. Epäilen, ettei kohta enään lataa, joten varapuhelimen käyttö kaiketi edessä. Olen koittanut sitä tyhjennellä, mutta ei sieltä tule mitään saatika näkyisi olevan.
Puhelimessa ei näy ulkoisia vammoja tai ole mitään ongelmaa muuten loppujen lopuksi. On ollut hyvä laite ja tykännyt, mutta tuo laturiportti etenkin teki sen, että elokuussa menin Elisan liikkeeseen kertomaan tilanteeni ja kysymään, että onko takuuseen vienti mahdollista.
Selitin ongelmat tarkasti ja selvästi, koska asiaa paljon tutkinut ja alalla itsekkin, joten myyjä ymmärsi ongelmani ja kertoi, että he eivät tee päätöstä takuusta, että saanko rahat takaisin, uuden samallaisen tai huolletun. Minulle lopulta ei väliä miten, mutta esimerkiksi huollettuna laturiportin osalta tämä vanha olisi kiva saada. Toki rahojen saaminen tai uusi samallainen kelpaa aina.
Myyjä ehdotti, että veisin puhelimen itse Tampereella olevaan Elisan jonkinsortin yhteistyöpuljuun, joka sitten tekee päätökset huollosta tai korvauksista.
Minusta kuulostaa hieman oudolle viedä johonkin puljuun puhelin suoraan takuukuittien jne kanssa ja, että he hoitaisivat sen heti siellä ilman Elisan kautta lähettämistä.
Itse jattelin, että myyjä taisi tunnistaa tietämykseni ja osaamiseni asiaan liittyen, joten tarjosi tätä, mikä silti minua vähän ihmetyttää.

Ja tähän päivään. Puhelimella kohta puoli vuotta takuuta jäljellä ja tähän asti asiakaspalvelu ollut Elisan suunnalta yllättävän positiivista ja ymmrtäväistä.
Vien muutaman kuukauden sisään tässä puhelimen takuuseen samaan Elisan liikkeeseen, joten katsoo kuinka käy silloin ja miten huollon kanssa käy. Päivittelen siitä sitten tänne.
Viesti on pitkä, mutta ongelmat ovat varmaankin minun itse teettämiä tahattomasti, vaikka tarkkana olenkin ollut, mutta kehut annan Elisalle, josta itse tupannut suht hyvää palvelua saamaan ja tämänkin asian kanssa.
 
Puhdista aluksi vaikka se usb-c portti kun kerran johto ei mene pohjaan saakka. Sinne voi kerääntyä yllättävän paljon erilaista nöyhtää.

Jos siinä on muuta takuunalaista vikaa, huolletaan puhelin ihan takuun puitteissa.
 
Puhdista aluksi vaikka se usb-c portti kun kerran johto ei mene pohjaan saakka. Sinne voi kerääntyä yllättävän paljon erilaista nöyhtää.

Jos siinä on muuta takuunalaista vikaa, huolletaan puhelin ihan takuun puitteissa.
Koittanut puhdistaa puhelimen latausporttia ja kokeillut erilaisia latureita ja nekin puhdistanut varman päälle. Tässä ihmettelen isosti, että mitä siellä nyt olisi ja tätä esittelin Elisan myyjälle, joka ei osannut sanoa mitään. Joku osa on voinut toki liikahdella siellä tiedä häntä...
Ja jos ei laturiportista niin ainakin tuosta mykistyksen toimimattomuudesta menee läpi jos minulta kysytään.
 
No miksi pitkität asiaa etkä vie laitetta huoltoon? Jos kerran elokuussa jo olet ollut asian tiimoilta yhteydessä, 4 kuukautta sitten.

Miksi odotat vielä muutaman kuukauden? Ei se tulos siitä muutu vaikka odotat takuun päättymiseen saakka, puhelin huolletaan .
 
Viimeksi muokattu:
Turha tosiaan puhelinten kohdalla odottaa uutta mallia tai hyvitystä, kyllä ne korjataan/vaihdetaan saman mallin vastaavaan (esim. tehdaskorjattuun). Eli siksi ihan turha vitkutella ongelmien kanssa.
 
No miksi pitkität asiaa etkä vie laitetta huoltoon? Jos kerran elokuussa jo olet ollut asian tiimoilta yhteydessä, 4 kuukautta sitten.

Miksi odotat vielä muutaman kuukauden? Ei se tulos siitä muutu vaikka odotat takuun päättymiseen saakka, puhelin huolletaan .
Menee OT isosti. Sen sanon vielä, että ideana oli niihin aikoihin heittää puhelin huoltoon ja ostaa uusi tilalle eri mallia. Sen takia pitkä aikaväli, mikä oli tietoinen valinta hankinnan takia. Ja en omaa varapuhelinta, vaan pitää etsiä sukulaiselta hänen vanha.
Mutta näillä mennään.
 
Menee OT isosti. Sen sanon vielä, että ideana oli niihin aikoihin heittää puhelin huoltoon ja ostaa uusi tilalle eri mallia. Sen takia pitkä aikaväli, mikä oli tietoinen valinta hankinnan takia. Ja en omaa varapuhelinta, vaan pitää etsiä sukulaiselta hänen vanha.
Mutta näillä mennään.
No se luuri lähtee sieltä Elisalta mcarelle joka hoitaa suomessa oneplussan huollot. Voit joko viedä sen itse mcarelle tai jättää elisalle, jälkimmäisessä odotat vaan turhia päiviä sen aikaa kun elisalta juuri laite lähtee liikkeelle.

En nyt oikein hoksaa miksi et jättänyt vaan luuria suoraan Elisalle tai vie sitä mcareen? Et sä sitä tuomiota heti saa vaan päivien päästä kun laite tutkittu.
 
Mulla tämä Oneplus Nord 2 5G puhelin, joka ollut kohtapuoliin 1,5 vuotta mulla.
Tässä puhelimessa on ajan kanssa tullut ongelmia, joista ajattelin puhelimen mennä palauttamaan takuuta varten.
Esimerkiksi puhelimen reunan mykistykselle ja värinälle laitettava nappi on mykistyksen osalta lopettanut toiminnan sattumalta, kun käyttöjärjestelmäpäivitys tuli. Värinälle laitto tai äänille siinä vielä toimii hyvin. Tämän huomion tein päivityksen jälkeen ja tutkin asiaa. Ei löytynyt tunnetuksi ongelmaa, mutta sain käsityksen, että tämä on mahdollista.
Toinen on latausportti. Siellä tuntuu olevan jotakin ylimääräistä sisällä, mutta vaikka kuinka tunkee laturia puhelimeen niin se ei mene kunnolla sisään vaan menee pikkuisen sisään, jotta se lataa pienellä vauhdilla. Tämä ongelma on siitä ihmeellinen myös, että se tuli hiljakseltaan isommaksi ja isommaksi. Huomasin siinä ajan kanssa, kuinka laturin tai latureiden laittaminen tulee hankalemmaksi. Epäilen, ettei kohta enään lataa, joten varapuhelimen käyttö kaiketi edessä. Olen koittanut sitä tyhjennellä, mutta ei sieltä tule mitään saatika näkyisi olevan.
Puhelimessa ei näy ulkoisia vammoja tai ole mitään ongelmaa muuten loppujen lopuksi. On ollut hyvä laite ja tykännyt, mutta tuo laturiportti etenkin teki sen, että elokuussa menin Elisan liikkeeseen kertomaan tilanteeni ja kysymään, että onko takuuseen vienti mahdollista.
Selitin ongelmat tarkasti ja selvästi, koska asiaa paljon tutkinut ja alalla itsekkin, joten myyjä ymmärsi ongelmani ja kertoi, että he eivät tee päätöstä takuusta, että saanko rahat takaisin, uuden samallaisen tai huolletun. Minulle lopulta ei väliä miten, mutta esimerkiksi huollettuna laturiportin osalta tämä vanha olisi kiva saada. Toki rahojen saaminen tai uusi samallainen kelpaa aina.
Myyjä ehdotti, että veisin puhelimen itse Tampereella olevaan Elisan jonkinsortin yhteistyöpuljuun, joka sitten tekee päätökset huollosta tai korvauksista.
Minusta kuulostaa hieman oudolle viedä johonkin puljuun puhelin suoraan takuukuittien jne kanssa ja, että he hoitaisivat sen heti siellä ilman Elisan kautta lähettämistä.
Itse jattelin, että myyjä taisi tunnistaa tietämykseni ja osaamiseni asiaan liittyen, joten tarjosi tätä, mikä silti minua vähän ihmetyttää.

Ja tähän päivään. Puhelimella kohta puoli vuotta takuuta jäljellä ja tähän asti asiakaspalvelu ollut Elisan suunnalta yllättävän positiivista ja ymmrtäväistä.
Vien muutaman kuukauden sisään tässä puhelimen takuuseen samaan Elisan liikkeeseen, joten katsoo kuinka käy silloin ja miten huollon kanssa käy. Päivittelen siitä sitten tänne.
Viesti on pitkä, mutta ongelmat ovat varmaankin minun itse teettämiä tahattomasti, vaikka tarkkana olenkin ollut, mutta kehut annan Elisalle, josta itse tupannut suht hyvää palvelua saamaan ja tämänkin asian kanssa.
Foorumi kommentteja kun selailin niin aika monella se liukukytkin on lähtenyt toimimaan kun on puhdistanut sieltä napin välistä pölyt pois, jotka on estänyt nappia liikkumasta loppuun asti. Likaisen napin puhdistus ei kuulu takuuseen. Toinen mahdollisuus liukukytkimen toimimattomuuteen on, että softassa on jokin ongelma eikä se siksi toimi. Youtubesta löytyy videoita joissa näytetään miten puhelimen valikoista löytää puhelimen kalibrointivalikon ja kalibroinnin suorittamalla nappi alkaa taas toimia. Sitä voi itse kokeilla tai laittaa puhelin huoltoon ja antaa huollon hoitaa.

Latausportin ongelmat jos se on porttiin pakkautuneesta liasta johtuvaa tai jos portti on rikkoutunut huolimattomasta kaapelin käsittelystä, ei kuulu takuuseen.
 
2.12 ollut palautus matkalla takaisin powerille. Pari kertaa oltu nyt yhteydessä joulukuun aikana asiakaspalveluun sähköpostilla että milloin mahtavat palauttaa rahat kun ei kuulu. Kerran saatu vastaus takaisin että sitten kun palautus saapuu ja on tarkastettu. Nyt ei tule enää vastauksia asiakaspalvelusta takaisin.

Edit : Pari tuntia tämän postauksen jälkeen hiljaiselo loppui ja "sattumalta" kilahti vastaus powerilta sähköpostiin ja homma saatiin eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Positiivinen kokemus verkkokauppa.comin takuusta. Hp:n läppäristä näppis alkoi takkuamaan, eikä kertakaikkiaan meinannut rekisteröidä tiettyjen näppäimien painalluksia. Verkkokauppa otti koneen vastaan 13.12 ja eilen oli noudettavissa postista. Pyhät huomioiden mielestäni erinomainen suoritus.
 
Samaten verkkokauppa.com positiivinen kokemus. 750 € LG:n jääkaapista hajos kahva selkeän tehtaan asennusvirheen/valmistusvian takia 26 kk ikäisenä (vieressä samanlainen kahva saman sarjan pakastimessa, niin helppo vertailla, eli mekanismin alla pari ruuvia vedetty vinoon ja mekanismin nurkka rasittanut pistemäisesti koko käyttöajan vs. tasainen pystypinta jolloin tuskin kahvan muovi olisi haljennut suunnitellussa käytössä/toiminnassa). LG ei korvaa ja aspa likimain haistapaskaa, koska yli 24 kk kulunut ostosta ja takuu umpeutunut. Verkkis tilas mukisematta uuden kahvan LG:ltä mulle heidän piikkiin (tai jos oisin tilannut itse fhp:stä, niin olisivat maksaneet mulle kahvan + postikulujen summan). 88 € + postit maksaa kahva, ja oisin voinut toki ostaa ilman lovea kukkarossa, mutta periaatekysymys... Ja hienoa on, että verk.com on heti asiakkaan puolella ja hoitaa myymiensä tuotteiden reklamaatiot kunnialla jos maahantuoja/valmistaja ei siinä onnistu. Toki kuvat lähetin aspaan ja samalla ilmoitin, että LG ei aio korvata latiakaan tai lähettää uutta kahvaa takuuna, että miten ois haluavatko osallistua talkoisiin virhevastuun merkeissä :)
 
Gigantille jälleen "hyvää" mainosta:
Kannettavan tietokoneen Gigantista elokuussa ostanut Juhani huomasi, että häneltä oli veloitettu kuukausia palvelusta, jota hän ei ollut mielestään ostanut.

Juhani oli ostanut elokuussa kannettavan tietokoneen. Hän huomasi, että ostoksen jälkeen häneltä oli veloitettu joka kuukausi outo 9,90 euron maksu. Ilmeni, että kyseessä oli kuukausimaksu Gigantin Tuoteturvalle, jota tarjotaan esimerkiksi varkauden varalle.

Jos Tuoteturva ostetaan kuukausiveloituksella, kuten tässä tapauksessa, niin asiakkaan pitää varmentaa ostos maksupäätteellä. Myyjä ei voi laittaa sitä (Tuoteturvaa) aktiiviseksi ilman sitä, Gigantin palvelutuotteiden myyntipäällikkö Jani Nordqvist sanoo.

Jutussa puhe myös että kaupanteon aikaan on ollut joku kamppis tuolla tuoteturvalle ja se on saanut alkuun ilmaiseksi, niin olisikohan myyjä puhunut asiakkaan pyörälle tuon ilmaisuuden verukkeella ja täten saanut sitten tuon tilauksen sisään?
 
Gigantille jälleen "hyvää" mainosta:


Jutussa puhe myös että kaupanteon aikaan on ollut joku kamppis tuolla tuoteturvalle ja se on saanut alkuun ilmaiseksi, niin olisikohan myyjä puhunut asiakkaan pyörälle tuon ilmaisuuden verukkeella ja täten saanut sitten tuon tilauksen sisään?
Tuoteturva varkausturvalla veloituksetta kuukaudeksi*
*Kun ostat uuden kannettavan tietokoneen, niin saat tuoteturvan varkausturvalla ensimmäiseksi kuukaudeksi veloituksetta. Lisää ostoksen yhteydessä ostoskoriin tuote "Tuoteturva kannettavalle sis. varkauden - kuukausittainen (1 MAKSUTON KK)". Kuukausilaskutus käynnistyy normaalihinnalla ensimmäisen kuukauden jälkeen, mikäli palvelua ei irtisanota. Ei sitovaa jaksoa. Kampanja voimassa 6.11.2023-28.1.2024.
https://www.gigantti.fi/palvelut-ja...takuu/tuoteturva-vakuutus-tabletti-kannettava
Näyttäisi olevan tuollainen kampanja yhä voimassa. Joko myyjä oli jättänyt kertomatta/kertoi sen huonosti tai sitten asiakas ei ollut ymmärtänyt/sisäistänyt asiaa. Tai sitten molemmat.
 
Näissä on aina kolikolla kaksi puolta, ehkä Juhani ei vain ole tajunnut myyjän selityksistä huolimatta? Lisäksi moni on ensin mielellään jotain ottamassa vastaan kunnes tajuaa, että se maksaakin myöhemmin. Semmosta uunoa kaupoissa näkyy ja kuulee, että oksat pois. Ja en ole mikäään gigsufani, vituttaa heidän tuputuspolitiikka myös, mutta eivät he aina voi olla syyllisiä. :)
 
Näissä on aina kolikolla kaksi puolta, ehkä Juhani ei vain ole tajunnut myyjän selityksistä huolimatta? Lisäksi moni on ensin mielellään jotain ottamassa vastaan kunnes tajuaa, että se maksaakin myöhemmin. Semmosta uunoa kaupoissa näkyy ja kuulee, että oksat pois. Ja en ole mikäään gigsufani, vituttaa heidän tuputuspolitiikka myös, mutta eivät he aina voi olla syyllisiä. :)
Jos puhe Gigantin lisämyynnistä. Voidaan toki kuvitella tarina missä myyjä kertoo tuotteesta, varmistaa asiakkaan ymmärtäneen ja myyjän kanssa mennään kassalle ja myyjä kertoo että nyt kun maksat kortilla, niin sen jälkeen automaattisesti sinulta veloitetaan kymmppi kuussa, vuodesta toiseen, kunnes jostain löydät miten saat veloitukset katkaistua.

Voimme keksiä toisenkin tarinan, juhani on mennyt katseleen tietokonetta, ja ystävällisen myyjän avustuksella löytänyt sopivan, ja myyjä on sitten kertonut riskeistä ym. ja mutta ei hätää, Gigantilla on nyt hyvä tarjous suojasta, ei maksa kuin 0 euroa, voi lopettaa palvelun koska halut, mutta ei tietenkään kannata jne. Myyjä Napu napu tietokeella, kysyy henkilötiedto sun muut, ... ja ojentaa hetkenpäästä lapun, jolla juhani sitten kassalle ja maksaa, tarkistaa tarkkana että summa oli oikein, ja sen jälkeen sitten kassakuitin kanssa noutotiskille.... kerran kuussa kymppi lähtee korttitiltä.

Gigantissa käyneet toki mieltää ensimmäisen tarinan epäuskottavaksi, mutta joskus tapahtuu epäuskottavia asioita.
 
Viimeksi muokattu:
Jos kuukausimaksun vahvistus tapahtuu normaalilla maksupäättellä niin se on varmaan myös omiaan sekoittamaan asioita. Tuskin kovin moni edes tietää tuollaisen kuukausimaksun hyväksymisen olevan mahdollista päätteellä. Varsinkin jos hyväksyminen on yhdistetty ostoksen maksutapahtumaan. En itse tiedä miten ko. järjestelmä toimii ja mitä pääte näyttää.
 
Jos kuukausimaksun vahvistus tapahtuu normaalilla maksupäättellä niin se on varmaan myös omiaan sekoittamaan asioita. Tuskin kovin moni edes tietää tuollaisen kuukausimaksun hyväksymisen olevan mahdollista päätteellä. Varsinkin jos hyväksyminen on yhdistetty ostoksen maksutapahtumaan. En itse tiedä miten ko. järjestelmä toimii ja mitä pääte näyttää.
Tässä yksi ohje Giganttin asiakkaille.
Älä kerro henkilötietojasi, maksa käteiselle, siis ihan seteleillä/kolikoilla. ota kassalla kuva kuitista ja säilö kuitti hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Tähän tietenkin hyvä todeta, että noita huteja on luultavasti vain pieni pisara meressä.

Omalla kohtaa asioin enimmäkseen Joensuun Gigantissa (ja verkkokaupassa) eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia.

Ja mikä järkyttävintä, heidän verkkokauppansa on parantanut toimintaansa. Ennen kun tilasin heidän verkkokaupasta niin tiesi, että ei sitä tarvitse pariin viikkoon odottaa... nykyisin pirulaiset lähettävät paketin jo parin päivän sisään ja saattaapi maanantaina tilattu paketti olla jo perjantaina perillä.

...mutta joo. Suhtaudun skeptisesti kaikkeen "lisämyyntiin" jo lähtökohtaisesti :rofl:
 
Varmasti useilla on hyviä kokemuksia Gigantista. Se ei poista sitä tosiasiaa, että Gigantin toimintatapa on kusettaa varomattomia asiakkaita, erityisesti vanhuksia ja muita sellaisia, joille asiat saattavat olla tavallista vaikeaselkoisempia. Kyseessä on siis toimintatapa, se on yrityksen dna:ssa, johto huolehtii että näin toimitaan, vaikka joku pullikoisi vastaan. Tarpeeksi kun pullikoi, niin saa mennä pullikoimaan muihin yrityksiin.

Aina ei rikota lakia, mutta Gigantilla on kuitenkin ollut iso määrä tapauksia kuluttajaviranomaisella. Se kertoo parhaiten miten yritys toimii suhteessa kuluttajaan. Lisäksi yksi piirre on se, että julkisuuteen tullessa pomot käytännössä kiistävät lähes kaiken, ja vakuuttavat että toiminta ei ole tahallista ja siihen puututaan. Kuitenkin vuodesta toiseen jatkuu sama toiminta.

Suomeksi siis: kuluttajaa kusettava paskafirma.
 
Tähän tietenkin hyvä todeta, että noita huteja on luultavasti vain pieni pisara meressä.
No Suomen mittakaavassa, Yksittäinen myyjä pieniä puuroja myymälästä jo sitten jo isompi oja vesistöön. Ja Gigantilla on paljon myymälöitä joista osa varsin isoja.

Jos jätetään laskuista pois ne yksittäiset asiakkaat jotka hokee ei, ei, en tarvi, niin jäljelle lähinnä kaksi asiakasryhmää, tyytyväiset kusetetut ja ne jotka eivät ole tyytyväisiä. Viimevuonna yhtiön toiminnasta nousi jo niin iso kohu että yhtiö lupasi muuttaa toimintapoja. Jos todella niin tekevät, niin ehkä vuoden päästä alkaa näkymään.

(tässä kommentoin ketjun omia myymälöitä, ja toki kärjistys, ja en missään tapauksessa ketjun nimimerkkejä)
 
Täällä onnistunut kokemus Mikkelin Powerin ja Jyväskylän Powerin kanssa.
oli tarve juurikin 2022 mallin philipsin televisiolle ja sitä löytyi Mikkelin outletista.
no siinähän ei ollut tehtaan paketointia tai mitään, joten kun lupasivat että voin television sennuksen jölkeen perua tuoteturvan ja saada rahat takaisin.
niin otin sen 85€ turvan mukaan ja onnistuneen asennuksen jölkeen Jyväskylän Power palautti rahat luvatusti takaisin.

pudottivat mikkelissä jopa kysymättä television hintaa 100€ kun television jalka oli hukassa.
no seinäänhän tuo tuli, niin ei niin väliä. 480€ tuli hintaa 799€ televisiolle, kyllä tuota katselee kunhan ei sentään alta 4 vuoden hajoa.

harvoin moisia turvia ostaisin, mutta kun tuossa omavastuu oli 10€ vs kotivakuutus jossa vastaava on 200€, niin mielummin piti tuota sen hetkisen mitä ajomatka ilman laatikkoa kesti.
 
Gigantissa käyneet toki
...tietävät olla menemättä uudelleen. :)

Näin ainakin omassa tapauksessani, sen verran vitutti pesukoneostoksilla se paskan puhuminen, paskan tyrkyttäminen ja kirsikkana kakun päälle päivänselvä loukkaantuminen siitä, kun ostin tyrkytyksestä huolimatta sen ihan itse valitsemani koneen ja vielä myyjää ilmeisen kohtuuttomasti työllistäneellä kotiinkuljetuksella. Tuosta tosin on yli 8 vuotta aikaa. :D

Powerissakin harmittaa se liittymien tuputus, mutta muuten meno tuntuu olevan niin paljon asiallisempaa, että siellä viitsii ihan käydäkin.
 
Vanha läppäri hajosi. Menin Poweriin etsimään uutta. Siellä oli jokin 1049€ läppäri. Oli kylläkin aika muovinen viritelmä. Oli tasan tonni taskussa ja tarjosin myyjälle tonnia läppäristä.
Ei, halusi tasan sen 1049€. Sanoin ei kiitos. Myymälöissä on aina uskomattoman paskat läppärit esillä.

Luojan kiitos ei myynyt sitä läppäriä, sillä löysin netistä 100x paremman läppärin uskomattomilla spekseillä. Sijoitin kylläkin enemmän mutta kyllä kannatti. 2 päivää läppäri kädessä ja Linux sisään. Läppärimurheet ovat pois seuraavat 20v.
 
Vanha läppäri hajosi. Menin Poweriin etsimään uutta. Siellä oli jokin 1049€ läppäri. Oli kylläkin aika muovinen viritelmä. Oli tasan tonni taskussa ja tarjosin myyjälle tonnia läppäristä.
Ei, halusi tasan sen 1049€. Sanoin ei kiitos. Myymälöissä on aina uskomattoman paskat läppärit esillä.

Luojan kiitos ei myynyt sitä läppäriä, sillä löysin netistä 100x paremman läppärin uskomattomilla spekseillä. Sijoitin kylläkin enemmän mutta kyllä kannatti. 2 päivää läppäri kädessä ja Linux sisään. Läppärimurheet ovat pois seuraavat 20v.
Oikea asenne. Onkohan monella muulla edes nykypäivänä pokkaa kierrellä tonni taskussa elektroniikkaketjuissa tinkaamassa :D
 
Varmasti useilla on hyviä kokemuksia Gigantista. Se ei poista sitä tosiasiaa, että Gigantin toimintatapa on kusettaa varomattomia asiakkaita, erityisesti vanhuksia ja muita sellaisia, joille asiat saattavat olla tavallista vaikeaselkoisempia. Kyseessä on siis toimintatapa, se on yrityksen dna:ssa, johto huolehtii että näin toimitaan, vaikka joku pullikoisi vastaan. Tarpeeksi kun pullikoi, niin saa mennä pullikoimaan muihin yrityksiin.

Aina ei rikota lakia, mutta Gigantilla on kuitenkin ollut iso määrä tapauksia kuluttajaviranomaisella. Se kertoo parhaiten miten yritys toimii suhteessa kuluttajaan. Lisäksi yksi piirre on se, että julkisuuteen tullessa pomot käytännössä kiistävät lähes kaiken, ja vakuuttavat että toiminta ei ole tahallista ja siihen puututaan. Kuitenkin vuodesta toiseen jatkuu sama toiminta.

Suomeksi siis: kuluttajaa kusettava paskafirma.
Eikä nämä ole mitään yksittäisen myyjän omia persilyjä, vaan ihan virallinen Gigantin toimintatapa. Näitähän on sattunut jatkuvasti niin kauan kun Gigantti on Suomessa pyörinyt.

Paras olisi kun kukaan ei ottaisi yhtään mitään lisäturvaa mistään. 99,9% ihmisistä ei tarvitse mitään lisäturvia jollekin 400€ läppärille.
 
Eikä nämä ole mitään yksittäisen myyjän omia persilyjä, vaan ihan virallinen Gigantin toimintatapa. Näitähän on sattunut jatkuvasti niin kauan kun Gigantti on Suomessa pyörinyt.

Paras olisi kun kukaan ei ottaisi yhtään mitään lisäturvaa mistään. 99,9% ihmisistä ei tarvitse mitään lisäturvia jollekin 400€ läppärille.
Nuo lisäturvat on kyllä melkoinen huijaus, jokunen vuosi sitten kävin jonkun alle 100e laitteen hakemassa Gigantista niin myyjä kovasti yritti puoliväkisin jotain tuoteturvaa siihen kaupitella. Se tuoteturva olikohan se 2v vai 3v ajalta olisi maksanut jo tuplasti enemmän kuin itse laitteen hinta oli eli tyyliin jotain 10e/kk.
 
Täältä tulee joskus luettua vähän syyttelevän sävyisiä kirjoituksia siitä, että joku kehtaa käyttää palautusoikeutta vain testatakseen tuotetta ja siten loppupeleissä "me muut" maksamme siitä hinnoissa. Käänteisesti voisi ajatella että ostamalla jotain tuoteturvaa ja 5g-viihdepakettia, nämä mummelit, muistisairaat ja muu höynäytettävissä oleva joukko hyödyttävät "meitä muita" hinnoittelun kautta.

Yhtä absurdeja ajatusmalleja molemmat.
 
Täältä tulee joskus luettua vähän syyttelevän sävyisiä kirjoituksia siitä, että joku kehtaa käyttää palautusoikeutta vain testatakseen tuotetta ja siten loppupeleissä "me muut" maksamme siitä hinnoissa.
Palautusoikeus on vain tapa ulkoistaa asiakaspalvelu asiakkaalle, siinä sivussa se madaltaa ostokynnystä (lisää myyntiä).
Eli parantaa yrityksen hintakilpailukykyä. Hintahaukka joka haluaa vielä enemmän itsepalvelua, niin sitten kyttää noita palautustuotteita vielä muutaman lisäeuron säästön perässä.

(Tässä en kommentoi sitä ryhmää jolla ei edes aikomusta ostaa, vaan tarkoitus lainata edullisesti, tai kokeilun jälkeen tinkiävielä kymmenen pinnaa pois, kun hakee sen sieltä palautus hyllystä)
 
Täältä tulee joskus luettua vähän syyttelevän sävyisiä kirjoituksia siitä, että joku kehtaa käyttää palautusoikeutta vain testatakseen tuotetta ja siten loppupeleissä "me muut" maksamme siitä hinnoissa. Käänteisesti voisi ajatella että ostamalla jotain tuoteturvaa ja 5g-viihdepakettia, nämä mummelit, muistisairaat ja muu höynäytettävissä oleva joukko hyödyttävät "meitä muita" hinnoittelun kautta.

Yhtä absurdeja ajatusmalleja molemmat.
On palautuksia ja sitten palautuksia. Jos jatkuvasti "kokeilee" tuotteita sen kuukauden jonka jälkeen palauttelee niitä, niin kyllä ne tappiot mitä firmalle tulee pistetään kylmästi asiakkaille maksettavaksi. Ei siinä mitään ihmeellistä ole, ei noi firmat tyhmiä ole. Ne ottaa kyllä rahansa takaisin, eipä siitä tarvitse huolehtia.

En ota kantaa onko oikein vai ei, mutta näin se vaan menee.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 428
Viestejä
4 885 377
Jäsenet
78 828
Uusin jäsen
Juho00

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom