• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

En tiedä meneekö aiheen ohi, mutta onko täällä kenelläkään positiivisia kokemuksia Veikon Koneesta? Tuli tilattua sieltä eilen ja virheellisesti vasta jälkikäteen huomasin, että netti on pullollaan tekstiä siitä kuinka sieltä ei saa mitään tuotteita, ja rahat ei palaudu moniin kuukausiin. Puhelimeen ja sähköpostiin ei vastailla. Harva tietenkään kertoo positiivisista kokemuksista, mutta näyttää kyllä olevan suurin osa melko tyytymätöntä porukkaa.
Aivan paska pulju. Tilattuja tuotteita ei saa ja mitään eivät infoa jos ei oo tulossa, asiakaspalvelu ei toimi, niillä oli vääriä mailiosoitteitakin jossakin jne. Itse sain vastaavanlaisen imurin kun itse selvittelin, mutta meni aikaa. Ehdottomasti ikiboikotissa ja aina muistan haukkua tuota viritystä aina kun mahdollista.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä meneekö aiheen ohi, mutta onko täällä kenelläkään positiivisia kokemuksia Veikon Koneesta? Tuli tilattua sieltä eilen ja virheellisesti vasta jälkikäteen huomasin, että netti on pullollaan tekstiä siitä kuinka sieltä ei saa mitään tuotteita, ja rahat ei palaudu moniin kuukausiin. Puhelimeen ja sähköpostiin ei vastailla. Harva tietenkään kertoo positiivisista kokemuksista, mutta näyttää kyllä olevan suurin osa melko tyytymätöntä porukkaa.

Itse tilasin viime keväänä ilpin sieltä. Ajatuksena hommata asennus valmiiksi ostetulle koneelle kun kerkiää.. olisi pitänyt olla asennus sovittuna joten pyysin palautusta. Ihan muutamassa päivässä tuli rahat takaisin kortille joten mulla ei ainakaan ollut mitään ongelmia firman kanssa.
 
En tiedä meneekö aiheen ohi, mutta onko täällä kenelläkään positiivisia kokemuksia Veikon Koneesta? Tuli tilattua sieltä eilen ja virheellisesti vasta jälkikäteen huomasin, että netti on pullollaan tekstiä siitä kuinka sieltä ei saa mitään tuotteita, ja rahat ei palaudu moniin kuukausiin. Puhelimeen ja sähköpostiin ei vastailla. Harva tietenkään kertoo positiivisista kokemuksista, mutta näyttää kyllä olevan suurin osa melko tyytymätöntä porukkaa.

Vaikuttaa ihan joltain kusetukselta koko pulju. Tilasin kuulokkeet viime syksynä ja piti olla 2 viikon päästä saatavissa, mutta ovelasti aina paria päivää ennen "kahta viikkoa" tuo siirtyi taas kaksi viikkoa eteenpäin. Taisin jaksaa reilun puolitoista kuukautta odotella kun oli sen verran hyvin hinnoiteltu nuo tilatessa, mutta ei ne koskaan vaan saapuneet niin peruutukseen meni tilaus. Rahat sai sentään suosiolla takaisin.
 
En tiedä meneekö aiheen ohi, mutta onko täällä kenelläkään positiivisia kokemuksia Veikon Koneesta? Tuli tilattua sieltä eilen ja virheellisesti vasta jälkikäteen huomasin, että netti on pullollaan tekstiä siitä kuinka sieltä ei saa mitään tuotteita, ja rahat ei palaudu moniin kuukausiin. Puhelimeen ja sähköpostiin ei vastailla. Harva tietenkään kertoo positiivisista kokemuksista, mutta näyttää kyllä olevan suurin osa melko tyytymätöntä porukkaa.
Ihan hyvin toimii, mitä tilasit? Ei kai mikään tavara päivässä tule perille :) Itselläni ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia..
 
Ihan hyvin toimii, mitä tilasit? Ei kai mikään tavara päivässä tule perille :) Itselläni ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia..
Onko omakohtaisia kokemuksia tai kriteerejä mitä "ihan hyvin" pitää sisällään?

Robotti-imurin, Q Revon, pistin tilaukseen, kun tuli odotettuun BF-alennukseen. Vähän toivoin, että esimerkiksi Verkkokauppa.comiin, mutta jostain syystä oli päässä sellainen kuva ettei Veikon Kone mikään huono ole. Luultavasti muut puljut laittavat saman hinnan myöhemmin, joten ehkä kaupan saa peruttua jos ei sikseen ole tullut.

En odota tuotetta päivässä, kuten ei kukaan muukaan. Esimerkiksi 2-3 päivää menee Verkkiksellä siitä, kun tilaus on tehty ja paketti ovella. Kun lukee näitä Veikon Koneen kokemuksia, niin tyypillinen odotusaika on jotain kuukauden ja kolmen väliltä.
 
Pesukone ja kuivaustorni tuli viikossa asennuksen kanssa voi toki riippua tuotteesta mutta jos on epäselvyyksiä niin uskon että hoituu kyllä, vaikka kysymällä sitten
 
Vahva veikkaus että näissä tilauksissa missä toimitus kestää tavara tulee muualta kuin omasta varastosta ja tukkuri ei saakkaan toimitettua tavaraa niinkuin on laskettu.

Ei se verkkikselläkään aina ihan putkeen mene.. omalla kohdalla useampi yli viikon toimitusaika vaikka tavaraa heillä ollut varastossa. Ja joka kerta kestänyt nimenomaan tavaran saaminen verkkikseltä eteenpäin eli ei voi postin piikkiin pistää. On sieltä osa toimituksista tullut vauhdillakin. Yleensä jos on kiire en tilaa sieltä koska nopea toimitus ei aina onnistu..
 
Ihan hyvin on Veikon Koneesta pari vuotta sitten ainakin tullut tavarat, about viikon toimitusajalla mutta se oli jo tilatessa tiedossa. Samoin kun aikanaan heillä oli myymälä tuossa lähellä niin siitä paikanpäältä saanut ihan hyvää palvelua. Ihan viimeisten parin vuoden ajalta ei ole kokemuksia mutta sitä ennen ainakin on ollut ihan ensiluokkaista toimintaa.
 
Eilen aivan loistava asiakaskokemus Gigantin myyjän kanssa.

Kysyin Samsung Odyssey G3 S24AG320 joka oli gigantilla myynnissä 228e, että myisivätkö samaan hintaan kuin CM (Samsung Odyssey G3 S24AG322 24" pelinäyttö - Näytöt | K-Citymarket.fi).

Noh, eivät myy kun mallinumero on eri. Totesin, että eikös kyseessä ole sama näyttö?
Ei kuulemma ole. CM malli voi olla kuulemma vaikka kiinassa tehty. :kahvi:

Kysyin, että missä teidän malli sitten on tehty? Ei osannut vastata.
En jaksanut tingata sen kauempaa.

Kävelin Poweriin, sain sieltä näytön mukaan 129€. Powerin myyjäkään ei osannut selittää eroavaisuuksia.
 
Eilen aivan loistava asiakaskokemus Gigantin myyjän kanssa.

Kysyin Samsung Odyssey G3 S24AG320 joka oli gigantilla myynnissä 228e, että myisivätkö samaan hintaan kuin CM (Samsung Odyssey G3 S24AG322 24" pelinäyttö - Näytöt | K-Citymarket.fi).

Noh, eivät myy kun mallinumero on eri. Totesin, että eikös kyseessä ole sama näyttö?
Ei kuulemma ole. CM malli voi olla kuulemma vaikka kiinassa tehty. :kahvi:

Kysyin, että missä teidän malli sitten on tehty? Ei osannut vastata.
En jaksanut tingata sen kauempaa.

Kävelin Poweriin, sain sieltä näytön mukaan 129€. Powerin myyjäkään ei osannut selittää eroavaisuuksia.

Kerran seurasin sivusta kun myyjä tuskaili Gigantissa tuon hinnanalennuksen kilpailijan tasolle kanssa niin on tosiaan vaikeaa. Screenshotteja yms. liittämistä ja tuotekoodien tavaamista mut saihin sieltä sit alennuksen mut aikaa kyl meni.
 
Powerin myyjäkään ei osannut selittää eroavaisuuksia.

jossain määrin erot voi olla vaikka pyöreä jalka vs. neliskanttinen jalka... tai sitten ihan jokaiselle maanosalle, jälleenmyyjälle on oma tuotekoodinsa. Pääasia että ne on "eri malleja" ettei hintatakuuta pääse asiakas käyttämään.
 
En tiedä meneekö aiheen ohi, mutta onko täällä kenelläkään positiivisia kokemuksia Veikon Koneesta? Tuli tilattua sieltä eilen ja virheellisesti vasta jälkikäteen huomasin, että netti on pullollaan tekstiä siitä kuinka sieltä ei saa mitään tuotteita, ja rahat ei palaudu moniin kuukausiin. Puhelimeen ja sähköpostiin ei vastailla. Harva tietenkään kertoo positiivisista kokemuksista, mutta näyttää kyllä olevan suurin osa melko tyytymätöntä porukkaa.
Paikan päältä liikkeestä tehdyt ostokset menneet ihan hyvin, mm. kuivausrumpu toimituksineen.

Huono kokemus oli pölynimurin osto muutamia vuosia sitten black friday tarjouksesta. Toimitusaika oli nettisivulla ihan normaali mutta toimituksessa meni kuitenkin muistaakseni kuukausi. Vanha imuri oli lähtenyt kiertoon, uuden toimituksesta ei ollut mitään tietoa eikä pitkän odotuksen jälkeen huvittanut ilman imuria olla niin päädyin ostamaan samanlaisen Powerin tarjouksesta samalla hinnalla. Harmillisesti oli vaan paketti ehtinyt lähteä Veikon varastolta juuri hetkeä aikaisemmin eikä tilausta voinut enää peruuttaa. Ilmaista palautusoikeutta Veikon Koneella ei ole, vaan palautuspaketti piti maksaa itse. Olisin tietysti voinut palauttaa Powerista ostetun ilmaiseksi ja pitää Veikolta tulleen, mutta Veikon touhu tympi niin paljon että maksoin mielummin palautuksesta. Rahojen takaisin saamisessa sen jälkeen kesti vaikka kuinka kauan. Sitten rahat kyllä tuli heti kun erikseen kyselin.

Se pitää Veikon netistä ostaessa huomioida että se on yksi harvoja suomalaisia kauppoja, jolla ei ole ilmaista palautusoikeutta.
 
  • Tykkää
Reactions: PCB
Onko kellään kokemusta, että powerin myyjät myisi tuotteen samalla hinnalla, mitä Gigantti, jos asiasta mainitsee ja Powerilla ois siinä vaiheessa kalliimpi hinta. Vai päivittyyköhän noi hinnat jälkijunassa poweriin?
 
Onko kellään kokemusta, että powerin myyjät myisi tuotteen samalla hinnalla, mitä Gigantti, jos asiasta mainitsee ja Powerilla ois siinä vaiheessa kalliimpi hinta. Vai päivittyyköhän noi hinnat jälkijunassa poweriin?
Kyllä ne joskus hintaa tarkistavat, mutta ei mitenkään 100 varmasti, kuten eivät nykyään enää Gigantissakaan aina sitä halua tehdä
 
Aikoinaan Power mainosti hintarobottiaan, joka takaa aina vähintään yhtä halvat hinnat kuin kilpailijoilla. Kummasti eivät suostuneet myymään samaan hintaan kuin Verkkokauppa.com:ssa perusteena, että "hintarobotti on pois käytöstä Black fridayn ajan"

Gigantista taas ei ole koskaan saanut samalla hinnalla kuin kilpailijoilta, aina on keksitty verukkeita esim. Gigantin hankintaorganisaatiolla omat tuotekoodit kuin kilpailijoilla, vaikka tuote olisi tismalleen sama.
 
Mulla on olisko reilu vuoden takaa pari huonoa kokemusta multitronicista, mutta täytyy sanoa että alkaa pikkuhiljaa nuo muistot unohtua. Viimeiset varmaan 4-5 tilausta ollut todella hyvää palvelu ja viimeisimmästä kirjoittelinkin kun kameran filmi oli vanhentunut.

Noh nyt lähti näppistä ja koteloa ym pientä taas heiltä tilaukseen ja seuraavana päivänä laitoin spostia, että pistetääs vielä tarjouksesta hiirimatto tilaukseen mukaan jos kerkee.
Noh sieltä tuli vastaus että kerkeehän se ja laittavat sen tilaukseen kaupan päällisiksi.

Eipä tuo euroissa nyt ole kun 4e "säästö" mutta kyllä tuo lämmitti enemmän mieltä kuin näppäimistössä 20-30e säästö tarjouksen johdosta.
 
Aikoinaan Power mainosti hintarobottiaan, joka takaa aina vähintään yhtä halvat hinnat kuin kilpailijoilla. Kummasti eivät suostuneet myymään samaan hintaan kuin Verkkokauppa.com:ssa perusteena, että "hintarobotti on pois käytöstä Black fridayn ajan"

Gigantista taas ei ole koskaan saanut samalla hinnalla kuin kilpailijoilta, aina on keksitty verukkeita esim. Gigantin hankintaorganisaatiolla omat tuotekoodit kuin kilpailijoilla, vaikka tuote olisi tismalleen sama.
En muista että Power olisi luvannut halvintahintaa, saati hintakuuta..

Power hoiti tuon markinoinnin hienosti, tietenkään ei voi taata yhtähalpoja hintoja kuin kilpailijoilla ja sen takia sellaista ei saa mainostaa.

Mutta Power hoiti asian niin että Powerin edustaja kertoi asiasta toimittajalli uuden nimen lanseeramisen yhteydessä, toimittajat sitten hoiti sen mielikuvamarkkinoinnin.

...

Gigantilla markkinoi hintatakuuta (ja taisi jatkaa sakkoihin saakka) ja hinta takuu on sinänsä laillinen, eli Gigantilla se oli pitkään, aikojen saatossa se muuttu enemmän 30pv tyytyväistakuuks (varsin vapaa palautus oikeus)i. jota sitäkin heikennetty.

Eli gigantilta käytännössä sai samaan hintaa kuin kilpailijoilta, kirjallinen tarjous, ilmoitushinta, jne, kävi, ja jos hintatakuu aikana löytää sen halvemman, niin sai erotuksen takaisin. Ulkolaiset nettikaupatku tuli, niin taisivat rajoittaa niihin joilla Suomessa kivajalka liike.

Kodinkoneissa kuluttajan miina oli se että ketjukanavissa oli eri tyyppinumerot.


Edit:
Jossain ketjussa oli kerrottu että Gigantilta viimevuonna toimi hintatakuu, eli erotuksen sai hyvityksenä.
 
Viimeksi muokattu:
Asiakaspalvelukokemuksia viimeisen parin kuukauden ajalta.

Verkkokauppa.com - Polkupyörä
Olin kasannut pyörän huolellisesti ohjeiden mukaan ja käyttänyt sen ensihuollossa. Toinen poljin kuitenkin löystyi todella nopeasti ja sitä piti kiristellä jo alle 10km ajelun jälkeen.
Verkkokaupan chattiin viestiä, vastasivat että palaavat asiaan. Neljän päivän jälkeen ilmoittivat meilitse että lähettävät minulle uuden kampisarjan veloituksetta.
Tätä ei kuitenkaan kahden viikon odottelun jälkeen alkanut kuulumaan, joten kyselin toimitusaikaa. Vastaus " järjestelmässä oli jokin mennyt jumiin " ja parin päivän päästä kampisarja oli noudettavissa lähipostista.
Ei ihan nappisuoritus, mutta sain hoidettua. 9/10.

Elisa/LG - TV
Vuonna 2021 ostetusta telkkarista lakkasi kaikki HDMI-portit toimimasta. Koska Elisan 2v takuu oli jo umpeutunut, otin yhteyttä LG:hen. He ymmärrettävistä syistä halusivat vielä varmistaa että minulla on oikeanlaiset kaapelit, asetukset ja olen testaillut usealla laitteella. Muutaman viestinvaihdon jälkeen ohjasivat minut Elcare Nordic Oy:n suuntaan, joka on heidän valtuutettu huoltofirma. Mainitsivat "Koska takuu ei ole voimassa, mahdollinen diagnoosityö avataan lukuunne. Mikäli korjauskustannukset ovat kohtuulliset, emme valitettavasti tule vastaan kustannuksissa.". Tiedustelin vielä mitä tarkoitetaan kohtuullisilla korjauskustannuksilla ja miten käytännössä Elcaren laskutus hoidetaan, mutta en saanut selvää vastausta.
Tässä vaiheessa selvittelin myyjän virhevastuuta ja otin yhteyttä Elisaan. Olin tarkka viesteissäni etten mainitse mitään takuusta, vaan puhuin koko ajan virhevastuusta. He tietenkin ohjasivat minut ensin LG:n suuntaan, mutta vaadin että he myyjänä selvittävät tuotteen korjauksen tai vaihdon toimivaan. En tiedä vaikuttiko asiaan se, että TV:stä oli vielä pieni summa osamaksua maksamatta ja ilmoitin etten aio maksaa ennen kuin asia on selvitetty eli virhe korjattu.
Viestinvaihto Elisan asiakapalvelun kanssa oli melko ripeää, vastaus tuli yleensä vuorokauden sisällä. He järjestivät ja maksoivat TV:n kuljetuksen huoltoon ja sieltä takaisin kotiini. Minulle ei koitunut mitään kuluja, ja telkkari huollettiin Elisan laskuun.
Eli LG:n kanssa aika negatiivinen kokemus 2/10. Elisa hoiti kun tarpeeksi jaksoi asiakaspalvelun kanssa vängätä ja vaatia. Ei tosiaan mikä malliesimerkki hyvästä palvelusta. Pääasia että sain telkkarin kuntoon, joten kääntyy positiivisen puolelle 6/10.

Power - TV
Yllämainitun episodin ajaksi kävin ostamassa Samsungin telkkarin Powerista. Kun selvisi että saan vanhan, paremman LG:n huollettua niin päätin palauttaa Samsungin. Varmistin Powerin chatista palautusehdot ja roudailin telkkarin lähimpään liikkeeseen. Telkkariosastolla mukava nuori jamppa - ei yrittänyt myydä samalla mitään ja homma hoitui parissa minuutissa koska "mulla loppuu ihan just työvuoro enkä jaksais alkaa purkamaan tota paketista ja tarkistamaan kuntoa, onhan se varmasti ehjä ettei tarvii soitella sun perään jos laitetaan toi outlettiin suoraan myyntiin?". Kassan kautta vilauttamaan maksukorttia ja rahat näkyi seuraavana päivänä tilillä. Powerille ja heidän palautusehdoilleen 10/10.

PNY - SSD-levy (valmistajan takuu)
Tietokoneeni alkoi heittämään bluescreeniä ja muutaman tällaisen jälkeen ei käynnistynyt enää ollenkaan. Syyksi paljastui vuonna 2020 Gigantista ostettu PNY:n M.2 500GB (CS3030). Tottakai juuri se SSD jolle olin asentanut Windowsin. Uudelleenasennus toiselle levylle ja tämän jälkeen CrystalDiskInfolla tutkimaan. Health Status 100% Bad, Critical Warning, levy ei antanut mitään infoa esim. käyttöajasta.
Gigantin takuu oli umpeutunut, mutta selvittelin tylsyyksissäni PNY:n "warranty / RMA" käytäntöjä heidän nettisivuiltaan. Löysin tiedon, että tällä SSD:llä on 5 vuoden valmistajan takuu. Pistin heidän support-sähköpostiin meiliä tapahtuneesta - kohtelias, lyhyt ja ytimekäs viesti ja liitteenä Gigantin kuitti ja CrystalDiskInfo-kuvakaappaukset. Ajattelin, että jos sieltä alkaa samanlainen viestinvaihtorumba kuin Elisan/LG:n kanssa niin annan asian olla, koska kyseinen SSD oli ollut kovalla käytöllä ja hintansa väärti.
Kolmen päivän päästä sain sähköpostiin tulostettavaksi ranskankielisen RMA-formin ja DHL:n shipping labelin ja enkuksi ohjeet miten varata DHL:ltä viallisen tuotteen nouto tai toimitus automaatin kautta. Varmistin vielä heiltä nuo formien ja shipping labelien käytön kun en ranskaa osaa ja sain selkeät ohjeet enkuksi.
Reilu viikko siitä kun annoin viallisen SSD:n kuriirin käsiin niin sain PNY:ltä sähköpostia. Ilmoittivat että saan tilalle M.2 1000GB CS2140 koska tuota CS3030:aa ei enää valmisteta. Eli tuplasti isompi ja uudempaa teknologiaa, sehän passaa!
Alle viikko heidän ilmoituksesta niin sain DHL:ltä paketin. Sieltä paljastui... HP:n 256GB 3.2 USB-muistitikku?! Tsekkasin ettei DHL ole sekoillut jotain, mutta paketissa oli lähettäjänä PNY ja papereissa mainittu "RMA" ja tuo CS2140 SSD.
Laitoin viikonloppuna meiliä PNY:lle että mikä homma. Tiistaina vastaus: Ai kauhia, me lähetettään se CS2140 tällä viikolla, saat pitää muistitikun "as gesture of goodwill". Ja keskiviikkona DHL toimitti oikean tuotteen eli pistivät ilmeisesti pikatoimituksena.
Eli hieman tuli ylimääräistä vaivaa meilailuista, pakettien noudoista ja ranskankielen tulkkauksesta, mutta pakkohan tässä on antaa PNY asiakaspalvelulle ja käytännöille 10/10.
 
Power - TV
Yllämainitun episodin ajaksi kävin ostamassa Samsungin telkkarin Powerista. Kun selvisi että saan vanhan, paremman LG:n huollettua niin päätin palauttaa Samsungin. Varmistin Powerin chatista palautusehdot ja roudailin telkkarin lähimpään liikkeeseen. Telkkariosastolla mukava nuori jamppa - ei yrittänyt myydä samalla mitään ja homma hoitui parissa minuutissa koska "mulla loppuu ihan just työvuoro enkä jaksais alkaa purkamaan tota paketista ja tarkistamaan kuntoa, onhan se varmasti ehjä ettei tarvii soitella sun perään jos laitetaan toi outlettiin suoraan myyntiin?". Kassan kautta vilauttamaan maksukorttia ja rahat näkyi seuraavana päivänä tilillä. Powerille ja heidän palautusehdoilleen 10/10.
Laittavat suoraan myyntiin ja 10/10 arvosana? Kova on luotto asiakkaan sanaan jos tuollainen käytäntö ylipäätään mahdollista, en kyllä luottaisi itse. Tässä tapauksessa toki olikin toimiva tuote mutta kyllä olettaisin outletista tuotetta ostaessa että se olisi tarkastettu, epärehellisien palautuksen mahdollisuus ei ole mikään olematon.

Reilu viikko siitä kun annoin viallisen SSD:n kuriirin käsiin niin sain PNY:ltä sähköpostia. Ilmoittivat että saan tilalle M.2 1000GB CS2140 koska tuota CS3030:aa ei enää valmisteta. Eli tuplasti isompi ja uudempaa teknologiaa, sehän passaa!
Alle viikko heidän ilmoituksesta niin sain DHL:ltä paketin. Sieltä paljastui... HP:n 256GB 3.2 USB-muistitikku?! Tsekkasin ettei DHL ole sekoillut jotain, mutta paketissa oli lähettäjänä PNY ja papereissa mainittu "RMA" ja tuo CS2140 SSD.
Laitoin viikonloppuna meiliä PNY:lle että mikä homma. Tiistaina vastaus: Ai kauhia, me lähetettään se CS2140 tällä viikolla, saat pitää muistitikun "as gesture of goodwill". Ja keskiviikkona DHL toimitti oikean tuotteen eli pistivät ilmeisesti pikatoimituksena.
Eli hieman tuli ylimääräistä vaivaa meilailuista, pakettien noudoista ja ranskankielen tulkkauksesta, mutta pakkohan tässä on antaa PNY asiakaspalvelulle ja käytännöille 10/10.
Eipä nuokaan käytännöt mitenkään 10/10 arvosanan arvoisia ole... Todennäköisempi on että kokeillaan jäätä hiljenisikö asiakas jotain saatuaan.
 
Todennäköisempi on että kokeillaan jäätä hiljenisikö asiakas jotain saatuaan.
No tuskinpa PNY:n kohdalla, varmasti ollut joku erehdys tuon takana, että lähtenyt joku USB-tikku M.2 SSD:n sijasta. Aika isot laskut muodostunut PNY:lle tuosta säätämisestä, ei mitään halpaa lystiä lähetellä DHL:n kautta, pikana varsinkaan.
 
Laittavat suoraan myyntiin ja 10/10 arvosana? Kova on luotto asiakkaan sanaan jos tuollainen käytäntö ylipäätään mahdollista, en kyllä luottaisi itse. Tässä tapauksessa toki olikin toimiva tuote mutta kyllä olettaisin outletista tuotetta ostaessa että se olisi tarkastettu, epärehellisien palautuksen mahdollisuus ei ole mikään olematon.
Minun näkökulmasta täydellistä palvelua, eli helppoa, selkeää, nopeaa, kohteliasta ja suosittelen mielellään muille. Voihan olla että myyjä lämpimikseen höpötteli tuollaista, ja tarkastavat kyllä kunnon ennen outlettiin listaamista.

Eipä nuokaan käytännöt mitenkään 10/10 arvosanan arvoisia ole... Todennäköisempi on että kokeillaan jäätä hiljenisikö asiakas jotain saatuaan.
Vertaan tuohon LG:hen. Siellä aspan asenne "testaahan vielä kerran että piuha on varmasti kunnolla kiinni" ja epäselvä viestintä. PNY:ltä en lähtökohtaisesti odottanut yhtään mitään - hehän olisivat voineet todeta että tuolla SSD:llä on jo varmasti takuuehdoissa mainitut max. käyttötunnit tai kirjoitusmäärät ylittyneet, tai koittaa sumuttaa vetoamalla "myyjän takuu on jo umpeutunut" mikä varmasti uppoaa moneen kuluttajaan. Lopputulemana sain hyvää ja ripeää asiakapalvelua ilman vänkäämistä, paremman tuotteen rikkoutuneen tilalle ja bonus-muistitikun.

Myönnän että numeroarvosanat oli tässä tapauksessa huono tapa ilmaista mitä myyjää/valmistajaa suosittelen.
 
Laittavat suoraan myyntiin ja 10/10 arvosana? Kova on luotto asiakkaan sanaan jos tuollainen käytäntö ylipäätään mahdollista, en kyllä luottaisi itse. Tässä tapauksessa toki olikin toimiva tuote mutta kyllä olettaisin outletista tuotetta ostaessa että se olisi tarkastettu, epärehellisien palautuksen mahdollisuus ei ole mikään olematon.
Jos kymppi tarkoittaa sitä että asiakas kokemus oli se tai yli sen mitä odotukset ja lupaukset, niin eikö tuo ole silloin kympin juttu, kun kyse kokemuksesta joka koski lupausta joka ei ole ns ihan tavanomainen. Plussaa ilmaisesti asiakasluottamuksesta.

Jos käy ilmi että telkkaa ei ole tarkastettu ja luovutetaan seuraavalle edellisen asiakkaan "tiedoilla" (historia, kirjautumiset yms.), niin sitten seuraavan ostajan arvostelu sen mukaan.

Eipä nuokaan käytännöt mitenkään 10/10 arvosanan arvoisia ole... Todennäköisempi on että kokeillaan jäätä hiljenisikö asiakas jotain saatuaan.
Tämä vähän vaikeampi, jos tuotteessa virhe, niin suomalaisittain se toki laskee pisteitä, mutta omassa arvostuksessa jyvät erottuu akanoista nimenomaan virheiden käsittelyssä.

Jos valmistajan lupaus ja asiakkaan odotus oli paljon vähemmän kuin toteutunut, niin eikö silloin 10/10 ole ihan oikeutettu.

Tässä arvosteltiin virheiden käsittelyä, se että lähetetään väärä tuote alentaa pisteitä, ei ola kympin juttu, mutta tässä plussaa taisi tulla hyvästä hyvityksestä (parempi korvaava tuote ja se muistitikku), sujuvasta käsittelystä ja pidettiin myös reiluaviikkoa nopeana virheenkorjaus aikana.

B2B asiakkaat varmaan pitäisi paria arkipäivää normaalina, eli suomalaisittain hyvä jos kasina, mutta tässä oli kuluttaja tuote missä asiakkaalle ei ollut kummoisia odotuksia. ja homma sujua ilman vääntöä.


Ja tarina vaikutta selkeältä joten TM sanoin, jokainen voi laskea omat pisteet omine painotuksineen. :-)

Asiakaspalvelukokemuksia viimeisen parin kuukauden ajalta.
Kiitos hienosta postauksesta. Nämä ongelma käsittelyt niitä mikä erottaa hyvät huonoista.
 
Paikan päältä liikkeestä tehdyt ostokset menneet ihan hyvin, mm. kuivausrumpu toimituksineen.

Huono kokemus oli pölynimurin osto muutamia vuosia sitten black friday tarjouksesta. Toimitusaika oli nettisivulla ihan normaali mutta toimituksessa meni kuitenkin muistaakseni kuukausi. Vanha imuri oli lähtenyt kiertoon, uuden toimituksesta ei ollut mitään tietoa eikä pitkän odotuksen jälkeen huvittanut ilman imuria olla niin päädyin ostamaan samanlaisen Powerin tarjouksesta samalla hinnalla. Harmillisesti oli vaan paketti ehtinyt lähteä Veikon varastolta juuri hetkeä aikaisemmin eikä tilausta voinut enää peruuttaa. Ilmaista palautusoikeutta Veikon Koneella ei ole, vaan palautuspaketti piti maksaa itse. Olisin tietysti voinut palauttaa Powerista ostetun ilmaiseksi ja pitää Veikolta tulleen, mutta Veikon touhu tympi niin paljon että maksoin mielummin palautuksesta. Rahojen takaisin saamisessa sen jälkeen kesti vaikka kuinka kauan. Sitten rahat kyllä tuli heti kun erikseen kyselin.

Se pitää Veikon netistä ostaessa huomioida että se on yksi harvoja suomalaisia kauppoja, jolla ei ole ilmaista palautusoikeutta.
Tuli tuote melkein ennätysajassa. Väärän värinen. Katsoin kuittia, eikä väriä ole edes kirjoitettu kuittiin, se on vain alalohkossa tuotteen kohdalla sivuilla, joten sieltä varmaan lähetetään satunnaisesti jompi kumpi väri ja toivotaan parasta. Tuote palautukseen ja rahat takaisin. Eipä tule enää tuohon firmaan koskettua.
 
Siis onko kyseessä tuo Q Revo roboimuri? Mitä tilausvahvistus sanoo, koska tuotteilla on eri tuotekoodit.
 
Ei palautuksesta kyse, mut pari vuotta sitten ostin Gigantista ilmanpuhdistimen. Oli olevinaan testivoittaja, jotain 300 e luokkaa hinta. Automaattisella teholla ei voinut pitää, jos kävi saunassa tai keittiössä tehtiin ruokaa, huuti kun hinaaja, vaikka on ihan eri puolella rakennusta. Makkarissa ei pierun hajuun reagoinut mitenkään... :). Suurin piirtein näin kirjotin arvosteluun, ja laitoin 2/5. Sieltä sitten tuli viesti, että valitettavasti emme voi hyväksyä arvosteluasi. Ei perustelua. Ennestään oli kymmenkunta 5/5 ruotsalaista arvostelua, ei yhtään alle 5. Oli varmaan huonommat arvostelut hylätty. Jonkun aikaa se oli yövalona, missä lie nyt koko rakkine.
 
Siis onko kyseessä tuo Q Revo roboimuri? Mitä tilausvahvistus sanoo, koska tuotteilla on eri tuotekoodit.
Sitä tässä naureskelinkin. " ROBOROCK Q REVO ROBOTTI-IMURI " eikä mitään muuta. Ei edes väriä. Jos tilaukset ovat jo näin hankalia saada oikein, en halua tietää miten takuu "toimii". Haen imurin tänään Powerista.
 
Ei palautuksesta kyse, mut pari vuotta sitten ostin Gigantista ilmanpuhdistimen. Oli olevinaan testivoittaja, jotain 300 e luokkaa hinta. Automaattisella teholla ei voinut pitää, jos kävi saunassa tai keittiössä tehtiin ruokaa, huuti kun hinaaja, vaikka on ihan eri puolella rakennusta. Makkarissa ei pierun hajuun reagoinut mitenkään... :). Suurin piirtein näin kirjotin arvosteluun, ja laitoin 2/5. Sieltä sitten tuli viesti, että valitettavasti emme voi hyväksyä arvosteluasi. Ei perustelua. Ennestään oli kymmenkunta 5/5 ruotsalaista arvostelua, ei yhtään alle 5. Oli varmaan huonommat arvostelut hylätty. Jonkun aikaa se oli yövalona, missä lie nyt koko rakkine.
Pierujako mielestäsi ilmanpuhdistimen pitäisi suodattaa? Vaikuttaa siltä, että et tutustunut laitteen käyttötarkoitukseen tai -ohjeisiin lainkaan. Laite 100, käyttäjä 0. Hyvä, ettei näin vähäisen tietämyksen arvostelua htväksytty.
 
Pierujako mielestäsi ilmanpuhdistimen pitäisi suodattaa? Vaikuttaa siltä, että et tutustunut laitteen käyttötarkoitukseen tai -ohjeisiin lainkaan. Laite 100, käyttäjä 0. Hyvä, ettei näin vähäisen tietämyksen arvostelua htväksytty.
Kyllä sulla ottaa toiset käyttäjät aina koville. Koeta jaksaa.
 
Pierujako mielestäsi ilmanpuhdistimen pitäisi suodattaa? Vaikuttaa siltä, että et tutustunut laitteen käyttötarkoitukseen tai -ohjeisiin lainkaan. Laite 100, käyttäjä 0. Hyvä, ettei näin vähäisen tietämyksen arvostelua htväksytty.
Sen ymmärtää että moderoidaa arvostelut jotka sävyltään ei täytä "korkeita" julkaisutaso vaatimuksia. Mutta tänäpäivänä verkkokauppojen arvosteluista on kaupalla myös vaatimuksia, mm niiden aitouden osalta, eivät saa vääristellä vanhaan malliin.

Toinen sitten itse kritiikistä, jos tuote testivoittaja ja ehjä, niin tulee mieleen, kuten sanoit, että ostettu tiskikone pyykinpesuun. Mutta tuolla perusteella en vielä tuomitse kun en tiedä mitä asiakkaalle on myyty, jos hänelle on myyty äänetöntä tehokkuutta ja joka poistaa pierunhajut makkarista, vaikka ilmanvaihto olisi puutteellinen, niin onhan se ihan surkea jos se ei tee luvattua.


Ei selvinnyt onko ostettu myyjän avustuksella, vai itsepalveluna.

Ei palautuksesta kyse,
...
. Jonkun aikaa se oli yövalona, missä lie nyt koko rakkine.
Loppu toi kysymyksen, siis palautitko laitteen ? ja onnistuiko palautus ?


Oli varmaan huonommat arvostelut hylätty.
Vaikka sati vähän negaa postauksestasi, niin hyvä että postasit. On tärkeää tietoa jos negatiivisia arvosteluja poistellaan ja vaikka ilmaisu olisi ollut sanamuodoiltaan julkaisukelvoton, mutta muuten asia sisältöinen, niin pidän kyllä sen poistoa huonona viestinä, jos viestiä ei saa jokerimerkein julkaisukelpoiseksi, niin vaikka sitten jättää pisteet näkyviin. Ainakin itseäni arveluttaa arvostelut joissa kaikki 5/5 4/5, eikä yhtään pettynyttä.
 
Oliko se powerissa niin että jos tilaa ja maksaa netissä mutta noutaa liikkeestä niin tuo 60pv palautusehto pätee, mutta jos tilaa netistä mutta maksaisi sekä noutaisi myymälästä niin sitten pätee jotkut huonommat ehdot? Vai pitääkö tässä varmuuden vuoksi vielä ottaa toimitus postilla vaikka poweri on vieressä?
 
Oliko se powerissa niin että jos tilaa ja maksaa netissä mutta noutaa liikkeestä niin tuo 60pv palautusehto pätee, mutta jos tilaa netistä mutta maksaisi sekä noutaisi myymälästä niin sitten pätee jotkut huonommat ehdot? Vai pitääkö tässä varmuuden vuoksi vielä ottaa toimitus postilla vaikka poweri on vieressä?

Miksei pätis aina? Ainakin jos tilaa netistä ja maksaa paikan päällä tai jos tilaa netistä, maksaa ja noutaa niin todistetusti pätee.
 
"Click&Collect varauksen maksutapahtuma suoritetaan myymälässä, eli Click&Collect varauksiin liittyviin ostoksiin sovelletaan myymälöiden palautusehtoja."

Eikö tuo ole kuitenkin aika konfliktoiva ohje sitten toisaalta?
 
"Click&Collect varauksen maksutapahtuma suoritetaan myymälässä, eli Click&Collect varauksiin liittyviin ostoksiin sovelletaan myymälöiden palautusehtoja."

Eikö tuo ole kuitenkin aika konfliktoiva ohje sitten toisaalta?
Jos kuitenkin molemmissa kanavissa on se sama 60 päivän palautusoikeus, niin eikö tuo click&collect -osa ole aivan turha alunperinkin.
Tai ainakaan itse en nopealla otannalla näe tai ole itse kokenut, että mikä se heikompi ehto myymälöissä olisi.

Edit: No tämä ilmeisesti on ainoa (?) heikompi ehto myymälä-ehdoilla: Myymälästä ostetuilla puhelimilla joiden pakkaus on avattu ei ole vaihto- tai palautusoikeutta
 
Prisma, ostettu JBL T290 kuulokkeet huhtikuussa 2023. Nyt tuli kuulokkeisiin vikaa. Korviin laitettaessa ikävä heikon johdon aiheuttava sivuääni toisesta. Samoin painaessa kunnolla ääni katoaa kokonaan. Prisman kassalla kävin, Tamnpereen alueella, saman tien hyvitys S-kortille. Ostin uudet samanlaiset 15 % halvemmalla kiitos S-asiakkaan parhaillaan menevän 15 % edun käyttötavarasta ja takuu alkaa alusta 24 kk :) Oikein hyvää palvelua kuulokeostoksilla ja sen jälkeen!!!
 
Onko tosiaan että Gigantissa ei ole enää palautusoikeutta myymälätuotteille?
Piti ostaa S23 + OP11, ajatus oli testata molempia rauhassa ja palauttaa toinen mutta ei onnistu.
Paha testata luuria kaupassa kun se on kiinni piuhoissa ja kauhea älämölö kaupassa.
Täytyy ilmeisesti tilailla netistä.
 
Onko tosiaan että Gigantissa ei ole enää palautusoikeutta myymälätuotteille?
Piti ostaa S23 + OP11, ajatus oli testata molempia rauhassa ja palauttaa toinen mutta ei onnistu.
Paha testata luuria kaupassa kun se on kiinni piuhoissa ja kauhea älämölö kaupassa.
Täytyy ilmeisesti tilailla netistä.
Ei puhelimille, sama muilla kaupoilla
 
Onko tosiaan että Gigantissa ei ole enää palautusoikeutta myymälätuotteille?
Piti ostaa S23 + OP11, ajatus oli testata molempia rauhassa ja palauttaa toinen mutta ei onnistu.
Paha testata luuria kaupassa kun se on kiinni piuhoissa ja kauhea älämölö kaupassa.
Täytyy ilmeisesti tilailla netistä.
Gigantin sivuilla nuo löytyy:

Televisiot tulee palauttaa alkuperäisessä pakkauksessaan. Myymälöistä ostettujen tietokoneiden palautuksesta veloitetaan 29€ tarkistus- ja tyhjennysmaksu, jos tuotepakkaus avattu. Tarkistus- ja tyhjennysmaksu veloitetaan myös netistä ja puhelinmyynnistä tilatuista/varatuista tietokoneista, jotka palautetaan pakkauksesta avattuna 14-50 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Outlet-tuotteet tulee aina palauttaa myymälään.

Tuotteet, joita palautusoikeus ei koske
  • Liittymät tai palvelut, joiden toimittaminen on jo aloitettu
  • Kustomoidut Apple-tuotteet
  • Värikasetit ja musteet, joiden pakkaus on avattu.
  • Ohjelmistot, pelit ja elokuvat, joiden sinetti on rikottu
  • Digitaali- ja ladattavien tuotteiden ostoissa, kuten pelit ja ohjelmistot, tuote katsotaan toimitetuksi, kun klikkaat ”Katso yksityiskohdat” ”Minun sivut”-osiossa. Se rinnastetaan sinetin rikkomiseen fyysisessä tuotteessa ja aiheuttaa, että palautusoikeus raukeaa.
  • Avatut hygieniatuotteet (hyvinvointilaitteet, hiustenhoitolaitteet ja -tuotteet, karvanpoistolaitteet, hammasharjat, kasvoharjat, ihonkuorintalaitteet, hygieniatuotteiden kulutustarvikkeet ja in-ear -laitteet)
  • Käyttöönotetut grillit.
  • Puhelimia, joiden pakkaus avattu. Nettitilauksille on lainmukainen 14 päivän palautusoikeus, myös avatuille pakkauksille.
  • EPOQ-keittiötuotteet ja muut toiveen mukaan tilatut tuotteet. Nettitilauksille on lainmukainen 14 päivän palautusoikeus. Poikkeuksena Trendin tilauksesta valmistetut ja maalatut ovet, etulevyt, peitelevyt, sokkelit ja listat (jotka merkittu ”Tilaustuote”-maininnalla). Ne valmistetaan aina tilauksesta eikä niillä ole palautusoikeutta.
  • Lahjakortit (Gigantti-lahjakortti, Netflix, iTunes, Microsoft 365 jne.). Poikkeuksena verkosta ostettu Gigantti-lahjakortti, jossa 14 päivän palautusoikeus.
  • Yritysmyynnin projektitilaukset
  • Yritysleasing-tuotteet
Minusta ihan selkeää, tosin myyjän olisi pitänyt kertoa ettei puhelinta voi palauttaa. Voi riitauttaa sen osalta ja purkaa kaupan Gigantissa.
 
Onko tosiaan että Gigantissa ei ole enää palautusoikeutta myymälätuotteille?
Piti ostaa S23 + OP11, ajatus oli testata molempia rauhassa ja palauttaa toinen mutta ei onnistu.
Paha testata luuria kaupassa kun se on kiinni piuhoissa ja kauhea älämölö kaupassa.
Täytyy ilmeisesti tilailla netistä.
Vastattukkin ettei ole.

Palautus/katumusaika on liikkeen ylimääräinen etu, joten jos tarkoitus on ottaa kotiin kokeiltavaksi niin se pitää sopivia myyjän kanssa avokauppa (vai millä nimellä se on).
Jos myyjä / liike on sinulle mainostanut avokauppaa, niin sitten on, tosin kannattaa se toki myyjän kanssa varmistaa, jos ei ole ihan varma.

Gigantissa taitaa ne puhelimetkin olla myyjän takana, joten lupasiko myyjä palautusoikeutta, vai jätitkö ajatuskesi kertomatta?
 
Ei ihme, että palautusoikeus on poistunut. Kauppahan tekee sellaisen 100e tappiota, kun joku "vähän testailee" puhelinta, ja palauttaa. Kyllä sen verran pitäisi netin+myymälässä räpläilyn perusteella saada puhelimista selville, ettei tarvitse palautella, mutta mikäpä minä olen sanomaan.
 
Ei ihme, että palautusoikeus on poistunut. Kauppahan tekee sellaisen 100e tappiota, kun joku "vähän testailee" puhelinta, ja palauttaa. Kyllä sen verran pitäisi netin+myymälässä räpläilyn perusteella saada puhelimista selville, ettei tarvitse palautella, mutta mikäpä minä olen sanomaan.
Avokaupan idea on siinä että se alentaa ostokynnystä, ja siihen laitteeseen on oikeasti riittävän perusteellisesti siellä myymälässä perehtyä ja kauppa myös tuossa ulkoistaa sitä myyjäosaamista asiakkaalle. Tämä toki tapahtunut jo aikoja sitten.

Joidenkin tuotteiden osalta se ei välttämättä lisää myyntiä riittävästi ja toisaalta voi kerätä ostajia joilla ei olekkaan tarkoitus tehdä muutakuin kokeilla. Jos tuote ryhmä vielä hintakilpailtua ja sellaista missä hinnat laskettelee. Jos vielä kallista saattaa myyntikuntoon, jälkimmäiseen jotkin on sitten ottaneet käyttöön palvelumaksun joilla katetaan kustannuksia.
 
Avokaupan idea on siinä että se alentaa ostokynnystä, ja siihen laitteeseen on oikeasti riittävän perusteellisesti siellä myymälässä perehtyä ja kauppa myös tuossa ulkoistaa sitä myyjäosaamista asiakkaalle. Tämä toki tapahtunut jo aikoja sitten.

Joidenkin tuotteiden osalta se ei välttämättä lisää myyntiä riittävästi ja toisaalta voi kerätä ostajia joilla ei olekkaan tarkoitus tehdä muutakuin kokeilla. Jos tuote ryhmä vielä hintakilpailtua ja sellaista missä hinnat laskettelee. Jos vielä kallista saattaa myyntikuntoon, jälkimmäiseen jotkin on sitten ottaneet käyttöön palvelumaksun joilla katetaan kustannuksia.
Tottakai kauppa punnitsee kannattavuutta, ja siksi totesinkin, että ei ihme, että puhelinten palautusoikeus on poistunut. Kalliita laitteita, ja jos asiakkaat ostavat "kahta eriä ja sitten testaillaan kumman pidän ja kumman palautan", niin tuossa jo pienistä katteista lähtee se loppukin hyöty, kun takaisin tuleva puhelin myydään luokkaa 100-150e alennuksella. Jossain pelikuulokkeissa/-hiirissä tuo on ihan eri asia, kun hinnat pienempiä ja on paljon vaikeampi arvosteluiden perusteella tietää, sopiiko laite.

Puhelimien käyttöjärjestelmän näkee liikkeessä, kameroista on miljoona arvostelua, tehoista pystyy päättelemään sulavuuden käyttää jne., niin en oikein ymmärrä, mikä asia on sellainen, että pitäisi ostaa pari luuria testiin ja katsoa "sopiiko se itselle". Toki en tuomitse, mutta ymmärrän hyvin, miksi kaikki liikkeet ovat poistaneet puhelinten palautusoikeuden.
 
Vastattukkin ettei ole.

Palautus/katumusaika on liikkeen ylimääräinen etu, joten jos tarkoitus on ottaa kotiin kokeiltavaksi niin se pitää sopivia myyjän kanssa avokauppa (vai millä nimellä se on).
Jos myyjä / liike on sinulle mainostanut avokauppaa, niin sitten on, tosin kannattaa se toki myyjän kanssa varmistaa, jos ei ole ihan varma.

Gigantissa taitaa ne puhelimetkin olla myyjän takana, joten lupasiko myyjä palautusoikeutta, vai jätitkö ajatuskesi kertomatta?
Ei luvannut, siksi kysyinkin. Vuosia sitten kun ostin luurin niin homma onnistui. Jäi vaan ihmetyttään tuo. Mutta netistä tilaamalla onnistuu. Vanhan luurin akku pullistui ja näyttö kuoli. Joten puhelin olisi ollut kiva saada heti matkaan. Ostan yleensä lippulaivan ja käytän sen loppuun.

Tottakai kauppa punnitsee kannattavuutta, ja siksi totesinkin, että ei ihme, että puhelinten palautusoikeus on poistunut. Kalliita laitteita, ja jos asiakkaat ostavat "kahta eriä ja sitten testaillaan kumman pidän ja kumman palautan", niin tuossa jo pienistä katteista lähtee se loppukin hyöty, kun takaisin tuleva puhelin myydään luokkaa 100-150e alennuksella. Jossain pelikuulokkeissa/-hiirissä tuo on ihan eri asia, kun hinnat pienempiä ja on paljon vaikeampi arvosteluiden perusteella tietää, sopiiko laite.

Puhelimien käyttöjärjestelmän näkee liikkeessä, kameroista on miljoona arvostelua, tehoista pystyy päättelemään sulavuuden käyttää jne., niin en oikein ymmärrä, mikä asia on sellainen, että pitäisi ostaa pari luuria testiin ja katsoa "sopiiko se itselle". Toki en tuomitse, mutta ymmärrän hyvin, miksi kaikki liikkeet ovat poistaneet puhelinten palautusoikeuden.

Siellähän oli asiakaspalautuksia, mutta vain netistä tilaamia tuotteita varten. Koska netissä ei pysty testaamaan. Ei kyllä liikkeessäkään kunnolla.
Lähinnä kun S23 ja OP11 on kokoeroa aika paljon. Ja tarkoitus oli testailla kuinka se menee taskuun. Ja kumpi koko miellyttää. Lisäksi Samsungin bloatti pelottaa. Tämän takia oli tarkoitus ostaa molemmat ja siististi testailla kaikessa rauhassa. Pakata toinen siististi koteloon ja viedä se takaisin giganttiin.
Välillä S23 kompaktimpi koko viehätti. Välillä taas OP11:n valtava ruutu. Jne. En osannut päättää. No ei sillä, tilasin toisen netistä itseasiassa halvemmalla. Katsellaan miellyttäkö.
 
Puhelimien käyttöjärjestelmän näkee liikkeessä, kameroista on miljoona arvostelua, tehoista pystyy päättelemään sulavuuden käyttää jne., niin en oikein ymmärrä, mikä asia on sellainen, että pitäisi ostaa pari luuria testiin ja katsoa "sopiiko se itselle". Toki en tuomitse, mutta ymmärrän hyvin, miksi kaikki liikkeet ovat poistaneet puhelinten palautusoikeuden.
Se on plussaa että jo vuosia monessa liikkeessä on laitteista esittelyversiot esille, eli aika paljon pääsee tutustuun ilman myyjän vaivaamista.

Vuosien saatossa liikkeet keskittyneet ja niissäkin myymälän valta pienentynyt, joten keskusjohtoisesta linjasta voi olla pienet joustovarat.

niin en oikein ymmärrä, mikä asia on sellainen, että pitäisi ostaa pari luuria testiin ja katsoa "sopiiko se itselle". Toki en tuomitse, mutta ymmärrän hyvin, miksi kaikki liikkeet ovat poistaneet puhelinten palautusoikeuden.
Puhelimista tosiaan paljon artikkeleita, joka sekin ns perusasioissa kuoppia auttaa löytään.

Mutta puhelin on yksi tärkeimmistä hyödykkeistä, jonka kansaa tarkoitus elää seuraavat vuodet, ja sitä valitessa herkästi unohtuu ne itsestään selvyydeet. ja koska niissä on kuitenkin eroja, jopa ns kuuluvuudessa, kameroissa, käyttöliittymissä , no käyttöliittymä ja käyttöjärjestelmä voi pilaantua päivityksissä. Monen haasteen kanssa voi selvitä, ja jos Applessä/Googlessa sukupolvi ominaisuuksia, niin opittava elämään, ja nautittava.

Kuten toisessa ketjussa kommentoitu, niin myyjästäkään entistä harvemmassa paikaa apuja. Mutta myyjän puoleen kannattaa kääntyä ja tarinoida vaikka vähän enemmänkin omista tarpeista ja varmistaa kysymällä onko hyvä, puuttuuko jotain.

Ei luvannut, siksi kysyinkin. Vuosia sitten kun ostin luurin niin homma onnistui. Jäi vaan ihmetyttään tuo. Mutta netistä tilaamalla onnistuu. Vanhan luurin akku pullistui ja näyttö kuoli. Joten puhelin olisi ollut kiva saada heti matkaan. Ostan yleensä lippulaivan ja käytän sen loppuun.
Ymmärrän jos on tottunut käytäntöön ja palvelu loppuminen tullut puskista.

Ehkä Gigantin saama huomio on myös sitä myyjää rahoittanut, ei ihan vanhaan tapaan kysellyt tarpeita jne, jossa olisi tullut ilmi että yhtäpuhelinta olit kahden sijaan ostamassa.

No kummallekkin puhelimelle on markkinaa, ettei se nyt ihan koko summalla tullut takkiin (Oliko Gigantila joku tarkastus/myyntiilaitto veloitus), ja voit nyt sitten ihan täydellä panoksella tutustua molempiin. Vaivaa toki tulee tarjoaa sitä sitten lähipiiriin, tai ihan julkisesti.

Mutta tärkeä postaus ja opetus, myyjältä kannattaa varmistaa tärkeimmät asiat, ja aiheeseen liittyen etäkaupassakin on eroja ja minimitkin vuosien saatossa muuttuneet.

Seuraavaa puhelinkauppaa suunnitellessa katsoa ja kysyä ne katumus ehdot ja kustannukset, moni liike tarjoaa tyypillistä kivijalan tutustumis mahdollisuutta (voi pidellä kädessä jne) ja perusteellisempi tutustuminen aiheuttaa enemmän palautuskustannuksia.

Edit:
Pahoillannin pieni väärin ymmärrys.
Ilmeisesti se avokauppa oli kysytty ensin, ja selvinnyt ennen ostoa ettei onnistu. Eli mitään asikas/myyjä mokaa ei ollut tapahtunut.

Ymmärsin jostain syystä väärin, että olisi kannettu laitteet kotiin ja palautus olisi epäonnistunut.
 
Viimeksi muokattu:
Valco nappikuuleko uutisesta jatkoa
Ensivaikutelma tehdään vain kertaalleen. Sääli että kotimainen yritys pilasi itsensä aivan käsittämättömällä pissa/kakka -tason ulkoisella viestinnällä. Itselläni sentään on ajankohtaista uusien nappikuulokkeiden hankinta, ja eipä tarvitse edes harkita tukevansa kotimaista. Sääli.
En tiedä mihin viestintään viittaat, mutta jäänyt mielikuva että viestintä (markkinointi) on ollut avainasemassa että yritys on näin pitkälle pärjännyt. Eli se brändi mitä luotu on se millä myy.

Sitä en osaa sanoa olemmeko kohdanneet identtisesti samaa markkinointia.
 
pulatunuksen sekaviin höpinoihin en viitsi vastata.
Mutta en ostanut gigantista, kun ei heille raha kelvannut. Vaan tilasin Saksasta. Nyt odottelen luuria.
 
Kyllä itse olen noista puhelimen testailuista sitä mieltä että jos ei liikkeen demokappaleella / netin arvosteluilla pääse itsensä kanssa yhteisymmärrykseen, niin sitten tilaa molemmat, pitää kivemman ja myy sen toisen itse netissä hieman uutta halvemmalla.

Mm. aikanaan näiden telkkareita MM-kisoja varten hamstraavien jalkapallohuligaanien / lätkäjätkien, ja kisojen jälkeen palauttavien takia huippumallien hintoihin oli kivijaloissa leivottu hieman kermaa jota ei saanut pois tinkaamallakaan. Harva kisoja varten kuitenkaan hakee mitään halpismallia testiin. En tiedä onko tänä päivänä kuinka yleistä, nuokin kun on halventuneet..

Toki joku onnekas voi voittaa Outletistä itselleen melkein uuden laitteen paljon halvemmalla, mutta kaikki muut maksaa sitten pientä bonaria koska kauppahan ei noita tappioita loppu viimein ota kontolleen, vaan jostain ne raavitaan, vaikka sitten vanhusten kukkaroista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 212
Viestejä
4 486 019
Jäsenet
74 182
Uusin jäsen
jampp-77-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom