Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

"Click&Collect varauksen maksutapahtuma suoritetaan myymälässä, eli Click&Collect varauksiin liittyviin ostoksiin sovelletaan myymälöiden palautusehtoja."

Eikö tuo ole kuitenkin aika konfliktoiva ohje sitten toisaalta?
Jos kuitenkin molemmissa kanavissa on se sama 60 päivän palautusoikeus, niin eikö tuo click&collect -osa ole aivan turha alunperinkin.
Tai ainakaan itse en nopealla otannalla näe tai ole itse kokenut, että mikä se heikompi ehto myymälöissä olisi.

Edit: No tämä ilmeisesti on ainoa (?) heikompi ehto myymälä-ehdoilla: Myymälästä ostetuilla puhelimilla joiden pakkaus on avattu ei ole vaihto- tai palautusoikeutta
 
Prisma, ostettu JBL T290 kuulokkeet huhtikuussa 2023. Nyt tuli kuulokkeisiin vikaa. Korviin laitettaessa ikävä heikon johdon aiheuttava sivuääni toisesta. Samoin painaessa kunnolla ääni katoaa kokonaan. Prisman kassalla kävin, Tamnpereen alueella, saman tien hyvitys S-kortille. Ostin uudet samanlaiset 15 % halvemmalla kiitos S-asiakkaan parhaillaan menevän 15 % edun käyttötavarasta ja takuu alkaa alusta 24 kk :) Oikein hyvää palvelua kuulokeostoksilla ja sen jälkeen!!!
 
Onko tosiaan että Gigantissa ei ole enää palautusoikeutta myymälätuotteille?
Piti ostaa S23 + OP11, ajatus oli testata molempia rauhassa ja palauttaa toinen mutta ei onnistu.
Paha testata luuria kaupassa kun se on kiinni piuhoissa ja kauhea älämölö kaupassa.
Täytyy ilmeisesti tilailla netistä.
 
Onko tosiaan että Gigantissa ei ole enää palautusoikeutta myymälätuotteille?
Piti ostaa S23 + OP11, ajatus oli testata molempia rauhassa ja palauttaa toinen mutta ei onnistu.
Paha testata luuria kaupassa kun se on kiinni piuhoissa ja kauhea älämölö kaupassa.
Täytyy ilmeisesti tilailla netistä.
Ei puhelimille, sama muilla kaupoilla
 
Onko tosiaan että Gigantissa ei ole enää palautusoikeutta myymälätuotteille?
Piti ostaa S23 + OP11, ajatus oli testata molempia rauhassa ja palauttaa toinen mutta ei onnistu.
Paha testata luuria kaupassa kun se on kiinni piuhoissa ja kauhea älämölö kaupassa.
Täytyy ilmeisesti tilailla netistä.
Gigantin sivuilla nuo löytyy:

Televisiot tulee palauttaa alkuperäisessä pakkauksessaan. Myymälöistä ostettujen tietokoneiden palautuksesta veloitetaan 29€ tarkistus- ja tyhjennysmaksu, jos tuotepakkaus avattu. Tarkistus- ja tyhjennysmaksu veloitetaan myös netistä ja puhelinmyynnistä tilatuista/varatuista tietokoneista, jotka palautetaan pakkauksesta avattuna 14-50 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Outlet-tuotteet tulee aina palauttaa myymälään.

Tuotteet, joita palautusoikeus ei koske
  • Liittymät tai palvelut, joiden toimittaminen on jo aloitettu
  • Kustomoidut Apple-tuotteet
  • Värikasetit ja musteet, joiden pakkaus on avattu.
  • Ohjelmistot, pelit ja elokuvat, joiden sinetti on rikottu
  • Digitaali- ja ladattavien tuotteiden ostoissa, kuten pelit ja ohjelmistot, tuote katsotaan toimitetuksi, kun klikkaat ”Katso yksityiskohdat” ”Minun sivut”-osiossa. Se rinnastetaan sinetin rikkomiseen fyysisessä tuotteessa ja aiheuttaa, että palautusoikeus raukeaa.
  • Avatut hygieniatuotteet (hyvinvointilaitteet, hiustenhoitolaitteet ja -tuotteet, karvanpoistolaitteet, hammasharjat, kasvoharjat, ihonkuorintalaitteet, hygieniatuotteiden kulutustarvikkeet ja in-ear -laitteet)
  • Käyttöönotetut grillit.
  • Puhelimia, joiden pakkaus avattu. Nettitilauksille on lainmukainen 14 päivän palautusoikeus, myös avatuille pakkauksille.
  • EPOQ-keittiötuotteet ja muut toiveen mukaan tilatut tuotteet. Nettitilauksille on lainmukainen 14 päivän palautusoikeus. Poikkeuksena Trendin tilauksesta valmistetut ja maalatut ovet, etulevyt, peitelevyt, sokkelit ja listat (jotka merkittu ”Tilaustuote”-maininnalla). Ne valmistetaan aina tilauksesta eikä niillä ole palautusoikeutta.
  • Lahjakortit (Gigantti-lahjakortti, Netflix, iTunes, Microsoft 365 jne.). Poikkeuksena verkosta ostettu Gigantti-lahjakortti, jossa 14 päivän palautusoikeus.
  • Yritysmyynnin projektitilaukset
  • Yritysleasing-tuotteet
Minusta ihan selkeää, tosin myyjän olisi pitänyt kertoa ettei puhelinta voi palauttaa. Voi riitauttaa sen osalta ja purkaa kaupan Gigantissa.
 
Onko tosiaan että Gigantissa ei ole enää palautusoikeutta myymälätuotteille?
Piti ostaa S23 + OP11, ajatus oli testata molempia rauhassa ja palauttaa toinen mutta ei onnistu.
Paha testata luuria kaupassa kun se on kiinni piuhoissa ja kauhea älämölö kaupassa.
Täytyy ilmeisesti tilailla netistä.
Vastattukkin ettei ole.

Palautus/katumusaika on liikkeen ylimääräinen etu, joten jos tarkoitus on ottaa kotiin kokeiltavaksi niin se pitää sopivia myyjän kanssa avokauppa (vai millä nimellä se on).
Jos myyjä / liike on sinulle mainostanut avokauppaa, niin sitten on, tosin kannattaa se toki myyjän kanssa varmistaa, jos ei ole ihan varma.

Gigantissa taitaa ne puhelimetkin olla myyjän takana, joten lupasiko myyjä palautusoikeutta, vai jätitkö ajatuskesi kertomatta?
 
Ei ihme, että palautusoikeus on poistunut. Kauppahan tekee sellaisen 100e tappiota, kun joku "vähän testailee" puhelinta, ja palauttaa. Kyllä sen verran pitäisi netin+myymälässä räpläilyn perusteella saada puhelimista selville, ettei tarvitse palautella, mutta mikäpä minä olen sanomaan.
 
Ei ihme, että palautusoikeus on poistunut. Kauppahan tekee sellaisen 100e tappiota, kun joku "vähän testailee" puhelinta, ja palauttaa. Kyllä sen verran pitäisi netin+myymälässä räpläilyn perusteella saada puhelimista selville, ettei tarvitse palautella, mutta mikäpä minä olen sanomaan.
Avokaupan idea on siinä että se alentaa ostokynnystä, ja siihen laitteeseen on oikeasti riittävän perusteellisesti siellä myymälässä perehtyä ja kauppa myös tuossa ulkoistaa sitä myyjäosaamista asiakkaalle. Tämä toki tapahtunut jo aikoja sitten.

Joidenkin tuotteiden osalta se ei välttämättä lisää myyntiä riittävästi ja toisaalta voi kerätä ostajia joilla ei olekkaan tarkoitus tehdä muutakuin kokeilla. Jos tuote ryhmä vielä hintakilpailtua ja sellaista missä hinnat laskettelee. Jos vielä kallista saattaa myyntikuntoon, jälkimmäiseen jotkin on sitten ottaneet käyttöön palvelumaksun joilla katetaan kustannuksia.
 
Avokaupan idea on siinä että se alentaa ostokynnystä, ja siihen laitteeseen on oikeasti riittävän perusteellisesti siellä myymälässä perehtyä ja kauppa myös tuossa ulkoistaa sitä myyjäosaamista asiakkaalle. Tämä toki tapahtunut jo aikoja sitten.

Joidenkin tuotteiden osalta se ei välttämättä lisää myyntiä riittävästi ja toisaalta voi kerätä ostajia joilla ei olekkaan tarkoitus tehdä muutakuin kokeilla. Jos tuote ryhmä vielä hintakilpailtua ja sellaista missä hinnat laskettelee. Jos vielä kallista saattaa myyntikuntoon, jälkimmäiseen jotkin on sitten ottaneet käyttöön palvelumaksun joilla katetaan kustannuksia.
Tottakai kauppa punnitsee kannattavuutta, ja siksi totesinkin, että ei ihme, että puhelinten palautusoikeus on poistunut. Kalliita laitteita, ja jos asiakkaat ostavat "kahta eriä ja sitten testaillaan kumman pidän ja kumman palautan", niin tuossa jo pienistä katteista lähtee se loppukin hyöty, kun takaisin tuleva puhelin myydään luokkaa 100-150e alennuksella. Jossain pelikuulokkeissa/-hiirissä tuo on ihan eri asia, kun hinnat pienempiä ja on paljon vaikeampi arvosteluiden perusteella tietää, sopiiko laite.

Puhelimien käyttöjärjestelmän näkee liikkeessä, kameroista on miljoona arvostelua, tehoista pystyy päättelemään sulavuuden käyttää jne., niin en oikein ymmärrä, mikä asia on sellainen, että pitäisi ostaa pari luuria testiin ja katsoa "sopiiko se itselle". Toki en tuomitse, mutta ymmärrän hyvin, miksi kaikki liikkeet ovat poistaneet puhelinten palautusoikeuden.
 
Vastattukkin ettei ole.

Palautus/katumusaika on liikkeen ylimääräinen etu, joten jos tarkoitus on ottaa kotiin kokeiltavaksi niin se pitää sopivia myyjän kanssa avokauppa (vai millä nimellä se on).
Jos myyjä / liike on sinulle mainostanut avokauppaa, niin sitten on, tosin kannattaa se toki myyjän kanssa varmistaa, jos ei ole ihan varma.

Gigantissa taitaa ne puhelimetkin olla myyjän takana, joten lupasiko myyjä palautusoikeutta, vai jätitkö ajatuskesi kertomatta?
Ei luvannut, siksi kysyinkin. Vuosia sitten kun ostin luurin niin homma onnistui. Jäi vaan ihmetyttään tuo. Mutta netistä tilaamalla onnistuu. Vanhan luurin akku pullistui ja näyttö kuoli. Joten puhelin olisi ollut kiva saada heti matkaan. Ostan yleensä lippulaivan ja käytän sen loppuun.

Tottakai kauppa punnitsee kannattavuutta, ja siksi totesinkin, että ei ihme, että puhelinten palautusoikeus on poistunut. Kalliita laitteita, ja jos asiakkaat ostavat "kahta eriä ja sitten testaillaan kumman pidän ja kumman palautan", niin tuossa jo pienistä katteista lähtee se loppukin hyöty, kun takaisin tuleva puhelin myydään luokkaa 100-150e alennuksella. Jossain pelikuulokkeissa/-hiirissä tuo on ihan eri asia, kun hinnat pienempiä ja on paljon vaikeampi arvosteluiden perusteella tietää, sopiiko laite.

Puhelimien käyttöjärjestelmän näkee liikkeessä, kameroista on miljoona arvostelua, tehoista pystyy päättelemään sulavuuden käyttää jne., niin en oikein ymmärrä, mikä asia on sellainen, että pitäisi ostaa pari luuria testiin ja katsoa "sopiiko se itselle". Toki en tuomitse, mutta ymmärrän hyvin, miksi kaikki liikkeet ovat poistaneet puhelinten palautusoikeuden.

Siellähän oli asiakaspalautuksia, mutta vain netistä tilaamia tuotteita varten. Koska netissä ei pysty testaamaan. Ei kyllä liikkeessäkään kunnolla.
Lähinnä kun S23 ja OP11 on kokoeroa aika paljon. Ja tarkoitus oli testailla kuinka se menee taskuun. Ja kumpi koko miellyttää. Lisäksi Samsungin bloatti pelottaa. Tämän takia oli tarkoitus ostaa molemmat ja siististi testailla kaikessa rauhassa. Pakata toinen siististi koteloon ja viedä se takaisin giganttiin.
Välillä S23 kompaktimpi koko viehätti. Välillä taas OP11:n valtava ruutu. Jne. En osannut päättää. No ei sillä, tilasin toisen netistä itseasiassa halvemmalla. Katsellaan miellyttäkö.
 
Puhelimien käyttöjärjestelmän näkee liikkeessä, kameroista on miljoona arvostelua, tehoista pystyy päättelemään sulavuuden käyttää jne., niin en oikein ymmärrä, mikä asia on sellainen, että pitäisi ostaa pari luuria testiin ja katsoa "sopiiko se itselle". Toki en tuomitse, mutta ymmärrän hyvin, miksi kaikki liikkeet ovat poistaneet puhelinten palautusoikeuden.
Se on plussaa että jo vuosia monessa liikkeessä on laitteista esittelyversiot esille, eli aika paljon pääsee tutustuun ilman myyjän vaivaamista.

Vuosien saatossa liikkeet keskittyneet ja niissäkin myymälän valta pienentynyt, joten keskusjohtoisesta linjasta voi olla pienet joustovarat.

niin en oikein ymmärrä, mikä asia on sellainen, että pitäisi ostaa pari luuria testiin ja katsoa "sopiiko se itselle". Toki en tuomitse, mutta ymmärrän hyvin, miksi kaikki liikkeet ovat poistaneet puhelinten palautusoikeuden.
Puhelimista tosiaan paljon artikkeleita, joka sekin ns perusasioissa kuoppia auttaa löytään.

Mutta puhelin on yksi tärkeimmistä hyödykkeistä, jonka kansaa tarkoitus elää seuraavat vuodet, ja sitä valitessa herkästi unohtuu ne itsestään selvyydeet. ja koska niissä on kuitenkin eroja, jopa ns kuuluvuudessa, kameroissa, käyttöliittymissä , no käyttöliittymä ja käyttöjärjestelmä voi pilaantua päivityksissä. Monen haasteen kanssa voi selvitä, ja jos Applessä/Googlessa sukupolvi ominaisuuksia, niin opittava elämään, ja nautittava.

Kuten toisessa ketjussa kommentoitu, niin myyjästäkään entistä harvemmassa paikaa apuja. Mutta myyjän puoleen kannattaa kääntyä ja tarinoida vaikka vähän enemmänkin omista tarpeista ja varmistaa kysymällä onko hyvä, puuttuuko jotain.

Ei luvannut, siksi kysyinkin. Vuosia sitten kun ostin luurin niin homma onnistui. Jäi vaan ihmetyttään tuo. Mutta netistä tilaamalla onnistuu. Vanhan luurin akku pullistui ja näyttö kuoli. Joten puhelin olisi ollut kiva saada heti matkaan. Ostan yleensä lippulaivan ja käytän sen loppuun.
Ymmärrän jos on tottunut käytäntöön ja palvelu loppuminen tullut puskista.

Ehkä Gigantin saama huomio on myös sitä myyjää rahoittanut, ei ihan vanhaan tapaan kysellyt tarpeita jne, jossa olisi tullut ilmi että yhtäpuhelinta olit kahden sijaan ostamassa.

No kummallekkin puhelimelle on markkinaa, ettei se nyt ihan koko summalla tullut takkiin (Oliko Gigantila joku tarkastus/myyntiilaitto veloitus), ja voit nyt sitten ihan täydellä panoksella tutustua molempiin. Vaivaa toki tulee tarjoaa sitä sitten lähipiiriin, tai ihan julkisesti.

Mutta tärkeä postaus ja opetus, myyjältä kannattaa varmistaa tärkeimmät asiat, ja aiheeseen liittyen etäkaupassakin on eroja ja minimitkin vuosien saatossa muuttuneet.

Seuraavaa puhelinkauppaa suunnitellessa katsoa ja kysyä ne katumus ehdot ja kustannukset, moni liike tarjoaa tyypillistä kivijalan tutustumis mahdollisuutta (voi pidellä kädessä jne) ja perusteellisempi tutustuminen aiheuttaa enemmän palautuskustannuksia.

Edit:
Pahoillannin pieni väärin ymmärrys.
Ilmeisesti se avokauppa oli kysytty ensin, ja selvinnyt ennen ostoa ettei onnistu. Eli mitään asikas/myyjä mokaa ei ollut tapahtunut.

Ymmärsin jostain syystä väärin, että olisi kannettu laitteet kotiin ja palautus olisi epäonnistunut.
 
Viimeksi muokattu:
Valco nappikuuleko uutisesta jatkoa
Ensivaikutelma tehdään vain kertaalleen. Sääli että kotimainen yritys pilasi itsensä aivan käsittämättömällä pissa/kakka -tason ulkoisella viestinnällä. Itselläni sentään on ajankohtaista uusien nappikuulokkeiden hankinta, ja eipä tarvitse edes harkita tukevansa kotimaista. Sääli.
En tiedä mihin viestintään viittaat, mutta jäänyt mielikuva että viestintä (markkinointi) on ollut avainasemassa että yritys on näin pitkälle pärjännyt. Eli se brändi mitä luotu on se millä myy.

Sitä en osaa sanoa olemmeko kohdanneet identtisesti samaa markkinointia.
 
pulatunuksen sekaviin höpinoihin en viitsi vastata.
Mutta en ostanut gigantista, kun ei heille raha kelvannut. Vaan tilasin Saksasta. Nyt odottelen luuria.
 
Kyllä itse olen noista puhelimen testailuista sitä mieltä että jos ei liikkeen demokappaleella / netin arvosteluilla pääse itsensä kanssa yhteisymmärrykseen, niin sitten tilaa molemmat, pitää kivemman ja myy sen toisen itse netissä hieman uutta halvemmalla.

Mm. aikanaan näiden telkkareita MM-kisoja varten hamstraavien jalkapallohuligaanien / lätkäjätkien, ja kisojen jälkeen palauttavien takia huippumallien hintoihin oli kivijaloissa leivottu hieman kermaa jota ei saanut pois tinkaamallakaan. Harva kisoja varten kuitenkaan hakee mitään halpismallia testiin. En tiedä onko tänä päivänä kuinka yleistä, nuokin kun on halventuneet..

Toki joku onnekas voi voittaa Outletistä itselleen melkein uuden laitteen paljon halvemmalla, mutta kaikki muut maksaa sitten pientä bonaria koska kauppahan ei noita tappioita loppu viimein ota kontolleen, vaan jostain ne raavitaan, vaikka sitten vanhusten kukkaroista.
 
Mä tein aina niin, kun tunnistin myyjänä näitä testailijoita että kirjoitin kuitille että ei palautusoikeutta ja kerroin tästä asiakkaille.
Usein kävi niin, että jäi sitten tuotteet hyllyyn ja hyvä niin.
 
Kyllä itse olen noista puhelimen testailuista sitä mieltä että jos ei liikkeen demokappaleella / netin arvosteluilla pääse itsensä kanssa yhteisymmärrykseen, niin sitten tilaa molemmat, pitää kivemman ja myy sen toisen itse netissä hieman uutta halvemmalla.
Totta, puhelimilla on yleensä kysyntää.

Ja jos ei kyse kumpi kivepiparempi, vaan jostain toiminnallisuudesta, niin kysäsee myyjältä.

Osalla liikkeitä voi kokeilla enemmän mutta eivät välttämättä hyvitä koko kauppasummaa. Siitä kyllä varmaan on valmis vähän maksaa että saa sen laitteen mikä sopii omaa käyttöön. Kaupan keskittyminen johtanut siihen että nykyään harvalla on luottamus suhdetta myyjän kanssa tai jos on niin se raasu töissä paikassa missä myyjällä heikosti pelivaraa.

Mm. aikanaan näiden telkkareita MM-kisoja varten hamstraavien jalkapallohuligaanien / lätkäjätkien...
Näitä oli jotka käyttä palvelua ilmaiseen "vuokraamiseen", no Gigantin kohdalla mainosivat palvelua siihen tyyliin että ihan kohderyhmää.

Kirkkain esimerkki joulukuusi markkinointi 30pv palautusoikeudella.

Ja toki ne myyjätkin tyrkytti testiin, helpompaa heille.
 
Autodoc, ei enää koskaan. Tilasin saabbiin kaasuläppäkotelon minkä piti rekkarin perusteella sopia ja otin vielä palautusturvankin. Mutta samassa mallissa onkin kaksi eri moottoria niin eihän se käynytkään, sen verran katsoin että otin pois paketista ja totesin että ei käy. Ekana meni pari viikkoa odotellessa vastausta palautuspyyntöön. Sitten puoltoistakuukautta jotain viestiä siitä että on tullut perille. Lopulta sitten aspaan yhteydenottojen jälkeen tuli viesti että tuli perille mutta "srew hole" on jälkiä niin joko palautetaan mun kustannuksella tai tuhotaan, mutta lasku silti jää.

Kuvassa toi "käytetty" kaasuläppä. Ei siis ole koskaan käynyt lähelläkään mitää moottoria. Ilmeisesti rinkula tuossa vasemmassa ylälaidassa tekee tästä nyt sitten käytetyn. Pelkästään tiivisteestä näkee että ei tota ole koskaan mihinkään laitettu kiinni.

Itse osalle ei ole tehty mitään. Yksi ruuvvikin puuttui mistä ilmoitin palauttaessa.

Kyllä vituttaa vääntää näiden kanssa, ja kaikki tietty chatbot mikä kääntää vielä kieleltä toiselle.

Edit: Ei varsinaisesti gigantti, power tms. Mutta kokemus kumminkin
 

Liitteet

  • picture.jpg
    picture.jpg
    58,4 KB · Luettu: 359
Autodoc, ei enää koskaan. Tilasin saabbiin kaasuläppäkotelon minkä piti rekkarin perusteella sopia ja otin vielä palautusturvankin. Mutta samassa mallissa onkin kaksi eri moottoria niin eihän se käynytkään, sen verran katsoin että otin pois paketista ja totesin että ei käy. Ekana meni pari viikkoa odotellessa vastausta palautuspyyntöön. Sitten puoltoistakuukautta jotain viestiä siitä että on tullut perille. Lopulta sitten aspaan yhteydenottojen jälkeen tuli viesti että tuli perille mutta "srew hole" on jälkiä niin joko palautetaan mun kustannuksella tai tuhotaan, mutta lasku silti jää.
Autodocista on jo vuosia varoiteltu että ei sieltä kannata tilata kun tappeluksi menee. Parempia ja halvempiakin paikkoja tilata osia on. Toinen asia on tuo rekkarinumerohaun käyttö. Sen käyttö on ihan omalla vastuulla. Se kun listaa kaikki yleisgeneeriset osat eikä ota huomioon mallin erikoisuuksia. Jos jotain tilaa ulkomailta niin AINA selvittää osanumeron ja hakee sitten sillä.
 
Black Friday tarjouksen perässä poikkesin Giganttiin ja palautui taas mieleen miksi kannattaa vain ostaa netistä.
Taitaa vain nykyään se pääbisnes olla kaikenlaisten kylkiäisten myyminen ja en ihmettele jos vaikka TV:n lisäksi asiakkaalla on uusi 5G liittymä 4G puhelimeen, tarvetta paljon nopeampi ja kalliimpi kotinetti, TV:n kalibrointi, kuvan palamattomuustakuu 5 vuodeksi (sen jälkeen kun myyjä on kehunut miten uudet OLEDit ei enää pala kiinni).
Tietysti myyjät toimivat juuri niin kuin heidän halutaan toimivan ja kertoo puljun oikeista arvoista paljon.
 
Autodocista on jo vuosia varoiteltu että ei sieltä kannata tilata kun tappeluksi menee. Parempia ja halvempiakin paikkoja tilata osia on. Toinen asia on tuo rekkarinumerohaun käyttö. Sen käyttö on ihan omalla vastuulla. Se kun listaa kaikki yleisgeneeriset osat eikä ota huomioon mallin erikoisuuksia. Jos jotain tilaa ulkomailta niin AINA selvittää osanumeron ja hakee sitten sillä.

Autodocista tilasin etuoven lukkolaitteen joka ei toiminutkaan kuten piti. Keskuslukitus ei toiminut avaimesta. Sain rahat takaisin lukosta eikä edes tarvinnut muutaman kympin osaa palauttaa mutta nauratti kun piti todistaa että osan on asentanut ammattitaitoinen asentaja. Laitoin liitteeksi kuvan ammattikoulun päästötodistuksesta. Näemmä kelpasti.

Mutta joo, eipä toi autodoc enää ole sen halvempi kuin muutkaan. Suomalainen pp-market on samanhintainen ja ainakin tähän asti on tullut aina oikeat osat.
 
Autodoc, ei enää koskaan. Tilasin saabbiin kaasuläppäkotelon minkä piti rekkarin perusteella sopia ja otin vielä palautusturvankin. Mutta samassa mallissa onkin kaksi eri moottoria niin eihän se käynytkään, sen verran katsoin että otin pois paketista ja totesin että ei käy. Ekana meni pari viikkoa odotellessa vastausta palautuspyyntöön. Sitten puoltoistakuukautta jotain viestiä siitä että on tullut perille. Lopulta sitten aspaan yhteydenottojen jälkeen tuli viesti että tuli perille mutta "srew hole" on jälkiä niin joko palautetaan mun kustannuksella tai tuhotaan, mutta lasku silti jää.

Kyllä vituttaa vääntää näiden kanssa, ja kaikki tietty chatbot mikä kääntää vielä kieleltä toiselle.

Edit: Ei varsinaisesti gigantti, power tms. Mutta kokemus kumminkin

Tähän tuli lopulta melkein kahden kuukauden odottelun jälkeen vastaus että hyvittäävät rahat kokonaisuudessaan takaisin.
 
Tuli tuote melkein ennätysajassa. Väärän värinen. Katsoin kuittia, eikä väriä ole edes kirjoitettu kuittiin, se on vain alalohkossa tuotteen kohdalla sivuilla, joten sieltä varmaan lähetetään satunnaisesti jompi kumpi väri ja toivotaan parasta. Tuote palautukseen ja rahat takaisin. Eipä tule enää tuohon firmaan koskettua.
Tämä saaga jatkuu edelleen. Kun sain vihdoin palautusohjeet, palautin paketin samana päivänä. Paketti oli heillä 20.11. Neljän päivän päästä tuli ilmoitus että minulle on tulossa paketti Veikon koneelta. Kysyin mitä on tulossa. Kuulemma vahingossa sama paketti jonka jo palautin. En kuulemma saa rahoja takaisin ennen kuin heidän vahingossa lähettämä paketti palautuu heille, eli viikko lisää ainakin odotusaikaa. Vastasin, ettei tämä näin voi mennä asiakkaan kannalta kun he itse ovat mokanneet, taas. Vastaus oli että kyllä se näin menee. Virheellinen paketti tulee maanantaina jolloin minun pitää kieltäytyä siitä. Ehkä sitä viikko kaksi niin saan rahat, ehkä.

Älkää missään nimessä tilatko veikon koneesta yhtään mitään.
 
Älkää missään nimessä tilatko veikon koneesta yhtään mitään.
Ymmärrän vitutuksen varsinkin kun tilanne on ns. päällä.

Silti, kyse on yksittäisestä tapauksesta. Jos 99% toimituksista menee putkeen, niin tuollaiset "älkää ikinä tilatko liikkeestä X" -kehotukset yksittäisen tilauksen perusteella ovat yliampuvia. Kaikille sattuu aivan varmasti jossain vaiheessa se paska keissi olet sitten myyjän tai asiakkaan roolissa.
 
Vaimo sai lahjaksi helmikuussa Suunto- merkkisen urheilukellon joka oli ostettu Verkkiksestä. Kello lakkasi pikkuhiljaa latataamasta ja vein sen verkkikseen.
Vaihto toimivaan ei ollut tässä vaiheessa kuulemma vaihtoehto vaan tutvat/lähettävät sen tutkittavaksi miksi ei lataa.
Neljä viikkoa kello on ollut jo tutkittavana ja mitään ei ole kuulunut. En tietty muuta olettanutkaan. Jos palautuu sieltä joskus niin lähtee myyntiin ja vaimolle on jo hommattu jouluksi uusi älykello tilalle. Merkki ei ole Suunto eikä ostospaikka ollut Verkkokauppa.
 
Vaimo sai lahjaksi helmikuussa Suunto- merkkisen urheilukellon joka oli ostettu Verkkiksestä. Kello lakkasi pikkuhiljaa latataamasta ja vein sen verkkikseen.
Vaihto toimivaan ei ollut tässä vaiheessa kuulemma vaihtoehto vaan tutvat/lähettävät sen tutkittavaksi miksi ei lataa.
Neljä viikkoa kello on ollut jo tutkittavana ja mitään ei ole kuulunut. En tietty muuta olettanutkaan. Jos palautuu sieltä joskus niin lähtee myyntiin ja vaimolle on jo hommattu jouluksi uusi älykello tilalle. Merkki ei ole Suunto eikä ostospaikka ollut Verkkokauppa.

Missä kohtaa takuu on muuttunut, että pitää uusi saada heti matkaan?
 
Ymmärrän vitutuksen varsinkin kun tilanne on ns. päällä.

Silti, kyse on yksittäisestä tapauksesta. Jos 99% toimituksista menee putkeen, niin tuollaiset "älkää ikinä tilatko liikkeestä X" -kehotukset yksittäisen tilauksen perusteella ovat yliampuvia. Kaikille sattuu aivan varmasti jossain vaiheessa se paska keissi olet sitten myyjän tai asiakkaan roolissa.
Sanon sen verran, että olisi pitänyt muutama haku tehdä firmasta ennen ostamista niin olisi saanut tarpeeksi tietoa miten he toimivat. Oli vaan sellainen käsitys että ihan ok paikka. He eivät myöskään vastaa ikinä puhelimeen. Perivät maksua 15 minuuttia kunnes katkaisevat puhelun. Chatin pitäisi olla auki 10-18, mutta se on auki kerran viikossa. Kyllä tästä yrityksestä löytyy niin paljon faktatietoa netistä että näitä yksittäistapauksia tuntuu olevan jatkuvasti. Edellisellä sivulla myös muiden kokemuksia. En minä ketään estele, ei muuta kuin tilausta sisään.. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: PCB
Vaimo sai lahjaksi helmikuussa Suunto- merkkisen urheilukellon joka oli ostettu Verkkiksestä. Kello lakkasi pikkuhiljaa latataamasta ja vein sen verkkikseen.
Vaihto toimivaan ei ollut tässä vaiheessa kuulemma vaihtoehto vaan tutvat/lähettävät sen tutkittavaksi miksi ei lataa.
Neljä viikkoa kello on ollut jo tutkittavana ja mitään ei ole kuulunut. En tietty muuta olettanutkaan. Jos palautuu sieltä joskus niin lähtee myyntiin ja vaimolle on jo hommattu jouluksi uusi älykello tilalle. Merkki ei ole Suunto eikä ostospaikka ollut Verkkokauppa.

  • Tavara on korjattava tai vaihdettava kohtuullisessa ajassa siitä, kun olet ilmoittanut myyjälle virheestä. Kohtuullinen aika arvioidaan tapauskohtaisesti, mutta se ei yleensä saa ylittää kahta viikkoa.

Tuohon voi vedota kun kyselee perään.
 
Kuulokkeisiin tuli vikaa, pehmusteet irtoili ja piti pikaliimata, sanka säätyi kuin itsestään. Verkkokauppa.com huolto kesti 4 vko, mutta kuulokkeet tulivat takaisin vaihdettuina uusiin, ilman paketointia. odottaessa palvelua sai hyllyltä ottaa ilmaisen pullon vichya kiitos ja kuulokkeetkin soi hyvin, pantin lunastin kcm.
 
Itsellä on nyt mennyt 4vkoa Suunto- kellon huollossa verkkiksessä. Laitoin kyselyä, vastaus tuli nopeasti että siirretty huolto-osastolle mutta sieltä radiohiljaisuus.
Paskaa palvelua.
 
Itsellä on nyt mennyt 4vkoa Suunto- kellon huollossa verkkiksessä. Laitoin kyselyä, vastaus tuli nopeasti että siirretty huolto-osastolle mutta sieltä radiohiljaisuus.
Paskaa palvelua.
Sama, mutta kuuloke tuli miltei saman tien noutoon sen jälkeen!!! Ovatkohan pakanneet myymälätuotteen ulos, kun tuli oikein lauantaina noutoilmoitus.
 
Lyhyesti: auto ostettu netistä, puhelimen välityksellä. Piti olla takuu voimassa, ei ollut. Joten auto ei ollut sellainen kun luvattiin + etämyynti. Siksi palautin. Aikailivat palautuksen onnistumisessa 3vkoa. Ei vastailleet/vastaa viesteihin Laturikin oli rikki, se on pieni juttu. Torstaina palautin ja ei ole rahat tulleet tilille, jotta voisin uuden hankkia. Soitan huomenna kkv, koska pitää saada äkkiä uusi auto, jotta pystyy kulkemaan. Paha hommata kun rahat heillä.
Tänään sain bilar99 vasteen kuluttajariitalautakunnalle. Se löi ällikällä. Lyhyesti parhaat palat:
1. Asiakas ei palauttanut autoa 14pv sisällä.
2. Auto oli kunnossa.
3. Otimme auton takaisin hyvän tahdon eleenä.


Huh huh.
1.Onneksi minulla on todisteet, että ilmoitin palautuksesta 6pv oston jälkeen ja he viivyttelivät ilmoituksen jälkeen 3vkoa.
2. Tähänkin löytyy todisteet, että laturi ei toiminut.
3. Tämä sai jo v-käyrän nousemaan tähtiin. Veti sanattomaksi.

Uskomatonta miten kehtaavat valehdella noinkin rankasti. Saa nähdä mitä seuraavaksi.
 
Tänään sain bilar99 vasteen kuluttajariitalautakunnalle. Se löi ällikällä. Lyhyesti parhaat palat:
1. Asiakas ei palauttanut autoa 14pv sisällä.
2. Auto oli kunnossa.
3. Otimme auton takaisin hyvän tahdon eleenä.


Huh huh.
1.Onneksi minulla on todisteet, että ilmoitin palautuksesta 6pv oston jälkeen ja he viivyttelivät.
2. Tähänkin löytyy todisteet, että laturi ei toiminut.
3. Tämä sai jo v-käyrän nousemaan tähtiin. Veti sanattomaksi.

Uskomatonta miten kehtaavat valehdella noinkin rankasti. Saa nähdä mitä seuraavaksi.
Palautitko auton ennen tuota aikaa fyysisesti myymälään..?
 
Palautitko auton ennen tuota aikaa fyysisesti myymälään..?
Eivät ottaneet sitä vastaan, kun tuon 3vkoa selvittelivät miten palautus tehdään heidän puoleltaan. Joka toinen päivä kysyin joko voin tuoda, mutta vastasivat viiveellä "asia selvitetään jälkimarkkinoinnin kanssa". Olisin vienyt heti samana päivänä kun ilmoitin. Paha viedä kun eivät antaneet. Viivyttelivät jotta saivat nyhdettyä käytöhyötyä.
 
Eivät ottaneet sitä vastaan, kun tuon 3vkoa selvittelivät miten palautus tehdään heidän puoleltaan. Joka toinen päivä kysyin joko voin tuoda, mutta vastasivat viiveellä "asia selvitetään jälkimarkkinoinnin kanssa". Olisin vienyt heti samana päivänä kun ilmoitin. Paha viedä kun eivät antaneet. Viivyttelivät jotta saivat nyhdettyä käytöhyötyä.
Aaa, vetoavat paskiaiset sitten varmaan siihen.
 
Eivät ottaneet sitä vastaan, kun tuon 3vkoa selvittelivät miten palautus tehdään heidän puoleltaan. Joka toinen päivä kysyin joko voin tuoda, mutta vastasivat viiveellä "asia selvitetään jälkimarkkinoinnin kanssa". Olisin vienyt heti samana päivänä kun ilmoitin. Paha viedä kun eivät antaneet. Viivyttelivät jotta saivat nyhdettyä käytöhyötyä.
Tuolta osinhan tuo tulkitaan niin, että olet palauttanut sen ajoissa. Tai ainakin kaikki muut, paitsi Bilar99 ja heidän lakimiehensä. Jos sulla on siis pitävää kirjallista näyttöä tästä, oletan että on maileja tjms.
 
Tuolta osinhan tuo tulkitaan niin, että olet palauttanut sen ajoissa. Tai ainakin kaikki muut, paitsi Bilar99 ja heidän lakimiehensä. Jos sulla on siis pitävää kirjallista näyttöä tästä, oletan että on maileja tjms.
Kyllä löytyy. S-posti ja Whatsapp viestit. Ja niistä selviää heidän asenne asiaan, viivyttelyt vastaamisessa ja näkyy minun aktiivinen kysely palautukseen liittyen. Jäätävää paskaa tämä on heidän puoleltaan.

Edit* ai niin. Paras oli kun myyntipäällikkö sanoi: kehottiko kukaan sinua ajamaan autolla tuon 3vkon aikana. Minun tietojen mukaan ei.

Kyllähän sitä 3vkoa voi lapsia kuskailla hoitoon naapurin hevosella.
 
Viimeksi muokattu:
Etämyynti, asiakas ilmoittanut ajoissa, vaikea sitä on palauttaa jos ei muutamaan viikkoon saa palautusohjeita/myyjä käy noutamassa.
Palauttaa myymälään/liikkeeseen josta auton haki. Ei kait siinä kummempia ohjeita tarvitse. Valokuvia todisteeksi.
 
Niin kai sen auton voi vain palauttaa lähimpään myymälään ja todeta että tuossa on avaimet. Kuvat vielä todisteeksi että auto on kaupan pihassa.
 
Niin kai sen auton voi vain palauttaa lähimpään myymälään ja todeta että tuossa on avaimet. Kuvat vielä todisteeksi että auto on kaupan pihassa.
Ei voinut. Minulle sanottiin, että pitää odottaa miten asiassa edetään. Ainoat pahoittelut asiasta sain liikkeestä minne palautin auton, (eri toimipaikka kuin mistä ostin). Myyjä oli pahoillaan ja ihmeissään, miten huonoa palvelua olen saanut ja ei kuuluu heidän käytäntöön että palautuksessa kestää näin kauan. Myyjäliike ei ole pahoitellut mitään missään vaiheessa.
 
Pahin ongelma on siinä että kun puhut yhden asiakaspalvelijan kanssa ja se sanoo jotakin ja sitten puhutun toisen kanssa ja se sanoo jotakin, mutta yleensä molemmat puhuvat paskaa.
Kyse on siitä että kellään näistä palvelijoista ei ole yleensä mitään hajua kuluttajansuojaliasta ja kaikki tieto vedetään perseestä ja suurin osa kuluttajista uskoo sitä perseestä vedettyä tarinaa.

 
Ei tavaran tai elektroniikan myyminen ole mitään autokauppaa missä olisi perävalovastuu kun puhutaan isoista liikkeistä ja oikeista yrityksistä jotka sitä tavaraa myy.
 
Palauttaa myymälään/liikkeeseen josta auton haki. Ei kait siinä kummempia ohjeita tarvitse. Valokuvia todisteeksi.
OK, onko tämä nyt faktaa etämyynnissä, kyse ei kutenkaan mistään tonnin luurista(*, vaan autosta.

Siis mietin myös vastuista jos jotain tapahtuu, esim ilkivaltaa, ja pitäshän ne paperitkin saada hoidettu, siis vakuutukset, rekisterit ja rahat takaisin. Jos jättöpaikan toimipisteessä on jotain ureapäitä, niin parinviikonpäästä joku hinuri siirtokehoitustenjälkeen vienyt auton pois.

(*
No ei se tonnin luurissakaan paljon auta jos on vienyt sen jonnekkin myyjäkonsernin liiketilaan ja ottanut siitä kuvan.
 
OK, onko tämä nyt faktaa etämyynnissä, kyse ei kutenkaan mistään tonnin luurista(*, vaan autosta.

Siis mietin myös vastuista jos jotain tapahtuu, esim ilkivaltaa, ja pitäshän ne paperitkin saada hoidettu, siis vakuutukset, rekisterit ja rahat takaisin. Jos jättöpaikan toimipisteessä on jotain ureapäitä, niin parinviikonpäästä joku hinuri siirtokehoitustenjälkeen vienyt auton pois.

(*
No ei se tonnin luurissakaan paljon auta jos on vienyt sen jonnekkin myyjäkonsernin liiketilaan ja ottanut siitä kuvan.
No eihän tuotteita vaan "jätetä" liiketilaan. Jos autosta kyse niin auto pihalle ja avaimet myyjälle. Allekirjoitus paperiin "auto ja avaimet palautettu".
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 459
Viestejä
4 889 440
Jäsenet
78 809
Uusin jäsen
MercuryRacing

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom