- Liittynyt
- 10.01.2019
- Viestejä
- 16 712
Jos myyjä ei myönnä takuuta, ja irtisanoutunut valmistajan takuusta , mutta jos se valmistajan takuu on hyvä ja siitä kyse, niin ehkä silloin kannattaa nimenomaan asioida valmistajan takuu organisation kanssa suoraan.Verkkis ei ole välikäsi asiakkaan näkökulmasta. Vaikka huollon aikatauluongelman aiheuttaisi Suunto, niin asiointihan käydään juridisessa mielessä Verkkiksen ja asiakkaan välillä, ja Verkkokauppa vastaa siitä asiakkaalle. Kuluttaja-asiamies sitten linjaa tai on linjannut siitä, miten kauan huolto saa kestää. Jos joudutaan hyvittämään, niin Verkkis hyvittää, ja siten tappelee Suunnon kanssa mitä tappelee, se ei kuluttaja-asiakasta kiinnosta.
Jos vetoaa myyjän takuuseen, tai myyjän vastuuseen, niin silloin myyjän kanssa.
Tämä juttu lähti liikkeelle jostain huollosta, jossa kai takuun kannalta oleellista että käyttää ehtojen mukaista huoltoa, jolloin suoraan virallisen huollonkanssa asiointi voisi olla sujuvinta.