Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Mutta jos on suhteellisen varma, että vika on tuotteessa eikä omassa toiminnassa, kannattaa vedota tuotevastuuseen.
Ajattelen vähän toisin, jos olen epävarma kuuluuko takuun piiriin ja kyse tuotteesta ja ongelmasta jossa voisi vedota myyjän virhevastuuseen ja ehkä siihen joutuu turvautuun, niin ehdottomasti myyjään yhteyttä kun on sen virheen havainnut. Takuu voi silti olla parempi vaihtoehto.


Sitä en tiedä mistä oli kyse tässä tapauksessa mistä juttu lähti liikkeelle, puhetta huollosta. ja palautetta annettiin pitkistä huoltoajoista. Oli sitten kyse ihan vain huollosta, tai virheen korjaamisesta niin harmittaa toki että kestää pitkään.
 
Oli sitten kyse ihan vain huollosta, tai virheen korjaamisesta niin harmittaa toki että kestää pitkään.

@Centteri tapauksessa kello oli ollut jo yli 4 viikkoa huollossa. Minä en tyytyisi harmitteluun.

Kuluttaja-asiamies:
"Pääsääntöisesti korjausaika ei saisi ylittää kahta viikkoa. Kuluttaja-asiamies suosittaa, että esimerkiksi pesunkoneen ja vastaavien käyttötavaroiden korjausaika olisi muutamia päiviä. (KA)"
 
@Centteri tapauksessa kello oli ollut jo yli 4 viikkoa huollossa. Minä en tyytyisi harmitteluun.

Kuluttaja-asiamies:
"Pääsääntöisesti korjausaika ei saisi ylittää kahta viikkoa. Kuluttaja-asiamies suosittaa, että esimerkiksi pesunkoneen ja vastaavien käyttötavaroiden korjausaika olisi muutamia päiviä. (KA)"
Lainauksesi kai koski virheen korjaamista.

Mutta oli mitä oli, niin jos puhetta ja odotus ollut parinviikon huoltokeikasta, ja mennään neljässä viikossa, niin onha se paljon enemmän. haitat suuruus sitten tapauskohtaista.
 
Tänään sain bilar99 vasteen kuluttajariitalautakunnalle. Se löi ällikällä. Lyhyesti parhaat palat:
1. Asiakas ei palauttanut autoa 14pv sisällä.
2. Auto oli kunnossa.
3. Otimme auton takaisin hyvän tahdon eleenä.


Huh huh.
1.Onneksi minulla on todisteet, että ilmoitin palautuksesta 6pv oston jälkeen ja he viivyttelivät ilmoituksen jälkeen 3vkoa.
2. Tähänkin löytyy todisteet, että laturi ei toiminut.
3. Tämä sai jo v-käyrän nousemaan tähtiin. Veti sanattomaksi.

Uskomatonta miten kehtaavat valehdella noinkin rankasti. Saa nähdä mitä seuraavaksi.
Kyllä omasta mielestäni tuo myyjän vitkastelu evää heiltä kaikki mahdolliset oikeudet "käyttöhyötyyn".
Korkeintaan pari arkipäivää olisi ymmärrettävä ääritapaus selvittelyyn.
Jos herrajumala kolme viikkoa istutaan kämmenien päällä ja toivotaan että "jospa se aasiakas kyllästyisi ja lopettaisi viestittelyn" niin ehkä vielä jonkin elektronisen vempaimen kanssa voisi puhua että "asiakkaan olisi kuulunut lopettaa sen käyttö, jos aikomuksena oli sen palauttaminen."

Mutta auto on sen verran oleellinen työkalu että parhaassa tapauksessa ei sitten käydä kaupassa tai töissä koko tuona aikana, niin itse vastaisin vaan että tuo 3 viikon hiljaisuus katsotaan sitten maksuttomaksi" huollon sijaisautoksi" tai vastaavaksi.

Mutta ei tuo mitenkään voi kaatua asiakkaan maksettavaksi.
Melkein jo kysyisin kiinnostaako iltapäivälehtiä juttu perinteisestä autokauppa petoksesta.
 
Kappas vaan. Laitoin tänään astetta tiukemman viestin Verkkikseen ja vastasivat melko nopeasti eli palauttavat koko summan tililleni. Olen tyytyväinen lopputulokseen.
 
Minkälaisia käsittelyaikoja teillä on ollut Gigantin verkkokaupan palautuksissa?

Itsellä nyt viikon ollut käsittelyssä paketti heillä…
 
Tänään sain bilar99 vasteen kuluttajariitalautakunnalle. Se löi ällikällä. Lyhyesti parhaat palat:
1. Asiakas ei palauttanut autoa 14pv sisällä.
2. Auto oli kunnossa.
3. Otimme auton takaisin hyvän tahdon eleenä.


Huh huh.
1.Onneksi minulla on todisteet, että ilmoitin palautuksesta 6pv oston jälkeen ja he viivyttelivät ilmoituksen jälkeen 3vkoa.
2. Tähänkin löytyy todisteet, että laturi ei toiminut.
3. Tämä sai jo v-käyrän nousemaan tähtiin. Veti sanattomaksi.

Uskomatonta miten kehtaavat valehdella noinkin rankasti. Saa nähdä mitä seuraavaksi.
Mistä te nyt siis käytännössä tappelette? Käyttöhyödyn määrästä?

Pyytäisin itse maksamaan riidattoman osan, riita pikkusummasta ei ole mikään oikeutus pidättää riidatonta osaa (kumpaankin suuntaan, eli ihan sama juttu että kuluttaja ei voi jättää tonnin laskua maksamatta jos reklamoi siinä kympissä).
 
Mistä te nyt siis käytännössä tappelette? Käyttöhyödyn määrästä?
Voi olla vaikeaa määritellä asiaa asian takana noin selkeästi. Autoliikettä vituttaa ettei asiakas huolinut hänelle jekutettua romua vaan päätti palauttaa sen. Tästä oli tietysti vaivaa sen sijaan että koijaus olisi onnistunut. Tämä pitää kostaa esimerkiksi valehtelemalla ja taas viivyttelemällä. Samoin asiakkaalle on puhuttu epäasialliseen sävyyn ja yritetty vähän nöyryyttää. Ihan normaalia narsistista käytöstä.

Tarkoitan, että siitäpä siitä ilmeisesti. Asiakkaalla näyttää olevan käsitys siitä mikä on vialla, liikkeen puolella taas kiukutellaan kuin uhmaikäiset eikä välttämättä ole selvillä missä mennään. Kunhan vingutaan omaa etua loppuun saakka ja tehdään kiusaa maksimit.
 
Voi olla vaikeaa määritellä asiaa asian takana noin selkeästi. Autoliikettä vituttaa ettei asiakas huolinut hänelle jekutettua romua vaan päätti palauttaa sen. Tästä oli tietysti vaivaa sen sijaan että koijaus olisi onnistunut. Tämä pitää kostaa esimerkiksi valehtelemalla ja taas viivyttelemällä. Samoin asiakkaalle on puhuttu epäasialliseen sävyyn ja yritetty vähän nöyryyttää. Ihan normaalia narsistista käytöstä.

Tarkoitan, että siitäpä siitä ilmeisesti. Asiakkaalla näyttää olevan käsitys siitä mikä on vialla, liikkeen puolella taas kiukutellaan kuin uhmaikäiset eikä välttämättä ole selvillä missä mennään. Kunhan vingutaan omaa etua loppuun saakka ja tehdään kiusaa maksimit.
Varmaan onkin ollut paskaa asiakaspalvelua, mutta ei kuluttajariitalautakunta tai käräjät auta, siellä on joku konkreettinen vaade jota ajetaan.

Se, että aletaan vääntämään puolin ja toisin lillukanvarsista, joilla ei ole merkitystä lopputuloksen kannalta, ei tee muuta kuin pitkittää sitä lopputulokseen pääsyä ja lisää harmitusta ja riskiä että tulos on väärä.

- Jos auto on otettu takaisin niin rahat pitää palauttaa oli se sitten goodwilliä tai etäkaupan peruutus tai kaupan purku..
- Jos laturi oli mäsä se ei poista peruutusoikeutta, mutta ei myöskään todennäköisesti oikeuttaisi purkamaan kauppaa...
- …ja vaikka oikeuttaisi purkuun niin käyttöhyödyn voisi vähentää silti.
- Jos auto on myyjän mukaan kunnossa ja heillä sitä suuremmalla syyllä perustetta rahojen palautuksen venyttämiselle ei ole.
- Jos myyjä käyttöhyödyn määrästä on eri mieltä kuin ostaja, niin riidaton osa pitää silti palauttaa.

Siihen ei kannata vedota siihen, että kilometrit on kertyneet palautusilmoituksen jälkeen. Silloin se ei nimenomaan ainakaan ole enää koeajoa, joten käyttöhyödyn perimiselle on vaan vahvemmat perusteet. Jos myyjä viivyttelee, niin häneltä voisi vaatia viivästyskorkoa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä omasta mielestäni tuo myyjän vitkastelu evää heiltä kaikki mahdolliset oikeudet "käyttöhyötyyn".
Korkeintaan pari arkipäivää olisi ymmärrettävä ääritapaus selvittelyyn.
Jos herrajumala kolme viikkoa istutaan kämmenien päällä ja toivotaan että "jospa se aasiakas kyllästyisi ja lopettaisi viestittelyn" niin ehkä vielä jonkin elektronisen vempaimen kanssa voisi puhua että "asiakkaan olisi kuulunut lopettaa sen käyttö, jos aikomuksena oli sen palauttaminen."

Mutta auto on sen verran oleellinen työkalu että parhaassa tapauksessa ei sitten käydä kaupassa tai töissä koko tuona aikana, niin itse vastaisin vaan että tuo 3 viikon hiljaisuus katsotaan sitten maksuttomaksi" huollon sijaisautoksi" tai vastaavaksi.

Mutta ei tuo mitenkään voi kaatua asiakkaan maksettavaksi.
Melkein jo kysyisin kiinnostaako iltapäivälehtiä juttu perinteisestä autokauppa petoksesta.
Näin itsekin ajattelin, saa nähdä mihin ratkaisuun kuluttajariitalautakunta päätyy.

Mistä te nyt siis käytännössä tappelette? Käyttöhyödyn määrästä?

Pyytäisin itse maksamaan riidattoman osan, riita pikkusummasta ei ole mikään oikeutus pidättää riidatonta osaa (kumpaankin suuntaan, eli ihan sama juttu että kuluttaja ei voi jättää tonnin laskua maksamatta jos reklamoi siinä kympissä).
Käyttöhyödyn määrästä, juurikin tuon viivyttelyn ajalta (3vkoa). Kkv mukaan olikohan n.100km (en enää tarkasti muista) saisi ajella ilman käyttöhyödyn perintää, koska etäkauppa ja pitää saada tutustua autoon. Ehdotin heti alussa, että voin 1vko käyttöhyödyn maksaa. Ei kelvannut Bilarille.

Lisäksi kkv sanoi puhelimessa, että myyntiinlaittokulua (150€) ei saisi periä, koska sehän on autoliikkeen tehtävä alunperinkin.

Nythän en palauttanut autoa koska en tykännyt/tulin katuma päälle yms...., vaan koska se myytiin minulle väärillä tiedoilla (tehdastakuu voimassa, joka ei kuitenkaan ollut). Tämänkin minusta pitäisi vaikuttaa, koska heidän virhe. Kyllähän myyjän pitäisi tietää mitä myy ja puhuu ja kantaa siitä sitten vastuu.

Vieläkin saa verenpaineen nousemaan heidän vastineessa olevat asiat "en palauttanut autoa 14pv sisällä ja auto otettiin takaisin hyvän tahdon eleenä". Oksettavaa touhua

Edit* tutustumis ajomäärä etämyynnissä
 
Viimeksi muokattu:
Näin itsekin ajattelin, saa nähdä mihin ratkaisuun kuluttajariitalautakunta päätyy.


Käyttöhyödyn määrästä, juurikin tuon viivyttelyn ajalta (3vkoa). Kkv mukaan olikohan n.5-7pv (en enää tarkasti muista) saisi ajella ilman käyttöhyödyn perintää, koska etäkauppa ja pitää saada tutustua autoon. Ehdotin heti alussa, että voin 1vko käyttöhyödyn maksaa. Ei kelvannut Bilarille.

Lisäksi kkv sanoi puhelimessa, että myyntiinlaittokulua (150€) ei saisi periä, koska sehän on autoliikkeen tehtävä alunperinkin.

Nythän en palauttanut autoa koska en tykännyt/tulin katuma päälle yms...., vaan koska se myytiin minulle väärillä tiedoilla (tehdastakuu voimassa, joka ei kuitenkaan ollut). Tämänkin minusta pitäisi vaikuttaa, koska heidän virhe. Kyllähän myyjän pitäisi tietää mitä myy ja puhuu ja kantaa siitä sitten vastuu.

Vieläkin saa verenpaineen nousemaan heidän vastineessa olevat asiat "en palauttanut autoa 14pv sisällä ja auto otettiin takaisin hyvän tahdon eleenä". Oksettavaa touhua
Juu siis pointtina vaan, että käskisin Bilaria maksamaan sen riidattoman osuuden, heillä ei pitäisi olla mitään perustetta tästä kieltäytyä, jos sitä vielä erikseen vaadit. Kivempi se on tapella niistä satasista jos tonnit on jo tilillä.
 
Ihan uteliaisuutta oletko seurannut onko auto myynnissä ja jos on niin millä mainosteksteillä
Seurasin suurella mielenkiinnolla. Laittoivat auton myyntiin samoilla kuvilla ja tiedoilla mitä oli minulle myytäessä. Kilometrin oli samat, vaikka minä ajoin päälle 1000km. Mitään mainintaa ei ollut takuun puuttumisesta. Hinta oli tippunut 500€. Auto meni kaupaksi 5 päivässä, tai ainakin ilmoitus poistui.
 
Seurasin suurella mielenkiinnolla. Laittoivat auton myyntiin samoilla kuvilla ja tiedoilla mitä oli minulle myytäessä. Kilometrin oli samat, vaikka minä ajoin päälle 1000km. Mitään mainintaa ei ollut takuun puuttumisesta. Hinta oli tippunut 500€. Auto meni kaupaksi 5 päivässä, tai ainakin ilmoitus poistui.
Jolloin voisi tulla mieleen kaivaa uusi omistaja ja ihan vaan automies automiehelle kysellä että miten pelaa...
 
Seurasin suurella mielenkiinnolla. Laittoivat auton myyntiin samoilla kuvilla ja tiedoilla mitä oli minulle myytäessä. Kilometrin oli samat, vaikka minä ajoin päälle 1000km. Mitään mainintaa ei ollut takuun puuttumisesta. Hinta oli tippunut 500€. Auto meni kaupaksi 5 päivässä, tai ainakin ilmoitus poistui.
Olisikin maukasta nähdä miten riitalautakunta suhtautuisi jos siellä olisi kaksi petettyä asiakasta tappelemassa samasta autosta samaan aikaan tuon "erittäin luotettavan ja reilun" kauppiaan kanssa.

Menisikö se jo pikkuhiljaa melkein rikosoikeuden puolelle petoksena. Kerran voi vielä ymmärtää että "vahinkoja sattuu ja kauppias mitataan miten hoitaa ongelmatapaukset." että ei vielä palloa jalkaan jos vahingossa on autossa vikaa ja takuun kohdalla sattuu virheellinen tieto.

Mutta jos nyt kesken riidan laitetaan sama pirssi uudelleen myyntiin ja samoilla virheellisillä tiedoilla. Niin kyllä tässä jo melkein pitäisi kysyä ihan virkavallan mielipidettä.

Satuitko ottamaan screenshottia siitä että auto oli uudelleen myynnissä ja samoilla väärillä tiedoilla?
 
Jolloin voisi tulla mieleen kaivaa uusi omistaja ja ihan vaan automies automiehelle kysellä että miten pelaa...

Tekisi mieli kyllä kysyä, kerrottiinko takuun puuttumisesta.

Olisikin maukasta nähdä miten riitalautakunta suhtautuisi jos siellä olisi kaksi petettyä asiakasta tappelemassa samasta autosta samaan aikaan tuon "erittäin luotettavan ja reilun" kauppiaan kanssa.

Menisikö se jo pikkuhiljaa melkein rikosoikeuden puolelle petoksena. Kerran voi vielä ymmärtää että "vahinkoja sattuu ja kauppias mitataan miten hoitaa ongelmatapaukset." että ei vielä palloa jalkaan jos vahingossa on autossa vikaa ja takuun kohdalla sattuu virheellinen tieto.

Mutta jos nyt kesken riidan laitetaan sama pirssi uudelleen myyntiin ja samoilla virheellisillä tiedoilla. Niin kyllä tässä jo melkein pitäisi kysyä ihan virkavallan mielipidettä.

Satuitko ottamaan screenshottia siitä että auto oli uudelleen myynnissä ja samoilla väärillä tiedoilla?

Löysin ilmoituksen rekkarin avulla.
 
Viimeksi muokattu:
Mieli muuttui gigantin tilauksen kanssa ja tottakai tilauksen muuttaminen oli harmaana ja nyt paketti on täällä. Tolla gigantin omalla laatikolla turha varmaan edes ajatella lähettää tuota kun tuntuvat olevan vain avattavia viritelmiä? Ja tottakai jälkikäteen tajusin ettei ois tarttenu kuin vähän raottaa yhdestä kulmasta etteä sen palautuslomakkeen saa sisälle.
 
Mieli muuttui gigantin tilauksen kanssa ja tottakai tilauksen muuttaminen oli harmaana ja nyt paketti on täällä. Tolla gigantin omalla laatikolla turha varmaan edes ajatella lähettää tuota kun tuntuvat olevan vain avattavia viritelmiä? Ja tottakai jälkikäteen tajusin ettei ois tarttenu kuin vähän raottaa yhdestä kulmasta etteä sen palautuslomakkeen saa sisälle.
Sama homma kävi itsellä Black Friday aikaan. Onneksi kotikunnassa on Gigantin myymälä niin sai sinne vietyä ja rahat palautettiin kortille seuraavana päivänä.
 
Kokemus www.maxgaming.fi
Muuten ok, mutta palauttamisesta koituu aika isot kulut. Tuote 60e + postit 8e = 68e, yhden tuotteen tilaus palautettu kokonaan käyttäen ja tulostaen heidän omaa palautusetikettiä, palautuksen summa 51e. Varasto sijaitsee siis Ruotsissa ja palauttaminen kustantaa siis noin 17 euroa. :redface:
Niin, sivut ja sähköpostit/tilausvahvistukset ym suomeksi, mutta asiakaspalveluun vain englanniksi/ruotsiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: VVG
Kokemus www.maxgaming.fi
Muuten ok, mutta palauttamisesta koituu aika isot kulut. Tuote 60e + postit 8e = 68e, yhden tuotteen tilaus palautettu kokonaan käyttäen ja tulostaen heidän omaa palautusetikettiä, palautuksen summa 51e. Varasto sijaitsee siis Ruotsissa ja palauttaminen kustantaa siis noin 17 euroa. :redface:
Niin, sivut ja sähköpostit/tilausvahvistukset ym suomeksi, mutta asiakaspalveluun vain englanniksi/ruotsiksi.
Siis mitä, ne veloitti sinulta postikulut kahteen kertaan? Kannattaa kyllä kysyä että menikö nyt ihan oikein
 
Siis mitä, ne veloitti sinulta postikulut kahteen kertaan? Kannattaa kyllä kysyä että menikö nyt ihan oikein
Niin kuvittelin itsekin, mutta kun katsoin Postin sivuilta toimituskuluja Ruotsiin (ainakin postin logo siinä palautusetiketissäkin oli), niin kyllä ainakin siellä ne on tuota 17 euron luokkaa, jopa enemmän. Eli kyllä se ihan oikein ehkä meni, mutta kallista on. Luulisi kuitenkin, että yrityksellä olisi joku halvempi soppari liittyen toimituskuluihin täältä Suomesta Ruotsiinkin päin?
 
Minkälaisia käsittelyaikoja teillä on ollut Gigantin verkkokaupan palautuksissa?

Itsellä nyt viikon ollut käsittelyssä paketti heillä…
Gigantin kanssa ostan aina Klarnan laskulla. Ihan sama mitä kestää palautus. Reitittimen kanssa meni useampi viikko, mutta en maksanut etukäteen niin ihan sama.
 
Minkälaisia käsittelyaikoja teillä on ollut Gigantin verkkokaupan palautuksissa?

Itsellä nyt viikon ollut käsittelyssä paketti heillä…
googlen perusteella gigantilla on keskusvarasto ruotsissa joten riippunee siitä lähteekö palautus lähimyymälään vai keskusvarastoon. jos ruotsiin saakka menee niin en ihmettelis jos menee 2 viikkoa tai enemmän.
 
Nyt ei voinut kovin hyvää palautetta antaa Raision Gigantin myyjälle. Vähän lisäksi koulutusta kuinka asiakkaille kannattaa puhutella.

Tuli Gigantin BF tarjouksesta ostettua ostettua Logitech G305-hiiri Skanssin myymälän noudolla lähes -50% alella. Tilauksen yhteydessä näkyneestä joulukuun toimitusajasta olin tietoinen, mutta tarkkaa päivää en tiennyt, kun kuittiin tätä ei tulostaudu. Asia oli kuitenkin sen puolesta ok. Olin valmiiksi Raision myymälässä ja eikun kysymään myyjältä voisiko katsoa tilauksen ja jos noudon saisi vaihdettua, kun katselin jo viikko sitten hiirtä olevan keskusvarastoa myöten lähes jokaisen myymälän

Ensmmäinen kommentti ettei näe näitä tilauksia edes voi siellä nähdä jos ne on tehty toiseen myymälään. Yllättäen se sit puhelinnumerolla löytykin. Sit alkoihin motkotus, että oon jo tilausvaiheessa tiennyt toimituksen olevan 21.12.2023 ja silti tilannut. Tilausta ei voi muutta noudettavaksi myymälän saldolta vaan saat sen sit noudettavaksi kuten sovittu. "Mutta jos haluat asiaa selvittää tai kokeilla tilauksen peruuttamisella niin mene Skanssin myymälään joka ei onneksi ole kaukana" (12 km/20 min).

Puoliso oli yhtä pöyristyny tästä ripittämisestä, että pitihän se lähteä Skanssin myymälään kysymään onko Gigantin systeemit oikeasti noin kankeat ettei tuotteuta saa oikeasti nykyaikana noudettua myymälän saldolta ennen kuin ennakkoon annettu aika täyttyy. Skanssin myyjä arpoi aluksi samaa, että ei pysty antamaan hyllystä ellen maksa täyttä hintaa. Ihmettelin muutaman lauseen tätä järjestelmien kankeutta niin löytyihän sieltä nappi mistä noudon sai vaihdettua ja asia ratkesi.

Skanssin myyjälle pisteet, että viitsi edes selvittää asiaa mitä voisi tehdä. Raision myyjältä ei minkäänlaista kiinnostusta edes selvittää asiaa ja oli väärässä, tilauksen pystyi muuttamaan. Jos oikein olisi halunnut palvella asiakasta niin ehkä puhelimella tai sähköpostilla asian olisi voinut selvittää. No meni se näinkin, mutta ei jäänyt hyvää kuvaa.
 
Viimeksi muokattu:
Eikös noista jotkut ole kauppiasvetoisia putiikkeja?
Eli eivät siis voi sekoittaa etäkeskusvaraston ja oman varaston tilauksia mitenkään keskenään.
 
Eikös noista jotkut ole kauppiasvetoisia putiikkeja?
Eli eivät siis voi sekoittaa etäkeskusvaraston ja oman varaston tilauksia mitenkään keskenään.

On kyllä moni. Raision ja Skanssin pitäisi kyllä olla Gigantin omia, näin ulkomuistista.
 
Eikös noista jotkut ole kauppiasvetoisia putiikkeja?
Eli eivät siis voi sekoittaa etäkeskusvaraston ja oman varaston tilauksia mitenkään keskenään.
Raision myyjä ei kertonut mitään syytä miksei asialle voinut tehdä mitään. Käski vain odottaa toimitusaikaa tai painua Skanssin myymälään selvittämään.

Molemmilla myymälöillä on ainakin sama y-tunnus kuin myös Gigantti Oy:lla.
 
Viimeksi muokattu:
...Tuli Gigantin BF tarjouksesta ostettua ostettua Logitech G305-hiiri Skanssin myymälän noudolla lähes -50% alella.
...
, että oon jo tilausvaiheessa tiennyt toimituksen olevan 21.12.2023 ja silti tilannut. Tilausta ei voi muutta noudettavaksi myymälän saldolta vaan saat sen sit noudettavaksi kuten sovittu.

...

että ei pysty antamaan hyllystä ellen maksa täyttä hintaa. Ihmettelin muutaman lauseen tätä järjestelmien kankeutta niin löytyihän sieltä nappi mistä noudon sai vaihdettua ja asia ratkesi.
...
Kuvauksen perusteella jää olo että myyjä ei välttämättä tehnyt oikein, en tarkoita että teki väärin, jos myyjällä natsoja riittävästi.

Eli ymmärsin niin että olit tehnyt kaupat 21.12 toimituksella ja tuon huomattavan alennuksen takia. Nyt sitten onnistuit tinkaamaan samaan hintaan aiemman toimituksen . Ottamatta kantaa sen ensimmäisen myyjän suulliseen ulosantiin, niin se ihan ymmärettävää ettei lähde toisen liikkeen kauppoja säätämään ja omasta hyllystä alella myymään.
 
Kuvauksen perusteella jää olo että myyjä ei välttämättä tehnyt oikein, en tarkoita että teki väärin, jos myyjällä natsoja riittävästi.

Eli ymmärsin niin että olit tehnyt kaupat 21.12 toimituksella ja tuon huomattavan alennuksen takia. Nyt sitten onnistuit tinkaamaan samaan hintaan aiemman toimituksen . Ottamatta kantaa sen ensimmäisen myyjän suulliseen ulosantiin, niin se ihan ymmärettävää ettei lähde toisen liikkeen kauppoja säätämään ja omasta hyllystä alella myymään.
Niinkuin totesin, toimitusajan suhteen asia oli ok. Ulosanti oli omituinen, mutta ymmärtäähän sen jos myyjien välisen chattituokion infotiskillä menee keskeyttämään. Myös kaikki tämän myyjän väitteet oli väärää tietoa etteivät pysty tarkastelemaan toiseen myymälään tilatun tilauksen tilaa tai ylipäätään ettei näitä noutotilauksia voi antaa hyllystä. No sentään tilauksen tarkastelun sai korjattua kun viitsi puhelinnumeroa kokeilla.

Myyjä oli nuori mies niin epäilen natsojen määrää. Ainakan harva kokenut myyjä haluaa alkaa ensimmäisenä sättimään asiakasta, kun ainut asia oli tiedustellessa tilauksen tilaa ja voiko tilauksen noutopaikkaa vaihtaa kerran siellä myymälässä ollaan jo valmiiksi ja tuotetta hyllyssä. Ja puoliso oli yhtä ihmeissään tästä ulosannista. Mutta eihän tätä tarvi paljoa ihmetellä, kun katsoo millasta porukkaa Gigantti ottaa myyjiksi. On siellä toki paljon niitä hyviäkin.
 
Välillä ketjuyritysten käyttämät softat ovat kyllä uskomattoman kankeita tekemään mitään muutoksia.. tiedän ihan omasta kokemuksesta myyjänä. Asia mikä tuntuisi yksinkertaiselta toteuttaa ei nähdä tarpeelliseksi tehdä. Vaikka tilaustuotteen tilaaminen toimittajalta toiseen myymälään. Tai postimyyntitilauksen tekeminen myymälässä kun tavaraa ei ole hyllyssä..Ei vaan onnistu. En itsekkään tiedä miksi..
 
Niinkuin totesin, toimitusajan suhteen asia oli ok. Ulosanti oli omituinen, mutta ymmärtäähän sen jos myyjien välisen chattituokion infotiskillä menee keskeyttämään. Myös kaikki tämän myyjän väitteet oli väärää tietoa etteivät pysty tarkastelemaan toiseen myymälään tilatun tilauksen tilaa tai ylipäätään ettei näitä noutotilauksia voi antaa hyllystä. No sentään tilauksen tarkastelun sai korjattua kun viitsi puhelinnumeroa kokeilla.

Myyjä oli nuori mies niin epäilen natsojen määrää. Ainakan harva kokenut myyjä haluaa alkaa ensimmäisenä sättimään asiakasta, kun ainut asia oli tiedustellessa tilauksen tilaa ja voiko tilauksen noutopaikkaa vaihtaa kerran siellä myymälässä ollaan jo valmiiksi ja tuotetta hyllyssä. Ja puoliso oli yhtä ihmeissään tästä ulosannista. Mutta eihän tätä tarvi paljoa ihmetellä, kun katsoo millasta porukkaa Gigantti ottaa myyjiksi. On siellä toki paljon niitä hyviäkin.
Tarkoitin sitä että kuvauksen perusteella se toinen myyjä joka antoi tuotteen ei välttämättä tehnyt oikein, mutta ei välttämättä väärinkään, tai sitten oli niitä natsoja tarpeeksi tehtä päätös.

Jos ensimmäinen myyjä oli nuori tehtävässään, niin tuntematta konsernin järjestelmiä, niin en yhtään hämmästy jos perus toiminnallisuus on sellainen että näkee "vain" oman myymälän tilaukset, mutta järjestelmässä on silti jollain tasolla mahdollisuus katsoa enemmänkin.
Puhelinnumero kokeilu toi taasen mieleen että asiaa lähestyttiin toisesta suuntaa, jolloin hän sai sen tiedot.

Tarinasta muotoutu mielikuva että ensimmäisen myyjän ulosanti olisi voinut olla parempi, ja vähän dissataan kokemattomuutta ja epävarmuutta, mutta mahdollisesti toimi ihan oikein.

Tarkistiko myyjä henkilötietosi ?


Mutta lopputulos kokonaisuudessaan hyvää palvelua, sait tuotteen ennenaikaiseti.
 
Sain tänään 19.12.2023 tilille Gigantin palautuksen rahat.

Vein paketin Postiin 29.11.2023.

20 päivää kesti.
 
Minä palautin tuotteen Giganttiin perjantaina iltapäivällä 8.12. ja rahat oli tilillä maanantaina 11.12. klo 9.17.
 
Sain tänään 19.12.2023 tilille Gigantin palautuksen rahat.

Vein paketin Postiin 29.11.2023.

20 päivää kesti.
Minä palautin tuotteen Giganttiin perjantaina iltapäivällä 8.12. ja rahat oli tilillä maanantaina 11.12. klo 9.17.
postitus keskusvarastolle joka googlen mukaan ruotsissa vrt. postitus suoraan myymälään jossa palautus otetaan heti vastaan, käy järkeen
 
postitus keskusvarastolle joka googlen mukaan ruotsissa vrt. postitus suoraan myymälään jossa palautus otetaan heti vastaan, käy järkeen

Hitaasti se sinne ruåtsiin silti menee, tai jossain muualla häikkää noilla odotusajoilla.

Itse vein yhden palautuspaketin perjantaina (pari viikkoa sitten) ärrälle, lähti siitä palautuksena Saksaan postnordin kuljettamana. Tiistaina eli muutamassa päivässä tuli kuittaus että paketti saapunut ja palautettu tuote vähennetty laskusta. Näin osa verkkokaupoista toimii..
 
Hitaasti se sinne ruåtsiin silti menee, tai jossain muualla häikkää noilla odotusajoilla.

Itse vein yhden palautuspaketin perjantaina (pari viikkoa sitten) ärrälle, lähti siitä palautuksena Saksaan postnordin kuljettamana. Tiistaina eli muutamassa päivässä tuli kuittaus että paketti saapunut ja palautettu tuote vähennetty laskusta. Näin osa verkkokaupoista toimii..
käsitteleeköhän ne yhtä paljon tavaraa kun gigantin käyttämä keskusvarasto? kannattaa ottaa huomioon tässä että gigantti on osa elgiganten-ketjua joka pyörii koko pohjoismaiden alueella.
 
käsitteleeköhän ne yhtä paljon tavaraa kun gigantin käyttämä keskusvarasto? kannattaa ottaa huomioon tässä että gigantti on osa elgiganten-ketjua joka pyörii koko pohjoismaiden alueella.

Saksassa liikevaihto yli 10mrd ja työntekijöitä konsernissa 16 000. Mites gigantilla..
 
Mites gigantilla..
Wikin mukaan tuolla Elgiganten ryppäällä , suuruusluokka jossain 2,5 miljardin ja 10 000 henkilöä.

En tiedä mikä tuo saksalainen firma oli, mutta tuolla Giganttilla liikeidea myydä kivijalassa, ei niinkään jälkimarkkinointi, varsinkaan etämyynnissä.
 
Tässä tuleekin vastaan se kysymys miten jälkimarkkinointi hoidetaan ja onko edes halua hoitaa se tehokkaasti ja asiakasystävällisesti..

Tuntuu olevan (toimialasta riippumatta ) kovinkin pohjoismainen tapa satsata myyntiin ja markkinointiin miljardeja, käytetään tuhansia koulutustunteja kaupan kiinnilyömiseen mutta yhtään ei edes haluta miettiä miten se jälkimarkkinointi hoidetaan asiakaskokemuksena.. ja missä kohtaa olisi parantamisen varaa..
 
Tässä tuleekin vastaan se kysymys miten jälkimarkkinointi hoidetaan ja onko edes halua hoitaa se tehokkaasti ja asiakasystävällisesti..

Tuntuu olevan (toimialasta riippumatta ) kovinkin pohjoismainen tapa satsata myyntiin ja markkinointiin miljardeja, käytetään tuhansia koulutustunteja kaupan kiinnilyömiseen mutta yhtään ei edes haluta miettiä miten se jälkimarkkinointi hoidetaan asiakaskokemuksena.. ja missä kohtaa olisi parantamisen varaa..
Jos tätä kommentoi tuon Gigantin jatkona, niin kyseisen firman tavoite oli muuttaa radikaalisti suomalainen kodinkoneala. Niin todellakkin tapahtu. (siitä voi vääntää oliko yksinomaan Gigantin "ansiota").

Yritän sanoa että alan palvelun huononeminen ei ehkä ole niin kotoperäistä , ei, et sinä niin suoraan väittänyt.

Toki olemme köyhä kansa joka tarkka rahasta, joten halppistoimijoille sauma. Ja niiden varjoon jää jäljellä olevat palvelupaikat.
 
Tuosta palautuspolitiikasta, esimerkiksi Zalandolla se on yksi kilpailuetu muihin alan toimijoihin nähden. Sen koko toiminta on rakennettu sen ympärille, että se pystyy käsittelemän valtavat määrät palautuksia. Muille vaatekaupoille palautukset ovat/voivat olla huomattavasti raskaampia, kun järjestelmää ei ole luotu tätä ajatellen, joten se on Zalandon etu, että palautusoikeus on niin kattava. Gigantti ei ole ”Zalando”, vaan pääidea on pyörittää myymälöiden kautta, eikä keskusvarastoa ole luotu ”palautusrumballe”.
 
Tuosta palautuspolitiikasta, esimerkiksi Zalandolla se on yksi kilpailuetu muihin alan toimijoihin nähden. Sen koko toiminta on rakennettu sen ympärille, että se pystyy käsittelemän valtavat määrät palautuksia. Muille vaatekaupoille palautukset ovat/voivat olla huomattavasti raskaampia, kun järjestelmää ei ole luotu tätä ajatellen, joten se on Zalandon etu, että palautusoikeus on niin kattava. Gigantti ei ole ”Zalando”, vaan pääidea on pyörittää myymälöiden kautta, eikä keskusvarastoa ole luotu ”palautusrumballe”.
Zalando on vaatekauppa, ja siinä etäkaupassa asiakkaalle lähetetään vaatteet sovitettavaksi ja asiakas pitää sopivan, ja palauttaa loput. Toiminnan kannalta hyvin ratkaisevaa että palautukset pystyy käsitteleen, varsinkin jos osa palautuksista on tarkoitus saadaa uudestaan myyntiin. (En tiedä kuinkapaljon Zalandolla painetaan jätekirtoon).

Kodinkonekaupassa palautukset on toki käsiteltävä ja ne pitäisi saada uudestaan kiertoon, mutta palautukset on lähinnä virheellisiä ostopäätöksiä/katumuksia ja osalla toimijoita tuntuu jopa olevan halu nostaa palutuskynnystä.
 
Sain tänään 19.12.2023 tilille Gigantin palautuksen rahat.

Vein paketin Postiin 29.11.2023.

20 päivää kesti.
Tilasin gigantilta 16.11, odottelen edelleen pakettia. Asiakaspalvelusta sai vain vittuilua ja oikein kehuivat että kolmen viikon selvittelyn tuloksena saivat laitettua liikkeeseen s-postia.... En jaellut kehuja... Nyt jopa ehkä paketti saattaa taas liikahtaa. Kyseessä siis ihan gigantin kämmäilyt paketin merkintöjen kanssa ja aspa ei viitsinyt edes asiaa pahoitella. Tiedä sitten viitsiikö tuolta enää ikinä mitään tilata, josko edes jaksaa tuota ehkä saapuvaa pakettia noutaakkaan.

On muuten pitkä "saattaa viivästyä päivällä vaihe"
1703061549232.png
 
Zalando on vaatekauppa, ja siinä etäkaupassa asiakkaalle lähetetään vaatteet sovitettavaksi ja asiakas pitää sopivan, ja palauttaa loput. Toiminnan kannalta hyvin ratkaisevaa että palautukset pystyy käsitteleen, varsinkin jos osa palautuksista on tarkoitus saadaa uudestaan myyntiin. (En tiedä kuinkapaljon Zalandolla painetaan jätekirtoon).

Kodinkonekaupassa palautukset on toki käsiteltävä ja ne pitäisi saada uudestaan kiertoon, mutta palautukset on lähinnä virheellisiä ostopäätöksiä/katumuksia ja osalla toimijoita tuntuu jopa olevan halu nostaa palutuskynnystä.
Et selvästikään ymmärtänyt pointtia. Kaikki vaatekaupat ottavat palautuksia, mutta Zalandon koko logistiikkaketju ja varasto on suunniteltu vastaanottamaan järjettömät määrät palautuksia. Muilla vaatekaupoilla järjestelmä ei välttämättä ole yhtä hyvä, joten se on niille hitaampaa ja kalliimpaa. Eli se aiemman kirjoittajan saksalainen verkkokauppa saattaa olla kuin Zalando, Gigantti ei.
 
Tätä kun lukee niin ei enää houkutakaan tarttua tuohon Gigantin tarjoukseen Asuksen Näytöstä
Kyllä siellä pärjää, se tyrkyttäminen on vähentynyt ja jos henkisesti varautuu siihen että sanoo ei lisäpalveluille.
Jos mietit palautusta, niin se kyllä sujuu kivijalassa, kauppa on toki neuvostosuunnittelua, esin mennään myymälään, tehdään kauppa, sitten mennään kassalle jonottaan ja maksetaan ja sitten mennään jonottaan noutopisteeseen josta nouto. Noutopiste ei välttämättä ole myymälän sisällä, vaan ulkona toinen ovi.

Jos verkkokaupasta meinasit tilata, ja nopeaa toimitusta kaipaat, niin unohda.
 
Kyllä siellä pärjää, se tyrkyttäminen on vähentynyt ja jos henkisesti varautuu siihen että sanoo ei lisäpalveluille.
Jos mietit palautusta, niin se kyllä sujuu kivijalassa, kauppa on toki neuvostosuunnittelua, esin mennään myymälään, tehdään kauppa, sitten mennään kassalle jonottaan ja maksetaan ja sitten mennään jonottaan noutopisteeseen josta nouto. Noutopiste ei välttämättä ole myymälän sisällä, vaan ulkona toinen ovi.

Jos verkkokaupasta meinasit tilata, ja nopeaa toimitusta kaipaat, niin unohda.
No ei välttämättä mene noin. Itse kävin gigantissa tänä black fridayna. Otin peliosastolta kuulokkeet mukaan, kävin juttelemassa tv/hifi puolella myyjälle, maksoin siinä ja kävelin tavaran kanssa autolle. Riippuu tuotteesta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 848
Viestejä
4 541 113
Jäsenet
74 887
Uusin jäsen
jtom

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom