Ostin Gigantin verkkokaupasta hyvästä tarjouksesta vuosi sitten Cooler Masterin CK550 V2 näppiksen 39,97 eurolla (Normaalihinta: ~ 99 € euroa). Avasin näppiksen paketistaan ja huomasin että W-näppäin ei toimi ilman väkivaltaa. Menin lähimpään Giganttiin ja pyysin tiskillä Myyjä 1:ltä että saisin näppiksen huoltoon.
Myyjä 1 sanoo että huoltomies testaa ensin näppiksen. Tähän meni ~20min. Huoltomies ei puhunut mulle sanaakaan missään kohtaa, ainoastaan lyö käteen lapon että saat nyt hakea toisen näppäimistön kaupasta joka saa maksaa enintään tuon alkuperäisen verran, 40e.
Menen näppispuolelle ja Myyjä 2 tulee kyselemään mitä tahdon. Kerron että pitäisi nyt valita uusi näppis vanhan tilalle mutta ei tällä 40e tarjoushinnalla nyt taida saada mitään _vastaavaa_, eli full size mieluusti punaiset mekaaniset kytkimet ja kunnollinen runko. Sanon myös että saadaanko jokin kompromissi koska eihän tällä hinnalla saa muita kuin "pilipalibundleja". Myyjä 2 toteaa että saan paremman vain välirahaa maksamalla, ja että eivät myy kivijalkakaupoissa mitään Cooler Masterin näppiksiä. Otan sitten jonkun 60e Corsairin, Myyjä 2 toteaa että hänen tietokone on jumissa ja lähettää minut Myyjä 1:lle joka taas toteaa että välirahalla voin saada tämän "paremman" näppiksen. Otan "paremman" ja maksan 20e välirahan. Poistun kaupasta vittuuntuneena.
Tämän epäonnistuneen kokemuksen jälkeen laitan Gigantin verkkokaupan chattiin viestiä että eikö tosiaan olisi ollut mahdollista saada mitään _vastaavaa_ näppistä, koska minulle ei esim. mitään huoltomahdollisuutta ehdotettu Cooler Masterille, ainoastaan "rahojen palautusta".
Chat pahoittelee asian huonoa hoitamista ja pyytää kauppaa soittamaan minulle. Pyydän yhteydenoton sähköpostilla ja saan tällaisen viestin 10min päästä sähköpostiini:
Totta kai hyvitämme tuon erotuksen teille, kävin läpi kaikki henkilöt joiden kanssa asioitte myymälässämme ja kenenkään kanssa ette jutelleet siitä että tämä ensin tarjoamamme näppäimistö ei teille kelpaisi.
Ettekä kertoneet kenellekään, ettei tämä uusi näppäimistö ole mielestänne ominaisuuksiltaan vastaava teidän vanhaan näppäimistöön verrattuna.
Jos nämä asiat olisi tullut ilmi olisimme tietenkin tarjonneet teille erilaista ratkaisua.
Mutta nyt kun olette ehtinyt jo lähteä niin palautamme tuon maksamanne erotuksen 19,98€ samalle tilille miltä sen maksoitte ettei teidän tarvitse tulla käymään myymälässä uudestaan.
Terveisin / Best Regards
Gigantti Seinäjoki
Eli kaikki 3 henkilöä valehtelivat koska Myyjä 1:n ja 2:n kanssa keskustelin juurikin vaihtoehdoista ja vaihtoehtoja ei kuulemma ollut

Saattaa myös olla tämän sähköpostin lähettäjä itse oli Myyjä 1 tai Myyjä 2, koska ei viitsinyt itseään tarkemmin esitellä viestissä.