Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

No eihän tuotteita vaan "jätetä" liiketilaan. Jos autosta kyse niin auto pihalle ja avaimet myyjälle. Allekirjoitus paperiin "auto ja avaimet palautettu".
No tuo vähän eriasia, eli ehdotit että etämyynnistä ostettu auton ostaneet pitäisi ajaa johonkin liikkeeseen paikan päälle neuvotteleen palautamisesta. Se on toki on vaihtoehto. mutta asiakas kävi sitä neuvottelua niillä etäkanavilla , ei se ole varmaa että tahti muuttuisi siellä kivijalassa. Jonkin auton kohdalla, jos myyjälla ei ole valtuuksia, niin ei se kyllä vastaanota.
En tiedä autoista, mutta Suomessa kyllä tapauksia missä asiakas palautellut, tai yrittänyt palauttaa myyjä yrityksen kivijalkaan tuotetta ja sitä ei ole vastaanotettu, eikä aina ole ollut menestys. Auton kohdalla pitäisi ne vakuutukset, rekisterit saada kuntoon, ja myös ne rahat takaisin. Selffie myyjän kanssa ei vie kovin nopeasti maaliin.


(Tässä nyt ajan sitä takaa että yrittää voi, mutta paperit kuntoon, ennenkuin luovuttaa, ja jos ei saa rahoja heti, niin varmistaa yrityksen kyky palauttaa rahat, ennen nimmaria)
 
Itsellä menossa vielä vääntö Verkkiksen kanssa helmikuussa ostetusta Suunto- kellosta. Kello on kohta ollut sen 1,5kk huollossa ja mitään ei ole kuulunut ja sähköposti kyselyyn ei ole vastattu.
Heidän omilla sivuillaan kerrotaan huoltoajaksi 10-20vrk.
Kuluttajaneuvonnasta sanottiin että kohtuullinen aika on 2-3vkoa.
 
Itsellä menossa vielä vääntö Verkkiksen kanssa helmikuussa ostetusta Suunto- kellosta. Kello on kohta ollut sen 1,5kk huollossa ja mitään ei ole kuulunut ja sähköposti kyselyyn ei ole vastattu.
Heidän omilla sivuillaan kerrotaan huoltoajaksi 10-20vrk.
Kuluttajaneuvonnasta sanottiin että kohtuullinen aika on 2-3vkoa.
Öö, aiemman keskustelun jälkeen menin vähän hämilleen.
Ihan tarkennuksena, veit siis liikkeeseen ja myyjä kuitas vastaanotetuksi ? ja nyt keskustelet maililla jonkin kanssa .

Suunto ymmärtääkseni itse ainakin joskus hoidellut valmistajan takuuasiat, mutta sinulla ilmeisesti Verkkokauppa.comin kautta jossain huollossa (?)
 
Öö, aiemman keskustelun jälkeen menin vähän hämilleen.
Ihan tarkennuksena, veit siis liikkeeseen ja myyjä kuitas vastaanotetuksi ? ja nyt keskustelet maililla jonkin kanssa .

Suunto ymmärtääkseni itse ainakin joskus hoidellut valmistajan takuuasiat, mutta sinulla ilmeisesti Verkkokauppa.comin kautta jossain huollossa (?)
Vein kellon Verkkikseen ja sieltä edelleen lähettivät Suunnon huoltoon. Yleensä vien aina takuunalaisen laitteen liikkeeseen josta olen sen ostanut ja he saavat hoitaa huollon/palautuksen yms. Sillä ei pitäisi olla merkitystä keston suhteen mutta onhan näitä tapauksia jossa joku laite on ollut 2-3kk huollossa.

Mutta luulisi että tuollaisen muutaman satasen arvoisen kellon voisi hyvittää vaihtokellolla kun huolto kestää yli neljä viikkoa.
 
Mutta luulisi että tuollaisen muutaman satasen arvoisen kellon voisi hyvittää vaihtokellolla kun huolto kestää yli neljä viikkoa.

Melko yleinen harhaluulo.

Eihän verkkis ole kuin välikätenä tuossa ja toimii huoltojen ja palautusten suhteen kuten valmistaja/maahantuoja ohjeistaa tekemään. Jos sieltä vaihtolaite tulee, se tulee kun Suunto ilmoittaa verkkikselle, että voivat antaa uuden laitteen hyllystä, jonka Suunto hyvittää Verkkikselle tai Suunto lähettää sen verkkikseen/sinulle.
 
Melko yleinen harhaluulo.

Eihän verkkis ole kuin välikätenä tuossa ja toimii huoltojen ja palautusten suhteen kuten valmistaja/maahantuoja ohjeistaa tekemään. Jos sieltä vaihtolaite tulee, se tulee kun Suunto ilmoittaa verkkikselle, että voivat antaa uuden laitteen hyllystä, jonka Suunto hyvittää Verkkikselle tai Suunto lähettää sen verkkikseen/sinulle.
Tiedän että verkkis on välikäsi mutta silti huoltoaika on kohtuuton jos se kestää yli neljä viikkoa. Verkkistä tuskin kiinnostaa paskaakaan kiirehtiä/kysellä huollon tilannetta Suunnolta. Mutta kuten on tiedossa niin esimerkiksi kuulokkeissa vaihtolaite tulee lähes automaattisesti.
 
Jep, se on niin tuote/merkkikohtaista miten huollot ja vaihdot yms. toimivat. Jos myyty kampe on verkkiksen aiemmin omistama/maahantuoma, niin varmasti vaihdot hyllystä uuteen käyvät nopeammin ja paremmalla todennäköisyydellä. Sitten taas jos verkkis on vain ollut markkinapaikka, niin maahantuoja/valmistaja määrittelee ehdot missä tapauksissa uusi kampe annetaan hyllystä.

Minä sinuna pommittaisin Suunnon huoltoa tai vaikka kävisin paikanpäällä Tammistossa jos ei muu auta. Lohdutuksena voin todeta monen lähipiirin esimerkin myötä, että Garminilla nämä eivät kauhean hyvin toimi sielläkään.
 
Melko yleinen harhaluulo.

Eihän verkkis ole kuin välikätenä tuossa ja toimii huoltojen ja palautusten suhteen kuten valmistaja/maahantuoja ohjeistaa tekemään. Jos sieltä vaihtolaite tulee, se tulee kun Suunto ilmoittaa verkkikselle, että voivat antaa uuden laitteen hyllystä, jonka Suunto hyvittää Verkkikselle tai Suunto lähettää sen verkkikseen/sinulle.
Verkkis ei ole välikäsi asiakkaan näkökulmasta. Vaikka huollon aikatauluongelman aiheuttaisi Suunto, niin asiointihan käydään juridisessa mielessä Verkkiksen ja asiakkaan välillä, ja Verkkokauppa vastaa siitä asiakkaalle. Kuluttaja-asiamies sitten linjaa tai on linjannut siitä, miten kauan huolto saa kestää. Jos joudutaan hyvittämään, niin Verkkis hyvittää, ja siten tappelee Suunnon kanssa mitä tappelee, se ei kuluttaja-asiakasta kiinnosta.

Suomessa myyjä vastaa, ja näin kuuluu ollakin.
Jos virhe oikaistaan korjaamalla:
  • kohtuullinen korjausaika arvioidaan tapauskohtaisesti. Korjausajan pituuteen vaikuttaa esimerkiksi virheen laatu ja laajuus (HE 180/2021). Pääsääntöisesti korjausaika ei saisi ylittää kahta viikkoa. Kuluttaja-asiamies suosittaa, että esimerkiksi pesunkoneen ja vastaavien käyttötavaroiden korjausaika olisi muutamia päiviä. (KA)
 
Viimeksi muokattu:
Tiedän että verkkis on välikäsi mutta silti huoltoaika on kohtuuton jos se kestää yli neljä viikkoa. Verkkistä tuskin kiinnostaa paskaakaan kiirehtiä/kysellä huollon tilannetta Suunnolta. Mutta kuten on tiedossa niin esimerkiksi kuulokkeissa vaihtolaite tulee lähes automaattisesti.
Parhaimmillaan se kello lojuu siellä verkkokaupassa useamman viikon ennen, kuin saavat sen lähetettyä eteenpäin. Sen takia aina suoraan toimitus valmistajalle jos se järkevästi on mahdollista niin asiat nopeutuu.
 
Viimeksi muokattu:
Vastaavasti jos valmistajan kanssa tulee ongelmia niin myyjä voi yrittää pestä kätensä siitä koska asiakas ei ole heidän kanssaan asioinut huollon suhteen. Muistaakseni täälläkin oli puhetta jostain tuollaista. En tosin nyt muista tarkemmin.
 
Vastaavasti jos valmistajan kanssa tulee ongelmia niin myyjä voi yrittää pestä kätensä siitä koska asiakas ei ole heidän kanssaan asioinut huollon suhteen. Muistaakseni täälläkin oli puhetta jostain tuollaista. En tosin nyt muista tarkemmin.
Kyllä sitä aina kandee olla eka myyjään. Jos heidän ohje on lähettää valmistajalle, niin samalla eivät voi enää pestä käsiään.
 
Itse olen asioinut aina myyjän kanssa, kun se on mielestäni helpompaa. Ihan vaan kielimuurien ja logistiikan takia. Vähemmän ongelmia omien kokemusten mukaan tulee jos asioi myyjän kanssa ja saa myyjä selvittää valmistajan kanssa.
 
Ostin Gigantin verkkokaupasta hyvästä tarjouksesta vuosi sitten Cooler Masterin CK550 V2 näppiksen 39,97 eurolla (Normaalihinta: ~ 99 € euroa). Avasin näppiksen paketistaan ja huomasin että W-näppäin ei toimi ilman väkivaltaa. Menin lähimpään Giganttiin ja pyysin tiskillä Myyjä 1:ltä että saisin näppiksen huoltoon.
Myyjä 1 sanoo että huoltomies testaa ensin näppiksen. Tähän meni ~20min. Huoltomies ei puhunut mulle sanaakaan missään kohtaa, ainoastaan lyö käteen lapon että saat nyt hakea toisen näppäimistön kaupasta joka saa maksaa enintään tuon alkuperäisen verran, 40e.
Menen näppispuolelle ja Myyjä 2 tulee kyselemään mitä tahdon. Kerron että pitäisi nyt valita uusi näppis vanhan tilalle mutta ei tällä 40e tarjoushinnalla nyt taida saada mitään _vastaavaa_, eli full size mieluusti punaiset mekaaniset kytkimet ja kunnollinen runko. Sanon myös että saadaanko jokin kompromissi koska eihän tällä hinnalla saa muita kuin "pilipalibundleja". Myyjä 2 toteaa että saan paremman vain välirahaa maksamalla, ja että eivät myy kivijalkakaupoissa mitään Cooler Masterin näppiksiä. Otan sitten jonkun 60e Corsairin, Myyjä 2 toteaa että hänen tietokone on jumissa ja lähettää minut Myyjä 1:lle joka taas toteaa että välirahalla voin saada tämän "paremman" näppiksen. Otan "paremman" ja maksan 20e välirahan. Poistun kaupasta vittuuntuneena.

Tämän epäonnistuneen kokemuksen jälkeen laitan Gigantin verkkokaupan chattiin viestiä että eikö tosiaan olisi ollut mahdollista saada mitään _vastaavaa_ näppistä, koska minulle ei esim. mitään huoltomahdollisuutta ehdotettu Cooler Masterille, ainoastaan "rahojen palautusta".
Chat pahoittelee asian huonoa hoitamista ja pyytää kauppaa soittamaan minulle. Pyydän yhteydenoton sähköpostilla ja saan tällaisen viestin 10min päästä sähköpostiini:

Totta kai hyvitämme tuon erotuksen teille, kävin läpi kaikki henkilöt joiden kanssa asioitte myymälässämme ja kenenkään kanssa ette jutelleet siitä että tämä ensin tarjoamamme näppäimistö ei teille kelpaisi.
Ettekä kertoneet kenellekään, ettei tämä uusi näppäimistö ole mielestänne ominaisuuksiltaan vastaava teidän vanhaan näppäimistöön verrattuna.
Jos nämä asiat olisi tullut ilmi olisimme tietenkin tarjonneet teille erilaista ratkaisua.
Mutta nyt kun olette ehtinyt jo lähteä niin palautamme tuon maksamanne erotuksen 19,98€ samalle tilille miltä sen maksoitte ettei teidän tarvitse tulla käymään myymälässä uudestaan.
Terveisin / Best Regards
Gigantti Seinäjoki

Eli kaikki 3 henkilöä valehtelivat koska Myyjä 1:n ja 2:n kanssa keskustelin juurikin vaihtoehdoista ja vaihtoehtoja ei kuulemma ollut :lol: Saattaa myös olla tämän sähköpostin lähettäjä itse oli Myyjä 1 tai Myyjä 2, koska ei viitsinyt itseään tarkemmin esitellä viestissä.
 
Viimeksi muokattu:
Ostin Gigantin verkkokaupasta hyvästä tarjouksesta vuosi sitten Cooler Masterin CK550 V2 näppiksen 39,97 eurolla (Normaalihinta: ~ 99 € euroa). Avasin näppiksen paketistaan ja huomasin että W-näppäin ei toimi ilman väkivaltaa. Menin lähimpään Giganttiin ja pyysin tiskillä Myyjä 1:ltä että saisin näppiksen huoltoon.
Myyjä 1 sanoo että huoltomies testaa ensin näppiksen. Tähän meni ~20min. Huoltomies ei puhunut mulle sanaakaan missään kohtaa, ainoastaan lyö käteen lapon että saat nyt hakea toisen näppäimistön kaupasta joka saa maksaa enintään tuon alkuperäisen verran, 40e.
Menen näppispuolelle ja Myyjä 2 tulee kyselemään mitä tahdon. Kerron että pitäisi nyt valita uusi näppis vanhan tilalle mutta ei tällä 40e tarjoushinnalla nyt taida saada mitään _vastaavaa_, eli full size mieluusti punaiset mekaaniset kytkimet ja kunnollinen runko. Sanon myös että saadaanko jokin kompromissi koska eihän tällä hinnalla saa muita kuin "pilipalibundleja". Myyjä 2 toteaa että saan paremman vain välirahaa maksamalla, ja että eivät myy kivijalkakaupoissa mitään Cooler Masterin näppiksiä. Otan sitten jonkun 60e Corsairin, Myyjä 2 toteaa että hänen tietokone on jumissa ja lähettää minut Myyjä 1:lle joka taas toteaa että välirahalla voin saada tämän "paremman" näppiksen. Otan "paremman" ja maksan 20e välirahan. Poistun kaupasta vittuuntuneena.

Tämän epäonnistuneen kokemuksen jälkeen laitan Gigantin verkkokaupan chattiin viestiä että eikö tosiaan olisi ollut mahdollista saada mitään _vastaavaa_ näppistä, koska minulle ei esim. mitään huoltomahdollisuutta ehdotettu Cooler Masterille, ainoastaan "rahojen palautusta".
Chat pahoittelee asian huonoa hoitamista ja pyytää kauppaa soittamaan minulle. Pyydän yhteydenoton sähköpostilla ja saan tällaisen viestin 10min päästä sähköpostiini:

Totta kai hyvitämme tuon erotuksen teille, kävin läpi kaikki henkilöt joiden kanssa asioitte myymälässämme ja kenenkään kanssa ette jutelleet siitä että tämä ensin tarjoamamme näppäimistö ei teille kelpaisi.
Ettekä kertoneet kenellekään, ettei tämä uusi näppäimistö ole mielestänne ominaisuuksiltaan vastaava teidän vanhaan näppäimistöön verrattuna.
Jos nämä asiat olisi tullut ilmi olisimme tietenkin tarjonneet teille erilaista ratkaisua.
Mutta nyt kun olette ehtinyt jo lähteä niin palautamme tuon maksamanne erotuksen 19,98€ samalle tilille miltä sen maksoitte ettei teidän tarvitse tulla käymään myymälässä uudestaan.
Terveisin / Best Regards
Gigantti Seinäjoki

Eli kaikki 3 henkilöä valehtelivat koska Myyjä 1:n ja 2:n kanssa keskustelin juurikin vaihtoehdoista ja vaihtoehtoja ei kuulemma ollut :lol: Saattaa myös olla tämän sähköpostin lähettäjä itse oli Myyjä 1 tai Myyjä 2, koska ei viitsinyt itseään tarkemmin esitellä viestissä.
Kyllähän tuosta huonosta palvelutapahtumasta jäisi paskan maku, puhumattakaan funktionaalisesti lukutaidottoman kirjoittamasta passiivis-aggressiivisesta paskapostauksesta mailiin.

Karu totuus on, että kaupan purku on se kohtuullinen vastaantulo johon kannattaisi tarttua tai itse tarttuisin, vaikka miten kiva tarjous tuli missattua. Vaivannäöstä ei pääse yksityishenkilönä laskuttamaan vaikka tulisi vähän kiusatuksi. Kuitenkin tätä vaivaa vastaan saa rahaakin arvokkaampaa tietoa siitä, missä kannattaa jatkossa asioida ja mitä liikettä kannattaa suositella.
 
Verkkis ei ole välikäsi asiakkaan näkökulmasta. Vaikka huollon aikatauluongelman aiheuttaisi Suunto, niin asiointihan käydään juridisessa mielessä Verkkiksen ja asiakkaan välillä, ja Verkkokauppa vastaa siitä asiakkaalle. Kuluttaja-asiamies sitten linjaa tai on linjannut siitä, miten kauan huolto saa kestää. Jos joudutaan hyvittämään, niin Verkkis hyvittää, ja siten tappelee Suunnon kanssa mitä tappelee, se ei kuluttaja-asiakasta kiinnosta.
Jos myyjä ei myönnä takuuta, ja irtisanoutunut valmistajan takuusta , mutta jos se valmistajan takuu on hyvä ja siitä kyse, niin ehkä silloin kannattaa nimenomaan asioida valmistajan takuu organisation kanssa suoraan.

Jos vetoaa myyjän takuuseen, tai myyjän vastuuseen, niin silloin myyjän kanssa.

Tämä juttu lähti liikkeelle jostain huollosta, jossa kai takuun kannalta oleellista että käyttää ehtojen mukaista huoltoa, jolloin suoraan virallisen huollonkanssa asiointi voisi olla sujuvinta.
 
Jos myyjä ei myönnä takuuta, ja irtisanoutunut valmistajan takuusta , mutta jos se valmistajan takuu on hyvä ja siitä kyse, niin ehkä silloin kannattaa nimenomaan asioida valmistajan takuu organisation kanssa suoraan.

Jos vetoaa myyjän takuuseen, tai myyjän vastuuseen, niin silloin myyjän kanssa.

Tämä juttu lähti liikkeelle jostain huollosta, jossa kai takuun kannalta oleellista että käyttää ehtojen mukaista huoltoa, jolloin suoraan virallisen huollonkanssa asiointi voisi olla sujuvinta.
On tietysti joissakin tapauksissa edullisempaa vedota siihen takuuseen, koska silloinhan näyttövelvollisuus on myyjällä. Tällöin asia saattaa kuitenkin mennä monimutkaisemmaksi esim. asioinnin ja tuotteen toimittamisen suhteen sinne huoltoon. Eli takuuehtojen mukaan on sitten mentävä.

Mutta jos on suhteellisen varma, että vika on tuotteessa eikä omassa toiminnassa, kannattaa vedota tuotevastuuseen. Tällöin voi asioida myyjän kanssa ja toimittaa tuotteen myyjälle, joka hoitaa asiaa tästä eteenpäin. Tällöin myös suurin osa myyjistä pyrkii noudattamaan kuluttaja-asiamiehen linjauksia ja ohjeita, koska eivät halua mustalle listalle. Kun takuu loppuu, niin tuotevastuuhan ei lakkaa vaan se säilyy usein vielä vuosia pidempään. Esim. televisioiden oletetaan kestävän vähintään 4 vuotta.

On aika harmillista, että suomalaiset kuluttajat ovat niin huonosti perillä vaatimattomista oikeuksistaan, ja annetaan myyjien ja valmistajien toimia vastuuttomasti. Olisi kaikkien etu, että vaadittaisi lain mukaista vastuuta.
 
Mutta jos on suhteellisen varma, että vika on tuotteessa eikä omassa toiminnassa, kannattaa vedota tuotevastuuseen.
Ajattelen vähän toisin, jos olen epävarma kuuluuko takuun piiriin ja kyse tuotteesta ja ongelmasta jossa voisi vedota myyjän virhevastuuseen ja ehkä siihen joutuu turvautuun, niin ehdottomasti myyjään yhteyttä kun on sen virheen havainnut. Takuu voi silti olla parempi vaihtoehto.


Sitä en tiedä mistä oli kyse tässä tapauksessa mistä juttu lähti liikkeelle, puhetta huollosta. ja palautetta annettiin pitkistä huoltoajoista. Oli sitten kyse ihan vain huollosta, tai virheen korjaamisesta niin harmittaa toki että kestää pitkään.
 
Oli sitten kyse ihan vain huollosta, tai virheen korjaamisesta niin harmittaa toki että kestää pitkään.

@Centteri tapauksessa kello oli ollut jo yli 4 viikkoa huollossa. Minä en tyytyisi harmitteluun.

Kuluttaja-asiamies:
"Pääsääntöisesti korjausaika ei saisi ylittää kahta viikkoa. Kuluttaja-asiamies suosittaa, että esimerkiksi pesunkoneen ja vastaavien käyttötavaroiden korjausaika olisi muutamia päiviä. (KA)"
 
@Centteri tapauksessa kello oli ollut jo yli 4 viikkoa huollossa. Minä en tyytyisi harmitteluun.

Kuluttaja-asiamies:
"Pääsääntöisesti korjausaika ei saisi ylittää kahta viikkoa. Kuluttaja-asiamies suosittaa, että esimerkiksi pesunkoneen ja vastaavien käyttötavaroiden korjausaika olisi muutamia päiviä. (KA)"
Lainauksesi kai koski virheen korjaamista.

Mutta oli mitä oli, niin jos puhetta ja odotus ollut parinviikon huoltokeikasta, ja mennään neljässä viikossa, niin onha se paljon enemmän. haitat suuruus sitten tapauskohtaista.
 
Tänään sain bilar99 vasteen kuluttajariitalautakunnalle. Se löi ällikällä. Lyhyesti parhaat palat:
1. Asiakas ei palauttanut autoa 14pv sisällä.
2. Auto oli kunnossa.
3. Otimme auton takaisin hyvän tahdon eleenä.


Huh huh.
1.Onneksi minulla on todisteet, että ilmoitin palautuksesta 6pv oston jälkeen ja he viivyttelivät ilmoituksen jälkeen 3vkoa.
2. Tähänkin löytyy todisteet, että laturi ei toiminut.
3. Tämä sai jo v-käyrän nousemaan tähtiin. Veti sanattomaksi.

Uskomatonta miten kehtaavat valehdella noinkin rankasti. Saa nähdä mitä seuraavaksi.
Kyllä omasta mielestäni tuo myyjän vitkastelu evää heiltä kaikki mahdolliset oikeudet "käyttöhyötyyn".
Korkeintaan pari arkipäivää olisi ymmärrettävä ääritapaus selvittelyyn.
Jos herrajumala kolme viikkoa istutaan kämmenien päällä ja toivotaan että "jospa se aasiakas kyllästyisi ja lopettaisi viestittelyn" niin ehkä vielä jonkin elektronisen vempaimen kanssa voisi puhua että "asiakkaan olisi kuulunut lopettaa sen käyttö, jos aikomuksena oli sen palauttaminen."

Mutta auto on sen verran oleellinen työkalu että parhaassa tapauksessa ei sitten käydä kaupassa tai töissä koko tuona aikana, niin itse vastaisin vaan että tuo 3 viikon hiljaisuus katsotaan sitten maksuttomaksi" huollon sijaisautoksi" tai vastaavaksi.

Mutta ei tuo mitenkään voi kaatua asiakkaan maksettavaksi.
Melkein jo kysyisin kiinnostaako iltapäivälehtiä juttu perinteisestä autokauppa petoksesta.
 
Kappas vaan. Laitoin tänään astetta tiukemman viestin Verkkikseen ja vastasivat melko nopeasti eli palauttavat koko summan tililleni. Olen tyytyväinen lopputulokseen.
 
Minkälaisia käsittelyaikoja teillä on ollut Gigantin verkkokaupan palautuksissa?

Itsellä nyt viikon ollut käsittelyssä paketti heillä…
 
Tänään sain bilar99 vasteen kuluttajariitalautakunnalle. Se löi ällikällä. Lyhyesti parhaat palat:
1. Asiakas ei palauttanut autoa 14pv sisällä.
2. Auto oli kunnossa.
3. Otimme auton takaisin hyvän tahdon eleenä.


Huh huh.
1.Onneksi minulla on todisteet, että ilmoitin palautuksesta 6pv oston jälkeen ja he viivyttelivät ilmoituksen jälkeen 3vkoa.
2. Tähänkin löytyy todisteet, että laturi ei toiminut.
3. Tämä sai jo v-käyrän nousemaan tähtiin. Veti sanattomaksi.

Uskomatonta miten kehtaavat valehdella noinkin rankasti. Saa nähdä mitä seuraavaksi.
Mistä te nyt siis käytännössä tappelette? Käyttöhyödyn määrästä?

Pyytäisin itse maksamaan riidattoman osan, riita pikkusummasta ei ole mikään oikeutus pidättää riidatonta osaa (kumpaankin suuntaan, eli ihan sama juttu että kuluttaja ei voi jättää tonnin laskua maksamatta jos reklamoi siinä kympissä).
 
Mistä te nyt siis käytännössä tappelette? Käyttöhyödyn määrästä?
Voi olla vaikeaa määritellä asiaa asian takana noin selkeästi. Autoliikettä vituttaa ettei asiakas huolinut hänelle jekutettua romua vaan päätti palauttaa sen. Tästä oli tietysti vaivaa sen sijaan että koijaus olisi onnistunut. Tämä pitää kostaa esimerkiksi valehtelemalla ja taas viivyttelemällä. Samoin asiakkaalle on puhuttu epäasialliseen sävyyn ja yritetty vähän nöyryyttää. Ihan normaalia narsistista käytöstä.

Tarkoitan, että siitäpä siitä ilmeisesti. Asiakkaalla näyttää olevan käsitys siitä mikä on vialla, liikkeen puolella taas kiukutellaan kuin uhmaikäiset eikä välttämättä ole selvillä missä mennään. Kunhan vingutaan omaa etua loppuun saakka ja tehdään kiusaa maksimit.
 
Voi olla vaikeaa määritellä asiaa asian takana noin selkeästi. Autoliikettä vituttaa ettei asiakas huolinut hänelle jekutettua romua vaan päätti palauttaa sen. Tästä oli tietysti vaivaa sen sijaan että koijaus olisi onnistunut. Tämä pitää kostaa esimerkiksi valehtelemalla ja taas viivyttelemällä. Samoin asiakkaalle on puhuttu epäasialliseen sävyyn ja yritetty vähän nöyryyttää. Ihan normaalia narsistista käytöstä.

Tarkoitan, että siitäpä siitä ilmeisesti. Asiakkaalla näyttää olevan käsitys siitä mikä on vialla, liikkeen puolella taas kiukutellaan kuin uhmaikäiset eikä välttämättä ole selvillä missä mennään. Kunhan vingutaan omaa etua loppuun saakka ja tehdään kiusaa maksimit.
Varmaan onkin ollut paskaa asiakaspalvelua, mutta ei kuluttajariitalautakunta tai käräjät auta, siellä on joku konkreettinen vaade jota ajetaan.

Se, että aletaan vääntämään puolin ja toisin lillukanvarsista, joilla ei ole merkitystä lopputuloksen kannalta, ei tee muuta kuin pitkittää sitä lopputulokseen pääsyä ja lisää harmitusta ja riskiä että tulos on väärä.

- Jos auto on otettu takaisin niin rahat pitää palauttaa oli se sitten goodwilliä tai etäkaupan peruutus tai kaupan purku..
- Jos laturi oli mäsä se ei poista peruutusoikeutta, mutta ei myöskään todennäköisesti oikeuttaisi purkamaan kauppaa...
- …ja vaikka oikeuttaisi purkuun niin käyttöhyödyn voisi vähentää silti.
- Jos auto on myyjän mukaan kunnossa ja heillä sitä suuremmalla syyllä perustetta rahojen palautuksen venyttämiselle ei ole.
- Jos myyjä käyttöhyödyn määrästä on eri mieltä kuin ostaja, niin riidaton osa pitää silti palauttaa.

Siihen ei kannata vedota siihen, että kilometrit on kertyneet palautusilmoituksen jälkeen. Silloin se ei nimenomaan ainakaan ole enää koeajoa, joten käyttöhyödyn perimiselle on vaan vahvemmat perusteet. Jos myyjä viivyttelee, niin häneltä voisi vaatia viivästyskorkoa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä omasta mielestäni tuo myyjän vitkastelu evää heiltä kaikki mahdolliset oikeudet "käyttöhyötyyn".
Korkeintaan pari arkipäivää olisi ymmärrettävä ääritapaus selvittelyyn.
Jos herrajumala kolme viikkoa istutaan kämmenien päällä ja toivotaan että "jospa se aasiakas kyllästyisi ja lopettaisi viestittelyn" niin ehkä vielä jonkin elektronisen vempaimen kanssa voisi puhua että "asiakkaan olisi kuulunut lopettaa sen käyttö, jos aikomuksena oli sen palauttaminen."

Mutta auto on sen verran oleellinen työkalu että parhaassa tapauksessa ei sitten käydä kaupassa tai töissä koko tuona aikana, niin itse vastaisin vaan että tuo 3 viikon hiljaisuus katsotaan sitten maksuttomaksi" huollon sijaisautoksi" tai vastaavaksi.

Mutta ei tuo mitenkään voi kaatua asiakkaan maksettavaksi.
Melkein jo kysyisin kiinnostaako iltapäivälehtiä juttu perinteisestä autokauppa petoksesta.
Näin itsekin ajattelin, saa nähdä mihin ratkaisuun kuluttajariitalautakunta päätyy.

Mistä te nyt siis käytännössä tappelette? Käyttöhyödyn määrästä?

Pyytäisin itse maksamaan riidattoman osan, riita pikkusummasta ei ole mikään oikeutus pidättää riidatonta osaa (kumpaankin suuntaan, eli ihan sama juttu että kuluttaja ei voi jättää tonnin laskua maksamatta jos reklamoi siinä kympissä).
Käyttöhyödyn määrästä, juurikin tuon viivyttelyn ajalta (3vkoa). Kkv mukaan olikohan n.100km (en enää tarkasti muista) saisi ajella ilman käyttöhyödyn perintää, koska etäkauppa ja pitää saada tutustua autoon. Ehdotin heti alussa, että voin 1vko käyttöhyödyn maksaa. Ei kelvannut Bilarille.

Lisäksi kkv sanoi puhelimessa, että myyntiinlaittokulua (150€) ei saisi periä, koska sehän on autoliikkeen tehtävä alunperinkin.

Nythän en palauttanut autoa koska en tykännyt/tulin katuma päälle yms...., vaan koska se myytiin minulle väärillä tiedoilla (tehdastakuu voimassa, joka ei kuitenkaan ollut). Tämänkin minusta pitäisi vaikuttaa, koska heidän virhe. Kyllähän myyjän pitäisi tietää mitä myy ja puhuu ja kantaa siitä sitten vastuu.

Vieläkin saa verenpaineen nousemaan heidän vastineessa olevat asiat "en palauttanut autoa 14pv sisällä ja auto otettiin takaisin hyvän tahdon eleenä". Oksettavaa touhua

Edit* tutustumis ajomäärä etämyynnissä
 
Viimeksi muokattu:
Näin itsekin ajattelin, saa nähdä mihin ratkaisuun kuluttajariitalautakunta päätyy.


Käyttöhyödyn määrästä, juurikin tuon viivyttelyn ajalta (3vkoa). Kkv mukaan olikohan n.5-7pv (en enää tarkasti muista) saisi ajella ilman käyttöhyödyn perintää, koska etäkauppa ja pitää saada tutustua autoon. Ehdotin heti alussa, että voin 1vko käyttöhyödyn maksaa. Ei kelvannut Bilarille.

Lisäksi kkv sanoi puhelimessa, että myyntiinlaittokulua (150€) ei saisi periä, koska sehän on autoliikkeen tehtävä alunperinkin.

Nythän en palauttanut autoa koska en tykännyt/tulin katuma päälle yms...., vaan koska se myytiin minulle väärillä tiedoilla (tehdastakuu voimassa, joka ei kuitenkaan ollut). Tämänkin minusta pitäisi vaikuttaa, koska heidän virhe. Kyllähän myyjän pitäisi tietää mitä myy ja puhuu ja kantaa siitä sitten vastuu.

Vieläkin saa verenpaineen nousemaan heidän vastineessa olevat asiat "en palauttanut autoa 14pv sisällä ja auto otettiin takaisin hyvän tahdon eleenä". Oksettavaa touhua
Juu siis pointtina vaan, että käskisin Bilaria maksamaan sen riidattoman osuuden, heillä ei pitäisi olla mitään perustetta tästä kieltäytyä, jos sitä vielä erikseen vaadit. Kivempi se on tapella niistä satasista jos tonnit on jo tilillä.
 
Ihan uteliaisuutta oletko seurannut onko auto myynnissä ja jos on niin millä mainosteksteillä
Seurasin suurella mielenkiinnolla. Laittoivat auton myyntiin samoilla kuvilla ja tiedoilla mitä oli minulle myytäessä. Kilometrin oli samat, vaikka minä ajoin päälle 1000km. Mitään mainintaa ei ollut takuun puuttumisesta. Hinta oli tippunut 500€. Auto meni kaupaksi 5 päivässä, tai ainakin ilmoitus poistui.
 
Seurasin suurella mielenkiinnolla. Laittoivat auton myyntiin samoilla kuvilla ja tiedoilla mitä oli minulle myytäessä. Kilometrin oli samat, vaikka minä ajoin päälle 1000km. Mitään mainintaa ei ollut takuun puuttumisesta. Hinta oli tippunut 500€. Auto meni kaupaksi 5 päivässä, tai ainakin ilmoitus poistui.
Jolloin voisi tulla mieleen kaivaa uusi omistaja ja ihan vaan automies automiehelle kysellä että miten pelaa...
 
Seurasin suurella mielenkiinnolla. Laittoivat auton myyntiin samoilla kuvilla ja tiedoilla mitä oli minulle myytäessä. Kilometrin oli samat, vaikka minä ajoin päälle 1000km. Mitään mainintaa ei ollut takuun puuttumisesta. Hinta oli tippunut 500€. Auto meni kaupaksi 5 päivässä, tai ainakin ilmoitus poistui.
Olisikin maukasta nähdä miten riitalautakunta suhtautuisi jos siellä olisi kaksi petettyä asiakasta tappelemassa samasta autosta samaan aikaan tuon "erittäin luotettavan ja reilun" kauppiaan kanssa.

Menisikö se jo pikkuhiljaa melkein rikosoikeuden puolelle petoksena. Kerran voi vielä ymmärtää että "vahinkoja sattuu ja kauppias mitataan miten hoitaa ongelmatapaukset." että ei vielä palloa jalkaan jos vahingossa on autossa vikaa ja takuun kohdalla sattuu virheellinen tieto.

Mutta jos nyt kesken riidan laitetaan sama pirssi uudelleen myyntiin ja samoilla virheellisillä tiedoilla. Niin kyllä tässä jo melkein pitäisi kysyä ihan virkavallan mielipidettä.

Satuitko ottamaan screenshottia siitä että auto oli uudelleen myynnissä ja samoilla väärillä tiedoilla?
 
Jolloin voisi tulla mieleen kaivaa uusi omistaja ja ihan vaan automies automiehelle kysellä että miten pelaa...

Tekisi mieli kyllä kysyä, kerrottiinko takuun puuttumisesta.

Olisikin maukasta nähdä miten riitalautakunta suhtautuisi jos siellä olisi kaksi petettyä asiakasta tappelemassa samasta autosta samaan aikaan tuon "erittäin luotettavan ja reilun" kauppiaan kanssa.

Menisikö se jo pikkuhiljaa melkein rikosoikeuden puolelle petoksena. Kerran voi vielä ymmärtää että "vahinkoja sattuu ja kauppias mitataan miten hoitaa ongelmatapaukset." että ei vielä palloa jalkaan jos vahingossa on autossa vikaa ja takuun kohdalla sattuu virheellinen tieto.

Mutta jos nyt kesken riidan laitetaan sama pirssi uudelleen myyntiin ja samoilla virheellisillä tiedoilla. Niin kyllä tässä jo melkein pitäisi kysyä ihan virkavallan mielipidettä.

Satuitko ottamaan screenshottia siitä että auto oli uudelleen myynnissä ja samoilla väärillä tiedoilla?

Löysin ilmoituksen rekkarin avulla.
 
Viimeksi muokattu:
Mieli muuttui gigantin tilauksen kanssa ja tottakai tilauksen muuttaminen oli harmaana ja nyt paketti on täällä. Tolla gigantin omalla laatikolla turha varmaan edes ajatella lähettää tuota kun tuntuvat olevan vain avattavia viritelmiä? Ja tottakai jälkikäteen tajusin ettei ois tarttenu kuin vähän raottaa yhdestä kulmasta etteä sen palautuslomakkeen saa sisälle.
 
Mieli muuttui gigantin tilauksen kanssa ja tottakai tilauksen muuttaminen oli harmaana ja nyt paketti on täällä. Tolla gigantin omalla laatikolla turha varmaan edes ajatella lähettää tuota kun tuntuvat olevan vain avattavia viritelmiä? Ja tottakai jälkikäteen tajusin ettei ois tarttenu kuin vähän raottaa yhdestä kulmasta etteä sen palautuslomakkeen saa sisälle.
Sama homma kävi itsellä Black Friday aikaan. Onneksi kotikunnassa on Gigantin myymälä niin sai sinne vietyä ja rahat palautettiin kortille seuraavana päivänä.
 
Kokemus www.maxgaming.fi
Muuten ok, mutta palauttamisesta koituu aika isot kulut. Tuote 60e + postit 8e = 68e, yhden tuotteen tilaus palautettu kokonaan käyttäen ja tulostaen heidän omaa palautusetikettiä, palautuksen summa 51e. Varasto sijaitsee siis Ruotsissa ja palauttaminen kustantaa siis noin 17 euroa. :redface:
Niin, sivut ja sähköpostit/tilausvahvistukset ym suomeksi, mutta asiakaspalveluun vain englanniksi/ruotsiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: VVG
Kokemus www.maxgaming.fi
Muuten ok, mutta palauttamisesta koituu aika isot kulut. Tuote 60e + postit 8e = 68e, yhden tuotteen tilaus palautettu kokonaan käyttäen ja tulostaen heidän omaa palautusetikettiä, palautuksen summa 51e. Varasto sijaitsee siis Ruotsissa ja palauttaminen kustantaa siis noin 17 euroa. :redface:
Niin, sivut ja sähköpostit/tilausvahvistukset ym suomeksi, mutta asiakaspalveluun vain englanniksi/ruotsiksi.
Siis mitä, ne veloitti sinulta postikulut kahteen kertaan? Kannattaa kyllä kysyä että menikö nyt ihan oikein
 
Siis mitä, ne veloitti sinulta postikulut kahteen kertaan? Kannattaa kyllä kysyä että menikö nyt ihan oikein
Niin kuvittelin itsekin, mutta kun katsoin Postin sivuilta toimituskuluja Ruotsiin (ainakin postin logo siinä palautusetiketissäkin oli), niin kyllä ainakin siellä ne on tuota 17 euron luokkaa, jopa enemmän. Eli kyllä se ihan oikein ehkä meni, mutta kallista on. Luulisi kuitenkin, että yrityksellä olisi joku halvempi soppari liittyen toimituskuluihin täältä Suomesta Ruotsiinkin päin?
 
Minkälaisia käsittelyaikoja teillä on ollut Gigantin verkkokaupan palautuksissa?

Itsellä nyt viikon ollut käsittelyssä paketti heillä…
Gigantin kanssa ostan aina Klarnan laskulla. Ihan sama mitä kestää palautus. Reitittimen kanssa meni useampi viikko, mutta en maksanut etukäteen niin ihan sama.
 
Minkälaisia käsittelyaikoja teillä on ollut Gigantin verkkokaupan palautuksissa?

Itsellä nyt viikon ollut käsittelyssä paketti heillä…
googlen perusteella gigantilla on keskusvarasto ruotsissa joten riippunee siitä lähteekö palautus lähimyymälään vai keskusvarastoon. jos ruotsiin saakka menee niin en ihmettelis jos menee 2 viikkoa tai enemmän.
 
Nyt ei voinut kovin hyvää palautetta antaa Raision Gigantin myyjälle. Vähän lisäksi koulutusta kuinka asiakkaille kannattaa puhutella.

Tuli Gigantin BF tarjouksesta ostettua ostettua Logitech G305-hiiri Skanssin myymälän noudolla lähes -50% alella. Tilauksen yhteydessä näkyneestä joulukuun toimitusajasta olin tietoinen, mutta tarkkaa päivää en tiennyt, kun kuittiin tätä ei tulostaudu. Asia oli kuitenkin sen puolesta ok. Olin valmiiksi Raision myymälässä ja eikun kysymään myyjältä voisiko katsoa tilauksen ja jos noudon saisi vaihdettua, kun katselin jo viikko sitten hiirtä olevan keskusvarastoa myöten lähes jokaisen myymälän

Ensmmäinen kommentti ettei näe näitä tilauksia edes voi siellä nähdä jos ne on tehty toiseen myymälään. Yllättäen se sit puhelinnumerolla löytykin. Sit alkoihin motkotus, että oon jo tilausvaiheessa tiennyt toimituksen olevan 21.12.2023 ja silti tilannut. Tilausta ei voi muutta noudettavaksi myymälän saldolta vaan saat sen sit noudettavaksi kuten sovittu. "Mutta jos haluat asiaa selvittää tai kokeilla tilauksen peruuttamisella niin mene Skanssin myymälään joka ei onneksi ole kaukana" (12 km/20 min).

Puoliso oli yhtä pöyristyny tästä ripittämisestä, että pitihän se lähteä Skanssin myymälään kysymään onko Gigantin systeemit oikeasti noin kankeat ettei tuotteuta saa oikeasti nykyaikana noudettua myymälän saldolta ennen kuin ennakkoon annettu aika täyttyy. Skanssin myyjä arpoi aluksi samaa, että ei pysty antamaan hyllystä ellen maksa täyttä hintaa. Ihmettelin muutaman lauseen tätä järjestelmien kankeutta niin löytyihän sieltä nappi mistä noudon sai vaihdettua ja asia ratkesi.

Skanssin myyjälle pisteet, että viitsi edes selvittää asiaa mitä voisi tehdä. Raision myyjältä ei minkäänlaista kiinnostusta edes selvittää asiaa ja oli väärässä, tilauksen pystyi muuttamaan. Jos oikein olisi halunnut palvella asiakasta niin ehkä puhelimella tai sähköpostilla asian olisi voinut selvittää. No meni se näinkin, mutta ei jäänyt hyvää kuvaa.
 
Viimeksi muokattu:
Eikös noista jotkut ole kauppiasvetoisia putiikkeja?
Eli eivät siis voi sekoittaa etäkeskusvaraston ja oman varaston tilauksia mitenkään keskenään.
 
Eikös noista jotkut ole kauppiasvetoisia putiikkeja?
Eli eivät siis voi sekoittaa etäkeskusvaraston ja oman varaston tilauksia mitenkään keskenään.

On kyllä moni. Raision ja Skanssin pitäisi kyllä olla Gigantin omia, näin ulkomuistista.
 
Eikös noista jotkut ole kauppiasvetoisia putiikkeja?
Eli eivät siis voi sekoittaa etäkeskusvaraston ja oman varaston tilauksia mitenkään keskenään.
Raision myyjä ei kertonut mitään syytä miksei asialle voinut tehdä mitään. Käski vain odottaa toimitusaikaa tai painua Skanssin myymälään selvittämään.

Molemmilla myymälöillä on ainakin sama y-tunnus kuin myös Gigantti Oy:lla.
 
Viimeksi muokattu:
...Tuli Gigantin BF tarjouksesta ostettua ostettua Logitech G305-hiiri Skanssin myymälän noudolla lähes -50% alella.
...
, että oon jo tilausvaiheessa tiennyt toimituksen olevan 21.12.2023 ja silti tilannut. Tilausta ei voi muutta noudettavaksi myymälän saldolta vaan saat sen sit noudettavaksi kuten sovittu.

...

että ei pysty antamaan hyllystä ellen maksa täyttä hintaa. Ihmettelin muutaman lauseen tätä järjestelmien kankeutta niin löytyihän sieltä nappi mistä noudon sai vaihdettua ja asia ratkesi.
...
Kuvauksen perusteella jää olo että myyjä ei välttämättä tehnyt oikein, en tarkoita että teki väärin, jos myyjällä natsoja riittävästi.

Eli ymmärsin niin että olit tehnyt kaupat 21.12 toimituksella ja tuon huomattavan alennuksen takia. Nyt sitten onnistuit tinkaamaan samaan hintaan aiemman toimituksen . Ottamatta kantaa sen ensimmäisen myyjän suulliseen ulosantiin, niin se ihan ymmärettävää ettei lähde toisen liikkeen kauppoja säätämään ja omasta hyllystä alella myymään.
 
Kuvauksen perusteella jää olo että myyjä ei välttämättä tehnyt oikein, en tarkoita että teki väärin, jos myyjällä natsoja riittävästi.

Eli ymmärsin niin että olit tehnyt kaupat 21.12 toimituksella ja tuon huomattavan alennuksen takia. Nyt sitten onnistuit tinkaamaan samaan hintaan aiemman toimituksen . Ottamatta kantaa sen ensimmäisen myyjän suulliseen ulosantiin, niin se ihan ymmärettävää ettei lähde toisen liikkeen kauppoja säätämään ja omasta hyllystä alella myymään.
Niinkuin totesin, toimitusajan suhteen asia oli ok. Ulosanti oli omituinen, mutta ymmärtäähän sen jos myyjien välisen chattituokion infotiskillä menee keskeyttämään. Myös kaikki tämän myyjän väitteet oli väärää tietoa etteivät pysty tarkastelemaan toiseen myymälään tilatun tilauksen tilaa tai ylipäätään ettei näitä noutotilauksia voi antaa hyllystä. No sentään tilauksen tarkastelun sai korjattua kun viitsi puhelinnumeroa kokeilla.

Myyjä oli nuori mies niin epäilen natsojen määrää. Ainakan harva kokenut myyjä haluaa alkaa ensimmäisenä sättimään asiakasta, kun ainut asia oli tiedustellessa tilauksen tilaa ja voiko tilauksen noutopaikkaa vaihtaa kerran siellä myymälässä ollaan jo valmiiksi ja tuotetta hyllyssä. Ja puoliso oli yhtä ihmeissään tästä ulosannista. Mutta eihän tätä tarvi paljoa ihmetellä, kun katsoo millasta porukkaa Gigantti ottaa myyjiksi. On siellä toki paljon niitä hyviäkin.
 
Välillä ketjuyritysten käyttämät softat ovat kyllä uskomattoman kankeita tekemään mitään muutoksia.. tiedän ihan omasta kokemuksesta myyjänä. Asia mikä tuntuisi yksinkertaiselta toteuttaa ei nähdä tarpeelliseksi tehdä. Vaikka tilaustuotteen tilaaminen toimittajalta toiseen myymälään. Tai postimyyntitilauksen tekeminen myymälässä kun tavaraa ei ole hyllyssä..Ei vaan onnistu. En itsekkään tiedä miksi..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 290
Viestejä
4 880 877
Jäsenet
78 812
Uusin jäsen
hsalo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom