Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Miten niin "piti olla takuun voimassa". Kai sinulla joku sopimus on tehty tuosta, jos olet sen maksanutkin? Miksi palautit auton, jos et ollut varma milloin saat rahat takaisin? Minulle on tällainen puhelinkauppa vähän tuntemattomampaa, kiinnostaa miten nuo hoituu.
Autossa piti olla tehdastakuu voimassa vielä 2,5v (4,5.v vanha auto ja takuu 7.v). Huoltovälit olikin ylitetty, joten takuu ei enää ollutkaan voimassa (varmistettu 4 eri merkkihuollosta/maahantuojalta). Auton piti olla huollettu ohjelman mukaisesti ja takuun sitä kautta voimassa. Tämä oli tärkein kriteeri auton ostamiselle. Koska kyseessä etäkauppa/puhelimella, niin luotin myyjän sanaan. Auton palautin, koska takuu ei ole voimassa. Ei ne rahoja anna ennenkuin auton palauttaa eikä näköjään heti sen jälkeenkään lisäksi veloittavat käyttöhyötyä, vaikka itse viivyttelivät auton takaisin ottamisessa.
Tänään laitoin kyselyä rahoista, niin ei myyjä vastannut mitään. Ensiluokkaista palvelua.
 
Autossa piti olla tehdastakuu voimassa vielä 2,5v (4,5.v vanha auto ja takuu 7.v). Huoltovälit olikin ylitetty, joten takuu ei enää ollutkaan voimassa (varmistettu 4 eri merkkihuollosta/maahantuojalta). Auton piti olla huollettu ohjelman mukaisesti ja takuun sitä kautta voimassa. Tämä oli tärkein kriteeri auton ostamiselle. Koska kyseessä etäkauppa/puhelimella, niin luotin myyjän sanaan. Auton palautin, koska takuu ei ole voimassa. Ei ne rahoja anna ennenkuin auton palauttaa eikä näköjään heti sen jälkeenkään lisäksi veloittavat käyttöhyötyä, vaikka itse viivyttelivät auton takaisin ottamisessa.
Tänään laitoin kyselyä rahoista, niin ei myyjä vastannut mitään. Ensiluokkaista palvelua.

Bilar99e ihan tunnettu pulju mustilta listoilta ja paskoista palveluista + "Autoliikkeet, joista KKV sai eniten yhteydenottoja" kärkituntumassa. Mikset googlettanut etukäteen? Toki autokuume on paha (ellei pahin) (hosu)tauti... Jo pelkkien google-arvosteluiden lukeminen pitäis riittää ko. liikkeen osalta soittamaan hälytyskelloja.
 
Sennheiser kuulokkeet sangalla. Pehmuste irti ja joutui liimaamaan. Säätö sangassa säätyy itsestään.

Verkkokauppa.comin tiskille huoltoon ja kuulemma uudet laitetaan tilalle 2-3 vko. Nyt ostin heiltä viikko pari sitten Chromebookin. Lenovo Ideapad 3. Surkea kone. Wifi-verkko ei skannaa läjhellä olevia verkkoja kuin max 2 h ajan ja sen jälkeen ei voi esim. verkkoa vaihtaa toiseen ilman buuttia koneelle. Jos ei buuttaa, eli ei tarvetta verkkoa vaihtaa, niin se päällä oleva verkko saattaa kadota tai sitten vaan näyttää Ei verkkoyhteyttä. Luulen, että Wifi-piiri on jotenkin viallinen.

Paketteja ei ole, mutta kone ja piuha on, palautusaikaa vielä 14 pv helposti. Voinko palauttaa tuotteen vedoten virheeseen tuotteessa jo 1. päivänä
Sillä välin vaihdoin modeeminkin, joka ei auttanut asiassa, mutta paransi nettiä noin muuten 6v vanhan modeemin jälkeen.
Säädin asetuksia, powerwashasin ja muita hard resettejä koneelle. Joka kerta käynnistän koneen uusiksi 3-4 krt.
  1. Lopettaa läjellä olevien verkkojen skannauksen 2-2,5 h
  2. Kadottaa verkon viimeiseenkin päällä olevaan yhteyteen tuosta 0,5-1h
  3. Joutuu buuttaamaan 3-4 krt päivässä
  4. Wifitä ei voi ottaa pois asetuksista, se menee aina päälle??
  5. Välillä ei näytä mitään verkkoja!!!
Voinko kieltäytyä huollosta ja vaatia toista konetta tilalle? Kellään tietoa? Verkkokauppa.com.
 
Sennheiser kuulokkeet sangalla. Pehmuste irti ja joutui liimaamaan. Säätö sangassa säätyy itsestään.

Verkkokauppa.comin tiskille huoltoon ja kuulemma uudet laitetaan tilalle 2-3 vko. Nyt ostin heiltä viikko pari sitten Chromebookin. Lenovo Ideapad 3. Surkea kone. Wifi-verkko ei skannaa läjhellä olevia verkkoja kuin max 2 h ajan ja sen jälkeen ei voi esim. verkkoa vaihtaa toiseen ilman buuttia koneelle. Jos ei buuttaa, eli ei tarvetta verkkoa vaihtaa, niin se päällä oleva verkko saattaa kadota tai sitten vaan näyttää Ei verkkoyhteyttä. Luulen, että Wifi-piiri on jotenkin viallinen.

Paketteja ei ole, mutta kone ja piuha on, palautusaikaa vielä 14 pv helposti. Voinko palauttaa tuotteen vedoten virheeseen tuotteessa jo 1. päivänä
Sillä välin vaihdoin modeeminkin, joka ei auttanut asiassa, mutta paransi nettiä noin muuten 6v vanhan modeemin jälkeen.
Säädin asetuksia, powerwashasin ja muita hard resettejä koneelle. Joka kerta käynnistän koneen uusiksi 3-4 krt.
  1. Lopettaa läjellä olevien verkkojen skannauksen 2-2,5 h
  2. Kadottaa verkon viimeiseenkin päällä olevaan yhteyteen tuosta 0,5-1h
  3. Joutuu buuttaamaan 3-4 krt päivässä
  4. Wifitä ei voi ottaa pois asetuksista, se menee aina päälle??
  5. Välillä ei näytä mitään verkkoja!!!
Voinko kieltäytyä huollosta ja vaatia toista konetta tilalle? Kellään tietoa? Verkkokauppa.com.

Suosittelen tutustumaan verkkiksen palautus FAQiin, sieltä löytyy vastaukset kaikkiin yleisimpiin kysymyksiin, mm. näihin esittämiisi palautuskysymyksiin.

Voinko palauttaa tuotteen, jos se oli rikki jo saapuessaan?
Jos tuote on rikki heti saapuessaan tai vika kuuluu takuuseen, sen voi palauttaa. Poikkeuksena kuitenkin tuotteet, joilla on rajoitettu palautusoikeus. Näitä tuotteita ei voi palauttaa, mutta ne voi toimittaa huolto-osastollemme, jossa rikkinäinen tuote vaihdetaan uuteen tai huolletaan.
Usein päätös palautuksesta tehdään saman tien, mutta joissain tapauksissa laite pitää tarkistuttaa asiantuntevassa huollossa, ennen kuin palautus hyväksytään. Näissä tapauksissa palautuskäsittelyssä voi kestää 2-3 viikkoa.

Olen hukannut tuotepakkauksen, voinko palauttaa tuotteen?
Osan tuotteista voi palauttaa, vaikka tuotepakkaus ei olisikaan mukana, mutta huomaathan, että täyttä hintaa ei siinä tapauksessa hyvitetä.
Tuote on tärkeää pakata niin, että se ei pääse liikkumaan pakkauksen sisällä. Voit pakata tuotteen kotoa löytyvillä materiaaleilla, esimerkiksi pahvilaatikoksi käy mikä tahansa kotoa löytyvä paketti ja pehmusteeksi käy rypistetty sanomalehti, kuplamuovi, muovipussi tms.
Huomaathan, että isoja tuotteita, kuten televisioita ei kuljetusyhtiö voi ottaa kyytiin ilman asianmukaista pakkausta. Tärkeintä pakkauksessa on suojata television näyttöpaneeli.

Huollon osalta yrityksellä ei ole velvollisuutta tarjota tuotevaihtoa, mutta aika monet firmat antaa DOA (Dead on Arrival) tapauksissa jolloin laite on ollut sökö paketista otettuna uuden tuotteen tilalle, mutta sun tapauksessa tämä ei välttämättä ole DOA keissi koska olet konetta käyttänyt pari viikkoa. DOA vaihtoa pitää yleensä pyytää aikalailla heti laitteen saamisen jälkeen.

Tietty yks mahdollisuus hoitaa asia ehtojen mukaan on ensin palauttaa se viallinen kone ja ostaa sitten uusi tilalle. Mutta koska olet hävittänyt jo laitteen laatikon niin et välttämättä saa täyttä hyvitystä enää koneesta koska paketittomuus laskee koneen outlet-hintaa...

Suosittelen kysymään asiaa suoraan verkkikseltä.
 
Suosittelen tutustumaan verkkiksen palautus FAQiin, sieltä löytyy vastaukset kaikkiin yleisimpiin kysymyksiin, mm. näihin esittämiisi palautuskysymyksiin.



Huollon osalta yrityksellä ei ole velvollisuutta tarjota tuotevaihtoa, mutta aika monet firmat antaa DOA (Dead on Arrival) tapauksissa jolloin laite on ollut sökö paketista otettuna uuden tuotteen tilalle, mutta sun tapauksessa tämä ei välttämättä ole DOA keissi koska olet konetta käyttänyt pari viikkoa. DOA vaihtoa pitää yleensä pyytää aikalailla heti laitteen saamisen jälkeen.

Tietty yks mahdollisuus hoitaa asia ehtojen mukaan on ensin palauttaa se viallinen kone ja ostaa sitten uusi tilalle. Mutta koska olet hävittänyt jo laitteen laatikon niin et välttämättä saa täyttä hyvitystä enää koneesta koska paketittomuus laskee koneen outlet-hintaa...

Suosittelen kysymään asiaa suoraan verkkikseltä.
Kiitos, käyn heti tänään siellä ja kerron miten palautuskokemukselle kävi. kai sitä pitä kalliimpaan koneeseen vaihtaa.
Pettymys tuo lenovo kyllä. Minä otan lahjakortinkin sieltä Verkkiksestä. En palauttanut HETI, koska halusin olla varma tuoteviasta.
Olen siis jopa modeemin vaihtanut ja ollut lukenut nettiä, joissa sanottiin että vika on hardware puolella.
 
Tuhannenkilometriä ajelua on toki hyötö.
Mutta mitä tarkoitat tuolla myyntiinlaitolla 150 €, jos sinulle syntyy tuollaista kulua tästä virheestä, niin sitä kai pitäisi myyjältä kinuta, nyt tuosta saa sen tulkinnan että myyjä olisi perimässä sinulta jotain tuollaista.
Autonkäytöstä, lataushybridi, jossa lataaminen ei onnistu, niin jos ensin lasketaan joku mekaaninen km hyöty, niin ilmeisen oleellinen virhe aiheuttanut korkeampia kuluja, eli niistä kai pitäisi kerjätä hyvitystä.

Olen siis ymmärtänyt että autokauppa purkaantuu sen takia että tuote(auto) ei ollut sitä mitä myyty ominaisuuksiltaa (valmistajan / maahantuojan takuu puuttu) ja siinä oli hyvin oleellinen virhe/vika (lataus ei onnistu). Eli ei oikein muita vaihtoehtoja kuin kaupan purku, tai riittävän tuntuva hinnanalennus.

Firma ei ole maineeltaan asiakaslähtöinen, joten jos et vielä ole kuluttajaneuvonnasta apuja kysellyt, niin pian. Toki samalla kannattaa pitää kiirettä niiden rahojen takaisin saannin kanssa.
Myyntilaitolla tarkoitin heidän minulta ottamaa 150€ kulua siitä, että laittavat auton taas myyntiin. Myyjä ei vastaillut viesteihin, niin laitoin tj:lle viestiä miten kaupat mennyt. Tästä 2h ja myyjä laittaa iloisesti viestiä, että rahat laitettu maksuun .
Onneksi rahat näkyvät nyt tilillä. Seuraavaksi kysyn mitä kkv on mieltä kaupoista + kuluista. En suosittele firmaa kenellekään, vaikkakin taitaa aika monen liikkeen kanssa olla ongelmia valitettavasti.
 
Myyntilaitolla tarkoitin heidän minulta ottamaa 150€ kulua siitä, että laittavat auton taas myyntiin. Myyjä ei vastaillut viesteihin, niin laitoin tj:lle viestiä miten kaupat mennyt. Tästä 2h ja myyjä laittaa iloisesti viestiä, että rahat laitettu maksuun .
Onneksi rahat näkyvät nyt tilillä. Seuraavaksi kysyn mitä kkv on mieltä kaupoista + kuluista. En suosittele firmaa kenellekään, vaikkakin taitaa aika monen liikkeen kanssa olla ongelmia valitettavasti.

Tää on kyllä niin oppikirjaesimerkki paskasta myyntityöstä ja oman maineen pilaamisesta. Yhtään ei edes yritetä ajatella sitä hetkeä pidemmälle miten ko. asiakkaan tai kenenkään hänen tuttavapiiriin kuuluvan kanssa voisi tehdä kauppaa jatkossa.

Itse olen tehnyt kuluttajakauppaa eri yritysten palveluksessa yli parikymmentä vuotta (en autoalalla), totunut siihen että reklamointeja tulee välillä ja melkein kiitellyt niistä asiakkaita. Ilman asiallisia reklamointeja ei saada huonoja tuotteita pois valikoimista.. se kun ei auta ketään että heitetään heikko tuote pois ja jupistaan kotona paskaa myyjää.

Reklamoinnit kun hoidetaan kunnialla (ei tietenkään mihin tahansa voi suostua mitä joku keksii vaatia.. ) niin asiakas yleensä palaa takaisin.
 
Kiitos, käyn heti tänään siellä ja kerron miten palautuskokemukselle kävi. kai sitä pitä kalliimpaan koneeseen vaihtaa.
Pettymys tuo lenovo kyllä. Minä otan lahjakortinkin sieltä Verkkiksestä. En palauttanut HETI, koska halusin olla varma tuoteviasta.
Olen siis jopa modeemin vaihtanut ja ollut lukenut nettiä, joissa sanottiin että vika on hardware puolella.
Vastaan tähän. Nyt tulin juuri tiskiltä ulos, ja tosiaan koneen sai palautettua. Pakettia ei ollut, siitä laskivat hyvitystä 30 eurolla. Jos olisi paketointi ollut tallella, niin saisi maksimihyvityksen. Minulla oli tilauksella hyvityslasku rikkoutuneesta tietokonehiirestä 60 euroa, niin tavallaan sain voittoa silti, koska hiirikin oli käytössä yli vuoden kuitenkin... eli en hävinnyt mitään. Lahjakortille tuli hyvitys, olisi kai kortillekin saanut. Ostin sitten 299 euron tarjouskoneeni sijasta (se kun normaalihintainen jo) kalliimman Windows-tietokoneen, josta paketoinnin säilytän 30 vrk. Verkkokauppa.com siis kyseessä.
 
Tää on kyllä niin oppikirjaesimerkki paskasta myyntityöstä ja oman maineen pilaamisesta. Yhtään ei edes yritetä ajatella sitä hetkeä pidemmälle miten ko. asiakkaan tai kenenkään hänen tuttavapiiriin kuuluvan kanssa voisi tehdä kauppaa jatkossa.

Itse olen tehnyt kuluttajakauppaa eri yritysten palveluksessa yli parikymmentä vuotta (en autoalalla), totunut siihen että reklamointeja tulee välillä ja melkein kiitellyt niistä asiakkaita. Ilman asiallisia reklamointeja ei saada huonoja tuotteita pois valikoimista.. se kun ei auta ketään että heitetään heikko tuote pois ja jupistaan kotona paskaa myyjää.

Reklamoinnit kun hoidetaan kunnialla (ei tietenkään mihin tahansa voi suostua mitä joku keksii vaatia.. ) niin asiakas yleensä palaa takaisin.
Tuo varmaan kuuluu ihan siihen liikeideaan. Käytettyjen autojen kaupassa on toimijoita joissa jälkimarkkinointi on suunniteltu niin että jos reklamaatiota, niin niihin ei reagoida jos se on pois firman kassasta, jos on pakko reagoida, niin minimoidaan rahalliset vahingot, jos sen saa käännetyksi voitoksi, niin vielä parempi.

Rahallisten vahinkojen minimointi isossakuvassa, eli suunnitellusti eivät hyvittele "liikoja", vaikka tietäisivät että jos asiakas vie eteenpäin niin häviävät. Eli se reklamointi käsittely tehdään tarkoituksella vaikeaksi ja lasketaan että suurin osa jää siihen. Joillain politiikka että ilmiselvät räiketä tapaukset hoidetaan jollain nuhasella tarjouksella, ja vaihtoehdoksi tarjotaan kuluttajariitalautakuntaa, varsinkin jos asiakkaalla eurot tiukassa, niin ota satanen nyt, tai vie tuonne pitkään putkeen, niin ehkä saat (suosituksen) enemmän, ehkä et.

Kauppa käy, tai siis kävi, niin mikä ettei. Nuo isommat liikkeet yrittää hommata kelvollisia käytettyjä, ja suurin osa menee ilman isoja kipuiluja, niin asiakas voi tulla jopa takaisin. Osa taasen pelaa ihan peliä, tietää myyjän , mutta uskovat omalla osaamisella saavan sen helmen ostettua.
 
Tuli yllätyksenä, että Gigantin takuuhuolto toimii vain alkuperäisen ostajan viedessä tuote huoltoon. Jos myyt heiltä ostetun tuotteen eteenpäin niin joko täytyy ilmoittaa heille myynnistä ja valtuutuksesta uusi ostaja tuotteen "omistajaksi" tai tehdä valtakirja tuotteen mukaan, että uusi ostaja saa sen takuuseen viedä.

Chatissa tiedustelin asiaa ja sain vastauksen, että
"Kyllä, selvennän vielä. Laitteen voi tuoda takuuhuoltoon, vain ostaja tai muu henkilö alkuperäisen ostajan valtakirjalla. Tuotteen voi tuoda kuitenkin huoltoon kuka tahansa, mutta silloin huolto ei ole veloitukseton välttämättä."

En tiedä mitä tuota "ei ole veloituksen välttämättä" tarkoittaa. Varmistin vielä asian soittamalla heille ja sieltähän sain kaikkien aikojen tympeimmän kokemuksen asiakaspalvelusta =)
Yritin saada yksinkertaisen vastauksen yksinkertaiseen kysymykseen, eli "Myyn tuotteen X henkiklölle Y. Voiko hän tuoda sen takuuhuoltoon" mutta neiti ei lopultakaan vastausta siihen suoraan antanut vaan joka kerta kävi GDPR ym asioita läpi ja ilmeisesti laski montako kertaa tuota samaa asiaa tiedustelin kun huomasi aina vastatessaan todeta, että nyt sanon toisen kerran, sanon jo kolmannen kerran saman asian...
Kuulemma tämä sama käytäntö on kaikissa verkkokaupoissa (Jimms, verkkokauppa.com ym.) käytössä, että ilman valtakirjaa ei takuuhuoltoon ole oikeutta viedä tuotetta. Itse olen monta kertaa vienyt niin Jimssille kuin verkkokauppa.comiinkin mutta onko tämä nyt joku uusi juttu vai enkä vain ymmärrä tässä jotain?
 
onko tämä nyt joku uusi juttu vai enkä vain ymmärrä tässä jotain?

"Takuu annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa ensimmäiseen omistajaan, vaan takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta. Tavaran käyttötarkoitus ei saa kuitenkaan olennaisesti muuttua esimerkiksi yksityiskäytöstä ammattikäyttöön. Takuunantaja voi myös edellyttää, että omistajanvaihdoksesta ilmoitetaan tälle kirjallisesti."
 

"Takuu annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa ensimmäiseen omistajaan, vaan takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta. Tavaran käyttötarkoitus ei saa kuitenkaan olennaisesti muuttua esimerkiksi yksityiskäytöstä ammattikäyttöön. Takuunantaja voi myös edellyttää, että omistajanvaihdoksesta ilmoitetaan tälle kirjallisesti."
Noniin hyvä tietää jatkoa ajatellen jos jotain heiltä ostettua myy.
 
Olisi tosin mukava kuulla mitä KKV on mieltä tilanteesta, jossa tuota kirjallisena -vaatimusta ei kerrota tuotetta ostaessa tai edes verkkosivuilla, kuten juurikin Gigantilla ei moista näy:

Nämä on aina näitä, että lait, säädökset, ohjeistukset jne. tehdään menemättä pienimpiin yksityiskohtiin, niin sitten aina löytyy joku tulkinnanvaraisuus tai porsaanreikä.
 
Laitetaan samaan hengenvetoon Multitronicista palautetta.

Tilasin sieltä pari tuotetta joita ei ollut enää saatavilla. Kolppasivat varastoja ja löysivät yhden hieman vastaavan tuotteen jonka lupautuivat myymään samaan hintaan mihin olin alkuperäiset tuotteet tilannut eli noin 25e. Säädöstä johtuen kyselin saisiko postit ilmaseksi ja saihan ne.

Tuote (kamera+filmirulla) saapui ja huomasin, että filmin "suosituspäiväys" mennyt viime kuussa vanhaksi. Tiedustelin saisiko tuoreempaa filmiä mutta ei löydy niin totesivat ettei tartte tuotetta edes palautella että hyvittävät hinnan mulle ja saan pitää tuotteen.
 
Laitetaan samaan hengenvetoon Multitronicista palautetta.

Tilasin sieltä pari tuotetta joita ei ollut enää saatavilla. Kolppasivat varastoja ja löysivät yhden hieman vastaavan tuotteen jonka lupautuivat myymään samaan hintaan mihin olin alkuperäiset tuotteet tilannut eli noin 25e. Säädöstä johtuen kyselin saisiko postit ilmaseksi ja saihan ne.

Tuote (kamera+filmirulla) saapui ja huomasin, että filmin "suosituspäiväys" mennyt viime kuussa vanhaksi. Tiedustelin saisiko tuoreempaa filmiä mutta ei löydy niin totesivat ettei tartte tuotetta edes palautella että hyvittävät hinnan mulle ja saan pitää tuotteen.
Myydäänkös siellä filmiäkin jossain? Tuohan on ihan käyttökelpoinen rulla vielä. Itsellä on pakkasessa vielä pari rullaa jotain kodakkia, joka on vanhentunut -86. Nuokin on vielä toiminut ihan hyvin, mutta muutaman stopin saa lisätä valotusta.

Toisaalta varmaan hankala kaupalle edes myydä mitään vanhentunutta rullaa ja palautuskin maksaa jo jotain vitosen luokkaa. Varmasti ihan hyvä ratkaisu molemmille
 


Tais sama myyjä saada seuraamukset kannettavakseen. Liekö sitten syy firman kulttuurissa vai yksittäisessä henkilössä..?
 
En tiedä meneekö aiheen ohi, mutta onko täällä kenelläkään positiivisia kokemuksia Veikon Koneesta? Tuli tilattua sieltä eilen ja virheellisesti vasta jälkikäteen huomasin, että netti on pullollaan tekstiä siitä kuinka sieltä ei saa mitään tuotteita, ja rahat ei palaudu moniin kuukausiin. Puhelimeen ja sähköpostiin ei vastailla. Harva tietenkään kertoo positiivisista kokemuksista, mutta näyttää kyllä olevan suurin osa melko tyytymätöntä porukkaa.
 
En tiedä meneekö aiheen ohi, mutta onko täällä kenelläkään positiivisia kokemuksia Veikon Koneesta? Tuli tilattua sieltä eilen ja virheellisesti vasta jälkikäteen huomasin, että netti on pullollaan tekstiä siitä kuinka sieltä ei saa mitään tuotteita, ja rahat ei palaudu moniin kuukausiin. Puhelimeen ja sähköpostiin ei vastailla. Harva tietenkään kertoo positiivisista kokemuksista, mutta näyttää kyllä olevan suurin osa melko tyytymätöntä porukkaa.
Aivan paska pulju. Tilattuja tuotteita ei saa ja mitään eivät infoa jos ei oo tulossa, asiakaspalvelu ei toimi, niillä oli vääriä mailiosoitteitakin jossakin jne. Itse sain vastaavanlaisen imurin kun itse selvittelin, mutta meni aikaa. Ehdottomasti ikiboikotissa ja aina muistan haukkua tuota viritystä aina kun mahdollista.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä meneekö aiheen ohi, mutta onko täällä kenelläkään positiivisia kokemuksia Veikon Koneesta? Tuli tilattua sieltä eilen ja virheellisesti vasta jälkikäteen huomasin, että netti on pullollaan tekstiä siitä kuinka sieltä ei saa mitään tuotteita, ja rahat ei palaudu moniin kuukausiin. Puhelimeen ja sähköpostiin ei vastailla. Harva tietenkään kertoo positiivisista kokemuksista, mutta näyttää kyllä olevan suurin osa melko tyytymätöntä porukkaa.

Itse tilasin viime keväänä ilpin sieltä. Ajatuksena hommata asennus valmiiksi ostetulle koneelle kun kerkiää.. olisi pitänyt olla asennus sovittuna joten pyysin palautusta. Ihan muutamassa päivässä tuli rahat takaisin kortille joten mulla ei ainakaan ollut mitään ongelmia firman kanssa.
 
En tiedä meneekö aiheen ohi, mutta onko täällä kenelläkään positiivisia kokemuksia Veikon Koneesta? Tuli tilattua sieltä eilen ja virheellisesti vasta jälkikäteen huomasin, että netti on pullollaan tekstiä siitä kuinka sieltä ei saa mitään tuotteita, ja rahat ei palaudu moniin kuukausiin. Puhelimeen ja sähköpostiin ei vastailla. Harva tietenkään kertoo positiivisista kokemuksista, mutta näyttää kyllä olevan suurin osa melko tyytymätöntä porukkaa.

Vaikuttaa ihan joltain kusetukselta koko pulju. Tilasin kuulokkeet viime syksynä ja piti olla 2 viikon päästä saatavissa, mutta ovelasti aina paria päivää ennen "kahta viikkoa" tuo siirtyi taas kaksi viikkoa eteenpäin. Taisin jaksaa reilun puolitoista kuukautta odotella kun oli sen verran hyvin hinnoiteltu nuo tilatessa, mutta ei ne koskaan vaan saapuneet niin peruutukseen meni tilaus. Rahat sai sentään suosiolla takaisin.
 
En tiedä meneekö aiheen ohi, mutta onko täällä kenelläkään positiivisia kokemuksia Veikon Koneesta? Tuli tilattua sieltä eilen ja virheellisesti vasta jälkikäteen huomasin, että netti on pullollaan tekstiä siitä kuinka sieltä ei saa mitään tuotteita, ja rahat ei palaudu moniin kuukausiin. Puhelimeen ja sähköpostiin ei vastailla. Harva tietenkään kertoo positiivisista kokemuksista, mutta näyttää kyllä olevan suurin osa melko tyytymätöntä porukkaa.
Ihan hyvin toimii, mitä tilasit? Ei kai mikään tavara päivässä tule perille :) Itselläni ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia..
 
Ihan hyvin toimii, mitä tilasit? Ei kai mikään tavara päivässä tule perille :) Itselläni ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia..
Onko omakohtaisia kokemuksia tai kriteerejä mitä "ihan hyvin" pitää sisällään?

Robotti-imurin, Q Revon, pistin tilaukseen, kun tuli odotettuun BF-alennukseen. Vähän toivoin, että esimerkiksi Verkkokauppa.comiin, mutta jostain syystä oli päässä sellainen kuva ettei Veikon Kone mikään huono ole. Luultavasti muut puljut laittavat saman hinnan myöhemmin, joten ehkä kaupan saa peruttua jos ei sikseen ole tullut.

En odota tuotetta päivässä, kuten ei kukaan muukaan. Esimerkiksi 2-3 päivää menee Verkkiksellä siitä, kun tilaus on tehty ja paketti ovella. Kun lukee näitä Veikon Koneen kokemuksia, niin tyypillinen odotusaika on jotain kuukauden ja kolmen väliltä.
 
Pesukone ja kuivaustorni tuli viikossa asennuksen kanssa voi toki riippua tuotteesta mutta jos on epäselvyyksiä niin uskon että hoituu kyllä, vaikka kysymällä sitten
 
Vahva veikkaus että näissä tilauksissa missä toimitus kestää tavara tulee muualta kuin omasta varastosta ja tukkuri ei saakkaan toimitettua tavaraa niinkuin on laskettu.

Ei se verkkikselläkään aina ihan putkeen mene.. omalla kohdalla useampi yli viikon toimitusaika vaikka tavaraa heillä ollut varastossa. Ja joka kerta kestänyt nimenomaan tavaran saaminen verkkikseltä eteenpäin eli ei voi postin piikkiin pistää. On sieltä osa toimituksista tullut vauhdillakin. Yleensä jos on kiire en tilaa sieltä koska nopea toimitus ei aina onnistu..
 
Ihan hyvin on Veikon Koneesta pari vuotta sitten ainakin tullut tavarat, about viikon toimitusajalla mutta se oli jo tilatessa tiedossa. Samoin kun aikanaan heillä oli myymälä tuossa lähellä niin siitä paikanpäältä saanut ihan hyvää palvelua. Ihan viimeisten parin vuoden ajalta ei ole kokemuksia mutta sitä ennen ainakin on ollut ihan ensiluokkaista toimintaa.
 
Eilen aivan loistava asiakaskokemus Gigantin myyjän kanssa.

Kysyin Samsung Odyssey G3 S24AG320 joka oli gigantilla myynnissä 228e, että myisivätkö samaan hintaan kuin CM (Samsung Odyssey G3 S24AG322 24" pelinäyttö - Näytöt | K-Citymarket.fi).

Noh, eivät myy kun mallinumero on eri. Totesin, että eikös kyseessä ole sama näyttö?
Ei kuulemma ole. CM malli voi olla kuulemma vaikka kiinassa tehty. :kahvi:

Kysyin, että missä teidän malli sitten on tehty? Ei osannut vastata.
En jaksanut tingata sen kauempaa.

Kävelin Poweriin, sain sieltä näytön mukaan 129€. Powerin myyjäkään ei osannut selittää eroavaisuuksia.
 
Eilen aivan loistava asiakaskokemus Gigantin myyjän kanssa.

Kysyin Samsung Odyssey G3 S24AG320 joka oli gigantilla myynnissä 228e, että myisivätkö samaan hintaan kuin CM (Samsung Odyssey G3 S24AG322 24" pelinäyttö - Näytöt | K-Citymarket.fi).

Noh, eivät myy kun mallinumero on eri. Totesin, että eikös kyseessä ole sama näyttö?
Ei kuulemma ole. CM malli voi olla kuulemma vaikka kiinassa tehty. :kahvi:

Kysyin, että missä teidän malli sitten on tehty? Ei osannut vastata.
En jaksanut tingata sen kauempaa.

Kävelin Poweriin, sain sieltä näytön mukaan 129€. Powerin myyjäkään ei osannut selittää eroavaisuuksia.

Kerran seurasin sivusta kun myyjä tuskaili Gigantissa tuon hinnanalennuksen kilpailijan tasolle kanssa niin on tosiaan vaikeaa. Screenshotteja yms. liittämistä ja tuotekoodien tavaamista mut saihin sieltä sit alennuksen mut aikaa kyl meni.
 
Powerin myyjäkään ei osannut selittää eroavaisuuksia.

jossain määrin erot voi olla vaikka pyöreä jalka vs. neliskanttinen jalka... tai sitten ihan jokaiselle maanosalle, jälleenmyyjälle on oma tuotekoodinsa. Pääasia että ne on "eri malleja" ettei hintatakuuta pääse asiakas käyttämään.
 
En tiedä meneekö aiheen ohi, mutta onko täällä kenelläkään positiivisia kokemuksia Veikon Koneesta? Tuli tilattua sieltä eilen ja virheellisesti vasta jälkikäteen huomasin, että netti on pullollaan tekstiä siitä kuinka sieltä ei saa mitään tuotteita, ja rahat ei palaudu moniin kuukausiin. Puhelimeen ja sähköpostiin ei vastailla. Harva tietenkään kertoo positiivisista kokemuksista, mutta näyttää kyllä olevan suurin osa melko tyytymätöntä porukkaa.
Paikan päältä liikkeestä tehdyt ostokset menneet ihan hyvin, mm. kuivausrumpu toimituksineen.

Huono kokemus oli pölynimurin osto muutamia vuosia sitten black friday tarjouksesta. Toimitusaika oli nettisivulla ihan normaali mutta toimituksessa meni kuitenkin muistaakseni kuukausi. Vanha imuri oli lähtenyt kiertoon, uuden toimituksesta ei ollut mitään tietoa eikä pitkän odotuksen jälkeen huvittanut ilman imuria olla niin päädyin ostamaan samanlaisen Powerin tarjouksesta samalla hinnalla. Harmillisesti oli vaan paketti ehtinyt lähteä Veikon varastolta juuri hetkeä aikaisemmin eikä tilausta voinut enää peruuttaa. Ilmaista palautusoikeutta Veikon Koneella ei ole, vaan palautuspaketti piti maksaa itse. Olisin tietysti voinut palauttaa Powerista ostetun ilmaiseksi ja pitää Veikolta tulleen, mutta Veikon touhu tympi niin paljon että maksoin mielummin palautuksesta. Rahojen takaisin saamisessa sen jälkeen kesti vaikka kuinka kauan. Sitten rahat kyllä tuli heti kun erikseen kyselin.

Se pitää Veikon netistä ostaessa huomioida että se on yksi harvoja suomalaisia kauppoja, jolla ei ole ilmaista palautusoikeutta.
 
  • Tykkää
Reactions: PCB
Onko kellään kokemusta, että powerin myyjät myisi tuotteen samalla hinnalla, mitä Gigantti, jos asiasta mainitsee ja Powerilla ois siinä vaiheessa kalliimpi hinta. Vai päivittyyköhän noi hinnat jälkijunassa poweriin?
 
Onko kellään kokemusta, että powerin myyjät myisi tuotteen samalla hinnalla, mitä Gigantti, jos asiasta mainitsee ja Powerilla ois siinä vaiheessa kalliimpi hinta. Vai päivittyyköhän noi hinnat jälkijunassa poweriin?
Kyllä ne joskus hintaa tarkistavat, mutta ei mitenkään 100 varmasti, kuten eivät nykyään enää Gigantissakaan aina sitä halua tehdä
 
Mulla on olisko reilu vuoden takaa pari huonoa kokemusta multitronicista, mutta täytyy sanoa että alkaa pikkuhiljaa nuo muistot unohtua. Viimeiset varmaan 4-5 tilausta ollut todella hyvää palvelu ja viimeisimmästä kirjoittelinkin kun kameran filmi oli vanhentunut.

Noh nyt lähti näppistä ja koteloa ym pientä taas heiltä tilaukseen ja seuraavana päivänä laitoin spostia, että pistetääs vielä tarjouksesta hiirimatto tilaukseen mukaan jos kerkee.
Noh sieltä tuli vastaus että kerkeehän se ja laittavat sen tilaukseen kaupan päällisiksi.

Eipä tuo euroissa nyt ole kun 4e "säästö" mutta kyllä tuo lämmitti enemmän mieltä kuin näppäimistössä 20-30e säästö tarjouksen johdosta.
 
Aikoinaan Power mainosti hintarobottiaan, joka takaa aina vähintään yhtä halvat hinnat kuin kilpailijoilla. Kummasti eivät suostuneet myymään samaan hintaan kuin Verkkokauppa.com:ssa perusteena, että "hintarobotti on pois käytöstä Black fridayn ajan"

Gigantista taas ei ole koskaan saanut samalla hinnalla kuin kilpailijoilta, aina on keksitty verukkeita esim. Gigantin hankintaorganisaatiolla omat tuotekoodit kuin kilpailijoilla, vaikka tuote olisi tismalleen sama.
En muista että Power olisi luvannut halvintahintaa, saati hintakuuta..

Power hoiti tuon markinoinnin hienosti, tietenkään ei voi taata yhtähalpoja hintoja kuin kilpailijoilla ja sen takia sellaista ei saa mainostaa.

Mutta Power hoiti asian niin että Powerin edustaja kertoi asiasta toimittajalli uuden nimen lanseeramisen yhteydessä, toimittajat sitten hoiti sen mielikuvamarkkinoinnin.

...

Gigantilla markkinoi hintatakuuta (ja taisi jatkaa sakkoihin saakka) ja hinta takuu on sinänsä laillinen, eli Gigantilla se oli pitkään, aikojen saatossa se muuttu enemmän 30pv tyytyväistakuuks (varsin vapaa palautus oikeus)i. jota sitäkin heikennetty.

Eli gigantilta käytännössä sai samaan hintaa kuin kilpailijoilta, kirjallinen tarjous, ilmoitushinta, jne, kävi, ja jos hintatakuu aikana löytää sen halvemman, niin sai erotuksen takaisin. Ulkolaiset nettikaupatku tuli, niin taisivat rajoittaa niihin joilla Suomessa kivajalka liike.

Kodinkoneissa kuluttajan miina oli se että ketjukanavissa oli eri tyyppinumerot.


Edit:
Jossain ketjussa oli kerrottu että Gigantilta viimevuonna toimi hintatakuu, eli erotuksen sai hyvityksenä.
 
Viimeksi muokattu:
Asiakaspalvelukokemuksia viimeisen parin kuukauden ajalta.

Verkkokauppa.com - Polkupyörä
Olin kasannut pyörän huolellisesti ohjeiden mukaan ja käyttänyt sen ensihuollossa. Toinen poljin kuitenkin löystyi todella nopeasti ja sitä piti kiristellä jo alle 10km ajelun jälkeen.
Verkkokaupan chattiin viestiä, vastasivat että palaavat asiaan. Neljän päivän jälkeen ilmoittivat meilitse että lähettävät minulle uuden kampisarjan veloituksetta.
Tätä ei kuitenkaan kahden viikon odottelun jälkeen alkanut kuulumaan, joten kyselin toimitusaikaa. Vastaus " järjestelmässä oli jokin mennyt jumiin " ja parin päivän päästä kampisarja oli noudettavissa lähipostista.
Ei ihan nappisuoritus, mutta sain hoidettua. 9/10.

Elisa/LG - TV
Vuonna 2021 ostetusta telkkarista lakkasi kaikki HDMI-portit toimimasta. Koska Elisan 2v takuu oli jo umpeutunut, otin yhteyttä LG:hen. He ymmärrettävistä syistä halusivat vielä varmistaa että minulla on oikeanlaiset kaapelit, asetukset ja olen testaillut usealla laitteella. Muutaman viestinvaihdon jälkeen ohjasivat minut Elcare Nordic Oy:n suuntaan, joka on heidän valtuutettu huoltofirma. Mainitsivat "Koska takuu ei ole voimassa, mahdollinen diagnoosityö avataan lukuunne. Mikäli korjauskustannukset ovat kohtuulliset, emme valitettavasti tule vastaan kustannuksissa.". Tiedustelin vielä mitä tarkoitetaan kohtuullisilla korjauskustannuksilla ja miten käytännössä Elcaren laskutus hoidetaan, mutta en saanut selvää vastausta.
Tässä vaiheessa selvittelin myyjän virhevastuuta ja otin yhteyttä Elisaan. Olin tarkka viesteissäni etten mainitse mitään takuusta, vaan puhuin koko ajan virhevastuusta. He tietenkin ohjasivat minut ensin LG:n suuntaan, mutta vaadin että he myyjänä selvittävät tuotteen korjauksen tai vaihdon toimivaan. En tiedä vaikuttiko asiaan se, että TV:stä oli vielä pieni summa osamaksua maksamatta ja ilmoitin etten aio maksaa ennen kuin asia on selvitetty eli virhe korjattu.
Viestinvaihto Elisan asiakapalvelun kanssa oli melko ripeää, vastaus tuli yleensä vuorokauden sisällä. He järjestivät ja maksoivat TV:n kuljetuksen huoltoon ja sieltä takaisin kotiini. Minulle ei koitunut mitään kuluja, ja telkkari huollettiin Elisan laskuun.
Eli LG:n kanssa aika negatiivinen kokemus 2/10. Elisa hoiti kun tarpeeksi jaksoi asiakaspalvelun kanssa vängätä ja vaatia. Ei tosiaan mikä malliesimerkki hyvästä palvelusta. Pääasia että sain telkkarin kuntoon, joten kääntyy positiivisen puolelle 6/10.

Power - TV
Yllämainitun episodin ajaksi kävin ostamassa Samsungin telkkarin Powerista. Kun selvisi että saan vanhan, paremman LG:n huollettua niin päätin palauttaa Samsungin. Varmistin Powerin chatista palautusehdot ja roudailin telkkarin lähimpään liikkeeseen. Telkkariosastolla mukava nuori jamppa - ei yrittänyt myydä samalla mitään ja homma hoitui parissa minuutissa koska "mulla loppuu ihan just työvuoro enkä jaksais alkaa purkamaan tota paketista ja tarkistamaan kuntoa, onhan se varmasti ehjä ettei tarvii soitella sun perään jos laitetaan toi outlettiin suoraan myyntiin?". Kassan kautta vilauttamaan maksukorttia ja rahat näkyi seuraavana päivänä tilillä. Powerille ja heidän palautusehdoilleen 10/10.

PNY - SSD-levy (valmistajan takuu)
Tietokoneeni alkoi heittämään bluescreeniä ja muutaman tällaisen jälkeen ei käynnistynyt enää ollenkaan. Syyksi paljastui vuonna 2020 Gigantista ostettu PNY:n M.2 500GB (CS3030). Tottakai juuri se SSD jolle olin asentanut Windowsin. Uudelleenasennus toiselle levylle ja tämän jälkeen CrystalDiskInfolla tutkimaan. Health Status 100% Bad, Critical Warning, levy ei antanut mitään infoa esim. käyttöajasta.
Gigantin takuu oli umpeutunut, mutta selvittelin tylsyyksissäni PNY:n "warranty / RMA" käytäntöjä heidän nettisivuiltaan. Löysin tiedon, että tällä SSD:llä on 5 vuoden valmistajan takuu. Pistin heidän support-sähköpostiin meiliä tapahtuneesta - kohtelias, lyhyt ja ytimekäs viesti ja liitteenä Gigantin kuitti ja CrystalDiskInfo-kuvakaappaukset. Ajattelin, että jos sieltä alkaa samanlainen viestinvaihtorumba kuin Elisan/LG:n kanssa niin annan asian olla, koska kyseinen SSD oli ollut kovalla käytöllä ja hintansa väärti.
Kolmen päivän päästä sain sähköpostiin tulostettavaksi ranskankielisen RMA-formin ja DHL:n shipping labelin ja enkuksi ohjeet miten varata DHL:ltä viallisen tuotteen nouto tai toimitus automaatin kautta. Varmistin vielä heiltä nuo formien ja shipping labelien käytön kun en ranskaa osaa ja sain selkeät ohjeet enkuksi.
Reilu viikko siitä kun annoin viallisen SSD:n kuriirin käsiin niin sain PNY:ltä sähköpostia. Ilmoittivat että saan tilalle M.2 1000GB CS2140 koska tuota CS3030:aa ei enää valmisteta. Eli tuplasti isompi ja uudempaa teknologiaa, sehän passaa!
Alle viikko heidän ilmoituksesta niin sain DHL:ltä paketin. Sieltä paljastui... HP:n 256GB 3.2 USB-muistitikku?! Tsekkasin ettei DHL ole sekoillut jotain, mutta paketissa oli lähettäjänä PNY ja papereissa mainittu "RMA" ja tuo CS2140 SSD.
Laitoin viikonloppuna meiliä PNY:lle että mikä homma. Tiistaina vastaus: Ai kauhia, me lähetettään se CS2140 tällä viikolla, saat pitää muistitikun "as gesture of goodwill". Ja keskiviikkona DHL toimitti oikean tuotteen eli pistivät ilmeisesti pikatoimituksena.
Eli hieman tuli ylimääräistä vaivaa meilailuista, pakettien noudoista ja ranskankielen tulkkauksesta, mutta pakkohan tässä on antaa PNY asiakaspalvelulle ja käytännöille 10/10.
 
Power - TV
Yllämainitun episodin ajaksi kävin ostamassa Samsungin telkkarin Powerista. Kun selvisi että saan vanhan, paremman LG:n huollettua niin päätin palauttaa Samsungin. Varmistin Powerin chatista palautusehdot ja roudailin telkkarin lähimpään liikkeeseen. Telkkariosastolla mukava nuori jamppa - ei yrittänyt myydä samalla mitään ja homma hoitui parissa minuutissa koska "mulla loppuu ihan just työvuoro enkä jaksais alkaa purkamaan tota paketista ja tarkistamaan kuntoa, onhan se varmasti ehjä ettei tarvii soitella sun perään jos laitetaan toi outlettiin suoraan myyntiin?". Kassan kautta vilauttamaan maksukorttia ja rahat näkyi seuraavana päivänä tilillä. Powerille ja heidän palautusehdoilleen 10/10.
Laittavat suoraan myyntiin ja 10/10 arvosana? Kova on luotto asiakkaan sanaan jos tuollainen käytäntö ylipäätään mahdollista, en kyllä luottaisi itse. Tässä tapauksessa toki olikin toimiva tuote mutta kyllä olettaisin outletista tuotetta ostaessa että se olisi tarkastettu, epärehellisien palautuksen mahdollisuus ei ole mikään olematon.

Reilu viikko siitä kun annoin viallisen SSD:n kuriirin käsiin niin sain PNY:ltä sähköpostia. Ilmoittivat että saan tilalle M.2 1000GB CS2140 koska tuota CS3030:aa ei enää valmisteta. Eli tuplasti isompi ja uudempaa teknologiaa, sehän passaa!
Alle viikko heidän ilmoituksesta niin sain DHL:ltä paketin. Sieltä paljastui... HP:n 256GB 3.2 USB-muistitikku?! Tsekkasin ettei DHL ole sekoillut jotain, mutta paketissa oli lähettäjänä PNY ja papereissa mainittu "RMA" ja tuo CS2140 SSD.
Laitoin viikonloppuna meiliä PNY:lle että mikä homma. Tiistaina vastaus: Ai kauhia, me lähetettään se CS2140 tällä viikolla, saat pitää muistitikun "as gesture of goodwill". Ja keskiviikkona DHL toimitti oikean tuotteen eli pistivät ilmeisesti pikatoimituksena.
Eli hieman tuli ylimääräistä vaivaa meilailuista, pakettien noudoista ja ranskankielen tulkkauksesta, mutta pakkohan tässä on antaa PNY asiakaspalvelulle ja käytännöille 10/10.
Eipä nuokaan käytännöt mitenkään 10/10 arvosanan arvoisia ole... Todennäköisempi on että kokeillaan jäätä hiljenisikö asiakas jotain saatuaan.
 
Todennäköisempi on että kokeillaan jäätä hiljenisikö asiakas jotain saatuaan.
No tuskinpa PNY:n kohdalla, varmasti ollut joku erehdys tuon takana, että lähtenyt joku USB-tikku M.2 SSD:n sijasta. Aika isot laskut muodostunut PNY:lle tuosta säätämisestä, ei mitään halpaa lystiä lähetellä DHL:n kautta, pikana varsinkaan.
 
Laittavat suoraan myyntiin ja 10/10 arvosana? Kova on luotto asiakkaan sanaan jos tuollainen käytäntö ylipäätään mahdollista, en kyllä luottaisi itse. Tässä tapauksessa toki olikin toimiva tuote mutta kyllä olettaisin outletista tuotetta ostaessa että se olisi tarkastettu, epärehellisien palautuksen mahdollisuus ei ole mikään olematon.
Minun näkökulmasta täydellistä palvelua, eli helppoa, selkeää, nopeaa, kohteliasta ja suosittelen mielellään muille. Voihan olla että myyjä lämpimikseen höpötteli tuollaista, ja tarkastavat kyllä kunnon ennen outlettiin listaamista.

Eipä nuokaan käytännöt mitenkään 10/10 arvosanan arvoisia ole... Todennäköisempi on että kokeillaan jäätä hiljenisikö asiakas jotain saatuaan.
Vertaan tuohon LG:hen. Siellä aspan asenne "testaahan vielä kerran että piuha on varmasti kunnolla kiinni" ja epäselvä viestintä. PNY:ltä en lähtökohtaisesti odottanut yhtään mitään - hehän olisivat voineet todeta että tuolla SSD:llä on jo varmasti takuuehdoissa mainitut max. käyttötunnit tai kirjoitusmäärät ylittyneet, tai koittaa sumuttaa vetoamalla "myyjän takuu on jo umpeutunut" mikä varmasti uppoaa moneen kuluttajaan. Lopputulemana sain hyvää ja ripeää asiakapalvelua ilman vänkäämistä, paremman tuotteen rikkoutuneen tilalle ja bonus-muistitikun.

Myönnän että numeroarvosanat oli tässä tapauksessa huono tapa ilmaista mitä myyjää/valmistajaa suosittelen.
 
Laittavat suoraan myyntiin ja 10/10 arvosana? Kova on luotto asiakkaan sanaan jos tuollainen käytäntö ylipäätään mahdollista, en kyllä luottaisi itse. Tässä tapauksessa toki olikin toimiva tuote mutta kyllä olettaisin outletista tuotetta ostaessa että se olisi tarkastettu, epärehellisien palautuksen mahdollisuus ei ole mikään olematon.
Jos kymppi tarkoittaa sitä että asiakas kokemus oli se tai yli sen mitä odotukset ja lupaukset, niin eikö tuo ole silloin kympin juttu, kun kyse kokemuksesta joka koski lupausta joka ei ole ns ihan tavanomainen. Plussaa ilmaisesti asiakasluottamuksesta.

Jos käy ilmi että telkkaa ei ole tarkastettu ja luovutetaan seuraavalle edellisen asiakkaan "tiedoilla" (historia, kirjautumiset yms.), niin sitten seuraavan ostajan arvostelu sen mukaan.

Eipä nuokaan käytännöt mitenkään 10/10 arvosanan arvoisia ole... Todennäköisempi on että kokeillaan jäätä hiljenisikö asiakas jotain saatuaan.
Tämä vähän vaikeampi, jos tuotteessa virhe, niin suomalaisittain se toki laskee pisteitä, mutta omassa arvostuksessa jyvät erottuu akanoista nimenomaan virheiden käsittelyssä.

Jos valmistajan lupaus ja asiakkaan odotus oli paljon vähemmän kuin toteutunut, niin eikö silloin 10/10 ole ihan oikeutettu.

Tässä arvosteltiin virheiden käsittelyä, se että lähetetään väärä tuote alentaa pisteitä, ei ola kympin juttu, mutta tässä plussaa taisi tulla hyvästä hyvityksestä (parempi korvaava tuote ja se muistitikku), sujuvasta käsittelystä ja pidettiin myös reiluaviikkoa nopeana virheenkorjaus aikana.

B2B asiakkaat varmaan pitäisi paria arkipäivää normaalina, eli suomalaisittain hyvä jos kasina, mutta tässä oli kuluttaja tuote missä asiakkaalle ei ollut kummoisia odotuksia. ja homma sujua ilman vääntöä.


Ja tarina vaikutta selkeältä joten TM sanoin, jokainen voi laskea omat pisteet omine painotuksineen. :-)

Asiakaspalvelukokemuksia viimeisen parin kuukauden ajalta.
Kiitos hienosta postauksesta. Nämä ongelma käsittelyt niitä mikä erottaa hyvät huonoista.
 
Paikan päältä liikkeestä tehdyt ostokset menneet ihan hyvin, mm. kuivausrumpu toimituksineen.

Huono kokemus oli pölynimurin osto muutamia vuosia sitten black friday tarjouksesta. Toimitusaika oli nettisivulla ihan normaali mutta toimituksessa meni kuitenkin muistaakseni kuukausi. Vanha imuri oli lähtenyt kiertoon, uuden toimituksesta ei ollut mitään tietoa eikä pitkän odotuksen jälkeen huvittanut ilman imuria olla niin päädyin ostamaan samanlaisen Powerin tarjouksesta samalla hinnalla. Harmillisesti oli vaan paketti ehtinyt lähteä Veikon varastolta juuri hetkeä aikaisemmin eikä tilausta voinut enää peruuttaa. Ilmaista palautusoikeutta Veikon Koneella ei ole, vaan palautuspaketti piti maksaa itse. Olisin tietysti voinut palauttaa Powerista ostetun ilmaiseksi ja pitää Veikolta tulleen, mutta Veikon touhu tympi niin paljon että maksoin mielummin palautuksesta. Rahojen takaisin saamisessa sen jälkeen kesti vaikka kuinka kauan. Sitten rahat kyllä tuli heti kun erikseen kyselin.

Se pitää Veikon netistä ostaessa huomioida että se on yksi harvoja suomalaisia kauppoja, jolla ei ole ilmaista palautusoikeutta.
Tuli tuote melkein ennätysajassa. Väärän värinen. Katsoin kuittia, eikä väriä ole edes kirjoitettu kuittiin, se on vain alalohkossa tuotteen kohdalla sivuilla, joten sieltä varmaan lähetetään satunnaisesti jompi kumpi väri ja toivotaan parasta. Tuote palautukseen ja rahat takaisin. Eipä tule enää tuohon firmaan koskettua.
 
Siis onko kyseessä tuo Q Revo roboimuri? Mitä tilausvahvistus sanoo, koska tuotteilla on eri tuotekoodit.
 
Ei palautuksesta kyse, mut pari vuotta sitten ostin Gigantista ilmanpuhdistimen. Oli olevinaan testivoittaja, jotain 300 e luokkaa hinta. Automaattisella teholla ei voinut pitää, jos kävi saunassa tai keittiössä tehtiin ruokaa, huuti kun hinaaja, vaikka on ihan eri puolella rakennusta. Makkarissa ei pierun hajuun reagoinut mitenkään... :). Suurin piirtein näin kirjotin arvosteluun, ja laitoin 2/5. Sieltä sitten tuli viesti, että valitettavasti emme voi hyväksyä arvosteluasi. Ei perustelua. Ennestään oli kymmenkunta 5/5 ruotsalaista arvostelua, ei yhtään alle 5. Oli varmaan huonommat arvostelut hylätty. Jonkun aikaa se oli yövalona, missä lie nyt koko rakkine.
 
Siis onko kyseessä tuo Q Revo roboimuri? Mitä tilausvahvistus sanoo, koska tuotteilla on eri tuotekoodit.
Sitä tässä naureskelinkin. " ROBOROCK Q REVO ROBOTTI-IMURI " eikä mitään muuta. Ei edes väriä. Jos tilaukset ovat jo näin hankalia saada oikein, en halua tietää miten takuu "toimii". Haen imurin tänään Powerista.
 
Ei palautuksesta kyse, mut pari vuotta sitten ostin Gigantista ilmanpuhdistimen. Oli olevinaan testivoittaja, jotain 300 e luokkaa hinta. Automaattisella teholla ei voinut pitää, jos kävi saunassa tai keittiössä tehtiin ruokaa, huuti kun hinaaja, vaikka on ihan eri puolella rakennusta. Makkarissa ei pierun hajuun reagoinut mitenkään... :). Suurin piirtein näin kirjotin arvosteluun, ja laitoin 2/5. Sieltä sitten tuli viesti, että valitettavasti emme voi hyväksyä arvosteluasi. Ei perustelua. Ennestään oli kymmenkunta 5/5 ruotsalaista arvostelua, ei yhtään alle 5. Oli varmaan huonommat arvostelut hylätty. Jonkun aikaa se oli yövalona, missä lie nyt koko rakkine.
Pierujako mielestäsi ilmanpuhdistimen pitäisi suodattaa? Vaikuttaa siltä, että et tutustunut laitteen käyttötarkoitukseen tai -ohjeisiin lainkaan. Laite 100, käyttäjä 0. Hyvä, ettei näin vähäisen tietämyksen arvostelua htväksytty.
 
Pierujako mielestäsi ilmanpuhdistimen pitäisi suodattaa? Vaikuttaa siltä, että et tutustunut laitteen käyttötarkoitukseen tai -ohjeisiin lainkaan. Laite 100, käyttäjä 0. Hyvä, ettei näin vähäisen tietämyksen arvostelua htväksytty.
Kyllä sulla ottaa toiset käyttäjät aina koville. Koeta jaksaa.
 
Pierujako mielestäsi ilmanpuhdistimen pitäisi suodattaa? Vaikuttaa siltä, että et tutustunut laitteen käyttötarkoitukseen tai -ohjeisiin lainkaan. Laite 100, käyttäjä 0. Hyvä, ettei näin vähäisen tietämyksen arvostelua htväksytty.
Sen ymmärtää että moderoidaa arvostelut jotka sävyltään ei täytä "korkeita" julkaisutaso vaatimuksia. Mutta tänäpäivänä verkkokauppojen arvosteluista on kaupalla myös vaatimuksia, mm niiden aitouden osalta, eivät saa vääristellä vanhaan malliin.

Toinen sitten itse kritiikistä, jos tuote testivoittaja ja ehjä, niin tulee mieleen, kuten sanoit, että ostettu tiskikone pyykinpesuun. Mutta tuolla perusteella en vielä tuomitse kun en tiedä mitä asiakkaalle on myyty, jos hänelle on myyty äänetöntä tehokkuutta ja joka poistaa pierunhajut makkarista, vaikka ilmanvaihto olisi puutteellinen, niin onhan se ihan surkea jos se ei tee luvattua.


Ei selvinnyt onko ostettu myyjän avustuksella, vai itsepalveluna.

Ei palautuksesta kyse,
...
. Jonkun aikaa se oli yövalona, missä lie nyt koko rakkine.
Loppu toi kysymyksen, siis palautitko laitteen ? ja onnistuiko palautus ?


Oli varmaan huonommat arvostelut hylätty.
Vaikka sati vähän negaa postauksestasi, niin hyvä että postasit. On tärkeää tietoa jos negatiivisia arvosteluja poistellaan ja vaikka ilmaisu olisi ollut sanamuodoiltaan julkaisukelvoton, mutta muuten asia sisältöinen, niin pidän kyllä sen poistoa huonona viestinä, jos viestiä ei saa jokerimerkein julkaisukelpoiseksi, niin vaikka sitten jättää pisteet näkyviin. Ainakin itseäni arveluttaa arvostelut joissa kaikki 5/5 4/5, eikä yhtään pettynyttä.
 
Oliko se powerissa niin että jos tilaa ja maksaa netissä mutta noutaa liikkeestä niin tuo 60pv palautusehto pätee, mutta jos tilaa netistä mutta maksaisi sekä noutaisi myymälästä niin sitten pätee jotkut huonommat ehdot? Vai pitääkö tässä varmuuden vuoksi vielä ottaa toimitus postilla vaikka poweri on vieressä?
 
Oliko se powerissa niin että jos tilaa ja maksaa netissä mutta noutaa liikkeestä niin tuo 60pv palautusehto pätee, mutta jos tilaa netistä mutta maksaisi sekä noutaisi myymälästä niin sitten pätee jotkut huonommat ehdot? Vai pitääkö tässä varmuuden vuoksi vielä ottaa toimitus postilla vaikka poweri on vieressä?

Miksei pätis aina? Ainakin jos tilaa netistä ja maksaa paikan päällä tai jos tilaa netistä, maksaa ja noutaa niin todistetusti pätee.
 
"Click&Collect varauksen maksutapahtuma suoritetaan myymälässä, eli Click&Collect varauksiin liittyviin ostoksiin sovelletaan myymälöiden palautusehtoja."

Eikö tuo ole kuitenkin aika konfliktoiva ohje sitten toisaalta?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 459
Viestejä
4 889 440
Jäsenet
78 809
Uusin jäsen
MercuryRacing

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom