Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 455
Vuos pari sitten johonkin ketjuun kommentoin tuota touhua paikallisesta Gigantista kun vanhukselle klimppitukka laittoi täyslaidallisen palvelukattauksesta puhelinosastolla. Sama touhu miltei aina siellä käynnissä kun sattuu käymään :D. Kyl siinä vanhus saa kierrellä ummet ja lammet moneen kertaan et pääsee ilman palvelusopimuksia pois. Mutta kyllähän se pahaa tekee aina kun näkee jonkun vanhuksen tuonne menevän.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 925
Vuos pari sitten johonkin ketjuun kommentoin tuota touhua paikallisesta Gigantista kun vanhukselle klimppitukka laittoi täyslaidallisen palvelukattauksesta puhelinosastolla. Sama touhu miltei aina siellä käynnissä kun sattuu käymään :D. Kyl siinä vanhus saa kierrellä ummet ja lammet moneen kertaan et pääsee ilman palvelusopimuksia pois. Mutta kyllähän se pahaa tekee aina kun näkee jonkun vanhuksen tuonne menevän.
Itselle ei ole Gigantissa koskaan tuputettu mitään palvelusopimuksia, mutta odotas kun takuuasioita menny hoitamaan pääkaupunkiseudun johonki Elisan liikkeeseen. Jos ei sano myyjälle, että hoidan pelkän takuuasian eli muuten ruvetaan kauppaamaan kummasti kaikkea muutaki mukaan.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 860
Tuo oheismyynti on pirun ärsyttävä ilmiö. Mutta toi Gigantin geelitukkien toiminta alkaa olla jo niin röyhkeää varsinkin vanhempia ihmisiä kohtaan, että taidan alkaa boikotoimaan ko. puljua myös nettiostosten osalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 948
Ainakin tuosta Gigantin meiningistä uutisoidaan nyt reippaasti, esimerkiksi tämä: Gigantti vastaa kohuun: ”Meille iso peiliin katsomisen paikka”
Kokonaisuudessaan tapahtuneiden tapausten johdosta, Gigantin johdolla on itsetutkiskelun ja peiliin katsomisen paikka, koska ovat antaneet toistuvasti kaikenlaisten koiruuksien jatkua, eivätkä laitteet pistettä sellaiselle toiminnalle.

Vaikuttaa silta, että koko johdon kohdalla pitäisi suorittaa harvennusta tai uudistusta, alkaen korkeimmasta johdosta, jotka eivät ole tilanteen tasalla. Jatkaa sitten henkilökunnan koulutuksella kauppatavoista ja mahdollisesti palkkauksen kehittäminen.

Edit:" Gigantin toimitusjohtaja sanoo, että on ikävä kuulla, että huonoja kokemuksia on niin paljon." Tarttis varma tehrä jotain".
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
828
Täähän paisuu ihan huolella. Onneksi järkevällä koulutuksella tämäkin saadaan hoidettua:

"Nyt puhuu opetusvideot nähnyt työntekijä" uutisointia odotellessa.

Montahan palvelua saa myydä, että saa nämäkin imagotappiot katettua?
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 925
Täähän paisuu ihan huolella. Onneksi järkevällä koulutuksella tämäkin saadaan hoidettua:

"Nyt puhuu opetusvideot nähnyt työntekijä" uutisointia odotellessa.

Montahan palvelua saa myydä, että saa nämäkin imagotappiot katettua?
Miksiköhän myyjät puhuvat toista ja työnantaja aivan toista? Kumpikohan nyt on oikeassa provisiopalkasta?
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 496
Miksiköhän myyjät puhuvat toista ja työnantaja aivan toista? Kumpikohan nyt on oikeassa provisiopalkasta?
Taannoin (olisikohan 4v sitten) Gigantissa oli palkan päälle provikka, mutta ilmeisesti se muuttui. Powerissa oli muutama vuosi sitten tuo sama, mutta ei tietoa mikä tilanne nykyään.

e. Mutta tuo Gigantin bonusmallihan on varmaan käytössä lähes kaikilla myyntialoilla, eli pohjapalkan päälle lisää liksaa suoritusten mukaan. Seurantaan otettavat asiat sitten tietysti vaihtelevat firmoittain.
 
Liittynyt
02.12.2018
Viestejä
85
Sähköpostiin oli valunut oheinen lista lupauksia, joilla Gigantti aikoo parantaa mainettaan. Eivät kuulemma hyväksy "epärehellisyyttä tai huijauskäytäntöjä" ja haluavat tehdä "Gigantissa asioinnin turvalliseksi ja mielekkääksi nyt ja jatkossa." :smoke:
- Muutamme myymälätyöntekijöidemme bonusmallia välittömästi niin, että asiakastyytyväisyyden osuus moninkertaistuu aiempaan nähden.
- Vuodenvaihteessa työnsä meillä aloittava monimuotoisuustyöryhmä ottaa ensimmäiseksi tavoitteekseen eettisen asiakaspalvelun käytäntöjen parantamisen.
- Tehostamme myymälöissä tänä vuonna käyttöön otettua, uutta lähijohtamisen mallia niin, että se ohjaa yksittäisiä työntekijöitä arjessa vahvemmin eettisestä näkökulmasta.
- Tulemme lisäämään eettisiä koulutussisältöjä lähi- ja verkkokouluttautumisemme. Olemme julkaisseet 23.10. kaikille giganttilaisille pakollisen verkkokurssikokonaisuuden ratkaisukeskeisestä, eettisestä asiakaspalvelusta ja 25.10. myyntihenkilöstöllemme kaksi koulutusvideota eettisestä myynnistä, joista toisessa käsittelemme ikäihmisten asiakaskohtaamista heille tärkeistä näkökulmista.
- Yhtenäistämme myymälöidemme käytäntöjä työntekijöiden perehdyttämisessä ja sisällytämme perehdytyspakettiin uuden, eettisyyttä koskevan osion. Olemme myös selkeyttäneet syksyn ajan asiakaspalvelurutiinejamme virhevastuista ja korvauskäytännöistä, mistä olemme sopineet Kilpailu- ja Kuluttajaviraston kanssa syyskuussa 2023.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 934
e. Mutta tuo Gigantin bonusmallihan on varmaan käytössä lähes kaikilla myyntialoilla, eli pohjapalkan päälle lisää liksaa suoritusten mukaan. Seurantaan otettavat asiat sitten tietysti vaihtelevat firmoittain.
Ongelmahan tossa tosiaan on se että vanhuksille sun muille omia tarpeitaan ymmärtämättömille (ei kehtaa kieltäytyä) saadaan myytyä ihan mitä tahansa. Ja kun myynti on lähimyyntiä vaikkapa verkkopalveluihin, niin se peruuttaminenkin vaatii sellaista vaivaa mihin noi ei yleensä jaksa.

Plus että jos pitää paikkansa se että myyjä voi saada kenkää siksi että on myynyt paljon perustuotteita on jo aika paksua.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
470
Gigantissa olen saanut ihan hyvää palvelua, kun olen avannut keskustelun sanomalla, että "sovitaanko niin, että et yritä myydä minulle liittymiä, vakuutuksia tai mitään muitakaan lisäpalveluita" ja sen jälkeen luetellut laitteet jotka aion ostaa :psmoke:
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 906
Gigantissa olen saanut ihan hyvää palvelua, kun olen avannut keskustelun sanomalla, että "sovitaanko niin, että et yritä myydä minulle liittymiä, vakuutuksia tai mitään muitakaan lisäpalveluita" ja sen jälkeen luetellut laitteet jotka aion ostaa :psmoke:
Juurikin noin se on hyvä jos on kiireellä liikenteessä.

Itse olen harmitellut kun joskus käy ajankanssa ostoksilla ja myyjä vieressä tarjoaa kaikenlaista lisäjuttua, sähköä ja vakuutusta vieruskaverille (vanhus), mutta itse ei näin 30:nä saa mitään alennuksia tai lisäetuja. Lähinnä kun tietää että niillä on takataskussa ainakin se miinus 30-50e ostokerrasta jos ottaa kännykkäliittymän (joka kertahan voisi liittymän napata ja seuraavalla kerralla powerissa asioidessa siirtää tuon samaisen toiselle operaattorille, kun niillä on samanlainen systeemi :cool:). Kerran jopa kyselin tuon "edun" perään, niin ei kuulemma ollu tarjouskampanjoita päällä, eli ilmeisesti valikoivat kohdeyleisönsä.
 
Liittynyt
01.10.2023
Viestejä
28
Bilar99e.
Ostin auton, jossa piti olla huollot tehty huolto-ohjelman mukaan = takuu voimassa. Auto saapui minulle 28.9.

2.10 ilmoitin, että auton laturi ei toimi. Ei mitään vastausta. Auton huoltokirjan ylityksen huomasin 5.10 ja 6.10 ilmoitin auton palautuksesta. Lupasi palautuksen hoituvat nopeasti. Alkoi hiljaisuus.11.10 kysyin miten edistyy, vastasi juuri laittaneet asian eteenpäin. Hiljaisuus osa2. Kysyin 17.10 miten edistyy, vastaus: Minäpä soitan markkinointiin. Sen jälkeen myyjästä ei kuulunut mitään. 19.10 Otin yhteyttä astetta korkeampaan tahoon ja sieltä soitettiin samanapäivä ja asia luvattiin hoitaa nopeasti kuntoon. Hiljaisuus osa3. Kyselin taas 23.10 mikä tilanne. Ei vastausta. Kysyin 25.10 taas missä mennään ja silloin sain vastauksen, että voin palauttaa auton 26.10. Auton palautukseen meni siis 3vkoa siitä hetkestä kun ilmoitin palautuksesta.

Missään vaiheessa myyjän puolelta ei oltu minuun yhteydessä vaan itse sai kokoajan kysellä/olla aktiivinen. Minun oli pakko ajaa tällävälin autolla, koska toista autoa ei ole ja rahat myyjillä. Palautuksen yhteydessä kieltäydyin maksamasta käyttöhyödystä alkaen palautusilmoituksesta. Vastaus oli "Minun tietoni mukaan tässä tilanteessa kukaan ei kehottanut sinua ajamaan autolla, vai olenko väärässä? Sen takia se on käyttöhyöty".

Perheessämme on kolme lasta, niin aika hankalaa olisi ollut olla ilman autoa 3vkoa. Oli myös sairaalassa käyntiä yms. säätöä, niin en ymmärrä mitä minun olisi pitänyt tehdä, koska he tässä tahallaan viivyttelivät. Kaiken lisäksi, en voinut ajaa metriäkään sähköllä, kun piuha/laturi ei toiminut. Silti käyttökulut vähennetään kokoajalta, joka on minusta väärin. Kyllä jäi paskamaku näistä kaupoista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 470
Bilar99e.
Ostin auton, jossa piti olla huollot tehty huolto-ohjelman mukaan = takuu voimassa. Auto saapui minulle 28.9.

2.10 ilmoitin, että auton laturi ei toimi. Ei mitään vastausta. Auton huoltokirjan ylityksen huomasin 5.10 ja 6.10 ilmoitin auton palautuksesta. Lupasi palautuksen hoituvat nopeasti. Alkoi hiljaisuus.11.10 kysyin miten edistyy, vastasi juuri laittaneet asian eteenpäin. Hiljaisuus osa2. Kysyin 17.10 miten edistyy, vastaus: Minäpä soitan markkinointiin. Sen jälkeen myyjästä ei kuulunut mitään. 19.10 Otin yhteyttä astetta korkeampaan tahoon ja sieltä soitettiin samanapäivä ja asia luvattiin hoitaa nopeasti kuntoon. Hiljaisuus osa3. Kyselin taas 23.10 mikä tilanne. Ei vastausta. Kysyin 25.10 taas missä mennään ja silloin sain vastauksen, että voin palauttaa auton 26.10. Auton palautukseen meni siis 3vkoa siitä hetkestä kun ilmoitin palautuksesta.

Missään vaiheessa myyjän puolelta ei oltu minuun yhteydessä vaan itse sai kokoajan kysellä/olla aktiivinen. Minun oli pakko ajaa tällävälin autolla, koska toista autoa ei ole ja rahat myyjillä. Palautuksen yhteydessä kieltäydyin maksamasta käyttöhyödystä alkaen palautusilmoituksesta. Vastaus oli "Minun tietoni mukaan tässä tilanteessa kukaan ei kehottanut sinua ajamaan autolla, vai olenko väärässä? Sen takia se on käyttöhyöty".

Perheessämme on kolme lasta, niin aika hankalaa olisi ollut olla ilman autoa 3vkoa. Oli myös sairaalassa käyntiä yms. säätöä, niin en ymmärrä mitä minun olisi pitänyt tehdä, koska he tässä tahallaan viivyttelivät. Kaiken lisäksi, en voinut ajaa metriäkään sähköllä, kun laturi ei toiminut. Silti käyttökulut vähennetään kokoajalta, joka on minusta väärin. Kyllä jäi paskamaku näistä kaupoista.
Olisit kysynyt olisivatko hyvittäneet vuokra-auton käytön tuolta ajalta? Saattaa olla että siitäkin olisi tullut mutinaa.

Jotenkin tuo firman nimi ei oikein vakuuta, ekana nimestä tulee mieleen että kaupittelevat jotain 100e romuautoja. :D
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 906
Bilar99e.
Ostin auton, jossa piti olla huollot tehty huolto-ohjelman mukaan = takuu voimassa. Auto saapui minulle 28.9.

2.10 ilmoitin, että auton laturi ei toimi. Ei mitään vastausta. Auton huoltokirjan ylityksen huomasin 5.10 ja 6.10 ilmoitin auton palautuksesta. Lupasi palautuksen hoituvat nopeasti. Alkoi hiljaisuus.11.10 kysyin miten edistyy, vastasi juuri laittaneet asian eteenpäin. Hiljaisuus osa2. Kysyin 17.10 miten edistyy, vastaus: Minäpä soitan markkinointiin. Sen jälkeen myyjästä ei kuulunut mitään. 19.10 Otin yhteyttä astetta korkeampaan tahoon ja sieltä soitettiin samanapäivä ja asia luvattiin hoitaa nopeasti kuntoon. Hiljaisuus osa3. Kyselin taas 23.10 mikä tilanne. Ei vastausta. Kysyin 25.10 taas missä mennään ja silloin sain vastauksen, että voin palauttaa auton 26.10. Auton palautukseen meni siis 3vkoa siitä hetkestä kun ilmoitin palautuksesta.

Missään vaiheessa myyjän puolelta ei oltu minuun yhteydessä vaan itse sai kokoajan kysellä/olla aktiivinen. Minun oli pakko ajaa tällävälin autolla, koska toista autoa ei ole ja rahat myyjillä. Palautuksen yhteydessä kieltäydyin maksamasta käyttöhyödystä alkaen palautusilmoituksesta. Vastaus oli "Minun tietoni mukaan tässä tilanteessa kukaan ei kehottanut sinua ajamaan autolla, vai olenko väärässä? Sen takia se on käyttöhyöty".

Perheessämme on kolme lasta, niin aika hankalaa olisi ollut olla ilman autoa 3vkoa. Oli myös sairaalassa käyntiä yms. säätöä, niin en ymmärrä mitä minun olisi pitänyt tehdä, koska he tässä tahallaan viivyttelivät. Kaiken lisäksi, en voinut ajaa metriäkään sähköllä, kun laturi ei toiminut. Silti käyttökulut vähennetään kokoajalta, joka on minusta väärin. Kyllä jäi paskamaku näistä kaupoista.
Kuluttajaneuvojalta apua hakemaan ja neuvotellen toivottavasti saat sovittua käyttöhyödyn pois. Ihan kikkailua selvästi ollut, ideana jos kyllästytkin ja pitäisitkin auton

edit. Muista vaatia myös itse korkotulot tuosta sinun pääomastasi mitä ovat pitänee itsellään peruutusilmoituksesta alkaen
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 057
Kuinka paljon tuli 3 viikon aikana ajettua, jos kerran käyttöhyötyä ovat vähentämässä? Äkkiseltään ajateltuna ei tuossa nyt hirveästi voi kilsoja tulla ja aikakin on kovin lyhyt.
 

Galaxy

Team H2O
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
996
Kuluttajaneuvojalta apua hakemaan ja neuvotellen toivottavasti saat meuvoteltua käyttöhyödyn pois. Ihan kikkailula selvästi ollut ja yritetty jos pitäisitkin auton
Juurikin näin. Eiköhän siellä ihan hyvin ole tiedetty että takuu ei ole voimassa ja ehkä myös että laturi ei toimi. Sitten toivottu vaan ettei auton ostaja jaksa kinastella aiheesta tai ei osaa tehä sitä tarpeeksi aikaisin. Jos aikaa olisi kulunut pari kuukautta olisi voitu alottaa seuraava leikki siitä että kuka korjaa ja mitä ja he voivat ehkä osallistua kuluihin muutamalla satasella jne...
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
850
Bilar99e.
Ostin auton, jossa piti olla huollot tehty huolto-ohjelman mukaan = takuu voimassa. Auto saapui minulle 28.9.

2.10 ilmoitin, että auton laturi ei toimi. Ei mitään vastausta. Auton huoltokirjan ylityksen huomasin 5.10 ja 6.10 ilmoitin auton palautuksesta. Lupasi palautuksen hoituvat nopeasti. Alkoi hiljaisuus.11.10 kysyin miten edistyy, vastasi juuri laittaneet asian eteenpäin. Hiljaisuus osa2. Kysyin 17.10 miten edistyy, vastaus: Minäpä soitan markkinointiin. Sen jälkeen myyjästä ei kuulunut mitään. 19.10 Otin yhteyttä astetta korkeampaan tahoon ja sieltä soitettiin samanapäivä ja asia luvattiin hoitaa nopeasti kuntoon. Hiljaisuus osa3. Kyselin taas 23.10 mikä tilanne. Ei vastausta. Kysyin 25.10 taas missä mennään ja silloin sain vastauksen, että voin palauttaa auton 26.10. Auton palautukseen meni siis 3vkoa siitä hetkestä kun ilmoitin palautuksesta.

Missään vaiheessa myyjän puolelta ei oltu minuun yhteydessä vaan itse sai kokoajan kysellä/olla aktiivinen. Minun oli pakko ajaa tällävälin autolla, koska toista autoa ei ole ja rahat myyjillä. Palautuksen yhteydessä kieltäydyin maksamasta käyttöhyödystä alkaen palautusilmoituksesta. Vastaus oli "Minun tietoni mukaan tässä tilanteessa kukaan ei kehottanut sinua ajamaan autolla, vai olenko väärässä? Sen takia se on käyttöhyöty".

Perheessämme on kolme lasta, niin aika hankalaa olisi ollut olla ilman autoa 3vkoa. Oli myös sairaalassa käyntiä yms. säätöä, niin en ymmärrä mitä minun olisi pitänyt tehdä, koska he tässä tahallaan viivyttelivät. Kaiken lisäksi, en voinut ajaa metriäkään sähköllä, kun piuha/laturi ei toiminut. Silti käyttökulut vähennetään kokoajalta, joka on minusta väärin. Kyllä jäi paskamaku näistä kaupoista.
Jälkiviisautta, mutta tuollaisessa tapauksessa kannattaisi aina muistaa toi ns. "käyttöhyöty". Se mainitaan melko usein jossain iltapäivälehtienkin kuluttajariitakeisseissä. Ilmoittaa myyjälle, etten tule maksamaan käyttöhyötyä siltä ajalta kun asia viivästyy myyjän toimesta. Asian voi artikuloida esimerkiksi siten, ettet pysty ostamaan tilalle toista autoa, koska pääoma on kiinni tässä palautettavassa autossa jonka palautusta nimenomaan myyjätaho venkoilee.

EDIT: Eikä tuote ole myynti-ilmoitusta vastaavassa kunnossa, sähköä ei voi ladata
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
35
Itse vaihdoin juuri autoa. Oli aiemmin sovittu että hoidan vanhan auton huollon ennen vaihtoa. Uusi tulikin kk nopeammin kuin odotin, joten tehtiin niin että piti luovutuksessa käydä maksamassa ajankohtainen huolto.

Tulipa huvikseen vilkaistua onko auto myynnissä, ja myynti-ilmossa lukee viimeisimpänä huoltona edeltävä huolto 20 000km sitten. Tarjoavat ostajalle kuitenkin 600€:n edestä huoltorahaa. No sillähän saa tuon huollon mistä minulta jo veloittivat 550€...
 
Liittynyt
01.10.2023
Viestejä
28
Bilar99e.
Ostin auton, jossa piti olla huollot tehty huolto-ohjelman mukaan = takuu voimassa. Auto saapui minulle 28.9.

2.10 ilmoitin, että auton laturi ei toimi. Ei mitään vastausta. Auton huoltokirjan ylityksen huomasin 5.10 ja 6.10 ilmoitin auton palautuksesta. Lupasi palautuksen hoituvat nopeasti. Alkoi hiljaisuus.11.10 kysyin miten edistyy, vastasi juuri laittaneet asian eteenpäin. Hiljaisuus osa2. Kysyin 17.10 miten edistyy, vastaus: Minäpä soitan markkinointiin. Sen jälkeen myyjästä ei kuulunut mitään. 19.10 Otin yhteyttä astetta korkeampaan tahoon ja sieltä soitettiin samanapäivä ja asia luvattiin hoitaa nopeasti kuntoon. Hiljaisuus osa3. Kyselin taas 23.10 mikä tilanne. Ei vastausta. Kysyin 25.10 taas missä mennään ja silloin sain vastauksen, että voin palauttaa auton 26.10. Auton palautukseen meni siis 3vkoa siitä hetkestä kun ilmoitin palautuksesta.

Missään vaiheessa myyjän puolelta ei oltu minuun yhteydessä vaan itse sai kokoajan kysellä/olla aktiivinen. Minun oli pakko ajaa tällävälin autolla, koska toista autoa ei ole ja rahat myyjillä. Palautuksen yhteydessä kieltäydyin maksamasta käyttöhyödystä alkaen palautusilmoituksesta. Vastaus oli "Minun tietoni mukaan tässä tilanteessa kukaan ei kehottanut sinua ajamaan autolla, vai olenko väärässä? Sen takia se on käyttöhyöty".

Perheessämme on kolme lasta, niin aika hankalaa olisi ollut olla ilman autoa 3vkoa. Oli myös sairaalassa käyntiä yms. säätöä, niin en ymmärrä mitä minun olisi pitänyt tehdä, koska he tässä tahallaan viivyttelivät. Kaiken lisäksi, en voinut ajaa metriäkään sähköllä, kun piuha/laturi ei toiminut. Silti käyttökulut vähennetään kokoajalta, joka on minusta väärin. Kyllä jäi paskamaku näistä kaupoista.
Jälkiviisautta, mutta tuollaisessa tapauksessa kannattaisi aina muistaa toi ns. "käyttöhyöty". Se mainitaan melko usein jossain iltapäivälehtienkin kuluttajariitakeisseissä. Ilmoittaa myyjälle, etten tule maksamaan käyttöhyötyä siltä ajalta kun asia viivästyy myyjän toimesta. Asian voi artikuloida esimerkiksi siten, ettet pysty ostamaan tilalle toista autoa, koska pääoma on kiinni tässä palautettavassa autossa jonka palautusta nimenomaan myyjätaho venkoilee.

EDIT: Eikä tuote ole myynti-ilmoitusta vastaavassa kunnossa, sähköä ei voi ladata
Lisäksi ei ollut takuu voimassa vaikka piti olla. Selkeästi viivyttelivät, jotta saavat "rahaa" edes pikkuisen palautuksesta johtuen. Tulen kysymään asiasta kuluttaja-asiamieheltä. Voin kyllä maksaa käyttöhyödyn niiltä päiviltä kunnes ilmoitin palautuksesta, vaikka auto myytiin väärillä tiedoilla. Ihmetyttää kyllä miten kehtaavat tehdä näin. Onneksi kaikki viestit tallessa. Niistä käy hyvin ilmi heidän asenne ja se että eivät vastailleet viesteihin/tehneet asialle yhtään mitään, ilman minun aktiivisuutta. Kunhan auton rahat palautuvat, laitan vielä yhden viestin jossa anna rehellisen palautteen kaupoista. Nyt olen kirjoittanut asiasta kohteliaasti.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 602
Lisäksi ei ollut takuu voimassa vaikka piti olla. Selkeästi viivyttelivät, jotta saavat "rahaa" edes pikkuisen palautuksesta johtuen. Tulen kysymään asiasta kuluttaja-asiamieheltä. Voin kyllä maksaa käyttöhyödyn niiltä päiviltä kunnes ilmoitin palautuksesta, vaikka auto myytiin väärillä tiedoilla. Ihmetyttää kyllä miten kehtaavat tehdä näin. Onneksi kaikki viestit tallessa. Niistä käy hyvin ilmi heidän asenne ja se että eivät vastailleet viesteihin/tehneet asialle yhtään mitään, ilman minun aktiivisuutta. Kunhan auton rahat palautuvat, laitan vielä yhden viestin jossa anna rehellisen palautteen kaupoista. Nyt olen kirjoittanut asiasta kohteliaasti.
Mikä , paljonko tämä käyttöhyöty oli.
Jos sillä rallateltu 10 000km, niin onhan sillä silloin rallateltu meneen, ja rahallista hyötyä sitten vähentää se että lataus ei toimi.

Jos silla rallateltu vain parituhatta kilometriä, hyötyö sitten vähentää se että idea oli ajella 2/3 kilometreistä sähköllä. ja siitä sitten vähenetään muut kulut/vaivat. ja myymän hidastelu.

Kuluttajaneuvojilta kannattaa ilman muuta kysyä, hyvässä lykyssä niillä jotain ennakko esimerkkiä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 161
Kokeillaan täältä. Onko jollain tästä screenshotteja tahi muuta?


IMG_0144.jpeg


Koodi:
http://www.power.fi/tarjoukset/5vtakuu

Mitä on mahtanut pitää sisällään?
Reilu 2v TV kyseessä.
 
Liittynyt
01.10.2023
Viestejä
28
Mikä , paljonko tämä käyttöhyöty oli.
Jos sillä rallateltu 10 000km, niin onhan sillä silloin rallateltu meneen, ja rahallista hyötyä sitten vähentää se että lataus ei toimi.

Jos silla rallateltu vain parituhatta kilometriä, hyötyö sitten vähentää se että idea oli ajella 2/3 kilometreistä sähköllä. ja siitä sitten vähenetään muut kulut/vaivat. ja myymän hidastelu.

Kuluttajaneuvojilta kannattaa ilman muuta kysyä, hyvässä lykyssä niillä jotain ennakko esimerkkiä
n.1000km tuli ajoa, josta 700km palautusilmoituksen jälkeen. Kuluja tästä kaupasta tulee minulle n.360€ (150€ myyntiinlaitto + 210€ auton käytöstä.).
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 602
n.1000km tuli ajoa, josta 700km palautusilmoituksen jälkeen. Kuluja tästä kaupasta tulee minulle n.360€ (150€ myyntiinlaitto + 210€ auton käytöstä.).
Tuhannenkilometriä ajelua on toki hyötö.
Mutta mitä tarkoitat tuolla myyntiinlaitolla 150 €, jos sinulle syntyy tuollaista kulua tästä virheestä, niin sitä kai pitäisi myyjältä kinuta, nyt tuosta saa sen tulkinnan että myyjä olisi perimässä sinulta jotain tuollaista.
Autonkäytöstä, lataushybridi, jossa lataaminen ei onnistu, niin jos ensin lasketaan joku mekaaninen km hyöty, niin ilmeisen oleellinen virhe aiheuttanut korkeampia kuluja, eli niistä kai pitäisi kerjätä hyvitystä.

Olen siis ymmärtänyt että autokauppa purkaantuu sen takia että tuote(auto) ei ollut sitä mitä myyty ominaisuuksiltaa (valmistajan / maahantuojan takuu puuttu) ja siinä oli hyvin oleellinen virhe/vika (lataus ei onnistu). Eli ei oikein muita vaihtoehtoja kuin kaupan purku, tai riittävän tuntuva hinnanalennus.

Firma ei ole maineeltaan asiakaslähtöinen, joten jos et vielä ole kuluttajaneuvonnasta apuja kysellyt, niin pian. Toki samalla kannattaa pitää kiirettä niiden rahojen takaisin saannin kanssa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 311
n.1000km tuli ajoa, josta 700km palautusilmoituksen jälkeen. Kuluja tästä kaupasta tulee minulle n.360€ (150€ myyntiinlaitto + 210€ auton käytöstä.).
Ei kuulosta kalliilta vaikka perustelut kuulostavat kummilta kaupan ehtoja tuntematta. Tässä ei kai ole mitään ihan tavanomaista kauppaa käyty kun oletuksena ilmoitusluontoisesti lähdetään purkamaan.

Toki rahaliikenteen suunta saisi olla toisinpäin koska liike on selvästi yrittänyt vedättää ja hyväksikäyttöä asiakasta.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 602
Ei kuulosta kalliilta vaikka perustelut kuulostavat kummilta kaupan ehtoja tuntematta. Tässä ei kai ole mitään ihan tavanomaista kauppaa käyty kun oletuksena ilmoitusluontoisesti lähdetään purkamaan.

Toki rahaliikenteen suunta saisi olla toisinpäin koska liike on selvästi yrittänyt vedättää ja hyväksikäyttöä asiakasta.
Tuo hyvä huomio, eli tässä ilmoitettu myyjälle autonpalautuksesta, eli vähän siihen tyyliin en pitänyt, puran kaupan.
Vs. virheen korjaaminen jos sopiminen että puretaan kauppa.

No tässä tosin on ensin reklamoitu virheistä, mutta kauppa ei ole niihin kunnolla reagoinut , reagoinut vasta noihin kaupanperumisiin.

Kapanmaineen perusteella ilmeisesti on kokemusta miten pienimmin kuluin näistä voi luistella.

Kannusta viemään asian maaliin, se että ketkuilu tulee kaalliksi nostaa kynnystä ketkuilla.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 602
Toisin sanoen tässä on oltava kyse etämyynnin lakisääteisestä palautusoikeudesta.
Hyvä huomio, meni ihan kokonaan ohi että ehkä netistä olisi tilannut.

Suhtauduin kokoajan niin etä virheet niin isoja ettei myyjä pysty niitä korjaamaan, ja ajatukissa ehdotettu kaupanpurku, johon myyjä suostunut.

Mutta jos tämä nyt etenee etämyynnin katumusajalla myyjän ehtojen mukaan, jotka täyttää lainminimin, niin ehkä mennyt vähän väärille urille, vs se mitä tavoiteltu.
 
Liittynyt
01.10.2023
Viestejä
28
Lyhyesti: auto ostettu netistä, puhelimen välityksellä. Piti olla takuu voimassa, ei ollut. Joten auto ei ollut sellainen kun luvattiin + etämyynti. Siksi palautin. Aikailivat palautuksen onnistumisessa 3vkoa. Ei vastailleet/vastaa viesteihin Laturikin oli rikki, se on pieni juttu. Torstaina palautin ja ei ole rahat tulleet tilille, jotta voisin uuden hankkia. Soitan huomenna kkv, koska pitää saada äkkiä uusi auto, jotta pystyy kulkemaan. Paha hommata kun rahat heillä.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 602
Lyhyesti: auto ostettu netistä, puhelimen välityksellä. Piti olla takuu voimassa, ei ollut. Joten auto ei ollut sellainen kun luvattiin + etämyynti. Siksi palautin. Aikailivat palautuksen onnistumisessa 3vkoa. Ei vastailleet/vastaa viesteihin Laturikin oli rikki, se on pieni juttu. Torstaina palautin ja ei ole rahat tulleet tilille, jotta voisin uuden hankkia. Soitan huomenna kkv, koska pitää saada äkkiä uusi auto, jotta pystyy kulkemaan. Paha hommata kun rahat heillä.
Kiitos kun postasit kokemuksesi.

Palautus varmaan ns helpoin ja nopein tie, ja myyjä varmaan tyytyväinen siihen, sai nyhdettyä nuo mainitsemaisi rahat.

Nyt pidetään peukkuja että palauttavat rahat kohtuu pian. Tuontiautojen kanssa pelaavien autokauppojen riskit kasvaneet vuoden sisään.

Kun otat kuluttajaneuvontaan yhteyttä, niin selvittele tuota onko vielä paukkuja saada kaupanpurku virheen takia ja siitä riipppumatta korvuksia mm tuosta latausviasta johtuvista lisäkustannuksista. ja tietenkin tuo käyttöhyöty vs se etärahojen palautus kestää
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 821
Lyhyesti: auto ostettu netistä, puhelimen välityksellä. Piti olla takuu voimassa, ei ollut. Joten auto ei ollut sellainen kun luvattiin + etämyynti. Siksi palautin. Aikailivat palautuksen onnistumisessa 3vkoa. Ei vastailleet/vastaa viesteihin Laturikin oli rikki, se on pieni juttu. Torstaina palautin ja ei ole rahat tulleet tilille, jotta voisin uuden hankkia. Soitan huomenna kkv, koska pitää saada äkkiä uusi auto, jotta pystyy kulkemaan. Paha hommata kun rahat heillä.
Miten niin "piti olla takuun voimassa". Kai sinulla joku sopimus on tehty tuosta, jos olet sen maksanutkin? Miksi palautit auton, jos et ollut varma milloin saat rahat takaisin? Minulle on tällainen puhelinkauppa vähän tuntemattomampaa, kiinnostaa miten nuo hoituu.
 
Liittynyt
01.10.2023
Viestejä
28
Miten niin "piti olla takuun voimassa". Kai sinulla joku sopimus on tehty tuosta, jos olet sen maksanutkin? Miksi palautit auton, jos et ollut varma milloin saat rahat takaisin? Minulle on tällainen puhelinkauppa vähän tuntemattomampaa, kiinnostaa miten nuo hoituu.
Autossa piti olla tehdastakuu voimassa vielä 2,5v (4,5.v vanha auto ja takuu 7.v). Huoltovälit olikin ylitetty, joten takuu ei enää ollutkaan voimassa (varmistettu 4 eri merkkihuollosta/maahantuojalta). Auton piti olla huollettu ohjelman mukaisesti ja takuun sitä kautta voimassa. Tämä oli tärkein kriteeri auton ostamiselle. Koska kyseessä etäkauppa/puhelimella, niin luotin myyjän sanaan. Auton palautin, koska takuu ei ole voimassa. Ei ne rahoja anna ennenkuin auton palauttaa eikä näköjään heti sen jälkeenkään lisäksi veloittavat käyttöhyötyä, vaikka itse viivyttelivät auton takaisin ottamisessa.
Tänään laitoin kyselyä rahoista, niin ei myyjä vastannut mitään. Ensiluokkaista palvelua.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 624
Autossa piti olla tehdastakuu voimassa vielä 2,5v (4,5.v vanha auto ja takuu 7.v). Huoltovälit olikin ylitetty, joten takuu ei enää ollutkaan voimassa (varmistettu 4 eri merkkihuollosta/maahantuojalta). Auton piti olla huollettu ohjelman mukaisesti ja takuun sitä kautta voimassa. Tämä oli tärkein kriteeri auton ostamiselle. Koska kyseessä etäkauppa/puhelimella, niin luotin myyjän sanaan. Auton palautin, koska takuu ei ole voimassa. Ei ne rahoja anna ennenkuin auton palauttaa eikä näköjään heti sen jälkeenkään lisäksi veloittavat käyttöhyötyä, vaikka itse viivyttelivät auton takaisin ottamisessa.
Tänään laitoin kyselyä rahoista, niin ei myyjä vastannut mitään. Ensiluokkaista palvelua.
Bilar99e ihan tunnettu pulju mustilta listoilta ja paskoista palveluista + "Autoliikkeet, joista KKV sai eniten yhteydenottoja" kärkituntumassa. Mikset googlettanut etukäteen? Toki autokuume on paha (ellei pahin) (hosu)tauti... Jo pelkkien google-arvosteluiden lukeminen pitäis riittää ko. liikkeen osalta soittamaan hälytyskelloja.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 284
Sennheiser kuulokkeet sangalla. Pehmuste irti ja joutui liimaamaan. Säätö sangassa säätyy itsestään.

Verkkokauppa.comin tiskille huoltoon ja kuulemma uudet laitetaan tilalle 2-3 vko. Nyt ostin heiltä viikko pari sitten Chromebookin. Lenovo Ideapad 3. Surkea kone. Wifi-verkko ei skannaa läjhellä olevia verkkoja kuin max 2 h ajan ja sen jälkeen ei voi esim. verkkoa vaihtaa toiseen ilman buuttia koneelle. Jos ei buuttaa, eli ei tarvetta verkkoa vaihtaa, niin se päällä oleva verkko saattaa kadota tai sitten vaan näyttää Ei verkkoyhteyttä. Luulen, että Wifi-piiri on jotenkin viallinen.

Paketteja ei ole, mutta kone ja piuha on, palautusaikaa vielä 14 pv helposti. Voinko palauttaa tuotteen vedoten virheeseen tuotteessa jo 1. päivänä
Sillä välin vaihdoin modeeminkin, joka ei auttanut asiassa, mutta paransi nettiä noin muuten 6v vanhan modeemin jälkeen.
Säädin asetuksia, powerwashasin ja muita hard resettejä koneelle. Joka kerta käynnistän koneen uusiksi 3-4 krt.
  1. Lopettaa läjellä olevien verkkojen skannauksen 2-2,5 h
  2. Kadottaa verkon viimeiseenkin päällä olevaan yhteyteen tuosta 0,5-1h
  3. Joutuu buuttaamaan 3-4 krt päivässä
  4. Wifitä ei voi ottaa pois asetuksista, se menee aina päälle??
  5. Välillä ei näytä mitään verkkoja!!!
Voinko kieltäytyä huollosta ja vaatia toista konetta tilalle? Kellään tietoa? Verkkokauppa.com.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 186
Sennheiser kuulokkeet sangalla. Pehmuste irti ja joutui liimaamaan. Säätö sangassa säätyy itsestään.

Verkkokauppa.comin tiskille huoltoon ja kuulemma uudet laitetaan tilalle 2-3 vko. Nyt ostin heiltä viikko pari sitten Chromebookin. Lenovo Ideapad 3. Surkea kone. Wifi-verkko ei skannaa läjhellä olevia verkkoja kuin max 2 h ajan ja sen jälkeen ei voi esim. verkkoa vaihtaa toiseen ilman buuttia koneelle. Jos ei buuttaa, eli ei tarvetta verkkoa vaihtaa, niin se päällä oleva verkko saattaa kadota tai sitten vaan näyttää Ei verkkoyhteyttä. Luulen, että Wifi-piiri on jotenkin viallinen.

Paketteja ei ole, mutta kone ja piuha on, palautusaikaa vielä 14 pv helposti. Voinko palauttaa tuotteen vedoten virheeseen tuotteessa jo 1. päivänä
Sillä välin vaihdoin modeeminkin, joka ei auttanut asiassa, mutta paransi nettiä noin muuten 6v vanhan modeemin jälkeen.
Säädin asetuksia, powerwashasin ja muita hard resettejä koneelle. Joka kerta käynnistän koneen uusiksi 3-4 krt.
  1. Lopettaa läjellä olevien verkkojen skannauksen 2-2,5 h
  2. Kadottaa verkon viimeiseenkin päällä olevaan yhteyteen tuosta 0,5-1h
  3. Joutuu buuttaamaan 3-4 krt päivässä
  4. Wifitä ei voi ottaa pois asetuksista, se menee aina päälle??
  5. Välillä ei näytä mitään verkkoja!!!
Voinko kieltäytyä huollosta ja vaatia toista konetta tilalle? Kellään tietoa? Verkkokauppa.com.
Suosittelen tutustumaan verkkiksen palautus FAQiin, sieltä löytyy vastaukset kaikkiin yleisimpiin kysymyksiin, mm. näihin esittämiisi palautuskysymyksiin.

Voinko palauttaa tuotteen, jos se oli rikki jo saapuessaan?
Jos tuote on rikki heti saapuessaan tai vika kuuluu takuuseen, sen voi palauttaa. Poikkeuksena kuitenkin tuotteet, joilla on rajoitettu palautusoikeus. Näitä tuotteita ei voi palauttaa, mutta ne voi toimittaa huolto-osastollemme, jossa rikkinäinen tuote vaihdetaan uuteen tai huolletaan.
Usein päätös palautuksesta tehdään saman tien, mutta joissain tapauksissa laite pitää tarkistuttaa asiantuntevassa huollossa, ennen kuin palautus hyväksytään. Näissä tapauksissa palautuskäsittelyssä voi kestää 2-3 viikkoa.

Olen hukannut tuotepakkauksen, voinko palauttaa tuotteen?
Osan tuotteista voi palauttaa, vaikka tuotepakkaus ei olisikaan mukana, mutta huomaathan, että täyttä hintaa ei siinä tapauksessa hyvitetä.
Tuote on tärkeää pakata niin, että se ei pääse liikkumaan pakkauksen sisällä. Voit pakata tuotteen kotoa löytyvillä materiaaleilla, esimerkiksi pahvilaatikoksi käy mikä tahansa kotoa löytyvä paketti ja pehmusteeksi käy rypistetty sanomalehti, kuplamuovi, muovipussi tms.
Huomaathan, että isoja tuotteita, kuten televisioita ei kuljetusyhtiö voi ottaa kyytiin ilman asianmukaista pakkausta. Tärkeintä pakkauksessa on suojata television näyttöpaneeli.
Huollon osalta yrityksellä ei ole velvollisuutta tarjota tuotevaihtoa, mutta aika monet firmat antaa DOA (Dead on Arrival) tapauksissa jolloin laite on ollut sökö paketista otettuna uuden tuotteen tilalle, mutta sun tapauksessa tämä ei välttämättä ole DOA keissi koska olet konetta käyttänyt pari viikkoa. DOA vaihtoa pitää yleensä pyytää aikalailla heti laitteen saamisen jälkeen.

Tietty yks mahdollisuus hoitaa asia ehtojen mukaan on ensin palauttaa se viallinen kone ja ostaa sitten uusi tilalle. Mutta koska olet hävittänyt jo laitteen laatikon niin et välttämättä saa täyttä hyvitystä enää koneesta koska paketittomuus laskee koneen outlet-hintaa...

Suosittelen kysymään asiaa suoraan verkkikseltä.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 284
Suosittelen tutustumaan verkkiksen palautus FAQiin, sieltä löytyy vastaukset kaikkiin yleisimpiin kysymyksiin, mm. näihin esittämiisi palautuskysymyksiin.



Huollon osalta yrityksellä ei ole velvollisuutta tarjota tuotevaihtoa, mutta aika monet firmat antaa DOA (Dead on Arrival) tapauksissa jolloin laite on ollut sökö paketista otettuna uuden tuotteen tilalle, mutta sun tapauksessa tämä ei välttämättä ole DOA keissi koska olet konetta käyttänyt pari viikkoa. DOA vaihtoa pitää yleensä pyytää aikalailla heti laitteen saamisen jälkeen.

Tietty yks mahdollisuus hoitaa asia ehtojen mukaan on ensin palauttaa se viallinen kone ja ostaa sitten uusi tilalle. Mutta koska olet hävittänyt jo laitteen laatikon niin et välttämättä saa täyttä hyvitystä enää koneesta koska paketittomuus laskee koneen outlet-hintaa...

Suosittelen kysymään asiaa suoraan verkkikseltä.
Kiitos, käyn heti tänään siellä ja kerron miten palautuskokemukselle kävi. kai sitä pitä kalliimpaan koneeseen vaihtaa.
Pettymys tuo lenovo kyllä. Minä otan lahjakortinkin sieltä Verkkiksestä. En palauttanut HETI, koska halusin olla varma tuoteviasta.
Olen siis jopa modeemin vaihtanut ja ollut lukenut nettiä, joissa sanottiin että vika on hardware puolella.
 
Liittynyt
01.10.2023
Viestejä
28
Tuhannenkilometriä ajelua on toki hyötö.
Mutta mitä tarkoitat tuolla myyntiinlaitolla 150 €, jos sinulle syntyy tuollaista kulua tästä virheestä, niin sitä kai pitäisi myyjältä kinuta, nyt tuosta saa sen tulkinnan että myyjä olisi perimässä sinulta jotain tuollaista.
Autonkäytöstä, lataushybridi, jossa lataaminen ei onnistu, niin jos ensin lasketaan joku mekaaninen km hyöty, niin ilmeisen oleellinen virhe aiheuttanut korkeampia kuluja, eli niistä kai pitäisi kerjätä hyvitystä.

Olen siis ymmärtänyt että autokauppa purkaantuu sen takia että tuote(auto) ei ollut sitä mitä myyty ominaisuuksiltaa (valmistajan / maahantuojan takuu puuttu) ja siinä oli hyvin oleellinen virhe/vika (lataus ei onnistu). Eli ei oikein muita vaihtoehtoja kuin kaupan purku, tai riittävän tuntuva hinnanalennus.

Firma ei ole maineeltaan asiakaslähtöinen, joten jos et vielä ole kuluttajaneuvonnasta apuja kysellyt, niin pian. Toki samalla kannattaa pitää kiirettä niiden rahojen takaisin saannin kanssa.
Myyntilaitolla tarkoitin heidän minulta ottamaa 150€ kulua siitä, että laittavat auton taas myyntiin. Myyjä ei vastaillut viesteihin, niin laitoin tj:lle viestiä miten kaupat mennyt. Tästä 2h ja myyjä laittaa iloisesti viestiä, että rahat laitettu maksuun .
Onneksi rahat näkyvät nyt tilillä. Seuraavaksi kysyn mitä kkv on mieltä kaupoista + kuluista. En suosittele firmaa kenellekään, vaikkakin taitaa aika monen liikkeen kanssa olla ongelmia valitettavasti.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 576
Myyntilaitolla tarkoitin heidän minulta ottamaa 150€ kulua siitä, että laittavat auton taas myyntiin. Myyjä ei vastaillut viesteihin, niin laitoin tj:lle viestiä miten kaupat mennyt. Tästä 2h ja myyjä laittaa iloisesti viestiä, että rahat laitettu maksuun .
Onneksi rahat näkyvät nyt tilillä. Seuraavaksi kysyn mitä kkv on mieltä kaupoista + kuluista. En suosittele firmaa kenellekään, vaikkakin taitaa aika monen liikkeen kanssa olla ongelmia valitettavasti.
Tää on kyllä niin oppikirjaesimerkki paskasta myyntityöstä ja oman maineen pilaamisesta. Yhtään ei edes yritetä ajatella sitä hetkeä pidemmälle miten ko. asiakkaan tai kenenkään hänen tuttavapiiriin kuuluvan kanssa voisi tehdä kauppaa jatkossa.

Itse olen tehnyt kuluttajakauppaa eri yritysten palveluksessa yli parikymmentä vuotta (en autoalalla), totunut siihen että reklamointeja tulee välillä ja melkein kiitellyt niistä asiakkaita. Ilman asiallisia reklamointeja ei saada huonoja tuotteita pois valikoimista.. se kun ei auta ketään että heitetään heikko tuote pois ja jupistaan kotona paskaa myyjää.

Reklamoinnit kun hoidetaan kunnialla (ei tietenkään mihin tahansa voi suostua mitä joku keksii vaatia.. ) niin asiakas yleensä palaa takaisin.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 284
Kiitos, käyn heti tänään siellä ja kerron miten palautuskokemukselle kävi. kai sitä pitä kalliimpaan koneeseen vaihtaa.
Pettymys tuo lenovo kyllä. Minä otan lahjakortinkin sieltä Verkkiksestä. En palauttanut HETI, koska halusin olla varma tuoteviasta.
Olen siis jopa modeemin vaihtanut ja ollut lukenut nettiä, joissa sanottiin että vika on hardware puolella.
Vastaan tähän. Nyt tulin juuri tiskiltä ulos, ja tosiaan koneen sai palautettua. Pakettia ei ollut, siitä laskivat hyvitystä 30 eurolla. Jos olisi paketointi ollut tallella, niin saisi maksimihyvityksen. Minulla oli tilauksella hyvityslasku rikkoutuneesta tietokonehiirestä 60 euroa, niin tavallaan sain voittoa silti, koska hiirikin oli käytössä yli vuoden kuitenkin... eli en hävinnyt mitään. Lahjakortille tuli hyvitys, olisi kai kortillekin saanut. Ostin sitten 299 euron tarjouskoneeni sijasta (se kun normaalihintainen jo) kalliimman Windows-tietokoneen, josta paketoinnin säilytän 30 vrk. Verkkokauppa.com siis kyseessä.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 602
Tää on kyllä niin oppikirjaesimerkki paskasta myyntityöstä ja oman maineen pilaamisesta. Yhtään ei edes yritetä ajatella sitä hetkeä pidemmälle miten ko. asiakkaan tai kenenkään hänen tuttavapiiriin kuuluvan kanssa voisi tehdä kauppaa jatkossa.

Itse olen tehnyt kuluttajakauppaa eri yritysten palveluksessa yli parikymmentä vuotta (en autoalalla), totunut siihen että reklamointeja tulee välillä ja melkein kiitellyt niistä asiakkaita. Ilman asiallisia reklamointeja ei saada huonoja tuotteita pois valikoimista.. se kun ei auta ketään että heitetään heikko tuote pois ja jupistaan kotona paskaa myyjää.

Reklamoinnit kun hoidetaan kunnialla (ei tietenkään mihin tahansa voi suostua mitä joku keksii vaatia.. ) niin asiakas yleensä palaa takaisin.
Tuo varmaan kuuluu ihan siihen liikeideaan. Käytettyjen autojen kaupassa on toimijoita joissa jälkimarkkinointi on suunniteltu niin että jos reklamaatiota, niin niihin ei reagoida jos se on pois firman kassasta, jos on pakko reagoida, niin minimoidaan rahalliset vahingot, jos sen saa käännetyksi voitoksi, niin vielä parempi.

Rahallisten vahinkojen minimointi isossakuvassa, eli suunnitellusti eivät hyvittele "liikoja", vaikka tietäisivät että jos asiakas vie eteenpäin niin häviävät. Eli se reklamointi käsittely tehdään tarkoituksella vaikeaksi ja lasketaan että suurin osa jää siihen. Joillain politiikka että ilmiselvät räiketä tapaukset hoidetaan jollain nuhasella tarjouksella, ja vaihtoehdoksi tarjotaan kuluttajariitalautakuntaa, varsinkin jos asiakkaalla eurot tiukassa, niin ota satanen nyt, tai vie tuonne pitkään putkeen, niin ehkä saat (suosituksen) enemmän, ehkä et.

Kauppa käy, tai siis kävi, niin mikä ettei. Nuo isommat liikkeet yrittää hommata kelvollisia käytettyjä, ja suurin osa menee ilman isoja kipuiluja, niin asiakas voi tulla jopa takaisin. Osa taasen pelaa ihan peliä, tietää myyjän , mutta uskovat omalla osaamisella saavan sen helmen ostettua.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
690
Tuli yllätyksenä, että Gigantin takuuhuolto toimii vain alkuperäisen ostajan viedessä tuote huoltoon. Jos myyt heiltä ostetun tuotteen eteenpäin niin joko täytyy ilmoittaa heille myynnistä ja valtuutuksesta uusi ostaja tuotteen "omistajaksi" tai tehdä valtakirja tuotteen mukaan, että uusi ostaja saa sen takuuseen viedä.

Chatissa tiedustelin asiaa ja sain vastauksen, että
"Kyllä, selvennän vielä. Laitteen voi tuoda takuuhuoltoon, vain ostaja tai muu henkilö alkuperäisen ostajan valtakirjalla. Tuotteen voi tuoda kuitenkin huoltoon kuka tahansa, mutta silloin huolto ei ole veloitukseton välttämättä."

En tiedä mitä tuota "ei ole veloituksen välttämättä" tarkoittaa. Varmistin vielä asian soittamalla heille ja sieltähän sain kaikkien aikojen tympeimmän kokemuksen asiakaspalvelusta =)
Yritin saada yksinkertaisen vastauksen yksinkertaiseen kysymykseen, eli "Myyn tuotteen X henkiklölle Y. Voiko hän tuoda sen takuuhuoltoon" mutta neiti ei lopultakaan vastausta siihen suoraan antanut vaan joka kerta kävi GDPR ym asioita läpi ja ilmeisesti laski montako kertaa tuota samaa asiaa tiedustelin kun huomasi aina vastatessaan todeta, että nyt sanon toisen kerran, sanon jo kolmannen kerran saman asian...
Kuulemma tämä sama käytäntö on kaikissa verkkokaupoissa (Jimms, verkkokauppa.com ym.) käytössä, että ilman valtakirjaa ei takuuhuoltoon ole oikeutta viedä tuotetta. Itse olen monta kertaa vienyt niin Jimssille kuin verkkokauppa.comiinkin mutta onko tämä nyt joku uusi juttu vai enkä vain ymmärrä tässä jotain?
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 575
onko tämä nyt joku uusi juttu vai enkä vain ymmärrä tässä jotain?

"Takuu annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa ensimmäiseen omistajaan, vaan takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta. Tavaran käyttötarkoitus ei saa kuitenkaan olennaisesti muuttua esimerkiksi yksityiskäytöstä ammattikäyttöön. Takuunantaja voi myös edellyttää, että omistajanvaihdoksesta ilmoitetaan tälle kirjallisesti."
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
690

"Takuu annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa ensimmäiseen omistajaan, vaan takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta. Tavaran käyttötarkoitus ei saa kuitenkaan olennaisesti muuttua esimerkiksi yksityiskäytöstä ammattikäyttöön. Takuunantaja voi myös edellyttää, että omistajanvaihdoksesta ilmoitetaan tälle kirjallisesti."
Noniin hyvä tietää jatkoa ajatellen jos jotain heiltä ostettua myy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 458
Olisi tosin mukava kuulla mitä KKV on mieltä tilanteesta, jossa tuota kirjallisena -vaatimusta ei kerrota tuotetta ostaessa tai edes verkkosivuilla, kuten juurikin Gigantilla ei moista näy:

Nämä on aina näitä, että lait, säädökset, ohjeistukset jne. tehdään menemättä pienimpiin yksityiskohtiin, niin sitten aina löytyy joku tulkinnanvaraisuus tai porsaanreikä.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
690
Laitetaan samaan hengenvetoon Multitronicista palautetta.

Tilasin sieltä pari tuotetta joita ei ollut enää saatavilla. Kolppasivat varastoja ja löysivät yhden hieman vastaavan tuotteen jonka lupautuivat myymään samaan hintaan mihin olin alkuperäiset tuotteet tilannut eli noin 25e. Säädöstä johtuen kyselin saisiko postit ilmaseksi ja saihan ne.

Tuote (kamera+filmirulla) saapui ja huomasin, että filmin "suosituspäiväys" mennyt viime kuussa vanhaksi. Tiedustelin saisiko tuoreempaa filmiä mutta ei löydy niin totesivat ettei tartte tuotetta edes palautella että hyvittävät hinnan mulle ja saan pitää tuotteen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Laitetaan samaan hengenvetoon Multitronicista palautetta.

Tilasin sieltä pari tuotetta joita ei ollut enää saatavilla. Kolppasivat varastoja ja löysivät yhden hieman vastaavan tuotteen jonka lupautuivat myymään samaan hintaan mihin olin alkuperäiset tuotteet tilannut eli noin 25e. Säädöstä johtuen kyselin saisiko postit ilmaseksi ja saihan ne.

Tuote (kamera+filmirulla) saapui ja huomasin, että filmin "suosituspäiväys" mennyt viime kuussa vanhaksi. Tiedustelin saisiko tuoreempaa filmiä mutta ei löydy niin totesivat ettei tartte tuotetta edes palautella että hyvittävät hinnan mulle ja saan pitää tuotteen.
Myydäänkös siellä filmiäkin jossain? Tuohan on ihan käyttökelpoinen rulla vielä. Itsellä on pakkasessa vielä pari rullaa jotain kodakkia, joka on vanhentunut -86. Nuokin on vielä toiminut ihan hyvin, mutta muutaman stopin saa lisätä valotusta.

Toisaalta varmaan hankala kaupalle edes myydä mitään vanhentunutta rullaa ja palautuskin maksaa jo jotain vitosen luokkaa. Varmasti ihan hyvä ratkaisu molemmille
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 764
Viestejä
4 224 812
Jäsenet
71 108
Uusin jäsen
spinal

Hinta.fi

Ylös Bottom