Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Paska on verkkiksen nettikauppa jos antavat tilata postin kautta liian isoja paketteja. Ehkä sivun pitäisi pakottaa valitsemaan matkahuolto jos paketti on liian iso postille?
Mutta huonostihan monen nettikaupan toimitusvaihtoehtovalinnat taipuu näihin erikokoisiin ja painoisiin lähetyksiin, itsellekin ehdotettu Postin lokerikkoa joskus lapsen polkupyörälle vaikka ei se sinne olisi mahtunut ellei olisi sahattu puoliksi. :)
Tähän sellainen välikommentti, että verkkokaupan kehittäjän näkökulmasta juuri tuo toimitustapaviidakko on helvetillinen toteutettava, ja oikeastaan käytännössä mahdoton saada toimimaan "kaikissa" tapauksissa oikein/optimaalisesti, varsinkin jos kauppa myy kovinkin eri kokoista, -muotoista, ja -painoista tavaraa. Yhden tuotteen kohdallahan tuo vielä menee, jos on paino ja mitat tiedossa, mutta entäpä tapaukset, joissa tilaaja tilaa ison paketin ja lisäksi jotain pikkusälää. Tai useampia pienempiä paketteja, jotka periaatteessa voisi pakata yhteen isompaan pakettiin jne. Koita siinä sitten koodata heuristisesti aina oikein laskettu tuote/toimituskulut tilaukselle...
 
^ Hyvä jos tulee tuohon perseilyyn vihdoin jotain tolkkua.
Samaa mieltä, Gigantti kyllä yrittää luistella pois vastuusta sen minkä ehtii. Tuon lisäksi kun saisi sen ylimääräisen pakkomyynnin Gigantin myyjiltä kitkettyä.

Toisaalta tuossa artikkelissa oli eräs juttu joka pitäisi erään toisenkin firman huomioida, nimittäin "Jos kuluttajalla on lain mukaan oikeus saada hyvitys virheestä tai viivästyksestä tai palautus aiheettomasta veloituksesta, myyjän on aina oma-aloitteisesti tarjottava näitä kuluttajalle rahana. Jos yritys haluaa tarjota kuluttajalle rahasuorituksen vaihtoehtona esimerkiksi lahjakorttia, yrityksen on annettava kuluttajalle aito mahdollisuus valita rahasuorituksen ja lahjakortin väliltä." Eli Postihan on tunnettu siitä että kaikki yritetään hyvittää postimerkkeinä.
 
Pakko kirjoittaa positiivinen palaute Pietarsaaren Power-myymälästä.

Käytössäni on ollut pelinappikuulokkeet, jotka ovat poistuneet tuotannosta jo joitakin aikoja sitten. Onnistuin löytämään laarin pohjia paikallisesta (Turku) ATK-myymälästä, mutta kuten noilla on tapana niin johto otti vähän osumaa ja hajosi. Löysin eBaysta korvaavat, mutta aika pian huonon sijoittelun vuoksi jyrsijälemmikkini koki sen johdon maukkaaksi ja se niistä sitten. eBaysta hakemaan taas uutta ja löytyi yhdet Ranskasta, mutta ei ollut Pierre kiinnostunut lähettämään niitä Suomeen.

Googlesta löysin sitten linkin Powerin tuotteeseen ja sattui kuin sattuikin olemaan yksi Pietarsaaren myymälän saldoilla. Niin hyvät kuulokkeet ne ei ole, että Turusta sinne ajaisin ja kysyinkin chatista, että onnistuuko myymälätuotteen postitus. Asiakaspalvelija ei uskaltanut luvata, mutta antoi suoran puhelinnumeron myymälään. Sovittiin myyjän kanssa, että laittaa laskun sähköpostiin ja nyt on jo tuote matkalla Turkuun.

Erittäin positiivinen kokemus kerrankin!
 
Mikähän liike yritti kieltäytyä toimittamasta telkkaria?
Kuluttajariitalautakunta katsoi, että myyjäliike oli sidottu sopimukseen television tilaamisesta ja on velvollinen toimittamaan sen.

Petri on siis oikeutettu saamaan Samsung-merkkisen 85-tuumaisen älytelevisionsa tilausvahvistuksen mukaiseen hintaan eli 1300 eurolla.
 
Kiitos vinkistä. Ehkäpä niin, mutta samsung kertoi postissaan Brightstarin odottavan laitetta, joten eihän foxway voi sitä niille kuitata. Kunpa olisikin varmasti foxwayn töppäys, niin viestiä olisin laittanut suoraan sinne. Olen sillä asenteella nyt, että Samsung hoitakoon asiansa -jopa aspa käski pistää laskun pitoon ja olla maksamatta sitä. Tästä on jopa chat yhteenveto sähköpostissa, jonka aion välittää Klarnalle, kun kysely alkaa :)
Mutta toivottavasti saavat asian selvitettyä kuten lupasivat
Kuittasivat viikon kuluttua että homma selvisi, tabletti löytyi ja oli sovitussa kunnossa
 
Olikos gigantilla enää mitään hintatakuuta? Jos ostan tuotteen nyt ja se on halvemmalla esim. kuukauden päästä Black Fridayna, niin maksavat erotuksen?
 
Eli tuskin koskee puhelimia, hygieniatuotteita jne., elleivät ne ole avaamattomia ja sineteissä. Koska et voi kuitenkaan palauttaa tuotetta ja ostaa uutta.
Sitä ei välttämättä, mutta eihän sitä kysymällä mitään menetä.

Verkkokauppa.com myös hintatakuu heidän omille tuotteille, ainakin myymälässä, ostin muistikortin joka halpeni palautusajan sisällä 4 eur.
Kävin palautustiskillä tuotteen kanssa ja sain erotuksen käteen. Oli tosin avaamaton vielä, saattoi vaikuttaa asiaan.
 
Gigantti sanoi:
”Yksikin epäonnistunut tapaus on liikaa.”

Näitä yksiä tapauksia on jo pelkästään tässä kuussa ollut useampi. Naurattaisi ellei vituttaisi että Gigantti saa jatkaa samaan tapaan hamaan loppuun asti ja mikään viranomaistaho ei pistä toiminnalle kunnon lopetusta.
 
Koko konsernissa, ei pelkästään Gigantissa, on ilmeisesti niin syvälle juurtunut ongelma yrityskulttuurissa että sitä ei noin vain kitketä. Kunnon rangaistukset tosiaan se ainoa keino.

Hymyilytti tuossa uutisessa kohta;
Sopimuksen solmimista varten kysyttiin myös sähköpostiosoitetta. Koska Johannan äidillä ei ollut sellaista, myyjät keksivät hänelle sellaisen: eiolecmoon@gmail.com
 

Vuos pari sitten johonkin ketjuun kommentoin tuota touhua paikallisesta Gigantista kun vanhukselle klimppitukka laittoi täyslaidallisen palvelukattauksesta puhelinosastolla. Sama touhu miltei aina siellä käynnissä kun sattuu käymään :D. Kyl siinä vanhus saa kierrellä ummet ja lammet moneen kertaan et pääsee ilman palvelusopimuksia pois. Mutta kyllähän se pahaa tekee aina kun näkee jonkun vanhuksen tuonne menevän.
 
Vuos pari sitten johonkin ketjuun kommentoin tuota touhua paikallisesta Gigantista kun vanhukselle klimppitukka laittoi täyslaidallisen palvelukattauksesta puhelinosastolla. Sama touhu miltei aina siellä käynnissä kun sattuu käymään :D. Kyl siinä vanhus saa kierrellä ummet ja lammet moneen kertaan et pääsee ilman palvelusopimuksia pois. Mutta kyllähän se pahaa tekee aina kun näkee jonkun vanhuksen tuonne menevän.

Itselle ei ole Gigantissa koskaan tuputettu mitään palvelusopimuksia, mutta odotas kun takuuasioita menny hoitamaan pääkaupunkiseudun johonki Elisan liikkeeseen. Jos ei sano myyjälle, että hoidan pelkän takuuasian eli muuten ruvetaan kauppaamaan kummasti kaikkea muutaki mukaan.
 
Tuo oheismyynti on pirun ärsyttävä ilmiö. Mutta toi Gigantin geelitukkien toiminta alkaa olla jo niin röyhkeää varsinkin vanhempia ihmisiä kohtaan, että taidan alkaa boikotoimaan ko. puljua myös nettiostosten osalta.
 
Ainakin tuosta Gigantin meiningistä uutisoidaan nyt reippaasti, esimerkiksi tämä: Gigantti vastaa kohuun: ”Meille iso peiliin katsomisen paikka”
Kokonaisuudessaan tapahtuneiden tapausten johdosta, Gigantin johdolla on itsetutkiskelun ja peiliin katsomisen paikka, koska ovat antaneet toistuvasti kaikenlaisten koiruuksien jatkua, eivätkä laitteet pistettä sellaiselle toiminnalle.

Vaikuttaa silta, että koko johdon kohdalla pitäisi suorittaa harvennusta tai uudistusta, alkaen korkeimmasta johdosta, jotka eivät ole tilanteen tasalla. Jatkaa sitten henkilökunnan koulutuksella kauppatavoista ja mahdollisesti palkkauksen kehittäminen.

Edit:" Gigantin toimitusjohtaja sanoo, että on ikävä kuulla, että huonoja kokemuksia on niin paljon." Tarttis varma tehrä jotain".
 
Täähän paisuu ihan huolella. Onneksi järkevällä koulutuksella tämäkin saadaan hoidettua:

"Nyt puhuu opetusvideot nähnyt työntekijä" uutisointia odotellessa.

Montahan palvelua saa myydä, että saa nämäkin imagotappiot katettua?
 
Täähän paisuu ihan huolella. Onneksi järkevällä koulutuksella tämäkin saadaan hoidettua:

"Nyt puhuu opetusvideot nähnyt työntekijä" uutisointia odotellessa.

Montahan palvelua saa myydä, että saa nämäkin imagotappiot katettua?

Miksiköhän myyjät puhuvat toista ja työnantaja aivan toista? Kumpikohan nyt on oikeassa provisiopalkasta?
 
Miksiköhän myyjät puhuvat toista ja työnantaja aivan toista? Kumpikohan nyt on oikeassa provisiopalkasta?
Taannoin (olisikohan 4v sitten) Gigantissa oli palkan päälle provikka, mutta ilmeisesti se muuttui. Powerissa oli muutama vuosi sitten tuo sama, mutta ei tietoa mikä tilanne nykyään.

e. Mutta tuo Gigantin bonusmallihan on varmaan käytössä lähes kaikilla myyntialoilla, eli pohjapalkan päälle lisää liksaa suoritusten mukaan. Seurantaan otettavat asiat sitten tietysti vaihtelevat firmoittain.
 
Sähköpostiin oli valunut oheinen lista lupauksia, joilla Gigantti aikoo parantaa mainettaan. Eivät kuulemma hyväksy "epärehellisyyttä tai huijauskäytäntöjä" ja haluavat tehdä "Gigantissa asioinnin turvalliseksi ja mielekkääksi nyt ja jatkossa." :smoke:
- Muutamme myymälätyöntekijöidemme bonusmallia välittömästi niin, että asiakastyytyväisyyden osuus moninkertaistuu aiempaan nähden.
- Vuodenvaihteessa työnsä meillä aloittava monimuotoisuustyöryhmä ottaa ensimmäiseksi tavoitteekseen eettisen asiakaspalvelun käytäntöjen parantamisen.
- Tehostamme myymälöissä tänä vuonna käyttöön otettua, uutta lähijohtamisen mallia niin, että se ohjaa yksittäisiä työntekijöitä arjessa vahvemmin eettisestä näkökulmasta.
- Tulemme lisäämään eettisiä koulutussisältöjä lähi- ja verkkokouluttautumisemme. Olemme julkaisseet 23.10. kaikille giganttilaisille pakollisen verkkokurssikokonaisuuden ratkaisukeskeisestä, eettisestä asiakaspalvelusta ja 25.10. myyntihenkilöstöllemme kaksi koulutusvideota eettisestä myynnistä, joista toisessa käsittelemme ikäihmisten asiakaskohtaamista heille tärkeistä näkökulmista.
- Yhtenäistämme myymälöidemme käytäntöjä työntekijöiden perehdyttämisessä ja sisällytämme perehdytyspakettiin uuden, eettisyyttä koskevan osion. Olemme myös selkeyttäneet syksyn ajan asiakaspalvelurutiinejamme virhevastuista ja korvauskäytännöistä, mistä olemme sopineet Kilpailu- ja Kuluttajaviraston kanssa syyskuussa 2023.
 
Viimeksi muokattu:
e. Mutta tuo Gigantin bonusmallihan on varmaan käytössä lähes kaikilla myyntialoilla, eli pohjapalkan päälle lisää liksaa suoritusten mukaan. Seurantaan otettavat asiat sitten tietysti vaihtelevat firmoittain.

Ongelmahan tossa tosiaan on se että vanhuksille sun muille omia tarpeitaan ymmärtämättömille (ei kehtaa kieltäytyä) saadaan myytyä ihan mitä tahansa. Ja kun myynti on lähimyyntiä vaikkapa verkkopalveluihin, niin se peruuttaminenkin vaatii sellaista vaivaa mihin noi ei yleensä jaksa.

Plus että jos pitää paikkansa se että myyjä voi saada kenkää siksi että on myynyt paljon perustuotteita on jo aika paksua.
 
Gigantissa olen saanut ihan hyvää palvelua, kun olen avannut keskustelun sanomalla, että "sovitaanko niin, että et yritä myydä minulle liittymiä, vakuutuksia tai mitään muitakaan lisäpalveluita" ja sen jälkeen luetellut laitteet jotka aion ostaa :psmoke:
 
Gigantissa olen saanut ihan hyvää palvelua, kun olen avannut keskustelun sanomalla, että "sovitaanko niin, että et yritä myydä minulle liittymiä, vakuutuksia tai mitään muitakaan lisäpalveluita" ja sen jälkeen luetellut laitteet jotka aion ostaa :psmoke:
Juurikin noin se on hyvä jos on kiireellä liikenteessä.

Itse olen harmitellut kun joskus käy ajankanssa ostoksilla ja myyjä vieressä tarjoaa kaikenlaista lisäjuttua, sähköä ja vakuutusta vieruskaverille (vanhus), mutta itse ei näin 30:nä saa mitään alennuksia tai lisäetuja. Lähinnä kun tietää että niillä on takataskussa ainakin se miinus 30-50e ostokerrasta jos ottaa kännykkäliittymän (joka kertahan voisi liittymän napata ja seuraavalla kerralla powerissa asioidessa siirtää tuon samaisen toiselle operaattorille, kun niillä on samanlainen systeemi :cool:). Kerran jopa kyselin tuon "edun" perään, niin ei kuulemma ollu tarjouskampanjoita päällä, eli ilmeisesti valikoivat kohdeyleisönsä.
 
Bilar99e.
Ostin auton, jossa piti olla huollot tehty huolto-ohjelman mukaan = takuu voimassa. Auto saapui minulle 28.9.

2.10 ilmoitin, että auton laturi ei toimi. Ei mitään vastausta. Auton huoltokirjan ylityksen huomasin 5.10 ja 6.10 ilmoitin auton palautuksesta. Lupasi palautuksen hoituvat nopeasti. Alkoi hiljaisuus.11.10 kysyin miten edistyy, vastasi juuri laittaneet asian eteenpäin. Hiljaisuus osa2. Kysyin 17.10 miten edistyy, vastaus: Minäpä soitan markkinointiin. Sen jälkeen myyjästä ei kuulunut mitään. 19.10 Otin yhteyttä astetta korkeampaan tahoon ja sieltä soitettiin samanapäivä ja asia luvattiin hoitaa nopeasti kuntoon. Hiljaisuus osa3. Kyselin taas 23.10 mikä tilanne. Ei vastausta. Kysyin 25.10 taas missä mennään ja silloin sain vastauksen, että voin palauttaa auton 26.10. Auton palautukseen meni siis 3vkoa siitä hetkestä kun ilmoitin palautuksesta.

Missään vaiheessa myyjän puolelta ei oltu minuun yhteydessä vaan itse sai kokoajan kysellä/olla aktiivinen. Minun oli pakko ajaa tällävälin autolla, koska toista autoa ei ole ja rahat myyjillä. Palautuksen yhteydessä kieltäydyin maksamasta käyttöhyödystä alkaen palautusilmoituksesta. Vastaus oli "Minun tietoni mukaan tässä tilanteessa kukaan ei kehottanut sinua ajamaan autolla, vai olenko väärässä? Sen takia se on käyttöhyöty".

Perheessämme on kolme lasta, niin aika hankalaa olisi ollut olla ilman autoa 3vkoa. Oli myös sairaalassa käyntiä yms. säätöä, niin en ymmärrä mitä minun olisi pitänyt tehdä, koska he tässä tahallaan viivyttelivät. Kaiken lisäksi, en voinut ajaa metriäkään sähköllä, kun piuha/laturi ei toiminut. Silti käyttökulut vähennetään kokoajalta, joka on minusta väärin. Kyllä jäi paskamaku näistä kaupoista.
 
Viimeksi muokattu:
Bilar99e.
Ostin auton, jossa piti olla huollot tehty huolto-ohjelman mukaan = takuu voimassa. Auto saapui minulle 28.9.

2.10 ilmoitin, että auton laturi ei toimi. Ei mitään vastausta. Auton huoltokirjan ylityksen huomasin 5.10 ja 6.10 ilmoitin auton palautuksesta. Lupasi palautuksen hoituvat nopeasti. Alkoi hiljaisuus.11.10 kysyin miten edistyy, vastasi juuri laittaneet asian eteenpäin. Hiljaisuus osa2. Kysyin 17.10 miten edistyy, vastaus: Minäpä soitan markkinointiin. Sen jälkeen myyjästä ei kuulunut mitään. 19.10 Otin yhteyttä astetta korkeampaan tahoon ja sieltä soitettiin samanapäivä ja asia luvattiin hoitaa nopeasti kuntoon. Hiljaisuus osa3. Kyselin taas 23.10 mikä tilanne. Ei vastausta. Kysyin 25.10 taas missä mennään ja silloin sain vastauksen, että voin palauttaa auton 26.10. Auton palautukseen meni siis 3vkoa siitä hetkestä kun ilmoitin palautuksesta.

Missään vaiheessa myyjän puolelta ei oltu minuun yhteydessä vaan itse sai kokoajan kysellä/olla aktiivinen. Minun oli pakko ajaa tällävälin autolla, koska toista autoa ei ole ja rahat myyjillä. Palautuksen yhteydessä kieltäydyin maksamasta käyttöhyödystä alkaen palautusilmoituksesta. Vastaus oli "Minun tietoni mukaan tässä tilanteessa kukaan ei kehottanut sinua ajamaan autolla, vai olenko väärässä? Sen takia se on käyttöhyöty".

Perheessämme on kolme lasta, niin aika hankalaa olisi ollut olla ilman autoa 3vkoa. Oli myös sairaalassa käyntiä yms. säätöä, niin en ymmärrä mitä minun olisi pitänyt tehdä, koska he tässä tahallaan viivyttelivät. Kaiken lisäksi, en voinut ajaa metriäkään sähköllä, kun laturi ei toiminut. Silti käyttökulut vähennetään kokoajalta, joka on minusta väärin. Kyllä jäi paskamaku näistä kaupoista.
Olisit kysynyt olisivatko hyvittäneet vuokra-auton käytön tuolta ajalta? Saattaa olla että siitäkin olisi tullut mutinaa.

Jotenkin tuo firman nimi ei oikein vakuuta, ekana nimestä tulee mieleen että kaupittelevat jotain 100e romuautoja. :D
 
Bilar99e.
Ostin auton, jossa piti olla huollot tehty huolto-ohjelman mukaan = takuu voimassa. Auto saapui minulle 28.9.

2.10 ilmoitin, että auton laturi ei toimi. Ei mitään vastausta. Auton huoltokirjan ylityksen huomasin 5.10 ja 6.10 ilmoitin auton palautuksesta. Lupasi palautuksen hoituvat nopeasti. Alkoi hiljaisuus.11.10 kysyin miten edistyy, vastasi juuri laittaneet asian eteenpäin. Hiljaisuus osa2. Kysyin 17.10 miten edistyy, vastaus: Minäpä soitan markkinointiin. Sen jälkeen myyjästä ei kuulunut mitään. 19.10 Otin yhteyttä astetta korkeampaan tahoon ja sieltä soitettiin samanapäivä ja asia luvattiin hoitaa nopeasti kuntoon. Hiljaisuus osa3. Kyselin taas 23.10 mikä tilanne. Ei vastausta. Kysyin 25.10 taas missä mennään ja silloin sain vastauksen, että voin palauttaa auton 26.10. Auton palautukseen meni siis 3vkoa siitä hetkestä kun ilmoitin palautuksesta.

Missään vaiheessa myyjän puolelta ei oltu minuun yhteydessä vaan itse sai kokoajan kysellä/olla aktiivinen. Minun oli pakko ajaa tällävälin autolla, koska toista autoa ei ole ja rahat myyjillä. Palautuksen yhteydessä kieltäydyin maksamasta käyttöhyödystä alkaen palautusilmoituksesta. Vastaus oli "Minun tietoni mukaan tässä tilanteessa kukaan ei kehottanut sinua ajamaan autolla, vai olenko väärässä? Sen takia se on käyttöhyöty".

Perheessämme on kolme lasta, niin aika hankalaa olisi ollut olla ilman autoa 3vkoa. Oli myös sairaalassa käyntiä yms. säätöä, niin en ymmärrä mitä minun olisi pitänyt tehdä, koska he tässä tahallaan viivyttelivät. Kaiken lisäksi, en voinut ajaa metriäkään sähköllä, kun laturi ei toiminut. Silti käyttökulut vähennetään kokoajalta, joka on minusta väärin. Kyllä jäi paskamaku näistä kaupoista.
Kuluttajaneuvojalta apua hakemaan ja neuvotellen toivottavasti saat sovittua käyttöhyödyn pois. Ihan kikkailua selvästi ollut, ideana jos kyllästytkin ja pitäisitkin auton

edit. Muista vaatia myös itse korkotulot tuosta sinun pääomastasi mitä ovat pitänee itsellään peruutusilmoituksesta alkaen
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka paljon tuli 3 viikon aikana ajettua, jos kerran käyttöhyötyä ovat vähentämässä? Äkkiseltään ajateltuna ei tuossa nyt hirveästi voi kilsoja tulla ja aikakin on kovin lyhyt.
 
Kuluttajaneuvojalta apua hakemaan ja neuvotellen toivottavasti saat meuvoteltua käyttöhyödyn pois. Ihan kikkailula selvästi ollut ja yritetty jos pitäisitkin auton

Juurikin näin. Eiköhän siellä ihan hyvin ole tiedetty että takuu ei ole voimassa ja ehkä myös että laturi ei toimi. Sitten toivottu vaan ettei auton ostaja jaksa kinastella aiheesta tai ei osaa tehä sitä tarpeeksi aikaisin. Jos aikaa olisi kulunut pari kuukautta olisi voitu alottaa seuraava leikki siitä että kuka korjaa ja mitä ja he voivat ehkä osallistua kuluihin muutamalla satasella jne...
 
Bilar99e.
Ostin auton, jossa piti olla huollot tehty huolto-ohjelman mukaan = takuu voimassa. Auto saapui minulle 28.9.

2.10 ilmoitin, että auton laturi ei toimi. Ei mitään vastausta. Auton huoltokirjan ylityksen huomasin 5.10 ja 6.10 ilmoitin auton palautuksesta. Lupasi palautuksen hoituvat nopeasti. Alkoi hiljaisuus.11.10 kysyin miten edistyy, vastasi juuri laittaneet asian eteenpäin. Hiljaisuus osa2. Kysyin 17.10 miten edistyy, vastaus: Minäpä soitan markkinointiin. Sen jälkeen myyjästä ei kuulunut mitään. 19.10 Otin yhteyttä astetta korkeampaan tahoon ja sieltä soitettiin samanapäivä ja asia luvattiin hoitaa nopeasti kuntoon. Hiljaisuus osa3. Kyselin taas 23.10 mikä tilanne. Ei vastausta. Kysyin 25.10 taas missä mennään ja silloin sain vastauksen, että voin palauttaa auton 26.10. Auton palautukseen meni siis 3vkoa siitä hetkestä kun ilmoitin palautuksesta.

Missään vaiheessa myyjän puolelta ei oltu minuun yhteydessä vaan itse sai kokoajan kysellä/olla aktiivinen. Minun oli pakko ajaa tällävälin autolla, koska toista autoa ei ole ja rahat myyjillä. Palautuksen yhteydessä kieltäydyin maksamasta käyttöhyödystä alkaen palautusilmoituksesta. Vastaus oli "Minun tietoni mukaan tässä tilanteessa kukaan ei kehottanut sinua ajamaan autolla, vai olenko väärässä? Sen takia se on käyttöhyöty".

Perheessämme on kolme lasta, niin aika hankalaa olisi ollut olla ilman autoa 3vkoa. Oli myös sairaalassa käyntiä yms. säätöä, niin en ymmärrä mitä minun olisi pitänyt tehdä, koska he tässä tahallaan viivyttelivät. Kaiken lisäksi, en voinut ajaa metriäkään sähköllä, kun piuha/laturi ei toiminut. Silti käyttökulut vähennetään kokoajalta, joka on minusta väärin. Kyllä jäi paskamaku näistä kaupoista.

Jälkiviisautta, mutta tuollaisessa tapauksessa kannattaisi aina muistaa toi ns. "käyttöhyöty". Se mainitaan melko usein jossain iltapäivälehtienkin kuluttajariitakeisseissä. Ilmoittaa myyjälle, etten tule maksamaan käyttöhyötyä siltä ajalta kun asia viivästyy myyjän toimesta. Asian voi artikuloida esimerkiksi siten, ettet pysty ostamaan tilalle toista autoa, koska pääoma on kiinni tässä palautettavassa autossa jonka palautusta nimenomaan myyjätaho venkoilee.

EDIT: Eikä tuote ole myynti-ilmoitusta vastaavassa kunnossa, sähköä ei voi ladata
 
Viimeksi muokattu:
Itse vaihdoin juuri autoa. Oli aiemmin sovittu että hoidan vanhan auton huollon ennen vaihtoa. Uusi tulikin kk nopeammin kuin odotin, joten tehtiin niin että piti luovutuksessa käydä maksamassa ajankohtainen huolto.

Tulipa huvikseen vilkaistua onko auto myynnissä, ja myynti-ilmossa lukee viimeisimpänä huoltona edeltävä huolto 20 000km sitten. Tarjoavat ostajalle kuitenkin 600€:n edestä huoltorahaa. No sillähän saa tuon huollon mistä minulta jo veloittivat 550€...
 
Bilar99e.
Ostin auton, jossa piti olla huollot tehty huolto-ohjelman mukaan = takuu voimassa. Auto saapui minulle 28.9.

2.10 ilmoitin, että auton laturi ei toimi. Ei mitään vastausta. Auton huoltokirjan ylityksen huomasin 5.10 ja 6.10 ilmoitin auton palautuksesta. Lupasi palautuksen hoituvat nopeasti. Alkoi hiljaisuus.11.10 kysyin miten edistyy, vastasi juuri laittaneet asian eteenpäin. Hiljaisuus osa2. Kysyin 17.10 miten edistyy, vastaus: Minäpä soitan markkinointiin. Sen jälkeen myyjästä ei kuulunut mitään. 19.10 Otin yhteyttä astetta korkeampaan tahoon ja sieltä soitettiin samanapäivä ja asia luvattiin hoitaa nopeasti kuntoon. Hiljaisuus osa3. Kyselin taas 23.10 mikä tilanne. Ei vastausta. Kysyin 25.10 taas missä mennään ja silloin sain vastauksen, että voin palauttaa auton 26.10. Auton palautukseen meni siis 3vkoa siitä hetkestä kun ilmoitin palautuksesta.

Missään vaiheessa myyjän puolelta ei oltu minuun yhteydessä vaan itse sai kokoajan kysellä/olla aktiivinen. Minun oli pakko ajaa tällävälin autolla, koska toista autoa ei ole ja rahat myyjillä. Palautuksen yhteydessä kieltäydyin maksamasta käyttöhyödystä alkaen palautusilmoituksesta. Vastaus oli "Minun tietoni mukaan tässä tilanteessa kukaan ei kehottanut sinua ajamaan autolla, vai olenko väärässä? Sen takia se on käyttöhyöty".

Perheessämme on kolme lasta, niin aika hankalaa olisi ollut olla ilman autoa 3vkoa. Oli myös sairaalassa käyntiä yms. säätöä, niin en ymmärrä mitä minun olisi pitänyt tehdä, koska he tässä tahallaan viivyttelivät. Kaiken lisäksi, en voinut ajaa metriäkään sähköllä, kun piuha/laturi ei toiminut. Silti käyttökulut vähennetään kokoajalta, joka on minusta väärin. Kyllä jäi paskamaku näistä kaupoista.
Jälkiviisautta, mutta tuollaisessa tapauksessa kannattaisi aina muistaa toi ns. "käyttöhyöty". Se mainitaan melko usein jossain iltapäivälehtienkin kuluttajariitakeisseissä. Ilmoittaa myyjälle, etten tule maksamaan käyttöhyötyä siltä ajalta kun asia viivästyy myyjän toimesta. Asian voi artikuloida esimerkiksi siten, ettet pysty ostamaan tilalle toista autoa, koska pääoma on kiinni tässä palautettavassa autossa jonka palautusta nimenomaan myyjätaho venkoilee.

EDIT: Eikä tuote ole myynti-ilmoitusta vastaavassa kunnossa, sähköä ei voi ladata
Lisäksi ei ollut takuu voimassa vaikka piti olla. Selkeästi viivyttelivät, jotta saavat "rahaa" edes pikkuisen palautuksesta johtuen. Tulen kysymään asiasta kuluttaja-asiamieheltä. Voin kyllä maksaa käyttöhyödyn niiltä päiviltä kunnes ilmoitin palautuksesta, vaikka auto myytiin väärillä tiedoilla. Ihmetyttää kyllä miten kehtaavat tehdä näin. Onneksi kaikki viestit tallessa. Niistä käy hyvin ilmi heidän asenne ja se että eivät vastailleet viesteihin/tehneet asialle yhtään mitään, ilman minun aktiivisuutta. Kunhan auton rahat palautuvat, laitan vielä yhden viestin jossa anna rehellisen palautteen kaupoista. Nyt olen kirjoittanut asiasta kohteliaasti.
 
Lisäksi ei ollut takuu voimassa vaikka piti olla. Selkeästi viivyttelivät, jotta saavat "rahaa" edes pikkuisen palautuksesta johtuen. Tulen kysymään asiasta kuluttaja-asiamieheltä. Voin kyllä maksaa käyttöhyödyn niiltä päiviltä kunnes ilmoitin palautuksesta, vaikka auto myytiin väärillä tiedoilla. Ihmetyttää kyllä miten kehtaavat tehdä näin. Onneksi kaikki viestit tallessa. Niistä käy hyvin ilmi heidän asenne ja se että eivät vastailleet viesteihin/tehneet asialle yhtään mitään, ilman minun aktiivisuutta. Kunhan auton rahat palautuvat, laitan vielä yhden viestin jossa anna rehellisen palautteen kaupoista. Nyt olen kirjoittanut asiasta kohteliaasti.
Mikä , paljonko tämä käyttöhyöty oli.
Jos sillä rallateltu 10 000km, niin onhan sillä silloin rallateltu meneen, ja rahallista hyötyä sitten vähentää se että lataus ei toimi.

Jos silla rallateltu vain parituhatta kilometriä, hyötyö sitten vähentää se että idea oli ajella 2/3 kilometreistä sähköllä. ja siitä sitten vähenetään muut kulut/vaivat. ja myymän hidastelu.

Kuluttajaneuvojilta kannattaa ilman muuta kysyä, hyvässä lykyssä niillä jotain ennakko esimerkkiä
 
Kokeillaan täältä. Onko jollain tästä screenshotteja tahi muuta?


IMG_0144.jpeg


Koodi:
http://www.power.fi/tarjoukset/5vtakuu


Mitä on mahtanut pitää sisällään?
Reilu 2v TV kyseessä.
 
Mikä , paljonko tämä käyttöhyöty oli.
Jos sillä rallateltu 10 000km, niin onhan sillä silloin rallateltu meneen, ja rahallista hyötyä sitten vähentää se että lataus ei toimi.

Jos silla rallateltu vain parituhatta kilometriä, hyötyö sitten vähentää se että idea oli ajella 2/3 kilometreistä sähköllä. ja siitä sitten vähenetään muut kulut/vaivat. ja myymän hidastelu.

Kuluttajaneuvojilta kannattaa ilman muuta kysyä, hyvässä lykyssä niillä jotain ennakko esimerkkiä
n.1000km tuli ajoa, josta 700km palautusilmoituksen jälkeen. Kuluja tästä kaupasta tulee minulle n.360€ (150€ myyntiinlaitto + 210€ auton käytöstä.).
 
n.1000km tuli ajoa, josta 700km palautusilmoituksen jälkeen. Kuluja tästä kaupasta tulee minulle n.360€ (150€ myyntiinlaitto + 210€ auton käytöstä.).
Tuhannenkilometriä ajelua on toki hyötö.
Mutta mitä tarkoitat tuolla myyntiinlaitolla 150 €, jos sinulle syntyy tuollaista kulua tästä virheestä, niin sitä kai pitäisi myyjältä kinuta, nyt tuosta saa sen tulkinnan että myyjä olisi perimässä sinulta jotain tuollaista.
Autonkäytöstä, lataushybridi, jossa lataaminen ei onnistu, niin jos ensin lasketaan joku mekaaninen km hyöty, niin ilmeisen oleellinen virhe aiheuttanut korkeampia kuluja, eli niistä kai pitäisi kerjätä hyvitystä.

Olen siis ymmärtänyt että autokauppa purkaantuu sen takia että tuote(auto) ei ollut sitä mitä myyty ominaisuuksiltaa (valmistajan / maahantuojan takuu puuttu) ja siinä oli hyvin oleellinen virhe/vika (lataus ei onnistu). Eli ei oikein muita vaihtoehtoja kuin kaupan purku, tai riittävän tuntuva hinnanalennus.

Firma ei ole maineeltaan asiakaslähtöinen, joten jos et vielä ole kuluttajaneuvonnasta apuja kysellyt, niin pian. Toki samalla kannattaa pitää kiirettä niiden rahojen takaisin saannin kanssa.
 
n.1000km tuli ajoa, josta 700km palautusilmoituksen jälkeen. Kuluja tästä kaupasta tulee minulle n.360€ (150€ myyntiinlaitto + 210€ auton käytöstä.).
Ei kuulosta kalliilta vaikka perustelut kuulostavat kummilta kaupan ehtoja tuntematta. Tässä ei kai ole mitään ihan tavanomaista kauppaa käyty kun oletuksena ilmoitusluontoisesti lähdetään purkamaan.

Toki rahaliikenteen suunta saisi olla toisinpäin koska liike on selvästi yrittänyt vedättää ja hyväksikäyttöä asiakasta.
 
Ei kuulosta kalliilta vaikka perustelut kuulostavat kummilta kaupan ehtoja tuntematta. Tässä ei kai ole mitään ihan tavanomaista kauppaa käyty kun oletuksena ilmoitusluontoisesti lähdetään purkamaan.

Toki rahaliikenteen suunta saisi olla toisinpäin koska liike on selvästi yrittänyt vedättää ja hyväksikäyttöä asiakasta.
Tuo hyvä huomio, eli tässä ilmoitettu myyjälle autonpalautuksesta, eli vähän siihen tyyliin en pitänyt, puran kaupan.
Vs. virheen korjaaminen jos sopiminen että puretaan kauppa.

No tässä tosin on ensin reklamoitu virheistä, mutta kauppa ei ole niihin kunnolla reagoinut , reagoinut vasta noihin kaupanperumisiin.

Kapanmaineen perusteella ilmeisesti on kokemusta miten pienimmin kuluin näistä voi luistella.

Kannusta viemään asian maaliin, se että ketkuilu tulee kaalliksi nostaa kynnystä ketkuilla.
 
Toisin sanoen tässä on oltava kyse etämyynnin lakisääteisestä palautusoikeudesta.
Hyvä huomio, meni ihan kokonaan ohi että ehkä netistä olisi tilannut.

Suhtauduin kokoajan niin etä virheet niin isoja ettei myyjä pysty niitä korjaamaan, ja ajatukissa ehdotettu kaupanpurku, johon myyjä suostunut.

Mutta jos tämä nyt etenee etämyynnin katumusajalla myyjän ehtojen mukaan, jotka täyttää lainminimin, niin ehkä mennyt vähän väärille urille, vs se mitä tavoiteltu.
 
Lyhyesti: auto ostettu netistä, puhelimen välityksellä. Piti olla takuu voimassa, ei ollut. Joten auto ei ollut sellainen kun luvattiin + etämyynti. Siksi palautin. Aikailivat palautuksen onnistumisessa 3vkoa. Ei vastailleet/vastaa viesteihin Laturikin oli rikki, se on pieni juttu. Torstaina palautin ja ei ole rahat tulleet tilille, jotta voisin uuden hankkia. Soitan huomenna kkv, koska pitää saada äkkiä uusi auto, jotta pystyy kulkemaan. Paha hommata kun rahat heillä.
 
Lyhyesti: auto ostettu netistä, puhelimen välityksellä. Piti olla takuu voimassa, ei ollut. Joten auto ei ollut sellainen kun luvattiin + etämyynti. Siksi palautin. Aikailivat palautuksen onnistumisessa 3vkoa. Ei vastailleet/vastaa viesteihin Laturikin oli rikki, se on pieni juttu. Torstaina palautin ja ei ole rahat tulleet tilille, jotta voisin uuden hankkia. Soitan huomenna kkv, koska pitää saada äkkiä uusi auto, jotta pystyy kulkemaan. Paha hommata kun rahat heillä.
Kiitos kun postasit kokemuksesi.

Palautus varmaan ns helpoin ja nopein tie, ja myyjä varmaan tyytyväinen siihen, sai nyhdettyä nuo mainitsemaisi rahat.

Nyt pidetään peukkuja että palauttavat rahat kohtuu pian. Tuontiautojen kanssa pelaavien autokauppojen riskit kasvaneet vuoden sisään.

Kun otat kuluttajaneuvontaan yhteyttä, niin selvittele tuota onko vielä paukkuja saada kaupanpurku virheen takia ja siitä riipppumatta korvuksia mm tuosta latausviasta johtuvista lisäkustannuksista. ja tietenkin tuo käyttöhyöty vs se etärahojen palautus kestää
 
Lyhyesti: auto ostettu netistä, puhelimen välityksellä. Piti olla takuu voimassa, ei ollut. Joten auto ei ollut sellainen kun luvattiin + etämyynti. Siksi palautin. Aikailivat palautuksen onnistumisessa 3vkoa. Ei vastailleet/vastaa viesteihin Laturikin oli rikki, se on pieni juttu. Torstaina palautin ja ei ole rahat tulleet tilille, jotta voisin uuden hankkia. Soitan huomenna kkv, koska pitää saada äkkiä uusi auto, jotta pystyy kulkemaan. Paha hommata kun rahat heillä.
Miten niin "piti olla takuun voimassa". Kai sinulla joku sopimus on tehty tuosta, jos olet sen maksanutkin? Miksi palautit auton, jos et ollut varma milloin saat rahat takaisin? Minulle on tällainen puhelinkauppa vähän tuntemattomampaa, kiinnostaa miten nuo hoituu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 246
Viestejä
4 866 012
Jäsenet
78 624
Uusin jäsen
rupureiska

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom