Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Siis, kysyit kaupan purkamista vaikka et ole edes asiakas? :hammer:

Kohtuullisen ystävällistä, että viitsivät sen maahantuojalle/valmistajalle toimittaa. Mikä heillä nyt siis on muuttunut?

Aiemmin siis ollut mahdollisuus kaupan purkuun, vaikka et olisi alkuperäinen ostaja, jos huollossa kestää yli 3-4vkoa.

Nyt teoriassa, mikäli joku vaikka ostaisi sinulle kortin lahjaksi omalla nimellään, on tuon kanssa setvimistä.

Tämä nyt vaan tietona muillekkin. :hammer::hammer::hammer:

2. vaihtoehto olisi tosiaan aivan ok mutta esim verkkiksellä ei ole mitään takeita siitä milloin niitä tilaustuotteita saa, tai saako ollenkaan. Oli melkoinen rumba kun piti töihin tilata uusi läppäri ja kaikki speksit täyttävät (ei-peli) läppärit oli tilaustuotteita ja aina sellaisen tilatessa odottelet ensin sen luvatut pari viikkoa jonka jälkeen tilaus siirtyy "ei tiedetä milloin tulee" -tilaan ja siitä x ajan kuluttua tilaan "ei saada ikinä". Sitten toistat seuraavan koneen kohdalla, ja seuraavan. Toki tää ongelma ei varmaan rajoitu vain verkkikseen jos tukkurit jotain noiden saldojen kanssa puljaa mutta kuitenkin.
Millaisia kokemuksia muilla on Verkkokaupan toimitusaikatuotteista? Jos tilaa tavaraa, jonka toimitusaika on 2-4 viikkoa, niin tuleeko tavara lopulta suunnilleen tässä ajassa vai päädytäänkö tuohon "ei saada ikinä"-ruutuun?

Millaisia kokemuksia muilla on Verkkokaupan toimitusaikatuotteista? Jos tilaa tavaraa, jonka toimitusaika on 2-4 viikkoa, niin tuleeko tavara lopulta suunnilleen tässä ajassa vai päädytäänkö tuohon "ei saada ikinä"-ruutuun?
Joskus mennyt pari kuukautta, joskus viikko. Se niin vaihtelee. Ei pysty mitään arviota heittämään. Se taitaa aika pitkälti riippua maahantuojasta ja niiden varastosta. Joskus tavaraa tulee, joskus ei.

Verkkokauppa.com :lla näköjää takuu-asiat muuttuneet.
Oon ostanu näyttiksen käytettynä, henkilö X tilannut nimellään netistä.

" Kuittisi perusteella et ole ostanut tuotetta
meiltä vaan toiselta yksityiseltä henkilöltä.
Jos käytetty tavara on ostettu yksityiseltä henkilöltä, kauppaan ei sovelleta kuluttajansuojalakia vaan kauppalakia.

Lisäksi olemme joutuneet kysymään sinulta lisätietoja, jotka ovat viivästyttäneet huoltotapauksen käsittelyyn ottamista.

Hoidamme kuitenkin takuuhuoltotapauksesi, koska se on sinulle paras ja nopein vaihtoehto "
En ihan varma meneekö tässä asioita sekaisin.

Jos olet ostanut joltain yksityiseltä näyttiksen, niin teidän välisessä kaupassa ei ole kuluttajansuojaa ja se ei kuulu verkkokauppa.comille.

Takuu on tuotekohtainen, ei asiakaskohtainen. Ymmärtääkseni tähän ei ole tullut muutoksia. Eli jos myyjä on myöntänyt takuun, niin en usko että sitä on eväämässä, vaikka tuote vaihtanut omistajaa.

Jos ns pienenä lisäaetuna tarjoaa rahojen palautamista, kaupanpurkua, niin en tuosta frimasta tiedä, mutta osa tarjoaa sitä omilleasiakkaille, ja lähinnä sillä maksutavalla millä tuote maksettu. Siis eriasia kuin takuu ehtojen mukainen palautus. Esim jos valmistajan takuuseen hyvitetään rahaa, niin se tulee valmistajan organisaation kautta.

En ihan varma meneekö tässä asioita sekaisin.

Jos olet ostanut joltain yksityiseltä näyttiksen, niin teidän välisessä kaupassa ei ole kuluttajansuojaa ja se ei kuulu verkkokauppa.comille.

Takuu on tuotekohtainen, ei asiakaskohtainen. Ymmärtääkseni tähän ei ole tullut muutoksia. Eli jos myyjä on myöntänyt takuun, niin en usko että sitä on eväämässä, vaikka tuote vaihtanut omistajaa.

Jos ns pienenä lisäaetuna tarjoaa rahojen palautamista, kaupanpurkua, niin en tuosta frimasta tiedä, mutta osa tarjoaa sitä omilleasiakkaille, ja lähinnä sillä maksutavalla millä tuote maksettu. Siis eriasia kuin takuu ehtojen mukainen palautus. Esim jos valmistajan takuuseen hyvitetään rahaa, niin se tulee valmistajan organisaation kautta.

Pari kaveria tästä asiasta huomautti mulle, että Verkkiksessä homma rokkaa, ja tarjoavat hyvitystä tuotteesta mikäli huolto sakkaa.

Mun tapauksessa, oon lähestynyt asiaa väärällä tavalla, kun sanamuotona olen käyttänyt juurikin tuota kaupan purkua.

Jokatapauksessa, omat kokemukset Verkkiksen huoltojen suhteen (2x emolevyssä ollut vikaa) on mennyt paremmin kuin hyvin.
Tässä tapauksessa omalla kohdalla ei asiakaspalvelija antanut vaihtoehtoista ratkaisua (kun olen puhunut kaupan purusta), vaikka tiedostaa, että tuo 3 viikkoa tulee menemään yli heittämällä.

Pitänee odotella tuo 4 viikkoa ja kysellä hyvitystä. Jatkossa myös pitää ostaa käytettynä Asusksen kortteja, ni voi tahnat ja padit itte ilman, että ei takuut raukea, ni ei tarvi olla tälläst aikaa ilman näyttistä :tup:

Pari kaveria tästä asiasta huomautti mulle, että Verkkiksessä homma rokkaa, ja tarjoavat hyvitystä tuotteesta mikäli huolto sakkaa.

Mun tapauksessa, oon lähestynyt asiaa väärällä tavalla, kun sanamuotona olen käyttänyt juurikin tuota kaupan purkua.

Jokatapauksessa, omat kokemukset Verkkiksen huoltojen suhteen (2x emolevyssä ollut vikaa) on mennyt paremmin kuin hyvin.
Tässä tapauksessa omalla kohdalla ei asiakaspalvelija antanut vaihtoehtoista ratkaisua (kun olen puhunut kaupan purusta), vaikka tiedostaa, että tuo 3 viikkoa tulee menemään yli heittämällä.

Pitänee odotella tuo 4 viikkoa ja kysellä hyvitystä. Jatkossa myös pitää ostaa käytettynä Asusksen kortteja, ni voi tahnat ja padit itte ilman, että ei takuut raukea, ni ei tarvi olla tälläst aikaa ilman näyttistä :tup:
MInulla ei ole loppukesältä kokomuspohjaista tietoa, historiallisesti ko firmalla reklamaatio/takuu käsittely on ollut aaltoilevaa, pitkään oli vähän huonossa maineessa, mutta viimevuosina paransi huomattavasti, asialliseksi, tai jopa ihan hyväksi.

Koska nyt on vähän haasteellisemmat ajat, niin sinun postaukset on tärkeitä, jos yhtiö alkaa heikentää jälkimarkkinointia, takuu / virhe käsittelyä, niin kuluttajalla arvokasta tietoa.

MInulla ei ole loppukesältä kokomuspohjaista tietoa, historiallisesti ko firmalla reklamaatio/takuu käsittely on ollut aaltoilevaa, pitkään oli vähän huonossa maineessa, mutta viimevuosina paransi huomattavasti, asialliseksi, tai jopa ihan hyväksi.

Koska nyt on vähän haasteellisemmat ajat, niin sinun postaukset on tärkeitä, jos yhtiö alkaa heikentää jälkimarkkinointia, takuu / virhe käsittelyä, niin kuluttajalla arvokasta tietoa.

Tässä kirjeenvaihdossa Verkkiksen kanssa nyt vaihtui asiakaspalvelija johonkin toiseen, ja tarjosi tässä vaiheessa 50€ ennen kuin edes näytönohjain heille palautunut, sillä huolto viivästynyt, ja tyytyväinen olen. :tup:

No kas, täällähän tuli sopiva lanka mihin jakaa kokemuksia Gigantin toiminnasta varoittavana esimerkkinä. Hankin Gigantista Candy Trio liesi/apk-yhdistelmän asennuksen kera ja asennushan meni sitten varsin mallikkaasti reisille. Vesiliitäntä oli jätetty löysälle ja hana auki, vuokralainen oli pitkään poissa ja vesi ehti valua 4 päivää ennen kuin hänen postia tuoneet vanhempansa kävivät asunnossa.

Nyt 2kk myöhemmin kiistävät vastuunsa lakimiehen välityksellä. Vetoavat siihen että asennuspöytäkirjan mukaan, mikä muuten toimitettiin minulle 2kk tapahtuneen jälkeen sähköpostilla, liitännät olisi todettu vuotaviksi ja että tämä olisi saatettu minulle tietoon jättämällä tyhjään asuntoon toinen kappale tästä asennuspöytäkirjasta. Vesivahinko olisi sitten heidän mukaansa syntynyt siten että "joku" on käynyt avaamassa hanan tyhjässä asunnossa, tämä on suureksi huvitukseksi ihan kirjattu heidän vastineessaan. Syytä kanssa tässä huomata että ne asiakkaan täytettäviksi tehdyt kohdat moisessa pöytäkirjassa oli täytetty puolestani ilmoittamatta mistään.

Asennuspöytäkirjasta käy ilmi että "liitännät todettu pitäviksi" on ruksittu kohtaan EI, josta sitten selite että apk:n osuus laitteesta on rikki eli liitoksen pitävyyttä ei ole voitu testata käynnistämällä pesuohjelmaa kuten yleensä tehdään. Tämä on nyt siis tulkittu hyvin mielenkiintoisella tavalla.

Tuo heidän väitteensä että asentaja on tiennyt vuotavasta liitoksesta nähdäkseni pahentaa Gigantin tilannetta, koska tällaisille väitteille missä "joku on käynyt avaamassa hanan" tulisi löytyä jonkinlaista näyttöä. Tuollaiset väitteet kaatuvat aika helposti. Todennäköisintä lienee että on kiireessä jäänyt vain hommat vinksalleen, mutta sen myöntäminen on gigantille nyt aivan liikaa.

Pari kuukautta tätä venkoilua nyt hoitaneena alkaa pikkuhiljaa vituttaa. Gigantilla oli tietenkin alihankkija tässä hommissa jonka edustajan mukaan kaikki oli kohteesta lähtiessä kunnossa, tämä on ristiriidassa lakimiehen toimittaman vastineen kanssa mutta näitä puhelimitse hoidettuja asioita on paha todistaa.

Onko kokemusta kuluttajariitalautakunnan päätöksen kestosta? Asia on siellä vireillä mutta pidän noita väitteitä niin törkeinä että harkitsen kanteen jättämistä käräjäoikeuteen. Kämppä on kunnossa ja vuokralaisella taas katto pään päällä, haluaisin vain korvaukset mieluusti pian.

....

Onko kokemusta kuluttajariitalautakunnan päätöksen kestosta? Asia on siellä vireillä mutta pidän noita väitteitä niin törkeinä että harkitsen kanteen jättämistä käräjäoikeuteen. Kämppä on kunnossa ja vuokralaisella taas katto pään päällä, haluaisin vain korvaukset mieluusti pian.
Ensin tuli mieleen että vakuutusyhtiöt hoitelee riitelyn ja sopivat sitten kukan maksaa. Mutta ilmeisesti sinulla ja tai vuokralaisella ei ole vakuutusta ja omasta pussista makselitte.

Jos siellä gigantti,alihankkia osastolla kaivettu juristi mukaan, niin siellä ilmeisesti vähän palästytty, ja jos isot rahat kyseessä, niin selvitellä onko vakuutuksessa oikeusturva vakuutusta ja vähän kysästä apuja lakiavusta.

Jos tässä kyse lähinnä asennuspalvelun hinnasta, liitoksen korjaamisestam ja kohtuullisesta vesilaskusta, niin sitten vähän riippuu sen suuruudesta, niin voi mennä kuluttajaneuvojan kautta. vähemmän riskiä.

Ensin tuli mieleen että vakuutusyhtiöt hoitelee riitelyn ja sopivat sitten kukan maksaa. Mutta ilmeisesti sinulla ja tai vuokralaisella ei ole vakuutusta ja omasta pussista makselitte.

Jos siellä gigantti,alihankkia osastolla kaivettu juristi mukaan, niin siellä ilmeisesti vähän palästytty, ja jos isot rahat kyseessä, niin selvitellä onko vakuutuksessa oikeusturva vakuutusta ja vähän kysästä apuja lakiavusta.

Jos tässä kyse lähinnä asennuspalvelun hinnasta, liitoksen korjaamisestam ja kohtuullisesta vesilaskusta, niin sitten vähän riippuu sen suuruudesta, niin voi mennä kuluttajaneuvojan kautta. vähemmän riskiä.

Sekä oma että vuokralaisen vakuutusyhtiö pesivät kätensä asiasta heti koska syyllinen on helppo jäljittää asennukseen eikä vuokralaisella ole ollut osaa eikä arpaa aiheeseen. Oikeusturvavakuutus sentään korvaa oikeudenkäyntikuluja mikäli sinne asti päädytään, se korvauspäätös tehtiin välittömästi puhelimitse kun keissin IFille kertasin. Kyseessä on tuollainen 13k€ kulukasa.

Kyllä pääsi taas todistamaan röhkeyden huippua Giganttiin. Olin itse katselemassa reititintä, kun viereen ilmestyi vanhempi rouva myyjän kanssa. Asiakas kertoi tarvitsevansa läppäriään varten kaapelin, jolla saisi verkkokaapelin kiinnitettyä kun johto ei sovi suoraan. Hän näytti myyjälle läppäriä, jossa oli tämän näköinen ethernetpaikka: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=http://i.imgur.com/ATCfpzZ.jpg?1. Myyjä totesi tähän, että joo tuo on noita uudenmallisia, noihin ei vanhat kaapelit käy. Vaihtoehdot on ostaa joko tämä 99€ maksava telakointisema(joka kuulema on kaikista paras vaihtoehto ja tosi kätevä) tai sitten tämä "edullinen" 65€ maksava pelkkä usb-ethernet sovitin. Tässä vaiheessa oli pakko mennä keskeyttämään ja kerroin itse rouvalle että kokeilepa painaa sitä läppärissäsi olevaa ethernetporttia vähän alaspäin niin johto menee kyllä suoraan ilman näitä hemmetin kalliita sovittimia. Myyjä mumisi jotain ja häipyi nopeasti paikalta.
Ehdin onneksi nähdä nimen ja laitoin palautetta menemään. On kyllä härskiä tämä touhu.

@Robbs Saattoihan tuossa olla, että myyjä oli yhtä kuistilla kuin asiakas itse (eipä noille myyjille taideta juuri mitään kouluttaa itse tuotteista, vaan jää harrastuneisuuden niskoille tuo), ja luuli nopealla tsekkauksella, ettei koneessa ole ethernet-paikkaa, ja siksi tarjosi adapteria/telakkaa.

@Ylin Kahmari Kannattaa tehdä KKV:n sivuilta löytyvällä reklamaatioapurilla reklamaatio Gigantille/asennusfirmalle tai vaikka molemmille, ja jos vastaus ei miellytä, niin sitten laitat yhteydenottopyynnön kuluttaja-asiamiehelle.

@Robbs Saattoihan tuossa olla, että myyjä oli yhtä kuistilla kuin asiakas itse (eipä noille myyjille taideta juuri mitään kouluttaa itse tuotteista, vaan jää harrastuneisuuden niskoille tuo), ja luuli nopealla tsekkauksella, ettei koneessa ole ethernet-paikkaa, ja siksi tarjosi adapteria/telakkaa.

No jos näin oli, niin olisi siellä ollut 16e maksava joku ihan perus usb-ethernet adateri myös. Ei tuommoinen vanha mummo tarvitse mitään 65€ maksavaa erikoismuunninta.

@Robbs Saattoihan tuossa olla, että myyjä oli yhtä kuistilla kuin asiakas itse (eipä noille myyjille taideta juuri mitään kouluttaa itse tuotteista), ja luuli nopealla tsekkauksella, ettei koneessa ole ethernet-paikkaa, ja siksi tarjosi adapteria/telakkaa.
Oli kuistilla tai ei, niin hakee sitten asiantuntevan kaverin saatika häviä mihkään.
Jokanen meistä voi erehtyä esim. yllämainitulla tavalla, niin voi myös sitä pahoitella, että ei ollut ihan hereillä ja thäts it tättärää.

No jos näin oli, niin olisi siellä ollut 16e maksava joku ihan perus usb-ethernet adateri myös. Ei tuommoinen vanha mummo tarvitse mitään 65€ maksavaa erikoismuunninta.
Meni ohi kokonaan tuo tarjotun ethernet-adapterin hinta, joten olihan tuo sitten ihan paskapuhetta.

Oli kuistilla tai ei, niin hakee sitten asiantuntevan kaverin saatika häviä mihkään.
Jokanen meistä voi erehtyä esim. yllämainitulla tavalla, niin voi myös sitä pahoitella, että ei ollut ihan hereillä ja thäts it tättärää.
Jos luulee tietävänsä mistä on kyse, niin ei kai siinä silloin osaa hakea apua, kun ei tiedä olevansa väärässä? Pahoitella toki olisi pitänyt ja myöntää oma virheensä.

Meni ohi kokonaan tuo tarjotun ethernet-adapterin hinta, joten olihan tuo sitten ihan paskapuhetta.

Jos luulee tietävänsä mistä on kyse, niin ei kai siinä silloin osaa hakea apua, kun ei tiedä olevansa väärässä? Pahoitella toki olisi pitänyt ja myöntää oma virheensä.
Niin, siis siinä vaiheessa hakea toveri ja pohdiskella yhdessä asiaa meneekö se piuha sinne vaiko ei, taikka sit huomatessaan, että tuli kämmi tehtyä niin pahoitella :D

@Ylin Kahmari Kannattaa tehdä KKV:n sivuilta löytyvällä reklamaatioapurilla reklamaatio Gigantille/asennusfirmalle tai vaikka molemmille, ja jos vastaus ei miellytä, niin sitten laitat yhteydenottopyynnön kuluttaja-asiamiehelle.

Tää kortti katsottu myös jo, kuluttajariitalautakunnalle tehty ratkaisupyyntö. KKV:n reklamaatioapuri on muuten erinomainen työkalu hyvän reklamaation koostamiseen.

Kuluttaja-asiamies ei yksittäistapauksiin ota kantaa. Tästä on Gigantin kanssa tullut nyt riita-asia koska kiistävät vaatimukseni.

Niin, siis siinä vaiheessa hakea toveri ja pohdiskella yhdessä asiaa meneekö se piuha sinne vaiko ei, taikka sit huomatessaan, että tuli kämmi tehtyä niin pahoitella :D
Edelleenkin, jos myyjä katsoi porttia ja luuli, että se on joku muu kuin ethernet-portti, miksi tämä kävisi hakemassa ketään muuta pohtimaan tilannetta? Pahoitella olisi tietysti pitänyt. Vähän sama kuin minä luulisin sanan "house" tarkoittavan vaikka apinaa, jos olisin tästä varma, en minä pyytäisi ketään kääntämään tuota sanaa minulle, vaan menisin sillä, että se tarkoittaa apinaa.

Tää kortti katsottu myös jo, kuluttajariitalautakunnalle tehty ratkaisupyyntö. KKV:n reklamaatioapuri on muuten erinomainen työkalu hyvän reklamaation koostamiseen.

Kuluttaja-asiamies ei yksittäistapauksiin ota kantaa. Tästä on Gigantin kanssa tullut nyt riita-asia koska kiistävät vaatimukseni.
Sitten en osaa sanoa onko muuta apua kuin odottaa tai lähestyä oikeusteitse asiaa. En tiedä voiko oikeusvakuutus kattaa jotain konsultaatiopalvelua lakitoimistosta, jossa osaisivat varmasti sanoa, oletko voittavalla puolella asian kannalta vai et.

Kyseessä on tuollainen 13k€ kulukasa.
Alkaa oleen piirteitä että vähän selvittele lakiavun saamista, niin saisi hommaan vauhtia, ja jos hän pitää selvänä hommanna, niin parhaassa tapauksessa myös vastapuoli. Jos menee epävarmaksi, niin sitten riitelyissä riski että kallista, jolloin kuluttajaneuvonta halpa startti.

Ikävää ettei vakuutusyhtiö ottanut koppia.

Sekä oma että vuokralaisen vakuutusyhtiö pesivät kätensä asiasta heti koska syyllinen on helppo jäljittää asennukseen eikä vuokralaisella ole ollut osaa eikä arpaa aiheeseen. Oikeusturvavakuutus sentään korvaa oikeudenkäyntikuluja mikäli sinne asti päädytään, se korvauspäätös tehtiin välittömästi puhelimitse kun keissin IFille kertasin. Kyseessä on tuollainen 13k€ kulukasa.

Onko asunto kerros-/rivitalossa ja talonyhtiö karhuaa nyt tuota 13k€ vesivahingosta? Ilmoittaa vaan talonyhtiölle että vakuutusyhtiö on tehnyt päätöksen ettei ole asukkaan tai omistajan aiheuttama vahinko että lasku gigantille kiitos.

Onko asunto kerros-/rivitalossa ja talonyhtiö karhuaa nyt tuota 13k€ vesivahingosta? Ilmoittaa vaan talonyhtiölle että vakuutusyhtiö on tehnyt päätöksen ettei ole asukkaan tai omistajan aiheuttama vahinko että lasku gigantille kiitos.
Ei vaan karhuan itse. Tuossa on siis vahinkokartoitus, purku, kuivatus, uusi lattia, uudet alakaapit ja listoitus yms pikkusälät. Puurakenteisessa talossa ei juurikaan mitään kastuvaa rakennetta mistä taloyhtiö olisi ollut kiinnostunut niin omaan laskuun kaikki.

Ei vaan karhuan itse. Tuossa on siis vahinkokartoitus, purku, kuivatus, uusi lattia, uudet alakaapit ja listoitus yms pikkusälät. Puurakenteisessa talossa ei juurikaan mitään kastuvaa rakennetta mistä taloyhtiö olisi ollut kiinnostunut niin omaan laskuun kaikki.

No sitten pitänee olla yhteydessä vakuutusyhtiöön että miten he mahdollisesti avustavat jos nostaa vahingonkorvauskanteen giganttia vastaan käräjäoikeudessa. Kyllähän vakuutusyhtiöllä pitää joku vastuu olla tekemästään päätöksestä että ei korvata. Ainakin tässä lähipiirissä tapahtuneessa vesivahingossa vakuutusyhtiö ilmoitti että he kyllä avustavat jos asia oikeuteen asti menee. Samalla tavalla vakuutusyhtiö siis ilmoitti että vahinkoja ei korvata kotivakuutuksesta koska asukas ei ole syyllinen vahinkoon ja taloyhtiö karhusi korvauksia suoraan asukkaalta.

No sitten pitänee olla yhteydessä vakuutusyhtiöön että miten he mahdollisesti avustavat jos nostaa vahingonkorvauskanteen giganttia vastaan käräjäoikeudessa. Kyllähän vakuutusyhtiöllä pitää joku vastuu olla tekemästään päätöksestä että ei korvata. Ainakin tässä lähipiirissä tapahtuneessa vesivahingossa vakuutusyhtiö ilmoitti että he kyllä avustavat jos asia oikeuteen asti menee. Samalla tavalla vakuutusyhtiö siis ilmoitti että vahinkoja ei korvata kotivakuutuksesta koska asukas ei ole syyllinen vahinkoon ja taloyhtiö karhusi korvauksia suoraan asukkaalta.
Joo siis oikeusturvavakuutuksen korvauspäätös tuli heti kun tämän asian esitteli puhelimitse. Nyt vain mietin etsinkö heti lakiapua vai odotanko kuluttajariitalautakunnan päätöstä. Aikaa tuhraantuu kumpaankin.

Joo siis oikeusturvavakuutuksen korvauspäätös tuli heti kun tämän asian esitteli puhelimitse. Nyt vain mietin etsinkö heti lakiapua vai odotanko kuluttajariitalautakunnan päätöstä. Aikaa tuhraantuu kumpaankin.

Asianajajat muuten tarjoavat yleensä lyhyen alkuneuvottelun maksutta, jossa saa jo vähän osviittaa siitä, mitä tuumaavat asiasta. Sellaisen voi pitää kokeeksi useammankin asianajajan kanssa, jos haluaa saada muutaman eri asiantuntijan ensiarvion tilanteesta ennen kuin tekee päätöksiä jatkosta. (Mainitsen vaan tiedoksi siltä varalta, jos pelkäät, että laskua alkaa kertyä heti sillä sekunnilla kun ottaa yhteyttä...)

Kauppa saattaa uudelleen arvioida vastuunsa siinä kohtaa kun kuluttajariitalautakunta tai asianajaja ottaa yhteyttä tai sitten kun saavat haastehakemuksen tiedoksi, jolloin prosessia ei hyvässä tapauksessa välttämättä tarvitse mennä pidemmän kaaren kautta läpi. Mutta väistämättä asiaan jonkin verran aikaa ja vaivaa menee.

Hankin Gigantista Candy Trio liesi/apk-yhdistelmän asennuksen kera ja asennushan meni sitten varsin mallikkaasti reisille. Vesiliitäntä oli jätetty löysälle ja hana auki, vuokralainen oli pitkään poissa ja vesi ehti valua 4 päivää ennen kuin hänen postia tuoneet vanhempansa kävivät asunnossa.
Muutenhan tämä vaikuttaa maallikosta pässinlihalta mutta vahinkojen suuruuteen lienee vaikuttanut se, että asennusta ei tilaajan puolelta tarkastettu neljään päivään, mitä voisi jopa pitää jonkinlaisena huolimattomuutena.

Muutenhan tämä vaikuttaa maallikosta pässinlihalta mutta vahinkojen suuruuteen lienee vaikuttanut se, että asennusta ei tilaajan puolelta tarkastettu neljään päivään, mitä voisi jopa pitää jonkinlaisena huolimattomuutena.
Näin sitä voisi luulla, mutta tässä kohtaa ei ole ollut edes mitään tarkkailtavaa. Asennusehtojen mukaisesti tulee tarkkailla ekojen pesujen ajan, joita tässä kohtaa ei voitu edes tehdä koska kone oli rikki. Ei käynyt mielessäkään että tämä rikki oleva kone jätetään sinne paikoilleen kytketyksi. Ei käynyt mielessä myöskään sillä gigantin alihankkijalla, joka tuli noutamaan konetta pois koska hän ei voinut irrottaa sitä koska sähköluvat puuttuivat.

Kuluttaja-asiamies on väärä taho tällaisessa. Oikea osoite on Etusivu - Kuluttajariitalautakunta

Kuluttajariitalautakunta on ilmainen, mutta se antaa vain suosituksia. Se on kuitenkin oikea paikka aloittaa, koska jos homma etenee oikeuteen asti, antaa kuluttajariitalautakunnan ratkaisu kohtuullisella varmuudella saman lopputuloksen ja se voi toimia myös vipuvartena oikeudessa. Yritykset tietävät tämän ja yleensä päätyvät joko tekemään kuluttajariitalautakunnan päätöksen mukaan tai alkuperäisen asiakkaan vaatimuksen mukaan (kumpi vaan tekee pienemmän vahingon).

Pitkään aikaa en ole verkkokauppa.comia käyttänyt. Miten helvetin hitaaksi tuolla on toimitukset mennyt. Varastossa oleva tavara tilattu sunnuntaina. Maanantaina tuli ilmoitus että postitettu mutta vieläkään ei ole tuote saapunut postille. Hyvä toimintaa mainostaa nopeata toimitusta kun lähettävät vaan seurantakoodin nopeasti ja tuotteensa pakkaavat kun sattuvat jaksamaan.

Viimeksi muokattu:
Kuluttaja-asiamies on väärä taho tällaisessa. Oikea osoite on Etusivu - Kuluttajariitalautakunta

Kuluttajariitalautakunta on ilmainen, mutta se antaa vain suosituksia. Se on kuitenkin oikea paikka aloittaa, koska jos homma etenee oikeuteen asti, antaa kuluttajariitalautakunnan ratkaisu kohtuullisella varmuudella saman lopputuloksen ja se voi toimia myös vipuvartena oikeudessa. Yritykset tietävät tämän ja yleensä päätyvät joko tekemään kuluttajariitalautakunnan päätöksen mukaan tai alkuperäisen asiakkaan vaatimuksen mukaan (kumpi vaan tekee pienemmän vahingon).

Kuluttajariitalautakunnassa on sitten n. kahden vuoden jonot jos ottavat edes asiaa käsittelyyn (en näe miksi eivät ottaisi). Jos sitä kautta laitat asiaa liikkeelle, on erityisen tärkeää että esität _kaikki_ rahalliset vaatimukset perusteluineen/perusteineen/todisteineen heille.

Hienoa ja ympäristöystävällistä toimintaa Verkkokauppa.comilta. Tilasin näytön, työtuolin, usb-c telakan ja hdmi-kaapelin kotiinkuljetuksella. Näyttö, tuoli ja pientarvikkeet tulevat kaikki kolme eri seurantatunnuksilla. Näytön ja tuolin osalta toimitusaika on jo valittu, mutta pientarvikkeiden osalta tila on ollut eilisillasta asti ”Lähetys on matkalla Postille”. Saa nähdä tuleeko se edes ennen viikonloppua.

Kuluttajariitalautakunnassa on sitten n. kahden vuoden jonot jos ottavat edes asiaa käsittelyyn (en näe miksi eivät ottaisi). Jos sitä kautta laitat asiaa liikkeelle, on erityisen tärkeää että esität _kaikki_ rahalliset vaatimukset perusteluineen/perusteineen/todisteineen heille.

Se on jännä, että noi jonot on ihan jäätävät, mutta kun pistät asian vireille, niin kaikkeen tulee vastausta nopeasti. Samoin, jos tarvii jotain vastinetta yms. niin pyynnöt tulee nopeasti. Sitten onkin itsellä viimeiset 9kk ollut radiohiljaisuutta tuosta laitoksesta. Voittohan noissa aina tulee, kun on tarpeeksi perustelua ja kuittia olemassa. Aina kannattaa ottaa todisteita, jos jotain epäilyttävää on. Tänä päivänä paljon menee asioita tuota kautta. Toki se on ymmärrettävää, kun katteet on pienet kaikessa.

Hienoa ja ympäristöystävällistä toimintaa Verkkokauppa.comilta. Tilasin näytön, työtuolin, usb-c telakan ja hdmi-kaapelin kotiinkuljetuksella. Näyttö, tuoli ja pientarvikkeet tulevat kaikki kolme eri seurantatunnuksilla. Näytön ja tuolin osalta toimitusaika on jo valittu, mutta pientarvikkeiden osalta tila on ollut eilisillasta asti ”Lähetys on matkalla Postille”. Saa nähdä tuleeko se edes ennen viikonloppua.
Toi nyt on ihan Postin tuotetekninen syy. Ei taida enää nykyään monipakettilähetyksiä saatavilla ainakaan Postin kuluttajatuotteiassa.

Tuo ei johku verkkiksestä vaan postista.

Kiitos vastauksista, mutta voisiko varaston sijainti olla syynä miksei pientarvikkeita voitu laittaa jommakumman laatikon sisään.

Kiitos vastauksista, mutta voisiko varaston sijainti olla syynä miksei pientarvikkeita voitu laittaa jommakumman laatikon sisään.
Aika varmasti tuoli ja näyttö lähtenyt sieltä Verkkiksen Vantaan varastolta ja pientarvikkeet sitten Jätkäsaaren päävarastolta.

Viimeksi muokattu:
Tuolit ja näyttö tulivat tänään, mutta pientarvikkeet tulevat huomenna. Samalla postimaksulla tulevat, eikä niillä nyt niin kiire ole. Tilaus tehty ma aamuna klo 8 ja postitus seuraavana päivänä, isolle kaupalle ihan hyvä suoritus.

Vasta pari päivää ollu paketti ollu lajittelussa.

Liitteet

• Screenshot_20231005_142951_Brave.jpg
    Screenshot_20231005_142951_Brave.jpg
    85,2 KB · Luettu: 115
Vasta pari päivää ollu paketti ollu lajittelussa.

Ylisuuret menee erilliskäsittelyyn, itselle kävi sama kun tilasin fillarin verkkiksestä, se seikkaili siellä sitten melkein puoltoista viikkoa, tosin välissä oli yksi arkipyhä.

Kyllähän se sieltä tulee. Mukava, että kuitenkin käsittelevät vaikka on tuote-ehtojen vastainen lähetys. Toinen tapa olisi palauttaa lähettäjälle.

Kyllähän se sieltä tulee. Mukava, että kuitenkin käsittelevät vaikka on tuote-ehtojen vastainen lähetys. Toinen tapa olisi palauttaa lähettäjälle.
Paska on verkkiksen nettikauppa jos antavat tilata postin kautta liian isoja paketteja. Ehkä sivun pitäisi pakottaa valitsemaan matkahuolto jos paketti on liian iso postille?

Paska on verkkiksen nettikauppa jos antavat tilata postin kautta liian isoja paketteja. Ehkä sivun pitäisi pakottaa valitsemaan matkahuolto jos paketti on liian iso postille?

Nyt pitää nähdä ero tuote-ehtojen vastaiselle lähetykselle vs. mitä mikin logistiikkayhtiö kuljettaa. Eli todennäköisesti joku joka käsittelee lähetyksen Postilla, vaihtaa lähetyksen tuotteen sopivaksi mitoille/painolle esim pakettituote -> kuljetusyksikkö, jolloin esim 35kg:n painoraja poistuu ja mittoihin tulee varaa kolmesta metristä siihen, että se nyt rekkaan mahtuu.

Nyt pitää nähdä ero tuote-ehtojen vastaiselle lähetykselle vs. mitä mikin logistiikkayhtiö kuljettaa. Eli todennäköisesti joku joka käsittelee lähetyksen Postilla, vaihtaa lähetyksen tuotteen sopivaksi mitoille/painolle esim pakettituote -> kuljetusyksikkö, jolloin esim 35kg:n painoraja poistuu ja mittoihin tulee varaa kolmesta metristä siihen, että se nyt rekkaan mahtuu.
Tuo paketti olisi tullut perille ihan normaalisti postnordilla parissa päivässä. Nyt odottelen pakettia puolitoista viikkoa. Joten saisivat ainakin varoittaa siintä kun valitsee toimitustapaa.

Tuo paketti olisi tullut perille ihan normaalisti postnordilla parissa päivässä. Nyt odottelen pakettia puolitoista viikkoa. Joten saisivat ainakin varoittaa siintä kun valitsee toimitustapaa.

Jaa-a, PostNordilla kestää yleensä kolme päivää pelkästään ns. last mile, eli tuoda lähetys Vantaalta Espooseen. Nythän ongelma kohdallasi on lähettäjä joka on valinnut väärän tuotteen ja se ei voi edetä koska logistiikkayritys haluaa rahaa käsittelemistään lähetyksistä sopimuksensa mukaisesti. Ei lähetystä kuljeta MH, Budbee tai PN sen enempää jos lähetys on ehtojen vastainen.

Mutta huonostihan monen nettikaupan toimitusvaihtoehtovalinnat taipuu näihin erikokoisiin ja painoisiin lähetyksiin, itsellekin ehdotettu Postin lokerikkoa joskus lapsen polkupyörälle vaikka ei se sinne olisi mahtunut ellei olisi sahattu puoliksi. :)

Jaa-a, PostNordilla kestää yleensä kolme päivää pelkästään ns. last mile, eli tuoda lähetys Vantaalta Espooseen. Nythän ongelma kohdallasi on lähettäjä joka on valinnut väärän tuotteen ja se ei voi edetä koska logistiikkayritys haluaa rahaa käsittelemistään lähetyksistä sopimuksensa mukaisesti. Ei lähetystä kuljeta MH, Budbee tai PN sen enempää jos lähetys on ehtojen vastainen.

Mutta huonostihan monen nettikaupan toimitusvaihtoehtovalinnat taipuu näihin erikokoisiin ja painoisiin lähetyksiin, itsellekin ehdotettu Postin lokerikkoa joskus lapsen polkupyörälle vaikka ei se sinne olisi mahtunut ellei olisi sahattu puoliksi. :)
Meillä kouvolassa kyllä ainakin Jimm's lähettämät paketit yleensä tulee kolmessa päivässä kotia. Paikallinen alihankkija jopa omistaa puhelimen ja soittaa koska olisi tulossa. Tympii vaan kun olisi halunnut telkkarin viikonlopuksi.

Tympii vaan kun olisi halunnut telkkarin viikonlopuksi.
Jos 65” tai isompi niin kuljetusyksiköksi menee. Erikoista kyllä, että ei jo suoraan tullut oikealla tuotteella, sen verran pitkään verkkiskin telkkuja on lähetellyt. Olisko joku tuore henkilö ollut lähettämässä tms tai joku käpy järjestelmässä.

Kouvolaan onneksi kulkee usein runkoja, eiköhän se ma tule.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 444
Jäsenet
78 807
Uusin jäsen
Tiedonantaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom