Gigantin verkkokauppa tilaukset lähetetään ruotsista ja Gigantti on norjalaisomisteinen niin ulkomailta tilasitkin.Varmaan tämäkin tilaamani tuote olisi jo ulkomailta tilattuna jos hallussani tai viimeistään ehkä huomenna.
Gigantin verkkokauppa tilaukset lähetetään ruotsista ja Gigantti on norjalaisomisteinen niin ulkomailta tilasitkin.Varmaan tämäkin tilaamani tuote olisi jo ulkomailta tilattuna jos hallussani tai viimeistään ehkä huomenna.
No mutta suomalaisilta sivuilta tilasin ja suomessa tuotetta on varastossa. Ja jos tuossa että tilaus päätyy edes käsittelyyn kestää monta päivää niin... Ja joskus nuo tuotteet lähtevät kohtalaisen nopeasti.Gigantin verkkokauppa tilaukset lähetetään ruotsista ja Gigantti on norjalaisomisteinen niin ulkomailta tilasitkin.
Ei Gigantilla ole mitään Suomen varastoa vaan Ruotsista nuo tuotteet toimitetaan.No mutta suomalaisilta sivuilta tilasin ja suomessa tuotetta on varastossa. Ja jos tuossa että tilaus päätyy edes käsittelyyn kestää monta päivää niin... Ja joskus nuo tuotteet lähtevät kohtalaisen nopeasti.
Ja tiedän että Gigantti on monikansallinen firma, silti olettaisi että toiminta olisi hieman ripeämpää. Kuitenkin monista oikeista ulkomaisista kaupoista tilaukset tulevat nopeammin eikä tilausta haudota monta päivää. Jo tuo että tilauksen status vaihtuu tilasta "Tilattu" tilaan "Käsittelyssä" kestää monta päivää ihmetyttää suuresti, miten jotkut firmat pystyvät käytännössä aina pistämään paketin matkaan 24h sisällä ja joillakin siihen kestää viikko.
Ihan tälleen omalla mutulla voisin veikata että gigantilla ja verkkiksellä saattaa olla ihan muutama muukin tilaus putkessa kuin se sun. Ja kun sanon muutama niin varmaan useita tuhansia ja koko ajan tulee lisää. Siinä väkisinkin jonkun aikaa menee ja aina se varastossa täppä ei tarkoita sitä että se on valmiina pakkaamon oven pielessä pakettiin lyötäväksi vaan voi olla jossain varastolla X mistä se pitää kuljettaa paikkaan Y ennenkuin se voidaan sulle lähettää. Sit taas jossain penan pultti ja kone oy:lla tulee kolme tilausta viikossa niin senkun lyö ruuvit pakettiin heti kun sähköpostiin kilahtaa. Tollein niinkuin kärjistetysti.No mutta suomalaisilta sivuilta tilasin ja suomessa tuotetta on varastossa. Ja jos tuossa että tilaus päätyy edes käsittelyyn kestää monta päivää niin... Ja joskus nuo tuotteet lähtevät kohtalaisen nopeasti.
Ja tiedän että Gigantti on monikansallinen firma, silti olettaisi että toiminta olisi hieman ripeämpää. Kuitenkin monista oikeista ulkomaisista kaupoista tilaukset tulevat nopeammin eikä tilausta haudota monta päivää. Jo tuo että tilauksen status vaihtuu tilasta "Tilattu" tilaan "Käsittelyssä" kestää monta päivää ihmetyttää suuresti, miten jotkut firmat pystyvät käytännössä aina pistämään paketin matkaan 24h sisällä ja joillakin siihen kestää viikko.
Tiedän että noilla firmoilla on muitakin tilauksia sisällä, mutta miten esim Saksassa tai Briteissä isotkin firmat (joilla varmasti vähintään yhtä paljon tilauksia sisässä) saavat päivässä tilauksen käsiteltyä? Suomessa on aina tuntunut olevan hidasta tuo tilausten käsittely lähes kaikissa firmoissa, aina kestää monta päivää että tilaus menee edes käsittelyyn saati sitten paketti lähtee liikenteeseen. Ehkä noilla on prioriteetti että liimatukat saa maksimimäärän puhelinliittymiä, sähkösopimuksia ja tuotevakuutuksia myytyä eikä nettiasiakkailla ole mitään kiirettäIhan tälleen omalla mutulla voisin veikata että gigantilla ja verkkiksellä saattaa olla ihan muutama muukin tilaus putkessa kuin se sun. Ja kun sanon muutama niin varmaan useita tuhansia ja koko ajan tulee lisää. Siinä väkisinkin jonkun aikaa menee ja aina se varastossa täppä ei tarkoita sitä että se on valmiina pakkaamon oven pielessä pakettiin lyötäväksi vaan voi olla jossain varastolla X mistä se pitää kuljettaa paikkaan Y ennenkuin se voidaan sulle lähettää. Sit taas jossain penan pultti ja kone oy:lla tulee kolme tilausta viikossa niin senkun lyö ruuvit pakettiin heti kun sähköpostiin kilahtaa. Tollein niinkuin kärjistetysti.
Ja sitten vielä ihmetellään kun ihmiset tilaavat ulkomailta tavaraa vaikka kotimaastakin saisi... Kyllä kai jos ulkomailta saa nopeammin ja halvemmalla.Tuossa on myös se kun puhutaan Britannian tai Saksan kokoluokan toimijoista - tai vaikka siitä Aliexpressistä. Niissä on suunniteltu se logistiikka luultavasti ihan siltä pohjalta et volyymia on ja niin p*rkeleesti ja tavara liikkuu. Suomessa ja Ruotsissa on niin vähän asukkaita suhteessa et sen puolesta ei mikään ihme jos asiat vähän takkuaa tällä välillä kun ei ole ollut tarvetta välittömään, nopeaan tavaran liikkumiseen (ja sit meillä vielä tosi pienellä kapasiteetilla, pitkiä matkoja asukaskeskuksesta toiseen) - ainakaan suuressa mittakaavassa
Niinno, Amazonit ja AliExpressit ynnä muut on suunniteltu niin että työntekijätkin joutuvat kusemaan pulloon että tavara liikkuu mahd. nopeasti niin en ehkä lähtis ihan vertaamaan.Tiedän että noilla firmoilla on muitakin tilauksia sisällä, mutta miten esim Saksassa tai Briteissä isotkin firmat (joilla varmasti vähintään yhtä paljon tilauksia sisässä) saavat päivässä tilauksen käsiteltyä? Suomessa on aina tuntunut olevan hidasta tuo tilausten käsittely lähes kaikissa firmoissa, aina kestää monta päivää että tilaus menee edes käsittelyyn saati sitten paketti lähtee liikenteeseen. Ehkä noilla on prioriteetti että liimatukat saa maksimimäärän puhelinliittymiä, sähkösopimuksia ja tuotevakuutuksia myytyä eikä nettiasiakkailla ole mitään kiirettä
Paras tapaus muutaman vuoden takaa oli kun tilasin eräästä Turkulaisesta liikkeestä ja AliExpressistä tavaraa samana päivänä ja kiinapaketti kerkisi kotiin aikaisemmin kuin parin sadan kilsan päästä Turusta tänne Uudellemaalle. Tuossa kyseisessä tapauksessa kyllä Postin sekoilulla oli kohtalainen osa tuohon viiveeseen, Posti onnistui pallottelemaan pakettia pitkinpoikin eri lajittelupisteitä useamman kerran edestakaisin johon tuhraantui liki viikon verran aikaa. (Ei sen puoleen, Turun suunnalta tuntuu muutenkin posti tulemaan pirun hitaasti tänne, eli ei ole ainoa tapaus kun kestää)
edit:
Ei sen puoleen, ei Gigantin Click&Collect (nouda tunnin päästä tilauksesta myymälästä) ole itselläni toiminut ikuisuuksiin, monesti olen työpäivän aikana tilannut jotain noutoon noin 1-1.5h ennen kuin olen Gigantin pihassa (pari eri myymälää riippuen miten muuten omat ajoreitit sattuu osumaan) ja yleensä joutuu vaan menemään palvelutiskille kyselemään tilausta kun keräilytekstaria ei ole tullut. Yleensä ensimmäinen reaktio on "ei meistä kukaan tiedä asiasta mitään" ja sitten joku aspa lähtee etsimään tuotteita myymälästä kunhan löytävät tilauksen jostakin järjestelmiensä uumenista.
No vastaavasti voisi sanoa Farnell, Mouser, Digikey ja monet muut. Tuskin niillä kustaan pulloon ja silti noissa kyseisissä toimitus on parhaimmillaan seuraavana arkipäivänä.Niinno, Amazonit ja AliExpressit ynnä muut on suunniteltu niin että työntekijätkin joutuvat kusemaan pulloon että tavara liikkuu mahd. nopeasti niin en ehkä lähtis ihan vertaamaan.
Sulla nyt sattu gigantista hidas toimitus? On mulla gigantista ja verkkiksestä yleensä/normaalisti pariin päivään kotiin asti ehtinyt ja yleensä vuorokauden sisään kyl paketit on jo matkalla. Eiköhä "ulkomaillaki" joskus töppäillä ja se ja tämä lähetys saattaa väillä hidastella.No vastaavasti voisi sanoa Farnell, Mouser, Digikey ja monet muut. Tuskin niillä kustaan pulloon ja silti noissa kyseisissä toimitus on parhaimmillaan seuraavana arkipäivänä.
Itsellä ainakin tuntuu nuo Gigantin toimitukset olevan aina vähän hitaanpuoleisia, varmaan koskaan pariin-kolmeen päivään tullut vaan aina käsitelty ensin liki viikko kunnes paketti lähtee edes tilausseurannan perusteella edes liikkeelle. Voi tietty olla paskaa tuuriakin kun en hirveän usein Gigantista tilaile mitään, omalle kohdalle vaan osunut sitten aina hitaat käsittelyt tms.Sulla nyt sattu gigantista hidas toimitus? On mulla gigantista ja verkkiksestä yleensä/normaalisti pariin päivään kotiin asti ehtinyt ja yleensä vuorokauden sisään kyl paketit on jo matkalla. Eiköhä "ulkomaillaki" joskus töppäillä ja se ja tämä lähetys saattaa väillä hidastella.
Kaipa toi on tuurista sit kiinni. Nyt muistu, että omalla kohdalla power oli nii hidas, että en sieltä enää ole tilannu uudelleen. Siellä mullekki kävi toi, että meni monta päivää ennenkuin saivat "varastossa" olevan sd-kortin matkaan.Itsellä ainakin tuntuu nuo Gigantin toimitukset olevan aina vähän hitaanpuoleisia, varmaan koskaan pariin-kolmeen päivään tullut vaan aina käsitelty ensin liki viikko kunnes paketti lähtee edes tilausseurannan perusteella edes liikkeelle. Voi tietty olla paskaa tuuriakin kun en hirveän usein Gigantista tilaile mitään, omalle kohdalle vaan osunut sitten aina hitaat käsittelyt tms.
Powerista ei ole kuin yhdestä tilauksesta kokemuksia ja se meni ihan ok, mutta niiden "tilaa ja nouda" -systeemi on kyllä ainakin omalla kohdalla ollut ihan uskomaton, aina kun menee noutamaan niin ihmetellään ja etsitään pitkän aikaa. Ja Powerisa tuntuu myyjät karttavan asiakkaita, tai ainakin parilla kerralla kun on mennyt paikanpäältä jotain hakemaan ja koittanut myyjää saada kiinni niin suunnilleen juoksevat karkuun.Kaipa toi on tuurista sit kiinni. Nyt muistu, että omalla kohdalla power oli nii hidas, että en sieltä enää ole tilannu uudelleen. Siellä mullekki kävi toi, että meni monta päivää ennenkuin saivat "varastossa" olevan sd-kortin matkaan.
Eniten kokemusta verkkiksestä, jossa ei muistini mukaan ongelmia ole ollut.
Omat lähiajan kokemukset näistä kaupoista samanlaisia. Tilauksia hillotaan viikon verran.Omien kokemusten mukaan Powerista, Gigantista ja huonolla tuurilla Verkkokauppa.comista ei kannata tilata postin kautta jos on oikein kiire. Verkkokauppa.com yleensä saa saman viikon aikana toimitettua jos on alkuviikosta tilannut, mutta Gigantilla ja Powerilla menee lähes aina seuraavalle viikolle.
Epäilen suuresti Gigantin rompetta kahteen päivään kotiin tuoduksi. Ensin keräys, lajittelu yms Ruotsissa, sitten laivalla Turkuun joka ottaa oman aikansa lastauksineen ja purkuineen, sieltä Postille joko Lietoon tai Vantaalle kumipyörin, lajittelu ja jatkoyhteydet + lopulta jakeluorganisaatio ja sovitut tuontiajankohdat.On mulla gigantista ja verkkiksestä yleensä/normaalisti pariin päivään kotiin asti
Ennen ei ollut suomen varastoa mutta nykyään on jonkunlainen, sisältää tietynläisen valikoiman vaan tosin.Ei Gigantilla ole mitään Suomen varastoa vaan Ruotsista nuo tuotteet toimitetaan.
Mutta samaa mieltä siitä että jos torstaina aamulla tilannut niin hidasta on jos vasta nyt käsittelyssä.
Ei ollu kaks päivää vaa "pari". Pieni, mut tärkee ero Tässä edellinen (3-osainen lähetys, melko paljon kamaa):Epäilen suuresti Gigantin rompetta kahteen päivään kotiin tuoduksi. Ensin keräys, lajittelu yms Ruotsissa, sitten laivalla Turkuun joka ottaa oman aikansa lastauksineen ja purkuineen, sieltä Postille joko Lietoon tai Vantaalle kumipyörin, lajittelu ja jatkoyhteydet + lopulta jakeluorganisaatio ja sovitut tuontiajankohdat.
Verkkikseltä tulee ripeästi jos tilattu tavara lähtee Postin palveluvarastosta, käytännössä usein alle vrk tilauksesta, aivan kuten palveluvarastoa käyttävät Telia ja DNA. Elisan käyttämä HUB on niin lähellä Vantaan logistiikkakeskusta, että nekin vuorokauteen perillä lokerossa.
Onhan se kiva että joillakin liikkuu nuo tilaukset. Vahvasti veikkaan että tuo oman tilauksen arvioitu toimituspäivä tulee vielä venymään...Ei ollu kaks päivää vaa "pari". Pieni, mut tärkee ero Tässä edellinen (3-osainen lähetys, melko paljon kamaa):
välissä viikonloppu, mut ~vuorokauden sisään matkalla ja postilla viikonloppu vähennettynä 1 kokonainen päivä + aamupäivä (kaipa se kuite on liikkunu viikonloppunaki, mut tuskin 2 päivän edestä?). e: tossa ei tietty näy tilauspäivä, mut se oli edellinen iltapäivä. Ei siis toki 2 (kaksi) päivää, ehkä sit muutama jos "pari" päivää oli harhaanjohtava Vastaus oli kuite siihen, että kuinka suomalaisilla firmoilla menee aina useita päiviä ennenku lähtee ees liikkeelle.
Ai saateri. Oletko ollu yhteyksissä giganttiin?Onhan se kiva että joillakin liikkuu nuo tilaukset. Vahvasti veikkaan että tuo oman tilauksen arvioitu toimituspäivä tulee vielä venymään...
En ole vielä ollut yhteydessä. Ei tuolla nyt ole mitään hirveää kiirettä mutta olisihan tuo tilaus kiva saada viimeistään tuona tällä hetkellä luvattuna päivänä eli perjantaina niin saisi viikonlopuksi vähän tekemistä. Jos ei ole tuosta tilasta edennyt perjantai-iltapäivään mennessä niin rupean kyselemään mihin tuo on jäänyt jumiin.Ai saateri. Oletko ollu yhteyksissä giganttiin?
Poweri on kyllä outo, kun tuntuu että siellä on myymälästä riippumatta joitain vanhempia miesmyyjiä, joiden käytös on juuri tuollaista hieman töykeää ja tahditonta. Erityisesti jos menet palauttamaan tuotteen niin pitää asioida osastolla jolle tuote kuuluu ja auta armias jos siellä on tuollainen tyyppi vastassa. Hirveä kuulustelu miksi palautat sen ja sitten taas raapustetaan jotain dokumentteja, jonka kanssa saa kassalta rahat. Vaikka Gigantissakin on omat huonot puolensa niin tuollaisiin myyjiin en ole siellä törmännyt ja palautuksetkin hoituvat yhdellä pisteellä sisäänkäynnin läheisyydessä ilman turhaa byrokratiaa.Tampereen Powerista kävin hakemassa autolaturin kun sattui olemaan tarpeeksi tehokas hyllyssä tarpeeksi ok hintaan. Löydän heti mitä tulin hakemaan, mutta vanhempi miesmyyjä änkeää tilanteeseen, ottaa laturin kädestä ja alkaa selittämään mulle sen speksejä. Tämän jälkeen kiikuttaa sen lähemmälle tiskille jossa "tekee kuitin" ja silminnähden harmistuu kun en halua antaa sähköpostiosoitettani hänelle. Sen seurauksena kävelee taas laturi kädessä kassalle ja kertoo että tämä on sitten hänen myynti vaikka ei saanut sähköpostia kysyttyä.
Tiukassa on vissiin liksat kun jostain tarvikeprovisioista pitää kynsin ja hampain taistella Rasittavia aina käydä näissä
Sama vika, jos tulee kysely perässä niin negatiivista palautetta tulee. Kyseisen tuotteen kohdalla kuitenkin lukee "heti toimitettavissa verkkokaupasta 100+ kpl". Sitten vaan pitää toivoa että joku lukeekin niitä palautteita.Jos tulee jatkossa kysely miten meni tilauksen kanssa, niin laitan negatiivista.
Miten vitussa tasan viikko sitten tilattua laitetta ei saada postin kuljetettavaksi Gigantista.
Rahat kyllä kelpaa.
Sen takia tuossa Ikean tapauksessa on Ikea Kuopio lähettäjänä että heidän verkkokauppatoimintansa ja -varastonsa on keskitetty Kuopioon eli paketit tulevat sieltä muutamaa erikoistapausta lukuunottamatta. Sinänsä tuo ärsyttää että jos on jossain muussa Ikeassa jotain tavaraa paljon varastossa ja tuolla Kuopiossa saldo on 0 niin sitähän ei sitten saakaan tilattua mutta ymmärrän kyllä miksi tuo on keskitetty.Ikealla jotain häikkää myös, tilaus sunnuntaina ja ei ole edes sähköistä ennakkotietoa vielä OmaPostissa. Tuotteita hyvin varastossa ja useassa myymälässä.
Yleensä lähtee aika nopeasti ja jostain syystä Ikea Kuopio lähettäjänä yleensä.
Moni yritys ei ole kovin hyvä tämän ns. reaktioajan kanssa, eli tilauksesta siihen kun lähetys on logistiikkakumppanin hoteissa. Pieni vaivannäkö ja tsemppaus tuossa kohtaa tekee hyvää asiakastyytyväisyydelle ja myyjätaho voi sen jälkeen reklamoida kumppanilleen ja pestä ns. kädet jos ei meinaa liikahtaa kohti tilaajaa.
Esimerkiksi varaosia sun muuta työssä tarvittavaa tavaraa toimittavien kauppojen kannattaa lähettää tavara samana päivänä tai seuraavana aamuna. Muuten asiakas helposti tilaa kahdesti samalla kertaa - ensimmäisen ja viimeisen. Kodinkoneiden ja viihde-elektroniikan tapauksessa moni taas ei priorisoi toimitusaikaa vaan valikoimaa, hintaa jne. Lisäksi paljon perustavaraa(jos päätän ostaa x tuuman television) ostetaan hakemalla suoraan ensimmäisenä mieleen tulevan kaupan sivuilta, tai Googlen haun mainostulosten kautta. Erikoisempaa tavaraa(jos tarvitsen tietyn kiilahihnan ja mielellään eilen) googlatessa ei tule yleensä vastaan giganttia ja temua, tai siis niiden mainokset ovat väärästä tuotteesta.ihmetyttää suuresti, miten jotkut firmat pystyvät käytännössä aina pistämään paketin matkaan 24h sisällä ja joillakin siihen kestää viikko.
Ei se aina ihan noinkaan ole. Tiedän useampiakin ihmisiä jotka tilaavat saman tavaran useammasta liikkeestä, pitävät ensimmäisenä perille tulleen ja peruvat loput tilaukset tai palauttavat ne jos ovat kerinneet jo matkaan. Itsekin olen ainakin kerran perunut jonkun verkkokauppatilauksen kun sen lähettämisessä kesti "ikuisuus" ja kävin hakemassa kilpailevan liikkeen kivijalkamyymälästä ehkä euron-pari kalliimmalla kun kyllästyin odottamaan. Eli ihan samalla tavalla viihde-elektroniikan kanssakin ihmiset toimivat.Esimerkiksi varaosia sun muuta työssä tarvittavaa tavaraa toimittavien kauppojen kannattaa lähettää tavara samana päivänä tai seuraavana aamuna. Muuten asiakas helposti tilaa kahdesti samalla kertaa - ensimmäisen ja viimeisen. Kodinkoneiden ja viihde-elektroniikan tapauksessa moni taas ei priorisoi toimitusaikaa vaan valikoimaa, hintaa jne. Lisäksi paljon perustavaraa(jos päätän ostaa x tuuman television) ostetaan hakemalla suoraan ensimmäisenä mieleen tulevan kaupan sivuilta, tai Googlen haun mainostulosten kautta. Erikoisempaa tavaraa(jos tarvitsen tietyn kiilahihnan ja mielellään eilen) googlatessa ei tule yleensä vastaan giganttia ja temua, tai siis niiden mainokset ovat väärästä tuotteesta.
Joo, tällainen porsastelu on ilmeisesti suht tavallista. Tosin erillinen ilmiö, vaikka tapa sekin on lyhentää keskimääräistä toimitusaikaa asiakkaana.Ei se aina ihan noinkaan ole. Tiedän useampiakin ihmisiä jotka tilaavat saman tavaran useammasta liikkeestä, pitävät ensimmäisenä perille tulleen ja peruvat loput tilaukset tai palauttavat ne jos ovat kerinneet jo matkaan.
Samoin, jos ja kun tarvitsen jotain nopeasti eli yleensä tarve on päässyt yllättämään kun jotain vaikka hajoaa - nämäkin usein liittyvät työasioihin.Ja itse ainakin vältän tilaamista sellaisista paikoista joista tiedän että toimituksessa kestää.
Ihan pyllystä tommoinen heillä. Maksasivat nyt oikeaa palkkaa jösses. Itseä on jo vuosia sitten alkanut ottaa päähän käydä missään elektroniikkakaupassa koska 1) myyjät kohtelee kuin ääliötä "et sinä sitä tarvitse" (sanoin, että ok ja häivyin liikkeestä edit: enpä ollutkaan kun käyttänyt tunteja taustatyön tekoon ja tiesin tasantarkkaan millaista olin hakemassa) 2) koittavat myydä sontaa 3) eivät anna katsella ja kierrellä vaan koko ajan joku hihassa roikkumassa 4) tilaa click&go, joudu juoksemaan ympäri liikettä, että mistähän sen tällä kertaa sitten voisi noutaa ja jonota normikassajonossa silti (ajansäästö ja helppous nolla).Tampereen Powerista kävin hakemassa autolaturin kun sattui olemaan tarpeeksi tehokas hyllyssä tarpeeksi ok hintaan. Löydän heti mitä tulin hakemaan, mutta vanhempi miesmyyjä änkeää tilanteeseen, ottaa laturin kädestä ja alkaa selittämään mulle sen speksejä. Tämän jälkeen kiikuttaa sen lähemmälle tiskille jossa "tekee kuitin" ja silminnähden harmistuu kun en halua antaa sähköpostiosoitettani hänelle. Sen seurauksena kävelee taas laturi kädessä kassalle ja kertoo että tämä on sitten hänen myynti vaikka ei saanut sähköpostia kysyttyä.
Tiukassa on vissiin liksat kun jostain tarvikeprovisioista pitää kynsin ja hampain taistella Rasittavia aina käydä näissä
Itse sanon vain, että en tarvitse apua, katselen itse. Ikinä ei ole jäänyt myyjä siihen ruikuttamaan. Kannattaa avata suu.Ihan pyllystä tommoinen heillä. Maksasivat nyt oikeaa palkkaa jösses. Itseä on jo vuosia sitten alkanut ottaa päähän käydä missään elektroniikkakaupassa koska 1) myyjät kohtelee kuin ääliötä "et sinä sitä tarvitse" (sanoin, että ok ja häivyin liikkeestä edit: enpä ollutkaan kun käyttänyt tunteja taustatyön tekoon ja tiesin tasantarkkaan millaista olin hakemassa) 2) koittavat myydä sontaa 3) eivät anna katsella ja kierrellä vaan koko ajan joku hihassa roikkumassa 4) tilaa click&go, joudu juoksemaan ympäri liikettä, että mistähän sen tällä kertaa sitten voisi noutaa ja jonota normikassajonossa silti (ajansäästö ja helppous nolla).
Ennen vanhaan oli kiva, kun kaupoissa sai rauhassa kierrellä ja ihmetellä asioita. Myyjätkin oli joskus tosi osaavia ja heidän kanssaan pystyi keskustelemaan eikä ollut vain idioottina kohtelua tai väkisinmyyntiä.
Kiitos neuvoista, mutta kokemuksesta voin sanoa, että se ei vaikuta asioihin.edit: Ja tosiaan, kuten jo avasin, etsin erilaista ostoskokemusta.Itse sanon vain, että en tarvitse apua, katselen itse. Ikinä ei ole jäänyt myyjä siihen ruikuttamaan. Kannattaa avata suu.
Tuo toimii lähes joka kerta mutta eräissä kodinkonemyymälöissä ei välillä meinaa myyjästä päästä eroon kuin karkuun juoksemalla, valitettavasti. Eli eivät vaan usko vaikka sanoo monta kertaa että ei tarvitse apua. Noita jotka ei usko ei onneksi hirveän usein tule vastaan mutta aina sillointällöin on joutunut monta kertaa sanomaan että hänen apunsa ei kiinnosta ja joskus on tehnyt mieli sanoa aika pahastikin.Entisenä kaupan myyjänä neuvo. Tomerasti ja ystävällisesti kun toteat että ei kiitos ja että pyydät apua jos tarvis niin homma on paketissa.
Itse itseäni lainaten, nyt kun Gigantti viimein sai pakettia eteenpäin niin vaikuttaisi että paketti olisi päivällä jo noudettavissa, ellei sitten satu käymään taas sitä perinteistä että pakettiautomaatti on täynnä, ainakin paketti on jo lajiteltu Vantaalla illalla ja yleensä ne ovat päätyneet perille seuraavana päivänä. Eli oletettavasti jos kaikki menee hyvin niin Postin osuus toimitusajasta taitaa jäädä noin vuorokauteen.Tuosta olen kyllä samaa mieltä että tuo reaktioaika ei ole kotimaisissa verkkokaupoissa kovin kummoinen, itseasiassa hetki sitten viimein tuli omasta Gigantin tilauksesta tuo ennakkotieto, 7d 5h kuluttua tilauksesta. Ja tuohan tosiaan vaan tarkoittaa että ovat sen pakettikortin sähköisesti tehneet eikä tuote ole välttämättä vielä liikahtanut varastosta mihinkään.
Tää on totta. Ite olin aikoinaan kodinkonemyymälässä töissä ja välillä jouduin tuuraamaan myyjiä, niin pomo nimenomaan patisti tuohon jatkuvaan kyselyyn. Ite olisin mennyt vaan perus "Moi, tarvitteko apua? ai ei, no kysykää jos tulee jotain" ja jatkanut hyllyttämistä tai mitä muuta nyt olinkaan tekemässä.Tuo toimii lähes joka kerta mutta eräissä kodinkonemyymälöissä ei välillä meinaa myyjästä päästä eroon kuin karkuun juoksemalla, valitettavasti. Eli eivät vaan usko vaikka sanoo monta kertaa että ei tarvitse apua. Noita jotka ei usko ei onneksi hirveän usein tule vastaan mutta aina sillointällöin on joutunut monta kertaa sanomaan että hänen apunsa ei kiinnosta ja joskus on tehnyt mieli sanoa aika pahastikin.
Nämä isommat alennukset on aika usein sellaisia, että valmistajalta tulee kickback kampanjan ajan. Todella harvoissa kodinkoneissa on tuollaisia katteita ilman näitä.Ei se muuten niin haittaisi, mutta parin tonnin lappuhinnalla olevaa jääkaappia myydään neljä kertaa vuodessa n. 1300-1400 euron hintaan ja myyjä ei voi tarjota sitä edes 1500 euroon.
Saattaa tulla myös tukkureilta, jos näillä on varastossa tuotteita liikaa, ja haluaa näistä eroon. Tosin nuo isot kodinkoneet taitavat tulla suoraan valmistajilta, eikä niissä ole välissä tukkureita.Nämä isommat alennukset on aika usein sellaisia, että valmistajalta tulee kickback kampanjan ajan. Todella harvoissa kodinkoneissa on tuollaisia katteita ilman näitä.
Ei minua asiakkaana varsinaisesti kiinnosta mikä tuossa on taustalla, typerää se on ja siitä seuraa pelkkää negatiivista kaupalle kun myyjä vielä päälle näyttää kurttuista naamaa sen takia huono tarjous ei kelvannutkaan asiakkaalle.Nämä isommat alennukset on aika usein sellaisia, että valmistajalta tulee kickback kampanjan ajan. Todella harvoissa kodinkoneissa on tuollaisia katteita ilman näitä.
Typerää jos myyjäliike ei suostu ottamaan vaikkapa 300 euroa tappiota yhdestä kodinkoneesta? Ajatellaan niin, että olet myymässä käytettyä puhelinta, vaikkapa S24. Sitä on saanut halvimmillaan tarjouksesta 449e, myytkö siis käytetyn kappaleen vaikkapa 349e? Vaikka tuo 449e tarjous olisi ollut vain kerran voimassa, ja nyt sen myyntihinta kaikissa kaupoissa olisi 699e? Tai onko Amazoninkin toiminta typerää, kun siellä ei myydä tarjoushinnoilla tarjouksen loppumisen jälkeen?Ei minua asiakkaana varsinaisesti kiinnosta mikä tuossa on taustalla, typerää se on ja siitä seuraa pelkkää negatiivista kaupalle kun myyjä vielä päälle näyttää kurttuista naamaa sen takia huono tarjous ei kelvannutkaan asiakkaalle.
Varmasti tuo harmittaa. Toisaalta kun tietää miten tuo toimii, niin kannattaa ostaa silloin suurten alennusten aikaan, mikäli hinta on merkittin tekijä ostopäätökseen.Ei minua asiakkaana varsinaisesti kiinnosta mikä tuossa on taustalla, typerää se on ja siitä seuraa pelkkää negatiivista kaupalle kun myyjä vielä päälle näyttää kurttuista naamaa sen takia huono tarjous ei kelvannutkaan asiakkaalle.
Et tainnut ymmärtää että puhun edelleen asiakkaan kannalta. Jos liike myy samaa tuotetta 30 % halvemmalla muutaman kuukauden välein, on se asiakkaan kokemuksen kannalta typerää ettei sitä voi siinä välissä saada edes 15 % alennuksella.Typerää jos myyjäliike ei suostu ottamaan vaikkapa 300 euroa tappiota yhdestä kodinkoneesta? Ajatellaan niin, että olet myymässä käytettyä puhelinta, vaikkapa S24. Sitä on saanut halvimmillaan tarjouksesta 449e, myytkö siis käytetyn kappaleen vaikkapa 349e? Vaikka tuo 449e tarjous olisi ollut vain kerran voimassa, ja nyt sen myyntihinta kaikissa kaupoissa olisi 699e? Tai onko Amazoninkin toiminta typerää, kun siellä ei myydä tarjoushinnoilla tarjouksen loppumisen jälkeen?
Näinhän minä toiminkin. Päivittelin vain miten typerää tuo on. Kannattaa mennä liikkeeseen käyttämään myyjän aikaa, mutta tilata netistä myöhemmin koska myyjä ei voi myydä sitä järkevään hintaan siinä samalla kun laitteeseen tutustuu.Varmasti tuo harmittaa. Toisaalta kun tietää miten tuo toimii, niin kannattaa ostaa silloin suurten alennusten aikaan, mikäli hinta on merkittin tekijä ostopäätökseen.
Mikään kauppa ei kuitenkaan ostotilanteessa ala tekemään tappiota vapaaehtoisesti.
Totta kai ymmärrän harmituksen. Kyllä minuakin harmittaa, kun tuotteiden hinnat eivät ole samat kuin 20 vuotta sitten, mutta ymmärrän myös myyjäliikkeen realiteetit. Eivät ne kiusallaan sitä tee. Elektroniikassa muutenkin katteet ovat niin marginaalisia (Amazonin tulos tästä hyvä esimerkki, kun "koko" voitto tulee AVS-hommista), joten pakko myyjäliikkeiden on pitää puoliaan.Et tainnut ymmärtää että puhun edelleen asiakkaan kannalta. Jos liike myy samaa tuotetta 30 % halvemmalla muutaman kuukauden välein, on se asiakkaan kokemuksen kannalta typerää ettei sitä voi siinä välissä saada edes 15 % alennuksella.
Ei toimitusketjulla ole tässä mitää merkitystä. Kauppa tapahtuu kaupan ja asiakkaan välillä.
Ei tässä ole kyse mistään 20-vuotta sitten, vaan siitä että hinta vaihtuu parin kuukauden välein 100 % ja -35 % välillä. Eikä se edelleenkään ole asiakkaan päänvaiva muuten kuin että ei enää kannata käydä niissä liikkeissä ostamassa sitä tavaraa, vaan käyttää hintavahteja ja ostaa sieltä mistä se ensimmäisenä tärppää markkinahintaan.Totta kai ymmärrän harmituksen. Kyllä minuakin harmittaa, kun tuotteiden hinnat eivät ole samat kuin 20 vuotta sitten, mutta ymmärrän myös myyjäliikkeen realiteetit. Eivät ne kiusallaan sitä tee. Elektroniikassa muutenkin katteet ovat niin marginaalisia (Amazonin tulos tästä hyvä esimerkki, kun "koko" voitto tulee AVS-hommista), joten pakko myyjäliikkeiden on pitää puoliaan.