• Live: io-techin pikkujoulu- ja hyväntekeväisyysstriimi tänään alkaen klo 19. Pelataan io-techin toimituksen kesken PUBGia ja tavoitteena saada 10000 euroa täyteen Pelastakaa Lapset ry:n joulukeräykseen! Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Onkohan Powerissa joku erityinen ohje että aina pitää ensin kitistä ettei palautus onnistu mutta kuitenkin hetken vänkäämisen jälkeen onnistuu? Ensimmäisellä kerralla ite palautin BT-nappikuulokkeita. On kuulemma hygieniatuote eikä saa palauttaa, halusin ne kuitenkin huoltoon tai tarkastukseen koska ääni pätki jatkuvasti. Antoivat sitten kuitenkin palauttaa ja toista mallia tilalle.

Hetki sitten palautin TV:n niin siitäkin valitettiin ettei voi palauttaa jos on viallinen ja pitää toimittaa huoltoon. Hetken päästä kuitenkin otti kiltisti palautuksen vastaan.

Verkkokauppaan ja Giganttiin kun olen molempiin kertaalleen jotain palauttanut niin eivät ole edes kysynyt mikä vika.
 
Ei palautus ole mikään oletus mikäli tuotteet ovat ostettu kivijalkakaupasta. Liikkeellä on oikeus korjata viallinen tuote pariinkin otteeseen ennen mahdollista palautusta.
 
Ei palautus ole mikään oletus mikäli tuotteet ovat ostettu kivijalkakaupasta. Liikkeellä on oikeus korjata viallinen tuote pariinkin otteeseen ennen mahdollista palautusta.
Gigantilla se on täysi palautusoikeus 50 päivää ostosta. Samaa mainostaa Power, mutta palautusaika on 60 päivää.

Powerilla tietysti paskemmat ehdot kuin Gigantilla, jolla saa laitetta käyttää ihan vapaasti.
 
Ei palautus ole mikään oletus mikäli tuotteet ovat ostettu kivijalkakaupasta. Liikkeellä on oikeus korjata viallinen tuote pariinkin otteeseen ennen mahdollista palautusta.

Power mainostaa 35 päivän palautusoikeutta mukaanlukien hygieniatuotteet, kunhan "tuote on samassa kunnossa kuin ostohetkellä". Tuota samassa kunnossa voi tietenkin tulkita monella tavalla. Joka tapauksessa viallinen tuote kannattaa aina palauttaa vedoten palautusoikeuteen jos se vielä voimassa eikä missään tapauksessa mainita että tuotteessa olisi mitään vikaa.

Omien kokemuksieni mukaan tuotteen palauttaminen Poweriin on huomattavasti hankalampaa kuin Giganttiin.
 
Ei palautus ole mikään oletus mikäli tuotteet ovat ostettu kivijalkakaupasta. Liikkeellä on oikeus korjata viallinen tuote pariinkin otteeseen ennen mahdollista palautusta.

Kovasti se Powerinkin mainostaa palautusoikeutta. Kyllähän tuo varmaan laittaa asiakasta vitu... harmittamaan jos liike tarjoaa palautusoikeuden mutta kuitenkin narisee siitä palautuksesta joka kerta kun tuotetta palauttaa.

Gigantissa ei tosiaan edes kysytty syytä palautukseen, mutta itse esim. LG:n telkkarin kanssa sanoin tiskillä, että valovuoto on aivan tolkutonta joten kannattaa tsekata onko vika vai ominaisuus.
 
Eilen palautin Teknikmagasinet -myymälään parranajokoneen joka oli 1,5v käytössä, trimmeri hajosi. Ottivat vastaan mukisematta ja rahat (89,95€) takaisin.
 
Kun Power ketju rantautui Suomeen toissavuonna, he lupasivat markkinoiden halvimmat hinnat. Nyt kun tekee hintavertailua suurimpien jälleenmyyjien kesken, Powerin hinnat ovat itseasiassa ne kaikista kalleimmat. Mites on, suostuuko Power myymään enää kilpailijaa halvemmalla, jos Gigantista saa esim. jääkaapin 200 euroa pienemmällä hinnalla? Ainakin pari vuotta sitten lupasivat hyvittää erotuksen.
 
Kun Power ketju rantautui Suomeen toissavuonna, he lupasivat markkinoiden halvimmat hinnat. Nyt kun tekee hintavertailua suurimpien jälleenmyyjien kesken, Powerin hinnst ovat itseasiassa ne kaikista kalleimmat. Mites on, suostuuko Power myymään halvemmalla, jos Gigantista saa esim. jääkaapin 200 euroa pienemmällä hinnalla? Ainakin pari vuotta sitten lupasivat hyvittää erotuksen.

Kävin viimeksi kattelemassa telkkaria Powerissa ja en löytänyt myymälästä samaa 50" mallia mikä Verkkiksessä ja Powerin verkkokaupassa oli. Kysäisin sitten myyjältä ja hän näytti tuon mallin liikkeestä. Hintaa oli Verkkiksessä 599€ ja Powerissa satkun tai pari enemmän. Tokaisin sitten myyjälle, että taitaa tuo teidän hintarobotti olla lomilla johon myyjä vastasi, että tottakai laskevat hinnan kilpailijan tasolle. Uskoisin siis, että tekevät pricematchin kilpailijaan pyytäessä muillekin.

Mutta kiero tuo heidän markkinointinsa noin muuten, mainostetaan kaikenmaailman hintarobotteja ja "sinun ei tarvitse enää koskaan verrata hintoja" ja ovat silti kalleimmat markkinoilla.. Tyhjiä ja harhaanjohtavia lupauksia. Tässäkin tapauksessa myyjä tosiaan lupaili sen TV:n Verkkiksen hintaan mutta olisi pitänyt lähteä hakemaan kauempaa toisesta myymälästä kun heillä ei enää ollutkaan varastossa tarkistaessa eikä ollut tulossakaan enää lisää. Toimituskulut kotiinkin olisivat olleet niin naurettavat vs. Verkkiksen kulut, että tilasin sitten lopulta kuitenkin sieltä. Toimituskuluissa ei enää tullut vastaan. Toistaiseksi en ole keksinyt yhtäkään hyvää syytä asioida Powerissa Gigantin pl. tilanteet, joissa kyseistä tuotetta on vain Powerilla.
 
Tänään hain kersalle lahjaa jätkänsaaren vk sta ja pisti silmään kun erään lelun hintalätkässä luki varastosaldona 0kpl ja hyllyssä oli varmaan 20kpl kyseistä rompetta

Vähän vanhaan kommentoin, mutta sehän on nimenomaan varastosaldo eikä myymäläsaldo. Näkeehän sen itekin että montako siinä hyllyssä on, mutta ei sitä montako varastossa ;)
 
Powerin hintarobotti on kyllä lomilla kokoajan. En mitään ole löytäny sieltä halvimmalla koskaan. o_O

Voisi joku pistää nettiin vaikka adressin pystyyn siitä että "herättäkää hintarobotti" tai "korjatkaa epäkuntoon mennyt hintarobotti".

:D

Kusetustahan tuollainen koko "robotti" on kun se on entinen kauppias joka myy kaiken halvemmalla kuin muut.
 
Tilasin noudettavaksi paikalliseen giganttiin laitteen. Tilasin ja maksoin 2.7.
Likipitäen kaikissa muissa giganteissa on tavaraa, ja nettivarastokin näyttää yli 25kpl.
Tilaus on edelleen "keräilyssä".
Montakohan kertaa viikossa noihin megastoreihin täydennetään paikallisia varastoja?

Itsekin tilannut tavaraa sekä nettikaupasta (Ruotsista) ja myymälöihin noudettavaksi (myymäläsaldo 1+), kummallakin kerralla on tavaraa toimitettu ja silti näkyy että tuote olisi vielä "keräilyssä".. Myös kaksi kertaa on käynyt niin että myymälänoudosta ei tullut viestiä puhelimeen 2h sisällä. Taisi kerran käydä niinkin että viestiä ei tullut koskaan... Menin silti hakemaan sitä noutopisteeltä ja kyllähän sen sieltä sai, vaikkakin pidemmän odottelun jälkeen. Haettiin varmaan hyllystä.

Powerin hintarobotti on kyllä lomilla kokoajan. En mitään ole löytäny sieltä halvimmalla koskaan. o_O

Näin näen itsekin asian, sillä en ole tainnut Powerista ikinä mitään ostaa. Verkkokaupan oho-tarjouksista jo muutaman kerran!
 
Poweri mainostaa nettisivuillaan heti alussa, "netissä ja myymälässä sama halpa hinta" mutta ei näköjään pidä paikkaansa. Polarin sykemittariin uusi ranneke kaupan hyllyssä 40% kalliimpi kuin nettihinta. (ja nettihinta täysin sama kuin muilla liikkeillä)

Ja lisäksi netin myymäläsaatavuuden mukaan näytti olevan saatavilla kaupassa, mutta kun meni paikan päälle (samalla kun ohi ajoin), niin eipä ollutkaan (ja myyjäkin vaan voivotteli että on tainnut just loppua, mutta vielä seuraavana päivänäkin näyttää että on saatavilla). Olisko toi nyt sitten pitänyt tilata netistä etukäteen myymälänoutona että joku jantteri olisi hakenut sen takahuoneesta noutopisteelle. Mutta sama ei sitten myymälään suoraan kävelleenä asiakkaana onnistu (ainakaan samaan hintaan kuin netissä .. tai noh, ehkä jos olisi alkanut tinkaamaan?). Mutta voi v...u kun voi olla vaikeaa, eli eipä tarvitse tuolla asioida ellei pakko ole.

Noh, viereisestä Prismasta löytyi hyllystä ja samaan hintaan kuin Powerin nettitilauksella. (heti piti saada uusi osa, niin ei joutanut esim. Amazonista tilailla)

(ketjua taaksepäin lukiessa hintojen suhteen ei näköjään ensimmäinen tämän tyyppinen kokemus, eli selvästi vähän apinaa koijataan-meininki tuolla eli maksat liikaa jos et osaa kertoa heidän nettihintaa myyjälle...)
 
^Ja sit noudossa jonotat normikassalla vuoroasi myyjille, jotka lähtee siitä ainoalta tiskiltä asiakkaiden kans joka välissä johonki "ostamaan" koko keittiön koneet yms. Tai sit äijät jankkaa niitä lisäkrääsiä "osta tästä puhelinliittymä, muistikortti tms"

Tullu siihen tulokseen, että ihan perseestä koko Power. Partakone on ainoo kalliimpi tuote minkä sieltä saanu ostettua kunnon alekampanjoista ja siinäkin piti kännykälkä näyttää kassalla nettikaupasta oikee hinta, mikään muu ei oo ikinä onnistunu eli tarjoustavaroita ei kuitenkaan oikeasti ole tai sitten toimitus joskus ens kesän keskiviikkona.
 
Tuli Powerin verkkokaupasta tilattua läppäri mutta Gigantista löytyikin tarjouksesta todennäköisesti minulle paremmin soveltuva läppäri. Tässä mietin uskallanko avata ja kokeilla Powerista tulevaa läppäriä vai palautanko sen suosiolla avaamattomana. Ainakin mainostavat, että 35 pv palautusoikeus koskee käyttöönotettuja tietokoneita, joihin on asennettu ohjelmia mutta samalla myös mainitsevat, että palautettavat tuotteet tulee olla samassa kunnossa kuin ostohetkellä (miten tämä nyt pitäisi tulkita??).

Kun ei ole aikaisempaa kokemusta Powerista eikä mielenkiintoa alkaa vääntämään palautuksen kanssa, niin olisi mukava kuulla, jos muilla olisi kokemusta käytetyn koneen palauttamisesta.
 
Tuli Powerin verkkokaupasta tilattua läppäri mutta Gigantista löytyikin tarjouksesta todennäköisesti minulle paremmin soveltuva läppäri. Tässä mietin uskallanko avata ja kokeilla Powerista tulevaa läppäriä vai palautanko sen suosiolla avaamattomana. Ainakin mainostavat, että 35 pv palautusoikeus koskee käyttöönotettuja tietokoneita, joihin on asennettu ohjelmia mutta samalla myös mainitsevat, että palautettavat tuotteet tulee olla samassa kunnossa kuin ostohetkellä (miten tämä nyt pitäisi tulkita??).

Kun ei ole aikaisempaa kokemusta Powerista eikä mielenkiintoa alkaa vääntämään palautuksen kanssa, niin olisi mukava kuulla, jos muilla olisi kokemusta käytetyn koneen palauttamisesta.
Mitäs hyötyä haet tällä koneen käyttöönotolla? Eikö olisi kaikkien kannalta parasta, että palauttaisit koneen käyttämättömänä?
 
Mitäs hyötyä haet tällä koneen käyttöönotolla? Eikö olisi kaikkien kannalta parasta, että palauttaisit koneen käyttämättömänä?

Ajattelin vaan kun Powerista tuleva kone olisi tämän Gigantista tulevan koneen isompi malli. Pienempi malli olisi toki koonsa puolesta parempi opiskeluun, mutta tässä isommassa mallissa olisi enemmän vääntöä (15w vs 25w 2500u), jolle olisi tarvetta satunnaisesti, mutta mahdollisesti kuluttaa akkun nopeammin loppuun. Hakusessa kuitenkin olisi kone, joka kestäisi suurimman osan opiskeluajastani, niin mukava päästä vähän vertailemaan koneita toisiinsa käytännössä.
 
Microsoftilla on cashback-kampanja ohuista Intelillä toimivista Windows-koneista. On kyllä hämäävä Gigantin kampanjasivu koska mukana on koneita jotka eivät ehtojen mukaan ole oikeutettuja hyvitykseen :wtf: :rage: Kysyin chatista maksaako Gigantti erotuksen jos Microsoft hylkää. Lopputulos että aspa sanoi: "pahoittelut tästä jos mainostus on hämäävää" ja että täytyy katsoa minkä koneen kohdalla on hyvitys mainittu erikseen. Ei pitäisi olla ylivoimaista tuottaa listaa kampanjakoneista täyden valikoiman sijaan. Mutta eiköhän tässäkin haeta että ihmiset eivät jaksa valittaa jos hakemus ei mene läpi, tuossa ehtii palautusaika mennä helposti umpeen ja lopulta kuitenkin asiakkaan virhe jos ei tarkasta Microsoftin sivulta ennen ostoa kelpaako kone.
 
Palautin Giganttiin vajaa kolme viikkoa käyttämäni kannettavan alkuperäisessä pakkauksessa, tehden kuitenkin Windowsin uudelleenasennuksen. Mitään ei kyselty palautustiskillä, katsoivat vain ulkoisesti, että ei ole säröillä. Lappu kouraan ja rahat kassan kautta tuli kahdessa päivässä Mastercardille.

Hyvä palvelu, ei valittamista :tup:
 
Palautin Giganttiin vajaa kolme viikkoa käyttämäni kannettavan alkuperäisessä pakkauksessa, tehden kuitenkin Windowsin uudelleenasennuksen. Mitään ei kyselty palautustiskillä, katsoivat vain ulkoisesti, että ei ole säröillä. Lappu kouraan ja rahat kassan kautta tuli kahdessa päivässä Mastercardille.

Hyvä palvelu, ei valittamista :tup:

Eli varmaan myös tabletin palautus samaan tyyliin on ok? Kunhan on luonnollisesti näyttö ehjä jne jne.
Giganttiin siis.
 
Tossa alkukesästä päätin ottaa riskin ja ostaa uuden tv:n Raision verkkokauppa.comista. Vähän arpomalla matkaan lähti Philipsin perus 65" 4K hdr android-tv.

Eihän se tietenkään toiminut ku pari sekuntia pakasta vedettynä. Sen verran tuli kuva heti johdon kytkemisen jälkeen, että näki android-logon vähän aikaa pyörivän. Ton jälkeen laite sammui lopullisesti pienen "poksahduksen" kera. Paneeli oli pintapuolisesti ainakin ehjä, ja tv kuljetettu pystyasennossa kaupasta kotiin hyvinkin varovasti. Ajattelin, että tästä alkaa varmaan jonkinlainen vääntö, tai vähintään syyttävät paneelin rikkomisesta eikä uutta laitetta heru ihan hetkeen. Ennakkoasenne johtui lähinnä netissä liikkuvista kauhutarinoista takuun suhteen.

Vein telkkarin heti takaisin myymälään. Tyypit testasivat sen siinä samalla kun ei ollut ruuhkaa ja totesivat, että eihän se mene päälle lainkaan. Kysyivät vaan, että haluanko samanlaisen tilalle vai jonkun toisen mallin. Samaa mallia oli vielä varastossa, joten sain uuden tv:n heti mukaan. Koko vaihtoprosessiin meni ajomatkoineen, tv:n pakkaamisen takaisin laatikkoon ja testauksen kera ehkä n. 45 minuuttia. Tän kokemuksen pohjalta jäi ihan hyvä kuva verkkokauppa.comin takuun toimivuudesta.
 
Itsellä niin Verkkokaupan kuin Gigantin osalta on aika täyskymppiä omat kokemukset niin palautuksista kuin takuuhuollonkin puolelta. Mietin vaan näitä eri kauhutarinoita, niin voiko se ikinä missään vaiheessa olla niinkin päin, että se asiakas on täysi mulkku siinä tilanteessa? Ei muuten, mutta välillä Gigantin noutopisteeltä kun hakee jotain, saa katsella sitä ihanaa kaiken tietävää keskivartalolihavaa Skoda RS:n omistavaa perheenisiä orastavan impotenssin kera, joka ennen asian sanomista haukkuu jo asiakaspalvelijan, koko lafkan ja sitten vielä tuotteenkin maan rakoon. Tämän jälkeen varmaankin menee avautumaan nettiin, kuinka "oli paska kauppa, paska palvelu ja paska myyjä".

Ihan vaan näin omiin kokemuukseni peilaten heitin.
 
Itsellä niin Verkkokaupan kuin Gigantin osalta on aika täyskymppiä omat kokemukset niin palautuksista kuin takuuhuollonkin puolelta. Mietin vaan näitä eri kauhutarinoita, niin voiko se ikinä missään vaiheessa olla niinkin päin, että se asiakas on täysi mulkku siinä tilanteessa? Ei muuten, mutta välillä Gigantin noutopisteeltä kun hakee jotain, saa katsella sitä ihanaa kaiken tietävää keskivartalolihavaa Skoda RS:n omistavaa perheenisiä orastavan impotenssin kera, joka ennen asian sanomista haukkuu jo asiakaspalvelijan, koko lafkan ja sitten vielä tuotteenkin maan rakoon. Tämän jälkeen varmaankin menee avautumaan nettiin, kuinka "oli paska kauppa, paska palvelu ja paska myyjä".

Ihan vaan näin omiin kokemuukseni peilaten heitin.
Meinaat, että ne verkkokaupan yms kymmenet oikeudessa hävittyt jutut ja monta kertaa useammat kuluttaja-asiamiehen avulla sovitut keissit päätyivät asiakkaan hyväksi vain koska asiakas oli mulkku?
 
Meinaat, että ne verkkokaupan yms kymmenet oikeudessa hävittyt jutut ja monta kertaa useammat kuluttaja-asiamiehen avulla sovitut keissit päätyivät asiakkaan hyväksi vain koska asiakas oli mulkku?

Meinaan, että aika usein olen nähnyt asiakkailta mulkkumaista käytöstä. Minulla ei ole tiedossa suhdetta mulkku asiakas / mulkku aspa, ainoastaan oma otanta. Usein vaan tuntuu olevan tyytymätöntä ihmistä tai muuten itseään paremmaksi kategorisoivaa, joka antaa täyslaidallisen asiakaspalvelijalle.
 
Meinaan, että aika usein olen nähnyt asiakkailta mulkkumaista käytöstä. Minulla ei ole tiedossa suhdetta mulkku asiakas / mulkku aspa, ainoastaan oma otanta. Usein vaan tuntuu olevan tyytymätöntä ihmistä tai muuten itseään paremmaksi kategorisoivaa, joka antaa täyslaidallisen asiakaspalvelijalle.
Ihmisen subjektiivinen kyrpämäisyys ei sinänsä vaikuta siihen onko hän oikeutettu korvaukseen vaiko ei. Asiakaspalveluammattilainen ymmärtää tämän eikä anna asiakkaan huonon käytöksen vaikuttaa omaan toimintaansa.
 
Ostin puhelimen perjantaina Gigantista ja viikonloppuna oli jossain välissä sammunut eikä reagoinut mihinkään. Ajattelin tietenkin, että lähtee korjaukseen niin en ottanut mitään mukana tulleita tarvikkeita mukaan. Palvelutiskillä vaihtoivat kuitenkin aivan uuteen eikä tarvikkeiden puute haitannut yhtään vaan laittoivat uuden puhelimen pakkauksen kamat vanhan puhelimen mukaan.
Pitkästä aikaa positiivinen kokemus Gigabtista.
 
Nuo huonot palautuskokemukset on kyllä mielenkiintoinen juttu. Olen palautellut ja vaatinut takuisiin huomattavia määriä kamaa tämän ketjun kauppaketjujen kautta eikä kyllä ikinä tullut vastaan huonoa asiakaskokemusta. Verkkokauppaan tainnut mennä pelkästään jo useita kymmeniä laitteita (suurin osa entisen työtehtävän kautta).

Joskus hämmästelin kun olisiko ollut murobbs aikaan oli kova rinkirunkkaus foorumilla, että verkkokauppa.com on liian vaikea palautuksien kanssa. Tulee mieleen, että onko joskus välissä rikkinäinen puhelin ja tuon takia tapauksia menee sitten ratkottavaksi eteenpäin.

Muuten noista "asiakas on mulkku"-keisseistä. Vaikka aina voi nostaa ammattilaiskortin, niin kannattaa ymmärtää sen asiakaspalvelijankin olevan ihminen. Se kirjaimellisesti muutaman kymmenen sentin päässä pää punaisena naamasta huutava asiakas ei välttämättä aina saa motivoitua saamaan parasta irti asiakaspalvelijasta. Näitä kun oikeasti on paljon, niistä ei vain uutisoida videoiden kanssa kuten esimerkiksi yrittäjistä, joiden maine vedetään lokaan. Tuollaiset asiakkaat sitten käyttää kaikki uhkaukset, mitä päähän sattuu juolahtamaan.

Tuollaiset tapahtumat pilaa helposti koko päivän ja stressaa kotia saakka. Ei nyt omalla kohdalla vastaanottavassa asemassa kokemuksia, mutta vierestä seuranneena. Toki vihaisia asiakkaita tullut vastaan muuten työelämässä, mutta niissä tapauksissa on mainehaittaa jos erehtyy yli äyräiden menemään niin ei ole mitään vastaavia tapahtunut.
 
Viimeksi muokattu:
Ennen kuin innostuu kehumaan liikaa Gigantin tai Verkkokaupan asiakaspalvelua, kannattaa kokeilla palauttaa tuote takuuajan ulkopuolella. Siinä asiakaspalvelun toimivuus testataan. Ne kerrat mitä olen Gigantin kanssa ollut tekemisissä takuun päättymisen jälkeen, niin kaikki neuvottelut on pitänyt käydä kuluttajaneuvojan välityksellä.
 
Ennen kuin innostuu kehumaan liikaa Gigantin tai Verkkokaupan asiakaspalvelua, kannattaa kokeilla palauttaa tuote takuuajan ulkopuolella. Siinä asiakaspalvelun toimivuus testataan. Ne kerrat mitä olen Gigantin kanssa ollut tekemisissä takuun päättymisen jälkeen, niin kaikki neuvottelut on pitänyt käydä kuluttajaneuvojan välityksellä.
Mitä luulet syyksi että tuotteen palautus "takuuajan ulkopuolella" on nihkeetä? Olisiko syy siinä että takuuaika on mennyt umpeen..?
 
Mitä luulet syyksi että tuotteen palautus "takuuajan ulkopuolella" on nihkeetä? Olisiko syy siinä että takuuaika on mennyt umpeen..?
Oletan, että kyse oli rikkoutuneesta tuotteesta.

Kannattaa tutustua virhevastuuseen ja unohtaa se mainoskikka jota takuuksi kutsutaan.
 
Toki vastaa mutta silloin syynätään tarkemmin.

Tietenkin, mutta kun asenne on heti "takuu päättynyt, ei kuulu meille", eivätkä suostu edes vilkaisemaan laitetta. Sitten kun viimeinkin suostuvat katsomaan laitetta, muutaman viikon kuluttua tulee viesti "laite rikki, takuu päättynyt, maksu n euroa".
 
Tietenkin, mutta kun asenne on heti "takuu päättynyt, ei kuulu meille", eivätkä suostu edes vilkaisemaan laitetta. Sitten kun viimeinkin suostuvat katsomaan laitetta, muutaman viikon kuluttua tulee viesti "laite rikki, takuu päättynyt, maksu n euroa".
Ihan tuttu menettelytapa Verkkokauppa.comilla. Mutta ratkeaa onneksi aina kun kuluttajaviranomaiset otetaan mukaan.
 
No nyt kannattaa muistaa, että piilevän virheen näyttövelvollisuus on kahden vuoden jälkeen kuluttajalla. Ymmärrettävistä syistä kaupat ei reagoi kuluttajan heppoisiin väitteisiin.
 
No nyt kannattaa muistaa, että piilevän virheen näyttövelvollisuus on kahden vuoden jälkeen kuluttajalla. Ymmärrettävistä syistä kaupat ei reagoi kuluttajan heppoisiin väitteisiin.
Itseasiassa tuo aika on riippuvainen tuotteesta. Jos kuluttajaviranomainen on kuluttajan kanssa samaa mieltä niin keissi päätyy kuluttajan voitoksi 99.9% tapauksista.
 
No nyt kannattaa muistaa, että piilevän virheen näyttövelvollisuus on kahden vuoden jälkeen kuluttajalla. Ymmärrettävistä syistä kaupat ei reagoi kuluttajan heppoisiin väitteisiin.

Kyse ei ole piilevästä virheestä, vaan yksinkertaisesti siitä että tuote kestää vähemmän aikaa kuin pitäisi. Eli näyttövelvollisuuteen riittää kun toteaa että tuote on rikki (pl. tapaukset jossa kuluttaja on itse rikkonut tuotteen, mutta jos tuote ei ole palasina niin sitä on melko mahdoton osoittaa). Käytännössä siis pitää vain neuvotella siitä kuinka paljon saatu käyttöhyöty on.
 
Ihmisen subjektiivinen kyrpämäisyys ei sinänsä vaikuta siihen onko hän oikeutettu korvaukseen vaiko ei. Asiakaspalveluammattilainen ymmärtää tämän eikä anna asiakkaan huonon käytöksen vaikuttaa omaan toimintaansa.

En ole töissä tässä ketjussa puhutuista yrityksistä ja asiakaspalvelutyötä olen harjoitellut vasta reilu parikymmentävuotta mutta kyllä itsellä ainakin karvat nousee pystyyn jos heti vedetäänn kuluttajavalituskortti (niinkuin se muka pelästyttäisi suostumaan kaikkiin mahdollisiin vaatimuksiin) tai aletaan meuhkaamaan ilman mitään halua tai kykyä saada aikaan järkevä ratkaisu. Usein päädytään reklamaatioissa jonkinlaiseen kompromissiin ja kun molemmat sen hyväksyvät samoja asiakkaita näkee myöhemminkin.

Parhaat oman elämän sankarit tulevat jopa neuvottelemaan heti alkuun oman lakimiehen kanssa.. taas yritrtään saada kait aikaan jokin pelotevaikutus/tärkeysvaikutus. Puhe on usein kjite kin vain satasten asioista.

Mulkkujen kanssa otan paljon tiukemman linjan ja mitään ylimääräistä vastaantuloa on turha odottaa. Toimin lakien mukaan mutta siinä kaikki. Jos asiakkaan kanssa on mahdollista tehdä yhteistyötä päästään useimmiten myös asiakkaan kannalta parhaaseen tulokseen. Jotkut vaan luulevzt että se huuto ja meuhkaaminen jotenkin tehostaa toimintaa.Ja vitut.
 
En ole töissä tässä ketjussa puhutuista yrityksistä ja asiakaspalvelutyötä olen harjoitellut vasta reilu parikymmentävuotta mutta kyllä itsellä ainakin karvat nousee pystyyn jos heti vedetäänn kuluttajavalituskortti (niinkuin se muka pelästyttäisi suostumaan kaikkiin mahdollisiin vaatimuksiin) tai aletaan meuhkaamaan ilman mitään halua tai kykyä saada aikaan järkevä ratkaisu. Usein päädytään reklamaatioissa jonkinlaiseen kompromissiin ja kun molemmat sen hyväksyvät samoja asiakkaita näkee myöhemminkin.

Parhaat oman elämän sankarit tulevat jopa neuvottelemaan heti alkuun oman lakimiehen kanssa.. taas yritrtään saada kait aikaan jokin pelotevaikutus/tärkeysvaikutus. Puhe on usein kjite kin vain satasten asioista.

Mulkkujen kanssa otan paljon tiukemman linjan ja mitään ylimääräistä vastaantuloa on turha odottaa. Toimin lakien mukaan mutta siinä kaikki. Jos asiakkaan kanssa on mahdollista tehdä yhteistyötä päästään useimmiten myös asiakkaan kannalta parhaaseen tulokseen. Jotkut vaan luulevzt että se huuto ja meuhkaaminen jotenkin tehostaa toimintaa.Ja vitut.
Onhan näitä paskapäitä maailma täynnä, välillä on mennyt kovastikin tunteisiin. Ei ihan vuosikymmenien kokemusta asiakaspalvelusta, mutta useampia vuosia kuitenkin b2c ja b2b asiakaspalvelusta ja aspan esimiestehtävistä. Mielestäni asiakaspalvelu on yrityksen kasvot ja möykkääjästä riippumatta tulisi pyrkiä siihen, että mahdollisuuksien rajoissa asiakas poistuu edes jotenkin tyytyväisenä. Yleensä möykkääjän örvellys ei kuitenkaan ole henkilökohtainen hyökkäys sinua vastaan, vaan johtuu virheestä jossain muussa kohtaa palveluketjua. Asiakas harvemmin kuitenkaan erottelee yrityksen eri toimintojen välillä. Asiakaspalvelun edustajana edustat yritystä ja omalta osaltaan olet vastuussa asiakaskokemuksesta ja valitettavan usein myös ukkosenjohdattimena muiden töhöilyille. Tällä perusteella mielestäni on vähän kyseenalaista palvella jo valmiiksi vittuuntunutta asiakasta huonommin kuin muuten palvelisi.

Henkilökohtaiset hyökkäykset sitten erikseen, niitä ei pidä kenenkään kuunnella, vaan lopettaa palvelutilanne suoraan siihen. Yllättävän usein ihmiset ymmärtävät pysähtyä kun niille rauhallisesti sanoo, että tämä keskustelu päättyy tähän, koska minunkaan ei tarvitse työssä kuunnella solvauksia.

E: korjattu aivopieru p2p -> b2c
 
Viimeksi muokattu:
Verkkokaupalle propsit hyvästä asiakaspalvelusta, tilasin 2-packin TP-Linkin etäohjattavia pistorasioita, joista toinen kärähti jo heti parinkymmenen käyttötunnin jälkeen, mutisematta ottivat toisenkin - vielä ihan kunnossa olevan etäohjattavan - rasian takaisin, kun totesin tuotteet aivan liian epäluotettaviksi käytettäväksi puutalossa (tai missään muuallakaan). Rahat palautui tilille sen suurempia kyselemättä.

Vielä sivunoottina, tiistaina iltapäivän kahvitauolla tilattu digipiano tuli vuorokaudessa Helsingistä Mikkeliin postilla, joten jonkin sortin ennätys sekin. Toimitukset ainakin priimaa.
 
Ostin tulostimen Gigantista viime viikon torstaina ja vklp tuli kotiin tarjouslehti, josta tulostimesta alennusta 40€.

Pistin Gigantin chättiin asiallisen viestin, että miten toimitaan, koska olisi hölmöä että palautan tulostimen, jotta saan tuon erotuksen?
Nopeasti tuli vastaus, että käy siinä liikkeessä josta ostit ja siellä on hyvitys odottamassa.

Jimm's sama homma kävi kun ostin näytön 2kk sitten torstaina ja maanantaina tarjous Black OPS 3 olisi tullut näytön mukana. S-postia Jimmylään ja koodi tuli perästä.


Isot plussat tänä päivänä kun mollataan paljon asiakaspalvelua. Asiakas kun on niin helppoa äänestää tänä päivänä, koska internezz.
 
Kesätöissä erään v:llä alkavan ketjun huoltopuolella, jossa vastaanotin takuupalautuksia.
- Osa tuli urputtamaan ilman kuittia. Ilman kuittia ei tapahdu mitään.
- Osa tuli urputtamaan takuuajan jälkeen. Takuu ohi niin mitään ei tapahdu paitsi tarkastuslasku asiakkaalle.
- Suurin on näitä jotka eivät osaa käyttää laitteita ja ovat rikkoneet sen itse ja haluavat takuusta uuden. Survotaan usb-a:ta väkisin usb:c.
Paras oli kun eräs ukko oli tiputtanut 1500€ läppärin lattialle ja näyttö pimeenä. Väitti että valmistusvirhe. Vaikka kyljessä tiputtamisesta murtuma, jonka näkee persilmälläkin. Tätä vängättiin siinä tiskillä 45min, joka päättyi lopulta siihen että kutsuin poliisit hakemaan ukon rauhoittumaan putkaan yöksi.
Ohjeina on tuotteille.
<20€: niin annoin uuden tuotteen sitä suuremmin tutkimatta.
20€ - 200€: Tutkin jo tarkemmin onko takuun täyttäviä kriteerejä.
>200€: Suoraan valmistajalle.
 
Omat kokemukset palautuksista ovat olleet pelkästään positiivisia. Gigantti otti kameran takaisin 29 päivän jälkeen ilman mutinoita. Verkkokauppa.com otti takaisin kotelotuulettimen kun vahingossa tilasin väärän kokoisen. Samainen liike lähetti nopeasti uuden monitorin kun takuuaikana hajosi ostettu. Edesmennyt netanttila huollatti hieman takuuajan yli menneen laitteen ilman vastavääntöä.
Verkkokaupan tapauksista on tosin jo aikaa reilusti, että on voinut käytös muuttuakin. Aikapaljon huonoa olen kuullut takuun toimivuudesta.
 
Eikä myöskään kuitin puuttuminen saisi olla peruste kieltäytyä vastaanottamasta tuotetta huoltoon. Helpottaahan se toki kummasti asiointia kun se on tallessa :rolleyes:

KKV sanoi:
Ilman kuittiakin voi valittaa
Valitusoikeus ei ole sidoksissa kuittiin. Jos tuotteessa on virhe, siitä voi valittaa ilman kuittiakin.

Osto- tai takuukuitin olemassaolo ei ole ratkaiseva tekijä arvioitaessa, kuuluuko vian korjaaminen yrityksen vastuulle vai ei. Myyjällä, maahantuojalla ja/tai valmistajalla voi olla vastuu tuotteen virheestä riippumatta siitä, onko kuluttajalla esittää kuittia ostoksesta.

Kuluttaja voi osoittaa tuotteen ostopaikan tai -ajan ilman kuittiakin. Esimerkiksi maksukorttitosite, tiliote tai liikkeen tarra tuotteen pakkauksessa voivat todentaa ostopaikan ja -ajan. Joskus tarvittavien tietojen osoittamiseen riittää se, että tuote kuuluu liikkeen myyntivalikoimaan ja voidaan muutenkin kohtuudella ajatella tuotteen ostetun kyseisestä liikkeestä.
Kuitti
 
Ei mielestäni antanut hirveän positiivista kuvaa liikkeestä nuo kommentit. Toki ymmärrän näihin hankaliin asiakkaisiin turhautumisen mutta ei se touhu noin mustavalkoistakaan aina ole kuitin ja takuuajan osalta, kuten yllä mainittiin. Lisäksi nuo fyysisesti vaurioituneet tuotteet voivat olla aika hankalia, osa on varmasti asiakkaiden rikkomia mutta toisaalta voi se läppärikin oikeasti olla tippunut jo vaikka tehtaalla ja silti päätynyt pakkaukseen. Vaikeita tapauksia, kun kumpikaan taho ei oikein voi todistaa toisen kommenttia vääräksi. Näin asiakkaan näkökulmasta olisi aika ikävä tilanne saada vaikka joku näytöstä haljennut televisio ja alkaa väittelemään myyjän kanssa siitä oliko se jo myyntipakkauksessa sellainen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 469
Viestejä
4 557 882
Jäsenet
74 971
Uusin jäsen
Maikkol

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom