Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Gigantilla se on täysi palautusoikeus 50 päivää ostosta. Samaa mainostaa Power, mutta palautusaika on 60 päivää.Ei palautus ole mikään oletus mikäli tuotteet ovat ostettu kivijalkakaupasta. Liikkeellä on oikeus korjata viallinen tuote pariinkin otteeseen ennen mahdollista palautusta.
Ei palautus ole mikään oletus mikäli tuotteet ovat ostettu kivijalkakaupasta. Liikkeellä on oikeus korjata viallinen tuote pariinkin otteeseen ennen mahdollista palautusta.
Ei palautus ole mikään oletus mikäli tuotteet ovat ostettu kivijalkakaupasta. Liikkeellä on oikeus korjata viallinen tuote pariinkin otteeseen ennen mahdollista palautusta.
Gigantissa tuo onnistuu ainakin ilman sen kummempia mutinoita. Erotuksen saa esim lahjakorttina tms
Kun Power ketju rantautui Suomeen toissavuonna, he lupasivat markkinoiden halvimmat hinnat. Nyt kun tekee hintavertailua suurimpien jälleenmyyjien kesken, Powerin hinnst ovat itseasiassa ne kaikista kalleimmat. Mites on, suostuuko Power myymään halvemmalla, jos Gigantista saa esim. jääkaapin 200 euroa pienemmällä hinnalla? Ainakin pari vuotta sitten lupasivat hyvittää erotuksen.
Eikös Power kuitenkin ole uudelleenbrändätty Expert eikä mikään uusi "rantautunut" ketju?Kun Power ketju rantautui Suomeen toissavuonna...
No tavallaan, tavallaan ei.Eikös Power kuitenkin ole uudelleenbrändätty Expert eikä mikään uusi "rantautunut" ketju?
Tänään hain kersalle lahjaa jätkänsaaren vk sta ja pisti silmään kun erään lelun hintalätkässä luki varastosaldona 0kpl ja hyllyssä oli varmaan 20kpl kyseistä rompetta
Powerin hintarobotti on kyllä lomilla kokoajan. En mitään ole löytäny sieltä halvimmalla koskaan.
Tilasin noudettavaksi paikalliseen giganttiin laitteen. Tilasin ja maksoin 2.7.
Likipitäen kaikissa muissa giganteissa on tavaraa, ja nettivarastokin näyttää yli 25kpl.
Tilaus on edelleen "keräilyssä".
Montakohan kertaa viikossa noihin megastoreihin täydennetään paikallisia varastoja?
Powerin hintarobotti on kyllä lomilla kokoajan. En mitään ole löytäny sieltä halvimmalla koskaan.
Mitäs hyötyä haet tällä koneen käyttöönotolla? Eikö olisi kaikkien kannalta parasta, että palauttaisit koneen käyttämättömänä?Tuli Powerin verkkokaupasta tilattua läppäri mutta Gigantista löytyikin tarjouksesta todennäköisesti minulle paremmin soveltuva läppäri. Tässä mietin uskallanko avata ja kokeilla Powerista tulevaa läppäriä vai palautanko sen suosiolla avaamattomana. Ainakin mainostavat, että 35 pv palautusoikeus koskee käyttöönotettuja tietokoneita, joihin on asennettu ohjelmia mutta samalla myös mainitsevat, että palautettavat tuotteet tulee olla samassa kunnossa kuin ostohetkellä (miten tämä nyt pitäisi tulkita??).
Kun ei ole aikaisempaa kokemusta Powerista eikä mielenkiintoa alkaa vääntämään palautuksen kanssa, niin olisi mukava kuulla, jos muilla olisi kokemusta käytetyn koneen palauttamisesta.
Mitäs hyötyä haet tällä koneen käyttöönotolla? Eikö olisi kaikkien kannalta parasta, että palauttaisit koneen käyttämättömänä?
Palautin Giganttiin vajaa kolme viikkoa käyttämäni kannettavan alkuperäisessä pakkauksessa, tehden kuitenkin Windowsin uudelleenasennuksen. Mitään ei kyselty palautustiskillä, katsoivat vain ulkoisesti, että ei ole säröillä. Lappu kouraan ja rahat kassan kautta tuli kahdessa päivässä Mastercardille.
Hyvä palvelu, ei valittamista
Eli varmaan myös tabletin palautus samaan tyyliin on ok? Kunhan on luonnollisesti näyttö ehjä jne jne.
Giganttiin siis.
Meinaat, että ne verkkokaupan yms kymmenet oikeudessa hävittyt jutut ja monta kertaa useammat kuluttaja-asiamiehen avulla sovitut keissit päätyivät asiakkaan hyväksi vain koska asiakas oli mulkku?Itsellä niin Verkkokaupan kuin Gigantin osalta on aika täyskymppiä omat kokemukset niin palautuksista kuin takuuhuollonkin puolelta. Mietin vaan näitä eri kauhutarinoita, niin voiko se ikinä missään vaiheessa olla niinkin päin, että se asiakas on täysi mulkku siinä tilanteessa? Ei muuten, mutta välillä Gigantin noutopisteeltä kun hakee jotain, saa katsella sitä ihanaa kaiken tietävää keskivartalolihavaa Skoda RS:n omistavaa perheenisiä orastavan impotenssin kera, joka ennen asian sanomista haukkuu jo asiakaspalvelijan, koko lafkan ja sitten vielä tuotteenkin maan rakoon. Tämän jälkeen varmaankin menee avautumaan nettiin, kuinka "oli paska kauppa, paska palvelu ja paska myyjä".
Ihan vaan näin omiin kokemuukseni peilaten heitin.
Meinaat, että ne verkkokaupan yms kymmenet oikeudessa hävittyt jutut ja monta kertaa useammat kuluttaja-asiamiehen avulla sovitut keissit päätyivät asiakkaan hyväksi vain koska asiakas oli mulkku?
Ihmisen subjektiivinen kyrpämäisyys ei sinänsä vaikuta siihen onko hän oikeutettu korvaukseen vaiko ei. Asiakaspalveluammattilainen ymmärtää tämän eikä anna asiakkaan huonon käytöksen vaikuttaa omaan toimintaansa.Meinaan, että aika usein olen nähnyt asiakkailta mulkkumaista käytöstä. Minulla ei ole tiedossa suhdetta mulkku asiakas / mulkku aspa, ainoastaan oma otanta. Usein vaan tuntuu olevan tyytymätöntä ihmistä tai muuten itseään paremmaksi kategorisoivaa, joka antaa täyslaidallisen asiakaspalvelijalle.
Mitä luulet syyksi että tuotteen palautus "takuuajan ulkopuolella" on nihkeetä? Olisiko syy siinä että takuuaika on mennyt umpeen..?Ennen kuin innostuu kehumaan liikaa Gigantin tai Verkkokaupan asiakaspalvelua, kannattaa kokeilla palauttaa tuote takuuajan ulkopuolella. Siinä asiakaspalvelun toimivuus testataan. Ne kerrat mitä olen Gigantin kanssa ollut tekemisissä takuun päättymisen jälkeen, niin kaikki neuvottelut on pitänyt käydä kuluttajaneuvojan välityksellä.
Oletan, että kyse oli rikkoutuneesta tuotteesta.Mitä luulet syyksi että tuotteen palautus "takuuajan ulkopuolella" on nihkeetä? Olisiko syy siinä että takuuaika on mennyt umpeen..?
Mitä luulet syyksi että tuotteen palautus "takuuajan ulkopuolella" on nihkeetä? Olisiko syy siinä että takuuaika on mennyt umpeen..?
Toki vastaa mutta silloin syynätään tarkemmin.Entä sitten? Myyjä vastaa tuotteesta myös takuun päättymisen jälkeen.
Toki vastaa mutta silloin syynätään tarkemmin.
Ihan tuttu menettelytapa Verkkokauppa.comilla. Mutta ratkeaa onneksi aina kun kuluttajaviranomaiset otetaan mukaan.Tietenkin, mutta kun asenne on heti "takuu päättynyt, ei kuulu meille", eivätkä suostu edes vilkaisemaan laitetta. Sitten kun viimeinkin suostuvat katsomaan laitetta, muutaman viikon kuluttua tulee viesti "laite rikki, takuu päättynyt, maksu n euroa".
Itseasiassa tuo aika on riippuvainen tuotteesta. Jos kuluttajaviranomainen on kuluttajan kanssa samaa mieltä niin keissi päätyy kuluttajan voitoksi 99.9% tapauksista.No nyt kannattaa muistaa, että piilevän virheen näyttövelvollisuus on kahden vuoden jälkeen kuluttajalla. Ymmärrettävistä syistä kaupat ei reagoi kuluttajan heppoisiin väitteisiin.
No nyt kannattaa muistaa, että piilevän virheen näyttövelvollisuus on kahden vuoden jälkeen kuluttajalla. Ymmärrettävistä syistä kaupat ei reagoi kuluttajan heppoisiin väitteisiin.
Ihmisen subjektiivinen kyrpämäisyys ei sinänsä vaikuta siihen onko hän oikeutettu korvaukseen vaiko ei. Asiakaspalveluammattilainen ymmärtää tämän eikä anna asiakkaan huonon käytöksen vaikuttaa omaan toimintaansa.
Onhan näitä paskapäitä maailma täynnä, välillä on mennyt kovastikin tunteisiin. Ei ihan vuosikymmenien kokemusta asiakaspalvelusta, mutta useampia vuosia kuitenkin b2c ja b2b asiakaspalvelusta ja aspan esimiestehtävistä. Mielestäni asiakaspalvelu on yrityksen kasvot ja möykkääjästä riippumatta tulisi pyrkiä siihen, että mahdollisuuksien rajoissa asiakas poistuu edes jotenkin tyytyväisenä. Yleensä möykkääjän örvellys ei kuitenkaan ole henkilökohtainen hyökkäys sinua vastaan, vaan johtuu virheestä jossain muussa kohtaa palveluketjua. Asiakas harvemmin kuitenkaan erottelee yrityksen eri toimintojen välillä. Asiakaspalvelun edustajana edustat yritystä ja omalta osaltaan olet vastuussa asiakaskokemuksesta ja valitettavan usein myös ukkosenjohdattimena muiden töhöilyille. Tällä perusteella mielestäni on vähän kyseenalaista palvella jo valmiiksi vittuuntunutta asiakasta huonommin kuin muuten palvelisi.En ole töissä tässä ketjussa puhutuista yrityksistä ja asiakaspalvelutyötä olen harjoitellut vasta reilu parikymmentävuotta mutta kyllä itsellä ainakin karvat nousee pystyyn jos heti vedetäänn kuluttajavalituskortti (niinkuin se muka pelästyttäisi suostumaan kaikkiin mahdollisiin vaatimuksiin) tai aletaan meuhkaamaan ilman mitään halua tai kykyä saada aikaan järkevä ratkaisu. Usein päädytään reklamaatioissa jonkinlaiseen kompromissiin ja kun molemmat sen hyväksyvät samoja asiakkaita näkee myöhemminkin.
Parhaat oman elämän sankarit tulevat jopa neuvottelemaan heti alkuun oman lakimiehen kanssa.. taas yritrtään saada kait aikaan jokin pelotevaikutus/tärkeysvaikutus. Puhe on usein kjite kin vain satasten asioista.
Mulkkujen kanssa otan paljon tiukemman linjan ja mitään ylimääräistä vastaantuloa on turha odottaa. Toimin lakien mukaan mutta siinä kaikki. Jos asiakkaan kanssa on mahdollista tehdä yhteistyötä päästään useimmiten myös asiakkaan kannalta parhaaseen tulokseen. Jotkut vaan luulevzt että se huuto ja meuhkaaminen jotenkin tehostaa toimintaa.Ja vitut.
Ja tämähän ei pidä millään asteella paikkaansa. Takuun päättyminen kun ei tarkoita, että myyjällä ei ole mitään vastuuta tuotteesta.Osa tuli urputtamaan takuuajan jälkeen. Takuu ohi niin mitään ei tapahdu paitsi tarkastuslasku asiakkaalle.
KuittiKKV sanoi:Ilman kuittiakin voi valittaa
Valitusoikeus ei ole sidoksissa kuittiin. Jos tuotteessa on virhe, siitä voi valittaa ilman kuittiakin.
Osto- tai takuukuitin olemassaolo ei ole ratkaiseva tekijä arvioitaessa, kuuluuko vian korjaaminen yrityksen vastuulle vai ei. Myyjällä, maahantuojalla ja/tai valmistajalla voi olla vastuu tuotteen virheestä riippumatta siitä, onko kuluttajalla esittää kuittia ostoksesta.
Kuluttaja voi osoittaa tuotteen ostopaikan tai -ajan ilman kuittiakin. Esimerkiksi maksukorttitosite, tiliote tai liikkeen tarra tuotteen pakkauksessa voivat todentaa ostopaikan ja -ajan. Joskus tarvittavien tietojen osoittamiseen riittää se, että tuote kuuluu liikkeen myyntivalikoimaan ja voidaan muutenkin kohtuudella ajatella tuotteen ostetun kyseisestä liikkeestä.