Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Mitenkäs toi powerin toimitus toimii?
Eilen klo 7 tuli tekstari, että tuote on toimitettu.
Nyt kun katsoo seurantaa, niin powerin sivuilla lukee että tuote odottaa toimitusta eikä mitään postin seurantatunnusta.
Onko se silloin siis lähetetty, kun varastolle on lähtenyt viesti?
 
Mitenkäs toi powerin toimitus toimii?
Eilen klo 7 tuli tekstari, että tuote on toimitettu.
Nyt kun katsoo seurantaa, niin powerin sivuilla lukee että tuote odottaa toimitusta eikä mitään postin seurantatunnusta.
Onko se silloin siis lähetetty, kun varastolle on lähtenyt viesti?
Nuo taitaa tulla jostain Ruotsin tms keskusvarastolta ja näkyy postin seurannassa parin päivän päästä lähetyksestä.
 
Kuinkahan kauan noissa verkkokauppa.comin palautus hommissa yleensä menee kun paketti menny sinne jo pari päivää sitten eikä mitään kuulu eikä näy tilauksissa kun kirjautuu heidän sivuilleen.
 
Kuinkahan kauan noissa verkkokauppa.comin palautus hommissa yleensä menee kun paketti menny sinne jo pari päivää sitten eikä mitään kuulu eikä näy tilauksissa kun kirjautuu heidän sivuilleen.

Tuote takaisin postipussiin, lähipostiin asiakaspalautuksena ja plussamerkkinen katevarus sekä kuittaus palautuksesta seuraavana iltapäivänä sähköpostissa

Mulla tuli kuittaus aika vikkelästi, mutta riippuu toki sen hetken työtilanteesta kuten FreshMint kommentoikin.
 
Tilasin pojalle Elisalta tarjous tv:n, samaan hintaan olisi saanut gigantista. Loistavasti toimi ketju. Tilaus sisään maanantaina 13 jälkeen. Postin seurantakoodi tuli 17 aikoihin ja tekstari tiistaina ennen 8.00 jossa toivoin paketin saapumista 14-16. Seurannassa näki missä paketti meni ja postin pakettiauto kantoi töllön sisälle 13.58. Paketti toimitettiin siis tampereelta helsinkiin. Erinomaista palvelua.
 
Tilaat Verkkokauppa.com tavaraa, varastosaldo +100 tilaushetkellä ja olisi samantien noudettavissa kioskilta. Tilausvahvistusta ei sitten kuulu pariin päivään, kunnes huomaat että toimitusaika on siirretty 2.8 asti ja kaikki varastosaldot "korjattu" -25 kpl. Eikä ollut edes mikään tarjous- tai uutuustuote *facepalm*

Tilaus peruutukseen ja sama tavara hakuun läheisestä Gigantista.
Tänään hain kersalle lahjaa jätkänsaaren vk sta ja pisti silmään kun erään lelun hintalätkässä luki varastosaldona 0kpl ja hyllyssä oli varmaan 20kpl kyseistä rompetta
 
Mitähän on tehtävissä kun ostin noin kuukausi ditysi gigantista bluen mofi kuulokkeet js mikin ja nyt vasemmasta kuulokkeesta kuuluu kovempaa kuin oikeasta. Meneekö tämmöinen "vika" takuuseen?
 
Yritin käydä ostamassa ale-töllön, mutta yritykseksi jäi. Gigantissa oli mainostettu Samsungin vehje esillä, mutta tietenkään niitä ei ollut liikkeen varastossa. Tätä tietoa kaivaessaan myyjä haukkui telkkarin, käyttöliittymä paska ja kuva nykii niin että puolet palautetaan sen takia. Tästä esitteli todisteeksi jotain 10 Hz demokuvaa, johon viereinen malli interpoloi lisää näytettävää. Oikeaa kuvanlähdettä ei ollut tarjolla, eikä edes laitteen käyttöliittymää pystynyt kokeilemaan demotilassa.

Powerissa taas ei ollut kumpaakaan mainostetuist Samsungin ja Sonyn malleista missään nähtävillä. Myyjä kyllä tervehti reippaasti, mutta katosi sitten äkkiä johonkin, enkä sen jälkeen nähnyt kassan lisäksi yhtään myyjää koko liikkeessä.

Ei sit sssssaatana :mad:
 
Yritin käydä ostamassa ale-töllön, mutta yritykseksi jäi. Gigantissa oli mainostettu Samsungin vehje esillä, mutta tietenkään niitä ei ollut liikkeen varastossa. Tätä tietoa kaivaessaan myyjä haukkui telkkarin, käyttöliittymä paska ja kuva nykii niin että puolet palautetaan sen takia. Tästä esitteli todisteeksi jotain 10 Hz demokuvaa, johon viereinen malli interpoloi lisää näytettävää. Oikeaa kuvanlähdettä ei ollut tarjolla, eikä edes laitteen käyttöliittymää pystynyt kokeilemaan demotilassa.

Powerissa taas ei ollut kumpaakaan mainostetuist Samsungin ja Sonyn malleista missään nähtävillä. Myyjä kyllä tervehti reippaasti, mutta katosi sitten äkkiä johonkin, enkä sen jälkeen nähnyt kassan lisäksi yhtään myyjää koko liikkeessä.

Ei sit sssssaatana :mad:

just ton takia ostan gigantista ja powerista vain nettitilauksena ja myymälästä noutona. Ei tarvitse jutella niiden myyjien kanssa. Ei vaan jaksa sitä touhua.

Palauttaa sit jos joku ei olekkaan hyvä.
 
Yritin käydä ostamassa ale-töllön, mutta yritykseksi jäi. Gigantissa oli mainostettu Samsungin vehje esillä, mutta tietenkään niitä ei ollut liikkeen varastossa. Tätä tietoa kaivaessaan myyjä haukkui telkkarin, käyttöliittymä paska ja kuva nykii niin että puolet palautetaan sen takia. Tästä esitteli todisteeksi jotain 10 Hz demokuvaa, johon viereinen malli interpoloi lisää näytettävää. Oikeaa kuvanlähdettä ei ollut tarjolla, eikä edes laitteen käyttöliittymää pystynyt kokeilemaan demotilassa.

Powerissa taas ei ollut kumpaakaan mainostetuist Samsungin ja Sonyn malleista missään nähtävillä. Myyjä kyllä tervehti reippaasti, mutta katosi sitten äkkiä johonkin, enkä sen jälkeen nähnyt kassan lisäksi yhtään myyjää koko liikkeessä.

Ei sit sssssaatana :mad:

Tähän pitää vastata "voisin ottaa yhden niistä monista asiakaspalautuksista vaikka satasen alennuksella". Sitten niitä ei enää olekaan saatavilla..
 
just ton takia ostan gigantista ja powerista vain nettitilauksena ja myymälästä noutona. Ei tarvitse jutella niiden myyjien kanssa. Ei vaan jaksa sitä touhua.

Palauttaa sit jos joku ei olekkaan hyvä.
Eipä onnistunut tälläkään taktiikalla :facepalm:

Varasin netistä ja olin juuri tässä lähdössä hakemaan liikkeen auettua kun puhelin soi. Jäljellä oli kuulemma vain valmiiksi säädetty malli. Kuvan säätö maksaa kuulemma normaalisti 100 euroa, mutta lupasivat antaa 50 euron lisähintaan.

Harvoin törmää näin röyhkeään kusetusyritykseen :rage:
 
Eipä onnistunut tälläkään taktiikalla :facepalm:

Varasin netistä ja olin juuri tässä lähdössä hakemaan liikkeen auettua kun puhelin soi. Jäljellä oli kuulemma vain valmiiksi säädetty malli. Kuvan säätö maksaa kuulemma normaalisti 100 euroa, mutta lupasivat antaa 50 euron lisähintaan.

Harvoin törmää näin röyhkeään kusetusyritykseen :rage:
Mitä teit? Itse olisin sanonut, että palauttakaa defaulteiksi, koska en tilannut säätöjä.
 
Mitä teit? Itse olisin sanonut, että palauttakaa defaulteiksi, koska en tilannut säätöjä.
Kerroin, etten ole valmis maksamaan 50 euroa hommasta, jonka pystyn hyvin tekemään itse. Myyjä kertoi voivansa esitellä mahtavaa kuvanlaatua jos vain tulen paikalla. Ilmoitin, että voivat pitää tunkkinsa.
 
Mitä teit? Itse olisin sanonut, että palauttakaa defaulteiksi, koska en tilannut säätöjä.

Itse pyytäisin suoraan alennusta hinnasta, koska avattu paketti.. Ei ole oikeen mitään syitä tehdä noita "kalibrointeja" valmiiksi liikkeessä avaamattomiin malleihin, joten hyvällä todennäköisyydellä voivat olla palautuksia. Gigantin liikkeissä käydessä muutenkin häiritsee tuo palautusmallien myyntitapa, palautuspaketeissa on tarrat "erikoistarjous" tjs. sen sijaan, että kerrottaisiin suoraan olevan asiakaspalautus.

Noilla "kalibrointien" hinnalla ostaa kerrasta tai kahdesta oman laitteen, jolla kalibroi jatkossa kaikki kodin ruudut. Turha ja ylihintainen palvelu. Laite pitäisi muutenkin kalibroida siinä tilassa ja valaistuksessa missä sitä käytetään eikä jossain myymälän takahuoneessa.
 
Itse pyytäisin suoraan alennusta hinnasta, koska avattu paketti.. Ei ole oikeen mitään syitä tehdä noita "kalibrointeja" valmiiksi liikkeessä avaamattomiin malleihin, joten hyvällä todennäköisyydellä voivat olla palautuksia. Gigantin liikkeissä käydessä muutenkin häiritsee tuo palautusmallien myyntitapa, palautuspaketeissa on tarrat "erikoistarjous" tjs. sen sijaan, että kerrottaisiin suoraan olevan asiakaspalautus.
Olen kyllä ostanut Gigantista kerran palautetun laitteen, ja siinä oli iso keltainen tarra, jossa sen kerrottiin olevan asiakaspalautus.

Tässä tapauksessa ei kyllä kiinnosta antaa euroakaan tuolla kaupalle.
 
Yleensä tilaan tuotteet netistä halvimpaan hintaan mutta nyt halusin tuotteen heti ja jouduin odottelemaan 20 minuuttia ja tekemään kauppoja myyjän kanssa 5 minuuttia mutta ihan hyvä maku jäi lopulta Gigantin myyjästä.

Juurikin samanlaiset kokemukset itsellä Gigantista. En tiedä olenko onnistunut aina valkkaamaan sen hyvän myyjän siinä tai käynyt muuten vaan tuuri, mutta ystävällisesti tervehtimällä ja oman asian selkeästi esittämällä on juurikin Gigantista tullut haettua just se mitä pitääkin. Tykkään myös sikäli, että jos käyn myyjältä sen hakemassa, ilmeisesti se myyjä saa siitä jotain provikkaa tai bonaria(?), joten tulee etsittyä se tuttu kaveri jonka kanssa kaupat on tullut tehtyä jo aiemminkin. Hyvin toimii.
 
Ei mullakaan ole koskaan sen suurempia ongelmia ollut Gigantissa. Ihan mielelläni tuotteet sieltä ostan, palvelu on yleensä toiminut hyvin, hintataso on hyvä ja tarvittaessa joustava sekä palautusoikeus erinomainen. Kunhan tietää nuo muutamat satunnaiset oikut, esim. syyt myyjien myynti-intoon ja ei ota niistä itseensä niin ei ole mitään vikaa. Enpä tosin itsekään ole törmännyt noihin ääritapauksiin, ketkä pakkomyyvät tai kauppaavat tuotteita ja sinänsä on yllättävää kuinka usein niistä täällä kuulee. Toki moni kun käy yhdessä ja samassa Gigantissa niin kokemushan on käytännössä aina kauppakohtainen.
 
Käsittääkseni myyjien on lähes pakko tyrkyttää tuota vakuutusta ja rahoituksia. Ainakin joskus oli joku kampanja, että jos vakuutusta ei tarjota niin sen saa ilmaiseksi. Asiallisesti myyjälle vastaamalla "ei" tuosta pääsee nopeasti eteenpäin.


Korkein oikeus: Gigantti irtisanoi työntekijänsä laittomasti

Gigantin myyjien on pakko myydä sitä turhaa ylihintaista sontaa. Jos ei myy tarpeeksi niitä niin saavat potkut.

Joskus luin myös siitä miten myyjien palkkaan vaikuttaa Gigantissa ne tavaroiden katepa tarosentit. Mitä isompi katteista tavaraa onnistuu myymään ja mitä enemmän niin sitä isommat provikat myyjälle. Niissä sisäänveto-tarjoustelkkareissa ja vastaavissa kateprosentti on negatiivinen ja jokainen sellaisen myynti laskee myyjän omaa palkkaa. Sen vuoksi ne eivät tahdo millään suostua myymään niitä.
 
Kellään kokemuksia Kärkkäisen takuuhuollosta? Lähetin hajonneen asuksen pöytäkoneen sinne, tuleeko sieltä maili/viesti kun ovat laitteen vastaanottaneet? Asukselle se sieltä lähtee, ei sopinut lähettää suoraan asukselle.
 
Jahas, Gigantti ilmeisesti nokitti takaisin Powerin suuntaan noissa palautusoikeuksissa. Power paransi omiaan niin, että nyt on ilmeisesti Gigantin veroista palautusaikaa (saa käyttää tuotetta) 35 päivää ja avaamattoman saa palauttaa 100 päivän ajan. Nyt Giganttiin saa palauttaa käytetyn aiemman 30 päivän sijaan 50 päivän ajan.. Hyvä kuluttajalle toki mutta aika huvittavan pitkiä aikoja imo. Saas nähdä kokeeko Verkkokauppa tarvetta reagoida perässä.

Gigantti Markkinoiden paras palautusoikeus - Gigantti
Power 100 päivän palautusoikeus
Verkkokauppa Takuu, tuki ja palautukset
 
Nyt ei ole porukalla enää niin tiukassa aikataulussa MM/Olympia-kisoja varten hakea isompia telkkareita kun palautusoikeus kestää kirkkaasti koko skabojen ajan ja vähän päällekin :rofl:
 
Kerran ostin näytön Citymarketista kun oli halvempi kuin muualla Suomessa. Vein kotiin ja samantien totesin, että pari kuollutta/jumiutunutta pikseliä. Pakkasin nätisti takaisin laatikkoon ja palautin kauppaan. Ottivat mukisematta takaisin ja rahat tilille.

~Seuraavana päivänä ajattelin käydä katsomassa josko olisi tullut lisää näyttöjä (vein silloin viimeisen) myyntiin.
Hieman nauratti, kun se pakkaamani laatikko oli hyllyssä myynnissä uutena - omat pakkausteipit korkkaamattoma! :)
 
Kysyivätkä onko avattu/käytetty? Käsittääkseni Citymarketissa ei edes oteta käytettyä takaisin. Ellen väärin muista niin viimeksi saatettiin jopa sanoa, että paketin pitää olla avaamaton jotta saa palauttaa.
 
Kysyivätkä onko avattu/käytetty? Käsittääkseni Citymarketissa ei edes oteta käytettyä takaisin. Ellen väärin muista niin viimeksi saatettiin jopa sanoa, että paketin pitää olla avaamaton jotta saa palauttaa.

Nykyään ei ota, ennen otti.

Internetsi kertoo, että palautusoikeus oli ennen näin:
"K-citymarket haluaa antaa asiakkailleen mahdollisuuden tehdä harkittuja ostopäätöksiä. Annamme ostamillesi tuotteille etuna 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeuden ostokuittia vastaan. Tuotteiden tulee olla myyntikuntoisia."

En enää muista kysyikö mitään kun palautin..
Ehkä he näkivät pahveista, että tuote on kunnossa myös paketin sisällä. :)
 
Jos asiakas ei kerro palautuksen syytä sen tarkemmin, oletetaan että kyseessä on ihan vain asiakaspalautus ja tuolloin tuote siirtyy takaisin myyntiin sellaisenaan.

Ei sittarissa ole mahdollisuuksia lähteä testailemaan kaikkia palautuksia, jos ei syytä ole annettu. Ja jos syy annetaan, lähtee tuote maahantuojalle DOA:na.

Edit: tai siis ainakin näin toimittiin vuonna 2011, kun viimeksi tuolla olin duunissa.
 
Hyvin sujunut palautus verkkokauppa.com: Tilasin Samsung POWERbot VR20M707SWD pölynimurirobotin ja otin sen käyttöön 5.7.2018. Toimi pari päivää moitteetta kunnes sekosi 8.7. Törmäili seiniin täyttä vauhtia, pyöri ympyrää ja valitteli että oikeassa pyörässä on roskaa (ei ollut). Vein postiin asiakaspalautuksena 9.7 ja eilen 17.7 tuli ilmoitus että palautettu tuote vastaanotettu ja hyvitys tehty.

Meni ainakin toistaiseksi usko Samsungin robotti-imureihin, täytyy keksiä joku muu tilalle jota voi käskyttää Google Homella:grumpy:
 
Hyvin sujunut palautus verkkokauppa.com: Tilasin Samsung POWERbot VR20M707SWD pölynimurirobotin ja otin sen käyttöön 5.7.2018. Toimi pari päivää moitteetta kunnes sekosi 8.7. Törmäili seiniin täyttä vauhtia, pyöri ympyrää ja valitteli että oikeassa pyörässä on roskaa (ei ollut). Vein postiin asiakaspalautuksena 9.7 ja eilen 17.7 tuli ilmoitus että palautettu tuote vastaanotettu ja hyvitys tehty.

Meni ainakin toistaiseksi usko Samsungin robotti-imureihin, täytyy keksiä joku muu tilalle jota voi käskyttää Google Homella:grumpy:
Haha Powerbotit on kyllä vekkuleita! Meidänkin botti imuroi yleensä sohvaa ihan nätisti, aina pysähtyen reunalle, kunnes kerran päätti että nyt riitti siivoominen. Ajoi ensin normaalisti reunalle, pysähtyi, peruutti hieman ja hyppäsi sitten täydellä vauhdilla eteenpäin. Putosi suoraan turvalleen. :D
 
Kellään kokemuksia Kärkkäisen takuuhuollosta? Lähetin hajonneen asuksen pöytäkoneen sinne, tuleeko sieltä maili/viesti kun ovat laitteen vastaanottaneet? Asukselle se sieltä lähtee, ei sopinut lähettää suoraan asukselle.

On jos kelpaa, että tuote oli Sievin maiharit (huonot saumat) :D Kiltisti mukisematta vaihtoivat uusiin. Piti kyllä pistää aspaan viesti ja kysyä mikä tilanne, kun ei lähetyksen vastaanottamisen jälkeen kuulunut viikkoon mitään. Oli kuulemma ruuhkaa mutta kun kerran kysyin niin hoitivat homman heti ja uudet popot oli postissa seuraavana päivänä.
 
Sanokaas nyt pelejä ennakkotilanneet että mikäs näistä kaupoista toimittaisi suurimmalla varmuudella WoWin Collectors editionin julkaisupäivään mennessä perille?
 
Aikoinaan Verkkokaupasta ennakkotilasin niin D3 kuin D3 RoS collector's editionit. Julkaisupäivänä ne sain, tosin noutona. Ehkä ne saisi myös postitettuna samoin.
 
Sanokaas nyt pelejä ennakkotilanneet että mikäs näistä kaupoista toimittaisi suurimmalla varmuudella WoWin Collectors editionin julkaisupäivään mennessä perille?

Jos haluat pelata varman päälle niin osta suoraan digiversio Blizzardilta ja lisää fyysisen paketin koodi myöhemmin. Blizzard siirtää digiversioon käytetyn summan Battle.net tilin balanssiin jolla voit sitten ostaa vaikka lisää peliaikaa.

Battle for Azeroth™: Collector’s Edition

If you’ve purchased a digital copy of Battle for Azeroth from our in-game shop or Blizzard shop, but want to upgrade to the Collector’s Edition, we will automatically credit you the cost of the digital copy in Blizzard Balance - as long as you enter the Collector’s Edition key before 11:59pm PST on December 31, 2018.

...

Please note, if you bought a standard edition then upgraded to a digital deluxe, you will be credited for the original copy only.
 
Postimyyntikaupassa yksi on selkeästi muiden yläpuolella. Viime viikolla laitoin pari tilausta menemään, toisesta piti poistaa yksi tuote koska ei ehtinyt tarpeeseen ym. säätöä.
Viesteihin vastattiin samantien, poistettu tuote hyvitettiin samana päivänä pankkitilille, toisen tilauksen lähetys kesti toimittajan mielestä liian kauan niin laittoi mukaan anteeksipyynnön ja suklaata...

Kaupassa on tottakai 100:n päivän palautusoikeus jne.

Voin suositella: Varusteleka
 
Menin hieman skeptisenä eilen Poweriin hakemaan bluray-soitinta, joka nettisivujen mukaan on myymälän varastossa. Kaupassa laitteita olikin hyllyssä muutama kappale, mutta hinta olikin korkeampi kuin netissä. Mainitsin tästä myyjälle, joka ihmetteli tilannetta ja tarkisti hinnan nettisivuilta ja teki sitten nimellä hinnan kassalle ja homma sillä selvä. Ei yrittänyt tuputtaa turhaa tauhkaa, kyseli vain tarttenko hdmi-kaapelia. Vantaan Tammiston Power kyseessä.
 
Voiko Gigantissa mennä kauppaan ja tilata silti tuotteen postiin? Sain hyvitystä, joka käy vaan kaupassa ja olen tässä pari tuotetta katsellut saikulla, jotka voisivat kiinnostaa, mutta ei täyteen hintaan.
 
Menin hieman skeptisenä eilen Poweriin hakemaan bluray-soitinta, joka nettisivujen mukaan on myymälän varastossa. Kaupassa laitteita olikin hyllyssä muutama kappale, mutta hinta olikin korkeampi kuin netissä. Mainitsin tästä myyjälle, joka ihmetteli tilannetta ja tarkisti hinnan nettisivuilta ja teki sitten nimellä hinnan kassalle ja homma sillä selvä. Ei yrittänyt tuputtaa turhaa tauhkaa, kyseli vain tarttenko hdmi-kaapelia. Vantaan Tammiston Power kyseessä.

Sama Philipsin partakoneen kans, koitti periä 50€ enempi ku nettisivuilla (tästä vielä myymälöissä -25% ja 199€ kone), ite piti näyttää kännykästä niiden nettisivulta hinta, sit oli ok.

Sit toisella kertaa menin kattoon Gramin induktioliettä, joka netissä "tästä myymälöissä vielä -25%" ja myyjältä kyselin et paljo toi nyt sit oikeen maksaa, niin ei ollu tietävinäänkään ja sano et tää vika kpl myydään alennuksel 699€. Netissä lukee 699€ ja sit viel keltasella tuo, että myymälästä vielä -25%.

Eri myymälä (Lohja), mut taitaa olla järjestelmällistä tuo "tietämättömyys". Eivät siis pistä halvempaan hintaan jos asiakas ei ite tajuu todistaa.
 
Tulipahan tilattua verkkokauppa.com:ista pakastin, tilauksen tein viikko sitten keskiviikkona ja valitsin toimitustavaksi matkahuollon, koska ymmärsin selostuksesta että pitäisi saapua pääsääntöisesti tilauksen käsittelystä seuraavana päivänä (asun Espoossa). Noh tietenkään toimitus ei ollut näin nopea, vaan vaikka tilaus käsiteltiin jo torstaina, niin pakastin tuli perille vasta maanantai-iltana klo 20 jälkeen. Tämä ei tietystikään verkkokaupan syytä, vaan johtuu matkahuollon hitaudesta.

Pakastin toimintakuntoon vielä samana iltana ja muyntipakkaus roskiin (ei ole tapana palautella tuotteita, vaan kun jotain ostan niin yleensä sen pidän). Seuraavana päivänä itseäni rupesi kuitenkin vaivaamaan kun en löytänyt mistään kytkintä pikapakastukselle, vaikka muistelin maininnan tästä olleen verkkosivuilla. Manuaalin mukaan toiminto löytyy vain osasta malleista ja sille piti olla oma kytkimensä ja merkkivalonsa. Verkkokaupan sivuille kuitenkin selvästi luki, että tuotteessa on pikapakastus-toiminto, jonka auttaa kun pakastetaan kerralla suuria määriä.

Koska minulle oli myyty tuote väärillä tiedoilla, otin tottakai yhteyttä verkkokauppaan. Kesti joku hetki ja tuote poistettiin kokonaisuudessaan verkkokaupasta niin ettei edes tuotetietoja pystynyt tarkastelemaan. Muutama tunti tästä sain viestiä että tuotetiedoissa on ollut virhe ja minulla oli kaksi mahdollisuutta:

1. Kone haetaan pois ja minulle katsotaan toinen malli jossa kyseinen ominaisuus löytyy.
2. Saan 10% hyvityksen tuotteesta (tässä tapauksessa 20€)

Vastasin välittömästi ja kysyin onko heillä tarjota saman kokoluokan laitetta joka olisi samoissa hintaluokissa. Sanoin myös että 10% hyvitys ei tässä tapauksessa ole riittävä, koska puuttuva ominaisuus on minulle hyödyllinen.

Tämän jälkeen odottelin vastausta pari päivää, kunnes kyllästyin odottamiseen ja kerroin miten pettynyt olen asian käsittelyyn. Tästä ei kulunut kauan kun sain vastauksen että vastaus oli kestänyt koska piti varmistaa tuotepäälliköltä onko valikoimassa sopivaa konetta (itse löysin saman tiedon n. 5 minuutissa), jota ei löytynyt ja että 10% on hyvitys jonka verkkokauppa antaa vastaavissa tilanteissa. Tähän minulla ei ollut kuitenkaan aikomusta suostua, joten ilmoitin että hakevät koneen pois. Sanoin myös että tuotepakkausta ei enää löydy, joka on kuulemma ok. Postilta soitti vielä samana päivänä asiakaspalvelija ja sopi laitteen noudosta.

Toisaalta ymmärrän että verkkokaupalla on tietyt toimintaohjeet miten toimia vastaavissa tilanteissa, mutta en henkilökohtaisesti näe järkeä miksi eivät tulleet yhtään enemmän vastaan hinnassa
vastaan. Nyt verkkokauppa saa palautuksena pakastimen jolla ei ole myyntipakkausta ja joutuu kuitenkin maksamaan itse rahdin molempiin suuntiin. Myös minulle asiakkaana jäi hieman huono maku kaupasta, enkä varmasti osta jatkossa tuotteita elleivät ne ole selkeästi edullisempia kuin muualla. Tulemalla hieman enemmän vastaan olisivat luultavasti saaneet tyytyväisemmän asiakkaan sekä säästäneet rahtikuluissa.
 
Tulipahan tilattua verkkokauppa.com:ista pakastin..

Nyt kyllä kuulostaa siltä, että liike on parin tunnin sisällä reklamaatiosta tarjonnut virheen johdosta a) hinnanalennusta ja b) kaupan purkua kuluttomasti. Eli hoidettu poikkeuksellisen asiallisesti. Ei kannata väkisin mieltä pahoittaa inhimillisestä tuote-esitteen virheestä.

Olisin ehkä itse ehdottanut välirahan maksua tähän korvaavaan laitteeseen, jonka olit ilmeisesti itse löytänyt, jos sen kotiinkuljetuskin ja vanhan pois vienti olisi hoidettu yhtiön piikkiin.
 
Nyt kyllä kuulostaa siltä, että liike on parin tunnin sisällä reklamaatiosta tarjonnut virheen johdosta a) hinnanalennusta ja b) kaupan purkua kuluttomasti. Eli hoidettu poikkeuksellisen asiallisesti. Ei kannata väkisin mieltä pahoittaa inhimillisestä tuote-esitteen virheestä.

Olisin ehkä itse ehdottanut välirahan maksua tähän korvaavaan laitteeseen, jonka olit ilmeisesti itse löytänyt, jos sen kotiinkuljetuskin ja vanhan pois vienti olisi hoidettu yhtiön piikkiin.

En mielestäni ole vetänyt sen suuremmin herneitä nenään, ihmettelen vaan itsekin pitkään myyjän töitä tehneenä reagoinnin hitautta (en tarkoita ensimmäistä vastausta, vaan sitä että kului kaksi päivää ennenkuin kertoivat ettei minulle sopivaa mallia ole tarjolla) ja ihmettelin etteikö verkkokaupalle olisi tullut edullisemmaksi yrittää tarjota hieman suurempaa hyvitystä. Kun tapaus hoidettiin tällä tavalla niin firma vaan hävisi rahaa. Itse olen aina pyrkinyt hoitamaan reklamaatiotilanteet niin että sekä oma firma että asiakas jäävät mahdollisimman tyytyväisiksi, mutta nähtävästi verkkokaupalla joustovara on pienempi. Ja väliraha ei tullut kyseeseen koska heillä ei ole muuta samankokoista mallia valikoimassa, muuten vaihtoon olisin luultavasti suostunut.
 
En mielestäni ole vetänyt sen suuremmin herneitä nenään, ihmettelen vaan itsekin pitkään myyjän töitä tehneenä reagoinnin hitautta (en tarkoita ensimmäistä vastausta, vaan sitä että kului kaksi päivää ennenkuin kertoivat ettei minulle sopivaa mallia ole tarjolla) ja ihmettelin etteikö verkkokaupalle olisi tullut edullisemmaksi yrittää tarjota hieman suurempaa hyvitystä. Kun tapaus hoidettiin tällä tavalla niin firma vaan hävisi rahaa. Itse olen aina pyrkinyt hoitamaan reklamaatiotilanteet niin että sekä oma firma että asiakas jäävät mahdollisimman tyytyväisiksi, mutta nähtävästi verkkokaupalla joustovara on pienempi. Ja väliraha ei tullut kyseeseen koska heillä ei ole muuta samankokoista mallia valikoimassa, muuten vaihtoon olisin luultavasti suostunut.

Oletetaan skenaario, jossa sata reklamaatiota päivässä käsittelevä henkilö toimittaa päivän päätteeksi kymmeniä saatavuuskyselyitä organisaation eri tuotekategorioiden hankintavastaaville, jotka oman katalogin läpikäynnin jälkeen tiedustelevat tavarantoimittajalta juuri kyseisen ominaisuuden ja tilavuuden omaavan saman hintaluokan tuotteen olemassaoloa. Kaksi päivää tuon ketjun läpikäynnille on lähes aplodien arvoinen suoritus.

Joskus hankalien tilanteiden ja ihmisten välttämiseksi yrityksille on parempi vaan purkaa kauppa.
 
Ovatko nämä otsikon liikkeet yleensä millään tapaa valmiita tulemaan vastaan, jos ostettu tuote tuleekin tarjoukseen tyyliin seuraavana päivänä ostoksesta? Eli ovatko valmiita hyvittämään erotuksen, vai pitääkö vain käyttää palautusoikeutta ja sitten napata hyllystä se tuote alennettuun hintaan? :think:
 
Ovatko nämä otsikon liikkeet yleensä millään tapaa valmiita tulemaan vastaan, jos ostettu tuote tuleekin tarjoukseen tyyliin seuraavana päivänä ostoksesta? Eli ovatko valmiita hyvittämään erotuksen, vai pitääkö vain käyttää palautusoikeutta ja sitten napata hyllystä se tuote alennettuun hintaan? :think:

Verkkokauppa ja Gigantti ovat useinkin tulleet vastaan.
 
Ovatko nämä otsikon liikkeet yleensä millään tapaa valmiita tulemaan vastaan, jos ostettu tuote tuleekin tarjoukseen tyyliin seuraavana päivänä ostoksesta? Eli ovatko valmiita hyvittämään erotuksen, vai pitääkö vain käyttää palautusoikeutta ja sitten napata hyllystä se tuote alennettuun hintaan? :think:
Gigantissa tuo onnistuu ainakin ilman sen kummempia mutinoita. Erotuksen saa esim lahjakorttina tms
 
Onkohan Powerissa joku erityinen ohje että aina pitää ensin kitistä ettei palautus onnistu mutta kuitenkin hetken vänkäämisen jälkeen onnistuu? Ensimmäisellä kerralla ite palautin BT-nappikuulokkeita. On kuulemma hygieniatuote eikä saa palauttaa, halusin ne kuitenkin huoltoon tai tarkastukseen koska ääni pätki jatkuvasti. Antoivat sitten kuitenkin palauttaa ja toista mallia tilalle.

Hetki sitten palautin TV:n niin siitäkin valitettiin ettei voi palauttaa jos on viallinen ja pitää toimittaa huoltoon. Hetken päästä kuitenkin otti kiltisti palautuksen vastaan.

Verkkokauppaan ja Giganttiin kun olen molempiin kertaalleen jotain palauttanut niin eivät ole edes kysynyt mikä vika.
 
Ei palautus ole mikään oletus mikäli tuotteet ovat ostettu kivijalkakaupasta. Liikkeellä on oikeus korjata viallinen tuote pariinkin otteeseen ennen mahdollista palautusta.
 
Ei palautus ole mikään oletus mikäli tuotteet ovat ostettu kivijalkakaupasta. Liikkeellä on oikeus korjata viallinen tuote pariinkin otteeseen ennen mahdollista palautusta.
Gigantilla se on täysi palautusoikeus 50 päivää ostosta. Samaa mainostaa Power, mutta palautusaika on 60 päivää.

Powerilla tietysti paskemmat ehdot kuin Gigantilla, jolla saa laitetta käyttää ihan vapaasti.
 
Ei palautus ole mikään oletus mikäli tuotteet ovat ostettu kivijalkakaupasta. Liikkeellä on oikeus korjata viallinen tuote pariinkin otteeseen ennen mahdollista palautusta.

Power mainostaa 35 päivän palautusoikeutta mukaanlukien hygieniatuotteet, kunhan "tuote on samassa kunnossa kuin ostohetkellä". Tuota samassa kunnossa voi tietenkin tulkita monella tavalla. Joka tapauksessa viallinen tuote kannattaa aina palauttaa vedoten palautusoikeuteen jos se vielä voimassa eikä missään tapauksessa mainita että tuotteessa olisi mitään vikaa.

Omien kokemuksieni mukaan tuotteen palauttaminen Poweriin on huomattavasti hankalampaa kuin Giganttiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 286
Viestejä
4 880 726
Jäsenet
78 810
Uusin jäsen
Sparksi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom