Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Juha Uotila

Mobiilimiäs vol.2
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 860
Katsoitko linkit?
Se on tyyppivika jota ei ole itse aiheutettu.

Eli jos ostan verkkokaupasta tuotteen, siihen ilmestyy nöyttöön taitoja niin se on itse aiheutettu.
Itse sanoit, että näytössä on mekaaninen vaurio eli joku jälki tai vastaava. Se nyt vaan on valitettavaaa että tuollaisissa tilanteissa huollon on helppo evätä takuu, koska valmistaja ei sitä sallisi eli joutuisivat maksamaan omasta pussistaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
754
Jos mä ostan kännykän ja siihen ilmestyy heti viivoja näyttöön, en jumalauta käytä sitä kahta vuotta viivat näytössä ja sitten mene tiskille itkemään maailman pahuutta.

Se tuote viedään/lähetetään heti huoltoon.
 

?..

Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
1 527
Katsoitko linkit?
Se on tyyppivika jota ei ole itse aiheutettu.

Eli jos ostan verkkokaupasta tuotteen, siihen ilmestyy nöyttöön taitoja niin se on itse aiheutettu.
Totta on että ei olisi melkein kahta vuotta kannattanut tyyppiviallista käyttää koska siitä aletaan valehtelemaan että se olisi itse aiheutettu.
Mutta tuskin olisi mennyt heti takuuseen muutenkaan, sehän on mekaaninen vika.

Einä siis maksat kiltisti tarkastusmaksut jos ostamassasi tuotteessa on takuuaikana tullut vika jota ei voi mitenkään tietää että se olisi muuttunut itseaiheutetuksi?


Mutta eiköhän tuo vääntäminen täällä jo ala pikkuhilijaa riittämään
Onko sinulla valokuvat siitä kaverin puhelimesta kun se oli uusi ja näytössä vika? Eli oliko siinä jälki jo silloin vai vasta nyt?
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
166
Itse sanoit, että näytössä on mekaaninen vaurio eli joku jälki tai vastaava. Se nyt vaan on valitettavaaa että tuollaisissa tilanteissa huollon on helppo evätä takuu, koska valmistaja ei sitä sallisi eli joutuisivat maksamaan omasta pussistaan.
Missä niin sanoin?
Pointti tässä on että aluksi kaikki luuli sen olevan takuunalainen juttu, näin ei ole.
Edes myyjät ei sanonut tiskillä huoltoon ottaessa ettei se menisi takuuseen.
Kyllä tässä on mielestäni väärin toimittu mutta ei tässä ole tarkoitus alkaa tappelemaan kenenkään kanssa, kunhan nyt ei olemattomia kustannuksia alettaisi repimään olemattomista asioista, tuon tarkistuksen olisi tehnyt sokea lepakkokin katsomalla näyttöä ja huomaamalla siinä värillisiä viiruja jotka on lattakaapelista luultavasti johtuvia, ei ulkoisia vaurioita.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 089
Veikon Kone toimi siis täysin toimitusaikansa puitteissa. Tuote lähtenyt varastolta kahdeksassa arkipäivässä. Tai kahdeksantena tässä tapauksessa.
Väitinkö jotain muuta? Haukuin vaan toimintaa hitaaksi.

Sinun mielestäsi on siis hyvää palvelua ja nopeaa toimintaa, kun tuote on varastossa, niin kahdeksan päivää poltellaan tupakkia ja pelataan korttia ja sitten katsellaan tilauksia, että missä tilauksissa on menossa kahdeksan päivää umpeen. :facepalm:
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
166
Jos mä ostan kännykän ja siihen ilmestyy heti viivoja näyttöön, en jumalauta käytä sitä kahta vuotta viivat näytössä ja sitten mene tiskille itkemään maailman pahuutta.

Se tuote viedään/lähetetään heti huoltoon.
Totta sinällään, mutta miksi takuu aika on kaksi vuotta, miten viirut voidaan todentaa että ne ei ole tullut juuri ennen huoltoon viemistä?
Ei niin mitenkään.

Käsittääkseni siinä ei mitään ulkoisia kolhuja ole, eikö tästä olisi silloin varmaan jo huoltotiskin myyjä maininnut?
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
166
Onko sinulla valokuvat siitä kaverin puhelimesta kun se oli uusi ja näytössä vika? Eli oliko siinä jälki jo silloin vai vasta nyt?
Ei harmainta aavistusta mistä ulkoisista jäljistä edes huollossa puhutaan, katselen tilannetta enkä ala siitä enää täällä jauhamaan.
Enkä tiedä onko kuvia uutena.

Kai sen pitää kiltisti maksaa vaan tuo 39€ ja rahdit saman kaupungin huoltiliikkeelle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
754
Väitinkö jotain muuta? Haukuin vaan toimintaa hitaaksi.

Sinun mielestäsi on siis hyvää palvelua ja nopeaa toimintaa, kun tuote on varastossa, niin kahdeksan päivää poltellaan tupakkia ja pelataan korttia ja sitten katsellaan tilauksia, että missä tilauksissa on menossa kahdeksan päivää umpeen. :facepalm:
Ah joo, eipä mitään. Odottavan aika on pitkä. Periaatteessa on toimittu täysin ehtojen mukaan, vaikka hidasta se ehkä asiakkaan näkökulmasta onkin ollut. Toisaalta, nyt on poikkeustila päällä ja kaikki kestää hieman kauemmin.

Itse olen odottanut Stadiumin Team salesista kohta 2 kuukautta juniorin veskarin paitaa. Olisin ostanut muualta, mutta seura vaatii että paidassa on seuran logo ja asianmukaiset mainokset.
 

?..

Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
1 527
Ei harmainta aavistusta mistä ulkoisista jäljistä edes huollossa puhutaan, katselen tilannetta enkä ala siitä enää täällä jauhamaan.
Enkä tiedä onko kuvia uutena.

Kai sen pitää kiltisti maksaa vaan tuo 39€ ja rahdit saman kaupungin huoltiliikkeelle.
Totta sinällään, mutta miksi takuu aika on kaksi vuotta, miten viirut voidaan todentaa että ne ei ole tullut juuri ennen huoltoon viemistä?
Ei niin mitenkään.

Käsittääkseni siinä ei mitään ulkoisia kolhuja ole, eikö tästä olisi silloin varmaan jo huoltotiskin myyjä maininnut?
Huollossa sanoivat ottaneen kuvat vauriosta. Pyydä kuvat niin näet mistä on kyse. Jos kuvissa ei ole vauriota niin silloin et luonnollisestikkaan suostu maksamaan tuota maksua.

Jos sinulla ei ole kuvia puhelimesta uutena vaurioiden kanssa niin silloinhan sinulla on vain "kaverin" sana, että näin oli. Sama kaverihan piti rikkinäistä puhelinta 2 vuotta ennenkuin aloitti prosessin joten en tiedä onko tämä "kaveri" 100% luotettava.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
69
Jos siinä olisi ollut kuvailemasi tyyppivika, niin se olisi lähtenyt valmistajan ohjeilla toimimaan ilman, että tuotetta olisi tarvinnut lähettää huoltoon. Kun vika on siinä ollut sen pari vuotta, niin tuo 200e olisi ollut järkevä laittaa kotivakuutukseen heti kun vika ilmeni. Nyt "uuden" saa alle omavastuun, joten ei kannata.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
936
Verkkiksen kanssa ei kannata vääntää yhtään näiden kanssa. Heti yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja heidän lausunnon kanssa yhteyttä uudelleen Verkkikseen. Tämän jälkeen tekevät sen mitä kuluttajaneuvoja on lausunut.
Sama huoltoliike se on yleensä, ihan sama mistä sen suomessa ostaa. Turha alkaa boikotoimaan tuon takia, tilanne ei tuosta muutu liikettä vaihtamalla jos laite saanut osumaa.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
166
Huollossa sanoivat ottaneen kuvat vauriosta. Pyydä kuvat niin näet mistä on kyse. Jos kuvissa ei ole vauriota niin silloin et luonnollisestikkaan suostu maksamaan tuota maksua.

Jos sinulla ei ole kuvia puhelimesta uutena vaurioiden kanssa niin silloinhan sinulla on vain "kaverin" sana, että näin oli. Sama kaverihan piti rikkinäistä puhelinta 2 vuotta ennenkuin aloitti prosessin joten en tiedä onko tämä "kaveri" 100% luotettava.
Minähän tässä en siis tuota huoltoon vienyt vaan kaveri jonka puhelin on kyseessä.
Kunhan nyt kysyin täältä kokemuksia asian tiimoilta ja olenkin saanut vinkkejä laidasta laitaan.
Itse en huomannut siinä vikoja kun silloin ennen huoltoon viemistä pyörittelin sitä puhelinta, siis ulkoisia vikoja en huomannut eikä huomannut myyjäkään, olin siis 100% varma että tuo kuuluu takuun piiriin ja lisäksi netti pullollaan samasta vieasta kärsineitä ihmisiä.
Itselle ei ole koskaan sattunut tällaista vääntöä minkään puhelimen kanssa että olisi väitetty asiakkaan viaksi, tosin ne ei ole ollut verkkokauppa.comin huoltoja.

Pitää välittää viestiä eteen päin että kuvia laittaa sinne tai sitten vaan maksaa tuon tarkistus summan ja antaa asian olla.
Korjatahan tuota ei kannata antaa huollon kun kiskovat 99% ylihintaa minkä saa itse muutamalla eurolla korjattua.
Outoa kyllä mielestäni tämä huollon toiminta, mutta hienoa tietää tämä omien tulevien asioiden varalle.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
166
Jos siinä olisi ollut kuvailemasi tyyppivika, niin se olisi lähtenyt valmistajan ohjeilla toimimaan ilman, että tuotetta olisi tarvinnut lähettää huoltoon. Kun vika on siinä ollut sen pari vuotta, niin tuo 200e olisi ollut järkevä laittaa kotivakuutukseen heti kun vika ilmeni. Nyt "uuden" saa alle omavastuun, joten ei kannata.
Niin, no huoltoon se verkkis sen vei ja sinne ne puhelimet on vietävä takuuajan puitteissa, siinä ei asiakas valitse mitä verkkokauppa.com tekee kuten edelläkin olemme jo oppineet.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
2 731
Katsoitko linkit?
Se on tyyppivika jota ei ole itse aiheutettu.
Tässä tilanteessa vaan ongelma on se, että huolto on löytänyt sieltä mekaanisen vaurion ja sun viestin mukaan niillä on siitä kuvat otettuna.
Paha tässä spekuloida enempää ongelman laadusta kun ei ole niitä kuvia nähny, eikä sitä luuria joka kyseessä. Jos siellä on mekaaninen vaurio sattumalta samassa kohdassa kuin "tyyppivika" niin kaverillas on sitten harvinaisen paska tuuri.

Jos näin oikeasti on, niin kyseessä voi olla laite joka on saanut tällin kokoonpano/pakkausvaiheessa ja vika on ollut siellä uudesta saakka. Mutta. Kaverisi ei ole vienyt luuria saman tien takaisin ja reklamoinut virheestä jolloin se olisi voitu korjata kokoonpanovikaisena vauriosta huolimatta. Nyt taas sekä huollolla että muulla asiaa puntaroivalla osapuolella on syytä olettaa, että tyyppi yrittää saada pudotetun puhelimen takuukorjaukseen väittämällä, että vika oli uudesta saakka, koska eihän kukaan ihan oikeasti pidä luuria kahta vuotta käytössä jos näytössä on vika.

Huoltohan ei noita mitenkään omaksi ilokseen kieltäydy korjaamasta, se on niiden bisnes ja ne saa rahaa valmistajalta jokaisesta huollosta. Mutta niiden pitää noudattaa valmistajan ohjeita ja reunaehtoja huoltoja suorittaessaan, jolloin laitteet tsekataan mm. kastumisen ja tippumisen varalta ennen kuin mitään aletaan tekemään, koska sellaisten korjausta ei valmistaja maksa.

Edelleenkin tarkastusmaksusta kannattaa yrittää rimpuloida irti mikäli ulkoista vauriota ei ole näkyvissä. Laitteen purkua vaativan vian toteaminen ei ole sellainen "ilmiselvä" vika josta asiakkaan pitäisi olla tietoinen, joka antaisi perusteen periä tarkastusmaksu. Näitä perhanan tarkastusmaksuja ei aiemmin ollut, mutta nykyään ne on hyvin yleisiä kun ihmiset yrittää saada mitä tahansa takuuna läpi. Itse olen aikanaan laittanut muutaman sata puhelinta huoltoon operaattorin tiskin yli, ja useita kymmeniä kertoja myös sanonut että tämä tulee luultavasti neljän kympin tarkastusmaksun kanssa takaisin koska näen itsekin siitä heti että se on saanut iskun / kastunut / mitä tahansa. Täysin mystisesti hiljentynyt puhelin onkin muuttunut "no saattohan se kastua eilen ku tippu järveen" laitteeksi kun tiedossa on ylimääräisen kuluerän uhka.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
166
Tässä tilanteessa vaan ongelma on se, että huolto on löytänyt sieltä mekaanisen vaurion ja sun viestin mukaan niillä on siitä kuvat otettuna.
Paha tässä spekuloida enempää ongelman laadusta kun ei ole niitä kuvia nähny, eikä sitä luuria joka kyseessä. Jos siellä on mekaaninen vaurio sattumalta samassa kohdassa kuin "tyyppivika" niin kaverillas on sitten harvinaisen paska tuuri.

Jos näin oikeasti on, niin kyseessä voi olla laite joka on saanut tällin kokoonpano/pakkausvaiheessa ja vika on ollut siellä uudesta saakka. Mutta. Kaverisi ei ole vienyt luuria saman tien takaisin ja reklamoinut virheestä jolloin se olisi voitu korjata kokoonpanovikaisena vauriosta huolimatta. Nyt taas sekä huollolla että muulla asiaa puntaroivalla osapuolella on syytä olettaa, että tyyppi yrittää saada pudotetun puhelimen takuukorjaukseen väittämällä, että vika oli uudesta saakka, koska eihän kukaan ihan oikeasti pidä luuria kahta vuotta käytössä jos näytössä on vika.

Huoltohan ei noita mitenkään omaksi ilokseen kieltäydy korjaamasta, se on niiden bisnes ja ne saa rahaa valmistajalta jokaisesta huollosta. Mutta niiden pitää noudattaa valmistajan ohjeita ja reunaehtoja huoltoja suorittaessaan, jolloin laitteet tsekataan mm. kastumisen ja tippumisen varalta ennen kuin mitään aletaan tekemään, koska sellaisten korjausta ei valmistaja maksa.

Edelleenkin tarkastusmaksusta kannattaa yrittää rimpuloida irti mikäli ulkoista vauriota ei ole näkyvissä. Laitteen purkua vaativan vian toteaminen ei ole sellainen "ilmiselvä" vika josta asiakkaan pitäisi olla tietoinen, joka antaisi perusteen periä tarkastusmaksu. Näitä perhanan tarkastusmaksuja ei aiemmin ollut, mutta nykyään ne on hyvin yleisiä kun ihmiset yrittää saada mitä tahansa takuuna läpi. Itse olen aikanaan laittanut muutaman sata puhelinta huoltoon operaattorin tiskin yli, ja useita kymmeniä kertoja myös sanonut että tämä tulee luultavasti neljän kympin tarkastusmaksun kanssa takaisin koska näen itsekin siitä heti että se on saanut iskun / kastunut / mitä tahansa. Täysin mystisesti hiljentynyt puhelin onkin muuttunut "no saattohan se kastua eilen ku tippu järveen" laitteeksi kun tiedossa on ylimääräisen kuluerän uhka.
Kyllähän tässä tosiaan olisi varmaan helpommalla päässyt kun heti olisi huoltoon vienyt, no katselempa tilannetta.
 
Liittynyt
07.12.2018
Viestejä
66
Väitinkö jotain muuta? Haukuin vaan toimintaa hitaaksi.

Sinun mielestäsi on siis hyvää palvelua ja nopeaa toimintaa, kun tuote on varastossa, niin kahdeksan päivää poltellaan tupakkia ja pelataan korttia ja sitten katsellaan tilauksia, että missä tilauksissa on menossa kahdeksan päivää umpeen. :facepalm:
Sen verran täytyy ottaa tähän kantaa, että olen itse logistiikan kanssa tekemisissä B2B puolella ja ei se hitaus johdu siitä, että siellä ei tehtäisi töitä vaan siellä on useampi tilaus kerättävänä yhtä aikaa ja vaikka tavara olisikin varastossa, keräilyjono voi olla päiviä. Eli se sinun tilauksesi tulee jonosta vastaan aikanaan ja lähetetään heti keräilyn jälkeen. Resursointi on tietysti pielessä, jos tämä on krooninen tilanne, mutta usein asiakkailla on se harhakuva, että heidän tilaus on se ainoa ja tärkein tilaus. Harvemmin missään ylimääräistä porukkaa nykyään on vaan pidetään se minimi.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 089
Sen verran täytyy ottaa tähän kantaa, että olen itse logistiikan kanssa tekemisissä B2B puolella ja ei se hitaus johdu siitä, että siellä ei tehtäisi töitä vaan siellä on useampi tilaus kerättävänä yhtä aikaa ja vaikka tavara olisikin varastossa, keräilyjono voi olla päiviä. Eli se sinun tilauksesi tulee jonosta vastaan aikanaan ja lähetetään heti keräilyn jälkeen. Resursointi on tietysti pielessä, jos tämä on krooninen tilanne, mutta usein asiakkailla on se harhakuva, että heidän tilaus on se ainoa ja tärkein tilaus. Harvemmin missään ylimääräistä porukkaa nykyään on vaan pidetään se minimi.
Jos keräilyjono on päiviä, niin resursointi on kyllä pahasti pielessä tai sitten siellä ei tehdä töitä.
Onneksi on myös verkkokauppoja, joissa tehdään töitä tai sitten osataan pitää tarpeellinen määrä ihmisiä töissä mm. Verkkokauppa.com, josta varastossa olevat tuotteet lähtevät heti tai tunneissa.

Mutta pahoittelut, jos kerran meni väärään viestiketjuun kritiikkini Veikon Koneen varaston toiminnasta ja tilausten käsittelyn/lähettämisen nopeudesta... Eiku?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
73
Jos keräilyjono on päiviä, niin resursointi on kyllä pahasti pielessä tai sitten siellä ei tehdä töitä.
Onneksi on myös verkkokauppoja, joissa tehdään töitä tai sitten osataan pitää tarpeellinen määrä ihmisiä töissä mm. Verkkokauppa.com, josta varastossa olevat tuotteet lähtevät heti tai tunneissa.

Mutta pahoittelut, jos kerran meni väärään viestiketjuun kritiikkini Veikon Koneen varaston toiminnasta ja tilausten käsittelyn/lähettämisen nopeudesta... Eiku?
No ei se välttämättä ihan noinkaan ole että logistiikka vaan laiskottelisi, tilausten määrä lienee heilläkin suurempi kuin normaaleina aikoina ja porukkaa voi olla saikulla jolloin resursointi ei auta, ei niillä kourallista ylimääräisiä ukkoja ole reservissä vaan varmasti kuluoptimoitu määrä tekijöitä ja that's it. Veikolta olen puolisen vuotta sitten tilannut useaan otteeseen tavaraa ja ainakin silloin käsittely oli erittäin ripeää joka tilauksessa.

Ja kyllä itsellä on Verkkokauppa.comista kestänyt viimeisen vuoden sisään useasti kerätä varastosta parikin päivää, ja nyt koronan alussa meni useita päiviä (3-4pv) ennenkuin koko tilausta noteerattiin mitenkään, vaikka kamaa oli niin päävarastolla kuin hyllyissä. Paikanpäältä olen saanut yleensä melko heti varastotuotteenkin, vaikka olen myymälän läppärillä tilannut, toki nyt pandemian aikana en ole vieraillut liikkeessä. Luulen, että hekin priorisoivat niitä kioski- ja noutoasiakkaitaan jotka venailevat paikalla, ja resurssit ei yksinkertaisesti riitä postilähetysten välittömään käsittelyyn. Vuosia sitten homma toimi ylipäätään paremmin, kun varastokin oli siinä "bunkkerissa".

Töissäkin on nyt Verkkokaupan paketit tulleet tavallista hitaammin, vaikka yleensä suurasiakkaiden paketit tulee aika pikapikaa ovelle tilauspainikkeen klikkauksesta. Tosin en ole seurannut onko viive johtunut tilauksen käsittelystä, vai Kustin polkemisesta.
 
Liittynyt
07.12.2018
Viestejä
66
Ei siellä varastossa tarvitse tulla kuin yksi koronatapaus ja koko vuoro on karanteenissa. Aiheuttaa äkkiä parin viikon ruuhkan. Tai juuri normi saikut, joista jo mainittiin. Ei mikään firma nykyään pidä reserviporukkaa tai ylimääräisiä ukkoja töissä, kyllä sitä työntekoa seurataan. Lusmut ja laiskat lentää heti ensimmäisissä YT:eissä pihalle ja muutenkin kaikki on optimoitu niin, että ennemmin on krooninen kiire, kuin löysää.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 089
@N-man @Juppiiis Anteeksi maalaisuuteni. Nykyään siis 10 päivää on nopea aika pistää tavara ulos varastosta. En tiennyt tätä.

Hyvä että täällä viisaammat opasti. Pitänee jatkossa asioida kivijalkamyymälöissä, joista saa tavaran saman tien mukaan, eikä tarvitse odottaa toimitusta.

Olipa hyvä että tuli asia puheeksi, niin en mene enää levittämään väärää tietoa "pitkistä" lähetysajoista, kun oikeasti ne ovat todella nopeat.

Jatketaan tästä. Oli kiva odottaa kaksi viikkoa mikroa, kun vanha meni rikki. Kävipä tuuri, että älysin katsoa verkkokaupan, jossa oli integroitu mikro varastossa. Muuten olisi saattanut mennä monta kuukautta.

Mutta tosiaan Veikon Kone on siis paras paikka tilata kamaa, jos haluaa nopean toimituksen. Ja jos toimitus kestää, niin syynä on korona tai muut varaston yllättävät sairaslomat.

Missään nimessä ei saa mennä kritisoimaan toimintaa, vaan kaikkeen on jokin muu syy, kuin vajaamiehitys tai muut ongelmat johtamisessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
73
En nyt käsitä mikä tässä keskustelussa oli loukkaantumisen arvoista, mutta kommenttisi "resursointi on kyllä pahasti pielessä tai sitten siellä ei tehdä töitä" ei nyt varsinaisesti ollut mitään ehdotonta faktaa vaan suorastaan aika paksua mutua. Käsittääkseni kukaan ei ole kehunut viikon tai yli käsittelyaikaa lyhyeksi tai muutakaan sellaista. Mutta mitenkään ottamatta kantaa k.o. firmojen parhauteen tai paskuuteen, päätin vain todeta omakohtaiset viimeaikaiset kokemukseni. Veikon Koneella oletettavasti on pienemmät resurssit lähtöjään joten siellä takuulla viivästyy aiemmin asiat kuin Verkkokauppa.comilla. Toisaalta sitten Verkkokauppa.comista tilataan varmaan huomattavasti enemmän, myös ns. normaalina aikana joten heillä on suunniteltu asiat sen mukaan ja pelivaraa on ehkä hieman enempi käytettävissä.

Kuten jo edellä todettu, niin kyllä ne firmojen aspat ja logistiikkaketju on mitoitettu normaalin tilanteen mukaan juuri siihen hilkulle että asiakastyytyväisyys pysyy ja hommat pystytään hoitamaan, mutta siellä ei kuitenkaan jouduta tumput suorina seisoskelemaan. Viimeaikaiset muutokset maan (ja maailman) tilanteessa vaikuttavat hyvin äkkiä eri toimitusketjujen nopeuteen koska kaikkialla on aikalailla sama homma. Businesstaloudellisesti olisi jopa typerää jos toimittaisiin jollain muulla tavalla. Ei ne firmat ala pää kolmantena jalkana palkkaamaan kiireapua, koska tilanteen normalisoituessa ne jouduttaisi kuitenkin potkimaan taas pellolle, eikä se muutenkaan ole ihan niin yksiselitteistä.

Hyvä jos sulla tulee kama aina Verkkokaupasta tunnissa, varmaan kannattaa sitten aina tilata sieltä?
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
69
Koronan suurimpia voittajia on verkkokaupat. Gigantti, Veikon Kone, Power, Verkkokauppa yms. on ketjuja joilla on myös kivijalkamyymälöitä ympäri Suomea. Varmaan monessa ketjussa on rekrykiellot päällä (ei pelkästään elektroniikka), kun kivajalkamyymälät ottaa hittiä. Rekrykielto tarkoittaa myös sitä, että verkkomyynnnin puolelle ei voi palkata väkeä.

Nopealla vilkaisulla Gigantilla muutama työpaikka, kun kesätyöt yms. poistetaan (ennen koronaa oli varmasti yli 30 avointa), Poweri ja Veikon Kone ei palkkaa. Verkkokaupassa 5 työpaikkaa. Yhdelläkään näistä ei ole nettivarastoon avointa työpaikkaa. Kuten yllä mainittiin, niin tämä on turbulenssia, eikä kukaan ala tekemään panikoituja ratkaisuja. Jos koronaan tulee piikki ja kaikki muut paitsi apteekit ja ruokakaupat menee kiinni, niin työntekijöille pitäisi silti maksaa palkat.

Itse tilasin viime viikolla Gigantista kaiuttimet ja yllättäen kesti pitkään, että tulivat. Jos niillä olisi ollut kiire, en olisi tilannut netistä. Nyt jos nopeasti haluat tuotteen, niin haet kivijalkamyymälästä (niistä voi myös varata valmiiksi).
 

Esterhaus

Team Folding @ Home
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
306
Onkohan tuo Veikon Koneen toimitusaika "tuotteet toimitetaan 4-8 arkipäivässä" ehdoton minimi, milloin kehtaa laittaa tavaraa asiakkaalle?

19.4. sunnuntaina tilattu mikro tuolta, varastosaldo näytti tuolloin vihreää "Heti varastosta" ja on näyttänyt koko ajan. Heti 29.4. (10 päivää) jaksoivat lähettää tuotteen tulemaan.
Onko se niin hemmetin vaikeeta hakea se tuote sieltä varastosta ja käydä laittamassa postiin, kun kerta rahatkin on jo saatu? :hmm:

Eikä ollut ensimmäinen kerta, kun ko. lafka viivyttelee lähettämisessä...
Ei Veikon toiminta aina nopeudella pilattua ole. Kerran kesti pari viikkoa saada tavara lähtemään edes varastolta, minkä ymmärrän kuin oli Black Friday ostoksesta kyse ja varmasti ollut ruuhkaa. Mutta kun siitä lähettämisestäkin meni yli viikko, että oli noudettavissa liikkeestä.
Hieman nihkeää on sekin, että Veikon verkkokaupasta ostettua tavaraa ei voi palauttaa liikkeeseen vaan pitää lähettää omalla kustannuksella postissa. Palautuskoodia pitää vielä kysellä erikseen sähköpostitse. Normaalisti ostan vain sellaista mikä on aikomus myös pitää, mutta vähän jurppi kun sen kerran kun palautus piti tehdä, palautuksen tarve perustui nimenomaan toimituksen hitauteen ja ostoksen tarpeen lakkaamiseen toimituksen viipymistä odotellessa.
Miellläni kyllä asioin Veikolla, kun on pieni yrittäjävetoisiin liikkeisiin perustuva ketju, mutta parempia palautusehtoja ja toimitusnopeus on kyllä monella pienemmälläkin firmalla.
Edit! Tai siis ei ole edes varsinaista postin palautuskoodia, joka postissa vaan lyötäisiin koneeseen, vaan palautus pitää lähettää normaalina postipakettina kaikkine erikseen syötettävine osoitetietoineen ja palautuskoodi merkitään pakettiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
532
Onko kokemuksia, miten pitkään toimitukset Powerin varastosta kotiin kestää? Tilasin OLED-töllön ja laitoin vanhan telkkarin jo myyntiin ja sovin kaupatkin. Nyt sitten huomasin, että Power toimittaakin Ruotsissa sijaitsevasta varastosta. Mitenhän pitkään tässä ollaa ilman telkkaria?
 

Juha Uotila

Mobiilimiäs vol.2
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 860
Onko kokemuksia, miten pitkään toimitukset Powerin varastosta kotiin kestää? Tilasin OLED-töllön ja laitoin vanhan telkkarin jo myyntiin ja sovin kaupatkin. Nyt sitten huomasin, että Power toimittaakin Ruotsissa sijaitsevasta varastosta. Mitenhän pitkään tässä ollaa ilman telkkaria?
Kaippa ne noin viikossa tulee
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
376
Katsotaan mitä tuleman pitää... Ostin myymälänoutona lattialieden vanhan hajonneen tilalle, sama merkki joka antautui liian nopeasti ei kiinnostanut niin ajattelin että miksipä ei sitä halvinta kun "kaikki ne samassa tehtaassa turkissa tehdään". Roudasin lieden kotiin ja sähkäri kävi sen kytkemässä, liesi on 10 mm liian korkea standardikalusteeseen, alalaatikon tilalla on kiinteä etupelti, kiertoilma pitää hirveää rohinaa, keraamisen liesiosan paistolevyt ovat naurettavan pieniä ja kun vastus alkaa hehkua se on reilusti pienenmpi kuin levyyn piirretty rinkula. Suomenkielinen käyttöohje puuttuu ym. Juu, tehdään ne kaikki samassa tehtaassa turkissa mutta tämä rimpula on tehty varmaan romaniassa. Lieden kyljessä oli tarra made in EU, muuten arvelisin valmistusmaaksi intia tjsp.

Katsotaan miten palautus tai vaihto onnistuu, kuka kuskaa ja hoitaa kytkennät. Nyt samaan verkkokauppaan oli tullut varteenotettava tarjous ja ajattelin päätyä siihen.

edit* eka pizza uunissa ja näköjään lämpötila ei ole sinnepäinkään, uunin luukku jää raolleen 3-5 mm ja sieltä falskaava kuuma ilma meinaa sulattaa lieden nappulat. Kuumettuaan luukun sai painettua kiinni asti mutta koko saatanan tekele on kuuma kuin kiuas, luukun lasi 85 astetta yläreunasta, uunin yläosat 50 astetta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
44
puoliso kävi ostamassa muistikorttia niin mukaan lähti uusi puh liittymä (ei siinä mitään). Nykyinen kodin netti puolittu (100M>50M) ja jos elisan sivuilta laittaa takaisin saman liitymän niin on 5e kalliimpi mitä aikaisemmin. :facepalm:

Samalla tuli joku gigantin pilvipalvelu ja tietoturva.. näillekkään mitään tarvetta.

Mitenhän luulette et gigantissa käy palveluitten peruutus... Taitava myyjätär :rofl: sopivasti asiakaspalvelu kiinni ennen kotiinpaluuta.
 

?..

Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
1 527
puoliso kävi ostamassa muistikorttia niin mukaan lähti uusi puh liittymä (ei siinä mitään). Nykyinen kodin netti puolittu (100M>50M) ja jos elisan sivuilta laittaa takaisin saman liitymän niin on 5e kalliimpi mitä aikaisemmin. :facepalm:

Samalla tuli joku gigantin pilvipalvelu ja tietoturva.. näillekkään mitään tarvetta.

Mitenhän luulette et gigantissa käy palveluitten peruutus... Taitava myyjätär :rofl: sopivasti asiakaspalvelu kiinni ennen kotiinpaluuta.
Puolisosi varmaan koki nuo tarpeelliseksi kun sellaisen tilasi. Kysyisin häneltä ennenkuin alat niitä peruuttelemaan.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 273
Taas kerran on myyty käytettyä tavaraa uutena:

Vastaava kokemus myös Gigantista, josta mainitsinkin tässä ketjussa. Kirjoittelin Gigantille asiallisen reklamaation valokuvineen, ja sain tarpeeksi hyvän ostohyvityksen (noin 40% pois hinnasta), etten lähtenyt purkamaan kauppoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
754
Katsotaan mitä tuleman pitää... Ostin myymälänoutona lattialieden vanhan hajonneen tilalle, sama merkki joka antautui liian nopeasti ei kiinnostanut niin ajattelin että miksipä ei sitä halvinta kun "kaikki ne samassa tehtaassa turkissa tehdään". Roudasin lieden kotiin ja sähkäri kävi sen kytkemässä, liesi on 10 mm liian korkea standardikalusteeseen, alalaatikon tilalla on kiinteä etupelti, kiertoilma pitää hirveää rohinaa, keraamisen liesiosan paistolevyt ovat naurettavan pieniä ja kun vastus alkaa hehkua se on reilusti pienenmpi kuin levyyn piirretty rinkula. Suomenkielinen käyttöohje puuttuu ym. Juu, tehdään ne kaikki samassa tehtaassa turkissa mutta tämä rimpula on tehty varmaan romaniassa. Lieden kyljessä oli tarra made in EU, muuten arvelisin valmistusmaaksi intia tjsp.

Katsotaan miten palautus tai vaihto onnistuu, kuka kuskaa ja hoitaa kytkennät. Nyt samaan verkkokauppaan oli tullut varteenotettava tarjous ja ajattelin päätyä siihen.

edit* eka pizza uunissa ja näköjään lämpötila ei ole sinnepäinkään, uunin luukku jää raolleen 3-5 mm ja sieltä falskaava kuuma ilma meinaa sulattaa lieden nappulat. Kuumettuaan luukun sai painettua kiinni asti mutta koko saatanan tekele on kuuma kuin kiuas, luukun lasi 85 astetta yläreunasta, uunin yläosat 50 astetta.
Osta halvinta tietoisesti ja ihmettele kun ei toimikaan kuin kalliimmat :hmm:

Etkö päässyt myymälässä tutustumaan laitteeseen kun kerran alalaatikon puute tuli yllätyksenä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
78
Pitkästä aikaa tilasin Gigantista kun oli aletuote. Virhehän se taas oli. Tuotetta oli varastossa, mutta tässä on nyt 2 viikkoa odoteltu ja tilauksen kohdalla lukee "Odottaa käsittelyä". Tuon kun olisi tilannut mistä tahansa muualta, esim. Saksasta, olisi se ollut jo smartpostissa tai ovella 2 päivän sisällä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
376
Osta halvinta tietoisesti ja ihmettele kun ei toimikaan kuin kalliimmat :hmm:

Etkö päässyt myymälässä tutustumaan laitteeseen kun kerran alalaatikon puute tuli yllätyksenä?
Ei ollut mallikappaletta nähtävillä. Hintaeroa esim. merkkiin jota en halunnut ostaa ei ollut kuin 60-80€. Olin uskossa että samaa tavaraa kuin muutkin alemman hintaryhmän liedet mutta väärässä olin.
 
Liittynyt
28.04.2017
Viestejä
41
30.4.20 tilasin Roccat Leadr pelihiiren netistä. Broidi haki sen seuraavana päivänä ja kiikutti kotia. Näin heti paketista että on käytetty. Näköjään perus menetelmä täällä stadin foorumin Gigantin myymälässä että myydään käytettyä kamaa uutena.
 
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
44
Puolisosi varmaan koki nuo tarpeelliseksi kun sellaisen tilasi. Kysyisin häneltä ennenkuin alat niitä peruuttelemaan.
No myyjä nyt oli vain hyvä lörpöttelee. Kyllä tästä keskusteltiin ja hyvät naurut saatiin et ei hätää. Ei järkeä puolittaa nettiä ja ottaa täysin samat palvelut uusiksi, jotka muutenkin vähällä käytöllä.

Saatiin peruttua ihan hyvin, piti soittaa elisalle vain erikseen.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 273
Moneskohan kerta, kun pääsen haukkumaan Gigantin paskaa nettikauppaa.

Gigantti mainostaa ilmaista toimitusta Mobilepayllä. Sitten tilaus ei tietenkään onnistu, koska kotiinkuljetusta ei voi lopussa valita toimitustavaksi, vaan paskaläjä tarjoaa vaihtoehdoksi ainoastaan noutoa myymälästä.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
285
Taas kerran on myyty käytettyä tavaraa uutena:

Ostin Gigantin tarjouksesta tuon Electrolux A9 ilmanpuhdistimen. Paketti tuli ja oli selkeästi jo kerran käyttöönotettu ja ihan runnottu paketti eli revitty auki, teipattu takaisin kasaan. Soitin samantien asiakaspalveluun ja sanoin että tilasin uuden laitteen, en outlet-kunnossa olevaa laitetta. Sieltä tilanne ymmärrettiin ja uusi laite tuli pari päivää myöhemmin sekä vanha vietiin pois. Vaivasta 15e lahjakortti Giganttiin. Sinänsä outoa että kokeillaan kepillä jäätä, mutta ymmärrän toki että jos laite on muuten "uudenveroinen". Se nyt kuitenkin tämän tyyppisessä "hygienia"-tuotteessa itse oletan sen olevan käyttämätön ja uusi.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 273
Ps. lisätään tähän vielä, että Gigantin chatti on aivan järkyttävää paskaa.

Kokeilin avata chatin n. 16.20 aikaan, ja tämä Gigabotti kirjoittaa seuraavaa: "Valitettavasti asiakaspalvelu on tällä hetkellä suljettu. Asiakaspalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9-18 ja lauantaisin klo 10-16. Jos voin sillä välin olla jotenkin muuten avuksi, autan mielelläni."

Hienoa, kun Gigantin verkkokaupassa ei edes kello toimi oikein..
 

Juha Uotila

Mobiilimiäs vol.2
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 860
Ps. lisätään tähän vielä, että Gigantin chatti on aivan järkyttävää paskaa.

Kokeilin avata chatin n. 16.20 aikaan, ja tämä Gigabotti kirjoittaa seuraavaa: "Valitettavasti asiakaspalvelu on tällä hetkellä suljettu. Asiakaspalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9-18 ja lauantaisin klo 10-16. Jos voin sillä välin olla jotenkin muuten avuksi, autan mielelläni."

Hienoa, kun Gigantin verkkokaupassa ei edes kello toimi oikein..
Kun noin suuret ongelmat niin miksi asioit kyseisessä liikkeessä ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
754
Moneskohan kerta, kun pääsen haukkumaan Gigantin paskaa nettikauppaa.

Gigantti mainostaa ilmaista toimitusta Mobilepayllä. Sitten tilaus ei tietenkään onnistu, koska kotiinkuljetusta ei voi lopussa valita toimitustavaksi, vaan paskaläjä tarjoaa vaihtoehdoksi ainoastaan noutoa myymälästä.
Yritin ihan mielenkiinnosta etsiä tarjousta tuosta mobile pay asiasta. Enkä löytänyt.

Vinkkaatko lisää tietoa siitä?
 
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
169
Tuo että yrittävät myydä käytettyä tavaraa uutena kerta toisen jälkeen, ihmetyttää kyllä. Joka vuosi nousee tapauksia otsikoihin ja meno jatkuu. Ei kovin rehellistä touhua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
754
Nyt löytyi. Kuuluutko Gigantti-klubiin?

Klubilaisille ilmainen toimitus maksaessasi MobilePayllä! Etu aktivoituu automaattisesti kun valitset ostoskorissa maksutavaksi MobilePayn. Etu voimassa toistaiseksi.
Ehdot saa auki, kun klikkaa tekstiä "Ilmainen toimitus..." linkkiä.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 273
Nyt löytyi. Kuuluutko Gigantti-klubiin?

Ehdot saa auki, kun klikkaa tekstiä "Ilmainen toimitus..." linkkiä.
Saattaa johtua myös siitä, että Gigantti mainostaa samaista etua myös tuotteille, joissa on ainoastaan myymäsaatavuus. Ja näihin ei tietenkään saa valittua kotiinkuljetusta vaikka Gigantin mainos sellaista lupailee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
936
Tuo että yrittävät myydä käytettyä tavaraa uutena kerta toisen jälkeen, ihmetyttää kyllä. Joka vuosi nousee tapauksia otsikoihin ja meno jatkuu. Ei kovin rehellistä touhua.
Meinaat, että jollain puolen miljardin euron liikevaihdolla pelaava ketju tahallaan yrittää tuhota maineensa noilla?
 
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
169
Meinaat, että jollain puolen miljardin euron liikevaihdolla pelaava ketju tahallaan yrittää tuhota maineensa noilla?
Niin yhtiöhän näyttää tehneen 0,1% nettotuloksen viime vuonna. Erittäin pienillä katteilla pitää sitten kai hakea tuottoa kaikin keinoin. Norjalainen emoyhtiö oli ainakin joitakin vuosia sitten ihan kuilun reunalla, nykytilanteesta en tiedä.

Ostan itse Gigantista noutamalla myymälästä ja tarkastamalla että pakkaus on täysin koskematon. Muutamia reklamaatioita olen joutunut eri syistä joskus tekemään ja niitä on yrityksen ylin johto sitten lahjakortein hyvittänyt. Ovat yleensä liittyneet huolto- tai takuuasioihin.

Tarkkana siis pitää olla jos kyseisen yrityksen kanssa asioi, mutta ei se mahdotonta ole.
 
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
169
Vinkkinä vielä että kannattaa asioida vain Gigantin omien myymälöiden kanssa, franchisemyymälöiden kanssa on hankalampaa.
 
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
169
Mistä sen näkee, kumpi on kyseessä?
Kuitista ainakin näkee. Kauppalehden jutun mukaan 38 myymälää, joista 21 on omia. Jutun mukaan katteet pienenee yhä, siksi tyrkyttävät palveluita ja liittymiä (joista kannattaa kieltäytyä):

 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
89 618
Viestejä
1 831 813
Jäsenet
39 015
Uusin jäsen
Abavi

Hinta.fi

Ylös Bottom