Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Väitinkö jotain muuta? Haukuin vaan toimintaa hitaaksi.

Sinun mielestäsi on siis hyvää palvelua ja nopeaa toimintaa, kun tuote on varastossa, niin kahdeksan päivää poltellaan tupakkia ja pelataan korttia ja sitten katsellaan tilauksia, että missä tilauksissa on menossa kahdeksan päivää umpeen. :facepalm:
Sen verran täytyy ottaa tähän kantaa, että olen itse logistiikan kanssa tekemisissä B2B puolella ja ei se hitaus johdu siitä, että siellä ei tehtäisi töitä vaan siellä on useampi tilaus kerättävänä yhtä aikaa ja vaikka tavara olisikin varastossa, keräilyjono voi olla päiviä. Eli se sinun tilauksesi tulee jonosta vastaan aikanaan ja lähetetään heti keräilyn jälkeen. Resursointi on tietysti pielessä, jos tämä on krooninen tilanne, mutta usein asiakkailla on se harhakuva, että heidän tilaus on se ainoa ja tärkein tilaus. Harvemmin missään ylimääräistä porukkaa nykyään on vaan pidetään se minimi.
 
Sen verran täytyy ottaa tähän kantaa, että olen itse logistiikan kanssa tekemisissä B2B puolella ja ei se hitaus johdu siitä, että siellä ei tehtäisi töitä vaan siellä on useampi tilaus kerättävänä yhtä aikaa ja vaikka tavara olisikin varastossa, keräilyjono voi olla päiviä. Eli se sinun tilauksesi tulee jonosta vastaan aikanaan ja lähetetään heti keräilyn jälkeen. Resursointi on tietysti pielessä, jos tämä on krooninen tilanne, mutta usein asiakkailla on se harhakuva, että heidän tilaus on se ainoa ja tärkein tilaus. Harvemmin missään ylimääräistä porukkaa nykyään on vaan pidetään se minimi.
Jos keräilyjono on päiviä, niin resursointi on kyllä pahasti pielessä tai sitten siellä ei tehdä töitä.
Onneksi on myös verkkokauppoja, joissa tehdään töitä tai sitten osataan pitää tarpeellinen määrä ihmisiä töissä mm. Verkkokauppa.com, josta varastossa olevat tuotteet lähtevät heti tai tunneissa.

Mutta pahoittelut, jos kerran meni väärään viestiketjuun kritiikkini Veikon Koneen varaston toiminnasta ja tilausten käsittelyn/lähettämisen nopeudesta... Eiku?
 
Jos keräilyjono on päiviä, niin resursointi on kyllä pahasti pielessä tai sitten siellä ei tehdä töitä.
Onneksi on myös verkkokauppoja, joissa tehdään töitä tai sitten osataan pitää tarpeellinen määrä ihmisiä töissä mm. Verkkokauppa.com, josta varastossa olevat tuotteet lähtevät heti tai tunneissa.

Mutta pahoittelut, jos kerran meni väärään viestiketjuun kritiikkini Veikon Koneen varaston toiminnasta ja tilausten käsittelyn/lähettämisen nopeudesta... Eiku?
No ei se välttämättä ihan noinkaan ole että logistiikka vaan laiskottelisi, tilausten määrä lienee heilläkin suurempi kuin normaaleina aikoina ja porukkaa voi olla saikulla jolloin resursointi ei auta, ei niillä kourallista ylimääräisiä ukkoja ole reservissä vaan varmasti kuluoptimoitu määrä tekijöitä ja that's it. Veikolta olen puolisen vuotta sitten tilannut useaan otteeseen tavaraa ja ainakin silloin käsittely oli erittäin ripeää joka tilauksessa.

Ja kyllä itsellä on Verkkokauppa.comista kestänyt viimeisen vuoden sisään useasti kerätä varastosta parikin päivää, ja nyt koronan alussa meni useita päiviä (3-4pv) ennenkuin koko tilausta noteerattiin mitenkään, vaikka kamaa oli niin päävarastolla kuin hyllyissä. Paikanpäältä olen saanut yleensä melko heti varastotuotteenkin, vaikka olen myymälän läppärillä tilannut, toki nyt pandemian aikana en ole vieraillut liikkeessä. Luulen, että hekin priorisoivat niitä kioski- ja noutoasiakkaitaan jotka venailevat paikalla, ja resurssit ei yksinkertaisesti riitä postilähetysten välittömään käsittelyyn. Vuosia sitten homma toimi ylipäätään paremmin, kun varastokin oli siinä "bunkkerissa".

Töissäkin on nyt Verkkokaupan paketit tulleet tavallista hitaammin, vaikka yleensä suurasiakkaiden paketit tulee aika pikapikaa ovelle tilauspainikkeen klikkauksesta. Tosin en ole seurannut onko viive johtunut tilauksen käsittelystä, vai Kustin polkemisesta.
 
Ei siellä varastossa tarvitse tulla kuin yksi koronatapaus ja koko vuoro on karanteenissa. Aiheuttaa äkkiä parin viikon ruuhkan. Tai juuri normi saikut, joista jo mainittiin. Ei mikään firma nykyään pidä reserviporukkaa tai ylimääräisiä ukkoja töissä, kyllä sitä työntekoa seurataan. Lusmut ja laiskat lentää heti ensimmäisissä YT:eissä pihalle ja muutenkin kaikki on optimoitu niin, että ennemmin on krooninen kiire, kuin löysää.
 
@N-man @Juppiiis Anteeksi maalaisuuteni. Nykyään siis 10 päivää on nopea aika pistää tavara ulos varastosta. En tiennyt tätä.

Hyvä että täällä viisaammat opasti. Pitänee jatkossa asioida kivijalkamyymälöissä, joista saa tavaran saman tien mukaan, eikä tarvitse odottaa toimitusta.

Olipa hyvä että tuli asia puheeksi, niin en mene enää levittämään väärää tietoa "pitkistä" lähetysajoista, kun oikeasti ne ovat todella nopeat.

Jatketaan tästä. Oli kiva odottaa kaksi viikkoa mikroa, kun vanha meni rikki. Kävipä tuuri, että älysin katsoa verkkokaupan, jossa oli integroitu mikro varastossa. Muuten olisi saattanut mennä monta kuukautta.

Mutta tosiaan Veikon Kone on siis paras paikka tilata kamaa, jos haluaa nopean toimituksen. Ja jos toimitus kestää, niin syynä on korona tai muut varaston yllättävät sairaslomat.

Missään nimessä ei saa mennä kritisoimaan toimintaa, vaan kaikkeen on jokin muu syy, kuin vajaamiehitys tai muut ongelmat johtamisessa.
 
Viimeksi muokattu:
En nyt käsitä mikä tässä keskustelussa oli loukkaantumisen arvoista, mutta kommenttisi "resursointi on kyllä pahasti pielessä tai sitten siellä ei tehdä töitä" ei nyt varsinaisesti ollut mitään ehdotonta faktaa vaan suorastaan aika paksua mutua. Käsittääkseni kukaan ei ole kehunut viikon tai yli käsittelyaikaa lyhyeksi tai muutakaan sellaista. Mutta mitenkään ottamatta kantaa k.o. firmojen parhauteen tai paskuuteen, päätin vain todeta omakohtaiset viimeaikaiset kokemukseni. Veikon Koneella oletettavasti on pienemmät resurssit lähtöjään joten siellä takuulla viivästyy aiemmin asiat kuin Verkkokauppa.comilla. Toisaalta sitten Verkkokauppa.comista tilataan varmaan huomattavasti enemmän, myös ns. normaalina aikana joten heillä on suunniteltu asiat sen mukaan ja pelivaraa on ehkä hieman enempi käytettävissä.

Kuten jo edellä todettu, niin kyllä ne firmojen aspat ja logistiikkaketju on mitoitettu normaalin tilanteen mukaan juuri siihen hilkulle että asiakastyytyväisyys pysyy ja hommat pystytään hoitamaan, mutta siellä ei kuitenkaan jouduta tumput suorina seisoskelemaan. Viimeaikaiset muutokset maan (ja maailman) tilanteessa vaikuttavat hyvin äkkiä eri toimitusketjujen nopeuteen koska kaikkialla on aikalailla sama homma. Businesstaloudellisesti olisi jopa typerää jos toimittaisiin jollain muulla tavalla. Ei ne firmat ala pää kolmantena jalkana palkkaamaan kiireapua, koska tilanteen normalisoituessa ne jouduttaisi kuitenkin potkimaan taas pellolle, eikä se muutenkaan ole ihan niin yksiselitteistä.

Hyvä jos sulla tulee kama aina Verkkokaupasta tunnissa, varmaan kannattaa sitten aina tilata sieltä?
 
Koronan suurimpia voittajia on verkkokaupat. Gigantti, Veikon Kone, Power, Verkkokauppa yms. on ketjuja joilla on myös kivijalkamyymälöitä ympäri Suomea. Varmaan monessa ketjussa on rekrykiellot päällä (ei pelkästään elektroniikka), kun kivajalkamyymälät ottaa hittiä. Rekrykielto tarkoittaa myös sitä, että verkkomyynnnin puolelle ei voi palkata väkeä.

Nopealla vilkaisulla Gigantilla muutama työpaikka, kun kesätyöt yms. poistetaan (ennen koronaa oli varmasti yli 30 avointa), Poweri ja Veikon Kone ei palkkaa. Verkkokaupassa 5 työpaikkaa. Yhdelläkään näistä ei ole nettivarastoon avointa työpaikkaa. Kuten yllä mainittiin, niin tämä on turbulenssia, eikä kukaan ala tekemään panikoituja ratkaisuja. Jos koronaan tulee piikki ja kaikki muut paitsi apteekit ja ruokakaupat menee kiinni, niin työntekijöille pitäisi silti maksaa palkat.

Itse tilasin viime viikolla Gigantista kaiuttimet ja yllättäen kesti pitkään, että tulivat. Jos niillä olisi ollut kiire, en olisi tilannut netistä. Nyt jos nopeasti haluat tuotteen, niin haet kivijalkamyymälästä (niistä voi myös varata valmiiksi).
 
Onkohan tuo Veikon Koneen toimitusaika "tuotteet toimitetaan 4-8 arkipäivässä" ehdoton minimi, milloin kehtaa laittaa tavaraa asiakkaalle?

19.4. sunnuntaina tilattu mikro tuolta, varastosaldo näytti tuolloin vihreää "Heti varastosta" ja on näyttänyt koko ajan. Heti 29.4. (10 päivää) jaksoivat lähettää tuotteen tulemaan.
Onko se niin hemmetin vaikeeta hakea se tuote sieltä varastosta ja käydä laittamassa postiin, kun kerta rahatkin on jo saatu? :hmm:

Eikä ollut ensimmäinen kerta, kun ko. lafka viivyttelee lähettämisessä...
Ei Veikon toiminta aina nopeudella pilattua ole. Kerran kesti pari viikkoa saada tavara lähtemään edes varastolta, minkä ymmärrän kuin oli Black Friday ostoksesta kyse ja varmasti ollut ruuhkaa. Mutta kun siitä lähettämisestäkin meni yli viikko, että oli noudettavissa liikkeestä.
Hieman nihkeää on sekin, että Veikon verkkokaupasta ostettua tavaraa ei voi palauttaa liikkeeseen vaan pitää lähettää omalla kustannuksella postissa. Palautuskoodia pitää vielä kysellä erikseen sähköpostitse. Normaalisti ostan vain sellaista mikä on aikomus myös pitää, mutta vähän jurppi kun sen kerran kun palautus piti tehdä, palautuksen tarve perustui nimenomaan toimituksen hitauteen ja ostoksen tarpeen lakkaamiseen toimituksen viipymistä odotellessa.
Miellläni kyllä asioin Veikolla, kun on pieni yrittäjävetoisiin liikkeisiin perustuva ketju, mutta parempia palautusehtoja ja toimitusnopeus on kyllä monella pienemmälläkin firmalla.
Edit! Tai siis ei ole edes varsinaista postin palautuskoodia, joka postissa vaan lyötäisiin koneeseen, vaan palautus pitää lähettää normaalina postipakettina kaikkine erikseen syötettävine osoitetietoineen ja palautuskoodi merkitään pakettiin.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kokemuksia, miten pitkään toimitukset Powerin varastosta kotiin kestää? Tilasin OLED-töllön ja laitoin vanhan telkkarin jo myyntiin ja sovin kaupatkin. Nyt sitten huomasin, että Power toimittaakin Ruotsissa sijaitsevasta varastosta. Mitenhän pitkään tässä ollaa ilman telkkaria?
 
Onko kokemuksia, miten pitkään toimitukset Powerin varastosta kotiin kestää? Tilasin OLED-töllön ja laitoin vanhan telkkarin jo myyntiin ja sovin kaupatkin. Nyt sitten huomasin, että Power toimittaakin Ruotsissa sijaitsevasta varastosta. Mitenhän pitkään tässä ollaa ilman telkkaria?
Kaippa ne noin viikossa tulee
 
Katsotaan mitä tuleman pitää... Ostin myymälänoutona lattialieden vanhan hajonneen tilalle, sama merkki joka antautui liian nopeasti ei kiinnostanut niin ajattelin että miksipä ei sitä halvinta kun "kaikki ne samassa tehtaassa turkissa tehdään". Roudasin lieden kotiin ja sähkäri kävi sen kytkemässä, liesi on 10 mm liian korkea standardikalusteeseen, alalaatikon tilalla on kiinteä etupelti, kiertoilma pitää hirveää rohinaa, keraamisen liesiosan paistolevyt ovat naurettavan pieniä ja kun vastus alkaa hehkua se on reilusti pienenmpi kuin levyyn piirretty rinkula. Suomenkielinen käyttöohje puuttuu ym. Juu, tehdään ne kaikki samassa tehtaassa turkissa mutta tämä rimpula on tehty varmaan romaniassa. Lieden kyljessä oli tarra made in EU, muuten arvelisin valmistusmaaksi intia tjsp.

Katsotaan miten palautus tai vaihto onnistuu, kuka kuskaa ja hoitaa kytkennät. Nyt samaan verkkokauppaan oli tullut varteenotettava tarjous ja ajattelin päätyä siihen.

edit* eka pizza uunissa ja näköjään lämpötila ei ole sinnepäinkään, uunin luukku jää raolleen 3-5 mm ja sieltä falskaava kuuma ilma meinaa sulattaa lieden nappulat. Kuumettuaan luukun sai painettua kiinni asti mutta koko saatanan tekele on kuuma kuin kiuas, luukun lasi 85 astetta yläreunasta, uunin yläosat 50 astetta.
 
Viimeksi muokattu:
puoliso kävi ostamassa muistikorttia niin mukaan lähti uusi puh liittymä (ei siinä mitään). Nykyinen kodin netti puolittu (100M>50M) ja jos elisan sivuilta laittaa takaisin saman liitymän niin on 5e kalliimpi mitä aikaisemmin. :facepalm:

Samalla tuli joku gigantin pilvipalvelu ja tietoturva.. näillekkään mitään tarvetta.

Mitenhän luulette et gigantissa käy palveluitten peruutus... Taitava myyjätär :rofl: sopivasti asiakaspalvelu kiinni ennen kotiinpaluuta.
 
puoliso kävi ostamassa muistikorttia niin mukaan lähti uusi puh liittymä (ei siinä mitään). Nykyinen kodin netti puolittu (100M>50M) ja jos elisan sivuilta laittaa takaisin saman liitymän niin on 5e kalliimpi mitä aikaisemmin. :facepalm:

Samalla tuli joku gigantin pilvipalvelu ja tietoturva.. näillekkään mitään tarvetta.

Mitenhän luulette et gigantissa käy palveluitten peruutus... Taitava myyjätär :rofl: sopivasti asiakaspalvelu kiinni ennen kotiinpaluuta.
Puolisosi varmaan koki nuo tarpeelliseksi kun sellaisen tilasi. Kysyisin häneltä ennenkuin alat niitä peruuttelemaan.
 
Taas kerran on myyty käytettyä tavaraa uutena:


Vastaava kokemus myös Gigantista, josta mainitsinkin tässä ketjussa. Kirjoittelin Gigantille asiallisen reklamaation valokuvineen, ja sain tarpeeksi hyvän ostohyvityksen (noin 40% pois hinnasta), etten lähtenyt purkamaan kauppoja.
 
Katsotaan mitä tuleman pitää... Ostin myymälänoutona lattialieden vanhan hajonneen tilalle, sama merkki joka antautui liian nopeasti ei kiinnostanut niin ajattelin että miksipä ei sitä halvinta kun "kaikki ne samassa tehtaassa turkissa tehdään". Roudasin lieden kotiin ja sähkäri kävi sen kytkemässä, liesi on 10 mm liian korkea standardikalusteeseen, alalaatikon tilalla on kiinteä etupelti, kiertoilma pitää hirveää rohinaa, keraamisen liesiosan paistolevyt ovat naurettavan pieniä ja kun vastus alkaa hehkua se on reilusti pienenmpi kuin levyyn piirretty rinkula. Suomenkielinen käyttöohje puuttuu ym. Juu, tehdään ne kaikki samassa tehtaassa turkissa mutta tämä rimpula on tehty varmaan romaniassa. Lieden kyljessä oli tarra made in EU, muuten arvelisin valmistusmaaksi intia tjsp.

Katsotaan miten palautus tai vaihto onnistuu, kuka kuskaa ja hoitaa kytkennät. Nyt samaan verkkokauppaan oli tullut varteenotettava tarjous ja ajattelin päätyä siihen.

edit* eka pizza uunissa ja näköjään lämpötila ei ole sinnepäinkään, uunin luukku jää raolleen 3-5 mm ja sieltä falskaava kuuma ilma meinaa sulattaa lieden nappulat. Kuumettuaan luukun sai painettua kiinni asti mutta koko saatanan tekele on kuuma kuin kiuas, luukun lasi 85 astetta yläreunasta, uunin yläosat 50 astetta.
Osta halvinta tietoisesti ja ihmettele kun ei toimikaan kuin kalliimmat :hmm:

Etkö päässyt myymälässä tutustumaan laitteeseen kun kerran alalaatikon puute tuli yllätyksenä?
 
Pitkästä aikaa tilasin Gigantista kun oli aletuote. Virhehän se taas oli. Tuotetta oli varastossa, mutta tässä on nyt 2 viikkoa odoteltu ja tilauksen kohdalla lukee "Odottaa käsittelyä". Tuon kun olisi tilannut mistä tahansa muualta, esim. Saksasta, olisi se ollut jo smartpostissa tai ovella 2 päivän sisällä.
 
Osta halvinta tietoisesti ja ihmettele kun ei toimikaan kuin kalliimmat :hmm:

Etkö päässyt myymälässä tutustumaan laitteeseen kun kerran alalaatikon puute tuli yllätyksenä?
Ei ollut mallikappaletta nähtävillä. Hintaeroa esim. merkkiin jota en halunnut ostaa ei ollut kuin 60-80€. Olin uskossa että samaa tavaraa kuin muutkin alemman hintaryhmän liedet mutta väärässä olin.
 
30.4.20 tilasin Roccat Leadr pelihiiren netistä. Broidi haki sen seuraavana päivänä ja kiikutti kotia. Näin heti paketista että on käytetty. Näköjään perus menetelmä täällä stadin foorumin Gigantin myymälässä että myydään käytettyä kamaa uutena.
 
Puolisosi varmaan koki nuo tarpeelliseksi kun sellaisen tilasi. Kysyisin häneltä ennenkuin alat niitä peruuttelemaan.

No myyjä nyt oli vain hyvä lörpöttelee. Kyllä tästä keskusteltiin ja hyvät naurut saatiin et ei hätää. Ei järkeä puolittaa nettiä ja ottaa täysin samat palvelut uusiksi, jotka muutenkin vähällä käytöllä.

Saatiin peruttua ihan hyvin, piti soittaa elisalle vain erikseen.
 
Moneskohan kerta, kun pääsen haukkumaan Gigantin paskaa nettikauppaa.

Gigantti mainostaa ilmaista toimitusta Mobilepayllä. Sitten tilaus ei tietenkään onnistu, koska kotiinkuljetusta ei voi lopussa valita toimitustavaksi, vaan paskaläjä tarjoaa vaihtoehdoksi ainoastaan noutoa myymälästä.
 
Taas kerran on myyty käytettyä tavaraa uutena:


Ostin Gigantin tarjouksesta tuon Electrolux A9 ilmanpuhdistimen. Paketti tuli ja oli selkeästi jo kerran käyttöönotettu ja ihan runnottu paketti eli revitty auki, teipattu takaisin kasaan. Soitin samantien asiakaspalveluun ja sanoin että tilasin uuden laitteen, en outlet-kunnossa olevaa laitetta. Sieltä tilanne ymmärrettiin ja uusi laite tuli pari päivää myöhemmin sekä vanha vietiin pois. Vaivasta 15e lahjakortti Giganttiin. Sinänsä outoa että kokeillaan kepillä jäätä, mutta ymmärrän toki että jos laite on muuten "uudenveroinen". Se nyt kuitenkin tämän tyyppisessä "hygienia"-tuotteessa itse oletan sen olevan käyttämätön ja uusi.
 
Ps. lisätään tähän vielä, että Gigantin chatti on aivan järkyttävää paskaa.

Kokeilin avata chatin n. 16.20 aikaan, ja tämä Gigabotti kirjoittaa seuraavaa: "Valitettavasti asiakaspalvelu on tällä hetkellä suljettu. Asiakaspalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9-18 ja lauantaisin klo 10-16. Jos voin sillä välin olla jotenkin muuten avuksi, autan mielelläni."

Hienoa, kun Gigantin verkkokaupassa ei edes kello toimi oikein..
 
Ps. lisätään tähän vielä, että Gigantin chatti on aivan järkyttävää paskaa.

Kokeilin avata chatin n. 16.20 aikaan, ja tämä Gigabotti kirjoittaa seuraavaa: "Valitettavasti asiakaspalvelu on tällä hetkellä suljettu. Asiakaspalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9-18 ja lauantaisin klo 10-16. Jos voin sillä välin olla jotenkin muuten avuksi, autan mielelläni."

Hienoa, kun Gigantin verkkokaupassa ei edes kello toimi oikein..
Kun noin suuret ongelmat niin miksi asioit kyseisessä liikkeessä ;)
 
Moneskohan kerta, kun pääsen haukkumaan Gigantin paskaa nettikauppaa.

Gigantti mainostaa ilmaista toimitusta Mobilepayllä. Sitten tilaus ei tietenkään onnistu, koska kotiinkuljetusta ei voi lopussa valita toimitustavaksi, vaan paskaläjä tarjoaa vaihtoehdoksi ainoastaan noutoa myymälästä.
Yritin ihan mielenkiinnosta etsiä tarjousta tuosta mobile pay asiasta. Enkä löytänyt.

Vinkkaatko lisää tietoa siitä?
 
Nyt löytyi. Kuuluutko Gigantti-klubiin?

Klubilaisille ilmainen toimitus maksaessasi MobilePayllä! Etu aktivoituu automaattisesti kun valitset ostoskorissa maksutavaksi MobilePayn. Etu voimassa toistaiseksi.

Ehdot saa auki, kun klikkaa tekstiä "Ilmainen toimitus..." linkkiä.
 
Nyt löytyi. Kuuluutko Gigantti-klubiin?

Ehdot saa auki, kun klikkaa tekstiä "Ilmainen toimitus..." linkkiä.

Saattaa johtua myös siitä, että Gigantti mainostaa samaista etua myös tuotteille, joissa on ainoastaan myymäsaatavuus. Ja näihin ei tietenkään saa valittua kotiinkuljetusta vaikka Gigantin mainos sellaista lupailee.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo että yrittävät myydä käytettyä tavaraa uutena kerta toisen jälkeen, ihmetyttää kyllä. Joka vuosi nousee tapauksia otsikoihin ja meno jatkuu. Ei kovin rehellistä touhua.

Meinaat, että jollain puolen miljardin euron liikevaihdolla pelaava ketju tahallaan yrittää tuhota maineensa noilla?
 
Meinaat, että jollain puolen miljardin euron liikevaihdolla pelaava ketju tahallaan yrittää tuhota maineensa noilla?

Niin yhtiöhän näyttää tehneen 0,1% nettotuloksen viime vuonna. Erittäin pienillä katteilla pitää sitten kai hakea tuottoa kaikin keinoin. Norjalainen emoyhtiö oli ainakin joitakin vuosia sitten ihan kuilun reunalla, nykytilanteesta en tiedä.

Ostan itse Gigantista noutamalla myymälästä ja tarkastamalla että pakkaus on täysin koskematon. Muutamia reklamaatioita olen joutunut eri syistä joskus tekemään ja niitä on yrityksen ylin johto sitten lahjakortein hyvittänyt. Ovat yleensä liittyneet huolto- tai takuuasioihin.

Tarkkana siis pitää olla jos kyseisen yrityksen kanssa asioi, mutta ei se mahdotonta ole.
 
Vinkkinä vielä että kannattaa asioida vain Gigantin omien myymälöiden kanssa, franchisemyymälöiden kanssa on hankalampaa.
 
Mistä sen näkee, kumpi on kyseessä?

Kuitista ainakin näkee. Kauppalehden jutun mukaan 38 myymälää, joista 21 on omia. Jutun mukaan katteet pienenee yhä, siksi tyrkyttävät palveluita ja liittymiä (joista kannattaa kieltäytyä):

 
Onko oikein toimaria myöten hyvitelleet sinua?

Kyllä, laitoin reklamaation sähköpostilla suoraan nykyiselle ex-toimitusjohtajalle. Aina vastasi, pahoitteli virhettä ja lahjakortti postiin. Ei tavallisten rivimyyjien ja kassatyttöjen kanssa kannata vängätä, ihan ajanhukkaa, eivät ymmärrä kuluttajansuojalaista mitään.
 
Kuitista ainakin näkee. Kauppalehden jutun mukaan 38 myymälää, joista 21 on omia. Jutun mukaan katteet pienenee yhä, siksi tyrkyttävät palveluita ja liittymiä (joista kannattaa kieltäytyä):

Suosittelet kieltäytymään jos sinä et tarvi? Ok. Itse sain taannoin 7€/kk edullisemman puhelinliittymät ja kylkeen 50€ lahjakortin tuosta vaihdosta. En ymmärtänyt kieltäytyä.


Kyllä, laitoin reklamaation sähköpostilla suoraan nykyiselle ex-toimitusjohtajalle. Aina vastasi, pahoitteli virhettä ja lahjakortti postiin. Ei tavallisten rivimyyjien ja kassatyttöjen kanssa kannata vängätä, ihan ajanhukkaa, eivät ymmärrä kuluttajansuojalaista mitään.

Pointsit Gigantille. Varmaan vähättelit myös sinne TJ:n suuntaan "rivityöntekijöitä"?

Yleensä saa juuri sellaista palvelua, minkälaisella asenteella itse menee asioita hoitamaan. Tyylistäsi käy ilmi kyllä miksi elämä voi tuntua hankalalta aina.
 
Mistä sen näkee, kumpi on kyseessä?
Tää on kiinostanut itseänikin. Stadissa joskus olivat kaikki ketjun omia. Veikkaan että muissakin suuremmissa kaupungeissa enimmäkseen. Maakunnissa sitten pääsääntöisesti franchising-pohjalta lähes kaikki. 50-50 suunnilleen liikkeiden lukumäärällä laskettuna. Joillakin samoilla yrittäjillä on myös useampia myymälöitä.

Lista olisi kyllä mielenkiintoinen nähdä jos joku osaa jostain sellaisen taikoa :thumbsup:
 
Pointsit Gigantille. Varmaan vähättelit myös sinne TJ:n suuntaan "rivityöntekijöitä"?

Yleensä saa juuri sellaista palvelua, minkälaisella asenteella itse menee asioita hoitamaan. Tyylistäsi käy ilmi kyllä miksi elämä voi tuntua hankalalta aina.

Kassatytöt on juuri ja juuri täysi-ikäisiä, heiltä nyt ei reklamaatioasioissa oikein voi osaamista vaatia. Huoltotiskillä vaikuttaa joskus siltä että on ohjeistettu toimimaan asiakasta vastaan, syystä tai toisesta. Asioin suoraan ylimmän johdon kanssa, koska se on yksinkertaisesti helpointa ja samalla reklamaatioihin tulee kirjalliset vastaukset.

Taidat muuten olla sama nimimerkki joka muropaketin puolella paljastui ex-giganttilaiseksi, väitteet esim. isoista katteista osoitettiin valheellisiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Stadissa joskus olivat kaikki ketjun omia. Veikkaan että muissakin suuremmissa kaupungeissa enimmäkseen. Maakunnissa sitten pääsääntöisesti franchising-pohjalta lähes kaikki. 50-50 suunnilleen liikkeiden lukumäärällä laskettuna. Joillakin samoilla yrittäjillä on myös useampia myymälöitä.

Lista olisi kyllä mielenkiintoinen nähdä jos joku osaa jostain sellaisen taikoa :thumbsup:

Noin juuri, eli stadin liikkeet on ainakin omia ja kaupunkien isommat liikkeet. Listaa ei taida ainakaan internetistä löytyä. Maakuntien pienemmät myymälät on suuremmalla todennäköisyydellä franchising.
 

 
Itselläni on Gigantin nettikaupan kohdalta ollut yksi ihan posiitivinen kokemus tältä vuodelta kun taannoin oli ongelmia niiden Office 365 avainten toimituksessa: aspasta soittivat ja ilmoittivat ongelmasta ja pyysivät tilinumeroa rahojen palautukseen kun kerrankin olin sattunut maksamaan pankkimaksulla enkä luottokortilla. Ainut ihmetys oli, että miksi eivät voineet tehdä automaattisesti uutta tilausta kun saivat avaimet jakoon - piti itse seurata ja tehdä tilaus kun O365 tuli tilattavaksi. Rahat palautuivat parissa päivässä.

Muuten omat kokemukset on pääasiassa olleet positiivisia tai neutraaleja kun olen nettikaupassa asioinut: tavarat on tullut sovitusti ja toistaiseksi en ole kaivannut takuuta tms. Kivijalkakauppoja yritän välttää.
 
Itselläni on nykyään hyviä kokemuksia Verkkokauppa.com Jätkäsaaren myymälästä. Muutama palautus on ollut viime vuosina ja hoitunut alle minuutissa. Joskus vuosia sitten takkusi siellä takuuhuolto, mutta ovat asiakaspalveluaan paljon parantaneet. Kannattevasta tietokoneesta oli mennyt näytönohjain, vein huoltoon ja eivät "löytäneet" vikaa, vaikka siihen olisi riittänyt pelkkä tietokoneen käynnistys (näytössä isoja grafiikkavirheitä). Piti sitten etsiä toinen takuuhuoltopaikka ja siellä homma hoidettiin heti kuntoon.

Se mikä myymälässä on huonoa on heidän jonotusjärjestelmä, en ymmärrä kuka sellaisen on joskus kehittänyt. Kaikki jotka on siellä asioinut, tietää mitä tarkoitan.

Gigantissa en ole aikoihin asioinut, sieltä voi ostaa tavaraa jos on paras tarjous ja tavaraa on varmasti hyllyssä. Poweria en käytä, huonoin palautusoikeus ja korkeampi hintataso.
 
Tämän voisi yhtä hyvin laittaa 'mikä vituttaa' ketjuun:
Verkkokauppojen toimitusaika-arviot ovat perseestä. Ei olisi ongelmaa jos arviot olisivat jotenkin realistisia, mutta esimerkiksi Jimm's:
Aikaisin aamulla tullut ilmoitus:
Olemme lähettäneet tilaamanne tuotteet teille matkahuollon kautta.
Lähetyksen toimitustiedot viestin alaosassa.
Tilauksen seurannassa kannattaa huomioida, että kello 15:n jälkeen kirjatut lähetykset ehtivät yleensä vasta seuraavan arkipäivän matkahuollon noutoon.
Lähetyksen seuranta kahden vuorokauden kuluttua:
Odotamme lähetystä kuljetettavaksi
 
Mitenköhän menee kun on ostanut Gigantin lahjakortilla tuotteen netistä ja nyt sen palauttais. Saako rahat takas lahjakorttina vai rahana?
 
Mitenköhän menee kun on ostanut Gigantin lahjakortilla tuotteen netistä ja nyt sen palauttais. Saako rahat takas lahjakorttina vai rahana?

Yleensä rahat palautetaan samalla maksutavalla kuin maksettukin, eli lahjakortille. Kannattaa kysyä vaikka asiakaspalvelusta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 382
Viestejä
4 510 790
Jäsenet
74 359
Uusin jäsen
Sigma gooner

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom