Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Ps. lisätään tähän vielä, että Gigantin chatti on aivan järkyttävää paskaa.

Kokeilin avata chatin n. 16.20 aikaan, ja tämä Gigabotti kirjoittaa seuraavaa: "Valitettavasti asiakaspalvelu on tällä hetkellä suljettu. Asiakaspalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9-18 ja lauantaisin klo 10-16. Jos voin sillä välin olla jotenkin muuten avuksi, autan mielelläni."

Hienoa, kun Gigantin verkkokaupassa ei edes kello toimi oikein..
Kun noin suuret ongelmat niin miksi asioit kyseisessä liikkeessä ;)
 
Moneskohan kerta, kun pääsen haukkumaan Gigantin paskaa nettikauppaa.

Gigantti mainostaa ilmaista toimitusta Mobilepayllä. Sitten tilaus ei tietenkään onnistu, koska kotiinkuljetusta ei voi lopussa valita toimitustavaksi, vaan paskaläjä tarjoaa vaihtoehdoksi ainoastaan noutoa myymälästä.
Yritin ihan mielenkiinnosta etsiä tarjousta tuosta mobile pay asiasta. Enkä löytänyt.

Vinkkaatko lisää tietoa siitä?
 
Nyt löytyi. Kuuluutko Gigantti-klubiin?

Klubilaisille ilmainen toimitus maksaessasi MobilePayllä! Etu aktivoituu automaattisesti kun valitset ostoskorissa maksutavaksi MobilePayn. Etu voimassa toistaiseksi.

Ehdot saa auki, kun klikkaa tekstiä "Ilmainen toimitus..." linkkiä.
 
Tuo että yrittävät myydä käytettyä tavaraa uutena kerta toisen jälkeen, ihmetyttää kyllä. Joka vuosi nousee tapauksia otsikoihin ja meno jatkuu. Ei kovin rehellistä touhua.

Meinaat, että jollain puolen miljardin euron liikevaihdolla pelaava ketju tahallaan yrittää tuhota maineensa noilla?
 
Meinaat, että jollain puolen miljardin euron liikevaihdolla pelaava ketju tahallaan yrittää tuhota maineensa noilla?

Niin yhtiöhän näyttää tehneen 0,1% nettotuloksen viime vuonna. Erittäin pienillä katteilla pitää sitten kai hakea tuottoa kaikin keinoin. Norjalainen emoyhtiö oli ainakin joitakin vuosia sitten ihan kuilun reunalla, nykytilanteesta en tiedä.

Ostan itse Gigantista noutamalla myymälästä ja tarkastamalla että pakkaus on täysin koskematon. Muutamia reklamaatioita olen joutunut eri syistä joskus tekemään ja niitä on yrityksen ylin johto sitten lahjakortein hyvittänyt. Ovat yleensä liittyneet huolto- tai takuuasioihin.

Tarkkana siis pitää olla jos kyseisen yrityksen kanssa asioi, mutta ei se mahdotonta ole.
 
Vinkkinä vielä että kannattaa asioida vain Gigantin omien myymälöiden kanssa, franchisemyymälöiden kanssa on hankalampaa.
 
Mistä sen näkee, kumpi on kyseessä?

Kuitista ainakin näkee. Kauppalehden jutun mukaan 38 myymälää, joista 21 on omia. Jutun mukaan katteet pienenee yhä, siksi tyrkyttävät palveluita ja liittymiä (joista kannattaa kieltäytyä):

 
Onko oikein toimaria myöten hyvitelleet sinua?

Kyllä, laitoin reklamaation sähköpostilla suoraan nykyiselle ex-toimitusjohtajalle. Aina vastasi, pahoitteli virhettä ja lahjakortti postiin. Ei tavallisten rivimyyjien ja kassatyttöjen kanssa kannata vängätä, ihan ajanhukkaa, eivät ymmärrä kuluttajansuojalaista mitään.
 
Kuitista ainakin näkee. Kauppalehden jutun mukaan 38 myymälää, joista 21 on omia. Jutun mukaan katteet pienenee yhä, siksi tyrkyttävät palveluita ja liittymiä (joista kannattaa kieltäytyä):

Suosittelet kieltäytymään jos sinä et tarvi? Ok. Itse sain taannoin 7€/kk edullisemman puhelinliittymät ja kylkeen 50€ lahjakortin tuosta vaihdosta. En ymmärtänyt kieltäytyä.


Kyllä, laitoin reklamaation sähköpostilla suoraan nykyiselle ex-toimitusjohtajalle. Aina vastasi, pahoitteli virhettä ja lahjakortti postiin. Ei tavallisten rivimyyjien ja kassatyttöjen kanssa kannata vängätä, ihan ajanhukkaa, eivät ymmärrä kuluttajansuojalaista mitään.

Pointsit Gigantille. Varmaan vähättelit myös sinne TJ:n suuntaan "rivityöntekijöitä"?

Yleensä saa juuri sellaista palvelua, minkälaisella asenteella itse menee asioita hoitamaan. Tyylistäsi käy ilmi kyllä miksi elämä voi tuntua hankalalta aina.
 
Mistä sen näkee, kumpi on kyseessä?
Tää on kiinostanut itseänikin. Stadissa joskus olivat kaikki ketjun omia. Veikkaan että muissakin suuremmissa kaupungeissa enimmäkseen. Maakunnissa sitten pääsääntöisesti franchising-pohjalta lähes kaikki. 50-50 suunnilleen liikkeiden lukumäärällä laskettuna. Joillakin samoilla yrittäjillä on myös useampia myymälöitä.

Lista olisi kyllä mielenkiintoinen nähdä jos joku osaa jostain sellaisen taikoa :thumbsup:
 
Pointsit Gigantille. Varmaan vähättelit myös sinne TJ:n suuntaan "rivityöntekijöitä"?

Yleensä saa juuri sellaista palvelua, minkälaisella asenteella itse menee asioita hoitamaan. Tyylistäsi käy ilmi kyllä miksi elämä voi tuntua hankalalta aina.

Kassatytöt on juuri ja juuri täysi-ikäisiä, heiltä nyt ei reklamaatioasioissa oikein voi osaamista vaatia. Huoltotiskillä vaikuttaa joskus siltä että on ohjeistettu toimimaan asiakasta vastaan, syystä tai toisesta. Asioin suoraan ylimmän johdon kanssa, koska se on yksinkertaisesti helpointa ja samalla reklamaatioihin tulee kirjalliset vastaukset.

Taidat muuten olla sama nimimerkki joka muropaketin puolella paljastui ex-giganttilaiseksi, väitteet esim. isoista katteista osoitettiin valheellisiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Stadissa joskus olivat kaikki ketjun omia. Veikkaan että muissakin suuremmissa kaupungeissa enimmäkseen. Maakunnissa sitten pääsääntöisesti franchising-pohjalta lähes kaikki. 50-50 suunnilleen liikkeiden lukumäärällä laskettuna. Joillakin samoilla yrittäjillä on myös useampia myymälöitä.

Lista olisi kyllä mielenkiintoinen nähdä jos joku osaa jostain sellaisen taikoa :thumbsup:

Noin juuri, eli stadin liikkeet on ainakin omia ja kaupunkien isommat liikkeet. Listaa ei taida ainakaan internetistä löytyä. Maakuntien pienemmät myymälät on suuremmalla todennäköisyydellä franchising.
 

 
Itselläni on Gigantin nettikaupan kohdalta ollut yksi ihan posiitivinen kokemus tältä vuodelta kun taannoin oli ongelmia niiden Office 365 avainten toimituksessa: aspasta soittivat ja ilmoittivat ongelmasta ja pyysivät tilinumeroa rahojen palautukseen kun kerrankin olin sattunut maksamaan pankkimaksulla enkä luottokortilla. Ainut ihmetys oli, että miksi eivät voineet tehdä automaattisesti uutta tilausta kun saivat avaimet jakoon - piti itse seurata ja tehdä tilaus kun O365 tuli tilattavaksi. Rahat palautuivat parissa päivässä.

Muuten omat kokemukset on pääasiassa olleet positiivisia tai neutraaleja kun olen nettikaupassa asioinut: tavarat on tullut sovitusti ja toistaiseksi en ole kaivannut takuuta tms. Kivijalkakauppoja yritän välttää.
 
Itselläni on nykyään hyviä kokemuksia Verkkokauppa.com Jätkäsaaren myymälästä. Muutama palautus on ollut viime vuosina ja hoitunut alle minuutissa. Joskus vuosia sitten takkusi siellä takuuhuolto, mutta ovat asiakaspalveluaan paljon parantaneet. Kannattevasta tietokoneesta oli mennyt näytönohjain, vein huoltoon ja eivät "löytäneet" vikaa, vaikka siihen olisi riittänyt pelkkä tietokoneen käynnistys (näytössä isoja grafiikkavirheitä). Piti sitten etsiä toinen takuuhuoltopaikka ja siellä homma hoidettiin heti kuntoon.

Se mikä myymälässä on huonoa on heidän jonotusjärjestelmä, en ymmärrä kuka sellaisen on joskus kehittänyt. Kaikki jotka on siellä asioinut, tietää mitä tarkoitan.

Gigantissa en ole aikoihin asioinut, sieltä voi ostaa tavaraa jos on paras tarjous ja tavaraa on varmasti hyllyssä. Poweria en käytä, huonoin palautusoikeus ja korkeampi hintataso.
 
Tämän voisi yhtä hyvin laittaa 'mikä vituttaa' ketjuun:
Verkkokauppojen toimitusaika-arviot ovat perseestä. Ei olisi ongelmaa jos arviot olisivat jotenkin realistisia, mutta esimerkiksi Jimm's:
Aikaisin aamulla tullut ilmoitus:
Olemme lähettäneet tilaamanne tuotteet teille matkahuollon kautta.
Lähetyksen toimitustiedot viestin alaosassa.
Tilauksen seurannassa kannattaa huomioida, että kello 15:n jälkeen kirjatut lähetykset ehtivät yleensä vasta seuraavan arkipäivän matkahuollon noutoon.
Lähetyksen seuranta kahden vuorokauden kuluttua:
Odotamme lähetystä kuljetettavaksi
 
Mitenköhän menee kun on ostanut Gigantin lahjakortilla tuotteen netistä ja nyt sen palauttais. Saako rahat takas lahjakorttina vai rahana?
 
Mitenköhän menee kun on ostanut Gigantin lahjakortilla tuotteen netistä ja nyt sen palauttais. Saako rahat takas lahjakorttina vai rahana?

Yleensä rahat palautetaan samalla maksutavalla kuin maksettukin, eli lahjakortille. Kannattaa kysyä vaikka asiakaspalvelusta.
 
Harmi, ei tuohon putiikkiin haluttais rahaa enää laittaa. Ehkäpä sen lahjakortin joku ostaa
Se on kolme vuotta voimassa. Ja itse olen ainakin ollut tyytyväinen. Jos haluaa välttää myyjät, niin ottaa vaan collect@storella tai tilaa netistä.
 
mikä on Powerin asiakaspalautteen email ?
ei löydy sivuilta vaan sanovat että ruuhkaa ota chatti.
enkä ota koska asia pitää selvittää.
mielellään jonnekkin ylemmäs pitäs saada yhteys
 
Sain Gigantin lahjakortin, jonka päätin hyödyntää rattiohjaimen hankinnassa.

:thumbsdown: Verkkokaupasta tuotetta ei voinut ostaa
:redface: Lähin liike jossa sitä oli, oli 120 km päässä
:thumbsdown: Siirto lähempään liikkeeseen ei sisäisesti ollut mahdollista
:thumbsup: Chatissa sovittiin että liikkeestä otetaan yhteyttä sen toimittamiseksi kotiosoitteeseen
:sleep: Odotin soittoa torstaista lauantaihin

:devilish: Tilasin tuotteen muualta
 
Ostin 22.4 Powerin verkkokaupasta LG.n 82" television. Televisio tuli kuljetusvaurioisena perille. Otin yhteyden sätillä(kun ei voi soittaa) ja lähetin kymmenkunta kuvaa rikkinäisestä televisiosta. Televisio haettiin luvatusti postin toimesta pois,mutta sitten alkoi ongelmat. Yhteensä 3 eri kertaa minulle kerrottiin television olevan milloin keräilyssä milloin missäkin.Lukemattomien yhteydenottojen ja turhien lupausten jälkeen 3.6 tuli uusi televisio ehjänä pihaan. Ensimmäinen televisio oli suoraan tehtaalta tullut 4/2020 leimalla oleva ja nyt toinen 10/2019. Vitutti sekin asia. Opin tästä geissistä ainakin yhden asian, en tule koskaan enää asioimaan kyseisen puljun kanssa. Itseä vituttaa eniten ne turhanpäiväiset lupaukset ja pahoittelut. Olisivat sanoneet, että menee 6 viikkoa niin sekin olisi ollut parempi. Nyt vain toivon, että televisio kestää sen 4 vuotta, että ei tarvitse olla missään tekemisissä kyseisen firman kanssa.
 
Taitaa Power olla asiakaspalvelussa yhtä huono kuin Gigantti, tosin en ole sieltä juuri mitään ostanut. Powerin hinnat ovat aina vertailtaessa olleet korkeampia ja lisäksi huonompi 35 päivän palautusoikeus. Myymälästä ostettua puhelinta ei voi palauttaa, samoin ainakin jossain vaiheessa piti olla virheettömät pakkaukset jne.

Powerin myymälät ovat myös ärsyttävämpiä, on rakennettu labyrintiksi eli pitää kävellä käytävää pitkin koko myymälän läpi päästäkseen pois. Tähän voi ainakin tutustua Tammiston ja Leppävaaran Sellon myymälöissä. Ihan jo sen vuoksi Powerin myymälöihin ei tule spontaanisti mentyä.
 
Asiakaskokemus: Gigantin kanssa on lähes kaikki mennyt aina mutkitta, mutta viikonloppuna tilasin Gigantista näytönohjaimen postin pikatoimituksena. Toimitus on kestänyt viikon ja tänään paketti olikin päätynyt postin sijasta matkahuoltoon ja ei siinä mitään, mutta ei lähimpään, seuraavaksi lähimpään tai sitäkään seuraavaan, vaan 35km päähän... Ikävä kyllä samankaltaista mokailua on käynyt ennenkin heidän kanssaan, sillä myymälänoudoksi tilattu tuote tulikin lähipostiin -no tuo ei onneksi ollut iso vahinko kun olin kuitenkin kotosalla niin sain haettua.

Isot peukut silti Gigantin hyvitykselle virheellisen näytönohjaimen toimituksessa ja yleensä nopeille toimituksillekin. Myös toimivasta palautusoikeudesta iso Plus
 
Onko kellään tietoa voiko Gigantin toimitusta myöhentää? Tai vaihtoehtoisesti kauanko Gigantti säilyttää netistä tilattua tuotetta (löysin vain varaa ja nouda joka on seuraavaan iltaan asti). Itse en osaa tarpeeksi hyvin etsiä että Gigantin sivuilta tiedon löytäisin. Tarkoitus olis n. 3-4 viikon päästä muuttaa. Tarkka päivä ei ole tiedossa, mutta ajatus olisi että koneet toimitettaisiin juuri sopivasti uuteen osoitteeseen jos nyt tilaisi, kun soppeli tarjous näytti olevan voimassa pesutornista.
 
Ite kun likalle ostin kodinkoneita hänen muuttaessaan Keski-Suomesta ytimeen, toimituspäivän sai hyvin sovittua kahden viikon päähän.
 
Eikö kivijalka Powerista voi ostaa puhelinta ilman että antaa henkilötiedot (mukamas takuuseen)?
 
Eipä ainakaan minulta kysytty mitään tietoja.
Puhelin pöytään ja maksu kortilla ja näkemiin.
 
Eiköhän pysty ostamaan ilmankin ja ei kai sinne muuta tarvitse ilmoittaa kuin oma nimi, jolla kuitti sitten löytyy tarvittaessa suoraan koneelta.
En sitten tiedä, mutta ei mukamas voinut myydä. Minun mielestäni ei tarvitse antaa mitään tietoja, jos maksan tuollaisen tuotteen heti ja otan itse riskin että hukkaan kuitin. Kuitissa on kuitenkin tiedot, millä se liittyy heidän kassan tapahtumiin. No, kaupan ehdot ei käynyt minulle, niin ei kauppoja syntynyt.
 
En sitten tiedä, mutta ei mukamas voinut myydä. Minun mielestäni ei tarvitse antaa mitään tietoja, jos maksan tuollaisen tuotteen heti ja otan itse riskin että hukkaan kuitin. Kuitissa on kuitenkin tiedot, millä se liittyy heidän kassan tapahtumiin. No, kaupan ehdot ei käynyt minulle, niin ei kauppoja syntynyt.
Vähän outoa kyllä jos tuollaista vaatii, jos kyse kuitenkin ihan suorasta kaupasta.
 
Melkoisen erikoinen tilanne Powerin kanssa. Ei voi kauheasti kehua.
Sain GoGift-lahjakortin ja olisin halunnut ostaa sillä 256 gt ssd:n. No, käynti paikkakunnan myymälässä tuotti pettymyksen. Nettikaupassa ko. levyjä on vaikka kuinka monta, myymälässä ei ilmeisesti ensimmäistäkään, eikä myyjä suostunut sellaista tilaamaan. Vetosi siihen, että "kone näyttää, ettei varastosta löydy." Tarjosi kuitenkin isompaa levyä tilalle, luonnollisesti.

No, ajattelin kotiin tullessani, että selvä, käytänpä lahjakortin nettikaupassa. Eipä onnistunut tämäkään, chatin mukaan lahjakortti toimii "toistaiseksi vain myymälässä." Mielenkiintoista on, että olen ostanut jo 2017 firman nettikaupasta tavaraa lahjakortilla, löysin kuitinkin sähköpostista pienen etsinnän jälkeen. Selvä, tilataan tuote nettikaupasta noudettavaksi myymälään ja käytän lahjakortin pois noutaessani paketin. Ei onnistu tämäkään! Myymälä on kauppiasvetoinen, eikä näihin myymälöihin pysty "toistaiseksi" tilaamaan tavaraa nettikaupasta myymälänoutoon. Pari aiempaa kertaa toimivat erinomaisesti, kummallakaan kerralla tuotetta ei ollut juuri sillä hetkellä hyllyssä, mutta sellainen tilattiin ja paketin sai hakea parin päivän päästä ensimmäisestä käynnistä. Sen sijaan, että alettaisiin tuputtamaan kalliimpaa mallia tilalle.
 
Gogift sivuilta suoraan kopioituna:

"
POWER lahjakortilla voi hankkia kodintekniikkaa Power –myymälöistä ympäri Suomen!

Kuinka käytän lahjakorttia?
• Lahjakortti käy maksuvälineenä kaikissa Power -myymälöissä (lista myymälöistä)
• Lahjakortin voi käyttää kerralla tai osissa
• Lahjakortti on voimassa 12kk ostohetkestä
• Lahjakorttia ei voi muuttaa rahaksi eikä siitä anneta rahaa takaisin"

Eli verkkokaupassa ei lahjakortti käy, kuten sivuilla mainitaan.
 
Gogift sivuilta suoraan kopioituna:

"
POWER lahjakortilla voi hankkia kodintekniikkaa Power –myymälöistä ympäri Suomen!

Kuinka käytän lahjakorttia?
• Lahjakortti käy maksuvälineenä kaikissa Power -myymälöissä (lista myymälöistä)
• Lahjakortin voi käyttää kerralla tai osissa
• Lahjakortti on voimassa 12kk ostohetkestä
• Lahjakorttia ei voi muuttaa rahaksi eikä siitä anneta rahaa takaisin"

Eli verkkokaupassa ei lahjakortti käy, kuten sivuilla mainitaan.
..mikä on aivan vitun antiikkista että ei voi käyttää lahjakorttia nettiostoksissa. Ei tuu mieleen yhtäkään muuta liikettä joilla olisi sama käytäntö. LISÄKS noita Powerin lahjakortteja ei saa kuin FYYSISINÄ kortteina, joten ei toivoakaan mistään nettikoodeista vaan sun pitää odottaa että sulle tulee fyysiset kortit jotta voit mennä niillä ostamaan jotain liikkeestä.
Tulee ihan joku vitun NetAnttila mieleen. Vuonna 2020.
 
..mikä on aivan vitun antiikkista että ei voi käyttää lahjakorttia nettiostoksissa. Ei tuu mieleen yhtäkään muuta liikettä joilla olisi sama käytäntö. LISÄKS noita Powerin lahjakortteja ei saa kuin FYYSISINÄ kortteina, joten ei toivoakaan mistään nettikoodeista vaan sun pitää odottaa että sulle tulee fyysiset kortit jotta voit mennä niillä ostamaan jotain liikkeestä.
Tulee ihan joku vitun NetAnttila mieleen. Vuonna 2020.

XXL
 
..mikä on aivan vitun antiikkista että ei voi käyttää lahjakorttia nettiostoksissa. Ei tuu mieleen yhtäkään muuta liikettä joilla olisi sama käytäntö. LISÄKS noita Powerin lahjakortteja ei saa kuin FYYSISINÄ kortteina, joten ei toivoakaan mistään nettikoodeista vaan sun pitää odottaa että sulle tulee fyysiset kortit jotta voit mennä niillä ostamaan jotain liikkeestä.
Tulee ihan joku vitun NetAnttila mieleen. Vuonna 2020.

Näinpä. Erikoista on, että kun edellisen kerran sain Powerin lahjakortin, sen käyttö netissä onnistui ongelmitta. En kyllä tajua, miksi myyjä ei myynyt sitä, mitä olin ostamassa. Tai sanonut, että laitetaan tilaukseen. Varsinkin, kun chat-asiakaspalvelu sanoi, että tuotteen saisi ko. myymälään tilaamalla, vaikka myyjä liikkeessä muuta väitti.
 
Gigantissa lukee, että Nouto-toimitustavalla kaikki toteutetaan ilman ihmiskontakteja. Onko siellä Smartpostin kaltaisia pakettiautomaatteja?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 701
Viestejä
4 876 372
Jäsenet
78 689
Uusin jäsen
kemikaaliananas

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom