Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia missä on takuun väitetty olevan henk.koht?

Ei tule mieleen, mutta Lidlissä ei suostuttu laittamaan painepesuria takuuseen, kun kuitista oli kuva otettu puhelimella. Piti kuulemma olla alkuperäinen. Toki tuossakin toimittiin väärin.

Ihan oikessa tuo Gigantin asiakaspalvelu on. GDPR:n takia ei voi luovuttaa toisen asiakkaan tietoja. Vaikka sinun tapauksessa se todella hölmöltä kuulostaakin (kun vanhassa kuitissa ne on). Riskinä noissa on toki sekin, että asiakkaan yhteystiedot olisivat muuttuneet ja esim. turvakieltoasiakkaalle tuo on melkoinen riski.
 
Se, että uutta kuittia ei tulosteta kuin kuitisaa näkyvälle henkilöllle on vielä järkeenkäypää, vaikka saahan sen kuitin tulostettua ilman niitä 1.omistaja tietoja.
Eikä kyse ole edes siitä, vaan takuun eväämisyrityksestä. Painotetaan, että ollaan asiakkaan etuja ajamassa ja tietoturvaa parantamassa/puolustamassa, ja siinä samalla pyritään eväämään laitekohtainen takuu.

"Vaikka laite onkin myyty sinulle, lakiteknisesti tv on edelleen alkuperäisen ostajan nimissä, eikä omistajuutta voi ostohetken jälkeen muuttaa. GDPR-tietosuojalaki on valitettavan tiukka tässäkin asiassa, ja me noudatamme sitä tarkasti suojellaksemme asiakkaidemme turvallisuutta."

"Pahoittelut, olin saanut osittain väärää tietoa aiheesta."

Joo, ei tuo kuulosta siltä, että tuli pikku lipsahdus, vaan täysin tietoisesti pyritään harhauttamaan asiakkaan suojelun nimissä.

Jos gigantti haluaa tälle linjalle lähteä, niin ihan lainpuitteissa voivat poistaa koko takuukäytännön, ei sitä ole pakko myöntää. Toki, virhevastuu ajaa saman asian asiakkaan kannalta ja myynti romahtaisi, mutta lakiteknisesti käytäntö olisi kunnossa.
 
Ja sellaista viestiä tuli, eli pyydetään 39€ + lisämaksuja.
Eli Verkkokaupan myymistä Samsung puhelimista kun kaupasta ulos kannettaessa on vikaa niin se on voi voi, se ei ole takuun alainen vika.

lainaus:
Saimme seuraavan tiedon huoltoliikkeeltä koskien huoltoon toimittamaasi tuotetta.

Pyydämme ilmoittamaan mitä haluat tuotteelle tehtävän vastaamalla tähän viestiin kahden (2) arkipäivän kuluessa. Käsittelemme ainoastaan kirjalliset vastaukset.

--

hei,
Mekaaninen vaurio, näytön yläosassa värivirheen kohdassa mekaaninen jälki. Ei voida korjata valmistajan/maahantuojan takuuseen. Vauriokuvat otettu. Korjausarvio, näyttömoduulin vaihto 199,00 €.
Ilmoitatteko mahdollisimman pian korjataanko laite. Odotamme vastaustanne 5 työpäivää. Jos emme saa vastausta joudumme palauttamaan laitteen korjaamattomana, tarkistusmaksu 39 euroa.
Terveisin,
T...

Ystävällisin terveisin...
 
Viimeksi muokattu:
Mekaaninen vaurio, näytön yläosassa värivirheen kohdassa mekaaninen jälki .... Vauriokuvat otettu.

Taikasanat on tuossa yllä.

Sun kaverilla on siis käsissä kaks vuotta vanha puhelin jossa on näyttö mäsänä ja mekaaninen vaurio näytössä. Ei mene lähtökohtaisesti takuuseen ei. Tässä tapauksessa myyjä (tai tarkemmin hänen edustajansa joka tuotetta huoltaa) on myös pystynyt todentamaan ja dokumentoimaan vaurion (ottamaan kuvat siitä) jolloin myyjä on pystynyt osoittamaan laitteen saaneen ulkoisen vaurion joka oikeuttaa epäämään takuun. Tietty aina on liikkumavaraa siinä millainen jälki siellä on minkä ne on todennut, joten ennen kuin kuvat näkee en suostuisi itse mihinkään maksuihin. Jos puhelimen ulkopinnassa on juuri vaurion kohdalla mekaaninen vaurio ja alla piirilevyssä jälki, on homma aika selvä. Jos taas ulkopuolella ei ole vauriota vaan vain piirilevyllä, voi vika olla ollut siellä jo ennestään eikä ole ulkoisen kolhun aiheuttama.

Mikäli tämä ongelma oli laitteessa jo uutena niin olisi todellakin kannattanut viedä se saman tien takaisin ja sanoa että viallinen paketista ottaessa. Silloin, vaikka siellä olisikin mekaaninen vaurio, olisi olettama kuluttajan puolella ja olisi voitu olettaa laitteen kärsineen vaurion ennen kuin kuluttaja sai sen haltuunsa. Nyt jos laite on kaksi vuotta ollut käytössä ennen kuin sitä viedään huoltoon ja siellä on todettu mekaaninen vaurio, on olettama vaurion syntytavasta myyjän puolella koska on todennäköisempää että vaurio on tullut laitetta käyttäessä kuin että se olisi ollut siinä alun perinkin.

Lisäksi, tuotteen vian kohdalla takuuseen tulisi vedota kohtuullisessa ajassa, ja se tarkoittaa yleensä noin kahta kuukautta, ei kahta vuotta vian toteamisesta... On myös yleisesti oletettavissa, että kuluttaja ei käyttäisi viallista tavaraa kahta vuotta ennen takuuseen vetoamista.

Tuo tarkastusmaksun periminen on vähän harmaalla alueella, esim. KKV:n ohjeiden mukaan vain selvästi turhista tarkastuksista saa laskuttaa, epäselvistä ei.
Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää.

Luultavasti paras tilanne johon kaverisi voi laitteen kanssa päätyä on saada se ulos ilman tarkastusmaksua. Yrittäisin neuvotella myyjän kanssa maksun poistosta vetoamalla siihen ettei vaurio ollut ilmeinen eikä kaverisi voinut tietää siellä sellaista olevan..
 
Taikasanat on tuossa yllä.

Sun kaverilla on siis käsissä kaks vuotta vanha puhelin jossa on näyttö mäsänä ja mekaaninen vaurio näytössä. Ei mene lähtökohtaisesti takuuseen ei. Tässä tapauksessa myyjä (tai tarkemmin hänen edustajansa joka tuotetta huoltaa) on myös pystynyt todentamaan ja dokumentoimaan vaurion (ottamaan kuvat siitä) jolloin myyjä on pystynyt osoittamaan laitteen saaneen ulkoisen vaurion joka oikeuttaa epäämään takuun. Tietty aina on liikkumavaraa siinä millainen jälki siellä on minkä ne on todennut, joten ennen kuin kuvat näkee en suostuisi itse mihinkään maksuihin. Jos puhelimen ulkopinnassa on juuri vaurion kohdalla mekaaninen vaurio ja alla piirilevyssä jälki, on homma aika selvä. Jos taas ulkopuolella ei ole vauriota vaan vain piirilevyllä, voi vika olla ollut siellä jo ennestään eikä ole ulkoisen kolhun aiheuttama.

Mikäli tämä ongelma oli laitteessa jo uutena niin olisi todellakin kannattanut viedä se saman tien takaisin ja sanoa että viallinen paketista ottaessa. Silloin, vaikka siellä olisikin mekaaninen vaurio, olisi olettama kuluttajan puolella ja olisi voitu olettaa laitteen kärsineen vaurion ennen kuin kuluttaja sai sen haltuunsa. Nyt jos laite on kaksi vuotta ollut käytössä ennen kuin sitä viedään huoltoon ja siellä on todettu mekaaninen vaurio, on olettama vaurion syntytavasta myyjän puolella koska on todennäköisempää että vaurio on tullut laitetta käyttäessä kuin että se olisi ollut siinä alun perinkin.

Lisäksi, tuotteen vian kohdalla takuuseen tulisi vedota kohtuullisessa ajassa, ja se tarkoittaa yleensä noin kahta kuukautta, ei kahta vuotta vian toteamisesta... On myös yleisesti oletettavissa, että kuluttaja ei käyttäisi viallista tavaraa kahta vuotta ennen takuuseen vetoamista.

Tuo tarkastusmaksun periminen on vähän harmaalla alueella, esim. KKV:n ohjeiden mukaan vain selvästi turhista tarkastuksista saa laskuttaa, epäselvistä ei.


Luultavasti paras tilanne johon kaverisi voi laitteen kanssa päätyä on saada se ulos ilman tarkastusmaksua. Yrittäisin neuvotella myyjän kanssa maksun poistosta vetoamalla siihen ettei vaurio ollut ilmeinen eikä kaverisi voinut tietää siellä sellaista olevan..
Näin se taitaa olla että uutena olisi heti pitänyt viedä, nyt jos on naarmu tai puhelimen näyttö täysin ilman kolhua ja säröjä niin se on syy evätä takuu, en kyllä itse huomannut mitään jälkeä kun katsoin.
Onhan se hieno syy evätä takuu, kunhan nyt saisi tuon tarkastusmaksun juurikin pois, pitää seurata tilannetta.
 
Viimeksi muokattu:
Näin se taitaa olla että uutena olisi heti pitänyt viedä, nyt jos on naarmu ilman kolhua tai säröjä niin se on syy evätä takuu, en kyllä itse huomannut mitään jälkeä kun katsoin.
Onhan se hieno syy evätä takuu, kunhan nyt saisi tuon tarkastusmaksun juurikin pois, pitää seurata tilannetta.
Pyydä heiltä kuvat nähtäväksesi.

Toinen skenaario on, että kaverisi piti tuota puhelinta sen 2 vuotta rikkinäisenä koska paskoi sen heti silloin 2 vuotta sitten ja nyt kun takuu menossa umpeen koittaa onnea ja saada takuuseen. En sano, että noin on tapahtunut mutta kumma, että piti 2 vuotta rikkinäistä puhelinta ja vasta nyt yrittää saada takuuseen.
 
Tai parempaa, yrittää saada virhevastuuseen nojaten uutta, korvaavaa puhelinta tilalle jos korjaaminen ei onnistuisikaan?
 
Tuskin se liike tuohon lähtee kun kerran heillä on valtuutetun huoltoliikkeen toimittama diagnoosi että laitteessa on mekaaninen vaurio.
Jossa ei asiakas eikä verkkokaupan tiskillä kukaan huomannut ainakaan ulkoisia vaurioita ja tuhansissa vastaavissa puhelimissa on sama näytön värivirhe vika.
 
Viimeksi muokattu:
Eli onko tässä nyt tilanne se, että puhelin on ostettu vuosi-kaksi sitten? Kaverisi on käyttänyt puhelinta kaikki nämä vuodet pinkki viiva näytössä ja nyt takuun päättyessä päätynyt huoltamaan laitteen? Tai ehkä jopa vaatimaan uutta, vastaavaa laitetta virhevastuuseen nojaten?

Nyt kun on dokumentoitu mekaaninen vaurio laitteessa, onkin kaikki myyjän vikaa ja paskaa palvelua?
 
Eli onko tässä nyt tilanne se, että puhelin on ostettu vuosi-kaksi sitten? Kaverisi on käyttänyt puhelinta kaikki nämä vuodet pinkki viiva näytössä ja nyt takuun päättyessä päätynyt huoltamaan laitteen? Tai ehkä jopa vaatimaan uutta, vastaavaa laitetta virhevastuuseen nojaten?

Nyt kun on dokumentoitu mekaaninen vaurio laitteessa, onkin kaikki myyjän vikaa ja paskaa palvelua?
Kyllä on käyttänyt, hetihän tuo olis pitänyt huoltoon viedä mutta tyyppivikaa väittävät itseaiheutetuksi ja perivät tarkistusmaksua ja puhelimessa on vielä takuu aikaa jäljellä.

Nyt kun on keksitty huollossa että asiakas on aiheuttanut tyyppivian on se hyvää palvelua?

Eli asia voisi olla täysin sama, esimerkiksi ostat puhelimen ja samalta myyjältä suojakuoret, käytät sitä alle kuukauden, siihen ilmestyy pinkki viiva joka on useilla tuhansilla ihmisillä ilmestynyt, puhelin on aina ollut suojakuorissa.
Luulet että tuo olisi takuu asia ja se luonnollisesti huolletaan.
Viet sen hupltoon, myyjä tarkastelee ja laittaa laitteen takuu huoltoon, mitään itseaiheutettua vikaa tai kolhua ei ole.

Ei suinkaan vaan huolto perii sinulta tarkistusmaksun tai 200€ korjauksesta joka on ollut uutena tyyppivikana.
Perävalotakuu kyseessä siis.

Hän yrittää nyt saada luurinsa ilman tuota tarkastusmaksua takaisin, tuonhan muuten korjaisi itse jo tuolla tarkastusmaksu summalla.
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan tuo Veikon Koneen toimitusaika "tuotteet toimitetaan 4-8 arkipäivässä" ehdoton minimi, milloin kehtaa laittaa tavaraa asiakkaalle?

19.4. sunnuntaina tilattu mikro tuolta, varastosaldo näytti tuolloin vihreää "Heti varastosta" ja on näyttänyt koko ajan. Heti 29.4. (10 päivää) jaksoivat lähettää tuotteen tulemaan.
Onko se niin hemmetin vaikeeta hakea se tuote sieltä varastosta ja käydä laittamassa postiin, kun kerta rahatkin on jo saatu? :hmm:

Eikä ollut ensimmäinen kerta, kun ko. lafka viivyttelee lähettämisessä...
 
Eihän se tyyppivika voi olla, mikäli huolto on dokumentoinut mekaanisen jäljen näytössä. Jos siellä jälki on, se on takuun osalta siinä.

Tai voi olla, mutta ei varmaankaan olisi kannattanut käyttää laitetta kahta vuotta vaan toimittaa se heti huoltoon kun pinkki viiva on ensimmäisen kerran ilmestynyt ruutuun. Toki kaverisi voi alkaa vääntää kättä tuossa, mutta aika heikoilla hangilla on koko jutun pohja nyt.
 
Onkohan tuo Veikon Koneen toimitusaika "tuotteet toimitetaan 4-8 arkipäivässä" ehdoton minimi, milloin kehtaa laittaa tavaraa asiakkaalle?

19.4. sunnuntaina tilattu mikro tuolta, varastosaldo näytti tuolloin vihreää "Heti varastosta" ja on näyttänyt koko ajan. Heti 29.4. (10 päivää) jaksoivat lähettää tuotteen tulemaan.
Onko se niin hemmetin vaikeeta hakea se tuote sieltä varastosta ja käydä laittamassa postiin, kun kerta rahatkin on jo saatu? :hmm:

Eikä ollut ensimmäinen kerta, kun ko. lafka viivyttelee lähettämisessä...

Veikon Kone toimi siis täysin toimitusaikansa puitteissa. Tuote lähtenyt varastolta kahdeksassa arkipäivässä. Tai kahdeksantena tässä tapauksessa.
 
Eihän se tyyppivika voi olla, mikäli huolto on dokumentoinut mekaanisen jäljen näytössä. Jos siellä jälki on, se on takuun osalta siinä.

Tai voi olla, mutta ei varmaankaan olisi kannattanut käyttää laitetta kahta vuotta vaan toimittaa se heti huoltoon kun pinkki viiva on ensimmäisen kerran ilmestynyt ruutuun. Toki kaverisi voi alkaa vääntää kättä tuossa, mutta aika heikoilla hangilla on koko jutun pohja nyt.
Katsoitko linkit?
Se on tyyppivika jota ei ole itse aiheutettu.

Eli jos ostan verkkokaupasta tuotteen, siihen ilmestyy nöyttöön taitoja niin se on itse aiheutettu.
Totta on että ei olisi melkein kahta vuotta kannattanut tyyppiviallista käyttää koska siitä aletaan valehtelemaan että se olisi itse aiheutettu.
Mutta tuskin olisi mennyt heti takuuseen muutenkaan, sehän on mekaaninen vika.

Einä siis maksat kiltisti tarkastusmaksut jos ostamassasi tuotteessa on takuuaikana tullut vika jota ei voi mitenkään tietää että se olisi muuttunut itseaiheutetuksi?


Mutta eiköhän tuo vääntäminen täällä jo ala pikkuhilijaa riittämään
 
Katsoitko linkit?
Se on tyyppivika jota ei ole itse aiheutettu.

Eli jos ostan verkkokaupasta tuotteen, siihen ilmestyy nöyttöön taitoja niin se on itse aiheutettu.
Itse sanoit, että näytössä on mekaaninen vaurio eli joku jälki tai vastaava. Se nyt vaan on valitettavaaa että tuollaisissa tilanteissa huollon on helppo evätä takuu, koska valmistaja ei sitä sallisi eli joutuisivat maksamaan omasta pussistaan.
 
Jos mä ostan kännykän ja siihen ilmestyy heti viivoja näyttöön, en jumalauta käytä sitä kahta vuotta viivat näytössä ja sitten mene tiskille itkemään maailman pahuutta.

Se tuote viedään/lähetetään heti huoltoon.
 
Katsoitko linkit?
Se on tyyppivika jota ei ole itse aiheutettu.

Eli jos ostan verkkokaupasta tuotteen, siihen ilmestyy nöyttöön taitoja niin se on itse aiheutettu.
Totta on että ei olisi melkein kahta vuotta kannattanut tyyppiviallista käyttää koska siitä aletaan valehtelemaan että se olisi itse aiheutettu.
Mutta tuskin olisi mennyt heti takuuseen muutenkaan, sehän on mekaaninen vika.

Einä siis maksat kiltisti tarkastusmaksut jos ostamassasi tuotteessa on takuuaikana tullut vika jota ei voi mitenkään tietää että se olisi muuttunut itseaiheutetuksi?


Mutta eiköhän tuo vääntäminen täällä jo ala pikkuhilijaa riittämään
Onko sinulla valokuvat siitä kaverin puhelimesta kun se oli uusi ja näytössä vika? Eli oliko siinä jälki jo silloin vai vasta nyt?
 
Itse sanoit, että näytössä on mekaaninen vaurio eli joku jälki tai vastaava. Se nyt vaan on valitettavaaa että tuollaisissa tilanteissa huollon on helppo evätä takuu, koska valmistaja ei sitä sallisi eli joutuisivat maksamaan omasta pussistaan.
Missä niin sanoin?
Pointti tässä on että aluksi kaikki luuli sen olevan takuunalainen juttu, näin ei ole.
Edes myyjät ei sanonut tiskillä huoltoon ottaessa ettei se menisi takuuseen.
Kyllä tässä on mielestäni väärin toimittu mutta ei tässä ole tarkoitus alkaa tappelemaan kenenkään kanssa, kunhan nyt ei olemattomia kustannuksia alettaisi repimään olemattomista asioista, tuon tarkistuksen olisi tehnyt sokea lepakkokin katsomalla näyttöä ja huomaamalla siinä värillisiä viiruja jotka on lattakaapelista luultavasti johtuvia, ei ulkoisia vaurioita.
 
Veikon Kone toimi siis täysin toimitusaikansa puitteissa. Tuote lähtenyt varastolta kahdeksassa arkipäivässä. Tai kahdeksantena tässä tapauksessa.
Väitinkö jotain muuta? Haukuin vaan toimintaa hitaaksi.

Sinun mielestäsi on siis hyvää palvelua ja nopeaa toimintaa, kun tuote on varastossa, niin kahdeksan päivää poltellaan tupakkia ja pelataan korttia ja sitten katsellaan tilauksia, että missä tilauksissa on menossa kahdeksan päivää umpeen. :facepalm:
 
Jos mä ostan kännykän ja siihen ilmestyy heti viivoja näyttöön, en jumalauta käytä sitä kahta vuotta viivat näytössä ja sitten mene tiskille itkemään maailman pahuutta.

Se tuote viedään/lähetetään heti huoltoon.
Totta sinällään, mutta miksi takuu aika on kaksi vuotta, miten viirut voidaan todentaa että ne ei ole tullut juuri ennen huoltoon viemistä?
Ei niin mitenkään.

Käsittääkseni siinä ei mitään ulkoisia kolhuja ole, eikö tästä olisi silloin varmaan jo huoltotiskin myyjä maininnut?
 
Onko sinulla valokuvat siitä kaverin puhelimesta kun se oli uusi ja näytössä vika? Eli oliko siinä jälki jo silloin vai vasta nyt?
Ei harmainta aavistusta mistä ulkoisista jäljistä edes huollossa puhutaan, katselen tilannetta enkä ala siitä enää täällä jauhamaan.
Enkä tiedä onko kuvia uutena.

Kai sen pitää kiltisti maksaa vaan tuo 39€ ja rahdit saman kaupungin huoltiliikkeelle.
 
Viimeksi muokattu:
Väitinkö jotain muuta? Haukuin vaan toimintaa hitaaksi.

Sinun mielestäsi on siis hyvää palvelua ja nopeaa toimintaa, kun tuote on varastossa, niin kahdeksan päivää poltellaan tupakkia ja pelataan korttia ja sitten katsellaan tilauksia, että missä tilauksissa on menossa kahdeksan päivää umpeen. :facepalm:

Ah joo, eipä mitään. Odottavan aika on pitkä. Periaatteessa on toimittu täysin ehtojen mukaan, vaikka hidasta se ehkä asiakkaan näkökulmasta onkin ollut. Toisaalta, nyt on poikkeustila päällä ja kaikki kestää hieman kauemmin.

Itse olen odottanut Stadiumin Team salesista kohta 2 kuukautta juniorin veskarin paitaa. Olisin ostanut muualta, mutta seura vaatii että paidassa on seuran logo ja asianmukaiset mainokset.
 
Ei harmainta aavistusta mistä ulkoisista jäljistä edes huollossa puhutaan, katselen tilannetta enkä ala siitä enää täällä jauhamaan.
Enkä tiedä onko kuvia uutena.

Kai sen pitää kiltisti maksaa vaan tuo 39€ ja rahdit saman kaupungin huoltiliikkeelle.

Totta sinällään, mutta miksi takuu aika on kaksi vuotta, miten viirut voidaan todentaa että ne ei ole tullut juuri ennen huoltoon viemistä?
Ei niin mitenkään.

Käsittääkseni siinä ei mitään ulkoisia kolhuja ole, eikö tästä olisi silloin varmaan jo huoltotiskin myyjä maininnut?
Huollossa sanoivat ottaneen kuvat vauriosta. Pyydä kuvat niin näet mistä on kyse. Jos kuvissa ei ole vauriota niin silloin et luonnollisestikkaan suostu maksamaan tuota maksua.

Jos sinulla ei ole kuvia puhelimesta uutena vaurioiden kanssa niin silloinhan sinulla on vain "kaverin" sana, että näin oli. Sama kaverihan piti rikkinäistä puhelinta 2 vuotta ennenkuin aloitti prosessin joten en tiedä onko tämä "kaveri" 100% luotettava.
 
Jos siinä olisi ollut kuvailemasi tyyppivika, niin se olisi lähtenyt valmistajan ohjeilla toimimaan ilman, että tuotetta olisi tarvinnut lähettää huoltoon. Kun vika on siinä ollut sen pari vuotta, niin tuo 200e olisi ollut järkevä laittaa kotivakuutukseen heti kun vika ilmeni. Nyt "uuden" saa alle omavastuun, joten ei kannata.
 
Verkkiksen kanssa ei kannata vääntää yhtään näiden kanssa. Heti yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja heidän lausunnon kanssa yhteyttä uudelleen Verkkikseen. Tämän jälkeen tekevät sen mitä kuluttajaneuvoja on lausunut.

Sama huoltoliike se on yleensä, ihan sama mistä sen suomessa ostaa. Turha alkaa boikotoimaan tuon takia, tilanne ei tuosta muutu liikettä vaihtamalla jos laite saanut osumaa.
 
Huollossa sanoivat ottaneen kuvat vauriosta. Pyydä kuvat niin näet mistä on kyse. Jos kuvissa ei ole vauriota niin silloin et luonnollisestikkaan suostu maksamaan tuota maksua.

Jos sinulla ei ole kuvia puhelimesta uutena vaurioiden kanssa niin silloinhan sinulla on vain "kaverin" sana, että näin oli. Sama kaverihan piti rikkinäistä puhelinta 2 vuotta ennenkuin aloitti prosessin joten en tiedä onko tämä "kaveri" 100% luotettava.
Minähän tässä en siis tuota huoltoon vienyt vaan kaveri jonka puhelin on kyseessä.
Kunhan nyt kysyin täältä kokemuksia asian tiimoilta ja olenkin saanut vinkkejä laidasta laitaan.
Itse en huomannut siinä vikoja kun silloin ennen huoltoon viemistä pyörittelin sitä puhelinta, siis ulkoisia vikoja en huomannut eikä huomannut myyjäkään, olin siis 100% varma että tuo kuuluu takuun piiriin ja lisäksi netti pullollaan samasta vieasta kärsineitä ihmisiä.
Itselle ei ole koskaan sattunut tällaista vääntöä minkään puhelimen kanssa että olisi väitetty asiakkaan viaksi, tosin ne ei ole ollut verkkokauppa.comin huoltoja.

Pitää välittää viestiä eteen päin että kuvia laittaa sinne tai sitten vaan maksaa tuon tarkistus summan ja antaa asian olla.
Korjatahan tuota ei kannata antaa huollon kun kiskovat 99% ylihintaa minkä saa itse muutamalla eurolla korjattua.
Outoa kyllä mielestäni tämä huollon toiminta, mutta hienoa tietää tämä omien tulevien asioiden varalle.
 
Jos siinä olisi ollut kuvailemasi tyyppivika, niin se olisi lähtenyt valmistajan ohjeilla toimimaan ilman, että tuotetta olisi tarvinnut lähettää huoltoon. Kun vika on siinä ollut sen pari vuotta, niin tuo 200e olisi ollut järkevä laittaa kotivakuutukseen heti kun vika ilmeni. Nyt "uuden" saa alle omavastuun, joten ei kannata.
Niin, no huoltoon se verkkis sen vei ja sinne ne puhelimet on vietävä takuuajan puitteissa, siinä ei asiakas valitse mitä verkkokauppa.com tekee kuten edelläkin olemme jo oppineet.
 
Katsoitko linkit?
Se on tyyppivika jota ei ole itse aiheutettu.

Tässä tilanteessa vaan ongelma on se, että huolto on löytänyt sieltä mekaanisen vaurion ja sun viestin mukaan niillä on siitä kuvat otettuna.
Paha tässä spekuloida enempää ongelman laadusta kun ei ole niitä kuvia nähny, eikä sitä luuria joka kyseessä. Jos siellä on mekaaninen vaurio sattumalta samassa kohdassa kuin "tyyppivika" niin kaverillas on sitten harvinaisen paska tuuri.

Jos näin oikeasti on, niin kyseessä voi olla laite joka on saanut tällin kokoonpano/pakkausvaiheessa ja vika on ollut siellä uudesta saakka. Mutta. Kaverisi ei ole vienyt luuria saman tien takaisin ja reklamoinut virheestä jolloin se olisi voitu korjata kokoonpanovikaisena vauriosta huolimatta. Nyt taas sekä huollolla että muulla asiaa puntaroivalla osapuolella on syytä olettaa, että tyyppi yrittää saada pudotetun puhelimen takuukorjaukseen väittämällä, että vika oli uudesta saakka, koska eihän kukaan ihan oikeasti pidä luuria kahta vuotta käytössä jos näytössä on vika.

Huoltohan ei noita mitenkään omaksi ilokseen kieltäydy korjaamasta, se on niiden bisnes ja ne saa rahaa valmistajalta jokaisesta huollosta. Mutta niiden pitää noudattaa valmistajan ohjeita ja reunaehtoja huoltoja suorittaessaan, jolloin laitteet tsekataan mm. kastumisen ja tippumisen varalta ennen kuin mitään aletaan tekemään, koska sellaisten korjausta ei valmistaja maksa.

Edelleenkin tarkastusmaksusta kannattaa yrittää rimpuloida irti mikäli ulkoista vauriota ei ole näkyvissä. Laitteen purkua vaativan vian toteaminen ei ole sellainen "ilmiselvä" vika josta asiakkaan pitäisi olla tietoinen, joka antaisi perusteen periä tarkastusmaksu. Näitä perhanan tarkastusmaksuja ei aiemmin ollut, mutta nykyään ne on hyvin yleisiä kun ihmiset yrittää saada mitä tahansa takuuna läpi. Itse olen aikanaan laittanut muutaman sata puhelinta huoltoon operaattorin tiskin yli, ja useita kymmeniä kertoja myös sanonut että tämä tulee luultavasti neljän kympin tarkastusmaksun kanssa takaisin koska näen itsekin siitä heti että se on saanut iskun / kastunut / mitä tahansa. Täysin mystisesti hiljentynyt puhelin onkin muuttunut "no saattohan se kastua eilen ku tippu järveen" laitteeksi kun tiedossa on ylimääräisen kuluerän uhka.
 
Tässä tilanteessa vaan ongelma on se, että huolto on löytänyt sieltä mekaanisen vaurion ja sun viestin mukaan niillä on siitä kuvat otettuna.
Paha tässä spekuloida enempää ongelman laadusta kun ei ole niitä kuvia nähny, eikä sitä luuria joka kyseessä. Jos siellä on mekaaninen vaurio sattumalta samassa kohdassa kuin "tyyppivika" niin kaverillas on sitten harvinaisen paska tuuri.

Jos näin oikeasti on, niin kyseessä voi olla laite joka on saanut tällin kokoonpano/pakkausvaiheessa ja vika on ollut siellä uudesta saakka. Mutta. Kaverisi ei ole vienyt luuria saman tien takaisin ja reklamoinut virheestä jolloin se olisi voitu korjata kokoonpanovikaisena vauriosta huolimatta. Nyt taas sekä huollolla että muulla asiaa puntaroivalla osapuolella on syytä olettaa, että tyyppi yrittää saada pudotetun puhelimen takuukorjaukseen väittämällä, että vika oli uudesta saakka, koska eihän kukaan ihan oikeasti pidä luuria kahta vuotta käytössä jos näytössä on vika.

Huoltohan ei noita mitenkään omaksi ilokseen kieltäydy korjaamasta, se on niiden bisnes ja ne saa rahaa valmistajalta jokaisesta huollosta. Mutta niiden pitää noudattaa valmistajan ohjeita ja reunaehtoja huoltoja suorittaessaan, jolloin laitteet tsekataan mm. kastumisen ja tippumisen varalta ennen kuin mitään aletaan tekemään, koska sellaisten korjausta ei valmistaja maksa.

Edelleenkin tarkastusmaksusta kannattaa yrittää rimpuloida irti mikäli ulkoista vauriota ei ole näkyvissä. Laitteen purkua vaativan vian toteaminen ei ole sellainen "ilmiselvä" vika josta asiakkaan pitäisi olla tietoinen, joka antaisi perusteen periä tarkastusmaksu. Näitä perhanan tarkastusmaksuja ei aiemmin ollut, mutta nykyään ne on hyvin yleisiä kun ihmiset yrittää saada mitä tahansa takuuna läpi. Itse olen aikanaan laittanut muutaman sata puhelinta huoltoon operaattorin tiskin yli, ja useita kymmeniä kertoja myös sanonut että tämä tulee luultavasti neljän kympin tarkastusmaksun kanssa takaisin koska näen itsekin siitä heti että se on saanut iskun / kastunut / mitä tahansa. Täysin mystisesti hiljentynyt puhelin onkin muuttunut "no saattohan se kastua eilen ku tippu järveen" laitteeksi kun tiedossa on ylimääräisen kuluerän uhka.
Kyllähän tässä tosiaan olisi varmaan helpommalla päässyt kun heti olisi huoltoon vienyt, no katselempa tilannetta.
 
Väitinkö jotain muuta? Haukuin vaan toimintaa hitaaksi.

Sinun mielestäsi on siis hyvää palvelua ja nopeaa toimintaa, kun tuote on varastossa, niin kahdeksan päivää poltellaan tupakkia ja pelataan korttia ja sitten katsellaan tilauksia, että missä tilauksissa on menossa kahdeksan päivää umpeen. :facepalm:
Sen verran täytyy ottaa tähän kantaa, että olen itse logistiikan kanssa tekemisissä B2B puolella ja ei se hitaus johdu siitä, että siellä ei tehtäisi töitä vaan siellä on useampi tilaus kerättävänä yhtä aikaa ja vaikka tavara olisikin varastossa, keräilyjono voi olla päiviä. Eli se sinun tilauksesi tulee jonosta vastaan aikanaan ja lähetetään heti keräilyn jälkeen. Resursointi on tietysti pielessä, jos tämä on krooninen tilanne, mutta usein asiakkailla on se harhakuva, että heidän tilaus on se ainoa ja tärkein tilaus. Harvemmin missään ylimääräistä porukkaa nykyään on vaan pidetään se minimi.
 
Sen verran täytyy ottaa tähän kantaa, että olen itse logistiikan kanssa tekemisissä B2B puolella ja ei se hitaus johdu siitä, että siellä ei tehtäisi töitä vaan siellä on useampi tilaus kerättävänä yhtä aikaa ja vaikka tavara olisikin varastossa, keräilyjono voi olla päiviä. Eli se sinun tilauksesi tulee jonosta vastaan aikanaan ja lähetetään heti keräilyn jälkeen. Resursointi on tietysti pielessä, jos tämä on krooninen tilanne, mutta usein asiakkailla on se harhakuva, että heidän tilaus on se ainoa ja tärkein tilaus. Harvemmin missään ylimääräistä porukkaa nykyään on vaan pidetään se minimi.
Jos keräilyjono on päiviä, niin resursointi on kyllä pahasti pielessä tai sitten siellä ei tehdä töitä.
Onneksi on myös verkkokauppoja, joissa tehdään töitä tai sitten osataan pitää tarpeellinen määrä ihmisiä töissä mm. Verkkokauppa.com, josta varastossa olevat tuotteet lähtevät heti tai tunneissa.

Mutta pahoittelut, jos kerran meni väärään viestiketjuun kritiikkini Veikon Koneen varaston toiminnasta ja tilausten käsittelyn/lähettämisen nopeudesta... Eiku?
 
Jos keräilyjono on päiviä, niin resursointi on kyllä pahasti pielessä tai sitten siellä ei tehdä töitä.
Onneksi on myös verkkokauppoja, joissa tehdään töitä tai sitten osataan pitää tarpeellinen määrä ihmisiä töissä mm. Verkkokauppa.com, josta varastossa olevat tuotteet lähtevät heti tai tunneissa.

Mutta pahoittelut, jos kerran meni väärään viestiketjuun kritiikkini Veikon Koneen varaston toiminnasta ja tilausten käsittelyn/lähettämisen nopeudesta... Eiku?
No ei se välttämättä ihan noinkaan ole että logistiikka vaan laiskottelisi, tilausten määrä lienee heilläkin suurempi kuin normaaleina aikoina ja porukkaa voi olla saikulla jolloin resursointi ei auta, ei niillä kourallista ylimääräisiä ukkoja ole reservissä vaan varmasti kuluoptimoitu määrä tekijöitä ja that's it. Veikolta olen puolisen vuotta sitten tilannut useaan otteeseen tavaraa ja ainakin silloin käsittely oli erittäin ripeää joka tilauksessa.

Ja kyllä itsellä on Verkkokauppa.comista kestänyt viimeisen vuoden sisään useasti kerätä varastosta parikin päivää, ja nyt koronan alussa meni useita päiviä (3-4pv) ennenkuin koko tilausta noteerattiin mitenkään, vaikka kamaa oli niin päävarastolla kuin hyllyissä. Paikanpäältä olen saanut yleensä melko heti varastotuotteenkin, vaikka olen myymälän läppärillä tilannut, toki nyt pandemian aikana en ole vieraillut liikkeessä. Luulen, että hekin priorisoivat niitä kioski- ja noutoasiakkaitaan jotka venailevat paikalla, ja resurssit ei yksinkertaisesti riitä postilähetysten välittömään käsittelyyn. Vuosia sitten homma toimi ylipäätään paremmin, kun varastokin oli siinä "bunkkerissa".

Töissäkin on nyt Verkkokaupan paketit tulleet tavallista hitaammin, vaikka yleensä suurasiakkaiden paketit tulee aika pikapikaa ovelle tilauspainikkeen klikkauksesta. Tosin en ole seurannut onko viive johtunut tilauksen käsittelystä, vai Kustin polkemisesta.
 
Ei siellä varastossa tarvitse tulla kuin yksi koronatapaus ja koko vuoro on karanteenissa. Aiheuttaa äkkiä parin viikon ruuhkan. Tai juuri normi saikut, joista jo mainittiin. Ei mikään firma nykyään pidä reserviporukkaa tai ylimääräisiä ukkoja töissä, kyllä sitä työntekoa seurataan. Lusmut ja laiskat lentää heti ensimmäisissä YT:eissä pihalle ja muutenkin kaikki on optimoitu niin, että ennemmin on krooninen kiire, kuin löysää.
 
@N-man @Juppiiis Anteeksi maalaisuuteni. Nykyään siis 10 päivää on nopea aika pistää tavara ulos varastosta. En tiennyt tätä.

Hyvä että täällä viisaammat opasti. Pitänee jatkossa asioida kivijalkamyymälöissä, joista saa tavaran saman tien mukaan, eikä tarvitse odottaa toimitusta.

Olipa hyvä että tuli asia puheeksi, niin en mene enää levittämään väärää tietoa "pitkistä" lähetysajoista, kun oikeasti ne ovat todella nopeat.

Jatketaan tästä. Oli kiva odottaa kaksi viikkoa mikroa, kun vanha meni rikki. Kävipä tuuri, että älysin katsoa verkkokaupan, jossa oli integroitu mikro varastossa. Muuten olisi saattanut mennä monta kuukautta.

Mutta tosiaan Veikon Kone on siis paras paikka tilata kamaa, jos haluaa nopean toimituksen. Ja jos toimitus kestää, niin syynä on korona tai muut varaston yllättävät sairaslomat.

Missään nimessä ei saa mennä kritisoimaan toimintaa, vaan kaikkeen on jokin muu syy, kuin vajaamiehitys tai muut ongelmat johtamisessa.
 
Viimeksi muokattu:
En nyt käsitä mikä tässä keskustelussa oli loukkaantumisen arvoista, mutta kommenttisi "resursointi on kyllä pahasti pielessä tai sitten siellä ei tehdä töitä" ei nyt varsinaisesti ollut mitään ehdotonta faktaa vaan suorastaan aika paksua mutua. Käsittääkseni kukaan ei ole kehunut viikon tai yli käsittelyaikaa lyhyeksi tai muutakaan sellaista. Mutta mitenkään ottamatta kantaa k.o. firmojen parhauteen tai paskuuteen, päätin vain todeta omakohtaiset viimeaikaiset kokemukseni. Veikon Koneella oletettavasti on pienemmät resurssit lähtöjään joten siellä takuulla viivästyy aiemmin asiat kuin Verkkokauppa.comilla. Toisaalta sitten Verkkokauppa.comista tilataan varmaan huomattavasti enemmän, myös ns. normaalina aikana joten heillä on suunniteltu asiat sen mukaan ja pelivaraa on ehkä hieman enempi käytettävissä.

Kuten jo edellä todettu, niin kyllä ne firmojen aspat ja logistiikkaketju on mitoitettu normaalin tilanteen mukaan juuri siihen hilkulle että asiakastyytyväisyys pysyy ja hommat pystytään hoitamaan, mutta siellä ei kuitenkaan jouduta tumput suorina seisoskelemaan. Viimeaikaiset muutokset maan (ja maailman) tilanteessa vaikuttavat hyvin äkkiä eri toimitusketjujen nopeuteen koska kaikkialla on aikalailla sama homma. Businesstaloudellisesti olisi jopa typerää jos toimittaisiin jollain muulla tavalla. Ei ne firmat ala pää kolmantena jalkana palkkaamaan kiireapua, koska tilanteen normalisoituessa ne jouduttaisi kuitenkin potkimaan taas pellolle, eikä se muutenkaan ole ihan niin yksiselitteistä.

Hyvä jos sulla tulee kama aina Verkkokaupasta tunnissa, varmaan kannattaa sitten aina tilata sieltä?
 
Koronan suurimpia voittajia on verkkokaupat. Gigantti, Veikon Kone, Power, Verkkokauppa yms. on ketjuja joilla on myös kivijalkamyymälöitä ympäri Suomea. Varmaan monessa ketjussa on rekrykiellot päällä (ei pelkästään elektroniikka), kun kivajalkamyymälät ottaa hittiä. Rekrykielto tarkoittaa myös sitä, että verkkomyynnnin puolelle ei voi palkata väkeä.

Nopealla vilkaisulla Gigantilla muutama työpaikka, kun kesätyöt yms. poistetaan (ennen koronaa oli varmasti yli 30 avointa), Poweri ja Veikon Kone ei palkkaa. Verkkokaupassa 5 työpaikkaa. Yhdelläkään näistä ei ole nettivarastoon avointa työpaikkaa. Kuten yllä mainittiin, niin tämä on turbulenssia, eikä kukaan ala tekemään panikoituja ratkaisuja. Jos koronaan tulee piikki ja kaikki muut paitsi apteekit ja ruokakaupat menee kiinni, niin työntekijöille pitäisi silti maksaa palkat.

Itse tilasin viime viikolla Gigantista kaiuttimet ja yllättäen kesti pitkään, että tulivat. Jos niillä olisi ollut kiire, en olisi tilannut netistä. Nyt jos nopeasti haluat tuotteen, niin haet kivijalkamyymälästä (niistä voi myös varata valmiiksi).
 
Onkohan tuo Veikon Koneen toimitusaika "tuotteet toimitetaan 4-8 arkipäivässä" ehdoton minimi, milloin kehtaa laittaa tavaraa asiakkaalle?

19.4. sunnuntaina tilattu mikro tuolta, varastosaldo näytti tuolloin vihreää "Heti varastosta" ja on näyttänyt koko ajan. Heti 29.4. (10 päivää) jaksoivat lähettää tuotteen tulemaan.
Onko se niin hemmetin vaikeeta hakea se tuote sieltä varastosta ja käydä laittamassa postiin, kun kerta rahatkin on jo saatu? :hmm:

Eikä ollut ensimmäinen kerta, kun ko. lafka viivyttelee lähettämisessä...
Ei Veikon toiminta aina nopeudella pilattua ole. Kerran kesti pari viikkoa saada tavara lähtemään edes varastolta, minkä ymmärrän kuin oli Black Friday ostoksesta kyse ja varmasti ollut ruuhkaa. Mutta kun siitä lähettämisestäkin meni yli viikko, että oli noudettavissa liikkeestä.
Hieman nihkeää on sekin, että Veikon verkkokaupasta ostettua tavaraa ei voi palauttaa liikkeeseen vaan pitää lähettää omalla kustannuksella postissa. Palautuskoodia pitää vielä kysellä erikseen sähköpostitse. Normaalisti ostan vain sellaista mikä on aikomus myös pitää, mutta vähän jurppi kun sen kerran kun palautus piti tehdä, palautuksen tarve perustui nimenomaan toimituksen hitauteen ja ostoksen tarpeen lakkaamiseen toimituksen viipymistä odotellessa.
Miellläni kyllä asioin Veikolla, kun on pieni yrittäjävetoisiin liikkeisiin perustuva ketju, mutta parempia palautusehtoja ja toimitusnopeus on kyllä monella pienemmälläkin firmalla.
Edit! Tai siis ei ole edes varsinaista postin palautuskoodia, joka postissa vaan lyötäisiin koneeseen, vaan palautus pitää lähettää normaalina postipakettina kaikkine erikseen syötettävine osoitetietoineen ja palautuskoodi merkitään pakettiin.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kokemuksia, miten pitkään toimitukset Powerin varastosta kotiin kestää? Tilasin OLED-töllön ja laitoin vanhan telkkarin jo myyntiin ja sovin kaupatkin. Nyt sitten huomasin, että Power toimittaakin Ruotsissa sijaitsevasta varastosta. Mitenhän pitkään tässä ollaa ilman telkkaria?
 
Onko kokemuksia, miten pitkään toimitukset Powerin varastosta kotiin kestää? Tilasin OLED-töllön ja laitoin vanhan telkkarin jo myyntiin ja sovin kaupatkin. Nyt sitten huomasin, että Power toimittaakin Ruotsissa sijaitsevasta varastosta. Mitenhän pitkään tässä ollaa ilman telkkaria?
Kaippa ne noin viikossa tulee
 
Katsotaan mitä tuleman pitää... Ostin myymälänoutona lattialieden vanhan hajonneen tilalle, sama merkki joka antautui liian nopeasti ei kiinnostanut niin ajattelin että miksipä ei sitä halvinta kun "kaikki ne samassa tehtaassa turkissa tehdään". Roudasin lieden kotiin ja sähkäri kävi sen kytkemässä, liesi on 10 mm liian korkea standardikalusteeseen, alalaatikon tilalla on kiinteä etupelti, kiertoilma pitää hirveää rohinaa, keraamisen liesiosan paistolevyt ovat naurettavan pieniä ja kun vastus alkaa hehkua se on reilusti pienenmpi kuin levyyn piirretty rinkula. Suomenkielinen käyttöohje puuttuu ym. Juu, tehdään ne kaikki samassa tehtaassa turkissa mutta tämä rimpula on tehty varmaan romaniassa. Lieden kyljessä oli tarra made in EU, muuten arvelisin valmistusmaaksi intia tjsp.

Katsotaan miten palautus tai vaihto onnistuu, kuka kuskaa ja hoitaa kytkennät. Nyt samaan verkkokauppaan oli tullut varteenotettava tarjous ja ajattelin päätyä siihen.

edit* eka pizza uunissa ja näköjään lämpötila ei ole sinnepäinkään, uunin luukku jää raolleen 3-5 mm ja sieltä falskaava kuuma ilma meinaa sulattaa lieden nappulat. Kuumettuaan luukun sai painettua kiinni asti mutta koko saatanan tekele on kuuma kuin kiuas, luukun lasi 85 astetta yläreunasta, uunin yläosat 50 astetta.
 
Viimeksi muokattu:
puoliso kävi ostamassa muistikorttia niin mukaan lähti uusi puh liittymä (ei siinä mitään). Nykyinen kodin netti puolittu (100M>50M) ja jos elisan sivuilta laittaa takaisin saman liitymän niin on 5e kalliimpi mitä aikaisemmin. :facepalm:

Samalla tuli joku gigantin pilvipalvelu ja tietoturva.. näillekkään mitään tarvetta.

Mitenhän luulette et gigantissa käy palveluitten peruutus... Taitava myyjätär :rofl: sopivasti asiakaspalvelu kiinni ennen kotiinpaluuta.
 
puoliso kävi ostamassa muistikorttia niin mukaan lähti uusi puh liittymä (ei siinä mitään). Nykyinen kodin netti puolittu (100M>50M) ja jos elisan sivuilta laittaa takaisin saman liitymän niin on 5e kalliimpi mitä aikaisemmin. :facepalm:

Samalla tuli joku gigantin pilvipalvelu ja tietoturva.. näillekkään mitään tarvetta.

Mitenhän luulette et gigantissa käy palveluitten peruutus... Taitava myyjätär :rofl: sopivasti asiakaspalvelu kiinni ennen kotiinpaluuta.
Puolisosi varmaan koki nuo tarpeelliseksi kun sellaisen tilasi. Kysyisin häneltä ennenkuin alat niitä peruuttelemaan.
 
Katsotaan mitä tuleman pitää... Ostin myymälänoutona lattialieden vanhan hajonneen tilalle, sama merkki joka antautui liian nopeasti ei kiinnostanut niin ajattelin että miksipä ei sitä halvinta kun "kaikki ne samassa tehtaassa turkissa tehdään". Roudasin lieden kotiin ja sähkäri kävi sen kytkemässä, liesi on 10 mm liian korkea standardikalusteeseen, alalaatikon tilalla on kiinteä etupelti, kiertoilma pitää hirveää rohinaa, keraamisen liesiosan paistolevyt ovat naurettavan pieniä ja kun vastus alkaa hehkua se on reilusti pienenmpi kuin levyyn piirretty rinkula. Suomenkielinen käyttöohje puuttuu ym. Juu, tehdään ne kaikki samassa tehtaassa turkissa mutta tämä rimpula on tehty varmaan romaniassa. Lieden kyljessä oli tarra made in EU, muuten arvelisin valmistusmaaksi intia tjsp.

Katsotaan miten palautus tai vaihto onnistuu, kuka kuskaa ja hoitaa kytkennät. Nyt samaan verkkokauppaan oli tullut varteenotettava tarjous ja ajattelin päätyä siihen.

edit* eka pizza uunissa ja näköjään lämpötila ei ole sinnepäinkään, uunin luukku jää raolleen 3-5 mm ja sieltä falskaava kuuma ilma meinaa sulattaa lieden nappulat. Kuumettuaan luukun sai painettua kiinni asti mutta koko saatanan tekele on kuuma kuin kiuas, luukun lasi 85 astetta yläreunasta, uunin yläosat 50 astetta.
Osta halvinta tietoisesti ja ihmettele kun ei toimikaan kuin kalliimmat :hmm:

Etkö päässyt myymälässä tutustumaan laitteeseen kun kerran alalaatikon puute tuli yllätyksenä?
 
Pitkästä aikaa tilasin Gigantista kun oli aletuote. Virhehän se taas oli. Tuotetta oli varastossa, mutta tässä on nyt 2 viikkoa odoteltu ja tilauksen kohdalla lukee "Odottaa käsittelyä". Tuon kun olisi tilannut mistä tahansa muualta, esim. Saksasta, olisi se ollut jo smartpostissa tai ovella 2 päivän sisällä.
 
Osta halvinta tietoisesti ja ihmettele kun ei toimikaan kuin kalliimmat :hmm:

Etkö päässyt myymälässä tutustumaan laitteeseen kun kerran alalaatikon puute tuli yllätyksenä?
Ei ollut mallikappaletta nähtävillä. Hintaeroa esim. merkkiin jota en halunnut ostaa ei ollut kuin 60-80€. Olin uskossa että samaa tavaraa kuin muutkin alemman hintaryhmän liedet mutta väärässä olin.
 
30.4.20 tilasin Roccat Leadr pelihiiren netistä. Broidi haki sen seuraavana päivänä ja kiikutti kotia. Näin heti paketista että on käytetty. Näköjään perus menetelmä täällä stadin foorumin Gigantin myymälässä että myydään käytettyä kamaa uutena.
 
Puolisosi varmaan koki nuo tarpeelliseksi kun sellaisen tilasi. Kysyisin häneltä ennenkuin alat niitä peruuttelemaan.

No myyjä nyt oli vain hyvä lörpöttelee. Kyllä tästä keskusteltiin ja hyvät naurut saatiin et ei hätää. Ei järkeä puolittaa nettiä ja ottaa täysin samat palvelut uusiksi, jotka muutenkin vähällä käytöllä.

Saatiin peruttua ihan hyvin, piti soittaa elisalle vain erikseen.
 
Taas kerran on myyty käytettyä tavaraa uutena:


Ostin Gigantin tarjouksesta tuon Electrolux A9 ilmanpuhdistimen. Paketti tuli ja oli selkeästi jo kerran käyttöönotettu ja ihan runnottu paketti eli revitty auki, teipattu takaisin kasaan. Soitin samantien asiakaspalveluun ja sanoin että tilasin uuden laitteen, en outlet-kunnossa olevaa laitetta. Sieltä tilanne ymmärrettiin ja uusi laite tuli pari päivää myöhemmin sekä vanha vietiin pois. Vaivasta 15e lahjakortti Giganttiin. Sinänsä outoa että kokeillaan kepillä jäätä, mutta ymmärrän toki että jos laite on muuten "uudenveroinen". Se nyt kuitenkin tämän tyyppisessä "hygienia"-tuotteessa itse oletan sen olevan käyttämätön ja uusi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 688
Viestejä
4 876 000
Jäsenet
78 688
Uusin jäsen
electrokiwi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom