Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Gigantti Oulu. Palautin näytön selkeän komponentti vian takia ( kaikki pikselit auki, taustavalo, eli white screen). Tiskille viedessä vielä tarjouduin esittämään vian, mutta ei kuulemma tarvitse *VIRHE*.
Gigantista tulee pian viesti, että näyttö on esitestattu ja lähetetty huoltoliikkeelle tarkempaan syyniin.
Parin päivän kuluttua tulee gigantista viesti, jossa liitteenä huoltoliikkeen kuva näytön yläkulmaan ilmestyneestä 4x4cm mustasta alueesta, sekä halkeamasta. Tietty myös tässä tuli ilmi että tämän korjaaminen tulisi maksamaan minulle 20e enemmän kuin näyttö uutena, tai x -määrä euroja jos sitä ei korjata.
Soitto giganttiin, he näkevät että vika on minun tekosia. Se on kuulemma voinut pahentunut matkalla huoltoliikkeeseen, Kuten voi käydä esimerkiksi vettä saaneelle puhelimelle.
Myös valkoinen ruutu oli gigantin mukaan huoltoliikkeen analyysissä selvä johdannainen tästä fyysisestä vauriosta. En syö tätä, vaan soitan suoraa huoltoliikkeelle.
Huoltoliikkessä kerrotaan minulle, että näyttö YLEENSÄ menee mustaksi fyysisessä vauriossa, vaikkakaan ei voida pois-sulkea etteikö se menisi valkoiseksi, kuitenkin yleensä toisin. Myös tärkeämpänä selvisi, että näytössä vaurion kohdalla selkeät sormenjäljet ( pihtiotetta veikkasivat käytettäneen pakkauksessa..*), sekä näyttö oli pakattu laatikkoon raskaaseen jalustaan kiinnitettynä. Nämä tiedot oli gigantille välitetty, minulle kerrottiin ihan eri tarina.
Jotenkin tästä ei millään haluaisi päästää irti, mutta tällä hetkellä se on sana sanaa vastaan.
Hyvä oppi tästä tuli vastaisuudelle, ota todella hyvät kuvat AINA ennen palautusta, joka puolelta ja PAKOTA takuussa kaveri toteamaan vikaa, ennen kuin jätät oman laitteen rikottavaksi. Ja tarkista aina huoltoliikkeestä tarinat, tuppaavat näköjään värittämään tarinan juuri omalle kannalle edulliseksi.
Niin ja tietty, elä asioi gigantissa, tuo asiakkaan sumuttaminen on jo tosi ronskia.

Onko kellään mitään hajua miten tämmöiset asiat on päättyneet jos lähtee riitauttamaan? tai yleensäkkään ollut samanlaista tilannetta?

*Kuka helkkari työskentelee elektroniikkaliikkeessä ja ei osaa käsitellä paneeleja oikein? olisiko sattunut omaksi turmioksi kesähessu pakkaamossa :-/

Tattista jos jaksatte lukea & nakata omia kokemuksia vastaavasta tilanteesta.
 
Gigantti Oulu. Palautin näytön selkeän komponentti vian takia ( kaikki pikselit auki, taustavalo, eli white screen). Tiskille viedessä vielä tarjouduin esittämään vian, mutta ei kuulemma tarvitse *VIRHE*.
Gigantista tulee pian viesti, että näyttö on esitestattu ja lähetetty huoltoliikkeelle tarkempaan syyniin.
Parin päivän kuluttua tulee gigantista viesti, jossa liitteenä huoltoliikkeen kuva näytön yläkulmaan ilmestyneestä 4x4cm mustasta alueesta, sekä halkeamasta. Tietty myös tässä tuli ilmi että tämän korjaaminen tulisi maksamaan minulle 20e enemmän kuin näyttö uutena, tai x -määrä euroja jos sitä ei korjata.
Soitto giganttiin, he näkevät että vika on minun tekosia. Se on kuulemma voinut pahentunut matkalla huoltoliikkeeseen, Kuten voi käydä esimerkiksi vettä saaneelle puhelimelle.
Myös valkoinen ruutu oli gigantin mukaan huoltoliikkeen analyysissä selvä johdannainen tästä fyysisestä vauriosta. En syö tätä, vaan soitan suoraa huoltoliikkeelle.
Huoltoliikkessä kerrotaan minulle, että näyttö YLEENSÄ menee mustaksi fyysisessä vauriossa, vaikkakaan ei voida pois-sulkea etteikö se menisi valkoiseksi, kuitenkin yleensä toisin. Myös tärkeämpänä selvisi, että näytössä vaurion kohdalla selkeät sormenjäljet ( pihtiotetta veikkasivat käytettäneen pakkauksessa..*), sekä näyttö oli pakattu laatikkoon raskaaseen jalustaan kiinnitettynä. Nämä tiedot oli gigantille välitetty, minulle kerrottiin ihan eri tarina.
Jotenkin tästä ei millään haluaisi päästää irti, mutta tällä hetkellä se on sana sanaa vastaan.
Hyvä oppi tästä tuli vastaisuudelle, ota todella hyvät kuvat AINA ennen palautusta, joka puolelta ja PAKOTA takuussa kaveri toteamaan vikaa, ennen kuin jätät oman laitteen rikottavaksi. Ja tarkista aina huoltoliikkeestä tarinat, tuppaavat näköjään värittämään tarinan juuri omalle kannalle edulliseksi.
Niin ja tietty, elä asioi gigantissa, tuo asiakkaan sumuttaminen on jo tosi ronskia.

Onko kellään mitään hajua miten tämmöiset asiat on päättyneet jos lähtee riitauttamaan? tai yleensäkkään ollut samanlaista tilannetta?

*Kuka helkkari työskentelee elektroniikkaliikkeessä ja ei osaa käsitellä paneeleja oikein? olisiko sattunut omaksi turmioksi kesähessu pakkaamossa :-/

Tattista jos jaksatte lukea & nakata omia kokemuksia vastaavasta tilanteesta.

Soita kuluttajaneuvojalle, hän antaa suosituksen miten tuossa kannattaa menetellä. Eikä kannata myöskään tehdä sitä virhettä että alkaa selvittämään asiaa huoltoliikkeen kanssa. Olet ostanut näytön Gigantista, joten asioit Gigantin kanssa.
 
Gigantti Oulu. Palautin näytön selkeän komponentti vian takia ( kaikki pikselit auki, taustavalo, eli white screen). Tiskille viedessä vielä tarjouduin esittämään vian, mutta ei kuulemma tarvitse *VIRHE*.
Gigantista tulee pian viesti, että näyttö on esitestattu ja lähetetty huoltoliikkeelle tarkempaan syyniin.
Parin päivän kuluttua tulee gigantista viesti, jossa liitteenä huoltoliikkeen kuva näytön yläkulmaan ilmestyneestä 4x4cm mustasta alueesta, sekä halkeamasta. Tietty myös tässä tuli ilmi että tämän korjaaminen tulisi maksamaan minulle 20e enemmän kuin näyttö uutena, tai x -määrä euroja jos sitä ei korjata.
Soitto giganttiin, he näkevät että vika on minun tekosia. Se on kuulemma voinut pahentunut matkalla huoltoliikkeeseen, Kuten voi käydä esimerkiksi vettä saaneelle puhelimelle.
Myös valkoinen ruutu oli gigantin mukaan huoltoliikkeen analyysissä selvä johdannainen tästä fyysisestä vauriosta. En syö tätä, vaan soitan suoraa huoltoliikkeelle.
Huoltoliikkessä kerrotaan minulle, että näyttö YLEENSÄ menee mustaksi fyysisessä vauriossa, vaikkakaan ei voida pois-sulkea etteikö se menisi valkoiseksi, kuitenkin yleensä toisin. Myös tärkeämpänä selvisi, että näytössä vaurion kohdalla selkeät sormenjäljet ( pihtiotetta veikkasivat käytettäneen pakkauksessa..*), sekä näyttö oli pakattu laatikkoon raskaaseen jalustaan kiinnitettynä. Nämä tiedot oli gigantille välitetty, minulle kerrottiin ihan eri tarina.
Jotenkin tästä ei millään haluaisi päästää irti, mutta tällä hetkellä se on sana sanaa vastaan.
Hyvä oppi tästä tuli vastaisuudelle, ota todella hyvät kuvat AINA ennen palautusta, joka puolelta ja PAKOTA takuussa kaveri toteamaan vikaa, ennen kuin jätät oman laitteen rikottavaksi. Ja tarkista aina huoltoliikkeestä tarinat, tuppaavat näköjään värittämään tarinan juuri omalle kannalle edulliseksi.
Niin ja tietty, elä asioi gigantissa, tuo asiakkaan sumuttaminen on jo tosi ronskia.

Onko kellään mitään hajua miten tämmöiset asiat on päättyneet jos lähtee riitauttamaan? tai yleensäkkään ollut samanlaista tilannetta?

*Kuka helkkari työskentelee elektroniikkaliikkeessä ja ei osaa käsitellä paneeleja oikein? olisiko sattunut omaksi turmioksi kesähessu pakkaamossa :-/

Tattista jos jaksatte lukea & nakata omia kokemuksia vastaavasta tilanteesta.
Anna kun arvaan, kyseinen huoltoliike on Infocare?
Melkoista puljaamista on aikanaan heidän kanssaan tullut vastaan kun vielä Philipsin telkkareita omistin tai kun isoäidin televisiota palloteltiin huollossa.
Nykyisin suosin merkkeinä lähestulkoon ainoastaan Delliä ja Samsungia, sillä hoitavat huollot/takuuvaihdot itse ja ovat toimineet ilman venkoiluja.
 
Soita kuluttajaneuvojalle, hän antaa suosituksen miten tuossa kannattaa menetellä. Eikä kannata myöskään tehdä sitä virhettä että alkaa selvittämään asiaa huoltoliikkeen kanssa. Olet ostanut näytön Gigantista, joten asioit Gigantin kanssa.
Juu, ei tässä tarkoitus ollutkaan selvittää, hehän vain tekevät tuon gigantin tilaaman huollon. Tiedot heidän tekemästään analyysistä vaan eroavat vahvasti gigantin minulle toimittamasta tiedosta. Kuluttajaneuvoja on jo mukana, odotan häneltä samaa tietoa mitä tuossa viestissä utkasin, eli miten on käynyt aikaisemmissa tilanteissa, jos niitä nyt edes on.
 
Juu, ei tässä tarkoitus ollutkaan selvittää, hehän vain tekevät tuon gigantin tilaaman huollon. Tiedot heidän tekemästään analyysistä vaan eroavat vahvasti gigantin minulle toimittamasta tiedosta. Kuluttajaneuvoja on jo mukana, odotan häneltä samaa tietoa mitä tuossa viestissä utkasin, eli miten on käynyt aikaisemmissa tilanteissa, jos niitä nyt edes on.

Gigantti mielellään pesee kätensä kaikesta ja käskee valittamaan suoraan maahantuojalle tai juuri huoltoliikkeelle. Muutaman kerran tullut Gigantin kanssa tapeltua virhevastuusta ja yleensä se vaatii kuluttajaneuvojan yhteydenoton että Gigantti edes suostuu keskustelemaan asiasta.
Tietysti voisit vedota siihen että Gigantin olisi pitänyt huomata halkeama esitarkastuksessa ennen huoltoon lähettämistä ja ilmeisesti Gigantti on pakannut näytön huonosti, jos jalka edelleen kiinni?
 
Onko jengillä kokemuksia tuosta Gigantin Re New It hommasta?
Uusimmat Apple laitteet aina käytettävissäsi RENEW IT -palvelulla - Gigantti

Eli vähän kuin tietotekniikan leasing jos oikein ymmärsin.

MacBook Pro olisi hakusessa ja tuon saisi korottamalla osamaksulla jotai ei muualta oikein saa...

Onko OK vai joku ihan haista perse homma

Tuosta Re New It -jutusta en osaa sanoa, mutta Gigantin osamaksua en ainakaan suosittele. Näennäisen halpa vuosikorko, mutta muut kulut nostaa hintaa. Osamaksulla mieluummin vaikka Verkkokaupasta tai sitten kokonaan toinen rahoitus. Ja asiakaspalvelun perusteella muutoinkin kannattanee valita joku muu kuin Gigantti.
 
Tuossa Re New IT.ssä ei noita erillisiä kuluja näyttäisi pikaisella vilkaisulla olevan. Saat siis itse valita "liising" ajan 12kk,24 tai 36kk välillä joka on samalla laitteen mahdollinen "vaihtoväli". Mutta jos ei tuota vaihtoa käytä niin ilmeisesti pamahtaa ne loput kk-maksut sitten maksettavaksi kerralla.

*Alkaen hinta 24 kk:n RENEW IT -palvelusopimuksella. Tyyppiesimerkki ostoksesta 24 kk:n RENEW IT -palvelulla: Luotto-oston ollessa 1349 € on 24 kk:n RENEW IT -palvelun mukainen kuukausittainenosamaksuerä 38,54 €, vuosikorko 0 %, käsittely- ja tilimaksuja ei veloiteta. Esimerkin kulut pohjautuvat 35 kk:n takaisinmaksuaikaan, joka toteutuu, mikäli asiakas ei hyödynnä RENEW IT -mahdollisuutta 24 kk:njälkeen ja maksaa luoton kokonaisuudessaan loppuun asti. Tällöin kuun 15. päivänä tehdyn 1349 €:n esimerkkioston todellinen vuosikorko on 0,00 %, luoton kustannukset 0 € eli maksettava kokonaismäärä 1349 €.Maksuerien lukumäärä 35 kpl. Esimerkkilaskelma on tehty 15.11.2018. Tarkemmat tiedot ilmenevät Vakiomuotoisista eurooppalaisista kuluttajaluottotiedoista. Laskelma edellyttää, että korko ja kulut eivät muutuesimerkin maksuajan aikana. Luoton tai RENEW IT -palvelun muutoksista voi seurata korkeampi tai alempi todellinen vuosikorko.
 
Joo nyt tarkemmin luettuani vaikuttaisi kyllä hyvältä diililtä: "Perinteisestä leasingistä poiketen RENEW IT -palvelulla asiakas omistaa laitteen sekä sen voi palauttaa Giganttiin ja vaihtaa uuteen jopa kerran vuodessa ja näin hyötyä laitteen jäännösarvosta." Onko jopa liian hyvä ollakseen totta :hmm:
 
Joo nyt tarkemmin luettuani vaikuttaisi kyllä hyvältä diililtä: "Perinteisestä leasingistä poiketen RENEW IT -palvelulla asiakas omistaa laitteen sekä sen voi palauttaa Giganttiin ja vaihtaa uuteen jopa kerran vuodessa ja näin hyötyä laitteen jäännösarvosta." Onko jopa liian hyvä ollakseen totta :hmm:
Ilmeisesti se juju on tuossa että jos päätätkin että et halua 12kk (jos olet päätynyt 12kk soppariin) jälkeen vaihtaa uuteen (miksipä tosin et vaihtaisi) niin joudut maksamaan siis ne loput erät kerralla pois. Ilmeisesti 35kpl kk eriä on jokaisessa sopimuksessa eli pamahtaisi sitten 23kk maksuerät jos ei päätäkään vaihtaa tuon 12kk täyttymisen jälkeen.

EDIT: On tuossa silti vähän hämäräntuoksua kun ei löydy mitään kattavaa hinnastoa, nuokin laitteet vuoden 2018 malleja. Eli jokatapauksessa pitää käydä liikkeessä kysymässä hinnat tietylle mallille jne
 
Viimeksi muokattu:
Melkeinpä vastaavanlainen tapaus kävi itellä. Ostin Jimmsiltä näytön, kuukauden jälkeen siihen ilmestyi vaalea viiva mikä meni näytön leveydeltä. Jimms käski ottaa Aceriin yhteyttä ja tehdä RMA sinne. Matkalla Acerille näyttöön oli ilmestynyt musta läntti, selkeästi jokin iskeymä. Minun syyksi laittoivat vaikka postikin kuljetti reilun viikon pakettia Tampereelta Helsinkiin. Tarpeeksi monta sähköpostia missä perustelin että vika ei ollut näytössä täältä lähtiessä, kuvia näytöstä otin RMA-lomakkeeseen. Lopulta tuli kuittaus että näyttö menee takuuhuoltoon.

Niin ja ennen tätä kävi vielä niin että lähetin näytön Acerille huoltoon, se palautui korjaamattomana takaisin. Vasta tällä toisella kerralla näyttöön oli tullut fyysinen vika
 
Joo nyt tarkemmin luettuani vaikuttaisi kyllä hyvältä diililtä: "Perinteisestä leasingistä poiketen RENEW IT -palvelulla asiakas omistaa laitteen sekä sen voi palauttaa Giganttiin ja vaihtaa uuteen jopa kerran vuodessa ja näin hyötyä laitteen jäännösarvosta." Onko jopa liian hyvä ollakseen totta :hmm:



Ilmeisesti se juju on tuossa että jos päätätkin että et halua 12kk (jos olet päätynyt 12kk soppariin) jälkeen vaihtaa uuteen (miksipä tosin et vaihtaisi) niin joudut maksamaan siis ne loput erät kerralla pois. Ilmeisesti 35kpl kk eriä on jokaisessa sopimuksessa eli pamahtaisi sitten 23kk maksuerät jos ei päätäkään vaihtaa tuon 12kk täyttymisen jälkeen.

EDIT: On tuossa silti vähän hämäräntuoksua kun ei löydy mitään kattavaa hinnastoa, nuokin laitteet vuoden 2018 malleja. Eli jokatapauksessa pitää käydä liikkeessä kysymässä hinnat tietylle mallille jne


Sitä tässä itsekin mietin että kun omaan korvaan kuulostaa liian hyvältä että mikä juttu tähän haudattu. Laitteen kuitenkin omistettu heti. Koska jos ottaisin sen esim 12kk sopparin niin tietysti vaihtaisin laitteen uuteen kun sellainen ilmestyy.
 
Sitä tässä itsekin mietin että kun omaan korvaan kuulostaa liian hyvältä että mikä juttu tähän haudattu. Laitteen kuitenkin omistettu heti. Koska jos ottaisin sen esim 12kk sopparin niin tietysti vaihtaisin laitteen uuteen kun sellainen ilmestyy.
Tässä vaan tulee se ongelma, että jos se uusi versio ilmestyykin omasta ostoksesta 15kk päästä niin eipä onnistu vaihto, vaan vaihto pitää tehdä tuon 12kk kohdalla tai muuten joudut maksamaan ne loput erät pois ja kone jää sulle.

Eli huonossa tapauksessa ostat esim nyt uuden koneen ja kun 12kk tulee täyteen ei Applelta olekaan vielä tullut uutta konetta joten joutuisit vaihtamaan samanlaiseen ja sitten vaikka parin viikon päästä tulisi uudet mallit.
 
Anna kun arvaan, kyseinen huoltoliike on Infocare?
Melkoista puljaamista on aikanaan heidän kanssaan tullut vastaan kun vielä Philipsin telkkareita omistin tai kun isoäidin televisiota palloteltiin huollossa.
Nykyisin suosin merkkeinä lähestulkoon ainoastaan Delliä ja Samsungia, sillä hoitavat huollot/takuuvaihdot itse ja ovat toimineet ilman venkoiluja.
Infocare kyllä, mutta nyt täytyy sanoa, että heiltä sain ykkösluokan palvelua. Hyvin selittivät minulle tuon tilanteen, ja siis totuudenmukaisesti.

Gigantti mielellään pesee kätensä kaikesta ja käskee valittamaan suoraan maahantuojalle tai juuri huoltoliikkeelle. Muutaman kerran tullut Gigantin kanssa tapeltua virhevastuusta ja yleensä se vaatii kuluttajaneuvojan yhteydenoton että Gigantti edes suostuu keskustelemaan asiasta.
Tietysti voisit vedota siihen että Gigantin olisi pitänyt huomata halkeama esitarkastuksessa ennen huoltoon lähettämistä ja ilmeisesti Gigantti on pakannut näytön huonosti, jos jalka edelleen kiinni?
Näin minäkin sen ajattelin. Ei ole oikein tuohon otettu mitään kantaa heidän puolestaan, monien kyselyidenkään jälkeen. Varmaan selitys on saman mukainen kuin se, miksi itse en olisi sitä vikaa huomannut, fyysinen vaurio on voinut tärinässä laajeta. Aika epäuskottava näin näytön kohdalla, vertasivat vesivahingon kärsineeseen kännykkään tilannetta. Alkuperäistä huollon analyysia tilanteesta eivät myöskään ole minulle luovuttaneet, luulisi sen minullekkin kuuluvan, jos joutuisin näytön turhasta huoltoon lähetyksestä maksamaan. Ovat nyt tilanneet sieltä jonkin uuden raportin, jossa todennäköisesti kaikki tuo oleellinen ( tuhrut sormenjäljet, pakkauksen laatu, etc) jää pois.

Melkeinpä vastaavanlainen tapaus kävi itellä. Ostin Jimmsiltä näytön, kuukauden jälkeen siihen ilmestyi vaalea viiva mikä meni näytön leveydeltä. Jimms käski ottaa Aceriin yhteyttä ja tehdä RMA sinne. Matkalla Acerille näyttöön oli ilmestynyt musta läntti, selkeästi jokin iskeymä. Minun syyksi laittoivat vaikka postikin kuljetti reilun viikon pakettia Tampereelta Helsinkiin. Tarpeeksi monta sähköpostia missä perustelin että vika ei ollut näytössä täältä lähtiessä, kuvia näytöstä otin RMA-lomakkeeseen. Lopulta tuli kuittaus että näyttö menee takuuhuoltoon.

Niin ja ennen tätä kävi vielä niin että lähetin näytön Acerille huoltoon, se palautui korjaamattomana takaisin. Vasta tällä toisella kerralla näyttöön oli tullut fyysinen vika
joo, tässäkin hyvä, että sulla on ollut kuvia ennen tätä kyseistä fyysistä vikaa. Itsellä kun ne puuttuu, niiden kanssa homma olisi varmasti ollut selvä heti. Eli ei varmaan voi korostaa, että takuuseen lähettäessä aina hyvät kuvat ja dokumentaatio viasta. Vielä parempi jos palauttaessa voi esitellä vian. Näköjään ei voi luottaa yhtään siihen, miten tuotetta käsitellään ja sitä myöden, asiakasta.

Kiitos jo teille kommanneille ja vastaavista keisseissä harmaita hiuksia saaneille, harmi kun itseltä puuttuu tuo kuvatodiste.
 
Tässä vaan tulee se ongelma, että jos se uusi versio ilmestyykin omasta ostoksesta 15kk päästä niin eipä onnistu vaihto, vaan vaihto pitää tehdä tuon 12kk kohdalla tai muuten joudut maksamaan ne loput erät pois ja kone jää sulle.

Eli huonossa tapauksessa ostat esim nyt uuden koneen ja kun 12kk tulee täyteen ei Applelta olekaan vielä tullut uutta konetta joten joutuisit vaihtamaan samanlaiseen ja sitten vaikka parin viikon päästä tulisi uudet mallit.
Aaaah, aivan. Löytyihän se "pikku präntti" eli olisi pakko vaihtaa laite 12kk kohdalla. Näin ollen 24kk sopparin olisi parempi kun siinä kohtaa varmasti pääsisi vaihtamaan uudempaan versioon..
 
Aaaah, aivan. Löytyihän se "pikku präntti" eli olisi pakko vaihtaa laite 12kk kohdalla. Näin ollen 24kk sopparin olisi parempi kun siinä kohtaa varmasti pääsisi vaihtamaan uudempaan versioon..
Niin. Varsinkin kun nuo Applen julkaisusyklit on vähän läppärien osalta muuttuneet jatkuvasti. Tosin jos nyt tilaa niin luultavasti viimeistään keväällä olisi uudet läppärit ulkona joten ensi kesänä pääsisi vaihtamaan tuoreeseen. Tuo 12kk on noista se hankalin juuri tämän takia. Toisaalta eipä sitä läppäriä kyllä joka vuosi tartte vaihtaa että sinnä mielessä tuo 24kk on varmaan se "paras" vaihtoehto.

Harmi kyllä ettei noita mitään hintoja ole netissä nähtävillä eli niitäkin pitää lähteä metsästämään liikkeestä jonkun myyjän avustuksella (tällä tietysti saadaan asiakkaat liikeeseen jne).
 
Gigantti Oulu. Palautin näytön selkeän komponentti vian takia ( kaikki pikselit auki, taustavalo, eli white screen). Tiskille viedessä vielä tarjouduin esittämään vian, mutta ei kuulemma tarvitse *VIRHE*.
Gigantista tulee pian viesti, että näyttö on esitestattu ja lähetetty huoltoliikkeelle tarkempaan syyniin.
Parin päivän kuluttua tulee gigantista viesti, jossa liitteenä huoltoliikkeen kuva näytön yläkulmaan ilmestyneestä 4x4cm mustasta alueesta, sekä halkeamasta. Tietty myös tässä tuli ilmi että tämän korjaaminen tulisi maksamaan minulle 20e enemmän kuin näyttö uutena, tai x -määrä euroja jos sitä ei korjata.
Soitto giganttiin, he näkevät että vika on minun tekosia. Se on kuulemma voinut pahentunut matkalla huoltoliikkeeseen, Kuten voi käydä esimerkiksi vettä saaneelle puhelimelle.
Myös valkoinen ruutu oli gigantin mukaan huoltoliikkeen analyysissä selvä johdannainen tästä fyysisestä vauriosta. En syö tätä, vaan soitan suoraa huoltoliikkeelle.
Huoltoliikkessä kerrotaan minulle, että näyttö YLEENSÄ menee mustaksi fyysisessä vauriossa, vaikkakaan ei voida pois-sulkea etteikö se menisi valkoiseksi, kuitenkin yleensä toisin. Myös tärkeämpänä selvisi, että näytössä vaurion kohdalla selkeät sormenjäljet ( pihtiotetta veikkasivat käytettäneen pakkauksessa..*), sekä näyttö oli pakattu laatikkoon raskaaseen jalustaan kiinnitettynä. Nämä tiedot oli gigantille välitetty, minulle kerrottiin ihan eri tarina.
Jotenkin tästä ei millään haluaisi päästää irti, mutta tällä hetkellä se on sana sanaa vastaan.
Hyvä oppi tästä tuli vastaisuudelle, ota todella hyvät kuvat AINA ennen palautusta, joka puolelta ja PAKOTA takuussa kaveri toteamaan vikaa, ennen kuin jätät oman laitteen rikottavaksi. Ja tarkista aina huoltoliikkeestä tarinat, tuppaavat näköjään värittämään tarinan juuri omalle kannalle edulliseksi.
Niin ja tietty, elä asioi gigantissa, tuo asiakkaan sumuttaminen on jo tosi ronskia.

Onko kellään mitään hajua miten tämmöiset asiat on päättyneet jos lähtee riitauttamaan? tai yleensäkkään ollut samanlaista tilannetta?

*Kuka helkkari työskentelee elektroniikkaliikkeessä ja ei osaa käsitellä paneeleja oikein? olisiko sattunut omaksi turmioksi kesähessu pakkaamossa :-/

Tattista jos jaksatte lukea & nakata omia kokemuksia vastaavasta tilanteesta.

Oliko tässä vielä 50 päivän palautusoikeus päällä? Itse olisin varmaan vain palauttanut siihen vedoten ja ostanut rahoilla uuden näytön.
 
Eilen vihdoin sain käsiini edellisen viikon sunnuntaina tekemäni tilauksen. Eli n. 1,5 viikkoa kesti vaikka tuotetta oli varastossa. Lisäksi tilaus lähetettiin Lappeenrannan Gigantista eikä keskusvarastolta. Jotain häikkää niillä taitaa olla siellä.
 
Katseltiin vanhemmille sopivaa läppäriä entisen tilalle. Powerin Oulun myymälästä löytyi heidän käyttöönsä sopiva Asus.

Äitee sitä läks hakemaan ja soittaa mulle myöhemmin, että tää myyjä täällä sanoo että tähän pitää (huom. pitää) vielä ostaa joku 69€ Win10-asennuspalvelu.

Tarkistin vielä netistä, että olihan koneen ominaisuuksissa listattuna Win10-käyttis. Olihan se. Käskin äidin pyytää myyjän puhelimeen. Kysyin häneltä, että miksi tarvitaan Windowsin asennuspalvelu, kun sellainen koneessa jo on. Alkoi selittely, että Asuksen mukana tulee paljon ylimääräisiä ohjelmia ja he asentavat Windowsin uudestaan puhtaasti koneeseen. Säästää tilaa ja konekin toimii nopeammin.

Totesin vain, että onpa jaloa yrittää myydä tällaista valinnaista palvelua pakollisena. Myyjä siihen, että kyllä me tämä voidaan myydä tällaisenaankin.
 
Ostin muksulle Xbox onen Minecraft creeper ohjaimen verkkiksestä. Hintaa 50e ja useamman kerran näytin muksuille myös sitä pig versiota ohjaimesta, koska verkossa oli sama hinta, et kumman ostan.
Noh, ohjain tuli ja ristinäppäin rikki.

Laitoin vaimon tekemään 100km lenkin, että käy vaihtamassa. Kävi ilmi ettei noita creepereitä enää ole, eikä ohjaimia lähetetä huoltoon, vaan vaihdetaan uusiin.
Mutta pig version hinta olikin 5e kalliimpi. Voin melkein vannoa, että netissä hinta oli ollut sama vielä edellisenä päivänä, mutta oli tai ei, niin ei suostuttu siihen vaihtamaan.
Itse olin vähän sitämieltä, että jos ei korvaavaa ole ja hintaero on noin pieni, niin ei luulisi firmalle olevan iso menetys asiakastyytyväisyyden nimissä myydä samaan hintaan. Mutta ei. Oli aivan ehdoton ettei näin toimita.
Alkoi suorastaan V*tuttamaan kun tulee rikkinäinen ohjain, ajaa törkeän matkan ja lopputulos on tuo. Jätettiin ohjain ostamatta.

Kirjoitin asiasta fb sivuille mistä käskettiin tehdä reklamaatio. Saman päivän aikana tuli todella pitkä ja upea vastaus.
Ohjeistus on juuri se, että jos ero on pieni, se annetaan korvaavaksi tuotteeksi. Ja sanoivat et toimittavat pig version samaan rahaan ilman posteja, tai jos olen jo ohjaimen tilannut muualta, saisin 50e lahjakortin jotta en menetä uskoani verkkikseen.

Kaikinpuolin lopputulos tyydytti, mutta silti jäi vähän paha maku, että asiakastyytyväisyyttä ei mietitä siellä paikanpäällä itse tilanteessa, vaan vasta kun joutuu valittamaan.
 
En tiedä, onko tämä nyt otsikon mukainen "vastaava liike", mutta ostin paikallisesta Citymarketista Transcendin 32GB:n muistikortin reilun kaksi vuotta sitten. Nyt sitten kortti lopetti toimintansa, ja menin kuitin ja 7:n vuoden takuun kanssa takaisin kauppaan. Olin maksanut tuotteesta 10 euroa tarjouksessa, nyt olisi pitänyt laittaa 5 euroa lisää saadakseni samanlaisen, eli olisin ainoastaan saanut hyvitystä sen maksamani hinnan. En nyt jaksanut alkaa vääntämään, vaan otin maksamani kympin käteisenä, ja ostin viereisestä kaupasta samankokoisen Samsungin kortin 7,90 eurolla.

Nyt puhutaan tietysti arvoltaan ihan puunapeista - erityisesti kaupan osalta, koska hyllyssä oli täsmälleen samaa tuotetta jäljellä viisi euroa kalliimpaan hintaan - mutta ihmetyttää vain käytäntö. Käsittääkseni minulla olisi ollut oikeus vastaavaan tuotteeseen ilman lisähintaa, ja hinnanalennus ei ole edes mahdollista tuotteen ollessa täysin viallinen. Muualla on kyllä lyöty uusi käteen, kun tuotteen vika todettu.
Aivan vastaava homma oli joku vuos sitten Clas Ohlssonin kaa. 5v takuulla oleva cotech dremel kopio joka leipo kiinni. Oli siinä ~2v aikana malli muuttunut ja hinta noussu samalla. Joutu sitten maksamaan uuden ja vanhan hinnan erotuksen maksamaan että sai takuuseen ton. Ois kait tuostakin voinut tapella kuluttajaneuvojan avustuksella, mutta ei jaksanu jonkuin 5€ takia vääntää.
 
Oliko tässä vielä 50 päivän palautusoikeus päällä? Itse olisin varmaan vain palauttanut siihen vedoten ja ostanut rahoilla uuden näytön.
Ei ollut ei, vuoden aceri jaksoi ennen kuin jokin komponentti petti.
Nyt gigantti ei suostu lähettämään alkuperäistä vikaraporttia minulle, eikö tämä kokonaisuudessaan pitäisi olla minulle kuuluvaa tietoa, minähän sen perusteella joutuisin maksamaan jos päättäisin korjauttaa tai olla korjaamatta näyttöä? Mitähän laki tästä sanoo
 
Ostin Verkkiksestä Withings Pulse HR aktiivisuusrannekkeen huhtikuun alussa ja noin pari viikkoa sitten huomasin että ranneke on lohjennut parista kohtaa. Selvisi että kyseessä on tyyppivika ja useilla muillakin on ollut samanlaisia ongelmia näiden kanssa. Laitoin sitten asiakaspalveluun viestiä ja kysyin ihan suoraan että voiko tästä saada rahat takaisin koska en jaksa alkaa palauttelemaan näitä parin kuukauden välein takaisin. Yllätyksekseni he sanoivat että kaupat voidaan purkaa ja rahat palauttaa mikäli lähetän aktiivisuusrannekkeen heille kesäkuun loppuun mennessä. Verkkis sitten vastaanotti paketin tämän viikon tiistaina ja äsken kilahti sähköposti että rahat on palautettu asiakastilille.

Eli tosi posiitivinen fiilis jäi tästä keissistä koska heidän ei olisi tietääkseeni tarvinnut purkaa kauppoja ja palauttaa rahoja. Asiaan voi vaikuttaa myös se että ostin rannekkeen tarjouksesta ja se on normaalisti 50e kalliimpi. Ehkä he katsoivat että on parempi vain antaa rahat takaisin.
 
Viimeksi muokattu:
Aivan vastaava homma oli joku vuos sitten Clas Ohlssonin kaa. 5v takuulla oleva cotech dremel kopio joka leipo kiinni. Oli siinä ~2v aikana malli muuttunut ja hinta noussu samalla. Joutu sitten maksamaan uuden ja vanhan hinnan erotuksen maksamaan että sai takuuseen ton. Ois kait tuostakin voinut tapella kuluttajaneuvojan avustuksella, mutta ei jaksanu jonkuin 5€ takia vääntää.
Minulla kävi samalla tavalla, että vanha, halvempi malli, hajosi ja vaihtoivat uudempaan malliin, mutta minun ei tarvinnut maksaa erotusta.
 
onko kellään kokemuksia lenovon verkkokauppaan palauttamisesta,miten homma on toiminut?

tuntuu aika sekavalle ja hankalalle hommalle.ensin tein sen palautus hakemuksen,parit sähköpostit asiakaspalvelun kanssa ja ilmeisesti olisi pitänyt 6 arkipäivän sisällä tulla tnt:ltä joku koodi jolla sopia nouto,mutta ei ole tullut,eikä lenovon asiakaspalvelukaan vastaa enään sähköpostiin.
onko tässä joku väsytys käynnissä etteivät enää huoli palautukseen kun lopulta mennyt liian kauan aikaa,nyt menny jo kaksi viikkoa kun sen palautushakemuksen tein,pari päivää ennen kuriiri toi tuotteen minulle.
 
onko kellään kokemuksia lenovon verkkokauppaan palauttamisesta,miten homma on toiminut?

tuntuu aika sekavalle ja hankalalle hommalle.ensin tein sen palautus hakemuksen,parit sähköpostit asiakaspalvelun kanssa ja ilmeisesti olisi pitänyt 6 arkipäivän sisällä tulla tnt:ltä joku koodi jolla sopia nouto,mutta ei ole tullut,eikä lenovon asiakaspalvelukaan vastaa enään sähköpostiin.
onko tässä joku väsytys käynnissä etteivät enää huoli palautukseen kun lopulta mennyt liian kauan aikaa,nyt menny jo kaksi viikkoa kun sen palautushakemuksen tein,pari päivää ennen kuriiri toi tuotteen minulle.
Ihan tuttua puuhaa. Siinä TNT koodissa saattaa kestää reilusti yli 6päivää.

Aspa on myös hidas vastailemaan asioihin. Itsellä oli tuollainen ruljanssi viime vuoden lopulla. Kokonaisuudessaan aikaa taisi mennä homman selviämiseen joku kuukausi tai jopa yli. Ja tuo johtui täysin Lenovon ryssimisestä lähetyksien kanssa.
 
Verkkokaupasta ostettu tuote, takuu yksi vuosi, hajosi alle kaksi vuotta ostosta. Sähköpostilla kyselin mitä mieltä olette viasta kun on se virhevastuukin. Vastasivat ettei tuotetta ole enää mutta hyvitetään, ilmoita tilinumero. Hyvitys oli ostohinta ilman postikuluja. Vähän ristiriitaiset fiilikset, ihan kiva etteivät vängänneet takuuajan ylittymisestä mutta toisaalta se että kattoivat tilauksen ainoan tuotteen hinnan hyvitykseen eikä tilauksen loppusummaa.
 
Verkkokaupasta ostettu tuote, takuu yksi vuosi, hajosi alle kaksi vuotta ostosta. Sähköpostilla kyselin mitä mieltä olette viasta kun on se virhevastuukin. Vastasivat ettei tuotetta ole enää mutta hyvitetään, ilmoita tilinumero. Hyvitys oli ostohinta ilman postikuluja. Vähän ristiriitaiset fiilikset, ihan kiva etteivät vängänneet takuuajan ylittymisestä mutta toisaalta se että kattoivat tilauksen ainoan tuotteen hinnan hyvitykseen eikä tilauksen loppusummaa.
Ymmärsinkö oikein, että valitat siitä, ettei Verkkis hyvittänyt postikuluja? Käytit tuotetta kuitenkin lähes kaksi vuotta ja nyt sait koko ostosumman takaisin.
 
Ymmärsinkö oikein, että valitat siitä, ettei Verkkis hyvittänyt postikuluja? Käytit tuotetta kuitenkin lähes kaksi vuotta ja nyt sait koko ostosumman takaisin.
En valita sinänsä, kuten sanoin niin ihan hyvin hoitivat etteivät edes yrittäneet vedota vuoden takuuseen. Huolto tai vaihto olisi kelvannut myös oikein hyvin. Mutta sitä hieman ihmettelin että siellä joku teki (oletettavasti) manuaalista työtä laskua tutkiessaan ja hyvitystä tehdessään, tullut mielikuva että suuret yritykset pyrkivät minimoimaan työmäärän saadakseen aspan pyörimään minimimiehityksellä.
 
Tarvitseeko Gigantissa hoitaa takuuhuoltoasiat siitä myymälästä mistä tuote on ostettu vai voiko reitittimen viedä lähimpään myymälään? Säästäisi ajelussa muutaman kilometrin.
 
Tarvitseeko Gigantissa hoitaa takuuhuoltoasiat siitä myymälästä mistä tuote on ostettu vai voiko reitittimen viedä lähimpään myymälään? Säästäisi ajelussa muutaman kilometrin.

Eiköhän koko ketju oo samassa omistuksessa, eli lähimpään Giganttiin vaan matkaan.
 
Tasan viikko sitten tilasin Gigantin nettikaupasta tuotteen jota ei paikallisen hyllystä löytynyt. Nettisivujen mukaan reilusti varastossa, mutta eivät vieläkään viikko eteenpäin ole onnistuneet saamaan tilausta postiin asti. Sähköinen ennakkoilmoitus tuli kuitenkin jo heti maanantaina. Pääasiassa tulee tilailtua ulkomailta niin pääsi unohtumaan tämä suomalaisten nettikauppojen paskuus. :D :facepalm:
 
Tasan viikko sitten tilasin Gigantin nettikaupasta tuotteen jota ei paikallisen hyllystä löytynyt. Nettisivujen mukaan reilusti varastossa, mutta eivät vieläkään viikko eteenpäin ole onnistuneet saamaan tilausta postiin asti. Sähköinen ennakkoilmoitus tuli kuitenkin jo heti maanantaina. Pääasiassa tulee tilailtua ulkomailta niin pääsi unohtumaan tämä suomalaisten nettikauppojen paskuus. :D :facepalm:

Giganttia, etenkään sen nettikauppaa, ei kyllä voi suomalaiseksi kutsua. Vaikka toki se on lokalisoitu suomenkieliseksi ja eurohintaiseksi.

Myös se tilauksesi tulee Ruotsista tai Norjasta.
 
Ihan tuttua puuhaa. Siinä TNT koodissa saattaa kestää reilusti yli 6päivää.

Aspa on myös hidas vastailemaan asioihin. Itsellä oli tuollainen ruljanssi viime vuoden lopulla. Kokonaisuudessaan aikaa taisi mennä homman selviämiseen joku kuukausi tai jopa yli. Ja tuo johtui täysin Lenovon ryssimisestä lähetyksien kanssa.

no,eipä mun sitten kannata vielä panikoida.
aspa vastaa noin kolmen päivän viiveellä ja tuossa tnt koodissa on kestäny jo yli kaksi viikkoa eikä kuulu.
jälleen yksi kauppa mistä ei tee mieli tilata mitään ekan tilauksen jälkeen :tdown:
 
no,eipä mun sitten kannata vielä panikoida.
aspa vastaa noin kolmen päivän viiveellä ja tuossa tnt koodissa on kestäny jo yli kaksi viikkoa eikä kuulu.
jälleen yksi kauppa mistä ei tee mieli tilata mitään ekan tilauksen jälkeen :tdown:
Joo no ehkä tuossa vaiheessa voisi alkaa jo vähän ihmetellä jos oikeasti mennyt jo kaksi viikkoa.

mulla meni tosiaan joku pari kuukautta että sain ton oman epistolan hoidettua loppuun ja sain rahat takaisin ylimääräisestä koneesta jonka Lenovo lähetti vaikka oli jo kuitannut tilauksen peruutetuksi.
 
Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia Powerin 60pv palautusoikeudesta myymälästä ostetun kannettavan kanssa?
Meneekö yhtä sujuvasti kuin Gigantissa, että ottavat vastaan laitteen päällisin puolin katsoen ja rahat takaisin saman tien?
 
Tarvitseeko Gigantissa hoitaa takuuhuoltoasiat siitä myymälästä mistä tuote on ostettu vai voiko reitittimen viedä lähimpään myymälään? Säästäisi ajelussa muutaman kilometrin.

Ainakin ketjun liikkeissä onnistuu mutta kokemuksesta tiedän että jotkut fränkkärit voi alkaa itkemään, mutta silti niillä pitää hoitaa takuut :)
 
Ehkä tässä ketjussa sivuttu, mutta miten näissä liikkeissä pystyy tinkimään, jos on ostamassa vähän isompaa satsia kerralla kodinkoneita/laitteita?
 
Ehkä tässä ketjussa sivuttu, mutta miten näissä liikkeissä pystyy tinkimään, jos on ostamassa vähän isompaa satsia kerralla kodinkoneita/laitteita?
Ainakin pari vuotta sitten onnistui ihan myyjältä kysymällä. Aikalailla tuotteesta tai määrästä riippumatta niillä tuntui olevan joku perusprosentti, jonka saa kysyessä viilattua pois. Eiköhän sama toimi vieläkin.
 
Ehkä tässä ketjussa sivuttu, mutta miten näissä liikkeissä pystyy tinkimään, jos on ostamassa vähän isompaa satsia kerralla kodinkoneita/laitteita?

Kannattaa mennä sinne kauppaan kyselemään. Powerissa oli todella hyvää ja osaavaa palvelua. Gigantissa jouduttiin jonottelemaan ja myyjän piti etsiä netistä vastauksia meidän kysymyksiin. Kyselimme vain ihan perus jääkaapeista ja uuneista. Ehkä kohdalle vain sattui sopiva myyjä...
 
Ostin kaksi viikkoa sitten bt-kuulokkeet Tokmannilta. Niissä alkoi ääni pätkimään ja vein ne tänään liikkeeseen vaihtoon. Kuulokkeista oli hinta pudonnut, maksoivat mulle erotuksen vaikka kyseessä olikin vain takuuvaihto ehjään. Jäi hyvä fiilis tapahtumasta, vaikka olikin kyse vain muutamasta eurosta.
 
Kannattaa välttää Gigantin franchising myymälöitä, ei onnistu palautukset tai vaihdot/huollot Gigantin omissa liikkeissä ja päinvastoin.

Tuo 50 päivän palautusaika on kyllä hyvä asia, siinä ehtii jo tutustua tuotteeseen.
 
Kannattaa välttää Gigantin franchising myymälöitä, ei onnistu palautukset tai vaihdot/huollot Gigantin omissa liikkeissä ja päinvastoin.

Tuo 50 päivän palautusaika on kyllä hyvä asia, siinä ehtii jo tutustua tuotteeseen.
Pitäisi onnistua niissäkin vaikka alkavatkin nillittää yleensä asiasta.
 
Ei onnistunut palautus ainakaan kolme viikkoa sitten. Soittivat Gigantin hallinnosta vielä ja vahvistivat asian. Eli jos ostat Gigantin omasta liikkeestä, niin palautus ei onnistu franchising liikkeeseen ja päinvastoin.
 
Kannattaa välttää Gigantin franchising myymälöitä, ei onnistu palautukset tai vaihdot/huollot Gigantin omissa liikkeissä ja päinvastoin.

Tuo 50 päivän palautusaika on kyllä hyvä asia, siinä ehtii jo tutustua tuotteeseen.

Onko noista jotain listaa mikä on Gigantin franchising myymälä ja mikä taas ketjun itsensä pyörittämä myymälä?
 
Onko noista jotain listaa mikä on Gigantin franchising myymälä ja mikä taas ketjun itsensä pyörittämä myymälä?

En ole sellaista listaa nähnyt, mutta ainakin kaikki pääkaupungin liikkeet ovat Gigantin omia. Niissä homma toimii. Franchising puolen liikkeissä toiminta on paljon villimpää ja maakuntien liikkeet on pääasiassa niitä.
 
Joo no ehkä tuossa vaiheessa voisi alkaa jo vähän ihmetellä jos oikeasti mennyt jo kaksi viikkoa.

mulla meni tosiaan joku pari kuukautta että sain ton oman epistolan hoidettua loppuun ja sain rahat takaisin ylimääräisestä koneesta jonka Lenovo lähetti vaikka oli jo kuitannut tilauksen peruutetuksi.

reilu 4 viikkoa meni kunnes sain TNT:ltä sen koodin.sitten alkokin homma rullaan,maanantaina sain koodin,tiistaina kuriiri haki paketin ja perjantaina klarna ilmotti että palautus rekisteröity/lasku peruttu.
 
Ei onnistunut palautus ainakaan kolme viikkoa sitten. Soittivat Gigantin hallinnosta vielä ja vahvistivat asian. Eli jos ostat Gigantin omasta liikkeestä, niin palautus ei onnistu franchising liikkeeseen ja päinvastoin.

Kuitenkin sivuillaan väittävät aivan muuta.

Kuinka tuote palautetaan?
Voit palauttaa uuden tuotteen meille 50 päivän sisällä, vaikka olisitkin avannut tuotepakkauksen ja käyttänyt tuotetta. – joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta. Vie tuote takaisin myymälään, missä voit vaihtaa tuotteen toiseen tai pyytää saamaan rahasi takaisin. Gigantin tarjoama palautusoikeus on suunniteltu asiakkaille mahdollisimman helpoksi. Tästä syystä voit toimittaa tuotteesi mihin tahansa Gigantin myymälään – riippumatta mistä olet sen ostanut.

Näin Gigantin palautusoikeus toimii - Gigantti
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 463
Viestejä
4 552 375
Jäsenet
74 989
Uusin jäsen
Verri_T

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom