Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Gigantti ja Power eivät syystä tai kolmannesta kovin selkeästi ilmoita hintoja esim. astianpesukoneen toimituksesta, asentamisesta ja vanhan kuljetuksesta pois.

Jaa millä tavalla? Nuohan on palveluita mitkä voi ostaa suoraan ainakin Gigantissa heidän verkkokaupastaankin, joten kaikille löytyy kyllä hinnat jos hieman etsii. Palveluhommat löytyvät omasta osiostaan.
Astianpesukoneen asennus - Asennus
Vanhan laitteen kierrättäminen - Kotiinkuljetus ja toimitus

Ja viemällä tuotteen ostoskoriin antaa ihan suoraan hinnan ulko-ovelle tai huoneeseen kuljetettuna ja näköjään suoraan myös tuon yhteishinnan kotiinkuljetus+asennus yhdistelmälle.

gigantti.png


EDIT: Ei tuo Powerissakaan kauhean epäselvältä vaikuta, kun kaikki lisäpalveluiden ostomahdollisuudet annetaan suoraan ostoskorissa kodinkoneita tilatessa.

power.PNG power2.PNG

Onko muilla kokemusta näistä, onko eroja hinnoissa ja/tai palvelun nopeudessa ja laadussa?

Molemmilla toimijoilla valitaan suoraan ostoskorissa se toimituspäivä ja aikahaitari, joten ei kait noilla nyt suuria eroja voi olla. Ei ole kuitenkaan mikään perus nettitilaus, joka tulee silloin kuin on tullakseen. Enkä nyt oikein keksi mitään suurta eroa mitä muutenkaan jossain uuden astianpesukoneen asennuksessa tai vanhan poisviennissä voisi olla. Ammattilaisasentaja ottaa vanhan irti, kytkee liitännät uuteen ja asettaa paikalleen sekä vie poistuessaan vanhan mennessään. Täällä on ainakin pyykkikone ja astianpesukone molemmat Gigantilta asennuksella ja ei noissa mitään sen kummempaa.
 
Viimeksi muokattu:
Valitetaan ettei löydy "selkeästi" palveluhintoja, mutta kuitenkin löytyy. Toimitusosiossakin neuvotaan hyvin selkeästi miten toimitushinnan saa näkyviin, mutta silti valitetaan miten ei hinnasta sanottu.
Neuvotaan miten toimitushinnan saa näkyviin -> Valitetaan, että "en ole netistä tilaamassa, vaan liikkeeseen menossa, eikä ole mitään syytä laitella nettisivulla ostoskoriin."
Kai sa nyt tajuat, että tolla sä sen haluamasi hinnan näät.

Mistä ne kaikki hinnat pitäis suoraan näkyä? Sanomalehdestä?
Tähän vois samallatavalla vastata, että mitä sä täällä hintoja etsit ja kyselet, etkai kuitenkaan ole io-techistä mitään tilaamassa vaan Gigantin kivijalkamyymälästä, kysele sieltä.
 
Ei olisi osannut odottaakaan järkevämpää vastausta saavan, mutta musta tuntuu, että tuon viestin ois voinut pikemminkin laittaa Tyhmät ihmiset -osioon. Mutta tokihan se kieltämättä myös hieman vituttaakin lukea, että jostain tosi selkeästä astiasta pitää tehdä itselle kauhean vaikeata, ja joku käyttää aikaansa "kädestä pitäen" neuvomaan miten ja silti väännetään että "ei se noinkaan onnistu itselle"...

Et silti vieläkään osannut vastata kysymykseen, että kaikki mahdolliset hinnat pystyttäisiin sulle paremmin tuomaan esille?
 
Kyllä sama tai vastaava tuote ilman mitään välirahoja pitää olla käytäntö.

Mitään oikeutta saada uusi heti mukaan ei ole. Jälleenmyyjällä on oikeus hoitaa asia kohtuuajassa, huoltamalla tai vaihtamalla. Jälleenmyyjällä on oltava oikeus halutessaan varmistaa että tuotetta on käytetty takuuehtojen mukaisesti ennenkuin antaa yhtään mitään hyllystä. DOA/DAP lisätakuut ei myöskään ole mitään subjektiivisia oikeuksia. Myyjä voi evätä sen ja käyttää normaalia huoltoprosessia jos asenne reklamoijalla ei miellytä = epäilys tuotteen väärinkäytöstä.

Etämyynnin oikeudet on sitten oma juttunsa.
 
Gigantti ja Power eivät syystä tai kolmannesta kovin selkeästi ilmoita hintoja esim. astianpesukoneen toimituksesta, asentamisesta ja vanhan kuljetuksesta pois.

Onko muilla kokemusta näistä, onko eroja hinnoissa ja/tai palvelun nopeudessa ja laadussa? Kannattaako tingata, vängätä ja hangata, vai olla kiltisti? :btooth:
Just ostin Powerista astianpesukoneen ja toimitus, asennus ja vanhan poisvienti tuli kaupan päälle.
 
Ei tuo nyt niin kovin epäselvää ole. Yllättäen löytyy kohdasta "Palvelut".

En minäkään nyt oikein ymmärrä mitä esimerkiksi Gigantin pitäisi kehittää tuon suhteen. Ne kaksi kotona suoritettavaa standardipalvelua, eli asennus ja vanhan poisvienti, ovat jo palveluissa. Sen sijaan kotiinkuljetusta ei suoraan ilmoiteta missään hinnastossa mutta syy on hyvin yksinkertainen, se ei ole yksi yksittäinen vakiohinta vaan riippuu toimitusaikatauluista ja sijainnista. Toimitushinta noin muutenkin riippuu yleensä tuotteesta ja varman toimituksen hintatiedon saa aina ostoskorissa. Tämän vuoksi se vaatii osoitetiedot, jotta se voi näyttää eri toimitusten hinnat ja mahdolliset hintavaihtelut toimitusaikojen mukaan. Tyypillisesti verkkokaupasta ostettaessa palvelut ovat tuotteita ja toimitushinnat tarjotaan ostoskorissa. Vastaavasti palvelujen hinnat kysytään yleensä myymälöissä myyjältä. Mielestäni tuo on Gigantilla ihan sellainen kun sen kuuluisi ollakin. Ja muutenkin, jos toivotaan johonkin asiaan parannusta niin olisi suotavaa antaa sitten kehitysehdotus. Nyt todettiin vain, että nykysysteemi on huono mutta ei ehdotettu mitään korjaavia toimenpiteitä.
 
Tsemppiä teille, jotka lisäilevät tuotteet vaan ostoskoriin ja maksavat sen, mitä nettisivu sanoo, annatte minun ja mickon kaltaisille liveostajille enemmän varaa tinkiä! :tup:

Nämä kaksi asiaa eivät kyllä mitenkään liity toisiinsa. Sinä kommentoit että niitä perushintatietoja on vaikea löytää ja ne on hyvin helppoa saada selville molempien sivuilta. Sen sijaan hinnasta neuvottelu on tottakai oma juttunsa ja nimenomaan noista neuvotuista keinoista voi ottaa sen oletushinnan tinkimisensä lähtökohdaksi. Aina tilannekohtaisia tuollaiset myyjän ja asiakkaan väliset sopparit. Ihan käsittämätöntä settiä nuo juttusi välillä. Jatka toki tuota linjaa, että kysyt apua ja vinoilet takaisin auttajille kun saat sitä. :tup: :facepalm:

Nimenomaan tämmöistä tietoa haettiin. Hyvä tietää, että tämmöinen wanha perinne elää vielä. Tämmöistä ei taida netistä tilattaessa olla valittavissa. :D

Kyllä sieltä netistäkin välillä saa kampanjoista palvelut ilmaiseksi. Missään ei varsinaisesti tarkenettu tässäkään tapauksessa, että oliko tingattu kaupanpäällinen vai yksinkertaisesti voimassa oleva kampanja kaikkiin ostoksiin. Toisaalta ei otettu kantaa myöskään ostetun koneen hintaan, todennäköisesti kalliimman koneen ostajalle heruu herkemmin joustoa. Eikä sekään ole varmaa että sinä tuollaisen diilin saat vaan se selviää vasta kokeilemalla itse.
 
Viimeksi muokattu:
En tingannut mitään. Myyjä kysyi, että tarvitaanko tuota palvelua ja kun vastasin myöntävästi, niin sanoi sen tulevan kaupan päälle. Voi olla, että oli kampanja. Se mikä olikaan nimeltään -kaukalo tuli myös samaan hintaan. Voi olla mainittavan arvoista myös, että kone maksoi päälle tonnin. Ehkei parin satasen laitteisiin tuota diiliä saa.
 
Sinulle en ole kyllä vinoillut, kiitin ja tykkäsin viestistäsi. :confused: Jos otit itseesi tuon pienen vitsin siitä, että vastaat myös toiseen kysymykseen, vaikka et tiedäkään, niin olen pahoillani. Silmäniskuhymiö ei aina riitä välittämään ystävällistä vitsailua. :oops:

Ei ollut kyse tuosta viestistä tai minusta. Jotenkin vaan jää yleisesti viesteistäsi sellainen kuva, että nostat itsesi muiden yläpuolelle. Muille vinoilet minkä kerkeät mutta omissa viesteissä ei ole ilmeisesti mitään vikaa. Alla oleva viestikö mielestäsi ei ole (tarpeetonta) vinoilua muille keskustelijoille? Tuon lisäksi esim. nuo @P701 suunnatut viestit, joissa ainoastaan kuittailit hänelle vastaamatta esitettyihin kysymyksiin.

Tsemppiä teille, jotka lisäilevät tuotteet vaan ostoskoriin ja maksavat sen, mitä nettisivu sanoo, annatte minun ja mickon kaltaisille liveostajille enemmän varaa tinkiä! :tup:

-----

Minulle riitti tieto siitä, että tämmöinen on mahdollista, oli se mikä diili tahansa. Olen kodinkoneita ostellut viimeksi joskus 15 vuotta sitten ja siksi kyselen, että miten homma nykyään menee.

Ihan siinä missä laitteista tulee tarjouksia niin tottakai palveluistakin voi tulla kampanjoita. Kyllä mullakin tuli pesukone ilmaiseksi kotiin mutta mitä sillä tiedolla tekee, kun se oli hetkellinen kamppis. Vastikään Powerilla ja Gigantilla oli jotkut pesukoneviikot niin ei olisi mitenkään yllättävää, että niiden yhteydessä olisi tarjottu palveluita. Alkuperäinen kysymyksesi ei muutenkaan ollut "saako noita palveluita joskus ilmaiseksi/halvemmalla" vaan voiko niistä tingata, kampanjassa tulevat ilmaiset palvelut eivät ole tinkaamista.

Helpompaa olisi, jos sivulla olisi jokin "Kotiinkuljetus ja asennus alkaen X €" -ilmoitus.

Verkkosivut on suunnattu verkosta ostaville. Siellä saat normaalin käytännön mukaan täsmällisen hinnan ostoskorissa niin en ymmärrä miksi pitäisi verkkokaupan käyttäjälle ilmoittaa joku epämääräinen "alkaen X€" hinta. Jos on muutenkin ostamassa myymälästä niin ihan hyvin voi suoraan neuvotella myyjän kanssa siitä hinnasta.

Olen aikoinaan semmoisen taulukon nähnyt toisen liikkeen sivuilla, joten tietysti oletin, että se on yleinen tapa hoitaa asia.

Tuo Gigantin tyyli lienee ollut toimituskulujen osalta standardi ties kuinka kauan.
 
Viimeksi muokattu:
Verkkokauppa.com ja Klarna lopettanut kaikessa hiljaisuudessa yhteistyönsä. Ei löydy enää maksutapana lainkaan Klarnan laskua tai osamaksua.

edit. 11.04 Klarna palannut maksutavaksi, oli väliaikaisesti pois käytöstä muutaman päivän.
 
Viimeksi muokattu:
Mites Verkkokaupan palautuspolitiikka, tuleeko herkästi arvonalennuksia jos vaikka testaa kotiteatterivahvistinta ja haluaakin palauttaa (vaihtaa), saako rahat täysimääräisenä millä todennäköisyydellä takaisin?
 
Mites Verkkokaupan palautuspolitiikka, tuleeko herkästi arvonalennuksia jos vaikka testaa kotiteatterivahvistinta ja haluaakin palauttaa (vaihtaa), saako rahat täysimääräisenä millä todennäköisyydellä takaisin?

Eikös siittä sen 14 päivän aikana pitäisi saada ihan täysimääräisenä rahat takaisin? Vai olenko hakoteillä..
 
Eikös siittä sen 14 päivän aikana pitäisi saada ihan täysimääräisenä rahat takaisin? Vai olenko hakoteillä..
Kyllä se 32 päivää on, mutta mietin että saako täysimääräisenä suoraan, vai kannattaako ajella lähimpään liikkeeseen kinastelemaan asiasta, jolloin menetän 20€ bensarahaa.:geek:
 
Mites Verkkokaupan palautuspolitiikka, tuleeko herkästi arvonalennuksia jos vaikka testaa kotiteatterivahvistinta ja haluaakin palauttaa (vaihtaa), saako rahat täysimääräisenä millä todennäköisyydellä takaisin?

Onko verkkokauppa.com?

Jos paketoit siististi laatikkoon, tuskin mitään ongelmia. Jos tuote näyttää että onkohan kaikki mukana, voi jotain tulla.
En kyllä koskaan ole arvonalennuksista kuullu. Tosin tärkeintä että suhkoht siisti ilman pizzasia sormenjälkiä ym.
Oikeasti on pieni vaiva pitää tuotteen hilut laatikossa sen aikaa.
Monessa on että laatikkoa ym ei tarvita, mutta helpottaahan se palautusta jos asia näyttää olevan ok.
Minulla ei ole koskaa haluttu edes katsoa laatikkoon, oon sanonu katso että se on siellä. Eli eipä siinä palutuksessa ole ongelmaa näissä isoissa liikkeissä. Rahat saa tai voi vaihtaa. Itse otan aina rahat ja sitten kierrän vielä kaupan jos jotain ostettavaa löytyy.
Voihan siitä paketista ottaa kuvan jos epäilee että saako niitä enää sinne takaisin, ennen purkua.
Itselle omaan mieleen ei sovi kuin palautus sen näköisenä kun se olisi avaamaton, toisille se ei niin tärkeää.


Kerrot vaikka syyksi että vaimo ei antanu laittaa tai ei sopinut asuntoo.
Ei kannata kertoa että luukutin täysillä ja naapuri soitti poliisit. Olisivat vieneet vehkeet mutta toin teille.
Eli käyttämisen väheksyminen helpottaa. Toki yritystä kiinnostaa jos tuote on rikki ja palautus sen vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Minkähän takia Gigantin Outlet ostoksia ei voi maksaa verkkopankilla, vaan ainoastaan luottokortti käy?
 
Ei ainakaan minulle anna muita, kuin luottokortin maksutavaksi.

Aa katos vaan niitä saa nykyään ihan suoraan tuolta verkkokaupan puoleltakin ostettua.

Gigantti Outlet - Gigantti

Jos menet tätä kautta hakemaan saman tuotteen ja varaat sen tuolta niin lähettävät sähköpostilla sulle laskun siitä.

En tiedä mikä tuossa on että vain korttimaksu käy. Kerran oli sama juttu kun ostin tuotteen gigantin chatin kautta niin kävi pelkkä korttimaksu.
 
Gigantille 5/5. Ottivat mukisematta hiiren palautuksena vastaan ilman alkuperäistä myyntipakkausta. Ostotapahtumasta aikaa n. kuukauden päivät. Toki ostin hieman kalliimman tilalle, että liekö auttoi asiaa.
 
Gigantille 5/5. Ottivat mukisematta hiiren palautuksena vastaan ilman alkuperäistä myyntipakkausta. Ostotapahtumasta aikaa n. kuukauden päivät. Toki ostin hieman kalliimman tilalle, että liekö auttoi asiaa.

Kuuluu heidän palautusehtoihin vastaanottaa tuotteet pakkauksittakin, joten sinänsä tuo on varsin suotavaa. Ei siinä, onhan Gigantilla varmaan joustavimmat ehdot ja helpoin palautus. Aika pitkälti tuo on se syy, miksi omalta osalta tulee suosittua Giganttia. ("Tuote tulee palauttaa ehjänä, myyntikuntoisena ilman ulkoisia kolhuja/vaurioita kaikkine tarvikkeineen, mutta tuotteen ei tarvitse olla alkuperäisessä myyntipakkauksessa.")
 
Sinällään en ollut edes varma onko kaikki tarpeet mukana. Tuskin langallisessa hiiressä muuta on kuin muoviroskaa ja pelikortin kokoinen takuulappu tsjp.
 
Powerin ja Verkkokauppa.comin välillä jotain merkittävää eroa palautuksissa? Laadukasta tavaraa ostamassa, joten rikkinäistä sit palauttaisin jos palauttaisin. Onnistuuko verkosta ostettujen palautus myymälään / sujuuko takuuasiat nopeasti?
 
Gigantista 10.5 ostettu PNY RTX2060 EDELLEEN tulematta...uusi arvioitu saapumisaika porin giganttiin(otin noudon liikkeestä) ensi viikon perjantaina.. alkaa pikkuhiljaa vituttamaan tämä touhu.
Asiakaspalvelu on jokseenkin erikoista, viimeviikolla piti varmasti tulla ohjaimen ja alkuviikosta soittivat että varma toimituspäivä tänään torstaina. Eli jos se nyt ensi viikon perjantaina tulee (epäilen), niin toimitusaika kokonaiset 15 arkipäivää. ehkä on palautteen paikka.. ei kovin positiivisen.
 
Gigantista tilasin mikron kotiinkuljetuksella viikko sitten tiistai aamuna. Saapui vasta tänään :tdown: Ja oli siis varastotuote.

Jos olisin noin pitkäksi toimituksen venyvän, niin olisin vaikka sen 100km lähimpään Giganttiin ajanut sen hakemaan.
 
Piti alkaa varoittamaan muitakin, kun jäi niin valtava vitutus gigantissa asioimisesta.

Sori pitkä teksti. Toivottavasti jaksatte kuitenki lukea.

Kaikki lähti liikkeelle kun menin lauantaina 17.45 gigantin myymälään hakemaan valmiiksi katsomaani läppäriä. Aloin siinä vielä miettimään että kyseisessä koneessa ei ollut numeronäppäimistöä norminäppäimistön sivussa jota olen tottunut käyttämään. Mainitsin siitä myyjälle ja hän meni koneeltaan katsomaan vastaavaa konetta leveällä näppäimistöllä. Pian hän tuli kertomaan että löytyy Lenovon kone samoilla ominaisuuksilla mutta leveällä näppäimistöllä. Sen pystyisi myymään vielä halvemmalla kuin saman Lenovon mallin pienemmällä muistilla. Ihmettelin asiaa hetken mutta päädyin ostamaan sen. Tähän asti kaikki meni hyvin ja kello oli tasan 18.00 ja liike meni kiinni.

Myyjä alkoi vielä hanakasti myymään viirusturvaa koneeseen kun se on pakko olla jos asioi koneella pankinsivuilla. Tämän voisi maksaa 7.90/kk laskulla seuraavat kolme vuotta. Jälkeen päin hoksasin että kyse oli Knowhow huolenpitosopimuksesta eikä pelkästä virusturvasta.
Myyjä kertoi myös että virusturvan ostamalla saan koneeseen asennuspalvelun. He asentaisivat koneeseen puhtaan windowsin ilman ylimääräisiä ohjelmia ja se on kuulema tämmöiseltä koneista tietämättömiltä lähes mahdotonta tehdä itse. Varttitunnin myyntipuheiden jälkeen lupaudun ottamaan virusturvan ja jättämään koneen asennettavaksi. Allekirjoitin Paperin joka oli otsikoitu Sopimus laskulla maksamisesta / Luottosopimus. Sitten kassalle maksamaan kone ja autoon. Autossa katsomaan kuittia ja huomaan että maksettu yhteissumma 883€ josta 284 maksettu collector luotolla. Samantien takas gigantin ovelle ja ovi tietenki kiinni kun kello oli jo 18.20. Vitutus päällä kotia ja selailemaan foorumeita onko muilla vastaavaa sattunu. Tuli vahva tunne että taisin ostaa asiakaspalautuksena tulleen koneen koska oli ainut josta myyjä pysty tekeen hyvän tarjouksen ja asennuspalvelu oli pakko saada myytyä kun ei voinut antaa mulle konetta avatussa paketissa mukaan.

Sunnuntai aamuna takas giganttiin tasan 11.00 kun aukesi. Kerroin että haluan purkaa huolenpitosopimuksen koska tein ostopäätöksen virheellisten tietojen johdosta, koska minulle ei kerrottu missään vaiheessa että teen kolmenvuoden luottosopimuksen. Asia selvisi vasta ostokuitista kassalle maksun jälkeen. Toisekseen Lenovo kertoo nettisivuillaan että He sitoutuvat toimittamaan koneen aina puhtaalla windows asennuksella ja koneeseen ei laiteta ensiasennuksena yhtään ylimääräistä ohjelmaa.

Myyjä joka oli nyt palvelemassa lähti tarkistamaan jotain ja tuli kohta kertomaan että ovat kerenneet tehdä tunnukset virustorjunta ohjelmaan ettei voi enää perua kauppaa. Esitin allekirjoittamaani paperia edellispäivältä että siinä sanotaan että 14päivän peruutusoikeus. Tämä koskee kuulema vain luottosopimusta muttei huolen pitosopimusta. En tajunnu vielä tässä vaiheessa etten ollut saanut mitään sopimuspaperia nähtäväksi tästä huolenpitosopimuksesta joten en ollut semmoista allekirjoittanutkaan. Ainoastaan luottosopimus oli allekirjoitettu joka oli otsikoitu myös Laskulla maksu sopimukseksi. Kotia ajaessa sain sähköpostiin viestin virusturvan aktivointia varten joten asennus tais alkaa kuitenki vasta käynnin jälkeen.

Sitten kysyin gigantin asiakaspalvelu chatissa että jos palautan koneen ni miten käy huolenpitosopimukselle. Hän vastasi että sopimus loppuu ja rahat takas käyttämättömältä ajalta. Takas liikkeeseen tämän tiedon kans ja saan kuulla että sain väärää tietoa.

Entistä suurempi vitutus päällä kotia kohti ja kysymään neuvoa kilpailu ja kuluttaja viraston neuvojalta. Hän piti tapahtunutta kaupankäyntiä monelta kannalta ongelmallisena. Kun myydään laite ja palvelu yhdessä on kuulema kohtuutonta että Laitteella on palautus oikeus ja palvelulla ei. Tätä pitäis kaupanteko hetkellä painottaa ostajalle. Nyt siitä ei puhuttu mitään. Lisäksi jos ostospäätös perustuu virheellisiin tietoihin se on perusteltu syy kaupan purulle. Kuluttaja neuvoja kehotti menemään giganttiin selvittämään miten luottosopimus puretaan ja mihin sähköpostiin voin lähettää kirjallisen reklamaation. He jatkaisivat sitten siitä asian selvittämistä.

Taas giganttiin ja pyysin heti myymäläpäällikköä paikalle. No osastopäällikkö saapui paikalle ja alkoi ihan asiallisesti kuuntelemaan ongelmaani. Hän kuitenkin kieltäytyi purkamasta sopimusta ja tarjosi 50€ alennusta palvelusta. Tyydyin tähän. Luottosopimus purettiin joten maksoin käteisellä sen uudestaan 50 halvemmalla. Koneen jätin lunastamatta asennuksesta Ja sain siitä rahat takas. Kassalla he purkivat ensimmäisen kaupan ja myivät uudestaan huolenpitosopimuksen alennetulla hinnalla. Tähän tarvittiin allekirjoitus. Kotia ajaessa tajusin minkälainen idiootti olin kun vasta siinä ensimmäisen kerran allekirjoitin huolenpitosopimuksen. Vittu että olin tyhmä. Eli en ollut vielä edes virallisesti tehnyt sopimusta aikaisemmin.

Lopputuloksena kaupasta jäi käsiin mcAfee virustorjunta tunnus kolmelle vuodelle, jolla en tee hevonvittuakaan ja maksoin siitä 234€. Armoton vitutus edelleen päällä. Varoittakaa kaikkia tuttujanne ostamasta mitään lisäpalvelua gigantin laitteisiin, jos eivät ole aivan varmoja etteivät aijo käyttää 50vrk palatusoikeutta.

Tarviiko edes kertoa että oli viimeinen ostos Gigantista ikinä.
 
Piti alkaa varoittamaan muitakin, kun jäi niin valtava vitutus gigantissa asioimisesta.

Sori pitkä teksti. Toivottavasti jaksatte kuitenki lukea.

Kaikki lähti liikkeelle kun menin lauantaina 17.45 gigantin myymälään hakemaan valmiiksi katsomaani läppäriä. Aloin siinä vielä miettimään että kyseisessä koneessa ei ollut numeronäppäimistöä norminäppäimistön sivussa jota olen tottunut käyttämään. Mainitsin siitä myyjälle ja hän meni koneeltaan katsomaan vastaavaa konetta leveällä näppäimistöllä. Pian hän tuli kertomaan että löytyy Lenovon kone samoilla ominaisuuksilla mutta leveällä näppäimistöllä. Sen pystyisi myymään vielä halvemmalla kuin saman Lenovon mallin pienemmällä muistilla. Ihmettelin asiaa hetken mutta päädyin ostamaan sen. Tähän asti kaikki meni hyvin ja kello oli tasan 18.00 ja liike meni kiinni.

Myyjä alkoi vielä hanakasti myymään viirusturvaa koneeseen kun se on pakko olla jos asioi koneella pankinsivuilla. Tämän voisi maksaa 7.90/kk laskulla seuraavat kolme vuotta. Jälkeen päin hoksasin että kyse oli Knowhow huolenpitosopimuksesta eikä pelkästä virusturvasta.
Myyjä kertoi myös että virusturvan ostamalla saan koneeseen asennuspalvelun. He asentaisivat koneeseen puhtaan windowsin ilman ylimääräisiä ohjelmia ja se on kuulema tämmöiseltä koneista tietämättömiltä lähes mahdotonta tehdä itse. Varttitunnin myyntipuheiden jälkeen lupaudun ottamaan virusturvan ja jättämään koneen asennettavaksi. Allekirjoitin Paperin joka oli otsikoitu Sopimus laskulla maksamisesta / Luottosopimus. Sitten kassalle maksamaan kone ja autoon. Autossa katsomaan kuittia ja huomaan että maksettu yhteissumma 883€ josta 284 maksettu collector luotolla. Samantien takas gigantin ovelle ja ovi tietenki kiinni kun kello oli jo 18.20. Vitutus päällä kotia ja selailemaan foorumeita onko muilla vastaavaa sattunu. Tuli vahva tunne että taisin ostaa asiakaspalautuksena tulleen koneen koska oli ainut josta myyjä pysty tekeen hyvän tarjouksen ja asennuspalvelu oli pakko saada myytyä kun ei voinut antaa mulle konetta avatussa paketissa mukaan.

Sunnuntai aamuna takas giganttiin tasan 11.00 kun aukesi. Kerroin että haluan purkaa huolenpitosopimuksen koska tein ostopäätöksen virheellisten tietojen johdosta, koska minulle ei kerrottu missään vaiheessa että teen kolmenvuoden luottosopimuksen. Asia selvisi vasta ostokuitista kassalle maksun jälkeen. Toisekseen Lenovo kertoo nettisivuillaan että He sitoutuvat toimittamaan koneen aina puhtaalla windows asennuksella ja koneeseen ei laiteta ensiasennuksena yhtään ylimääräistä ohjelmaa.

Myyjä joka oli nyt palvelemassa lähti tarkistamaan jotain ja tuli kohta kertomaan että ovat kerenneet tehdä tunnukset virustorjunta ohjelmaan ettei voi enää perua kauppaa. Esitin allekirjoittamaani paperia edellispäivältä että siinä sanotaan että 14päivän peruutusoikeus. Tämä koskee kuulema vain luottosopimusta muttei huolen pitosopimusta. En tajunnu vielä tässä vaiheessa etten ollut saanut mitään sopimuspaperia nähtäväksi tästä huolenpitosopimuksesta joten en ollut semmoista allekirjoittanutkaan. Ainoastaan luottosopimus oli allekirjoitettu joka oli otsikoitu myös Laskulla maksu sopimukseksi. Kotia ajaessa sain sähköpostiin viestin virusturvan aktivointia varten joten asennus tais alkaa kuitenki vasta käynnin jälkeen.

Sitten kysyin gigantin asiakaspalvelu chatissa että jos palautan koneen ni miten käy huolenpitosopimukselle. Hän vastasi että sopimus loppuu ja rahat takas käyttämättömältä ajalta. Takas liikkeeseen tämän tiedon kans ja saan kuulla että sain väärää tietoa.

Entistä suurempi vitutus päällä kotia kohti ja kysymään neuvoa kilpailu ja kuluttaja viraston neuvojalta. Hän piti tapahtunutta kaupankäyntiä monelta kannalta ongelmallisena. Kun myydään laite ja palvelu yhdessä on kuulema kohtuutonta että Laitteella on palautus oikeus ja palvelulla ei. Tätä pitäis kaupanteko hetkellä painottaa ostajalle. Nyt siitä ei puhuttu mitään. Lisäksi jos ostospäätös perustuu virheellisiin tietoihin se on perusteltu syy kaupan purulle. Kuluttaja neuvoja kehotti menemään giganttiin selvittämään miten luottosopimus puretaan ja mihin sähköpostiin voin lähettää kirjallisen reklamaation. He jatkaisivat sitten siitä asian selvittämistä.

Taas giganttiin ja pyysin heti myymäläpäällikköä paikalle. No osastopäällikkö saapui paikalle ja alkoi ihan asiallisesti kuuntelemaan ongelmaani. Hän kuitenkin kieltäytyi purkamasta sopimusta ja tarjosi 50€ alennusta palvelusta. Tyydyin tähän. Luottosopimus purettiin joten maksoin käteisellä sen uudestaan 50 halvemmalla. Koneen jätin lunastamatta asennuksesta Ja sain siitä rahat takas. Kassalla he purkivat ensimmäisen kaupan ja myivät uudestaan huolenpitosopimuksen alennetulla hinnalla. Tähän tarvittiin allekirjoitus. Kotia ajaessa tajusin minkälainen idiootti olin kun vasta siinä ensimmäisen kerran allekirjoitin huolenpitosopimuksen. Vittu että olin tyhmä. Eli en ollut vielä edes virallisesti tehnyt sopimusta aikaisemmin.

Lopputuloksena kaupasta jäi käsiin mcAfee virustorjunta tunnus kolmelle vuodelle, jolla en tee hevonvittuakaan ja maksoin siitä 234€. Armoton vitutus edelleen päällä. Varoittakaa kaikkia tuttujanne ostamasta mitään lisäpalvelua gigantin laitteisiin, jos eivät ole aivan varmoja etteivät aijo käyttää 50vrk palatusoikeutta.

Tarviiko edes kertoa että oli viimeinen ostos Gigantista ikinä.
Perus Gigantti. Itsellä käynyt Gigantin kanssa vähän samantapaista ja en sieltä enään osta
 
Nimenomaan idioottimainen virhe allekirjoittaa lukematta jokaista paperia. Sitä kun on liian tottunut asioimaan luottaen myyjän puheisiinkin. Gigantissa näköjään myyjä saa suoltaa paskaa ja ostajan vastuulle jää lukea sopimus paperista mitä on ostamassa. Tälläkertaa en edes saanut sopimuspaperia ennen kaupan syntymistä. Eipä käynyt mielessä että minun pitäisi itse huolehtia että saan sopimuksen allekirjoitettavaksi. Tästä Knowhow sopimusehdoista olisi myös selvinnyt ettei palvelulla ole perumisoikeutta.
 
Gigantti ja muut myymälät toimii parhaiten kun etukäteen selvittää mitä haluaa ostaa, varaa/ tai käy suoraan vaan hakemassa eikä kuuntele myyjää jos alkaa kauppaamaan jotain ylimääräistä paskaa/toista tuotetta.
 
Buhahaha, kyllä nyt kävi niin perinteiset. Se on just näin, että pelkkä tarjoustuote ilman mitään tai sit käskee tunkemaan lisätarvikkeet tms. hanuriinsa ja sanoo et menee ostamaan Powerista. Muutoin myyjät kauppaa sitä mikä ei ole asiakkaan eduksi vaan oman provikkapussin maksimaalisen paisumisen edistämiseksi.
 
Komppaan edellistä. Kyllä asiakkaalla täytyy sen verran munaa olla, että osaa kieltäytyä siitä lisäpalveluiden tyrkyttämisestä.
 
Ruokakaupoissa tilanne on vähän eri. Vaikka kuluttajan kannalta bonussysteemi ainoastaan nostaa hintoja, saa systeemiin kuuluva kuitenkin korvauksen siitä. Esimerkiksi omassa taloudessa saadaan kaikki jouluruoat ostettua bonuksilla, ja siitä jää vielä yli muihin ostoksiin. Mitäs Gigantista saa siitä, että antaa tietonsa? Saat ostamasi tuotteen takuuseen, vaikka sen pitäisi joka tapauksessa olla takuun ja kuluttajasuojan kattama, hurraa?
Tuo on tavallaan aika plus miinus nolla. Et oikeastaan mitään korvausta saa siitä tietojen luovuttamisesta koska ne bonukset on niissä hinnoissa. Tuo systeemi on tehty kuitenkin siten, että maksat enemmän jos et tuohon paskaan kuulu koska tällöin et saa "bonuksia".
 
Onko jengillä kokemuksia tuosta Gigantin Re New It hommasta?

Eli vähän kuin tietotekniikan leasing jos oikein ymmärsin.

MacBook Pro olisi hakusessa ja tuon saisi korottamalla osamaksulla jotai ei muualta oikein saa...

Onko OK vai joku ihan haista perse homma

Ei kai tuossa mitään, mutta tuskin on halpa, mutta kerran applen laitteita olet hankkimassa, niin se ei liene ongelma.

Tuon kaveriksi on pakko ottaa vakuutuskin tai muuten joudut ostamaan uuden laitteen hajotessa.
 
Tilasin gigantilta ps4 pelin kaksi viikkoa sitten ja tuotetta oli hyvin varastossa. Maksoin etukäteen ja tilaus ei ole vielä lähtenyt. Kauanko porukalla on ruukannu kestää toimituksissa? Olen aina asioinut gigantin kivijalka myymälässä.
 
Yleensä tuntunut menevän 2-3 päivää, että ne saa pelin lähetettyä ja sitten toiset 2-3 päivää, että posti tuo sen perille.
 
Kauanko yleensä Verkkokauppa.com kestää takuukäsittely? Lähetin viikonloppuna näppiksen sinne. Mitään arvioita?
 
Lähetit viikonloppuna, millä tavalla? Hyvällä tuurilla näppis ei ole edes saapunut vielä liikkeeseen.
 
Gigantin Outletista ostin läppärin. Oli kovalevyntyhjentäjäfirma pistänyt siihen 10pro:n, joten ei tietenkään voinut aktivoida. No asensin itse sen homen kun oli viikonloppu. Meneenähän sellaiseen aikaan ja Huawein halpiksessa piti vielä tietoa kerätä miten saa sormenjälkitunnistimen takaisin toimintaan. Chatissa mainitsin asiasta ja myös että haluan hyvitystä. Sain digitaalisen lahjakortin (oliko se ny 15e). Huom, ei tarjonnut suoraan, vaan pyysin, eli sama politiikka kuin monissa muissakin paikoissa. Tosin ostin sillä kalliimman hiiren kun se oli väärässä laatikossa enkä tarkistanut hintaa, joten kannatti heille.
 
Viimeksi muokattu:
Giganttiin tilaus sunnuntai-iltana, ei ole vielä lähtenyt. Kohta on jo luvattu korkeintaan 5 päivän toimitusaika-arvio mennyt :think:
 
Jokin siellä mättää toimitusten kanssa. Piti ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, niin samalla kertoivat, että tiistaina tilattu tavara olisi tulossa perille vasta 13. päivä.
 
Nimenomaan idioottimainen virhe allekirjoittaa lukematta jokaista paperia. Sitä kun on liian tottunut asioimaan luottaen myyjän puheisiinkin. Gigantissa näköjään myyjä saa suoltaa paskaa ja ostajan vastuulle jää lukea sopimus paperista mitä on ostamassa. Tälläkertaa en edes saanut sopimuspaperia ennen kaupan syntymistä. Eipä käynyt mielessä että minun pitäisi itse huolehtia että saan sopimuksen allekirjoitettavaksi. Tästä Knowhow sopimusehdoista olisi myös selvinnyt ettei palvelulla ole perumisoikeutta.
tuli mieleen.
 
Gigantti Lappeenrannasta tuli viesti että tilaus lähetetään Matkahuollolla ja pahoiteltiin toimituksen viivästymistä. Tosin en nyt tiedä onko se tuo tilaus minkä tein viime sunnuntaina vaiko jo aiemmin Gigantti Outletissä tuonne Lappeenrannan Giganttiin tekemän tarjous jonka olisin voittanut. Siitäkin aikaa jo 1,5 viikkoa.

E: Joo tulikin sitten kuitti tuosta sunnuntain tilauksesta, eli lienee juurikin se. Hyvä että saivat toimitettua, mikähän siellä kestää. Postin kanssa jotain riitaa kun postin toimituksella tilasin mutta tulee Matkahuollolla?
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 468
Viestejä
4 552 713
Jäsenet
74 989
Uusin jäsen
Verri_T

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom