Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Eikös siittä sen 14 päivän aikana pitäisi saada ihan täysimääräisenä rahat takaisin? Vai olenko hakoteillä..
Kyllä se 32 päivää on, mutta mietin että saako täysimääräisenä suoraan, vai kannattaako ajella lähimpään liikkeeseen kinastelemaan asiasta, jolloin menetän 20€ bensarahaa.:geek:
 
Mites Verkkokaupan palautuspolitiikka, tuleeko herkästi arvonalennuksia jos vaikka testaa kotiteatterivahvistinta ja haluaakin palauttaa (vaihtaa), saako rahat täysimääräisenä millä todennäköisyydellä takaisin?

Onko verkkokauppa.com?

Jos paketoit siististi laatikkoon, tuskin mitään ongelmia. Jos tuote näyttää että onkohan kaikki mukana, voi jotain tulla.
En kyllä koskaan ole arvonalennuksista kuullu. Tosin tärkeintä että suhkoht siisti ilman pizzasia sormenjälkiä ym.
Oikeasti on pieni vaiva pitää tuotteen hilut laatikossa sen aikaa.
Monessa on että laatikkoa ym ei tarvita, mutta helpottaahan se palautusta jos asia näyttää olevan ok.
Minulla ei ole koskaa haluttu edes katsoa laatikkoon, oon sanonu katso että se on siellä. Eli eipä siinä palutuksessa ole ongelmaa näissä isoissa liikkeissä. Rahat saa tai voi vaihtaa. Itse otan aina rahat ja sitten kierrän vielä kaupan jos jotain ostettavaa löytyy.
Voihan siitä paketista ottaa kuvan jos epäilee että saako niitä enää sinne takaisin, ennen purkua.
Itselle omaan mieleen ei sovi kuin palautus sen näköisenä kun se olisi avaamaton, toisille se ei niin tärkeää.


Kerrot vaikka syyksi että vaimo ei antanu laittaa tai ei sopinut asuntoo.
Ei kannata kertoa että luukutin täysillä ja naapuri soitti poliisit. Olisivat vieneet vehkeet mutta toin teille.
Eli käyttämisen väheksyminen helpottaa. Toki yritystä kiinnostaa jos tuote on rikki ja palautus sen vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Minkähän takia Gigantin Outlet ostoksia ei voi maksaa verkkopankilla, vaan ainoastaan luottokortti käy?
 
Ei ainakaan minulle anna muita, kuin luottokortin maksutavaksi.

Aa katos vaan niitä saa nykyään ihan suoraan tuolta verkkokaupan puoleltakin ostettua.

Gigantti Outlet - Gigantti

Jos menet tätä kautta hakemaan saman tuotteen ja varaat sen tuolta niin lähettävät sähköpostilla sulle laskun siitä.

En tiedä mikä tuossa on että vain korttimaksu käy. Kerran oli sama juttu kun ostin tuotteen gigantin chatin kautta niin kävi pelkkä korttimaksu.
 
Gigantille 5/5. Ottivat mukisematta hiiren palautuksena vastaan ilman alkuperäistä myyntipakkausta. Ostotapahtumasta aikaa n. kuukauden päivät. Toki ostin hieman kalliimman tilalle, että liekö auttoi asiaa.
 
Gigantille 5/5. Ottivat mukisematta hiiren palautuksena vastaan ilman alkuperäistä myyntipakkausta. Ostotapahtumasta aikaa n. kuukauden päivät. Toki ostin hieman kalliimman tilalle, että liekö auttoi asiaa.

Kuuluu heidän palautusehtoihin vastaanottaa tuotteet pakkauksittakin, joten sinänsä tuo on varsin suotavaa. Ei siinä, onhan Gigantilla varmaan joustavimmat ehdot ja helpoin palautus. Aika pitkälti tuo on se syy, miksi omalta osalta tulee suosittua Giganttia. ("Tuote tulee palauttaa ehjänä, myyntikuntoisena ilman ulkoisia kolhuja/vaurioita kaikkine tarvikkeineen, mutta tuotteen ei tarvitse olla alkuperäisessä myyntipakkauksessa.")
 
Sinällään en ollut edes varma onko kaikki tarpeet mukana. Tuskin langallisessa hiiressä muuta on kuin muoviroskaa ja pelikortin kokoinen takuulappu tsjp.
 
Powerin ja Verkkokauppa.comin välillä jotain merkittävää eroa palautuksissa? Laadukasta tavaraa ostamassa, joten rikkinäistä sit palauttaisin jos palauttaisin. Onnistuuko verkosta ostettujen palautus myymälään / sujuuko takuuasiat nopeasti?
 
Gigantista 10.5 ostettu PNY RTX2060 EDELLEEN tulematta...uusi arvioitu saapumisaika porin giganttiin(otin noudon liikkeestä) ensi viikon perjantaina.. alkaa pikkuhiljaa vituttamaan tämä touhu.
Asiakaspalvelu on jokseenkin erikoista, viimeviikolla piti varmasti tulla ohjaimen ja alkuviikosta soittivat että varma toimituspäivä tänään torstaina. Eli jos se nyt ensi viikon perjantaina tulee (epäilen), niin toimitusaika kokonaiset 15 arkipäivää. ehkä on palautteen paikka.. ei kovin positiivisen.
 
Gigantista tilasin mikron kotiinkuljetuksella viikko sitten tiistai aamuna. Saapui vasta tänään :tdown: Ja oli siis varastotuote.

Jos olisin noin pitkäksi toimituksen venyvän, niin olisin vaikka sen 100km lähimpään Giganttiin ajanut sen hakemaan.
 
Piti alkaa varoittamaan muitakin, kun jäi niin valtava vitutus gigantissa asioimisesta.

Sori pitkä teksti. Toivottavasti jaksatte kuitenki lukea.

Kaikki lähti liikkeelle kun menin lauantaina 17.45 gigantin myymälään hakemaan valmiiksi katsomaani läppäriä. Aloin siinä vielä miettimään että kyseisessä koneessa ei ollut numeronäppäimistöä norminäppäimistön sivussa jota olen tottunut käyttämään. Mainitsin siitä myyjälle ja hän meni koneeltaan katsomaan vastaavaa konetta leveällä näppäimistöllä. Pian hän tuli kertomaan että löytyy Lenovon kone samoilla ominaisuuksilla mutta leveällä näppäimistöllä. Sen pystyisi myymään vielä halvemmalla kuin saman Lenovon mallin pienemmällä muistilla. Ihmettelin asiaa hetken mutta päädyin ostamaan sen. Tähän asti kaikki meni hyvin ja kello oli tasan 18.00 ja liike meni kiinni.

Myyjä alkoi vielä hanakasti myymään viirusturvaa koneeseen kun se on pakko olla jos asioi koneella pankinsivuilla. Tämän voisi maksaa 7.90/kk laskulla seuraavat kolme vuotta. Jälkeen päin hoksasin että kyse oli Knowhow huolenpitosopimuksesta eikä pelkästä virusturvasta.
Myyjä kertoi myös että virusturvan ostamalla saan koneeseen asennuspalvelun. He asentaisivat koneeseen puhtaan windowsin ilman ylimääräisiä ohjelmia ja se on kuulema tämmöiseltä koneista tietämättömiltä lähes mahdotonta tehdä itse. Varttitunnin myyntipuheiden jälkeen lupaudun ottamaan virusturvan ja jättämään koneen asennettavaksi. Allekirjoitin Paperin joka oli otsikoitu Sopimus laskulla maksamisesta / Luottosopimus. Sitten kassalle maksamaan kone ja autoon. Autossa katsomaan kuittia ja huomaan että maksettu yhteissumma 883€ josta 284 maksettu collector luotolla. Samantien takas gigantin ovelle ja ovi tietenki kiinni kun kello oli jo 18.20. Vitutus päällä kotia ja selailemaan foorumeita onko muilla vastaavaa sattunu. Tuli vahva tunne että taisin ostaa asiakaspalautuksena tulleen koneen koska oli ainut josta myyjä pysty tekeen hyvän tarjouksen ja asennuspalvelu oli pakko saada myytyä kun ei voinut antaa mulle konetta avatussa paketissa mukaan.

Sunnuntai aamuna takas giganttiin tasan 11.00 kun aukesi. Kerroin että haluan purkaa huolenpitosopimuksen koska tein ostopäätöksen virheellisten tietojen johdosta, koska minulle ei kerrottu missään vaiheessa että teen kolmenvuoden luottosopimuksen. Asia selvisi vasta ostokuitista kassalle maksun jälkeen. Toisekseen Lenovo kertoo nettisivuillaan että He sitoutuvat toimittamaan koneen aina puhtaalla windows asennuksella ja koneeseen ei laiteta ensiasennuksena yhtään ylimääräistä ohjelmaa.

Myyjä joka oli nyt palvelemassa lähti tarkistamaan jotain ja tuli kohta kertomaan että ovat kerenneet tehdä tunnukset virustorjunta ohjelmaan ettei voi enää perua kauppaa. Esitin allekirjoittamaani paperia edellispäivältä että siinä sanotaan että 14päivän peruutusoikeus. Tämä koskee kuulema vain luottosopimusta muttei huolen pitosopimusta. En tajunnu vielä tässä vaiheessa etten ollut saanut mitään sopimuspaperia nähtäväksi tästä huolenpitosopimuksesta joten en ollut semmoista allekirjoittanutkaan. Ainoastaan luottosopimus oli allekirjoitettu joka oli otsikoitu myös Laskulla maksu sopimukseksi. Kotia ajaessa sain sähköpostiin viestin virusturvan aktivointia varten joten asennus tais alkaa kuitenki vasta käynnin jälkeen.

Sitten kysyin gigantin asiakaspalvelu chatissa että jos palautan koneen ni miten käy huolenpitosopimukselle. Hän vastasi että sopimus loppuu ja rahat takas käyttämättömältä ajalta. Takas liikkeeseen tämän tiedon kans ja saan kuulla että sain väärää tietoa.

Entistä suurempi vitutus päällä kotia kohti ja kysymään neuvoa kilpailu ja kuluttaja viraston neuvojalta. Hän piti tapahtunutta kaupankäyntiä monelta kannalta ongelmallisena. Kun myydään laite ja palvelu yhdessä on kuulema kohtuutonta että Laitteella on palautus oikeus ja palvelulla ei. Tätä pitäis kaupanteko hetkellä painottaa ostajalle. Nyt siitä ei puhuttu mitään. Lisäksi jos ostospäätös perustuu virheellisiin tietoihin se on perusteltu syy kaupan purulle. Kuluttaja neuvoja kehotti menemään giganttiin selvittämään miten luottosopimus puretaan ja mihin sähköpostiin voin lähettää kirjallisen reklamaation. He jatkaisivat sitten siitä asian selvittämistä.

Taas giganttiin ja pyysin heti myymäläpäällikköä paikalle. No osastopäällikkö saapui paikalle ja alkoi ihan asiallisesti kuuntelemaan ongelmaani. Hän kuitenkin kieltäytyi purkamasta sopimusta ja tarjosi 50€ alennusta palvelusta. Tyydyin tähän. Luottosopimus purettiin joten maksoin käteisellä sen uudestaan 50 halvemmalla. Koneen jätin lunastamatta asennuksesta Ja sain siitä rahat takas. Kassalla he purkivat ensimmäisen kaupan ja myivät uudestaan huolenpitosopimuksen alennetulla hinnalla. Tähän tarvittiin allekirjoitus. Kotia ajaessa tajusin minkälainen idiootti olin kun vasta siinä ensimmäisen kerran allekirjoitin huolenpitosopimuksen. Vittu että olin tyhmä. Eli en ollut vielä edes virallisesti tehnyt sopimusta aikaisemmin.

Lopputuloksena kaupasta jäi käsiin mcAfee virustorjunta tunnus kolmelle vuodelle, jolla en tee hevonvittuakaan ja maksoin siitä 234€. Armoton vitutus edelleen päällä. Varoittakaa kaikkia tuttujanne ostamasta mitään lisäpalvelua gigantin laitteisiin, jos eivät ole aivan varmoja etteivät aijo käyttää 50vrk palatusoikeutta.

Tarviiko edes kertoa että oli viimeinen ostos Gigantista ikinä.
 
Piti alkaa varoittamaan muitakin, kun jäi niin valtava vitutus gigantissa asioimisesta.

Sori pitkä teksti. Toivottavasti jaksatte kuitenki lukea.

Kaikki lähti liikkeelle kun menin lauantaina 17.45 gigantin myymälään hakemaan valmiiksi katsomaani läppäriä. Aloin siinä vielä miettimään että kyseisessä koneessa ei ollut numeronäppäimistöä norminäppäimistön sivussa jota olen tottunut käyttämään. Mainitsin siitä myyjälle ja hän meni koneeltaan katsomaan vastaavaa konetta leveällä näppäimistöllä. Pian hän tuli kertomaan että löytyy Lenovon kone samoilla ominaisuuksilla mutta leveällä näppäimistöllä. Sen pystyisi myymään vielä halvemmalla kuin saman Lenovon mallin pienemmällä muistilla. Ihmettelin asiaa hetken mutta päädyin ostamaan sen. Tähän asti kaikki meni hyvin ja kello oli tasan 18.00 ja liike meni kiinni.

Myyjä alkoi vielä hanakasti myymään viirusturvaa koneeseen kun se on pakko olla jos asioi koneella pankinsivuilla. Tämän voisi maksaa 7.90/kk laskulla seuraavat kolme vuotta. Jälkeen päin hoksasin että kyse oli Knowhow huolenpitosopimuksesta eikä pelkästä virusturvasta.
Myyjä kertoi myös että virusturvan ostamalla saan koneeseen asennuspalvelun. He asentaisivat koneeseen puhtaan windowsin ilman ylimääräisiä ohjelmia ja se on kuulema tämmöiseltä koneista tietämättömiltä lähes mahdotonta tehdä itse. Varttitunnin myyntipuheiden jälkeen lupaudun ottamaan virusturvan ja jättämään koneen asennettavaksi. Allekirjoitin Paperin joka oli otsikoitu Sopimus laskulla maksamisesta / Luottosopimus. Sitten kassalle maksamaan kone ja autoon. Autossa katsomaan kuittia ja huomaan että maksettu yhteissumma 883€ josta 284 maksettu collector luotolla. Samantien takas gigantin ovelle ja ovi tietenki kiinni kun kello oli jo 18.20. Vitutus päällä kotia ja selailemaan foorumeita onko muilla vastaavaa sattunu. Tuli vahva tunne että taisin ostaa asiakaspalautuksena tulleen koneen koska oli ainut josta myyjä pysty tekeen hyvän tarjouksen ja asennuspalvelu oli pakko saada myytyä kun ei voinut antaa mulle konetta avatussa paketissa mukaan.

Sunnuntai aamuna takas giganttiin tasan 11.00 kun aukesi. Kerroin että haluan purkaa huolenpitosopimuksen koska tein ostopäätöksen virheellisten tietojen johdosta, koska minulle ei kerrottu missään vaiheessa että teen kolmenvuoden luottosopimuksen. Asia selvisi vasta ostokuitista kassalle maksun jälkeen. Toisekseen Lenovo kertoo nettisivuillaan että He sitoutuvat toimittamaan koneen aina puhtaalla windows asennuksella ja koneeseen ei laiteta ensiasennuksena yhtään ylimääräistä ohjelmaa.

Myyjä joka oli nyt palvelemassa lähti tarkistamaan jotain ja tuli kohta kertomaan että ovat kerenneet tehdä tunnukset virustorjunta ohjelmaan ettei voi enää perua kauppaa. Esitin allekirjoittamaani paperia edellispäivältä että siinä sanotaan että 14päivän peruutusoikeus. Tämä koskee kuulema vain luottosopimusta muttei huolen pitosopimusta. En tajunnu vielä tässä vaiheessa etten ollut saanut mitään sopimuspaperia nähtäväksi tästä huolenpitosopimuksesta joten en ollut semmoista allekirjoittanutkaan. Ainoastaan luottosopimus oli allekirjoitettu joka oli otsikoitu myös Laskulla maksu sopimukseksi. Kotia ajaessa sain sähköpostiin viestin virusturvan aktivointia varten joten asennus tais alkaa kuitenki vasta käynnin jälkeen.

Sitten kysyin gigantin asiakaspalvelu chatissa että jos palautan koneen ni miten käy huolenpitosopimukselle. Hän vastasi että sopimus loppuu ja rahat takas käyttämättömältä ajalta. Takas liikkeeseen tämän tiedon kans ja saan kuulla että sain väärää tietoa.

Entistä suurempi vitutus päällä kotia kohti ja kysymään neuvoa kilpailu ja kuluttaja viraston neuvojalta. Hän piti tapahtunutta kaupankäyntiä monelta kannalta ongelmallisena. Kun myydään laite ja palvelu yhdessä on kuulema kohtuutonta että Laitteella on palautus oikeus ja palvelulla ei. Tätä pitäis kaupanteko hetkellä painottaa ostajalle. Nyt siitä ei puhuttu mitään. Lisäksi jos ostospäätös perustuu virheellisiin tietoihin se on perusteltu syy kaupan purulle. Kuluttaja neuvoja kehotti menemään giganttiin selvittämään miten luottosopimus puretaan ja mihin sähköpostiin voin lähettää kirjallisen reklamaation. He jatkaisivat sitten siitä asian selvittämistä.

Taas giganttiin ja pyysin heti myymäläpäällikköä paikalle. No osastopäällikkö saapui paikalle ja alkoi ihan asiallisesti kuuntelemaan ongelmaani. Hän kuitenkin kieltäytyi purkamasta sopimusta ja tarjosi 50€ alennusta palvelusta. Tyydyin tähän. Luottosopimus purettiin joten maksoin käteisellä sen uudestaan 50 halvemmalla. Koneen jätin lunastamatta asennuksesta Ja sain siitä rahat takas. Kassalla he purkivat ensimmäisen kaupan ja myivät uudestaan huolenpitosopimuksen alennetulla hinnalla. Tähän tarvittiin allekirjoitus. Kotia ajaessa tajusin minkälainen idiootti olin kun vasta siinä ensimmäisen kerran allekirjoitin huolenpitosopimuksen. Vittu että olin tyhmä. Eli en ollut vielä edes virallisesti tehnyt sopimusta aikaisemmin.

Lopputuloksena kaupasta jäi käsiin mcAfee virustorjunta tunnus kolmelle vuodelle, jolla en tee hevonvittuakaan ja maksoin siitä 234€. Armoton vitutus edelleen päällä. Varoittakaa kaikkia tuttujanne ostamasta mitään lisäpalvelua gigantin laitteisiin, jos eivät ole aivan varmoja etteivät aijo käyttää 50vrk palatusoikeutta.

Tarviiko edes kertoa että oli viimeinen ostos Gigantista ikinä.
Perus Gigantti. Itsellä käynyt Gigantin kanssa vähän samantapaista ja en sieltä enään osta
 
Nimenomaan idioottimainen virhe allekirjoittaa lukematta jokaista paperia. Sitä kun on liian tottunut asioimaan luottaen myyjän puheisiinkin. Gigantissa näköjään myyjä saa suoltaa paskaa ja ostajan vastuulle jää lukea sopimus paperista mitä on ostamassa. Tälläkertaa en edes saanut sopimuspaperia ennen kaupan syntymistä. Eipä käynyt mielessä että minun pitäisi itse huolehtia että saan sopimuksen allekirjoitettavaksi. Tästä Knowhow sopimusehdoista olisi myös selvinnyt ettei palvelulla ole perumisoikeutta.
 
Gigantti ja muut myymälät toimii parhaiten kun etukäteen selvittää mitä haluaa ostaa, varaa/ tai käy suoraan vaan hakemassa eikä kuuntele myyjää jos alkaa kauppaamaan jotain ylimääräistä paskaa/toista tuotetta.
 
Buhahaha, kyllä nyt kävi niin perinteiset. Se on just näin, että pelkkä tarjoustuote ilman mitään tai sit käskee tunkemaan lisätarvikkeet tms. hanuriinsa ja sanoo et menee ostamaan Powerista. Muutoin myyjät kauppaa sitä mikä ei ole asiakkaan eduksi vaan oman provikkapussin maksimaalisen paisumisen edistämiseksi.
 
Komppaan edellistä. Kyllä asiakkaalla täytyy sen verran munaa olla, että osaa kieltäytyä siitä lisäpalveluiden tyrkyttämisestä.
 
Ruokakaupoissa tilanne on vähän eri. Vaikka kuluttajan kannalta bonussysteemi ainoastaan nostaa hintoja, saa systeemiin kuuluva kuitenkin korvauksen siitä. Esimerkiksi omassa taloudessa saadaan kaikki jouluruoat ostettua bonuksilla, ja siitä jää vielä yli muihin ostoksiin. Mitäs Gigantista saa siitä, että antaa tietonsa? Saat ostamasi tuotteen takuuseen, vaikka sen pitäisi joka tapauksessa olla takuun ja kuluttajasuojan kattama, hurraa?
Tuo on tavallaan aika plus miinus nolla. Et oikeastaan mitään korvausta saa siitä tietojen luovuttamisesta koska ne bonukset on niissä hinnoissa. Tuo systeemi on tehty kuitenkin siten, että maksat enemmän jos et tuohon paskaan kuulu koska tällöin et saa "bonuksia".
 
Onko jengillä kokemuksia tuosta Gigantin Re New It hommasta?

Eli vähän kuin tietotekniikan leasing jos oikein ymmärsin.

MacBook Pro olisi hakusessa ja tuon saisi korottamalla osamaksulla jotai ei muualta oikein saa...

Onko OK vai joku ihan haista perse homma

Ei kai tuossa mitään, mutta tuskin on halpa, mutta kerran applen laitteita olet hankkimassa, niin se ei liene ongelma.

Tuon kaveriksi on pakko ottaa vakuutuskin tai muuten joudut ostamaan uuden laitteen hajotessa.
 
Tilasin gigantilta ps4 pelin kaksi viikkoa sitten ja tuotetta oli hyvin varastossa. Maksoin etukäteen ja tilaus ei ole vielä lähtenyt. Kauanko porukalla on ruukannu kestää toimituksissa? Olen aina asioinut gigantin kivijalka myymälässä.
 
Yleensä tuntunut menevän 2-3 päivää, että ne saa pelin lähetettyä ja sitten toiset 2-3 päivää, että posti tuo sen perille.
 
Kauanko yleensä Verkkokauppa.com kestää takuukäsittely? Lähetin viikonloppuna näppiksen sinne. Mitään arvioita?
 
Lähetit viikonloppuna, millä tavalla? Hyvällä tuurilla näppis ei ole edes saapunut vielä liikkeeseen.
 
Gigantin Outletista ostin läppärin. Oli kovalevyntyhjentäjäfirma pistänyt siihen 10pro:n, joten ei tietenkään voinut aktivoida. No asensin itse sen homen kun oli viikonloppu. Meneenähän sellaiseen aikaan ja Huawein halpiksessa piti vielä tietoa kerätä miten saa sormenjälkitunnistimen takaisin toimintaan. Chatissa mainitsin asiasta ja myös että haluan hyvitystä. Sain digitaalisen lahjakortin (oliko se ny 15e). Huom, ei tarjonnut suoraan, vaan pyysin, eli sama politiikka kuin monissa muissakin paikoissa. Tosin ostin sillä kalliimman hiiren kun se oli väärässä laatikossa enkä tarkistanut hintaa, joten kannatti heille.
 
Viimeksi muokattu:
Giganttiin tilaus sunnuntai-iltana, ei ole vielä lähtenyt. Kohta on jo luvattu korkeintaan 5 päivän toimitusaika-arvio mennyt :think:
 
Jokin siellä mättää toimitusten kanssa. Piti ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, niin samalla kertoivat, että tiistaina tilattu tavara olisi tulossa perille vasta 13. päivä.
 
Nimenomaan idioottimainen virhe allekirjoittaa lukematta jokaista paperia. Sitä kun on liian tottunut asioimaan luottaen myyjän puheisiinkin. Gigantissa näköjään myyjä saa suoltaa paskaa ja ostajan vastuulle jää lukea sopimus paperista mitä on ostamassa. Tälläkertaa en edes saanut sopimuspaperia ennen kaupan syntymistä. Eipä käynyt mielessä että minun pitäisi itse huolehtia että saan sopimuksen allekirjoitettavaksi. Tästä Knowhow sopimusehdoista olisi myös selvinnyt ettei palvelulla ole perumisoikeutta.
tuli mieleen.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Gigantti Lappeenrannasta tuli viesti että tilaus lähetetään Matkahuollolla ja pahoiteltiin toimituksen viivästymistä. Tosin en nyt tiedä onko se tuo tilaus minkä tein viime sunnuntaina vaiko jo aiemmin Gigantti Outletissä tuonne Lappeenrannan Giganttiin tekemän tarjous jonka olisin voittanut. Siitäkin aikaa jo 1,5 viikkoa.

E: Joo tulikin sitten kuitti tuosta sunnuntain tilauksesta, eli lienee juurikin se. Hyvä että saivat toimitettua, mikähän siellä kestää. Postin kanssa jotain riitaa kun postin toimituksella tilasin mutta tulee Matkahuollolla?
 
Viimeksi muokattu:
Gigantti Oulu. Palautin näytön selkeän komponentti vian takia ( kaikki pikselit auki, taustavalo, eli white screen). Tiskille viedessä vielä tarjouduin esittämään vian, mutta ei kuulemma tarvitse *VIRHE*.
Gigantista tulee pian viesti, että näyttö on esitestattu ja lähetetty huoltoliikkeelle tarkempaan syyniin.
Parin päivän kuluttua tulee gigantista viesti, jossa liitteenä huoltoliikkeen kuva näytön yläkulmaan ilmestyneestä 4x4cm mustasta alueesta, sekä halkeamasta. Tietty myös tässä tuli ilmi että tämän korjaaminen tulisi maksamaan minulle 20e enemmän kuin näyttö uutena, tai x -määrä euroja jos sitä ei korjata.
Soitto giganttiin, he näkevät että vika on minun tekosia. Se on kuulemma voinut pahentunut matkalla huoltoliikkeeseen, Kuten voi käydä esimerkiksi vettä saaneelle puhelimelle.
Myös valkoinen ruutu oli gigantin mukaan huoltoliikkeen analyysissä selvä johdannainen tästä fyysisestä vauriosta. En syö tätä, vaan soitan suoraa huoltoliikkeelle.
Huoltoliikkessä kerrotaan minulle, että näyttö YLEENSÄ menee mustaksi fyysisessä vauriossa, vaikkakaan ei voida pois-sulkea etteikö se menisi valkoiseksi, kuitenkin yleensä toisin. Myös tärkeämpänä selvisi, että näytössä vaurion kohdalla selkeät sormenjäljet ( pihtiotetta veikkasivat käytettäneen pakkauksessa..*), sekä näyttö oli pakattu laatikkoon raskaaseen jalustaan kiinnitettynä. Nämä tiedot oli gigantille välitetty, minulle kerrottiin ihan eri tarina.
Jotenkin tästä ei millään haluaisi päästää irti, mutta tällä hetkellä se on sana sanaa vastaan.
Hyvä oppi tästä tuli vastaisuudelle, ota todella hyvät kuvat AINA ennen palautusta, joka puolelta ja PAKOTA takuussa kaveri toteamaan vikaa, ennen kuin jätät oman laitteen rikottavaksi. Ja tarkista aina huoltoliikkeestä tarinat, tuppaavat näköjään värittämään tarinan juuri omalle kannalle edulliseksi.
Niin ja tietty, elä asioi gigantissa, tuo asiakkaan sumuttaminen on jo tosi ronskia.

Onko kellään mitään hajua miten tämmöiset asiat on päättyneet jos lähtee riitauttamaan? tai yleensäkkään ollut samanlaista tilannetta?

*Kuka helkkari työskentelee elektroniikkaliikkeessä ja ei osaa käsitellä paneeleja oikein? olisiko sattunut omaksi turmioksi kesähessu pakkaamossa :-/

Tattista jos jaksatte lukea & nakata omia kokemuksia vastaavasta tilanteesta.
 
Gigantti Oulu. Palautin näytön selkeän komponentti vian takia ( kaikki pikselit auki, taustavalo, eli white screen). Tiskille viedessä vielä tarjouduin esittämään vian, mutta ei kuulemma tarvitse *VIRHE*.
Gigantista tulee pian viesti, että näyttö on esitestattu ja lähetetty huoltoliikkeelle tarkempaan syyniin.
Parin päivän kuluttua tulee gigantista viesti, jossa liitteenä huoltoliikkeen kuva näytön yläkulmaan ilmestyneestä 4x4cm mustasta alueesta, sekä halkeamasta. Tietty myös tässä tuli ilmi että tämän korjaaminen tulisi maksamaan minulle 20e enemmän kuin näyttö uutena, tai x -määrä euroja jos sitä ei korjata.
Soitto giganttiin, he näkevät että vika on minun tekosia. Se on kuulemma voinut pahentunut matkalla huoltoliikkeeseen, Kuten voi käydä esimerkiksi vettä saaneelle puhelimelle.
Myös valkoinen ruutu oli gigantin mukaan huoltoliikkeen analyysissä selvä johdannainen tästä fyysisestä vauriosta. En syö tätä, vaan soitan suoraa huoltoliikkeelle.
Huoltoliikkessä kerrotaan minulle, että näyttö YLEENSÄ menee mustaksi fyysisessä vauriossa, vaikkakaan ei voida pois-sulkea etteikö se menisi valkoiseksi, kuitenkin yleensä toisin. Myös tärkeämpänä selvisi, että näytössä vaurion kohdalla selkeät sormenjäljet ( pihtiotetta veikkasivat käytettäneen pakkauksessa..*), sekä näyttö oli pakattu laatikkoon raskaaseen jalustaan kiinnitettynä. Nämä tiedot oli gigantille välitetty, minulle kerrottiin ihan eri tarina.
Jotenkin tästä ei millään haluaisi päästää irti, mutta tällä hetkellä se on sana sanaa vastaan.
Hyvä oppi tästä tuli vastaisuudelle, ota todella hyvät kuvat AINA ennen palautusta, joka puolelta ja PAKOTA takuussa kaveri toteamaan vikaa, ennen kuin jätät oman laitteen rikottavaksi. Ja tarkista aina huoltoliikkeestä tarinat, tuppaavat näköjään värittämään tarinan juuri omalle kannalle edulliseksi.
Niin ja tietty, elä asioi gigantissa, tuo asiakkaan sumuttaminen on jo tosi ronskia.

Onko kellään mitään hajua miten tämmöiset asiat on päättyneet jos lähtee riitauttamaan? tai yleensäkkään ollut samanlaista tilannetta?

*Kuka helkkari työskentelee elektroniikkaliikkeessä ja ei osaa käsitellä paneeleja oikein? olisiko sattunut omaksi turmioksi kesähessu pakkaamossa :-/

Tattista jos jaksatte lukea & nakata omia kokemuksia vastaavasta tilanteesta.

Soita kuluttajaneuvojalle, hän antaa suosituksen miten tuossa kannattaa menetellä. Eikä kannata myöskään tehdä sitä virhettä että alkaa selvittämään asiaa huoltoliikkeen kanssa. Olet ostanut näytön Gigantista, joten asioit Gigantin kanssa.
 
Gigantti Oulu. Palautin näytön selkeän komponentti vian takia ( kaikki pikselit auki, taustavalo, eli white screen). Tiskille viedessä vielä tarjouduin esittämään vian, mutta ei kuulemma tarvitse *VIRHE*.
Gigantista tulee pian viesti, että näyttö on esitestattu ja lähetetty huoltoliikkeelle tarkempaan syyniin.
Parin päivän kuluttua tulee gigantista viesti, jossa liitteenä huoltoliikkeen kuva näytön yläkulmaan ilmestyneestä 4x4cm mustasta alueesta, sekä halkeamasta. Tietty myös tässä tuli ilmi että tämän korjaaminen tulisi maksamaan minulle 20e enemmän kuin näyttö uutena, tai x -määrä euroja jos sitä ei korjata.
Soitto giganttiin, he näkevät että vika on minun tekosia. Se on kuulemma voinut pahentunut matkalla huoltoliikkeeseen, Kuten voi käydä esimerkiksi vettä saaneelle puhelimelle.
Myös valkoinen ruutu oli gigantin mukaan huoltoliikkeen analyysissä selvä johdannainen tästä fyysisestä vauriosta. En syö tätä, vaan soitan suoraa huoltoliikkeelle.
Huoltoliikkessä kerrotaan minulle, että näyttö YLEENSÄ menee mustaksi fyysisessä vauriossa, vaikkakaan ei voida pois-sulkea etteikö se menisi valkoiseksi, kuitenkin yleensä toisin. Myös tärkeämpänä selvisi, että näytössä vaurion kohdalla selkeät sormenjäljet ( pihtiotetta veikkasivat käytettäneen pakkauksessa..*), sekä näyttö oli pakattu laatikkoon raskaaseen jalustaan kiinnitettynä. Nämä tiedot oli gigantille välitetty, minulle kerrottiin ihan eri tarina.
Jotenkin tästä ei millään haluaisi päästää irti, mutta tällä hetkellä se on sana sanaa vastaan.
Hyvä oppi tästä tuli vastaisuudelle, ota todella hyvät kuvat AINA ennen palautusta, joka puolelta ja PAKOTA takuussa kaveri toteamaan vikaa, ennen kuin jätät oman laitteen rikottavaksi. Ja tarkista aina huoltoliikkeestä tarinat, tuppaavat näköjään värittämään tarinan juuri omalle kannalle edulliseksi.
Niin ja tietty, elä asioi gigantissa, tuo asiakkaan sumuttaminen on jo tosi ronskia.

Onko kellään mitään hajua miten tämmöiset asiat on päättyneet jos lähtee riitauttamaan? tai yleensäkkään ollut samanlaista tilannetta?

*Kuka helkkari työskentelee elektroniikkaliikkeessä ja ei osaa käsitellä paneeleja oikein? olisiko sattunut omaksi turmioksi kesähessu pakkaamossa :-/

Tattista jos jaksatte lukea & nakata omia kokemuksia vastaavasta tilanteesta.
Anna kun arvaan, kyseinen huoltoliike on Infocare?
Melkoista puljaamista on aikanaan heidän kanssaan tullut vastaan kun vielä Philipsin telkkareita omistin tai kun isoäidin televisiota palloteltiin huollossa.
Nykyisin suosin merkkeinä lähestulkoon ainoastaan Delliä ja Samsungia, sillä hoitavat huollot/takuuvaihdot itse ja ovat toimineet ilman venkoiluja.
 
Soita kuluttajaneuvojalle, hän antaa suosituksen miten tuossa kannattaa menetellä. Eikä kannata myöskään tehdä sitä virhettä että alkaa selvittämään asiaa huoltoliikkeen kanssa. Olet ostanut näytön Gigantista, joten asioit Gigantin kanssa.
Juu, ei tässä tarkoitus ollutkaan selvittää, hehän vain tekevät tuon gigantin tilaaman huollon. Tiedot heidän tekemästään analyysistä vaan eroavat vahvasti gigantin minulle toimittamasta tiedosta. Kuluttajaneuvoja on jo mukana, odotan häneltä samaa tietoa mitä tuossa viestissä utkasin, eli miten on käynyt aikaisemmissa tilanteissa, jos niitä nyt edes on.
 
Juu, ei tässä tarkoitus ollutkaan selvittää, hehän vain tekevät tuon gigantin tilaaman huollon. Tiedot heidän tekemästään analyysistä vaan eroavat vahvasti gigantin minulle toimittamasta tiedosta. Kuluttajaneuvoja on jo mukana, odotan häneltä samaa tietoa mitä tuossa viestissä utkasin, eli miten on käynyt aikaisemmissa tilanteissa, jos niitä nyt edes on.

Gigantti mielellään pesee kätensä kaikesta ja käskee valittamaan suoraan maahantuojalle tai juuri huoltoliikkeelle. Muutaman kerran tullut Gigantin kanssa tapeltua virhevastuusta ja yleensä se vaatii kuluttajaneuvojan yhteydenoton että Gigantti edes suostuu keskustelemaan asiasta.
Tietysti voisit vedota siihen että Gigantin olisi pitänyt huomata halkeama esitarkastuksessa ennen huoltoon lähettämistä ja ilmeisesti Gigantti on pakannut näytön huonosti, jos jalka edelleen kiinni?
 
Onko jengillä kokemuksia tuosta Gigantin Re New It hommasta?
Uusimmat Apple laitteet aina käytettävissäsi RENEW IT -palvelulla - Gigantti

Eli vähän kuin tietotekniikan leasing jos oikein ymmärsin.

MacBook Pro olisi hakusessa ja tuon saisi korottamalla osamaksulla jotai ei muualta oikein saa...

Onko OK vai joku ihan haista perse homma

Tuosta Re New It -jutusta en osaa sanoa, mutta Gigantin osamaksua en ainakaan suosittele. Näennäisen halpa vuosikorko, mutta muut kulut nostaa hintaa. Osamaksulla mieluummin vaikka Verkkokaupasta tai sitten kokonaan toinen rahoitus. Ja asiakaspalvelun perusteella muutoinkin kannattanee valita joku muu kuin Gigantti.
 
Tuossa Re New IT.ssä ei noita erillisiä kuluja näyttäisi pikaisella vilkaisulla olevan. Saat siis itse valita "liising" ajan 12kk,24 tai 36kk välillä joka on samalla laitteen mahdollinen "vaihtoväli". Mutta jos ei tuota vaihtoa käytä niin ilmeisesti pamahtaa ne loput kk-maksut sitten maksettavaksi kerralla.

*Alkaen hinta 24 kk:n RENEW IT -palvelusopimuksella. Tyyppiesimerkki ostoksesta 24 kk:n RENEW IT -palvelulla: Luotto-oston ollessa 1349 € on 24 kk:n RENEW IT -palvelun mukainen kuukausittainenosamaksuerä 38,54 €, vuosikorko 0 %, käsittely- ja tilimaksuja ei veloiteta. Esimerkin kulut pohjautuvat 35 kk:n takaisinmaksuaikaan, joka toteutuu, mikäli asiakas ei hyödynnä RENEW IT -mahdollisuutta 24 kk:njälkeen ja maksaa luoton kokonaisuudessaan loppuun asti. Tällöin kuun 15. päivänä tehdyn 1349 €:n esimerkkioston todellinen vuosikorko on 0,00 %, luoton kustannukset 0 € eli maksettava kokonaismäärä 1349 €.Maksuerien lukumäärä 35 kpl. Esimerkkilaskelma on tehty 15.11.2018. Tarkemmat tiedot ilmenevät Vakiomuotoisista eurooppalaisista kuluttajaluottotiedoista. Laskelma edellyttää, että korko ja kulut eivät muutuesimerkin maksuajan aikana. Luoton tai RENEW IT -palvelun muutoksista voi seurata korkeampi tai alempi todellinen vuosikorko.
 
Joo nyt tarkemmin luettuani vaikuttaisi kyllä hyvältä diililtä: "Perinteisestä leasingistä poiketen RENEW IT -palvelulla asiakas omistaa laitteen sekä sen voi palauttaa Giganttiin ja vaihtaa uuteen jopa kerran vuodessa ja näin hyötyä laitteen jäännösarvosta." Onko jopa liian hyvä ollakseen totta :hmm:
 
Joo nyt tarkemmin luettuani vaikuttaisi kyllä hyvältä diililtä: "Perinteisestä leasingistä poiketen RENEW IT -palvelulla asiakas omistaa laitteen sekä sen voi palauttaa Giganttiin ja vaihtaa uuteen jopa kerran vuodessa ja näin hyötyä laitteen jäännösarvosta." Onko jopa liian hyvä ollakseen totta :hmm:
Ilmeisesti se juju on tuossa että jos päätätkin että et halua 12kk (jos olet päätynyt 12kk soppariin) jälkeen vaihtaa uuteen (miksipä tosin et vaihtaisi) niin joudut maksamaan siis ne loput erät kerralla pois. Ilmeisesti 35kpl kk eriä on jokaisessa sopimuksessa eli pamahtaisi sitten 23kk maksuerät jos ei päätäkään vaihtaa tuon 12kk täyttymisen jälkeen.

EDIT: On tuossa silti vähän hämäräntuoksua kun ei löydy mitään kattavaa hinnastoa, nuokin laitteet vuoden 2018 malleja. Eli jokatapauksessa pitää käydä liikkeessä kysymässä hinnat tietylle mallille jne
 
Viimeksi muokattu:
Melkeinpä vastaavanlainen tapaus kävi itellä. Ostin Jimmsiltä näytön, kuukauden jälkeen siihen ilmestyi vaalea viiva mikä meni näytön leveydeltä. Jimms käski ottaa Aceriin yhteyttä ja tehdä RMA sinne. Matkalla Acerille näyttöön oli ilmestynyt musta läntti, selkeästi jokin iskeymä. Minun syyksi laittoivat vaikka postikin kuljetti reilun viikon pakettia Tampereelta Helsinkiin. Tarpeeksi monta sähköpostia missä perustelin että vika ei ollut näytössä täältä lähtiessä, kuvia näytöstä otin RMA-lomakkeeseen. Lopulta tuli kuittaus että näyttö menee takuuhuoltoon.

Niin ja ennen tätä kävi vielä niin että lähetin näytön Acerille huoltoon, se palautui korjaamattomana takaisin. Vasta tällä toisella kerralla näyttöön oli tullut fyysinen vika
 
Joo nyt tarkemmin luettuani vaikuttaisi kyllä hyvältä diililtä: "Perinteisestä leasingistä poiketen RENEW IT -palvelulla asiakas omistaa laitteen sekä sen voi palauttaa Giganttiin ja vaihtaa uuteen jopa kerran vuodessa ja näin hyötyä laitteen jäännösarvosta." Onko jopa liian hyvä ollakseen totta :hmm:



Ilmeisesti se juju on tuossa että jos päätätkin että et halua 12kk (jos olet päätynyt 12kk soppariin) jälkeen vaihtaa uuteen (miksipä tosin et vaihtaisi) niin joudut maksamaan siis ne loput erät kerralla pois. Ilmeisesti 35kpl kk eriä on jokaisessa sopimuksessa eli pamahtaisi sitten 23kk maksuerät jos ei päätäkään vaihtaa tuon 12kk täyttymisen jälkeen.

EDIT: On tuossa silti vähän hämäräntuoksua kun ei löydy mitään kattavaa hinnastoa, nuokin laitteet vuoden 2018 malleja. Eli jokatapauksessa pitää käydä liikkeessä kysymässä hinnat tietylle mallille jne


Sitä tässä itsekin mietin että kun omaan korvaan kuulostaa liian hyvältä että mikä juttu tähän haudattu. Laitteen kuitenkin omistettu heti. Koska jos ottaisin sen esim 12kk sopparin niin tietysti vaihtaisin laitteen uuteen kun sellainen ilmestyy.
 
Sitä tässä itsekin mietin että kun omaan korvaan kuulostaa liian hyvältä että mikä juttu tähän haudattu. Laitteen kuitenkin omistettu heti. Koska jos ottaisin sen esim 12kk sopparin niin tietysti vaihtaisin laitteen uuteen kun sellainen ilmestyy.
Tässä vaan tulee se ongelma, että jos se uusi versio ilmestyykin omasta ostoksesta 15kk päästä niin eipä onnistu vaihto, vaan vaihto pitää tehdä tuon 12kk kohdalla tai muuten joudut maksamaan ne loput erät pois ja kone jää sulle.

Eli huonossa tapauksessa ostat esim nyt uuden koneen ja kun 12kk tulee täyteen ei Applelta olekaan vielä tullut uutta konetta joten joutuisit vaihtamaan samanlaiseen ja sitten vaikka parin viikon päästä tulisi uudet mallit.
 
Anna kun arvaan, kyseinen huoltoliike on Infocare?
Melkoista puljaamista on aikanaan heidän kanssaan tullut vastaan kun vielä Philipsin telkkareita omistin tai kun isoäidin televisiota palloteltiin huollossa.
Nykyisin suosin merkkeinä lähestulkoon ainoastaan Delliä ja Samsungia, sillä hoitavat huollot/takuuvaihdot itse ja ovat toimineet ilman venkoiluja.
Infocare kyllä, mutta nyt täytyy sanoa, että heiltä sain ykkösluokan palvelua. Hyvin selittivät minulle tuon tilanteen, ja siis totuudenmukaisesti.

Gigantti mielellään pesee kätensä kaikesta ja käskee valittamaan suoraan maahantuojalle tai juuri huoltoliikkeelle. Muutaman kerran tullut Gigantin kanssa tapeltua virhevastuusta ja yleensä se vaatii kuluttajaneuvojan yhteydenoton että Gigantti edes suostuu keskustelemaan asiasta.
Tietysti voisit vedota siihen että Gigantin olisi pitänyt huomata halkeama esitarkastuksessa ennen huoltoon lähettämistä ja ilmeisesti Gigantti on pakannut näytön huonosti, jos jalka edelleen kiinni?
Näin minäkin sen ajattelin. Ei ole oikein tuohon otettu mitään kantaa heidän puolestaan, monien kyselyidenkään jälkeen. Varmaan selitys on saman mukainen kuin se, miksi itse en olisi sitä vikaa huomannut, fyysinen vaurio on voinut tärinässä laajeta. Aika epäuskottava näin näytön kohdalla, vertasivat vesivahingon kärsineeseen kännykkään tilannetta. Alkuperäistä huollon analyysia tilanteesta eivät myöskään ole minulle luovuttaneet, luulisi sen minullekkin kuuluvan, jos joutuisin näytön turhasta huoltoon lähetyksestä maksamaan. Ovat nyt tilanneet sieltä jonkin uuden raportin, jossa todennäköisesti kaikki tuo oleellinen ( tuhrut sormenjäljet, pakkauksen laatu, etc) jää pois.

Melkeinpä vastaavanlainen tapaus kävi itellä. Ostin Jimmsiltä näytön, kuukauden jälkeen siihen ilmestyi vaalea viiva mikä meni näytön leveydeltä. Jimms käski ottaa Aceriin yhteyttä ja tehdä RMA sinne. Matkalla Acerille näyttöön oli ilmestynyt musta läntti, selkeästi jokin iskeymä. Minun syyksi laittoivat vaikka postikin kuljetti reilun viikon pakettia Tampereelta Helsinkiin. Tarpeeksi monta sähköpostia missä perustelin että vika ei ollut näytössä täältä lähtiessä, kuvia näytöstä otin RMA-lomakkeeseen. Lopulta tuli kuittaus että näyttö menee takuuhuoltoon.

Niin ja ennen tätä kävi vielä niin että lähetin näytön Acerille huoltoon, se palautui korjaamattomana takaisin. Vasta tällä toisella kerralla näyttöön oli tullut fyysinen vika
joo, tässäkin hyvä, että sulla on ollut kuvia ennen tätä kyseistä fyysistä vikaa. Itsellä kun ne puuttuu, niiden kanssa homma olisi varmasti ollut selvä heti. Eli ei varmaan voi korostaa, että takuuseen lähettäessä aina hyvät kuvat ja dokumentaatio viasta. Vielä parempi jos palauttaessa voi esitellä vian. Näköjään ei voi luottaa yhtään siihen, miten tuotetta käsitellään ja sitä myöden, asiakasta.

Kiitos jo teille kommanneille ja vastaavista keisseissä harmaita hiuksia saaneille, harmi kun itseltä puuttuu tuo kuvatodiste.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 010
Viestejä
4 877 854
Jäsenet
78 741
Uusin jäsen
nikz1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom