Laittoivat viestiä että lähettävät uuden konsolin, kun pyysin reklamaatiosta virheetöntä laitetta tilalle.
No olipa melkosta pelleilyä ja ihan paska kauppa kun saat uuden konsolin takuun ylittäneen tilalle. Eiks toi nyt oo jo aika hyvää palvelua?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Laittoivat viestiä että lähettävät uuden konsolin, kun pyysin reklamaatiosta virheetöntä laitetta tilalle.
No olipa melkosta pelleilyä ja ihan paska kauppa kun saat uuden konsolin takuun ylittäneen tilalle. Eiks toi nyt oo jo aika hyvää palvelua?
btw, kun noi isot kodinkoneet hajoaa kannattaa tarkistaa oman kotivakuutuksen ehdot.. 350,- maksaneesta lähes 6v vanhasta tiskarista tuli 80,- vakuutusyhtiöltä (omat vakuutukset Turvassa). Olin yllättynyt koska kone oli jo aikansa palvellut ja jonkin aikaa olin jo suunnittelut uuden koneen hommaamista![]()
Data Systems tilaus ei mennyt kyllä ihan nappiin, ensiksi paketin lähetys sieltä viivästyi todella kauan (tilaus tehtiin 7 tammikuuta), tuli postiin vasta 16 tammikuuta (hain sen vasta äsken kun odotin Ebay pakettia että samalla hakisin molemmat)
Tilasin kaiken muun lisäksi 2 näitä:
Data-Systems
Toisen myyntipakkaus oli kunnossa, mutta toisen myyntipakkausta oli hieman revitty auki pohjasta, itse muistitikku oli hyvässä kunnossa ja koskematon (kun siinä oli vielä se muovi suojana). Muut tilaukseen tuotteet olivat kunnossa myyntipaketeissaan.
60 päivän palautusoikeus
Power nokittaa 60 päivällä, ehdot näyttää olevan pitkälti samat kuin gigantissa.
Jos valovuoto menee ko. valmistajalla takuuseen, niin todennäköisesti saat uuden näytön heti matkaan, olettaen että niitä varastosta löytyy.Ja mikähän on käytäntö valovuodon suhteen? Vanha HP:n näyttö näyttää mustaa hyvin, mutta BenQ Zowie XL2411P on todella kirkas ja musta näyttää aivan liian harmaalta. Asetuksia on muuteltu joka suuntaan, mutta eipä tuosta kovin kummoista kuvaa saa. Voiko tuon pistää takuuseen ja saa uuden näytön heti matkaan vai pitääkö vain palauttaa ja sitten ostaa toinen kun rahat tulevat tilille?
Meneekö muillakin Gigantin tilauksissa aivan järjettömän kauan käsitellä? Nyt viimeiset 3 päivää ollut keräilyssä.
Power nettihinta 69 euroa, mutta saatavilla ainoastaan myymälästä. Myymälässä hinta olikin yllättäen suolaiset 99 euroa![]()
Ei saanut, koska nettierä on myyty loppuun ja kilpailijoilla on samainen 99 hinta. Paska kauppa.
Viikko sitten tilattu Gigantista varastossa oleva näyttö, tänään lähti keskusvarastolta. Miten voi kestää..
Ei sun tuota tarvitse maksaa. Gigantti kyllä nauhoittaa puhelut. Aspan kautta pitäisi selvitä ja jos ei selviäisi, niin kuluttajaneuvonnan kautta.Vähän valitusta Gigantista.
Kirjoittelin aiemmin, että tilasin gigantista näytön "nouda tunnissa palvelua"- hyödyntäen ja tilasin kuljetusyritykseltä kuljetuksen tuotteelle seuraavaksi päiväksi.
Ensin tulee väärä näyttö, sitten sovimme alustavasti asiakaspalvelun kanssa ja myöhemmin edelleen väärän näytön toimittaneen myymälän myymälä-/ vuoro- tms päällikön kanssa, että he maksavat väärän laitteen kuljettamisesta takaisin giganttiin aiheutuneen kuljetuskustannuksen.
Sain eilen kuljetusliikkeen laskun ja siellähän se "oikea rahti" ja heidän virheestä aiheutunut toinen rahtimaksu oli.
Suosittelen ottamaan kirjallisesti kaikki vastaavanlaiset lupaukset jos sattuu tilanne omalle kohtaa.
Ei sun tuota tarvitse maksaa. Gigantti kyllä nauhoittaa puhelut. Aspan kautta pitäisi selvitä ja jos ei selviäisi, niin kuluttajaneuvonnan kautta.
Powerilla meni kaksi viikkoa saada iPad Pro huoltoon - ei ihan nappiin mennyt. Ja varmaan menee yli viikko, että saa takaisin. Sopivana takuukorjauskena pidetään 2 viikkoa. Kuinka suurta hyvitystä uskaltaa pyytää?
niin eihän se edes ole vielä toimitusvaiheessaEi helvetti tuon Gigantin hitaan toimituksen kanssa.
2-5 arkipäivän toimitusaika arvion sisällä eivät ole saanu vielä edes "keräiltyä" tuotetta.
Voisvat suoraan myös laittaa tonne tuotetietoihin tuon, että tuotteen lähetys varastolta kestää sen 5+ arkipäivää ja sen päälle tuo toiset 5+ arkipäivää ite toimitus.niin eihän se edes ole vielä toimitusvaiheessa
ei tuo arvio sisällä mitään muuta kuin sen ajan mitä sillä kestää lähetyksen jälkeen gigantin varastolta -> asiakkaalle
sitten kannattaa se takuulappu/kuitti säilyttää visusti tallessa kun poistuu tiedot sieltä järjestelmästäTaidan muuten laittaa viestiä tuonne asiakaspalveluun että poistavat yhteystietoni järjestelmästään.
Tarjottiinko kulutusluottoa/luottokorttia, jolla voi maksaa tuon? Jos ei niin myyjä unohti lisämyyntilapun tärkeän kohdan, ja saanee huomenna huutia, kun aluepäällikkö saa kuulla tuosta...... Myyjä yritti sitten seuraavaksi tyrkyttää kallimpaa Sonyä ennen kuin vaivautui poistumaan varastolle varastosaldoa vilkaisematta...
Seuraavaksi mentiin sitten tekemään takuulappua, jossa myyjä yritti sitten myydä samalla telkkaria ja jotain muuta "pientä" ennen kuin alkoi kyselemään yhteystietojani. Puhelinnumerokin piti kertoa ja samalla tietysti tyrkytettiin uutta liittymää. Lisäturvakin olisi pitänyt ottaa vielä lopuksi, kun se on kuulemma niin välttämätön...
Onko Gigantilla vielä tuota hintatakuuta?
Pitääkö tuote olla saatavilla heti myös vastaavasta kaupasta?
Pitää käydä varmaan kokeilemassa onneaan.Ei käsittääkseni virallista mutta toki myyjän kanssa voi aina neuvotella. Eiköhän se riitä, että on tilattavissa toisesta suomalaisesta kaupasta halvemmalla.
Onko Gigantilla vielä tuota hintatakuuta?
Pitääkö tuote olla saatavilla heti myös vastaavasta kaupasta?
Palautusoikeuden puitteissa otat sinne yhteyttä, että tulevatko vastaan vai palautatko tuotteen.
Kuuluuko Gigantin palautusoikeuteen isojen telkkarien nouto kotoota samaan hintaan?
Kuuluuko Gigantin palautusoikeuteen isojen telkkarien nouto kotoota samaan hintaan?
Kyllä mulla ainakin Verkkokaupasta tilatun haki.Kysytään näin päin, että missä ketjussa tuollainen etu on edes olemassa?
Kyllä mulla ainakin Verkkokaupasta tilatun haki.
Pitää pystyä todistamaan, että ruutu oli kunnossa postittaessa. Acerin takuuhuollon kanssa jouduin saman asian kanssa vääntämään kun lähetin näytön huoltoon ja muutaman päivän kuluttua tuli reilu 200e lasku, jossa todettiin että mekaaninen vika, näyttö rikki, ei mee takuuseen. Lähettivät kuvia näytöstä jossa näky selkeästi pari iskua mistä menny näyttö rikki. Alkuperäinen vika oli vaalea viiva joka meni koko näytön matkalta, vikailmoitukseen laitoin kuvia tästä ja tähän vedoten sainkin näytön lopulta huoltoon.Miten muuten menee, jos vaikka telkun panee paluupostina ja posti onnistuu siitä vaikka ruudun hajottamaan? Voiko siinä itse joutua maksuhenkilöksi?
Elkää nyt hyvät ihmiset antako ilmaiseksi noita tietojanne mihin sattuu.
Viimeiset 50 vuotta toiminut tämä kuluttajien oikeus- ja takuusysteemi aivan hyvin ilman, että on pitänyt antaa kaikki tietonsa markkintointitarkoituksiin. Vasta tässä viime vuosina yritykset ovat alkaneet huijata ihmisiä uskomaan, että "näin tämä nyt vain tehdään".
Giganttikin pelottelee sillä, että "no jos kuitti vaikka häviää" ja täysin rutiininomaisesti myyjät kyselevät nimet ja osoitteet, vaikka haluaisin vaan tuotteen kaupan hyllyltä. Kuvitelkaa samaa tilannetta ruokakaupassa: hullunahan jotain K-kaupan tyyppiä pidettäisi, jos tulisi kyselemään nimeä ja osoitetta, kun ostat perunoita.
Minulla taitaa olla 90-luvulta asti kuitteja tallessa elektroniikkaostoksista, mutta kun nuo puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet kerran pääsee liikenteeseen, niin listoilta pääseminen onkin hieman vaikeampaa, kuin yhden kuitin säilyttäminen.
Räikeimpiä esimerkkejä tästä on ollut, kun sähköpareja aka. pattereita -- siis tavallisia kulutustuotteita, joita tulee ja menee -- ostaessa myyjä ohimennen kysäisee "mihis sähköpostiin laitetaan kuitti?" Tokaisin vaan, että paperille kelpaa vallan mainiosti, eikä tässä sitten mitään ongelmaakaan ollut. Oletettiin vain, että näin saadaan kätevästi muuten täysin anonyymin ostajan sähköpostiosoite markkinointitarkoituksiin. Hohhoh.
Muistakaa olla hereillä, kun annatte tietojanne mihinkään. Tai pyytäkää ainakin edes siitä sopiva korvaus. Minä nykyään ilmoitan, että henkilökohtaiset tiedot maksaa 20e/kpl, jos niitä joku yritys pyytelee "huvikseen".![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.