Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Onko Gigantilla vielä tuota hintatakuuta?
Pitääkö tuote olla saatavilla heti myös vastaavasta kaupasta?
 
Onko Gigantilla vielä tuota hintatakuuta?
Pitääkö tuote olla saatavilla heti myös vastaavasta kaupasta?

Ei käsittääkseni virallista mutta toki myyjän kanssa voi aina neuvotella. Eiköhän se riitä, että on tilattavissa toisesta suomalaisesta kaupasta halvemmalla.
 
Palautusoikeuden puitteissa otat sinne yhteyttä, että tulevatko vastaan vai palautatko tuotteen.

Itse ymmärsin ainakin, että tässä oltiin ostamassa uutta tuotetta.. Eli niin, että kilpailijalla olisi halvempi hinta mutta Gigantista ostettaisiin mieluummin. Toki jos casena tuo, että tuotteen hinta on Gigantissa laskenut ja on palautusoikeutta jäljellä niin menee käytännössä jo chatin kautta tuo hyvitys.
 
Kyllä mulla ainakin Verkkokaupasta tilatun haki.

Haki asiakaspalautuksen sinulta kotoota? On kyllä ollut erikoista palvelua, kun eivät sitä missään ehdoissaan kerro.

Mutta ei siinä mitään, hyvää palveluahan se on.
 
Viimeksi muokattu:
Miten muuten menee, jos vaikka telkun panee paluupostina ja posti onnistuu siitä vaikka ruudun hajottamaan? Voiko siinä itse joutua maksuhenkilöksi?
 
Miten muuten menee, jos vaikka telkun panee paluupostina ja posti onnistuu siitä vaikka ruudun hajottamaan? Voiko siinä itse joutua maksuhenkilöksi?
Pitää pystyä todistamaan, että ruutu oli kunnossa postittaessa. Acerin takuuhuollon kanssa jouduin saman asian kanssa vääntämään kun lähetin näytön huoltoon ja muutaman päivän kuluttua tuli reilu 200e lasku, jossa todettiin että mekaaninen vika, näyttö rikki, ei mee takuuseen. Lähettivät kuvia näytöstä jossa näky selkeästi pari iskua mistä menny näyttö rikki. Alkuperäinen vika oli vaalea viiva joka meni koko näytön matkalta, vikailmoitukseen laitoin kuvia tästä ja tähän vedoten sainkin näytön lopulta huoltoon.

Sain näytön noin viikon sisään takaisin, kytkin koneeseen ja kappas. Sama vaalea viiva menee näytön poikki, ei muutaku taas paketti matkaan Acerille ja toisella kertaa sainkin korjatun näytön. Ilmeisesti oli huoltoon lähetetyt näytöt menny sekasin tms. kunnollista selitystä ei koskaan tullut.

Acer - never again
 
Elkää nyt hyvät ihmiset antako ilmaiseksi noita tietojanne mihin sattuu.

Viimeiset 50 vuotta toiminut tämä kuluttajien oikeus- ja takuusysteemi aivan hyvin ilman, että on pitänyt antaa kaikki tietonsa markkintointitarkoituksiin. Vasta tässä viime vuosina yritykset ovat alkaneet huijata ihmisiä uskomaan, että "näin tämä nyt vain tehdään".

Giganttikin pelottelee sillä, että "no jos kuitti vaikka häviää" ja täysin rutiininomaisesti myyjät kyselevät nimet ja osoitteet, vaikka haluaisin vaan tuotteen kaupan hyllyltä. Kuvitelkaa samaa tilannetta ruokakaupassa: hullunahan jotain K-kaupan tyyppiä pidettäisi, jos tulisi kyselemään nimeä ja osoitetta, kun ostat perunoita.

Minulla taitaa olla 90-luvulta asti kuitteja tallessa elektroniikkaostoksista, mutta kun nuo puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet kerran pääsee liikenteeseen, niin listoilta pääseminen onkin hieman vaikeampaa, kuin yhden kuitin säilyttäminen.

Räikeimpiä esimerkkejä tästä on ollut, kun sähköpareja aka. pattereita -- siis tavallisia kulutustuotteita, joita tulee ja menee -- ostaessa myyjä ohimennen kysäisee "mihis sähköpostiin laitetaan kuitti?" Tokaisin vaan, että paperille kelpaa vallan mainiosti, eikä tässä sitten mitään ongelmaakaan ollut. Oletettiin vain, että näin saadaan kätevästi muuten täysin anonyymin ostajan sähköpostiosoite markkinointitarkoituksiin. Hohhoh.

Muistakaa olla hereillä, kun annatte tietojanne mihinkään. Tai pyytäkää ainakin edes siitä sopiva korvaus. Minä nykyään ilmoitan, että henkilökohtaiset tiedot maksaa 20e/kpl, jos niitä joku yritys pyytelee "huvikseen". :D

Tästä syystä kannattaa äänestää vaikka jaloillaan ja siirtyä liikkeisiin joissa vielä voi asioida ilman henkilötodistuksia. Mm. Power on toinen tuollainen tietojenkalastelufirma, keräävät juurikin tietoja esim. paristoista "jos kuitti vaikka häviää" -verukkeella.

K-kaupan tyypin ei toisaalta tarvitse kysellä nimeä ja osoitetta kun ostat perunoita, ne saa sen kysymättä plussakortin tiedoista.
 
Kuittia ei lain mukaan edes välttämättä tarvi, riittää että pystyy osoittamaan ostopaikan.
Kuitti

Monilla tuntuu olevan kaiken maailman uskomuksia näistä takuu ja virhevastuu hommista, näissä hommissa ei mennä uskomusten mukaan, näihin löytyy ihan laki.
 
Viimeksi muokattu:
ihan mielenkiinnosta miten todistat ostopaikan ilman kuittia, jos olet hakenut sen yleisen tuotteen vaikka gigantista käteisellä?
Itse olen tyytyväinen, ettäostoshistoria löytyy oman tilin alta, helpottaa elämää paljon.
 
Ihan kaikkialle nyt ei tietenkään kannata tietojaan viljellä mutta en ymmärrä tätä mielipahaa esimerkiksi tietojen antamisesta Gigantille, kun vastineeksi kaikki takuukuitit sun muut tärkeät tiedot löytyy jatkossa omalla nimellä. Eikä tuolta edes tule mitään sen kummempaa mainontaa tai jos sattuu tulemaan niin siitäkin pääsee kyllä eroon. Saa siellä Gigantissa nykyäänkin asioida antamatta tietojaan, silloin ei saa tosissaan myöskään niitä plussia. Kukin tehköön kuinka näkee parhaakseen, valinnanvarahan on nimenomaan hyvästä. (Ja samaan aikaan varmaan käytetään ruokakaupassa sitä S-bonuskorttia tai K-plussakorttia eikä sen suhteen mietitä näitä asioita. Eihän sen Gigantin kaverinkaan tarvitsisi mitään kysellä, jos tiedot saisi suoraan jostain jäsenkortista.)

Pitää pystyä todistamaan, että ruutu oli kunnossa postittaessa. Acerin takuuhuollon kanssa jouduin saman asian kanssa vääntämään kun lähetin näytön huoltoon ja muutaman päivän kuluttua tuli reilu 200e lasku, jossa todettiin että mekaaninen vika, näyttö rikki, ei mee takuuseen. Lähettivät kuvia näytöstä jossa näky selkeästi pari iskua mistä menny näyttö rikki. Alkuperäinen vika oli vaalea viiva joka meni koko näytön matkalta, vikailmoitukseen laitoin kuvia tästä ja tähän vedoten sainkin näytön lopulta huoltoon.

Sain näytön noin viikon sisään takaisin, kytkin koneeseen ja kappas. Sama vaalea viiva menee näytön poikki, ei muutaku taas paketti matkaan Acerille ja toisella kertaa sainkin korjatun näytön. Ilmeisesti oli huoltoon lähetetyt näytöt menny sekasin tms. kunnollista selitystä ei koskaan tullut.

Acer - never again

Tämä kuulostaa sellaiselta tilanteelta, mikä voisi ihan hyvin tapahtua minkä tahansa firman kanssa. Ensin postifirma kämmää ja sen jälkeen inhimillinen virhe. Lopulta kuitenkin sait sen korjatun näytön.
 
Viimeksi muokattu:
ihan mielenkiinnosta miten todistat ostopaikan ilman kuittia, jos olet hakenut sen yleisen tuotteen vaikka gigantista käteisellä?
Itse olen tyytyväinen, ettäostoshistoria löytyy oman tilin alta, helpottaa elämää paljon.

Aikoinaan markantalossa laskuttivat maksutapahtuman etsinnästä, jos ei kuittia ollut esittää. Taisi tuosta silloin joku haloo nousta, mutta en muista oliko se ok.

Kyllä se elämää kummasti helpottaa, kun kuitti jostain löyyy, niin ei tarvitse kuluttaja-asiamiehen ja liikkeen kanssa tapella asiasta kuukausia.
 
Aikoinaan markantalossa laskuttivat maksutapahtuman etsinnästä, jos ei kuittia ollut esittää. Taisi tuosta silloin joku haloo nousta, mutta en muista oliko se ok.

Kyllä se elämää kummasti helpottaa, kun kuitti jostain löyyy, niin ei tarvitse kuluttaja-asiamiehen ja liikkeen kanssa tapella asiasta kuukausia.
Tämä.
Vieläkin muistelen vuoden takaista vanhaa ärjyä kun tuli reklaamaan meille oralin sähköhammasharjaa ja halusi rahat takaisin. Näissä ollaan hyvinkin asiakkaan puolella ja homma onnistuu tiettyyn rajaan asti.
Kysyin kuittia tai asiakaskorttia eikä kumpaakaan löytynyt. "no laki sanoo ettei tarvi olla kuittia!" aivan noh katsotaas koneelta, muistatko yhtään ostopäivämäärää tai kuukautta jos löydän täältä? "en muista mutta laki sanooo! .."
Hetken aikaa kesti selittää miksi pitää olla todiste että ostettu täältä liikkeestä varsinkin kun noita harjoja myydään lähes jokaisessa isommassa vähittäiskaupassa. Tais olla muutenki ukko sekaisin, mutta pointtina että säilyttäkää kuitti oli se sitten paperisena tai kortilla/jäsenyytenä:)
 
Tämä.
Vieläkin muistelen vuoden takaista vanhaa ärjyä kun tuli reklaamaan meille oralin sähköhammasharjaa ja halusi rahat takaisin. Näissä ollaan hyvinkin asiakkaan puolella ja homma onnistuu tiettyyn rajaan asti.
Kysyin kuittia tai asiakaskorttia eikä kumpaakaan löytynyt. "no laki sanoo ettei tarvi olla kuittia!" aivan noh katsotaas koneelta, muistatko yhtään ostopäivämäärää tai kuukautta jos löydän täältä? "en muista mutta laki sanooo! .."
Hetken aikaa kesti selittää miksi pitää olla todiste että ostettu täältä liikkeestä varsinkin kun noita harjoja myydään lähes jokaisessa isommassa vähittäiskaupassa. Tais olla muutenki ukko sekaisin, mutta pointtina että säilyttäkää kuitti oli se sitten paperisena tai kortilla/jäsenyytenä:)

Ja kuittihan on sitten hyvä "hukata" jos on ostanut firman nimiin jotain ja se näkyy kuitilla. Voi sitten vedota kuluttajansuojalakiin :rofl:

Jotkut valmistajathan rajoittaa hyvinkin rankasti takuuehtoja ja -aikaa jos ei ole kuluttaja käyttöön ostettu :D
 
Tämä.
Vieläkin muistelen vuoden takaista vanhaa ärjyä kun tuli reklaamaan meille oralin sähköhammasharjaa ja halusi rahat takaisin. Näissä ollaan hyvinkin asiakkaan puolella ja homma onnistuu tiettyyn rajaan asti.
Kysyin kuittia tai asiakaskorttia eikä kumpaakaan löytynyt. "no laki sanoo ettei tarvi olla kuittia!" aivan noh katsotaas koneelta, muistatko yhtään ostopäivämäärää tai kuukautta jos löydän täältä? "en muista mutta laki sanooo! .."

Parikytä vuotta sitten vanhas työpaikas oli kaksi kassaa joista normaalisti vain toinen auki, koska ei asiakkaita nyt ruuhkaksi asti päivisin ollut isossakaan atk-kaupassa. Aina välillä tuli noita "ei mulla mitään kuittia ole" tyyppejä niin sehän tarkoitti sitä että alkukyselyjen jälkeen otetaan kassan alta laatikollinen kuittirullia, toivottavasti oikean päivän kohdalta jos edes se oli mielessä ja eikun rullaa avaamaan kunnes tulee oikea tuotekoodi vastaan. Sen jälkeen kopiokoneelle ja tadaa: nyt on kuitti.

Tuohon kun menee aikaa 10-20 minuuttia, niin kassalle kertyy aikamoinen jono kuitenkin ja jos katseella voisi puukottaa selkään olisi monet takuuvaihdot jääny tekemättä :P

Olen edelleenkin erittäin tyytyväinen etten ole koskaan joutunut noihin kassahommiin mukaan. Kaikenlaista muuta onkin tullut tehtyä.
 
Haki asiakaspalautuksen sinulta kotoota? On kyllä ollut erikoista palvelua, kun eivät sitä missään ehdoissaan kerro.

Mutta ei siinä mitään, hyvää palveluahan se on.

Minultakin verkkokauppa haki television kotoa, mutta jouduin asiakaspalvelulle selittämään ettei minulla ole mitään keinoa viedä sitä itse postiin.
 
No niin. Anteeksi, mutta VOI VITTU!!!!! Kuulokkeet hajosi, ja aattelin kattoa oliskos niillä takuuta voimassa:
Verkkokauppa.com - sivut tarjoaa:
Antamallasi sähköpostiosoitteella copperxxx@xxxxxxx.fi ei löytynyt Verkkokauppa.com-asiakkuutta.

Ja ei, en typottanut. Chrome hoitaa.
 
Ostin Gigantin verkkokaupasta laitteen (Philips Oneblade Pro) joka oli valmiiksi rikki. Vein tuotteen paikalliseen Giganttiin ja sain hyllystä uuden tilalle. Hyvin siis toimi vaihto. Ei onneksi tarvinnut alkaa säätämään huollon kanssa, vaan suoraan uusi hyllystä. Olisin tosin perunut koko kaupan jos olisi pitänyt huollon kautta mennä.
 
Elkää nyt hyvät ihmiset antako ilmaiseksi noita tietojanne mihin sattuu.

Viimeiset 50 vuotta toiminut tämä kuluttajien oikeus- ja takuusysteemi aivan hyvin ilman, että on pitänyt antaa kaikki tietonsa markkintointitarkoituksiin. Vasta tässä viime vuosina yritykset ovat alkaneet huijata ihmisiä uskomaan, että "näin tämä nyt vain tehdään".

Giganttikin pelottelee sillä, että "no jos kuitti vaikka häviää" ja täysin rutiininomaisesti myyjät kyselevät nimet ja osoitteet, vaikka haluaisin vaan tuotteen kaupan hyllyltä. Kuvitelkaa samaa tilannetta ruokakaupassa: hullunahan jotain K-kaupan tyyppiä pidettäisi, jos tulisi kyselemään nimeä ja osoitetta, kun ostat perunoita.

Minulla taitaa olla 90-luvulta asti kuitteja tallessa elektroniikkaostoksista, mutta kun nuo puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet kerran pääsee liikenteeseen, niin listoilta pääseminen onkin hieman vaikeampaa, kuin yhden kuitin säilyttäminen.

Räikeimpiä esimerkkejä tästä on ollut, kun sähköpareja aka. pattereita -- siis tavallisia kulutustuotteita, joita tulee ja menee -- ostaessa myyjä ohimennen kysäisee "mihis sähköpostiin laitetaan kuitti?" Tokaisin vaan, että paperille kelpaa vallan mainiosti, eikä tässä sitten mitään ongelmaakaan ollut. Oletettiin vain, että näin saadaan kätevästi muuten täysin anonyymin ostajan sähköpostiosoite markkinointitarkoituksiin. Hohhoh.

Muistakaa olla hereillä, kun annatte tietojanne mihinkään. Tai pyytäkää ainakin edes siitä sopiva korvaus. Minä nykyään ilmoitan, että henkilökohtaiset tiedot maksaa 20e/kpl, jos niitä joku yritys pyytelee "huvikseen". :D

On taas niin höpöhöpöä että hohhoijaa.. esim. Verkkokaupan asiakastilissä on kohdat joihin pitää käydä itse antamassa lupa että hyväksyt markkinoinnin tai tietojen luovuttamisen. Yhtäkään mainosta ei sieltä tule. Säilöö vain kätevästi kuitit jos takuuasioita tulee.
 
Mitenhän näyttiksen palautus, jos on käyttänyt pelikoodit? Voikohan maksaa tavallaan pelien erotuksen pienemmällä korvauksella?

Kyseessä Gigantti.
 
Täytyy laittaa verkkiksestä hyvät kokemukset. Näyttis hajosi ja oli käteisellä ostettu ilman mitään asiakastiliä eikä kuittia tallessa. Asiakaspalvelu kuitenkin kaiveli ostotapahtuman ja sain kortin takuuseen ja uuden tilalle :tup: MSI edustus myös suomessa auttoi ja pystyi kertomaan sarjanumerolla että kortti on verkkiksestä ostettu.
 
Tämä.
Vieläkin muistelen vuoden takaista vanhaa ärjyä kun tuli reklaamaan meille oralin sähköhammasharjaa ja halusi rahat takaisin. Näissä ollaan hyvinkin asiakkaan puolella ja homma onnistuu tiettyyn rajaan asti.
Kysyin kuittia tai asiakaskorttia eikä kumpaakaan löytynyt. "no laki sanoo ettei tarvi olla kuittia!" aivan noh katsotaas koneelta, muistatko yhtään ostopäivämäärää tai kuukautta jos löydän täältä? "en muista mutta laki sanooo! .."
Hetken aikaa kesti selittää miksi pitää olla todiste että ostettu täältä liikkeestä varsinkin kun noita harjoja myydään lähes jokaisessa isommassa vähittäiskaupassa. Tais olla muutenki ukko sekaisin, mutta pointtina että säilyttäkää kuitti oli se sitten paperisena tai kortilla/jäsenyytenä:)

Jaa onko mukamas niin että ei tarvitse kuittia? Entä jos kassalla lukee erikseen että kuitin tarvii.
 
Ihan mielenkiinnosta, mitä nämä "sun muut tärkeät tiedot" takuukuittien lisäksi ovat? Tai nämä plussat, ei minulle ole Gigantissa mitään plussia tarjottu, ainoastaan kysytty nimeä, sähköpostiosoitetta, puhelinnumeroa ja katuosoitetta.

No eipä sieltä muuta taida saada kuin ostoon ja tuotteeseen liittyvät, joiden voi avulla voi mm. palauttaa tuotteen ja hoitaa helposti takuuhommat. Eipä sieltä paljoa muuta tarvitse saadakaan. Plussat nyt on tässä asiayhteydessä aika selkeä kiertoilmaus positiivisille puolille. Luulisi tuon selviävän viestin sisällöstä. Itse koen ostotietojen helpon löytämisen positiiviseksi asiaksi mutta mielipideasiahan tuo toki on.

Mitäs Gigantista saa siitä, että antaa tietonsa? Saat ostamasi tuotteen takuuseen, vaikka sen pitäisi joka tapauksessa olla takuun ja kuluttajasuojan kattama, hurraa?

Helpompaa asiointia, kun ei tarvitse itse huolehtia kuiteista ja ei tarvitse myöskään vääntää kuluttajasuojasta. Vai meinaatko tosiaan, että jos olen hukannut kuittini niin tuo kuluttajasuojan (kuititon) takuuprosessi hoituu yhtä helposti kuin tilanne, jossa kuitti löytyy järjestelmistä nimellä? En väitä etteikö kuitittakin pystyisi hoitamaan takuuasioita mutta vaikea uskoa, että mitään ylimääräistä ei tuollaisesta prosessista koidu. Minulle on rehellisesti sanottuna ihan sama haluatko antaa tietosi Gigantille vai et. Itse en ole nähnyt siinä suurta haittaa ja niitä tietoja ei ole edelleenkään pakko antaa, jos ei halua. Sen sijaan tuollainen oman agendan pakottaminen suuntaan kuin toiseen on suoraan sieltä itsestään. Tiedostan tietojen antamisen hyvät ja huonot puolet sekä teen sen pohjalta päätökseni itse.

Esimerkiksi omassa taloudessa saadaan kaikki jouluruoat ostettua bonuksilla, ja siitä jää vielä yli muihin ostoksiin.

Mielestäni on lähinnä huvittavaa, että kritisoit Gigantin tiedonkeruuta ja samaan syssyyn ilmeisesti annat kaikki mahdolliset tiedot ruokakaupalle. Sanoit aiemmin mm. "Kuvitelkaa samaa tilannetta ruokakaupassa: hullunahan jotain K-kaupan tyyppiä pidettäisi, jos tulisi kyselemään nimeä ja osoitetta, kun ostat perunoita." --> no eihän sen tarvitse tätä kysyä, kun annat oikein yksityiskohtaiset tietosi etukorttisi kautta. Esimerkiksi se Gigantti ei saa noita tietoja etukortista ostotapahtuman yhteydessä, joten tottakai se pitää erikseen kysyä ja ei noita tietoja ole pakko antaa.
 
Ei tarvitse. Kuluttajaviranomaisen antama päätös.

Jos meinaat jälleenmyyjälle palauttaa, niin tarvitset kuitin tai sinun tarvitsee todistaa jollain muulla tavalla, että olet ostanut tuotteen kyseiseltä jälleenmyyjältä. Palautus maahantuojalle taas on eri asia.
 
Ei tarvitse. Kuluttajaviranomaisen antama päätös.
Totta, helpottaa kyllä asioita jos kuitti löytyy. Asiakkaan tosin pitää todistaa että tuote on kys liikkeestä ostettu.

edit ylempänä selitettykin paremmin
 
Viimeksi muokattu:
Hieman kyllä oudoksuttaa gigantin sivut, tuotteen kohdalla lukee että toimituskulut alkaen 0 euroa (siinähä on ainakin ennen on erikseen ollu noudolle se 0 euroa) muttakun menee ostovaiheeseen niin voi valita vain postin pisteet ja 5 euron posteilla.
Ei tuo nyt mikään hirveän iso pakkauskaan ole etteikö smartpostiin sopisi.
 
Hieman kyllä oudoksuttaa gigantin sivut, tuotteen kohdalla lukee että toimituskulut alkaen 0 euroa (siinähä on ainakin ennen on erikseen ollu noudolle se 0 euroa) muttakun menee ostovaiheeseen niin voi valita vain postin pisteet ja 5 euron posteilla.
Ei tuo nyt mikään hirveän iso pakkauskaan ole etteikö smartpostiin sopisi.
Yleensähän kyseessä on tuote jota ei ole myymälöissä saldolla joten lähtee keskusvarastolta jolloin tulee nuo postikulut.
 
No joo. 0 euron toimituskulut on valittavana, kun laittaa myymälään noudettavaksi. Eli sinänsä ihan paikkaansapitävä tieto sivuilla.

Edit: ja kyllä itse ainakin saan valittua myymälän ostoskorissa.
 
Edit: ja kyllä itse ainakin saan valittua myymälän ostoskorissa.

Ja näemmä tämä myymälän valitseminen tuolla ostoskorissa eroaa hieman tuosta 'varaa ja nouda' hommasta, kun on erilainen myymälävalikoima. Tuota kautta mentäessä tuotteen voi näemmä tilata viiveellä myymälään, vaikka sitä ei olisi siellä heti saatavilla. Varaa ja nouda antaa vain myymälöitä, joissa on heti saldoa.
 
Njoo ei tuolla gigantissa kyllä ainakaan turhan nopeaan tapahdu asiat. Maanantaina tuon sittenkin tilasin niin vieläkin lukee että tilaus on saapunu.
Vähän alkaa olemaan dejavu fiilis tän kanssa, hiirenkin kanssa jonka tuolta tilasin mustana perjantaina taisi kestää useampi päivä kun mitään tapahtui.
Huvittaa vain kun coolshop:ista tilattuna aina on samana päivänä tullu viesti että postitettu vaikka taitaa olla isompi firma(?)
 
Njoo ei tuolla gigantissa kyllä ainakaan turhan nopeaan tapahdu asiat. Maanantaina tuon sittenkin tilasin niin vieläkin lukee että tilaus on saapunu.
Vähän alkaa olemaan dejavu fiilis tän kanssa, hiirenkin kanssa jonka tuolta tilasin mustana perjantaina taisi kestää useampi päivä kun mitään tapahtui.
Huvittaa vain kun coolshop:ista tilattuna aina on samana päivänä tullu viesti että postitettu vaikka taitaa olla isompi firma(?)
No ei ihan. Tuossa Coolshopin työntekijät. Toki taitaa olla 9v vanhaa tietoa.
Coolshop:n historia - Coolshop
Taitaa jo yhdessä Gigantin kaupassa olla samanverran ja sillä kauppoja 400kpl ja 10 000 työntekijää eri puolilla pohjois-eurooppaa.
Elkjøp - Wikipedia
family.jpg
 
En tiedä, onko tämä nyt otsikon mukainen "vastaava liike", mutta ostin paikallisesta Citymarketista Transcendin 32GB:n muistikortin reilun kaksi vuotta sitten. Nyt sitten kortti lopetti toimintansa, ja menin kuitin ja 7:n vuoden takuun kanssa takaisin kauppaan. Olin maksanut tuotteesta 10 euroa tarjouksessa, nyt olisi pitänyt laittaa 5 euroa lisää saadakseni samanlaisen, eli olisin ainoastaan saanut hyvitystä sen maksamani hinnan. En nyt jaksanut alkaa vääntämään, vaan otin maksamani kympin käteisenä, ja ostin viereisestä kaupasta samankokoisen Samsungin kortin 7,90 eurolla.

Nyt puhutaan tietysti arvoltaan ihan puunapeista - erityisesti kaupan osalta, koska hyllyssä oli täsmälleen samaa tuotetta jäljellä viisi euroa kalliimpaan hintaan - mutta ihmetyttää vain käytäntö. Käsittääkseni minulla olisi ollut oikeus vastaavaan tuotteeseen ilman lisähintaa, ja hinnanalennus ei ole edes mahdollista tuotteen ollessa täysin viallinen. Muualla on kyllä lyöty uusi käteen, kun tuotteen vika todettu.
 
En tiedä, onko tämä nyt otsikon mukainen "vastaava liike", mutta ostin paikallisesta Citymarketista Transcendin 32GB:n muistikortin reilun kaksi vuotta sitten. Nyt sitten kortti lopetti toimintansa, ja menin kuitin ja 7:n vuoden takuun kanssa takaisin kauppaan. Olin maksanut tuotteesta 10 euroa tarjouksessa, nyt olisi pitänyt laittaa 5 euroa lisää saadakseni samanlaisen, eli olisin ainoastaan saanut hyvitystä sen maksamani hinnan. En nyt jaksanut alkaa vääntämään, vaan otin maksamani kympin käteisenä, ja ostin viereisestä kaupasta samankokoisen Samsungin kortin 7,90 eurolla.

Nyt puhutaan tietysti arvoltaan ihan puunapeista - erityisesti kaupan osalta, koska hyllyssä oli täsmälleen samaa tuotetta jäljellä viisi euroa kalliimpaan hintaan - mutta ihmetyttää vain käytäntö. Käsittääkseni minulla olisi ollut oikeus vastaavaan tuotteeseen ilman lisähintaa, ja hinnanalennus ei ole edes mahdollista tuotteen ollessa täysin viallinen. Muualla on kyllä lyöty uusi käteen, kun tuotteen vika todettu.


Kyllä sieltä uusi olisi tosiaankin pitänyt tulla. Kannattaa laittaa palautetta asiasta.
 
Se uusi olisi tullut Transcendin kautta joskus ensivuonna. Riippuen minkälaiset takuuehdot Transcendilla on. Ei asiakkaalla mitään oikeutta hyllystä uutta ole saada heti käteen.

Kyllä uutta on suoraan käteen isketty ja kauppa on sitten tehnyt mitä haluaa sille vialliselle, kun kyse on tuommoisista halvoista tuotteista ollut.
 
Ei se silti mikään oikeus ole. Se on ihan kauppiaasta kiinnni miten toimitaan.

Kyllähän nyt teoriassa kuitenkin pitää saada uusi samanlainen tuote takuusta tilalle, jos sellaista on kerran vielä myynnissä. Eihän kauppa voi todeta asiakkaalle, että heillä on hyllyssä samanlainen tuote ja saat sen "takuusta" tilalle, kun maksat lisää. Kauppa ottaa vastaan sen kuluttajan hajonneen tuotteen ja joko antaa omasta varastostaan uuden tai sitten selvittää valmistajan kanssa homman, jonka jälkeen antaa sen uuden. Valmistajan kanssa kuluttajan ei pitäisi tarvita asioida.

Tuollaisen kympin tuotteen kanssa olisi yksinkertaisesti fiksumpaa antaa hyllystä uusi tilalle ja sen jälkeen sopia asiasta valmistajan kanssa. Mikä järki tuollaisesta summasta antaa asiakkaalle huono kuva yrityksestä? Tuskin ostaa jatkossa ainakaan mitään arvokasta takuullista kaupasta, jos ei ole luottoa yrityksen takuutoimintaan.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä, onko tämä nyt otsikon mukainen "vastaava liike", mutta ostin paikallisesta Citymarketista Transcendin 32GB:n muistikortin reilun kaksi vuotta sitten. Nyt sitten kortti lopetti toimintansa, ja menin kuitin ja 7:n vuoden takuun kanssa takaisin kauppaan. Olin maksanut tuotteesta 10 euroa tarjouksessa, nyt olisi pitänyt laittaa 5 euroa lisää saadakseni samanlaisen, eli olisin ainoastaan saanut hyvitystä sen maksamani hinnan. En nyt jaksanut alkaa vääntämään, vaan otin maksamani kympin käteisenä, ja ostin viereisestä kaupasta samankokoisen Samsungin kortin 7,90 eurolla.

Nyt puhutaan tietysti arvoltaan ihan puunapeista - erityisesti kaupan osalta, koska hyllyssä oli täsmälleen samaa tuotetta jäljellä viisi euroa kalliimpaan hintaan - mutta ihmetyttää vain käytäntö. Käsittääkseni minulla olisi ollut oikeus vastaavaan tuotteeseen ilman lisähintaa, ja hinnanalennus ei ole edes mahdollista tuotteen ollessa täysin viallinen. Muualla on kyllä lyöty uusi käteen, kun tuotteen vika todettu.

Joskus väänsin samasta asiasta citymarketissa. Kuitissa hiiren hinta oli 10e ja nyt hyllyssä hinta 15e, olisi pitänyt muka maksaa 5e lisää. Tuotteessa oli kuulemma viivakoodi muuttunut ja tästä syystä "eri" tuote vaikka olikin sama. Aikani väännettyä sanoin että vaadin sitten matkakulut korvattavaksi myös (nämähän saisi vaatia aina jos viallisen tuotteen kuljettamisesta syntyy kustannuksia), tämän jälkeen soitti jollekkin ja sanoi että voivat tällä kertaa tehdä poikkeuksen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 384
Viestejä
4 493 778
Jäsenet
74 199
Uusin jäsen
trajanie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom