Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Kuittia ei lain mukaan edes välttämättä tarvi, riittää että pystyy osoittamaan ostopaikan.
Kuitti

Monilla tuntuu olevan kaiken maailman uskomuksia näistä takuu ja virhevastuu hommista, näissä hommissa ei mennä uskomusten mukaan, näihin löytyy ihan laki.
 
Viimeksi muokattu:
ihan mielenkiinnosta miten todistat ostopaikan ilman kuittia, jos olet hakenut sen yleisen tuotteen vaikka gigantista käteisellä?
Itse olen tyytyväinen, ettäostoshistoria löytyy oman tilin alta, helpottaa elämää paljon.
 
Ihan kaikkialle nyt ei tietenkään kannata tietojaan viljellä mutta en ymmärrä tätä mielipahaa esimerkiksi tietojen antamisesta Gigantille, kun vastineeksi kaikki takuukuitit sun muut tärkeät tiedot löytyy jatkossa omalla nimellä. Eikä tuolta edes tule mitään sen kummempaa mainontaa tai jos sattuu tulemaan niin siitäkin pääsee kyllä eroon. Saa siellä Gigantissa nykyäänkin asioida antamatta tietojaan, silloin ei saa tosissaan myöskään niitä plussia. Kukin tehköön kuinka näkee parhaakseen, valinnanvarahan on nimenomaan hyvästä. (Ja samaan aikaan varmaan käytetään ruokakaupassa sitä S-bonuskorttia tai K-plussakorttia eikä sen suhteen mietitä näitä asioita. Eihän sen Gigantin kaverinkaan tarvitsisi mitään kysellä, jos tiedot saisi suoraan jostain jäsenkortista.)

Pitää pystyä todistamaan, että ruutu oli kunnossa postittaessa. Acerin takuuhuollon kanssa jouduin saman asian kanssa vääntämään kun lähetin näytön huoltoon ja muutaman päivän kuluttua tuli reilu 200e lasku, jossa todettiin että mekaaninen vika, näyttö rikki, ei mee takuuseen. Lähettivät kuvia näytöstä jossa näky selkeästi pari iskua mistä menny näyttö rikki. Alkuperäinen vika oli vaalea viiva joka meni koko näytön matkalta, vikailmoitukseen laitoin kuvia tästä ja tähän vedoten sainkin näytön lopulta huoltoon.

Sain näytön noin viikon sisään takaisin, kytkin koneeseen ja kappas. Sama vaalea viiva menee näytön poikki, ei muutaku taas paketti matkaan Acerille ja toisella kertaa sainkin korjatun näytön. Ilmeisesti oli huoltoon lähetetyt näytöt menny sekasin tms. kunnollista selitystä ei koskaan tullut.

Acer - never again

Tämä kuulostaa sellaiselta tilanteelta, mikä voisi ihan hyvin tapahtua minkä tahansa firman kanssa. Ensin postifirma kämmää ja sen jälkeen inhimillinen virhe. Lopulta kuitenkin sait sen korjatun näytön.
 
Viimeksi muokattu:
ihan mielenkiinnosta miten todistat ostopaikan ilman kuittia, jos olet hakenut sen yleisen tuotteen vaikka gigantista käteisellä?
Itse olen tyytyväinen, ettäostoshistoria löytyy oman tilin alta, helpottaa elämää paljon.

Aikoinaan markantalossa laskuttivat maksutapahtuman etsinnästä, jos ei kuittia ollut esittää. Taisi tuosta silloin joku haloo nousta, mutta en muista oliko se ok.

Kyllä se elämää kummasti helpottaa, kun kuitti jostain löyyy, niin ei tarvitse kuluttaja-asiamiehen ja liikkeen kanssa tapella asiasta kuukausia.
 
Aikoinaan markantalossa laskuttivat maksutapahtuman etsinnästä, jos ei kuittia ollut esittää. Taisi tuosta silloin joku haloo nousta, mutta en muista oliko se ok.

Kyllä se elämää kummasti helpottaa, kun kuitti jostain löyyy, niin ei tarvitse kuluttaja-asiamiehen ja liikkeen kanssa tapella asiasta kuukausia.
Tämä.
Vieläkin muistelen vuoden takaista vanhaa ärjyä kun tuli reklaamaan meille oralin sähköhammasharjaa ja halusi rahat takaisin. Näissä ollaan hyvinkin asiakkaan puolella ja homma onnistuu tiettyyn rajaan asti.
Kysyin kuittia tai asiakaskorttia eikä kumpaakaan löytynyt. "no laki sanoo ettei tarvi olla kuittia!" aivan noh katsotaas koneelta, muistatko yhtään ostopäivämäärää tai kuukautta jos löydän täältä? "en muista mutta laki sanooo! .."
Hetken aikaa kesti selittää miksi pitää olla todiste että ostettu täältä liikkeestä varsinkin kun noita harjoja myydään lähes jokaisessa isommassa vähittäiskaupassa. Tais olla muutenki ukko sekaisin, mutta pointtina että säilyttäkää kuitti oli se sitten paperisena tai kortilla/jäsenyytenä:)
 
Tämä.
Vieläkin muistelen vuoden takaista vanhaa ärjyä kun tuli reklaamaan meille oralin sähköhammasharjaa ja halusi rahat takaisin. Näissä ollaan hyvinkin asiakkaan puolella ja homma onnistuu tiettyyn rajaan asti.
Kysyin kuittia tai asiakaskorttia eikä kumpaakaan löytynyt. "no laki sanoo ettei tarvi olla kuittia!" aivan noh katsotaas koneelta, muistatko yhtään ostopäivämäärää tai kuukautta jos löydän täältä? "en muista mutta laki sanooo! .."
Hetken aikaa kesti selittää miksi pitää olla todiste että ostettu täältä liikkeestä varsinkin kun noita harjoja myydään lähes jokaisessa isommassa vähittäiskaupassa. Tais olla muutenki ukko sekaisin, mutta pointtina että säilyttäkää kuitti oli se sitten paperisena tai kortilla/jäsenyytenä:)

Ja kuittihan on sitten hyvä "hukata" jos on ostanut firman nimiin jotain ja se näkyy kuitilla. Voi sitten vedota kuluttajansuojalakiin :rofl:

Jotkut valmistajathan rajoittaa hyvinkin rankasti takuuehtoja ja -aikaa jos ei ole kuluttaja käyttöön ostettu :D
 
Tämä.
Vieläkin muistelen vuoden takaista vanhaa ärjyä kun tuli reklaamaan meille oralin sähköhammasharjaa ja halusi rahat takaisin. Näissä ollaan hyvinkin asiakkaan puolella ja homma onnistuu tiettyyn rajaan asti.
Kysyin kuittia tai asiakaskorttia eikä kumpaakaan löytynyt. "no laki sanoo ettei tarvi olla kuittia!" aivan noh katsotaas koneelta, muistatko yhtään ostopäivämäärää tai kuukautta jos löydän täältä? "en muista mutta laki sanooo! .."

Parikytä vuotta sitten vanhas työpaikas oli kaksi kassaa joista normaalisti vain toinen auki, koska ei asiakkaita nyt ruuhkaksi asti päivisin ollut isossakaan atk-kaupassa. Aina välillä tuli noita "ei mulla mitään kuittia ole" tyyppejä niin sehän tarkoitti sitä että alkukyselyjen jälkeen otetaan kassan alta laatikollinen kuittirullia, toivottavasti oikean päivän kohdalta jos edes se oli mielessä ja eikun rullaa avaamaan kunnes tulee oikea tuotekoodi vastaan. Sen jälkeen kopiokoneelle ja tadaa: nyt on kuitti.

Tuohon kun menee aikaa 10-20 minuuttia, niin kassalle kertyy aikamoinen jono kuitenkin ja jos katseella voisi puukottaa selkään olisi monet takuuvaihdot jääny tekemättä :P

Olen edelleenkin erittäin tyytyväinen etten ole koskaan joutunut noihin kassahommiin mukaan. Kaikenlaista muuta onkin tullut tehtyä.
 
Haki asiakaspalautuksen sinulta kotoota? On kyllä ollut erikoista palvelua, kun eivät sitä missään ehdoissaan kerro.

Mutta ei siinä mitään, hyvää palveluahan se on.

Minultakin verkkokauppa haki television kotoa, mutta jouduin asiakaspalvelulle selittämään ettei minulla ole mitään keinoa viedä sitä itse postiin.
 
No niin. Anteeksi, mutta VOI VITTU!!!!! Kuulokkeet hajosi, ja aattelin kattoa oliskos niillä takuuta voimassa:
Verkkokauppa.com - sivut tarjoaa:
Antamallasi sähköpostiosoitteella copperxxx@xxxxxxx.fi ei löytynyt Verkkokauppa.com-asiakkuutta.

Ja ei, en typottanut. Chrome hoitaa.
 
Ostin Gigantin verkkokaupasta laitteen (Philips Oneblade Pro) joka oli valmiiksi rikki. Vein tuotteen paikalliseen Giganttiin ja sain hyllystä uuden tilalle. Hyvin siis toimi vaihto. Ei onneksi tarvinnut alkaa säätämään huollon kanssa, vaan suoraan uusi hyllystä. Olisin tosin perunut koko kaupan jos olisi pitänyt huollon kautta mennä.
 
Elkää nyt hyvät ihmiset antako ilmaiseksi noita tietojanne mihin sattuu.

Viimeiset 50 vuotta toiminut tämä kuluttajien oikeus- ja takuusysteemi aivan hyvin ilman, että on pitänyt antaa kaikki tietonsa markkintointitarkoituksiin. Vasta tässä viime vuosina yritykset ovat alkaneet huijata ihmisiä uskomaan, että "näin tämä nyt vain tehdään".

Giganttikin pelottelee sillä, että "no jos kuitti vaikka häviää" ja täysin rutiininomaisesti myyjät kyselevät nimet ja osoitteet, vaikka haluaisin vaan tuotteen kaupan hyllyltä. Kuvitelkaa samaa tilannetta ruokakaupassa: hullunahan jotain K-kaupan tyyppiä pidettäisi, jos tulisi kyselemään nimeä ja osoitetta, kun ostat perunoita.

Minulla taitaa olla 90-luvulta asti kuitteja tallessa elektroniikkaostoksista, mutta kun nuo puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet kerran pääsee liikenteeseen, niin listoilta pääseminen onkin hieman vaikeampaa, kuin yhden kuitin säilyttäminen.

Räikeimpiä esimerkkejä tästä on ollut, kun sähköpareja aka. pattereita -- siis tavallisia kulutustuotteita, joita tulee ja menee -- ostaessa myyjä ohimennen kysäisee "mihis sähköpostiin laitetaan kuitti?" Tokaisin vaan, että paperille kelpaa vallan mainiosti, eikä tässä sitten mitään ongelmaakaan ollut. Oletettiin vain, että näin saadaan kätevästi muuten täysin anonyymin ostajan sähköpostiosoite markkinointitarkoituksiin. Hohhoh.

Muistakaa olla hereillä, kun annatte tietojanne mihinkään. Tai pyytäkää ainakin edes siitä sopiva korvaus. Minä nykyään ilmoitan, että henkilökohtaiset tiedot maksaa 20e/kpl, jos niitä joku yritys pyytelee "huvikseen". :D

On taas niin höpöhöpöä että hohhoijaa.. esim. Verkkokaupan asiakastilissä on kohdat joihin pitää käydä itse antamassa lupa että hyväksyt markkinoinnin tai tietojen luovuttamisen. Yhtäkään mainosta ei sieltä tule. Säilöö vain kätevästi kuitit jos takuuasioita tulee.
 
Mitenhän näyttiksen palautus, jos on käyttänyt pelikoodit? Voikohan maksaa tavallaan pelien erotuksen pienemmällä korvauksella?

Kyseessä Gigantti.
 
Täytyy laittaa verkkiksestä hyvät kokemukset. Näyttis hajosi ja oli käteisellä ostettu ilman mitään asiakastiliä eikä kuittia tallessa. Asiakaspalvelu kuitenkin kaiveli ostotapahtuman ja sain kortin takuuseen ja uuden tilalle :tup: MSI edustus myös suomessa auttoi ja pystyi kertomaan sarjanumerolla että kortti on verkkiksestä ostettu.
 
Tämä.
Vieläkin muistelen vuoden takaista vanhaa ärjyä kun tuli reklaamaan meille oralin sähköhammasharjaa ja halusi rahat takaisin. Näissä ollaan hyvinkin asiakkaan puolella ja homma onnistuu tiettyyn rajaan asti.
Kysyin kuittia tai asiakaskorttia eikä kumpaakaan löytynyt. "no laki sanoo ettei tarvi olla kuittia!" aivan noh katsotaas koneelta, muistatko yhtään ostopäivämäärää tai kuukautta jos löydän täältä? "en muista mutta laki sanooo! .."
Hetken aikaa kesti selittää miksi pitää olla todiste että ostettu täältä liikkeestä varsinkin kun noita harjoja myydään lähes jokaisessa isommassa vähittäiskaupassa. Tais olla muutenki ukko sekaisin, mutta pointtina että säilyttäkää kuitti oli se sitten paperisena tai kortilla/jäsenyytenä:)

Jaa onko mukamas niin että ei tarvitse kuittia? Entä jos kassalla lukee erikseen että kuitin tarvii.
 
Ihan mielenkiinnosta, mitä nämä "sun muut tärkeät tiedot" takuukuittien lisäksi ovat? Tai nämä plussat, ei minulle ole Gigantissa mitään plussia tarjottu, ainoastaan kysytty nimeä, sähköpostiosoitetta, puhelinnumeroa ja katuosoitetta.

No eipä sieltä muuta taida saada kuin ostoon ja tuotteeseen liittyvät, joiden voi avulla voi mm. palauttaa tuotteen ja hoitaa helposti takuuhommat. Eipä sieltä paljoa muuta tarvitse saadakaan. Plussat nyt on tässä asiayhteydessä aika selkeä kiertoilmaus positiivisille puolille. Luulisi tuon selviävän viestin sisällöstä. Itse koen ostotietojen helpon löytämisen positiiviseksi asiaksi mutta mielipideasiahan tuo toki on.

Mitäs Gigantista saa siitä, että antaa tietonsa? Saat ostamasi tuotteen takuuseen, vaikka sen pitäisi joka tapauksessa olla takuun ja kuluttajasuojan kattama, hurraa?

Helpompaa asiointia, kun ei tarvitse itse huolehtia kuiteista ja ei tarvitse myöskään vääntää kuluttajasuojasta. Vai meinaatko tosiaan, että jos olen hukannut kuittini niin tuo kuluttajasuojan (kuititon) takuuprosessi hoituu yhtä helposti kuin tilanne, jossa kuitti löytyy järjestelmistä nimellä? En väitä etteikö kuitittakin pystyisi hoitamaan takuuasioita mutta vaikea uskoa, että mitään ylimääräistä ei tuollaisesta prosessista koidu. Minulle on rehellisesti sanottuna ihan sama haluatko antaa tietosi Gigantille vai et. Itse en ole nähnyt siinä suurta haittaa ja niitä tietoja ei ole edelleenkään pakko antaa, jos ei halua. Sen sijaan tuollainen oman agendan pakottaminen suuntaan kuin toiseen on suoraan sieltä itsestään. Tiedostan tietojen antamisen hyvät ja huonot puolet sekä teen sen pohjalta päätökseni itse.

Esimerkiksi omassa taloudessa saadaan kaikki jouluruoat ostettua bonuksilla, ja siitä jää vielä yli muihin ostoksiin.

Mielestäni on lähinnä huvittavaa, että kritisoit Gigantin tiedonkeruuta ja samaan syssyyn ilmeisesti annat kaikki mahdolliset tiedot ruokakaupalle. Sanoit aiemmin mm. "Kuvitelkaa samaa tilannetta ruokakaupassa: hullunahan jotain K-kaupan tyyppiä pidettäisi, jos tulisi kyselemään nimeä ja osoitetta, kun ostat perunoita." --> no eihän sen tarvitse tätä kysyä, kun annat oikein yksityiskohtaiset tietosi etukorttisi kautta. Esimerkiksi se Gigantti ei saa noita tietoja etukortista ostotapahtuman yhteydessä, joten tottakai se pitää erikseen kysyä ja ei noita tietoja ole pakko antaa.
 
Ei tarvitse. Kuluttajaviranomaisen antama päätös.

Jos meinaat jälleenmyyjälle palauttaa, niin tarvitset kuitin tai sinun tarvitsee todistaa jollain muulla tavalla, että olet ostanut tuotteen kyseiseltä jälleenmyyjältä. Palautus maahantuojalle taas on eri asia.
 
Ei tarvitse. Kuluttajaviranomaisen antama päätös.
Totta, helpottaa kyllä asioita jos kuitti löytyy. Asiakkaan tosin pitää todistaa että tuote on kys liikkeestä ostettu.

edit ylempänä selitettykin paremmin
 
Viimeksi muokattu:
Hieman kyllä oudoksuttaa gigantin sivut, tuotteen kohdalla lukee että toimituskulut alkaen 0 euroa (siinähä on ainakin ennen on erikseen ollu noudolle se 0 euroa) muttakun menee ostovaiheeseen niin voi valita vain postin pisteet ja 5 euron posteilla.
Ei tuo nyt mikään hirveän iso pakkauskaan ole etteikö smartpostiin sopisi.
 
Hieman kyllä oudoksuttaa gigantin sivut, tuotteen kohdalla lukee että toimituskulut alkaen 0 euroa (siinähä on ainakin ennen on erikseen ollu noudolle se 0 euroa) muttakun menee ostovaiheeseen niin voi valita vain postin pisteet ja 5 euron posteilla.
Ei tuo nyt mikään hirveän iso pakkauskaan ole etteikö smartpostiin sopisi.
Yleensähän kyseessä on tuote jota ei ole myymälöissä saldolla joten lähtee keskusvarastolta jolloin tulee nuo postikulut.
 
No joo. 0 euron toimituskulut on valittavana, kun laittaa myymälään noudettavaksi. Eli sinänsä ihan paikkaansapitävä tieto sivuilla.

Edit: ja kyllä itse ainakin saan valittua myymälän ostoskorissa.
 
Edit: ja kyllä itse ainakin saan valittua myymälän ostoskorissa.

Ja näemmä tämä myymälän valitseminen tuolla ostoskorissa eroaa hieman tuosta 'varaa ja nouda' hommasta, kun on erilainen myymälävalikoima. Tuota kautta mentäessä tuotteen voi näemmä tilata viiveellä myymälään, vaikka sitä ei olisi siellä heti saatavilla. Varaa ja nouda antaa vain myymälöitä, joissa on heti saldoa.
 
Njoo ei tuolla gigantissa kyllä ainakaan turhan nopeaan tapahdu asiat. Maanantaina tuon sittenkin tilasin niin vieläkin lukee että tilaus on saapunu.
Vähän alkaa olemaan dejavu fiilis tän kanssa, hiirenkin kanssa jonka tuolta tilasin mustana perjantaina taisi kestää useampi päivä kun mitään tapahtui.
Huvittaa vain kun coolshop:ista tilattuna aina on samana päivänä tullu viesti että postitettu vaikka taitaa olla isompi firma(?)
 
Njoo ei tuolla gigantissa kyllä ainakaan turhan nopeaan tapahdu asiat. Maanantaina tuon sittenkin tilasin niin vieläkin lukee että tilaus on saapunu.
Vähän alkaa olemaan dejavu fiilis tän kanssa, hiirenkin kanssa jonka tuolta tilasin mustana perjantaina taisi kestää useampi päivä kun mitään tapahtui.
Huvittaa vain kun coolshop:ista tilattuna aina on samana päivänä tullu viesti että postitettu vaikka taitaa olla isompi firma(?)
No ei ihan. Tuossa Coolshopin työntekijät. Toki taitaa olla 9v vanhaa tietoa.
Coolshop:n historia - Coolshop
Taitaa jo yhdessä Gigantin kaupassa olla samanverran ja sillä kauppoja 400kpl ja 10 000 työntekijää eri puolilla pohjois-eurooppaa.
Elkjøp - Wikipedia
family.jpg
 
En tiedä, onko tämä nyt otsikon mukainen "vastaava liike", mutta ostin paikallisesta Citymarketista Transcendin 32GB:n muistikortin reilun kaksi vuotta sitten. Nyt sitten kortti lopetti toimintansa, ja menin kuitin ja 7:n vuoden takuun kanssa takaisin kauppaan. Olin maksanut tuotteesta 10 euroa tarjouksessa, nyt olisi pitänyt laittaa 5 euroa lisää saadakseni samanlaisen, eli olisin ainoastaan saanut hyvitystä sen maksamani hinnan. En nyt jaksanut alkaa vääntämään, vaan otin maksamani kympin käteisenä, ja ostin viereisestä kaupasta samankokoisen Samsungin kortin 7,90 eurolla.

Nyt puhutaan tietysti arvoltaan ihan puunapeista - erityisesti kaupan osalta, koska hyllyssä oli täsmälleen samaa tuotetta jäljellä viisi euroa kalliimpaan hintaan - mutta ihmetyttää vain käytäntö. Käsittääkseni minulla olisi ollut oikeus vastaavaan tuotteeseen ilman lisähintaa, ja hinnanalennus ei ole edes mahdollista tuotteen ollessa täysin viallinen. Muualla on kyllä lyöty uusi käteen, kun tuotteen vika todettu.
 
En tiedä, onko tämä nyt otsikon mukainen "vastaava liike", mutta ostin paikallisesta Citymarketista Transcendin 32GB:n muistikortin reilun kaksi vuotta sitten. Nyt sitten kortti lopetti toimintansa, ja menin kuitin ja 7:n vuoden takuun kanssa takaisin kauppaan. Olin maksanut tuotteesta 10 euroa tarjouksessa, nyt olisi pitänyt laittaa 5 euroa lisää saadakseni samanlaisen, eli olisin ainoastaan saanut hyvitystä sen maksamani hinnan. En nyt jaksanut alkaa vääntämään, vaan otin maksamani kympin käteisenä, ja ostin viereisestä kaupasta samankokoisen Samsungin kortin 7,90 eurolla.

Nyt puhutaan tietysti arvoltaan ihan puunapeista - erityisesti kaupan osalta, koska hyllyssä oli täsmälleen samaa tuotetta jäljellä viisi euroa kalliimpaan hintaan - mutta ihmetyttää vain käytäntö. Käsittääkseni minulla olisi ollut oikeus vastaavaan tuotteeseen ilman lisähintaa, ja hinnanalennus ei ole edes mahdollista tuotteen ollessa täysin viallinen. Muualla on kyllä lyöty uusi käteen, kun tuotteen vika todettu.


Kyllä sieltä uusi olisi tosiaankin pitänyt tulla. Kannattaa laittaa palautetta asiasta.
 
Se uusi olisi tullut Transcendin kautta joskus ensivuonna. Riippuen minkälaiset takuuehdot Transcendilla on. Ei asiakkaalla mitään oikeutta hyllystä uutta ole saada heti käteen.

Kyllä uutta on suoraan käteen isketty ja kauppa on sitten tehnyt mitä haluaa sille vialliselle, kun kyse on tuommoisista halvoista tuotteista ollut.
 
Ei se silti mikään oikeus ole. Se on ihan kauppiaasta kiinnni miten toimitaan.

Kyllähän nyt teoriassa kuitenkin pitää saada uusi samanlainen tuote takuusta tilalle, jos sellaista on kerran vielä myynnissä. Eihän kauppa voi todeta asiakkaalle, että heillä on hyllyssä samanlainen tuote ja saat sen "takuusta" tilalle, kun maksat lisää. Kauppa ottaa vastaan sen kuluttajan hajonneen tuotteen ja joko antaa omasta varastostaan uuden tai sitten selvittää valmistajan kanssa homman, jonka jälkeen antaa sen uuden. Valmistajan kanssa kuluttajan ei pitäisi tarvita asioida.

Tuollaisen kympin tuotteen kanssa olisi yksinkertaisesti fiksumpaa antaa hyllystä uusi tilalle ja sen jälkeen sopia asiasta valmistajan kanssa. Mikä järki tuollaisesta summasta antaa asiakkaalle huono kuva yrityksestä? Tuskin ostaa jatkossa ainakaan mitään arvokasta takuullista kaupasta, jos ei ole luottoa yrityksen takuutoimintaan.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä, onko tämä nyt otsikon mukainen "vastaava liike", mutta ostin paikallisesta Citymarketista Transcendin 32GB:n muistikortin reilun kaksi vuotta sitten. Nyt sitten kortti lopetti toimintansa, ja menin kuitin ja 7:n vuoden takuun kanssa takaisin kauppaan. Olin maksanut tuotteesta 10 euroa tarjouksessa, nyt olisi pitänyt laittaa 5 euroa lisää saadakseni samanlaisen, eli olisin ainoastaan saanut hyvitystä sen maksamani hinnan. En nyt jaksanut alkaa vääntämään, vaan otin maksamani kympin käteisenä, ja ostin viereisestä kaupasta samankokoisen Samsungin kortin 7,90 eurolla.

Nyt puhutaan tietysti arvoltaan ihan puunapeista - erityisesti kaupan osalta, koska hyllyssä oli täsmälleen samaa tuotetta jäljellä viisi euroa kalliimpaan hintaan - mutta ihmetyttää vain käytäntö. Käsittääkseni minulla olisi ollut oikeus vastaavaan tuotteeseen ilman lisähintaa, ja hinnanalennus ei ole edes mahdollista tuotteen ollessa täysin viallinen. Muualla on kyllä lyöty uusi käteen, kun tuotteen vika todettu.

Joskus väänsin samasta asiasta citymarketissa. Kuitissa hiiren hinta oli 10e ja nyt hyllyssä hinta 15e, olisi pitänyt muka maksaa 5e lisää. Tuotteessa oli kuulemma viivakoodi muuttunut ja tästä syystä "eri" tuote vaikka olikin sama. Aikani väännettyä sanoin että vaadin sitten matkakulut korvattavaksi myös (nämähän saisi vaatia aina jos viallisen tuotteen kuljettamisesta syntyy kustannuksia), tämän jälkeen soitti jollekkin ja sanoi että voivat tällä kertaa tehdä poikkeuksen.
 
Gigantti ja Power eivät syystä tai kolmannesta kovin selkeästi ilmoita hintoja esim. astianpesukoneen toimituksesta, asentamisesta ja vanhan kuljetuksesta pois.

Jaa millä tavalla? Nuohan on palveluita mitkä voi ostaa suoraan ainakin Gigantissa heidän verkkokaupastaankin, joten kaikille löytyy kyllä hinnat jos hieman etsii. Palveluhommat löytyvät omasta osiostaan.
Astianpesukoneen asennus - Asennus
Vanhan laitteen kierrättäminen - Kotiinkuljetus ja toimitus

Ja viemällä tuotteen ostoskoriin antaa ihan suoraan hinnan ulko-ovelle tai huoneeseen kuljetettuna ja näköjään suoraan myös tuon yhteishinnan kotiinkuljetus+asennus yhdistelmälle.

gigantti.png


EDIT: Ei tuo Powerissakaan kauhean epäselvältä vaikuta, kun kaikki lisäpalveluiden ostomahdollisuudet annetaan suoraan ostoskorissa kodinkoneita tilatessa.

power.PNG power2.PNG

Onko muilla kokemusta näistä, onko eroja hinnoissa ja/tai palvelun nopeudessa ja laadussa?

Molemmilla toimijoilla valitaan suoraan ostoskorissa se toimituspäivä ja aikahaitari, joten ei kait noilla nyt suuria eroja voi olla. Ei ole kuitenkaan mikään perus nettitilaus, joka tulee silloin kuin on tullakseen. Enkä nyt oikein keksi mitään suurta eroa mitä muutenkaan jossain uuden astianpesukoneen asennuksessa tai vanhan poisviennissä voisi olla. Ammattilaisasentaja ottaa vanhan irti, kytkee liitännät uuteen ja asettaa paikalleen sekä vie poistuessaan vanhan mennessään. Täällä on ainakin pyykkikone ja astianpesukone molemmat Gigantilta asennuksella ja ei noissa mitään sen kummempaa.
 
Viimeksi muokattu:
Valitetaan ettei löydy "selkeästi" palveluhintoja, mutta kuitenkin löytyy. Toimitusosiossakin neuvotaan hyvin selkeästi miten toimitushinnan saa näkyviin, mutta silti valitetaan miten ei hinnasta sanottu.
Neuvotaan miten toimitushinnan saa näkyviin -> Valitetaan, että "en ole netistä tilaamassa, vaan liikkeeseen menossa, eikä ole mitään syytä laitella nettisivulla ostoskoriin."
Kai sa nyt tajuat, että tolla sä sen haluamasi hinnan näät.

Mistä ne kaikki hinnat pitäis suoraan näkyä? Sanomalehdestä?
Tähän vois samallatavalla vastata, että mitä sä täällä hintoja etsit ja kyselet, etkai kuitenkaan ole io-techistä mitään tilaamassa vaan Gigantin kivijalkamyymälästä, kysele sieltä.
 
Ei olisi osannut odottaakaan järkevämpää vastausta saavan, mutta musta tuntuu, että tuon viestin ois voinut pikemminkin laittaa Tyhmät ihmiset -osioon. Mutta tokihan se kieltämättä myös hieman vituttaakin lukea, että jostain tosi selkeästä astiasta pitää tehdä itselle kauhean vaikeata, ja joku käyttää aikaansa "kädestä pitäen" neuvomaan miten ja silti väännetään että "ei se noinkaan onnistu itselle"...

Et silti vieläkään osannut vastata kysymykseen, että kaikki mahdolliset hinnat pystyttäisiin sulle paremmin tuomaan esille?
 
Kyllä sama tai vastaava tuote ilman mitään välirahoja pitää olla käytäntö.

Mitään oikeutta saada uusi heti mukaan ei ole. Jälleenmyyjällä on oikeus hoitaa asia kohtuuajassa, huoltamalla tai vaihtamalla. Jälleenmyyjällä on oltava oikeus halutessaan varmistaa että tuotetta on käytetty takuuehtojen mukaisesti ennenkuin antaa yhtään mitään hyllystä. DOA/DAP lisätakuut ei myöskään ole mitään subjektiivisia oikeuksia. Myyjä voi evätä sen ja käyttää normaalia huoltoprosessia jos asenne reklamoijalla ei miellytä = epäilys tuotteen väärinkäytöstä.

Etämyynnin oikeudet on sitten oma juttunsa.
 
Gigantti ja Power eivät syystä tai kolmannesta kovin selkeästi ilmoita hintoja esim. astianpesukoneen toimituksesta, asentamisesta ja vanhan kuljetuksesta pois.

Onko muilla kokemusta näistä, onko eroja hinnoissa ja/tai palvelun nopeudessa ja laadussa? Kannattaako tingata, vängätä ja hangata, vai olla kiltisti? :btooth:
Just ostin Powerista astianpesukoneen ja toimitus, asennus ja vanhan poisvienti tuli kaupan päälle.
 
Ei tuo nyt niin kovin epäselvää ole. Yllättäen löytyy kohdasta "Palvelut".

En minäkään nyt oikein ymmärrä mitä esimerkiksi Gigantin pitäisi kehittää tuon suhteen. Ne kaksi kotona suoritettavaa standardipalvelua, eli asennus ja vanhan poisvienti, ovat jo palveluissa. Sen sijaan kotiinkuljetusta ei suoraan ilmoiteta missään hinnastossa mutta syy on hyvin yksinkertainen, se ei ole yksi yksittäinen vakiohinta vaan riippuu toimitusaikatauluista ja sijainnista. Toimitushinta noin muutenkin riippuu yleensä tuotteesta ja varman toimituksen hintatiedon saa aina ostoskorissa. Tämän vuoksi se vaatii osoitetiedot, jotta se voi näyttää eri toimitusten hinnat ja mahdolliset hintavaihtelut toimitusaikojen mukaan. Tyypillisesti verkkokaupasta ostettaessa palvelut ovat tuotteita ja toimitushinnat tarjotaan ostoskorissa. Vastaavasti palvelujen hinnat kysytään yleensä myymälöissä myyjältä. Mielestäni tuo on Gigantilla ihan sellainen kun sen kuuluisi ollakin. Ja muutenkin, jos toivotaan johonkin asiaan parannusta niin olisi suotavaa antaa sitten kehitysehdotus. Nyt todettiin vain, että nykysysteemi on huono mutta ei ehdotettu mitään korjaavia toimenpiteitä.
 
Tsemppiä teille, jotka lisäilevät tuotteet vaan ostoskoriin ja maksavat sen, mitä nettisivu sanoo, annatte minun ja mickon kaltaisille liveostajille enemmän varaa tinkiä! :tup:

Nämä kaksi asiaa eivät kyllä mitenkään liity toisiinsa. Sinä kommentoit että niitä perushintatietoja on vaikea löytää ja ne on hyvin helppoa saada selville molempien sivuilta. Sen sijaan hinnasta neuvottelu on tottakai oma juttunsa ja nimenomaan noista neuvotuista keinoista voi ottaa sen oletushinnan tinkimisensä lähtökohdaksi. Aina tilannekohtaisia tuollaiset myyjän ja asiakkaan väliset sopparit. Ihan käsittämätöntä settiä nuo juttusi välillä. Jatka toki tuota linjaa, että kysyt apua ja vinoilet takaisin auttajille kun saat sitä. :tup: :facepalm:

Nimenomaan tämmöistä tietoa haettiin. Hyvä tietää, että tämmöinen wanha perinne elää vielä. Tämmöistä ei taida netistä tilattaessa olla valittavissa. :D

Kyllä sieltä netistäkin välillä saa kampanjoista palvelut ilmaiseksi. Missään ei varsinaisesti tarkenettu tässäkään tapauksessa, että oliko tingattu kaupanpäällinen vai yksinkertaisesti voimassa oleva kampanja kaikkiin ostoksiin. Toisaalta ei otettu kantaa myöskään ostetun koneen hintaan, todennäköisesti kalliimman koneen ostajalle heruu herkemmin joustoa. Eikä sekään ole varmaa että sinä tuollaisen diilin saat vaan se selviää vasta kokeilemalla itse.
 
Viimeksi muokattu:
En tingannut mitään. Myyjä kysyi, että tarvitaanko tuota palvelua ja kun vastasin myöntävästi, niin sanoi sen tulevan kaupan päälle. Voi olla, että oli kampanja. Se mikä olikaan nimeltään -kaukalo tuli myös samaan hintaan. Voi olla mainittavan arvoista myös, että kone maksoi päälle tonnin. Ehkei parin satasen laitteisiin tuota diiliä saa.
 
Sinulle en ole kyllä vinoillut, kiitin ja tykkäsin viestistäsi. :confused: Jos otit itseesi tuon pienen vitsin siitä, että vastaat myös toiseen kysymykseen, vaikka et tiedäkään, niin olen pahoillani. Silmäniskuhymiö ei aina riitä välittämään ystävällistä vitsailua. :oops:

Ei ollut kyse tuosta viestistä tai minusta. Jotenkin vaan jää yleisesti viesteistäsi sellainen kuva, että nostat itsesi muiden yläpuolelle. Muille vinoilet minkä kerkeät mutta omissa viesteissä ei ole ilmeisesti mitään vikaa. Alla oleva viestikö mielestäsi ei ole (tarpeetonta) vinoilua muille keskustelijoille? Tuon lisäksi esim. nuo @P701 suunnatut viestit, joissa ainoastaan kuittailit hänelle vastaamatta esitettyihin kysymyksiin.

Tsemppiä teille, jotka lisäilevät tuotteet vaan ostoskoriin ja maksavat sen, mitä nettisivu sanoo, annatte minun ja mickon kaltaisille liveostajille enemmän varaa tinkiä! :tup:

-----

Minulle riitti tieto siitä, että tämmöinen on mahdollista, oli se mikä diili tahansa. Olen kodinkoneita ostellut viimeksi joskus 15 vuotta sitten ja siksi kyselen, että miten homma nykyään menee.

Ihan siinä missä laitteista tulee tarjouksia niin tottakai palveluistakin voi tulla kampanjoita. Kyllä mullakin tuli pesukone ilmaiseksi kotiin mutta mitä sillä tiedolla tekee, kun se oli hetkellinen kamppis. Vastikään Powerilla ja Gigantilla oli jotkut pesukoneviikot niin ei olisi mitenkään yllättävää, että niiden yhteydessä olisi tarjottu palveluita. Alkuperäinen kysymyksesi ei muutenkaan ollut "saako noita palveluita joskus ilmaiseksi/halvemmalla" vaan voiko niistä tingata, kampanjassa tulevat ilmaiset palvelut eivät ole tinkaamista.

Helpompaa olisi, jos sivulla olisi jokin "Kotiinkuljetus ja asennus alkaen X €" -ilmoitus.

Verkkosivut on suunnattu verkosta ostaville. Siellä saat normaalin käytännön mukaan täsmällisen hinnan ostoskorissa niin en ymmärrä miksi pitäisi verkkokaupan käyttäjälle ilmoittaa joku epämääräinen "alkaen X€" hinta. Jos on muutenkin ostamassa myymälästä niin ihan hyvin voi suoraan neuvotella myyjän kanssa siitä hinnasta.

Olen aikoinaan semmoisen taulukon nähnyt toisen liikkeen sivuilla, joten tietysti oletin, että se on yleinen tapa hoitaa asia.

Tuo Gigantin tyyli lienee ollut toimituskulujen osalta standardi ties kuinka kauan.
 
Viimeksi muokattu:
Verkkokauppa.com ja Klarna lopettanut kaikessa hiljaisuudessa yhteistyönsä. Ei löydy enää maksutapana lainkaan Klarnan laskua tai osamaksua.

edit. 11.04 Klarna palannut maksutavaksi, oli väliaikaisesti pois käytöstä muutaman päivän.
 
Viimeksi muokattu:
Mites Verkkokaupan palautuspolitiikka, tuleeko herkästi arvonalennuksia jos vaikka testaa kotiteatterivahvistinta ja haluaakin palauttaa (vaihtaa), saako rahat täysimääräisenä millä todennäköisyydellä takaisin?
 
Mites Verkkokaupan palautuspolitiikka, tuleeko herkästi arvonalennuksia jos vaikka testaa kotiteatterivahvistinta ja haluaakin palauttaa (vaihtaa), saako rahat täysimääräisenä millä todennäköisyydellä takaisin?

Eikös siittä sen 14 päivän aikana pitäisi saada ihan täysimääräisenä rahat takaisin? Vai olenko hakoteillä..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 211
Viestejä
4 881 788
Jäsenet
78 777
Uusin jäsen
Toiemrsu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom