Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko Gigantilla vielä tuota hintatakuuta?
Pitääkö tuote olla saatavilla heti myös vastaavasta kaupasta?
Pitää käydä varmaan kokeilemassa onneaan.Ei käsittääkseni virallista mutta toki myyjän kanssa voi aina neuvotella. Eiköhän se riitä, että on tilattavissa toisesta suomalaisesta kaupasta halvemmalla.
Onko Gigantilla vielä tuota hintatakuuta?
Pitääkö tuote olla saatavilla heti myös vastaavasta kaupasta?
Palautusoikeuden puitteissa otat sinne yhteyttä, että tulevatko vastaan vai palautatko tuotteen.
Kuuluuko Gigantin palautusoikeuteen isojen telkkarien nouto kotoota samaan hintaan?
Kuuluuko Gigantin palautusoikeuteen isojen telkkarien nouto kotoota samaan hintaan?
Kyllä mulla ainakin Verkkokaupasta tilatun haki.Kysytään näin päin, että missä ketjussa tuollainen etu on edes olemassa?
Kyllä mulla ainakin Verkkokaupasta tilatun haki.
Pitää pystyä todistamaan, että ruutu oli kunnossa postittaessa. Acerin takuuhuollon kanssa jouduin saman asian kanssa vääntämään kun lähetin näytön huoltoon ja muutaman päivän kuluttua tuli reilu 200e lasku, jossa todettiin että mekaaninen vika, näyttö rikki, ei mee takuuseen. Lähettivät kuvia näytöstä jossa näky selkeästi pari iskua mistä menny näyttö rikki. Alkuperäinen vika oli vaalea viiva joka meni koko näytön matkalta, vikailmoitukseen laitoin kuvia tästä ja tähän vedoten sainkin näytön lopulta huoltoon.Miten muuten menee, jos vaikka telkun panee paluupostina ja posti onnistuu siitä vaikka ruudun hajottamaan? Voiko siinä itse joutua maksuhenkilöksi?
Elkää nyt hyvät ihmiset antako ilmaiseksi noita tietojanne mihin sattuu.
Viimeiset 50 vuotta toiminut tämä kuluttajien oikeus- ja takuusysteemi aivan hyvin ilman, että on pitänyt antaa kaikki tietonsa markkintointitarkoituksiin. Vasta tässä viime vuosina yritykset ovat alkaneet huijata ihmisiä uskomaan, että "näin tämä nyt vain tehdään".
Giganttikin pelottelee sillä, että "no jos kuitti vaikka häviää" ja täysin rutiininomaisesti myyjät kyselevät nimet ja osoitteet, vaikka haluaisin vaan tuotteen kaupan hyllyltä. Kuvitelkaa samaa tilannetta ruokakaupassa: hullunahan jotain K-kaupan tyyppiä pidettäisi, jos tulisi kyselemään nimeä ja osoitetta, kun ostat perunoita.
Minulla taitaa olla 90-luvulta asti kuitteja tallessa elektroniikkaostoksista, mutta kun nuo puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet kerran pääsee liikenteeseen, niin listoilta pääseminen onkin hieman vaikeampaa, kuin yhden kuitin säilyttäminen.
Räikeimpiä esimerkkejä tästä on ollut, kun sähköpareja aka. pattereita -- siis tavallisia kulutustuotteita, joita tulee ja menee -- ostaessa myyjä ohimennen kysäisee "mihis sähköpostiin laitetaan kuitti?" Tokaisin vaan, että paperille kelpaa vallan mainiosti, eikä tässä sitten mitään ongelmaakaan ollut. Oletettiin vain, että näin saadaan kätevästi muuten täysin anonyymin ostajan sähköpostiosoite markkinointitarkoituksiin. Hohhoh.
Muistakaa olla hereillä, kun annatte tietojanne mihinkään. Tai pyytäkää ainakin edes siitä sopiva korvaus. Minä nykyään ilmoitan, että henkilökohtaiset tiedot maksaa 20e/kpl, jos niitä joku yritys pyytelee "huvikseen".
Pitää pystyä todistamaan, että ruutu oli kunnossa postittaessa. Acerin takuuhuollon kanssa jouduin saman asian kanssa vääntämään kun lähetin näytön huoltoon ja muutaman päivän kuluttua tuli reilu 200e lasku, jossa todettiin että mekaaninen vika, näyttö rikki, ei mee takuuseen. Lähettivät kuvia näytöstä jossa näky selkeästi pari iskua mistä menny näyttö rikki. Alkuperäinen vika oli vaalea viiva joka meni koko näytön matkalta, vikailmoitukseen laitoin kuvia tästä ja tähän vedoten sainkin näytön lopulta huoltoon.
Sain näytön noin viikon sisään takaisin, kytkin koneeseen ja kappas. Sama vaalea viiva menee näytön poikki, ei muutaku taas paketti matkaan Acerille ja toisella kertaa sainkin korjatun näytön. Ilmeisesti oli huoltoon lähetetyt näytöt menny sekasin tms. kunnollista selitystä ei koskaan tullut.
Acer - never again
ihan mielenkiinnosta miten todistat ostopaikan ilman kuittia, jos olet hakenut sen yleisen tuotteen vaikka gigantista käteisellä?
Itse olen tyytyväinen, ettäostoshistoria löytyy oman tilin alta, helpottaa elämää paljon.
Tämä.Aikoinaan markantalossa laskuttivat maksutapahtuman etsinnästä, jos ei kuittia ollut esittää. Taisi tuosta silloin joku haloo nousta, mutta en muista oliko se ok.
Kyllä se elämää kummasti helpottaa, kun kuitti jostain löyyy, niin ei tarvitse kuluttaja-asiamiehen ja liikkeen kanssa tapella asiasta kuukausia.
Tämä.
Vieläkin muistelen vuoden takaista vanhaa ärjyä kun tuli reklaamaan meille oralin sähköhammasharjaa ja halusi rahat takaisin. Näissä ollaan hyvinkin asiakkaan puolella ja homma onnistuu tiettyyn rajaan asti.
Kysyin kuittia tai asiakaskorttia eikä kumpaakaan löytynyt. "no laki sanoo ettei tarvi olla kuittia!" aivan noh katsotaas koneelta, muistatko yhtään ostopäivämäärää tai kuukautta jos löydän täältä? "en muista mutta laki sanooo! .."
Hetken aikaa kesti selittää miksi pitää olla todiste että ostettu täältä liikkeestä varsinkin kun noita harjoja myydään lähes jokaisessa isommassa vähittäiskaupassa. Tais olla muutenki ukko sekaisin, mutta pointtina että säilyttäkää kuitti oli se sitten paperisena tai kortilla/jäsenyytenä
Tämä.
Vieläkin muistelen vuoden takaista vanhaa ärjyä kun tuli reklaamaan meille oralin sähköhammasharjaa ja halusi rahat takaisin. Näissä ollaan hyvinkin asiakkaan puolella ja homma onnistuu tiettyyn rajaan asti.
Kysyin kuittia tai asiakaskorttia eikä kumpaakaan löytynyt. "no laki sanoo ettei tarvi olla kuittia!" aivan noh katsotaas koneelta, muistatko yhtään ostopäivämäärää tai kuukautta jos löydän täältä? "en muista mutta laki sanooo! .."
Haki asiakaspalautuksen sinulta kotoota? On kyllä ollut erikoista palvelua, kun eivät sitä missään ehdoissaan kerro.
Mutta ei siinä mitään, hyvää palveluahan se on.
Elkää nyt hyvät ihmiset antako ilmaiseksi noita tietojanne mihin sattuu.
Viimeiset 50 vuotta toiminut tämä kuluttajien oikeus- ja takuusysteemi aivan hyvin ilman, että on pitänyt antaa kaikki tietonsa markkintointitarkoituksiin. Vasta tässä viime vuosina yritykset ovat alkaneet huijata ihmisiä uskomaan, että "näin tämä nyt vain tehdään".
Giganttikin pelottelee sillä, että "no jos kuitti vaikka häviää" ja täysin rutiininomaisesti myyjät kyselevät nimet ja osoitteet, vaikka haluaisin vaan tuotteen kaupan hyllyltä. Kuvitelkaa samaa tilannetta ruokakaupassa: hullunahan jotain K-kaupan tyyppiä pidettäisi, jos tulisi kyselemään nimeä ja osoitetta, kun ostat perunoita.
Minulla taitaa olla 90-luvulta asti kuitteja tallessa elektroniikkaostoksista, mutta kun nuo puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet kerran pääsee liikenteeseen, niin listoilta pääseminen onkin hieman vaikeampaa, kuin yhden kuitin säilyttäminen.
Räikeimpiä esimerkkejä tästä on ollut, kun sähköpareja aka. pattereita -- siis tavallisia kulutustuotteita, joita tulee ja menee -- ostaessa myyjä ohimennen kysäisee "mihis sähköpostiin laitetaan kuitti?" Tokaisin vaan, että paperille kelpaa vallan mainiosti, eikä tässä sitten mitään ongelmaakaan ollut. Oletettiin vain, että näin saadaan kätevästi muuten täysin anonyymin ostajan sähköpostiosoite markkinointitarkoituksiin. Hohhoh.
Muistakaa olla hereillä, kun annatte tietojanne mihinkään. Tai pyytäkää ainakin edes siitä sopiva korvaus. Minä nykyään ilmoitan, että henkilökohtaiset tiedot maksaa 20e/kpl, jos niitä joku yritys pyytelee "huvikseen".
VoiMitenhän näyttiksen palautus, jos on käyttänyt pelikoodit? Voikohan maksaa tavallaan pelien erotuksen pienemmällä korvauksella?
Kyseessä Gigantti.
Tämä.
Vieläkin muistelen vuoden takaista vanhaa ärjyä kun tuli reklaamaan meille oralin sähköhammasharjaa ja halusi rahat takaisin. Näissä ollaan hyvinkin asiakkaan puolella ja homma onnistuu tiettyyn rajaan asti.
Kysyin kuittia tai asiakaskorttia eikä kumpaakaan löytynyt. "no laki sanoo ettei tarvi olla kuittia!" aivan noh katsotaas koneelta, muistatko yhtään ostopäivämäärää tai kuukautta jos löydän täältä? "en muista mutta laki sanooo! .."
Hetken aikaa kesti selittää miksi pitää olla todiste että ostettu täältä liikkeestä varsinkin kun noita harjoja myydään lähes jokaisessa isommassa vähittäiskaupassa. Tais olla muutenki ukko sekaisin, mutta pointtina että säilyttäkää kuitti oli se sitten paperisena tai kortilla/jäsenyytenä
Ei tarvitse. Kuluttajaviranomaisen antama päätös.Jaa onko mukamas niin että ei tarvitse kuittia? Entä jos kassalla lukee erikseen että kuitin tarvii.
Ihan mielenkiinnosta, mitä nämä "sun muut tärkeät tiedot" takuukuittien lisäksi ovat? Tai nämä plussat, ei minulle ole Gigantissa mitään plussia tarjottu, ainoastaan kysytty nimeä, sähköpostiosoitetta, puhelinnumeroa ja katuosoitetta.
Mitäs Gigantista saa siitä, että antaa tietonsa? Saat ostamasi tuotteen takuuseen, vaikka sen pitäisi joka tapauksessa olla takuun ja kuluttajasuojan kattama, hurraa?
Esimerkiksi omassa taloudessa saadaan kaikki jouluruoat ostettua bonuksilla, ja siitä jää vielä yli muihin ostoksiin.
Ei tarvitse. Kuluttajaviranomaisen antama päätös.
Totta, helpottaa kyllä asioita jos kuitti löytyy. Asiakkaan tosin pitää todistaa että tuote on kys liikkeestä ostettu.Ei tarvitse. Kuluttajaviranomaisen antama päätös.
Yleensähän kyseessä on tuote jota ei ole myymälöissä saldolla joten lähtee keskusvarastolta jolloin tulee nuo postikulut.Hieman kyllä oudoksuttaa gigantin sivut, tuotteen kohdalla lukee että toimituskulut alkaen 0 euroa (siinähä on ainakin ennen on erikseen ollu noudolle se 0 euroa) muttakun menee ostovaiheeseen niin voi valita vain postin pisteet ja 5 euron posteilla.
Ei tuo nyt mikään hirveän iso pakkauskaan ole etteikö smartpostiin sopisi.
PS4 DualShock 4 ohjain ja Gran Turismo Sport peli - PeliohjaimetMikä tuote on kyseessä?
Edit: ja kyllä itse ainakin saan valittua myymälän ostoskorissa.
joo lähettävät sitten varastolta myymälään ja sieltä sitten nouto.Tuota kautta mentäessä tuotteen voi näemmä tilata viiveellä myymälään
No ei ihan. Tuossa Coolshopin työntekijät. Toki taitaa olla 9v vanhaa tietoa.Njoo ei tuolla gigantissa kyllä ainakaan turhan nopeaan tapahdu asiat. Maanantaina tuon sittenkin tilasin niin vieläkin lukee että tilaus on saapunu.
Vähän alkaa olemaan dejavu fiilis tän kanssa, hiirenkin kanssa jonka tuolta tilasin mustana perjantaina taisi kestää useampi päivä kun mitään tapahtui.
Huvittaa vain kun coolshop:ista tilattuna aina on samana päivänä tullu viesti että postitettu vaikka taitaa olla isompi firma(?)
Miksi verkkokauppa.com:n tuotteiden hintahistoria ei näy kaikille tuotteille? Onko se ollut aina toiminut noin?
Esimerkit:
WD Red 4 TB SATA-III 64 MB 3.5" kiintolevy 144,90 €
ASUS ROG-STRIX-RTX2070-A8G-GAMING 8192 Mt -näytönohjain PCI-e-väylään 835,90 €
En tiedä, onko tämä nyt otsikon mukainen "vastaava liike", mutta ostin paikallisesta Citymarketista Transcendin 32GB:n muistikortin reilun kaksi vuotta sitten. Nyt sitten kortti lopetti toimintansa, ja menin kuitin ja 7:n vuoden takuun kanssa takaisin kauppaan. Olin maksanut tuotteesta 10 euroa tarjouksessa, nyt olisi pitänyt laittaa 5 euroa lisää saadakseni samanlaisen, eli olisin ainoastaan saanut hyvitystä sen maksamani hinnan. En nyt jaksanut alkaa vääntämään, vaan otin maksamani kympin käteisenä, ja ostin viereisestä kaupasta samankokoisen Samsungin kortin 7,90 eurolla.
Nyt puhutaan tietysti arvoltaan ihan puunapeista - erityisesti kaupan osalta, koska hyllyssä oli täsmälleen samaa tuotetta jäljellä viisi euroa kalliimpaan hintaan - mutta ihmetyttää vain käytäntö. Käsittääkseni minulla olisi ollut oikeus vastaavaan tuotteeseen ilman lisähintaa, ja hinnanalennus ei ole edes mahdollista tuotteen ollessa täysin viallinen. Muualla on kyllä lyöty uusi käteen, kun tuotteen vika todettu.
Kyllä sieltä uusi olisi tosiaankin pitänyt tulla. Kannattaa laittaa palautetta asiasta.
Se uusi olisi tullut Transcendin kautta joskus ensivuonna. Riippuen minkälaiset takuuehdot Transcendilla on. Ei asiakkaalla mitään oikeutta hyllystä uutta ole saada heti käteen.
Kyllä uutta on suoraan käteen isketty ja kauppa on sitten tehnyt mitä haluaa sille vialliselle, kun kyse on tuommoisista halvoista tuotteista ollut.
Ei se silti mikään oikeus ole. Se on ihan kauppiaasta kiinnni miten toimitaan.
En tiedä, onko tämä nyt otsikon mukainen "vastaava liike", mutta ostin paikallisesta Citymarketista Transcendin 32GB:n muistikortin reilun kaksi vuotta sitten. Nyt sitten kortti lopetti toimintansa, ja menin kuitin ja 7:n vuoden takuun kanssa takaisin kauppaan. Olin maksanut tuotteesta 10 euroa tarjouksessa, nyt olisi pitänyt laittaa 5 euroa lisää saadakseni samanlaisen, eli olisin ainoastaan saanut hyvitystä sen maksamani hinnan. En nyt jaksanut alkaa vääntämään, vaan otin maksamani kympin käteisenä, ja ostin viereisestä kaupasta samankokoisen Samsungin kortin 7,90 eurolla.
Nyt puhutaan tietysti arvoltaan ihan puunapeista - erityisesti kaupan osalta, koska hyllyssä oli täsmälleen samaa tuotetta jäljellä viisi euroa kalliimpaan hintaan - mutta ihmetyttää vain käytäntö. Käsittääkseni minulla olisi ollut oikeus vastaavaan tuotteeseen ilman lisähintaa, ja hinnanalennus ei ole edes mahdollista tuotteen ollessa täysin viallinen. Muualla on kyllä lyöty uusi käteen, kun tuotteen vika todettu.