Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Aika selkeä tapaus. En ymmärrä miten kujalla aspan pitää olla vastatakseen mitään sen suuntaan, että tuollainen olisi ok. Maksoit varmaan tuosta outletin 1080Ti:stä hyvässä lykyssä samat tai enemmänkin kuin uudesta 1080:stä ja se on puljun mielestä normaalia. o_O

Kyllä siis ymmärrän, että ei käytettyä 1080Ti:tä voi tilalle välttämättä antaa, joten ratkaisuna tuo rahojen palautus on ymmärrettävä. Mutta tuo kommentti on älytön, jos oikeasti sanoi noin. (Toinen looginen ratkaisu olisi tietty voinut olla myydä outlet hintaan sen näyttiksen mikä siellä boksissa oikeasti on. Ts. antaa siis erotus takaisin.)

Ps. Huoltoon viedessäkin tulisi ongelmia, kun kuitti ei vastaa sisältöä. Miten ihmeessä kenenkään maalaisjärjellä varustetun mielestä on fine, että kuitissa on eri tuote kuin pakkauksessa.
 
Aika selkeä tapaus. En ymmärrä miten kujalla aspan pitää olla vastatakseen mitään sen suuntaan, että tuollainen olisi ok. Maksoit varmaan tuosta outletin 1080Ti:stä hyvässä lykyssä samat tai enemmänkin kuin uudesta 1080:stä ja se on puljun mielestä normaalia. o_O

Kyllä siis ymmärrän, että ei käytettyä 1080Ti:tä voi tilalle välttämättä antaa, joten ratkaisuna tuo rahojen palautus on ymmärrettävä. Mutta tuo kommentti on älytön, jos oikeasti sanoi noin. (Toinen looginen ratkaisu olisi tietty voinut olla myydä outlet hintaan sen näyttiksen mikä siellä boksissa oikeasti on. Ts. antaa siis erotus takaisin.)
Myyjän sanoin "siihen on vaan väärä tarra tullut" johon vastasin: joo väärä tarra millä on 2x enemmän hintaa ku itse tuotteella paketissa. Tähän myyjä vaan vastasi että eivoi mitään. Ostin myös samalla vesijäähyn tuolta minkä aion kohta viedä takasin kun en uskalla edes avata. Samalla voi sanoa pari valittua sanaa toiselle aspan tyypille.
 
En yllättynyt kun sain Gigantin tilauksen, että ei tullut kaikkea mitä piti. Nyt odotellaan saako puuttuvat kamat koska. Ei ole ensimmäinen kerta kun näin käy.
 
Samalla voi sanoa pari valittua sanaa toiselle aspan tyypille.

Turhaa sitä toiselle aspalle on avautua toisen työntekijän osaamattomuudesta. Tuskin itsekään haluaisit vastaanottaa haukkuja siitä, että kollega kusi hommat. Jos nyt jollekin haluaa avautua niin vaikka ennemmin kyseisen aspan esimiehelle. Ja jos avaudut esimiehelle niin asialle voidaan ehkä tehdäkin jotain, se toinen työntekijä todennäköisesti vetää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos eikä mikään muutu.

Luulisi kauppaa muutenkin kiinnostavan tuon sun kanssa tapahtuneen lisäksi se, että ilmeisesti joku on palauttanut eri tuotteen kuin ostanut. Kyllähän nyt tuollaisestakin pitäisi olla tarkkana.
 
Turhaa sitä toiselle aspalle on avautua toisen työntekijän osaamattomuudesta. Tuskin itsekään haluaisit vastaanottaa haukkuja siitä, että kollega kusi hommat. Jos nyt jollekin haluaa avautua niin vaikka ennemmin kyseisen aspan esimiehelle. Ja jos avaudut esimiehelle niin asialle voidaan ehkä tehdäkin jotain, se toinen työntekijä todennäköisesti vetää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos eikä mikään muutu.

Luulisi kauppaa muutenkin kiinnostavan tuon sun kanssa tapahtuneen lisäksi se, että ilmeisesti joku on palauttanut eri tuotteen kuin ostanut. Kyllähän nyt tuollaisestakin pitäisi olla tarkkana.
Ketään en ole henkilökohtasesti haukkunu enkä tule haukkumaan. Yritystä olen haukkunut, henkilöt jotka on kyseisessä firmassa töissä myös edustavat yritystään, jonka takia mulla on kyllä oikeus haukkua yrityksen toimintatapoja. Ainakaan verkkokauppa.comista en tule mitään ikinä ostamaan.
 
Vein PS4 verkkokauppaan huoltoon 14.12. Takuuta ei enää ollut, mutta vetosin virhevastuuseen. Siellä sanottiin että huollossa menee 2-4 viikkoa.
Laitoin verkkokauppaan viestiä että missä päin konsoli menee, niin sain tämmöisen vastauksen.

"Valitettavasti laite odottaa vielä että saamme sen menemään valmistajalle. Ikävä kyllä koska laite on ostettu marraskuussa 2016 ja sille on myönnetty 12kk takuu joka on umpeutunut jo yli vuosi sitten voi näissä mennä normaalia pidempään että saadaan paperi asiat hoidettua valmistajan kanssa.

Pistin viestiä että haluan kuulla tarkan ajan milloin saavat lähetettyä Sonylle.
Pitää pyytää tuotteen vaihtamista virheettömään jos ei ala hommat tapahtumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Yritystä olen haukkunut, henkilöt jotka on kyseisessä firmassa töissä myös edustavat yritystään, jonka takia mulla on kyllä oikeus haukkua yrityksen toimintatapoja. Ainakaan verkkokauppa.comista en tule mitään ikinä ostamaan.
Aika voimakasta reagointia kun selvästi tuo näyttää siltä, että myös Verkkokauppa on joutunut kusetuksen uhriksi. Sinä nyt vain valitettavasti jouduit sijaiskärsijäksi.

Tuo myyjän kommentti väärästä tarrasta toki oli typerä, mutta ei se varmaan oikein ehtinyt siinä tilanteessa hahmottaa mistä oli kyse.
 
Ketään en ole henkilökohtasesti haukkunu enkä tule haukkumaan. Yritystä olen haukkunut, henkilöt jotka on kyseisessä firmassa töissä myös edustavat yritystään, jonka takia mulla on kyllä oikeus haukkua yrityksen toimintatapoja. Ainakaan verkkokauppa.comista en tule mitään ikinä ostamaan.

Onhan sulla oikeus ottaa kantaa yrityksen toimintatapoihin mutta rividuunarille sen tehdessäsi asia menee kuuroille korville. Lähinnä saat purettua oman pahan olon pois mutta mikään tuskin muuttuu. Esimiehen kanssa sen sijaan jokin voisi muuttuakin. Ja noin muutenkin, ei tuollainen voi olla minkään yrityksen virallinen toimintatapa. Tuohan täyttää jo petoksen merkit, jos firman mielestä on ok että asiakkaan saama tuote ei olekaan sitä mitä myytiin ja tällaisella toiminnalla voi olla hyvinkin vakavia seurauksia. Sanoisin, että kyseessä on asiakaspalvelijan moka, joko johtuen osaamattomuudesta tai sitten vain muotoili tarkoittamansa huonosti.

Edelleen on vain turhaa mennä valittamaan työntekijälle X, että työntekijä Y mokasi. Tuskin itsekään haluaisit kuunnella sitä avautumista kollegasi inhimillisestä virheestä, jolle et voi tehdä mitään tai tilanteesta jossa et ole ollut mukana.
 
Helppo tietysti näin jälkikäteen sanoa, mutta tuossa olisi kannattanut pyytää esimiestä paikalle jo kun tavaran palautti. Tietysti ei ehkä tuossa tilanteessa myyjäkään tajunnut sitä että omaa firmaa on saatettu kusettaa kun paketissa palautettu non-TI versio.
 
Saako Giganteissa tuotteen samaan hintaan kuin mitä hinta on samalla paikkakunnalla olevassa kilpailevassa kivijalkamyymälässä? Onko myyjäkohtaista? 50€ kalliimpi luuri Gigantissa kuin Verkkokauppa.comissa.
 
Saako Giganteissa tuotteen samaan hintaan kuin mitä hinta on samalla paikkakunnalla olevassa kilpailevassa kivijalkamyymälässä? Onko myyjäkohtaista? 50€ kalliimpi luuri Gigantissa kuin Verkkokauppa.comissa.

Ei ole virallista hintatakuuta mutta kannattaa koittaa keskustella asiasta myyjän kanssa. Uskoisin, että hinnasta voi saada sovittua myyjän kanssa mutta mitään ei tietenkään voi luvata (kun ei sitä virallista hintatakuuta ole).
 
Ei ole virallista hintatakuuta mutta kannattaa koittaa keskustella asiasta myyjän kanssa. Uskoisin, että hinnasta voi saada sovittua myyjän kanssa mutta mitään ei tietenkään voi luvata (kun ei sitä virallista hintatakuuta ole).

Kiitos tiedosta! Pitää käydä viikonlopun aikana kokeilemassa. Kylästä löytyy useampi Gigantti, jos tarvitsee koittaa onneaan useammassa myymälässä.
 
Lasketaanko palautusoikeuteen ostopäivä ensimmäiseksi päiväksi vai ostopäivästä seuraavat 32/35/50 päivää riippuen firmasta? Esimerkkinä leikitään, että firmalla on 30 päivän palautusoikeus ja tuote on ostettu 1.1.2019, niin onko viimeinen päivä palauttaa tuote 30.1.2019 vai 31.1.2019?
 
Pakko kyllä ääneen ihmetellä jengin jatkuvia huonoja kokemuksia Verkkiksen kanssa. Itse ostellut parilla kymppitonnilla elektroniikkaa sieltä viimeisen vuosikymmenen aikana ja ravannut huollon ja palautusten muodossa jälkeenpäin.

Myyjää on vaikea syyttää tuotteiden "normaalista hajoamisesta", mutta aina saanut tuotteen nopeasti vaihdettua tai pyydettyä rahat takaisin, jos ostosta alle kuukausi tai korvaavaa tuotetta ei varastossa.

Nyt viimeeksi jouluna väärän neuvon takia väärään tuotteeseen päädyttyäni Verkkis korvasi mukisematta kulut esivahvistimesta, kunhan asian selitti rauhassa reklamaation yhteydessä.

Kannattanee miettiä itsehillintää, asiakaspalvelulle raivoaminen ei johda mihinkään hyvään.
 
Saako Giganteissa tuotteen samaan hintaan kuin mitä hinta on samalla paikkakunnalla olevassa kilpailevassa kivijalkamyymälässä? Onko myyjäkohtaista? 50€ kalliimpi luuri Gigantissa kuin Verkkokauppa.comissa.
Joka kerta on toiminut hienosti. Kunhan kilpaileva liike on kotimainen ja heillä on myymälä jossain päin maata, hinta on aina pudotettu heidän tasolle.
 
Ihan uteliaisuudesta kysyn oliko tuote siinä valmistajan omassa lootassa vaiko niissä ruskeissa mitä verkkis yleensä käyttää jos ei ole sitä oikeaa tuote pakkausta.
Ei ollu valmistajan boxia, eli sellasessa ruskeessa lootassa oli. Paketissa oli pelkkä näytönohjain käärittynä kuplamuoviin. Todennäköisesti tehdaskorjattu kortti. Mun käsityksen mukaan verkkokauppa.com ite pakkaa nämä tuotteet näihin normi pahvilaatikoihin.
 
Viimeksi muokattu:
Tosiaan tuotteen hinta oli sen mukainen, ettei kukaan olisi sitä maksanut normi GTX 1080 näytönohjaimesta. Kun täältä foorumiltakin saa halvemmalla pidempine takuineen, laatikoineen päivineen ja sellasen kortin joka ei ole käynyt huollossa. Vaikea sanoa onko joku palauttanut väärän kortin verkkokaupalle, vaiko he vain myyneet "vahingossa" väärää korttia eteenpäin. Laitoin reklamaatioon viestiä kyseisestä tapauksesta aspan kehotuksen mukaisesti.
Ei muutkaan varmaan autokaupoilla maksa ferrarista ja sitten tyydy toyotaan vai mitenkä?
 
Ei muutkaan varmaan autokaupoilla maksa ferrarista ja sitten tyydy toyotaan vai mitenkä?

Ei, mutta saithan jo rahasi takaisin?

Laitoin reklamaatioon viestiä kyseisestä tapauksesta aspan kehotuksen mukaisesti.

Oikein toimittu, eihän tuossa ole paria merkkiä isompaa vahinkoa käynyt -- jos siis näyttis ei ollut alkuperäisessä paketissaan. Todennäköisesti näytönohjaimista tietämätön takuukäsittelijä lukenut mallin väärin -> merkannut tuotteen väärin -> katsonut hinnan väärin, tai sitten vaan huolimattomuusvirhe kokeneelta henkilöltä joko Verkkiksen tai Asuksen päässä. Huomioi, että päivässä kortteja katsotaan varmasti lukuisia.
 
Tosiaan tuotteen hinta oli sen mukainen, ettei kukaan olisi sitä maksanut normi GTX 1080 näytönohjaimesta. Kun täältä foorumiltakin saa halvemmalla pidempine takuineen, laatikoineen päivineen ja sellasen kortin joka ei ole käynyt huollossa. Vaikea sanoa onko joku palauttanut väärän kortin verkkokaupalle, vaiko he vain myyneet "vahingossa" väärää korttia eteenpäin. Laitoin reklamaatioon viestiä kyseisestä tapauksesta aspan kehotuksen mukaisesti.
Ei muutkaan varmaan autokaupoilla maksa ferrarista ja sitten tyydy toyotaan vai mitenkä?

Eihän kukaan täällä tainnut väittääkään, että tuo olisi mennyt oikein? En siis oikein ymmärrä tuota vertausta autokauppoihin. Rahathan tuosta pitää saada takaisin, kuten saitkin, tai sopia sille tuotteelle uusi summa mikä vastaisi paremmin sitä saatua tuotetta. Ja reklamaatio tuosta nyt tietenkin kannattaa tehdä, että voivat siellä päässä käydä tilanteen läpi ja kenties kehittää toimintaansa. En nyt vain oikeasti ymmärrä noita "vahingossa" juttujasi. Ihan selkeä vahinkohan, eli inhimilliseen virheeseen pohjautuva, tuo tuollaisen myyntiin eksyminen on ollut. Ihan siis ilman lainausmerkkejä tai sarkasmia. Ei Verkkokauppa nyt tuollaista ala tarkoituksella tehdä, on kuitenkin petos myydä väärää tuotetta ja aika nopeasti tuollaisesta touhusta lähtee maine. Perseestähän tuo on sinun kannaltasi mutta ei millään voi käsittää miksi sieltä ensimmäisenä haetaan sitä pahinta vaihtoehtoa myyjästä (vaikka aspa nyt hieman muotoilikin sanansa typerästi, todennäköisesti hänkään nyt ei ihan tarkoittanut asiaa tuolla tavoin, että on oikein myydä Ferrari ja toimittaa Toyota. Tai jos tarkoitti, niin sitten tämä yksittäinen aspa ansaitsisi kyllä oikeasti ehkä ne potkut. Ei se firmakaan halua tuollaisia työntekijöitä pitää pilaamassa mainettaan.).
 
Tilasin 08.01.2018 ProShopista Ryzen 5 2600 prosessorin. Sitten niillle tuli kampanja:

"Ostaessasi Ryzen 7 tai Ryzen 5 2000 –sarjan prosessorin, saat mukaan Tom Clancy's The Division 2 -pelin.
Kampanja on voimassa 9/1/2019 - 6/4/2019 välisen ajan. Voit lunastaa pelin 1/6/2019 saakka"
Eli 1vrk tilaukseni jälkeen.

Kannattaisikohan tämmöisessä tilanteessa kysellä asiakaspalvelusta, pystyisikö saamaan tuon pelikoodin? Tai vaihtoehto tosiaan tuotteen palauttaminen ja uuden tilaaminen, niin kuin edellisellä sivulla joku oli Gigantin kanssa meinannut toimia tuotteen hinnan laskiessa pian tuotteen oston jälkeen.
 
Forumin alakerran Gigantin viehättävä myyjäneiti voisi olla hieman tylympi niille asiakkaille jotka kertovat elämäntarinan mikroaaltouunin takuuhuollosta, mustassa kulhossa olevasta kaukosäätimestä tai sipulisilppurin käyttötarkoituksista. Terveisin se silmälasipäinen sennheiseriä kysellyt, tuskastunut silmälasipäinen poika jonka vuoro tuli vasta kun äänekkäimmät alkoivat keskustelemaan keskenään :shy:

edit: liian meetoo:t ennakkosensuroitu
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin 08.01.2018 ProShopista Ryzen 5 2600 prosessorin. Sitten niillle tuli kampanja:

"Ostaessasi Ryzen 7 tai Ryzen 5 2000 –sarjan prosessorin, saat mukaan Tom Clancy's The Division 2 -pelin.
Kampanja on voimassa 9/1/2019 - 6/4/2019 välisen ajan. Voit lunastaa pelin 1/6/2019 saakka"
Eli 1vrk tilaukseni jälkeen.

Kannattaisikohan tämmöisessä tilanteessa kysellä asiakaspalvelusta, pystyisikö saamaan tuon pelikoodin? Tai vaihtoehto tosiaan tuotteen palauttaminen ja uuden tilaaminen, niin kuin edellisellä sivulla joku oli Gigantin kanssa meinannut toimia tuotteen hinnan laskiessa pian tuotteen oston jälkeen.

Sama kai se on kysyä, mutta Giganttiin verrattuna sikäli vähän nihkeämpi keissi, että Proshopilla asiakas maksaa palautuksen postikulut.

Gigantti on myös välinpitämättömämpi siitä, palautetaanko tuote täysin uudenveroisena (eikä edes pakkaus ole pakollinen).
 
Kaveri yritti ostaa Samsungin 65" Q9 töllöä Gigantista. Pienellä pohjatyöllä meni paikalle, eikä ollut tehnyt suurempaa hintavertailua tai salapoliisityötä.

Esillä olleen töllön hintalapussa komeili hintana 1999e, mikä oli ilmeisen ok hinta. Vuoronumeroa kehiin ja puolen tunnin jonotuksen jälkeen myyjän juttusille et haluaa ko. töllön, onko hyllyssä. Myyjä totesi, että kyllä löytyy, mutta hinta on 2699e.

Hetkellisestä wtf-fiiliksestä selvittyämme käytiin myyjän kanssa vähemmän rakentavaa keskustelua mm. "aina sama hinta netissä (myymälän hintalapussa) ja myymälässä" yms. Totesi mm. että hintalappujen hinnat tulee netistä ja eivät pidä paikkansa myymälässä, wtf. Väänsin vielä rautalangasta, että teillä on tuote esillä, hintalappu 1999e, löytyy varastosta, mutta ette sitä myy (paitsi 700e kalliimmalla). Tässä vaiheessa otti kusipäämoodin päälle ja soitti ylimielisesti naureskellen pomolleen et eikö oo näin et me ei tätä hintalappuhintaan aleta myymään, ei myyneet.

Päästin myyjän tuskistaan ja kerroin soittavani valtakunnan aspaan. Istahdin alas ja näin teinkin. Kerroin olevamme myymälässä ja että tilanne on päällä. Aspa oli pahoillaan ja varsin rakentavassa hengessä totesi et ko. hinta on viikonlopputarjous jota ei saa myymälässä makaaviin tuotteisiin, vaan ainoastaan netistä tai toimitusmyyntinä.

Summa summarum, ei toimi "sama hinta netistä ja myymälästä", eikä hintalappuihinkaan voi liiemmälti luottaa.

Ps. Ajeltiin kilometri Poweriin ja homma toimi kuin junan vessa, visa vinkumaan ja töllö peräkonttiin.
 
Summa summarum, ei toimi "sama hinta netistä ja myymälästä", eikä hintalappuihinkaan voi liiemmälti luottaa.
Eihän gigantissa mitään tuollaista lupausta ole? Myymälässähän siellä on aina kalliimpaa. Itse ainakin olen tehnyt niin että jos haluan jotain gigantista niin mennyt paikalle katsonut hinnan hyllystä ja sitten netistä ja usein netissä hinta halvempi niin tilannut sen noudettavaksi siitä samasta myymälästä ja mennyt kassalle heti kysymään onko noudettavissa ja ovat siinä sitten saaneet käsiteltyä sen tilauksen jos ei muuten vielä ole valmista.

Aika kankeaa kyllä, mutta äkkiä sen noutotilauksen saa tehtyä kuitenkin.
 
Niillä taitaa kuitenkin olla noita "vain netistä" -tarjouskampanjoita aina välillä
Vieläkö niitä on? Pari kuukautta sitten olen viimeksi käynyt Giganttissa ja silloin käsitin, että hinnat olisi aina samat myymälässä ja netissä. Saattaa olla myös, että käsitin väärin kun oli puhe vain sen tuotteen hinnasta mitä silloin ostin.
 
Äitini (yli 70 v.) halusi uuden pesukoneen ja oli sellaisen löytänyt Gigantin nettisivuilta, hinta ihan ok mutta konetta oli saatavissa vain 4:stä myymälästä ja niistä lähimpään olisi tullut kohtuullisesti ajomatkaa. Lähdin lähi Giganttiin ostamaan kuitenkin pesukonetta samalla budjetilla ja kas kummaa siellä esittelyrivissä oli sama laite jota alunperin haettiin. Jos olisin tilannut samanlaisen kotiinkuljetuksella tai myymälään olisi toimitus kestänyt lähes 2 viikkoa, kaupat piti tehdä pikaisesti koska tänään oli viimeinen päivä kun 499 konetta myytiin 299. Nopeana peliliikkeenä ostin esittelykappaleen ja vartin päästä se olikin jo auton takakontissa. No nyt on muorilla kone jossa wifi ja nfc niin voi tabletilla hallita pesutoimintoja ym :).

Jälkeen päin mietin että esittelykoneen hävittyä jäi muilta asiakkailta mahdollisuus tehdä edulliset kaupat samasta koneesta... Positiivinen kokemus kuitenkin tästä koska nettitarjous oli voimassa myös myymälässä ja sieltä ei pitänyt edes laitetta löytyä.
 
Mikähän Data Systems kauppaa vaivaa, alkoi klo 10 aikoihin kauhea tahmaisuus, ja nyt heittää monen minuutin jälkeen sen cloudflare jutun ja että hostiin ei saada yhteyttä :/

+

Tietokantayhteys epäonnistui

Data-Systems

Edit: Data Systems vastaus tuli sähköpostiin juuri:

Hei kiitos ilmoituksesta
vikaa selvitellään para-aikaa katkos tuskin on pitkä
 
Viimeksi muokattu:
Tämmöinen vastaus tuli verkkokaupasta kun kyselin että kauvan vielä kestää.

"Hei,

Kuten aikaisemmin mainitsin on tuotteet takuuaika jo umpeutunut vuosi sitten joten tässä ei puhuta takuuhuollosta.
Ja jotta tuote saadaan menemään virhevastuuna pitää tästä tehdä tietyt pyynnöt valmistajalle joka käsittelee ne eri prosessin mukaisesti kuin takuuhuollot."


Ei tunnu tajuavan tuo imbesilli että sillä ei ole mitään väliä onko kyseessä takuuhuolto tai virhevastuu, huollot on tehtävä aina kohtuullisessa ajassa, mikä on noin 2 viikkoa.

Ei jaksa alkaa enempää vänkäämään niin laitoin että perutaan huolto.

Kyllä se PS4 toimii ilman DVD levyjen lukemistakin, kunhan ei myös Bluray luku mene paskaksi, sekin oireili jossain vaiheessa, ei lukenut pelejä kun käynnisti lepotilasta.
 
Viimeksi muokattu:
Se "imbesilli" nyt tuskin voi mitään tuolle kestolle. Tuskin se asiakaspalvelija huvikseen sitä prosessia viivyttelee vaan hoitaa sen asian sen mukaan, kuin firmassa asia tehdään. Ei sillä ole siis niinkään mitään väliä tajuaako se huollon kohtuullisen kestoajan vai ei ja sen, että virhevastuussakin huollon pitää sujua kohtullisesti. Ei se rividuunari voi tehdä tuossa hirveästi muuta, kuin toimia työnantajan ohjeistuksen mukaan. Jos firma ei yksinkertaisesti saa hoidettua sitä asiaa kohtuullisessa ajassa niin ei se aspa nyt itsekään sitä konetta pysty korjaamaan.

Välillä tuntuu, että osalla haukkujista ei ole mitään ymmärrystä asiakaspalvelutyössä olosta tai edes yritystä ymmärtää sitä toista osapuolta. Ei nyt varsinaisesti ole mitenkään uutta, että firman jotkut toimintatavat kusee ja asiakaspalvelija tietää kyllä tämän mutta eihän se nyt silti voi tehdä sille mitään tai lähteä kyseinalaistamaan omaa työnantajaa julkisesti. Tuossa nyt siis ilmeisesti Verkkiksen toimintatavat virhevastuun osalta on huonot mutta mitä sen aspan nyt sitten pitäisi tehdä? Sanoa sulle, että meidän firmassa ei virhevastuuta osata hoitaa nopeammin joten tässä nyt kestää tovi?
 
Viimeksi muokattu:
Se vaan tässä ärsyttä, kun huoltoon vietäessä sanotaan että menee 2-4 viikkoa.
Mitään ei ilmoitella ja kun itse kysyy että missä tilassa huolto on niin sanotaan että ei se ole edes lähtenyt varsinaiseen huoltoon, ja on mennyt jo lähes 1kk.

Verkkokaupalla on monia tapoja joilla tuon asian ois voinut hoitaa paremmin, mutta höpistään vaan että koska takuu ei ole voimassa niin sen takia kestää, ihan niin kuin se olisi minun vika.

Heti kun tuommoinen iso kauppaketju kämmää niin sieltä lähetellään voivottelu viestejä, mutta auta armias jos kuluttaja kämmää, lähettävät heti laskun. Tässä kuitenkin itselläkin juoksee PS+ tilaus koko ajan.

Tuolta voi lukea tarkemmin että miten nämä hommat tulisi hoitaa
Korjauksen kustannukset, paikka ja kesto
 
Viimeksi muokattu:
Se vaan tässä ärsyttä, kun huoltoon vietäessä sanotaan että menee 2-4 viikkoa.
Mitään ei ilmoitella ja kun itse kysyy että missä tilassa huolto on niin sanotaan että ei se ole edes lähtenyt varsinaiseen huoltoon, ja on mennyt jo lähes 1kk.

Verkkokaupalla on monia tapoja joilla tuon asian ois voinut hoitaa paremmin, mutta höpistään vaan että koska takuu ei ole voimassa niin sen takia kestää, ihan niin kuin se olisi minun vika.

Heti kun tuommoinen iso kauppaketju kämmää niin sieltä lähetellään voivottelu viestejä, mutta auta armias jos kuluttaja kämmää, lähettävät heti laskun. Tässä kuitenkin itselläkin juoksee PS+ tilaus koko ajan.

Tuolta voi lukea tarkemmin että miten nämä hommat tulisi hoitaa
Korjauksen kustannukset, paikka ja kesto

Laita reklamaatio, jossa pyydät hyvitystä PS+ ajasta.
 
Niin no tee tosissaan se yllämainittu reklamaatio mutta sen aspan kutsuminen "imbesilliksi" on lähinnä typerää, kun ei se aspa firmansa toimintatavoille mitään voi. Eikä se nyt ala mitään poikkeusratkaisujakaan tekemään, jos et ilmaise itseäsi tarpeeksi selvästi. Laittaisit mieluummin nuo pykälät sille aspalle kuin tänne niin ehkä se homma vauhdittuisi (sen sijaan, että vain kyselee mikä tilanne on ja lopuksi luovuttaa). Jos nyt olet kuitenkin jo kuukauden varronnut niin en ymmärrä miksi luovuttaa tässä vaiheessa.
 
Olen laittanut nuo pykälät sille, ei sieltä tule vastausta että kauan heillä vielä menee että saavat sen Sonylle.
Pyysin myös tuotteen korvaamista virheettömällä, siihen ei tullut mitään vastausta.

Jos eivät rupea perumaan huoltoa niin pyydän sijaislaitteen, jos eivät sitä anna niin vaadin kaupan purkamista.
 
Verkkokaupalla on kuitenkin ensijaisesti oikeus korjata tuote tai mikäli korjaaminen ei onnistu, voidaan tuote vaihtaa tehdaskorjattuun tuotteeseen. Kaupan purku on vasta viimeinen vaihtoehto ja silloin lasketaan mukaan saatu käyttöhyöty.
 
Osaako joku sanoa miten gigantti suhtautuu jos yrittää palauttaa kuulokkeita ilman pakettia. Tuleeko siitä hinnanvähennystä vai huoliiko ollenkaan?
 
Enemmän tuntuu olevan, että tuotetta on myymälät pullollaan, mutta nettimyynti alkaa vasta viikkojen päästä. Haluavat kai ostajat paikanpäälle heräteostoksia tekemään.
Tai tuotteet on jotain kakkosluokkaa, korjattuja tms. ja makaavat samassa varastossa.

Osaako joku sanoa miten gigantti suhtautuu jos yrittää palauttaa kuulokkeita ilman pakettia. Tuleeko siitä hinnanvähennystä vai huoliiko ollenkaan?

Selvästihän se ehdoissa sanotaan.
Siksi tarjoamme tuotteillemme 50 päivän vaihto- ja palautusoikeuden* (toimituspäivästä laskien). Voit palauttaa tuotteen, vaikka olisit avannut myyntipakkauksen ja käyttänyt laitetta. Tuote tulee palauttaa ehjänä, myyntikuntoisena ilman ulkoisia kolhuja/vaurioita kaikkine tarvikkeineen, mutta tuotteen ei tarvitse olla alkuperäisessä myyntipakkauksessa.
 
Pakko kyllä ihmetellä näitä "palauttaa tuote X ilman pakettia" tapauksia. Miksi se paketti pitää heivata ennen palautusoikeuden päättymistä? Mutta juu, Gigantissa pitäisi onnistua ongelmitta ylläolevan mukaisesti.
 
Gigantti hoiti kyllä omalta osin täydellisesti pikselivikaisen näytön vaihdon uuteen.

Edellä oli paljon jonoa (ja pieni tila) ja siellä oli joku iphonen ostaja, jolla ei toiminutkaan joku sovellus. Eivät sen takia olisi ottaneet vaihtoon, mutta tuon 50 pv palautusoikeuden puitteissa olisi puhelin kelvannut takaisin.
 
Pakko kyllä ihmetellä näitä "palauttaa tuote X ilman pakettia" tapauksia. Miksi se paketti pitää heivata ennen palautusoikeuden päättymistä? Mutta juu, Gigantissa pitäisi onnistua ongelmitta ylläolevan mukaisesti.

Gigantti saa vähentää lain mukaan tuosta myyntiarvon laskun ja toivottavasti ottavat vaikka 5 euroa puuttuvasta paketista..
 
Gigantti saa vähentää lain mukaan tuosta myyntiarvon laskun ja toivottavasti ottavat vaikka 5 euroa puuttuvasta paketista..

Saisihan nuo periaatteessa.. Mutta aika kyseenalaista olisi lähteä vähentelemään mitään, jos palautusehdoissa sanotaan suoraan ettei pakkausta tarvitse ja ei mainita mitään tuollaisista vähennyksistä. Silti en ymmärrä tuota pakkausten hävittämistä ennen päätöstä pitää tuote.
 
Saisihan nuo periaatteessa.. Mutta aika kyseenalaista olisi lähteä vähentelemään mitään, jos palautusehdoissa sanotaan suoraan ettei pakkausta tarvitse ja ei mainita mitään tuollaisista vähennyksistä. Silti en ymmärrä tuota pakkausten hävittämistä ennen päätöstä pitää tuote.

Näin se on sitten nähtävä. Ikävää on se, ettei nyt noita kuulokkeita saa Outlettiin muille myytäväksi, vaan pahimmassa tapauksessa menevät kaatopaikalle..
 
Pakko kyllä ihmetellä näitä "palauttaa tuote X ilman pakettia" tapauksia. Miksi se paketti pitää heivata ennen palautusoikeuden päättymistä? Mutta juu, Gigantissa pitäisi onnistua ongelmitta ylläolevan mukaisesti.
Kerran satuin olemaan todistamassa kaverin uuden telkkarin purkamista paketista. Kun telkkari oli ruuvattu jalustalle, niin pakkaus piti HETI taitella kasaan ja lähteä viemään pahvinkeräykseen. Siisti on aina siisti eikä jätä roskia lojumaan nurkkiin. :tup:
 
Joensuun gigantista ostanut paljon tavaraa ja myös palautellut osan. Ei valittamista.
Powerissa on sitten joutunut asiasta vääntämään. Sen takia vältän powerista ostamista
nykyään. Hinnat kun on samoissa yleensä ja monesti vielä jns powerista loppuu ne
kuumimmat tarjoustuotteet heti aamusta.
 
Verkkokauppa.com myönsi virheensä ja sain rahani takaisin. Tosin paska maku tästä jäi varsinkin aspan äijän takia.
 
Kerran satuin olemaan todistamassa kaverin uuden telkkarin purkamista paketista. Kun telkkari oli ruuvattu jalustalle, niin pakkaus piti HETI taitella kasaan ja lähteä viemään pahvinkeräykseen. Siisti on aina siisti eikä jätä roskia lojumaan nurkkiin. :tup:
Juuri noinhan pitää toimia. Ei kukaan järkevä ihminen säästä roskia nurkkiin pölyttymään.
 
Gigantti saa vähentää lain mukaan tuosta myyntiarvon laskun ja toivottavasti ottavat vaikka 5 euroa puuttuvasta paketista..
Jos heidän palautusehdoissa lukee, että pakettia ei tarvita niin silloin eivät voi vähentää.
 
Juuri noinhan pitää toimia. Ei kukaan järkevä ihminen säästä roskia nurkkiin pölyttymään.

Ehkä kannattaisi kuitenkin säästää ne kaikki tavarat edes sen aikaa, että päättää pitääkö tuotteen vai ei? Etenkin telkkareissa se paketti helpottaa melkoisesti tuotteen palautuksessa. Toki jos on heti paketista saatuaan satavarma, että pitää telkkarin niin mikäs siinä mutta monesti tuo palautusoikeus on myös se näppärin keino saada tuote vaihdettua, mikäli siinä on jotain pientä ongelmaa. Esimerkiksi siis jos televisioissa voimakasta valovuotoa tai jotain muuta pientä vikaa kuvassa, mikä ei kuitenkaan takuun piikkiin mene.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 390
Viestejä
4 549 652
Jäsenet
74 981
Uusin jäsen
Kakonen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom