• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

  • Hyvää joulua!

    Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>

    SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>

Ruoka Foodora-pro/Hesburger kaikki -50% (foodora pro ilmainen tammi/helmikuu)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja axxu
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllähän jos olet Foodora Pro:n tilannut niin olet saanut ne ehdot luettavaksi ja hyväksyttäväksi ensin, et kai sinä sitä ole tilannut lukematta mihin sitoudut? Ja siellä nimenomaan mainittiin tuosta että kampanja voidaan keskeyttää, niinkuin muitakin oleellisia asioita mm. tietojesi käyttämisestä.

Ihan vitun se ja sama mitä siellä lukee kun ne pykälät eivät päde koska huonontavat kuluttajansuojalakia. Sinnehän vois tolla logiikalla kirjata ihan mitä tahtoo.
 
Tämä oli hyvä pohja reklamaatioon, muokkasin ja lisäsin hieman tekstiä, katsotaan mitä vastaavat. :D
Laita tänne niin voi kaikki halukkaat kopioida ja lähettää Foodoralle. Saavatpahan vastailla isoon läjään viestejä. Itse peruutan koko asiakkuuteni tämän vuoksi ja jatkan tilauksia vain Woltin kautta.

Aiemmin tullut muutamasta pizzeriasta suht säännöllisesti tilattua Foodoran kautta. Loppuupahan nekin nyt sit (ne pizzeriat ei toimita Woltin kautta, joten pitää samalla etsiä uudet vakkaripaikat tilaamiselle)
 
Ihan vitun se ja sama mitä siellä lukee kun ne pykälät eivät päde koska huonontavat kuluttajansuojalakia. Sinnehän vois tolla logiikalla kirjata ihan mitä tahtoo.

Eivätkä huononna. Siellä kerrotaan se mitä solmittavaan sopimukseen kuuluu ja mitä ei. Sen takia ne ehdot siellä ovat. Missään ei ole luvattu etteikö kampanjaa voitaisi keskeyttää. Järki käteen nyt.
 
Eivätkä huononna. Siellä kerrotaan se mitä solmittavaan sopimukseen kuuluu ja mitä ei. Sen takia ne ehdot siellä ovat. Missään ei ole luvattu etteikö kampanjaa voitaisi keskeyttää. Järki käteen nyt.

Tää on ihan samaa paskaa kuin verkkokauppojen turhat ehdot että tilaus voidaan perua jos tuote loppuu tms. Ei tuo ole mitenkään pätevä. Etenkin kun tuota on mainostettu että jatkuu tuonne helmikuun loppuun.



7.2 Tarjouksen rajaukset ja perättömät väitteet
Tarjouksessa olevat hyödykkeet tai hyödykeryhmät on yksilöitävä ja tarjouksen kesto on ilmoitettava tarjouksen markkinoinnissa. Jos näin ei menetellä, vaarana on, että mainosta silmäilevä kuluttaja mieltää mainoksen alennusmyynniksi. (MAO:654/09 ja MAO:655/09).

Tarjouksessa olevien hyödykkeiden on oltava kuluttajien saatavissa koko tarjouksen kestoajan. Kuluttajien on saatava markkinoinnista selkeät tiedot siitä, minä aikana, miten toimien ja millä muilla edellytyksillä hän voi saada tarjotun hyödykkeen tai muun edun.

Tässä suora lainaus kuluttajasuojalaista. Ei tuossa ole mitään tulkinnanvaraa ja mitkään foodoran omat paskaehdot ei tuota poista. On sanottu että tarjous on voimassa tuonne helmikuun loppuun ja niin sen olisi tullut ollakin.
 
Onko tilauksen peruuttamisesta nyt jotai riskiä, alle 14pv jos peruuttaa jossai luki et tulee maksut perää et kehotettiin odottaa yli sen 14vrk
 
Hohhoijaa.

Totuudenvastaiset tai harhaanjohtavat tiedot voivat koskea erityisesti:

1) kulutushyödykkeen olemassaoloa, saatavuutta, lajia, laatua, määrää ja muita keskeisiä ominaisuuksia



1. Lain velvoitteita ei voi alittaa
”Kuluttajansuojalakia ei sovelleta tässä sopimuksessa.”
Kuluttajansuojalain antamia perusoikeuksia ei voi kiertää tällaisella sopimusehdolla. Kuluttajansuojalakia sovelletaan aina silloin, kun myyjänä on yritys, ostajana kuluttaja ja myytävä tuote on kulutushyödyke. Laki on monelta osin pakottavaa lainsäädäntöä eikä kuluttaja ole sidottu ehtoon, joka on pakottavan lainsäädännön vastainen. Lain määrittelemää vähimmäistasoa ei näin ollen voi alittaa, mutta säännöksistä voidaan aina poiketa kuluttajan eduksi. (KSL 5:2)


Suosittelen hieman lisäopintoja sopimuslaista. Missään ei ole johdettu harhaan tai toimittu totuudenvastaisesti.
 
Ei tuossa ole mitään tulkinnanvaraa ja mitkään foodoran omat paskaehdot ei tuota poista. On sanottu että tarjous on voimassa tuonne helmikuun loppuun ja niin sen olisi tullut ollakin.

Onko jossain siis määritelty Hesburger -50% kampanjalle kesto? Kysyn vain siksi etten ole seurannut tätä kuviota niin tarkasti ja käsitin kampanjaksi Foodora Pro-tilauksen maksuttomuuden.

Screenshot_2024-01-11-10-55-20-89_45e686c594768066ad9911d54d96f72b.jpg
 
Niinno, eikö kaikki tarjoukset ole sen ovh:n ja tarjoushinnan erotuksen osalta ilmaisia, se että tää on kokonaan ilmaisena tarjottu ei varmaan sitä poista että ei mennyt ihan lain kirjaimen mukaan.
Lain kirjaimen mukaan meni, mutta muuten ei todellakaan mennyt putkeen ja tietävät sen itsekin. Reklamaation ajatuksena on yleensä saada korvausta virheellisestä tuotteesta, palvelusta tai menettelystä, josta on maksanut. Tästä ei ole maksettu ja nämä mahdolliset muutokset tähän käyttäjälle ilmaiseen palveluun kuitenkin olivat eriteltynä ehdoissa jo ko. ilmaispalvelua hankittaessa ja siksi siitä reklamoiminenkin on aivan päätöntä.

Suoraan sanottuna tämä muutos oli tervetullut. Hesburgerin menun supistamisen ja kuljetushinnan nostamisen jälkeen sinne ei jäänyt hintalaatu-suhteeltaan mitään järkevää tilattavaa. Burgereistakin jäivät listalle vain kaikki pullaisimmat tuotteet pl. sitä hikisukka-cheddarkastiketta sisältävää kamppistuotetta, jossa sentään oli järkevä liha-sämpyläratio, mutta paska maku. BK:lta saa paremman makuisia ja saman kokoisia tuplajuustoja samaan hintaan kuin hesestä tuota kamppisburgeria -50% hintaan, myös toimitusmaksu huomioituna.

Eli ainoa mitä kamppiksesta enää noiden muutoksien jälkeen jäi käteen oli se, että toimitusajat ovat pidentyneet huomattavasti kaikista muistakin ravintoloista sekä Foodoralla että Woltilla kasvaneen hesekysynnän ja sen takia, että monet Foodoran lähetit tekevät duunia myös Woltille. Ehkäpä nyt siis alkaa saamaan taas ruokansa lämpimänä, kun tämä -50% hesepaskan myyminen loppuu.
 
Lain kirjaimen mukaan meni, mutta muuten ei todellakaan mennyt putkeen ja tietävät sen itsekin. Reklamaation ajatuksena on yleensä saada korvausta virheellisestä tuotteesta, palvelusta tai menettelystä, josta on maksanut. Tästä ei ole maksettu ja nämä mahdolliset muutokset tähän käyttäjälle ilmaiseen palveluun kuitenkin olivat eriteltynä ehdoissa jo ko. ilmaispalvelua hankittaessa ja siksi siitä reklamoiminenkin on aivan päätöntä.

Suoraan sanottuna tämä muutos oli tervetullut. Hesburgerin menun supistamisen ja kuljetushinnan nostamisen jälkeen sinne ei jäänyt hintalaatu-suhteeltaan mitään järkevää tilattavaa. Burgereistakin jäivät listalle vain kaikki pullaisimmat tuotteet pl. sitä hikisukka-cheddarkastiketta sisältävää kamppistuotetta, jossa sentään oli järkevä liha-sämpyläratio, mutta paska maku. BK:lta saa paremman makuisia ja saman kokoisia tuplajuustoja samaan hintaan kuin hesestä tuota kamppisburgeria -50% hintaan, myös toimitusmaksu huomioituna.

Eli ainoa mitä kamppiksesta enää noiden muutoksien jälkeen jäi käteen oli se, että toimitusajat ovat pidentyneet huomattavasti kaikista muistakin ravintoloista sekä Foodoralla että Woltilla kasvaneen hesekysynnän ja sen takia, että monet Foodoran lähetit tekevät duunia myös Woltille. Ehkäpä nyt siis alkaa saamaan taas ruokansa lämpimänä, kun tämä -50% hesepaskan myyminen loppuu.

No ei tosiaan ole mennyt kun on luvattu tarjouksen olevan voimassa aikavälillä X ja sitä tarjousta huononnetaan huomattavasti ko. aikavälin sisällä. Ihan sama mitä siellä ehdoissa lukee, noin ei voi tehdä. Ja hinta ei ole mikään kriteeri sille tarjouksen tai ehtojen arvioinnille.
 
No ei tosiaan ole mennyt kun on luvattu tarjouksen olevan voimassa aikavälillä X ja sitä tarjousta huononnetaan huomattavasti ko. aikavälin sisällä. Ihan sama mitä siellä ehdoissa lukee, noin ei voi tehdä. Ja hinta ei ole mikään kriteeri sille tarjouksen tai ehtojen arvioinnille.
Niin voi tehdä etenkin ilmaisen ja vastikkeettoman kampanjan kohdalla, vaikka se miten sinua kiukuttaa. Olen pahoillani kokemastasi menetyksestä ja mielipahasta, vaikken missään tekemisissä olekaan Foodoran tai Hesen kanssa. Koita pärjäillä.
 
Kyllähän jos olet Foodora Pro:n tilannut niin olet saanut ne ehdot luettavaksi ja hyväksyttäväksi ensin, et kai sinä sitä ole tilannut lukematta mihin sitoudut? Ja siellä nimenomaan mainittiin tuosta että kampanja voidaan keskeyttää, niinkuin muitakin oleellisia asioita mm. tietojesi käyttämisestä.

Jos nyt lähdettäisiin riitelemään tästä asiasta, niin tuo ehto tulkittaisiin melko suurella todennäköisyydellä ankaraksi ja yllättäväksi ehdoksi, jota pitäisi korostaa kuluttajalle ennen sen soveltamista. Korostunut vaade tässä on ollut oikeastaan siksi, että foodora pro kamppista on edesautettu siten, että tuo Hesen - 50% kamppista on pidetty konkreettisena esimerkkinä jäsenyyden tuomista eduista. Jos ja kun Foodora sisällytti tällaisen ankaran ehdon kampanjaan kuuluvaksi, olisi se pitänyt tuoda kuluttajalle selvästi esille, koska sillä olisi voinut olla olennaista vaikutusta kuluttajan päätöksentekoon.

Näistä yllättävistä ja ankarista ehdoista on paljon oikeuskäytäntöä saatavilla ja lähes poikkeuksetta näin selvissä tapauksissa case kääntyy kuluttajan eduksi.
 
Niin voi tehdä etenkin ilmaisen ja vastikkeettoman kampanjan kohdalla, vaikka se miten sinua kiukuttaa. Olen pahoillani kokemastasi menetyksestä ja mielipahasta, vaikken missään tekemisissä olekaan Foodoran tai Hesen kanssa. Koita pärjäillä.



7.2 Tarjouksen rajaukset ja perättömät väitteet
Tarjouksessa olevat hyödykkeet tai hyödykeryhmät on yksilöitävä ja tarjouksen kesto on ilmoitettava tarjouksen markkinoinnissa. Jos näin ei menetellä, vaarana on, että mainosta silmäilevä kuluttaja mieltää mainoksen alennusmyynniksi. (MAO:654/09 ja MAO:655/09).
Tarjouksessa olevien hyödykkeiden on oltava kuluttajien saatavissa koko tarjouksen kestoajan. Kuluttajien on saatava markkinoinnista selkeät tiedot siitä, minä aikana, miten toimien ja millä muilla edellytyksillä hän voi saada tarjotun hyödykkeen tai muun edun.

Ei voi. Ja vaikka voisikin, logiikallasi ainoastaan ilmaisen pro jäsenyyden voisi perua mitä nyt ei ole edes tehty. nämä kommenttini koski ainoastaan tuota hesburgerin -50% tarjousta joka ei millään tavalla ole ilmainen tai eroa mitenkään siitä että citymarket myy juustoa alennuksella. Muutenkaan kampanjan ilmaisuus ei vaikuta mitenkään mihinkään. Lisäksi en ole itse tilannut tai edes harkinnut hyödyntäväni tätä kampajanjaa kun ei hesen surkeanlaatuinen ruoka kiinnosta.
 
Jos nyt lähdettäisiin riitelemään tästä asiasta, niin tuo ehto tulkittaisiin melko suurella todennäköisyydellä ankaraksi ja yllättäväksi ehdoksi, jota pitäisi korostaa kuluttajalle ennen sen soveltamista. Korostunut vaade tässä on ollut oikeastaan siksi, että foodora pro kamppista on edesautettu siten, että tuo Hesen - 50% kamppista on pidetty konkreettisena esimerkkinä jäsenyyden tuomista eduista. Jos ja kun Foodora sisällytti tällaisen ankaran ehdon kampanjaan kuuluvaksi, olisi se pitänyt tuoda kuluttajalle selvästi esille, koska sillä olisi voinut olla olennaista vaikutusta kuluttajan päätöksentekoon.

Näistä yllättävistä ja ankarista ehdoista on paljon oikeuskäytäntöä saatavilla ja lähes poikkeuksetta näin selvissä tapauksissa case kääntyy kuluttajan eduksi.
Sitä aikaa siihen päätöksentekoon on sulla vielä puolisentoista kuukautta, että alatko maksamaan ko. palvelusta vai et. Millä tavalla katsot, että "case" kääntyisi tässä kuluttajan eduksi? Sulle korvattaisiin jotenkin "Kokeile ilmaiseksi" -napin painaminen?
 
Sitä aikaa siihen päätöksentekoon on sulla vielä puolisentoista kuukautta, että alatko maksamaan ko. palvelusta vai et. Millä tavalla katsot, että "case" kääntyisi tässä kuluttajan eduksi? Sulle korvattaisiin jotenkin "Kokeile ilmaiseksi" -napin painaminen?

Ongelma on mainostettu virheellinen hinta.

>Verkkokaupoissa ja -mainonnassa yritys voi päivittää tietoja nopeasti, joten mainostajalla on korostunut vastuu verkossa antamistaan tiedoista. Lähtökohtana verkossa on, että myyjän ilmoittamat tiedot ovat sitovia. Voit vaatia tuotetta verkkosivulla tarjottuun hintaan sen jälkeen, kun olet tilannut tuotteen.

Lähtökohtaisesti mainostettu hinta on sitova eli Hessburgerin koko Foodora menu -50% helmikuun loppuun.

 
Muutenkaan kampanjan ilmaisuus ei vaikuta mitenkään mihinkään.
Kyllä se nyt vaan vaikuttaa, koska et voi käytännön tasolla ilmoittaa millekään riitalautakunnalle tai oikeusasteelle paljonko olet menettänyt tämän muutoksen – johon oikeus oli pidätetty – vuoksi etkä siten myöskään vaatia mitään korvauksia millään imaginaarisella "No oisin tilannu ainaki 50 tuplajuustoa" verukkeella.

Joo, voit narista että ikävästi meni ja Foodora voi saada tästä kamppiksen muutoksesta ehkäpä jopa jonkun lautakunnan nuhtelun, mutta mitään keissiä tässä ei ole asiakkaan hyväksi, josta voisi odottaa voittoja reklamoimalla.
 
Sitä aikaa siihen päätöksentekoon on sulla vielä puolisentoista kuukautta, että alatko maksamaan ko. palvelusta vai et. Millä tavalla katsot, että "case" kääntyisi tässä kuluttajan eduksi? Sulle korvattaisiin jotenkin "Kokeile ilmaiseksi" -napin painaminen?
Miten voi tehdä enää päätöstä, jos päätös on alunperinkin riippunyt siitä -50% koko menusta tarjouksesta. Hyvin monella tuo oli se syy miksi koko Foodora Pro:ta kokeiltiin. Kuten tässäkin ketjussa on osa sanonut, etteivät edes ehtineet tilata ensimmäistäään tilausta, koska odottivat ruuhkan helpottamista tai, että tilaukset ylipäätänsä onnistuu. Nehän paskottiin myös kun usein olivat ravintolat "kiinni" vaikka pitäisi olla auki, ei silloin tilaaminen onnistu. Sehän odottaminen vähemmän ruuhkaisia aikoja varten, ei olisi mikään ongelma, onhan kampanja vielä pitkään voimassa. No Foodora paskoi homman ja veti maton jalan alta.
 
Sitä aikaa siihen päätöksentekoon on sulla vielä puolisentoista kuukautta, että alatko maksamaan ko. palvelusta vai et. Millä tavalla katsot, että "case" kääntyisi tässä kuluttajan eduksi? Sulle korvattaisiin jotenkin "Kokeile ilmaiseksi" -napin painaminen?

Yritä nyt ymmärtää että tässä on ollut kaksi eri tarjousta. Ilmainen pro-jäsenyys ja hese -50% pro jäsenille. Jälkimmäinen on voimassa kaikille oli sitten maksanut jäsenyydestä tai ei. Ensimmäistä ei ole peruttu, jälkimmäinen on. Kummankin peruminen on ihan yhtä lainvastaista olit itse mitä mieltä tahansa.
 
Kyllä se nyt vaan vaikuttaa, koska et voi käytännön tasolla ilmoittaa millekään riitalautakunnalle tai oikeusasteelle paljonko olet menettänyt tämän muutoksen – johon oikeus oli pidätetty – vuoksi etkä siten myöskään vaatia mitään korvauksia millään imaginaarisella "No oisin tilannu ainaki 50 tuplajuustoa" verukkeella.

Joo, voit narista että ikävästi meni ja Foodora voi saada tästä kamppiksen muutoksesta ehkäpä jopa jonkun lautakunnan nuhtelun, mutta mitään keissiä tässä ei ole asiakkaan hyväksi, josta voisi odottaa voittoja reklamoimalla.

Tuolla ei olekkaan mitään merkitystä, ja tuskin kukaa sitä odottaakan. Tarkoitus on saada mahd paljon paskaa niskaan Foodoralle ja mahd huonoa mainosta. Koska kusivat homman niin totaalisesti. Jo siitä menun muutoksista lähtien.
 
Lähtökohtaisesti mainostettu hinta on sitova eli Hessburgerin koko Foodora menu -50% helmikuun loppuun.
Lähtökohtaisesti joo, mutta se on ihan sama minne tuosta valittaa, niin lopputulema on se, että mitään tuosta ei katsota kuluttajan hyväksi tai kuluttajalle korvattavaksi.
 
Kyllä se nyt vaan vaikuttaa, koska et voi käytännön tasolla ilmoittaa millekään riitalautakunnalle tai oikeusasteelle paljonko olet menettänyt tämän muutoksen – johon oikeus oli pidätetty – vuoksi etkä siten myöskään vaatia mitään korvauksia millään imaginaarisella "No oisin tilannu ainaki 50 tuplajuustoa" verukkeella.

Joo, voit narista että ikävästi meni ja Foodora voi saada tästä kamppiksen muutoksesta ehkäpä jopa jonkun lautakunnan nuhtelun, mutta mitään keissiä tässä ei ole asiakkaan hyväksi, josta voisi odottaa voittoja reklamoimalla.

Hesburgerin ruuat eivät ole olleet ilmaisia. Korvauksia tästä muutenkaan tuskin kukaan on hakemassa vaan sanktioita foodoralle. Periaatteessa on varmaan mahdollista tehdä kateostoja hesburgerille ja jälkikäteen riitalautakunnan kautta vaatia foodoraa hyvittämään niistä puolet.
 
Yritä nyt ymmärtää että tässä on ollut kaksi eri tarjousta. Ilmainen pro-jäsenyys ja hese -50% pro jäsenille. Jälkimmäinen on voimassa kaikille oli sitten maksanut jäsenyydestä tai ei. Ensimmäistä ei ole peruttu, jälkimmäinen on. Kummankin peruminen on ihan yhtä lainvastaista olit itse mitä mieltä tahansa.
Ihan valitettavasti tulevat katsomaan kohtuulliseksi muutokseksi kokonaisuus ja tuotetyyppi huomioon ottaen. Ne nuhteet voi saada, mutta siihen se jää.

Periaatteessa on varmaan mahdollista tehdä kateostoja hesburgerille ja jälkikäteen riitalautakunnan kautta vaatia foodoraa hyvittämään niistä puolet.
:D
 
Ihan valitettavasti tulevat katsomaan kohtuulliseksi muutokseksi kokonaisuus ja tuotetyyppi huomioon ottaen. Ne nuhteet voi saada, mutta siihen se jää.


:D

Ei ole mitään kohtuullista muutosta olemassakaan jos kampanja on ilmoitettu jatkuvaksi tietyllä aikavälillä. Korkeintaan jos hesburger ois mennyt tyyliin konkkaan tän takia niin ehkä sitten mutta muuten tässä ei ole mitään tulkinnanvaraa. Ja " :D " on aika huono argumentti, kateosto on ihan yleisesti kuluttajausojalaissa tunnistettu tapa hoitaa vastaavia tilanteita, se että kyseessä on hampurilaiset eikä pyykinpesukone ei vaikuta asiaan millään tavalla.
 
Miten voi tehdä enää päätöstä, jos päätös on alunperinkin riippunyt siitä -50% koko menusta tarjouksesta. Hyvin monella tuo oli se syy miksi koko Foodora Pro:ta kokeiltiin. Kuten tässäkin ketjussa on osa sanonut, etteivät edes ehtineet tilata ensimmäistäään tilausta, koska odottivat ruuhkan helpottamista tai, että tilaukset ylipäätänsä onnistuu. Nehän paskottiin myös kun usein olivat ravintolat "kiinni" vaikka pitäisi olla auki, ei silloin tilaaminen onnistu. Sehän odottaminen vähemmän ruuhkaisia aikoja varten, ei olisi mikään ongelma, onhan kampanja vielä pitkään voimassa. No Foodora paskoi homman ja veti maton jalan alta.

Älä viitsi valehdella. Hesburgereita jotka toimittavat Foodoran kautta ei edes ole juurikaan muualla kuin isommissa kaupungeissa, ei niissäkään kaikissa.
 
Ei ole mitään kohtuullista muutosta olemassakaan jos kampanja on ilmoitettu jatkuvaksi tietyllä aikavälillä. Korkeintaan jos hesburger ois mennyt tyyliin konkkaan tän takia niin ehkä sitten mutta muuten tässä ei ole mitään tulkinnanvaraa. Ja " :D " on aika huono argumentti, kateosto on ihan yleisesti kuluttajausojalaissa tunnistettu tapa hoitaa vastaavia tilanteita, se että kyseessä on hampurilaiset eikä pyykinpesukone ei vaikuta asiaan millään tavalla.
Tuo argumentti on pätevä, koska sulla ei selvästikään ole minkäänlaista realistista käsitystä kuluttajariitalautakunnan toimivaltuuksista, jos kuvittelet, että he tulevat vaatimaan sulle kamppismuutoksen jälkeisten tilauksien hyvittämistä. Hirveällä puhinalla sä jaksat meuhkata miten mikään ei vaikuta asiaan millään tavalla, vaikka realismi on karannut tässä jo parodiahorisontin taa.
 
Älä viitsi valehdella. Hesburgereita jotka toimittavat Foodoran kautta ei edes ole juurikaan muualla kuin isommissa kaupungeissa, ei niissäkään kaikissa.
Onko Foodoran asiakkaita sitten merkittävästi missään muualla kuin isommissa kaupungeissa ?
 
Tuolla ei olekkaan mitään merkitystä, ja tuskin kukaa sitä odottaakan. Tarkoitus on saada mahd paljon paskaa niskaan Foodoralle ja mahd huonoa mainosta. Koska kusivat homman niin totaalisesti. Jo siitä menun muutoksista lähtien.

Mitä mielihyvää sinulle tuottaa nauttia toisen epäonnistumisesta ja vielä yrittää pahentaa tilannetta (ettei varmasti jatkossakaan tällaisia yritettäisi)?
 
Tuo argumentti on pätevä, koska sulla ei selvästikään ole minkäänlaista realistista käsitystä kuluttajariitalautakunnan toimivaltuuksista, jos kuvittelet, että he tulevat vaatimaan sulle kamppismuutoksen jälkeisten tilauksien hyvittämistä. Hirveällä puhinalla sä jaksat meuhkata miten mikään ei vaikuta asiaan millään tavalla, vaikka realismi on karannut tässä jo parodiahorisontin taa.

Miten niin? Onhan näitä nähty aiemminkin että riitalautakunta vaatii myyjää myymään tuotteensa kampanjassa määriteltyyn hintaan vaikka se on lakkautettu ennen kamppanja ajan loppumista. Sehän se pointti tässä just on että sitä kampanjaa ei voi noin vain lopettaa kesken kun siitä on ilmoitettu. Ja kateosto on tähän ihan pätevä tapa toimia. Tietenkään foodoran ei ole pakko niitä päätöksiä noudattaa mutta se sit taas on eri keskustelu.
 
Mitä mielihyvää sinulle tuottaa nauttia toisen epäonnistumisesta ja vielä yrittää pahentaa tilannetta (ettei varmasti jatkossakaan tällaisia yritettäisi)?
Ei vaan Foodoran pitäisi ottaa vastuu ja myöntää, että mokasivat pahasti. Ja ottaa opikseen, etteivät tee vastaavaa mokaa koskaan enää (eli siis tee yksipuolisia heikennyksiä ja lopeta kesken kampanjaa kesken koska itse ryssivät kaiken)
 
Tilit vaan poistoon ja jos ei muuta, niin kuukauden päästä voi taas käyttää noita foodoran lukuisia 14-20e alennuskoodeja, kun tekee tilin uudelleen.
 
En vielä, mutta valmisteilla on. Mitä useampi kantelee kuluttajariitalautakuntaan, sitä enemmän se saa huomiota.

Kuvitteellinen tilanne:

1. Tilaat Foodorasta/Hesestä
2. Tilauksen saatuasi ilmoitat, että ei hitto en minä voi maksaa kuin 50% näiden tuotteiden hinnasta. Vaikka tein kaikkeni tilamisen yhteydessä, en voinut kuvitella, että maksukykyni muuttuu oleellisesti tilaamisen jälkeen.
3. Tästä syystä maksan teille vain puolet tilaamieni tuotteiden hinnasta. Kiitos ja näkemiin.



Jos tämä on Foodralle/Hesburgerille ok, niin eivät ole tehneet mitään väärää ja asiaa ei ole tarpeen enempää käsitellä.
Eikai kenenkään tilauksestaan ole sovittua enemmän tarvinnut maksaa tilauksen jälkeen?
 
Nyt saakin taas alkaa itse valmistamaan ateriansa. Täytyy ainakin poistaa korttitiedot foodorasta ja alkaa selvittelemään koska tuon proon voi katkaista (edit: ettei laskutus jatku ilmaisjakson jälkeen eikä minulle koidu kuluja jo käytetyistä eduista).
Mitenkäs ne korttitiedot saa pois sieltä? Profiilissa kyllä on POISTA-nappi mutta kun sitä klikkaa teksti vain liikahtaa hetkeksi rivinverran alaspain mutta mitään ei tapahdu.
 
Ihan valitettavasti tulevat katsomaan kohtuulliseksi muutokseksi kokonaisuus ja tuotetyyppi huomioon ottaen. Ne nuhteet voi saada, mutta siihen se jää.


:D

Soitinpa kuluttajaneuvontaan ja sanoivat että kateostoa vaan kehiin.
Sieltä meni tieto myös kuluttajavalvontaan, suosittelen muitakin laittamaan painetta sinne. Sen verran meni tunteisiin nää saatanan tunarit. Onhan niillä mahdollisuus vielä palauttaa tarjous voimaan, jota vaadin reklamaatiossa Foodoralle.

e. Tarkennetaan vielä että kateostos pitää tehdä valitettavasti Foodoran kautta, ei siis voi ostaa suoraan Hesburgerista ja vaatia erotusta Foodoralta.
 
Viimeksi muokattu:
Työntekijöille varmaan melkonen helpoitus. Suoraan sanoen olisi kiva, jos joku ammattivänkääjä jaksaisi viedä tämän kuluttajaviranomaisille. Kyllähän tuossa oli kamppiksen suunnittelu vedetty varmaan niin vihkoon, kun vain mahdollista on.
 
Viimeksi muokattu:
Miten niin? Onhan näitä nähty aiemminkin että riitalautakunta vaatii myyjää myymään tuotteensa kampanjassa määriteltyyn hintaan vaikka se on lakkautettu ennen kamppanja ajan loppumista. Sehän se pointti tässä just on että sitä kampanjaa ei voi noin vain lopettaa kesken kun siitä on ilmoitettu. Ja kateosto on tähän ihan pätevä tapa toimia. Tietenkään foodoran ei ole pakko niitä päätöksiä noudattaa mutta se sit taas on eri keskustelu.
Kuluttajariitalautakunta ei voi vaatia mitään, se voi ainoastaan esittää suosituksia, joita kukaan ei tosiaan noudattaisi tässä tapauksessa, jossa päättäisit nyt yhtäkkiä alkaa muutosilmoituksien jälkeen tilailemaan Heseltä pullaa -20% hintaan ja vaatimaan siitä jälkikäteen hintaerotusta -50% hintaan suhteutettuna. Sellainen on oikeasti ihan parodiahorisontin takana.

Mut jatkakaa te kiukuttelua. Mä en jaksa vääntää enempää asiasta, joka on mulle sitä kautta mieluinen, että saatan saada huomenna sen lähiskerbulan -20% hintaisen lätyn tai kebabin puolentoista tunnin odottamisen sijaan siinä normaalissa kolmessa vartissa, kun kaikki lähetit eivät ole enää jonottamassa Hesen luukulla.
 
Kuluttajariitalautakunta ei voi vaatia mitään, se voi ainoastaan esittää suosituksia, joita kukaan ei tosiaan noudattaisi tässä tapauksessa, jossa päättäisit nyt yhtäkkiä alkaa muutosilmoituksien jälkeen tilailemaan Heseltä pullaa -20% hintaan ja vaatimaan siitä jälkikäteen hintaerotusta -50% hintaan suhteutettuna. Sellainen on oikeasti ihan parodiahorisontin takana.

Mut jatkakaa te kiukuttelua. Mä en jaksa vääntää enempää asiasta, joka on mulle sitä kautta mieluinen, että saatan saada huomenna sen lähiskerbulan -20% hintaisen lätyn tai kebabin puolentoista tunnin odottamisen sijaan siinä normaalissa kolmessa vartissa, kun kaikki lähetit eivät ole enää jonottamassa Hesen luukulla.
Sulle on siis täysin ok puolustaa / ymmärtää ja jatkaa palvelun / firman käyttämistä joka perseilee näin pahasti ? No mikäs siinä se on toki jokaisen oikeus. Mielestäni ainoa oikea veto jokaiselta olisi lopettaa palvelun käyttäminen täysin, ainakin kunnes Foodora myöntää mokanneensa koko homman.
 
Kuluttajariitalautakunta ei voi vaatia mitään, se voi ainoastaan esittää suosituksia, joita kukaan ei tosiaan noudattaisi tässä tapauksessa, jossa päättäisit nyt yhtäkkiä alkaa muutosilmoituksien jälkeen tilailemaan Heseltä pullaa -20% hintaan ja vaatimaan siitä jälkikäteen hintaerotusta -50% hintaan suhteutettuna. Sellainen on oikeasti ihan parodiahorisontin takana.

Mut jatkakaa te kiukuttelua. Mä en jaksa vääntää enempää asiasta, joka on mulle sitä kautta mieluinen, että saatan saada huomenna sen lähiskerbulan lätyn tai kebabin puolentoista tunnin odottamisen sijaan siinä normaalissa kolmessa vartissa, kun kaikki lähetit eivät ole jonottamassa Hesen luukulla.

Jos kerta niin hyvin tiedät niin esitä toki sellaiset kuluttajasuojalain pykälät mikä sallii kampanjaehtojen muutokset kesken kampanja-ajan. Siinä toki olet oikeassa että kyseessä on suositus mutta noita lähtökohtaisesti kuitenkin noudatetaan 99% ajasta ja ne jotka eivät noudata on jotain hobby hallin kaltaisia paskapuljuja. Ja on tänkin ketjun kannalta parempi että poistut kun et ole tähänkään asti esittänyt mitään muuta kuin omaa mutuiluasi.
 
Kuluttajariitalautakunta ei voi vaatia mitään, se voi ainoastaan esittää suosituksia, joita kukaan ei tosiaan noudattaisi tässä tapauksessa, jossa päättäisit nyt yhtäkkiä alkaa muutosilmoituksien jälkeen tilailemaan Heseltä pullaa -20% hintaan ja vaatimaan siitä jälkikäteen hintaerotusta -50% hintaan suhteutettuna. Sellainen on oikeasti ihan parodiahorisontin takana.

Mut jatkakaa te kiukuttelua. Mä en jaksa vääntää enempää asiasta, joka on mulle sitä kautta mieluinen, että saatan saada huomenna sen lähiskerbulan -20% hintaisen lätyn tai kebabin puolentoista tunnin odottamisen sijaan siinä normaalissa kolmessa vartissa, kun kaikki lähetit eivät ole enää jonottamassa Hesen luukulla.

Hyvä ettet jaksa, koska ei sulla ollut mitään annettavaa tähän keskusteluun. Jos Foodoralta tulee kielteinen päätös kateostoon niin sitten valitetaan lautakuntaan, mistä tässä tapausessa tulee varmuudella puoltava päätös. Jos tämä ei riitä Foodoralle niin sitten korvaukset on haettava oikeusteitse. Mutta onhan tää nyt kuluttajan kannalta ihan läpihuutojuttu.
 
Sulle on siis täysin ok puolustaa / ymmärtää ja jatkaa palvelun / firman käyttämistä joka perseilee näin pahasti ? No mikäs siinä se on toki jokaisen oikeus. Mielestäni ainoa oikea veto jokaiselta olisi lopettaa palvelun käyttäminen täysin, ainakin kunnes Foodora myöntää mokanneensa koko homman.

Kyllä minä ainakin mielelläni jatkan palvelun käyttöä, varsinkin nyt kun todennäköisesti ruuhkat helpottaa. En mä hesburgerista muutenkaan tilaa juuri koskaan, hyvin kelpaa nuo muiden ravintoloiden -20% menut ja 5€ pois kuljetuksesta.
 
Kyllä minä ainakin mielelläni jatkan palvelun käyttöä, varsinkin nyt kun todennäköisesti ruuhkat helpottaa. En mä hesburgerista muutenkaan tilaa juuri koskaan, hyvin kelpaa nuo muiden ravintoloiden -20% menut ja 5€ pois kuljetuksesta.

Muutenkin miksi syyttää tästä Foodoraa? Eivätkö varautumattomuus, menun supistus ja tarjouksen peruuttaminen ole Hesburgerin toimia? Foodoran tarjoama ilmainen Pro toimii aivan sopvitulla tavalla. Vain Hessburger on rikkonut lupauksiaan.
 
Muutenkin miksi syyttää tästä Foodoraa? Eivätkö varautumattomuus, menun supistus ja tarjouksen peruuttaminen ole Hesburgerin toimia? Foodoran tarjoama ilmainen Pro toimii aivan sopvitulla tavalla. Vain Hessburger on rikkonut lupauksiaan.

Eiköhän tää kampanja ole toiminut niin että foodora jollain tavalla subventoi nämä alennetut hinnat hesburgerille vastineena siitä että hese hoitaa ruuan valmistuksen kampanjaa varten. Toki hesehän tästä on (sinänsä ihan oikeutetusti) varmaan itkenyt foodoralle ja foodora lyönyt jarruja päälle mutta ihan yhtä syyllinen foodora tähän on kun asiakas kuitenkin hoitaa tilauksensa foodoran kautta.
 
Muutenkin miksi syyttää tästä Foodoraa? Eivätkö varautumattomuus, menun supistus ja tarjouksen peruuttaminen ole Hesburgerin toimia? Foodoran tarjoama ilmainen Pro toimii aivan sopvitulla tavalla. Vain Hessburger on rikkonut lupauksiaan.


RUOKALÄHETTIPALVELU Foodora myöntää enää 20 prosentin alennuksen Hesburgerin tuotteista. Aiemmin alennus oli 50 prosenttia. Muutos tuli voimaan torstaiaamuna.

– Vaikka teimme kaiken mahdollisen kampanjan arvioinnin yhteydessä, emme voineet kuvitella, että kampanja saavuttaa tällaiset mittasuhteet. Tästä syystä Foodoran Pro-kampanjassa asiakkailleen tarjoaman Hesburgerin tuotteiden alennusprosentti muuttuu, Foodoran Suomen toimitusjohtaja Joonas Kuronen sanoo tiedotteessa.


Tuosta saa kyllä sen kuvan, että Foodoran päässä ne muutokset tehtiin.
 
Sulle on siis täysin ok puolustaa / ymmärtää ja jatkaa palvelun / firman käyttämistä joka perseilee näin pahasti ? No mikäs siinä se on toki jokaisen oikeus. Mielestäni ainoa oikea veto jokaiselta olisi lopettaa palvelun käyttäminen täysin, ainakin kunnes Foodora myöntää mokanneensa koko homman.
Toki käytän hyväkseni nämä rahanarvoiset Pro-edut jatkossakin niin kauan kun ne ovat ilmaisia ja etenkin nyt kun niiden laatu todennäköisesti paranee (alkaa taas saamaan ruoan säällisessä ajassa ja lämpimänä). Hesestä en edelleenkään olisi tilannut mitään, koska -50% hinnallakin uuden kuljetusmaksun kanssa hinta-laatusuhde ei enää toimi. Ruoka on yksinkertaisesti jo pikaruoaksikin niin laadutonta.

Tämä -20% kamppismuutos ei siis vaikuta omaan ostokäytökseeni millään tavalla ja miksi sen pitäisikään? En minä ala muuttamaan sitä sinun tai jonkun muun harmituksen takia. Toki tää koko homma oli ihan täysi farssi, luotto Foodoran operatiiviseen toimintaan on aika lähellä nollaa enkä myöskään aio maksaa tästä kampanjoimastaan Pro-tuotteesta heille sentin jeniä nyt taikka tulevaisuudessa.
 
Eiköhän tää kampanja ole toiminut niin että foodora jollain tavalla subventoi nämä alennetut hinnat hesburgerille vastineena siitä että hese hoitaa ruuan valmistuksen kampanjaa varten. Toki hesehän tästä on (sinänsä ihan oikeutetusti) varmaan itkenyt foodoralle ja foodora lyönyt jarruja päälle mutta ihan yhtä syyllinen foodora tähän on kun asiakas kuitenkin hoitaa tilauksensa foodoran kautta.
Tuskin tätä kampanjaa on pistetty pystyyn ilman Hesburgerin kanssa käytyjä neuvotteluja, joten aivan varmasti siellä ollut tämä tiedossa. Ja se, että he eivät ole siihen varautuneet on täysin Hesburgerin oma vika, joten en näe mitään oikeutusta itkeä siitä jälkikäteen.
 
Hyvä ettet jaksa, koska ei sulla ollut mitään annettavaa tähän keskusteluun. Jos Foodoralta tulee kielteinen päätös kateostoon niin sitten valitetaan lautakuntaan, mistä tässä tapausessa tulee varmuudella puoltava päätös. Jos tämä ei riitä Foodoralle niin sitten korvaukset on haettava oikeusteitse. Mutta onhan tää nyt kuluttajan kannalta ihan läpihuutojuttu.
Joo, kuulostaa tosi läpihuutojutulta. :D Noh, jos ei ole elämässä muutakaan tekemistä niin go for it.

Suosittelisin kuitenkin ettei kannata. Ei voi olla millään tavalla vaivansa arvoista.
 
Tuskin tätä kampanjaa on pistetty pystyyn ilman Hesburgerin kanssa käytyjä neuvotteluja, joten aivan varmasti siellä ollut tämä tiedossa. Ja se, että he eivät ole siihen varautuneet on täysin Hesburgerin oma vika, joten en näe mitään oikeutusta itkeä siitä jälkikäteen.

Lähinnä nyt viittasin siihen että monethan näistä hesburgereista on yrittäjävetoisia ja ei varmasti ollut mitään sananvaltaa asiansuhteen vaan käsky tulee ylempää. Toki hesburgerin johdolla ja heseheikillä ei tosiaan ole mitään varaa itkeä paskaansa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 705
Viestejä
4 554 888
Jäsenet
75 047
Uusin jäsen
kakssataakolmesataa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom