• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

  • Hyvää joulua!

    Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>

    SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>

Ruoka Foodora-pro/Hesburger kaikki -50% (foodora pro ilmainen tammi/helmikuu)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja axxu
  • Aloitettu Aloitettu
Toki käytän hyväkseni nämä rahanarvoiset Pro-edut jatkossakin niin kauan kun ne ovat ilmaisia ja etenkin nyt kun niiden laatu todennäköisesti paranee (alkaa taas saamaan ruoan säällisessä ajassa ja lämpimänä). Hesestä en edelleenkään olisi tilannut mitään, koska -50% hinnallakin uuden kuljetusmaksun kanssa hinta-laatusuhde ei enää toimi. Ruoka on yksinkertaisesti jo pikaruoaksikin niin laadutonta.

Tämä -20% kamppismuutos ei siis vaikuta omaan ostokäytökseeni millään tavalla ja miksi sen pitäisikään? En minä ala muuttamaan sitä sinun tai jonkun muun harmituksen takia. Toki tää koko homma oli ihan täysi farssi, luotto Foodoran operatiiviseen toimintaan on aika lähellä nollaa enkä myöskään aio maksaa tästä kampanjoimastaan Pro-tuotteesta heille sentin jeniä nyt taikka tulevaisuudessa.
Mutta maksat silti joka tilauksessa Foodoralle välillisesti ja samalla tuet heidän toimintaansa, ja ns annat hyväksynnän sille miten he asioita hoitavat. Lompakolla äänestäminen on ainoa keino vaikuttaa näihin perseileviin firmoihin tehokkaasti. Kun suurin osa asiakkaista lopettaisivat kaikki tilaukset (toki ei kauhean realisista, mutta mahdollisimman moni kuitenkin) niin kyllä se näkyisi heillä viivan alla ja saisi painetta muutoksiin.

Nyt jatkamalla tilauksia normaalisti annat ns hiljaisen hyväksynnän firman toiminnalle ja se on sinulle ihan ok. Jatkakaa vain vastaavasti jatkossakin, minä kyllä tilaan teidän kautta.
 
Laita tänne niin voi kaikki halukkaat kopioida ja lähettää Foodoralle. Saavatpahan vastailla isoon läjään viestejä. Itse peruutan koko asiakkuuteni tämän vuoksi ja jatkan tilauksia vain Woltin kautta.

Aiemmin tullut muutamasta pizzeriasta suht säännöllisesti tilattua Foodoran kautta. Loppuupahan nekin nyt sit (ne pizzeriat ei toimita Woltin kautta, joten pitää samalla etsiä uudet vakkaripaikat tilaamiselle)

Eikös sitä Prota kannata edelleen käyttää helmikuun loppuun asti pizzojen tilaukseen? Ei maksa mitään ja saa kuljetuksista alea ja ehkä tuotteistakin?
 
Eikös sitä Prota kannata edelleen käyttää helmikuun loppuun asti pizzojen tilaukseen? Ei maksa mitään ja saa kuljetuksista alea ja ehkä tuotteistakin?
Saa joo ilman kuljetusmaksua + -20% tuotteista. Mutta samalla tukisin Foodoraa ja viesittäisin, että heidän toimintansa on ok. Tästä syystä en heitä enää käytä. Ja samalla menettää pizzeriat myös asiakkaan. Heille toki voisi kertoa syynkin, eli Foodora, jolloin jos tarpeeksi moni asiakas tekisi näin niin voisivat ottaa tarkasteluun kannattaako tuollaista firmaa käyttää jatkossa vai siirtyä kilpailijalle.
 
Saa joo ilman kuljetusmaksua + -20% tuotteista. Mutta samalla tukisin Foodoraa ja viesittäisin, että heidän toimintansa on ok. Tästä syystä en heitä enää käytä. Ja samalla menettää pizzeriat myös asiakkaan. Heille toki voisi kertoa syynkin, eli Foodora, jolloin jos tarpeeksi moni asiakas tekisi näin niin voisivat ottaa tarkasteluun kannattaako tuollaista firmaa käyttää jatkossa vai siirtyä kilpailijalle.

Irtisanot tilauksen totta kai ennen ekaa kk-maksua, jolloin Foodora ei saa yhtään kk-maksua sinulta vaan ehkä olet jopa tappiollinen asiakas heidän näkökulmastaan? Lompakolla äänestämistä sekin. Eikä pizzeriat kärsi asiakaskadosta.
 
Mutta maksat silti joka tilauksessa Foodoralle välillisesti ja samalla tuet heidän toimintaansa, ja ns annat hyväksynnän sille miten he asioita hoitavat. Lompakolla äänestäminen on ainoa keino vaikuttaa näihin perseileviin firmoihin tehokkaasti. Kun suurin osa asiakkaista lopettaisivat kaikki tilaukset (toki ei kauhean realisista, mutta mahdollisimman moni kuitenkin) niin kyllä se näkyisi heillä viivan alla ja saisi painetta muutoksiin.
Sun nyt täytyisi vaan ymmärtää, että sun subjektiivinen harmitus ei ole mun subjektiivisen harmituksen tasolla, mikä ei ole harmitus lainkaan vaan lähinnä päin vastoin niistä syistä, jotka edellisessä viestissä sulutettuna esitin. Mä voin tuohtua omasta puolestani silloin kun siihen on aihetta, mutta en tässä tapauksessa muiden puolesta, koska mun kannaltani palvelu tulee kaiken järjen mukaan nyt vain parantumaan. Lisäksi kaikki Foodoran kautta tarjotut ravintolat, joita haluan tukea eivät löydy Woltilta.

Mitä viivan alapuolisiin tapahtumiin tulee niin mä en pitäisi täysin epätodennäköisenä sitäkään, että Foodora kippaisi kokonaan tämän tai ensi vuoden aikana osittain tämän möhläilyn vuoksi.
 
Mihin ne kampanja koodit syötetään? Vielä en ole päässyt ostoskoria pidemmälle, mutta maksaa pitäis jo..
 
Höpö höpö.

Kuluttajansuojaan liittyvä keinovalikoima kovenee: seuraamusmaksu kuluttajansuojasäännösten rikkomisesta tuli mahdolliseksi 15.7.2020

Tää on kyllä mennyt ohi ja hyvä tietää, kiitti!

Sitten vaan joku kokeilemaan, tässähän alkaa jo oikeasti kiinnostaa ne mahdolliset seuraukset tai seuraamattomuudet asian suhteen.
 
Ihan vinkkinä lounasedun piirissä oleville, että 13,50 euroon asti alennus on isompi kuin nyt Foodoran kampanja. Joutuu itse hakemaan, mutta odotusaika lienee kohtuullinen, ei mene palvelumaksuja, voi hyödyntää bonusklubin etuja, koko menu on oikeasti saatavilla ja ei tule tukeneeksi Foodoraa.
 
Screenshot_2024-01-11-10-55-20-89_45e686c594768066ad9911d54d96f72b.jpg

Älkää tappako, mutta tuossa lukee "Foodora Pro helmikuun loppuun" ja "Hesburger tarjoaa nyt" vailla mitään mainintaa tulevasta. En siis hyväksy, mutta tuossa ei kuitenkaan lue "helmikuun loppuun" Hesen kohdalla.
 
Tai korjattakoon omaa kommenttia. Olet oikeassa siitä mitä kuluttajariitalautakunnasta mainitsit. Se antaa niitä ratkaisuosituksia, joita pääasiassa noudatetaan hyvin. Kuluttajaneuvonta tai kuluttaja-asiamies yleensä ratkaisee tapaukset ennen sitä ja heillä on nykyään kohtuullisen hyvät välineet asioiden ratkaisuun. Jos sopua ei löydy kuluttajaneuvonnan kautta niin kuluttajariitaan asiat päätyvät.

Juu, mutta kuten @Manala jo sanoi, tässä pitäisi ottaa riski ja tilata niitä hesemättöjä pari kuukautta. Sitten pistää Foodora maksamaan se erotus, eli -20% saat nyt ja -30%yks vielä ehkä jälkikäteen. Siinä siis tilattaisiin, kuin tarjous olisi vielä voimassa ja pistetään lasku Foodoralle jälkikäteen.

Varmaan voisivat vielä maksaakin tämän laskun, mutta riski ja vaiva on liian suuri, niin ihan mutuna suurin osa ei tee näin. Lisäksi päätös voi tulla joskus syksyllä, ja sen aikaa rahat on tuolla kiinni.

Ja se pakollinen disclaimer: en ole mitenkään Hesburgerin tai Foodoran puolella. Minuakin ällöttää tämä kampanja sen huono toteutus. Spekuloin vaan sillä, että nyt on taas Foodora kyseenalaisilla keinoilla minimoinut tappion ja tuon -50% saamiseksi loppukautena edes valittamalla pitää vaan tilata koko ajan ja varautua odottamaan ja taistelemaan niistä alennuksista.

---

100% mutuvarmuudella KRiL ei käsittele tätä asiaa kampanjan ollessa voimassa. Ei ne ole niin nopeita.
 
En ymmärrä miten täällä joillekin ihmisille on ok, että iso firma kusettaa silmään ja sitten asiasta suivaantuneita ihmisiä kutsutaan kiukuttelijoiksi ja jotenkin moititaan asiasta valittamisesta?

Ei tässä kukaan ole mitään ilmaiseksi saanut. 5.95€ Hesburgerin mitättömästä kerrosateriasta on juuri oikea summa ja sitä kalliimmalla en olisi ostanut. Mulle mainostettiin Pro jäsenyyden ottamista ja sillä Hesburgerin koko menusta -50%, jolla perusteella tein tilauksen. En ihan turhaan jaksa minnekään alkaa käyttäjätiliä tekemään ja luottokorttia laittamaan. Tämä mainos ylitti juuri ja juuri sen rajan. Jos mainoksen (luvatun asian) perusteella teen tilin ja annan tonne tietoni, kaivan luottokorttitiedot, teen sopimuksen firman kanssa ja huolehdin sopimuksen lopettamisesta ilmaisjakson päätyttyä (jos en halua palvelua jatkaa), niin mulla on oikeus vittuuntua jos siitä luvatusta asiasta peräännytään minut asiakkaaksi saatua ja vielä näinkin nopeasti. Ensimmäiseksi tilaukseni jälkeen sopimusta muutetaan ettei se olekaan enää koko menu. Sitten se ei olekaan enää -50%. Muutenkin koko palvelun toimivuus oli surkeaa ja tilauksenteko aikaa vievää ja tuurista kiinni. 90min toimitusaika viidesti yritetyn tilauksen jälkeen, josta lopulta perille saapuu 2/3 tai puolet, niin tuo -50% alennus on tästä kohtuullinen hinta.

Aina joka asiassa kerääntyy paikalle myös näitä "valittajista valittajia", jotka ovat varmaan juuri niitä ihmisiä ketkä suostuvat kaikkeen paskaan palveluun ja ravintolassa ei saisi kylmästä pihvistäkään valittaa tai odottaa kunnon palvelua. Jos yritys mainostaa ja lupaa asiaa liittymällä asiakkaaksi, käytät heihin rahaa ja varsinkin aikaa, niin en saisi vittuuntua kun ei saakkaan luvattua?

Ihan helvetin puuduttavaa muutenkin lukea tätä keskustelua kun toinen osapuoli linkittää lähteet, perustelee argumentit ja jopa on kysynyt kuluttajalautakunnasta asiaa ja mm. käyttäjä @tjkoo:n ja kumppani(en) puolesta tulee vaan noita juupas-eipäs viestejä.

Kyllä, jotkut ihmiset valittaa mitä turhimmista asioista ja vaativat vaikka sun mitä (tälläkin foorumilla on ollut keissejä) on paljon kokemusta heistä työelämästä sekä kumppanin työelämästä, mutta tää on ihan selkeä keissi asiakkaan silmään kusetuksesta.

Ainoa hyvä puoli tässä on Hesen työntekijöiden kidutuksen loppuminen kun isot päät eivät osanneet suunnitella kampanjaa. Foodoran työntekijöille lisääntynyt duuni on varmasti kelvannut.
 
Viimeksi muokattu:
En ymmärrä miten täällä joillekin ihmisille on ok, että iso firma kusettaa silmään ja sitten asiasta suivaantuneita ihmisiä kutsutaan kiukuttelijoiksi ja jotenkin moititaan asiasta valittamisesta?

Ei tässä kukaan ole mitään ilmaiseksi saanut. 5.95€ Hesburgerin mitättömästä kerrosateriasta on juuri oikea summa ja sitä kalliimmalla en olisi ostanut. Mulle mainostettiin Pro jäsenyyden ottamista ja sillä Hesburgerin koko menusta -50%, jolla perusteella tein tilauksen. En ihan turhaan jaksa minnekään alkaa käyttäjätiliä tekemään ja luottokorttia laittamaan. Tämä mainos ylitti juuri ja juuri sen rajan. Jos mainoksen (luvatun asian perusteella) teen tilin ja annan tonne tietoni, kaivan luottokorttitiedot, teen sopimuksen firman kanssa ja huolehdin sopimuksen lopettamisesta ilmaisjakson päätyttyä (jos en halua palvelua jatkaa), niin mulla on oikeus vittuuntua jos siitä luvatusta asiasta peräännytään minut asiakkaaksi saatua ja vielä näinkin nopeasti. Ensimmäiseksi tilaukseni jälkeen sopimusta muutetaan ettei se olekaan enää koko menu. Sitten se ei olekaan enää -50%. Muutenkin koko palvelun toimivuus oli surkeaa ja tilauksenteko aikaa vievää ja tuurista kiinni. 90min toimitusaika viidesti yritetyn tilauksen jälkeen, josta lopulta perille saapuu 2/3 tai puolet, niin tuo -50% alennus on tästä kohtuullinen hinta.

Aina joka asiassa kerääntyy paikalle myös näitä "valittajista valittajia", jotka ovat varmaan juuri niitä ihmisiä ketkä suostuvat kaikkeen paskaan palveluun ja ravintolassa ei saisi kylmästä pihvistäkään valittaa tai odottaa kunnon palvelua. Jos yritys mainostaa ja lupaa asiaa liittymällä asiakkaaksi, käytät heihin rahaa ja varsinkin aikaa, niin en saisi vittuuntua kun ei saakkaan luvattua?

Ihan helvetin puuduttavaa muutenkin lukea tätä keskustelua kun toinen osapuoli linkittää lähteet, perustelee argumentit ja jopa on kysynyt kuluttajalautakunnasta asiaa ja mm. käyttäjä @tjkoo:n ja kumppani(en) puolesta tulee vaan noita juupas-eipäs viestejä.

Kyllä, jotkut ihmiset valittaa mitä turhimmista asioista ja vaativat vaikka sun mitä (tälläkin foorumilla on ollut keissejä) on paljon kokemusta heistä työelämästä sekä kumppanin työelämästä, mutta tää on ihan selkeä keissi asiakkaan silmään kusetuksesta.

Ainoa hyvä puoli tässä on Hesen työntekijöiden kidutuksen loppuminen kun isot päät eivät osanneet suunnitella kampanjaa. Foodoran työntekijöille lisääntynyt duuni on varmasti kelvannut.

Ja usein meillä "valittajilla" pointtina ei ole se henkilökohtainen muutaman euron menetys (tai minun tapauksessani ei ole edes sitäkään) vaan ylipäätään se että näistä asioista on lakeja ja asetuksia olemassa ja niitä tulisi noudattaa. Voi tuntua pieneltä asialta jonkun mielestä mutta jos näitä ei kukaan jaksaisi ilmoittaa eteenpäin niin kohta tilanne olisi se että nämä lait ja asetukset menettävät kokonaan merkityksensä jolloin niitä ei a) noudateta ja b) valvota ollenkaan jonka jälkeen yritykset voivat pelleillä mitä haluavat ja se taas ei ole kenenkään kannalta hyvä asia vaikkei tämä hesburger tarjous omalle kohdalle olisikaan mitenkään merkityksellinen.
 
En ymmärrä miten täällä joillekin ihmisille on ok, että iso firma kusettaa silmään ja sitten asiasta suivaantuneita ihmisiä kutsutaan kiukuttelijoiksi ja jotenkin moititaan asiasta valittamisesta?

Eihän se mitenkään ole ok, mutta tässä on Foodora pelannut korttinsa niin, että valittaminen on hankalaa. Ja siinä joutuu ottamaan sen pienen riskin, varsinkin, kun vaatimus käytännössä on "antakaa se -50%". Sitten pitää käyttää sitä etua, niinkuin se olisi voimassa - ja luottaa siihen, että rahat saa takaisin. Itsellä ei ole tähän edes mahdollisuuksia, kun tyhmänä päätin odottaa tilausmäärien kohtuullistumista, että saisin tilaukseni.

--

Lisäksi, tässä tapauksessa, kuluttajaneuvonta ja kuluttariitalautakunta on olemassa juuri tällaisia kusetuksia varten. Itsekin useasti olen käyttänyt ja niillä sitä oikeutta pitäisi saada.
 
Eihän se mitenkään ole ok, mutta tässä on Foodora pelannut korttinsa niin, että valittaminen on hankalaa.

--

Lisäksi, tässä tapauksessa, kuluttajaneuvonta ja kuluttariitalautakunta on olemassa juuri tällaisia kusetuksia varten. Itsekin useasti olen käyttänyt ja niillä sitä oikeutta pitäisi saada.

Tarkennan vielä omaa viestiäni niin, etten tarkoittanut tuossa lainauksessasi valittamisesta esim. pelkästään KKV:lle, vaan kun moititaan ihmisiä, jotka ääneen täällä valittavat asiasta ja ei saisi olla asiasta suivaantunut.

Tosin mun mielestä suotavaa, että ihmiset valittavat myös sinne.
 
Viimeksi muokattu:
Kaiken tämä keskellä huvittaa se, ettei tätä kaaosta osattu odottaa. Jopa aivokuollut apina osaa ennakoida, että kun pistetään Suomen suurimman (ja varmaan suosituimman) pikaruokalan koko menu puoleen hintaan, niin siitä tulee syntymään jäätävät tilausmäärät ja ruuhkat.
 
Tarkennan vielä omaa viestiäni niin, etten tarkoittanut tuossa lainauksessasi valittamisesta esim. pelkästään KKV:lle, vaan kun moititaan ihmisiä, jotka ääneen täällä valittavat asiasta ja ei saisi olla asiasta suivaantunut.

Tosin mun mielestä suotavaa, että ihmiset valittavat myös sinne.

Minun puolestani tästä pitäisi tulla ratkaisu, jossa kaikki saavat jotain. Myös ne, jotka eivät valittaneet.

--

Ja kyllä tästä pitää olla suivaantunut. Ilkeä yritys kusee kuluttajaa silmään. Tätä varten se KKV on olemassa. Nyt voisivat jyrähtää jo kampanjan aikana.

Ehkä enemmänkin täällä on haettu sitä, kenelle pitäisi olla vihainen.. Varmasti, jos kampanjalla olisi kasvot, eli se aivopierun saanut kamppispäällikkö olisi jossain omalla nimellään - niin hänelle tietenkin ollaan vihaisia. Mutta nyt ei ole täyttä varmuutta, kenen vika tämä fiasko on.. Onko se Hesburgerin, joka on varmasti ollut neuvottelemassa? Onko se Foodoran, joka tätä mainosti ja toimeenpani? Vai onko se mineraalimies, jonka lakimiehet oli jo yhteydessä? (valitan, viimeinen vaihtoehto oli loppukevennys)
 
Minun puolestani tästä pitäisi tulla ratkaisu, jossa kaikki saavat jotain. Myös ne, jotka eivät valittaneet.

Mitä tässä pitäisi kaikkien mielestäsi saada? Myös niiden jotka eivät ole tilanneet mitään tai maksaneet mitään?
 
Mitä tässä pitäisi kaikkien mielestäsi saada? Myös niiden jotka eivät ole tilanneet mitään tai maksaneet mitään?

Varmaan kaikilla viitattiin nyt kyllä siihen että kaikkien niiden jotka ovat tuon pro jäsenyyden ottaneet ja/tai tilanneet heseltä. Tuskin nyt sentään ihan jokaisen foodoram vaikutuspiirissä olevan kuitenkaan. Itse ennemmin suosisin sitä että foodora saisi tästä tuntuvat seuraamusmaksut
 
Varmaan kaikilla viitattiin nyt kyllä siihen että kaikkien niiden jotka ovat tuon pro jäsenyyden ottaneet ja/tai tilanneet heseltä. Tuskin nyt sentään ihan jokaisen foodoram vaikutuspiirissä olevan kuitenkaan. Itse ennemmin suosisin sitä että foodora saisi tästä tuntuvat seuraamusmaksut

Tarkoitin siis ihan niitä jotka ovat ottaneet foodora pro jäsenyyden. Mikä olisi mielestäsi kohtuullinen korvaus heille?

Tuo että foodora saisi tuntuvat seuraamusmaksut vaikuttaisi varmaan niin että kuljetushinnat nousisivat entisestään, sellaistako oikeasti toivot?
 
Tuo että foodora saisi tuntuvat seuraamusmaksut vaikuttaisi varmaan niin että kuljetushinnat nousisivat entisestään, sellaistako oikeasti toivot?
Valitettavasti sen suotaisi toimivan niin että jos yritys tällä tavalla perseilee, niin että siitä jonkunnäköset sanktiot olisi tulossa (aina näin ei tosin valitettavasti toimita). Kyllä tuolla on ihan palkattuja ihmisiä firmoissa miettimässä tätä ja jonkun uutisen mukaan olivat "3000 henkilötyövuotta lisänneet" hesburgereissa kamppanjan ajalle. Eli ihan 5 minuutin harkkinan päätös tämä kampanja ei ollut, tai en ainakaan usko niin koska tollaset henkilöstötyövuoden lisäykset vaatii kuitenkin jonnin verran suunnittelua.

Ja jos hintojaan nostavat niin ainahan on onneksi kyllä kilpailevia yrityksiä jotka toimittaa kotiin ruokaa :) Ei se kuluttajan silmään kuseminenkaan millään tavalla suotava vaihtoehto ole
 
Viimeksi muokattu:
Väitän, että moni siis todella moni tilasi Foodora Pro:n nimenomaan tämän kampanjan takia.

Kyllä, mutta samalla myös ilmaiseksi. Se Foodora Pron ilmaisuus oli itsestäänselvästi merkittävässä roolissa. Miltei yhtä itsestäänselvästi sen hinta halutaan systemaattisesti unohtaa.

No niin, eli ne jotka odottivat kärsivällisesti, että kovin huuma laantuu, jäävät nyt sitten ilman alennuksia, jonka perusteella varmasti melko moni pro-jäsenyyden hankki.

Mistä sä puhut? Eivät jääneet ilman alennuksia, vaan se alennus vähenettiin -50% ---> -20%.

Tarkoitin siis ihan niitä jotka ovat ottaneet foodora pro jäsenyyden. Mikä olisi mielestäsi kohtuullinen korvaus heille?

Henkilökohtaisesti ehdottaisin että antaisivat näiden foodora pro tilausmaksut TUPLANA TAKAISIN. Ei kun ei vittu, laitetaan samantien KYMMENEN KERTAISENA TAKAISIN!!!
 
En ymmärrä miten täällä joillekin ihmisille on ok, että iso firma kusettaa silmään ja sitten asiasta suivaantuneita ihmisiä kutsutaan kiukuttelijoiksi ja jotenkin moititaan asiasta valittamisesta?
Kiitos. Tämä viesti oli sanasta sanaan kuin itse kirjoittamani. Mietin jo tuossa Foodoralle pitkän palautteen lähettäessäni (ihan 100% vain hankaloittaakseni heidän elämää), että pitää tännekin kirjoitella. Nyt ei ihan niin pitkästi tarvitsekaan, kun sinä teit sen jo.

Olipahan paska kampanja enkä muista nähneeni vastaavaa valehtelua ja asiakkaan aliarviointia. Pro irtisanottiin, sovellus poistettiin ja jatkossa tässä perheessä käytetään vain ja ainoastaan Woltia. Ehkä jollain 25e paluukoodilla voisin kerran joskus tilata, vaikka eivätköhän nämä uunot peruisi ko. koodin voimassaolonkin juuri tilaushetkellä. Surkea palvelu, jonka poistamista suosittelen jokaiselle.

Itse hyvin harvoin haksahdan tällaisiin tarjouksiin, mutta hampurilaisten hintojen muuttaminen puoleen (eli joka on omassa mielessäni tuollaisen paskaruuan oikea ja luonnollinen arvo) sai minutkin liikkeelle. Kyllä noilla hinnoilla hyvinkin pari kertaa söi ja olisin varmasti vielä kampanja-aikana useammankin kerran tilannut. Nyt koko lähtökohtaisesti turha pro muuttui... täysin turhaksi.

Tämän keskustelun vänkäys naurattaa. Ihan kuin asiakkaan kuuluisi kiltisti olla joku silmään kustava lammas ja jonkinlainen suuri hyväntekijä yritystä kohtaan. Kaikkialla mainostetaan tätä kampanjaa ja sen lopettaminen 1,5kk liian aikaisin pitäisi olla täysin ok? "Mutta eihän tässä ole mitään valittamista ja edelleen siellä pari kaksi tuotetta on alennuksessa!!" Totta kai tällaisesta valehtelusta pitää suuttua, ja toivottavasti Foodora saa aimo kasan tekemistä kaikkiin palautteisiin vastaillessaan. Harmillisesti tämän keskustelun ja erityisesti samojen nimimerkkien lukeminen alkaa muuttua mahdottomaksi.
 
Tarkoitin siis ihan niitä jotka ovat ottaneet foodora pro jäsenyyden. Mikä olisi mielestäsi kohtuullinen korvaus heille?

Tuo että foodora saisi tuntuvat seuraamusmaksut vaikuttaisi varmaan niin että kuljetushinnat nousisivat entisestään, sellaistako oikeasti toivot?

Kohtuullisuuteen en osaa ottaa kantaa sitä arvioi ihan muut tahot mutta esim x kuukautta ilmaista projäsenyyttä. Ja sehän se nyt oiskin että foodora nostaisi hintojaan kun itse möhlivät ja tuleekin maksettavaa. tuskin tapahtuisi tuollaista.
 
Tuo että foodora saisi tuntuvat seuraamusmaksut vaikuttaisi varmaan niin että kuljetushinnat nousisivat entisestään, sellaistako oikeasti toivot?
Joo ja kun ottaa huomioon yrityksen taloushistorian erityisesti menneiden vuosien liikevoiton ja henkilömäärän kehityksen suhteen (lähes puolet pihalle parissa vuodessa) ei tuo pulju tule kestämään mitään merkittäviä seuraamusmaksuja ilman kippaamista.

Siitä taas seuraisi Woltin täydellinen monopoli ja hintakilpailun katoaminen ja hintojen nouseminen. Eli tuo "kostaminen" ilmaisen palvelun huonoudesta Foodoralle näkyisi lopulta vain omaan jalkaan ampumisena, mikä olisi aika äärimmäisen typerää ja vähän jopa suhteetontakin, kun suurin mokailija tässä on käytännössä ollut Hesburger suostumalla moisiin kampanjaehoihin ilman riittävää varautumista asiaan.

Sen vielä jotenkin ymmärtää, ettei Foodoran kaltainen firma ihan täysin ymmärrä ravintola-alan keittiötoimintojen arkipäivää ja sen kapasiteettien rajallisuutta, mutta Hesburgerin johdon jos jonkun se pitäisi ymmärtää.
 
Joo ja kun ottaa huomioon yrityksen taloushistorian erityisesti menneiden vuosien liikevoiton ja henkilömäärän kehityksen suhteen (lähes puolet pihalle parissa vuodessa) ei tuo pulju tule kestämään mitään merkittäviä seuraamusmaksuja ilman kippaamista.

Siitä taas seuraisi Woltin täydellinen monopoli ja hintakilpailun katoaminen ja hintojen nouseminen. Eli tuo "kostaminen" ilmaisen palvelun huonoudesta Foodoralle näkyisi lopulta vain omaan jalkaan ampumisena, mikä olisi aika äärimmäisen typerää ja vähän jopa suhteetontakin, kun suurin mokailija tässä on käytännössä ollut Hesburger suostumalla moisiin kampanjaehoihin ilman riittävää varautumista asiaan.

Sen vielä jotenkin ymmärtää, ettei Foodoran kaltainen firma ihan täysin ymmärrä ravintola-alan keittiötoimintojen arkipäivää ja sen kapasiteettien rajallisuutta, mutta Hesburgerin johdon jos jonkun se pitäisi ymmärtää.

Onko foodora ollut enää pitkään aikaan todellinen kilpailija woltille? Tuntuu ainakin että täällä päin foodoran hinnat karanneet aivan eri sfääriin kuin woltin, etenkin yhtään pidemmillä kuljetusmatkoilla foodoralla hinta on tuplat vs. wolt. Tietenkin jossain keskustoissa varmaan voikin vielä kilpailla kun minimihinnat varmaan samaa luokkaa jossain metrin päästä ravintolasta?
 
Onko foodora ollut enää pitkään aikaan todellinen kilpailija woltille? Tuntuu ainakin että täällä päin foodoran hinnat karanneet aivan eri sfääriin kuin woltin, etenkin yhtään pidemmillä kuljetusmatkoilla foodoralla hinta on tuplat vs. wolt. Tietenkin jossain keskustoissa varmaan voikin vielä kilpailla kun minimihinnat varmaan samaa luokkaa jossain metrin päästä ravintolasta?
No se mikä on todellinen kilpailija on tietysti aika pitkälti käsitteellinen kysymys. Onhan Woltilla huomattavasti suurempi markkinaosuus, mutta kyllä Foodora kilpailee tismalleen samoista asiakkaista samalla tuotteella niin kauan kun vain pysyy pystyssä. Ja kyllähän Woltti aika nopeasti vähän paniikinomaisen kampanjan tässä kyhäsi pystyyn Foodoran Pro-kamppiksen vanavedessä.
 
Onko tilauksen peruuttamisesta nyt jotai riskiä, alle 14pv jos peruuttaa jossai luki et tulee maksut perää et kehotettiin odottaa yli sen 14vrk
Ei siitä mitään maksuja tule. Itse peruin samantien sen jälkeen kun tilasin, ja pro pysyy voimassa kauden loppuun asti.

Screenshot 2024-01-11 170731.png
 
Onko foodora ollut enää pitkään aikaan todellinen kilpailija woltille? Tuntuu ainakin että täällä päin foodoran hinnat karanneet aivan eri sfääriin kuin woltin, etenkin yhtään pidemmillä kuljetusmatkoilla foodoralla hinta on tuplat vs. wolt. Tietenkin jossain keskustoissa varmaan voikin vielä kilpailla kun minimihinnat varmaan samaa luokkaa jossain metrin päästä ravintolasta?

Ei ole mielestäni ollut. Tällaisilla kampanjoilla pyritään ensisijaisesti kaunistamaan statistiikkaa, jotta saadaan taas seuraava rahoituskierros onnistumaan.
 
Ei nuo mitään pikkuyrityksiä ole mitä pitää sääliä ja kellä ei olisi varaa saada paskaa niskaan tai sakkoja kusetuksista.

"Pohjoismaiden suurin ruoka- ja päivittäistavarakaupan alan alustatalousyhtiö Foodora on osa saksalaista Delivery Hero-konsernia, joka on yksi maailman johtavimmista ruoan ja päivittäistavarakaupan toimitusalustoista. Delivery Hero toimii yli 70 maassa ympäri maailmaa. "

Ja konsernin liikevaihto vajaa 6 miljardia.
 
Foodora..tms ihan sama muutti yksipuolisesti sopimusta,mainosten vastaaisesti. Ei tarvi maksaa jos perut,jos toi paska puulaaki vaati rahaa/korvauksia niin vedä eteenpäin. Ne on jotain luvannu ja siitä ei vittu peräännytä vaan mennään sappaat jalassa. 5,95 kerroshamppari maksaa heselle oikeesti max 4,20 (ja kyllä, tiedän tämän 100% varmaksi).
 
5,95 kerroshamppari maksaa heselle oikeesti max 4,20 (ja kyllä, tiedän tämän 100% varmaksi).
Onko tähän miten laskettu henkilöstö- ja tilavuokrakulut mukaan?

Tuollainen mainitsemasi kateprosentti kuulostaa ravintola-alalla aika katastrofaalisen huonolta.
 
Vaikka teimme kaiken mahdollisen Pro-kampanjan arvioinnin yhteydessä, emme voineet kuvitella, että kampanja saavuttaa tällaiset mittasuhteet.
- Foodoran tj

Spontaani repeäminen kun tätä artikkelia googlettamalla selviää Foodoran viestintää vetävän kaverin nimen olevan Kyösti Hagert :psmoke:

Ei nimi miestä tosin pahenna ja oikeasti hieno roolimalli muille vähemmistön edustajille.
 
Spontaani repeäminen kun tätä artikkelia googlettamalla selviää Foodoran viestintää vetävän kaverin nimen olevan Kyösti Hagert :psmoke:

Ei nimi miestä tosin pahenna ja oikeasti hieno roolimalli muille vähemmistön edustajille.

Ettei nyt ois käynyt niin että se 99% on pilannut loppuheimolaisten maineen.. :srofl:
 
Spontaani repeäminen kun tätä artikkelia googlettamalla selviää Foodoran viestintää vetävän kaverin nimen olevan Kyösti Hagert :psmoke:

Ei nimi miestä tosin pahenna ja oikeasti hieno roolimalli muille vähemmistön edustajille.
Hä, onko tää joku sisäpiirivitsi jota en vain ymmärrä. Mulle tulee vastaan vain nimi " Foodoran Suomen toimitusjohtaja Joonas Kuronen "

" – Vaikka teimme kaiken mahdollisen Pro-kampanjan arvioinnin yhteydessä, emme voineet kuvitella, että kampanja saavuttaa tällaiset mittasuhteet. Tästä syystä Foodoran Pro-kampanjassa asiakkailleen tarjoaman Hesburgerin tuotteiden alennusprosentti muuttuu. Pahoittelemme asiakkaillemme, Hesburgerille ja kaikille muille yhteistyökumppaneillemme aiheutuneita haasteita, sanoo Foodoran Suomen toimitusjohtaja Joonas Kuronen tiedotteessa. "

Edit: Juu näinhän se oli, että eri titteleistä puhuttiin. My bad.
 
Viimeksi muokattu:
Hä, onko tää joku sisäpiirivitsi jota en vain ymmärrä. Mulle tulee vastaan vain nimi " Foodoran Suomen toimitusjohtaja Joonas Kuronen "

" – Vaikka teimme kaiken mahdollisen Pro-kampanjan arvioinnin yhteydessä, emme voineet kuvitella, että kampanja saavuttaa tällaiset mittasuhteet. Tästä syystä Foodoran Pro-kampanjassa asiakkailleen tarjoaman Hesburgerin tuotteiden alennusprosentti muuttuu. Pahoittelemme asiakkaillemme, Hesburgerille ja kaikille muille yhteistyökumppaneillemme aiheutuneita haasteita, sanoo Foodoran Suomen toimitusjohtaja Joonas Kuronen tiedotteessa. "
Viestintäjohtaja ja toimitusjohtaja on tuon kokoisessa firmassa äkkiäkin eri tyyppi.
 
Hä, onko tää joku sisäpiirivitsi jota en vain ymmärrä. Mulle tulee vastaan vain nimi " Foodoran Suomen toimitusjohtaja Joonas Kuronen "

" – Vaikka teimme kaiken mahdollisen Pro-kampanjan arvioinnin yhteydessä, emme voineet kuvitella, että kampanja saavuttaa tällaiset mittasuhteet. Tästä syystä Foodoran Pro-kampanjassa asiakkailleen tarjoaman Hesburgerin tuotteiden alennusprosentti muuttuu. Pahoittelemme asiakkaillemme, Hesburgerille ja kaikille muille yhteistyökumppaneillemme aiheutuneita haasteita, sanoo Foodoran Suomen toimitusjohtaja Joonas Kuronen tiedotteessa. "

Kun luet vielä kerran voit todeta, ETTÄ toimitusjohtaja ihan eri titteli..
 
:smoke: Mut hei! On ilo seurata tätä meuhkaamista vierestä ja ottaa vaan popparit esiin. Jatkakaa samaan malliin.
 
:smoke: Mut hei! On ilo seurata tätä meuhkaamista vierestä ja ottaa vaan popparit esiin. Jatkakaa samaan malliin.
Mikrossa vai valurautapannussa? Popparit täällä liedellä jo.

Yksi asia jäi itselleni epäselväksi: oliko Hesburgerin tarjoukselle mitään erillisiä ehtoja saneltu?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sir
Ja tuossa mainitaan lisäksi koko menu :) Vaikka poistivatkin kampanjan ekoina päivinä vitusti tuotteita.
 
Hmm, toki onko sitten Foodoran sovellus vain ollut kevyt toteutukseltaan, kun "tarjouksen tiedot" eivät minulle ajatuksena aukea vielä samoin kuin "tarjouksen ehdot". Tarkoitan siis sitä, olisiko Hesellä ollut mitään "tai niin kauan kuin tavaraa riittää" tyyppistä rajausta, jota ei Foodora ilmaissut käyttäjälle. Eli miten on asiasta näiden kahden firman välillä sovittu...
 
Hmm, toki onko sitten Foodoran sovellus vain ollut kevyt toteutukseltaan, kun "tarjouksen tiedot" eivät minulle ajatuksena aukea vielä samoin kuin "tarjouksen ehdot". Tarkoitan siis sitä, olisiko Hesellä ollut mitään "tai niin kauan kuin tavaraa riittää" tyyppistä rajausta, jota ei Foodora ilmaissut käyttäjälle. Eli miten on asiasta näiden kahden firman välillä sovittu...

Ei varmaan ole tässä tapauksessa pätevä ehto tuokaan jollei jotain tarkkaa rajaa ole määritelty tyyliin "1000 ensimmäistä kerroshampurilaista puoleen hintaan" tms. Varsinkin kun noin niinkuin lähtökohtaisesti tuskin voi edes käydä niin että heseltä "loppuisi tavara".
 
katso liitettä 1242362

Yleisistä ehdoista löytyy liuta muita kohtia, jotka monilta osin ovat kuluttajansuojalain vastaisia ja eivät siten kestä syvempää tarkastelua:



Näiden Ehtojen tulkintaa tai soveltamista koskevat riidat ratkaistaan Suomen lain nojalla.

Mahdollisessa foodoran ja asiakkaan välisessä riidassa osapuolten tulee ensisijaisesti pyrkiä ratkaisemaan riita sovinnollisesti. Mikäli osapuolet eivät pääse sopimukseen, asiakas voi siirtää riidan kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi osoitteessa www.kuluttajariita.fi. Ennen asian siirtämistä kuluttajariitalautakuntaan, asiakkaan tulisi olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan osoitteessa www.kuluttajaneuvonta.fi
KKVn päätökset ovat vain suosituksia, eli pakko heitä ei ole totella. Ajattelin vain jos joku kuluttaa hirveästi aikaa noihin.
 
KKVn päätökset ovat vain suosituksia, eli pakko heitä ei ole totella. Ajattelin vain jos joku kuluttaa hirveästi aikaa noihin.
Saa korjata mikäli olen väärässä, mutta jos näin tekee niin taitaa joutua KKV:n mustalle listalle?
En sitten tiedä miten se näkyy päivittäisessä bisneksessä mikäli tälle listalle joutuu
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 825
Viestejä
4 567 163
Jäsenet
75 029
Uusin jäsen
Wisbargo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom