Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Riippunee Espoosta. Mun Espoossa onnistunut tiistaina ja keskiviikkona ihan ongelmitta sekä Espoon Keskuksen että Lippulaivan heselöistä. Perjantainakin olisi onnistunut ainakin Espoon Keskuksesta, mutta päätin yhtyä sähkönsäästötalkoisiin tilaamalla jotain ihan muuta Foodoraa, kun hesevalikoima meni niin onnettomaksi ja kuljetusmaksut nousivat niin suuriksi, etteivät nuo oikein enää tuntunet kestävän vertailua edes -50% hintaisina niihin paikkoihin, joista sai Pro-jäsenenä edes ilmaisen kuljetuksen.Kertaakaan en ole vielä saanut tilattua Espoossa .
Ilmainen on, ja 14 vuorokauden sisällä ottamiseta ei kannata edes lakkauttaa. Tai veloittavat tuolla Foodora Pro:lla säästyneen erotuksen takaisin. Sosiaalisessa mediassa onkin ollut jo ainakin yksi tälläinen tapaus esillä.Mieti kans et pitäskö poistaa tää foodora jäsenyys, vai oliko se ilmainen tonne loppuun asti?
Harmillista kun supistivat ton menun.
Saa nähdä palaako lista
Eli siis jos irtisanoo ennen 2vk täyttymistä tulee laskua perääIlmainen on, ja 14 vuorokauden sisällä ottamiseta ei kannata edes lakkauttaa. Tai veloittavat tuolla Foodora Pro:lla säästyneen erotuksen takaisin. Sosiaalisessa mediassa onkin ollut jo ainakin yksi tälläinen tapaus esillä.
Onko sulla jossain mustaa valkoisella foodoran kuljetusmaksujen määrittymisestä? Itse en ainakaan löytänyt mistään, että olisi kiinteästi laskettu etäisyyden mukaan, joten luultavasti on heilläkin dynaaminen hinnoittelu tuon suhteen. Eli toisin sanoen eivät ole nostaneet hintojaan. Ilmoititko jo KKV:lle ja Kuluttajaneuvontaan?Olivat sitten nostaneet myös toimitusmaksua tässä kampanjan aikana ainakin paikalisessa ravintolassa. Aiemmissa tilauksissa tuli perille pelkän palvelumaksun hinnalla, nyt on sen lisäksi myös 0,99€ toimitusmaksu.
5.1
katso liitettä 1240333
7.1
katso liitettä 1240334
Kyllä ne nosti ainakin täällä päin kahdella eurolla pysyvästi hesen toimituksien hintaa torstaiaamuna. Aina ollut aiemmin sama varsin korkea 8,99 euron toimitusmaksu 4 kilometrin etäisyydeltä ilman mitään dynamiikkaa vuorokausien tai niiden aikojen suhteen. Viime torstaista alkaen sitten aina 10,99 €.Onko sulla jossain mustaa valkoisella foodoran kuljetusmaksujen määrittymisestä? Itse en ainakaan löytänyt mistään, että olisi kiinteästi laskettu etäisyyden mukaan, joten luultavasti on heilläkin dynaaminen hinnoittelu tuon suhteen. Eli toisin sanoen eivät ole nostaneet hintojaan. Ilmoititko jo KKV:lle ja Kuluttajaneuvontaan?
Puuttuvista pehmiksistä tuli 1,32€ hyvitystä (66snt/kpl). Kannattaa varmaan jatkossa valita tuo hyvitys Foodoraan, pankkitilille maksettavan hyvityksen sijaan.Tilaus tuli aika nopeasti. Ajoittain ravintola näkyi suljettuna ruuhkan takia.
Tilasin 2x kerrosateria, 2x lastenateria ja 6kpl nugetteja. Hintaa jäi JUHLA-koodilla reilu 9€. Unohtivat lastenaterioiden minipehmikset, joten piti reklamoida asiasta. Asia ei olisi haitannut, jos vaimo ei olisi ehtinyt luvata lapsille pehmiksiä.
4€ sain, kun 2 pillimehua puuttui enkä erikseen yksilöinyt miten hyvityksen haluan vaan se tuli kreditteinä mitkä sopi kyllä hyvin.Puuttuvista pehmiksistä tuli 1,32€ hyvitystä (66snt/kpl). Kannattaa varmaan jatkossa valita tuo hyvitys Foodoraan, pankkitilille maksettavan hyvityksen sijaan.
Nyt saakin taas alkaa itse valmistamaan ateriansa. Täytyy ainakin poistaa korttitiedot foodorasta ja alkaa selvittelemään koska tuon proon voi katkaista (edit: ettei laskutus jatku ilmaisjakson jälkeen eikä minulle koidu kuluja jo käytetyistä eduista).
Taitaapi olla se 14 päivää, mikä on se lakisääteinen etämyynnin peruutusoikeus. Foodoran säännöissä todetaan että tuota peruutusoikeutta käyttäessä voidaan ansaitut edut periä takaisin. Ilmeisesti tulkitsevat tuona aikana katkaistut tilaukset peruutusoikeuden käyttämiseksi automaattisesti, vaikka tilaajan tarkoituksena olisikin vain normisti katkaista tilausjakson jälkeen.Nyt saakin taas alkaa itse valmistamaan ateriansa. Täytyy ainakin poistaa korttitiedot foodorasta ja alkaa selvittelemään koska tuon proon voi katkaista.
Käyttöehdoissa on että kun katkasee (vaikka on kokeilu) niin pitäs jatkua pro tilaus aina seuraavaa laskutuskautee asti.Täytyy ainakin poistaa korttitiedot foodorasta ja alkaa selvittelemään koska tuon proon voi katkaista.
Kyllähän tässä asiakkaan pettäminen haisee. Vaikea uskoa, että tämä kestäisi tarkemman laillisen tutkinnan?
Olet sit varmasti ainoa.Minä olen ihan tyytyväinen siihen että alennus tiputettiin -20%:iin. Nyt on mahdollisuus saadakin sitä ruokaa kun todennäköisesti tilausmäärät pienenevät. Ja loppupeleissä tupakkirahoista vaan kyse.
Kuljetusmaksun saisivat kyllä mielellään palauttaa ennalleen.
No jos joku haluaa asian riitauttaa, niin onhan tässä ainakin kahta toimintaperiaatetta rikottu ja myös vastoin kkv:n yleisiä linjauksia:
Kampanjan ehtoja on muutettu kesken kampanjan yksipuolisella ilmoituksella ja käytännössä ilman varoaikaa. Ensiksi menua karsimalla ja myöhemmin alennusprosenttia selvästi laimentamalla. Kummastakaan ei tiedotettu etukäteen, vaan käytännössä uudet ehdot astuivat voimaan välittömästi. Lähtökohta ehtojen muuttamiselle (jos se ylipäätään on mahdollista), että siitä tiedotetaan etukäteen ja kuluttajalla on mahdollisuus reagoida siihen. Yleensä tällainen kohtuullinen aika oikeuskäytännössä on vähintään 1kk.
Toinen väärä toimintatapa liittyi siihen, että pro-kampanjaa selvästi markkinoitiin siten, että siihen kuului olennaisena osana Hesburgerin koko menun - 50% kampanja. Aluksi tämä lävähti käytännössä apissa silmille heti sen avatessa. Se siis osaltaan toimi täkynä tarttua jäsenyyteen. Kampanjaehdoissa luki selvästi, että se on voimassa helmikuun loppuun ja minkäänlaista rajallisuutta tai disclaimeria yllättävistä muutoksista tarjouserän suhteen ei ilmaistu. Lähtökohta kuluttajalle oli se, että kun hankin pro-jäsenyyden, olen oikeutettu koko Hesburgerin menuun 50% alennuksella.
Foodora on tässä toiminut taatusti kkv:n linjauksia vastaan. Jos joku on siis riittävästi tästä pahoittanut mielensä, niin ainakin evidenssi puhuu sen puolesta, että pieleen meni ja Foodoran toimintatavassa on korjattavaa. Tuoko se porukalle takaisin halvat hampparit, tuskin. Mutta uskomatonta perseilyä tämä silti on ollut.
Muistaakseni kampanjaehdoissa oli maininta, että Foodora voi muuttaa niitä "miten haluaa"...
Tuskin kukaan oikeuteen on lähössä vaan valittaa vaan jotta saavat perseilijät vastailla valituksiin. Mitäs läksit jne"Etukoodeihin soveltuvat erityiset voimassaolo- ja lunastusajat ja foodoran sen asiakkaille tarjoamat tutustumishinnat tai "kokeilutarjoukset" voi käyttää vain kerran. Sama soveltuu muihin kampanjoihin ja myynninedistämiskeinoihin, joita on tarjottu käytettäväksi Alustalla, ellei toisin ole nimenomaisesti todettu kyseiseen etukoodiin, kampanjaan tai tarjoukseen soveltuvissa ehdoissa. foodora pidättää oikeuden lopettaa etukoodit, kampanjat ja tutustumishintojen tarjoaminen tai muut myynninedistämiskeinot tuleville tilauksille milloin tahansa ilman etukäteistä ilmoitusta asiakkaalle."
Muutenkin tilanne oli aika force majeure kun ei kuskeja/tavarantoimittajia riittänyt, joten onnea vaan oikeustaisteluihinne muutaman alennuspurilaisen vuoksi.
"Etukoodeihin soveltuvat erityiset voimassaolo- ja lunastusajat ja foodoran sen asiakkaille tarjoamat tutustumishinnat tai "kokeilutarjoukset" voi käyttää vain kerran. Sama soveltuu muihin kampanjoihin ja myynninedistämiskeinoihin, joita on tarjottu käytettäväksi Alustalla, ellei toisin ole nimenomaisesti todettu kyseiseen etukoodiin, kampanjaan tai tarjoukseen soveltuvissa ehdoissa. foodora pidättää oikeuden lopettaa etukoodit, kampanjat ja tutustumishintojen tarjoaminen tai muut myynninedistämiskeinot tuleville tilauksille milloin tahansa ilman etukäteistä ilmoitusta asiakkaalle."
Muutenkin tilanne oli aika force majeure kun ei kuskeja/tavarantoimittajia riittänyt, joten onnea vaan oikeustaisteluihinne muutaman alennuspurilaisen vuoksi.
Pro näemmä voimassa 4.3 asti ilmaisena; täytyy muistaa perua ennen sitä.
Tähän liittyen, miten ja mistä tuo tilaus peruutetaan? Sovelluksessa on vaan kohta "Päivitä tilausjakso, seuraava veloitus 3.3.2024" eikä mitään linkkiä mistä tuon vois peruuttaa?
Heillä ehdoissaan tuollainen kohta. Ei ole ilmoitusta nänynyt 45 päivää ennen ainakaan itselleni."Etukoodeihin soveltuvat erityiset voimassaolo- ja lunastusajat ja foodoran sen asiakkaille tarjoamat tutustumishinnat tai "kokeilutarjoukset" voi käyttää vain kerran. Sama soveltuu muihin kampanjoihin ja myynninedistämiskeinoihin, joita on tarjottu käytettäväksi Alustalla, ellei toisin ole nimenomaisesti todettu kyseiseen etukoodiin, kampanjaan tai tarjoukseen soveltuvissa ehdoissa. foodora pidättää oikeuden lopettaa etukoodit, kampanjat ja tutustumishintojen tarjoaminen tai muut myynninedistämiskeinot tuleville tilauksille milloin tahansa ilman etukäteistä ilmoitusta asiakkaalle."
Muutenkin tilanne oli aika force majeure kun ei kuskeja/tavarantoimittajia riittänyt, joten onnea vaan oikeustaisteluihinne muutaman alennuspurilaisen vuoksi.
Heillä ehdoissaan tuollainen kohta. Ei ole ilmoitusta nänynyt 45 päivää ennen ainakaan itselleni.
Joo ihan naurettavan huonosti toteutettu kamppis, jonka ansiosta kiinnostus minkään Foodoran lisämaksullisen palvelun käyttämiseen on entistäkin olemattomampi, mutta pakko sanoa, että mulla menee aivot täysin nurin ihmisistä, jotka jaksavat reklamoida ilmaisista tuotteista ja palveluista, joista eivät ole maksaneet eivätkä aio maksaa sentin jeniä. Only in tekkilä.Tämä oli hyvä pohja reklamaatioon, muokkasin ja lisäsin hieman tekstiä, katsotaan mitä vastaavat.
Sopimukseen saa tietysti kirjailla ihan millaisia (pätemättömiä) ehtoja haluaa. Tuomioistuimessa asiaa tarkasteltaessa ne voivat olla vain kuluttajan eduksi, lainsäädäntö menee aina näiden edelle. Tämä on koeponnistettu jo hullaripösöjen kanssa vaikka oli runoiltu milloin minkäkinlaista selitystä ylivoimaisesta esteestä ym.
Väitän, että moni siis todella moni tilasi Foodora Pro:n nimenomaan tämän kampanjan takia.
Joo ihan naurettavan huonosti toteutettu kamppis, jonka ansiosta kiinnostus minkään Foodoran lisämaksullisen palvelun käyttämiseen on entistäkin olemattomampi, mutta pakko sanoa, että mulla menee aivot täysin nurin ihmisistä, jotka jaksavat reklamoida ilmaisista tuotteista ja palveluista, joista eivät ole maksaneet eivätkä aio maksaa sentin jeniä. Only in tekkilä.