• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Feminismi ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus

Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 947
Mites muuten kanssakommentoijat suhtautuvat tuohon 2004 versioon Battlestar Galacticasta? Siinä kuitenkin Starbuck, tuo sarjan yksi oleellisista päähenkilöistä ja vielä korostetun maskuliininen hahmo mentiin vaihtamaan miehestä naiseksi. Pilasiko koko sarjan vai ei?
En nyt tiedä pilasiko, mutta mun mielestä sarjan ärsyttävimpiä hahmoja.
 
Liittynyt
31.10.2019
Viestejä
1 236
Mites muuten kanssakommentoijat suhtautuvat tuohon 2004 versioon Battlestar Galacticasta? Siinä kuitenkin Starbuck, tuo sarjan yksi oleellisista päähenkilöistä ja vielä korostetun maskuliininen hahmo mentiin vaihtamaan miehestä naiseksi. Pilasiko koko sarjan vai ei?
En ole katsonut sarjaa, mutta käsittääkseni tuota ei tehty poliittisista syistä, niin ei minua haittaa. Mikäli hahmo siis on hyvä.

Itse tosiaan en pidä wokepoliitikasta, niin kaikki sarjat ja pelit jotka sitä näkyvästi ajavat jättävät pahan maun suuhun.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 476
Ja luuletko ettei niille norjalaisille jumalille voi kirjoittaa samanlaista selitystä?

Eikö sinun argumentti ollut että jos maailmassa on teknologiaa tai magiaa niin kaikki menee ja ihonvärit ei merkkaa mitään?
Kai niille voisi, mutta tässä tapauksessa kyseisen teoksen kirjoittajat eivät ole sellaista selitystä sinne halunneet vääntää.

Enemmänkin olen ollut sitä mieltä, että jos kyse on jostain täysin mytologisista hahmoista tai maailmoista, niin sitten niistä ihonväreistä valittaminen on täysin naurettavaa.
Mutta kaiken kaikkiaan kyse on siitä, että minkälaisen maailman kyseisen teoksen kirjoittaja haluaa luoda.
 
Liittynyt
31.10.2019
Viestejä
1 236
Kai niille voisi, mutta tässä tapauksessa kyseisen teoksen kirjoittajat eivät ole sellaista selitystä sinne halunneet vääntää.

Enemmänkin olen ollut sitä mieltä, että jos kyse on jostain täysin mytologisista hahmoista tai maailmoista, niin sitten niistä ihonväreistä valittaminen on täysin naurettavaa.
Mutta kaiken kaikkiaan kyse on siitä, että minkälaisen maailman kyseisen teoksen kirjoittaja haluaa luoda.
Niin eli koska itse välität Marvelin maailmasta, niin valkoisten iskeminen Wakandaan on väärin.

Mutta sen sijaan sinua ei paljon mytologia kiinnosta, niin sen päälle voi paskoa niin paljon kuin haluaa.

Tämä on toki ok, ei itseäkään kaikki maailmat kiinnosta, mutta sinulla on myös ollut tapana haukkua rasisteiksi sitten näitä ihmisiä jotka ovat nuista mytologista maailmoista kiinnostuneita.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 476
Niin eli koska itse välität Marvelin maailmasta, niin valkoisten iskeminen Wakandaan on väärin.

Mutta sen sijaan sinua ei paljon mytologia kiinnosta, niin sen päälle voi paskoa niin paljon kuin haluaa.

Tämä on toki ok, ei itseäkään kaikki maailmat kiinnosta, mutta sinulla on myös ollut tapana haukkua rasisteiksi sitten näitä ihmisiä jotka ovat nuista mytologista maailmoista kiinnostuneita.
Nyt ymmärrät kyllä aivan väärin.
Kyllä mun puolesta sinne Wakandaan voisi niitä valkoihoisiakin heittää, jos tarinan kirjoittaja näkisi sen jotenkin tarpeelliseksi.
Samaan tapaan kuin mun puolesta siinä skandinaaviseen mytologiaan perustuvassa tarinassa voi ne kaikki jumalhahmot olla valkoihoisia, jos tarinan kirjoittaja näkisi sen jotenkin tarpeelliseksi.

Pointtina se, että etenkin kun kyse on jostain fantasia/mytologia/scifi maailmasta, niin se kirjoittaja voi laittaa sinne sellaisia hahmoja sellaisilla perusteilla kuin häntä itseään huvittaa.
 
Liittynyt
31.10.2019
Viestejä
1 236
Nyt ymmärrät kyllä aivan väärin.
Kyllä mun puolesta sinne Wakandaan voisi niitä valkoihoisiakin heittää, jos tarinan kirjoittaja näkisi sen jotenkin tarpeelliseksi.
Samaan tapaan kuin mun puolesta siinä skandinaaviseen mytologiaan perustuvassa tarinassa voi ne kaikki jumalhahmot olla valkoihoisia, jos tarinan kirjoittaja näkisi sen jotenkin tarpeelliseksi.

Pointtina se, että etenkin kun kyse on jostain fantasia/mytologia/scifi maailmasta, niin se kirjoittaja voi laittaa sinne sellaisia hahmoja sellaisilla perusteilla kuin häntä itseään huvittaa.
No miksi ihmeessä lähit selittelemään että tuosta Wakandasta sitten, jos ole sitä mieltä että sinne voi valkoihoisia laittaa? Ja totta kai kyse on kokoajan siitä että uuden Marvel -leffan kirjoittaja päättää niitää sinne laittaa.

Alunperin otit kantaa viestiin jossa verrattiin Wakandaa ja norjalaisia jumalia, jos kummankin kohdalla race swappaus on ok sinulle, niin kai se meinaa että olit kanssani samaa mieltä, että kyseessä on sama asia? Vaikka itse vastustankin race swappausta poliittisin motiivein ja itse et siitä välitä.
 
Liittynyt
05.04.2017
Viestejä
276
En ole katsonut sarjaa, mutta käsittääkseni tuota ei tehty poliittisista syistä, niin ei minua haittaa. Mikäli hahmo siis on hyvä.

Itse tosiaan en pidä wokepoliitikasta, niin kaikki sarjat ja pelit jotka sitä näkyvästi ajavat jättävät pahan maun suuhun.
Itse kyllä pidin hahmosta. Se alkuperäinen Starbuck oli vähän turhan stereotyyppinen sikaria polttava naistennaurattaja, ja tuossa uusintaversiossa hahmolle tuli vähän enemmän syvyyttä. Pidin sarjan uusintaversiosta muutenkin enemmän kuin alkuperäisestä, ja mielestäni oli ihan positiivista, että uskalsivat tehdä irtiottoja alkuperäiseen materiaaliin verrattuna.

Mutta tuo on käsittääkseni kuitenkin yksi niistä ensimmäisistä selkeistä esimerkeistä siitä, että vaihdetaan uudelleenfilmatisoinnissa hahmon sukupuoli ihan vaan koska voidaan. Ja paljonhan tuosta aikanaan valitettiin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 476
No miksi ihmeessä lähit selittelemään että tuosta Wakandasta sitten, jos ole sitä mieltä että sinne voi valkoihoisia laittaa? Ja totta kai kyse on kokoajan siitä että uuden Marvel -leffan kirjoittaja päättää niitää sinne laittaa.

Alunperin otit kantaa viestiin jossa verrattiin Wakandaa ja norjalaisia jumalia, jos kummankin kohdalla race swappaus on ok sinulle, niin kai se meinaa että olit kanssani samaa mieltä, että kyseessä on sama asia? Vaikka itse vastustankin race swappausta poliittisin motiivein ja itse et siitä välitä.
Selitin syyn sille, että miksi siellä MCU:n Wakandassa ei ole niitä valkoihoisia. Kerta nostit sen esille.

Enkä niinkään kommentoinut alunperin tuota Wakandaa, vaan enemmänkin sitä, että kuinka naurettavana pidän valituksen jonkun mytologisen hahmon ihonväristä. "Race swappauksesta" puhuminen tuossa tilanteessa on suorastaan koomista, kerta kyseessä ei ole mikään ihminen jolla olisi joku "rotu".
 
Liittynyt
31.10.2019
Viestejä
1 236
Selitin syyn sille, että miksi siellä MCU:n Wakandassa ei ole niitä valkoihoisia. Kerta nostit sen esille.

Enkä niinkään kommentoinut alunperin tuota Wakandaa, vaan enemmänkin sitä, että kuinka naurettavana pidän valituksen jonkun mytologisen hahmon ihonväristä. "Race swappauksesta" puhuminen tuossa tilanteessa on suorastaan koomista, kerta kyseessä ei ole mikään ihminen jolla olisi joku "rotu".
No vastasit viestiin jossa verrattiin mytogoliaa ja Wakandaa, et viestiin jossa pelkästään valitettiin mytogologiasta.

Jos sitä mieltä että Wakandasta voi race swappailla aivan samalla lailla kuin mytologiassa, niin olit samaa mieltä vertauksen kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
262
Sinänsä asia ei ole itselleni henkilökohtainen, niin en ole hyvin perillä tilanteesta, mutta kun vilkaisin tuota yllä pastetettua videota, ja siinä oli heti alussa tuo:


niin en kyllä itse ihmettelisi yhtään somemyrskyä, jos joku ideologinen yritys kirjottaisi peleihin "Taas yksi tummaihoinen kusipää yritti raiskata tyttäreni / varastaa autoni." Ja tuntuisi jotenkin nololta puolustaa tuollaista toimintaa argumentilla "Miten nämä pelit nyt on pilattu tuolla? Onko kyseessä huono peli tuon takia?"
Tähän kysymykseen odottaisin käyttäjä @Disfear vastauksen.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
551
Tuore ArchCastin video myös aika hyvin tuote esille miksi wokea pakotetaan esim videopeleihin ja millaiseen ideologiaan tuo nojaa. Käsitellään aihetta nyt tuoreen HellDivers 2 jutun kautta josta woke porukka jälleen koki jotain peppukipua kun kehittäjä ilmoitti ettei sateenkaarilippuja ole tulossa peliin. Tulee hyvin esille miksi intersektionaalinen feminismi on totalitaristinen ja fastinen liike toiminnassaan ja miksi ja miten pyrkii pakottamaan nykyistä mallia myös viihdeteollisuuteen ja peleihin. Pohjautuu täysin ideologiaan ja miten se pyrkii korvaamaan länsimaisen kulttuurin pohjan tietoisesti. Sosialistisella fasistis totalitarismilla.

Muutenkin suosittelen tuota ArchCastia loistava tubekanava. Käsittelee eri viihteen/pelejen aihealueita tyylikkäästi brittiläisellä kyynisyydellä ja huumorilla.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 930
Itse kyllä pidin hahmosta.

Mutta tuo on käsittääkseni kuitenkin yksi niistä ensimmäisistä selkeistä esimerkeistä siitä, että vaihdetaan uudelleenfilmatisoinnissa hahmon sukupuoli ihan vaan koska voidaan. Ja paljonhan tuosta aikanaan valitettiin.
Menee osin offtopic:n puolelle, mutta uusi Battlestar oli noin kolmannen kauden loppuun aivan mahtava sarja, ja yksi sen parhaita puolia oli "poikatyttö" Starbuck. Ryyppäävät sikariapolttelevat kiukuttelijat miehinä on nähty niin monta kertaa, että ton vaihto oli studiolta täys kymppi, ja Katee myös näyttelijäksi (siis koska C-lista oli se mihin budjetti taipuu). Ex-uimarilla oli vielä raameja tohon hommaan, eli ei ollut hintelä pepunheiluttaja trikoissa.

Mitä taas tulee norskimytologiaan, niin siinä on se hassu puoli että miksi ihmeessä niiden hahmojen pitäisi olla valkoisia jos ne on jonkun toisen ulottuvuuden "jumalia"? Onko alkuperäistarinoissa tätä ulkonäköseikkaa erityisesti painotettu vai vaan oletettu niin?

Ja itse Alan Wakeen, koska ja kuinka merkittävissä määrin sen on "vihjailtu" olevan valkoihoinen? Vai onko pala wanhasta teaserista. Eli onko pelin ennakkoversio ollut jo julki 2020-luvulla ja sitten yhtäkkiä on tehty muutos?

Ja ei, en edelleenkään näe mitään syytä miksi toi ois mitenkään merkityksellinen seikka. Kyse on saduista, ei historiallisista henkilöistä. Hitto, Zeus vois ihan hyvin olla Uusi-Seelaintilaisen sijasta vaikkapa Japanilainen. Ei se itse tarinaa muuttaisi oikeastaan mitenkään- koska tarinan pointti ei ole henkilön ihonväri eikä sukutausta todellisessa maailmassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 534
Mitä taas tulee norskimytologiaan, niin siinä on se hassu puoli että miksi ihmeessä niiden hahmojen pitäisi olla valkoisia jos ne on jonkun toisen ulottuvuuden "jumalia"? Onko alkuperäistarinoissa tätä ulkonäköseikkaa erityisesti painotettu vai vaan oletettu niin?
Aika yleisesti jumalkuvasto on tehty saman näköiseksi kuin se jumalaan uskova etninen ryhmä itsekin on, tai ainakin kerrotaan tarinoita missä se kyseinen jumala ottaa hahmon ja kulkee kansansa keskuudessa ilman että se erityisesti pistää kenenkään silmään erilaisuutensa vuoksi. Joissain uskonnoissa ihan jopa suoraan mainitaan että Jumala loi ihmiset omaksi kuvakseen.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 930
Aika yleisesti jumalkuvasto on tehty saman näköiseksi kuin se jumalaan uskova etninen ryhmä itsekin on
Juu, mutkun meidän ei tartte välittää siitä että "joku uskonto". Paitsi jos sinulle on tärkeä että uskontosi mukaan Asgaardissa ei voi olla mustaa portsaria. Silloin toki säälin sinua, mutten tuomitse.

Noin vakavammin, länsimaisen Jeesus/jumal-kuvaston loi Eurooppalaiset kirkkomaalarit. Ei sen (oletetun) ajan Arabeilta asiaa kysytty että millainens se ziisus ja joku alueen jumaluuksista olikaan ulkonäöltään. Muslimithan kiersi tuon ongelman kätevästi kieltämällä kys. sankarihahmojen kuvittamisen kokonaan.

Mutta joo, jos mulle kerrottaisiin joku mytologia täysin uutena, ilman maantieteellistä kontekstia, niin mun aivot sanoisi helposti että "valkoisia" ja tämä voi olla täysin väärä kuva.

Ylen "musta mannerheim" erittäin kompelösti ton alleviivasi. Eli jos Afrikkalaisille lapsille jotka eivät ole nähneet kotikyläänsä pidemmälle kerrotaan jostain myyttisestä sotapäälliköstä, he mieltävät hänet mustaksi.

Mistä päästään sitten kierteen kautta Dyyniin, mutta koska leffa on vielä teattereissa, niin antaa olla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 476
Käsitellään aihetta nyt tuoreen HellDivers 2 jutun kautta josta woke porukka jälleen koki jotain peppukipua kun kehittäjä ilmoitti ettei sateenkaarilippuja ole tulossa peliin.
Jotku kokee peppukipua siitä, kun ei ole sateenkaarilippuja pelissä. Jotku taaskin kokee peppukipua siitä, kun tietty hahmo jossain pelissä on tummaihoinen.
Ehkä tässä nyt molempien osapuolien kannattaisi ottaa vähän rennommin ja siten vältellä sitä peppukipua.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
551
Jotku kokee peppukipua siitä, kun ei ole sateenkaarilippuja pelissä. Jotku taaskin kokee peppukipua siitä, kun tietty hahmo jossain pelissä on tummaihoinen.
Ehkä tässä nyt molempien osapuolien kannattaisi ottaa vähän rennommin ja siten vältellä sitä peppukipua.
Kyllä tuo BLM taidetaan laskea aika vahvasti woke öyhötykseen ja mukaan tähän sateenkaarilippusekoiluun. Samat vasemmiston sokaisemat tuntuvat kannattavan samoja asioita. Kyse ei ole siitä onko joku hahmo videopelissä musta tai valkoinen vaan siitä onko hahmo lisätty peliin aatteen takia. Alan Wake 2:n hahmo on lisätty ja muutettu nimenomaan ideologian ja aatteen takia. Sweet baby inc on myös ilmoittanut julkisesti ajavansa tämän aatteen ideologiaa videopeleihin eli seuraa tuota videossakin esille tuotua narratiivia tietoisesti tai tiedostamattaan. Mutta vahinko länsimaiselle kulttuuriperimälle ja rakenteella on yhtä lailla yhtä vakavaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 476
Aika yleisesti jumalkuvasto on tehty saman näköiseksi kuin se jumalaan uskova etninen ryhmä itsekin on, tai ainakin kerrotaan tarinoita missä se kyseinen jumala ottaa hahmon ja kulkee kansansa keskuudessa ilman että se erityisesti pistää kenenkään silmään erilaisuutensa vuoksi. Joissain uskonnoissa ihan jopa suoraan mainitaan että Jumala loi ihmiset omaksi kuvakseen.
Juu ja sitten joissakin uskonnoissa ne miespuoliset jumalat muuttaa itsensä tammaksi, parittelee orin kanssa, tulee raskaaksi ja sitten synnyttää kahdeksan jalkaisen varsan.
Joten en nyt ehkä hirveän kovaa tarttuisi siihen mystisten olentojen ulkonäköön kun puhe on skandinaavisesta mytologiasta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 476
Mutta vahinko länsimaiselle kulttuuriperimälle ja rakenteella on yhtä lailla yhtä vakavaa.
Sori, kun viesti loppuu tälläiseen lauseeseen, niin on aikalailla mahdonta ottaa tosissaan sitä edeltävää tekstiä.
Mitenkä helvetissä tuossa nyt aiheutetaan mitään vahinkoa sille länsimaalaiselle kulttuuriperimälle tai rakenteelle?
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
551
Sori, kun viesti loppuu tälläiseen lauseeseen, niin on aikalailla mahdonta ottaa tosissaan sitä edeltävää tekstiä.
Mitenkä helvetissä tuossa nyt aiheutetaan mitään vahinkoa sille länsimaalaiselle kulttuuriperimälle tai rakenteelle?
Katsomalla vaikka tuon suosittelemani ArchCast videon pääset mukaan taas keskusteluun.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 476
Jos luet viestin jossa video on liitettynä käsittääkseni siinä on tiivistettynä pääkohdat
En nähnyt siinä mitään siihen liittyen, että miten sitä vahinkoa aiheutetaan länsimaalaiselle kulttuuriperimälle.
Pointtina on se, että jos täällä haluaa keskustella asiasta ja tehdä jotain väitteitä, niin homma ei toimi niin, että lyödään video ja sanotaan “Katso tosta”.
Sen sijaan pitää avata sen videon sisältö siten, että siitä aiheesta voidaan keskustella ilman, että tuo video tarvitsee katsoa.
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
868
Erittäin heikolla pohjalla on länsimainen kulttuuri, mikäli sen pystyy tuhoamaan näinkin helposti.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
551
En nähnyt siinä mitään siihen liittyen, että miten sitä vahinkoa aiheutetaan länsimaalaiselle kulttuuriperimälle.
Pointtina on se, että jos täällä haluaa keskustella asiasta ja tehdä jotain väitteitä, niin homma ei toimi niin, että lyödään video ja sanotaan “Katso tosta”.
Sen sijaan pitää avata sen videon sisältö siten, että siitä aiheesta voidaan keskustella ilman, että tuo video tarvitsee katsoa.
Kyllä videolla tätä nimenomainen aihealue mainitaan lopussa. Käsittääkseni kuten tuosta ohjeistakin mainitsit en ala oikolukemaan jokaista videon lausetta vaan olen tuonut edelleen esille hyvinkin laajasti videon pääkohdat.

Tuosta kommentistasi tosin voin lukea rivien välistä vanhan totuuden eli voit vielä hevosen veden äärelle mutta et voi pakottaa sitä juomaan. Eli jos et halua videota itse katsoa se ei ole mitenkään pakollista tietenkään mutta mielestäni aika kohtuutonta hyökätä yksittäiseen viestin kohtaan jos ei ole alunperinkään selvästi edes mielenkiintoa tutustua viestin videoon varsin laajan kuvauksen johdosta tai ylipäänsä jatkaa keskustelua järkevästi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 476
Erittäin heikolla pohjalla on länsimainen kulttuuri, mikäli sen pystyy tuhoamaan näinkin helposti.
Joo’o, aika heikon kulttuurin ovat nämä “suuret” valkoihoiset miehet luoneet tässä viimeisten vuosisatojen aikana, jos pari sinitukkaista vihaista feministiä pystyy paskoon koko homman parissa vuodessa Twitteriä käyttäen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 476
Kyllä videolla tätä nimenomainen aihealue mainitaan lopussa. Käsittääkseni kuten tuosta ohjeistakin mainitsit en ala oikolukemaan jokaista videon lausetta vaan tuotu edelleen sille pääkohdat.

Tuosta kommentistasi tosin voin lukea rivien välistä vanhan totuuden eli voit vielä hevosen veden äärelle mutta et voi pakottaa sitä juomaan. Eli jos et halua videota itse katsoa se ei ole mitenkään pakollista tietenkään mutta mielestäni aika kohtuutonta hyökätä yksittäiseen viestin kohtaan jos ei ole alunperinkään selvästi edes mielenkiintoa tutustua viestin videoon varsin laajan kuvauksen johdosta tai ylipäänsä jatkaa keskustelua järkevästi.
Sä teit tuon väitteen. Jos teet jonkun väitteen, ja siihen vastataan, niin sitten sun pitää pystyä ihan omin sanoin vastaamaan siihen vastaukseen. Et vain toistamalla “Katso tuo video”.
Tuollainen toiminta on tarkoituksella kielletty säännöissä, koska tämän tarkoitus on olla keskustelufoorumi, eikä mikään paikka, missä väki kilpaa spammaa videoita tai jotain artikkeleita “vasta-argumenteiksi”.
 
Liittynyt
31.10.2019
Viestejä
1 236
En usko että kulttuuri mihinkään häviää, mutta yleensä nuita race swappauksia tehdään koska halutaan kannattaa rasistista ideologiaa. On mielestäni aika ymmärrettävää ettei tämä ihmisille maistu, jos on ideologiasta tietoinen. Sunnuntaipelaajahan nyt ei välttämättä huomaakkaan ihmetellä, miksi viikinkijumala on afrikkalainen.

Esimerkiksi ainakin kahdelta Sweet Baby Incin johtavassa asemassa olevata työntekijältä on löydetty rasistisia twiittejä. Ja luulen että heidän sivuillaankin on avoimesti rasistiseen ideologiaan viittaavia tekstejä.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 436
Kyllä videolla tätä nimenomainen aihealue mainitaan lopussa. Käsittääkseni kuten tuosta ohjeistakin mainitsit en ala oikolukemaan jokaista videon lausetta vaan olen tuonut edelleen esille hyvinkin laajasti videon pääkohdat.

Tuosta kommentistasi tosin voin lukea rivien välistä vanhan totuuden eli voit vielä hevosen veden äärelle mutta et voi pakottaa sitä juomaan. Eli jos et halua videota itse katsoa se ei ole mitenkään pakollista tietenkään mutta mielestäni aika kohtuutonta hyökätä yksittäiseen viestin kohtaan jos ei ole alunperinkään selvästi edes mielenkiintoa tutustua viestin videoon varsin laajan kuvauksen johdosta tai ylipäänsä jatkaa keskustelua järkevästi.
Homma menee niin, että jos tuot jonkun videon keskusteluun, niin silloin referoit siitä videolta oleellisimmilta osin sen asian mistä haluat keskustella, sen sijaan että ohjeistaisit muita käyttäjiä katsomaan videon.

Kuten säännöissäkin sanotaan, linkitetyn sisällön on tarkoitus olla vain sinun asiasi tukena: " Käytä kuvia, videoita ja linkkejä ainoastaan tukemaan asiaasi ja avaa niiden sisältö oleellisilta osin muille keskustelijoille. "
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
551
Homma menee niin, että jos tuot jonkun videon keskusteluun, niin silloin referoit siitä videolta oleellisimmilta osin sen asian mistä haluat keskustella, sen sijaan että ohjeistaisit muita käyttäjiä katsomaan videon.

Kuten säännöissäkin sanotaan, linkitetyn sisällön on tarkoitus olla vain sinun asiasi tukena: " Käytä kuvia, videoita ja linkkejä ainoastaan tukemaan asiaasi ja avaa niiden sisältö oleellisilta osin muille keskustelijoille. "
Videota on referoitu edelleen oleellisilta osin tekstissä. Ohessa ajankohta josta loppuun asti tuo viittaus on tuotu keskusteluun. Lopussa todetaan kuinka länsimainen kulttuuri on ratkaissut woke ideologian kulttuuriin mukanaan tuomat/esittämät ristiriidat ja parantanut ihmisten elämän laatua jo ennen woke kulttuurin olemassa oloa. Videossa todetaan myös että woke ideologian jatkuessa ihmiset jakautuvat entistä enemmän pieniin ryhmiin jotka ajavat omaa etuaan sen sijaan että historialliseen kehitykseen perustuvaa kehitystä jatkettaisiin samalla linjalla kuin se oli parhaimmiillaan 2000 luvulle tultaessa taittunut. Eli suomeksi = Woken jatkaminen rappauttaa länsimaista kulttuuri perimää.

Riittääkö myös ylläpidolle. Lisäksi toivoisin että ylläpito kiinnittäisi myös vastapuolen toimintaan huomiota keskutelun pitämisenä asiallisena ja selvästi tarkoituksellisena trollaamisena ja vihaluontoisena. Kyseinen väittämä olisi edelleen selvinnyt jos videon olisi katsonut loppuun asti ja normaalilla rationaalisella päättelykyvyllä varustettu ihminen olisi sen edelleen voinut viestiin referoidusti lisätä ilman että viesti olisi millään tapaa out of context. Jos vasta puoli kokee asian provokatiivisena en voi siihen vaikuttaa. Viestin luonne ei kuitenkaan ollut miltään osin toimia provokatiivisena.

Mutta kuten sanoin koen itse ainakin että länsimaisen kulttuuriperimän tuhoutuminen on riittävä viittaus kiteytettynä edellä mainittuun.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 476
Lopussa todetaan kuinka länsimainen kulttuuri on ratkaissut woke ideologian kulttuuriin mukanaan tuomat/esittämät ristiriidat ja parantanut ihmisten elämän laatua. Videossa todetaan myös että woke ideologian jatkuessa ihmiset jakautuvat entistä enemmän pieniin ryhmiin jotka ajavat omaa etuaan sen sijaan että historialliseen kehitykseen perustuvaa kehitystä jatkettaisiin samalla linjalla kuin se oli parhaimmiillaan 2000 luvulle tultaessa taittunut. Eli suomeksi = Woken jatkaminen rappauttaa länsimaista kulttuuri perimää.
En kyllä oikein tiedä, että miten länsimainen kulttuuri muka on ratkaissut "woke ideologian" esittämät ristiriidat. Se "woke" liike on olemassa juurikin siksi, että länsimaalainen kulttuuri ei ole pystynyt korjaamaan noita ongelmia. Joo, joskus siinä wokettajat menevät perse edellä puuhun, mutta kyllä ne ihan oikeita ongelmia siellä ovat pyrkineet ratkomaan.
Lisäksi tässä kontekstissa, eli inkluusion lisääminen mediassa ja viihteessä, wokettajat pyrkivät juurikin päinvastaiseen kuin jakamaan pieniin ryhmiin. Se motiivi siinä toiminnan taustalla on tuoda mukaan ne aiemmin aliedustetut vähemmistöt osaksi sitä massakulttuuria, sen sijaan, että ne eriteltäisiin omiin niche-nurkkauksiin.

Kyseinen väittämä olisi edelleen selvinnyt jos videon olisi katsonut loppuun asti
Se pointti on juurikin se, että keskustelua pitää pystyä täällä käymään ilman, että tarvitsee katsoa mitään videoita.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
551
Se pointti on juurikin se, että keskustelua pitää pystyä täällä käymään ilman, että tarvitsee katsoa mitään videoita.
Ja kuten todistin tuossa ylläpidolle vastatussa viestissä sisältö on referoitu asian mukaisesti videolta.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 741
[
Jos luet viestin jossa video on liitettynä käsittääkseni siinä on tiivistettynä pääkohdat
Tossahan tehdään taas se virheolettama että länsimainen kulttuuri tai edes länsimainen kulttuuriperimä olisi joku kanonisoitu entiteetti, mikä olisi pysähtynyt johonkin 1950-luvun valkoihoinen ydinperhe ja ikuinen kesä heinäpellolla-fantasiaan. Koska eihän sellainen länsimainen kulttuuri ole todellisuutta, eikä ole ikinä ollutkaan.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 741
En usko että kulttuuri mihinkään häviää, mutta yleensä nuita race swappauksia tehdään koska halutaan kannattaa rasistista ideologiaa. On mielestäni aika ymmärrettävää ettei tämä ihmisille maistu, jos on ideologiasta tietoinen. Sunnuntaipelaajahan nyt ei välttämättä huomaakkaan ihmetellä, miksi viikinkijumala on afrikkalainen.

Esimerkiksi ainakin kahdelta Sweet Baby Incin johtavassa asemassa olevata työntekijältä on löydetty rasistisia twiittejä. Ja luulen että heidän sivuillaankin on avoimesti rasistiseen ideologiaan viittaavia tekstejä.
Siis sankaripelaajat (tm) paskoo housuunsa kun pelissä on ei-valkoihoinen hahmo, koska niin ei vain voi olla maailmassa missä pelitalot yrittävät houkutella pelaajiksi muitakin kuin valkoihoisia heterosankaripelaajia? Koska näiden sankaripelaajien maailmassa ei ole muita kuin valkoihoisia heteroihmisiä, kunnon arjalaisia mieluiten?
 

JLM

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 635
En kyllä oikein tiedä, että miten länsimainen kulttuuri muka on ratkaissut "woke ideologian" esittämät ristiriidat. Se "woke" liike on olemassa juurikin siksi, että länsimaalainen kulttuuri ei ole pystynyt korjaamaan noita ongelmia. Joo, joskus siinä wokettajat menevät perse edellä puuhun, mutta kyllä ne ihan oikeita ongelmia siellä ovat pyrkineet ratkomaan.
Lisäksi tässä kontekstissa, eli inkluusion lisääminen mediassa ja viihteessä, wokettajat pyrkivät juurikin päinvastaiseen kuin jakamaan pieniin ryhmiin. Se motiivi siinä toiminnan taustalla on tuoda mukaan ne aiemmin aliedustetut vähemmistöt osaksi sitä massakulttuuria, sen sijaan, että ne eriteltäisiin omiin niche-nurkkauksiin.
En kyllä hetkeäkään usko että valtaosalla wokettajista olisi noin yleviä päämääriä. Sen verran moni on paljastunut lähinnä vallanhimoisiksi, rasisteiksi ja helpon rahan perässä oleviksi. Noin lähtökohtaisesti muutenkin se, että edes tavoittelee ns. lopputulosten tasa-arvoa on itsessään enemmän ongelma kuin ratkaisu mihinkään.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 476
En kyllä hetkeäkään usko että valtaosalla wokettajista olisi noin yleviä päämääriä. Sen verran moni on paljastunut lähinnä vallanhimoisiksi, rasisteiksi ja helpon rahan perässä oleviksi. Noin lähtökohtaisesti muutenkin se, että edes tavoittelee ns. lopputulosten tasa-arvoa on itsessään enemmän ongelma kuin ratkaisu mihinkään.
Sanoisin, että valtaosalla wokettajista on juurikin noin yleviä päämääriä. Toki siellä, kuten kaikissa muissakin ideologisissa liikkeissä yms., on se oma sakkinsa, jotka käyttävät sitä liikehdintää ennen kaikkea omien etujensa ajamiseen.
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
868
[
Tossahan tehdään taas se virheolettama että länsimainen kulttuuri tai edes länsimainen kulttuuriperimä olisi joku kanonisoitu entiteetti, mikä olisi pysähtynyt johonkin 1950-luvun valkoihoinen ydinperhe ja ikuinen kesä heinäpellolla-fantasiaan. Koska eihän sellainen länsimainen kulttuuri ole todellisuutta, eikä ole ikinä ollutkaan.
Nämä väitteet länsimaisen kulttuurin tuhoamisesta on myös siinä mielessä huvittavia, että tietty osa woke- toiminnasta on aivan selvästi tehty amerikkalaisen kulttuuri-imperialismin tarpeisiin. Nykyisin kun edes sielläpäin konservatiiviporukassa ei ole tämä perinteinen sotilaallinen interventio muodissa, jolloin on helpompi näivettää maailman eri marginaalikulttuuri eräänlaisen talouspakotteen kautta, ja korvata se amerikkalaisella. Amerikkalaista kulttuuria kun on bisnesmielessä suotavaakin kaikkien omia eikä kukaan syyllistä americanan kuluttamisesta, mutta marginaalikulttuurin omimisesta syyllistetään, jolloin yhteisöpaine on sinne amerikkalaiseen suuntaan...ja marginaalikulttuuri näivettyy.
 

JLM

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 635
Sanoisin, että valtaosalla wokettajista on juurikin noin yleviä päämääriä. Toki siellä, kuten kaikissa muissakin ideologisissa liikkeissä yms., on se oma sakkinsa, jotka käyttävät sitä liikehdintää ennen kaikkea omien etujensa ajamiseen.
Saa sitä toki uskoa vaikka joulupukkiin jos se on ideologisesti sopivaa. Woke-porukoissa on paljon ns. hyödyllisiä idiootteja mutta ne ketkä siellä ylempänä hierarkiassa ovat eivät todellakaan ole mitään hyväntekijöitä. Ja on se ideologisestikin niin mädäntynyttä etten oikein näe miten sitä voisi pitää sen taustoja jotenkin ylevinä.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 741
Saa sitä toki uskoa vaikka joulupukkiin jos se on ideologisesti sopivaa. Woke-porukoissa on paljon ns. hyödyllisiä idiootteja mutta ne ketkä siellä ylempänä hierarkiassa ovat eivät todellakaan ole mitään hyväntekijöitä. Ja on se ideologisestikin niin mädäntynyttä etten oikein näe miten sitä voisi pitää sen taustoja jotenkin ylevinä.
”Minun pelimaailmani on valkoihoinen -porukoissa on toki paljon ns. hyödyllisiä idiootteja, mutta ne ketkä ovat siellä hierarkiassa ylempänä eivät todellakaan ole mitään hyväntekijöitä vaan ehtoja natseja”.

Kuulostaako järkevältä, vai siltä että keksittäisiin omaa maailmankuvaa pönkittävä vihollinen keinotekoisella vastakkainasettelulla ja ihmeellisillä salaliittoteorioilla?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 476
Saa sitä toki uskoa vaikka joulupukkiin jos se on ideologisesti sopivaa. Woke-porukoissa on paljon ns. hyödyllisiä idiootteja mutta ne ketkä siellä ylempänä hierarkiassa ovat eivät todellakaan ole mitään hyväntekijöitä. Ja on se ideologisestikin niin mädäntynyttä etten oikein näe miten sitä voisi pitää sen taustoja jotenkin ylevinä.
Sanoisin, että wokettajien kohdalla on varmaan aikalailla samanmoinen jako kuin wokettajista valittajissa.
Eli siellä on se suuri massa, jotka oikeasti “uskovat” siihen “ideologiaan”. Sitten siellä huipulla on se pieni määrä väkeä, jotka tekevät rahaa sillä, että saavat tuon suuren massan ottamaan kierroksia aiheesta. Tuosta pienestä määrästä väkeä osa on sellaisia, jotka itsekin uskovat siihen mitä puskevat ja tienaavat siinä sivussa, ja sitten sellaista, jotka vain käyttävät tilannetta kyynisesti hyväksi tienatakseen rahaa.
Mutta se suuri massa ei saa, eikä erityisemmin pyrikään saamaan, siitä mitään henkilökohtaista etua.
 

JLM

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 635
”Minun pelimaailmani on valkoihoinen -porukoissa on toki paljon ns. hyödyllisiä idiootteja, mutta ne ketkä ovat siellä hierarkiassa ylempänä eivät todellakaan ole mitään hyväntekijöitä vaan ehtoja natseja”.

Kuulostaako järkevältä, vai siltä että keksittäisiin omaa maailmankuvaa pönkittävä vihollinen keinotekoisella vastakkainasettelulla ja ihmeellisillä salaliittoteorioilla?
No se kuulostaa suurinpiirtein sellaiselta perinteiseltä knee-jerk reaktiolta mitä foorumipostauksissa usein näkee onelinereina... mutta ottaen huomioon, että kommentoimani ideologia noin lähtökohtaisesti vaatii vastakkainasettelua ollakseen edes olemassa, niin tuo vertaus menee aika isosti ohi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 476
Se on se höynäytettävä kansanosa.
Ei siinä välttämättä mitään höynäyttämistä ole. Kyseinen porukka on sitä mieltä, että yhteiskunnassa on joku epäkohta ja sitten haluavat, että sitä pyritään korjaamaan. Toki siinä jotku tienaa ohessa, mutta jos kyseiset henkilöt samalla ajavat tuon massan haluamia asioita, niin se menee siihen “cost of doing business” kategoriaan.
 

JLM

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 635
Ei siinä välttämättä mitään höynäyttämistä ole. Kyseinen porukka on sitä mieltä, että yhteiskunnassa on joku epäkohta ja sitten haluavat, että sitä pyritään korjaamaan. Toki siinä jotku tienaa ohessa, mutta jos kyseiset henkilöt samalla ajavat tuon massan haluamia asioita, niin se menee siihen “cost of doing business” kategoriaan.
No siinä tapauksessa ne sijoitettaisiin siihen tahallisesti vahingollisten kategoriaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 476
No siinä tapauksessa ne sijoitettaisiin siihen tahallisesti vahingollisten kategoriaan.
Ja itse sijoittaisin ne, ainakin niiltä osin mitä tässä nyt on viime viesteissä käsitelty, kategoriaan tahallisesti hyödylliset.
Mutta joo, mielipiteitä.
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
868
Noin lähtökohtaisesti muutenkin se, että edes tavoittelee ns. lopputulosten tasa-arvoa on itsessään enemmän ongelma kuin ratkaisu mihinkään.
Aika paljon kuitenkin tällä lopputuloksen tasa-arvo ajattelullakin on kaikenlaisia ongelmia ratkottu länsimaissa, ettei tuokaan asia ole ihan noin mustavalkoinen. Esimerkiksi veroja on aika paljon helpompi ja vähemmän haitallista kerätä sellaisilta ihmisiltä kenellä on paljonkin jotain kuin sellaisilta kenellä ei ole mitään. Rajansa toki kaikella.
 

JLM

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 635
Ja itse sijoittaisin ne, ainakin niiltä osin mitä tässä nyt on viime viesteissä käsitelty, kategoriaan tahallisesti hyödylliset.
Mutta joo, mielipiteitä.
No joidenkin mielestä on hyödyllistä saada aikaan paljon vastakkainasettelua, sekasotkua ja vallan keskittämistä epämääräisille, epäluotettaville tahoille jotka ovat äärimmäisen allergisia minkään tasoiselle erimielisyydelle. Resepti millä on maailman historian sivu saatu aikaan mittaamaton määrä kaikkea pahaa. Mutta hei, hyödyllistä...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 476
No joidenkin mielestä on hyödyllistä saada aikaan paljon vastakkainasettelua, sekasotkua ja vallan keskittämistä epämääräisille, epäluotettaville tahoille jotka ovat äärimmäisen allergisia minkään tasoiselle erimielisyydelle. Resepti millä on maailman historian sivu saatu aikaan mittaamaton määrä kaikkea pahaa. Mutta hei, hyödyllistä...
Keitähän nämä “jotku” nyt sitten ovat? Kerta itse en ole tuollaista sanonut, joten et kai sä nyt tässä ole sortumassa mihinkään olkiukkoiluun?
 
Liittynyt
31.10.2019
Viestejä
1 236
Siis sankaripelaajat (tm) paskoo housuunsa kun pelissä on ei-valkoihoinen hahmo, koska niin ei vain voi olla maailmassa missä pelita.lot yrittävät houkutella pelaajiksi muitakin kuin valkoihoisia heterosankaripelaajia? Koska näiden sankaripelaajien maailmassa ei ole muita kuin valkoihoisia heteroihmisiä, kunnon arjalaisia mieluiten?
En ymmӓrrӓ mitӓ horiset. Vastustan wokeideologiaa, koska se on mm. rasistinen.

Minusta huonoa olettaa ettӓ eri ihonvӓriset, tai eri seksuaalista suuntautumista olevat pitӓisivӓt automaattisesti wokepaskasta. Kyllӓ moni heistӓkin jӓttӓӓ tuotteen ostamatta kun nӓkevӓt mustan viikingin.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 741
En ymmӓrrӓ mitӓ horiset. Vastustan wokeideologiaa, koska se on mm. rasistinen.

Minusta huonoa olettaa ettӓ eri ihonvӓriset, tai eri seksuaalista suuntautumista olevat pitӓisivӓt automaattisesti wokepaskasta. Kyllӓ moni heistӓkin jӓttӓӓ tuotteen ostamatta kun nӓkevӓt mustan viikingin.
Pelitalot varmaan laskee näitä ihan julmasti kassakoneen avulla, ei minkään ideologiamittareiden. Tän valituksen edes voisi jotenkin ymmärtää jos kyseessä ei olisi yksityisten firmojen bisnes.

Videopelimarkkinathan on jopa globaalimmat kuin esim elokuvamarkkinat, koska käytännössä mitään kansallisia markkinoita ei oikein missään ole olemassa, vaan isoja megajulkaisuja hakataan ihan kaikkialla maailmassa. Jos maailman potentiaalisista pelaajista siis alle puolet on heteromiehiä, ja paljon paljon pienempi osa valkoihoisia heteromiehiä, niin myyntimiehet varmaan aika nopeasti osaa ynnäillä että mitä keinoja voisi yrittää käyttää markkinaosuuksien saamiseksi.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 503
Viestejä
4 217 654
Jäsenet
71 060
Uusin jäsen
jsa555

Hinta.fi

Ylös Bottom