Miksi pitää olla erillisilmoitus että perseilyä ei hyväksytä?
Eikö toi pitäs olla suht normi kaikessa?
Koska se progressiiviporukka haluaa uudelleenmääritellä sen, mikä on perseilyä ja mikä sallittua käytöstä, sekä sen, miten huonoon käytökseen tulee suhtautua.
He haluavat ensinnäkin heidän arvoihinsa sopivan määritelmän huonolle käytökselle, ja lisäksi he haluavat sille nollatoleranssin asioissa, joissa nollatoleranssi ei ole järkevää.
Esim. kaksi tilannetta:
1) joku juttelee kavereidensa kanssa kertoen poliittisesti epäkorrekteja vitsejä
2) joku juttelee kavereidensa kanssa käyttäen ihmisistä oikeita biologisia termejä
Näiden on asioita joiden ei pitäisi ulkopuolisille kuulua, ja perinteisten käytössääntöjen mukaan ei ole muiden asia puuttua tähän.
Mutta uusien "turvallinen tila"-sääntöjen mukaan se oikeiden biologisten termien käyttäminenkään ei ole ok, ja väärien vitsien kertominen omassakin porukassa on oikeutus sille, että joku heitetään paikasta ulos, koska joku ohikulkija saattaa vahingossa kuulla niitä ja loukkaantua.
Nollatoleranssi tulisi olla esim. ihmisten fyysisen koskemattomuuden loukkaamiseen, ei sille että joitain sanoja ei vaan tilassa saa ollenkaan käyttää.
Ja minulle taas se, että en saa käyttää oikeita biologisia sukupuolitermejä ihmisistä puhuttaessa tekee tilasta nimenomaan epäturvallisen. Mikä on "turvallinen tila" toiselle, on epäturvallinen tila jollekin muulle.
Minulle tapahtui esim. pari kk sitten tapaus, että kaveri kävi kaupassa, ja minun piti sekä kertoa tälle omat ostokseni, että kertoa että myös toinen kaveri tarvii kaupasta jotain. Tilasin suurinpiirtein seuraavasti: "itselleni kevytmaitoa, mahdollisimman normaalia" ja toiselle (maitoallergiselle) kaverille "maidonkaltaista korvikeainetta, kysy kaverilta tarkemmat yksityiskohtatiedot", niin tämä tilaus herätti yhdessä tilannetta sivusta seuranneessa woke-ihmisessä raivon.
Minä olin kuulemma muka epäsuvaitsevainen ihminen, koska halusin "normaalia maitoa" ja "väheksyin" muita valmisteita. Kun fakta oli, että
1) kokeiltuani vaikka mitä eri maitojuomia olen todennut, että se normaali halpa perusmaito on se, mikä maistuu minulle kaikkein parhaalta.
2) tuo maitoallerginen toinen kaverini joka myös tarvi kaupasta jotain on eri aikoina käyttänyt kahvissaan erilaisia maidonkorvikeaineita, osa soijapohjaisia, osa kaurapohjaisia, enkä todellakaan muista, mitä niistä se nykyään käyttää ja millä nimellä sitä myydään, joten pidin turvallisempana, että kaupassa käyvä kaverini kysyy siltä toiselta kaverilta suoraan esim. tekstiviestillä tai soittamalla sille kuin että itse kerron väärän tuotteen.
Tällainen ihmisten luokitteleminen epäsuvaitsevaiseksi ihmiseksi sen takia, että nämä pitävät halvoista perusvalmisteista eivätkä muista kaikkien erikoisvalmisteiden nimiä on melkoisen kaukana siitä, mitä todellisen "turvallisen tilan" pitäisi olla.
Viimeksi muokattu: