Ja tässä eri lähteestä (Redditistä) paljon fiksummassa muodossa:F1-kuskien kolarointien hintalaput kaudella 2021
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja tässä eri lähteestä (Redditistä) paljon fiksummassa muodossa:F1-kuskien kolarointien hintalaput kaudella 2021
Kummankin. Tuossahan se imolan kohdalla näkyy.laskettiinko se bottaksen ja Russelin mälli kumman laskuun?
Luulen, että kyse on kustannusten säästöstä , nyt voidaan vahvistaa niitä rakenteita, jotka kolaritilanteissa helpoimmin vauriotuvat sekä ja pyörien (13":sta 18":ksi) painon lisäyksestä.Viittä vaille ettei Grosjean päässyt hengestään näiden painavien autojen vuoksi.
Kersin lisäyksen jälkeen tuonne ei ole kyllä tullut 100kg edestä romua. Joku fiksaatio Brawnilla on saada koko ja paino ylös.
Toi kylläpitäisi laittaa Russelille aivan tarpeeton ja ylioptimistinen siirto Russelilta.Kummankin. Tuossahan se imolan kohdalla näkyy.
Sainzin kerrotaan osaavan Leclertiä paremmin antaa insseille tietoa mihin suuntaan autoa pitäisi muuttaa => saanut sitä itselleen mieleisemmäksi, mistä ehkä Leclert on sitten "kärsinyt"?Ferrari lupailee jo Sainzille jatkoa:
![]()
Ferrarilta vahva lupaus Carlos Sainzille: "Ei ole epäilystäkään, ettemmekö istuisi alas"
Ensimmäisen kautensa Ferrarin F1-kuljettajana päättänyt Carlos Sainz on saamassa italialaistiimiltä pikaisen jatkosopimuksen, kertoo tallipäällikkö Mattia Binotto.www.mtvuutiset.fi
Viime kaudella Sainz nousi omasta mielestä uudelle tasolle, ja kieltämättä ansainnut jatkopahvin. Ennen Ferrarille siirtymistä Sainz ei kyllä itsessäni herättänyt sen suurempia tunteita. Tasainen ja hyvä kuski, mutta ei millään tavalla loistelias. Viime kauden jälkeen tuli tunne, että miksei Sainz voisi nousta jopa ihan kärkikuskeiksi sarjassa. Toivottavasti jatkaa Leclercin haastamista samalla tasolla tulevaisuudessakin.
Ei välttämättä haluakaan, mutta siis, en ymmärrä?Tää oli varmaan jotain semmosta huumoria mitä en tajua?
Tuskin Horneri haluaa jotain Failonsoa paskomaan tallin sisäiset harmoniat ja ryssimään autonkehitystä.
Le Mans meriitti on melkein läppä, kaksi autoa ajoi voitosta. Rellun mass damper oli myös hyvin lähellä kusetusta ja sääntöjen tulkinnalla myöhemmin kiellettiin.Ei välttämättä haluakaan, mutta siis, en ymmärrä?
Alonsohan on voittanut ne 2 Renault mestaruutta silloin kun Kimikin oli parhaimmillaan 2005. Sen lisäksi 3 kertaa 2. Ferrari vuosina, 24h Le mans voitto ja ajoi Alpinella ihan hyvän kauden ja keräsi enemmän pisteitä kuin tallikaveri.
+BriatoreLe Mans meriitti on melkein läppä, kaksi autoa ajoi voitosta. Rellun mass damper oli myös hyvin lähellä kusetusta ja sääntöjen tulkinnalla myöhemmin kiellettiin.
Sainzin kerrotaan osaavan Leclertiä paremmin antaa insseille tietoa mihin suuntaan autoa pitäisi muuttaa => saanut sitä itselleen mieleisemmäksi, mistä ehkä Leclert on sitten "kärsinyt"?
Olettaa sopii, että Sainz on saanut paljon oppia auton säätämisestä isältäänkin.Aika odotettu ilmiö
Sainz on ollut susipaskalla Toro Rossolla ja sen jälkeen Rellulla. Sitten McLarenilla nostamassa tallia suosta takas ylös Norriksen kanssa. Nämä on pakottanut opettelemaan palautetteen antoa ja kehittämään autoa. Leclerc taas nostettiin höpöhöpö-Erikssonin rinnalta rookiena sukkana valmiiseen pöytään Ferrarille jota Vettel ja Räikkönen oli rakentanut vuosia.
Olettaa sopii, että Sainz on saanut paljon oppia auton säätämisestä isältäänkin.
Ei Hamilton ole missään vaiheessa itse edes puhunut lopettamisesta, tmutta nyt ne huhutkin on ammuttu alasMikään ei ole niin "Hamiltonmaista" kuin uhriutua muutaman kuukauden ajan ja teeskennellä harkitsevansa uran lopettamista, jotta ihmiset anelisivat häntä jatkamaan.
Kyllä se sinne gridiin ilmestyy kuten ennenkin, mutta saattaa venyttää "päätöstä" pitkälle.
Mikään ei ole niin "Hamiltonmaista" kuin uhriutua muutaman kuukauden ajan ja teeskennellä harkitsevansa uran lopettamista, jotta ihmiset anelisivat häntä jatkamaan.
Kyllä se sinne gridiin ilmestyy kuten ennenkin, mutta saattaa venyttää "päätöstä" pitkälle.
Kyllä se auton perussäätämisen oppiminen nuorena antaa muita nuorempana aikaa ymmärtää miten voimansiirron muuttaminen vaikuttaa, renkaiden kallistuskulmien muutokset, rengaspaineiden muutos ja ennenkaikkea miten sen kokee autossa jarrubalanssin muuttamisen merkitys. Ja varsinkin, että sen auton säätämisen opettelu on ihan oikeasti itselle hyödyllinen taito. Sitten ralli-isät antavat ne autot hyvin nuorina, meillä esim. Teemu ja Veeti ajavat yli 200 jo 14-vuotiaina radalla. Jossain vaiheessa he sitten ovat niin hyviä, että isät pitävät suunsa supussaMiten vuonna 2005 rallin lopettanut voisi opettaa F1 auton säätämistä? Vehkeiden ainoa yhtäläisyys on 4 rengasta, moottori ja ratti.
Kimillä mahtava lahja![]()
Taisi Kimikin aika nuorena alkaa harjoittelemaan kaikenlaisien päristimien kanssa,ja toinen hyvä esimerkki Rovanperä junior.
Kyllä mitä nuorempana sen opit sen helpompi sun on korjata inssien/mekaanikkojen tekemät säätövirheet, jotka saavat sinut näyttämään hitaalta taistelussa niistä harvoista ajopaikoista karting-luokista ylöspäin, pieni säätö"virhe" rengaskulmissa voi aiheuttaa 0,6-1.0 s eron kierrosajassa ja se voi olla sille toiselle kuskille toimivampi kuin itsellesi. Silloin sulla pitää olla kanttia vaatia sitä itsellesi erilaiseksi ja sen kantin saamiseksi sun pitää todella ymmärtää, että ne säädöt eivät toimi sinulla.Nyt oli kyse siitä että Carlos Sr olisi opettanut pohjalleen Formula 1 auton säätämisen.
@tietokonerikki Oletko ihan vakavissas?
@Henkka77 Kuka on Blessed?
Kyllä mitä nuorempana sen opit sen helpompi sun on korjata inssien/mekaanikkojen tekemät säätövirheet, jotka saavat sinut näyttämään hitaalta taistelussa niistä harvoista ajopaikoista karting-luokista ylöspäin, pieni säätö"virhe" rengaskulmissa voi aiheuttaa 0,6-1.0 s eron kierrosajassa ja se voi olla sille toiselle kuskille toimivampi kuin itsellesi. Silloin sulla pitää olla kanttia vaatia sitä itsellesi erilaiseksi ja sen kantin saamiseksi sun pitää todella ymmärtää, että ne säädöt eivät toimi sinulla.
Tie ylöspäin on kivinen, kuten Taponen sai äsken kokea. Sitten sitä niistä mm. siipiasioista joutuu vielä lisää opettelemaan, matkan varrella. Auton käytös muuttuu jo kun vaihdetaan kartingista F4:seen.
Kyllä isäpappa ajoi paljon myös asfaltilla ja aivan varmasti osaa opettaa miten mm. rengaspaineet ajamiseen vaikuttaa. Se viimeinen hienosäätö tulee sitten vain ajamalla ja siihenkin (ajamisen märäärään) isäpapan suhteet ja varat antavat sinulle etulyöntiaseman vs. köyhästä pohjolasta eteenpäin ponnistavasta junnuun.sori, nyt ei pysty vastaamaan enää mitään muuta kuin että kannattaa äkkiä kilauttaa talleille että hommaavat vanhat rallistarbat kuskien valmentajiksi![]()
Ja Toro Rosso, Rellu ja McLaren rämpimisellä ei ollut mitään merkitystä kun iskä papi vähän kertoi tapas lautasen äärellä rengaspaineista ja kuinka 90-luvun Toyotan ajotapa toimii 2020-luvun F1 autoon.Kyllä isäpappa ajoi paljon myös asfaltilla ja aivan varmasti osaa opettaa miten mm. rengaspaineet ajamiseen vaikuttaa. Se viimeinen hienosäätö tulee sitten vain ajamalla ja siihenkin (ajamisen märäärään) isäpapan suhteet ja varat antavat sinulle etulyöntiaseman vs. köyhästä pohjolasta eteenpäin ponnistavasta junnuun.
Eiköhän tossa vaiheessa ollut se isäpapan maine mikä auttaa ja poika tekee mitä osaaJa Toro Rosso, Rellu ja McLaren rämpimisellä ei ollut mitään merkitystä kun iskä papi vähän kertoi tapas lautasen äärellä rengaspaineista ja kuinka 90-luvun Toyota = 2020-luvun F1 auto ajaa.
Sama pata kuin ennenkin. Ei ole saanut juurikaan kehittää mutta bensaan tulee muutoksia.Mersu pistänyt W13:n padan tulille.
Ei vaan turva-alueita parannetaan modernimmaksi, eikä yllätä koska onhan tuo eau rouge aika hengenvaarallinen ollut jo pitkän aikaa.Ei helvetti, spa jää pois kalenterista?
Mikä tuossa oli nyt niin kauheeta, joistakin kohtaa otetaan jopa asvalttia pois ja laitetaan hiekkaa tilalle, joten ennemminkin paluu perinteisempään suuntaan.Bye bye klassikko ja Hello Tilke airport
![]()
Spa-Francorchamps circuit revamp revealed in new photos
www.autosport.com
Pikantti yksityiskohta: Faneille ei makseta mitään korvauksia 2021:stä mutta perään aloitetaan 80M€:n remppa jotta MotoGP standardit saadaan täytettyä.
Aloitetaan vaikka Eau Rougesta joka on gone.Mikä tuossa oli nyt niin kauheeta, joistakin kohtaa otetaan jopa asvalttia pois ja laitetaan hiekkaa tilalle, joten ennemminkin paluu perinteisempään suuntaan.
Ei sitä ainakaan kuvissa näy ja Spa:n lähetyksessä silloin sanoivat, että itse mutkaan ei kosketa, mutta sen ympärillä tapahtuu sitten enemmänkin. Mikä vika isommissa turva-alueissa on, kun vielä ei tiedetä edes toteutusta?Aloitetaan vaikka Eau Rougesta joka on gone.
@River Hudson Mutkan olisi voinut jättää as-is mutta raapineet isommat turva-alueet.
Mutkaan tulee enemmän mutkaa eli otetaan vauhti pois.Ei sitä ainakaan kuvissa näy ja Spa:n lähetyksessä silloin sanoivat, että itse mutkaan ei kosketa, mutta sen ympärillä tapahtuu sitten enemmänkin. Mikä vika isommissa turva-alueissa on, kun vielä ei tiedetä edes toteutusta?
Mutkaan tulee enemmän mutkaa eli otetaan vauhti pois.
ja jossain virallista ettei muutu?En näe tuossa mitään virallista.
Ennemmin silti luottaisin kuitenkin siihen mitä sanoivat lähetyksessä. Ymmärrän myös hyvin, jos on haluttu hillitä vauhtia marraskuun puolessa välissä, ratapäivillä se kuskien taso voi olla mitä vain. Jyrkempi versio olisi ehkä jopa vaarallisempi, koska täysillä sitä pitäisi silti koittaa, että ei jää suoralla liikaa.ja jossain virallista ettei muutu?
Missä ihmeen lähetyksessä? Jos meinaat jotain kilpailun lähetystä, niin ei siinä vaiheessa ollut vielä juuri mitään tietoa tulevista muutoksista. Kyllä siitä on tarkoitus tehdä sellainen, että joutuu jarruttamaan. Minusta ainakin kuulostaa paremmalta kuin nykyinen jo GT-autoilla täysillä ajettava mutkitteleva suora, jonka haaste/vaarallisuus perustuu juuri johonkin tekniseen vikaan tai keliin ja sitä kautta huonoihin turva-alueisiin.Ennemmin silti luottaisin kuitenkin siihen mitä sanoivat lähetyksessä. Ymmärrän myös hyvin, jos on haluttu hillitä vauhtia marraskuun puolessa välissä, ratapäivillä se kuskien taso voi olla mitä vain. Jyrkempi versio olisi ehkä jopa vaarallisempi, koska täysillä sitä pitäisi silti koittaa, että ei jää suoralla liikaa.
Turhaa spekulointiahan tämä on, sittenhän sen näkee, kun saavat valmiiksi.
Missä lähetyksessä? Ai maikkarin?Ennemmin silti luottaisin kuitenkin siihen mitä sanoivat lähetyksessä. Ymmärrän myös hyvin, jos on haluttu hillitä vauhtia marraskuun puolessa välissä, ratapäivillä se kuskien taso voi olla mitä vain. Jyrkempi versio olisi ehkä jopa vaarallisempi, koska täysillä sitä pitäisi silti koittaa, että ei jää suoralla liikaa.
Turhaa spekulointiahan tämä on, sittenhän sen näkee, kun saavat valmiiksi.
Missä lähetyksessä? Ai maikkarin?
Itse luotan enemmän tähän lähteeseen kuin johonkin maikkarin puuhapete kerhoon. Se on varmaa että ykköset vetää tuosta lappu lattiassa. Toivottavasti on turva-alueet kunnossa.
Mikä vika isommissa turva-alueissa on
Ottivat asvalttia pois ja laittavat hiekkaa tilalle, siis tuon aikasemman jutun perusteella niin mitä vikaa siinä silloin on?Kaikki. Melkein jokainen rata on pilattu liian isoilla asfaltoiduilla turva-alueilla.
Kyllähän nykyautot on hajuttomia, mauttomia ja värittömiä noihin ysärin vehkeisiin verrattuna.
Lujaahan nykyään mennään, mutta kiskoilla ja äänet naurettavaa pörinää, fiilis puuttuu.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.