Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei sitä ainakaan kuvissa näy ja Spa:n lähetyksessä silloin sanoivat, että itse mutkaan ei kosketa, mutta sen ympärillä tapahtuu sitten enemmänkin. Mikä vika isommissa turva-alueissa on, kun vielä ei tiedetä edes toteutusta?Aloitetaan vaikka Eau Rougesta joka on gone.
@River Hudson Mutkan olisi voinut jättää as-is mutta raapineet isommat turva-alueet.
Mutkaan tulee enemmän mutkaa eli otetaan vauhti pois.Ei sitä ainakaan kuvissa näy ja Spa:n lähetyksessä silloin sanoivat, että itse mutkaan ei kosketa, mutta sen ympärillä tapahtuu sitten enemmänkin. Mikä vika isommissa turva-alueissa on, kun vielä ei tiedetä edes toteutusta?
Mutkaan tulee enemmän mutkaa eli otetaan vauhti pois.
ja jossain virallista ettei muutu?En näe tuossa mitään virallista.
Ennemmin silti luottaisin kuitenkin siihen mitä sanoivat lähetyksessä. Ymmärrän myös hyvin, jos on haluttu hillitä vauhtia marraskuun puolessa välissä, ratapäivillä se kuskien taso voi olla mitä vain. Jyrkempi versio olisi ehkä jopa vaarallisempi, koska täysillä sitä pitäisi silti koittaa, että ei jää suoralla liikaa.ja jossain virallista ettei muutu?
Missä ihmeen lähetyksessä? Jos meinaat jotain kilpailun lähetystä, niin ei siinä vaiheessa ollut vielä juuri mitään tietoa tulevista muutoksista. Kyllä siitä on tarkoitus tehdä sellainen, että joutuu jarruttamaan. Minusta ainakin kuulostaa paremmalta kuin nykyinen jo GT-autoilla täysillä ajettava mutkitteleva suora, jonka haaste/vaarallisuus perustuu juuri johonkin tekniseen vikaan tai keliin ja sitä kautta huonoihin turva-alueisiin.Ennemmin silti luottaisin kuitenkin siihen mitä sanoivat lähetyksessä. Ymmärrän myös hyvin, jos on haluttu hillitä vauhtia marraskuun puolessa välissä, ratapäivillä se kuskien taso voi olla mitä vain. Jyrkempi versio olisi ehkä jopa vaarallisempi, koska täysillä sitä pitäisi silti koittaa, että ei jää suoralla liikaa.
Turhaa spekulointiahan tämä on, sittenhän sen näkee, kun saavat valmiiksi.
Missä lähetyksessä? Ai maikkarin?Ennemmin silti luottaisin kuitenkin siihen mitä sanoivat lähetyksessä. Ymmärrän myös hyvin, jos on haluttu hillitä vauhtia marraskuun puolessa välissä, ratapäivillä se kuskien taso voi olla mitä vain. Jyrkempi versio olisi ehkä jopa vaarallisempi, koska täysillä sitä pitäisi silti koittaa, että ei jää suoralla liikaa.
Turhaa spekulointiahan tämä on, sittenhän sen näkee, kun saavat valmiiksi.
Missä lähetyksessä? Ai maikkarin?
Itse luotan enemmän tähän lähteeseen kuin johonkin maikkarin puuhapete kerhoon. Se on varmaa että ykköset vetää tuosta lappu lattiassa. Toivottavasti on turva-alueet kunnossa.
Mikä vika isommissa turva-alueissa on
Ottivat asvalttia pois ja laittavat hiekkaa tilalle, siis tuon aikasemman jutun perusteella niin mitä vikaa siinä silloin on?Kaikki. Melkein jokainen rata on pilattu liian isoilla asfaltoiduilla turva-alueilla.
Kyllähän nykyautot on hajuttomia, mauttomia ja värittömiä noihin ysärin vehkeisiin verrattuna.
Lujaahan nykyään mennään, mutta kiskoilla ja äänet naurettavaa pörinää, fiilis puuttuu.
Onko kukaan nykyautojen arvostelijoista nähnyt/kuullut noita livenä? Satuin 2018 Monacoon juuri GP:n aikaan, seikkailin kaupungin kulisseissa pääsuoran vieressä n. 20 metrin päässä aitojen takana, ja lähemmäksi ei ollut mitään asiaa ilman että työnti sormet korviin.
Onhan se V10 18k rpm sinfonia livenä varmaan vielä eri juttu, mutta ihan järkyttävän kova mökä noista nykyautoistakin lähtee kun talla on pohjassa.
2014 koneet kuulosti pölynimureilta ja mm. lukkojarrutuksissa ääni kuului kotikatsomoihin asti, nykyisin kait koneisiin "lisätty ääntä" sääntömuutoksillaEn oo arvostellut, mutta omat kokemukset:
1995 Spa, Kemmelin suoran päässä ei mitään mahdollisuutta olla ilman kuulonsuojaimia. Ihan järkyttävä meteli.
2014 Monaco, olihan ne äänet kovat, mutta ei verrattavissa edeltävään kokemukseen.
Eikö niihin tullut joku pakoputki härveli?2014 koneet kuulosti pölynimureilta ja mm. lukkojarrutuksissa ääni kuului kotikatsomoihin asti, nykyisin kait koneisiin "lisätty ääntä" sääntömuutoksilla
On sillä suurikin merkitys kun nuorena aloittanut.. itsekin ekan peltoauton saanut 6vuotiaana. Olen paljon taitavampi kuski mitä moni kanssa autoilija. Pystyn helposti viemään liikenteessä auton äärirajoille ja osaan esim. rengaspaineet säätää mieleiseksi kutakin keliä kohden
Eihän siinä niin sanota, mutta tärkeää se mainittu taito on silti, että hahmottaa asiat normikuskia paremmin, mikä taas on turvallisuutta muiden kannalta, jos ei varsinaisesti perseillä liikenteessä.On todella tärkeää osata liikenteessä viedä auto äärirajoille kelissä kuin kelissä. Jos tämä ei olisi surullinen asenne, niin laittaisin nauruhymiön. Toivottavasti kukaan ei kuole takiasi liikenteessä.
Tällainen uutinen Perezistä mennyt ihan huti. Hassua että RB:lle pääsee rahalla.
The Significant Mexican Sponsors that Sergio Perez Brings to Red Bull
Red Bull launched their 2021 livery with new sponsor names on the car as we look at the Mexican backing that Sergio Perez brings to the team.www.essentiallysports.com
Kyllähän ne sponsorit mukana tulee, ei se sitä tarkoita että on rahalla päässyt. En usko RB rahan takia Pereziä otti kuskiksiTällainen uutinen Perezistä mennyt ihan huti. Hassua että RB:lle pääsee rahalla.
The Significant Mexican Sponsors that Sergio Perez Brings to Red Bull
Red Bull launched their 2021 livery with new sponsor names on the car as we look at the Mexican backing that Sergio Perez brings to the team.www.essentiallysports.com
Kyl ne nda:t on ihan oikeita sopimuksia(mut tietenkää ei voi olla sanomatta, jos..kunhan eivät toteuta samaa ). Lisäksi ihan uudet säännöt, nii mitäpä noilla tiedoilla tekee. Ferrarin moottorihan tuolla viimeaikoina ainut, joka muutenki ollut tarkemmassa syynnissä.Njahas, Todt menossa Ferrarille. Nyt saadaan Ferrari takas kärkikahinoihin kun Todt laulaa Red Bullin ja Mersun innovaatiot Luigeille.
Mattia Binotto: Jean Todt return to Ferrari is 'only speculation, so far...'
Ferrari team principal Mattia Binotto says there has not been contact between the team and Jean Todt, but did not rule out a future move.www.planetf1.com
FIA on tehnyt pirusti tutkimusta 2022 auton konseptin ympärillä. Lisäksi FIA on valmistellut 2026 sääntöjä ja Todt on hyvin tietoinen mitä tulee tapahtumaan koska Audi ilmoittaa näillä näppylöitä että tulee mukaan 2026.Kyl ne nda:t on ihan oikeita sopimuksia(mut tietenkää ei voi olla sanomatta, jos..kunhan eivät toteuta samaa ). Lisäksi ihan uudet säännöt, nii mitäpä noilla tiedoilla tekee. Ferrarin moottorihan tuolla viimeaikoina ainut, joka muutenki ollut tarkemmassa syynnissä.
Nojoo, eipä mulla mitää luottoa oikeasti FIAa kohtaa ole. Varsinkaan viimeisen, mestaruuden ratkaisevan kisan päätösten ja sitä seuraavien päätösten, perusteella ole. + lisäksi noi Ferrarin salaiset diilit aiemmin.. huoh...FIA on tehnyt pirusti tutkimusta 2022 auton konseptin ympärillä. Lisäksi FIA on valmistellut 2026 sääntöjä ja Todt on hyvin tietoinen mitä tulee tapahtumaan koska Audi ilmoittaa näillä näppylöitä että tulee mukaan 2026.
Me ei tiedetä mitä CAD kuvia FIA on pyytänyt tutkittavaksi.
Onko muuta vertailukohtaa kuin kotikatsomo?2014 koneet kuulosti pölynimureilta ja mm. lukkojarrutuksissa ääni kuului kotikatsomoihin asti, nykyisin kait koneisiin "lisätty ääntä" sääntömuutoksilla
Kaikki muutokset missä mersu ja hamilton ei ole voittamassa on erittäin tervetulleita.Nojoo, eipä mulla mitää luottoa oikeasti FIAa kohtaa ole. Varsinkaan viimeisen, mestaruuden ratkaisevan kisan päätösten ja sitä seuraavien päätösten, perusteella ole. + lisäksi noi Ferrarin salaiset diilit aiemmin.. huoh...
Heh, toi olikin hauska turha faktaTällainen tuli vastaan somen puolella:
Mielenkiintoista myös, lähtöruudussa oli kuitenkin tänäkin vuonna Schumacher.
Säännöt on aina tallien kanssa yhdessä sovittu ja hyväksytty, joten on käytännössä mahdoton vuotaa mitään tulevia sääntöjä. 2026 sääntöihin varmaan vielä vaikuttaa paljon, miten nuo uudet autot alkaa toimia käytännössä.FIA on tehnyt pirusti tutkimusta 2022 auton konseptin ympärillä. Lisäksi FIA on valmistellut 2026 sääntöjä ja Todt on hyvin tietoinen mitä tulee tapahtumaan koska Audi ilmoittaa näillä näppylöitä että tulee mukaan 2026.
Me ei tiedetä mitä CAD kuvia FIA on pyytänyt tutkittavaksi.
Kyllä, ne hyväksytään tallien kanssa mutta Todt tietää mitä linjaa säännöillä tullaan hakemaan + hänellä on omat kontaktiverkkonsa FIA:n sisällä.Säännöt on aina tallien kanssa yhdessä sovittu ja hyväksytty, joten on käytännössä mahdoton vuotaa mitään tulevia sääntöjä. 2026 sääntöihin varmaan vielä vaikuttaa paljon, miten nuo uudet autot alkaa toimia käytännössä.
Todt ei ole mitenkään tekninen henkilö, joten tuskin se on ikinä edes mitään CAD-kuvia katsonut.
Tuo hypoteettinen esimerkki on juuri sellainen, josta ei varmasti Brawn (F1) ja Todt (FIA) keskustelisi ilman talleja + mahdollisesti ulkopuolisia kiinnostuneita autonvalmistajia.Kyllä, ne hyväksytään tallien kanssa mutta Todt tietää mitä linjaa säännöillä tullaan hakemaan + hänellä on omat kontaktiverkkonsa FIA:n sisällä.
Tehdään hypoteettinen oletus: Brawn joukkoineen on alkanut valmistautua siihen että jarruihin tulee energianlataus 2026. Todt voi kertoa Ferrarille että kannattaa valmistautukaa tähän. Kukaan muu talli ei saa tätä kehitysaikaetua. Ei kauden 2022 auton konsepti ole tuosta noin vaan tullut vaan valmisteltu vuosia etukäteen ennen kuin talleille on sanottu sanaakaan.
Otetaan toiseksi vaikka tämä rakettimoottori case: RB pyytää FIA tarkistamaan moottorin paikasta X, FIA tarkastaa ja Todt on tietoinen mitä siellä on.
Tai RB:n takasiipi, FIA pyytänyt varmasti CAD kuvat ja tietää mihin se joustavuus on rakennettu. Tai Mersun partymode, kaikki on avattu FIA:lle.
Muutama kuva vielä tuosta W13 "dummysta"
Näitä FIA:n malliautoja on useita. Ilmeisesti jotkut tallit käyttää niitä rendauksen sijaan uuden auton väritysjulkaisussa. Tuskin kukaan julkistaa oikeaa autoa ennen testejä.Muutama kuva vielä tuosta W13 "dummysta"
Szafnauer lähti Aston Martinilta.
Eiköhän se lähtö ole tullut ihan omasta halusta kun iskä Strollin suunnitelmat eivät miellyttäneet. Katsotaan miten yhteistyö sujuu Alpinen kanssa (jos sinne päätyy).iskä Stroll näytti ovea
Kovasti se rakasti vielä 1,5kk sitten Astonista ja hylännyt kaikki tarjoukset.Eiköhän se lähtö ole tullut ihan omasta halusta kun iskä Strollin suunnitelmat eivät miellyttäneet. Katsotaan miten yhteistyö sujuu Alpinen kanssa (jos sinne päätyy).
Tällainen tuli vastaan somen puolella:
Mielenkiintoista myös, lähtöruudussa oli kuitenkin tänäkin vuonna Schumacher.