Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse olen aina pitänyt Kimiä tietyllä tavalla kolminkertaisena maailmanmestarina, koska McLaren -ajat olivat autosta, eivätkä niinkään kuskista kiinni, nämä ovat toki jossitteluja.Jäämiehen aika. Cmoren katsaus Kimin uraan. Aivan jäätävä epäonni kyllä McLaren aikana. 3 mestaruutta ei olisi ollut vääryys. Aikamoista sekoilua myös tuo Lotus aika palkka sekoiluineen. Värikäs hieno ura.
Unohdinkin jo miten Todtin aikana ollaan siirrytty ajamaan lähes kokonaan Ranskassa.
Sulayem on ensimmäinen Euroopan ulkopuolelta tuleva FIA-pomo. Hänen visioissaan autourheilu kehittyisi halvempaan ja alueellisesti tasa-arvoisempaan suuntaan. Sulayem on myös luvannut auttaa nuoria kuskeja eteenpäin urallaan.
Yksi mestaruus meni vahvasti tallin piikkiin, kun ekan kisan olisi voittanut, mutta varikkorajoitin oli säädetty hieman yläkanttiin niin tippui kolmanneksi. Muistaakseni hävisi Schumille kahdella pisteellä sinä vuonna.Itse olen aina pitänyt Kimiä tietyllä tavalla kolminkertaisena maailmanmestarina, koska McLaren -ajat olivat autosta, eivätkä niinkään kuskista kiinni, nämä ovat toki jossitteluja.
Jos, jos ja jos, entäs jos, mutta ansaitusti.
Toto ja Vale juttelee menneistä vuosista:
Vähän hirtehistä huumoriakin, miettivät voittojen määrää ja Vale sanoo 10, Toto sanoo 10+1, "Sochi, the one i robbed from you". Eli tallimääräyksellä menetetty voitto.
Aika jolloin ei ollut ratissa mitään datakarttoja yms. tauhkaa vaan kuski joutui tekemään tosissaan työtä ja lappaa pykäliä laatikosta ihan koko palkkansa edestä. Tehojakin omiin tarpeisiin, kun myllystä parkuu noin 1400hp. Tuon ajan , kun saisi takaisin.
Oikeasti ne äänet kuulostaa tältä. Tässäkin tosin ekotehot käytössä.Olihan noissa potkua, mutta äänet aika lailla samaa tuubaa kuin tänäkin päivänä. Kyllä ykkösten kulta-aikaa oli ysärin alkupuoli, kun radalla vielä oli 3-3.5 litrasia V10- ja V12-myllyjä kirkumassa kilpaa.
Oikeasti ne äänet kuulostaa tältä. Tässäkin tosin ekotehot käytössä.
Aaah olisipa aikakone
Tai sit vaan puolet kapeammat gummit alle.Siitä sääntömuutoksia nykyformuloihin: Aerodynamiikka veks, hiilikuitujarrut veks, tehoja lisää.
Tai sit vaan puolet kapeammat gummit alle.
Sitähän nyt uusilla säännöillä tavoitellaan. Likaisen ilman minimointia. DRS nyt toki vielä jää, mut mahdollista, että poistetaan, jos homma toimii?Mieluummin näkisin että sieltä mutkasta voidaan lähteä ihan toisen auton perseessä kiinni ja yrittää ohitusta luonnollisen imuavun avulla ja heitettäis se DRS romukoppaan. Sen avulla tapahtuvat ohitukset ovat aika teennäisiä kuitenkin.
Kers oli vain muutamalla kuskilla. Fisichella muistaa varmasti erään kisan Spa:ssa. Ihan varmasti vitutti, kun Kimillä oli kers ja hänellä ei ja voitosta taisteltiin koko kisa.Sitähän nyt uusilla säännöillä tavoitellaan. Likaisen ilman minimointia. DRS nyt toki vielä jää, mut mahdollista, että poistetaan, jos homma toimii?
Edit: itse tavallaan tykkäsin "kers-napista". Siinä oli ainaki teoriassa sellainen taktinen elementti. Extra-energiaa oli hetkeksi käytettävissä ja oli kuskin käytettävissä eikä moottoriohjelman. Toki käytännössä se oli aina samassa paikassa, mut jos pysty säästeleen oikeaan kohtaan ja edelläoleva puolustaessaan oli tuhlannut aiemmalla suoralla, niin..
Periaatteessa sama ku DRS, mut sen käyttöä ei ollu rajoitettu tietylle kohtaa radasta.
Jos toteutuu niin tuo olisi todella kova juttu. Ainakin se puoli tallista tietää miten mestaruuksia voitetaan.Bottas jälleen mersulle?
Jättiyllätys voi pian olla totta Valtteri Bottakselle sorvataan huippusopimusta
Valtteri Bottas saattaa sittenkin jatkaa F1-uraansa Mercedeksellä. Lewis Hamilton harkitsee vakavasti uransa lopettamista ja Bottas ottaisi hänen paikkansa Mercedeksellä.www.sportti.com
Mikään ei ole niin "Hamiltonmaista" kuin uhriutua muutaman kuukauden ajan ja teeskennellä harkitsevansa uran lopettamista, jotta ihmiset anelisivat häntä jatkamaan.
Kyllä se sinne gridiin ilmestyy kuten ennenkin, mutta saattaa venyttää "päätöstä" pitkälle.
Joo, muistan ton. Mut toisaalla se oli tallien oma päätös, toi kuite ainaki painoa lisää. Jotku päätti olla ottamatta käyttöön.Kers oli vain muutamalla kuskilla. Fisichella muistaa varmasti erään kisan Spa:ssa. Ihan varmasti vitutti, kun Kimillä oli kers ja hänellä ei ja voitosta taisteltiin koko kisa.
Verstappen uhriutu ennen vikaa kisaa, kisan aikana ja jälkeen (vaikka voitti kyseenalaisesti).Mikään ei ole niin "Hamiltonmaista" kuin uhriutua muutaman kuukauden ajan ja teeskennellä harkitsevansa uran lopettamista, jotta ihmiset anelisivat häntä jatkamaan.
Kyllä se sinne gridiin ilmestyy kuten ennenkin, mutta saattaa venyttää "päätöstä" pitkälle.
Tai sit mersumaista. Otetaan nyt tästä tappiosta kaikki näkyvyys irti.Mikään ei ole niin "Hamiltonmaista" kuin uhriutua muutaman kuukauden ajan ja teeskennellä harkitsevansa uran lopettamista, jotta ihmiset anelisivat häntä jatkamaan.
Kyllä se sinne gridiin ilmestyy kuten ennenkin, mutta saattaa venyttää "päätöstä" pitkälle.
Jotenkin jännä muutenkin tuo lopettamisella uhkailu, nyt kun mestaruus "vietiin pois".
Itse olisin tuosta tympääntyneenä voiton janoisempi, kuin ennen.
Ja haluaisin ensi kaudella voittaa mestaruuden, näyttääkseni, että viime kaudella oli tapahtunut virhe.
Tuosta olen eri mieltä. Kyllä tämä kausi jää ainakin oman mieleeni todella hyvin.Eikä ekan kisan jälkeen enää tästä kaudesta puhuta.
Jaa-a. Ensinnäkin Mersun pitäis ostaa Valtterin soppari Alfalta(jonka pitäis kans kaivaa tilalle uus kuski, ehkä GIO olis helppo e-formuloista saada takas) . Jos.. siis jos ylipäätään skenaario tulis toteen, niin tuskin yhden vuoden sopparin vuoksi tapahtuis mitään kummankaan puolelta. Ihan 100-varmasti Bottas ei Russelia paskempaa lappua kirjoittaisi. Täytyy nyt sen verran itsekunnioitusta olla. Mersun kannalta taas yksvuotinen olis melko tyyris. Muutenki tossa olis pelimerkit Bottaksella, ku on se, jolla kokemusta autosta.Nyt on sama huhu noteerattu Helsingin Sanomissakin.
Olisi kieltämättä kova juttu, mutta luulenpa, että Hamilton haluaa lopulta päättää uransa vuolaaseen kiitospuheeseen tiimiradiossa. Toisaalta kuinkakohan vapautunut Valtteri taas yhdellä yksivuotisella pahvilla olisi, jos Mersulle palaisi? Menisi kyllä varmasti heti, mutta silti.Formula 1 | Autosport: Jos Lewis Hamilton oikeasti lopettaa, Mercedeksellä on suomalainen vaihtoehto korvaajaksi
Lewis Hamilton ei ole kommentoinut mitään sen jälkeen, kun kauden viimeinen F1-kilpailu päättyi.www.hs.fi
Piastri todennäköisempi kuin bottas tässä kohtaa jos vakavasti puhutaan, tuon jutun voinee pistää samaan sarjaan Häkkisen sapattivuoden lopettamisen kanssaJaa-a. Ensinnäkin Mersun pitäis ostaa Valtterin soppari Alfalta(jonka pitäis kans kaivaa tilalle uus kuski, ehkä GIO olis helppo e-formuloista saada takas) . Jos.. siis jos ylipäätään skenaario tulis toteen, niin tuskin yhden vuoden sopparin vuoksi tapahtuis mitään kummankaan puolelta. Ihan 100-varmasti Bottas ei Russelia paskempaa lappua kirjoittaisi. Täytyy nyt sen verran itsekunnioitusta olla. Mersun kannalta taas yksvuotinen olis melko tyyris. Muutenki tossa olis pelimerkit Bottaksella, ku on se, jolla kokemusta autosta.
Le Mansin tms saattaa käydäkin ajamassa, sellainen perushyvä kuski että ok tiimissä varmasti yleiskilpailun voittaisi. Mutta ei esittäisi mitään taianomaista kisassa.
"Perushyvä" kuski? Ihan mielenkiinnosta kuka sitten on oikein niinkuin hyvä kuski?Le Mansin tms saattaa käydäkin ajamassa, sellainen perushyvä kuski että ok tiimissä varmasti yleiskilpailun voittaisi. Mutta ei esittäisi mitään taianomaista kisassa.
Ei pärjäisi rallissa, Alonso on myös omat komenttinsa siitäkin heittänyt mahdollisista omista taidoista, että mikä siinä niin vaikeeta olisi. Sainz jr on varmasti parempi kuin Hämis tai Alonso, siis rallipolulla. Kimi myös paikotellen nopeampi kuin Loeb testipätkillä, kun muisti jo reitin. Se ennakon määrä millä mennään mutkiin...Jotenki en osaa edes kuvitella Hamiltonia muissa sarjoissa. Vrt. Räikkönen ja Alonso. Rakentanut ykkösissä sellaisen jumalmoodin, että jos ei oliskaan tarpeeksi hyvä muualla, nii tipahtaisi kuolevaisten joukkoon. Kahdella mainitulla ei ole/ollut ko. ristiä kannettavanaan ja ovat onnistuneet tekeen itsestään legendoja. Mut todellakin haluaisin Hamiltonin nähdä esim. Rally1 autossa, mut tuskin tulee tapahtuun.
Emmä mistään "'pärjäämisestä' puhunut. Realiteetit. Räikkönen kuite näytti, että itse auton osaa omaksua. Rallissa vaa tarvii ne nuotit myös ja sopivan kartanlukijan. Ei sitä silti helposti edes powerstagella pohjia vedetä.Ei pärjäisi rallissa, Alonso on myös omat komenttinsa siitäkin heittänyt mahdollisista omista taidoista, että mikä siinä niin vaikeeta olisi. Sainz jr on varmasti parempi kuin Hämis tai Alonso, siis rallipolulla. Kimi myös paikotellen nopeampi kuin Loeb testipätkillä, kun muisti jo reitin. Se ennakon määrä millä mennään mutkiin...
Noh, WRC on historiaa.. Ens kaudella katsotaan Rally1-hybridiautoja. Saas nähdä millaisia ovat.olisi kyl aika unelma nähdä Hamilton, Verstappen, Alonso ja Räikkönen vetämässä koko suomen MM rallin läpi WRC kalustolla.
Hamilton ei ole tottunut taistelemaan mestaruuksista. Samaa efektiä mitä oli kauden puolessa välissä kun Red Bullilla kulki, Hamiltonhan oli aivan naurettava itkevä pikku tyttö radiossa joka kisassa. Lopulta sai sit pakan kasaan tosin ja ajoi hyvän kauden.Hyvältä kun tuntuisikin Hamiltonin lopettaminen, niin eiköhän hän sitä kahdeksatta mestaruutta halua. Nyt on tasoissa Schumin kanssa, ohi pitäisi mestaruuksissakin päästä.
Jotenkin jännä muutenkin tuo lopettamisella uhkailu, nyt kun mestaruus "vietiin pois".
Itse olisin tuosta tympääntyneenä voiton janoisempi, kuin ennen.
Ja haluaisin ensi kaudella voittaa mestaruuden, näyttääkseni, että viime kaudella oli tapahtunut virhe.
Hamilton ei ole tottunut taistelemaan mestaruuksista. Samaa efektiä mitä oli kauden puolessa välissä kun Red Bullilla kulki, Hamiltonhan oli aivan naurettava itkevä pikku tyttö radiossa joka kisassa. Lopulta sai sit pakan kasaan tosin ja ajoi hyvän kauden.