Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu ja lähti pois eikä palannut. Eikä poikaansakaan suomalaiseksi kasvattanutAikoinaankin Keke sai paljon paskaa niskaan varsinkin kotimaiselta lehdistöltä. Mestaruuden jälkeen selkään taputtelijoita sitten yht-äkkiä alkoi löytymään![]()
Itse ainakin yritän suhtautua ns. asiallisesti Bottaksen F1-uraan vaikka toki Suomilasit päässä.Jaa äijä tienaa kymmeniä miljoonia ajamalla jotain hlvetin formulaa ja kun homma ei toimi, niin pitäisi vaan todeta että kyllä se parhaansa tekee. Aina ei voi onnistua. Tai olla hiljaa.
Mutta ei, sama äijä, joka sen muutaman kerran isosti onnistuessaan on haistattanut panot kaikille kriitikoilleen, elää ilmeisesti jossain harhaisissa omissa kuvitelmissaan omasta ylivoipaisuudestaan.
Mielestäni kyseinen käytös on ala-arvoista, eikä edes legendaariset Suomi-lasit päässä hyväksyttävää. Ei muutkaan kuskit vttuile julkisesti fanikatsomolle. Oli omia tai joitain muita. Jos kukaan ei ole kiinnostunut formuloista, niin ne loppuvat. Pitäisi Bottaksenkin kuitenkin muistaa mistä ne rahat siihen ajamiseen lähtökohtaisesti tulevat.
Eli aika hämmentävää, ettei kritiikkiä saisi antaa kun sille on aihetta, vaan homma käännetään lokakampanjaksi, kun on se Valtteri niin lutunen ja ehkä maailman paras kuski. Tai ainakin toiseksi paras, kun Sir Lewis ja Toto sitä vaan aina jaksaa kiitellä hyvänä tiimipelaajana, eikä kuitenkaan kukaan tunnu ymmärtävän kuinka hieno kuski se on.
Arvostan tietenkin pyyteetöntä fanittamista ja toivottavasti ei pahasti satu tämä kirjoitus.![]()
Jep, sellaista se viimeisin huhumylly linkoaa. Mietiskelin vain, että mitäs jos Räikkönen saakin jatkoa / ei vielä jääkään eläkkeelle... jäisköhän Bottas ilman tallipaikkaa vai pääsisikö Giovinazzin tilalle. Italialainen kuski italialaisessa tallissa on tosin varmasti sydämen asia tietyille tahoille.Bottasta vissiin aika lailla viedään Alfa Romeolle, ainakin uusien hihujen mukaa . Olisihan se mukava nähdä mitä Bottas saa aikaan muualla. Kyllä toi mersu on jo nähty. Uutta yrittäjää vaan sinne Hamiltonin siipimieheksi.
Eiköhä enskaudellakin toinen kuski ole Ferrarin valitsema.Jep, sellaista se viimeisin huhumylly linkoaa. Mietiskelin vain, että mitäs jos Räikkönen saakin jatkoa / ei vielä jääkään eläkkeelle... jäisköhän Bottas ilman tallipaikkaa vai pääsisikö Giovinazzin tilalle. Italialainen kuski italialaisessa tallissa on tosin varmasti sydämen asia tietyille tahoille.
Nähdäkseni Mick Schumacher kuitenkin jatkaa ensi kaudella Haas:lla, joten nähtäväksi jää, onko Alfa Romeolla yksi vai kaksi tallipaikkaa täytettävänä. Onhan sinne huhuttu esim. Robert Shwartzman:ia.
Williamsille huhutaan uusia naamoja akselilta Nico Hülkenberg, Nyck De Vries, Stoffel Vandoorne.
Olen lähes täysin varma, että Russell pääsee Mersun puikkoihin ensi kaudeksi.
Alpha Taurin osalta en usko, että Tsunoda saa jatkoa, kun Honda lähtee ja suoritukset tallikaveriin verrattuna ovat olleet useimmiten varsin heikkoja.
Tästä vaikea arvailla Bottaksen sopimuksen kohtaloa.– Se (kolari) ei vaikuta lainkaan tilanteeseen (Bottaksen sopimus)."
Hienoja miehiä!![]()
Ei kait F1 tarvitse kulkea jotain tiettyä nopeutta? Idea olisi, että saisi/voisi aja täysiä koko kisan läpi.
Muistelen, että rev limit on, mutta sitä ei koskaan saavuteta, koska polttoainetta rajoitetaan. Tällaiset keinotekoiset rajoitteet pois.
Alkaa mennä otsikon ohi..
Bensaa säästellään koska kisassa saa käyttää maksimissaan 100kg bensaa jota saa käyttää maksimissaan 100kg/h tahdilla. Kisat tapaavat kestää kuitenkin yli tunnin ja välillä tarvitaan tehoja ns. maksimit ja party modet ja muut, niin välillä pitää säästää tai loppuu löpö kesken.Välitankkauksissa on juuri toi idea, että voi päästellä sen mitä renkaat kestää kevyellä autolla. Kuten jo sanottua, nykyinen tankki riittää kaikille radoille. Varmaan jossain Monzassa tankataan eniten bensaa ennen kisaa. Monacossa varmaan vähiten. Pointti on siinä, että bensaa tankataan aina mahd. vähän. Se ylimääräinen paino vaikuttaa jo pelkästään renkaisiin.
Rautalangasta väännettynä; bensaa ei kisassa säästellä siksi, että bensatankki olisi liian pieni.
edit: toi nopeimman kierroksen sääntöki yhdistettynä siihe, että ei saa tankata on hieman typerä. Pitää olla hyvät renkaat ja tehdä kierros sit vieläpä kisan lopussa kevyellä autolla. Välitankkauksilla tota vois tavoitella kisan alusta loppuun. Ei ole aitoja "nopeimpia kierroksia" nämä nykyiset.
Jep, muttako radat ei ole pelkkää suoraa ja kaasua (100kg/h). Sinne laitetaan just se mitä tarvitaan ja sit joku marginaali päälle, jotta on tarvittaessa reservissä. Sit itse kisassaki voidaan säästellä extraa, jos paikka on. Vähän radasta riippuen jokainen kilo voi olla jopa kymmennyksen, pari, ajassa. Puhumattakaan renkaiden rasituksesta.Bensaa säästellään koska kisassa saa käyttää maksimissaan 100kg bensaa jota saa käyttää maksimissaan 100kg/h tahdilla. Kisat tapaavat kestää kuitenkin yli tunnin ja välillä tarvitaan tehoja ns. maksimit ja party modet ja muut, niin välillä pitää säästää tai loppuu löpö kesken.
Sivuston mukaan Kimi Räikkönen on ollut tällä kaudella paras kisojen starteissa. Alfa Romeo -kuski on napsinut peräti 30 sijaa ensimmäisellä kierroksella tämän kauden 11 kisassa.
![]()
Kimi Räikkönen nousi yllättäen tilastoykköseksi – Valtteri Bottaksella huolestuttava saldo
Kimi Räikkönen on erottunut tilastoissa tällä kaudella edukseen. Samaa ei voi sanoa Valtteri Bottaksesta.www.iltalehti.fi
Räikkönen on päässyt ekan kierroksen kirouksestaan irti. Muistelen ainaki, että tosi pitkään Räikkönen ei pahemmin ekalla kierroksella loistanut.
Olikohan viime kausi vai sitä edellinen, kun Räikkönen oli ainoa joka ei ollut päässyt kenenkään ohi ekalla kiekalla.
Mihin saakka muistaisitte? 2020-1994 meni täällä...![]()
Todt antoi myös pienen viittauksen Schumacherin terveydentilasta.
– Kiitos lääkärien ja Corinnan, joka halusi hänen (Michael Schumacherin) selviävän, hän selvisi. Mutta sillä oli seurauksensa. Ja tällä hetkellä hän elää niiden seurausten kanssa. Toivomme hänen tilansa kohenevan hitaasti mutta varmasti, Todt kommentoi.
Äijä ilmeisesti kohtuullisen vihannes mutta pitäneet väkisin elossa... Olisko taustalla syynä se että Michaelin rahat on isä Rolfin kontrollissa.
![]()
Michael Schumacherin ystävä kertoo: Corinna-vaimo halusi Schumin selviävän: ”Mutta sillä oli seurauksensa"
Jean Todtin mukaan Corinna Schumacher on selvinnyt hienosti, kun perheen elämä mullistui traagisesti kahdeksan vuotta sitten.www.iltalehti.fi
Sikäli mikäli olen rivien välistä tulkinnut, niin kykenee ainakin kyyneleillä kommunikoimaan.Niin pitääkö ne kasvia elossa? ? :0
Sikäli mikäli olen rivien välistä tulkinnut, niin kykenee ainakin kyyneleillä kommunikoimaan.
Toivottavasti terveydentila olisi paljon parempi kuin mitä kerrotaan.
No ei mutta eipä tiedotuskaan ole hirveän avointa ollut.Ei toi hyvältä kuulostaku mitään radikaalia ei oo tapahtunu vuosiin..onnettomuus oli jo 2013!?
No ei mutta eipä tiedotuskaan ole hirveän avointa ollut.
Joskus olin sitä mieltä, että ovat tiedon faneille velkaa, mutta nykyään en tiedä. Kunnioitan perheen päätöstä, mutta samalla kovasti toivoisin hyviä uutisia. Jos ei niitä ole saatavilla niin...
Mutta voi kaiken ajatella niinkin että on edelleenkin elämän jatkoajalla Coulthardin -98 spa-tempun jälkeen. Riskejä vastaan painanut, tappoyrityksestä selvinnyt, kiveen kompastunut. On ainakin moniulotteinen elämä ollut.
Sikäli mikäli olen rivien välistä tulkinnut, niin kykenee ainakin kyyneleillä kommunikoimaan.
Toivottavasti terveydentila olisi paljon parempi kuin mitä kerrotaan.
Pääsuora, eka mutka ja kiihdytys Eau Rougeen jossa 180ast neulansilmä.EK 20 Power Stage (11,21 km) kello 13.00 TV2
Sunnuntaina päästään näkemään eka kertaa miten WRC-ralliautot kulkee Belgian Span radalla.
Saa nähdä meneekö 200km/h rikki. Toivotaan, että Kalle on keulilla.
Tiedä sitten meneekö ? Eilen vetivät rajoitinta vasten 190km/hPääsuora, eka mutka ja kiihdytys Eau Rougeen jossa 180ast neulansilmä.
Kyllä tuossa 200km/h menee rikki helposti.
Hundailla max 188-189km/h ja Toyotalla 192Km/h EK18:lla rajoittajalle taisivat ajaa.Tiedä sitten meneekö ? Eilen vetivät rajoitinta vasten 190km/h
Kimi on ajanut f1-historian parhaita autoja, joten luulisi sen tuovan jotain lisäarvoa näiden nykypaskineiden kehitykseen. Jos Alfa haluaa palkata jonkun muun, niin se vain osoittaa etteivät halua edes kunnolla yrittää.. Mutta jos Kimi itse haluaa siirtyä syrjään niin varmasti se skenaario on tallin kanssa jo sovittu.Miten arvioisitte Kimin jatkomahdollisuuksia?
Itse rakastaisin nähdä hänet vielä näiden uudistettujen autojen ratissa.
Räikkönen tekee parhaillaan ikään kuin ennakkotapausta siitä, miten pitkään tuossa sarjassa voi jatkaa.
Mutta olisi se kuitenkin mielenkiintoisempaa katsoa ohituksia normi radoilla, kuin noilla katuradoilla.
Muistan joskus kuulleeni että FEllä olisi joku yksinoikeussoppari sähköformuloihin. Eli F1 ei voi päättää että ensi kaudella ajetaankin täyssähköllä..Jännä nähdä että nopeutuvatko FE:t ensin vai sähköistyvätkö ykköset sitten. Tosin miksi olisi FE sitten enää jos F1 olisi electric.
Kuulostaa aika oudolta. Vähän sama kuin jollain olisi ollut yksinoikeus polttomoottoriformuloihin. Toki nimi voi olla tavaramerkki niin kuin on Formula 1 ja Formula E, mutta muutoin eiköhän se ole luonnollista ja jopa hyväksi että tulevaisuudessa syntyy useita eri sähköformulasarjoja eri puolelle maailmaa. Toki FIA kattojärjestönä voi blokata toisen omista toiminnoistaan, joten voi hyvinkin olettaa että päätös tulee isojen autovalmistajien painostuksesta. Missä he ovat niin siellä on iso sirkus. Tämä vanha keskustelu autonvalmistajien sarjasta viriää varmasti tarvittaessa.Muistan joskus kuulleeni että FEllä olisi joku yksinoikeussoppari sähköformuloihin. Eli F1 ei voi päättää että ensi kaudella ajetaankin täyssähköllä..