F1 Yleiskeskustelu

Salon mukaan kaukaa haettua että bottas menis alfalle.. pyöriikin toi noissa piireissä että kai sillä joku näkemys on.
Salo on siitä rasittava kaveri, että luulee tietävänsä lähes kaiken mitä paddockilla tapahtuu mutta ei oikeasti tiedä kyllä kettuakaan mitä kulisseissa tapahtuu.

Nyttenkin perusteena sille, miksi Bottas Alfalla on kaukaa haettua on se, että se on "Ferrarin junioritalli". No, onhan se - siksi Giovinazzi ajaa siellä edelleen vaikka lähes eläkekypsä pappa-Räikkönen on yleensä kisoissa pyyhkinyt kaverilla lattiaa.

Mutta jos ja kun Kimi siirtyy täysipainoisesti Robinin koutsiksi, niin siellä tarvitaan kokenutta ja varmaa suorittajaa, mielellään sellaisella taustalla että omaa kokemusta mestaruustaistelusta ja autoista mitkä ovat sarjan kärkipäätä. Kuka tämän hetkisistä vapaista / mahdollisesti vapaista kuskeista tuohon rooliin on parempi kuin Valtteri? Mahdollisesti Perez, mutta hän taitaa jatkaa Red Bullilla vielä ensi kaudellakin.

Se että Valen uralla Toto ja Mercedes ovat olleet vahvasti mukana ei ole paskankaan väliä, kun siirrytään sieltä emotallista muualle. Enemmänkin näen niin, että Totosta on nyt tulevissa neuvotteluissa enemmän Valtterille apua kuin viimeiseen neljään vuoteen, kun voi olla puhtaasti manageri ilman esimiesasemaa.
 
Noissa eri spekulaatioissa milloin keneltäkin vanhalta kuskilta tai muulta kommentaattorilta on sekin ongelma, että pohjimmiltaan ne on vain kunkin omia fiiliksiä, eikä juuri yhdenkään perustelut ole sen parempia tai huonompia kuin toisen. Toi Salon näkemys ehkä on vähän ontuvampi juuri mainitsemistasi syistä, mutta muuten tuntuu siltä, että tuolla lööpeissä on ihmiset jossain aamukahvilla päättäneet kantansa ja perustelut on luokkaa "No onhan se järjetöntä/järkevintä". Kiva vaan saada oma nimensä ja kantansa lehteen.

Moni argumentti saadaan yhtä hyvin sopimaan perusteluksi, mutta ratkaisevaa lopulta on Mercedeksen motiivit. Esimerkiksi pitkällä tähtäimellä on varmasti selvää, että melko pian on viisasta ottaa Russell mukaan remmiin, mutta sitä ei tiedä, onko tallille vielä vuonna 2022 ehdottoman tärkeää katsoa asiaa juuri näin. Bottas tosiaan tuo vakautta, joka voi myös olla hyvä asia, kun siirrytään ensi vuoden autoihin. Ja toisaalta mikä painoarvo Lewiksellä mahtaa asiaan olla?

Alun perin itse toivoin hanakasti, että Bottas saa jäädä Hamiltonin kaveriksi, mutta kuluvan kauden aikana on alkanut enemmän tuntua siltä, että eipä toi paha olisi siirtyä esim. Alfan rattiin, mikäli siellä ihan tosissaan on onnistuttu ottaa selviä kehitysaskeleita seuraavalle kaudelle. Viimeisimmissä täysin yhtä luotettavissa tai epäilyttävissä huhuissa Bottas on saamassa Alfalla tallikaveriksi Nick de Vries'n.
 
Vakaus on ihan jees silloin, kun toinen auto on siellä kärjen tuntumassa säännöllisesti ja "kärppänä paikalla" jos "ykköskuskille" sattuu jotain. Tällä kaudella tilanne ei mielestäni ole ollut niin, eikä välttämättä aiemminkaan. Nyt vaan RB/Verstappen on sen verran kova vastus, että kakkoselta halutaan ehkä nähdä muutakin kuin tasaista jees jees-meininkiä ja Valtterin puutteet mielestäni näkyvät selvemmin. Isoimpana negana Valen suuntaan mielestäni on se, että se ei vaan ajamalla pääse oikein kenestäkään ohi (kun vertaa Hamiltoniin, Leclerciin ja Verstappeniin), jos sattuu jotain ja ajetaan heikompia talleja vastaan. Mersulla kuitenkin aina, tapahtuipa kisassa melkein mitä tahansa pitäisi päästä top-6 sijoihin kiinni.

Russell on ajanut Williamsilla oikein hyvin, mutta se ei kuitenkaan ole tae siitä että hän pitkässä juoksussa olisi esim. Valea selkeästi parempi toisen Mersun ratissa. Kun Hamiltonin soppari (ja todnäk ajoura) loppuu kahden vuoden päästä, niin näkisin että Mersun on just nyt paras hetki katsoa Valtterin paikalla uusi kortti. Jos Russelilla menee ensi kaudella erinomaisesti niin eikun vaan vaikka 4 vuoden sopparia käteen, jos taas menee vihkoon niin voidaan tarkastella muita vaihtoehtoja.
 
Vakaus on ihan jees silloin, kun toinen auto on siellä kärjen tuntumassa säännöllisesti ja "kärppänä paikalla" jos "ykköskuskille" sattuu jotain. Tällä kaudella tilanne ei mielestäni ole ollut niin, eikä välttämättä aiemminkaan. Nyt vaan RB/Verstappen on sen verran kova vastus, että kakkoselta halutaan ehkä nähdä muutakin kuin tasaista jees jees-meininkiä ja Valtterin puutteet mielestäni näkyvät selvemmin. Isoimpana negana Valen suuntaan mielestäni on se, että se ei vaan ajamalla pääse oikein kenestäkään ohi (kun vertaa Hamiltoniin, Leclerciin ja Verstappeniin), jos sattuu jotain ja ajetaan heikompia talleja vastaan. Mersulla kuitenkin aina, tapahtuipa kisassa melkein mitä tahansa pitäisi päästä top-6 sijoihin kiinni.

Russell on ajanut Williamsilla oikein hyvin, mutta se ei kuitenkaan ole tae siitä että hän pitkässä juoksussa olisi esim. Valea selkeästi parempi toisen Mersun ratissa. Kun Hamiltonin soppari (ja todnäk ajoura) loppuu kahden vuoden päästä, niin näkisin että Mersun on just nyt paras hetki katsoa Valtterin paikalla uusi kortti. Jos Russelilla menee ensi kaudella erinomaisesti niin eikun vaan vaikka 4 vuoden sopparia käteen, jos taas menee vihkoon niin voidaan tarkastella muita vaihtoehtoja.

eihän tuo Bottakselle hyvältä näytä, ku tiimikaveri napsii mestaruuksia samaan tahtiin kuin itse kisavoittoja. Olkoonki kakkoskuski.

edit: toki niitä kakkossijoja on melko paljon ja podiumeja yhteensä 53(*) hamiltonin tiimikaverina, kun ei ihan mustavalkoisesti kuitenkaan tuota aiempaa lausetta tarkastella :)

* Katsoin nopeesti wikipediasta ja vähensin williamsin podiumit.
 
Viimeksi muokattu:
Aika paljon huhuillaan kyllä Russelin siirtymisestä mersulle ensi kaudelle. Hamiltonin IG laittaa vähän bensaa liekkeihin :asif:

Screenshot_20210901-140308.jpg


Vaikka itse kyllä uskon, että Valtteri saa vielä ensi kaudelle sopimuksen ja Russel otetaan mannekiinin oppeihin kaudelle -23 :hmm: Tuo kuvio, että Bottas menisi Alfalle ei oikein käy järkeen kun Alfalle on varmasti "omiakin" kuskeja jonossa.
 
Salo on siitä rasittava kaveri, että luulee tietävänsä lähes kaiken mitä paddockilla tapahtuu mutta ei oikeasti tiedä kyllä kettuakaan mitä kulisseissa tapahtuu.

Nyttenkin perusteena sille, miksi Bottas Alfalla on kaukaa haettua on se, että se on "Ferrarin junioritalli". No, onhan se - siksi Giovinazzi ajaa siellä edelleen vaikka lähes eläkekypsä pappa-Räikkönen on yleensä kisoissa pyyhkinyt kaverilla lattiaa.

Mutta jos ja kun Kimi siirtyy täysipainoisesti Robinin koutsiksi, niin siellä tarvitaan kokenutta ja varmaa suorittajaa, mielellään sellaisella taustalla että omaa kokemusta mestaruustaistelusta ja autoista mitkä ovat sarjan kärkipäätä. Kuka tämän hetkisistä vapaista / mahdollisesti vapaista kuskeista tuohon rooliin on parempi kuin Valtteri? Mahdollisesti Perez, mutta hän taitaa jatkaa Red Bullilla vielä ensi kaudellakin.

Se että Valen uralla Toto ja Mercedes ovat olleet vahvasti mukana ei ole paskankaan väliä, kun siirrytään sieltä emotallista muualle. Enemmänkin näen niin, että Totosta on nyt tulevissa neuvotteluissa enemmän Valtterille apua kuin viimeiseen neljään vuoteen, kun voi olla puhtaasti manageri ilman esimiesasemaa.
Alfan tallipäällikkö on Bottaksen pomo ajoilta, jolloin Bottas oli sarjassaan ylivoimainen, joten suhteet sinne on kunnossa.
Ensi kausi on kaikille uusi ja Alfa ainakin kertoo satsaavansa sinne kaiken. Eli tarvitsevat kokeneen kuskin, jos Kimi lähtee. Siinä mielessä Bottas looginen valinta, jos olisi käytettävissä.

Jotenkin tuntuu vaan oudolta, että Toto satsaisi Russeliin täysin uuden auton kanssa. Russel on näyttänyt, että kokemusta vielä puuttuu ja ottaa tarpeettomia riskejä. RedBullillakin on kokeneemmat kuskit ensi kaudelle.
 
Jotenkin tuntuu vaan oudolta, että Toto satsaisi Russeliin täysin uuden auton kanssa. Russel on näyttänyt, että kokemusta vielä puuttuu ja ottaa tarpeettomia riskejä. RedBullillakin on kokeneemmat kuskit ensi kaudelle.
Kun toista autoa ajaa vähintäänkin 7-kertainen maailmanmestari ja 2016 jälkeen kuljettaja/auto kombinaatio on ollut sarjan paras, niin en näe että toisen kuskin kokemuksella on niin hirveästi merkitystä. Etenkään kun Russell ei ole mikään tulokas enää, kun menossa on kolmas kausi ykkösissä.
 
Kun toista autoa ajaa vähintäänkin 7-kertainen maailmanmestari ja 2016 jälkeen kuljettaja/auto kombinaatio on ollut sarjan paras, niin en näe että toisen kuskin kokemuksella on niin hirveästi merkitystä. Etenkään kun Russell ei ole mikään tulokas enää, kun menossa on kolmas kausi ykkösissä.
Kyllä se kokemus/sen puute tulee esiin, sitten kun niitä tallimestaruuspisteitä jaetaa. Toki Russel oppinee kuten Verstappenkin on koheltamistaan vähnentänyt. Russelin näytöt ovat toistaiseksi olleet aika vähäisiä. Jos Mersu hänet ottaa aika näyttää, miten taidot riittää ja yhteistyö Hamiltonin kanssa sujuu. Nyt Mersulla on hyväksi todettu kaksikko...
saavutetaanko mahdollisella vaihdolla mitään parempaa jää nähtäväksi. Minä vähän epäilen.
 
Jos kimi ois vielä jatkanut niin olisi ollut ensikauden lopulla jo 43v, se ois varmaan vielä menetellyt mutta kyllä se olisi nyt vaatinut 2v sopimusta ja silloin ikää olisi jo 44v.
Sama alkaa tässä vaiheessa vaikka oman pojan mekaanikoksi, kyllä se kimi ihan tarpeeksi kauan näitä ratoja kiersi, ei varmasti jää enää paluu hampaankoloon :thumbsup:
 
Ei voi muuta sanoa kuin, että onnea Kimille uuteen elämään :) Uskomaton ukko. Itse en aikoinaan (20v sitten) edes pitänyt koko miehestä, mutta vuosien varrella tilanne muuttui... Kimi ja Häkkinen legendaarisia suomalaisia formulasankareita..
 
Ikätoveri tarjosi penkkiurheilijalle huikeita tunne-elämyksiä. Lajin Legenda. Mestaruus on mestaruus, mutta kaikki muukin mitä Kimi teki ja edusti oli jotain ainutlaatuista noissa piireissä. :cigar2:
Eihän miehelle voi toivottaa kuin mahtavia eläkepäiviä upean perheen kanssa!
 
Ei voi muuta sanoa kuin, että onnea Kimille uuteen elämään :) Uskomaton ukko. Itse en aikoinaan (20v sitten) edes pitänyt koko miehestä, mutta vuosien varrella tilanne muuttui... Kimi ja Häkkinen legendaarisia suomalaisia formulasankareita..

Kun ikää ja kokemusta karttuu niin oppii arvostamaan aitoutta ja oman polkunsa varmaa ja johdonmukaista kulkemista. Ei ole väliä onko samanlainen kuin minä tai samaa mieltä asioista, ei tarvitse olla edes mukava :D Erittäin kunnioitettava kuski ja ihminen, ja olisi ansainnut mestaruuden McLarenilla. Jonnet ei muista kun moottorit sammui radan varteen kärkipaikalta kisasta toiseen. Yhden Kimin voitoista näin onneksi livenä, ja telkkarin ääressä paljon hienoja kisoja :tup:
 
Harmi että Kimi lopettaa, mutta onhan se jo aikakin. Kaikkea hyvää hänelle ja perheelle. Teki Formula 1 suosituksi Suomessa Mika Häkkisen jälkeen. Nyt ei taida tulla vähään aikaan mitään uusia suomalaisia nimiä.

Itseä onneksi kiinnostaa Maxin mestaruuskamppailut.
 
Tuli tuosta Spasta vielä mieleen että F1:t on kymmenen miljardin bisnes mutta sadekeliä arvuutellaan Mayländerin perseellä ja videokuvalla.

Tällainen kelkka Safety Carin perään niin saadaan oikeaa lukemaa.
 
Eipä tuossa juuri muu harmita kuin että Alonso tulee viemään Räikkösen ennätyksen starttien määrässä. :(

Sama.. mutta toisaalta siellä on tulossa muutama kyllä ohi, kun kisoja ajetaan niin paljon nykypäivänä..

Jotenkin vain Bottaksesta tulee mieleen Kovalaisen kohtalo... Sai mahdollisuuden, Hamilton nollas, Kovasti ylisti Lotuksen potentiaalia ja että siitä tulee tosi kova juttu ja sitten ajettiin viimeisistä sijoista..
Räikkönen nyt meni selkeästi jäähdyttelemään ja auttamaan kehitykses, mutta jotenkin Bottaksen siirto huipputallista Alfalle on surullisempi kuin Räikkösen, kun uhoa kuitenkin vielä riittää.. ihan varmaan vielä perustelee miten uskoo Alfan olleen ykkösvaihtoehto ja tosi vahva ensi vuonna...
 
Omalla mittarilla Kimi on sellainen että
Sama.. mutta toisaalta siellä on tulossa muutama kyllä ohi, kun kisoja ajetaan niin paljon nykypäivänä..

Jotenkin vain Bottaksesta tulee mieleen Kovalaisen kohtalo... Sai mahdollisuuden, Hamilton nollas, Kovasti ylisti Lotuksen potentiaalia ja että siitä tulee tosi kova juttu ja sitten ajettiin viimeisistä sijoista..
Räikkönen nyt meni selkeästi jäähdyttelemään ja auttamaan kehitykses, mutta jotenkin Bottaksen siirto huipputallista Alfalle on surullisempi kuin Räikkösen, kun uhoa kuitenkin vielä riittää.. ihan varmaan vielä perustelee miten uskoo Alfan olleen ykkösvaihtoehto ja tosi vahva ensi vuonna...

Bottas, Webber, Massa, Fisichella, Barrichello, Couldhard, Berger jne jne. Näitä kavereita jotka on jäänyt multimestareiden varjoon on ihan hemmetisti. Ei se ole mikään häpeä jäädä kakkoseksi.
 
Ei se Bottaskaan ihan huonosti oo ajanut. 9 Voittoa, 62 podiumia. Siinä on vaan se fakta, että sarjan paras auto alla pitkän aikaa...
 
Bottas on 32v, hyviä ajovuosia olisi jäljellä vielä useita, mutta jos nyt joutuu Alfalle niin tuskin kovin kauaa jaksaa enää pikkutalleissa ajella. Pitäis antaa Alfalla huikeat näytöt ja siitä vielä nousta johonkin voittavaan talliin, ei tule olemaan helppoa, kimihän pystyi tuohon temppuun Lotuksella.
 
Ei hitto noita keltaisten lehtien kommenttipalstoja jälleen, kun Kimistä uutinen :rofl: Siellä on "f1-asijantuntijoijjen" armeija kommentoimassa.
 
Ja mitenhän Alfa pärjää ens vuonna, kun uudet autot.
Aika jossitteluahan tuo on, mutta eiköhän isot porskuta edelleen.
Toki keskikastissa ja alempana voi tapahtua isojakin muutoksia, jos joku tulee puskista innovaation kanssa, mutta en pidättelisi hengitystä yllättävistä muutoksista.
Tietysti toivottaisin sellaisen tervetulleeksi sarjaan!
 
Omasta mielestä meni samalla Alfan PR-arvo, jos sellasta nyt oli, niin Räikkösen mukana, mut niin. Ehkä se on yhdentekevämpää kuin pisteistä ajaminen ja Räikkönen oli liian kallis? Tai sitten Kimi vain halusi päättää uransa perheensä ja muiden harrastuksien takia? Jos Alfa tarjosi esim. Paljon pienempää palkkaa. Kova palkkahan Kimillä vielä oli.
 
Omasta mielestä meni samalla Alfan PR-arvo, jos sellasta nyt oli, niin Räikkösen mukana, mut niin. Ehkä se on yhdentekevämpää kuin pisteistä ajaminen ja Räikkönen oli liian kallis? Tai sitten Kimi vain halusi päättää uransa perheensä ja muiden harrastuksien takia? Jos Alfa tarjosi esim. Paljon pienempää palkkaa. Kova palkkahan Kimillä vielä oli.
Varmaan perhe-elämä ja vapaus tehdä omia juttujaan voitti, kun pisteistäkin taistelu oli kiven alla. Voipi olla, että ajatus kypsynyt jo edellistä sopparia hieroessa. Tän ilmoituksen aikataulu liittyy varmasti Alfaan, parempi näinpäin, kuin talli ensin. Saas nähdä mitä seuraavaksi puuhailee. Alfalta tulee varmasti tän viikon aikana uutisia kuskien suhteen, ainaki yhden kuskin verran.

edit: eiku johan se tuossa päivityksessään jo mainitsi viime talvena tehneen päätöksen.
 
Viimeksi muokattu:
Ihme kyllä että Kimi jaksoi noinkin kauan mukana olla, tuolla menestyksellä. Muistan kun 2016 piti päästä paikanpäälle Kimiä kattoo Monzaan ku puhuttiin että viimeinen kausi menossa :lol:
 
Siihen loppuu suomalainen Formula 1, kuten on ollut jo Häkkisen ajoilta lähtien. Bottas siirtyy Alfalle ja tuskin nousee enää mihinkään huipputalliin.
Saa nähdä milloin seuraavan kerran saadaan suomalainen kuljettaja taistelemaan voitoista, voi mennä todella kauan.
 
Siihen loppuu suomalainen Formula 1, kuten on ollut jo Häkkisen ajoilta lähtien. Bottas siirtyy Alfalle ja tuskin nousee enää mihinkään huipputalliin.
Saa nähdä milloin seuraavan kerran saadaan suomalainen kuljettaja taistelemaan voitoista, voi mennä todella kauan.
Ei nyt sentään Kekeä unohdeta, vaikka maailmankansalainen onkin. Keke raivasi tien ja kävihän Leo Kinnunenkin kokeilemassa. Bottas jatkaa vielä veikkaan ainakin 2-kautta, uutta polvea ajetaan sisään katsellaan vieläkö Wihuri jaksaa yhden nostaa sarjaan.
 
Ei nyt sentään Kekeä unohdeta, vaikka maailmankansalainen onkin. Keke raivasi tien ja kävihän Leo Kinnunenkin kokeilemassa. Bottas jatkaa vielä veikkaan ainakin 2-kautta, uutta polvea ajetaan sisään katsellaan vieläkö Wihuri jaksaa yhden nostaa sarjaan.
Kyllä silti väittäisin, että Häkkisen ajoilta nousi F1 suomalaisten tietoisuuteen ja kotisohville. Räikkönen ajoi todella hyvin Mclaren vuodet ja toki Ferrari mestaruus.
Keke on äijä, ei siinä mitään :)
 
Kyllä silti väittäisin, että Häkkisen ajoilta nousi F1 suomalaisten tietoisuuteen ja kotisohville. Räikkönen ajoi todella hyvin Mclaren vuodet ja toki Ferrari mestaruus.
Keke on äijä, ei siinä mitään :)
Juu näin se on, Häkkinen -98 oli nalli, häkä ja räkä räjähde, joka levisi vuoteen 2006. 2007 mm oli anomalia, joka kuittasi 2003 ja 2005. 2008-2009 oli turhia toiveita, ja sapattivuosien jälkeen oltiinkin vain tyytyväisiä, että gridissä oli aito kilpa-ajaja. Nyt kun yhä useampi harjoittelee pleikkarilla, aito osaaminen on kultaa. Minä en ainakaan aio seurata kehittyneiden bottien kilvanajoa. Bottas on tällaisesta irvokkaan täsmällinen esimerkki.
 
Kyllä silti väittäisin, että Häkkisen ajoilta nousi F1 suomalaisten tietoisuuteen ja kotisohville. Räikkönen ajoi todella hyvin Mclaren vuodet ja toki Ferrari mestaruus.
Keke on äijä, ei siinä mitään :)
No joo ehkä teille nuoremmille, mutta Leo Kinnusen (ajoi muistaakseni 3-kisaa tai yritti niihin, tais kerran päästä ruudukkoonkin?) myötä F1-tuli autoväen tietoisuuteen.

Yleisemmin kun Keke viimein pääsi Williamsille kauden lopussa ja ajoi eka kisassa niin hyvin, että tallipäällikkö lupasi Kekelle paremman auton. Keke pesi tallikaverinsa ja voitti 82 mestaruuden vapaastihengittävällä Williamsilla, kun parhaissa talleissa oli turbot , jotka toki usein laukesivat :) . Sieltä sitten jatkoi hölmöyttään (vaiko rahan perässä?) McLarenille.
Olis muuten moninkertainen maailmanmestari. Tosta kuitenkin seurasi, että hänellä oli hyvät suhteet Roniin ja Keke hommasi Häkän McLarenille. Ilman Kekeä Häkä tuskin olisi McLarenille päässyt (toki siinä oli muitakin taustavaikuttajia), Jyrki Järvilehtoakin Keke auttoi.

Kyllä Suomessa formulafanit tiiviisti seurasivat jo Keken otteita. Varsinkin Williamsille pääsyn jälkeen, aikansa parhaita kuskeja hengenvaarallisilla laitteilla.
 
Viimeksi muokattu:
Räikkösen lähtö on haikea uutinen, mutta olihan se odotettavissa. Miehellä on jo ikää F1 kuljettajaksi ja kotona on perhe, joka taitaa painaa tänä päivänä enemmän kuin F1 kisaviikonloput.
Hienon uran Kimi on tehnyt ja ikävä tulee jäämiestä. Mieleen painuvin on tietenkin voitettu mestaruus 2007 ja huikea paluu Lotukselle.

Näin se F1 maailma menee, vanhat lopettaa uransa ja uusia pukkaa tilalle. Itse aion jatkaa F1 seuraamista edelleen. Lähtöruudussa on monta kiinnostavaa kuljettajaa: Bottas, Verstappen, Hamilton, Russell, Norris... Ja pitää muistaa Vettel ja Alonso myös. Ensi kaudella laji muuttuu, kun uudet autot tulevat.
 
Ja nyt Bottas on jakanut Instagramin storyssaan kuvan Lewiksen koirasta lentokoneessa, ellei ole sitten hankkinut samanlaista itselleen. Tää on toki jo todella kaukaa haettua eikä varmasti liity mihinkään muuhun kuin siihen, että Bottas varmaan on jakanut lennon tallikaverinsa kanssa, mutta on joka tapauksessa todella harvinaista Bottakselta jakaa mitään Hamiltoniin liittyvää kisojen ulkopuolelta siviilielämästä.
 
Räikkösestä ku vielä jutellaan, niin eipä ole sekään yleistä, että voittaa kolmen eri tallin autolla ja ajaa viidessä eri tallissa uransa aikana. Pisteitäkin joka kaudella. Kahdella eri autolla mestaruudesta kamppailut.. noh melkein voisi Lotuksenki laittaa kolmanneksi, mut ei ehkä ihan. Lopputuloksissa Lotuksellakin 3. kuitenki.
 
Räikkösestä ku vielä jutellaan, niin eipä ole sekään yleistä, että voittaa kolmen eri tallin autolla ja ajaa viidessä eri tallissa uransa aikana. Pisteitäkin joka kaudella. Kahdella eri autolla mestaruudesta kamppailut.. noh melkein voisi Lotuksenki laittaa kolmanneksi, mut ei ehkä ihan. Lopputuloksissa Lotuksellakin 3. kuitenki.

Tuo Lotus oli kyllä niin hämmentävä. Kimi otti sillä pari ihan ansaittua voittoa (eri kausilla). Satunnaisia voittoja on lajissa ennenkin otettu yllättävien tallien toimesta, mutta tuossa oli jokin lyhyt ajanjakso, jossa Lotus oli mielestäni objektiivisesti nopein auto, taisi olla jotain tyyliin Bahrain 2013 jossa olisivat voineet ottaa kaksoisvoiton mutta oli huonoa säkää. Sitten jotain-jotain, muisti pätkii... sen muistan että "Ulosottomiehet" brittiläisessä TV-sarjassa oli jakso, jossa normaalien persaukisten mamujen sijaan ulosottomiehet matkaa Lotuksen pääkonttoriin perimään saatavia. Vastassa on ihan tyylikäs ja siisti konttori ja mukavia ihmisiä kertomassa että valitettavasti meillä vaan ei ole rahaa. Ainakin Kimiltä jäi valtavat sopimukselliset menestysbonukset saamatta, mutta olennaisempana se että miten se oikein saattoi olla niin nopea auto ja toisaalta kuitenkin tuli niin nopeasti alas. Tämä on erityisen hämmentävää muisteltavaa näistä viime vuosien Mersu-dominanssin (+pikkuhiljaa RB:n nousu) lähtökohdista, kun nuo kaksi tallia tietysti poskettoman rikkaita.
 
Ja nyt Bottas on jakanut Instagramin storyssaan kuvan Lewiksen koirasta lentokoneessa, ellei ole sitten hankkinut samanlaista itselleen. Tää on toki jo todella kaukaa haettua eikä varmasti liity mihinkään muuhun kuin siihen, että Bottas varmaan on jakanut lennon tallikaverinsa kanssa, mutta on joka tapauksessa todella harvinaista Bottakselta jakaa mitään Hamiltoniin liittyvää kisojen ulkopuolelta siviilielämästä.
Ehkä tuo on jotain sisäpiirin huumoria, kun aiemmin Hamilton vahingossa tai "vahingossa" tägäsi koiransa Instagramissa Russeliksi.
 
Tuo Lotus oli kyllä niin hämmentävä. Kimi otti sillä pari ihan ansaittua voittoa (eri kausilla). Satunnaisia voittoja on lajissa ennenkin otettu yllättävien tallien toimesta, mutta tuossa oli jokin lyhyt ajanjakso, jossa Lotus oli mielestäni objektiivisesti nopein auto, taisi olla jotain tyyliin Bahrain 2013 jossa olisivat voineet ottaa kaksoisvoiton mutta oli huonoa säkää. Sitten jotain-jotain, muisti pätkii... sen muistan että "Ulosottomiehet" brittiläisessä TV-sarjassa oli jakso, jossa normaalien persaukisten mamujen sijaan ulosottomiehet matkaa Lotuksen pääkonttoriin perimään saatavia. Vastassa on ihan tyylikäs ja siisti konttori ja mukavia ihmisiä kertomassa että valitettavasti meillä vaan ei ole rahaa. Ainakin Kimiltä jäi valtavat sopimukselliset menestysbonukset saamatta, mutta olennaisempana se että miten se oikein saattoi olla niin nopea auto ja toisaalta kuitenkin tuli niin nopeasti alas. Tämä on erityisen hämmentävää muisteltavaa näistä viime vuosien Mersu-dominanssin (+pikkuhiljaa RB:n nousu) lähtökohdista, kun nuo kaksi tallia tietysti poskettoman rikkaita.


muistanko oikein, että renkaita muutettiin (ferrarin tahdosta?) ja sen takia lotuksen vauhti hiipui?
 
muistanko oikein, että renkaita muutettiin (ferrarin tahdosta?) ja sen takia lotuksen vauhti hiipui?

Renkaitahan siellä tosissaan taidettiin muuttaa kesken kauden, en tosin muista kenen tahdosta mutta Red Bull tuosta taisi hyötyä eniten. 2013 Lotushan käyttäytyi varsin hyvin noiden kauden alkuperäisten renkaiden kanssa. Eikös Kimi voittanut avauskisankin sen ansiosta, että rengaskulumaa oli hänellä muita reilusti vähemmän ja tämän ansiosta varikkopysähdyksiä tuli 1 vähemmän kuin muilla?
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 600
Viestejä
4 501 801
Jäsenet
74 234
Uusin jäsen
Theun

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom