F1 Yleiskeskustelu

Omilla säännöillään? Aggressiivinen (ja taitava) ajotyyli ei liene sama asia kuin omat säännöt. Rangaistuksiahan sekin on saanut aina kun ne ovat olleet aiheellisia?
Se on saanut anteeksi mm lukemattomia peippailuja eestaas jarrutuksessa, missä on sallittu yksi linjan vaihto. Osa noista on päätynyt myös vähintään pieneen osumaan, ilman rangaistuksia.
 
Ja sitä sinistä lippuako näytetään huvikseen jos se kierroksella ohitettava on riittävän nopea? Sille on syynsä miksi sitä sinistä lippua käytetään; se aktivoidaan vain ja ainoastaan silloin kuin nopeampi auto on tulossa ohi. Siinä tilanteessa ei ruveta haastamaan potentiaalista kisavoittajaa tuleviin mutkiin.

Jos se ohitettava auto olisi tarpeeksi nopea niin sitä sinistä lippua ei käytettäisi, joka toki luulisi olevan aika loogista ymmärtää?

En tiedä väännätkö jo huvikseen asiasta..
Otin kantaa itse sääntöön, mutta olisi varmaan pitänyt kirjoittaa kierrokselle ohittavan henkilön haasteeseen, Ocon oli muistaakseni tilaanteessa ohituksen yrittäjä. Samalle kierrokselle pyrkivän, jos vielä selvemmin haluaa sanoa.
 
Toki tuossa Ocon-Verstappen tilanteessa ei sinisiä lippuja taidettu nähdä. Muistaakseni Ocon tuli varikolta Verstappenin perään uusilla pehmeämmillä kumeilla ja oli Maxia nopeampi->"optimistinen" ohitusyritys, johon Verstappen ei ollut valmis ja sitten osui.
 
Toki tuossa Ocon-Verstappen tilanteessa ei sinisiä lippuja taidettu nähdä. Muistaakseni Ocon tuli varikolta Verstappenin perään uusilla pehmeämmillä kumeilla ja oli Maxia nopeampi->"optimistinen" ohitusyritys, johon Verstappen ei ollut valmis ja sitten osui.
Se oli juurikin noin, paitsi ilman mitään optimistista. Verstappen ihan itse sössi voittonsa kun yritti taistella ohittavaa Oconia vastaan.
 
Näinpä. Eiköhän pane Kiminkin miettimään että "helkkari, ajetaan vaikka viimeisenä, mutta ajetaan".
 
Vettelillä taitaa olla välivuosi edessä jos ei Red Bullille pääse. Huomasi kyllä viime kisassa että mies on pudotettu Ferrarilla selkeään kakkoskuskin rooliin.
Tuommoisessa kakkoskuskin roolissa on vaikea loistaa joten Vettelin osakkeet tulee laskemaan tällä kaudella entisestään.
 
Tässä näkyy kuvakaappaukset siitä tilanteesta Verstappen ja Ocon. Jokainen voi päätelllä ihan mitä haluaa. Nämä ovat minun omasta tallennuksestani. Nykyään saan nämä paremmalla laadulla.
 

Liitteet

  • 1.jpg
    1.jpg
    239,9 KB · Luettu: 142
  • 2.jpg
    2.jpg
    252,8 KB · Luettu: 147
  • 3.jpg
    3.jpg
    258 KB · Luettu: 151
  • 4.jpg
    4.jpg
    222,8 KB · Luettu: 150
Alonson paluussa haisee raha isosti. Ei pitäisi olla mitään asiaa rellulle sen jälkeen, miten se systemaattisesti haukkui talliaan tiimiradiossa ja mediassa toistaiseksi viimeisen kautensa aikana jatkuvasti. Oli varmaan ihan saatanan hyvä henki tallissa. Tai yleensä missään tallissa, missä on Alonso.
edit. ty p o t
 
Viimeksi muokattu:
Tässä näkyy kuvakaappaukset siitä tilanteesta Verstappen ja Ocon. Jokainen voi päätelllä ihan mitä haluaa. Nämä ovat minun omasta tallennuksestani. Nykyään saan nämä paremmalla laadulla.
Ei tartte tyytyä kuvankaappauksiin kun saatavilla on ihan 1080p50 videotakin
 
Verstappenhan sulki täysin, oma vika. Eikö sitten tajunnut että Ocon yrittäisi ohitusta
 
Ei tartte tyytyä kuvankaappauksiin kun saatavilla on ihan 1080p50 videotakin

Ihan turhaan lähti peittelemään ja lopuksi käänti kiinni. Ois antanu mennä ohi, ihan turhaa riskeerausta johtopaikalla, kun ketään ei ole häiritsemässä.
 
Verstappenhan sulki täysin, oma vika. Eikö sitten tajunnut että Ocon yrittäisi ohitusta
Mutta silti Oconille annettiin rangaistus, koska Verstappen. Jos ei tajua, että puoli auton mittaa edellä sun oikealla puolella oleva kaveri saattaisi yrittää ohitusta eikä ole sieltä katoamassa sen mutkayhdistelmän aikana ei ole mitään asiaa kilparadalle, mutta koska Verstappen niin ei tuollaiset pikkuseikat ole oleellisia.
 
Alonson paluussa haisee raha isosti. Ei pitäisi olla mitää asiaan rellulle sen jälkeen, miten se systemaattisesti hakkui talliaan tiimiradiossa ja mediassa toistaiseksi viimeisen kautensa aikana jatkuvasti. Oli varmaan ihan saatanan hyvä henki tallissa. Tai yleensä missään tallissa, missä on Alonso.
Ocon ja Alonso samassa tallissa. Odotettavissa varmasti erittäin terve, toimiva ja yhteistyökykyinen ilmapiiri.
 
Viimeksi muokattu:
Ocon ja Alson samassa tallissa. Odotettavissa varmasti erittäin terve, toimiva ja yhteistyökykyinen ilmapiiri.
Ja upeita tiimiradioita :hungry:

Ihan mukava nähdä kyllä mihin suuntaan Renault kehittyy 2022 sääntömuutosten aikaan Alonson kanssa.
 
Se ois kyllä hienoa jos Vettel yrittäis auttaa kimin kanssa Alfan huipulle/ylempään keskikastiin ja molemmat tekee 2 vuoden sopimuksen :thumbsup:
 
Mutta silti Oconille annettiin rangaistus, koska Verstappen. Jos ei tajua, että puoli auton mittaa edellä sun oikealla puolella oleva kaveri saattaisi yrittää ohitusta eikä ole sieltä katoamassa sen mutkayhdistelmän aikana ei ole mitään asiaa kilparadalle, mutta koska Verstappen niin ei tuollaiset pikkuseikat ole oleellisia.
Ihan selkeä virhe Verstappenilta ja ihan turhaan vaaransi johdon. Oconin saama rangaistus oli väärä. Säännöt ei kiellä johtoauton ohittamista. Tämän teki muuan Hamilton jokunen vuosi sitten.
 
Mutta silti Oconille annettiin rangaistus, koska Verstappen. Jos ei tajua, että puoli auton mittaa edellä sun oikealla puolella oleva kaveri saattaisi yrittää ohitusta eikä ole sieltä katoamassa sen mutkayhdistelmän aikana ei ole mitään asiaa kilparadalle, mutta koska Verstappen niin ei tuollaiset pikkuseikat ole oleellisia.
Eihän tuossa rangaistuksessa ollut järjen hiventäkään.
 
Alonso menee sitten lyömään viimeisen naulan rellun arkkuun. Paskoo senkin tallin ja vie renun vähäiset rahat jolloin vetäytyminen on ainoa tie.
 
GP2 moottori, kuulikko! Eikös toi Renault oo kuitenkin tällä hetkellä ainakin teoriatasolla heikoin moottori?
Itävallan perusteella saattaa Ferrarin mylly olla tällä hetkellä se hitain. Eivätkä edes ole lupailleet nopeaa parannusta tilanteeseen, vaan hakevat helpotusta aerodynamiikan optimoinnin suunnalta.
 
Hamilton Ferrarille olis uutis pommi. Muut on nääh -osastoa.
Vettel Alfalle olisi kyllä kova. Eipä olisi sillä talleilla sponsseista puutetta.
 
Hamilton Ferrarille olis uutis pommi. Muut on nääh -osastoa.
Tämä olisi ollut mahdollista ennen kuin kiinnitivät Leclercin pitkälä sopimuksella.
Mahdollisesti Aston Martinin (aka Racing Point aka Force India) kuskijulkistus. Vettel menee tuonne?

Jotain ITK-huhuja olisi, että mersu jatkaisi HAM-BOT kaksikolla ensi vuonnakin ja miksi ei jatkaisi?
 
Täytyy myöntää, että oon enemmän ku yllättyny Alonson paluusta.
Ylipäätään se, että Alonso palaa ykkösiin, mutta se, että se menee renaultille millä ei oo mitää saumaa voittaa kisoja ilman muiden epäonnea.
Kuitenkin positiivinen asia ykkösille ja varsinkin reunaultille, että Alonso tulee takas ja toivon, että saa jotain aikaseks siellä.

Mun mielestä Alonso on kokonaisuudessaan yks parhaimmista kuskeista, kunhan ei aiheuta tallin sisällä ristiriitoja ja ongelmia... eli paluu renaultille voi olla joko tosi hyvä asia tai sitten hypätään jo uppoavaan laivaan.

Kohdellaankohan ykköskuskina?

Mut... hienoo, et nähdään Alonso takasin lähtöruudukossa!
 
Vieläkö ruusperi (se nuorempi) palais niin alkais olemaan maailmanmestareita ruudukossa. Olettaen että Kimi ja Vettel ajaa ens vuonna
 
Täytyy myöntää, että oon enemmän ku yllättyny Alonson paluusta.
Ylipäätään se, että Alonso palaa ykkösiin, mutta se, että se menee renaultille millä ei oo mitää saumaa voittaa kisoja ilman muiden epäonnea.
Kuitenkin positiivinen asia ykkösille ja varsinkin reunaultille, että Alonso tulee takas ja toivon, että saa jotain aikaseks siellä.

Mun mielestä Alonso on kokonaisuudessaan yks parhaimmista kuskeista, kunhan ei aiheuta tallin sisällä ristiriitoja ja ongelmia... eli paluu renaultille voi olla joko tosi hyvä asia tai sitten hypätään jo uppoavaan laivaan.

Kohdellaankohan ykköskuskina?

Mut... hienoo, et nähdään Alonso takasin lähtöruudukossa!
Ainakaan Mclaren-visiitistä päätellen en tiedä kuinka paljon on vielä annettavaa radalla. Joo, auto oli paska etenkin ekoilla Honda-kausilla, mutta silti. En ole kauhean vakuuttunut Rellun projektista ja Danny Ricille riitti kaksi kautta.
 
Kummallisen tyhmiä noi F1 pääliköt. Alonso ei tuu hakemaan muuta kun helpot massit pois. No ehkä sillä jotain markkina arvoa Espanjassa vielä on. Häntäsijoja kolkuttelee vaan.
 
Alonso varmaan toivoo että 2022 uusilla säännöillä olisi rellun vuosi :cigar2:
 
Landepaukku osaa ajaa muullakin kuin traktorilla. Mclaren on selvästi kehittynyt siitä (ja syystä) kun heittivät Alonson pois. Ihmettelen tuota rellua on ottavat sen takaisin, taitaa nolonson mukana tulla taas santander..
 
Tainnut tää korona-aika ajaa Renaultin epätoivoisiin tekoihin lisärahoituksen saamiseksi. Ei kai Alonsoa oikeasti kukaan halua talliinsa ellei mukana tule lihavaa rahasäkkiä.
 
Alonsollahan ei ole esim. kykyä kehittää autoa verraten nuorempiin ja edeltäviin kuskeihin?

Siellä on nyt aika tiuhaan käynyt ovi; Hulkenberg, Ocon, Ricciardo ja nyt myös Norris, eli vaihtuvuutta on. Tästäkin porukasta Ricciardo on ainoa joka osaa/kykenee kehittämään autoa ja hänkin on tehnyt kantansa selväksi että tulevaisuus ei ole Renaultilla.

Renaultin ainoa tavoite on päästä uusien autojen myötä mukaan mestaruuskilpailuihin koska nykyisillä autoilla sinne ei ole asiaa. Tuossa yhtälössä yksinkertaisesti tarvitaan kokenut kuljettaja ja Renaultilla ei ole sen myötä sellaista saatavilla muualta F1-sarjasta eikä myöskään alemmista luokista vaikka siellä olisi miten uusia tulokkaita matkalla F1:iin.
 
Alonsollahan ei ole esim. kykyä kehittää autoa verraten nuorempiin ja edeltäviin kuskeihin?

Siellä on nyt aika tiuhaan käynyt ovi; Hulkenberg, Ocon, Ricciardo ja nyt myös Norris, eli vaihtuvuutta on. Tästäkin porukasta Ricciardo on ainoa joka osaa/kykenee kehittämään autoa ja hänkin on tehnyt kantansa selväksi että tulevaisuus ei ole Renaultilla.

Renaultin ainoa tavoite on päästä uusien autojen myötä mukaan mestaruuskilpailuihin koska nykyisillä autoilla sinne ei ole asiaa. Tuossa yhtälössä yksinkertaisesti tarvitaan kokenut kuljettaja ja Renaultilla ei ole sen myötä sellaista saatavilla muualta F1-sarjasta eikä myöskään alemmista luokista vaikka siellä olisi miten uusia tulokkaita matkalla F1:iin.
No Mclarenista ei varsinaisesti tullut voittaja-autoa, vaikka kyseinen armoitettu autonkehittäjä siellä olikin kolme kautta.
 
Eikä Ferrarista. Tai voittaja-auto joo, mutta kyllä se Fefe oli siinä kunnossa jo ennen Fernandoa. Mestaruus jäi silti haaveeksi.
 
No Mclarenista ei varsinaisesti tullut voittaja-autoa, vaikka kyseinen armoitettu autonkehittäjä siellä olikin kolme kautta.
Tarvitseeko siitä tulla juurikin voittava auto? Muutkin tallit tekevät kehitystyötä ja Alonson aikana McLarenin kehityssuunta oli selvästi eteenpäin; tuohon aikaan Hondan moottori (2015-2017) ei vain todellakaan ollut moottori, jolla olisi luotettavuutensa sekä tehonsa puolesta voinut autosta tehdä voittajaa.

Jostain syystä viime aikoina McLaren on selvästi ollut keskikastin kärkeä moottoritoimittajan vaihdon jälkeen Hondasta Renaultiin (vaikkakin esim. Red Bull on myöntänyt että Honda on tehnyt hyvää työtä sen osalta viime aikoina, mutta nämä on niitä kuuluisia valintoja). Meinaatko, että Norris kehitti auton tulokaskaudellaan sellaiseen minttiin korin osalta että ollaan keskitallien kärkeä tai että Vandoornella olisi ollut jotain tekemistä asian kanssa? :think:

Alonsolla on luonteestaan huolimatta erittäin korkea tekninen tietämys kuinka sitä autoa viedään eteenpäin sekä ei sovi unohtaa millainen mediahuomio sen ukon mukana liikkuu. Renault(-Nissan) kun on maailman 3. suurin autonvalmistaja, niin se on loppukädessä ihan yksi ja sama maksaako ne Alonsolle 20 vai 30 millukkaa vuodessa siitä mitä se tekee ja saa alustettua seuraavan aikakauden F1-auton tuleville kuskeille. Tilanne olisi eri jos kuskimarkkinoilla olisi valinnanvaraa; nyt sitä ei yksinkertaisesti ole.

Eikä Ferrarista. Tai voittaja-auto joo, mutta kyllä se Fefe oli siinä kunnossa jo ennen Fernandoa. Mestaruus jäi silti haaveeksi.
Red Bullin "valtakauden" aikana hävisi 4 & 3 pisteellä kaksi kautta, kovin kehnoa suorittamista. :tdown:
 
Se että Alonso ei voittanut Ferrarilla mestaruutta niin kyse ei ollut Alonson vika vaan aina joku onnistui torpedoimaan sen mahdollisuudet. Aina kun oli hyvä etumatka pisteissä niin joku onnistui tavalla tai toisella auttamaan tässa tapauksessa Vetteliä. Lopputulos tuloksena Räikkönen tuli takaisin Ferrarille 2014 ja kuulemman kertoi että siellä pitää tehdä. Sen johtostaä Montezemolo ja moni muu lensi pihalle. Mukaan lukien Alonso. Joku muistaa tarkemmin nuo tapaukset joissa tämän mestaruudet estettiin mielellään voisi tarkentaa näitä.
 
Räikkönen tuli takaisin Ferrarille 2014 ja kuulemman kertoi että siellä pitää tehdä. Sen johtostaä Montezemolo ja moni muu lensi pihalle. Mukaan lukien Alonso. Joku muistaa tarkemmin nuo tapaukset joissa tämän mestaruudet estettiin mielellään voisi tarkentaa näitä.

On se Räikkönen kova. Noh, ei legendoilta vähempää odotetakkaan.
 
Se että Alonso ei voittanut Ferrarilla mestaruutta niin kyse ei ollut Alonson vika vaan aina joku onnistui torpedoimaan sen mahdollisuudet. Aina kun oli hyvä etumatka pisteissä niin joku onnistui tavalla tai toisella auttamaan tässa tapauksessa Vetteliä. Lopputulos tuloksena Räikkönen tuli takaisin Ferrarille 2014 ja kuulemman kertoi että siellä pitää tehdä. Sen johtostaä Montezemolo ja moni muu lensi pihalle. Mukaan lukien Alonso. Joku muistaa tarkemmin nuo tapaukset joissa tämän mestaruudet estettiin mielellään voisi tarkentaa näitä.
Nyt on kyllä aika vääntänyt muistoja. Totuus on ihan jotain muuta esim Alonso kuvitteli olevansa isompi kuin Ferrari ja haukkui tallia julkisesti. Kaksi asiaa jota EI IKINÄ tehdä Ferrarin kanssa.

“He was Alonso, not Alonso-Ferrari,” said Di Montezemolo. “When he wins, he’s happy. When he doesn’t win, it’s the problem of the team, he’s unhappy.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 374
Viestejä
4 864 869
Jäsenet
78 662
Uusin jäsen
ing

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom