- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 493
Saisi olla todella, todella katastrofi etteivät katsoisi ekaa kautta "harjoittelun piikkiin"Toisaalta Kimin katastrofi alku kaudelle, nostaisi Bottaksen osakkeita.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saisi olla todella, todella katastrofi etteivät katsoisi ekaa kautta "harjoittelun piikkiin"Toisaalta Kimin katastrofi alku kaudelle, nostaisi Bottaksen osakkeita.
Tämä. Bottaksen kannalta paskin mahdollinen diili olisi 1-vuotinen sopimus Sauberille.Jep. Tuolla olisi mahdollisuus päästä suorituskykyisen auton rattiin, Sauberilla sitä ei ole. Ainoa järki jatkaa Sauberilla olisi monivuotinen sopimus jolla homma jatkuisi myös Audilla. Jos yhdenkin kisan pääsisi Mersulla ajamaan, niin se olisi jatkoneuvoteluille ihan missä tallissa vaan parempi lähtökohta kuin vuosi Sauberilla sijalla viimeinen tai toiseksi viimeinen. Oletan että Sauber on ensi vuonna vieläkin heikompi kuin tänä vuonna, kun kehityspaukut on laitettu jo Audille.
Sekään ei auttanut että jäi niin pahasti Hamiltonin jalkoihin. Ei sen nöyryytyksen jälkeen hirmu paljon ollut vaihtoehtoja kuin häntäpään tallit.Heikin suurin moka oli juuri silloin erota Flaviosta.
Taktiikat oli myös aina tehty Hämikselle. Kerran sentään meni sanattomaksi ja selittelykään ei enää luonnistunut, kun Heikki oli aika-ajoissa selvästi painavammalla autolla nopeampi.Sekään ei auttanut että jäi niin pahasti Hamiltonin jalkoihin. Ei sen nöyryytyksen jälkeen hirmu paljon ollut vaihtoehtoja kuin häntäpään tallit.
Ihan arvaamaton jätkä, piti antaa kakkoskuskille potkut kesken kauden, kun oli enemmän pisteitä kuin Alonsolla siinä vaiheessa.Heikin suurin moka oli juuri silloin erota Flaviosta.
Helppo jälkeenpäin sanoa, Flavio sai elinikäisen pannan F1 joka sitten peruuttiin melko äkkiä. On siinä kuskilla vaikea päätös olluHeikin suurin moka oli juuri silloin erota Flaviosta.
Oliskohan mahdollista, että näitä kahta asiaa tekee eri ihmiset?Nää "erikoisteippaukset" on kyllä niin turhia. Keskittyisivät oleelliseen, eli auton kehittämiseen.
Ei, jokainen suunnittelu minuutti erikoisteippauksesta on pois auton suunnittelusta. Niin se vain onOliskohan mahdollista, että näitä kahta asiaa tekee eri ihmiset?
Oliskohan mahdollista, että näitä kahta asiaa tekee eri ihmiset?
Turhaa saivartelua. Se on tavalla tai toisella aina resursseista pois. Suurempi haitta näissä kuitenkin on se, että nämä kokevat inflaation hyvin nopeasti. Erikoisteipit jonkun selkeän syyn takia kerran-pari kauteen (sis kaikki tallit) vielä menee, mutta nykyään tuntuu että joka kisaan pitää jonkun keksiä jollain (teko)syyllä "vänkää" teippiä pintaan. Noi jotkut retrovärit on ihan hauskoja silloin tällöin, mutta useimmat näistä on täysin turhia ja kohdentavat katseita epäoleelliseen.Ei, jokainen suunnittelu minuutti erikoisteippauksesta on pois auton suunnittelusta. Niin se vain on
Turhaa saivartelua. Se on tavalla tai toisella aina resursseista pois. Suurempi haitta näissä kuitenkin on se, että nämä kokevat inflaation hyvin nopeasti. Erikoisteipit jonkun selkeän syyn takia kerran-pari kauteen (sis kaikki tallit) vielä menee, mutta nykyään tuntuu että joka kisaan pitää jonkun keksiä jollain (teko)syyllä "vänkää" teippiä pintaan. Noi jotkut retrovärit on ihan hauskoja silloin tällöin, mutta useimmat näistä on täysin turhia ja kohdentavat katseita epäoleelliseen.
On täällä huikeaa tietämystä kun tiedetään miten formulatallit tiliöi kulunsaEi mene väritykset autonkehityskassasta vaan markkinoinnista, eli ei ole pois keneltäkään.
Ihan perus tapa miten rahat liikkuu firman sisällä ja ulos, jos tiedät paremmin kerro toki, äläkä jätä muita roikkuun!On täällä huikeaa tietämystä kun tiedetään miten formulatallit tiliöi kulunsa
Talli kilpailee myös näkyvyydessä, jos talli tarjoaa kumppaneille räätälöintiä, lisäarvoa, niin se voi olla isojuttu kumppaneille, ja voi tuoda myös lisäresursseja tallin urheilutoiminnalle. Vain osa talleista tuolla kylpee niin helpon rahan äärellä että sen käyttöä rajoittaa vain budjettikatto. Ja taitaa heilläkin olla painetta tuota edes jotain lisäarvoa rahoitajille.Turhaa saivartelua. Se on tavalla tai toisella aina resursseista pois. Suurempi haitta näissä kuitenkin on se, että nämä kokevat inflaation hyvin nopeasti. Erikoisteipit jonkun selkeän syyn takia kerran-pari kauteen (sis kaikki tallit) vielä menee, mutta nykyään tuntuu että joka kisaan pitää jonkun keksiä jollain (teko)syyllä "vänkää" teippiä pintaan. Noi jotkut retrovärit on ihan hauskoja silloin tällöin, mutta useimmat näistä on täysin turhia ja kohdentavat katseita epäoleelliseen.
Tuskin asia on noin yksioikoinen noitten rahojen suhteen. Eiköhän noissa isoissa sponsorisopimuksissa ole bonuksia myös menestymisen suhteen. Kyllähän tallien sponsorit saa eri tavalla näkyvyyttä jos talli voittaa mestaruuden, kuin jos se tulee vaikka toiseksi tai neljänneksi. Tuskin Red Bull olisi saanut 700 miljoonan sponsorisopimusta Oraclen kanssa jos olisi ajanut rinta rinnan Sauberin kanssa.Olen melko varma että kommentoin tänne joskus kesällä (kun Red Bull oli vielä järjessä tiimipisteissä Maxin pisteillä) että toivottavasti häviävät tuon tallimestaruuden koska se on täysin oma vika ja kaikki tämä oli aivan itsestäänselvänä nähtävissä. Perez tekee varmaan sen mitä osaa, joten se on tallin homma tehdä tarvittavat päätökset. Toki en olisi odottanut että kolmanneksi putoavat...
Ne tallin saamat FIA- rahat on itseasiassa aika tasaiset (ekat kolme saa 140-131-122 miljoonaa taalaa) ja varmaan siellä jossain Red Bullin valopääosastolla on laskeskeltu että Perezin kartellirahat on isommat kuin nuo erot. Mutta kun tuohon lasketaan vaikeammin laskettavat asiat kuten esim. se että tekevät itsestään täysin pellen, niin varmaan se vaakakuppi kääntyy. Mutta sitten tullaan siihen että todennäköisesti eivät kehtaa myöntää olleensa väärässä + sunken cost fallacy.
Tällainen toiminta tallilta varmasti myös osaltaan lisää osaavien työntekijöiden siirtymistä muihin talleihin, voi hieman harmittaa jos tallimestaruudesta tms. riippuvat bonukset jää saamatta sen takia että talli pitää väkisin kiinni paskasta kuskista.Olen melko varma että kommentoin tänne joskus kesällä (kun Red Bull oli vielä järjessä tiimipisteissä Maxin pisteillä) että toivottavasti häviävät tuon tallimestaruuden koska se on täysin oma vika ja kaikki tämä oli aivan itsestäänselvänä nähtävissä. Perez tekee varmaan sen mitä osaa, joten se on tallin homma tehdä tarvittavat päätökset. Toki en olisi odottanut että kolmanneksi putoavat...
Ne tallin saamat FIA- rahat on itseasiassa aika tasaiset (ekat kolme saa 140-131-122 miljoonaa taalaa) ja varmaan siellä jossain Red Bullin valopääosastolla on laskeskeltu että Perezin kartellirahat on isommat kuin nuo erot. Mutta kun tuohon lasketaan vaikeammin laskettavat asiat kuten esim. se että tekevät itsestään täysin pellen, niin varmaan se vaakakuppi kääntyy. Mutta sitten tullaan siihen että todennäköisesti eivät kehtaa myöntää olleensa väärässä + sunken cost fallacy.
Red Bull löytänyt uuden Maxin palkan maksajanSama toimittaja joka "paljasti" Colapinton korvaavan Kersantin Williamsilla aikasemmin on nyt sanonu, että Colapinto ajaisi ensi kaudella Red Bullilla.
Videolla Horner kävelee Williamsin motorhomesta pois FP1 jälkeen. Spekulaatiota tietenki![]()
Coca-Cola?Red Bull löytänyt uuden Maxin palkan maksajan
Jos näin käy, niin täytyy toivoa että Bottakselle harkittu sopimus olisi muutenkin ollut vain vuoden mittainen. Silloin on tosiaan parempi lähteä vaikka testikuskiksi Mersulle, kuten aiemmin oli puhe.Race uutisoi myös, että Bortoleto tulisi syrjäyttämään Bottaksen Sauberin paikalta. The Race harvemmin kirjoittelee mitä sattuu. Pääsääntöisesti on hyvin perillä asioista ja hyvät lähteet.
![]()
Bortoleto closing on Sauber F1 deal to replace Bottas
Gabriel Bortoleto is closing on a move to Sauber to complete the Audi-owned Formula 1 team’s 2025 driver line-up.www.the-race.com
Jos tuo osoittautuu todeksi niin voisi selittää kanssa Sauberin näennäistä jahkailua. Diilihän on voitu tehdä jo ajat sitten mutta säästetty brassikuskin sopparin julkistus Brasiliaan?Race uutisoi myös, että Bortoleto tulisi syrjäyttämään Bottaksen Sauberin paikalta. The Race harvemmin kirjoittelee mitä sattuu. Pääsääntöisesti on hyvin perillä asioista ja hyvät lähteet.
![]()
Bortoleto closing on Sauber F1 deal to replace Bottas
Gabriel Bortoleto is closing on a move to Sauber to complete the Audi-owned Formula 1 team’s 2025 driver line-up.www.the-race.com
Kyllä tuosta nyt niin paljon puhutaan, että vaikea uskoa että ois savua ilman tulta tässä asiassa. Harmittaa. Kyllä olis kaivannut, että ois Bottas vielä saanu jatkaa.Alkaa olemaan ilmeisesti lopullista ilmoitusta vaille Portoleton soppari Sauberin kanssa. Hienosäätöä vaille valmis. Tuleeko julkistus kenties heti Brasilian kisan jälkeen. Ei vahvalta näytä Vaden tilanne.
Jaa, eiköhän se ollu Valtterin kisat siinä. Kauanko saahaan odottaa seuraavaa suomalaista kisakuskia?
Toivottavasti, mutta kuitenki son suomalaisila vähän vaikea päästä koska money talks and bullshit walks. Mutta pittää toivoa parasta ettei kovin pitkää kuivaa kautta tulis.Tuukka Taponen tulossa muutaman vuoden sisällä??
Jos Wihuri näkee potentiaalia niin ehkä.Tuukka Taponen tulossa muutaman vuoden sisällä??
Onhan suomalaisia kyllä hellittykki F1:ssä oikeastaan koko sen ajan mitä ite seurannu olen, elikkä aika pitkään. Harmi että nyt näyttää että tovi mennee, ehkä pitkäänki, ettei suomalaista kuskia ole kehissä. Mutta jos aattelee että monta kautta on semmosta että on ollu 2 kuskia tästä pienestä maasta niin oha se aika hienoa ollu.5v, 10 vuotta tai voi olla ettei koskaan.
Niin ja eihän tässä edes tilanne ole se, että jotenkin varmuudella menisi vaikka 10–15 vuotta seuraavaan suomalaiseen F1:ssä. Ja vaikkei Taponen olisikaan heti heittämällä kolmosista nousemassa suorinta reittä kuninkuusluokkaan, ehkä nyt useampi suomalainen seuraa tarkemmin F3:n kisoja ja Taposen lisäksi sivussa huomaamattaan seuraa muiden maiden kuskeja, mikä taas tuo lisäiloa ykkösten seuraamiseen, kun on jotain kokemusta sinne aikanaan siirtyvistä Taposen rinnalla ajavista kuskeista.Onhan suomalaisia kyllä hellittykki F1:ssä oikeastaan koko sen ajan mitä ite seurannu olen, elikkä aika pitkään. Harmi että nyt näyttää että tovi mennee, ehkä pitkäänki, ettei suomalaista kuskia ole kehissä. Mutta jos aattelee että monta kautta on semmosta että on ollu 2 kuskia tästä pienestä maasta niin oha se aika hienoa ollu.
Edit: eikä ees mittään ynnämuuta kuskeja, ihan tekijöitä. Toki sen se vaatiiki ko ei ole miljardööri-isukkeja taustala tms.