Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin, monesti vuoden aikana asiat muuttuuBottaksen keväällä sanoma "99 varma" jatkopahvi muuttunut "minun on otettava huomioon se mahdollisuus, että jätän formula ykköset."
Valtteri Bottaksen F1-uralla karu uhkakuva – "Minun on otettava se huomioon"
Bottas, lähde jo.Lähteitä riittää..
Miksi pitäs lähtee? Jännempää katsoa ilman suomalaisia?Bottas, lähde jo.
No eipä tämä sarjan ainoa suomalainen tällä hetkellä ole kovinkaan jännittäviä hetkiä tarjonnut.Miksi pitäs lähtee? Jännempää katsoa ilman suomalaisia?
No se on varmaa ja sen Bottaskin tietää. Mutta jos voitat monivuotisen sopimuksen omaavan Hulkenbergin tuolla kaudella, niin Audi voi miettiä uudestaan vuoden 2026 kuskeja.Jotenkin tuntuu että autoa ei kyllä kehitetä kovinkaan aktiivisesti tuossa vaiheessa enää.
Silti joillekin suomalaisen mukana olo tuntuu olevan isompi ongelma.No eipä tämä sarjan ainoa suomalainen tällä hetkellä ole kovinkaan jännittäviä hetkiä tarjonnut.
Huutelin vain hyvissä ajoin etukäteen kun sunnuntaina on startti.Miksi pitäs lähtee? Jännempää katsoa ilman suomalaisia?
No eipä tämä sarjan ainoa suomalainen tällä hetkellä ole kovinkaan jännittäviä hetkiä tarjonnut.
Varmaan ketuttaa tämän kauden F2-mestaria, oli se sitten Hadjar, Bortolero, Aron tai Maloney, että Antonelli pelkällä Regional-sarjassa keränneilllä superlisenssipisteillä saa paikan F1:sissä huipputiimissä, kun taas F2-mestari joutuu etsimään paikan ensi vuodelle muista sarjoista.
Miksi tuo koko F2 on ylipäätään olemassa, kun tuntuu että sen ohi noustaan oikealta ja vasemmalta ykkösiin ja F2:ssa parhaiten menestyneet eivät sinne pääse välttämättä koskaan? Mun mielestä sen pitäisi mennä niin, että ensin valkataan F2- luokan parhaimmistolle tallipaikat ykkösiin ja jos penkkejä jää, niin sitten EHKÄ muillekin.Varmaan ketuttaa tämän kauden F2-mestaria, oli se sitten Hadjar, Bortolero, Aron tai Maloney, että Antonelli pelkällä Regional-sarjassa keränneilllä superlisenssipisteillä saa paikan F1:sissä huipputiimissä, kun taas F2-mestari joutuu etsimään paikan ensi vuodelle muista sarjoista.
Ehkä niin, mutta voisi sitten lopettaa koko F2 luokan, kerran siitä ei ole mitään mainittavaa hyötyä kuskeille. Ihan turhaa ilmaston paskomista ja resurssien tuhlaamista, kun kerran pienemmät luokat on ne, joista kuskit ykkösiin poimitaan.Taposta ajatellen hyvä homma tuo trendi, että ei tarvi ajaa kaikkien pikkusarjojen mestariksi noustakseen F1-kuskiksi.
Täysin samaa mieltä, vaikka olisi kuinka häntäpäässä niin kyllä suomalainen kuski formuloihin kuuluu!Ei se olekaan pointti, vaan se että suomalainen kuski kuuluu formuloihin kuin nyrkki naamaan, viimeisen 40 vuoden aikana ei montaa välivuotta ole ettei kuninkuustasolla olisi ajanut suomalaiskuski.
Silti jotenkin tuntuu että aika paska diili. Ensi vuodesta tulee tooodella pitkä tuolla autolla, kun se jo nyt on sarjan hitain. Ainoa näyttö mitä voi antaa on tallikaveria vastaan, mutta jos nyt sen voittaisikin niin on toiseksi viimeinen ja tallikaveri viimeinen. Niillä näytöillä voi olla vaikeaa saada jatkopahvia. Tiimikaverilla lisäksi pitkä sopimus, eli saa jatkaa myös Audin aikakaudella. Ei helpota asemaa tiimissä.No se on varmaa ja sen Bottaskin tietää. Mutta jos voitat monivuotisen sopimuksen omaavan Hulkenbergin tuolla kaudella, niin Audi voi miettiä uudestaan vuoden 2026 kuskeja.
Paska diili tai ei, niin jos meinaa ensi kaudella ykkösissä ajaa, niin melkein se on tuo Sauberin pahvi otettava, jos ne sitä tarjoaa.Silti jotenkin tuntuu että aika paska diili. Ensi vuodesta tulee tooodella pitkä tuolla autolla, kun se jo nyt on sarjan hitain. Ainoa näyttö mitä voi antaa on tallikaveria vastaan, mutta jos nyt sen voittaisikin niin on toiseksi viimeinen ja tallikaveri viimeinen. Niillä näytöillä voi olla vaikeaa saada jatkopahvia. Tiimikaverilla lisäksi pitkä sopimus, eli saa jatkaa myös Audin aikakaudella. Ei helpota asemaa tiimissä.
Katsot alempia sarjoja vain ja ainoastaan sen takia että näkisi kuka nousee F1? Itse seuraan ihan sen kilpailun takiaJoo ei noita pikkuformulakisoja oikein viitsi katsoa sen takia kun ei niillä ole varsinaisesti kilpailullista merkitystä. F1- paikat menee rahalla, suhteilla tai sillä että joku tallipomo kuvittelee olevansa poikkeuslahjakkuus spottaamaan talenttia jonkun jämäsarjan dominointikierroksen perusteella. Tietty välillä ne nuoret huipputalentin statuksen saaneet voittaa siinä sivussa jotain F2/F3 mestaruuksiakin.
Kyllä, ainahan F1 tallipaikat on mennyt rahan, kansalaisuuden, markkina-alueen, pärstä tai ihan vaan mutun perusteella. FIA katsoi mallia Moto viikonlopuista ja rakensi F3 ja F2 luokka brändit jotta kansa saisi lipuille vastinetta.Joo ei noita pikkuformulakisoja oikein viitsi katsoa sen takia kun ei niillä ole varsinaisesti kilpailullista merkitystä. F1- paikat menee rahalla, suhteilla tai sillä että joku tallipomo kuvittelee olevansa poikkeuslahjakkuus spottaamaan talenttia jonkun jämäsarjan dominointikierroksen perusteella. Tietty välillä ne nuoret huipputalentin statuksen saaneet voittaa siinä sivussa jotain F2/F3 mestaruuksiakin.
Eikös Taposelle olisi ens kaudelle penkki F2:ssa, mutta jokuhan sitä just spekuloi, että kannattaa ajaa mielummin F3, kun sieltä pääsee paremmin ykkösiin, että toi F2 voi jopa estää "ylenemisen". En muista enää kuka ja missä oli juttu, mutta jonkun tollasen jutun luin.Kyllä, ainahan F1 tallipaikat on mennyt rahan, kansalaisuuden, markkina-alueen, pärstä tai ihan vaan mutun perusteella. FIA katsoi mallia Moto viikonlopuista ja rakensi F3 ja F2 luokka brändit jotta kansa saisi lipuille vastinetta.
Ensi kaudella todennäköisesti Taponen ajelee jommassa kummassa sarjassa. Ehkä siitä tulee jotain syytä katsoa noita sarjoja.
Yksi F2 tarjous on pöydällä. Tuukan asioidenhoitaja Kohtala sen mainitsi mutta ei ilmeisesti ole vaihtoehto vaan F3 seuraava askel, kuten alunperin ovat alusta asti suunnitelleet, porras kerrallan.Eikös Taposelle olisi ens kaudelle penkki F2:ssa, mutta jokuhan sitä just spekuloi, että kannattaa ajaa mielummin F3, kun sieltä pääsee paremmin ykkösiin, että toi F2 voi jopa estää "ylenemisen". En muista enää kuka ja missä oli juttu, mutta jonkun tollasen jutun luin.
Jep ja Bottas sarjassa 22. Ihan hyvä saavutus 20 kuskin sarjassa.Ei muuten lainkaan huono eka kisa francolta, nyt vasta huomasin että sehän oli 12![]()
Wau, varmaan kannattaisi lainata viestiä johon viittaat niin olisi voimakkaampi sanoma.Molemmat päät muistetaan. Eli julkisuudessa pysyy ja ihmisten huulilla.
Williams oli 5 nopein talli. Tuolla autolla pitääkin olla 12.Ei muuten lainkaan huono eka kisa francolta, nyt vasta huomasin että sehän oli 12![]()
Olen samaa mieltä periaatteessa sinun ja Henkka77 :n kanssa. Mutta. Suomalainen kuski on menny kyvyillään tuonne korkeimpaan luokkaan, ja jos kyvykästä ei ole niin sitte se ei sinne kuulu. Siis vain pelkän suomalaisuuden takia. Mitä siis koitan sanoa niin ei kiitos suomalaisille maksukuskeille.Täysin samaa mieltä, vaikka olisi kuinka häntäpäässä niin kyllä suomalainen kuski formuloihin kuuluu!
Jep. Huonot lähdöt korostuivat silloin kun sillä oli kilpailukykyinen auto alla ja oli jotain hävittävää ekalla kierroksella. Nyt se on ihan sama, vaikka tuolla autolla ajaisi ensimmäisen kierroksen jälkeen varikolle ja lähtisi kotiin. Veikkaan, että Valtteri ottaa myös nyt enemmän riskejä ekalla kierroksella, kun lähtöruutu on toiseksi viimeinen ja ei ole mitään menetettävää.Noista Valtterin lähdöistä että juuri tällä hetkellä olisi täysin sama vaikka nousisi alussa kärkeen, kun joka tapauksessa paska auto/samantason taktiikat vievät ennemmin tai myöhemmin häntäpäähän.
Pannaan nyt vielä tänne että hae nyt jotain tilastoja mutujen tueksi. Joku silti laittoi tilastoa viimekisoista missä lähdöt meni hyvin ja sä jaksat jauhaa tuota mutua etkä laita mitään tilastoa vaan vaadit niitä muilta lähteitäJoo, mutta tämä alkoikin nimenomaan tämän kisan lähtöä peratessa. Valtterihan onnistui mainiosti, paitsi että siitä ei ollut mitään hyötyä ja sitten kaivettiin mielenkiintoista faktaa että näin on käynyt ennenkin, sekä joku vielä oletti että muutaman kisan otos vastaa koko uraa.
Uskoisin että nämä Valtterin lähdöt on perattu tuolla yleisenkin puolella vähintään tuhat kertaa, joten mitäpä niitä nyt sielläkään enempää kaapimaan.![]()
Edelleen missä ne sinun tilastosi ovat todistamassa että oma mutuilusi Valtterin lähdöistä pitää paikkaansa. Minä en jaksa jauhaa vaan sinä tässä jankkaat jotain ihmeen todisteita asiasta jonka kaikki muut ovat varmasti huomanneet. En ymmärrä minkä ihmeen valtteri-lasien läpi lähestyt asiaa. En ole kaivamassa mitään todisteita sinulle, vaan kun intoa tuntuu löytyvän niin kaiva itse vaan. Jos seuraisit lajia edes pintapuolisesti, tietäisit mistä puhun. Tutustu lajiin, niin et tarvitse tilastoja, vaan silmät auki seuraamalla tiedät mitä tapahtuu. Voit jäädä keskenäsi jankkaamaan, minulla ei tähän muuta lisättävää.Pannaan nyt vielä tänne että hae nyt jotain tilastoja mutujen tueksi. Joku silti laittoi tilastoa viimekisoista missä lähdöt meni hyvin ja sä jaksat jauhaa tuota mutua etkä laita mitään tilastoa vaan vaadit niitä muilta lähteitä
Sinä esität väitteitä ja kun niihin vastaa pitäisi minun esittää todisteet? Älä nyt esitä idioottiaEdelleen missä ne sinun tilastosi ovat todistamassa että oma mutuilusi Valtterin lähdöistä pitää paikkaansa. Minä en jaksa jauhaa vaan sinä tässä jankkaat jotain ihmeen todisteita asiasta jonka kaikki muut ovat varmasti huomanneet. En ymmärrä minkä ihmeen valtteri-lasien läpi lähestyt asiaa. En ole kaivamassa mitään todisteita sinulle, vaan kun intoa tuntuu löytyvän niin kaiva itse vaan. Jos seuraisit lajia edes pintapuolisesti, tietäisit mistä puhun. Tutustu lajiin, niin et tarvitse tilastoja, vaan silmät auki seuraamalla tiedät mitä tapahtuu. Voit jäädä keskenäsi jankkaamaan, minulla ei tähän muuta lisättävää.