F1 Yleiskeskustelu

Ferrarilla spessu asut/ajohaalarit Carbon Fibre Monzan kisaan. Autoon tulossa jotain kevyttä spessua liveryyn.



ferrari-monza-Carbon-Fiber-2_1ba4beb9-bfd8-415a-9c97-bf33618557cd-1024x683.jpg
ferrari-monza-Carbon-Fiber-5_84cdd18b-3817-40f1-a1ac-43a2da4f282f-1024x683.jpg
 
Jotenkin tuntuu että autoa ei kyllä kehitetä kovinkaan aktiivisesti tuossa vaiheessa enää.
 
Varmaan ketuttaa tämän kauden F2-mestaria, oli se sitten Hadjar, Bortolero, Aron tai Maloney, että Antonelli pelkällä Regional-sarjassa keränneilllä superlisenssipisteillä saa paikan F1:sissä huipputiimissä, kun taas F2-mestari joutuu etsimään paikan ensi vuodelle muista sarjoista.
 
Varmaan ketuttaa tämän kauden F2-mestaria, oli se sitten Hadjar, Bortolero, Aron tai Maloney, että Antonelli pelkällä Regional-sarjassa keränneilllä superlisenssipisteillä saa paikan F1:sissä huipputiimissä, kun taas F2-mestari joutuu etsimään paikan ensi vuodelle muista sarjoista.

Joo ei noita pikkuformulakisoja oikein viitsi katsoa sen takia kun ei niillä ole varsinaisesti kilpailullista merkitystä. F1- paikat menee rahalla, suhteilla tai sillä että joku tallipomo kuvittelee olevansa poikkeuslahjakkuus spottaamaan talenttia jonkun jämäsarjan dominointikierroksen perusteella. Tietty välillä ne nuoret huipputalentin statuksen saaneet voittaa siinä sivussa jotain F2/F3 mestaruuksiakin.
 
Varmaan ketuttaa tämän kauden F2-mestaria, oli se sitten Hadjar, Bortolero, Aron tai Maloney, että Antonelli pelkällä Regional-sarjassa keränneilllä superlisenssipisteillä saa paikan F1:sissä huipputiimissä, kun taas F2-mestari joutuu etsimään paikan ensi vuodelle muista sarjoista.
Miksi tuo koko F2 on ylipäätään olemassa, kun tuntuu että sen ohi noustaan oikealta ja vasemmalta ykkösiin ja F2:ssa parhaiten menestyneet eivät sinne pääse välttämättä koskaan? Mun mielestä sen pitäisi mennä niin, että ensin valkataan F2- luokan parhaimmistolle tallipaikat ykkösiin ja jos penkkejä jää, niin sitten EHKÄ muillekin.
 
Taposta ajatellen hyvä homma tuo trendi, että ei tarvi ajaa kaikkien pikkusarjojen mestariksi noustakseen F1-kuskiksi.
 
Olisihan se ihan hyvä jos F2 mestarille automaattisesti tarjolla ensikaudelle aina yhden vuoden F1 rookie diili ja kiertävä vuoro talleille milloin pakko ottaa tämä kuski itselleen tai sopia paikka toiseen talliin.
 
Taposta ajatellen hyvä homma tuo trendi, että ei tarvi ajaa kaikkien pikkusarjojen mestariksi noustakseen F1-kuskiksi.
Ehkä niin, mutta voisi sitten lopettaa koko F2 luokan, kerran siitä ei ole mitään mainittavaa hyötyä kuskeille. Ihan turhaa ilmaston paskomista ja resurssien tuhlaamista, kun kerran pienemmät luokat on ne, joista kuskit ykkösiin poimitaan.
 
Syksyllä 2022 kun Marko oli tuomassa Colton Herta Indycareista Alpha Taurille.

FIA: Wöööö Ei onnistu koska SUPERLISENSSI :poop:
 
No Colton Herta ei isäänsä kummempi kuski, joten siinä mielessä parempi näin. IndyCarissa taso on jokseenkin vaihteleva ja jopa Ericssonin ja Grosjeanin kaltaiset formulasuuruudetkin pärjäävät vauhdissa ihan hyvin. Juri Vipskin näytti olevan viime kisassa mukana. Kauas on menty RedBullin varakuskin paikalta muutamassa vuodessa. Ja sieltähän se Taponenkin muutamassa vuodessa on jo suomalaisten iloksi ykkösissä. Korvaa Hamiltonin ferrarilla. Tämä on varma tieto.
 
Viimeksi muokattu:
Ei se olekaan pointti, vaan se että suomalainen kuski kuuluu formuloihin kuin nyrkki naamaan, viimeisen 40 vuoden aikana ei montaa välivuotta ole ettei kuninkuustasolla olisi ajanut suomalaiskuski.
Täysin samaa mieltä, vaikka olisi kuinka häntäpäässä niin kyllä suomalainen kuski formuloihin kuuluu!
 
No se on varmaa ja sen Bottaskin tietää. Mutta jos voitat monivuotisen sopimuksen omaavan Hulkenbergin tuolla kaudella, niin Audi voi miettiä uudestaan vuoden 2026 kuskeja.
Silti jotenkin tuntuu että aika paska diili. Ensi vuodesta tulee tooodella pitkä tuolla autolla, kun se jo nyt on sarjan hitain. Ainoa näyttö mitä voi antaa on tallikaveria vastaan, mutta jos nyt sen voittaisikin niin on toiseksi viimeinen ja tallikaveri viimeinen. Niillä näytöillä voi olla vaikeaa saada jatkopahvia. Tiimikaverilla lisäksi pitkä sopimus, eli saa jatkaa myös Audin aikakaudella. Ei helpota asemaa tiimissä.
 
Silti jotenkin tuntuu että aika paska diili. Ensi vuodesta tulee tooodella pitkä tuolla autolla, kun se jo nyt on sarjan hitain. Ainoa näyttö mitä voi antaa on tallikaveria vastaan, mutta jos nyt sen voittaisikin niin on toiseksi viimeinen ja tallikaveri viimeinen. Niillä näytöillä voi olla vaikeaa saada jatkopahvia. Tiimikaverilla lisäksi pitkä sopimus, eli saa jatkaa myös Audin aikakaudella. Ei helpota asemaa tiimissä.
Paska diili tai ei, niin jos meinaa ensi kaudella ykkösissä ajaa, niin melkein se on tuo Sauberin pahvi otettava, jos ne sitä tarjoaa.
 
Joo ei noita pikkuformulakisoja oikein viitsi katsoa sen takia kun ei niillä ole varsinaisesti kilpailullista merkitystä. F1- paikat menee rahalla, suhteilla tai sillä että joku tallipomo kuvittelee olevansa poikkeuslahjakkuus spottaamaan talenttia jonkun jämäsarjan dominointikierroksen perusteella. Tietty välillä ne nuoret huipputalentin statuksen saaneet voittaa siinä sivussa jotain F2/F3 mestaruuksiakin.
Katsot alempia sarjoja vain ja ainoastaan sen takia että näkisi kuka nousee F1? Itse seuraan ihan sen kilpailun takia

luulisin myös että tallipomot tietää ja sohvaperunat kuvittelee mutta voihan olla että tallipomoilta ei niin paljoa vaadita
 
Joo ei noita pikkuformulakisoja oikein viitsi katsoa sen takia kun ei niillä ole varsinaisesti kilpailullista merkitystä. F1- paikat menee rahalla, suhteilla tai sillä että joku tallipomo kuvittelee olevansa poikkeuslahjakkuus spottaamaan talenttia jonkun jämäsarjan dominointikierroksen perusteella. Tietty välillä ne nuoret huipputalentin statuksen saaneet voittaa siinä sivussa jotain F2/F3 mestaruuksiakin.
Kyllä, ainahan F1 tallipaikat on mennyt rahan, kansalaisuuden, markkina-alueen, pärstä tai ihan vaan mutun perusteella. FIA katsoi mallia Moto viikonlopuista ja rakensi F3 ja F2 luokka brändit jotta kansa saisi lipuille vastinetta.

Ensi kaudella todennäköisesti Taponen ajelee jommassa kummassa sarjassa. Ehkä siitä tulee jotain syytä katsoa noita sarjoja.
 
Kun/jos Taponen kurvailee ensikaudella F3:ssa, niin siinäpä on Taposen työkalu. Dallaran valmistama uusi F3 auto kaudelle 2025.

D2.jpg
D3.jpg
D4.jpg
D5.jpg
 
Järvilehto kurvaili Dallaral kolmanneksi jokunen vuosi sitten.

Häkkisen Mikä oli viides samassa kisassa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä, ainahan F1 tallipaikat on mennyt rahan, kansalaisuuden, markkina-alueen, pärstä tai ihan vaan mutun perusteella. FIA katsoi mallia Moto viikonlopuista ja rakensi F3 ja F2 luokka brändit jotta kansa saisi lipuille vastinetta.

Ensi kaudella todennäköisesti Taponen ajelee jommassa kummassa sarjassa. Ehkä siitä tulee jotain syytä katsoa noita sarjoja.
Eikös Taposelle olisi ens kaudelle penkki F2:ssa, mutta jokuhan sitä just spekuloi, että kannattaa ajaa mielummin F3, kun sieltä pääsee paremmin ykkösiin, että toi F2 voi jopa estää "ylenemisen". En muista enää kuka ja missä oli juttu, mutta jonkun tollasen jutun luin.
 
Eikös Taposelle olisi ens kaudelle penkki F2:ssa, mutta jokuhan sitä just spekuloi, että kannattaa ajaa mielummin F3, kun sieltä pääsee paremmin ykkösiin, että toi F2 voi jopa estää "ylenemisen". En muista enää kuka ja missä oli juttu, mutta jonkun tollasen jutun luin.
Yksi F2 tarjous on pöydällä. Tuukan asioidenhoitaja Kohtala sen mainitsi mutta ei ilmeisesti ole vaihtoehto vaan F3 seuraava askel, kuten alunperin ovat alusta asti suunnitelleet, porras kerrallan.
 
Ei muuten lainkaan huono eka kisa francolta, nyt vasta huomasin että sehän oli 12 :thumbsup:
 
Täysin samaa mieltä, vaikka olisi kuinka häntäpäässä niin kyllä suomalainen kuski formuloihin kuuluu!
Olen samaa mieltä periaatteessa sinun ja Henkka77 :n kanssa. Mutta. Suomalainen kuski on menny kyvyillään tuonne korkeimpaan luokkaan, ja jos kyvykästä ei ole niin sitte se ei sinne kuulu. Siis vain pelkän suomalaisuuden takia. Mitä siis koitan sanoa niin ei kiitos suomalaisille maksukuskeille.
 
Noista Valtterin lähdöistä että juuri tällä hetkellä olisi täysin sama vaikka nousisi alussa kärkeen, kun joka tapauksessa paska auto/samantason taktiikat vievät ennemmin tai myöhemmin häntäpäähän.
 
Noista Valtterin lähdöistä että juuri tällä hetkellä olisi täysin sama vaikka nousisi alussa kärkeen, kun joka tapauksessa paska auto/samantason taktiikat vievät ennemmin tai myöhemmin häntäpäähän.
Jep. Huonot lähdöt korostuivat silloin kun sillä oli kilpailukykyinen auto alla ja oli jotain hävittävää ekalla kierroksella. Nyt se on ihan sama, vaikka tuolla autolla ajaisi ensimmäisen kierroksen jälkeen varikolle ja lähtisi kotiin. Veikkaan, että Valtteri ottaa myös nyt enemmän riskejä ekalla kierroksella, kun lähtöruutu on toiseksi viimeinen ja ei ole mitään menetettävää.

Vaikka kuinka turhauttavaa on välillä Bottaksen ajoa katsella, niin silti katsoisin mielummin Bottaksen taistelua Hulkenbergiä vastaan samalla kalustolla, kun ei suomalaista ollenkaan ykkösissä.
 
Joo, mutta tämä alkoikin nimenomaan tämän kisan lähtöä peratessa. Valtterihan onnistui mainiosti, paitsi että siitä ei ollut mitään hyötyä ja sitten kaivettiin mielenkiintoista faktaa että näin on käynyt ennenkin, sekä joku vielä oletti että muutaman kisan otos vastaa koko uraa.
Uskoisin että nämä Valtterin lähdöt on perattu tuolla yleisenkin puolella vähintään tuhat kertaa, joten mitäpä niitä nyt sielläkään enempää kaapimaan. :)
Pannaan nyt vielä tänne että hae nyt jotain tilastoja mutujen tueksi. Joku silti laittoi tilastoa viimekisoista missä lähdöt meni hyvin ja sä jaksat jauhaa tuota mutua etkä laita mitään tilastoa vaan vaadit niitä muilta lähteitä
 
Pannaan nyt vielä tänne että hae nyt jotain tilastoja mutujen tueksi. Joku silti laittoi tilastoa viimekisoista missä lähdöt meni hyvin ja sä jaksat jauhaa tuota mutua etkä laita mitään tilastoa vaan vaadit niitä muilta lähteitä
Edelleen missä ne sinun tilastosi ovat todistamassa että oma mutuilusi Valtterin lähdöistä pitää paikkaansa. Minä en jaksa jauhaa vaan sinä tässä jankkaat jotain ihmeen todisteita asiasta jonka kaikki muut ovat varmasti huomanneet. En ymmärrä minkä ihmeen valtteri-lasien läpi lähestyt asiaa. En ole kaivamassa mitään todisteita sinulle, vaan kun intoa tuntuu löytyvän niin kaiva itse vaan. Jos seuraisit lajia edes pintapuolisesti, tietäisit mistä puhun. Tutustu lajiin, niin et tarvitse tilastoja, vaan silmät auki seuraamalla tiedät mitä tapahtuu. Voit jäädä keskenäsi jankkaamaan, minulla ei tähän muuta lisättävää.
 
On se jännä, miten ne on usein ne suomalaiset fanit, jotka muistaa Bottakselta ne huonot startit tai kierrokset ja unohtaa kaiken muun. Muualla päin jopa Sauberilla ajettuja kisoja koskien tuntuu löytyvän käsitystä siitä urasta kokonaisuudessaan. Ja ihan niistä kisoistakin, vaikkei pisteille pääsisikään.
 
Edelleen missä ne sinun tilastosi ovat todistamassa että oma mutuilusi Valtterin lähdöistä pitää paikkaansa. Minä en jaksa jauhaa vaan sinä tässä jankkaat jotain ihmeen todisteita asiasta jonka kaikki muut ovat varmasti huomanneet. En ymmärrä minkä ihmeen valtteri-lasien läpi lähestyt asiaa. En ole kaivamassa mitään todisteita sinulle, vaan kun intoa tuntuu löytyvän niin kaiva itse vaan. Jos seuraisit lajia edes pintapuolisesti, tietäisit mistä puhun. Tutustu lajiin, niin et tarvitse tilastoja, vaan silmät auki seuraamalla tiedät mitä tapahtuu. Voit jäädä keskenäsi jankkaamaan, minulla ei tähän muuta lisättävää.
Sinä esität väitteitä ja kun niihin vastaa pitäisi minun esittää todisteet? Älä nyt esitä idioottia
E: sinun oma mielipiteesi omasta ylivertaisesta tietymyksestä lajista ei nyt vakuuta.
 
Minä en ole esittänyt sinulle mitään väitteitä, vaan tulit mesoamaan toisten keskusteluun. Älä viitsi ulista vaan selvittele itse valtterisi. Mitään ylivertaista Valtterin uran seuraaminen ei vaadi,mutta ehkä se sinusta tuntuu siltä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 220
Viestejä
4 864 987
Jäsenet
78 619
Uusin jäsen
Deeäx

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom