Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kunnes Maradonan käsivirhettä aletaan tutkimaan uudelleen.Voi jeesus sentään.. eiköhän toikin toteudu, pelleilyn multihuipennus
Juu Ecclestone paljasti viime kuussa, että tiesivät crashcatesta jo 2008 vuoden aikana mutta lakaisivat maton alle.Ilmeisesti liittyy johonkin viimeaikaiseen Ecclestonen kommenttiin.
Ilman turva-auto tilannetta tuo epäonninen varikkokäynti olisi jäänyt tekemättäMinkä takia edes koko kisa pitäis pyyhkiä pois, jos jotain niin hylätä Renault ja Alonso siitä kisasta. Eihän se turva-auto Massan kisaa pilannut millään tavalla vaan oma talli.
toi kisahan voitais ajaa uusiks samoilla kuskeilla siltä osin kuin mahdollista, ja kaivaa noi vanhat autot museosta, ja sitten sillai ratkaista tämä. Samoilla säännöillä jne.. tulis oikein kunnolla netflixille matskuu
URHEILULEHDEN PARHAAT
Se on milleistä kiinni
Startti on F1-kilpailun tärkein ja herkin yksittäinen hetki. Keskikastista lähtevälle kuskille, kuten Valtteri Bottakselle kisan onnistumisen ja epäonnistumisen välinen ero saattaa olla kiinni 0,8 millimetristä.
Laji on raaka, missaat startin putoajat 3-sijaa => Sitä saa Bottaksen autolla kiertää kauan, ennenkuin sijat on saatu takaisin.Bottas kertoo kisan starteista ja esim. kytkimen käytöstä ja sen harjoittelusta. Iltis julkaisi aiemmin urheilulehdessä olleen artikkelin:
![]()
Valtteri Bottas paljastaa, mitä ohjaamossa tapahtuu F1-kisan lähdössä – näin käsittämättömän pienestä kaikki on kiinni
Startti on F1-kilpailun tärkein ja herkin yksittäinen hetki. Keskikastista lähtevälle kuskille, kuten Valtteri Bottakselle kisan onnistumisen ja epäonnistumisen välinen ero saattaa olla kiinni 0,8 millimetristä.www.is.fi
Laji on raaka, missaat startin putoajat 3-sijaa => Sitä saa Bottaksen autolla kiertää kauan, ennenkuin sijat on saatu takaisin.
Eli käytännössä kisa on siinä, ellei tule turva-autoa. Nyt on keskikastin autot niin tasaisia.
Niinpä, mutta kun ne (saman tasoisten autojen) kierrosaikojen erot 4-5km radalla ovat 0,1-0,30 sekkaa. Sitä voi miestä jokainen kokeilla vaikka karting radalla, miten helppoa on pitää vauhti noin tasasena.Eihän se oo kun reenaa kohdilleen noi hommat. Niin ne muutkin tekee
Ilmastoaktivistit vauhdissa: 'Worst category to do this' - Formula E drivers slam protestors - The Race
Jotenki hullua, että protestoidaan sarjassa missä ilmasto on etusijalla(patterit autossa eikä polttomoottoria).
"as it recruited activists to disrupt events across Germany."
näiden tavoite on vain saada näkyvyyttä niin paljon kuin mahdollista. Tapahtuma jossa se tehdään, on toissijaista. Nämä mielenosoitukset tulevat ikävä kyllä vain lisääntymään lähiaikoina, sillä niitä uutisoidaan ympäri maailmaa aktiivisesti. Mikä on niiden tarkoituskin.
Vuonna 2019 Formula 1 -sirkuksen osalta autojen polttomoottorien päästöt olivat 0.7% kokonaispäästöistä. Eli aivan se ja sama mitä sieltä autosta löytyy, kun tavaraa, henkilöitä ja ties mitä muuta kuljetetaan maailman ympäri ristiin rastiin koko vuoden ajan.Jotenki hullua, että protestoidaan sarjassa missä ilmasto on etusijalla(patterit autossa eikä polttomoottoria).
Kuta oli tiedossa jo kun ilmoitus hybridiaikaan siirtymisestä tuli. Silti viherpesun annettiin mennä sukkana läpi.Vuonna 2019 Formula 1 -sirkuksen osalta autojen polttomoottorien päästöt olivat 0.7% kokonaispäästöistä. Eli aivan se ja sama mitä sieltä autosta löytyy, kun tavaraa, henkilöitä ja ties mitä muuta kuljetetaan maailman ympäri ristiin rastiin koko vuoden ajan.
![]()
Riippuu mitä haetaan.Vuonna 2019 Formula 1 -sirkuksen osalta autojen polttomoottorien päästöt olivat 0.7% kokonaispäästöistä. Eli aivan se ja sama mitä sieltä autosta löytyy, kun tavaraa, henkilöitä ja ties mitä muuta kuljetetaan maailman ympäri ristiin rastiin koko vuoden ajan.
F1:sen päästöjä saisi kyllä alas ihan ilman kustannuksiakin tai oikeastaan jopa kustannuksia vähentämällä, kun kilpailut järjestettäisiin peräkkäin samalla mantereella ilman, että lennellään edes takaisin kaikkien välillä useamman kerran.Riippuu mitä haetaan.
Isossa kuvassa tärkeintä on se itse kilpurin päästöt, se on se mikä näkyy ja se mihin tallit, tehtaat jne panostaa.
Sinänsä mielenkiintoinen ajatus jos koko ketjulle asetettaisiin päästötavoitteet ja rajat. Se tosin lisäisi kustannuksia, eli pienille lisä haastetta, mutta jos järjestäjä hoitaa osan lokistiikasta, niin se voisi ottaa sieltä puolelta koppia.
Edit:
Lainaamasi viesti käsittele patterisarjaa, siellä taitaa no lokistiikka ja järjestely kulut (päästöt) ola ihan eir luokkaa kuin F1ssä. (pienemmät) ja tietenkin se auto on sähkövehje.
Kuta oli tiedossa jo kun ilmoitus hybridiaikaan siirtymisestä tuli. Silti viherpesun annettiin mennä sukkana läpi.
Eikä muuten ole ainoa esimerkki vastaavasta.
Käsittääkseni kuitenkin etusijalla on ollut vastaavuus tavallisten autojen kanssa, joka tullut lähinnä vaatimuksena moottorivalmistajilta.
Mitähän ne semmoiset moottorivalmistajat olisi?Ei moottorivalmistajilta vaan autotehtailta. Jos niille ei oltaisi kumarrettu niin mukana saattaisi jopa olla niitä moottorivalmistajia, mikä olisi ollut lajille hyväksi.
Ferrari omilla ja 9 muuta jollain Cosworthilla ajavaa olisi ainakin sellainen tilanne ettei ole hyväksi.Ei moottorivalmistajilta vaan autotehtailta. Jos niille ei oltaisi kumarrettu niin mukana saattaisi jopa olla niitä moottorivalmistajia, mikä olisi ollut lajille hyväksi.
Mitähän ne semmoiset moottorivalmistajat olisi?
Jos nyt en väärin muista niin cosworth joutu lopettaan kun yksikään talli ei halunnut heidän koneitaan, Mecachrome Formuloissa oli Renaultin koneet eri nimellä.Cosworth ja Mecachrome nyt ainakin, kait se Hartkin pisti uuden puljun pystyyn edellisen myymisen jälkeen. Varmaan autotehtaiden virityspajatkin niitä toimittaisi jos olisi tehty kustannustehokkaat säännöt.
Oikein muistat Cossyn tarinan loppumisen ykkösissä. Mukana oli erikoispajojen tuotoksia mm. Judd, Yamaha, Ilmor.Jos nyt en väärin muista niin cosworth joutu lopettaan kun yksikään talli ei halunnut heidän koneitaan, Mecachrome Formuloissa oli Renaultin koneet eri nimellä.
Jos nyt en väärin muista niin cosworth joutu lopettaan kun yksikään talli ei halunnut heidän koneitaan,
Bottas muuten neuvottelee Kymiringin ostamisesta.Kymiring vaan käyttöön myös.
2 aika-ajoa, yksi per kisa ja kolmanteen kummastakin sessiosta kunkin kuskin toisiksi parhaalla ajalla. Näin näissä 3 kisan viikonlopuissa.Osaako joku vähän avata miten nämä lähtöruudut oikein jaetaan? Tänään tosiaan Taponen voitti paalulta, mutta tähän toiseen kisaan lähti sijalta 4.
Red Bullin moottoriurheilujohtaja Helmut Marko on antanut 28-vuotiaalle hollantilaiselle uhkavaatimuksen, että esitysten on parannuttava seuraavassa kolmessa osakilpailussa, jotka ajetaan Imolassa, Monacossa ja Barcelonassa. Mikäli näin ei käy, mono heiluu.
Enpä tiedä, mutta toisaalta tuli mieleen, että olisikohan Ricciardolla pokkaa riskeerata jatkoa jättämällä kautta väliin ensi vuonna. Kun ei niitä mahdollisuuksia välttämättä Tauria kilpailukykyisemmiltäkään talleilta tule tarjolle. Saa nähdä.Miksipä se Alpha Tauri nyt kelpais Ricille kun se ei kelvannu vuosi sitten..
Vai onko pakko mennä koska varakuski Red Bullilla..?
Tuossa iässä ja näillä meriiteillä täytyy tarttua siihen mitä on saatavilla. Aussin pisteet tallien ja katsojien silmissä laski Mäkkivuosina pohjamutiin, ja vain Ihme voi nostaa hänet takaisin pistejahtiin.Enpä tiedä, mutta toisaalta tuli mieleen, että olisikohan Ricciardolla pokkaa riskeerata jatkoa jättämällä kautta väliin ensi vuonna. Kun ei niitä mahdollisuuksia välttämättä Tauria kilpailukykyisemmiltäkään talleilta tule tarjolle. Saa nähdä.
Eiköhän Bottaksen olisi parempi jo siirtyä pyöräilyn pariin, turha tuolla muiden jaloissa pyöriä.Valtsulla tsäänssit jatkoon Audilla?
![]()
Italialaislähde: Valtteri Bottas tyrkyllä huippupestiin
Audi haluaa pitää Valtteri Bottaksen tallissa.www.is.fi
Asiantuntijan viiltävä analyysiEiköhän Bottaksen olisi parempi jo siirtyä pyöräilyn pariin, turha tuolla muiden jaloissa pyöriä.
Enemmän se pyöräilyssä jää voittajalle.Eiköhän Bottaksen olisi parempi jo siirtyä pyöräilyn pariin, turha tuolla muiden jaloissa pyöriä.
No on tässä tullut seurattua formuloita aktiivisesti jo Keken ajoista asti, joten yleisesti koen aiheesta jotain tietäväni. Bottas on sellainen keskikastin plääh-kuski, joka ei vaan tunnu pärjäävän. Selittelyitä sitten löytyykin montaa sorttia, ehkä kaikista naurettavin oli tämä "To whom it may concern, fuck you" -tokaisu kun kerrankin onnistui jossain. Siksi siis soisin hänelle siirtymisen johonkin aivan toiseen lajiin, kun autoilu ei tunnu olevan se juttu.Asiantuntijan viiltävä analyysi