F1 Yleiskeskustelu

Enpä tiedä, mutta toisaalta tuli mieleen, että olisikohan Ricciardolla pokkaa riskeerata jatkoa jättämällä kautta väliin ensi vuonna. Kun ei niitä mahdollisuuksia välttämättä Tauria kilpailukykyisemmiltäkään talleilta tule tarjolle. Saa nähdä.
Tuossa iässä ja näillä meriiteillä täytyy tarttua siihen mitä on saatavilla. Aussin pisteet tallien ja katsojien silmissä laski Mäkkivuosina pohjamutiin, ja vain Ihme voi nostaa hänet takaisin pistejahtiin.
 
Toisaalta jos Valtsu Alfalla pitäisi Riccon ruodussa niin se taas pitäisi Valtteria framilla ja ihmisten mielissä.
 
Asiantuntijan viiltävä analyysi
No on tässä tullut seurattua formuloita aktiivisesti jo Keken ajoista asti, joten yleisesti koen aiheesta jotain tietäväni. Bottas on sellainen keskikastin plääh-kuski, joka ei vaan tunnu pärjäävän. Selittelyitä sitten löytyykin montaa sorttia, ehkä kaikista naurettavin oli tämä "To whom it may concern, fuck you" -tokaisu kun kerrankin onnistui jossain. Siksi siis soisin hänelle siirtymisen johonkin aivan toiseen lajiin, kun autoilu ei tunnu olevan se juttu.
 
No on tässä tullut seurattua formuloita aktiivisesti jo Keken ajoista asti, joten yleisesti koen aiheesta jotain tietäväni. Bottas on sellainen keskikastin plääh-kuski, joka ei vaan tunnu pärjäävän. Selittelyitä sitten löytyykin montaa sorttia, ehkä kaikista naurettavin oli tämä "To whom it may concern, fuck you" -tokaisu kun kerrankin onnistui jossain. Siksi siis soisin hänelle siirtymisen johonkin aivan toiseen lajiin, kun autoilu ei tunnu olevan se juttu.
No niin paranee vain, oikea asiantuntija. Noilla spekseillä, montako kuskia tällä hetkellä on autoilijoita formuloissa? Tyhmiä noi tallipäälikötkin kun keskikastin plääh kuski saa viidenneksi suurinta palkkaa Formuloissa
 
No niin paranee vain, oikea asiantuntija. Noilla spekseillä, montako kuskia tällä hetkellä on autoilijoita formuloissa? Tyhmiä noi tallipäälikötkin kun keskikastin plääh kuski saa viidenneksi suurinta palkkaa Formuloissa
No en nyt jaksa väitellä aiheesta ilmiselvän Bottas-fanin kanssa, kaikilla on omat mielipiteensä ja hyvä niin. Kunnon kisakuskeja tuolla on ehkä kourallinen, muut vaan menevät siellä massan mukana. Ymmärrän toki, että kuninkuusluokkaan ei ihan mikä tahansa ratinkääntäjä pääse, joskin raha on joidenkin tapauksessa auttanut asiaa. Enkä osaa sanoa miksi hänelle niin paljon maksetaan, ehkä aiempien meriittien johdosta mersun ajoilta, mutta nyt pitäisi tallipäällikön jo herätä todellisuuteen.
 
No en nyt jaksa väitellä aiheesta ilmiselvän Bottas-fanin kanssa, kaikilla on omat mielipiteensä ja hyvä niin. Kunnon kisakuskeja tuolla on ehkä kourallinen, muut vaan menevät siellä massan mukana. Ymmärrän toki, että kuninkuusluokkaan ei ihan mikä tahansa ratinkääntäjä pääse, joskin raha on joidenkin tapauksessa auttanut asiaa. Enkä osaa sanoa miksi hänelle niin paljon maksetaan, ehkä aiempien meriittien johdosta mersun ajoilta, mutta nyt pitäisi tallipäällikön jo herätä todellisuuteen.
Joo ei jaksa vääntää, ilmiselvästi joidenkin elämä on helpompaa kun ei yhtään suomalaista sarjasta löydy. Eihän siinä mielipiteet kaikilla meillä on.

Sulle varmaan kaikki jotka ei naama punasena jaksa haukkua on Bottas faneja
 
Joo ei jaksa vääntää, ilmiselvästi joidenkin elämä on helpompaa kun ei yhtään suomalaista sarjasta löydy. Eihän siinä mielipiteet kaikilla meillä on.

Sulle varmaan kaikki jotka ei naama punasena jaksa haukkua on Bottas faneja
Jeps. Johan tämä eräskin nimeltämainitsematon eksyi rallipuolen lankaan, ku formuloissa oli hiljaista ja oli sopivasti "huono" (huonon näköinen, ei ollut ylivoimainen) alkukausi Rovanperällä. Jotku on vain tuollaisia.
 
Joo ei jaksa vääntää, ilmiselvästi joidenkin elämä on helpompaa kun ei yhtään suomalaista sarjasta löydy. Eihän siinä mielipiteet kaikilla meillä on.

Sulle varmaan kaikki jotka ei naama punasena jaksa haukkua on Bottas faneja
Suomalaisia toki saisi sarjasta löytyä, harvassa vaan ovat Mikan/Kimin kaltaiset lahjakkkudet.
 
Suomalaisia toki saisi sarjasta löytyä, harvassa vaan ovat Mikan/Kimin kaltaiset lahjakkkudet.
Ja vaikka olisi lahjakkuuksia niin se ei riitä vaan pitäisi pienestä pitäen harjoitella ja vanhemmilla olla varaa siihen. Sääli sinänsä jos ei tule Bottaksen jälkeen uusia suomalaisia kuskeja mukaan.

Ei että nyt olisin mikään valtava fani tai seuraisin urheilua muutenkaan, mutta kyllä sitä lapsena tuli katsottua joskus kisoja ja Häkkinen oli jonkinlainen idoli tms. Joten olisi kiva että nykyisillekkin lapsille olisi jotain vastaavaa esikuvaa.
 
Pikkuformuloissa Taposta haastaneiden James Whartonin ja Ugo Ugochukwun kanssa ajelee Räikköseltä nimensä saanut Andrea Kimi Antonelli.
 
Toivottavasti joku voittokykyinen menisi Indycariinkin tai muihin loistaviin/kilpailullisiin sarjoihin joita on vaikka kuinka pirusti. Ikävästi vaan nämä suomikuskit sitten suoraan lopettavat ja menevät huonekaluja tai muuta jonninjoutuvaa myymään kun ei ne harvat ykköspaikat aukeakaan.
 
Sääli sinänsä jos ei tule Bottaksen jälkeen uusia suomalaisia kuskeja mukaan.
Eiköhän Tuukka Taponen ole sieltä kovaa vaihtia tulossa ja etenemässä, ja saanutkin jo hyvin ns. jalkaa oven väliin. Toki siinä pitää vielä monen asian loksahtaa paikoilleen. N. 1000 kertaa kiinnostavampi ja lupaavampi tapaus kuin Bottas.
 
Toivottavasti joku voittokykyinen menisi Indycariinkin tai muihin loistaviin/kilpailullisiin sarjoihin joita on vaikka kuinka pirusti. Ikävästi vaan nämä suomikuskit sitten suoraan lopettavat ja menevät huonekaluja tai muuta jonninjoutuvaa myymään kun ei ne harvat ykköspaikat aukeakaan.
Kyllähän noita kuskeja on paljonki eri sarjoissa ympäri maailmaa. Noista sarjoista ei vain suomessa tiedetä oikein mitään
 
Honda takaisin.. Ihmeellistä touhua ettei osaa päättää onko mukana vaiko eikö.. Taitaa olla samalla huono uutinen red bullille..
Honda to make full-scale F1 return in 2026 as they join forces with Aston Martin | Formula 1®

Niin no, Red Bull alkaa tekeen yhteistyötä Fordin kanssa kaudesta 2026 eteenpäin. Toki Fordilta taisi tulla pelkästään tuo hybridi puoli, akut, sähkömoottori jne. ja itse polttomoottori on edelleen Red Bull Powertrains(=Honda).
 
Pieni linkkipaljastus.
Eli kyse on siitä italialaisesti autovalmistajasta , ei f1 tallista.
Ja jos oikein ymmärsin niin ko (Alfa-Romeo) toimairi oli sanonut hei Haassin F1 tallin tallipäälikölle.

Jäi mielikuva että Haas haaveilee markkinointiyhteistyöstä, tai siis Stellantiksen Fiat haaran ponsorirahoista, Ferrari asiakkaana yleisö pitää mahdollisena. (vaikka Ferrari listattu jo jokunen vuosi sitten)
 
Enempiä spekuloimatta, jos Alfa Romeo haluaa jatkaa merkkinä F1-luokassa, jotain tarttis tehdä kun Sauberi vaihtuu Audiksi, mutta mitä? Ja miksi? Jos ajatellaan Haasin taholta, ne ajaa Ferrarin koneilla, ja jos Ferrarilla ollaa miettimässä että jatketaanko, niin Alfaromeon tarroilla into voisi olla innokkaampaa. Mutta edelleen Haas, sehän koittaa siis mainostaa Haasia, olla Haas. voi olla taloudellisesti tyhmää unohtaa se ja ollakin jotain muuta. Olisin yllättynyt jos tulisi Haas-Alfaromeo, ja olisin yllättynyt jos tulisi Haas jossa alfan pikkutarrat, tai Alfa jossa Haasin pikkutarrat. Niin tai näin, Formuloissa tama kaikki tapahtuu liian nopealla sykkeellä. En esim. usko että Alpinen urheiluautomyynti on tehnyt loikkaa vielä Rellun nimenvaihdon takia, enkä usko että Alfaromeokaan olisi myymässä Giulioita sikana koska Alfa on miltei pisteillä. Ja ikä Hondan kokonaissaldokaan noinniinkuin moottorinlaadun esiintuontina on markkinointimielessä nyt kun 15 vuoden sässäröintien jälkee sässäröidään lisää kun njyt ne moottorit toimivatkin, ainakin jo toista kautta! No ehkä jo kolmatta, mutta silti, autokauppaankävelijät kuitenkin muistaa Hondan myös Maklaarenilta jne. Juuen sotke moottoreita, jos huomasitte, puhun markkinoinnista, tarroista. Ei tarvitse naputella "faktoja" tiedän jopa sen ettei pahalimsayhtiö aja fordin moottorilla jatkossa, mutta mahdollisesti hondien tilattaillessa fordilla kylä mietitään tarrojen suuruutta ;-) ja kuten lupasin, en spekuloinut ;-D
 
Hienoja uutisia klassisten sarjojen tiimoilta. Mika Häkkinen osallistuu höyrykäyttöisten formuloiden perinnekisaan.

1685888652110.jpeg


Viime vuonna Kimiräikkönen otti ylivoimaisen voiton Monacossa:
1685888679145.jpeg
 
Rikkinäisten autojen sarjassa Alonsolla meni ok, Leklerkillä huonosti ja Bottaksella meeelkoisenhuonosti, edes tämä strategia ei toiminut:

 
Rikkinäisten autojen sarjassa Alonsolla meni ok, Leklerkillä huonosti ja Bottaksella meeelkoisenhuonosti, edes tämä strategia ei toiminut:


Laita kontekstia mukaan :) mm. itse en kisaa katsonut, nii vois vitsi upota paremmin nyt ja tulevaisuudessa muille, kun ei olla kisa-ketjussa. PPP:tä en tosin siedä ollenkaan, mut se on sivuseikka ja mun oma mielipide :D
 
Kyalami sinänsä olisi ollut klassinen paikka, tosin eihän se sama rata ole enää kuin mitä 70/80-luvulla, tyhmennetty sitä aika paljon.
 
Kyalami sinänsä olisi ollut klassinen paikka, tosin eihän se sama rata ole enää kuin mitä 70/80-luvulla, tyhmennetty sitä aika paljon.
Joo ei oo sama, eikös se uudistettu jo 80 luvun lopussa? sen jälkeen 90 luvulla vielä muutama vuosi formuloilla on kisattu
 
Sinällään perinteisiin sopiva päätös että poliittisista syistähän siellä ajaminenkin loppui.
 
Väite/huhu, että Hamilton hakisi 20 miljoonan korotusta kausi palkkaansa neuvotellessaan uutta sopparia Mersun kanssa. Nyt palkka 30 miljoona per kausi. Hakee samaa, kuin Verstappen hankkii kaudessa (50M€).

 
Viimeksi muokattu:
Mitähän järkeä tuossa renkaanlämmityskiellossa edes olisi? Lisää vaarallisia tilanteita?
"Vihreää ja kestävää ajattelua", eipä muuta.. aika erikoinen kohde asialle enkä kyl millää kykene olla menemättä whataboutismin puolelle tässä asiassa.
 
Mitähän järkeä tuossa renkaanlämmityskiellossa edes olisi? Lisää vaarallisia tilanteita?
Pirellin mielestä ei / Russelin mielestä kyllä (testannut uusi renkaita) vaarallisia tilanteita vaan kuskin sopeuduttava siihen, ettei ekalla kierroksella voi vetää heti lappu lattiassa. Noinhan se on ollut ennenkin, ennen renkaiden lämmittimiä.
 
Juu miksi sen pitäisi olla itsestäänselvyys. Siihen vaan totuttu, outoa jos nykyihminen ei sitten enää voisi tottua pois. Ennen muinoin minkäänlaiset muutokset ei ollut ongelma vaan niillä mentiin mitä oli.
 
Minusta lämmittimet saa poistaa :) Kumminkin lämmittelykierros ennen starttia, niin ei ongelmaa olla ilman lämmittimiä?
 
Monista autourheiluluokista jo poistettu lämmittimet käytöstä. Indy ei käytä, Wec-sarja (poikkeuksena tämän vuoden Le Mans jossa käytettiin lämmittimiä), F2, DTM jne.
 
Minusta lämmittimet saa poistaa :) Kumminkin lämmittelykierros ennen starttia, niin ei ongelmaa olla ilman lämmittimiä?
Mites kylmässä kelissä varikkopysähdys? Pitää varmaan laittaa kumi palamaan varikkosuoralla, että lämpenee radalle mennessä, tosin ei se eturenkaisiin auta.
 
Mites kylmässä kelissä varikkopysähdys?
Missä kylmässä kelissä ? Kisat siirtymässä/halutaan siirtää enemmän ja enemmän alueille Camel Roadtrip ja muihin lämpöisiin paikkoihin. Siellä suunnilla ei ole kylmää, kuin jääkaapissa. Siksi toisekseen, tilanne joka kuskille sama. Viileät renkaat alle ja maltilla hetki. Nopeimmin jipon ymmärtävä kuski pysyy asfaltilla, ei spinnaile vaan kiitää eli ei lappua heti lattiaan. Hyvin ne pysyy muissakin luokissa vaikka kiekot paistamatta ja kelit viileitä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 010
Viestejä
4 543 135
Jäsenet
74 914
Uusin jäsen
FINiceman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom