F1 Yleiskeskustelu

Tämä on tosiaan aika erikoista käsittää miten voi menettää itseluottamuksensa siinä määrin että ei enää vaan osaa. Tulee mieleen jotkut mäkihyppääjät jotka vaan yhtäkkiä ei enää osaa hypätä pitkälle.
Osaamisesta tuskin on kiinni, mutta jos ei ole luottoa autoon niin ei varmasti toimi. Mäkihypyssä on myös muuttujia ihan riittävästi...
 
Toisaalta... Kuka tietää onko McLaren rakennettu nimenomaan Landolle sopivaksi? Vähän sama asia kuin Checo vs. Max RB:lla. Toki erot on paljon isommat McLarenilla ja on Checo kyllä väläytellyt nopeuttaan välillä. Ehkä huono esimerkki, mutta onhan tuosta vaan ollut puhetta ettei McLaren sovi lainkaan Ricciardon ajotyylille.
 
Nyt ilmeisesti kulissien takaa tietoa että FIA ei olisi suostumassa Hertan suhteen erityisjärjestelyihin(?)
 
Näin se motorsport ainakin uutisoi, ollaan varmaan sama juttu luettu. Drugovichin uutisoidaan tehneen sopimuksen Aston Martinin kanssa varakuskin paikasta. Nämä siis twitteristä poimittuja, ei virallisia tietoja tietenkään.
 
Eikös ne puheet Audin tulosta myös kariutuneet?
Onko VAGilla vedetty käsijarrua F1:n suhteen?
 
Kyllä Audin tulo on varmistettu. Siitähän tiedotti ihan F1 itse. Audi on liitetty vahvasti Sauberiin tulevana moottoritoimittajana, mutta mitään varmaa ei ole asian tiimoilta tiedotettu. Vai mistä olet tuommoista infoa löytäny, että Audi olis myös karikolla?
 
Toki sama konserni. Mutta ehkä myös kyse siitä mitä alunperinkin mietittiin että onko saman konsernin sisältä järkeä lähteä useammalla tuotemerkillä mukaan..
 
Toki sama konserni. Mutta ehkä myös kyse siitä mitä alunperinkin mietittiin että onko saman konsernin sisältä järkeä lähteä useammalla tuotemerkillä mukaan..
Vieläpä niin että molemmat Porsche ja Audi olisivat tehneet täysin omat F1 moottoriprojektit.
Toki tuo olisi ollut parempi sekä Red Bullin ja Sauberin kannalta, kun ei olisi tarvinnut tehdä kummassakaan leirissä autoa toisen haluamaan suuntaan koska moottorit.
Mutta olisihan tuo kahden projektin ylläpito ollut ihan järjetön rahareikä, jopa kansanvaunun kokoiselle autovalmistajalle.

Toivottavasti Valtteri kerkeää vielä keräämään hedelmiä tuosta Sauber+Audi diilistä, vaikka pahoin pelkään että tilalle tuodaan jotain nuorempaa saksalaista kuskia.
Mutta "Toivossa on hyvä elää" sanoi myös muuan satiainenkin, kun kasseihin muutti.
 
Motorsportweekin mukaan Hulkenberg harkitaan Haasille kaudelle 2023 :lol:


Hulkenback (monesko verionumero tästä nyt on menossa) X.00 :whistling:

Ps. Ja juu, ei varmasti tule tapahtumaan. Eiköhän siellä toinen kuski oli Antonio mikäli Mickin ajot loppuu tähän kauteen.
 
Ainakin parempi/aktiivisempi agentti hulkilla kuin mitä vaikkapa Heikillä koskaan oli.
 
Ainakin parempi/aktiivisempi agentti hulkilla kuin mitä vaikkapa Heikillä koskaan oli.
Heikillä oli formulasirkuksen kovin manageri, mutta rehtinä suomalaisena pisti Briatoren heti luiskaan, kun tämä vähän harrasti vilunkia. Heikki katuu sitä vielä tänäkin päivänä.
– Itse asiassa suurin virheeni oli, kun lopetin manageriyhteistyön Flavion kanssa. Se on suurin yksittäinen virhe urallani, Kovalainen paljasti C Moren haastattelussa.
 
The Race taisi tehdä jo viikko-pari sitten videon siitä kuinka Porschen ja RB:n yhteistyö ei tule toteutumaan, ja tämä vahvistaisi syyt: Porsche's planned Red Bull F1 deal officially falls through - The Race

Eli Red Bull haluaa pitää hommat omissa näpeissään eikä ollut valmis myymään Porschelle 50 % osuutta firmastaan joka käytännössä valmistaa auton/autot. (osia menee myös Alpha Taurille).

Mielestäni parempi näin, eipähän tule saksalainen mammutti haittaamaan innovointia kankeudellaan :D
 
Toivottavasti Valtteri kerkeää vielä keräämään hedelmiä tuosta Sauber+Audi diilistä, vaikka pahoin pelkään että tilalle tuodaan jotain nuorempaa saksalaista kuskia.
Mutta "Toivossa on hyvä elää" sanoi myös muuan satiainenkin, kun kasseihin muutti.
Valtteri "Bakara" Bottakselle on jo annettu liiaksi näytönpaikkoja joissa olisi voinut osoittaa olevansa huippukuski, vaan ei ole onnistunut. Sellainen keskiluokkainen wingman, ei mitään muuta.
No ihan mukavat massit urallaan tienannut ja mukavat eläkepäivät odottaa ihan pian.
 
Valtteri "Bakara" Bottakselle on jo annettu liiaksi näytönpaikkoja joissa olisi voinut osoittaa olevansa huippukuski, vaan ei ole onnistunut. Sellainen keskiluokkainen wingman, ei mitään muuta.
No ihan mukavat massit urallaan tienannut ja mukavat eläkepäivät odottaa ihan pian.

Tää on valitettavasti karu totuus.
Ei Valtsun taidot riittänyt Hämistä vastaan.
Ajoi vuosia parhaassa F1 tiimissä ja siinä meni mahkut mestaruuteen samalla.
 
Valtteri "Bakara" Bottakselle on jo annettu liiaksi näytönpaikkoja joissa olisi voinut osoittaa olevansa huippukuski, vaan ei ole onnistunut. Sellainen keskiluokkainen wingman, ei mitään muuta.
No ihan mukavat massit urallaan tienannut ja mukavat eläkepäivät odottaa ihan pian.
No niin, voit mönkiä luolaasi takaisin odottamaan seuraavaa iskua
 
Tää on valitettavasti karu totuus.
Ei Valtsun taidot riittänyt Hämistä vastaan.
Ajoi vuosia parhaassa F1 tiimissä ja siinä meni mahkut mestaruuteen samalla.
Bottaksen tallikaverina oli "vain" kaveri joka pisteli Alonsoa rookiena päihin. Bottaksen tullessa talliin kyseinen kaveri oli voittanut 3 kannua ja talli oli täysin hänen.
 
The Race taisi tehdä jo viikko-pari sitten videon siitä kuinka Porschen ja RB:n yhteistyö ei tule toteutumaan, ja tämä vahvistaisi syyt: Porsche's planned Red Bull F1 deal officially falls through - The Race

Eli Red Bull haluaa pitää hommat omissa näpeissään eikä ollut valmis myymään Porschelle 50 % osuutta firmastaan joka käytännössä valmistaa auton/autot. (osia menee myös Alpha Taurille).

Mielestäni parempi näin, eipähän tule saksalainen mammutti haittaamaan innovointia kankeudellaan :D
Valmistaja joka teki F1:stä nopeamman kilpa-auton haittaisi mielestäsi innovointia kankeudellaan? No onhan sekin näkemys, mutta kyllä itse mielelläni näkisin Porschen vaikka omana tallinaan sarjassa, toki tuskin tulee tapahtumaan, mutta enemmän autoja / valmistajia gridille olisi hyvä juttu.
 
Kenenkään "taidot" eivät riitä tallimääräyksiä vastaan.
Saatikka sitä vastaan kun sanotaan että "data ja Hamilton sanoo että auto on nopein näin" tuo sitten joko sopi Bottaksen käteen tai sitten ei.
Sopiessaan Valtteri ajoi erittäin hyviä kisoja, mutta sitten kun se ei sopinut hanskaan lainkaan tulos oli siellä ynnä muut ja jopa palkintopallit oli tiukilla.
OOnhan Bottas itsekin kehunut Alfaa juuri siitä syystä että vihdoin häntä jopa kuunnellaan viikonloppuisin, kun auton säätöjä mietitään.
 
Viimeksi muokattu:
Mie jaksan aina kyllä ihmetellä tätä Valtterin mollaamista jne. Vähääkään perillä olevat tietää, että se auto tehdään aina käytännössä yhdelle kuskille sopivaksi. Kuten tuossa ylempänä @Taker ja @arzib jo asiaa sivuavat. Montako kertaa sitä kuultiin radiossa "Valtteri it's James" Mersun aikoina ja lopputulos tiedetään?
 

Albon sivuun sairastumisen vuoksi ja varakuljettajana toimiva Nyck De Vries tilalle. Perjantaina ajoi jo vapaat harjoitukset Aston Martinilla. Nyt kerkeää onneksi ajamaan vielä yhdet harjoitukset Williamsilla ennen aika-ajoja.
 
Koskahan viimeksi on käynyt niin, että yksi kuski on ajanut kahden eri tallin autoa samana viikonloppuna?

Edit:
Autosport foorumeilla olikin jo vastaus:
"Harald Ertl (Ensigns-Sachs and ATS) in Monza'78."
 
Täytyy muistaa nämä "ympäristöystävälliset" liikkumismuodot kun seuraavan kerran Formula 1 puhuu luonnon pelastamisesta.



Edit: Samanlaiset videot on Perezistä, Leclercistä etc.
 
Viimeksi muokattu:
Toisaalta eihän tuo lentäminenkään enää sitten pahasta ole kun vaan uudet polttoaineet saadaan sinne. Suurin ongelma varmaan että ei olla yritetty kehittää uutta tekniikkaa vaan menty yli 50v vanhalla prinsiipillä aina vaan.
 
Niinno on toi kuitenkin vielä ehkä perustellumpaa kuin jotkut poptähtien kauppareissut tai bilematkat privaattikoneilla.
 
Niinno on toi kuitenkin vielä ehkä perustellumpaa kuin jotkut poptähtien kauppareissut tai bilematkat privaattikoneilla.
Juu, turhien julkkisten ökyilemisen kleltäminen olisi kyllä jees vaikka YK:n tms suunnalta jollain julistuksella.
 
Monaco saamassa jatkoa:



Yllättävämpi uutinen olisi ollu ettei ole jatkossa kalenterissa.
Virallista tiedotetta en nyt löytänyt mistään asiaan liittyen.
 
Motorsportweekin mukaan Hulkenberg harkitaan Haasille kaudelle 2023 :lol:


Hulkenback (monesko verionumero tästä nyt on menossa) X.00 :whistling:

Ps. Ja juu, ei varmasti tule tapahtumaan. Eiköhän siellä toinen kuski oli Antonio mikäli Mickin ajot loppuu tähän kauteen.
Veikkaan että De Vriesin (managerin) numero löytyy Monzan jälkeen pikanäppäimen takaa Güntherin puhelimessa.

Sääli sinällään jos Mick ei saa tallipaikkaa ensi kaudelle. Kuitenkin Magnusseniin nähden homma on toiminut koko ajan paremmin ja paremmin, jos tilastoja katsoo esim. täältä:

KMag oli hereillä neljässä ekassa kilpailussa ja hyödynsi auton kilpailukyvyn lähes maksimaalisesti, mutta sen jälkeen onkin ollut paljon tasaisempaa - ja pikku-Schumi enimmäkseen niskan päällä. En tämän kauden perusteella olisi Schumille näyttämässä ovea, ainakaan jos vaihtoehto on Hulk.
 
Ei ole pelkästään forumin Valtter-vihaajien tarinaa, että Bottas on formulahistorian heikoimpia kuskeja ensimmäisellä kierroksella.
Kuten IS asian ilmaisee. "Pohjasakkaa" :poop:
Ossi sentään koittaa löytää asiasta jotain hyvääkin, ei joudu kolareihin niin usein.
On alkanut Juuselan selostuksestakin paistaa pettymys Valtterin suorittamiseen viime kisoissa.
 
Veikkaan että De Vriesin (managerin) numero löytyy Monzan jälkeen pikanäppäimen takaa Güntherin puhelimessa.

Voihan se löytyäkin, mutta siteet Mersun suuntaan aika vankat ja miksi Mersu antais heidän kuskin kilpailla kilpailijan(Ferrari) kalustolla :hmm:

Toki kaikki on mahdollista, Piastrin tapaus sen osoittaa.
 
Voihan se löytyäkin, mutta siteet Mersun suuntaan aika vankat ja miksi Mersu antais heidän kuskin kilpailla kilpailijan(Ferrari) kalustolla :hmm:

Toki kaikki on mahdollista, Piastrin tapaus sen osoittaa.
Tämän mukaan ei kuulu mersun piiriin.
 
Ei taida Schumin poika olla isänsä veronen..tosin autokin ollu aika huono!
jos olisi isänsä veroinen tai edes lähelle niin Magnussenia olisi pitänyt pistää nenään lähes jokaisessa kisassa ja aika-ajossa.

Zak Brown on myös vttuuntunut FIA:n superlisenssipiste systeemiin.

"McLaren Racing CEO Zak Brown thinks the FIA's superlicence rules need to be reviewed in the wake of Colton Herta's struggle to obtain one, saying that under the current system world champions Max Verstappen and Kimi Raikkonen wouldn't have gotten one either."

 
Zak Brown on myös vttuuntunut FIA:n superlisenssipiste systeemiin.

"McLaren Racing CEO Zak Brown thinks the FIA's superlicence rules need to be reviewed in the wake of Colton Herta's struggle to obtain one, saying that under the current system world champions Max Verstappen and Kimi Raikkonen wouldn't have gotten one either."

Noitten mielipiteet menee pääasiassa sen mukaan että onko siitä hyötyä vai haittaa omalle tallille. Herta ei ole verrattavissa Maxiin ja Kimiin koska hän on osoittanut kilpailevassa sarjassa että olisi kykenevä kun Max ja Kimi pääsivät mukaan vailinaisilla näytöillä vaikka todennäköisesti olisivat saavuttanee tarvittavat pisteet mikäli olisivat jatkaneet alemmissa sarjoissa.
 
jos olisi isänsä veroinen tai edes lähelle niin Magnussenia olisi pitänyt pistää nenään lähes jokaisessa kisassa ja aika-ajossa.

Zak Brown on myös vttuuntunut FIA:n superlisenssipiste systeemiin.

"McLaren Racing CEO Zak Brown thinks the FIA's superlicence rules need to be reviewed in the wake of Colton Herta's struggle to obtain one, saying that under the current system world champions Max Verstappen and Kimi Raikkonen wouldn't have gotten one either."


Bruno Sennastakaa ei ollu oikein mihinkään..
 
Ensi kaudella sitten taas ennätys määrä kisoja, 24kpl:

Toivottasti näkyy tallienkin taskuissa, tai menee nihkeäksi heikoimmilla...

F1:ssä hengästyttävä ennätys – uusi kisakalenteri julki

F1:n ensi vuoden kilpailukalenteri on julkistettu. Tuleva kausi sisältää ennätykselliset 24 GP:tä.

Kuten jo aiemmin tänä vuonna uutisoitiin, Las Vegas on uutuus ensi vuoden kalenterissa. Yhdysvalloissa järjestetään peräti kolme osakilpailua, kun myös Miami ja Austin ovat osana kattausta.
Qatar puolestaan palaa kalenteriin vuoden tauon jälkeen.
F1:ssä neuvoteltiin aiemmin Etelä-Afrikan kanssa osakilpailun järjestämisestä ensi vuonna, ja Belgian Span paikka kalenterissa oli uhattuna, mutta neuvottelut eivät tuottaneet tulosta. Spa pysyy kalenterissa mukana, kuten kiistelty, legendaarinen katurata Monacokin.
F1-kausi käynnistyy ensi vuonna jälleen Bahrainissa maaliskuun alussa ja päättyy Abu Dhabiin marraskuun lopussa. Kisoja ajetaan suorastaan hengästyttävää tahtia. Tulevan vuoden kisakalenteri on katsottavissa alta.

Kansainvälisen autoliiton FIA:n puheenjohtaja Mohammed ben Sulayem sanoo uusien paikkojen mukaantulon ja perinteisten kilpailuiden säilymisen osoittavan FIA:n huolehtivan lajista hyvin.
– 24 kilpailun läsnäolo vuoden 2023 F1-kalenterissa on uusi osoitus lajin kasvusta ja houkuttelevuudesta maailmanlaajuisesti, ben Sulayem kommentoi FIA:n tiedotteessa.
Tänä vuonna F1-kalenterissa on 22 GP:tä, mikä on tähänastinen ennätysmäärä. 22 osakilpailua ajettiin myös kaudella 2021.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 433
Viestejä
4 495 723
Jäsenet
74 206
Uusin jäsen
Taru.nen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom