F1 Yleiskeskustelu

Kisa meni ihan sääntöjen mukaan.
Säännöissähän sanotaan että kaikki autot (eikä vain kärki autojen välissä olevat) ajatetaan omille paikoilleen ja että kisa jatkuu kun ohitetut kuskit saa letkan kiinni.

Nythän ainoastaan Hamiltonin ja Verstappenin välistä otettiin autot veks ja eikä ne olleet edes päässeet vielä karkuun kun kisa jatkui.

Oikea ratkaisu jotta sitä Masin kaipaamaa rasingiä pääsee yapahtumaan, olisi ollut laittaa kisa poikki punaisilla lipuilla.
Näin molemmat kärkiautot olisi olleet tuoreilla kumeilla liikenteessä.

Toki pärinää olisi varmasti tullut tuostakin, mutta olisi edes mennyt sääntökirjan mukaan.
Toivottavasti Masi edes sai hyvät bonukset Red Bullilta, miten olisi vaikka loppuelämäksi ilmaiset Red Bullit?
 
Säännöissähän sanotaan että kaikki autot (eikä vain kärki autojen välissä olevat) ajatetaan omille paikoilleen ja että kisa jatkuu kun ohitetut kuskit saa letkan kiinni.

Nythän ainoastaan Hamiltonin ja Verstappenin välistä otettiin autot veks ja eikä ne olleet edes päässeet vielä karkuun kun kisa jatkui.

Oikea ratkaisu jotta sitä Masin kaipaamaa rasingiä pääsee yapahtumaan, olisi ollut laittaa kisa poikki punaisilla lipuilla.
Näin molemmat kärkiautot olisi olleet tuoreilla kumeilla liikenteessä.

Toki pärinää olisi varmasti tullut tuostakin, mutta olisi edes mennyt sääntökirjan mukaan.
Toivottavasti Masi edes sai hyvät bonukset Red Bullilta, miten olisi vaikka loppuelämäksi ilmaiset Red Bullit?
Edelleenkin meni ihan sääntöjen mukaan. Kilpailujohtalla on oikeus soveltaa sääntöjä parhaaksi katsomallaan tavalla.
 
Sääntöihin on kirjattu, että kilpailunjohtaja saa soveltaa useimpia sääntöjä (ml. turva-auto) ihan miten huvittaa. Jos tiimit haluaa paremmat säännöt, niin sopikoon paremmat säännöt. Jos katsoja haluaa paremmat säännöt, niin vaihtakoon lajia.
(ja Mersulle on todennäköisesti neuvoteltu ensi kaudeksi tiskin alta myönnytykset autokehityksen sääntötulkintoihin jo etukäteen)
 
Sääntöihin on kirjattu, että kilpailunjohtaja saa soveltaa useimpia sääntöjä (ml. turva-auto) ihan miten huvittaa. Jos tiimit haluaa paremmat säännöt, niin sopikoon paremmat säännöt. Jos katsoja haluaa paremmat säännöt, niin vaihtakoon lajia.
Älä sit tule tällä kaudella itkemään kun tuomaristo tekee mielestäsi vääriä päätöksiä. Ja varsinkaan sellaisia joihin on sääntöpykälät.
 
Asiaton käytös
Sääntöihin on kirjattu, että kilpailunjohtaja saa soveltaa useimpia sääntöjä (ml. turva-auto) ihan miten huvittaa. Jos tiimit haluaa paremmat säännöt, niin sopikoon paremmat säännöt. Jos katsoja haluaa paremmat säännöt, niin vaihtakoon lajia.
(ja Mersulle on todennäköisesti neuvoteltu ensi kaudeksi tiskin alta myönnytykset autokehityksen sääntötulkintoihin jo etukäteen)
Foorumin pari mersukiimassa olevaa trollia ei kykene tällaista käsittämään.
 
Ei säännössä vikaa ollu,

Oli. Ja on. Ne kierroksella ohitettavat ovat siinä kärjen joukossa ennen turva-autoa, niiden paikka on siinä sen jälkeenkin. Jos nyt unohdetaan se että koko turva-autosta ja kierrosten tuhlaamisesta sen takana pitäisi luopua kokonaan. Oikea tapa olisi punainen lippu ja autot varikolle (ilman että niille saa tehdä mitään muuta kuin laittaa renkaanlämmittimet) ja kun rata on vapaa lähdetään takaisin radalle samoilla eroilla kuin mitä oli ennen onnettomuutta.
 
Oli. Ja on. Ne kierroksella ohitettavat ovat siinä kärjen joukossa ennen turva-autoa, niiden paikka on siinä sen jälkeenkin. Jos nyt unohdetaan se että koko turva-autosta ja kierrosten tuhlaamisesta sen takana pitäisi luopua kokonaan. Oikea tapa olisi punainen lippu ja autot varikolle (ilman että niille saa tehdä mitään muuta kuin laittaa renkaanlämmittimet) ja kun rata on vapaa lähdetään takaisin radalle samoilla eroilla kuin mitä oli ennen onnettomuutta.
Menisi muuten aika reilusti aikaa, että saisivat kaikille samat erot kuin ennen, liian vaikea toteuttaa tasapuolisesti.
 
Menisi muuten aika reilusti aikaa, että saisivat kaikille samat erot kuin ennen, liian vaikea toteuttaa tasapuolisesti.

Ei menisi, alle ratakierroksen kesto. Siinä lähdetään varikolta samalla erolla edellä ajavaan kuskiin kuin mitä oli ennen onnettomuutta, ottamatta kantaa siihen että ovatko autot samalla kierroksella vai eivät. Suurin etu mitä kenenkään pitäisi saada on autonmitta koska jos kaksi autoa oli rinta rinnan kun peli puhalletaan poikki niin varikolta ne läheteään peräkkäin.
 
Ei menisi, alle ratakierroksen kesto. Siinä lähdetään varikolta samalla erolla edellä ajavaan kuskiin kuin mitä oli ennen onnettomuutta, ottamatta kantaa siihen että ovatko autot samalla kierroksella vai eivät. Suurin etu mitä kenenkään pitäisi saada on autonmitta koska jos kaksi autoa oli rinta rinnan kun peli puhalletaan poikki niin varikolta ne läheteään peräkkäin.
Muiden ootellessa varikolla renkaiden lämpöjen tippumista jonossa niin radalla olijat lämmittävät renkaita ja jarruja, se nopeus ei ole kenelläkään vakio. Kohta on uusinta, kun viimeiset lähtee täysin kylmillä renkailla ja jarruilla liikkeelle, vaarallista touhua kaiken lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:
Olisi ihan kiva kuulla Masin perustelut tuolle Abun lopun sähellykselle, ei kyllä riitä se että "we went to car racing". No hyvä että sai potkut, aivan väärä mies tuohon hommaan.
 
No se on ihan omaa tyhmyyttä ottaa lämmittimet liian aikaisiin pois. Kyllä talli tietää koska kuski pääsee lähtemään liikkeelle.
Ei kai niitä pilttuuseen saa ajaa, kun ei pystytä valvomaan tekemisiä ja jonossa ei voi pitää autoa ilmassa ja muuta henkilökuntaa tukkimassa varikkosuoraa.
 
Viimeksi muokattu:
Nuo säännöt luotiin silloin kun siellä oli kaveri jolla riitti kapasiteetti käsitellä kuumottavia ja hankalia tilanteita nopeasti. Masihan oireili jo aiemmin ettei riitä. Todt:n ja Brawnin olisi pitänyt tehdä jotain mutta eivät tehneet ja pommi räjähti pahimmalla tavalla käsiin.

Vielä kun ne lopettaisi teekerhon ja kouluttaisivat ammattitaitoiset ja vakiotuomarit kisoihin.
Ja Charlie Whiting muutoinkin nautti sen verran kovaa kunnioitusta niin tiimien kuin kuskienkin kanssa, että ei sinne kukaan tiimipomo olisi mitään ”no, Charlie, no - this is not right” soitellut. Toisaalta säännöissä ei myöskään vastaavaa soveltamista nähty Charlien aikaan kuin viime kausina.

Itse foliohattuilen ja uskon, että Masi sai ohjeistuksen viimeisen kisan ”fiaskolle” esim sarjan omistajan (Liberty Media) tai Netflixin toimesta, jotta saadaan draamaa kisan loppuun. Kisan jälkeen Masi tiedosti saavansa kenkää, mutta pystyi kuitenkin naureskelemaan tyytyväisenä matkalla pankkiin. Ja kaikki tämä paljastuu n. 20v päästä kirjassa ”Michael Masi: The Director”.
 
Schumacher ja Fittipaldi kuskeina(mikäli tuo vahvistetaan) :thumbsup: Toki siinä on pojilla vähän työmaata täyttääkseen isiensä saappaat.
 
Mitäs Pietron isukki on saavuttanu?

Kröhöm... Seison korjattuna, jotenki yhdistelin viivat suoraan :facepalm:

Mazespinin tulevaisuudesta ja etenkin korvaajasta tulee vähän erilaisia uutisia riippuen lähteestä. Tosin lähteitä yhdistää se ettei Mazespin olisi ensi kaudella Haasin kuski.

 
Kröhöm... Seison korjattuna, jotenki yhdistelin viivat suoraan :facepalm:

Mazespinin tulevaisuudesta ja etenkin korvaajasta tulee vähän erilaisia uutisia riippuen lähteestä. Tosin lähteitä yhdistää se ettei Mazespin olisi ensi kaudella Haasin kuski.


En arvosta edes isoisää, kun miten meni ne Ronnie Petterson touhut, että hän on ykköskuski, jos superswede tulee talliin, kun tiesi itsekin olevansa hitaampi.

Kirjoitin sitten paskaa, kun Andretti oli kyseessä, joten nyt on töhöilty molemmin puolin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Erinomaista, lähtöruudukko ei tarvitse Mazepinia :thumbsup:

Varmaan Uralkali lopettaa myös sponsoroinnin? Toivottavasti Haas löytää tilalle jonkun kunnollisen sponsorin, nyt on ollut vähän ikäviä sponsseja Rich Energyn ja Uralkalin muodossa.
Kieltämättä kukaan ei jää kaipaamaan. Tosin samalla ovenavauksella olisi pitänyt tallikaverikin heittää pihalle.
 
Heikkotasoinen kuski jonka ainoa syy olla F1:ssä on isänsä. Siellä on jo Saksalainen.

Öh?

F2 mestari? Ajeli aikasemmin "tyttönimellä" ettei häntä tunnisteta isäänsä(toki kaikki tiesi).

Haasilla tulokset puhuu puolestaan, jos seuraa yhtään lajia.
 
Öh?

F2 mestari? Ajeli aikasemmin "tyttönimellä" ettei häntä tunnisteta isäänsä(toki kaikki tiesi).

Haasilla tulokset puhuu puolestaan, jos seuraa yhtään lajia.
Vaikka auto oli paska niin silti ei nopeus vakuuta. Myös Mika Salon mielestä Mazepin oli alkusyksystä lähes yhtä nopea kuin Schumacher.

 
Vaikka auto oli paska niin silti ei nopeus vakuuta. Myös Mika Salon mielestä Mazepin oli alkusyksystä lähes yhtä nopea kuin Schumacher.

Mick Schumacherilla on ollut tapana oppia uudet autot ja sopeutua uusiin kuvioihin aika hitaasti. Sekä F3 että F2 vaativat yhden opettelukauden ennen sitä mestaruutta. Nopeutta tuntuu löytyvän, mutta opettelun ja totuttelun kautta.

Kysymykseksi ja nähtäväksi jää, miten hyvin Mick sopeutuu F1:een, jossa säännöt voi elää ja autot muuttua kaudesta toiseen aika rajustikin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 472
Viestejä
4 497 651
Jäsenet
74 212
Uusin jäsen
floppana

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom